How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.577 views sinds 30-01-2008

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 22:31 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Ik weet wat haarlak 'the morning after' voor plakkerige kek in je haar veroorzaakt (en dat wil lekker als kunstmatige roos rondstoffen bij het kammen. Dus dan niet op de platen, maar in je SL1210 ??

Ok, het zijn stevige dingen, maar toch, lijkt me niet lekker. ;)
Das dus 1 van de redenen waarom ik het niet doe ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Anoniem: 6071

Don: de bone heet in specsheets en salestaal gewoon spindle, maar bone is stoerder natuurlijk...

Zelf vilt kopen, achja, maar ik denk dat ik te lui ben om keurig rond te gaan knippen etc etc. Dan heb ik liever een stel strakke matjes van de fabriek, mits ze even goed slippen...

Op zoek naar vilt dus, of iets extra's onder mijn mat plakken. Wat ik ook veel hoor is mensen die de binnehoes van een plaat ervoor gebruiken (na wat knipper natuurlijk.
Dit heb ik een keer geprobeerd, maar dat slipte net iets te goed. De platter draaide gewoon onder mijn stil liggende plaat door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha, ik heb echt nooit geweten dat een bone een spindle heet!

Een spindle? Nou, weer wat geleerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

dat is toch zo'n rol lege CD-R'etjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dacht ik ook altijd, maar daar passen toch geen platen omheen?

Passen wel CD's in! Blijkt maar weer dat de CD zijn tijd ver vooruit was! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nou ik zou nog ff wat pics van de aandrijving van mijn TT1 posten. (of was dat in een anderd draadje?)

De grote magneet in het midden
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/1.jpg

Binnenkant van de platter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/2.jpg

Uitgangen aan de achterzijde -> Start/Stop + Pitch
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/3.jpg

Gewoon een mooi plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/4.jpg

Zal van de week ook is ff een technics + vestax open gaan raggen ;) en ff wat pics van de aandrijving maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
ow ja dat reminds me, zou je ook zelf een deviceje kunnen maken om te remote start/stoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Lekkere scherpe plaatjes ook Reind! >:)

Ik hoop voor je dat je scherper mixt dan foto's maakt, anders zou het wel eens een beetje wollig kunnen gaan klinken.

Zelf een remote maken kan nooit erg moeilijk zijn, immers het enige wat je nodig hebt is de aftakking van de draadjes die van de start/stop knop komen. Lijkt mij een kwestie van voorzichtig solderen en dan van de afgetapte draadjes bijvoorbeeld een minijackplugje aan de achterkant. Die weer verbinden met een groot voetschakel geval en je kunt je platen aantrappen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15305

Als de start/stop electronisch geregeld is wel. Ik heb alleen helaas een Technics uit 1979 (gratis, dus ach) en die heeft een mechanische start/stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dan moet je iets met allerlei mechanische kabels gaan verzinnen! :) Ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lekker hobby'en man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hmm is dat signaal dat over je remote start/stop ingang gaat niet na te bootsen ipv creatief je tafel naar z'n dood helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Je durft niet he? :) Nou, puzzel maar wat uit. Ik ga er vandoor, weer twee dagen mensen blij maken met mijn herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:00 schreef MisterDon het volgende:
Lekkere scherpe plaatjes ook Reind! >:)

Ik hoop voor je dat je scherper mixt dan foto's maakt, anders zou het wel eens een beetje wollig kunnen gaan klinken.
Hey mijn El Cheapo camera doet het niet zo best van een afstand van 10 cm ;) Maarre die ene van dat lcd schermpje is wel cool want daar staat een reflectie op van een tas van Rhythm Import als je goed kijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoef je niet goed voor te kijken, die springt nogal in't oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind heeft zo te zien hetzelfde systeem als ik heb, maar dan emt 1 gaatje ipv 2...
Als hij zonder platter draait, gaat hij dan ook met schokjes? Of zie je hem niet draaien??

Die term spindle voor lege cd's is natuurlijk gewoon geript. Ze zochten gewoon een woord voor een pin waar een geluidsdrager op rustte, en dat woord bestond :P.

Start/stop met je voet? Ik wil een pitch-peddal, net als de naaimachine van mijn moeder! Als je een beetje oefent heb je twee handen vrij voor je EQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:48 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Reind heeft zo te zien hetzelfde systeem als ik heb, maar dan emt 1 gaatje ipv 2...
Als hij zonder platter draait, gaat hij dan ook met schokjes? Of zie je hem niet draaien??
En bij mij maakt ie geen gebruik van pinnetjes zoals bij jou, Maar werkt de draaitafel met een electromagneet -> Zie 2é foto (donkere gedeelte in het midden). Die pinnetjes mag je alleen gebruiken bij normaal gebruik en dus niet als je als een gek (DJ DUS) bezig bent met dat ding. Ze worden trouwens ook niet bij de platenspeler geleverd door numark. Maar die magneet is zo sterk dat als ik na een maand de platter van mijn draaitafel af moet halen om de hele zooi schoon te maken ik handen en voeten nodig heb om dat kreng eraf te krijgen. Platter zit trouwens altijd nog net zo netjes op zijn plaats als toen ik um erop zette (gaatje in platter zit altijd nog precies boven het gaatje van de motor)->(beetje kromme zin maarja ;) )
Vestax gebruikt voor zover ik weet ditzelfde systeem net zoals gemini (maar die hebben nog steeds een brakke motor) en de stanton draaitafels

En idd hij schokt ook als ik um zonder platter laat draaien meer dat doen ze allemaal -> Technics + Vestax + Gemini
Dat zonder platter laten draaien is trouwens niet echt bevorderlijk voor je motor -> Niet doen dus want je motor gaat binnen no-Time naar de draaitafelhemel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm, ik d8 al dat het niet goed zou zijn, maar vond het toch grappig om ff te zien.

De pinnetjes van mijn gemini's kunnen niet los, dus ga ik er maar vanuit dat het zo hoort. Gemeen zeg, dat jullie magneten sterk genoeg zijn om die platter vast te houden, en die van mij met pinnetjes moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 18:51 schreef ^JaapvR^ het volgende:

De pinnetjes van mijn gemini's kunnen niet los, dus ga ik er maar vanuit dat het zo hoort. Gemeen zeg, dat jullie magneten sterk genoeg zijn om die platter vast te houden, en die van mij met pinnetjes moet...
Uhm dat zal ongetwijfeldd een verschil zijn van een honderd of 5 die je moet betalen. Maar in de handleiding worden de pinnetjes ook weggeplakt (bij mijn numark handleiding dan hé) Dus het zal wel net zo'n toeval gevalletje wezen als de technics 20 jaar geleden was. En volgens mij kan het ook nooit goed voor je motor wezen als ie met pinnetjes werkt aangezien je motor een flinke tik te verduren krijgt tijdens het opstarten of valt dat wel mee?

Krijg mijn platter dus ook echt niet zomaar los -> Ik kan mijn platenspeler optillen aan de platter als het moet en das toch gauw zo'n 13 kilo!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn platter kan je er zo aftillen, het enige waarmee hij vast lijkt te ziten zijn volgens mij die pinnetjes.

En das in theorie niet zo mooi, omdat die dan niet kan "ontkoppelen", zodat de motor zich over zijn kop kan draaien...

In mijn handleiding is niet te vinden over pinnetjes of geen pinnetjes. "place the platter on the turntable, with the center spindle through the hole". tja...

Er zit geen magneet onder de platter, wel een plaats waar hij theoretisch zou kunnen zitten. OF ik mis mijn magneet, OF het hoort zo. Het is tenslotte een budget tafel, zeker voor mij (750 voor twee). Tot nu toe hebben ze het goed gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ach zolang het werkt is het oké toch?

Maarre het zou inderdaad kunnen dat er bij een duurdere versie wel een magneet onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah plaatjes posten :)
Afbeeldingslocatie: http://130.89.227.45/~maurice/nietheelnuttig/draaitafel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.227.45/~maurice/nietheelnuttig/draaitafelactie.jpg

mijn geliefde numark

Afbeeldingslocatie: http://130.89.227.45/~maurice/nietheelnuttig/mengpaneeltje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb net de prodjuser gekocht,

ding kan idd hard zonder echt te misvormen enzo (dus oa harde mooie bass)
hij is alleen wel zwaar, maar dan train ik tenminste ook nog mijn nekspiertjes :)

net nog de sonyMDR900 op m'n kop gehad, supermooie koptelefoon, maar ik vind hem zelf eigenlijk niet echt handig, hij zat namelijk niet zo superlekker,

wel was de sennheiser HD240 heel lekker, je hoort echt bijna niets meer van je omgeving met dat ding op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koel...is ie minder schel dan de pioneer se450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:12 schreef Mries! het volgende:
koel...is ie minder schel dan de pioneer se450?
SE450 ROELT ZWAAR Hij is steviger als geen andere koptelefoon en heeft een mooi geluid maarja dat laatste is niet iedereen het mee eens.

Voor mij niks anders als de SE450 van Pioneer (is volgens mij ook het enige goede wat ze hebben gemaakt voor dj's ;) )

Oh en Mries kun je bij mij ook niet ff foto's komen maken aangezien MisterDon loopt te klagen over de kwaliteit ;) Enne trek ff die platter eraf en maak dan ook ff een foto aangezien de mensen hier graag willen zien hoe een technics er van binnen uitziet. * R2D2 weet wel een manier om um open te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je goed kijkt zie je die pioneer op de rechtertafel liggen, hij's van m'n buur, maar ik vind hem een beetje vermoeiend klinken ofzo...maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat het aan een cheesy koptelefoon versterker van de dm2000x ligt..

* Anoniem: 510 vertrouwd de manier niet waarop reind technics platters eraf haalt :)

ik word btw steeds benieuwder naar de soundlabs .. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
* R2D2 me heel verstandig dat je dat niet vertrouwd want een technics kan wel stevig zijn maar zo stevig.........

Enne die soundlabs wil ik ook wel ff zien van binnen. Zouden ze het in een winkel erg vinden als je de platter er vanaf rost en ff een kijkje onder de "motorkap" neemt? Neem ik meteen wel ff foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vast niet, zolang je je voordoet als klant...

Randy: Hoe is het verder met die foon? veel bass / weinig bass / neutraal? Goede demping van omgevingsgeluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet jij waar ze die hier in nl hebben en voor hoeveel reind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
na deze post nog 71 posts om op de duizend te komen :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:20

Thorne

Forrester

* Thorne heeft er net een setje van 1,5 uur achter zich liggen en denkt dat dat de beste manier is om een "dj" te worden.

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22576

sterker nog..nu nog maar 69!

het dj schap ruled!!

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:47
Wie heeft er wel eens gedraaid met de Pioneer CDJ-1000?
Afgelopen vrijdag stond er een stand van Pioneer bij Vogelzang in Eindhoven, met 2 van die dingen. Stond zo'n gast van Pioneer een demonstratie te geven, dus ik een beetje meuten over dat ding en of dat ding net zo goed werkt als een draaitafel. Op een gegeven moment vroeg hij of ik even wou proberen. Dus ik even proberen (ben alleen gewend om met vinyl te mixen), maar dat viel niet mee zeg. De pitch-fader was veel te los en om te remmen is alleen wat druk uitoefenen op de 'platter' niet voldoende, maar moet je net zoals op ander cd-spelers het schijfje terugdraaien.
Maar goed, het cue-en gaat exact hetzelfde als met een platenspelen (erg handig dus) en scratchen klinkt zeer natuurgetrouw.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 15:47
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:13 schreef Thorne het volgende:
* Thorne heeft er net een setje van 1,5 uur achter zich liggen en denkt dat dat de beste manier is om een "dj" te worden.
inderdaad, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik heb een tijdje geleden een mix van 104 platen gemaakt: 600 minuten en 40 seconden. Vanaf 's morgens 8.00 tot 's avonds 18.00

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:34 schreef universal creations het volgende:

[..]

inderdaad, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik heb een tijdje geleden een mix van 104 platen gemaakt: 600 minuten en 40 seconden. Vanaf 's morgens 8.00 tot 's avonds 18.00
Lijkt me lachen als al die DJ's van deze thread dat is met elkaar gingen doen.

Maarre Mries ik zal is ff kijken of ze al in A'foort te verkrijgen zijn -> Ga donderdag platen halen dus dan weten we meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja back to backen is lache, ook om en om plaatjes leggen is leuk he'k welles met m'n buur gedaan

reind als je wil kijken graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 23:13 schreef Mries! het volgende:
ja back to backen is lache, ook om en om plaatjes leggen is leuk he'k welles met m'n buur gedaan

reind als je wil kijken graag :P
Zet een paar dj's bij elkaar en laat ze lekker gaan mixen-> Das gegarrandeerd lache.

Wij doen het ook best wel vaak in de platenzaak. Gewoon om er zo'n kolereplaat zien in te mixen dat de volgende er gewoon niks mee kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 18 augustus 2001 20:34 schreef universal creations het volgende:

[..]

Ben ik weer! :) Ik heb zoiets in '96 gedaan met het World Record Mixing. Tijdens de DJ convention werd er door zo veel mogelijk DJ's non-stop achter elkaar gedraaid. Je had maar zes minuten om je mixje te maken. Uiteindelijk hebben we het record gehaald. Weet niet meer met hoeveel DJ's het was.

Het bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/don.jpg

Was best leuk toen. :)

En nu een ander mooi verhaal:

Ik stond vrijdag een heel gezellig setje op en trouwerij te draaien, komen er ineens een man en een vrouw naar me toe, waarvan de man informeert of ik ook wel eens in het buitenland draai. Ik meteen "Ja hoor, geen probleem"...

Blijkt dat die lui over een half jaat tot een jaar op SABA *D gaan trouwen en of mijn spullen wel in een Boeing 747 passen! :D

Zou wel heeel relaxed zijn zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 18 augustus 2001 20:31 schreef universal creations het volgende:
Wie heeft er wel eens gedraaid met de Pioneer CDJ-1000?
Wie anders dan ik kan dat ook hebben gedaan? ;)

Ik vind het in de eerste plaats een veel te groot bakbeest. Cue en snelstart werken exact hetzelfde als bij de Numark CDN88, evenals het scratchen. De platter (die ik erg plastickerig vond aanvoelen) is wel groter en loopt wat stroever.

Verder vind ik zo'n slot-in systeem heel leuk voor op DVD spelers, maar voor een pro-DJ speler pak ik toch liever de CD's bij de randjes vast, zodat ik zeker geen vette vingers of wat ook er op krijg.

En als laatste vind ik de speler echt belachelijk duur. Ik meen iets van drie mille. En daar heb je er dus twee van nodig!

Vraag me af of zoiets nog gekocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weetje wat een zandkorrel op het rubbertje van je slot-in betekent? Nah, doe mij maar laatjes of top-loaders...

edit: Ik zag dit logo op DJ-chat :P

Afbeeldingslocatie: http://www.djchat.com/boards/avatar.php?userid=85&amp;dateline=997728257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Grappig logootje. Wat was de context? Anti Pioneer of anti CD in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:40 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Vast niet, zolang je je voordoet als klant...

Randy: Hoe is het verder met die foon? veel bass / weinig bass / neutraal? Goede demping van omgevingsgeluid?
hij is zwaar zoals ik al eerder zei, hij ziet er stevig uit, de bass kan redelijk zwaar vind ik zelf, het omgevingsgeluid wordt wel gedempt, maar niet zoveel als bij een sennheiser (zelfs de sony MDR700DJ dempt minder omgevingsgeluid dan een sennheiser) tja welke sennheiser bedoel ik dan? ik bedoel bijv. de HD240 (of was het de 260 :? ) ook de hd500 en nog veel meer, (dus die sennheiser met die grote gesloten koppen,

die technics koptelefoon heb ik vandaag nog eens goed bekeken, je kan die schelpen ook nog draaien, maar dan moet je ff de 'hold' knop omdraaien (jaja dat wist ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 19 augustus 2001 19:28 schreef MisterDon het volgende:
Grappig logootje. Wat was de context? Anti Pioneer of anti CD in het algemeen?
of anti cdj-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen id wat de context was. Ik kom niet zo vaak op dat forum, zag alleen dat logo staan, in een thread die ergens anders over ging...

Die spl dus in het lijstje als goed low-budget alternatief, naast de magendine en de omnitronics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
Op zondag 19 augustus 2001 22:27 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Geen id wat de context was. Ik kom niet zo vaak op dat forum, zag alleen dat logo staan, in een thread die ergens anders over ging...

Die spl dus in het lijstje als goed low-budget alternatief, naast de magendine en de omnitronics?
[off topic mode=aan ] wat voor webicon is dat een EAW ? as in die geluidsets ???

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Even een tussendoor vraagje.

Ik ben op zoek naar 2 nieuwe technic jes (SL1210) en deze zou ik graag online willen bestellen. Ik heb ze gezien voor 1600 piek, maar dat kan vast goedkoper. Heeft iemand ze voor minder gezien?

en heeft iemand nog andere url's voor aanschaf van DJ equipment?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
http://www.musicstore-koeln.de/english/

hier kosten ze 1150 Dmark, minder als 1600 gulden dus :)
en er komt 25 dmark verzendkosten bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat logo is idd van EAW, door mij bewerkt. Check ook Jags logo maar eens.

Het verhaal erachter zal waarschijnlijke rgens in de oude DB verstopt zitten. Het kwam erop neer dat Jag zijn EAW's kreeg (:9~), en een lelijk geresized logo erbij nam. Daar heb ik ff iets aan gedaan, maar wist niet welke van mijn twee versies ik de mooiste vond. Vandaar twee EAW logo's in omloop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Op maandag 20 augustus 2001 11:06 schreef wibblemoo het volgende:
http://www.musicstore-koeln.de/english/

hier kosten ze 1150 Dmark, minder als 1600 gulden dus :)
en er komt 25 dmark verzendkosten bij
sterker nog,...ze zijn 608 Euro dat is psies 1340 piekjes

:P :P

TnX voor die link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Die technicsen zijn er nog goedkoper hoor.

Check maar ff wat duitse site's -> Moet je ff aan Mries vragen aangezien hij die duitse site's wel kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
btw www.djforum.nl heeft nu een smoeltje gekregen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MKII's
http://www.dj-edition.de/ DM 999,- > NLG 1128,90(SL1210)
http://www.djservice.com/ DM 990,- > NLG 1118,70

dat zijn wel de goedkoopste dacht ik..Scheelt wel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 20 augustus 2001 21:33 schreef wibblemoo het volgende:
btw www.djforum.nl heeft nu een smoeltje gekregen !
Tis er nog niet echt spannend he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zijn te veel onderverdelingen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hey mries! heb je nog meer goedkope duitse online winkels ? kwil wel wat rondkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op maandag 20 augustus 2001 22:01 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Tis er nog niet echt spannend he. :)
als je het beter kan moet je dat laten zien toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nee, ik kan het zeker niet beter. Ik bedoel trouwens meer dat er te weinig bezoekers zijn, waardoor de boel nog niet echt leeft.

Ik vind de lay-out er heel netjes uit zien verder.

Alleen ben ik dit forum zo gewend, dat ik automatisch naar de standaard GoT dingen zoek. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat voor smylies er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ach, tweakers is ook zo begonnen.. just keep postin en wie weet wordt het nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij jullie collega's van http://www.deejayforum.de/ staan wat links naar online shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 22:02 schreef Mries! het volgende:
er zijn te veel onderverdelingen volgens mij
Juist ze moeten alles over Turntable's bij elkaar stoppen.
Alles van CD dj's en alles bij elkaar proppen e.d

Zo blijft het dan weer overzichtelijk dacht ik ;) Heb wizzard trouwens daar al een mailtje over gestuurd dus mischien passen ze het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
btw we zoeken ook mensen om reviews te schrijven. misschien kan Reind wel een paar reviews schrijven over de draaitafel serie van numark ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26473

Op maandag 20 augustus 2001 21:40 schreef Mries! het volgende:
MKII's

Dat lijkt er zeker wel op ja... :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10
ik moet ook ff replyen in het langste topic op AV :)
En idd hij schokt ook als ik um zonder platter laat draaien meer dat doen ze allemaal -> Technics + Vestax + Gemini
Volgens mij schokt een technics niet: De platter maakt nl. deel uit van de motor. Dus je ziet alleen maar een grote ronde magneet, die stil blijft staan. De rest van de aandrijving zit in de platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:24 schreef wibblemoo het volgende:
btw we zoeken ook mensen om reviews te schrijven. misschien kan Reind wel een paar reviews schrijven over de draaitafel serie van numark ?
Over alle tafels wel hoor -> Ben begonnen op een Soundlab belt drive -> Toen de technics -> En als laatste de Numark pro TT1 (degradatie volgens sommige ;) )
En ik sta ook vaak zat op andere tafels te draaien -> Gewoon omdat ik strondnieuwschierig ben naar wat iedereen maakt tegenwoordig.
Maar ik had volgens mij ook al ergens geschreven dat ik dat wel wou doen. (staat ergens op het djforum)
Enne ik ga beginnen bij de Technics :) als ik revieuws mag schrijven.

Ow en Mries ga vanmiddag ff naar een toko waar ze soundlab verkopen dus zal ff uitkijken naar die nieuwe direct drive.
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:41 schreef Lampje het volgende:
ik moet ook ff replyen in het langste topic op AV :)
[..]

Volgens mij schokt een technics niet: De platter maakt nl. deel uit van de motor. Dus je ziet alleen maar een grote ronde magneet, die stil blijft staan. De rest van de aandrijving zit in de platter.
Ga ik zo ff checken bij een maat van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

je mag hem toch niet aanzetten als de platter er niet op staat??

ik d8 dat je hem zo kon slopen ofzo

(kan het ook mis hebben natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, omdat de platter een odnerdeel van de motor is, is het natuurlijk niet goed om de motor te laten draaien zonder dit onderdeel.
De motor mist de weerstand van de platter, en ontwikkelt teveel kracht. Dit zie je als de schokkende beweging. In feite schiet ie door oid.
Khep nog geen draaitafel van binen gezien, maar plain logic zegt mij dat het niet goed kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey reind, ze hebben bij htfr.co.uk evisu slipmatten *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.htfr.com/gifs/buttons/clickhereimage.gif

Ik ga ze meteen bestellen :) Jammer dat het plaatje niet werkt! En ze verkopen geen Numark Pro serie draaitafels, Wel de TT100.

Shit ik heb dus geen creditcard (ter bescherming van mezelf zeg maar). Ach het is ook een gewone winkel dus ik ga er zeker een keer langs als ik weer is naar de UK ga. Lijkt me heerlijk om daar platen te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
LOL. voor iedereen die last heeft van irritante gasten tijdens het mixen:

http://www.htfr.com/products/browseprod.php?browseby=bycat&category=tshirts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb dus ook zo'n T-shirt met aan de voorkant-> Yes iám a DJ en aan de achterkant -> So fuck of because iám mixing

Wel lache -> heb um alleen nooit aan.

Hey mensen heb trouwens wat leuke smiley's gevonden op een forum -> Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/dj.gifAfbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/music.gifAfbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/dance.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
reind ga jij wat bestellen bij htfr.co.uk ? zoja kunnen we dan niet de verzendkosten delen ? (samen bestellen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als we iets besteld gaat wordewn, lijkt het me het best als we dit gezamelijk doen. Ik ben nu die aan het doorkijken, en ik denk dat ik ook niet aan een bestelling ontkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die vestax platentassen zijn wel vetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ja maar wie heb d'r hier een creditcard?

Ikke niet dus. Maar zal is ff kijken wat ik zoal wil bestellen want als we dit gezamelijk doen dan doe ik zeker mee. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.htfr.com/prodgif/BMR44131.jpg

Dit is zeker een stoere tas

Afbeeldingslocatie: http://www.htfr.com/prodgif/BMR42545.jpg

Deze vind ik ook zeker niet lelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.htfr.com/prodgif/BMR46145.jpg

Dit is een tas voor dreeke ;) Ik vind deze ook wel stoer

Die lui hebben wel errug mooie tassen. Zeg maar als er iemand gaat bestellen want dan doe ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tsja en mocht je zo'n onhandige *** wezen om je toonarm van je dierbare technics te slopen ->

Afbeeldingslocatie: http://www.htfr.com/prodgif/BMR39957.jpg

Tsja die lui verkopen dus echt alles. Ach ut zijn engelsen en die lui zijn echt knettergek dus zo raar is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hmm ik heb geen creditcard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik op zich wel, maar ik wil wel de zekerheid dat ik niet straks met 5 platentassen en 10 slipmatten zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 01:46 schreef Mries! het volgende:
ik op zich wel, maar ik wil wel de zekerheid dat ik niet straks met 5 platentassen en 10 slipmatten zit :)
Ik wil best vooraf betalen, Op zich niet zo'n probleem voor iedereen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ik wil ook wel vooruit betalen. ik denk dat ik een paar slipmats bestel en een t-shirt (om nou een flightcase te bestellen en die laten verschepen ;)

edit: 1 t-shirt 2 t-shirts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27451

Op maandag 20 augustus 2001 22:04 schreef wibblemoo het volgende:
hey mries! heb je nog meer goedkope duitse online winkels ? kwil wel wat rondkijken
http://www.musik-produktiv.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Die t-shirtjes zijn idd wel cool, alleen draai ik altiujd in een polootje.

Op het Waterlooplein verkochtenn ze een tijd geleden ook van die gele wegwerkers hesjes met de tekst "DJ at work" Ook wel cool. Maar ja... Ik ga daar dus echt niet in staan draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo'n vestax polo'tje niks voor jou dan ? :)

op een of andere manier zijn die technics shirts een beetje lame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
die "fuck off i'm mixing" vind ik cool. tja die technics shirtjes zijn idd een beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een Vestax polootje als je met Numark en Intimidation Don draait...

Zie ik niet helemaal in ei'k wat daar de funktie van is.

Laat mij maar lekker een RL dragen. Ben nou eenmaal een kakker DJ (zie SG, draadje Kakkers. Reind is er volgens hun trouwens ook een... :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 22 augustus 2001 06:12 schreef Reind het volgende:

[..]

Ik wil best vooraf betalen, Op zich niet zo'n probleem voor iedereen lijkt me.
Als dat zo is, en je bent ooit in Delft, dan wil ik wel even mijn kredietkaart in werking stellen voor je ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 12:07 schreef MisterDon het volgende:
Laat mij maar lekker een RL dragen. Ben nou eenmaal een kakker DJ (zie SG, draadje Kakkers. Reind is er volgens hun trouwens ook een... :D )
Dat noemen ze-> DJ's met STIJL :D

Enne mensen die op feesten met van die fel gekleurde hesjes rondlopen vind ik zoiezo fout want dat doet iedereen al. Enne die technics shirts -> No way aan mijn lijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ff iets anders:

wie kan hiervan

Afbeeldingslocatie: http://comundo.2y.net:8000/vinyl_inside.gif

een sticker (laten) maken ? lijkt me cool op je platenkoffer :) :)

ps. ik heb 'm uiteraard zonder dat copyright txtje. degene die er een sticker van kan maken mag 't van mij gebruiken.
ow ja dit logo is van het label vinyl inside, daar heb ik het idee van. maar zelf gemaakt verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

Op maandag 20 augustus 2001 21:40 schreef Mries! het volgende:
MKII's

Heeft iemand ervaringen met DJ Service? Ze zijn eigenlijk best wel goedkoop en ik ben van plan daar te bestellen, ze doen alleen aan Cash On Delivery.. Ik heb echter geen zin om dalijk voor een doos met bakstenen er in te betalen [om maar ff een horrorstory op te noemen]... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ik ken me postbode wel vrij goed en omdat ik regelmatig bestel via rembours mag ik het eerst ff nakijken voordat ik teken. is het niet goed dan pak ik het weer in en gaat het terug. scheelt veel gekloot. misschien dat je dat ook kan regelen met je postbode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hierna nog 11 posts en we hebben een feesie :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik wil de 1000 post claimen bij deze ;)

Mischien halen we dat nog voor 6 uur aangezien ik dan moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
kan wel maar dat heet flood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 22 augustus 2001 13:06 schreef wibblemoo het volgende:
ff iets anders:

wie kan hiervan

[afbeelding]

ps. ik heb 'm uiteraard zonder dat copyright txtje. degene die er een sticker van kan maken mag 't van mij gebruiken.
ow ja dit logo is van het label vinyl inside, daar heb ik het idee van. maar zelf gemaakt verder
Ik kan (via via, jeweetwel, oom van vriend van zus van kennis enz. enz.) full color op vinylsticker laten printen. Dit zijn stroken van (vrijwel) onbeperkte lengte en 30 centimeter breed.

Ik moet het aanleveren op CD (floppy zal wel te weinig opslag bieden) als ongecomprimeerde .TIFF.

Dan mag jij eerst met CorelDraw een vector plaatje maken en het 2D 'renderen' naar 150 dpi (of zelfs 300, als je wilt) en 15 cm bij 15 cm. (zeg een dikke 1800x1800 pixels).

Want ik ga géén opgeblazen 50x50 pixels op 15 bij 15 cm laten afdrukken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 22 augustus 2001 13:06 schreef wibblemoo het volgende:
ff iets anders:

wie kan hiervan

[afbeelding]

Wat moet ik nou met een vinyl sticker... Ik draai met plastic!

Ach, ik begrijp het al... Die stickers zelf zijn van vinyl natuurlijk! :?

Nou, vandaag zal dan wel de grote dag zijn. De gene die de 1000ste post doet is een enorme sukkel :D ; het zal wel tussen nu en een uurtje of drie gebeuren en dat zijn net de uren dat je niet achter je PC moet zitten maar in Bloemendaal bij de Republiek moet zitten!

Ga ik dus nu maar eens doen. Ik zie het wel als ik terug ben uit Woodstock. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 22 augustus 2001 13:22 schreef Reind het volgende:
Ik wil de 1000 post claimen bij deze ;)

Mischien halen we dat nog voor 6 uur aangezien ik dan moet gaan werken.
Jij hebt helemaal niks te claimen ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 22 augustus 2001 13:37 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Nou, vandaag zal dan wel de grote dag zijn. De gene die de 1000ste post doet is een enorme sukkel :D ; het zal wel tussen nu en een uurtje of drie gebeuren en dat zijn net de uren dat je niet achter je PC moet zitten maar in Bloemendaal bij de Republiek moet zitten!

Ga ik dus nu maar eens doen. Ik zie het wel als ik terug ben uit Woodstock. :)
Maar ondertussen zitten er denk ik wél veel mensen extra vaak op de 'Refresh' knop te drukken.

Nog even over die stickers: Op het moment dat er een mooi hoogwaardig logo is (dus geen blokkerige troep) dan is uitprinten in veelvoud een makkie. Misschien zelfs een paar op dubbele afmeting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff update over mijn browsing op htfr:
Ik heb niet echt wensen uit die lijst. Maybe ooit zo'n koffer, maar tot nu toe houd mijn tasje het nog prima...

[/lame excuse for the 996e post]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, voor iedereen die dus goedkoop technics wil hebben, dit kost een setje technics SL1200MK2 Silver zonder element+naald incl P&P + export + btw vanuit duitsland [djservice.com]

Cash on Delivery... so the final costs will be

TECHNICS SL1200MK2 Silver 990DM >> 506,18 EUR
TECHNICS SL1200MK2 Silver 990DM >> 506,18 EUR
P&P [2 items] 50DM >> 25,56 EUR
EXPORT COSTS 10DM >> 5,11 EUR
----------------------------------------------
TOTAL 2040DM >> 1043,03 EUR

Total In Guilders = 1043,03 EUR x 2,20371= 2298,54FL

1 EURO = 2.20371 Guilders [source euro.de]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das heel niet duur techstep! Hebben ze ook PDX-en??

(grrr, ik zit al een kwartier te refreshen, en niemand neemt die 998e en 998e post. Moet nu ff me voer uiit de oven halen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 22 augustus 2001 14:23 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Das heel niet duur techstep! Hebben ze ook PDX-en??

(grrr, ik zit al een kwartier te refreshen, en niemand neemt die 998e en 998e post. Moet nu ff me voer uiit de oven halen...)
Ja, die hebben ze ook www.djservice.com

990DM voor de Vestax PDX 2000
Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.