Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:41

Wildfire

Joy to the world!

mtr33 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:08:
[...]

Daar heeft MS voor zover ik weet nooit een duidelijke uitspraak gedaan (what else is new?). Voor de aanpassing van de voorwaarden in 2012 had je een perpetual licentie. Daarna enkel tot einde subscription. Techisch is lastig onderscheid te maken tussen de oude Technet en latere/andere soorten keys, dus de upgrade zal vrijwel zeker werken, maar of het systeem daarmee 'Genuine' is blijft onduidelijk.

[..]
Ik weet dat de keys die ik destijds al geclaimed had, nog steeds geactiveerd kunnen worden. Toevallig recentelijk dat testsysteem opnieuw moeten installeren en de key werd probleemloos geactiveerd.

Ach, ik kijk het straks wel gewoon aan en zie wel wat er gebeurt :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:49
Upgraden en succesvol activeren zal vrijwel zeker lukken; of je formeel legit bent is twijfelachtig...

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Blijkbaar zijn er release notes gelekt voor nieuwe PC build 10154 alleen nog geen ISO of update?:
http://www.neowin.net/new...release-notes-have-leaked

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
falcon123 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:33:
Blijkbaar zijn er release notes gelekt voor nieuwe PC build 10154 alleen nog geen ISO of update?:
http://www.neowin.net/new...release-notes-have-leaked
Nee...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
Nog niet. Belangrijke note op de laatste pagina van de release notes wel. Windows 8.x keys werken niet in deze build en je dient deze build te activeren met de bijbehorende Windows 10 key.

is everything cool?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

En je moet zelf de Insider app en Feedback app downloaden en installeren toch?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Jornax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-03 13:16
Het zal misschien al gevraagd geweest zijn, maar is het mogelijk om je PC volledig te resetten/naar fabrieksinstellingen te zetten gelijktijdig met de gratis publieke upgrade naar W10 uit te voeren op 29 juli en later? Heb namelijk redelijk wat onnodige drivers/registry keys/files/... vergaard waar ik op eenvoudige wijze af wil geraken.

Of gaat dit pas enkel van zodra de Windows 10 upgrade is afgerond, vanuit W10 zelf dan? Ik zou het graag vermijden om tweemaal de nieuwe OS-procedure te ondergaan, maar als het niet anders kan...

Draai momenteel nog geen preview versie, zit nog op 8.1.

[ Voor 5% gewijzigd door Jornax op 26-06-2015 17:52 ]

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Yep CAP, en Yep Jornax op dat laatste helaas.

• FREAKJAM
Jornax schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:52:
Het zal misschien al gevraagd geweest zijn, maar is het mogelijk om je PC volledig te resetten/naar fabrieksinstellingen te zetten gelijktijdig met de gratis publieke upgrade naar W10 uit te voeren op 29 juli en later? Heb namelijk redelijk wat onnodige drivers/registry keys/files/... vergaard waar ik op eenvoudige wijze af wil geraken.

Of gaat dit pas enkel van zodra de Windows 10 upgrade is afgerond, vanuit W10 zelf dan? Ik zou het graag vermijden om tweemaal de nieuwe OS-procedure te ondergaan, maar als het niet anders kan...

Draai momenteel nog geen preview versie, zit nog op 8.1.
Als je denkt dat de vraag al vaker is gesteld, waarom gebruik je de zoekfunctie dan niet? :+ (en ja, hij is vaker gesteld en net zo vaak beantwoord).

Maar nee je moet eerst upgraden naar Windows 10 en dan doe je vanuit Windows 10 een clean install. Maar het upgraden gaat zo snel (dat is mijn ervaring op minimaal twee pc's) dat twee keer Windows installeren echt niet vervelend is ofzo. Laatst had ik een upgrade gedaan in 15 tot 20 minuten. En dat dus dan maal twee..

is everything cool?

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:49
Windows zelf upgraden/clean installeren duurt met SSD & USB3 niet snel meer nee. Het installeren van je aanvullende software neemt nog het meeste tijd in beslag.

Met de integratie van WIMboot in W10 is het helemaal goed geregeld: snel en geen recovery partitie meer nodig. Benieuwd of het ook echt werkt (met name op tablets).

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Thanks, maar is zover ik weet alleen voor partners en niet voor insiders
Windows 10 is set to be released on July 29, and it’s shaping up pretty nicely. Microsoft recently released Build 10154 of Windows 10 to its partners. The build isn’t available for Insiders
http://microsoft-news.com...ed-in-leaked-screenshots/

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 19:53

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik krijg bij het afsluiten altijd de melding dat de instructie op 00007ffdc9d9cc60 verwijst naar geheugen op 0x0000000000000000 "Het geheugen kan niet worden read". Waarschijnlijk heeft dit ermee te maken dat explorer.exe gegevens probeert te accessen die al vrijgemaakt zijn in het geheugen. Ik heb dit op twee systemen, beiden op Build 10130. Iemand nog meer last van en is er een oplossing voor?

B.S.U.R.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
falcon123 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:19:
[...]

[...]

http://microsoft-news.com...ed-in-leaked-screenshots/
Ik kwam die screenshot tegen met het buildnummer waar jij toevallig ook een vraag over stelde. Het is niet zozeer een antwoord, maar vond het wel toepasselijk en meer bedoeld als een "ter info".

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07
RaJitsu schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:09:
Ik krijg bij het afsluiten altijd de melding dat de instructie op 00007ffdc9d9cc60 verwijst naar geheugen op 0x0000000000000000 "Het geheugen kan niet worden read". Waarschijnlijk heeft dit ermee te maken dat explorer.exe gegevens probeert te accessen die al vrijgemaakt zijn in het geheugen. Ik heb dit op twee systemen, beiden op Build 10130. Iemand nog meer last van en is er een oplossing voor?
Ja, last van. Oplossing is waarschijnlijk: wachten op een nieuwe build.

En dan moeten dit soort bugs (en die vertaalproblemen) er binnen een maand uit zijn in principe. Hebben ze niet gewoon ergens een perfecte schaduwbuild?

Verwijderd

Zijn er ook mensen waar het verschrikkelijk lang duurt om af te sluiten als Windows update draait? Als ik verbose aanzet staat er "Shutting down service: Windows Update".
FREAKJAM schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:54:
[...]

[...]

Firmware is inmiddels ook los te downloaden als zip/msi.
THanks....gelijk maar even downloaden en installeren :+

• Swerfer
falcon123 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:19:
[...]

Dan zal de iso wel snel online gaan verschijnen als leak...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• jesper86
  • Niet online
Het nieuwe Spartan Edge icoontje ziet er echt super slecht uit. ;(

• FREAKJAM
Ja, die zit ook al in build 10147. Lijkt teveel op Intenet Explorer ook.

is everything cool?

Verwijderd

FREAKJAM schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:56:
Ja, die zit ook al in build 10147. Lijkt teveel op Intenet Explorer ook.
Of dat is juist de bedoeling.

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Hoe clear ik ook alweer Windows Update? Ik heb heel de tijd een vervelende driver update voor een printer die steeds faalt. Heb al de printer verwijderd van mijn computer, maar de update blijft komen...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Going4Quests schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:26:
Hoe clear ik ook alweer Windows Update? Ik heb heel de tijd een vervelende driver update voor een printer die steeds faalt. Heb al de printer verwijderd van mijn computer, maar de update blijft komen...
Hoe stel ik Windows Update-onderdelen opnieuw in ?

Of de update gewoon verbergen, al weet ik niet of dat in W10 inmiddels kan met de gelockte update-instellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 27-06-2015 14:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

TheVMaster schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 02:52:
[...]

Leek maar welke is het?

XBL: MRE Inc

• FREAKJAM
Even kijken naar de datum :9 MSI installeren is het handigste.

Surface 3:
Surface3_150623.zip
Surface3_150623.msi

Surface Pro 3:
SurfacePro3_150623.zip
SurfacePro3_150623.msi

is everything cool?

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 10:26
Ik draai al sinds december de developer preview, maar ik heb het account lokaal staan i.p.v. gekoppeld aan een Microsoft account. Krijg ik dan wel gewoon de gratis omzetting naar Windows 10?

• FREAKJAM
Ja. Als je RTM wil moet je wel uit het Insider Program stappen. Je kunt er ook voor kiezen om previews te blijven draaien, ook na RTM.

is everything cool?

• Going4Quests
Raven schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:35:
[...]

Hoe stel ik Windows Update-onderdelen opnieuw in ?

Of de update gewoon verbergen, al weet ik niet of dat in W10 inmiddels kan met de gelockte update-instellingen.
Werkt niet. :(

• Swerfer
FREAKJAM schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:23:
Ja. Als je RTM wil moet je wel uit het Insider Program stappen. Je kunt er ook voor kiezen om previews te blijven draaien, ook na RTM.
Dit geld alleen als je een geldige Windows 7 of 8 licentie hebt.

Als je insider wilt blijven moet je wel je Windows account koppelen aan een Microsoft account.

De gratis upgrade naar Windows 10 is in beide gevallen voor de levensduur van de computer te gebruiken.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 02:52:
[...]

Alles goed gegaan? Dan installeer ik de update ook ;)

• FREAKJAM
Swerfer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 08:49:
[...]

Dit geld alleen als je een geldige Windows 7 of 8 licentie hebt.

Als je insider wilt blijven moet je wel je Windows account koppelen aan een Microsoft account.

De gratis upgrade naar Windows 10 is in beide gevallen voor de levensduur van de computer te gebruiken.
I know. Had de tekst van Gabe al een paar keer gequote hier, maar mensen gebruiken helaas de zoekfunctie niet. Had het nu een beetje beknopt aangegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 28-06-2015 11:09 ]

is everything cool?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kon je niet wat specifieker zijn? O-) :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Going4Quests
Raven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:26:
[...]
Kon je niet wat specifieker zijn? O-) :P
Toen iedereen massaal Windows Defender updates bleef krijgen was dit ook een probleem. Door iets van de cache te resetten werd het opgelost. Weet iemand nog hoe dat moest? Want dit is iets totaal anders. :(

• FREAKJAM
Going4Quests schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:32:
[...]

Toen iedereen massaal Windows Defender updates bleef krijgen was dit ook een probleem. Door iets van de cache te resetten werd het opgelost. Weet iemand nog hoe dat moest? Want dit is iets totaal anders. :(
Misschien kun je iets met een oudere post van me. Hiermee disable je hardware driver updates.

Houd er rekening mee dat dit wel by design is (dat je automatisch updates ontvangt en dit niet kunt uitschakelen eigenlijk). Ik kan dus niet garanderen dat bovenstaande werkt.
Windows Update zal alle belangrijke updates automatisch installeren zodra deze beschikbaar zijn. In Windows 10 Insider Preview kun je automatisch bijwerken niet uitschakelen.

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 28-06-2015 12:13 ]

is everything cool?

• jesper86
  • Niet online
Hmm, ben benieuwd of we maandag de nieuwe windows built krijgen, of anders met update wednesday. =D

• FREAKJAM
jesper86 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:01:
Hmm, ben benieuwd of we maandag de nieuwe windows built krijgen, of anders met update wednesday. =D
Je bent denk ik in de war met patch tuesday. En dat is elke tweede dinsdag van de maand.

is everything cool?

Squ1zZy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:11:
[...]

Alles goed gegaan? Dan installeer ik de update ook ;)
Jups....heb alleen niet het idee dat het WIFI probleem opgelost is. Heb nog steeds na ongeveer 24u een verlies van wifi en dan helpt alleen een reboot...ligt denk ik aan build 10147, had het namelijk bij de 130 niet...

• FREAKJAM
Ik heb ook dat regelmatig wifi eruit klapt in build 10147 op mijn PC (dus niet een SP3). Service WLAN autoconfig knalt er dan uit. Even opnieuw starten in services.msc

Bugje denk ik in deze build.

is everything cool?

• Swerfer
+1 (10147 en wel SP3)

O ja, de audiodriver knalt er ook uit op het moment dat de WIFI eruit knalt. Der audiodriver herstelt zich echter na een minuutje of zo weer...

[ Voor 77% gewijzigd door Swerfer op 28-06-2015 13:46 ]

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:19:
[...]

Nu nog hopen dat de placeholders weer terugkomen, en niet alleen de gedownloade mappen/bestanden kunnen tonen maar ook echt álles.
Zo, gisteravond van 8.1 naar W10 build 10130 gegaan, en dit is echt het meest frustrerende van alle veranderingen voor mij persoonlijk. Ik ben een groot OneDrive gebruiker, richting de 500GB in de cloud... En mijn 'main device' is een 256GB Surface Pro 3...

Ontzettend vervelend dat er geen placeholders meer zijn. Dit neemt een heel stuk gebruiksgemak weg, even snel iets naar een bestaande OneDrive folder kopiëren is er niet meer bij zonder alles te syncen. En ik kan bijvoorbeeld ook niet RAW bestanden direct naar een OneDrive folder importeren, als ze klaar zijn met uploaden even rechtsklik en alle online only maken om ruimte te besparen.

Ik denk dat ik vandaag nog maar weer terug ga naar 8.1.

• Swerfer
Propane schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:42:
[...]
Zo, gisteravond van 8.1 naar W10 build 10130 gegaan, en dit is echt het meest frustrerende van alle veranderingen voor mij persoonlijk. Ik ben een groot OneDrive gebruiker, richting de 500GB in de cloud... En mijn 'main device' is een 256GB Surface Pro 3...

Ontzettend vervelend dat er geen placeholders meer zijn. Dit neemt een heel stuk gebruiksgemak weg, even snel iets naar een bestaande OneDrive folder kopiëren is er niet meer bij zonder alles te syncen. En ik kan bijvoorbeeld ook niet RAW bestanden direct naar een OneDrive folder importeren, als ze klaar zijn met uploaden even rechtsklik en alle online only maken om ruimte te besparen.

Ik denk dat ik vandaag nog maar weer terug ga naar 8.1.
Voordat je teruggaat wel even de feedback app starten en daar je probleem uit de voeten doen...

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
Voor hij zich uit de voeten maakt het probleem uit de doeken doen bedoel je??.

• Swerfer
engelbertus schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:53:
Voor hij zich uit de voeten maakt het probleem uit de doeken doen bedoel je??.
Zoiets ja ;)

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Swerfer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:49:
[...]

Voordat je teruggaat wel even de feedback app starten en daar je probleem uit de voeten doen...
Don't worry, ik heb al upvotes gegeven aan een lading feedbacks die hetzelfde probleem aanstippen ;).

Maar aangezien er geen nieuwe features meer toegevoegd gaan worden voor release en het OneDrive team in het verleden alleen maar sprak over 'key features' van die placeholders.... hou ik mijn adem maar niet in en maak ik me uit de voeten terug naar een logischer systeem :P.

Edit: Nog wat meer om toe te voegen bij Feedback... Terug gaan naar 8.1 via de optie in Settings -> Recovery werkt niet. Dan krijg ik de melding dat ik alle accounts moet verwijderen, terwijl mijn account de enige is en je die met geen mogelijkheid verwijderd krijgt :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Propane op 28-06-2015 15:32 ]

• Going4Quests
Hm werkte helaas ook niet. Ach als RTM uit komt ga ik nog eens een clean install doen, het is nu niet dat het storend is. :P

• FREAKJAM
Build 10151 is gelekt op het internet. Tot op heden is er volgens mij alleen een chinese build gespot. Ik weet nog niet of ik de moeite ga nemen om hem te installeren. Heb zo een idee dat er nog wel een officiele build komt in de fast ring voor RTM.

is everything cool?

• Swerfer
FREAKJAM schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:57:
Build 10151 is gelekt op het internet. Tot op heden is er volgens mij alleen een chinese build gespot. Ik weet nog niet of ik de moeite ga nemen om hem te installeren. Heb zo een idee dat er nog wel een officiele build komt in de fast ring voor RTM.
Ik wacht nog even op de en-US build...

• FREAKJAM
Changelog van deze specifieke build in ieder geval (10151). Ik heb de meest interessante changes onderstreept. (er zijn er vast meer, maar deze vind ik interessant). Het ziet er naar uit dat deze build ten opzichte van 10147 visueler nog meer af is. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze het "oude' control panel uit Windows 10 schrappen. Waarom zou je én settings én het configuratiescherm stoppen in Windows 10? Ben echter bang dat ze het niet gaan doen omdat ze enorm veel icons van het configuratiescherm hebben gerevamped in de laatste builds. Een optie om het Insider Program te verlaten hebben ze nu ook verwerkt in "Settings".

RTM is near! :D
Start
  • More apps now use the accent color as their tile color
  • The full screen start menu now shows the power and all apps button at the bottom
  • The hamburger button no longer shows a notification icon when new apps are installed, this is now shown at the all apps button
  • New animations for tiles, including the added-then-removed-now-added-again 3D-animation
  • New boot animations for apps
  • Most WinRT tiles can now take the large tile size (including Edge, Calculator, etc)
  • The smilies for additional icons above power have been replaced with actual indicating icons (and some have been updated)
  • Full screen start is now aligned higher, allowing more tiles in the height without a scrollbar appearing
Interface
  • The window chrome of Win32 apps is now the same as for WinRT apps
  • The clock, language and other notification-fly-outs have been updated with a transparent background
  • The back-button no longer takes the accent color
  • Apps no longer have to take a white icon on the taskbar anymore
  • More apps have a tile-less icon on the taskbar
  • Multiple icons have been revamped
  • All Win32 controls have been given a redesign
  • The installation experience has been updated, it also introduces more apps
  • There are new default wallpapers
  • Properties windows have received a visual update
  • In tablet mode, icons no longer disappear behind the Task View, Search and Back button when app icons are shown
Features
  • Action center
  • New quick settings for Notes and Quiet hours
  • You can now set a timer in the snapping tool
Edge
  • Project Spartan has been updated from version 15 to 19 and is now called Microsoft Edge
  • Edge has new icons
  • The feedback icon has been removed from the main bar
  • There is a new share icon on the url bar
  • You can now enable a dark theme for Edge
  • Improved ECMAScript 6 support (without flags)
  • You can now change the search provider
  • When closing Edge with 2 or more tabs open, it will now warn you
  • Pinned hubs now look better
  • You can now show a home button
  • Pinning sites to start is broken in that it no longer has the site’s theme, but a normal Edge logo
Apps
  • Multiple apps have been updated
  • The “Store” apps has been removed, leaving only “Store (beta)”
  • New “Get Office” app
  • New “Phone companion” app
Settings
  • There are new animations when switching applets
  • Automatic color picker now works
  • You can now enable features that aren’t enabled by default trough Windows Update
  • You can now exit the Windows Insider program
Swerfer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:44:
+1 (10147 en wel SP3)

O ja, de audiodriver knalt er ook uit op het moment dat de WIFI eruit knalt. Der audiodriver herstelt zich echter na een minuutje of zo weer...
Kan kloppen. Naast WLAN AutoConfig knalt bij mij ook de Windows Audio Endpoint Builder service eruit.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 28-06-2015 21:19 ]

is everything cool?

• Swerfer
FREAKJAM schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:55:
Changelog van deze specifieke build in ieder geval (10151). Ik heb de meest interessante changes onderstreept. (er zijn er vast meer, maar deze vind ik interessant). Het ziet er naar uit dat deze build ten opzichte van 10147 visueler nog meer af is. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze het "oude' control panel uit Windows 10 schrappen. Waarom zou je én settings én het configuratiescherm stoppen in Windows 10? Ben echter bang dat ze het niet gaan doen omdat ze enorm veel icons van het configuratiescherm hebben gerevamped in de laatste builds. Een optie om het Insider Program te verlaten hebben ze nu ook verwerkt in "Settings".

RTM is near! :D

[...]

[...]

Kan kloppen. Naast WLAN AutoConfig knalt bij mij ook de Windows Audio Endpoint Builder service eruit.
De meeste zaken in de changelog zaten ook al in 10147, dus wat dat betreft maar een minor update. Maar goed, als de Engelse ISO te downloaden is ga ik er wel voor en hoop dat het WLAN issue weer hersteld is...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:30
Even op de topicwarning terug komen, ik krijg 10074 te zien als ik die link klik en install doe, en dan update etc...bla bla

Hoe forceer ik dat ik 10130 te zien krijg?

• FREAKJAM
Heb je Fast Ring ingeschakeld? Je kunt altijd nog de ISO eroverheen installeren trouwens als het je niet lukt. Gewoon upgraden.

[ Voor 61% gewijzigd door FREAKJAM op 28-06-2015 23:05 ]

is everything cool?

• Sjah
Nee, maar kan dat dan als ik van W7 uit wil upgraden?

En ik lees in deze topicwarning, dat Slow ring ook 10130 moet zijn.

Moet ik gewoon de iso pakken, mounten en installen in W7, werkt dat prima?
edit: ja dus, ok.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 28-06-2015 23:09 ]

• FREAKJAM
Ah my bad. Build 10130 is er inderdaad gewoon ook voor de slow ring. Ik dacht dat je nu al een preview had draaien en wilde upgraden naar build 10130. Maar inderdaad linkje klikken uit de topic warning en dan de ISO downloaden. Dan gaan met die banaan :)

Dit weekend is trouwens build 10160 alweer compiled. Build 10151 welke net is geleaked is dus ongeveer ~ 6 dagen oud. Ben benieuwd welk nummer RTM krijgt. Deze website houdt trouwens bij wat er allemaal gaande is qua builds.

[ Voor 54% gewijzigd door FREAKJAM op 28-06-2015 23:26 ]

is everything cool?

• Sjah
Hij is bezig, maar ja livin on the edge doe ik alsnog niet, daarvoor had ik b10151 moet pakken.

• FREAKJAM
Sjah schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:24:
Hij is bezig, maar ja livin on the edge doe ik alsnog niet, daarvoor had ik b10151 moet pakken.
Er is ook een leak van build 10147 maar die is helaas erg onstabiel qua wifi. Verder ben ik wel tevreden over deze build. Gerucht gaat dat build 10154 binnenkort gaat leaken.

Er zijn ook al engelse languagepacks voor build 10151 voor die geinstalleerd heeft. Even goed zoeken op het web 8)

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 29-06-2015 00:29 ]

is everything cool?

FREAKJAM schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:25:
[...]

Er is ook een leak van build 10147 maar die is helaas erg onstabiel qua wifi. Verder ben ik wel tevreden over deze build. Gerucht gaat dat build 10154 binnenkort gaat leaken.

Er zijn ook al engelse languagepacks voor build 10151 voor die geinstalleerd heeft. Even goed zoeken op het web 8)
De wifi van 10147 is inderdaad erg instabiel, elke halve dag even de WLAN Autoconfig[ service herstarten. Dat lost het issue weer even op :+

De 10151 is inderdaad ook gelekt in het Chinees met en-us language pack, maar ik vermoed dat een van de komende dagen een nieuwere (officiele) build uit gaat komen....

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 29-06-2015 00:33 ]

• engelbertus
Ik hoop wel dat ze binnenkort er voor zorgen dat ik op mijn laptop binnenkort weer gewoon de natove resolutie kan instellen in plaats van dat ik beperkt wordt tot het gebruik van 1024x768 op een 1280x800 scherm... :(
niet dat het er nu heel erg vreselijk uitziet, ik heb wel het idee dat windows 10 netjes schaalt of zo, maar het is allemaal net niet helemaal scherp heb ik het idee, en het zou ook wel fijn zijn wanneer schermen gewoon weer wat meer pixels tot hun beschikking hebben dan nu het geval.

ook zou het leuk zijn als ik weer vga uit kan gebruiken.....
engelbertus schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:39:
Ik hoop wel dat ze binnenkort er voor zorgen dat ik op mijn laptop binnenkort weer gewoon de natove resolutie kan instellen in plaats van dat ik beperkt wordt tot het gebruik van 1024x768 op een 1280x800 scherm... :(
niet dat het er nu heel erg vreselijk uitziet, ik heb wel het idee dat windows 10 netjes schaalt of zo, maar het is allemaal net niet helemaal scherp heb ik het idee, en het zou ook wel fijn zijn wanneer schermen gewoon weer wat meer pixels tot hun beschikking hebben dan nu het geval.

ook zou het leuk zijn als ik weer vga uit kan gebruiken.....
Eh...mis je dan niet gewoon de juiste videodriver?

• engelbertus
windows installeert alleen standaard drivers, en wanneer ik de windows 7 64 bit driver van de nvidia go 7300 installeer dan heeft dat geen effect.
bij de 9926 build werkte dat nog wel, net als bij windows 8.1...

nu krijg ik die niet meer geinstalleerd blijkbaar.

ook het scherm zelf is een standaar dwindows driver dus andere dan maximaal vga reslolutie kan ik niet tevoorschijn toveren... ( show all modi of iets in die trant) vakjes zijn grijs.

• FREAKJAM
TheVMaster schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:32:
[...]

De wifi van 10147 is inderdaad erg instabiel, elke halve dag even de WLAN Autoconfig[ service herstarten. Dat lost het issue weer even op :+

De 10151 is inderdaad ook gelekt in het Chinees met en-us language pack, maar ik vermoed dat een van de komende dagen een nieuwere (officiele) build uit gaat komen....
Ja ik wist van de WLAN AutoConfig service, dat zei ik nog een paar posts terug. :P

is everything cool?

FREAKJAM schreef op maandag 29 juni 2015 @ 01:00:
[...]

Ja ik wist van de WLAN AutoConfig service, dat zei ik nog een paar posts terug. :P
Daar heb ik dan overheen gelezen...het is ook al laat... O-)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

New Build coming soon. Aldus Gabe Aul. Hopelijk vanavond of anders morgen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Sjah
10130 installt, en bevalt wel. De doorgetrokken taskbar, met mijn 2 TFT's ga ik meer en meer waarderen.
Opvallend, het configuratiescherm is nog steeds terug te vinden, ben een probeerder geweest laatst in Januari. Heb gelijk maar even Winaero ontdekt, roelend zeg, en gratis.
De express-instellingen vlak voor 1e opstarten, heb ik geweigerd, heb echt alles afgevinkt.

Nog steeds pain in de ass, nu zelfs groter>> Sb Xfi Titanium HD, doet het wel, maar heeft na elke reboot een verwijderen in apparaatbeheer nodig, waarna na herinstall íe eindelijk leven geeft. Dit was in Januari al zo, maar hoefde maar 1x na de install. Ok , gelukkig wordt die nog ondersteund (zou wat zijn zeg, met zo een dure kaart), maar er zijn nog geen W10 drivers, moet het met de 8.1 stellen uit Febr. '14. Nouja zal wel opgelost worden, maar een landurig gebed is het wel, want ook advanced options vd kaart doen het niet.

edit: nu toch wat meer tijd doorgebracht met deze build, vind hem nog wel redelijk buggy, zeker voor een slowring goedgekeurde, 1 maand voor uitkomen. :P Mijn voorspelling is dat de RTM best na half jaar een sp1 kan gebruiken, maar die sp's zijn afgeschaft?

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 29-06-2015 15:10 ]

• Swerfer
Sjah schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:02:
Even op de topicwarning terug komen, ik krijg 10074 te zien als ik die link klik en install doe, en dan update etc...bla bla

Hoe forceer ik dat ik 10130 te zien krijg?
Settings - Updates - Advanced - Fast(ring)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Sjah schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:29:
10130 installt, en bevalt wel. De doorgetrokken taskbar, met mijn 2 TFT's ga ik meer en meer waarderen.
Opvallend, het configuratiescherm is nog steeds terug te vinden, ben een probeerder geweest laatst in Januari. Heb gelijk maar even Winaero ontdekt, roelend zeg, en gratis.
De express-instellingen vlak voor 1e opstarten, heb ik geweigerd, heb echt alles afgevinkt.
Dat configuratiescherm gebeuren is echt een zooitje geworden tussen oude en nieuwe stijl. Ik hoop dat dat nog gefixed gaat worden voor de RTM, want dit kun je niet aan mensen uitleggen.
CAP-Team schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:01:
New Build coming soon. Aldus Gabe Aul. Hopelijk vanavond of anders morgen.
Inderdaad....en dan volgende week nog een pre-RTM build en dan de week erop gaat dat ding echt wel RTM, anders kunnen ze op 29 juli niet beginnen met leveren van met Windows 10 geinstalleerde hardware O-)

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Ik denk morgen pas, nooit op een maandag of een vrijdag

• Sjah
Had problemen met de X-Fi, als sneeuw voor de zon verdwenen na install onoff. driver te vinden hier het X-fi Support Pack.

edit: te vroeg gejuicht, probleem na reboot blijft, graf.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 29-06-2015 19:12 ]

• FREAKJAM
Er zit een audio bug in build 10130. Kan je hier iets mee? Schijnbaar is er ook een fix te vinden via Windows Update volgens hetzelfde forum waar je naar linkte. WU al gechecked nadat je de driver hebt geinstalleerd?

[ Voor 91% gewijzigd door FREAKJAM op 29-06-2015 19:19 ]

is everything cool?

• Sjah
Tx. Die fix werkt niet, en die kerel die het over de WU heeft zegt helaas niet welk kb nr., jammer ik zie hem echt niet verschijnen, en ja ik heb fast ring aan. Nog wat info.

Maar ongeduldig wachten op een nieuwe build. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 29-06-2015 19:45 ]

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je kan op de Surface Pro (geen idee of het een Windows 10 feature is) screenshots maken met ALT + FN + Spatie. Deze wordt dan automatisch opgeslagen met volgnummers:

Screenshot (1).png
Screenshot (2).png
Screenshot (3).png
...
Screenshot (9).png
etc

Weet jij hoe ik opnieuw kan beginnen met volgnummers? Ik heb geen screenshots meer en gaat nu door met tellen ook al heb ik geen screenshots. Dus de eerst volgende wordt nu Screenshot (89).png.
Dragunov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:28:
Ik denk morgen pas, nooit op een maandag of een vrijdag
Ja, dat heeft Gabe vaker gezegt....zijn wel redelijk veel builds al op maandag of vrijdag uitgekomen :+

• Swerfer
Nieuwe update gehad: Feature on Demand for X64 (Insider Hub)

De insider hub had ik al, dus dat 'on demand' snap ik niet helemaal. Of de hub moet nu 64 bit zijn geworden terwijl hij eerder 32 bit was...

• Dragunov
TheVMaster schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:45:
[...]

Ja, dat heeft Gabe vaker gezegt....zijn wel redelijk veel builds al op maandag of vrijdag uitgekomen :+
Maandag is bijna voorbij voor ons en geen release! :+

Die zou dan wel om 19h GMT+1 uitgekomen zijn :P

• Dragunov
Swerfer schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:01:
Nieuwe update gehad: Feature on Demand for X64 (Insider Hub)

De insider hub had ik al, dus dat 'on demand' snap ik niet helemaal. Of de hub moet nu 64 bit zijn geworden terwijl hij eerder 32 bit was...
Geen nieuwe update hier

• Sjah
Wel goed, dat speedFan het gewoon zonder morren doet, ik bedoel dat programma grijpt best diep in de Hw, en dus ook de kernel lijkt me, maar werkt prima, oude versie draai ik.

Raar, of ik heb iets zeer triviaals niet door>> Start heeft leeg stuk bij mij, ik heb recente progs enzo uitgeschakeld, maar hoe krijg je daar snelkoppelingen, ja wat kan is natuurlijk tegel aanmaken, maar dan blijft dat lege stuk links in Start.

Verwijderd

@GabeAul
Hey #WindowsInsiders, publishing build 10158 for PC right now! blogs.windows.com/bloggingwindow

• FREAKJAM
Hop hop!

is everything cool?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16

Quad

Doof

En al aan het binnenhalen zie ik. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FREAKJAM
Hier wil hij niet, maar ik heb dan ook build 10147 draaien.

is everything cool?

Verwijderd

Preparing to install updates 65%

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/301133/Spongebob_60x60.gif
FREAKJAM schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:04:
Hier wil hij niet, maar ik heb dan ook build 10147 draaien.
Tot nu toe geen problemen hier (vanaf Build 10147 Pro)....mijn andere machine met 10135 heeft wel issues.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16

Quad

Doof

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FREAKJAM
TheVMaster schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:21:
[...]

Tot nu toe geen problemen hier (vanaf Build 10147 Pro)....mijn andere machine met 10135 heeft wel issues.
Hij druppelt hier na ook binnen! (geduld is een schone zaak).

is everything cool?

FREAKJAM schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:28:
[...]

Hij druppelt hier na ook binnen! (geduld is een schone zaak).
Mocht je denken dat hij niet meer loopt, met PowerShell kun je het checken :

code:
1
Get-BitsTransfer -allusers | select *

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
er is zeker (nog) geen iso van 10158 ? ik wil graag direct upgraden vanaf 8.1 naar de laatste versie :)
ido schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:30:
er is zeker (nog) geen iso van 10158 ? ik wil graag direct upgraden vanaf 8.1 naar de laatste versie :)
Nope, want dan had ik de topic warning wel aangepast O-) Je kunt upgraden naar de 10130 en vandaar naar de 10158...

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
op naar build 10158 ... wordt ongetwijfeld vervolgd

control alt oeps deleted

• FREAKJAM
Eerste keer dat ik "configuring update for Windows 10" krijg te zien alvorens de eerste reboot. In eerdere builds niet gezien in ieder geval.

is everything cool?

• Sjah
Met NL als taal vis ik zeker in de verkeerde vijver? Zie niks qua update.

Oww, ik lees dat het wel komt vannacht, kee.

[ Voor 40% gewijzigd door Sjah op 30-06-2015 01:14 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee hoor, is binnen de NL versie ook zichtbaar. Update 10158 100% afgerond en na de reboot zit ik...., nog steeds op 10130 8)7 Afijn, geen foutmelding o.i.d. gezien en update wordt opnieuw ter download aangeboden en daar gaan we weer ;)

Ook poging nummer 2 is succesvol mislukt, hetzelfde dan wat hierboven staat geschreven is opnieuw gebeurd.

Nu poging nummer 3 en daarna start ik het systeem niet zelf handmatig op als Windows zegt dat herstarten staat gepland. Hij haalt keer op keer de update in zijn geheel opnieuw binnen en installeert ook 100%. Binnen de update historie is ook niet zichtbaar wat er bij deze fbl_impressive update wel of niet mis is gegaan, er staat gewoonweg niets over te vinden, al zou hij niet zijn aangeboden.

Er zal vast een verklaring voor zijn maar voor nu gaat ie zijn gangetje maar en ga ik me te rusten leggen, we zien het morge..., èh later op de dag wel weer.

[ Voor 58% gewijzigd door hardware-lover op 30-06-2015 02:00 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

En de install is gelukt.

Ik hoop echt dat ze dat update proces een stuk sneller maken :N

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YtMm0JJNGDVFExjXIMXwF42o/thumb.jpg

En One Click notification/action center, en instelbare transparante geen blur.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 01:51 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Ben ik de enige waar windows update niets vind? Iedereen vind hem hier maar ik zie niks op windows update. En ja ik heb een microsoft account sign-in.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Geen insider?

• Iekozz
Jawel, insider site zegt ook vrolijk welkom terug insider.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Iekozz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 02:00:
[...]

Jawel, insider site zegt ook vrolijk welkom terug insider.
Switch van Slow Ring naar Fast Ring (of andersom) en weer omgekeert.

Hou er wel rekening mee dat US_en voorrang heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 02:03 ]

• Iekozz
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 02:01:
[...]

Switch van Slow Ring naar Fast Ring (of andersom) en weer omgekeert.

Hou er wel rekening mee dat US_en voorrang heeft.
Stond al op de fast ring, paar keer van fast naar slow en omgekeerd, niets helaas.

Achja, ik ga er vanuit dat het morgen allemaal wel is uitgerold naar alle edities.

[ Voor 11% gewijzigd door Iekozz op 30-06-2015 02:05 ]

Verwijderd

Ik heb van het begin een US_en (Amerikaanstalige versie) van Window 10...
Je kunt Office 365 nu ook integreren met Cortana Helaas moet je dan wel aan een paar eisen voldoen :
  • Je moet First Release inschakelen voor je hele organisatie
  • Je moet Cortana inschakelen onder de Service Settings in je Admin Panel
De eerste optie heb ik aangezet, maar het verwerken duurt dus maximaal 24u. Ik zie Cortana dan ook nog niet staan tussen de Service Settings......nouja, dan morgen maar ff verder kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 30-06-2015 02:17 ]

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Idd de Windows 8 drivers werken goed voor Windows 10. Zelf heb ik geen problemen met hardware drivers onder Windows 10 op mijn Asus 205TA.
Pagina: 1 ... 48 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ