Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik krijg net een mailtje dat er een factuur aan zit te komen. Toch knap aangezien ik mijn Choozze Zero abonnement helemaal niet gebruik (alleen om op gebeld / geappt te worden, met wifi aan).

Ben benieuwd waar het van zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Leolinedance schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:01:
Ik krijg net een mailtje dat er een factuur aan zit te komen. Toch knap aangezien ik mijn Choozze Zero abonnement helemaal niet gebruik (alleen om op gebeld / geappt te worden, met wifi aan).

Ik ook.

Choozze.nu > Facturen > Er is een fout opgetreden (E134)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:42:
Overigens ben ik net in Zwitserland geland. Krijg doodleuk een SMS: Bij Roam Like Home EU bundels gelden uw Nederlandse tarieven. Lekker misleidend ook.
Ik had 7 maanden geleden hetzelfde geconstateerd. Jammer dat ze niet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:40
Hier ook eenmailtje gehad over een aanstaande incasso, zonder iets buiten de zero bundel gebruikt te hebben.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Je kunt weer je facturen bekijken. Bij mij staan ze allemaal op € 0,-
Zal wel een vergissing zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:05
Ook hier een mailtje dat er volgende week een incasso wordt gedaan.
Terwijl op de factuurpagina alle maanden (m.u.v. aansluitmaand) op 0 euro verbruik staan. Wat overigens klopt; ik ben een kleingebruiker op de Choozze-sim.
Waarschijnlijk dus gewoon een mededeling die naar velen is gestuurd. We zulllen het wel zien.
(Toch voor de zekerheid maar even een screenshot van de facturenpagina gemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Na een fabrieks reset van mijn telefoon (THL 5000, KK4.4.2) wil ik mijn gegevens van choozze weer herstellen, maar het wil maar niet lukken. Hij noemt alles en alles T-Mobile NL. De simgegevens zijn dus T-Mobile .nl met daaronder mijn telefoon nummer. dan spraakoproep, videogesprek, berichten allemaal T-Mobile NL en dit geld ook voor de gegevensverbinding. Als ik Namen Toegangspunten aanklik staat daar boven al T-Mobile NL terwijl mijn zelf ingestelde Choozze APN aangevinkt is. Hoe ziet dit er bij julie uit? Ik ga er van uit dat dit een probleem met mijn mobiel is, of ligt het toch aan mijn sim? Ik weet iig niet wat ik er mee aan moet :-( Niet internetten met de standaard T-Mobile NL apn, neem ik in ieder geval aan?

Mijn SIM werkset zegt overigens SIM-Toolkit is not ready or unsuported. Heeft er misschien mee te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Barlogirl op 16-10-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Leolinedance schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:01:

Goed lezen. Er staat: "Volgende week (wk 43) vind er een incasso plaats van jouw openstaande facturen. De bijbehorende facturen kan je downloaden via jouw persoonlijke Mijn Choozze account."

Als jij alleen Choozze zero hebt en geen buiten de bundelkosten, zijn er geen openstaande facturen en wordt er dus niks geincasseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
pa2ra schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:50:
[...]

Goed lezen. Er staat: "Volgende week (wk 43) vind er een incasso plaats van jouw openstaande facturen. De bijbehorende facturen kan je downloaden via jouw persoonlijke Mijn Choozze account."

Als jij alleen Choozze zero hebt en geen buiten de bundelkosten, zijn er geen openstaande facturen en wordt er dus niks geincasseerd...
Ik leest dat zeker niet zo. Ook heb ik nog nooit eerder zo'n mail gehad terwijl ik al maanden bij Choozze zit. Als je factuur Eur 0,- bedraagt is er ook geen reden om iets te incasseren, en dus ook niet om deze mail te sturen.

Ik denk dat er een fout gemaakt is door Choozze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag ook een mail over de incasso, en bij de bank was die dus ook reeds aangemeld voor iets van 75 euro. Factuur bij choozze was trouwens nul, sim is sinds december al niet meer gebruikt. Choozze meteen maar geblokkeerd voor automatische incasso's.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb ze maar even terug gemaild over welke openstaande facturen ze bedoelen. Staat niets open en de recente zijn 0 euro. Ga sowieso direct storneren als ze iets af gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
pa2ra schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:50:
[...]

Wij hebben goed gelezen: Ze zeggen dat er een incasso gaat plaatsvinden. Bij ons. Dat wij er alvast even rekening mee gaan houden, dat er volgende week geld afgeschreven gaat worden.
En volgens ons is dat incorrect. Vandaar dat we het hier bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
zetje01 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:45:
[...]

Wij hebben goed gelezen: Ze zeggen dat er een incasso gaat plaatsvinden. Bij ons. Dat wij er alvast even rekening mee gaan houden, dat er volgende week geld afgeschreven gaat worden.
En volgens ons is dat incorrect. Vandaar dat we het hier bespreken.
Hoi, ik heb dat bij mijn bank inderdaad ook even bekeken (ik was vergeten dat je tegenwoordig ook aankomende euro-incasso's kunt zien bij de Rabobank) en ook bij mij staat er 66,50 in de wachtrij...

En inderdaad: alle facturen staan op 35 euro bij mij (ik heb Choozze Bright) en ik kom nooit buiten de bundel, dus dat klopt niet...

Heb mail gestuurd naar Choozze, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
pa2ra schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

Hoi, ik heb dat bij mijn bank inderdaad ook even bekeken (ik was vergeten dat je tegenwoordig ook aankomende euro-incasso's kunt zien bij de Rabobank) en ook bij mij staat er 66,50 in de wachtrij...
Ik zie geen aankomende incasso hier.
Maar ik zie bij de incasso's die aan mijn rekening hangen choozze/speakup ook nergens staan.

Heb de 25 euro "entreegeld" destijds met een creditcard betaald dus ook nog nooit een incasso van ze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
ASW1 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:43:
[...]

Ik zie geen aankomende incasso hier.
Maar ik zie bij de incasso's die aan mijn rekening hangen choozze/speakup ook nergens staan.

Heb de 25 euro "entreegeld" destijds met een creditcard betaald dus ook nog nooit een incasso van ze gehad.
en heb jij bright ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nope, zero.
Maar dus ook dat incassomailtje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Wat een gepruts weer bij Choozze. Incasso voor ruim 300 euro terwijl ik wellicht enkele euros (maximaal) heb verbruikt boven mijn bright 12.

Daarnaast staan er facturen (van 35 euro) voor Bright voor de maanden september en october, terwijl mijn Bright12 pas op 23 october 2014 is ingegaan. En dus nog loopt tot 23 October 2015. Per die datum is mijn portering naar T-Mobile ook goedgekeurd, dus, ik verwacht geen énkele rekening voor het Bright abonnement. Meer dan 300 euro, ze zijn niet goed wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ben benieuwd wat ze met al dat geld van plan zijn.
De tent leegtrekken en vervolgens over de kop laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens de bank wil Choozze 25 euro incasseren. De enige factuur van 25 euro is de aansluiting van vorig jaar. Die is al lang betaald. Ik heb de incasso geannuleerd en een mailtje aan Choozze gestuurd.

Zijn die rekeningen van >300 euro misschien ook "toevallig" de factuur van de Bright aansluiting met gelijk 1 jaar betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Xandrios schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:30:
Wat een gepruts weer bij Choozze. Incasso voor ruim 300 euro terwijl ik wellicht enkele euros (maximaal) heb verbruikt boven mijn bright 12.

Daarnaast staan er facturen (van 35 euro) voor Bright voor de maanden september en october, terwijl mijn Bright12 pas op 23 october 2014 is ingegaan. En dus nog loopt tot 23 October 2015. Per die datum is mijn portering naar T-Mobile ook goedgekeurd, dus, ik verwacht geen énkele rekening voor het Bright abonnement. Meer dan 300 euro, ze zijn niet goed wijs.
Ze gaan vast je abonnement met een jaar verlengen nu en dan ineens het hele bedrag (met een korting) incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
JeroenE schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:48:
Zijn die rekeningen van >300 euro misschien ook "toevallig" de factuur van de Bright aansluiting met gelijk 1 jaar betaling?
Ik heb geen idee of dat er achter zit, er is namelijk geen specificatie gegeven van deze incasso. Normaal wordt bij een incasso een referentie gegeven naar de rekening waar de betaling voor is. Mochten er meerdere rekeningen zijn, dan volgen er meerdere incasso's. Niet bij Choozze - alles wordt op een onduidelijk hoopje gegooid en geincasseerd.

Die 300 euro zal geheid iets te maken hebben met de Choozze Bright 12, die destijds 300 euro kostte. Maar ondertussen heeft Choozze ook al maandelijkse rekeningen aangemaakt - en dat impliceert dat ze niet van plan zijn om de prijs van 300 euro per jaar te handhaven. Dus dan zou de 300 euro van de initiële (prepaid) aansluiting zijn. Erg vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:31:
Ik heb geen idee of dat er achter zit, er is namelijk geen specificatie gegeven van deze incasso. Normaal wordt bij een incasso een referentie gegeven naar de rekening waar de betaling voor is. Mochten er meerdere rekeningen zijn, dan volgen er meerdere incasso's. Niet bij Choozze - alles wordt op een onduidelijk hoopje gegooid en geincasseerd.
Nee, ik snap dat jij het ook niet kan weten. Maar ik heb het idee dat ze een foutje hebben gemaakt en alles vanaf het begin weer opnieuw gaan incasseren. Als dat bedrag dan uitkomt met hetgeen je al hebt betaald dan zou dat mijn idee staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
JeroenE schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:28:
[...]

Nee, ik snap dat jij het ook niet kan weten. Maar ik heb het idee dat ze een foutje hebben gemaakt en alles vanaf het begin weer opnieuw gaan incasseren. Als dat bedrag dan uitkomt met hetgeen je al hebt betaald dan zou dat mijn idee staven.
Ze moeten gewoon de hele incasso-run terugdraaien, er is duidelijk iets fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
pa2ra schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

En inderdaad: alle facturen staan op 35 euro bij mij (ik heb Choozze Bright) en ik kom nooit buiten de bundel, dus dat klopt niet...

Heb mail gestuurd naar Choozze, ben benieuwd
Bij mij is er gelukkig niets ingepland zo ver ik kan zien.
Maar volgende keer moet jij iets beter lezen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Leolinedance schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Bij mij is er gelukkig niets ingepland zo ver ik kan zien.
Maar volgende keer moet jij iets beter lezen dus ;)
Ik begrijp waarom je dat schrijft, maar toch klopt het wat ik schreef. Dat heeft niks met lezen te maken. Want als er niks te incasseren is, mogen ze niks incasseren. In mijn geval is er niks te incasseren, dus moeten ze niks incasseren. Dat is in overeenstemming met de tekst van de mail die Choozze stuurde (ze gaan openstaande bedragen incasseren -> als er niks openstaat, wordt er dus niks geincasseerd).

Echter: als zij onterecht bedragen gaan incasseren, is er weer wat anders aan de hand. Dus daar spreken we ze op aan.

Gelukkig dat je tegenwoordig incasso's kunt storneren... wat bij Choozze Zero klanten geen probleem hoeft te zijn, maar bij Choozze Bright wel. Want ze mogen bij mij wel 35 euro incasseren, maar geen 66 euro. Als ik de incasso storneer, heb ik de 35 euro ook niet betaald, dus wordt ik dan afgesloten? Vragen, vragen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
pa2ra schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:22:
[...]

Ik begrijp waarom je dat schrijft, maar toch klopt het wat ik schreef. Dat heeft niks met lezen te maken. Want als er niks te incasseren is, mogen ze niks incasseren. In mijn geval is er niks te incasseren, dus moeten ze niks incasseren. Dat is in overeenstemming met de tekst van de mail die Choozze stuurde (ze gaan openstaande bedragen incasseren -> als er niks openstaat, wordt er dus niks geincasseerd).

Echter: als zij onterecht bedragen gaan incasseren, is er weer wat anders aan de hand. Dus daar spreken we ze op aan.

Gelukkig dat je tegenwoordig incasso's kunt storneren... wat bij Choozze Zero klanten geen probleem hoeft te zijn, maar bij Choozze Bright wel. Want ze mogen bij mij wel 35 euro incasseren, maar geen 66 euro. Als ik de incasso storneer, heb ik de 35 euro ook niet betaald, dus wordt ik dan afgesloten? Vragen, vragen.... :-)
Het is nogal raar dat Choozze een mail stuurt over te incasseren geld, terwijl er niks te incasseren valt. Ik ben het dus duidelijk niet met je eens, maar dat is een mening over interpretatie.

We zullen wel horen hoe het afloopt, ik heb Choozze ook een bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Leolinedance schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:20:
[...]

Het is nogal raar dat Choozze een mail stuurt over te incasseren geld, terwijl er niks te incasseren valt. Ik ben het dus duidelijk niet met je eens, maar dat is een mening over interpretatie.

We zullen wel horen hoe het afloopt, ik heb Choozze ook een bericht gestuurd.
Ja precies, het is een interpretatie van de mail die ze gestuurd hebben. Dat kun je (blijkbaar) op meerdere manieren lezen.

Ik heb ze ook gemailed. Als ze maandag/dinsdag niet reageren, annuleer ik de opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
pa2ra schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:55:
[...]

Ja precies, het is een interpretatie van de mail die ze gestuurd hebben. Dat kun je (blijkbaar) op meerdere manieren lezen.

Ik heb ze ook gemailed. Als ze maandag/dinsdag niet reageren, annuleer ik de opdracht.
Ik heb contact gehad met Choozze. Omdat ze een tijd achterliepen met incasso's, zijn bepaalde bedragen vorig jaar herfst bij mij niet geincasseerd. Dus de aangekondigde incasso nu klopte als een bus...

Niks aan de hand dus (in mijn geval), maar correcte incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
pa2ra schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:50:
[...]
Ik heb contact gehad met Choozze. Omdat ze een tijd achterliepen met incasso's, zijn bepaalde bedragen vorig jaar herfst bij mij niet geincasseerd. Dus de aangekondigde incasso nu klopte als een bus...

Niks aan de hand dus (in mijn geval), maar correcte incasso.
Je had al je facturen toch gecontroleerd en die waren toch allemaal 35 euro? Hoe komen ze er dan bij om 66,50 euro te incasseren?

Volgens eigen zeggen kom je nooit boven je bundel uit. Of klopte het niet wat je hier schreef??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 21:58
Choozze zero hier. Gebruik het kaartje de laatste tijd nauwelijks meer. Geen buitenbundelkosten, alle facturen staan op nul. Toch nu 25 euro geincasseerd door Choozze. Wel toevallig dat het precies een jaar geleden is dat ik 'abonnee' ben geworden, alsof die eenmalige 25 euro een jaarlijkse bijdrage is geworden...
Ik heb de incasso inmiddels gestorneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor de tweede keer bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb een mailtje gekregen van Choozze dat er verwarring was over de mail. Ze hebben het voor mij uitgezocht en ik heb geen openstaande facturen dus zou er ook niets geïncasseerd gaan worden.

Dat laatste klopt wel, ik heb die incasso immers geannuleerd :X

Ik heb dus maar een mailtje terug gestuurd met de opmerking dat ik het wel vreemd vind dat ze wel een incasso opdracht aan de bank hebben gestuurd als er niets te incasseren zou zijn.

Edit:
Choozze kwam met een ander telefoonnummer op de proppen die ik ook bij hen zou hebben. Daar was die 25 euro nog voor verschuldigd.

Dat nummer heb ik natuurlijk helemaal niet. Mijn suggestie dat dit misschien het tijdelijke nummer was wat op de sim zat voor mijn nummer werd geporteerd bleek juist te zijn.

Dat tijdelijke nummer waren ze vergeten af te melden in hun administratie. Dat hebben ze nu wel gedaan en de incasso mocht ik storneren (maar dat had ik dus al gedaan).

[ Voor 35% gewijzigd door JeroenE op 21-10-2015 11:55 . Reden: nieuwe mailtjes van Choozze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ook ik kreeg een e-mail dat er een incasso plaats ging vinden. Deze klopt, in tegenstelling tot velen, gelukkig gewoon. Het gaat om alle facturen vanaf het begin tot en met de laatste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
De initiële 25 euro heb ik via iDeal betaald (vorig jaar oktober). Nu is er 25 euro geincasseerd, volledig ten onrechte dus, alle facturen staan op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
JeroenE schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:26:
[...]

Je had al je facturen toch gecontroleerd en die waren toch allemaal 35 euro? Hoe komen ze er dan bij om 66,50 euro te incasseren?

Volgens eigen zeggen kom je nooit boven je bundel uit. Of klopte het niet wat je hier schreef??
Ze liepen achter met incasso's en er was nog niet geïncasseerd voor oktober en november 2014 (!). Dus daar zat het probleem. Het waren dus abonnementsbedragen die per ongeluk vergeten waren te incasseren en niet 'buiten de bundel'-bedragen. In november 2014 ben ik een paar dagen te laat op Bright gezet, dus moest ik 31,50 i.p.v. 35 EUR betalen. 31,50 + 35 euro voor oktober 2015 (deze maand dus) = 66,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Reactie gehad dat de mail naar alle klanten gestuurd is, dat de formulering op meerdere manieren geïnterpreteerd kon worden waarvoor excuses voor de onduidelijk en dat als er geen openstaande vordering is (mijn geval) er ook niets geïncasseerd wordt.

Formulering was dus niet handig, maar verder pogen ze dus alleen de incasso achterstand in te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
sambalbaj schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:27:
en dat als er geen openstaande vordering is (mijn geval) er ook niets geïncasseerd wordt.
Dat jokken ze. Er was bij mij geen openstaande vordering en er is toch 25 euro geïncasseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ToniW op 21-10-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
ToniW schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:30:
[...]

Dat jokken ze. Er was bij mij geen openstaande vordering en er is toch 25 euro geïncasseerd.
Heb je nummerbehoud gedaan? Indien ja, dan heeft JeroenE mogelijk de verklaring gevonden. Anders even een mail sturen, indien je dat nog niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Exor schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:47:
[...]
Heb je nummerbehoud gedaan? Indien ja, dan heeft JeroenE mogelijk de verklaring gevonden. Anders even een mail sturen, indien je dat nog niet hebt gedaan.
Geen nummerbehoud. Gewoon een vers nieuw Zero abo, niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:38
ze hebben bij mij ineens 4x te veel afgeschreven (ja ze liepen 2 maanden achter maar niet 4). Bij mn vriendin hebben ze deze maand zelf 7x afgeschreven en daar liepen ze wel al 7 maanden achter dus dat zit wel goed maar wat een amateurs :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mijn tmobile portering is gisteren gedaan terwijl ik in de UK was. Wat een verschil!

- Met choozze had ik continue 3G signaal, maar enkel als ik de telefoon in flight mode zet kon ik er een beetje data doorheen krijgen. De rest van de tijd time-outs op vrijwel alles dat je doet. Met tmobile zit hij op hetzelfde netwerk (EE) maar dan met 4G roaming. Heerlijk snel (15+ Mbit) en stabiel.

- In NL vanochtend meer dan 70mbit in een snelle speedtest. Bereik van 4G heb ik nog geen ervaring mee, maar worst case valt hij terug op 3G en is het bereik hetzelfde als bij Choozze.

- In Wenen vanmiddag wederom op 4G roamen. Geen speedtest gedaan (dan gaan de MBs wel erg snel op namelijk), maar browsen was heerlijk vlot en stabiel.

- in Athene momenteel, en hier is enkel 3G roaming beschikbaar (dat wist ik van te voren). Maar een speedtest geeft aan dat ik ruim 15mbit (!!) op 3G haal, terwijl ik met choozze (op dezelfde locatie en hetzelfde netwerk) niet boven de 2 Mbit uitkwam. En; de verbinding voelt eindelijk weer snel en stabiel aan. Geen geklooi met flight mode om data te kunnen gebruiken. Eindelijk!

Dus uiteindelijk érg blij dat ik de overstap heb gedaan. Betaal hetzelfde als ik bij choozze zou gaan betalen voor het tweede jaar (35/mnd), en krijg daarvoor 3GB in NL en 500MB roaming. Uitbellen in het buitenland is maximaal 120 min gratis maar inkomende gesprekken zijn altijd gratis. Zou meer dan voldoende moeten zijn.

Bijkomend voordeel: als je boven de 500MB roaming uitkomt ga je naar 64Kbit...maar énkel in het buitenland. In NL houd je de volle snelheid zolang je NL bundel actief is.

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 24-10-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 21:10
Hier Choozze Zero met een geheel nieuw nummer sinds 10 Maart. Nu hebben ze +/- 100 Euro geïncasseerd voor Internetkosten buiten de bundel van 128 Euro en een credit verrekening van 65 Euro. Wat is dat voor rekensom? Meteen gestorneerd want in Maart hebben we nog geen internet gebruikt! Een mail gestuurd naar info@choozze.nu en factuur@choozze.nu maar die komen met dat standaard antwoord op 'mail en de interpretatie daarvan'. Hoezo? Ik wil een duidelijke specificatie van de verrekening maar ook zeker van die Internetkosten. Dat verbruik wil ik gespecificeerd zien net zoals bij KPN, T-Mobile en Vodafone. Dat waar wacht ik dus nog op. Vreemde spookfactuur dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
sysiwan schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:28:
Hier Choozze Zero met een geheel nieuw nummer sinds 10 Maart. Nu hebben ze +/- 100 Euro geïncasseerd voor Internetkosten buiten de bundel van 128 Euro en een credit verrekening van 65 Euro. Wat is dat voor rekensom? Meteen gestorneerd want in Maart hebben we nog geen internet gebruikt! Een mail gestuurd naar info@choozze.nu en factuur@choozze.nu maar die komen met dat standaard antwoord op 'mail en de interpretatie daarvan'. Hoezo? Ik wil een duidelijke specificatie van de verrekening maar ook zeker van die Internetkosten. Dat verbruik wil ik gespecificeerd zien net zoals bij KPN, T-Mobile en Vodafone. Dat waar wacht ik dus nog op. Vreemde spookfactuur dit!
Heb je in het buitenland internet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
pa2ra schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Heb je in het buitenland internet gebruikt?
Hoi, nee absoluut niet. En dan nog is per EU wet geregeld dat je nooit voor binnen - en buitenland voor meer dan 50 Euro excl btw mag verbruiken. Ze hebben het over 128 Euro aan Internetkosten van 10 mrt - 31 mrt. Dus ze zouden op 80% een SMS moeten versturen en bij 50 Euro hadden ze het nummer moeten blokkeren. Er gaat iets fout op hun financiele administratie. Ik heb het bedrag gestorneerd. Even afwachten op hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

Buitenland binnen EU: Ja. In het binnenland mag je een dergelijke bill shock nog steeds meemaken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
sysiwan schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:28:
Hier Choozze Zero met een geheel nieuw nummer sinds 10 Maart. Nu hebben ze +/- 100 Euro geïncasseerd voor Internetkosten buiten de bundel van 128 Euro en een credit verrekening van 65 Euro. Wat is dat voor rekensom? Meteen gestorneerd want in Maart hebben we nog geen internet gebruikt!
Is het verbruik gespecificeerd voor april? Dat was de maand waarin hun teller minstens twee keer zo hard ging als normaal. Wellicht dat ze daarom ook de helft hebben gecrediteerd.

Heb je al op je choozze.me ingelogd om te kijken welke facturen daar staan?

Wat zegt je telefoon over het dataverbruik in april? Als je daadwerkelijk niets (of < 100 Mb) hebt gebruikt zou ik daar een screenshot van maken en die opsturen met de melding dat hun teller niet klopte in die maand.

Maar als de factuur van augustus is (bij wijze van spreken) dan heb je daar natuurlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
JeroenE schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

Is het verbruik gespecificeerd voor april? Dat was de maand waarin hun teller minstens twee keer zo hard ging als normaal. Wellicht dat ze daarom ook de helft hebben gecrediteerd.

Heb je al op je choozze.me ingelogd om te kijken welke facturen daar staan?

Wat zegt je telefoon over het dataverbruik in april? Als je daadwerkelijk niets (of < 100 Mb) hebt gebruikt zou ik daar een screenshot van maken en die opsturen met de melding dat hun teller niet klopte in die maand.

Maar als de factuur van augustus is (bij wijze van spreken) dan heb je daar natuurlijk niets aan.
Er is niks gespecificeerd. Dat is het 'm juist. Ik zit te wachten op een specificatie van dat Internetverbruik in Maart. Bijv. op ma 11-03-2015 van 13:01 - 13:06 28MB. Maar het blijft stil vanuit Choozze. In April zit niet het probleem op de facturen. Alle facturen vanaf de start abonnement (Maart) staan er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
knakworst schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:00:
Buitenland binnen EU: Ja. In het binnenland mag je een dergelijke bill shock nog steeds meemaken helaas.
Niet waar conform Choozze zelf. Ze 'beschermen' je ook voor dataverbruik in het BINNENLAND.

Zie ook: https://helpdesk.choozze....oe-wordt-deze-gehanteerd-

“Choozze hanteert een limiet voor de hoogte van je buitenbundelkosten voor al haar klanten. De limiet is vastgesteld op €50,- exclusief BTW. Naast de wettelijk bepaalde Europees geldende roaming limiet, die eveneens staat vastgesteld op €50,- exclusief BTW, willen wij jou ook beschermen tegen hoge kosten in Nederland. Daarom is het buitenbundellimiet van toepassing op zowel bel-, sms- als internetverkeer in het binnen- en buitenland.
Overschrijd je deze limiet, dan beperken we voor jouw veiligheid de dienstverlening voor de rest van de maand. Je kan dan niet meer bellen, internetten en sms'en, in binnen en buitenland. Je blijft wel altijd bereikbaar!”

Ze hadden het dus automatisch moeten blokkeren op 50 Euro, want daar ben ik naar mijn mening nooit overheen gegaan. Hun tellers zijn op hol geslagen lijkt het wel. Ook geen waarschuwingen via SMS ontvangen op 80% en 100%. Van een blokkade is nooit sprake geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee over de afronding van MB's en belminuten? Ik kan er nergens iets over teruglezen en ben een redelijke kleinverbruiker, ook de buitenbundel kosten zijn relatief laag, maar aan de (recente) ervaringen te zien begin ik toch wel erg te twijfelen over de betrouwbaarheid en zekerheid van maandelijkse lage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:03:
Heeft iemand enig idee over de afronding van MB's en belminuten? Ik kan er nergens iets over teruglezen en ben een redelijke kleinverbruiker, ook de buitenbundel kosten zijn relatief laag, maar aan de (recente) ervaringen te zien begin ik toch wel erg te twijfelen over de betrouwbaarheid en zekerheid van maandelijkse lage kosten.
Voor zover het bij mij gaat worden de belminuten per seconde berekend en de MB's komen op een hooguit 1 of 2 overeen met hetgeen mijn Android telefoon zelf heeft geteld. Behalve dan die keer dat hun teller op hol was geslagen.

Voor de uitgaande gesprekken heb ik deze maand 8 telefoontjes gedaan met een gezamenlijke duur van 9 minuten en 41 seconden. Volgens de site heb ik 10% van mijn 100 minuten verbruikt. Dat klopt dan ook wel, ik zit immers in de tiende minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
sysiwan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:06:
[...]

Er is niks gespecificeerd. Dat is het 'm juist. Ik zit te wachten op een specificatie van dat Internetverbruik in Maart. Bijv. op ma 11-03-2015 van 13:01 - 13:06 28MB. Maar het blijft stil vanuit Choozze. In April zit niet het probleem op de facturen. Alle facturen vanaf de start abonnement (Maart) staan er.
En helaas vang ik bot bij Choozze. Ze komen met argumenten waar men 10 dagen over moest vergaderen en mij op die manier voor het blok zetten.

Hierbij hun laatste reactie:

De incasso die je hebt ontvangen van ons, is er eentje van al bedragen die jij nog hebt opstaan bij ons. Buiten je aansluitkosten staan al je gemaakte kosten nog open.
Vandaar de incasso van €100,52, het openstaande bedrag.

Inzake factuur 46325, ten tijde van het maken van de buitenbundelkosten, werd dit limiet zo niet gehanteerd. Het betreffende artikel hanteren wij pas sinds Augustus.

De gegevens van maart kan ik helaas niet meer opvragen. Volgens de Wet Bewaarplicht mogen we klantgegevens met m.b.t. hun verbruik niet langer dan 2 maanden terug bewaren.

Ik ga ermee naar de Consumentenbond Geldgids om dit te onderzoeken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe de data wordt afgerond, maar deze maand komt het 100% overeen met de datamonitor op mijn telefoon (53mb om precies te zijn). Vorige maand week het aan het eind van de maand 2mb af. Zeker acceptabel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
sysiwan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:40:
De gegevens van maart kan ik helaas niet meer opvragen. Volgens de Wet Bewaarplicht mogen we klantgegevens met m.b.t. hun verbruik niet langer dan 2 maanden terug bewaren.
Ik denk inderdaad dat je beter advies kan inwinnen.

Op zich vind ik het slecht dat ze nu met dit argument komen. Ten eerste omdat de bewaarplicht in maart van dit jaar is afgeschaft en die dus niet meer ter zake doet en ten tweede omdat je niet echt geloofwaardig overkomt dat je de gegevens niet meer hebt omdat je zelf zo lang hebt gewacht met incasseren.

Aan de andere kant: zij hebben wellicht wel de factuur al eerder gemaakt en dus had jij ook eerder kunnen reageren op het veel te hoge bedrag. Het lijkt me wel in jouw voordeel te zijn dat jij er van uitging dat je bij geen bericht van hun er van uit kon gaan dat je niets hoefde te betalen. Ik weet echter niet hoe dit juridisch precies zit.

Zoals de Vogons al riepen: "There's no point in acting all surprised about it. All the planning charts and demolition orders have been on display in your local planning department on Alpha Centauri for fifty of your Earth years, so you've had plenty of time to lodge any formal complaint and it's far too late to start making a fuss about it now." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ik heb windows phone;
Mijn telefoon geeft aan dat ik deze maand 31 minuten heb gebeld, en 93 MB heb verbruikt.
De choozze.me pagina geeft aan dat ik 33 minuten heb gebeld en 92 MB heb verbruikt.
Deze waardes komen dus wel héél goed overeen.

Een paar weken geleden was er in dit topic een vergelijkbare vraag, en ook daar bleek uit de antwoorden dat Choozze zeker niet (stiekum) sterk in hun voordeel aan het afronden was.

Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest verblijven wij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
JeroenE schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

Ik denk inderdaad dat je beter advies kan inwinnen.

Op zich vind ik het slecht dat ze nu met dit argument komen. Ten eerste omdat de bewaarplicht in maart van dit jaar is afgeschaft en die dus niet meer ter zake doet en ten tweede omdat je niet echt geloofwaardig overkomt dat je de gegevens niet meer hebt omdat je zelf zo lang hebt gewacht met incasseren.

Aan de andere kant: zij hebben wellicht wel de factuur al eerder gemaakt en dus had jij ook eerder kunnen reageren op het veel te hoge bedrag. Het lijkt me wel in jouw voordeel te zijn dat jij er van uitging dat je bij geen bericht van hun er van uit kon gaan dat je niets hoefde te betalen. Ik weet echter niet hoe dit juridisch precies zit.

Zoals de Vogons al riepen: "There's no point in acting all surprised about it. All the planning charts and demolition orders have been on display in your local planning department on Alpha Centauri for fifty of your Earth years, so you've had plenty of time to lodge any formal complaint and it's far too late to start making a fuss about it now." :+
Bedankt voor je reactie. je 2e punt is een sterke! Dat ze niet echt geloofwaardig overkomen dat men de gegevens niet meer heeft omdat je zelf zo lang hebt gewacht met incasseren. :P

Het is daarnaast ook vreemd dat er pas 6 mnd na dato nog een verrekening wordt gestuurd voor Maart 2015. Als toen 'Online Facturen' als module had gewerkt (en niet pas sinds een week dat je Facturen Online kunt bekijken) dan hadden we meteen inzicht en ook nog om een specificatie kunnen vragen. Nu zeggen ze slechts 2 maanden aan internetverbruik te registreren en zijn we te laat. We konden ook pas sinds 2 April Online ons verbruik controleren op choozze.nu dus Maart heb ik nooit kunnen checken. Niet qua factuur en niet qua verbruik.

Alleen inzicht in een gespecificeerde rekening kan uitsluitsel geven. Nu moeten we Choozze geloven op hun blauwe ogen voor iets wat al 6mnd geleden is gebeurd. De bescherming tot 50 Euro (excl btw) geldt pas sinds Augustus stelt Choozze, waarom dan niet met terugwerkende kracht toepassen voor iemand die meteen trouw was toen Choozze Zero (de melkkoe blijkbaar) op de markt kwam.

ik ben nog in conclaaf met Choozze zelf, want de case is heropend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:50
Okeee ik was bezig met een post te schrijven, maar toen werd mij het een en ander duidelijk 8)7.

Ik schrok namelijk ook even van de laatste afschrijving, daar zat namelijk € 60,50 aan buitenbundel kosten bij. Die was al gecorrigeerd want dat was eerst € 115,23 (December 2014). Zo te zien houden ze bij mij zich wel aan het maximum van € 50 + 21%.

Ik kon mij alleen helemaal niet voorstellen dat ik zoveel verbuikt heb. Ik zag dat Choozze Zero ook bij nummerbehoud het abbo GELIJK ingaat, en ik een tijdelijk nummer gehad heb. Dat was al op 5 Nov 2014, nummerbehoud ging in op 5 Dec 2014. Dat tijdelijke nummer heb ik nooit gebruikt.. Maar ik vermoed dus dat Choozze al mijn verbruik in December, op mijn eigen nummer, buiten de bundel heeft gerekend.

Heb even wat ingestuurd naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobieli
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09-2024
Heeft er iemand hier ook een LG L70 met een Choozze zero abbo?

Helpdesk en ik krijgen op geen enkele manier internet ingesteld
Heb zelfs al een nieuwe simkaart gekregen en geaktiveerd, maar ook dit helpt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Mobieli schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:28:
Heeft er iemand hier ook een LG L70 met een Choozze zero abbo?

Helpdesk en ik krijgen op geen enkele manier internet ingesteld
Heb zelfs al een nieuwe simkaart gekregen en geaktiveerd, maar ook dit helpt niets
Had je hiervoor al een andere provider? Oude apn verwijderen. Nieuwe apn aanmaken met internet gegevens Choozze.

Zie ook voor de eerste stappen hieronder maar wel de gegevens van Choozze gebruiken:

http://devicehelp.optus.c...obile-phone-for-internet/

[ Voor 18% gewijzigd door sambalbaj op 04-11-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

Wom

Heb na een jaar Choozze gebruikt te hebben vandaag een simonly afgenomen bij Youfone. Heb moeite met de slechte inzichtelijkheid in je rekeningen en ook ik heb flinke naheffingen gekregen. Deze maand ook veel problemen met internet gezien dus ben er wel klaar mee. Hopelijk verloopt het nummerbehoud vlot. Moest Speakup BV aangeven als provider omdat Choozze daar niet gekend was.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 18:34
Is er een storing bij Choozze? Mijn telefoon kan niet automatisch verbinding maken met het netwerk. Handmatig met het Choozze netwerk verbinden lukt ook niet, ondanks dat UMTS en GSM zichtbaar is, soms zelfs 4G.

Edit: screenshot
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s2mKzx5gKhoW05RhKD4N7yMh/full.png

Edit2: telefoon volledig herstarten heeft het probleem opgelost, was blijkbaar een clientside probleem :p
Wel interessant dat ik zonet 4G als netwerk zag. Zou Choozze hier mee bezig zijn? Ik gebruik trouwens Choozze Zero, bevalt mij prima, ondanks brakke netwerk tov KPN.

[ Voor 67% gewijzigd door eiPionezero op 15-11-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Choozze heeft geen eigen netwerk; het is gewoon het 4G tmobile net dat je telefoon ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Storing?
Hebben nu met 2 mensen helemaal geen netwerk net buiten Den Bosch met Choozze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Jrz

––––––––––––

Facturen kloppen wel, maar de incassos slaan echt nergens op.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
van TMobile:
"Mensen die vaak in het buitenland komen kunnen nu een maandelijks terugkerende EU-databundel van 1000 MB afnemen voor 14,99 euro per maand. "

Nou waneer gaat choozze hun buitenland limiet verhogen!

In andere verhaal, waarom is de chooze APN so dramatish slecht, heel vaak wel verbinding maar geen data als ik on roaming zit. Moet dataverkeer vaak aan/uit en dan doet ie weer.

Kan voorstellen bij TMobile hun roaming APN heel betrouwbaar zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Drwoo, ik had exact hetzelfde probleem in de laatste 6 maanden bij choozze. De eerste 6 maanden werkte roaming internet helemaal niet in het land waar ik veel was - maar daar heb ik (na vragen) compensatie voor gekregen via de laatste rekening, dat was wel netjes.

Ik kan niet anders aanraden dan naar tmobile over te stappen. Ik heb het een maand geleden gedaan, en het verschil is drastisch. Zoals je zelf al zegt, de Apn is niet stabiel bij choozze, maar die problemen heb je bij tmobile niet. Ook is er nu binnen Europa in vrijwel alle landen 4G roaming aanwezig. En binnen NL is 4G heerlijk met de grote bundels..ik dacht dat het meer een gimmick zou zijn, maar na de overstap raak je erg snel gewend aan de hoge snelheid - het maakt wel degelijk een groot verschil. Wellicht op papier niet zo, maar in de praktijk is het browsen ed gewoon vele malen sneller.

Zojuist las ik ook van de nieuwe tmobile roaming bundel en die verhoging geldt ook voor bestaande klanten. Erg netjes, en ik ben dus ook erg blij met mijn overstap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
TMobile, met de maandelijkse 14,99 for the EU roaming bundle komt netjes in de buurt van chooze bright.

12 mnd, 1GB NL, 1GB EU, 120 min EU.

Alleen wil ik liever niet een abo met jaar contract. maandelijk opzegbaar is top.

Ik was bijna naar tmobile overgestapt, nu kijk ik beetja naar eindjaars aabiedingen, of iets werkelijk komt.

Wat betreft chooze is hun apn soms binnen NL niet betrouwbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Blijf weg van Choozze. veel problemen ermee gehad met zoveel andere tweakers.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Ik heb inmiddels 5 maand een Choozze Zero abonnement en ik moet zeggen so far so good.
De verbruikte hoeveelheid mb's klopt altijd op de mb met mijn 3G Watchdog data app.

Qua bereik merk ik eigenlijk geen verschil met mijn vorige provider Tele2 welke ook op het Tmobile netwerk zit.

Daarbij moet ik wel vermelden dat ik een lite verbruiker ben, ik bel/sms maar een paar keer per maand en qua data verbruik ik ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Las het volgende bericht op Facebook.
Onderhoudswerkzaamheden
Datum: 3 & 4 december
Tijdstip: 00:00 - 04:00

In de nacht van 2 op 3 december en 3 op 4 december voert onze onderhoudsteam werkzaamheden uit aan het netwerk. Er worden enkele onderdelen vervangen waardoor de infrastructuur wordt verbeterd. Het kan zijn dat de dienstverlening van Choozze gedurende het wisselen van de onderdelen, tijdelijk niet beschikbaar is.

Heb je na deze tijdsperiode problemen met bellen, sms'en & internetten? Zet dan je telefoon een keer uit en weer aan. Blijven de problemen zich voordoen, laat het ons dan weten. Stuur een bericht naar info@choozz.nu en geef het betreffende telefoonnummer aan en wat het probleem is. Dan kunnen wij het voor je gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ik kreeg een paar weken geleden ineens een incasso van 85 euro. Ik heb die incasso direct terug laten boeken en Choozze laten weten dat ik bezwaar maak tegen die kosten. (ik heb nooit zoveel gebeld (volgens mij)). En dat ik specificaties wil zien op basis waarvan deze kosten gemaakt zijn (gebelde nummers, tijdsduren/smsjes, data verbruik etc).

Kreeg als reactie dat ze dat niet (meer) (mogen) geven, omdat dat privacy gevoelige info is ?!? :D
Dus, vragen om een gespecificeerde factuur, is vragen om privacy gevoelige gegevens? .. .lijkt me niet.

Bovendien, was de factuur opgebouwd uit "belkosten" van zo'n drie kwart jaar (volgens hen), en was de belhistorie niet meer beschikbaar over die periode.. Ik zeg: dat is dan jullie probleem jullie hebben mij niet tijdig gefactureerd.. (ik had al maanden (net als anderen hier) geen factuur ontvangen...

Bovendien krijg ik na, navraag weliswaar een "specificatie" van die 85 euro maar dan in de vorm van een lijstje met interne factuurcodes, allemaal mij niets zeggende bedragen, dat allemaal tesamen 85 euro maakt... Maar deze deelfacturen zijn dus niet te linken aan concrete belacties waaraan kosten verbonden zijn (gesprek voeren, sms versturen etc).

Ik heb gezegd dat ik kwijtschelding van die 85 euro verwacht (zonder specificatie ga ik niet akkoord met welke factuur dan ook), ik binnen 2 weken een reactie verwacht indien zij niet akkoord gaan..

Ik twijfel ook om naar de Geschillencommissie Telecom te gaan (https://www.consuwijzer.n...-mobiele-telefoonrekening) ... iemand hier ervaring mee overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
jamesbond007uk schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 06:59:
Blijf weg van Choozze. veel problemen ermee gehad met zoveel andere tweakers.
Wat raad je aan als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Zelf nooit problemen gehad met mijn gratis Choozze, mijn buitenland kosten worden nu elke maand tot op de cent nauwkeurig verrekend.

Als ik ergens last van heb is dat ze in België geen deal hebben met Proximus.
Als ik in een gedeelte ben waar die antenne de overhand heeft kan ik alleen nog maar 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Ik wil toch wat meer weten over Choozze Zero. Ik ga een GPS tracker in mijn auto plaatsen die rond de 50-80mb per maand gaat verbruiken en misschien 10 sms'jes.

Nu zie ik hier heel veel "spook" facturen. Is dit vooral bij het andere abbonement, of ook veel bij het Zero abbonemen?
En als het zo is bij het Zero abbonement, is dat als je "expres" over je data gaat elke maand? (omdat dat misschien goedkoper is dan een 500mb bunden?) of ga je dan niet over de 100mb?

[ Voor 3% gewijzigd door thomas1907 op 30-11-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van de topic maar weer eens ingelogd bij Choozze. Ik zie nu dat wanneer ik de Europabundel wijzig, deze standaard op 100 mb/ voor 10 euro staat. Dat is vreemd, aangezien ik deze daar niet op heb gezet. Ik ben huiverig om deze terug te zetten naar "ik betaal wel roamingtarief", aangezien ik daarmee aan zou geven dat ik de bundel ooit wel aan heb gezet. Hoe staat de bundel bij jullie aangegeven?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Ik heb de bundel standaard op uit (heeft ook nooit aangestaan)
Pas als ik over de 50 mb roaming (10 euro) zou gaan in het buitenland denk ik erover na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

pastafan schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:41:
[...]

Wat raad je aan als alternatief?
T-Mobile abonnement met Europa add on.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
thomas1907 schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:20:
Nu zie ik hier heel veel "spook" facturen. Is dit vooral bij het andere abbonement, of ook veel bij het Zero abbonemen?
En als het zo is bij het Zero abbonement, is dat als je "expres" over je data gaat elke maand? (omdat dat misschien goedkoper is dan een 500mb bunden?) of ga je dan niet over de 100mb?
Bij mijn zero hebben ze ook een verkeerde incasso geprobeerd. Dat kwam omdat ze vergeten waren het tijdelijke nummer (ivm nummerbehoud) waren vergeten uit te zetten.

Ik ben nog nooit over mijn limiet gegaan. In mijn telefoon kan ik instellen dat hij op een bepaald aantal mb's vanzelf stopt. Je kan ook instellen dat hij (eerder) een waarschuwing geeft dat de limiet er aan zit te komen.

Als je weet dat je er heel af en toe een paar Mb over je limiet gaat is het voordelig om geen bundel te nemen. Maar als je er regelmatig (en veel) over heen gaat kan je dat beter wel doen. Dat zal je zelf een beetje moeten verzinnen natuurlijk.
pastafan schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:39:
Bovendien, was de factuur opgebouwd uit "belkosten" van zo'n drie kwart jaar (volgens hen), en was de belhistorie niet meer beschikbaar over die periode.. Ik zeg: dat is dan jullie probleem jullie hebben mij niet tijdig gefactureerd.. (ik had al maanden (net als anderen hier) geen factuur ontvangen...
Dat hebben meer mensen gehad, zie eerder in het topic.

Als je inlogt op choozze.me kan je onderaan de pagina je facturen opvragen. Heb je daar al eens gekeken wat je kan terug vinden? Wellicht helpt het als je weet dat je in -ik noem maar wat- juni 60 euro kosten hebt staan en je toevallig ook in die maand op vakantie bent geweest (in een land wat niet in de Europa-bundel valt bijvoorbeeld). Heb je Zero of Bright?
wcduck schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:49:
Naar aanleiding van de topic maar weer eens ingelogd bij Choozze. Ik zie nu dat wanneer ik de Europabundel wijzig, deze standaard op 100 mb/ voor 10 euro staat. Dat is vreemd, aangezien ik deze daar niet op heb gezet. Ik ben huiverig om deze terug te zetten naar "ik betaal wel roamingtarief", aangezien ik daarmee aan zou geven dat ik de bundel ooit wel aan heb gezet. Hoe staat de bundel bij jullie aangegeven?
Bij mij staat er een grote rode knop met "reserveer hier uw Europa bundel". Als je er op klikt dan staat de keuze inderdaad standaard op die van een tientje.

Ik vermoed dat dit is omdat deze bundel later is geïntroduceerd, maar ik vind het wel vreemd dat dit anders werkt dan de andere bundels. Bij de databundels kan je klikken op "wijzig uw bundel" en dan staat de keuze op degene die nu actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
jamesbond007uk schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:21:
[...]

T-Mobile abonnement met Europa add on.
Is dat ook beetje vergelijkbaar qua prijs?

Hoor de laatste tijd ook veel over Simpel.nl .. iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

pastafan schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:10:
[...]

Is dat ook beetje vergelijkbaar qua prijs?

Hoor de laatste tijd ook veel over Simpel.nl .. iemand daar ervaringen mee?
Doe eens een berekening op T-Mobile website. Wel iets duurder, maar wel duidelijke communicatie, goede verbinding en 4G!

Blijf lekker weg bij Choozze. Erg slordig met administratie :(

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Qua facturering geen problemen, maar bereik thuis binnen is rondom slecht! Geen bereik of alleen noodoproepen... Alleen in de stad werkt 't een beetje, maar daar woon ik niet.. Helaas algemeen T-Mobile probleem, dus Simpel, Ben etc. gaat 'm ook niet worden. Mochten ze ooit stoppen met Zero dan stap ik wel over. Nu betaal ik niks en krijg ik eigenlijk ook vrijwel niks qua dekking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Deezers schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:33:
Qua facturering geen problemen, maar bereik thuis binnen is rondom slecht! Geen bereik of alleen noodoproepen... Alleen in de stad werkt 't een beetje, maar daar woon ik niet.. Helaas algemeen T-Mobile probleem, dus Simpel, Ben etc. gaat 'm ook niet worden. Mochten ze ooit stoppen met Zero dan stap ik wel over. Nu betaal ik niks en krijg ik eigenlijk ook vrijwel niks qua dekking ;)
Ik heb met T-Mobile nog nooooit problemen gehad binnenshuis... heb overal 4G met minimaal 2 streepjes. 3G had ik altijd goed bereik mee.

Met Simyo (kpn?) hadden wij hier helemaal geen bereik, want "de antennes staan in de andere richting, en hier is niks aan te doen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
thomas1907 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:51:
[...]

Ik heb met T-Mobile nog nooooit problemen gehad binnenshuis... heb overal 4G met minimaal 2 streepjes. 3G had ik altijd goed bereik mee.

Met Simyo (kpn?) hadden wij hier helemaal geen bereik, want "de antennes staan in de andere richting, en hier is niks aan te doen"
Hier in het dorp helaas geen bereik binnenshuis met T-Mobile... al jaren niet, ondanks de vele toezeggingen dat de masten verbeterd zijn. Niet dus. Meest vervelende is gewoon geen bereik dus ook dat ik geen oproepen kan ontvangen en niet weet wie er gebeld heeft. Mensen die mij bellen op het moment dat ik geen bereik horen ook niks raar, dus denken dat ik niet opneem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Deezers schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:01:
[...]

Hier in het dorp helaas geen bereik binnenshuis met T-Mobile... al jaren niet, ondanks de vele toezeggingen dat de masten verbeterd zijn. Niet dus. Meest vervelende is gewoon geen bereik dus ook dat ik geen oproepen kan ontvangen en niet weet wie er gebeld heeft. Mensen die mij bellen op het moment dat ik geen bereik horen ook niks raar, dus denken dat ik niet opneem..
Welke postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
jamesbond007uk schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:01:
[...]

Blijf lekker weg bij Choozze. Erg slordig met administratie :(
Dat kan ook een voordeel zijn: gewoon zelf een administratie bijhouden, en alle (te) hoge facturen van hen weigeren te betalen, omdat ze niet kloppen, en zelf je eigen bewijs aanleveren... ze beginnen dan zelf ook wel in te zien dat hun admin niet klopt.

Speaking of this: is er een app bekend die in staat is (op Android) bij te houden per maand welke gesprekken je hebt gevoerd (tijdsduren), geschatte kosten, verzonden/ontvangen smsjes, verbruik data (buiten Wifi)?
dat maakt het voeren van een eigen administratie een stuk eenvoudiger namelijk...

[ Voor 25% gewijzigd door pastafan op 02-12-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

pastafan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:21:
[...]

Dat kan ook een voordeel zijn: gewoon zelf een administratie bijhouden, en alle (te) hoge facturen van hen weigeren te betalen, omdat ze niet kloppen, en zelf je eigen bewijs aanleveren... ze beginnen dan zelf ook wel in te zien dat hun admin niet klopt.

Speaking of this: is er een app bekend die in staat is (op Android) bij te houden per maand welke gesprekken je hebt gevoerd (tijdsduren), geschatte kosten, verzonden/ontvangen smsjes, verbruik data (buiten Wifi)?
dat maakt het voeren van een eigen administratie een stuk eenvoudiger namelijk...
Ze moeten hun administratie gewoon goed bijhouden en niet hun klanten ermee belasten....
Zo'n bedrijf heeft een frisse bestuurder(s) nodig en dan een goede doorstart maken.....anders ermee stoppen.

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Volgens mij gaat dat nu juist steeds beter en hebben ze enkel de beginfase nu bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zijn er mensen met Choozze die de NL-Alert van vandaag (of een andere) hebben ontvangen?

Ik heb er tot op heden nog geen een ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ja, om 12.01 op m'n Moto G 2014.
Bericht werd ook door een Engelse stem voorgelezen, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 18:34
rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:11:
Zijn er mensen met Choozze die de NL-Alert van vandaag (of een andere) hebben ontvangen?

Hier ontvangen, perfect tegelijk met het luchtalarm. Vorige keer dat er getest werd, 1 juni 2015, kreeg ik vier keer een bericht tussen 1200 en 1230. Ik gebruik een BlackBerry Z10 op 10.3.2.

Ik zie in je inventaris een OnePlus One? Deze heeft toch Cyanogenmod? Volgens mij werkt NL-Alert niet of iig erg slecht met dat OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

eiPionezero schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:50:
[...]

Hier ontvangen, perfect tegelijk met het luchtalarm. Vorige keer dat er getest werd, 1 juni 2015, kreeg ik vier keer een bericht tussen 1200 en 1230. Ik gebruik een BlackBerry Z10 op 10.3.2.

Ik zie in je inventaris een OnePlus One? Deze heeft toch Cyanogenmod? Volgens mij werkt NL-Alert niet of iig erg slecht met dat OS.
Inderdaad een OPO met CM12.1. Het zal dan daar waarschijnlijk aan liggen. Ga eens navragen in het OPO forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:11:

Ja, maar pas om 12.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws34
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 15:51
Ik heb de NL- alert ook om 12.04 ontvangen met Choozze.(Samsung s5, android 5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hier ook gelijk met het alarm op Lumia 535.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Ik lig al weken in de clinch met de factuuradministratie van Choozze, om facturen die zij opmaken, waar geen hout van klopt (en ik dus ook weiger te betalen)... een specificatie van waaruit de bedragen zijn opgebouwd kunnen ze/ willen ze niet geven..

Ik zeg: nieuw jaar in aantocht, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Dus ik zoek een nieuw sim only abonnement (maandelijks opzegbaar), van ongeveer 7 - 10 euro per maand, 100 - 200 belminuten (minimaal 100), minimaal 20 sms per maand.
Heb gehoord over Simpel, en Simyo... zijn hier goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:45:
Ik lig al weken in de clinch met de factuuradministratie van Choozze, om facturen die zij opmaken, waar geen hout van klopt (en ik dus ook weiger te betalen)... een specificatie van waaruit de bedragen zijn opgebouwd kunnen ze/ willen ze niet geven..
Om nog positief te klinken. Jij ontvangt in ieder geval facturen. Ik heb op 15 oktober mijn eerste en enige machtiging gehad. Dit was van 5 maanden abonnementsgeld (dit klopte wel)
Dus ik zoek een nieuw sim only abonnement (maandelijks opzegbaar), van ongeveer 7 - 10 euro per maand, 100 - 200 belminuten (minimaal 100), minimaal 20 sms per maand.
Heb gehoord over Simpel, en Simyo... zijn hier goede ervaringen mee?
Ik heb nu Simpel Belrevolutie afgesloten 1GB + onbeperkt bellen en sms'en voor 10 euro in de maand. Dit is alleen wel een 2-jarig abonnement, maar ik verwacht niet dat het ergens goedkoper wordt de komende 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:08:
[...]

Om nog positief te klinken. Jij ontvangt in ieder geval facturen. Ik heb op 15 oktober mijn eerste en enige machtiging gehad. Dit was van 5 maanden abonnementsgeld (dit klopte wel)

[...]

Ik heb nu Simpel Belrevolutie afgesloten 1GB + onbeperkt bellen en sms'en voor 10 euro in de maand. Dit is alleen wel een 2-jarig abonnement, maar ik verwacht niet dat het ergens goedkoper wordt de komende 2 jaar.
Kan ik hieruit concluderen dat je inmiddels ook al bij Chooze weg bent gegaan?
Vwb Ben abonnement: Dat klinkt zeker interessant! Is dat een simonly abbo? Gewoon via de Ben site af te sluiten? Of met speciale kortingscodes oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:55:
[...]
Kan ik hieruit concluderen dat je inmiddels ook al bij Chooze weg bent gegaan?
Ik ben nog niet weg, mijn contract gaat in per 15 januari. Dus het is nog een maandje uitzitten.
Vwb Ben abonnement: Dat klinkt zeker interessant! Is dat een simonly abbo? Gewoon via de Ben site af te sluiten? Of met speciale kortingscodes oid....
Het contract is af te sluiten bij 'SIMPEL' niet bij 'Ben'. Kwestie van op hun website kijken en afsluiten: http://www.simpel.nl/

Het is inderdaad een Sim Only abbo met een looptijd van 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:59:
[...]

Ik ben nog niet weg, mijn contract gaat in per 15 januari. Dus het is nog een maandje uitzitten.

[...]

Het contract is af te sluiten bij 'SIMPEL' niet bij 'Ben'. Kwestie van op hun website kijken en afsluiten: http://www.simpel.nl/

Het is inderdaad een Sim Only abbo met een looptijd van 2 jaar.
Gelijk ff gekeken.. ziet er goed uit. Bedankt voor de TIP!
Maar waar maak jij uit op dat het over een Ben abonnement gaat?

Ik wilde net gelijk even formulier invullen om over te stappen, maar ik zag dat er geen nummer op mijn Choozze Simkaart staat... was dat bij jou ook het geval? En zo ja, hoe ben je achter simkaart nummer gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:50:
[...]
Maar waar maak jij uit op dat het over een Ben abonnement gaat?
In je vorige post heb je het de hele tijd over Ben:
Ben abonnement: [...]? Gewoon via de Ben site af te sluiten?
Ik wilde net gelijk even formulier invullen om over te stappen, maar ik zag dat er geen nummer op mijn Choozze Simkaart staat... was dat bij jou ook het geval? En zo ja, hoe ben je achter simkaart nummer gekomen?
Bij mij stond er ook geen nummer op de Simkaart, ik had de full size kaart nog (waar de simkaart uit komt) en daar stond wel een nummer op. Ik heb die maar ingevuld.

Ik kreeg vandaag een smsje dat mijn nummer per 15 januari wordt overgezet, dus je kan er ook vanuit gaan dat het nummer wat op die kaart staat de goede is.

Edit: Het simkaart nummer is ook uit te lezen met de Android app: Google Play: SIM Card

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 14-12-2015 19:48 ]

• pastafan
rens-br schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:56:
[...]

In je vorige post heb je het de hele tijd over Ben:

[...]

[...]

Bij mij stond er ook geen nummer op de Simkaart, ik had de full size kaart nog (waar de simkaart uit komt) en daar stond wel een nummer op. Ik heb die maar ingevuld.

Ik kreeg vandaag een smsje dat mijn nummer per 15 januari wordt overgezet, dus je kan er ook vanuit gaan dat het nummer wat op die kaart staat de goede is.

Eerder deze week ook abonnement bij Simpel aangevraagd...
En heb zojuist ook een smsje gekregen dat mijn nummer ook per 15 januari wordt omgezet naar Simpel..

Edit: Het simkaart nummer is ook uit te lezen met de Android app: Google Play: SIM Card
Thanks voor deze tip! gelijk geinstalleerd, maar dat brengt wel gelijk even bij volgende vraag:
volgens deze app is mijn simkaart nummer 19 cijfers lang, maar ik heb van Choozze een 18 cijferig nummer gekregen (het laatste cijfer (2) ontbreekt... vraag: wat is nu het juiste simkaart nummer? het 18cijferig of het 19cijferig nummer?
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze