Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
Je kunt de desbetreffende update handmatig verwijderen en opnieuw installeren. Manueel gwx.exe draaien is ook nog een optie. Zie deze pagina voor meer info.

is everything cool?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51
Kwam die pagina ook tegen (was verder niet veel te vinden). Helaas bood verwijderen van de update, reboot, update installere, reboot, geen soelaas.

Information message: Appraiser pre-req failed
Information message: GWX Main: No existing tray window found
Information message: GWX Main: Tray notify failed- activating new tray instance
Information message: Ceip is not-opted in. Non-ceip setting: GwxMarkersOnly
Information message: GWX Main: Launched by config update
Information message: GWX App: Current calculated phase 'None' is not configured to run tray app. Exiting.
Information message: Appraiser pre-req failed
Error message: GWX CompatLib: Failed to retrieve CEIP markers. hresult: The system cannot find the file specified.

Ben nu dit aan het proberen: http://answers.microsoft....a132-a999a883265b?page=56

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2015 00:52 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FREAKJAM
Ziet er spannend uit allemaal :-) Je zit in de goede richting lijk het. Je draait geen Enterprise toch?

is everything cool?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51
Nope "gewoon" Windows 7 SP1 x64 :). Het is nu gelukt dat script heeft gewerkt. Duurde wel een kwartiertje. Blijkbaar is het een handmatige goedkeuring van het systeem.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FREAKJAM
sdk1985 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 01:16:
Nope "gewoon" Windows 7 SP1 x64 :). Het is nu gelukt dat script heeft gewerkt. Duurde wel een kwartiertje. Blijkbaar is het een handmatige goedkeuring van het systeem.
Great! Hopelijk kunnen mensen profiteren van je posts als zij tegen hetzelfde probleem aanlopen. Het wordt tijd voor een nieuwe build trouwens :+

is everything cool?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sdk1985 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 01:16:
En wat is "gewoon"? :P Home Basic, Home Premium, Professional, Ultimate? (Starter iig niet, die is er dacht ik niet als x64.)

En er is al een apart topic over dat onderwerp ;) Geen Windows 10 update knop gekregen op bestaande Windows 7

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 05-06-2015 09:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 12:44
Iemand enig idee waar ik de under-/overscan kan aanpassen? Via HDMI past het beeld namelijk nu niet op mn TV.

• FREAKJAM
ominous schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:14:
Iemand enig idee waar ik de under-/overscan kan aanpassen? Via HDMI past het beeld namelijk nu niet op mn TV.
Dit moet je aanpassen in je display driver. Voor AMD bijvoorbeeld in de Catalyst Control Center. Had je zelf ook wel kunnen vinden lijkt me :)

Nieuwe screenshots en release notes voor build 10135 zijn trouwens verschenen op het net.

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 05-06-2015 11:00 ]

is everything cool?

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:52

spartacusNLD

This is Sparta!!

is het mogelijk om de windows 10 preview op een 64GB stick (usb 3.0) te installeren en windows 10 daarvanaf te booten? geprobeerd met een tooltje (rufus) de .iso erop te zetten maar krijg allemaal foutmeldingen..

Heb ook nog een 320 GB externe HDD usb 3.0 geprobeerd heb daar het zelfde probleem..

verschillende handleidingen op google gevonden en geprobeerd maar niets helpt.. wie weet wel hoe het moet? ;(

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• FREAKJAM
Als je ook even aangeeft welke foutmeldingen je krijgt, dan kunnen we je beter proberen te helpen. Maak je ook gebruik van de meest recente versie van Rufus? (2.2.668). Je praat ook over "de" ISO, maar dan bedoel je neem ik aan build 10074? Graag iets specifieker zijn. :)

is everything cool?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

FREAKJAM schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:15:
Als je ook even aangeeft welke foutmeldingen je krijgt, dan kunnen we je beter proberen te helpen. Maak je ook gebruik van de meest recente versie van Rufus? (2.2.668). Je praat ook over "de" ISO, maar dan bedoel je neem ik aan build 10074? Graag iets specifieker zijn. :)
ben nu op het werk, kijk dit vanmiddag nog even na. laatste versie van rufus en gebruik build 10074 ook idd.. heb trouwens zowel de 32bit en 64bit versie geprobeerd.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• ominous
FREAKJAM schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:58:
[...]

Dit moet je aanpassen in je display driver. Voor AMD bijvoorbeeld in de Catalyst Control Center. Had je zelf ook wel kunnen vinden lijkt me :)

Nieuwe screenshots en release notes voor build 10135 zijn trouwens verschenen op het net.
Voor AMD had ik inderdaad die oplossing al gevonden ;) . Maar heb zelf een Nvidia ( updated) waar die optie niet inzit. En de Intel 4600 schijnt ook nog niet goed te werken met Win 10. Hiervoor krijg je de standaard oude driver van Microsoft voor gepushed. En hele config scherm van Intel is ook verdwenen. Vandaar dus mijn vraag of iemand anders al een oplossing hiervoor heeft??
Modbreak:Kunnen we weer even on-topic gaan : Ervaringen met Windows 10.

Issues met de update knop in Windows 7 of 8 graag hier bespreken.

Dank u...

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 05-06-2015 11:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Windows + X -> System -> Tab Hardware -> Device installation settings it is.

(heb geen iconen op de de desktop :P)
Nou dat werkte dus niet :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AHp9PcavZ4HnW2T1mVjPTaMd/full.png

• FREAKJAM
ominous schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:34:
[...]

Voor AMD had ik inderdaad die oplossing al gevonden ;) . Maar heb zelf een Nvidia ( updated) waar die optie niet inzit. En de Intel 4600 schijnt ook nog niet goed te werken met Win 10. Hiervoor krijg je de standaard oude driver van Microsoft voor gepushed. En hele config scherm van Intel is ook verdwenen. Vandaar dus mijn vraag of iemand anders al een oplossing hiervoor heeft??
Welke Nvidia kaart heb je? Voor de meest recente Nvidia kaarten is een driver van Nvidia zelf gepubliceerd. Misschien dat het met die driver wel kan?

is everything cool?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:52

aex351

I am the one

In Windows 8.1 krijg ik nu een "Windows 10 Download" dialoog te zien. Waarschijnlijk erop gekomen bij één van de laatste Windows updates.

< dit stukje webruimte is te huur >

• ominous
FREAKJAM schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:23:
[...]

Welke Nvidia kaart heb je? Voor de meest recente Nvidia kaarten is een driver van Nvidia zelf gepubliceerd. Misschien dat het met die driver wel kan?
GTX 970m en had inderdaad al de driver van Nvida gedownload voor win 10, maar helaas zit optie daar niet in. Dus vroeg me af of er niet optie in Win zelf zit om dit aan te passen.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
spartacusNLD schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:10:
is het mogelijk om de windows 10 preview op een 64GB stick (usb 3.0) te installeren en windows 10 daarvanaf te booten? geprobeerd met een tooltje (rufus) de .iso erop te zetten maar krijg allemaal foutmeldingen..

Heb ook nog een 320 GB externe HDD usb 3.0 geprobeerd heb daar het zelfde probleem..

verschillende handleidingen op google gevonden en geprobeerd maar niets helpt.. wie weet wel hoe het moet? ;(
Wat voor bios heb je? Ik had laatst problemen omdat ik probeerde een bootstick te maken voor een uefi bios wat fout ging. Blijkbaar moest ik daarvoor 1 vinkje aan zetten, maar zonder dat vinkje kreeg ik alleen errors.

Verwijderd

Voor iedereen die in windows 10 Windows update mist in het Configuratiescherm heb ik een registerwijziging waarbij windows update in het contextmenu komt te staan van een rechtsklik op het bureaublad.
Plak de tekst tussen de lijnen in kladblok

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\180 Windows update]
@="Windows update"
"icon"="wucltux.dll"
"Position"="bottom"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\180 Windows update\command]
@="C:\\Windows\\System32\\wuapp.exe"

Verander Opslaan als: naar Alle bestanden (*.*)
en sla het op als WUBB.reg
Dubbelklik op WUBB.reg en voeg dit toe aan het register.
Resultaat wanneer er met de rechterknop op het bureaublad wordt geklikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/cwksdoywgjt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/lqn81so6l8r.jpg

Er is veel mogelijk met shell sleutels zoals:
HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell
voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/mwwebjrzzaf.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 17:59 ]

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23
Werkt storage spaces al in de nu beschikbare versie ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Verwijderd

De modbreak gemist ofzo? Dit is een Windows 10 ervaringen topic.

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Nou help ik MS al een jaar door de dev preview te gebruiken en dan mag ik niet upgraden naar 10, moet ik eerst W8.1 weer installen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:36:
[...]

De modbreak gemist ofzo? Dit is een Windows 10 ervaringen topic.
En wat is er mis met het plaatsen van tips zoals dat? Het gaat over W10, ok, niet per se een ervaring maar voor sommigen kan het handig zijn om te weten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:27

FCC

Raven schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:00:
[...]

En wat is er mis met het plaatsen van tips zoals dat? Het gaat over W10, ok, niet per se een ervaring maar voor sommigen kan het handig zijn om te weten.
Maar er is een heel apart topic voor dat soort zaken, zoals in de topicwarning staat. (Scheidslijn is dun, dat geef ik toe ;))

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waar dan? Ik zie alleen een ander topic ivm de updatenotificatie in andere OS'sen, dat staat helemaal los van de knop naar "Windows Update" in Windows 10.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 05-06-2015 19:05 ]

Oscar Wilde

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Cyleo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Wat voor bios heb je? Ik had laatst problemen omdat ik probeerde een bootstick te maken voor een uefi bios wat fout ging. Blijkbaar moest ik daarvoor 1 vinkje aan zetten, maar zonder dat vinkje kreeg ik alleen errors.
op deze HDD: pricewatch: WD Elements Portable 320GB Zwart

.iso versie: Windows10_InsiderPreview_x64_EN-GB_10074

EUFI bios -> lenovo y50-70 (2014)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HsWwlcL.png

wat doe ik fout?

edit: nogmaals .iso gedownload nu werkt het wel O-)

[ Voor 42% gewijzigd door spartacusNLD op 05-06-2015 20:09 ]

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:04:
Waar dan? Ik zie alleen een ander topic ivm de updatenotificatie in andere OS'sen, dat staat helemaal los van de knop naar "Windows Update" in Windows 10.
TheVMaster in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nogmaals, dat gaat over heel iets anders ;)

Oscar Wilde

Eh...dat gaat over Windows 7 of 8.1. De post waar jij op reageerde gaat over Windows Update in Windows 10.
Raven schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:19:
Nogmaals, dat gaat over heel iets anders ;)
Dat klopt inderdaad :+ Het zijn twee verschillende zaken OS'en....

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 05-06-2015 20:28 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En verschillende OS'en :P

Oscar Wilde

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

blijkbaar kan je windows 10 niet 1 2 3 installeren op een schijf die via usb is aangesloten.

kan alleen op deze manier:
http://www.howtogeek.com/...t-the-enterprise-edition/

Weet iemand een betere manier toevallig?

Verwijderd

Mijn ervaring met Windows 10 tot op heden: Veelbelovend, maar lijkt wel een alpha-versie ipv een beta...

- Na de installie deed m'n geluid het niet (playback ging naar m'n 2e monitor ipv speaker output)
- Bij herstarten krijg ik altijd bij het uitloggen een errorwindow met memoryfout ofzo.
- Spartan/Edge crasht om de haverklap (o.a. favorieten bewerken resulteerr vrijwle altijd in een crash)
- Een app als Evernote Touch crasht (verdwijnt) vaak plotseling
- De Word & Excel apps hangen regelmatig
- nVIDIA drivers gaan regelmatig op hun bek, waardoor het teruggaat naar de standaarddrivers met brakke resolutie. Restarten dus...
- Veel kleine foutjes zoals schermpjes die niet opengaan, schoonheidsfoutjes (normaal voor een beta natuurlijk)

Nog een maand voor de RTM? :{

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
vandaag geprobeerd via de fast methode de nieuwste build van de insider preview te installeren. zit momenteel op build 10074.

Nieuwe build werd netjes gedownload pc gerestart voor de update zoals opgedragen. kreeg de nieuwe installer in beeld en ik hoefde niks te doen.... na ongeveer een uur stond ie nog steeds op 3% van bestanden uitpakken. toen maar een hard reset gedaan en is mijn windows netjes hersteld naar 10074. iemand anders dit ook ooit meegemaakt?

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 22:46
@Seginus Mijn ervaring is eigenlijk het tegenovergestelde, heb zelf alleen de NVIDEA drivers for windows 10 geinstalleerd en alle andere software (inclusief mijn netwerk printer!) werden automatisch gedetecteerd en gebruikt. Audiodrivers werden vanzelf opgepakt enzovoorts, als die dingen moest ik in Windows 7 zelf doen. Tot nu toe geen enkele vastloper of crash gehad, gebruik veel office en speel af en toe een spelletje (witcher 3 en LoL op dit moment) zonder problemen.

Waar ik wel last van heb is inderdaad die memoryfout bij het uitloggen / afsluiten. Dat zie ik in de feedback tool ook en dat zal ongetwijfeld gefixt worden in de volgende build.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 23:08
Leuk. Ik kon geen gratis windows 10 reserveren voor mijn asus f205 ook na verschillende tips in dit topic lukte dit niet. Dus toen heb ik het insiders programma erop gezet. Alleen muis doet het niet meer en wifikaart herkent hij niet. Iemand tips.

Heel hartelijk dank!!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:37:
blijkbaar kan je windows 10 niet 1 2 3 installeren op een schijf die via usb is aangesloten.

kan alleen op deze manier:
http://www.howtogeek.com/...t-the-enterprise-edition/

Weet iemand een betere manier toevallig?
ik loop vast:

via: http://www.howtogeek.com/...t-the-enterprise-edition/

gekomen tot ''Create Boot Entries on the USB Drive''
daarna krijg ik een foutmelding met ''bcdboot.exe'' :bcdboot.exe failure when attempting to copy boot files

iemand nog een andere manier? iemand windows 10 op een usb hdd geinstalleerd staan? zo ja, hoe?

• FREAKJAM
Iemand build 10134 welke is gelekt al geinstalleerd? Ben hem nu aan het downloaden.

is everything cool?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

FREAKJAM schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:34:
Iemand build 10134 welke is gelekt al geinstalleerd? Ben hem nu aan het downloaden.
voor de rest: hier te downloaden: http://www.osbetaarchive....-10-build-10134-x64-leak/

bron: https://nl.reddit.com/r/W...uild_10134_enus_x64_leak/

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 05-06-2015 22:39 ]

• FREAKJAM
Niet officiele downloads zijn volgens mij niet toegestaan op GoT, vandaar dat ik geen link had gepost. Ben hem nu aan het installeren.

is everything cool?

Is 10134 nog de moeite dan? De bij de huidige build was er ook al 1 net iets eerder gelekt, maar ook die vond ik niet echt de moeite om al te installeren (als er toch binnenkort al een build verschijnt maakt me die paar dagen ook niet uit). En 10130 draait hier prima.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:57:
Mijn ervaring met Windows 10 tot op heden: Veelbelovend, maar lijkt wel een alpha-versie ipv een beta...

- Na de installie deed m'n geluid het niet (playback ging naar m'n 2e monitor ipv speaker output)
- Bij herstarten krijg ik altijd bij het uitloggen een errorwindow met memoryfout ofzo.
- Spartan/Edge crasht om de haverklap (o.a. favorieten bewerken resulteerr vrijwle altijd in een crash)
- Een app als Evernote Touch crasht (verdwijnt) vaak plotseling
- De Word & Excel apps hangen regelmatig
- nVIDIA drivers gaan regelmatig op hun bek, waardoor het teruggaat naar de standaarddrivers met brakke resolutie. Restarten dus...
- Veel kleine foutjes zoals schermpjes die niet opengaan, schoonheidsfoutjes (normaal voor een beta natuurlijk)

Nog een maand voor de RTM? :{
Was je audio gewoon van input gewisseld of miste je drivers? En zo ja: Realtek toevallig?
Error bij logout is bekend, maar zo hinderlijk is dat nou ook weer niet. Het is niet alsof ie wat kwijtraakt of corrupt maakt. Big whoop.
Spartan is sowieso nog niet klaar. Dat ie werkt is al erg fijn, maar zo stabiel was IE11 nou ook niet op Win10. Intern zal de build verder zijn, gezien ze meer hebben laten zien. En extentions zitten er nog niet in, wat het voor mij een nutteloze browser maakt.
Apps die crashen kan komen door nieuwe API's. Evernote is een 3rd party app en daarvan kun je niet allemaal verwachten dat ze meteen goed werken en veel MS-apps zijn nog in preview fase, dus ook niet af. Maar toch: dit ligt niet zozeer aan het OS.
Word en Excel zijn nog in preview en hebben voor zover ik weet pas 1 of 2 updates gehad. Zal intern ook verder zijn dan dit.
Nvidia drivers werken hier eigenlijk prima. Crashed ook niet. Heb overigens wel recente hardware en de laatste Win10 drivers draaien (misschien even zelf downloaden?). Heb zelf nog geen enkele driver-crash ervan gehad, dus lijkt iets anders te zijn.

In de laatste build heb ik eigenlijk geen schermpjes gehad die niet meer opengaan. Startmenu en taskbar popups hadden in eerdere builds daar wel last van maar 10130 draait hier eigenlijk wel prima.

RTM wordt krap, maar ze hebben een groot deel al wel klaar en afgetest. Dus wat er nu nog wijzigt is minimaal. Plus dat ik er niet van sta te kijken als ze wat dingen later uitbrengen dan nu. Word apps kan bv wel iets later, al gebruik ik hier gewoon Office 2016 preview. Ze zullen vast van veel apps wel een stable hebben die misschien niet zo nieuw is, maar wel werkt. Dan kunnen ze nog altijd terug indien nodig.

Zozo, leuke trip. En een Nederlandse erbij!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UaWEL8V9zAQ&ab_channel=Windows]
Overigens lijkt dit wel een tijdje geleden te zijn, gezien dat van continuum al een tijdje bekend is (sinds Build).

[ Voor 73% gewijzigd door Martinspire op 05-06-2015 23:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• FREAKJAM
Tof filmpje!

Startmenu issues en media playback issues zijn eindelijk gefixed in build 10134 voor mensen met een AMD GPU. In de vorige builds moest ik steeds downgraden naar de Windows 8.1 driver omdat mijn startmenu erg buggy was, plus kon ik niets afspelen met Plex/Kodi (geen beeld, wel geluid).

@Joel22
Wat had je zelf al gevonden? We zijn geen helpdesk hiero :)

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 05-06-2015 23:16 ]

is everything cool?

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:58
Joel22 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:11:
Ik het insiders programma erop gezet.
Alleen muis doet het niet meer en wifikaart herkent hij niet.
Iemand tips. Heel hartelijk dank!!
Zoek bij de fabrikant de laatste drivers en installeer deze op je systeem
en dan hopen op succes. Een systeem reboot wil soms ook helpen ...

control alt oeps deleted

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 23:08
Oke thx!Ik kan alleen de drivers niet via internet er opzetten dus zal eerst op usbstick gooien. Hij heeft namelijk geen ethernet ingang 😐

• FREAKJAM
Probeer gewoon de drivers eerst van de officiele asus site. Ze zijn dan wel voor Windows 8.1, maar niet geschoten is altijd mis. Het model heet in USA de X205TA. Maar dat het zelf je al ontdekt denk ik. Bij device manager kun je controleren welke drivers hij mist.

[ Voor 47% gewijzigd door FREAKJAM op 05-06-2015 23:33 ]

is everything cool?

Verwijderd

Inderdaad kom ik nu sinds ik gister Windows 10 in een virtual box installeerde er achter dat met 19 jaar ervaring met Windows Windows 10 niet anders is als Windows 7, Mijn ervaringen met Windows kan ik zo meenemen naar Windows 10 en geen last hebben van de interface en het menu omdat ik rechtstreeks alles met commandlines kan benaderen.
Dat het met de shell sleutels exact zo werkt als in Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 is dan meegenomen in de ervaring nu met windows 10.

Verschillende shell sleutels die commands kunnen bevatten zodat het met 2 klikken rechtstreeks voor je neus staat, daar is nu mijn ervaring al mee dat Windows 10 daar uitermate geschikt voor is.
rechts klikken op een station:
HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/njk77dgfigc.jpg
Biedt de mogelijkheid om vele instellingen binnen 2 klikken bij de hand te hebben.
Als ik in een schone Windows kom die net geïnstalleerd is plemp ik eerst een paar .reg bestanden op het bureaublad en voer ze uit, en heb direct alle instellingen die ik nodig heb in 2 klikken voor me.
De meeste mensen weten misschien niet eens hoeveel instellingen er zijn die voordeel kunnen opleveren.

de shell sleutels van de map en zip map zijn ook zo te bewerken, en een paar bestanden in een mapje toevoegen als werkbalk aan je taakbalk is zo gebeurd, binnen een half uur ben je klaar om alle instellingen na te lopen en je systeem eens te bezichtigen in al die instellingen, want na de map Windows\system kwam in 2000 de map system32, en moet je die eens gaan bekijken in Windows 10, en kan uiteraard ook vanaf XP t/m 10.

Voor geïnteresseerden heb ik nog wel een paar goeie commands waarmee je je systeem in wat er start en actief is kan beheren, waar ook programma's van derden instellingen kunnen bevatten.
Taakbeheer zit al in het contextmenu van de taakbalk, dus die zet ik er niet bij.

Plak wat er tussen de lijnen staat in kladblok en sla het op als een .reg bestand (zie vorige post)

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\045 Schijfbeheer]
"Icon"="C:\\Windows\\system32\\imagesp1.dll,8"
@="Schijfbeheer"
"Position"="top"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\045 Schijfbeheer\Command]
@="\"C:\\WINDOWS\\system32\\mmc.exe\" \"C:\\WINDOWS\\system32\\diskmgmt.msc\" "

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\046 Apparaatbeheer]
"Icon"="devmgr.dll,4"
@="Apparaatbeheer"
"Position"="top"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\046 Apparaatbeheer\Command]
@="\"C:\\WINDOWS\\system32\\mmc.exe\" \"C:\\WINDOWS\\system32\\devmgmt.msc\""

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\047 Systeemconfiguratie]
"Icon"="msconfig.exe"
@="Systeemconfiguratie"
"Position"="top"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\047 Systeemconfiguratie\command]
@="msconfig.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\048 Services]
"Icon"="filemgmt.dll"
@="Services"
"Position"="top"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\048 Services\command]
@="\"C:\\WINDOWS\\system32\\mmc.exe\" \"C:\\WINDOWS\\system32\\services.msc\""

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/khyleatlxwr.jpg

Je services beheren en bijhouden wat er opstart is dan ook een goeie manier om je systeem de baas te blijven.
Ik zou werkelijk waar niet weten waarom je die dingen in 2 clicks beschikbaar moet hebben. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:46:
Ik zou werkelijk waar niet weten waarom je die dingen in 2 clicks beschikbaar moet hebben. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Het heeft ook meer met efficiëntie te maken. :)
Of je het wil gebruiken ligt er aan tot in hoeverre je daar belang bij kan hebben.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nja, als ik het nodig heb, zal ik wel gewoon 3 letters in de zoek steken (of 'systeembeheer' als menu in start steken) :)
Maar wel leuk om te weten dat het mogelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 06-06-2015 00:54 ]

Verwijderd

Het maakt de brug wat kleiner naar bepaalde instellingen die je via de interface dan kan bedienen.
Uiteraard zijn er ook andere wegen programma's te starten.

Mijn eerste ervaring met Windows 10 Services is dat het dus qua opbouw en structuur dezelfde is die in Windows 2000 geïntroduceerd werd. Uiteraard wat uitgebreider.
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"

Ik kwam 3 Services tegen die te maken hebben met de app store en waarvan het Opstarttype niet veranderbaar is.

Clientlicentieservice (ClipSVC)
ClipSVC
Biedt infrastructuurondersteuning voor Microsoft Store. Deze service wordt op verzoek gestart. Als de service is uitgeschakeld, werken toepassingen die via Windows Store zijn gekocht niet naar behoren.
C:\Windows\System32\svchost.exe -k wsappx

Windows Store Service (WSService)
WSService
Biedt infrastructuurondersteuning voor Windows Store. Deze service wordt op verzoek gestart. Als de service is uitgeschakeld, werken toepassingen die via Windows Store zijn gekocht niet naar behoren.
C:\Windows\System32\svchost.exe -k wsappx

AppX Deployment Service (AppXSVC)
AppXSvc
Provides infrastructure support for deploying Store applications. This service is started on demand and if disabled Store applications will not be deployed to the system, and may not function properly.
C:\Windows\system32\svchost.exe -k wsappx

Ik ga later deze 3 services verwijderen uit Windows om te kijken of er zonder die 3 app store services met Windows goed te werken is.
Deze onderdelen bestaan voor het grootste deel uit register waarden die een klein bestand start.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 01:19 ]

Lijkt me dat de store niet meer werkt. De ene is voor licenties, de ander is voor auto-updates en dan nog 1 voor de installaties. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je die toch niet gaat gebruiken?

Anyways, het instellen van die shortcuts lijkt me meer moeite dan gewoon start + zoekwoord te rammen als je services wilt aanpassen oid. Het lijkt me juist erg irritant als je right-click helemaal vol staat met oninteressante nutteloze applicaties die je 1x in het jaar nodig hebt. Zelfs op het desktop staan ze nuttiger dan daarin.

Zijn er al mensen die een alternatieve beveiligingssuite gebruiken? Zo ja welke? En welke werken nog definitief niet? Lijkt me op zich wel handig om een lijstje bij te houden in de TS of iets dergelijks van apps die nog niet werken (of waar al wel een beta van werkt).

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Krijg net een melding in de taakbalk over het feit dat onze laptop straks ook een gratis windows 10 upgrade kan krijgen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die upgrade naar 10134 gaat niet geheel soepel. Op een geven moment werd het beeld zwart, muis weg en de 2 aan de VM toegewezen cores werden 100% belast, geen hdd activiteit. Uiteindelijk VM gereset en nu gaat ie verder met "configuring settings".

Oscar Wilde

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Raven schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:24:
Die upgrade naar 10134 gaat niet geheel soepel. Op een geven moment werd het beeld zwart, muis weg en de 2 aan de VM toegewezen cores werden 100% belast, geen hdd activiteit. Uiteindelijk VM gereset en nu gaat ie verder met "configuring settings".
Kon je ook upgrade kiezen of alleen clean install? Ik wil namelijk alleen upgraden omdat ik anders een shitload aan programma's moet installeren en configureren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb gewoon de setup in Windows gestart, setup had zelf al ingesteld dat alle instellingen enzo bewaard moesten worden en dat doet ie al een aantal upgrades.

edit: Sterker nog, dat doet ie volgens mij al sinds de eerste test-versie die beschikbaar kwam.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 06-06-2015 10:37 ]

Oscar Wilde

• Swerfer
Raven schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:36:
Ik heb gewoon de setup in Windows gestart, setup had zelf al ingesteld dat alle instellingen enzo bewaard moesten worden en dat doet ie al een aantal upgrades.

edit: Sterker nog, dat doet ie volgens mij al sinds de eerste test-versie die beschikbaar kwam.
Thanks, één van de vorige gelekte builds kon ik geen upgrade kiezen. Ga ik hem ook downloaden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:33:
[...]

ik loop vast:

via: http://www.howtogeek.com/...t-the-enterprise-edition/

gekomen tot ''Create Boot Entries on the USB Drive''
daarna krijg ik een foutmelding met ''bcdboot.exe'' :bcdboot.exe failure when attempting to copy boot files

iemand nog een andere manier? iemand windows 10 op een usb hdd geinstalleerd staan? zo ja, hoe?
nog zelf wat nieuws gevonden en het werkt.. zit nu op win10 op een usb 3.0 HDD en werkt best snel :)

tooltje: http://www.easyuefi.com/wintousb/

werkt perfect!

• FREAKJAM
De 10130 ISO's zijn inmiddels ook te verkrijgen. Wel een beetje op eigen risico, want de build is nog niet naar slow gepushed vanwege een aantal bugs.

[ Voor 78% gewijzigd door FREAKJAM op 06-06-2015 12:50 ]

is everything cool?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Heb um voor mijn laptop toch maar gereserveerd ;)

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/GzYi1F8xeP/205997aae0c9e8fac8eaf40467cb77d0.JPG

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FREAKJAM schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:50:
De 10130 ISO's zijn inmiddels ook te verkrijgen. Wel een beetje op eigen risico, want de build is nog niet naar slow gepushed vanwege een aantal bugs.
Oud nieuws :+ spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

edit: Oh wacht, jij doelt op een oudere build :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 06-06-2015 12:58 ]

Oscar Wilde

• FREAKJAM
Raven schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Oud nieuws :+ spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

edit: Oh wacht, jij doelt op een oudere build :P
Ik doel op een officiele build (10130), spartacus doelt op een build (10134) die gelekt is, wat ik zelf al aanhaalde voor zijn post. Ik heb alleen geen links gepost, omdat ik niet zeker weet of je ook gelekte builds mag posten. :+

is everything cool?

• Phusebox
  • Laatst online: 06:43
Ik heb een vraag die ik zo snel niet zou vinden, ik heb mijn Windows 7 laatst "geüpgrade" naar de Windows 10 Technical Preview omdat bepaalde games daar beter op draaien.

Nu heb ik op mijn main desktop die Windows 8.1 draait de melding gekregen van de gratis upgrade naar Windows 10, maar hoe zit het met mijn gaming rig die Windows 10 Preview draait, en dus eigenlijk een Windows 7 licentie? Moet ik eerst weer alles eraf gooien en w7 installeren voordat ik recht heb op de W10 upgrade?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Swerfer
Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:22:
Ik heb een vraag die ik zo snel niet zou vinden, ik heb mijn Windows 7 laatst "geüpgrade" naar de Windows 10 Technical Preview omdat bepaalde games daar beter op draaien.

Nu heb ik op mijn main desktop die Windows 8.1 draait de melding gekregen van de gratis upgrade naar Windows 10, maar hoe zit het met mijn gaming rig die Windows 10 Preview draait, en dus eigenlijk een Windows 7 licentie? Moet ik eerst weer alles eraf gooien en w7 installeren voordat ik recht heb op de W10 upgrade?
Dit is in dit topic al meerdere keren ter sprake gekomen. Iedereen die meedoet aan de Insider Preview krijgt de RTM versie vanaf 29-06-2015 zonder dat je eerst terug moet naar Windows 7 of 8. Je moet uiteraard wel over een geldige Windows 7 of 8 licentie beschikken...

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

blamauci schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:08:
vandaag geprobeerd via de fast methode de nieuwste build van de insider preview te installeren. zit momenteel op build 10074.

Nieuwe build werd netjes gedownload pc gerestart voor de update zoals opgedragen. kreeg de nieuwe installer in beeld en ik hoefde niks te doen.... na ongeveer een uur stond ie nog steeds op 3% van bestanden uitpakken. toen maar een hard reset gedaan en is mijn windows netjes hersteld naar 10074. iemand anders dit ook ooit meegemaakt?
Ik wel. Toevallig nu al voor de 2e maal vanmorgen ondervonden dat in de fast mode mij de update naar 10130 blijkbaar niet gegund wordt.

Ook via update alle bestanden geladen, daarna ging ie verder met instellingen downloaden en circa 30 minuten later een autom restart en vervolgens bleef hij met het windows vierkant in beeld en ronddraaiende puntjes ruim 3.5 uur vast staan. Tenslotte maar weer uit gezet en opnieuw opgestart en weer hetzelfde.

Bij deze handelingen viel mij 3x knipperende groene leds op rechtsboven op mijn keyboard. AAN/UIT AAN/UIT ENZ en verder gebeurde er helemaal niets. Toen ik weer opstartte in 10074 kreeg ik de melding dat installatie 10130 was mislukt en dat het vorige systeem weer was teruggezet.

• blamauci
racinfo schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:26:
[...]
Ik wel. Toevallig nu al voor de 2e maal vanmorgen ondervonden dat in de fast mode mij de update naar 10130 blijkbaar niet gegund wordt.

Ook via update alle bestanden geladen, daarna ging ie verder met instellingen downloaden en circa 30 minuten later een autom restart en vervolgens bleef hij met het windows vierkant in beeld en ronddraaiende puntjes ruim 3.5 uur vast staan. Tenslotte maar weer uit gezet en opnieuw opgestart en weer hetzelfde.

Bij deze handelingen viel mij 3x knipperende groene leds op rechtsboven op mijn keyboard. AAN/UIT AAN/UIT ENZ en verder gebeurde er helemaal niets. Toen ik weer opstartte in 10074 kreeg ik de melding dat installatie 10130 was mislukt en dat het vorige systeem weer was teruggezet.
Nou goed dan ben ik dus niet de enige.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nee, ik hoop echter wel dat het een keer gaat lukken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/foutmeldingw10.jpg

Wanneer ik update weer opstart krijg ik deze melding,
en dat kun je dan tot sint juttemis proberen ;)

Kan het te maken hebben dat ik een NL versie, 32 bit met type 10074 gebruik?

[ Voor 82% gewijzigd door racinfo op 06-06-2015 14:55 ]

• Phusebox
  • Laatst online: 06:43
Swerfer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:53:
[...]

Dit is in dit topic al meerdere keren ter sprake gekomen. Iedereen die meedoet aan de Insider Preview krijgt de RTM versie vanaf 29-06-2015 zonder dat je eerst terug moet naar Windows 7 of 8. Je moet uiteraard wel over een geldige Windows 7 of 8 licentie beschikken...
Sorry ik kon het met een simpele search niet vinden.

Eerst maar eens kijken hoe ik mijn updates geïnstalleerd krijgt want die failen nu al een week.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
Klopt het dat upgraden naar Windows 10 vanaf Windows 7 gratis wordt? Mijn moeder krijgt sinds vandaag op haar Windows 7 laptop een melding om een upgrade naar Windows 10 te reserveren.

Edit: Oeps, te snel gelezen 8)7
Ter info: Windows 10 is een gratis upgrade voor alle Windows 8.1 en Windows 7 gebruikers, maar ze moeten wel upgraden binnen één jaar nadat Windows 10 uit komt. Als je daarna gaat upgraden moet je betalen. Prijzen zijn niet bekend gemaakt.

[ Voor 44% gewijzigd door Allard Pruim op 06-06-2015 15:02 ]

• blamauci
racinfo schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:40:
Nee, ik hoop echter wel dat het een keer gaat lukken.

[afbeelding]

Wanneer ik update weer opstart krijg ik deze melding,
en dat kun je dan tot sint juttemis proberen ;)

Kan het te maken hebben dat ik een NL versie, 32 bit met type 10074 gebruik?
Mischien wel. Ik gebruik namelijk NL versie 64 bit.

Specs van mijn pc zijn overigens:
AMD FX8350/Stock speeds
Asus M5A99X-EVO(eerste versie dus niet degene die je nu op de asus site ziet)
12 GB DDR3 1333Mhz/ 2 verchillende merken maar wel zelfde timings en volts.(Team elite en A-Data Gaming Series)
Nvidia Geforce GTX650Ti Evga 2GB
WD Green opslag schijf 1TB
en Samsung 840 Evo 120GB SSD(OS schijf)

ben de update nog een keer aan het downloaden we gaan zien.

Update:

de update naar windows 10 kan helaas niet worden voltooid. uw eerdere versie van windows is teruggezet op deze pc

foutcode: 0xC1900101 - 0x2000C

[ Voor 11% gewijzigd door blamauci op 06-06-2015 16:23 ]

• FREAKJAM
Te weinig diskspace. cleanmgr draaien :)

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 06-06-2015 17:17 ]

is everything cool?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

bron: http://www.winbeta.org/ne...-showcasing-new-additions

[ Voor 39% gewijzigd door spartacusNLD op 06-06-2015 18:56 ]

Verwijderd

^ Ik vrees een beetje hetzelfde als wat iemand in het commentaar op deze website schrijft: Microsoft lijkt een buggy Windows 10 op de markt te gaan gooien volgende maand. Er zitten nog zoveel fouten in huidige builds dat ik mij niet kan voorstellen dat ze dat allemaal op tijd recht trekken. De installatie van build 10074 hier ging met vallen en opstaan waarbij tussendoor zelfs een reset nodig was. De laptop hing compleet vast met een voor de helft zwart beeld. Ook weigert bij mij het startmenu soms gewoon dienst tot ik Windows opnieuw opstart. Die gelekte build 10134 schijnt nog erger te zijn. Ik denk dat MS beter nog een half jaar extra had ingepland om Windows stabiel te krijgen.

Het Insider programma gaat straks gewoon door zo heeft MS al laten weten. Er blijven dus na de RTM build nieuwe testbuilds uitkomen. Betekent dat dat RTM-gebruikers buiten het Insider programma op een gegeven moment achterblijven in features? Of komen er een soort stabiele milestone builds die ook bij niet-Insiders worden aangeboden als update/upgrade? Het is nog allemaal erg onduidelijk.

Windows 10 is in principe een mooi product maar als leken straks dergelijke problemen met Windows gaan krijgen dan is het Windows Vista all over again.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:15:
^ Ik vrees een beetje hetzelfde als wat iemand in het commentaar op deze website schrijft: Microsoft lijkt een buggy Windows 10 op de markt te gaan gooien volgende maand. Er zitten nog zoveel fouten in huidige builds dat ik mij niet kan voorstellen dat ze dat allemaal op tijd recht trekken. De installatie van build 10074 hier ging met vallen en opstaan waarbij tussendoor zelfs een reset nodig was. De laptop hing compleet vast met een voor de helft zwart beeld. Ook weigert bij mij het startmenu soms gewoon dienst tot ik Windows opnieuw opstart. Die gelekte build 10134 schijnt nog erger te zijn. Ik denk dat MS beter nog een half jaar extra had ingepland om Windows stabiel te krijgen.
Ik denk dat het wel mee valt. Ik zie toch iedere keer weer een hoop vooruitgang. Ik vind het alleen jammer dat de beloofde skype integratie achterblijft. oa de nieuwe messaging app mis ik.
Het Insider programma gaat straks gewoon door zo heeft MS al laten weten. Er blijven dus na de RTM build nieuwe testbuilds uitkomen. Betekent dat dat RTM-gebruikers buiten het Insider programma op een gegeven moment achterblijven in features? Of komen er een soort stabiele milestone builds die ook bij niet-Insiders worden aangeboden als update/upgrade? Het is nog allemaal erg onduidelijk.
Natuurlijk loop je als RTM-gebruiker achter op Insiders, dat is toch logisch want hoe kunnen Insiders anders nieuwe dingen testen? Net zoals in Chrome of Firefox kan je als gebruiker de laatste dev versie installeren, dan lopen andere gebruikers ook achter totdat die dev-versie naar de stable-versie wordt gezet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ongelooflijk veel bugs inderdaad.. In 15 minuten dingen uittesten zoveel dingen gehad..
Ze maken Start ook niet flexibel genoeg. Ik wil daar gewoon gelijk wat aan toevoegen dat ik wil..
Snelkoppelingen naar mappen & .exe's lukt zelf niet eens..
Edit: Lukt niet met drag/drop, wel met rechtermuisklik op folder/exe.
• Folder met custom icon kan je niet openen op start..
• je kan een folder er niet op zetten als een apart menu.
• En je kan niet de displaynaam veranderen van een .exe op start (naam veranderen van exe zelf = niet werkende applicatie vaak)
• Snelkoppeling op start menu zetten, neemt de naam over van de exe ipv de snelkoppeling naam
• de zaken die je erop zet, komt met een vertraging erop te staan. (op SSD zelf)

Zoveel zaken dat er verkeerd zijn, en dit is nog maar een pieterig klein deeltje.

Maar goed dat ik een week op vakantie ben wanneer W10 uitkomt, dan kan ik mooi zien wat er allemaal verkeerd is als ik terug kom :P

[ Voor 44% gewijzigd door SmokingCrop op 06-06-2015 23:31 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02

Quad

Doof

Skype integratie? Laten we hopen van niet.. Zware afkeur tegen deze applicatie welke ook via de Windows update gepushed is.. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Quad schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:14:
Skype integratie? Laten we hopen van niet.. Zware afkeur tegen deze applicatie welke ook via de Windows update gepushed is.. :/
ik heb hier draaien, 10130, op wat kleinigheden na stabiel.

Draait op 3 pc's, en dell laptop.

Voor ik update draai ik wel altijd cleanmgr.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
tonber schreef op zondag 07 juni 2015 @ 06:57:
[...]

ik heb hier draaien, 10130, op wat kleinigheden na stabiel.

Draait op 3 pc's, en dell laptop.

Voor ik update draai ik wel altijd cleanmgr.
cleanmgr, doet toch het zelfde als ccleander ?

• racinfo

racinfo

E-MTB

blamauci schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Mischien wel. Ik gebruik namelijk NL versie 64 bit.

Specs van mijn pc zijn overigens:
AMD FX8350/Stock speeds
Asus M5A99X-EVO(eerste versie dus niet degene die je nu op de asus site ziet)
12 GB DDR3 1333Mhz/ 2 verchillende merken maar wel zelfde timings en volts.(Team elite en A-Data Gaming Series)
Nvidia Geforce GTX650Ti Evga 2GB
WD Green opslag schijf 1TB
en Samsung 840 Evo 120GB SSD(OS schijf)

ben de update nog een keer aan het downloaden we gaan zien.

Update:

de update naar windows 10 kan helaas niet worden voltooid. uw eerdere versie van windows is teruggezet op deze pc

foutcode: 0xC1900101 - 0x2000C
Ik heb de ISO (versie 10130) eerst van microsoft page gedownload en op een USB stick gezet en setup gestart. In de hoop dat het nu wel zou lukken maar helaas, dezelfde foutmelding als in de FAST mode bij upgraden uit configuratiescherm en weer na het laden van de nieuwe files, instellingen enz NA het herstarten die knipperende leds van numlock, caps enz op mijn keyboard. En verder geen beweging meer in te krijgen alleen door de PC uit te schakelen en bij starten de vorige versie te kiezen kom je weer in versie 10074.

De melding die ik daarna ook hier nu weer kreeg: 0xC1900101 - 0x20017
Als je ook even aangeeft welke foutmeldingen je krijgt, dan kunnen we je beter proberen te helpen. Maak je ook gebruik van de meest recente versie van Rufus? (2.2.668). Je praat ook over "de" ISO, maar dan bedoel je neem ik aan build 10074? Graag iets specifieker zijn
Het geheugen (free space op SSD) kan niet de oorzaak zijn; dacht ik eerst ook met 11 GB ruimte maar na opschonen van minder belangrijke zaken had ik nu het dubbele: 22 GB vrije ruimte.en dat hielp helemaal niets. ps. na cleanmgr kreeg ik er 1.7 gb bij maar dat maakte geen verschil.

Ik krijg het idee dat ie tijdens de boot procedure vast slaat; ik heb een dual boot op de PC en gebruik daarvoor EasyBCD, ik krijg het vermoeden dat het daar mee te maken heeft hoewel ik bij de eerdere UPGRADE van versie 10074 daar geen probleem mee had. Ook niet bij de nog eerdere versies Windows
10 (ik heb al vanaf het prille begin Windows 10 technical preview in gebruik)

Edit/2
Hoe vreemd het ook mag lijken, nadat ik op de gedachte kwam om eens direct van de usb op te starten na een cold boot, dus direct vanaf de bootable USB stick met W10-10130 erop gebeurde precies hetzelfde; nadat het vierkante windows raampje op beeld verscheen (dus geen easybcd nu, direct van usb stick af) en de puntjes gingen rondddraaien ook nu weer alle leds op keyboard druk gaan knipperen en vervolegns kun je weer wachten tot .....

Dus zelfs een volledige nieuwe start lukt niet. Er is mijn inziens iets duidelijk mis met upgrade 10130.

[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 07-06-2015 09:29 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Albert020 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:57:
[...]

cleanmgr, doet toch het zelfde als ccleander ?
More or less, al kan cleanmgr ook bestanden van oude Windows installaties verwijderen, evenals temp/uninstaller-files van updates om ruimte te creëren, maar dan kun je de updates niet meer verwijderen.
CCleaner kan daarnaast "rotzooien" in het register, wat cleanmgr dan weer niet kan.

Oscar Wilde

• racinfo

racinfo

E-MTB

[Offtopic]
Norton Utility's 16 doet ook zoiets, met als extra dat ie het register ook kan comprimeren; wel zo prettig want al die lege (eerder verwijderde instructies) regels vertragen opstarten ook. Overigens vind ik Ccleaner het fijnst werken en met heel veel instalbare opties net als in cleanmgr.

[ontopic]
Ik heb ten laatste ook nog geprobeerd de upgrade 10130 te starten door de setup in de map Source te draaien maar dan eindigt die installatie met de boodschap dat die optie niet wordt ondersteund.

Zucht, we wachten dus maar op de upgrade via de "slow" mode...

• FREAKJAM
racinfo schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:01:
[...]

Het geheugen (free space op SSD) kan niet de oorzaak zijn; dacht ik eerst ook met 11 GB ruimte maar na opschonen van minder belangrijke zaken had ik nu het dubbele: 22 GB vrije ruimte.en dat hielp helemaal niets. ps. na cleanmgr kreeg ik er 1.7 gb bij maar dat maakte geen verschil.
Je moet wel de "uitgebreide" versie van cleanmgr draaien. Dus eerst selecteer je voor "Disk Cleanup" en vervolgens kies je linksonderin voor "Clean up system files". (Als het goed is clean je dan ook vele meer dan 1.7GB, want je cleaned onder andere je vorige Windows installatie). Bij een upgrade naar build 10122 werd ook geadviseerd deze files te cleanen:
  • Windows upgrade log files
  • Device diver packages
  • Previous Windows installation(s)
  • Temporary Windows installation files
Als ik nu bovenstaande draai clean ik 16.5GB. En het gaat er niet zo zeer om dat je meer vrije diskspace creeert maar ook dat je previous upgrade bestanden niet botsen met de nieuwe upgrade files, voor als je weer gaat upgraden naar een nieuwe build. Bij een Surface Pro 3 zorgde de device driver packages bijvoorbeeld steeds voor upgrade problemen en moest je deze schonen. (This is a bug where too many device INFs are being migrated and hitting an internal limit.)

Met cleanmgr (Disk Cleanup) kun je je temp files schonen maar dus ook veel meer dan dat, en vooral bij een upgrade naar een nieuwe Windows 10 build wordt het aangeraden dit te doen.

Je kunt ook nog anders dit commando draaien via command prompt:
code:
1
rundll32.exe pnpclean.dll,RunDLL_PnpClean /DRIVERS /MAXCLEAN

Build 10135 is inmiddels ook gelekt, maar niet zo veel wijzigingen ten opzichte van build 10134.

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2015 11:09 ]

is everything cool?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53
FREAKJAM schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Je moet wel de "uitgebreide" versie van cleanmgr draaien. Dus eerst selecteer je voor "Disk Cleanup" en vervolgens kies je linksonderin voor "Clean up system files". (Als het goed is clean je dan ook vele meer dan 1.7GB, want je cleaned onder andere je vorige Windows installatie). Bij een upgrade naar build 10122 werd ook geadviseerd deze files te cleanen:
Even geprobeerd in mijn VM, gaf me slechts 5GB ruimte. Toen ik het ging runnen kreeg ik een zwart scherm en werd ik uitgelogd. :/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• racinfo

racinfo

E-MTB

@ FreakJam, die keuze had ik reeds gemaakt. De oude windows.old was al eerder volledig verwijderd.
Ook heb ik "rundll32.exe pnpclean.dll,RunDLL_PnpClean /DRIVERS /MAXCLEAN" uitgevoerd maar dat levert geen extra's op.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/DSC_0247_resized.JPG
De bewuste foutmelding

Het blijft mij echter verbazen dat ik met een boot vanaf USB (10130) , dus alsof ik geheel opnieuw OS wil gaan installeren ook niet verder kom.

Na de div. pogingen gewoon weer voor build 10074 kiezende komt de fout code: Installatie buld 10130 afgebroken ivm code 0x8007007e in beeld waarna 10074 weer normaal werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door racinfo op 07-06-2015 13:22 ]

• FREAKJAM
Ik zie meer mensen met deze problemen:
The issue you have reported usually occurs due to some hardware conflict with the system files or if the Windows update database is corrupt.
Je zou nog kunnen proberen zo veel mogelijk randapparatuur los te koppelen tijdens je upgrade en om je Windows Update database te resetten.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2015 13:31 ]

is everything cool?

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 20:00
Het feit dat Microsoft 7 en 8 gebruikers gratis laat upgraden en de stortvloed aan bugs die present zijn zeggen meer dan genoeg over Windows 10.

Microsoft vind het allemaal wel best en neemt het niet zo serieus meer allemaal. Dit zou best wel eens het begin van het einde van Windows kunnen zijn, Microsoft heeft zijn beste tijd wel gehad!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Jovas schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:33:
Het feit dat Microsoft 7 en 8 gebruikers gratis laat upgraden en de stortvloed aan bugs die present zijn zeggen meer dan genoeg over Windows 10.

Microsoft vind het allemaal wel best en neemt het niet zo serieus meer allemaal. Dit zou best wel eens het begin van het einde van Windows kunnen zijn, Microsoft heeft zijn beste tijd wel gehad!
Zo jij moet echt de tweede kamer in en je geweldige kennis/mening met de wereld delen!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:15:

Windows 10 is in principe een mooi product maar als leken straks dergelijke problemen met Windows gaan krijgen dan is het Windows Vista all over again.
Die 10134 build die kwam uit de winmain branch, dat is sowieso een minder stabiele branch dan fbl_impressive. En meer voor intern testen. Ik draai al sinds het begin de preview builds en heb weinig echt heel blokkerende bugs tegengekomen.

• tonber
  • Laatst online: 28-09-2021

Ik denk dat ik jouw niet serieus neem!

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gewoon met dism de .wim naar een partitie deployen. Zorgen dat hij kan booten en de oobe laten lopen. Klaar.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Swerfer

Kwam je per ongeluk dit topic tegen en dacht je van laat ik Microsoft eens lekker bashen? Zeg dan niets... :X

• FREAKJAM

Het feit dat Microsoft ons als gebruiker (Insider) zo enorm betrekt bij deze previews zegt veel meer dan je denkt. Juist omdat iedereen zo intensief test en meewerkt én feedback geeft aan Microsoft tijdens het draaien van deze builds, worden bugs juist ontdekt en gemeld. Maar dat wil niet zeggen dat alle builds zo slecht zijn. Bugs worden altijd als vervelend en negatief ervaren, maar punt blijft dat het nog steeds een preview is. (En het is nog geen 29 juli).

Ik draai zelf al meer dan 6 maanden preview builds en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2015 14:52 ]

is everything cool?

• Jovas
Ik heb geen tijd om Microsoft's software te testen, ik heb liever gewoon een functioneel besturingssysteem.

Maar dat is tegenwoordig raar dat je als klant een normaal functionerend stuk software wil..

Bye bye Microsoft!

• weebl
  • Laatst online: 00:08

weebl

YARR!

Jovas schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:01:
Ik heb geen tijd om Microsoft's software te testen, ik heb liever gewoon een functioneel besturingssysteem.

Maar dat is tegenwoordig raar dat je als klant een normaal functionerend stuk software wil..

Bye bye Microsoft!
Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen hoor, maar Windows 10 is nog niet af...
29 juli komt de release voor mensen zoals jij uit. Dan heb je een goed functionerend OS, omdat deze is getest door mensen zoals wij. Tot die tijd zou ik gewoon m'n mond houden...

• FREAKJAM
Jovas schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:01:

Bye bye Microsoft!
Als je er geen tijd voor hebt, wat doe je dan in dit topic? Ik spreek je over een half jaartje wel, nadat jij gratis gebruik hebt gemaakt van de upgrade naar Windows 10 op je i7 systeempje. Doe geen zinloze uitspraken als je nog niet eens gebruikt hebt gemaakt van de preview.

is everything cool?

• Jovas
FREAKJAM schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Als je er geen tijd voor hebt, wat doe je dan in dit topic? Ik spreek je over een half jaartje wel, nadat jij gratis gebruik hebt gemaakt van de upgrade naar Windows 10. Doe geen zinloze uitspraken als je nog niet eens gebruikt hebt gemaakt van de preview.
Weetje wat ik als zoekresultaat krijg als op op Windows 10 zoek op Google? Bugs, bugs, bugs.

Maar weetje wat? Jullie hebben allemaal helemaal gelijk. Geniet van je nieuwe Windows 10 ervaring!

• FREAKJAM
Jovas schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:14:
[...]
Weetje wat ik als zoekresultaat krijg als op op Windows 10 zoek op Google? Bugs, bugs, bugs.

Maar weetje wat? Jullie hebben allemaal helemaal gelijk. Geniet van je nieuwe Windows 10 ervaring!
Bugs krijgen altijd negatieve aandacht, dat is niet alleen bij Windows 10. Dat is bij elke preview, of het nu een game is, een nieuwe Android versie, om maar wat te noemen. Dat jij je daar zoveel van aantrekt is gelukkig jouw probleem en niet de mijne :D

is everything cool?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
Tja 1 die iig niet weet wat een beta of rc of preview inhoud, zeg dan gewoon niets.

• weebl
  • Laatst online: 00:08

weebl

YARR!

[...]

Mijn god, snap je het echt niet? Het is een PREVIEW!!!
Oftewel een voorproefje van het uiteindelijke resultaat. Tuurlijk zitten er fouten in, het is immers nog niet af.
Niemand verplicht je om mee te werken aan het testen door de PREVIEW uit te proberen. Wat alleen irritatie opwekt is er over te gaan zitten zeiken alsof het de RTM-build is waar al deze bugs in zitten...
[...]

Je hoeft Windows 10 niet te gebruiken he, overigens valt het mij op dat je met Windows 8.1 al net zo positief was. Misschien gewoon Ubuntu gaan draaien, of een Mac aanschaffen....?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
[...]

Als je Windows 10 niet gaat gebruiken, kan je dan ook stoppen met posten hier maken? We zijn hier om te discussiëren over Windows 10 en niet niks meer. Haat verspreiden kan je op nu.nl doen of eventueel fokt.
TheVMaster schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:26:
[...]

Je hoeft Windows 10 niet te gebruiken he, overigens valt het mij op dat je met Windows 8.1 al net zo positief was. Misschien gewoon Ubuntu gaan draaien, of een Mac aanschaffen....?
Mac gebruiken? Denk het niet, hij wilt een bugvrije OS hebben en de laatste versie van osx10 bracht toch wel flink wat bugs mee. Nee wat hij nodig heeft is een commodore 64. Ding is al flink wat jaren oud en ondertussen zijn alle bugs eruit gehaald :)

[ Voor 38% gewijzigd door vali op 07-06-2015 15:32 ]

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb gister de 10134 build geïnstalleerd en het eerste wat mij opviel dat ik geen connect kan maken met Server 2012 r2 Essentials.
downloaden oké, maar dan is het gebeurt met de installatie. Hoop echt dat dit nog rechtgetrokken wordt, anders weet ik het nog niet, nu maar even terug naar 8.1 pro.
Pagina: 1 ... 43 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ