@knakworst ik wacht er al 7 weken op terugbetaling.....
[ Voor 3% gewijzigd door jamesbond007uk op 20-07-2015 11:49 ]
Jamesbond007uk
[ Voor 3% gewijzigd door jamesbond007uk op 20-07-2015 11:49 ]
Jamesbond007uk
Ik had dit probleem wel, maar de laatste tijd gaat het eigenlijk goed. Nu ik er aan denk, het gaat goed sinds ik onderweg was naar Groot-Brittannië en in België reed, en daar op geen enkel netwerk werkende data had. Ik had dit ook al met meerdere Duitse netwerken, maar daar werkte Telekom in ieder geval wel. De helpdesk dus maar gebeld en daarvan de tip gekregen om via choozze.me het APN profiel opnieuw te installeren. Dat zorgde er in ieder geval voor dat ik in België en ook in UK een werkende dataverbinding had, en nu lijkt het er ook op dat mijn dataverbinding in NL stabieler is. Wellicht het proberen waard?Xandrios schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:02:
Ik blijf problemen houden met interrupties of packetloss in data. Ik heb op drie netwerken geprobeerd dit weekend (2 verschillende roaming, en t-mobile in NL), en om de haveklap geeft chrome op mijn iPhone een "ERR_NAME_NOT_RESOLVED" error. Maar ook andere apps die internet gebruiken gaan fout, die tonen echter vaak niet een duidelijke error.
Dit komt dus neer op een probleem om de DNS server te bereiken. Mogelijk dat communicatie daarmee onmogelijk is af en toe, of wellicht is er packet loss? (DNS is UPD based). Het vervelende is dat dit zich pas oplost als er een verandering in het netwerk plaatsvindt (schakelen tussen 2G en 3G bijvoorbeeld). En dan, na enkele minuten, gaat het weer fout op dezelfde manier.
Treedt op bij verschillende netwerken, verschillende (alle) websites. Andere telefoons op dezelfde netwerken hebben dit probleem niet. Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 28-07-2015 23:23 ]
Dat zijn je buitenbundelkosten van de maanden dat je er nog zat(ze lopen wat achter) eentje daarvan is van de foute teller maand.GrooV schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:20:
Ik heb vandaag en een week geleden in eens twee afschrijvingen van 5,61 euro en 4,41 euro van Choozze gehad terwijl ik al 6 maanden (nummer behoud was begin februari) weg ben. Deze heb ik dan ook terug laten storten via de Rabobank. De incasso had als omschrijving slechts een random getal dus ik kan er ook geen wijs uit
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb overigens de incasso meteen laten intrekken .
Nee, je hebt er ook nooit bericht over gekregen, maar je hebt het wel gezien bij je gebruik(tijdens die maand) en tegenwoordig de facturen.GrooV schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:10:
Ik heb daar nooit een rekening of bericht over gehad, erg rare gang van zaken. Mag dat uberhaupt wel na zo'n lange periode?
jep, ik ben benieuwd.GrooV schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:42:
Nee Zero. Toen stond nergens dat doorschakelen buiten de bundel ging. Inmiddels is dit aangepast zie ik
De FAQ van Choozze zegt dat als je het niet eens bent met de betaling dat je deze kan laten terugdraaien bij je bank.
Dat heb ik nu dus gedaan, afwachten nu dan maar
Bij mijn eega is er maar liefst € 0,17 geïncasseerd, van een factuur uit januari!Von Henkel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:04:
De factuur van Juni is er ook eindelijk.(Verwerkingstijd ong. 4 weken)
Omdat ik bij Choozze 2 abbo's Zero heb lopen ben ik erachter dat rekeningen ( Buitenlandkosten) onder de 2 euro worden kwijtgescholden (Facturen Maart/April/Mei/Juni zijn op 0 euro gezet.)
Heb er nu een open van over de 5 euro, ben benieuwd hoelang ze erover doen om het te innen
Rare methode. Zo betwist je toch geen factuur? Op die manier blijft de post aan hun kant open. Mogelijk boeken ze hem dan als oninbaar af, maar goed voor je creditrating is dat niet. Veel bedrijven werken met een treshhold, als je daar boven zit ben je niet meer gaaf en willen ze geen zaken meer met je doen.GrooV schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:42:
Nee Zero. Toen stond nergens dat doorschakelen buiten de bundel ging. Inmiddels is dit aangepast zie ik
De FAQ van Choozze zegt dat als je het niet eens bent met de betaling dat je deze kan laten terugdraaien bij je bank.
Dat heb ik nu dus gedaan, afwachten nu dan maar
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ik wil en doe ook geen zaken meer doen met Choozze dus dat komt mooi uitMilmoor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:10:
[...]
Rare methode. Zo betwist je toch geen factuur? Op die manier blijft de post aan hun kant open. Mogelijk boeken ze hem dan als oninbaar af, maar goed voor je creditrating is dat niet. Veel bedrijven werken met een treshhold, als je daar boven zit ben je niet meer gaaf en willen ze geen zaken meer met je doen.
Bij mij zijn bedragen onder de €2,- gewoon geincasseerd hoor... Maart en april zijn op 20-07-2015 van m'n rekening afgeschreven. Juni nog niet.Von Henkel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:04:
De factuur van Juni is er ook eindelijk.(Verwerkingstijd ong. 4 weken)
Omdat ik bij Choozze 2 abbo's Zero heb lopen ben ik erachter dat rekeningen ( Buitenlandkosten) onder de 2 euro worden kwijtgescholden (Facturen Maart/April/Mei/Juni zijn op 0 euro gezet.)
Heb er nu een open van over de 5 euro, ben benieuwd hoelang ze erover doen om het te innen
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
is toch gewoon logisch dat buitenbundelkosten alsnog in rekening worden gebracht.stijnec1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:39:
Bij mij is de periode nov2014 tot mei 2015 nog maar eens afgeschreven, pfffff. Blij dat ik weg ben bij Choozze. Heb het bedrag direct gestorneerd. Ben benieuwd naar de reactie van Choozze
[ Voor 14% gewijzigd door krissie100 op 08-08-2015 13:40 ]
Zijn geen buiten bundel kosten, maar het half jaar tarief a €175krissie100 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:39:
[...]
is toch gewoon logisch dat buitenbundelkosten alsnog in rekening worden gebracht.
hier nog blij met Choozze, nergens anders ga je het zo goedkoop vinden(zero) maar idd, als er zo een komt met KPN dan ben ik weg
Lolstijnec1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Zijn geen buiten bundel kosten, maar het half jaar tarief a €175
Das niet beststijnec1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:02:
Ja in november al
Jep, nu 2x ervaring.sambalbaj schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:44:
Ja, waarom zou dat niet goed gaan?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
IK blijf bij mijn mening dat ik gewoon het recht heb op 10 GB.Xandrios schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:55:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? De snelheid gaat toch naar 64Kbit na de eerste 500MB?
Ik ben voorzichtig geweest en heb de maand met 490MB roaming afgesloten. Maar nu deze maand wordt roaming niet meer getoond..enkel nationaal verbruik. Elke maand laten ze wat anders zien daar?
Graag zie ik het roaming gebruik terug, want de kans dat ik tegen de 500MB roaming aan zit is veel groter dan de kans dat ik tegen 5GB binnen NL aan zit..
[ Voor 7% gewijzigd door Hoofdnoorman op 11-08-2015 01:27 ]
Met vriendelijke groet, Rudy.
Om mezelf maar even te quoten. Had Choozze een mail gestuurd, maar die gaven aan dat het probleem echt niet bij hun kon zitten. Dus toen maar verder op zoek naar een oplossing.rens-br schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:23:
Hebben er meer mensen last van dit probleem:
Mijn Whatsapp berichten worden pas weergegeven op het moment dat ik mijn telefoon unlock en Whatsapp open. Ik heb dit probleem sinds ik ben overgestapt op Choozze.
Zijn er dus mensen met hetzelfde probleem in combinatie met Choozze?
Hem in maart 2 nummers om laten zetten en dit ging perfect. Het duurde bij allebei ongeveer 1.5 week, prima tijd. Het duurde voor mijn gevoel alleen wel lang voordat ik een bevestiging en simkaart had ontvangen van Chooze. > 7 dagen geloof ik.ASW1 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:40:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met nummerportatie van een andere provider naar Choozze (zero)?
Gaat dat goed?
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 14-08-2015 13:39 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ja ik ben het ook niet eens met een fup van 500 minuten bij "onbezorgd"..pimsaint schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:27:
Omdat het gevaar dreigt dat je de 500 minuten aan gaat tikken denk ik!
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Dit lijkt verband te hebben met het gebruik van dual sim in mijn toestel. Daardoor wordt data dubbel gemeten (of daadwerkelijk verbruikt, maar dat lijkt me heel sterk). Geen idee hoe dit zou kunnen, bij Choozze ook niet, maar het is frappant dat nadat ik de 2e sim (die in NL dus uit staat voor data) verwijderd had de datameter weer klopt voor de periode daarna.sambalbaj schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:29:
Overigens is de datameter ook deze maand weer flink van de leg bij mij. Afwijking van 15 mb op zero noem ik fors.
Ze waren erg vlug vandaag met reageren:SteveWoz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:59:
Ja, ik had hetzelfde. Ben benieuwd.
Helaas geen compensatie dusHallo [..],
We nemen inderdaad het netwerk van T-mobile af maar Choozze en T-mobile blijven verschillende providers. Wanneer T-mobile een compensatieregeling treft voor hun klanten staan wij daarbuiten. Omdat wij geen klachten binnen hebben gekregen en de storing van korte duur was treffen wij geen compensatieregeling.
Met vriendelijke groet,
Het Choozze team
Je was ook vlug met vragen :-)rens-br schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:15:
[...]
Ze waren erg vlug vandaag met reageren:
[...]
Helaas geen compensatie dus
Of het nu wel of niet met T-Mobile te maken heeft en of Choozze er nou wel of niet iets aan kan doen, ik had tegelijkertijd met de storing bij T-Mobile de hele avond geen bereik.pa2ra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:31:
[...]
Je was ook vlug met vragen :-)
Misschien heeft de oorzaak van de storing niks met Choozze te maken. Ik begreep dat het met t-mobile simkaarten te maken had. Jij hebt een Choozze simkaart....
Dus jij hebt 4G met je Choozze kaartje gezien? Interessant, maak de volgende keer een screenshot!mariowie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:00:
Is T-mobile/Choozze bezig met het uitrollen van 4g in Groningen. Zie het voorbij komen
op mijn telefoon.
Heb een zero abonnement.
Jamesbond007uk
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik hoop voor jou dat het aanblijft. Ben benieuwd wanneer ze iedereen overzetten op 4G. Ik heb 4G in ieder geval vast aangezet op mijn telefoon, in de hoop dat het ook ineens aanstaat.mariowie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 04:48:
Plaatje [afbeelding]
Telefoon is een Sony xperia z
mariowie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:00:
Is T-mobile/Choozze bezig met het uitrollen van 4g in Groningen. Zie het voorbij komen
op mijn telefoon.
Heb een zero abonnement.
Komt die voorspelling toch nog uitpimsaint schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:40:
...
Het zou zomaar eens kunnen dat ze achter de schermen aan het werk zijn om nationaal en internationale data te scheiden zodat er gericht kan worden afgeknepen.
Als dat zo doorgaat wordt 't nog eens een echte providerEn dan is 500Min/Sms/MB in Europa plus 5gig nationaal niet eens zo heel slecht voor 35 euri. Dan in oktober die 4G erop en je hoort mij niet meer klagen.
[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 12-09-2015 10:16 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Zijn er al meer met 4G-ervaringen met Choozze?pimsaint schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:15:
[...]
[...]
Komt die voorspelling toch nog uit
Waar was dit? Ik ben voor studie overdag vaak in de stad Groningen, ik woon ~20km noordelijk van de stad, maar bij mij is het slechts 3G of op sommige plekken 2G want T-mobilemariowie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 04:48:
Plaatje
[afbeelding]
Telefoon is een Sony xperia z
Westerhaven woon ik, maar het is ook niet constant. Vaak ook 2g en 3g.eiPionezero schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:45:
Wel gebruiker van Choozze Zero en in Groningen, helaas nog geen 4G gemerkt vooralsnog.
[...]
Waar was dit? Ik ben voor studie overdag vaak in de stad Groningen, ik woon ~20km noordelijk van de stad, maar bij mij is het slechts 3G of op sommige plekken 2G want T-mobile
Misschien dat je een Amerikaanse versie van de Experia hebt? In de VS wordt HSPA ook als 4g weergegeven...mariowie schreef op zondag 13 september 2015 @ 08:58:
[...]
Westerhaven woon ik, maar het is ook niet constant. Vaak ook 2g en 3g.
Gisteren in Rome geen enkel probleem..Jrz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:38:
Geen roaming in belgie, geen roaming in italie.
Helpdesk heeft het al > een week "door gezet naar de leverancier".
Lekker dan
Hmm ik vrees dat, dat het kan zijn aangezien er geen anderen zijn die hetzelfde melen.pa2ra schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:13:
[...]
Misschien dat je een Amerikaanse versie van de Experia hebt? In de VS wordt HSPA ook als 4g weergegeven...
Ik gister weer niks... Nu terug in Nederland,Xandrios schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:41:
[...]
Gisteren in Rome geen enkel probleem..
Mijn eerste jaar bij choozze is bijna afgelopen, wordt tijd om naar alternatieven te gaan kijken. Is tmobile nog steeds de enige die roaming aanbied voor een redelijke prijs?
Heb net even voor je gekeken in Choozze Me. Maar daar is geen optie om dat uit te schakelen. Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de klantenservice, om te vragen of zij dat voor je kunnen doen.Tomaat schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:52:
Zou een Choozze-gebruiker dit wellicht even voor mij in zijn/haar profiel willen checken?
[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 17-09-2015 08:20 ]
Ik heb het afgelopen vakantie ook gehad in Oostenrijk. Geen enkele mogelijkheid tot roaming. In Duitsland en Tsjechië wel.Jrz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:38:
Geen roaming in belgie, geen roaming in italie.
Helpdesk heeft het al > een week "door gezet naar de leverancier".
Lekker dan
Bedankt voor je tip maar dat werkt helaas ook niet had ik al geprobeerd, blijkbaar moet Choozze hun profiel eerst aanpassen voordat het weer gaat werken, ze zijn er mee bezig. Ik kan namelijk ook niet bij de apn instellingen die zijn geblokkeerd door deze fout.cordswires schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:22:
@JoostVerh
Kun je op iOS 9 een nieuw configuratiebestand inladen via http://www.iphonesettings.net/choozze.html ? Werkt het daarna wel?
@Wiertz
In Oostenrijk lukte het om data te krijgen door handmatig te switchen naar een andere operator. Maar echt praktisch is het niet. Zelfde in Hongarije.
[ Voor 13% gewijzigd door Mediacj op 18-09-2015 18:32 ]
Van hun? Of is het profiel aangepast op de site of zo? De APN is nog steeds hetzelfdeMediacj schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:29:
Edit 18:30:
Heb een nieuw profiel ontvangen van Choozze waardoor het weer werkt
Van Choozze zelf ja.Jrz schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:51:
[...]
Van hun? Of is het profiel aangepast op de site of zo? De APN is nog steeds hetzelfde
[ Voor 26% gewijzigd door Relight89 op 20-09-2015 18:12 ]
Op Facebook (sinds maandag) staat al hoe je de nieuwe apn kan downloaden. APN is te vinden op jouw choozze.me pagina. Daarnaast heeft Apple dit bug gefixed als je kijkt naar de nieuwsberichten.Xandrios schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:32:
Wellicht kan iemand hem even online zetten? Ik wil 'm wel hosten als iemand hem stuurt.
'k heb toevallig nog niet naar iOS 9 geüpgraded..maar goed ook als ik dit zo lees.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Zo te zien wel: http://www.unlockit.co.nz...ings/settings.php?id=1065carnager schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:42:
Weet niet of Choozze er ook tussen staat overigens maar gezien het volume aan keus verwacht ik het wel; kan zijn dat je met tetheren wel problemen hebt met een niet-officieel profiel maar dat is dan een volgende fase denk ik maar...
For iPhone Automatic Setup go to: http://www.unlockit.co.nz from your iPhone
casdr
Ik heb nog nooit iets betaald aan Choozze. (Behalve de 25 euro activatiekosten) Ze lopen bij mij inmiddels 7 maanden achter. Heb het geld netjes elke maand appart gezet, maar ga er zelf niet achteraan.casdr schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:43:
Er is bij mij al 4 maand niks afgeschreven en het duurt heel lang tot de facturen zijn aangemaakt. Ze vertellen mij steeds dat er een incasso achterstand is. Ervaren andere mensen hetzelfde "probleem"?
[ Voor 13% gewijzigd door sambalbaj op 01-10-2015 09:59 ]
@Cedrix5, lees eens deze topic heel goed door, vooral de laatste pagina's!cedrix5 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:39:
Ben ik nu de enige die momenteel zoveel problemen heeft met Choozze? Ik heb het altijd met plezier gebruikt sinds oktober 2014. Echter, momenteel heb ik er heel veel problemen mee.
- Mijn facturen kloppen niet, heb hierover gebeld met de financieel verantwoordelijke bij hen, alles even rustig doorlopen, hij ging het aanpassen en mij een goede factuur sturen, deze heb ik echter nooit ontvangen.
- Bellen naar belgische nummers werkt niet, ik ben onverstaanbaar aan de andere kant van de lijn, als ik gebeld wordt door belgen dan werkt het wel goed.
- Ik was zaterdag in Antwerpen centrum, en het internet was enorm traag, navigeren met google maps was moeizaam (de zoekfunctie). Browsen kon ik wel vergeten, eigenlijk werkte alleen whatsapp.
[ Voor 0% gewijzigd door jamesbond007uk op 05-10-2015 18:23 . Reden: typo ]
Jamesbond007uk
[ Voor 42% gewijzigd door Xandrios op 06-10-2015 15:59 ]
Het gratis abonnement heeft een contract voor onbepaalde tijd, met opzegtermijn van een maand. Dus je bepaalt zelf hoe lang je het gratis abonnement blijft aanhouden. Na de eenmalige kosten van €25 zou je als je alles goed in de gaten houdt geen verdere kosten kunnen hebben.kx22 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:13:
Is het gratis abonnement een jaar abonnement? en wat betaal je daarna per maand?
Heb je al contact gehad met Choozze via de klantenservice? Bellen / mailen?Pseudoc schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:47:
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ja via Facebook chat contact met zowel Choozze als Ben gehad. Choozze geeft aan geen verzoek te hebben ontvangen.rens-br schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:08:
[...]
Heb je al contact gehad met Choozze via de klantenservice? Bellen / mailen?
Je weet dat het een EU-bundel is (en dat Zwitserland niet in de EU zit), maar ik vraag me af: wat stond er precies in het SMSje? Wat stond er letterlijk?Xandrios schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:19:
Ik kreeg vorige week in Zwitserland een SMS dat verbruik binnen de Bright bundel zou vallen. Paar SMSjes verstuurd en jahoor. 25 cent per stuk op de rekening!
[ Voor 35% gewijzigd door Xandrios op 16-10-2015 08:25 ]
Op de website van Choozze staat het volgende:Xandrios schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:21:
Dat weet ik wel...maar in de SMS stond dat het wel degelijk uit de bundel zou gaan.
Helaas zit Zwitserland daar niet bij. Het is wel gek dat je dan wel een smsje krijgt met vreemde tarieven. Hopelijk doet Choozze niet al te moeilijk?België
◦Bulgarije
◦Cyprus
◦Denemarken
◦Duitsland
◦Estland
◦Finland
◦Frankrijk
◦Griekenland
◦Hongarije
◦Ierland
◦Italië
◦IJsland
◦Kroatië
◦Letland
◦Litouwen
◦Luxemburg
◦Malta
◦Nederland
◦Noorwegen
◦Oostenrijk
◦Polen
◦Portugal
◦Roemenië
◦Slovenië
◦Slowakije
◦Spanje
◦Tsjechië
◦Verenigd Koninkrijk
◦Zweden
Choozze tarieven
Zelf bellen € 1,15 p/min.
Gebeld worden € 0,22 p/min.
Sms versturen € 0,25 p/sms.
Internetten € 0,62 p/MB.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq