Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:43
SvMp schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:25:
Twee punten zijn niet duidelijk:
- De op hol geslagen data-teller
- Choozze zegt dat er een limiet is van 5 GB binnenland. Maar volgens mij zijn er veel mensen met veel lager verbruik afgesloten.
Iemand anders heeft al antwoord gekregen voor het onjuiste datagebruik:
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:14:
Net een mailtje gehad:

[...]

Mooi! :)
Hoewel het wel fijner zou zijn als Choozze hiervan een bevestiging zou geven.

Hmm aan de ene kant is het wel fijn dat er eindelijk duidelijkheid is over de limieten, echter aan de andere kant hebben ze nu een zero tolerance beleid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
wat ik me nog wel ff afvraag, als ik wil overstappen, kan ik dan per direct over naar een nieuwe aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Exor schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:37:
[...]

Iemand anders heeft al antwoord gekregen voor het onjuiste datagebruik:

[...]

Hoewel het wel fijner zou zijn als Choozze hiervan een bevestiging zou geven.

Hmm aan de ene kant is het wel fijn dat er eindelijk duidelijkheid is over de limieten, echter aan de andere kant hebben ze nu een zero tolerance beleid...
Die mail heb ik gelezen, maar het werd mij niet duidelijk of deze mail alleen een individueel geval betreft of algemeen geldt. Choozze schrijft in die mail dat kosten als gevolg van die storing (buiten de bundel Choozze Zero denk ik) niet berekend worden, maar er zijn wel mensen vroegtijdig afgesloten. Ben benieuwd hoe Choozze dat gaat oplossen. Daarnaast zijn mensen afgesloten met veel minder verbruik van 5 GB.

Mijn prognose van wat er gaat gebeuren: Klantenbestand Choozze loopt de komende weken volledig leeg. Alleen de Zero klanten blijven over, die denken een gratis abonnement te hebben maar gewoon ca. 2 euro per maand betalen (25 euro 'aansluitkosten'). Na een jaar gaat de stekker er uit.

[ Voor 18% gewijzigd door SvMp op 23-04-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:59:
Hallo Tweakers,

Zojuist hebben alle Bright klanten van ons bericht gehad per mail.
Wij hopen en verwachten de ontstane verwarring hiermee te hebben weggenomen.
Wanneer er toch nog zaken onduidelijk zijn, dan verzoeken wij je contact met ons op te nemen via info@choozze.nu.

Groeten
Het Choozze Team
En de storingen die jullie elke week hebben, waar komt dat door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:25
Voor Wie kpn alles in Eén heeft en dus dubbel data en bellen krijgt, voor 25 euro 10gb en 400 min,en voor tien extra krijg je 200mb internet buitenland , dus ook 35 bij elkaar maar wel stabiel 4g. Choozze valt wel drie keer per dag weg, meestal vijf min maar vaak ook tussen Eén en drie uur, weg met die zooi

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
SvMp schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:42:
[...]

Die mail heb ik gelezen, maar het werd mij niet duidelijk of deze mail alleen een individueel geval betreft of algemeen geldt. Choozze schrijft in die mail dat kosten als gevolg van die storing (buiten de bundel Choozze Zero denk ik) niet berekend worden, maar er zijn wel mensen vroegtijdig afgesloten. Ben benieuwd hoe Choozze dat gaat oplossen. Daarnaast zijn mensen afgesloten met veel minder verbruik van 5 GB.

Mijn prognose van wat er gaat gebeuren: Klantenbestand Choozze loopt de komende weken volledig leeg. Alleen de Zero klanten blijven over, die denken een gratis abonnement te hebben maar gewoon ca. 2 euro per maand betalen (25 euro 'aansluitkosten'). Na een jaar gaat de stekker er uit.
Ik denk eerlijk gezegd dat Bright mensen die door het onjuiste dataverbruik op de site te vroeg zijn afgesloten, deze maand helaas pech hebben...

Ach ja, wat de toekomst zal brengen is altijd maar afwachten. Het heeft niet veel nut om te speculeren over een mogelijke leegloop (zie bankencrisis). Hopelijk brengen ze meer addons uit voor Zero zodat jij een eigen bundel (met minuten/sms) kan maken waarbij je alles maandelijks kan aanpassen. Choozze unieke verkooppunt zou dan de 'roam like home' bundel zijn aangezien deze bij de andere providers prijstechnisch (30 dagen, max 2GB naar keuze, maandelijks te wijzigen, bellen en sms binnen jouw bundel) niet interessant is onder voorbehoud dat zij Zero in de toekomst niet gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Back to Robin Mobile. Voor het buitenland komen er databundels, is voor mij prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Heeft de FUP in combinatie met de geflipte teller er niet mee te maken dat mensen deze maand heel vroeg werden afgesloten? De FUP heeft niet echt mijn interesse in deze discussie, als zero gebruiker, dus niet heel erg gevolgd. Vind het jammer dat choozze 'ons' niet even een berichtje heeft gedaan, of in ieder geval ook maar iets zegt over de teller. In een reactie op een mail naar de helpdesk heb ik wel te horen gekregen dat er in de reactie van vandaag duidelijkheid zou komen, dat is dus tot nu toe niet het geval.

Blijft wel dat ik hoop dat er genoeg bright gebruikers overblijven dat choozze in stand blijft, ben (buiten deze april gekte van de datateller) ZEER tevreden met mijn choozze abo, zou het jammer vinden terug te moeten gaan naar prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 03:58
Exor schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:54:
Ik denk eerlijk gezegd dat Bright mensen die door het onjuiste dataverbruik op de site te vroeg zijn afgesloten, deze maand helaas pech hebben...
Dat weet ik wel zeker, want is mij telefonisch bevestigd waarbij men zich wederom beriep op "een automatisch systeem waar hun geen invloed op hebben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
op www.telecompaper.nl is onder he tkopje mobiel een nieuwsbericht verschenen waarin wordt aangegeven dat Speakup(waar Choozze onder valt) de voorwaarden voor de Roam lke Home addon heeft aangepast. In het buitenland mag je 10% van je databundel gebruiken staat er. Zou dit dan toch ook geen consequenties hebben voor de roam liek home bundel van Choozze zero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-01-2022
reneeke1970 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:51:
Voor Wie kpn alles in Eén heeft en dus dubbel data en bellen krijgt, voor 25 euro 10gb en 400 min,en voor tien extra krijg je 200mb internet buitenland , dus ook 35 bij elkaar maar wel stabiel 4g. Choozze valt wel drie keer per dag weg, meestal vijf min maar vaak ook tussen Eén en drie uur, weg met die zooi
Dit is EXACT wat ik heb genomen :-) Alleen jammer dat je met KPN niet gratis gebeld kan worden in het buitenland, zoals dat bij T-Mobile wel het geval is. Maar ja daar tegenover staat een premium netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
dicksterk schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:03:
op www.telecompaper.nl is onder he tkopje mobiel een nieuwsbericht verschenen waarin wordt aangegeven dat Speakup(waar Choozze onder valt) de voorwaarden voor de Roam lke Home addon heeft aangepast. In het buitenland mag je 10% van je databundel gebruiken staat er. Zou dit dan toch ook geen consequenties hebben voor de roam liek home bundel van Choozze zero?
Het artikel: http://www.telecompaper.c...like-home-add-on--1078535

Daar gaat het usp van Roam Like Home!

Stel je hebt een 2 GB bundel. Dan betaal je dus 15 euro om 200 MB binnen de EU te gebruiken. Er zijn vele alternatieven waarmee dit beter en goedkoper kan, bijvoorbeeld een Duitse Aldi Talk simkaart (5 euro / 150 MB, voor een week, flexibel aan te vragen wanneer je het nodig hebt). Op een of andere manier lijken redelijke roamingprijzen door Nederlandse bedrijven onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
Ach ja soms zijn dingen inderdaad te mooi om waar te zijn.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:02
Het limiet is 10 GB maximaal maar je wordt al afgesloten bij 5, logisch hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
En een normale provider laat je gewoon buiten bundel tarief betalen in plaats van afsluiten of beperken

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 11:38
Hmm blijf denk nog wel even zitten tot robin mobile met nieuwe bundel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
SvMp schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:07:
[...]

Het artikel: http://www.telecompaper.c...like-home-add-on--1078535

Daar gaat het usp van Roam Like Home!

Stel je hebt een 2 GB bundel. Dan betaal je dus 15 euro om 200 MB binnen de EU te gebruiken. Er zijn vele alternatieven waarmee dit beter en goedkoper kan, bijvoorbeeld een Duitse Aldi Talk simkaart (5 euro / 150 MB, voor een week, flexibel aan te vragen wanneer je het nodig hebt). Op een of andere manier lijken redelijke roamingprijzen door Nederlandse bedrijven onmogelijk.
Choozze heeft naar zijn Zero klanten tot nu toe nog niks gecommuniceerd. Maar ik denk wel dat dit er inderdaad aan zit te komen dat dit ook voor Zero klanten gaat gelden. Dus in plaats van voor 10 euro extra door internetten in het buitenland uit je bundel 100mb, 500mb, 1gb of 2gb dus 10mb, 50mb, 100mb of 200mb voor 10 euro extra in het buitenland.

Anders zouden Bright klanten wel Zero nemen en voor 25 euro 2gb in het buitenland gaan verstoken.
knakworst schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:00:
Sinds enkele weken monitoren wij het verbruik van onze Bright-klanten
Dit vind ik overigens wel raar. Sinds enkele weken pas? Ze bestaan al een ruim half jaar en besluiten nu pas eens naar het data verbruik van hun klanten te kijken. Wat hebben ze dan een half jaar zitten doen :?

[ Voor 15% gewijzigd door xabre16v op 23-04-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe nu verder?

We hebben in de afgelopen weken gemerkt dat onze Bright-klanten grote behoefte hebben aan duidelijkheid over ons Eerlijk Verbruik Beleid. Vanaf vandaag zullen wij deze duidelijkheid geven: met Choozze Bright kun je maandelijks 5 GB data in Nederland, 500 MB data in de EU, 500 belminuten en 500 sms’jes gebruiken. Blijf je onder dit verbruik, dan is er niets aan de hand. We zullen je waarschuwen als je in de buurt komt van dit verbruik. Ga je er overheen, dan zullen wij je data gebruik beperken. Je kunt nog wel bellen, gebeld worden, sms’jes versturen en ontvangen
5 GB kan ik mee leven, maar is niet waar ik voor getekend heb!

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-10 15:47
xabre16v schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:15:
[...]

Choozze heeft naar zijn Zero klanten tot nu toe nog niks gecommuniceerd. Maar ik denk wel dat dit er inderdaad aan zit te komen dat dit ook voor Zero klanten gaat gelden. Dus in plaats van voor 10 euro extra door internetten in het buitenland uit je bundel 100mb, 500mb, 1gb of 2gb dus 10mb, 50mb, 100mb of 200mb voor 10 euro extra in het buitenland.

Anders zouden Bright klanten wel Zero nemen en voor 25 euro 2gb in het buitenland gaan verstoken.
Dit gaat bij de lage bundels helemaal nergens over. Dat zou betekenen dat ik 10€! betaal voor 10mb EU (1€/MB). Dat is ruim 4x zoveel als het maximum tarief in de EU (24 cent/MB, nog goedkoper om buiten de bundel een MB te gebruiken)! Bij 50MB vind ik het ook nog veel te duur (20 cent/MB).

Ter vergelijking bij Tele2 bijvoorbeeld heb je 10MB voor €1,50 (kanttekening wel maar 1 dag geldig) en 50MB voor €4,00 (1 week geldig). Maar ja, ik zou het alleen gebruiken als ik op vakantie ben (precies de klanten waar ze op ingezet hebben) en zou aan een week wel genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kee, eh, duidelijk.. dus 5gb + 500mb eu per maand - maar uitschieters naar de 10gb + 1000gb eu blijven mogelijk dus het gaat om het gemiddelde? Als ik de ene maand niks gebruik kan ik de volgende maand het dubbele gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 21:54
Nee, want je krijgt al waarschuwingen bij ~4GB en wordt afgesloten bij 5GB. Feit blijft dat de NL databundel nog maar 50% is van voorheen, en EU databundel slechts 5% van voorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:33
En daarom heeft men het recht om het contract te ontbinden, aangezien choozze de voorwaarden gewijzigd heeft.

De vraag is of je ook recht hebt op restitutie van de aansluitkosten, naar mijn mening wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een aantal klanten is de limiet van 10 GB, 3.000 belminuten en 3.000 sms’jes uitgelegd als een bundel die zonder consequenties mag worden verbruikt, terwijl wij dit zien als het maximale verbruik dat bij hoge uitzondering mag voorkomen.
Kee, sja, gemiddeld is dan misschien wat anders dan bij hoge uitzondering - maar het blijft een duidelijkheid van likmekut.. Ik zal ze nog wel ff bellen morgen over dat 'bij hoge uitzondering'.. Ze gaan zo drastisch omlaat met hun limieten dat het me alsnog redelijk lijkt dat die ene maand vakantie per jaar onder de 'hoge uitzondering valt' niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 19:32
Zeeeeeeeer jammer dat choozze het EU Data bundel 500MB is, juist omdat er 10GB voor EU beschikbaar was dit abonnement genomen. wordt maar weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
iBugged schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:29:
Het limiet is 10 GB maximaal maar je wordt al afgesloten bij 5, logisch hoor..
Ik snap je niet? die 10 GB is nu toch helemaal weg? 5 GB is de limiet en dus een bundel, toch?

10 GB was de oude informatie, je kunt nu oud en nieuw niet met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
pa2ra schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:02:
[...]

Ik snap je niet? die 10 GB is nu toch helemaal weg? 5 GB is de limiet en dus een bundel, toch?

10 GB was de oude informatie, je kunt nu oud en nieuw niet met elkaar vergelijken.
Nee ook nieuwe informatie, ze spreken in hun mail dat het per hoge uitzondering een enkele keer mag, alleen je haalt het niet omdat je afgesloten word. Zo proberen ze met leuke woorden te laten lijken dat ze niks veranderd hebben

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Het komt er op neer, als je volgens choozze aan een limiet zit, je gewoon van data wordt afgesloten.

En die limiet is maar net hoe het hun uitkomt. Kortom je kunt nergens van op aan met Choozze. Ga weer op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:41

knakworst

Get more sats!

routier_lub schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:55:

En die limiet is maar net hoe het hun uitkomt. Kortom je kunt nergens van op aan met Choozze. Ga weer op zoek naar wat anders.
Wat is er niet duidelijk aan:
Vanaf vandaag zullen wij deze duidelijkheid geven: met Choozze Bright kun je maandelijks 5 GB data in Nederland, 500 MB data in de EU, 500 belminuten en 500 sms’jes gebruiken. Blijf je onder dit verbruik, dan is er niets aan de hand.
er vanuit gaande dat de tellertjes goed werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:02
Dit:

"Eerder hebben wij getracht aan te geven wat wij verstaan onder een overschrijding van het Eerlijk Verbruik Beleid. Door een aantal klanten is de limiet van 10 GB, 3.000 belminuten en 3.000 sms’jes uitgelegd als een bundel die zonder consequenties mag worden verbruikt, terwijl wij dit zien als het maximale verbruik dat bij hoge uitzondering mag voorkomen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBugged schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:11:
Dit:

"Eerder hebben wij getracht aan te geven wat wij verstaan onder een overschrijding van het Eerlijk Verbruik Beleid. Door een aantal klanten is de limiet van 10 GB, 3.000 belminuten en 3.000 sms’jes uitgelegd als een bundel die zonder consequenties mag worden verbruikt, terwijl wij dit zien als het maximale verbruik dat bij hoge uitzondering mag voorkomen."
/me first that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat ze bedoelen is dit:
Choozze schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:11:
Dit:

"Eerder hebben wij getracht aan te geven wat wij verstaan onder een overschrijding van het Eerlijk Verbruik Beleid. Door een aantal klanten is de limiet van 10 GB, 3.000 belminuten en 3.000 sms'jes uitgelegd als een bundel die zonder consequenties mag worden verbruikt, terwijl wij dit zienzagen als het maximale verbruik dat bij hoge uitzondering magmocht voorkomen."
Gewoon de zoveelste fout/onduidelijkheid in de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
t blijft gewoon onduidelijk, je moet tenslotte van de letter zelf uitgaan en niet een wat ze mogelijk bedoelen.

En redelijk verbruik zou nou ineens een vaste limiet geworden zijn. Ben benieuwd waar ze dan over 2 maanden weer mee komen, want lekker betrouwbaar is het niet.

En, wat ik persoonlijk nog belangrijker vind, niets over die data teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Choozze heeft de site ook niet veranderd. Nog net zo onduidelijk als voorheen. Dat mailtje lijkt wel door een stagiair getypt binnen een kwartiertje. Wat een prutsers, niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

aking schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:58:
[...]

Dat weet ik wel zeker, want is mij telefonisch bevestigd waarbij men zich wederom beriep op "een automatisch systeem waar hun geen invloed op hebben"
Lijkt me sterk, want vorige maand werd ik ook afgesloten en toen hebben ze dat weer terug gedraaid. (na een heleboel telefoontjes van mijn kant).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdnoorman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11-2022
Mijn plan zal geen doorgang gaan vinden omdat het nu getorpedeerd is door Choozze.

Het was de bedoeling om uit te gaan vinden bij welk dataverbruik Choozze onmiddellijk ging afsluiten. Ik had dan ook de bedoeling om op 29 april te gaan monitoren en downloaden. Mocht je dan toch worden afgesloten, dan zit je dus hooguit 1 dag zonder internet.

Hoewel ik het er nog niet mee eens ben, is het al wel een grote stap voorwaarts om iets duidelijker te zijn.

Met vriendelijke groet, Rudy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
En als ik te veel bel dan wordt ik afgesloten van data en kan nog steeds bellen...?

p.s. Internet in Londen werkt nu.

[ Voor 18% gewijzigd door Zapato op 24-04-2015 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
Laudor schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 06:40:
En als ik te veel bel dan wordt ik afgesloten van data en kan nog steeds bellen...?

p.s. Internet in Londen werkt nu.
Ik was al afgesloten en nu nog steeds in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het is allemaal iets minder dan gedacht, maar ik denk dat ik hier ook wel mee uitkom en dan is het toch goedkoper dan t-mobile of Vodafone .
Dus ga het nog een tijdje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:01:
Tja het is allemaal iets minder dan gedacht, maar ik denk dat ik hier ook wel mee uitkom en dan is het toch goedkoper dan t-mobile of Vodafone .
Dus ga het nog een tijdje proberen
Dan moet je toch eens goed gaan kijken wat je voor 35 allemaal niet kunt krijgen, en dan ook nog eens bij een anders een stabiel netwerk, want ik weet niet wat voor afspraak ze hebben met t-mobile ,maar het valt met grote regelmaat kortstondig weg, hier had ik met BEN nooit last van en die gebruikt hetzelfde netwerk. Daarom ging ik ook met vertrouwen naar choozze maar heb nog nooit zon slecht netwerk gehad, ben blij dat door dit gezeur ik toch niet een jaar aan vast zit

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

och ik hoef ook niet elke seconde van de dag bereikbaar te zijn. Zat eerst bij Vodafone daar was het ook wel is wat. Zal overal wel zijn denk ik. Voor mij is dit goed maar wat voor mij geld , geld natuurlijk niet voor een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Hoofdnoorman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 02:14:
Mijn plan zal geen doorgang gaan vinden omdat het nu getorpedeerd is door Choozze.

Het was de bedoeling om uit te gaan vinden bij welk dataverbruik Choozze onmiddellijk ging afsluiten. Ik had dan ook de bedoeling om op 29 april te gaan monitoren en downloaden. Mocht je dan toch worden afgesloten, dan zit je dus hooguit 1 dag zonder internet.

Hoewel ik het er nog niet mee eens ben, is het al wel een grote stap voorwaarts om iets duidelijker te zijn.
Top idee man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Als je nu als onwetende maar geïnteresseerd potentiële klant terechtkomt op de website van choozze is het totaal onduidelijk is wat je nu krijgt voor een bright abbo.
"Onbeperkt" staat nergens meer, wel "onbezorgd" maar vager kan het eigenlijk niet.
Alleen wanneer je goed zoekt in de kleine lettertjes ("Geen kleine lettertjes"*proest*) kom je met wat geluk ergens die 5gb/500mb limiet tegen.

Ik denk niet dat ze hiermee nog veel nieuwe klanten krijgen.
De grap is dat ze van zichzelf vinden dat ze reuze duidelijk zijn, maar die website is een ondoordringbare brei van vooral nutteloze non-informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door ASW1 op 24-04-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 10:30
ASW1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:31:
Als je nu als onwetende maar geïnteresseerd potentiële klant terechtkomt op de website van choozze is het totaal onduidelijk is wat je nu krijgt voor een bright abbo.
"Onbeperkt" staat nergens meer, wel "onbezorgd" maar vager kan het eigenlijk niet.
Alleen wanneer je goed zoekt in de kleine lettertjes ("Geen kleine lettertjes"*proest*) kom je met wat geluk ergens die 5gb/500mb limiet tegen.

Ik denk niet dat ze hiermee nog veel nieuwe klanten krijgen.
De grap is dat ze van zichzelf vinden dat ze reuze duidelijk zijn, maar die website is een ondoordringbare brei van vooral nutteloze non-informatie.
Precies dit.
Volgens mij weten ze bij Choozze zelf niet meer hoe ze zich moeten profileren na alle (terechte) kritiek. Ik vond het 'ECHT onbezorgd' verhaal in principe al haaks staan op hun 'eerlijk verbruik' beleid. Hoe moet ik ooit een onbezorgd gevoel hebben als ik blijkbaar op ieder moment ervan beschuldigd kan worden dat ik 'oneerlijk' verbruik? Het is dus alleen een onbezorgd gevoel als je altijd braaf onder hun harde limiet blijft die (aanvankelijk) nooit gecommuniceerd wordt.
Misinformatie en onduidelijkheid tot en met bij het bedrijf dat zich als helder, eerlijk en 'zonder kleine lettertjes' profileert 8)7
Ik ben z.s.m. weg bij deze bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
PhWolf schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:50:
[...]
Misinformatie en onduidelijkheid tot en met bij het bedrijf dat zich als helder, eerlijk en 'zonder kleine lettertjes' profileert 8)7
Ik ben z.s.m. weg bij deze bende.
Och, wanneer je meeleest in dit topic weet je nu wel hoe de vork in de steel zit, en hoe groot de bundel is (hoe klein de bundel geworden is) die je had aanschaft.

Bij iedere provider is dat de eerste vraag die een klant heeft; wat kost het en wat krijg je daarvoor?
Choozze komt niet verder dan dat "het" 30/35 euro kost, wat je daarvoor krijgt blijft een raadsel tenzij je heel goed zoeken gaat. Het lijkt of ze op dit moment geen bright klanten meer willen, want iemand die geinteresseerd is loopt na 2 minuten weer weg wanneer hij nog steeds geen antwoord heeft op wat hij krijgt voor z'n geld.

Misschien gaan ze de site overnieuw doen, of misschien richten ze zich alleen nog op de zero klanten omdat die wel geld opleveren, ik weet het niet. Er zal een beperkt aantal klanten zijn voor wie bright nog steeds een aantrekkelijke optie is, maar die lopen nu wantrouwend weg vanwege de onduidelijkheid.

Hoe je zelf kun controleren of je nog binnen je bundel zit, en of de teller van choozze nog klopt is me een raadsel, omdat de binnen-/buitenlandlimieten van verschillende grootte zijn en op je toestel denk ik niet zijn te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is natuurlijk ook nog maar de vraag of je in Nederland daadwerkelijk 5 GB mag gaan gebruiken. Er zijn de afgelopen tijd volgens mij genoeg mensen geweest die al bij een veel lager (Nederlands) gebruik zijn afgesloten. En inderdaad kun je voor 35 euro tegenwoordig prima deals vinden bij providers die hun zaakjes wel op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Plus de storingen.
Alleen voor iemand die elke maand die 500mb buitenland wil opmaken EN veel door verschillende landen reist kan bright nog interessant zijn, anders ben je met een buitenlands prepaidaartje beter af.

Blijven weinig klanten over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:02:
Het is natuurlijk ook nog maar de vraag of je in Nederland daadwerkelijk 5 GB mag gaan gebruiken. Er zijn de afgelopen tijd volgens mij genoeg mensen geweest die al bij een veel lager (Nederlands) gebruik zijn afgesloten. En inderdaad kun je voor 35 euro tegenwoordig prima deals vinden bij providers die hun zaakjes wel op orde hebben.
In combinatie met te veel roaming zijn ze vroeger afgesloten ja. Alles hangt aan elkaar zo blijkt, totaal waardeloos dus. Ze moeten gewoon appart roaming of nationaal kunnen "beperken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar mag je met choozze zero 2gb + eu toch geen 2GB in buitenland verstoken.. Wat een bende oplichters zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 22:48

menonv

Beunhazerij?

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:09:
Blijkbaar mag je met choozze zero 2gb + eu toch geen 2GB in buitenland verstoken.. Wat een bende oplichters zeg!
8)7
Maaaar, dat was onderhand wel te verwachten vanaf deze club.
Simkaart doorknippen, iban blokeren van ze en gewoon buitenlandse kaartjes kopen en dan wisselen even op de grens. Blijft het goedkoopste en dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
Heb ik wat gemist? Betaal je dan 15 euro + 10 euro voor 500mb in het buitenland? Ben eigenlijk niet verbaast als dat zo is. Dan gebruik ik zero wel als backup abonnementje of voor de alarm installatie. Dan hoop alleen dat ze net geen storing hebben of mij afsluiten als ze inbreken.
Misschien is de dader dan wel choozze. Boefjes zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choozze zijn gewoon bezig met het niet leveren van de diensten die ze beloofd hebben. Een FUP is een FUP. Dat is de grens, dus 99% van je FUP gebruiken hoort gewoon prima te zijn. Ik zeg een rechter moet gewoon afdwingen dat niemand meer wat hoeft te betalen totdat ze hun zaakjes op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
Heb je dit nagevraagd? Leek me wel een alternatief voor Bright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Bij bestellen van Choozze Zero staat

Europa: 10 Euro

Wel - 100 MB internet in Europe)
Niet - bellen en gebeld worden

Betekent dit dat ze hebben europa optie verandered in alleen van 100 MB gebruik te maken maar geen bellen/gebeld worden in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat klopt. Nu dus niet meer uit je bundel maar dus 100mb voor 10 euro.

Eerst stond er "Overal in Europa vanuit je bundel", zie: http://web.archive.org/we...32652/https://choozze.nu/
(klik dan op Meer info)

Op je persoonlijk pagina op https://choozze.me staat nog wel "Ik wil dat mijn nederlandse bundel in de hele EU werkt met de Europa bundel voor 10,- per maand" onder de knop "Aanpassen"

Maar dat zullen ze dan wel snel veranderen.

Telfort wordt nu wel een interessante optie voor incidenteel buitenland gebruik want die hebben ook Zwitserland in de EU bundel zitten en de helft goedkoper: 100mb voor 5 euro. (7 dagen geldig vanaf moment van aanzetten, kan elk moment)

[ Voor 55% gewijzigd door xabre16v op 24-04-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Choozze Zero: Voor 10 euro per maand 100 MB in de EU. |:(
Die extra data telt niet meer mee.

10 Euro per maand voor 100 MB. Wat een idioten!
xabre16v schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:44:
Telfort wordt nu wel een interessante optie voor incidenteel buitenland gebruik want die hebben ook Zwitserland in de EU bundel zitten en de helft goedkoper: 100mb voor 5 euro. (7 dagen geldig vanaf moment van aanzetten, kan elk moment)
Ik lees alleen maar negatieve ervaringen over die bundel. In het mobiel buitenland-topic gevraagd naar ervaringen van tweakers, geen reactie. Dus ik heb een Duitse AldiTalk simkaart gekocht: 150 mb EU voor 5, 7 dagen geldig, maar niet in Duitsland.

[ Voor 47% gewijzigd door SvMp op 24-04-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:31:
[...]

In combinatie met te veel roaming zijn ze vroeger afgesloten ja. Alles hangt aan elkaar zo blijkt, totaal waardeloos dus. Ze moeten gewoon appart roaming of nationaal kunnen "beperken".
Nog beter is gecombineerd berekenen. Aan elke vorm van verbruik hangt een prijskaartje. Ik kan mij voorstelllen dat de grens voor buitenland verbruik een stukje omhoog voor iemand die geen binnenlands verbruik heeft. Buitenland verbruik heeft een hogere kostprijs, dus zouden ze die zwaarder moeten meewegen binnen één limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
reneeke1970 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:10:
[...]

Dan moet je toch eens goed gaan kijken wat je voor 35 allemaal niet kunt krijgen, en dan ook nog eens bij een anders een stabiel netwerk, want ik weet niet wat voor afspraak ze hebben met t-mobile ,maar het valt met grote regelmaat kortstondig weg, hier had ik met BEN nooit last van en die gebruikt hetzelfde netwerk. Daarom ging ik ook met vertrouwen naar choozze maar heb nog nooit zon slecht netwerk gehad, ben blij dat door dit gezeur ik toch niet een jaar aan vast zit
Wat kun je dan krijgen voor € 35 inclusief een aantal (en dan bedoel ik geen 10 of 50) mb roaming in de EU? Hou me aanbevolen voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
vodafone
Zorgeloos je prepaid smartphone in het buitenland gebruiken? Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen en krijg je 35 MB data voor € 2 per dag in de Voordeellanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
stijnec1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:49:
[...]

Wat kun je dan krijgen voor € 35 inclusief een aantal (en dan bedoel ik geen 10 of 50) mb roaming in de EU? Hou me aanbevolen voor tips
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland
hakuin schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:10:
vodafone
Zorgeloos je prepaid smartphone in het buitenland gebruiken? Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen en krijg je 35 MB data voor € 2 per dag in de Voordeellanden.
Waardeloos product. 35 MB is niets, en als je moet steeds weer die 2 euro betalen.
Daarnaast is het zo dat de bundel automatisch actief wordt: Als je 100 KB internet gebruikt, dan betaal je die 2 euro al, terwijl je anders maar 2,4 cent kwijt zou zijn. Dan kun je beter een bundel van 100/150 MB hebben voor 5 euro die niet automatisch actief wordt en een week te gebruiken is. Er zijn alleen nog maar weinig Nederlandse providers die het bieden.

[ Voor 31% gewijzigd door SvMp op 24-04-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
SvMp schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:25:
[...]

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

[...]

Waardeloos product. 35 MB is niets, en als je moet steeds weer die 2 euro betalen.
Daarnaast is het zo dat de bundel automatisch actief wordt: Als je 100 KB internet gebruikt, dan betaal je die 2 euro al, terwijl je anders maar 2,4 cent kwijt zou zijn. Dan kun je beter een bundel van 100/150 MB hebben voor 5 euro die niet automatisch actief wordt en een week te gebruiken is. Er zijn alleen nog maar weinig Nederlandse providers die het bieden.
Kpn heeft 200mb buitenland voor tien euro en maand geldig vanaf activatie. En als te snel op is activeer je nog een keer. Vodafone werkt wel goed, probleem zoals hier boven staat is met prepaid, abbo werkt wel goed.
Ik neem dat t-mobile voor 15euro extra je volledige bundel ook in Europa laat gelden

[ Voor 4% gewijzigd door reneeke1970 op 24-04-2015 20:04 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Uw ticket is opgelost en gesloten! Wtf?
Geen enkele vraag beantwoord haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
jernij schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:03:
Uw ticket is opgelost en gesloten!
En weer een tevreden klant verlaat het pand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
reneeke1970 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:53:
[...]

Ik neem dat t-mobile voor 15euro extra je volledige bundel ook in Europa laat gelden
Als dat zo zou zijn was ik al lang over gestapt, voor die e15 krijg je 500mb, waardoor choozze alsnog interessanter is.
Nu maar wachten op een partij die echt roam like home gaat aanbieden, dus je volledige bundel in het buitenland te gebruiken. Die partij krijgt direct mijn klandizie. In gerommel met een verschillende sim per land heb ik geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
EEN REACTIE VAN KOESSIE uit ervaringen mobiel internet buitenland voor EU

Ik zou eens naar de Spaanse Mundo sim kijken. Voor €1 krijg je 100mb tegoed voor 24 uur geldig. Is de tijd op is de restant weg. Is de 100mb op en ga je door begint het verhaal opnieuw. Kaart is 12 maanden geldig en moet je voor min. 5€ opwaarderen om hem weer met 12 maanden te verlengen. Hier meer info http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/European_Union

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op de site van Choozze deed luuk het voorheen onbeperkt, maar nu doet Luuk het onbezorgt :X
hakuin schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:26:
EEN REACTIE VAN KOESSIE uit ervaringen mobiel internet buitenland voor EU

Ik zou eens naar de Spaanse Mundo sim kijken. Voor €1 krijg je 100mb tegoed voor 24 uur geldig. Is de tijd op is de restant weg. Is de 100mb op en ga je door begint het verhaal opnieuw. Kaart is 12 maanden geldig en moet je voor min. 5€ opwaarderen om hem weer met 12 maanden te verlengen. Hier meer info http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/European_Union
Daar moet je wel voor naar Spanje. Of via eBay kopen, maar dan moet je gegevens van je id afgeven en dat ga ik niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door SvMp op 25-04-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
SvMp schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:33:
Op de site van Choozze deed luuk het voorheen onbeperkt, maar nu doet Luuk het onbezorgt
Met een t ook....
Das wel heel onbezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem met de datateller bij jullie inmiddels al opgelost?
Zo ja dan lijkt de zero bundel, ondanks de storing, toch nog wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
@carstenvdk

Choozze meld dat het probleem met de datateller is opgelost, en dat deze maand niet gefactureerd word. Wij (2x choozze zero) gaan er van uit dat dat klopt en hebben de data maar weer aangezet. Kan echter niet controleren of de data nu goed meeloopt, aangezien we beide aan de 100% zaten, en de teller pas volgende maand weer gereset word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bij mij heeft teller choozze altijd geklopt, om Tevens mijn telefoon te controleren heb ik 3g watchdog geïnstalleerd, en alle drie de tellers wijken geen honderd Mb af op bijna 4gb

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij klopt er weinig van. Volgens mijn telefoon heb ik in april 32,29Mb gebruikt. Volgens Mijn Choozze zit ik echter op 88Mb (88% dus). Nu wil ik best geloven dat er afrondingsverschillen kunnen zijn, maar dit is wel een absurd verschil. Bij mijn vorige twee providers klopte het juist wel vrij nauwkeurig met wat mijn telefoon aangaf.

De teller van Choozze liep in ieder geval gisteren (zaterdag 25-4) nog niet goed, dus ik zet voor de zekerheid 3G de rest van de maand maar uit. Volgende maand maar weer een testje doen of Choozze dan wel correct telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
Barlogirl schreef op zondag 26 april 2015 @ 00:58:
@carstenvdk

Choozze meld dat het probleem met de datateller is opgelost, en dat deze maand niet gefactureerd word. Wij (2x choozze zero) gaan er van uit dat dat klopt en hebben de data maar weer aangezet. Kan echter niet controleren of de data nu goed meeloopt, aangezien we beide aan de 100% zaten, en de teller pas volgende maand weer gereset word.
Ik zou er maar niet te veel op vertrouwen bij mij ging het 3 maanden goed en plotseling vanaf vandaag komt er uit het niets 10MB bij.

Mijn telefoon en data app zegt 32MB Choozze nu opeens 42MB terwijl het hiervoor ALTIJD synchroon liep tussen mijn data teller en de Choozze website :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Van september tot maart dit jaar liep de teller gelijk aan 3g watchdog + de interne teller van Android 4.4.4. Sinds april liggen 3g watchdog + de interne teller van Android wel gelijk, maar wijkt Choozze 2x zoveel af. (50MB = 100MB volgens Choozze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Eigen tellers 24,5MB
Choozze 79% (79MB) oftewel ruim 3x zo veel bij Zero.

En op m'n ticket daarover van ondertussen precies twee weken geleden nog geen antwoord gehad behalve het standaard ''Wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.'' Tempo zat daar sowieso niet in getuige het ''Wordt aan gewerkt Sinds 4 days ..''.

Als die teller in de maand mei weer niet klopt dan ben ik daar weg.
Heb familie die eerst op mijn advies over wilden stappen ook maar gezegd nog maar even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad toch nog maar wachten totdat de problemen 100% zijn opgelost. Het is wel belachelijk dat de tellers zoveel afwijken bij jullie. Dan gaat die 100 mb er helemaal snel doorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 22:47

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Bij mij geld het zelfde. Als de teller niet goed loopt, ben ik ook weg. A.s. zaterdag twee weken naar Engeland en heb buiten mijn verblijf adres alleen Gmail en Whatsapp aanstaan dmv. een firewall. Ben benieuwd hoe de data teller nationaal en internationaal verlooopt. Rond 20 mei maak ik mijn keuze....To be continued.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Dat je die keuze nog niet gemaakt heb snap ik niet, hier krijg je toch nooit meer vertrouwen in, hun altijd maar controleren en als je vragen stelt krijg je gewoon geen of heel laat antwoord per mail, administratie is niet voor klanten telefonisch bereikbaar zegt ze gewoon, plaat toch gewoon nergens op, alles wat ze afschrijven klopt niet, ben 7 maanden klant en heb Eén factuur gehad.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Verbruik van afgelopen week klopt bij mij (tenminste 2MB = 2%). Helaas corrigeren ze de fout van de eerste twee weken van april niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Exor schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:02:
Verbruik van afgelopen week klopt bij mij (tenminste 2MB = 2%). Helaas corrigeren ze de fout van de eerste twee weken van april niet...
Bij mij ook, heb gebruik gemaakt van een MiFi router en deze gaf ongeveer hetzelfde dataverbruik aan als de Choozze gebruikers pagina. al met al ben ik aardig tevreden over Choozze, denk dat dit ook wel eens gezegd mag worden.

voor het geld in de maand en hetgeen dat ik er voor krijg ben ik erg tevreden, heb nog geen goedkopere oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel tevreden met choozze zero op dit moment. ik geef een 7, zodra de gebruiksgegevens ook klopt, dan geef ik een 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
Kan geen klantnummer vinden in mijn communicatie met Choozze, hebben we eigenlijk wel een klantnummer bij Choozze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

routier_lub schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:28:
Kan geen klantnummer vinden in mijn communicatie met Choozze, hebben we eigenlijk wel een klantnummer bij Choozze?
Ik heb altijd mijn order nummer gebruikt. Maar ze hebben toch ook jou adres en je telefoon nummer?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
routier_lub schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:28:
staat op je bank beschrijving als omschrijving nr........

Ik ben overigens gebeld waarom ik wil opzeggen en of ik niet om te halen ben maar dat is dus niet. Hij heeft me wel gezegd dat ze niet meer afsluiten bij 5gb maar gaan knijpen op 64 bit

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 18:43
reneeke1970 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:25:
[...]

Ik ben overigens gebeld waarom ik wil opzeggen en of ik niet om te halen ben maar dat is dus niet. Hij heeft me wel gezegd dat ze niet meer afsluiten bij 5gb maar gaan knijpen op 64 bit
64bit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
jamesbond007uk schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:24:
[...]

Ik heb altijd mijn order nummer gebruikt. Maar ze hebben toch ook jou adres en je telefoon nummer?
Ga naar Vodafone en die vragen om een klantnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Ik zal ze dan mijn order nummer geven :). Anders heb je helemaal niets.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Ja of kb/s ,dat langzame gedoe

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
reneeke1970 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:25:
[...]

Ook in het buitenland of alleen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

hiddit schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:28:
[...]

Ook in het buitenland of alleen in Nederland?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Geen info op hun website.......kan dus wel weer veranderd worden...

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou zeer intresant zijn als dat zo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moeten ze het 5GB noemen en niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Afsluiten mag nooit zonder meer (zoals choozze dat dus wel doet); daar moet een heel traject van schriftelijke waarschuwingen aan vooraf gaan, omdat internet een essentiële service is.
Dat is tenminste het voortschrijdend juridisch inzicht bij veel providers, 64 kbit is dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 09:53
Heeft iemand al ervaring/meer informatie over overstappen met nummerbehoud (van choozze naar andere provider ivm met nieuwe choozze regels) en de restitutieregeling?

[ Voor 24% gewijzigd door xminator op 29-04-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
xminator schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:47:
Heeft iemand al ervaring/meer informatie over overstappen met nummerbehoud (van choozze naar andere provider ivm met nieuwe choozze regels) en de restitutieregeling?
De manager die mij gebeld heeft met de vraag waarom ik op wilde zeggen en of ik me niet wilde bedenken want.... bla bla ,heeft uiteindelijk toegezegd dat het per maand op te zeggen is, dus al vanaf 1 mei, en restitutie geen probleem. Gsm.nl is nu mijn overstap naar kpn aan het regelen dus hoop dat dat goed gaat ook met nummer behoud, maar ik verwacht van wel....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
xminator schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:47:
Een week geleden 2 simkaarten besteld bij Robin Mobile, geregistreerd met nummerbehoud met ingangsdatum 1 mei en 2 dagen later al bevestiging dat 1 mei startdatum/porteringsdatum is voor beide abonnementen. Verloopt soepel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Vandaag bericht gehad van Choozze:
Wanneer de data voor of binnenland of buitenland verbruikt is zullen we alle data gaan beperken, dit houdt in dat we het terug zetten naar 64kb.
Je wordt dus enorm beperkt in het dataverbruik niet in het bellen of sms'en.

Met vriendelijke groet,

Het Choozze team

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

En ook hier even proberen:

Ik probeer m'n SIM kaart te activeren, maar dat lukt niet, wat doe ik fout? M'n oude nummer is overgezet voordat ik de SIM kaart geactiveerd heb, ik vraag me af of dat het probleem is. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd van m'n oude nummer, m'n tijdelijke nummer, met en zonder 06, met en zonder 89, niks lukt. Iemand een idee?

Ik heb al contact opgenomen met Choozze, maar ik hoop op een snellere oplossing.. Hier zat ik niet echt op te wachten.

edit:
Even de topic gesearched, er was één ander iemand met dit probleem, maar geen oplossing helaas..

[ Voor 10% gewijzigd door Sméagol op 29-04-2015 19:59 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
Sméagol schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:54:
En ook hier even proberen:

Ik probeer m'n SIM kaart te activeren, maar dat lukt niet, wat doe ik fout? M'n oude nummer is overgezet voordat ik de SIM kaart geactiveerd heb, ik vraag me af of dat het probleem is. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd van m'n oude nummer, m'n tijdelijke nummer, met en zonder 06, met en zonder 89, niks lukt. Iemand een idee?

Ik heb al contact opgenomen met Choozze, maar ik hoop op een snellere oplossing.. Hier zat ik niet echt op te wachten.

edit:
Even de topic gesearched, er was één ander iemand met dit probleem, maar geen oplossing helaas..
Bellen: 085-7735555. Moet je alleen wel tot morgen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Yup. Ik wilde nog naar m'n telefoon grijpen die voor me lag..

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer de data voor of binnenland of buitenland verbruikt is zullen we alle data gaan beperken, dit houdt in dat we het terug zetten naar 64kb.
Dus stel je hebt de 5gb binnenland verbruikt maar nog niks in het buitenland dan alsnog wordt je afgeknepen op 64kb/s in het buitenland? of je hebt de 500mb verbruikt op vakantie en thuis kan je de rest van de maand het met 64kb/s doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
Sméagol schreef op donderdag 30 april 2015 @ 00:57:
Yup. Ik wilde nog naar m'n telefoon grijpen die voor me lag..
Dat is toch niet de enige telefoon in de wereld? Je kunt toch wel ergens anders bellen of een telefoon van iemand lenen? Als je die moeite niet wilt nemen zul je moeten wachten ik kan hem ook niet activeren voor je.
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze