Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 03:58
Nog een opmerkelijk dingetje:

Net Choozze gebeld met het feit dat ze in mijn ogen handelen in strijd met artikel 7.6a van de Telecommunicatiewet, hier had ze zo geen antwoord op dus dit moest ik even mailen.

Toen ik vervolgens vroeg of ze dan in de tussentijd mijn internet weer aan kon zetten kreeg ik als antwoord dat dit niet kon want "dat was een geautomatiseerd systeem waar hun geen invloed op hadden"

Vooral dat laatste verbaast mij nogal. Als er dus iets fout gaat in het systeem moet ik maar een maand wachten tot het systeem het vanzelf weer corrigeert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als ik de grens over ga maakt de telefoon dat automatisch verbinding met een geschikt netwerk of moet ik handmatig kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedero
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04-2024
aking schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:57:
Toen ik vervolgens vroeg of ze dan in de tussentijd mijn internet weer aan kon zetten kreeg ik als antwoord dat dit niet kon want "dat was een geautomatiseerd systeem waar hun geen invloed op hadden"

Vooral dat laatste verbaast mij nogal. Als er dus iets fout gaat in het systeem moet ik maar een maand wachten tot het systeem het vanzelf weer corrigeert 8)7
Dit kreeg ik dus net ook van hun te horen. Wel grappig dat ze vorige maand mij wel van de lijst van afsluiten konden halen. Als dat kan kan je ook iemand weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren gesprek gehad met choozze en opgenomen. Slechte geluidskwaliteit maar het word wel duidelijk dat onwettig gehandeld hebben.

Knip, zolang het niet duidelijk is wat de juridische status is van deze actie, is het tot nader order verwijderd.

[ Voor 34% gewijzigd door The Wizard op 22-04-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:22:
Ik heb gisteren gesprek gehad met choozze en opgenomen. Slechte geluidskwaliteit maar het word wel duidelijk dat onwettig gehandeld hebben.
knip
aah heerlijk, zelf maar even alle gesprekken publiek gooien.

8)7 |:(

Wel klaagt iedereen constant dat het bedrijf gesprekken opneemt, maar ze zelf maar even publiek gooien? Tuurlijk niet, werknemer privacy bestaat niet. Want als je bij een bedrijf werkt weet je dat alles publiek wordt. Zoiets?

even ter verduidelijking:
Bewijs op een blog plaatsen mag alleen als dat de enige manier is om een misstand van algemeen belang aan de kaak te stellen. Je moet het eerst zonder publicatie van het bewijs proberen, dus citeren van kleine stukjes (“Ik heb geluidsopnames in mijn bezit waarop A te horen is terwijl hij zegt…”). En als je een opname online zet dan altijd privédingen (zoals iemands naam of 06-nummer als dat te horen is) uitbliepen.
Dus wel opletten ;-)

Bron:

Arnoud Engelfriet
http://blog.iusmentis.com...bruikt-worden-als-bewijs/

offtopic:
Even wat nutteloze stukjes verwijderd

Sorry dat ik misschien wat fel reageer, maar ben zelf als werknemer al een keer de dupe geweest van zo'n actie. We zitten daar alleen om het beleid van de werkgever uit te voeren. Wil je iemand aanpakken, doe dat dan met degenen die het beleid bepalen.

[ Voor 76% gewijzigd door The Wizard op 22-04-2015 10:32 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:44
Hoe moet je zoiets aankaarten dan, bij toezichthouder ACM melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 19:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:48
Hele maand zo zuinig mogelijk gedaan whatsapp/telegram only met zero abo. Krijg ik net alsnog 80% gebruikt SMS. Tel geeft 21MB aan. Ik dacht dat ze het opgelost hadden, want ik ga echt geen buiten bundel kosten betalen wat onterecht is. Lijkt alsof ze een maandje alle gebruikers willen 'shaven' tot 1mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoofdnoorman schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:22:
[...]

Ja, inderdaad. Helaas ik kan er ook niets aan doen. :| Was hier al toen er nog veel mensen in de luiers lagen maar heb lange tijd niets gedaan en dus gewoon een nieuw account gemaakt.

En ik vind het erg fijn dat er nu al mensen zijn die zeggen kunnen wat mijn plan is. Knap hoor!

En ja, ik wacht op waar Choozze mee komt.
Je bent iig iemand die een plan heeft, dat valt je te prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 16:26
Misschien komt Choozze met een prijzenfestijn.
Je betaald voor 10 GB en je krijgt,
1e prijs 5 gb
2e prijs 2 gb
3e prijs 1 gb

En voor de gratis gebruikers de poedelprijs 100min/100sms/50mb :Y *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianmen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 15:54
Ik vanaf +\- een uurtje geleden niet meer internetten, bellen of sms'en. Zonder enige waarschuwing en alles op groen. Zou de boel failliet zijn bij Choozze?

Beetje raar ook als we tot donderdag moeten wachten voor een mededeling. Op het moment dat je dat zegt weet je de mededeling al enkel moet je nog iets regelen voordat je het kan mededelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
ianmen schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:21:
Ik vanaf +\- een uurtje geleden niet meer internetten, bellen of sms'en. Zonder enige waarschuwing en alles op groen. Zou de boel failliet zijn bij Choozze?

Beetje raar ook als we tot donderdag moeten wachten voor een mededeling. Op het moment dat je dat zegt weet je de mededeling al enkel moet je nog iets regelen voordat je het kan mededelen.
Hier ook, zal wel weer de zoveelste storing zijn.
Mijn collega heeft er ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:42
Zou de boel failliet zijn bij Choozze?
Haha nou da's wel heel dramatisch. Vast weer 'gewoon' een zoveelste storing.

Hier in Tilburg overigens nergens last van...

[ Voor 9% gewijzigd door pimsaint op 22-04-2015 12:31 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Ik vanaf +\- een uurtje geleden niet meer internetten, bellen of sms'en. Zonder enige waarschuwing en alles op groen.
[..]
Zojuist gecheckt, regio Groot Amsterdam ben ik momenteel, en ik heb gewoon 3G internet.
Misschien inmiddels nét opgelost, geen idee want ik zat op de WiFi dus niets gemerkt..
Even in de gaten houden maar weer.
Tip, doe eens flight-mode aanzetten en na een halve minuut weer uit, misschien heb je dan ook weer gewoon contact.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
hier in Tilburg hapert ie een beetje, soms wel, dan weer even geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Was afgesloten, net weer online.

Edit: Was dus van korte duur, weer off line.

[ Voor 42% gewijzigd door routier_lub op 22-04-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiNa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 13:05
Ik was ook afgesloten, zojuist kan ik weer data roamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Bellen en gebeld worden ligt nog steeds eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
landelijke grote reset bij Choozze?

Vast geen toeval die storing en tegelijkertijd afgesloten gebruikers die weer data hebben. En dan morgen zeker nog een goednieuws persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 11:38
Ik was afgesloten maar nu in Duitsland doet ie het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianmen
  • Laatst online: 09-03 15:54
carnager schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:33:
[...]

Zojuist gecheckt, regio Groot Amsterdam ben ik momenteel, en ik heb gewoon 3G internet.
Misschien inmiddels nét opgelost, geen idee want ik zat op de WiFi dus niets gemerkt..
Even in de gaten houden maar weer.
Tip, doe eens flight-mode aanzetten en na een halve minuut weer uit, misschien heb je dan ook weer gewoon contact.
Bedankt, doet het inmiddels (Schiphol) ook weer. Benieuwd wat ze morgen te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 06:33
Bellen en gebeld worden doet het niet? Waar zijn ze mee bezig zeg.

Edit: lijkt het nu weer te doen.

Echt spijt, had ik maar niet voor een jaar vooruitbetaald.

[ Voor 42% gewijzigd door xminator op 22-04-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Iedereen heeft het nu wel over een verklaring op donderdag... maar waar komt die donderdag precies vandaan? Ik lees in alle berichten van vorige week dat ze "komende week" met meer nieuws komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Von Henkel schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:47:
Misschien komt Choozze met een prijzenfestijn.
Je betaald voor 10 GB en je krijgt,
1e prijs 5 gb
2e prijs 2 gb
3e prijs 1 gb

En voor de gratis gebruikers de poedelprijs 100min/100sms/50mb :Y *O* oOo
Breng ze niet op ideeën :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
pimsaint schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:31:
Iedereen heeft het nu wel over een verklaring op donderdag... maar waar komt die donderdag precies vandaan? Ik lees in alle berichten van vorige week dat ze "komende week" met meer nieuws komen?
door Choozze management aan mij bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedero
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04-2024
pimsaint schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:31:
Dit is mij verteld door de klantenservice gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was een technische storing, niemand is tijdelijk afgesloten geweest.

Aan de telefoon werd mij verteld dat roamen zwaarder telt dan nationaal. Dus aan de hand van berichten en eigen ervaring lijkt :

Nationaal 1MB=1MB
Internationaal 1MB = 5MB
Limiet = 10000MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Hoewel dat niet is wat ze beloofd hebben, vind ik dat nog vrij schappelijk.

Ik vrees alleen dat ook niet vlieger niet op gaat; Choozze helpdesk heeft mij bevestigd dat ik met 2,23GB nationale data op dag 22 van de maand nog steeds op mijn verbruik moet letten. En dat ze inderdaad morgen met meer info komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:54:

Aan de telefoon werd mij verteld dat roamen zwaarder telt dan nationaal. Dus aan de hand van berichten en eigen ervaring lijkt :

Nationaal 1MB=1MB
Internationaal 1MB = 5MB
Limiet = 10000MB
Dat zou zeer schappelijk zijn.
10.000 / 5 = 2.000 MB. Dat betekent dat de buitenlandlimiet 2 GB is? Dat is hoger dan wat gebruikers nu krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Provider Choozze dupeert schippers

http://www.erasmusjournal...hoozze-dupeert-schippers/

Aardig achtergrond stuk hierbij. Interessant dat ze resellers zochten en adverteerden in een op zakelijk gebruik gericht blad. Verder wel een korreltje zout erbij want het zijn wel concurrenten aan het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat het 2G netwerk van T-Mobile NL is uitgeschakeld. Ik zie geen 2G netwerk meer. Alleen van vodafone en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:33:

http://www.erasmusjournal...hoozze-dupeert-schippers/

Aardig achtergrond stuk hierbij. Interessant dat ze resellers zochten en adverteerden in een op zakelijk gebruik gericht blad. Verder wel een korreltje zout erbij want het zijn wel concurrenten aan het woord.
Aangezien een schip zich relatief langzaam verplaatst, kunnen schippers volgens mij het beste voor elk land waar ze komen een nationale simkaart kopen. In het artikel staan bedrijven genoemd die dat leveren, maar een schipper kan dat ook zelf regelen. Enige lastige is dat je in Duitsland een vals adres nodig hebt, maar ze kunnen vast wel op een of andere manier post ontvangen daar. Dat is uiteindelijk veel goedkoper.

Choozze lijkt prachtig, maar iedereen had kunnen bedenken dat 10 GB voor 30 euro in de hele EU simpelweg niet kan. Als Choozze zich serieus aan deze belofte zou houden, dan zouden massaal Duitsers simkaarten komen halen, omdat 3000 belminuten + 3000 sms + 10 GB goedkoper is dan menig buitenlandse provider, en dan ook nog eens in heel EuropaEU/EER te gebruiken 8)7

http://www.roamlikehome.nl/ is ook van Speakup, het bedrijf achter Choozze.
Zij bieden het volgende: voor 54 euro excl. btw. 1000 minuten bellen, 1000 sms en 1000 MB, te gebruiken binnen de EU/EER. Hoe zijn ze dan op het idee gekomen om een particulier abonnement aan te bieden waarbij 3000 minuten bellen, 3000 sms en 10.000 MB, te gebruiken binnen de EU, mogelijk is 8)7 8)7 8)7
Dan hebben ze echt verwacht dat er gemiddeld slechts 10% van wordt gebruikt door abonnees.

[ Voor 16% gewijzigd door SvMp op 22-04-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hier nog even het eerste deel van het artikel waarin helder wordt verwoord wat Choozze nu eigenlijk fout heeft gedaan, en waarop we een zinvolle inhoudelijke schriftelijke reactie verwachten morgen:
Door: Erik Kersten

Binnenvaartschippers die zijn overgestapt naar telecomprovider Choozze klagen massaal. Ze dreigen afgesloten te worden omdat Choozze stelt dat het afgesproken datagebruik is overschreden. Maar het blijkt dat de telecomprovider achteraf de regels heeft aangepast.

Schippers kozen voor Choozze vanwege de scherpe tarieven voor de "all you can eat" bundel. Onder de naam Choozze Bright kregen gebruikers 3000 belminuten, 3000 sms-berichten en 10GB aan data in de gehele EU. Een aantrekkelijke pakket waarmee ze veel mensen over de streep wisten te trekken, vooral gebruikers als schippers die veel onderweg zijn en landsgrenzen overschrijden. "Onwaarschijnlijk veel internet+bellen+sms in Europa" noemen ze dat. Maandelijks kost dit 35 euro. Veel klanten hebben vooraf voor een jaar betaald omdat dit nog voordeliger is.

Fair Use Policy
Choozze stelt nu dat de 3000/3000/10 aantallen als uitzondering op de regel gezien moesten worden. Ze hanteren nu een nieuwe "Fair Use Policy" die een stuk lager ligt dan de genoemde aantallen. De FUP is een regel van telecomproviders die stelt dat klanten in "redelijke" mate gebruik mogen maken van de databundel. Dit om te voorkomen dat een paar gebruikers heel veel data verbruiken en anderen juist weinig. Het instellen van een FUP is een geaccepteerd fenomeen, maar wat Choozze doet is achteraf de regels van die FUP aanpassen.

Volgens de provider is 3 tot 4GB een "redelijk" datagebruik. Daarmee overschrijden veel gebruikers van het ene op het andere moment de grens. Op de website is de 3000/3000/10 regel verdwenen. Die heeft plaatsgemaakt voor een video waarin Choozze het verbruik vergelijkt met een verzekering. Volgens de provider is een klant die elke maand 10 GB verbruikt te vergelijken met iemand die elke maand een schade claimt bij een verzekeraar. Daarbij komt dat de verbruiksmeter van Choozze in de meeste gevallen niet overeen komt met wat telefoons van klanten of externe verbruiksmeters aangeven. De provider startte met rode, oranje en groene smiley indicators waarmee klanten zouden kunnen zien wat hun gebruik zou gaan worden als ze niet ingrijpen. Het leidde op Facebook tot cynische klachten van klanten die in rood of oranje gewaarschuwd werden bij een gebruik dat soms nog onder de 3GB lag.

Binnenvaartschippers zijn voor hun communicatie voor een groot deel afhankelijk van mobiele telefonie en mobiel internet. Het verbruik loopt dan ook flink op. Wat voor een telecomprovider eerlijk is, een maandelijks gebruik van 2GB bijvoorbeeld, is voor een schipper veel te weinig. De schippers die voor Choozze Bright kozen gingen ervan uit dat ze 10GB mochten verbruiken, zonder in problemen te komen.
Bron: www.erasmusjournalisten.n...hoozze-dupeert-schippers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 21:02
xminator schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:02:
Bellen en gebeld worden doet het niet? Waar zijn ze mee bezig zeg.

Edit: lijkt het nu weer te doen.

Echt spijt, had ik maar niet voor een jaar vooruitbetaald.
Ik heb Choozze Zero vandaag geactiveerd (moest ik de klantenservice voor bellen want het online formulier werkte niet) en heb er precies één gesprek mee ontvangen. Ben nu alweer niet bereikbaar, 0 streepjes dus geen verbinding. In ieder geval staat mijn verbruiksmeter nog op 0...

Edit: 3G aangezet, nu heb ik weer verbinding. 2G werkte vanmorgen nog maar nu niet meer. Zoals een paar posts terug ook gemeld dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Antique op 22-04-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Choozze maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. als je ongunstig woont zal je bereik altijd slecht zijn.
In jou situatie werkt dan alleen KPN of Vodafone.
Van alle providers is het bekend dat T-Mobile het slechtste netwerk heeft.

Edit: 2G is geloof ik vandaag uitgezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Von Henkel op 22-04-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
net nog op 2g gezeten met Choozze via T-Mobile, regio waar ook nauwelijks 3g is; Noord-Noord Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 28-09 23:42
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:54:

Nationaal 1MB=1MB
Internationaal 1MB = 5MB
Limiet = 10000MB
Ik ben niet in het buitenland geweest en 1 MB voor mij, wordt door Choozze bijna 1,5 MB gerekend...

Ik heb nu 910 MB volgens mijn telefoon verbruikt, en 1.4 GB volgens Choozze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 28-09 23:42
Von Henkel schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:59:
Choozze maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. als je ongunstig woont zal je bereik altijd slecht zijn.
In jou situatie werkt dan alleen KPN of Vodafone.
Van alle providers is het bekend dat T-Mobile het slechtste netwerk heeft.

Edit: 2G is geloof ik vandaag uitgezet.
Onzin dat T-mobile het slechtste netwerk heeft (had misschien, maar heeft..?). Hier in Twente is Vodafone de slechtste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Hier in Brabant ook, t mobile heeft mij zeer positief verrast. Als ik na de mededeling van morgen besluit over te stappen is t mobile een grote kanshebber, naast kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
2G is echt niet uitgezet.

Datateller lijkt weer goed te lopen. 5mb verbruikt net en 1% bij gekomen (500mb bundel). Totaal klopt nog niet, foute verbruik zit er nog steeds bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Morgen persbericht Choozze.

De 10.000 MB limiet blijft gehandhaafd, maar boven 100 MB verbruik telt een MB 10x :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 18:43
SvMp schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:10:
Morgen persbericht Choozze.

De 10.000 MB limiet blijft gehandhaafd, maar boven 100 MB verbruik telt een MB 10x :+
damn dan heb ik maar 10mb verbuik per maand :p, als dat echt zo zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
ah, de consumentenbond is ook wakker;

http://www.consumentenbon...es/klachten-over-choozze/

Las ook al van iemand die afgesloten was met 4gig verbruik die per direct heeft mogen ontbinden en geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:12
choozze is nogal naïef geweest met het aanbieden van hun pakketten.
Ik heb ze meerdere malen gevraagd of ze werkelijk 10GB limiet hebben, dit werd telkens bevestigd.

Dat ze in dit artikel: (http://www.erasmusjournal...hoozze-dupeert-schippers/)
Schrokken van 4Com met mededeling dat er veel data wordt wegtrokken door schippers, getuigd van onbehoorlijk markt inzicht.

Ik ben dus een schipper die er vrij vlot bij was, augustus afgesloten en september 2014 overgestapt.
Behalve de aanbeveling aan choozze om te adverteren in binnenvaart kranten, heb k choozze aanbevolen bij meerdere collega's .
Wel met de kanttekening, zo lang choozze de 10GB waar kan maken.

Nu afwachten op bericht geving van choozze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:23:
ah, de consumentenbond is ook wakker;

http://www.consumentenbon...es/klachten-over-choozze/

Las ook al van iemand die afgesloten was met 4gig verbruik die per direct heeft mogen ontbinden en geld terug krijgt.
Ze schrijven niets nieuws, niets wat wij niet weten. Wat moet je nou met zo'n 'bond' :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 21:19
Ze hebben klanten van choozze en consumentenbond al een mail gestuurd om hun te helpen hoe ze door choozze zijn benaderd. Ze doen weldegelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-01-2022
Tumb schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:38:
choozze is nogal naïef geweest met het aanbieden van hun pakketten.
Ik heb ze meerdere malen gevraagd of ze werkelijk 10GB limiet hebben, dit werd telkens bevestigd.

Dat ze in dit artikel: (http://www.erasmusjournal...hoozze-dupeert-schippers/)
Schrokken van 4Com met mededeling dat er veel data wordt wegtrokken door schippers, getuigd van onbehoorlijk markt inzicht.

Ik ben dus een schipper die er vrij vlot bij was, augustus afgesloten en september 2014 overgestapt.
Behalve de aanbeveling aan choozze om te adverteren in binnenvaart kranten, heb k choozze aanbevolen bij meerdere collega's .
Wel met de kanttekening, zo lang choozze de 10GB waar kan maken.

Nu afwachten op bericht geving van choozze.
En daar zit nu deels het probleem. Je gebruikt dit Choozze abonnement zakelijk (je bent immers voor je werk op zee). Choozze heeft hier geen rekening mee gehouden en nu lijkt het dus einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:12
3ebdie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:47:
[...]

En daar zit nu deels het probleem. Je gebruikt dit Choozze abonnement zakelijk (je bent immers voor je werk op zee). Choozze heeft hier geen rekening mee gehouden en nu lijkt het dus einde verhaal.
Nee ik gebruik het privé.
Het schip heeft een eigen nummer en bepertke internet verbinding.
Zakelijk zou ik choozze niet eens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marielleBol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-04-2015
Ik heb afgelopen zondag 19 april s' avonds een simkaart bright aangevraagd. Vandaag 22-04 zat ie al bij de post.
Super snel! Ik heb gevraagd om nummerportering, maar kan direct aan de slag met het tijdelijke nummer van Choozze. Het overzetten kan pas als er een akkoord is.
De eerste keer activeren mislukte. Maar bij de tweede poging lukte het me de kaart te activeren. Misschien dat ik iets fout heb ingetikt.
Mijn telefoon instellen ging ook gemakkelijk.
Internet werkt. nu eens bellen naar mijn mobiel. Ja werkt ook.
Ik wil de simkaart gaan gebruiken voor internet tijdens mijn vakanties in het buitenland en wanneer ik in Nederland ben wil ik mijn abonnement om zetten naar Zero.
De bedoeling is dat ik in de auto tijdens de reis internet heb en op de eindbestemming en mijn kinderen via hotspot kunnen whatsappen.
Ik ben erg benieuwd en zal mijn ervaringen op dit forum nog met jullie delen.
Zelf heb ik gekozen voor 1 maand (=€35,- + €25,- activatiekosten). Om niet teveel data te gebruiken wil ik op facebook het automatisch laden van video's uitzetten. en op de mobiele telefoons wil ik synchronisatie uitzetten. Ik heb begrepen dat dit iig veel data scheelt.
Hmm toch ook even op Choozze me gekeken. Heb vandaag dus 2x gebeld 1 gesprek was 5min 40 sec en tweede gesprek was 7 seconden. Bij Choozze staat dat ik 6 minuten heb gebeld.(om 13:00 uur gebeld en om 23:00 uur gekeken op hun site) Dus dat klopt vrij aardig :) . Ik ga nu even internet testen: whatsapp van de playstore downloaden..Dat was 11,92 mb. Ahh Deze registreert ie dus niet meteen via choozze me. verbruik staat nog op 0. Totaal heb ik vandaag 14,23MB verbruikt volgens mijn telefoon. Morgen maar eens kijken....of dit erop staat bij choozze me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
marielleBol schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:10:
Ik heb afgelopen zondag 19 april s' avonds een simkaart bright aangevraagd. Vandaag 22-04 zat ie al bij de post.
Super snel! Ik heb gevraagd om nummerportering, maar kan direct aan de slag met het tijdelijke nummer van Choozze. Het overzetten kan pas als er een akkoord is.
De eerste keer activeren mislukte. Maar bij de tweede poging lukte het me de kaart te activeren. Misschien dat ik iets fout heb ingetikt.
Ik wil de simkaart gaan gebruiken voor internet tijdens mijn vakanties in het buitenland en wanneer ik in Nederland ben wil ik mijn abonnement om zetten naar Zero.
De bedoeling is dat ik in de auto tijdens de reis internet heb en op de eindbestemming en mijn kinderen via hotspot kunnen whatsappen.
Zelf heb ik gekozen voor 1 maand (=€35,- + €25,- activatiekosten). Om niet teveel data te gebruiken wil ik op facebook het automatisch laden van video's uitzetten. en op de mobiele telefoons wil ik synchronisatie uitzetten. Ik heb begrepen dat dit iig veel data scheelt.
Hmm toch ook even op Choozze me gekeken. Heb vandaag dus 2x gebeld 1 gesprek was 5min 40 sec en tweede gesprek was 7 seconden. Bij Choozze staat dat ik 6 minuten heb gebeld.(om 13:00 uur gebeld en om 23:00 uur gekeken op hun site) Dus dat klopt vrij aardig :) . Ik ga nu even internet testen: whatsapp van de playstore downloaden..Dat was 11,92 mb. Ahh Deze registreert ie dus niet meteen via choozze me. verbruik staat nog op 0. Totaal heb ik vandaag 14,23MB verbruikt volgens mijn telefoon. Morgen maar eens kijken....of dit erop staat bij choozze me.
Pas geregistreerd op GoT, slechts 1 reactie, en deze eerste reactie is een overdreven positief verhaal over Choozze _O- Een mol van Choozze?

Ze heeft Choozze bright en zet het automatisch laden van video's op Facebook en synchronisatie uit. Het idee van een zorgeloos internetten is dat dit soort dingen niet nodig zijn.

En nu nog Choozze Bright nemen? Na de duizenden reacties van gedupeerden op verschillende fora? Nu die toko steeds vreemdere sprongen maakt? En morgen met een soort van verklaring schijnt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
marielleBol schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:10:
Hahaha wat een reactie van iemand uit choozze zeg. Tweakers zien jullie ook allemaal subtiele tips om te kunnen besparen op data?? Alleen op vakantie hotspot aan voor whatsapp, liever geen video's dus terwijl er fokking 10 gb is beloofd in het begin. Exact wat choozze graag wil van ons. Wat een grap zeg dat choozze. Ik ben nu gewoon serieus bezorgd om mijn nummerportering naar de kpn binnenkort..Als dat maar goed gaat........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Paar dagen Londen, maar geen internet via Choozze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:47

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Laudor schreef op donderdag 23 april 2015 @ 06:28:
Heb jij alle netwerken geprobeerd? Volgende week ga ik voor twee weken en ik ben nu wel erg benieuwd.......

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Mijn zoon zit er met Choozze bright abbo. Communiceer nu per sms. Hij gaat ze proberen. België had hij ook geen internet en Frankrijk weer wel. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:31
Ik heb reactie via de helpdesk ;)

Hallo,

Wij hebben begin april een storing gehad in de verbruikssteller. Dit is inmiddels gecorrigeerd. Helaas konden wij geen correctie uitvoeren in mijn Choozze. Kosten die voortkomen uit deze storing worden natuurlijk niet geïncasseerd. Vanaf 1 mei zal mijn Choozze weer correct worden weergegeven.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet,
Het Choozze team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En ja hoor, Tweakers heeft het Radar niveau bereikt. 1 positief bericht? is 100% zeker een medewerker. Helaas zijn er genoeg mensen die wel positief zijn met Choozze, eng he?

(Disclaimer, ben er niet 1 van, wil niks met Choozze te maken hebben)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
me nummer is met succses overgezet vandaag, maar kan niet bellen
krijg te horen "deze nummer is nu niet bereikbaar, probeer het later nog is"

heb een ticket geopend en nu wachten

edit : wachten duurde me te lang, dus oude sim kaart im me telefoon gedaan
gebeld naar choozze, die hbben me sim kaart reset en nu kan ik bellen

[ Voor 29% gewijzigd door Leon-B op 23-04-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
lanerios schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:45:
En ja hoor, Tweakers heeft het Radar niveau bereikt. 1 positief bericht? is 100% zeker een medewerker. Helaas zijn er genoeg mensen die wel positief zijn met Choozze, eng he?

(Disclaimer, ben er niet 1 van, wil niks met Choozze te maken hebben)
1. Het is iemand die zich pas heeft geregistreerd en dit is de 1e post.
2. Het staat vol met open deuren en tips die rechtstreeks van Choozze afkomstig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SvMp schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:59:
[...]

1. Het is iemand die zich pas heeft geregistreerd en dit is de 1e post.
2. Het staat vol met open deuren en tips die rechtstreeks van Choozze afkomstig kunnen zijn.
le gasp, het is net alsof er nieuwe gebruikers dit forum joinen.

Echt, ik snap dat het verdacht is, maar je tot dit kassa/radar niveau verlagen, ik verwacht dat de gemiddelde Tweaker wel wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Mijn vrouw pakt al geen Choozze meer die stapt nu over op Sim only van Simpel (100 min bellen + 300 mb/onbeperkt sms) voor 7 euro.

Zelf denk ik nu ook na over die stap. Ik ben benieuwd naar hun bericht vandaag.
Maar ik denk dat ze hem versturen na 17.00u (voorkomt veel vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Laudor schreef op donderdag 23 april 2015 @ 06:28:
Ik ben tot gisteren in london geweest. Had wel internet.

netwerk: Tmobile UK en O2 en EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ben 2 weken geleden in België en Frankrijk geweest, had prima internet met BEL Proximus en SFR.

Dat werkt opzich prima. Ik hoop dat de datateller volgende maand weer goed loopt. Ik kijk het nog even een maand aan dan of ik blijf of overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Het is op een iPhone 4S en moest zelfs in Nederland vrij moeilijk doen om internet erop te krijgen, dus misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelleerwin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 13:39
knip, dit is niet toegestaan

[ Voor 87% gewijzigd door The Wizard op 23-04-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
kan je uitleggen wat deze app doet ?

EDIT : nevermind, als ik naar de oorspronkelijke site ga appsgeyser.com
dan is het gewoon een app die een link opent (met ads) --> naar choozze ?

we kunnen net zo goed gewoon een browser gebruiken dan ...

[ Voor 42% gewijzigd door The Wizard op 23-04-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Gewoon openen met de browser, dan kies je voor "toevoegen aan beginscherm" (verschilt per telefoon)
Dan krijg je een vierkantje met een vlinder, lijkt net een app maar is gewoon een snelkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Leon-B schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:50:
me nummer is met succses overgezet vandaag, maar kan niet bellen
krijg te horen "deze nummer is nu niet bereikbaar, probeer het later nog is"

heb een ticket geopend en nu wachten

edit : wachten duurde me te lang, dus oude sim kaart im me telefoon gedaan
gebeld naar choozze, die hbben me sim kaart reset en nu kan ik bellen
Klopt, je moet eerst je simkaart activeren, staat ook in de informatie bij je simkaart.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
Quad schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:24:
[...]

Klopt, je moet eerst je simkaart activeren, staat ook in de informatie bij je simkaart.
dat was al gedaan :p

maar nummer overzetten was pas vandaag gebeurt
begin april ofzo had ik me sim kaart al geactiveerd

dus al de tijd me oude sim kaart nog geberuikt

[ Voor 25% gewijzigd door Leon-B op 23-04-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Is er, afgezien van die fout in de verbruiksteller, al iets gezegd over het hele bright-debacle?
Ik heb er in de media nog niets over gelezen..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
carnager schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:50:
Is er, afgezien van die fout in de verbruiksteller, al iets gezegd over het hele bright-debacle?
Ik heb er in de media nog niets over gelezen..
ze komen vandaag met wat nieuws(meer info) als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bach.ho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 12:44
van wat ik heb begrepen, uit de recente tweakers nieuwsbericht, is dat ieder choozze (bright only?) abonnee, eerst op de hoogte wordt gesteld. Misschien dmv email of post? Of een smsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:45

knakworst

Get more sats!

Mijn gok is dat ze Choozze Bright van de markt halen, en Choozze zero met wat opties uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Leon-B schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:57:
[...]

ze komen vandaag met wat nieuws(meer info) als het goed is
Waarschijnlijk doen ze dat net voordat de klantenservice dichtgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bach.ho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 12:44
danielkraak schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:18:
[...]

Waarschijnlijk doen ze dat net voordat de klantenservice dichtgaat.
dan kunnen ze zich opmaken voor een drukke vrijdag...
dan kunnen ze beter morgen middag, vlak voor het weekend het nieuws de deur uit doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:07:
Mijn gok is dat ze Choozze Bright van de markt halen, en Choozze zero met wat opties uitbreiden.
Mijn gok:
- Harde limiet op 3 GB, 1500 minuten bellen + sms
- EU-internet telt 10 keer binnen de limiet
- Wie weg wil kan weg en krijgt evt. vooruitbetaalde bedragen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:49
Waarschijnlijk hebben ze het wel erg druk want ze hebben geen tijd om mijn opzeggen mail te beantwoorden, had ook niet anders verwacht....
Maakt mij niet uit al komen oude voorwaarden terug, veel te onbetrouwbaar, zowel het netwerk, valt drie keer per dag even weg, als hun administratie(die overigens niet telefonisch bereikbaar is voor klanten ). Ben drie maanden terug gezet naar zero, bevestigd per mail en factuur maar toch afgeschreven. Had dit niet in de gaten omdat ze zo onregelmatig afschrijven, drie keer 35 euro in vier dagen tijd, dus wees gewaarschuwd en controleer goed je bankrekening. Ik ga snel naar kpn met 4g,10gb voor 25 euro aanbieding als je al tv klant bent

[ Voor 4% gewijzigd door reneeke1970 op 23-04-2015 13:57 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 06:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Wat zijn de aansluitkosten voor Bright? Als die net zoals bij Zero 25 euro zijn, dan vind ik dat ze daar ook een deel van moeten terugstorten. Je betaalt immers meer aansluitkosten met het doel dat je die na verloop van tijd eruit haalt en dat is nu dus niet mogelijk voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
danielkraak schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:55:
[...]

Wat zijn de aansluitkosten voor Bright? Als die net zoals bij Zero 25 euro zijn, dan vind ik dat ze daar ook een deel van moeten terugstorten. Je betaalt immers meer aansluitkosten met het doel dat je die na verloop van tijd eruit haalt en dat is nu dus niet mogelijk voor iedereen.
Je mag van alles vinden uiteraard, of ze er ook naar luisteren. nope. Het is algemeen zo dat als jij aan contract ontbinding doet, vanwege het falen van de provider. Je niet opeens gemaakte kosten terug gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Zojuist hebben alle Bright klanten van ons bericht gehad per mail.
Wij hopen en verwachten de ontstane verwarring hiermee te hebben weggenomen.
Wanneer er toch nog zaken onduidelijk zijn, dan verzoeken wij je contact met ons op te nemen via info@choozze.nu.

Groeten
Het Choozze Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:45

knakworst

Get more sats!

Beste Choozzer,

Eind 2014 heeft Choozze de telecommarkt opengebroken door de lancering van Choozze Zero en Choozze Bright. Vanaf de start beweegt Choozze zich als een echte pionier en heeft de telecommarkt flink opgeschud. Nu blijkt dat Choozze zijn Bright-gebruikers onvoldoende duidelijkheid heeft kunnen geven over de Fair Use Policy. De hoogste tijd om de spelregels, hoe Choozze met datagebruik omgaat, duidelijker neer te zetten.

Wat is er gebeurd?

Sinds enkele weken monitoren wij het verbruik van onze Bright-klanten en sturen wij, op basis van ons Eerlijk Verbruik Beleid, waarschuwingen. Wanneer het verbruik uit de hand dreigt te lopen beperken wij het gebruik van data als blijkt dat de klant onevenredig veel verbruikt.

Dit heeft ertoe geleid dat enkele klanten onverwacht werden geconfronteerd met waarschuwingen en beperkingen in het gebruik. Daarbij ontstond verwarring over de grenzen die Choozze hanteert bij toepassing van haar Eerlijk Verbruik Beleid.

Eerlijk Verbruik Beleid = fair use

Choozze Bright is gebaseerd op het principe van fair use, in Choozze-termen het Eerlijk Verbruik Beleid. Fair use betekent dat redelijk verbruik is toegestaan, onevenredig hoog verbruik niet.

Het belangrijkste voordeel van fair use ten opzichte van andere aanbieders, die veelal bundels aanbieden, is dat klanten niet worden verrast met onverwachte kosten. Bij een bundel betaal je, veelal hoge kosten voor het verbruik buiten je bundel. In het geval van Choozze Bright waarschuwen wij je tijdig en wordt uiteindelijk je gebruik beperkt.

Eerder hebben wij getracht aan te geven wat wij verstaan onder een overschrijding van het Eerlijk Verbruik Beleid. Door een aantal klanten is de limiet van 10 GB, 3.000 belminuten en 3.000 sms’jes uitgelegd als een bundel die zonder consequenties mag worden verbruikt, terwijl wij dit zien als het maximale verbruik dat bij hoge uitzondering mag voorkomen.

Bij handhaving gaan wij uit van de grenzen binnen het Eerlijk Verbruik Beleid. Deze zijn gebaseerd op onze inschatting van het gemiddelde verbruik van de Nederlandse consument. Echter, het Choozze Bright abonnement blijkt zeer interessant voor mensen die onevenredig veel data in het binnenland en vooral in het buitenland verbruiken. Dit onevenredige verbruik past niet binnen het Eerlijk Verbruik Beleid van Choozze, waardoor wij genoodzaakt zijn het Eerlijk Verbruik Beleid strikter te handhaven.

Hoe nu verder?

We hebben in de afgelopen weken gemerkt dat onze Bright-klanten grote behoefte hebben aan duidelijkheid over ons Eerlijk Verbruik Beleid. Vanaf vandaag zullen wij deze duidelijkheid geven: met Choozze Bright kun je maandelijks 5 GB data in Nederland, 500 MB data in de EU, 500 belminuten en 500 sms’jes gebruiken. Blijf je onder dit verbruik, dan is er niets aan de hand. We zullen je waarschuwen als je in de buurt komt van dit verbruik. Ga je er overheen, dan zullen wij je data gebruik beperken. Je kunt nog wel bellen, gebeld worden, sms’jes versturen en ontvangen.

Wij realiseren ons dat niet iedere Choozze Bright-klant zich kan vinden in de bovenstaande spelregels. Daarom bieden we je de mogelijkheid om tot 1 juni 2015 je abonnement op te zeggen en bij Bright 3, 6 en 12 gebruik te maken van een restitutieregeling. Je kunt contact met ons opnemen via bright@choozze.nu.

Tot slot willen wij onze verontschuldigingen aanbieden. Door duidelijkheid te geven over ons Eerlijk Verbruik Beleid, verwachten wij de ontstane verwarring te hebben weggenomen. Wat blijft is een abonnement dat de zorgen over onverwachte kosten wegneemt! Wanneer er toch nog zaken onduidelijk zijn, dan verzoeken wij je contact met ons op te nemen via info@choozze.nu.

Groeten,

Het Choozze Team

----

De bundel komt op mij over als redelijk. Het is jammer dat het niet bij introductie zo is gecommuniceerd waardoor ik mij kan voorstellen dat het voor bepaalde mensen niet meer interessant is. Voor mij is 500 MB per maand in de EU, gezien mijn vele dagen in het buitenland, nog steeds redelijk interessant in vergelijking met andere providers.

[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 23-04-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
Belangrijkste vragen wat mij betreft:

Ik ben NU afgesloten, krijg ik zo weer internet of duurt dat nog een week?

Er staat dat je data wordt BEPERKT, ik ben nu VOLLEDIG AFGESLOTEN. Wat houd dat BEPERKT in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 21:19
Maar ondanks dat is het limiet wel 10 GB!!!!!11!!

Anyway, het is nu weer wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
aking schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:05:
Belangrijkste vragen wat mij betreft:

Ik ben NU afgesloten, krijg ik zo weer internet of duurt dat nog een week?

Er staat dat je data wordt BEPERKT, ik ben nu VOLLEDIG AFGESLOTEN. Wat houd dat BEPERKT in?
Geen data, wel bellen/sms-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
Dan wordt je data toch niet beperkt maar gewoon afgesloten?

(en is dat nog steeds in strijd met 7.6a Telecommunicatiewet...)

[ Voor 36% gewijzigd door aking op 23-04-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Netjes toch? Ik vind zelf de reactie vanuit Choozze wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Ga je er overheen, dan zullen wij je data gebruik beperken. Je kunt nog wel bellen, gebeld worden, sms’jes versturen en ontvangen.
De laatste zin suggereert dat beperken is beperken tot 0 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Duidelijk.
met Choozze Bright kun je maandelijks 5 GB data in Nederland, 500 MB data in de EU, 500 belminuten en 500 sms’jes gebruiken.

Maar:
Met Choozze Zero + 2GB + Roam like Home = 2GB Maandelijk in de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:59:
Hallo Tweakers,

Zojuist hebben alle Bright klanten van ons bericht gehad per mail.
Wij hopen en verwachten de ontstane verwarring hiermee te hebben weggenomen.
Wanneer er toch nog zaken onduidelijk zijn, dan verzoeken wij je contact met ons op te nemen via info@choozze.nu.

Groeten
Het Choozze Team
Weinig feeling met internetfora. Het idee van dit forum is dat dingen open besproken worden, ook voor niet-Choozze klanten. Daarom zou het aardig zijn geweest om het bericht hier te posten. Uiteraard heeft een tweaker dit inmiddels gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
In het bericht van choozze geen woord over de foutieve datatelling. Dus als de meter van choozze tweemaaal zo snel loopt als het werkelijk gebruik betekent dat 2,5 gb en 250 mb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Twee punten zijn niet duidelijk:
- De op hol geslagen data-teller
- Choozze zegt dat er een limiet is van 5 GB binnenland. Maar volgens mij zijn er veel mensen met veel lager verbruik afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Maar goed er wordt 'duidelijkheid gemaakt' met 5gig binnenland/ 500mb buitenland en 500/min/sms maar in de zelfde mail staat nog steeds dat het maximum 10gig/ 3000min/sms is wat je dus wel af en toe zou mogen benaderen binnen Bright alleen niet al te vaak.

Een keer 6gig NL of 600mb buitenland zou volgens dezelfde constructie nog steeds geen probleem moeten zijn, maar toch wordt je data beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
drwoo schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:14:
Met Choozze Zero + 2GB + Roam like Home = 2GB Maandelijk in de EU?
Inderdaad.
Je zou wel gek zijn om choozze bright te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:29:
[...]
Inderdaad.
Je zou wel gek zijn om choozze bright te nemen.
Kan ik switchen tussen Zero en Bright, of andersom?

Dat kan! Iedere maand zelfs. Zit je een maand krap bij kas, of juist een maandje zorgeloos willen Choozzen? Pas je abonnement aan door een mail sturen naar info@choozze.nu met als onderwerp Switch. Geef in de e-mail aan om welk telefoonnummer het gaat, het bijbehorende simkaartnummer en de naam van de eigenaar van het telefoonnummer. Zodra we alle benodigde informatie hebben ontvangen, zetten wij je abonnement om per eerste van de volgende maand.
maar misschien krijgen Zero gebruikers ook nog een apart een mail, al deden ze het de vorige keer wel samen juist omdat je kon wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
Net nog even gebeld, als je een van je 2 internetlimieten overschrijdt sluiten ze ook de andere af...

Dus als je in het buitenland 501mb verbruikt, ben je je 5GB in Nederland ook kwijt...

Toch maar weer eens oriënteren op een andere provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
heb geen mail gehad, dus bedankt voor het posten hier
jammer dat buitenland nog maar 500mb is. had juist Choozze genomen zodat je ook in het buitenland onbezorgd kunt internetten, dat kan met 500mb per maand niet. Hoewel niet wat ik heb gehoopt of waar ik voor heb getekend, is het nog wel de beste deal op de markt. Bij t mobile is iets vergelijkbaars (wel incl 4g, maar minder bel minuten in EU als dat belangrijk is voor je) sim only 50 euro per maand, waarbij je je voor een jaar vast legt.
Ik ga eens even bedenken wat ik ga doen, meer betalen incl 4g, of toch maar bij Choozze blijven voor €35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 19:07
Vreemd, ik heb ook nog geen mail gehad.
Neem wel aan dat de restitutieregeling ook voor Bright 12 klanten geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
Plus die 500 min EU. Er staat dat je na afsluiting nog wel kunt bellen en gebeld worden. Dus dan geldt die 500 min toch helemaal niet? Dus een onbeperkte belbundel. Sjezus wat een amateuristische bende ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:39

Jrz

––––––––––––

Ben nog niet eens overgezet en ben er al klaar mee.

500 minuten, wat heb je daar nou aan

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze