Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hm, op mijn android telefoon kan je voor zover ik weet niet zien of je op 2G of 3G zit (ik heb geen 4G abonnement) als je een wifi verbinding hebt. Dus ik heb geen idee hoe of wat het was. Als ik nu wifi uitzet dan heb ik H+ = 3G.
Van mijn collega's is er maar 1tje die hem wel heeft ontvangen, dus het lijkt niet echt alleen een probleem van choozze te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Op Android kan je dat wel zien onder Instellingen -> Telefooninfo -> Status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLSinfo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 23:42
De bundel van Choozze is nu niet meer in de EU te gebruiken. Daarvoor moet je nu veel, veel meer betalen.

Ik sta op het punt op vakantie te gaan en ben hier zeer teleurgesteld, zeg maar pissed off over.
Zonder enige aankondiging, zonder sms/email, ik kwam er per ongeluk achter toen ik mijn instellingen wilde controleren. Het is immers weer de eerste van de maand.

Hier in Zwolle ging het overigens perfect met NL alert. Mijn moto x en mijn iphone 6 hebben beiden het bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
Om 12.00u kreeg ik mijn eerste NL Alert bericht, wat ik eigenlijk vreemd vond omdat ik hem had uitgezet.
Nu blijkt dat hij bij BlackBerry automatisch aanstaat als je een OS update uitvoert.
Maar kon hem gelukkig weer uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Xandrios schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:41:
[...]

Sorry, laat me dat herformuleren:

Schandalig dat het bijna 24 uur duurt voordat Choozze de website aanpast bij een major storing. En schandalig dat ze de problemen laten voorkomen alsof het niets is. Voor de duidelijkheid: Het was echt niét het geval dat bijv. Whatsapp wél werkte. Alles was voor een lange periode down.
Sorry, maar dat was niet wat ik ervoer. Sommige apps deden wel (Whatsapp) terwijl ik een uitroepteken in mijn signaalmeter zag op android (Nexus 5). Dus je zou zeggen: je hebt dan geen dataverbinding, maar blijkbaar wel...

Grotere apps zoals NOS Teletekst of Nu.nl deden het ook niet. Maar Flitsmeister weer wel.

Dus het was erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
JeroenE schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:07:
Heeft iemand wel de NL alert test ontvangen?
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
VLSinfo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:30:
De bundel van Choozze is nu niet meer in de EU te gebruiken. Daarvoor moet je nu veel, veel meer betalen.

Ik sta op het punt op vakantie te gaan en ben hier zeer teleurgesteld, zeg maar pissed off over.
Zonder enige aankondiging, zonder sms/email, ik kwam er per ongeluk achter toen ik mijn instellingen wilde controleren. Het is immers weer de eerste van de maand.

Hier in Zwolle ging het overigens perfect met NL alert. Mijn moto x en mijn iphone 6 hebben beiden het bericht ontvangen.
Vreemd, ik heb daar wel een mail over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook maar dan op mijn Belgische gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
xabre16v schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:21:
Op Android kan je dat wel zien onder Instellingen -> Telefooninfo -> Status
Aha, dat wist ik niet, Ik zat alleen naar het icoontje in de statusbalk te kijken. In de settings staat HSPA dus dat is 3G.
VLSinfo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:30:
Ik heb er zelfs een mail van gehad terwijl in niet eens Bright heb. Het mailtje is van 26 februari. later hebben ze (na veel kritiek) eea nog verder aangepast en weer duidelijker gemaakt (al heb ik daar dan weer niet een mail over gekregen).

De eerste vage versie kan je hier in het forum ook nog vinden.

Heeft Choozze wel een juist email adres of misschien is het gewoon in de spam verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
JeroenE schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:23:
[...]

Heeft Choozze wel een juist email adres of misschien is het gewoon in de spam verdwenen?
Choozze heeft nooit een mail gestuurd over de veranderingen in de roam Like home bundel die men kon afsluiten bij choozze zero. Sommige mensen hebben eind april al aangegeven, hier op Tweakers en op camperforum.nl, dat Choozze de voorwaarden van de roam Like home bundel wilt aanpassen naar een lager limiet/negatieve voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Klopt, voor Choozze Zero hebben ze nooit een mail gestuurd i.v.m. aangepaste voorwaarden voor de buitenland bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd maar ik heb NL Alert test ontvangen op mijn Belgische simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Exor schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:05:
Choozze heeft nooit een mail gestuurd over de veranderingen in de roam Like home bundel die men kon afsluiten bij choozze zero. Sommige mensen hebben eind april al aangegeven, hier op Tweakers en op camperforum.nl, dat Choozze de voorwaarden van de roam Like home bundel wilt aanpassen naar een lager limiet/negatieve voorwaarden.
Aha, bedoelde je die bundel. Ik dacht dat het ging over bright. Over de wijzigingen in roam like home heb ik ook geen mail gekregen (en volgens mij ook niet over de tweede wijziging van de FUP).

Maar is dit dan ook aangepast voor gebruikers die deze optie al hadden aan staan? Ik dacht dat dit alleen was aangepast als je het 'nu' aan wil zetten.

Op zich snap ik ook wel dat het is aangepast, want anders had je in sommige gevallen meer met zero dan je met bright zou hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:14:
Vreemd maar ik heb NL Alert test ontvangen op mijn Belgische simkaart.
Dat komt omdat het bericht door de telefoonmasten wordt verspreid en niet specifiek aan een telefoon (cell broadcast). Dus als je "in de buurt" bent van een mast dan krijg je de melding en anders niet. Op die manier kan men ook een alert alleen afgeven voor een beperkt gebied.

Het heeft dus ook niets te maken met je abonnement. Als je een telefoon hebt en je bent in de buurt van de mast en je toestel is ingesteld voor het ontvangen van zulke berichten dan krijg je de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
JeroenE schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:15:
[...]

Aha, bedoelde je die bundel. Ik dacht dat het ging over bright. Over de wijzigingen in roam like home heb ik ook geen mail gekregen (en volgens mij ook niet over de tweede wijziging van de FUP).

Maar is dit dan ook aangepast voor gebruikers die deze optie al hadden aan staan? Ik dacht dat dit alleen was aangepast als je het 'nu' aan wil zetten.

Op zich snap ik ook wel dat het is aangepast, want anders had je in sommige gevallen meer met zero dan je met bright zou hebben.

[...]

Dat komt omdat het bericht door de telefoonmasten wordt verspreid en niet specifiek aan een telefoon (cell broadcast). Dus als je "in de buurt" bent van een mast dan krijg je de melding en anders niet. Op die manier kan men ook een alert alleen afgeven voor een beperkt gebied.

Het heeft dus ook niets te maken met je abonnement. Als je een telefoon hebt en je bent in de buurt van de mast en je toestel is ingesteld voor het ontvangen van zulke berichten dan krijg je de melding.
Het is natuurlijk ook de bedoeling dat buitenlanders ook geinformeerd worden op hun GSM's, ongeacht hun abonnement of provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Ik denk ook niet dat die berichten via je (MNVO)provider worden verstuurd, maar via de netwerkbeheerder. (dus KPN, Vodafone, Tmobile, tele2, een van die vier dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit zelf ook te overwegen om van Simyo over te stappen op Choozze Zero. Betaal nu per maand 8 euro voor 100 minuten/sms en 200mb. Als ik naar mijn verbruik kijk, dan bel ik per maand gemiddeld zo'n 8 minuten, stuur ik per maand zo'n 2 smsjes en en verbruik ik zo'n 60-80mb data per maand (had afgelopen jaar 1 maand waarin ik op 125mb zat)

Dan zou ik me per maand dus prima die 8 euro kunnen besparen lijkt het. Maar ik lees hier ook nog wel over regelmatige storingen? Al zal ik daar dus niet zo'n last van hebben, met mijn verbruik.
Meer mensen hier overgestapt van Simyo naar Choozze Zero en dit goed bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik zou in jouw geval overstappen naar prepaid van Simyo. Bellen en sms kosten je een euro per maand en 100MB kost €4. Evt. 250MB voor €7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Zelf ben ik overgestapt begin April van Simyo naar Choozze Zero, en uiteraard lees ik dit forum regelmatig.
De problemen wat men hier beschrijft heb ik zelf geen last van gehad en ben zeer tevreden over dit produkt.
Mijn zwager heeft Choozze zero sinds november vorig jaar en toen ik hem naar problemen vroeg met Choozze wist hij niet waar ik het over had. Dus voor hem ook niets dan lof.

Wat hier beschreven word is ook een stuk frustratie over de data wijzigingen met Choozze Bright.
Zelf heb ik 1 storing gemerkt in die 2 maanden, kon toen smiddags een paar uur niet bellen en of internetten.
Maar door mijn lage verbruik zit ik daar niet mee..
De storing met de foutieve verbruiksmonitor had bij mij geen invloed en was verder correct en kwamen overeen met het verbruik van mijn telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 03-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, ik ben overgestapt van Simyo naar Choozze Zero. De storingen heb niet zoveel van gemerkt maar ik verbruik ook niet zoveel data. Meestal de 500mb bundel. Enigste nadeel is het T-Mobile netwerk wat in de buitengebieden en stuk slechter is dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Dat mindere bereik is dan misschien nog een nadeel inderdaad. Woon in het noorden van het land, dus daar zal de dekking misschien wat minder zijn. Hmmm, ik zal het nog eens gaan overwegen. Kwam pas gisteren achter het bestaan van Choozze, dus vandaar dat ik maar eens even mijn verbruik ben gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

hars73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:11:
Dat mindere bereik is dan misschien nog een nadeel inderdaad. Woon in het noorden van het land, dus daar zal de dekking misschien wat minder zijn. Hmmm, ik zal het nog eens gaan overwegen. Kwam pas gisteren achter het bestaan van Choozze, dus vandaar dat ik maar eens even mijn verbruik ben gaan bekijken.
T-mobile is wel druk bezig met de ombouw (in het noorden ook) dus dat gaat binnen nu en een paar maand wel beter worden.

Verder is het als zero gebruiker vooralsnog prima. Geen klachten ontvangen in mijn omgeving waar toch 4 personen een abo hebben.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Echt zorgen dat je in het donkerpaarse gebied woont. M'n ouders wonen in zo'n oranje-achtig gebied en die hebben binnenshuis geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ja heb al even gekeken. Ik woon en werk in een paars gebied, met ruim om mij heen geen gele of oranje vlakken. Dus dat zal geen probleem op moeten leveren. En bellen, smsen en data in het buitenland is gewoon standaard buiten de bundel net als bij Simyo toch, in geval van de vakanties, dus dat is ook niet anders. Ik ga het eens overwegen binnenkort, eerst de komende week op vakantie.. en de maand is toch net begonnen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 03-06-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Vorige maand was ik op een zondag in Duitsland.
Ben 1 keer gebeld geworden, en heb 2 keer gebeld naar Duitse telefoonnummers.
Internet even 5 minuten aangezet voor bijwerken van mail e.d.(daarna weer uitgezet)
Mijn buiten de bundelkosten waren 53cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
[verwijderd]

[ Voor 131% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:43
geldt dat niet alleen voor Choozze zero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJhensie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik kom regelmatig in Duitsland (meestal enkele dagen per maand) en heb daar een kaartje van Penny Mobil aangeschaft. Per dag mag ik er 500MB doorheen jassen, dan blijf ik nog steeds een verbinding houden maar gaat de snelheid omlaag. Daar betaal ik dan € 1,95 per dag voor. In mijn geval dus stukken goedkoper dan Choozze nemen.
Ik meen me te herinneren dat de Lidl ook zoiets heeft, maar dan € 1,99 per dag voor 1GB per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Vreemde opvattingen houdt chooze er op na over de grootte van "dikke" bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
stijnec1 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:13:
geldt dat niet alleen voor Choozze zero?
Zo te zien wel. Dat zijn extra buitenlandbundels voor Choozze Zero
ASW1 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:12:
Vreemde opvattingen houdt chooze er op na over de grootte van "dikke" bundels.
Inderdaad. Zelfs bij T-mobile is internetten in Europa nog goedkoper.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
Haha het word steeds gekker. Ik heb bij KPN 200mb voor 10 euro in het buitenland. Maar er zijn nog veel goedkopere oplossingen.....

Ik ga mijn zero echt niet gebruiken in het buitenland dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaat de verandering in als ik mijn databundel bij Choozze Zero verander (van 0 euro naar 7,50), volgende maand pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:41:
Wanneer gaat de verandering in als ik mijn databundel bij Choozze Zero verander (van 0 euro naar 7,50), volgende maand pas?
Ja, de wijziging gaat in op de eerste dag van de eerstvolgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
504 Gateway Time-out

nginx/1.6.2
Het weekend is weer begonnen..en prompt valt er weer van alles om bij Choozze. In dit geval choozze.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Het weekend is weer begonnen..en prompt valt er weer van alles om bij Choozze. In dit geval choozze.me
Werkt prima hier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hier is hij ook terug - maar mijn data verbruik is gereset naar 0. Weird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Diegenen die op RobinMobile aan het wachten zijn; de prijzen zijn bekend. 50MB roaming per maand gratis, daarna 8 cent per MB. Dus 500MB kost je (450*8ct) 36 euro. Stuk duurder dan Choozze dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:09:
Diegenen die op RobinMobile aan het wachten zijn; de prijzen zijn bekend. 50MB roaming per maand gratis, daarna 8 cent per MB. Dus 500MB kost je (450*8ct) 36 euro. Stuk duurder dan Choozze dus..
T-mobile is beter, 15 EUR 500 MB Europa. daarna snelheidsverlaging naar 64 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De T-mobile basis is daarentegen weer duurder. Als je enkele GB data in NL wilt en 500MB roaming ga je ruim de 25 euro voorbij (Waarschijnlijk zelfs de 35 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is eigenlijk een mifi te kopen en een Spaanse Mundo/Orange simkaart te plaatsen om voor 100MB per dag voor 1 Euro te roamen of een lokaal simkaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat hangt van het gebruik af. ik ben ~2 weken per maand roaming. Waarbij ik wellicht 2 dagen ~200MB verbruik en de rest <10MB voor email en notificaties.

Totaal dus rond de 500MB, maar dat zou via een Mundo sim 16+ euro kosten. Daarnaast is het hele idee is juist om niét een extra simkaart (en dus telefoon) te hoeven meenemen. Want in dat geval kan ik voor 15 euro beter een lokale sim kopen met 5GB data op 4G en gratis Spotify..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik krijg sinds kort geen nationaal dataverbruik meer te zien, alleen internationaal. Is dat bij meer bright gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Ja ik ziet het ook niet. Ik ben op dit moment wel tevreden met choozze.. Geen vage problemen meer etc, en toch fatsoenlijk roamen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zelfde probleem hier mbt nationaal verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vakantiegangers in Europa: let op je dataverbruik!

Ik ben vorige week een aantal dagen in Spanje geweest en heb hier natuurlijk wat data (>500mb) verbruikt.
Hierdoor ben ik dus nu in NL afgeknepen naar 64kbit/s!

Dit is dus echt heel onhandig omdat ik nu niet meer spotify kan hardlopen etc.. Internetten gaat met 64kbit/s ook echt heel erg lastig heb ik gemerkt...

Aan choozze heb ik gevraagd of ze dit voor mij in NL konden opheffen (nooit verder excessief verbruik etc). Deden ze echter niet omdat de data gekoppeld was..

Hierdoor ben ik toch ontevreden geworden over choozze (heb er nu 'last' van) en ben aan het uitkijken naar een andere aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Xandrios schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:03:
Zelfde probleem hier mbt nationaal verbruik.
Ja ik weet niet zozeer of het een probleem is. Wellicht zijn ze wat soepeler geworden mbt nationaal verbruik? Ik kan me voorstellen dat de inkoop van nationale data (vooral via 3g) het probleem niet echt is, maar ze het nogal benauwd kregen van de excessieve roamers.
_Richie_ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:57:
Ik ben vorige week een aantal dagen in Spanje geweest en heb hier natuurlijk wat data (>500mb) verbruikt.
Hierdoor ben ik dus nu in NL afgeknepen naar 64kbit/s!
Ja dat is wel zorgwekkend! Mijn roaming teller is gelukkig blijven steken rond 450MB na een weekje Budapest. Echter als ik nu nog een dagje de grens over ga loop ik de kans afgeknepen te worden voor de rest van de maand in NL.

Aangezien ze op choozze.me duidelijk onderscheid kunnen maken tussen nationaal en internationaal zou je zeggen dat ze dat toch ook wel kunnen met afknijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Het verbruik van +500MB in buitenland of 5GB+ in Nederland en dat BEIDE wordt terug gebracht naar 64Kb wanneer één van deze limiet is bereikt heb ik hier al eerder gemeld in April. Daarom ben ik ook weg. Indiendeze beide niet aan elkaar gekoppeld waren was ik wel gebleven.......

Dit vermeld Choozze dus niet op hun webside. Vele van ons hebben gelukkig op tijd opgezegd.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit forum nog actief is, werkt Choozze Zero goed? Ik heb namelijk veel reviews gelezen over mensen die Choozze Bright gebruik(t)en, en die zijn bijna allemaal negatief. Ik heb niet zo'n hoog budget dus ik wilde voor Choozze Zero gaan, maar als die nou ook heel slecht is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:51:
Als dit forum nog actief is, werkt Choozze Zero goed? Ik heb namelijk veel reviews gelezen over mensen die Choozze Bright gebruik(t)en, en die zijn bijna allemaal negatief. Ik heb niet zo'n hoog budget dus ik wilde voor Choozze Zero gaan, maar als die nou ook heel slecht is.....
Hier al 2 keer Choozze zero (vader en ik) en al zes maanden zonder grote problemen. Dus ik kan het aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op de maand april na, waarbij de teller out of sync was bij My Choozze vs 3Gwatchdog + ingebouwde meter in Android, heb ik sinds september vorig jaar dat ik met Choozze Zero begon geen klachten. Facturatie is nog steeds niet in orde (sinds februari geen factuur meer gekregen), T-Mobile netwerk waar Choozze op zit is in mijn omgeving (Zwolle-Groningen) nog steeds driewerf waardeloos. Maarja, wat mag je verwachten van een gratis dienst? Het beste netwerk en tijdige facturatie? Daar zit een duurder prijskaartje aan vast dan gratis. Wat dat betreft heb ik minder frustratie naar Choozze dan menig tweaker die voor Bright is gegaan. Die teller die bij My Choozze op hol sloeg is netjes hersteld door de buiten de bundel kosten die men abusievelijk liet zien niet te innen. Dus ik vind het wel best voor die 25 euro aansluitkosten. Choozze zero is ideaal voor de tweaker die als het even kan op elk punt WiFi aanslingert en verder nauwelijks belt, smst en alleen in het uiterste geval 3G aangooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Ik ben best tevreden met Choozze zero. Bel niet veel, bijna overal wifi (thuis, werk, restaurants, trein) en nu dus altijd en overal online. In principe probeer ik onder de limieten te blijven, en dat lukt makkelijk.
En mocht ik er eens overheen gaan, en dus m'n eerste rekening krijgen, dan moet ik dus betalen voor dingen die ik echt heb gebruikt. Dat in tegenstelling tot andere providers waarbij je sowieso betaalt, en het helemaal niet niet zeker is hoeveel je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je nog iets omzetten of activeren als je op reis gaat binnen Europa met het €0,00 abbonment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41
Je hoeft voor Europa niets aan te zetten. Iik gebruik Choozze Zero voor de TomTom file info in de auto, en dat werkt ook in het buitenland prima. Ik heb er alleen zoals @Joosie200 aangeeft nog nooit een rekening voor gekregen. Zal vast wel een keer komen, ooit.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 21:02
Joosie200 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:25:
Facturatie is nog steeds niet in orde (sinds februari geen factuur meer gekregen),
RichieB schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:49:
Ik heb er alleen zoals @Joosie200 aangeeft nog nooit een rekening voor gekregen. Zal vast wel een keer komen, ooit.
Ik maak me daar wel zorgen over. Ik heb enkele maanden circa 2 euro buitenbundelkosten gehad vanwege bellen in Duitsland. Maar deze bedragen zijn nog steeds niet afgeschreven en er is nergens op de website van Choozze te zien, wat zij beweren dat ik voor die maanden moet betalen.

Dus heb ik geen manier om te controleren of dit bedrag redelijk en juist is, dus heb ik geen manier om tijdig aan de bel te trekken en protest aan te tekenen als het niet klopt. Straks valt er in 2016 een dikke rekening op de mat, en zeggen ze "jaja, het is nu te laat om nog protest aan te tekenen."

[ Voor 14% gewijzigd door Antique op 21-06-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dan open je een geschil, en vraag je om een onderbouwing van de rekening. Kunnen ze het niet inzichtelijk maken, dan betaal je alleen wat jij de denkt verbruikt te hebben. De rest komen ze maar halen zou ik zeggen.
Je bezwaartermijn gaat pas in als je de rekening krijgt, dus tijd genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door RichieB op 22-06-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, bedankt voor de info!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Huh? Wat?
Afbeeldingslocatie: http://s5.postimg.org/praby8od3/20150622_172115.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik heb het de afgelopen maanden al genoeg aangegeven.......ga weg bij Choozze....
Is dit alleen Nederland of ook in EU landen?

[ Voor 7% gewijzigd door jamesbond007uk op 22-06-2015 19:44 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik kreeg hetzelfde bericht bij 1160MB.

Maar qua roaming zit ik wel dicht bij de 500MB. Ik gok dat het roaming verbruik de notificatie heeft laten afgaan. Uiteraard wel dom dat de verkeerde teller (nationaal verbruik) getoond wordt - in het bijzonder nu dat nationaal verbruik niet meer op choozze.me staat!

Technisch hebben ze het echt niet voor elkaar. Dat iets als dit gebeurd ten tijde van de overgang naar een nieuw systeem (2 maand geleden), dat is nog enigszins goed te praten. Ondertussen is dat allemaal achter de rug...en alles hangt nog steeds met plakband aan elkaar, vol met bugs die gewoon té gemakkelijk te verhelpen zijn.

Ik heb zelf nog steeds regelmatig last van korte onderbrekingen met data. Niet zo vaak als voorheen, maar het gebeurd nog steeds. Voorheen was dit echt vaak (elke 5 minuten voor 10-30 seconden) waarbij een DNS lookup dan fout gaat. DNS wordt gecached, dus als je een website probeert te bezoeken en dat gaat fout omdat je in dat 30-sec window zit...dan blijft die fout gecached op de iPhone/Chrome. Dus moet je eerst naar flightmode (en weer terug) om je cache te clearen en weer gebruikt te kunnen maken van internet.

Andere sim (ander merk): Geen probleem. Ander netwerk icm met Choozze: Zelfde probleem. Conclusie: Probleem ligt bij choozze back-end systemen, en niet de telco(s).

[ Voor 28% gewijzigd door Xandrios op 23-06-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Misschien hebben jullie hier ervaring mee, aangezien ik van Choozze geen reactie ontvang op mijn email:

ik heb voor juli mijn zero opgewaardeerd naar 500MB en daar een bevestiging voor gekregen, ik wil nu voor juli alsnog voor 1000MB kiezen en die keuze kun je gewoon opnieuw maken in het menu echter werkt dat ook administratief goed?

Edit:bedankt Xabre voor je antwoord, heb het inmiddels gedaan en kreeg weer netjes een bevestiging

[ Voor 17% gewijzigd door Mediacj op 23-06-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, dat werkt goed. Al eens gedaan. :) de laatste wijziging voor 1 juli gaan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Het factuurprobleem word nu ook aangepakt.

Hallo,

We begrijpen heel goed dat je jouw facturen wil inzien. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat deze in Mijn Choozze te downloaden zijn.
Vanaf 1 juli zijn je facturen zichtbaar in je account. Mocht je nog geen Mijn Choozze account hebben,  dan raden we je aan om deze aan te maken op www.choozze.me

Met vriendelijke groet,
Het Choozze team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Von Henkel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:19:
Het factuurprobleem word nu ook aangepakt.

[...]
Kreeg net inderdaad dezelfde mail. Jammer dat het nog niet (goed) werkt.

Als ik klik op facturen krijg ik de volgende melding:
Klant kon niet gevonden worden! (E132)
Hebben meer mensen hier last van?

Verder heb ik al 3 maanden een 1GB bundel, maar er is nog nooit geld afgeschreven. Hebben meer mensen dit?

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 24-06-2015 18:09 . Reden: 1000GB - > 1GB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
rens-br schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:52:
[...]
Verder heb ik al 3 maanden een 1000GB bundel, maar er is nog nooit geld afgeschreven. Hebben meer mensen dit?
Een 1000GB bundel? Nee dat heb ik helaas niet. Maar dat de incasso's uitblijven, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pimsaint schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:08:
[...]

Een 1000GB bundel? Nee dat heb ik helaas niet. Maar dat de incasso's uitblijven, dat wel.
Haha. Moest natuurlijk 1GB zijn, ben benieuwd of we vanaf nu wel incasso's kunnen verwachten en of de achterstallige incasso's nog moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
Top, bij mijn doen alle facturen het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:12
Hier doet die het ook zie helaas wel meteen dat ik een factuur van 34 euro heb omdat ik in april zogenaamd over mijn bundel ben geweest. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik heb Choozze Zero en bevalt top! Overstap ging prima en nu betaal ik helemaal niks meer voor een abo :)
Gebruik deze telefoon maar weinig i.v.m. telefoon van de zaak, perfecte oplossing!

Van Ben Eur 3,99 per maand naar niks :)

[ Voor 10% gewijzigd door Leolinedance op 24-06-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Leolinedance schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:27:
Ik heb Choozze Zero en bevalt top! Overstap ging prima en nu betaal ik helemaal niks meer voor een abo :)
Gebruik deze telefoon maar weinig i.v.m. telefoon van de zaak, perfecte oplossing!

Van Ben Eur 3,99 per maand naar niks :)
Je hebt ook geen € 25,- betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Precies zo reken ik ook bij Zero:
25/ aantal maanden bij Choozze = prijs per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Ik kom van Simyo, goedkoopste abbo met internet was 10 euro per maand.
En ik ben nu 3 maanden bij Choozze, mijn 25 euro heb ik al eruit, en vanaf nu is het voor mij gratis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:34:
Precies zo reken ik ook bij Zero:
25/ aantal maanden bij Choozze = prijs per maand
Zo reken ik het ook. Nog even en de zomer is weer voorbij, heb ik er al een jaartje opzitten. Wat haal je voor €2,08 bij andere providers? Wellicht 100 belminuten maar geen mix van minuten, SMS en MB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
M66B schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:21:
[...]

Je hebt ook geen € 25,- betaald?
Volgens mij wel, maar dan ben ik dus al na 6 maanden geld aan het besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van inloggen op https://choozze.me/login.php , en dan een pagina zien met enkel de Choozze achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:57:
Meer mensen last van inloggen op https://choozze.me/login.php , en dan een pagina zien met enkel de Choozze achtergrond?
Nee hoor, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Achtergrond past perfect op mijn toestel (BlackBerry passport)

Kan het niet aan je Browser liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel inloggen, maar ik kan mijn facturen niet zien. Dan krijg ik de mededeling "klant kan niet gevonden worden ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Facturen gaan officieel pas 1 juli in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja hier ook, ene keer wel andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Net op mijn telefoon ook gehad, een keer de pagina refreshen was genoeg om de rest wel te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Meer mensen waarbij de factuur van april niet klopt i.v.m. buitenbundelkosten omdat de datateller toen op hol sloeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdnoorman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb daarnet de reset gehad.
Alleen niet de verbruikte data.
Wat zal er aan de hand zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/m8pxn6.jpg

Met vriendelijke groet, Rudy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
1,1GB roaming... daar worden ze bij Choozze inderdaad niet vrolijk van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Facturen zijn vanaf vandaag bij mij in ieder geval in te zien, zijn geen verschillen met de zelf bijgehouden cijfers. Vind het alleen wel vreemd dat op de facturen niet vermeld staan of ze al betaald zijn. Heb tot nu nog niks betaald namelijk. (Alleen de 25 euro aansluitkosten).

Verder ontbreekt de factuur van Juni nog in het overzicht.
xabre16v schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:13:
Meer mensen waarbij de factuur van april niet klopt i.v.m. buitenbundelkosten omdat de datateller toen op hol sloeg?
April lijkt bij mij gewoon te kloppen. Heb in totaal 70ct buitenbundelkosten (en dat klopt).

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 01-07-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Zullen ze, nu de facturen er zijn, ze ook gaan innen dan? ;-) Ik heb ook nog nooit iets betaald (behalve de 25 euro aansluitkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
Hoofdnoorman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:58:

[afbeelding]
Neem contact op met Choozze? Voor de rest valt er niets te doen lijkt me behalve de klantenservice lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hoofdnoorman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:58:

[afbeelding]
Hoe heb je dat gedaan? De snelheid gaat toch naar 64Kbit na de eerste 500MB?

Ik ben voorzichtig geweest en heb de maand met 490MB roaming afgesloten. Maar nu deze maand wordt roaming niet meer getoond..enkel nationaal verbruik. Elke maand laten ze wat anders zien daar? :o

Graag zie ik het roaming gebruik terug, want de kans dat ik tegen de 500MB roaming aan zit is veel groter dan de kans dat ik tegen 5GB binnen NL aan zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Verrek ja. Eerst alleen internationaal, en nu nationaal. En ik ben ook gereset. 6 minuten call en 62MB deze maand...

Het zou zomaar eens kunnen dat ze achter de schermen aan het werk zijn om nationaal en internationale data te scheiden zodat er gericht kan worden afgeknepen.

Als dat zo doorgaat wordt 't nog eens een echte provider ;) En dan is 500Min/Sms/MB in Europa plus 5gig nationaal niet eens zo heel slecht voor 35 euri. Dan in oktober die 4G erop en je hoort mij niet meer klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ja de sprookjes zijn de wereld nog niet uit. en Griekenland is uit de schulden.
het blijven mooie gedachtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wel fijn dat ze nu de facturen hebben staan, al boeit me dat met die 0 euro facturen bij zero ook niet heel veel.
Alleen wel gek dat ze daarop het 06 nummer blijven vermelden wat ze uitgedeeld hebben met de simkaart en niet het nummer wat ik naar hen toe geporteerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Op mijn facturen staat netjes het geporteerde nummer.
Maar met hun traagheid lijkt het alleen dat het nog niet geautomatiseerd is en alles nog netjes met de hand word ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hebben meer mensen problemen met SMS? Ik krijg geen automatische SMSjes meer, bijvoorbeeld SMS verificatie van Twitter werkt niet. Ook mobile boarding pass van $airline komt niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:30
pimsaint schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:40:
Verrek ja. Eerst alleen internationaal, en nu nationaal. En ik ben ook gereset. 6 minuten call en 62MB deze maand...

Het zou zomaar eens kunnen dat ze achter de schermen aan het werk zijn om nationaal en internationale data te scheiden zodat er gericht kan worden afgeknepen.

Als dat zo doorgaat wordt 't nog eens een echte provider ;) En dan is 500Min/Sms/MB in Europa plus 5gig nationaal niet eens zo heel slecht voor 35 euri. Dan in oktober die 4G erop en je hoort mij niet meer klagen.
Hoezo 4g in oktober? Heb je daar meer info over?
Xandrios schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:00:
Hebben meer mensen problemen met SMS? Ik krijg geen automatische SMSjes meer, bijvoorbeeld SMS verificatie van Twitter werkt niet. Ook mobile boarding pass van $airline komt niet aan..
Ik kreeg men digiD sms vandaag gewoon binnen. Ook smsen naar belgische nummers werkte gewoon gisteren.

[ Voor 23% gewijzigd door cedrix5 op 08-07-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Xandrios schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:00:
Hier had ik in het begin ook last van.

Heb 2FA aanstaan op Outlook, Google en Dropbox. Vooral bij Outlook en Dropbox kreeg ik maar af en toe de smsjes binnen.

Heb toen alle 2FA verbindingen verwijderd en nogmaals toegevoegd, bij Dropbox kreeg ik een melding dat mijn nummer niet ondersteunt werd. Dus die heb ik toen open gehouden.

Outlook en Google werkte na het opnieuw koppelen wel goed. Heb net nog even geprobeerd om Dropbox nogmaals te koppelen. En nu werkt het wel oOo.

Dit zal misschien voor Twitter een oplossing zijn, voor je mobile boarding pass niet ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets om er bij te hebben?
Onbeperkt internetten vanaf nu mogelijk bij KPN Prepaid
Meer info hier: http://e2b.org/vW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
Choozze... Heeft ook gewoon April in rekening gebracht nu, de foute teller maand, te gek voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Klopt, hier ook, weleswaar een euro en nog wat cent maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
Hier 9€... Zat gewoon onder mijn bundel. Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

Goed dat ze factureren, ze moeten mijn gecancelde abonnementsgeld nog terugbetalen ;)
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze