How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 20:19 schreef Soldier2000 het volgende:
Misschien een keer een nieuwe topic starten??

Deze wordt wel erg groot zo.
vind je... denk niet dat iemand nog zin heeft dit hele topic door te lezen!!!!!!! Denk dat het slim is dat er een nieuwe geopend wordt >:)
[/edit]
en nu zit ik nog in page 59 ook :P
[/editt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:r :( :'( }:O |: : ;(

[edit]
als dit soort reactie's er niet waren hadden we weer 5 pagina's minder te lezen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Als je niets zinnigs te melden hebt, meld dan niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Guttegut ;( Wanneer leren outsiders nou dat "Size doesn't matter" ? Grootte van een draadje op zich is géén reden tot slotje. Zie [topic=331046] voor de reactie van de AVH moderator.

En nu On-topic:

Je zult wel even moeten wennen aan die Sony koptelefoon: in het begin zijn de pads nog ietwat stug, waardoor je oorschelpen teveel in de verdrukking zitten. Dat verdwijnt snel genoeg, daarna heb je een koptelefoon met waanzinnig goed geluid, goeie afscherming, en erg solide.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

dus gewoon een sony nemen.

Ok, daar ben ik dat weer uit, maar nu over waar ik hem het goedkoopst kan halen, in Amersfoort kost ie 450 piek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst mijn stokoude el-cheapo dingetje upgegrade naar een iets betre el-cheapo koptelefoon; die proDJuser spl127.

Voor zijn geld vind ik het zeker geen slechte koptelefoon! Bovendien is ie ruim voldoende voor op mijn slaapkamertje, en de PA's waar ik mee draai komt ie ook nog wel overheen.

Hij zal de v700/900, en de HD25 (en die Ixossen etc) wel niet evenaren, maar voor een kwart van de prijs ben ik heel erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Chiron

Moderator Discord
voor huiskamergebruik e.d. is die prodjuser wel oke.. niet geweldig

maar voor profi gebruik issie kloooote en enorm lomp (slecht te verstellen)

ik zweer bij ixos :) (heb zelf de dj1002)

**edit/update yeahh ik heb m'n tafeltjes weer terug, ik ben nu even m'n nieuwe mengpaneeltje aan het uitproberen... en voor de gein ff wat progressive/trance plaatjes uit het stof gehaald ;)

net m'n pols flink gekneusd toen ik een flightcase de trap op sjouwde, dus let niet op de mixkunsten :D

shoutcast: http://ener-g.wox.org:8000

**update again

hmm het ding valt uit :( (het mengpaneel that is) ik kan een soort vage ufo aan horen komen vliegen in m'n headphone, en dan is het *plop* stil... en dan moet ik hem uitzetten/stroom eraf halen om em weer te laten werken, en dan doet ie het weer perfect voor een paar minuten... wtf is er aan de hand :?

** update

hmm alle aarde gechecked, is in orde, ik vermoed dat een oververhitte voeding de boosdoener is :( ff de boel af laten koelen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
ik heb 'm gekocht bij minidiscworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overhitte voeding? Wat heb je er allemaal mee uitgespookt dan? Ik neem aan dat zo'n mixer wel voor wat hetere vuren is gebouwd, dan voor een middagje op je slaapkamer mixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 11 december 2001 18:36 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Overhitte voeding? Wat heb je er allemaal mee uitgespookt dan? Ik neem aan dat zo'n mixer wel voor wat hetere vuren is gebouwd, dan voor een middagje op je slaapkamer mixen...
euh mja ik heb de voedingsstekker van de aparte voeding er een paar dagen in laten zitten, en het kastje was nogal heet, maar ik heb inmiddels ontdekt dat dat ook het probleem niet is want als ie 'koud' is doet ie precies hetzelfde.. het gekke is als ik ff de stroom ervanaf haal, en em daarna weer aanzet ie weer prima werkt voor een minuut of 10

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 18:50 schreef Ener-G het volgende:

[..]

euh mja ik heb de voedingsstekker van de aparte voeding er een paar dagen in laten zitten, en het kastje was nogal heet, maar ik heb inmiddels ontdekt dat dat ook het probleem niet is want als ie 'koud' is doet ie precies hetzelfde.. het gekke is als ik ff de stroom ervanaf haal, en em daarna weer aanzet ie weer prima werkt voor een minuut of 10
jah zo'n probleem heb ik dus ook...
alleen bij mij krijg je alleen het linker kanaal te horen...
ff de mixer uit en weer aan (maakt niet uit hoe snel)
doet ie het weer als vanouds

nog meer balen:
heb van het weekend platen gehaalt...
nou paar keer geluisterd...
beats tellen enzow...
najah...vandaag maar eens ff verder gegaan en meteen een leuk mixjuh opnemen...
ik lekker bezig...
en 1 gedeelte ging vet goed (voor mijn doen he :))
dus ik wou het ff naluisteren om te kijken of het nog beter kan...
en misschien ff online te zetten als alles klopte
blijk ik opname op microfoon
te hebben staan...
opname verneukt :'(
najah.... pech gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
De enige koptelefoon die het lang blijft doen, alle onderdelen los te krijgen zijn en die nog het beste geluid produceert is nog altijd de Sennheiser HD-25. en hij's nog goedkoper ook dan dat Sony hype ding.

de HD-25 is speciaal gemaakt voor dj'en namelijk 70ohm dus de lage tonen resonantie is heel getrouw en de HD-600 is voor studio/televisie doeleinden ontwikkeld namelijk breed spectrum, mid en hoge tonen. Piloten gebruiken deze ook.
;)

Ik gebruik de HD-25 nu n'jaartje of 6 en heb 1x de kussentjes en 1x het snoertje(voor een kortere) vervangen.

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:08 schreef Esger het volgende:
Heeft iemand ervaring met die Behringer DX100?
Dit lijkt me zo te zien wel een lekker paneeltje, met die panasonic faders.
En de prijs hoef je t absoluut niet om te laten bij Feedback.
ik heb hem nu staan en heb gisteren zijn grotere broer besteld de Behringer DX500 heeft meer kanalen maar hij mixed wel geinig voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 11 december 2001 19:17 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

jah zo'n probleem heb ik dus ook...
alleen bij mij krijg je alleen het linker kanaal te horen...
ff de mixer uit en weer aan (maakt niet uit hoe snel)
doet ie het weer als vanouds

nog meer balen:
heb van het weekend platen gehaalt...
nou paar keer geluisterd...
beats tellen enzow...
najah...vandaag maar eens ff verder gegaan en meteen een leuk mixjuh opnemen...
ik lekker bezig...
en 1 gedeelte ging vet goed (voor mijn doen he :))
dus ik wou het ff naluisteren om te kijken of het nog beter kan...
en misschien ff online te zetten als alles klopte
blijk ik opname op microfoon
te hebben staan...
opname verneukt :'(
najah.... pech gehad :)
sja shit happens, heb ik ook zovaak gehad in een niet-wakker moment
maarja je kan altijd opnieuw proberen, oefening baart kunst :)
De enige koptelefoon die het lang blijft doen, alle onderdelen los te krijgen zijn en die nog het beste geluid produceert is nog altijd de Sennheiser HD-25. en hij's nog goedkoper ook dan dat Sony hype ding.
de HD-25 is speciaal gemaakt voor dj'en namelijk 70ohm dus de lage tonen resonantie is heel getrouw en de HD-600 is voor studio/televisie doeleinden ontwikkeld namelijk breed spectrum, mid en hoge tonen. Piloten gebruiken deze ook.

Ik gebruik de HD-25 nu n'jaartje of 6 en heb 1x de kussentjes en 1x het snoertje(voor een kortere) vervangen.
toonverloop zal mij worst wezen op een feest, de muziek staat meestal zo hard dat ik uberhaupt al blij ben als ik em niet zo hard hoef te zetten, daarom gaat bij mij de voorkeur uit naar een koptelefoon die in eerste instantie goed afsluit
of ie goede bassen produceert is voor mij persoonlijk niet van belang, omdat ik meer op de percussie en ritmes concentreer als ik een plaat gelijk wil zetten (dingen als hi-hat, en melodielijnen etc zijn veel strakker en scherper te timen dan een bassdrum imho) en in vrijwel alle gevallen ook niet eens de toonregeling voor de bass open heb staan
maarja dat is voor iedereen persoonlijk

maar met koptelefoons in de prijsklasse 350 en hoger zal je je wat de geluidskwaliteit ongetwijfeld geen buil aan vallen als je je bij de bekendere merken houdt (sony, technics, sennheiser, ixos e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, misschien nieuw onderwerp van discussie:

Net weer wat gemixt en geklooid, geen slechte mixes, geen slechte platen, maar toch voelt er iets verkeerd (al een maandje of wat).

De drang om die ene plaat te vinden, die perfect voor de vorige gemaakt is, is weg; de wil om een vloeiend geheel neer te zetten is er niet meer.
"Vroeger" voelde ik altijd een aantal platen vooruit; en wilde je op die manier je set zo briljant mogelijk doorwerken. Nu ben ik bij elke plaat op zoek naar een volgende, zonder die ene track te vinden. De energieflow is weg uit mijn sets lijkt het, ze bestaan nu vooral uit losse platen, met daartussen losse mixes; de plate voegen niets toe aan elkaar.
Natuurlijk kom ik hier wel weer overheen, en de dag dat alles net wel klopt zal wel weer aanbreken, maar de afgelopen tijd zit ik met zo'n "los zand" gevoel.

Misschien heeft het ook te maken met de platen die op dit moment in mijn tas zitten. Ik ben nog altijd zoekende naar echt "mijn" stijl, en draai nu allerlei tussenvormen (groovy techno in de ruimste zin van het woord, soms wat progressive dingen, soms wat acid voor als het hard moet). Maar steeds vaker vullen de platen elkaar op, in plaats van aan, en zijn de mixes overgangen, in plaats van traptreden...

Geen id wat jullie met deze tocht in mijn ziel moeten, maar ik ben het kwijt, en misschien zorgt het voor wat herkenning. Gewoon doorsukkelen tot betere tijden zich aandienen i guess (en totdat ik weer platen vind waar ik ultieme motivatie voor heb, ipv platen die "ook wel leuk tussen de anderen passen")...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
aargh sorry hoor
maar wat is er nu al allemaal geblaat in dit forum? |:(

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 11 december 2001 19:47 schreef ^JaapvR^ het volgende:

Net weer wat gemixt en geklooid, geen slechte mixes, geen slechte platen, maar toch voelt er iets verkeerd (al een maandje of wat).

De drang om die ene plaat te vinden, die perfect voor de vorige gemaakt is, is weg; de wil om een vloeiend geheel neer te zetten is er niet meer.
"Vroeger" voelde ik altijd een aantal platen vooruit; en wilde je op die manier je set zo briljant mogelijk doorwerken. Nu ben ik bij elke plaat op zoek naar een volgende, zonder die ene track te vinden. De energieflow is weg uit mijn sets lijkt het, ze bestaan nu vooral uit losse platen, met daartussen losse mixes; de plate voegen niets toe aan elkaar.
Natuurlijk kom ik hier wel weer overheen, en de dag dat alles net wel klopt zal wel weer aanbreken, maar de afgelopen tijd zit ik met zo'n "los zand" gevoel.

Misschien heeft het ook te maken met de platen die op dit moment in mijn tas zitten. Ik ben nog altijd zoekende naar echt "mijn" stijl, en draai nu allerlei tussenvormen (groovy techno in de ruimste zin van het woord, soms wat progressive dingen, soms wat acid voor als het hard moet). Maar steeds vaker vullen de platen elkaar op, in plaats van aan, en zijn de mixes overgangen, in plaats van traptreden...

Geen id wat jullie met deze tocht in mijn ziel moeten, maar ik ben het kwijt, en misschien zorgt het voor wat herkenning. Gewoon doorsukkelen tot betere tijden zich aandienen i guess (en totdat ik weer platen vind waar ik ultieme motivatie voor heb, ipv platen die "ook wel leuk tussen de anderen passen")...
humz ik herken je wel enigszins ja, ik heb zelf ook een tijd gehad dat ik gewoon totaal geen zin had in mixen, voor mijn gevoel ging het gewoon helemaal nergens over

ben toen een tijdje niet zo actief geweest met mixen/draaien, en ook een andere stijl gevonden dan de techno/progressive die ik tot dan toe alleen maar draaide, namelijk drum 'n bass... een enorme verademing, qua mixstijl, en muziek

nu heb ik m'n ziel enigszins hervonden :+ en plan ik in principe nooit echt een strakke lijst van platen die ik per se in die volgorde wil draaien.. ik pak gewoon een plaat, en ga bedenken welke plaat daar nou ideaal een vervolg aan zou kunnen geven... en waar het uiteindelijk op terechtkomt is gewoon een raadsel... een muzikale reis door m'n platencollectie :) of draaf ik nu te ver door :P

in ieder geval hangt et er vanaf in wat voor 'mood' ik zelf ben wat voor stijl muziek ik wil draaien, en dat kan varieren van techhouse met een 'vibe', keiharde techno of zwevende drum 'n bass

want om nou specifiek 1 stijl (krampachtig) aan te willen houden, dat vind ik zelf niet relax, maar da's voor iedereen weer verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 11 december 2001 20:26 schreef tweakduke het volgende:
aargh sorry hoor
maar wat is er nu al allemaal geblaat in dit forum? |:(
verklaar je nader, en mag ik even opmerken dat je zelf met deze post ook niet echt een al te zinvolle bijdrage levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, en dan krijg je ineens een GRATIS 2e paar technics...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/346627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 11 december 2001 21:33 schreef T3KST3P het volgende:
Tja, en dan krijg je ineens een GRATIS 2e paar technics...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/346627
ZIEK... ik kan trouwens nog wel een sl1200 gebruiken :) verkoopt ie ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ's van deze draad krijgen wel voorrang he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de exacte setlist: Zo bedoelde ik het ook niet. Maar die reis door je muziekcollectie die je beschrijft, verloopt soms heerlijk, en soms moet je van brokstuk naar brokstuk springen, als het ware...

Misschien toch een moment om mijn voorliefde voor drum 'n bass te gaan omzetten in platen??

Het probleem is met allerlei nieuwe stijlen, dat je in het begin zo weinig goede muziek hebt, dat je haast geen vloeiende set kunt neerzetten; of inet de set die je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
  • Laatst online: 08-10-2024
Sennheiser sluit af als een beest en hoeft nooit hard te staan op een feest omdat het een goede resonantie geeft i.v.t pioneer/sony.
En ja ik heb ze allemaal in de praktijk mogen uitproberen.

;)

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 11 december 2001 22:08 schreef deepep het volgende:
Sennheiser sluit af als een beest en hoeft nooit hard te staan op een feest omdat het een goede resonantie geeft i.v.t pioneer/sony.
En ja ik heb ze allemaal in de praktijk mogen uitproberen.

;)
:?

Wat heeft 'resonantie' hiermee te maken ??? Misschien gebruik je niet helemaal de juiste term hiervoor, want resonantie is iets wat je zeker niet wil hebben bij geluidsweergave, of het nou luidsprekers of koptelefoons zijn...

Resoneren is dat (een) bepaalde frequentie(s) versterkt worden (staande golf) en veel harder klinken dan andere frequenties.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 22:03 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Het probleem is met allerlei nieuwe stijlen, dat je in het begin zo weinig goede muziek hebt, dat je haast geen vloeiende set kunt neerzetten; of inet de set die je wilt...
Als je hulp nodig hebt bij je platenkeus.. Ik denk dat je ZEKER met dnb met 10 12"es in heel end komt.. is zo gevarieerd...

wat voor substijl van dnb vind je het coolst

techstep (hard raggen)
oldskool (veel ouwe drumloops -breaks-)
rollers (van die tunes die maar blijven doorgaan)
intelligent (beetje zweverig)
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 21:38 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ZIEK... ik kan trouwens nog wel een sl1200 gebruiken :) verkoopt ie ze?
die 'ie dat ben ik..

je mag altijd bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 19:47 schreef ^JaapvR^ het volgende:

*KNIP*

Ik heb hier dus precies hetzelfde -> het wil gewoon ff niet zoals het hoort -> mixen gaat kut en ik ben me feeling ff kwijt. Ik heb het al wel vaker gehad en waardoor het komt weet ik niet maar zo 1* in de zoveel tijd heb ik dat gewoon. :(

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 11 december 2001 22:59 schreef Reind het volgende:

[..]

Ik heb hier dus precies hetzelfde -> het wil gewoon ff niet zoals het hoort -> mixen gaat kut en ik ben me feeling ff kwijt. Ik heb het al wel vaker gehad en waardoor het komt weet ik niet maar zo 1* in de zoveel tijd heb ik dat gewoon. :(
Winterdepressie ??

Grijp eens terug naar de platen "waarmee het allemaal mee begon" ... Dat wil nog wel eens helpen, lekker puur voor de lol eens al die klassiekers uit de kast trekken. Dan krijg je ook het ene "Oh ja" moment na het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 11 december 2001 22:43 schreef T3KST3P het volgende:

[..]

die 'ie dat ben ik..

je mag altijd bieden :)
aaaah *jaloers*

wat moet je er voor hebben? ik vrees echter dat m'n financien ruim tekort schieten voor 1tje, momenteel kan ik hoogstens tot de 700 :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 23:49 schreef Ener-G het volgende:

aaaah *jaloers*

wat moet je er voor hebben? ik vrees echter dat m'n financien ruim tekort schieten voor 1tje, momenteel kan ik hoogstens tot de 700 :( :(
Op dit moment zit ik met het risico dat ik nog wat van de ptt hoor, met de kans dat ik geld moet betalen.. als ik dan MINDER voor de tafelkes vraag dan waarvoor ik ze eigenlijk gekocht heb, moet ik er geld op toe leggen. Zodra de hele boel over 2 maanden nog niet is gesort zal het wel verzand zijn in de bureaucratie van de ptt...

en dan kan ik ze goedkoper aanbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Op dinsdag 11 december 2001 23:56 schreef T3KST3P het volgende:

[..]

Op dit moment zit ik met het risico dat ik nog wat van de ptt hoor, met de kans dat ik geld moet betalen.. als ik dan MINDER voor de tafelkes vraag dan waarvoor ik ze eigenlijk gekocht heb, moet ik er geld op toe leggen. Zodra de hele boel over 2 maanden nog niet is gesort zal het wel verzand zijn in de bureaucratie van de ptt...

Ik heb hetzelfde gehad met geheugen. Rembours pakketje door de brievenbus gehad. Vervolgens met een kerel gepraat die postbode is (maar die ken ik wel) En die vertelde me dat het hetzelfde principe is dat als de postbode 3000 pieken door je briefenbus gooit. Ze hebben echt geen poot om op te staan. Je hebt het toch ook helemaal nooit gekregen? Tenminste, niet dat ik weet. Staat mijn handtekening daar voor ontvangst? Nee. Sja.. Dj's mixing zullen we maar zeggen.

Btw, ik kan me sinds vandaag (njah, donderdag dan dan wordt ie geleverd) gelukkig prijzen met een nieuwe Dateq XTC.

Here I come..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 11 december 2001 23:56 schreef T3KST3P het volgende:

[..]

hmm ja ik vind het trouwens wel vet stom van diegene die de boel bezorgd heeft, en het lijkt me dat dat bedrijf wel je originele adresgegevens heeft toen je je bestelling op gaf, dus ik ben bang voor je dat ze alsnog op de stoep staan om die boel terug te claimen (2 sl1200's is een boel geld)

maar mocht dat niet zo zijn dan hou ik me van harte aanbevolen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

ik wil ze ook wel heel graag hebben, bij welke prijs begint de veiling????? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ze kunnen je werkelijk niks maken vanwege die SL1200's.

Die bestelling is als vermist opgegeven door het bedrijf, dus die zullen er hoogstwaarschijnlijk niet meer achter aan gaan. En een beetje bedrijf verzend de produkten verzekerd, dus de PTT moet ervoor dokken. Er is ook niet getekend voor ontvangst, niet door jou en niet door die mevrouw. Er valt je simpelweg niks te verwijten.

En als ze aan de deur komen? "Die ik heb ik niet ontvangen, dus heb ik de bestelling geannuleerd."
Ze mogen toch niet binnen kijken zonder huiszoekingsbevel. En het lijkt me vrij sterk dat ze met politie EN een huiszoekingsbevel thuis komen om te kijken of je 1200's hebt staan die verdwenen zijn, terwijl je er niet voor getekend hebt.

Maar ik snap je angst wel een beetje. Ik zou inderdaad ff een maandje of 2 wachten, heb je dan nog niks gehoord, huppa uitpakken die zooi :)

Edit : Deze post is dus NIET van CV_SmileY, maar van Six4Eight (SmileY was weer eens vergeten uit te loggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bovenstaande reply is van mij, alleen had een collega niet uitgelogd op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 12 december 2001 10:09 schreef Six4Eight het volgende:
Okee bovenstaande reply is van mij, alleen had een collega niet uitgelogd op tweakers ;)
Jaja, dat moeten wij geloven. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Iedereen zit natuurlijk te w88 op de nieuwe Marco V. Nou is er eergister een radio-rip uitgekomen op mp3. 4 min ofzow op redelijke kwaliteit....meega meega gaag dus ;) ;)

Maar het w88 blijft natuurlijk op de vinyl. Iemand enig id wanneer hij op vinyl uitkomt? weet er zoiezo iemand een site waar die release data opstaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 12 december 2001 10:19 schreef DJ-FreSh het volgende:
Iedereen zit natuurlijk te w88 op de nieuwe Marco V.
Ehm, nou nee..

Trouwens, gaat er vrijdagavond iemand naar de Hollywood in Rotterdam? Ik kreeg een uitnodiging voor het Pioneer DJ Weekend, ze demonstreren die CDJ-1000 ofzow en er is een scratch demo van DJ Silence.. Ik ga wel es effe kijken denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe van Marco V is toch GODD, de Innercity theme???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op woensdag 12 december 2001 11:36 schreef kreischer2000 het volgende:
De nieuwe van Marco V is toch GODD, de Innercity theme???
Jupz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog Turntablists op dit forum of alleen maar van die trance pikkies die denken dat ze een DJ omdat ze een pc met Magix Music 6 hebben??

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee magix music dinges 5 hoor, zo hip zijn we hier niet. Jij daarentegen bent vet gaaf want je hebt 2 Mk2's die heeft niemand hier :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
nee precies. Wij zijn fucked. zitten met 2 pickups van pappa en proberen met de phono en aux ingang (daarmee ook de volumeknop) er wat van te maken. Maar lukt wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 12:09 schreef Mries! het volgende:
nee magix music dinges 5 hoor, zo hip zijn we hier niet. Jij daarentegen bent vet gaaf want je hebt 2 Mk2's die heeft niemand hier :Z
jah, en hij heeft ook een Stanton SK 2F, een Roland SP-808 sampler,Sound Forge 5 en Acid pro 3.0 (toch?)
en volgens mij ziet 'ie er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.chupacabra.nl/pictures/_images/029.jpg

en dan nog iets: trance vind ik (en een aantal anderen hier ook volgens mij) zwaar klote

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 12 december 2001 12:55 schreef Flat© het volgende:

[...]

en dan nog iets: trance vind ik (en een aantal anderen hier ook volgens mij) zwaar klote
Je hebt trance en je hebt trance ... Wat T(r)iësto draait, druipend van de kunstmatige geur- en smaakstoffen is trance. Ditto voor de 'Trance Energy zoveel' compilatie.

Maar dat is niet te vergelijken met Progressive (wat eerder nog door het leven ging als 'progressive trance' ).

Trance is teveel een verzamelnaam geworden van te verschillende sub-stijlen om het nog over 1 kam te scheren.

Oh, en nog even iets anders, voor Mr Turntablism-only: Nee, helaas, ik heb geen losse MP3 nummers, dus ik kan er ook niet mee mixen. Goh, wat doen die 2 SL1200s hier ? En dat mengpaneel ? Zou ik daat die 14x Lieb mix mee gemaakt hebben soms ? (Zie de FTP server van Mries). Doe mij een lol, 'Open Your Mind', turntablism heeft geen alleenrecht op draaitafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op woensdag 12 december 2001 12:05 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Zijn er nog Turntablists op dit forum of alleen maar van die trance pikkies die denken dat ze een DJ omdat ze een pc met Magix Music 6 hebben??

voor de rest nog _wel_ wat zinnigs te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, dat we ons toch allemaal stiekem aangesproken voelen :). Ergens in the old days van dit topic staat een stelling van mij, met daarbij een grote berg reacties, over turntablism. Ik raad onze turntablist aan die eerst te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM

Zijn er nog normale mensen op dit forum of alleen maar van die wannabe's die denken dat ze er verstand van hebben als ze afgeven op Magix software?

tis trouwens cartridges, niet needles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij stond zijn vriendin(vriend) gewoon achter hem en moest hij ff gaan patsen en laten zien dat hij heel wat was, doet mijn kleine broertje van 12 namelijk ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor ik daar een namaakturntablist die denkt dat hij zich kan meten met grote namen omdat hij 2 1200's heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 12 december 2001 15:58 schreef Six4Eight het volgende:

[..]

Hoor ik daar een namaakturntablist die denkt dat hij zich kan meten met grote namen omdat hij 2 1200's heeft?

Zullen we nou kappen met het afkraken van Guido_DJ_Atiq ?
Als 'ie het nou nog steeds niet snapt, dan is het zoiezo reddeloos... Back on-topic OK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 12 december 2001 16:11 schreef JumpStart het volgende:
Back on-topic OK ?
Okee dan.. :P

Gaat er niemand naar de Hollywood vrijdag voor die CDJ-1000's? Ik wil wel es zien in hoeverre cd's mixen tegenwoordig op vinyl mixen lijkt, dit komt er toch het meest in de buurt als ik dat ding es bekijk op het plaatje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het weer eens hebben over Cd-spelers!!!

Ik heb een aanbieding gehad van een Denon 2000 F MK II.

Ik heb net gemaild, om te vragen hoe oud ie was, de lasers zijn al een keer vervangen.

Nu is mijn vraag, is dit een goede speler, en hoeveel kost het om lasers te laten verwisselen?

Ik zoek een dubbele speler met pitch-control en pitch-bend (instant start en dat soort dingen spreekt voor zich)

Alleen nu heerst er hier wat onduidelijkheid over de term pitch-bend. Ik dacht zelf dat dat het zgn. in"tappen" van de beat was, waarna automatisch de BPM werden weergegeven, en evt. de speler zelf mixte. Maar nu heb ik gehoord en gelezen dat het gewoon het veranderen van snelheid is zonder daarmee de klanken of de stemmen van toonhoogte te veranderen? Wat klopt hiervan?

En is dit voor 900 piek een goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op dinsdag 11 december 2001 19:29 schreef deepep het volgende:
Authoritaire uitspraak is het niet? De HD-25 is een HEERLIJKE koptelefoon MAAR voor het gebruik in een dixotheek komt hij (zeker bij slimme DJ's *D net iets te kort!

(*)Een slimme DJ heeft oordopjes. De HD-25 kan dan NIET genoeg SPL produceren zonder dat het geluid er als bagger uitkomt.
de HD-25 is speciaal gemaakt voor dj'en
De HD-25 is ontworpen als een STUDIO koptelefoon.
namelijk 70ohm dus de lage tonen resonantie is heel getrouw
Impedantie en natuurlijke weergave hebben NIETS met elkaar te maken.
en de HD-600 is voor studio/televisie doeleinden ontwikkeld namelijk breed spectrum, mid en hoge tonen. Piloten gebruiken deze ook.
Ach, ik heb piloten wel met een plantronics koptelefoon op gezien...

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 17:48 schreef mark_dabomb het volgende:
Laten we het weer eens hebben over Cd-spelers!!!

Ik heb een aanbieding gehad van een Denon 2000 F MK II.

Ik heb net gemaild, om te vragen hoe oud ie was, de lasers zijn al een keer vervangen.

Nu is mijn vraag, is dit een goede speler, en hoeveel kost het om lasers te laten verwisselen?

Ik zoek een dubbele speler met pitch-control en pitch-bend (instant start en dat soort dingen spreekt voor zich)

Alleen nu heerst er hier wat onduidelijkheid over de term pitch-bend. Ik dacht zelf dat dat het zgn. in"tappen" van de beat was, waarna automatisch de BPM werden weergegeven, en evt. de speler zelf mixte. Maar nu heb ik gehoord en gelezen dat het gewoon het veranderen van snelheid is zonder daarmee de klanken of de stemmen van toonhoogte te veranderen? Wat klopt hiervan?

En is dit voor 900 piek een goede koop?
Pitch bend is wat de naam eigenlijk al zegt, het 'benden', dus veranderen van de toonhoogte, wat altijd gepaard ging met een verandering in snelheid. Eigenlijk moet je dat andersom zien, een verandering van snelheid die gepaard gaat met een verandering in toonhoogte. Dat laatste is trouwens niet altijd waar, je hebt momenteel CD spelers met het zogenoemde 'key lock', of 'master tempo' waarbij de pitch gelijk blijft en alleen het tempo veranderd.

Je kunt deze pitch dus permanent veranderen, waardoor je het nummer op een hogere of lagere snelheid laat lopen, of, net als bij een draaitafel, even vooruit duwen of juist tegenhouden.

Dat wat jij omschrijf heet voor zover ik weet gewoon 'BPM Tap' of 'Auto BPM Count'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juistem, maar welke cd-spelers hebben dan de Tap-functie?
Zeker alleen de duurdere modellen??

En de hamvraag, is de Denon 2000f MK II een goed apparaat, en hoe vaak moeten bij zo'n 10 uur per week speeluren de lasers worden verwisseld, en tegen welke prijs moet dat dan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Ok, heb vandaag bij Heuff een Sony MDR700DJ gekocht voor 400 piek, kon dus goedkoper maar ja...

Thanx 4 the reactions!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 12 december 2001 20:21 schreef DJ_Mesut het volgende:
Ok, heb vandaag bij Heuff een Sony MDR700DJ gekocht voor 400 piek, kon dus goedkoper maar ja...

Thanx 4 the reactions!!!
Damn, 3 jaar geleden was dat dus nog fl 299,- Inflatie ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 12 december 2001 20:39 schreef JumpStart het volgende:
Damn, 3 jaar geleden was dat dus nog fl 299,- Inflatie ?? :?
Nee, bij het verkeerde adres gekocht.. Net als iedereen die Technics koopt voor 1500 piek of meer.. Dom dom dom.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo een hele studie aangaande mijn achtergrond ik ben verbaasd!

maar ok

ik snap het al jullie zijn van die typische DJ types die altijd vaag en stoer willen doen ik vind het best hoor gaat vooral jullie gang.
Jullie waren ook degenen die zich aangesproken voelde onder de naam Magix Music Maker DJ`s en nee dat heeft niks met 2x technics en alle ander bla bla te maken!! |:(

ik zeg altijd maar: What is a DJ if He can`t Scratch! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echte DJ`s hebben geen cd spelers! en als ze zichzelf dan nog serieus nemen gaan ze al helemaal niet draaien in Snollywood in Rotterdam want die klere zooi daar moeten ze helemaal slopen. met hun vinyltouch cd-spelers wat een Losers zeg stuk voor stuk!! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 12 december 2001 22:13 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
[...]

ik snap het al jullie zijn van die typische DJ types die altijd vaag en stoer willen doen ik vind het best hoor gaat vooral jullie gang.
Jullie waren ook degenen die zich aangesproken voelde onder de naam Magix Music Maker DJ`s en nee dat heeft niks met 2x technics en alle ander bla bla te maken!! |:(

Wat als je nou eens begint met 2 dingen:

1) Niet alle DJ's over één kam scheren
2) Respect hebben voor mensen die anders zijn dan jij.

Ja, ik voel me op m'n pik getrapt als iemand 'out of the blue' mij en alle andere DJ's van deze draad op een grote hoop gooit: newbies die het niet begrepen zouden hebben.

Als dat laatste nou waar was ? Ja, dan heb IK een probleem, maar dat is het niet: Jij weet niet van iedereen op dit draadje hoe ze zijn, wat ze draaien, waarmee ze draaien, en hoe goed ze er in zijn.

Jou ongenuanceerd gedrag, daar :r ik op. Het minste wat je kan doen is respect hebben voor mensen die het anders aanpakken dan jezelf. Dat doe ik ook, al trek ik de grens bij mensen die zo koppig en lomp blijken ze zijn dat ze mijn respect niet verdienen.

"What is a DJ who can't scratch" ?? Ok, in jou eigen stijl zal ik daarop antwoorden: Een DJ die niet kan scratchen is tenminste iemand die niet rondloopt in een veels te grote broek met het kruis ergens tussen de knieen!

Sorry als ik iemand anders hiermee beledig, het dient slechts ter demonstratie, hoe beknepen en narrow-minded mensen soms kunnen zijn.
echte DJ`s hebben geen cd spelers!
Wie ben jij eigenlijk om daarover te oordelen ? De nieuwe Sven Väth ? De nieuwe Carl Cox ? Ga met je pretenties ergens anders spelen ajb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:18 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
echte DJ`s hebben geen cd spelers! en als ze zichzelf dan nog serieus nemen gaan ze al helemaal niet draaien in Snollywood in Rotterdam want die klere zooi daar moeten ze helemaal slopen. met hun vinyltouch cd-spelers wat een Losers zeg stuk voor stuk!! 8-)
Man, doe ff normaal zeg! Nu draai ik zelf niet met CD spelers, maar dat zijn net zo goed DJs. Een voetballer die met niet leren schoenen voetbalt is toch ook een voetballer, of niet dan?

Er zijn gewoon verschillende soorten djs.. met verschillende media, verschillende muzieksmaak. Dus ook die gozer die bij de 'snollywood' draait is een DJ..

respect.. daar gaat het om |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:18 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
DIt is idd echt onzin, ben je zelf jaloers dat je daar niet draait ofzo? Die gasten staan daar niet voor niks en of het nou slechte of goede DJ's zijn het zijn DJ's respect for all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik zal nooit repect hebben voor mensen die zelf nog geen ene muzieknoot kunnen lezen en dan zo`n grote mond hebben (en daar bedoel ik evt niet jullie mee) maar gewoon al die losers die zichzelf tegenwordig DJ noemen het hele punt is dat dit volledig uit zijn verband gerukt word.
Bij een DJ zijn komt meer kijken dan alleen maar op je pc iets maken ofzo en het dan op een of ander feestje draaien!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 19:16
Ahum, even iemand de mond snoeren.

Een DJ is iemand die: plaatjes draait (lp/cd/mc/pc), kan dus ook een radio-DJ zijn. Een goede DJ is iemand die bepaalde kwaliteiten heeft die van hem verwacht worden.

Een Producer is iemand die: plaatjes maakt. Het vervelende tegenwoordig is dat er veel producers zijn die zichzelf meteen DJ noemen, terwijl ze niet of nauwelijks zelf gedraaid hebben.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 12 december 2001 22:13 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Jullie waren ook degenen die zich aangesproken voelde onder de naam Magix Music Maker DJ`s en nee dat heeft niks met 2x technics en alle ander bla bla te maken!!
Ik zal hier even op reageren aangezien ik dat Magix nog even aanhaalde. Je weet duidelijk niet waar je over praat, dat was mijn punt. Je kent de Magix software niet en gaat er dus vanuit dat alle software die door Magix gemaakt wordt slecht, stom en voor amateurs is. Jij weet niet dat Magix ook een sequencer op de markt heeft gebracht met alle functies die Cubase ook heeft en meer, dit alles voor een fractie van de prijs van Cubase? Ik denk van niet.

Dan, en ik weet dat je hier op zat te wachten maar ik kan het echt niet laten, scratchen. Ik heb je nog nooit gehoord, als jij zegt dat je turntablist bent dan zal dat best. Maar in die 'Snollywood' staat a.s. donderdag en vrijdag de Technics House DJ Champion 1998 een potje turntablism weg te geven waar jouw mondje waarschijnlijk van open valt. In tegenstelling tot jou heeft deze jongen namelijk wel iets bereikt en wel met talent, niet met zijn grote bek.

Ik hoef niet stoer te doen en doe ook maar zelden vaag. Je vijandige houding kan alleen maar op onzekerheid duiden dus ik zal je verder niet aanspreken op je gedrag. Het is alleen bijster jammer dat je geen respect kunt opbrengen en dat je geen andere manier weet om jezelf beter te laten lijken dan door andere mensen af te zeiken.

Ik geloof dat de Engelsen zeggen: Have a nice life.

edit:
Er zijn veel verschillende soorten DJ's. Je hebt radio diskjockeys die op play drukken en een leuke babbel hebben, er zijn beatmixers zoals de meeste mensen in dit draadje (no offence), er zijn turntablisten zoals jijzelf. Ik denk niet dat het wat uitmaakt waar je draait of hoe vaak je gevraagd wordt om te komen draaien. Je bent bezig met iets waar je van houdt, muziek. Dat alleen is voor mij reden genoeg om mezelf gewoon DJ te blijven noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je ook vooral doen!!

Punt 1: Magixx is echt niks en zwaar amateuristisch en rete commercieel --> Reclame op de grootste klote zenders TMF en 538 (kan het bijna niet typen zo erg) de doelgroep is dus al bekend vervelende pubertjes die graag overgoten worden met al hun indoctrinerende top40 zooi

Punt 2: Ik zal daar ook zeker jaloers op zijn ik ben zelf bij de Dutch DMC geweest en moet eerlijk zeggen alleen maar respect voor die gasten of ze nou goed zijn of niet. Zei staan daar ik niet toch?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 12 december 2001 23:16 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Punt 1: Magixx is echt niks en zwaar amateuristisch en rete commercieel --> Reclame op de grootste klote zenders TMF en 538 (kan het bijna niet typen zo erg) de doelgroep is dus al bekend vervelende pubertjes die graag overgoten worden met al hun indoctrinerende top40 zooi
Je hebt het over Music Maker. Dat klopt, dat is het meest verkochte en uitgemolken produkt van Magix. Ergens is dat terecht, want mensen die niet genoeg geld hebben voor veel apparatuur of gewoon niet zoveel talent/creativiteit hebben om zelf iets te maken, kunnen met dat programma toch leuk met muziek bezig zijn.

Magix heeft nog veel meer programma's. Aangezien mijn vader bij een importeur/groothandel werkt die o.a. Magix software in hun assortiment hebben, ken ik de hele lijn Magix software en weet gewoon dat ze echt hele mooie programma's te bieden hebben. Probleem is het imago dat ze opgebouwd hebben door Music Maker en bijbehorende lame reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe eindelijk een normaal niet anti Guido bericht

Now are we getting somewhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 12 december 2001 23:27 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
hehe eindelijk een normaal niet anti Guido bericht

Now are we getting somewhere

Ik ben ook niet anti Guido, maar je kwam wel met generaliserende dingen aanzetten en dan kun je felle reacties verwachten..

Ik ben zelf beatmixer, mix van alles in de stijlen club/trance/techno/hardhouse, ik vind energie in muziek erg belangrijk..

Daarom wil ik zo graag naar de Hollywood: eens kijken naar iemand die als een gek tekeer gaat op een draaitafel en zien hoe goed je tegenwoordig kunt draaien met cd's.. Ik laat iedereen in z'n waarde en heb gewoon heel veel interesse voor alles dat met muziek te maken heeft.. Of het nu bands zijn die punk/pop/rock spelen, of een cd'tje met R&B/dance is, ik vindt het allemaal geweldig..

Jouw vorige posts kwamen soms wat 'narrow-minded' over en zoals gezegd, dan krijg je nu eenmaal felle reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gewoon erg tegen op pure nep DJ`s en instanties als TMF enzo dat soort bedrijven zorgen er echt voor dat echte muzikanten niet meer zullen bestaan en alleen gefinanceerde projecten zullen voortbestaan zoals K-otic en dat soort crap maar ook hele bedrijven zoals bijvoorbeeld the Klubbheads dat is zo gigantisch fout er werken daar gewoon 63 mensen en daar valt als gewone muzikant niks aan te doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Op woensdag 12 december 2001 23:16 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Moet je ook vooral doen!!

Punt 2: Ik zal daar ook zeker jaloers op zijn ik ben zelf bij de Dutch DMC geweest en moet eerlijk zeggen alleen maar respect voor die gasten of ze nou goed zijn of niet. Zei staan daar ik niet toch?

Laten we maar zeggen dat we mogen hopen dat je een DJ bent zonder vlotte babbel want de bagger die jij uitspuugt... :r

Laat mensen toch lekker doen waar ze zelf zin in hebben, ik heb zelf drie jaar gedraaid met CD's voor verschillende drive-in shows en in twee discotheken. De tijd van mijn leven gehad.... Een DJ moet de passie voelen voor zijn muziek en ook de muziekkeus van anderen respecteren. Als je dat niet kunt.... laat maar..

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 12 december 2001 23:35 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Ik ben gewoon erg tegen op pure nep DJ`s en instanties als TMF enzo dat soort bedrijven zorgen er echt voor dat echte muzikanten niet meer zullen bestaan en alleen gefinanceerde projecten zullen voortbestaan zoals K-otic en dat soort crap maar ook hele bedrijven zoals bijvoorbeeld the Klubbheads dat is zo gigantisch fout er werken daar gewoon 63 mensen en daar valt als gewone muzikant niks aan te doen!!
Tja hier kan ik ook wel een heel lang stuk over schrijven en ik wil errrrrug graag naar bed.. :) Nou vooruit dan, nog 1 keer, de rest komt morgen..

Nep DJ's zijn inderdaad niet goed voor de muziek.. Door de grote hoeveelheid 'DJ's' wordt niet iedereen voor vol aangezien en krijgen talenten minder snel een kans.. Da's jammer, want Nederland heeft echt heel wat talent rondlopen (luister maar eens wat mixen van die FTP, daar zitten prima mixen tussen!)..

TMF is, vind ik dan, juist een prima organisatie.. Kijk, een omroep moet blijven bestaan dus er moet geld verdiend worden.. Dat je dan een doelgroep kiest en je daar op richt is dus alleen maar logisch, da's marketing! Maar later zijn daar programma's bijgekomen als Made In Holland, The DJ's en tegenwoordig TMF Cafe.. Nu heb ik vooral in dat laatste programma al heel wat echt goede muzikanten zien optreden hoor!

K-Otic en de Klubbheads, da's een verhaal apart.. Je komt hier al snel weer in de discussie 'wat is commercieel' en 'is commercieel slecht'? Dat muziek van K-Otic en Klubbheads gemaakt wordt voor de verkoopcijfers lijkt me duidelijk, maar is dat slecht? Muziek dient voor vermaak van mensen, als die mensen de muziek van de Klubbheads gaaf vinden en die kopen, dan zou je dus ook kunnen zeggen dat de Klubbheads juist heel goed aanvoelen wat de mensen willen horen en hier perfect op inspelen! Probleem is dat je ook te maken hebt met grote bedrijven die achter dit soort bands/acts staan en puur door veel marketing hun produkt aan de man/vrouw brengen.. Door regelmatige blootstelling aan reclameboodschappen gaat de consument uiteindelijk toch op aankoop over (Jaja, die studie marketing was geen weggegooid geld :P )..

Kortom, het kan niet kortom.. :) Je komt altijd uit op een lang verhaal over wat de reden is waarom je iets doet en wat andere mensen ervan vinden.. Aangezien je daar bij sommige mensen nooit achter zult komen, om welke reden dan ook, doe ik gewoon lekker mijn ding.. Krijg ik er succes mee dan ben ik blij, maar zo niet dan heb ik in ieder geval mezelf gelukkig gemaakt.. ;)

Trusten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tijd van mijn leven gehad.... Een DJ moet de passie voelen voor zijn muziek en ook de muziekkeus van anderen respecteren. Als je dat niet kunt.... laat maar..

Tijd van je leven laat me raden elk weekend (draaien) op een of ander feest bier zuipen en met een blond wijf naar bed ofzo moet ik me zoiets voostellen??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the whole thing is bassed on respect
respect to the music respect 2 dj's respect the crowd
and respect to one another

no one's style is beter than the other...
and no one's style is thuger than the other!
it's all about music!!!!!!!!!!!!

(sorry voor het gebrekkige englisch)

kick that fucking atitude!!!

ENDYMION - IT'S ALL MUSIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja DJ Dumbo in de bocht! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 23:44 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
De tijd van mijn leven gehad.... Een DJ moet de passie voelen voor zijn muziek en ook de muziekkeus van anderen respecteren. Als je dat niet kunt.... laat maar..

Tijd van je leven laat me raden elk weekend (draaien) op een of ander feest bier zuipen en met een blond wijf naar bed ofzo moet ik me zoiets voostellen??????
people hate what they can't get...

N.A.S FT. Puff Daddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

That`s an understatement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 23:50 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Oh ja DJ Dumbo in de bocht! :r
jammer he als iemand gelijk heeft :?

maar ok.
wat probeer je nou te berijken?
een leuke flame
of vind je maar dat alle nep DJ's ermee moeten ophouden ofzo..?
of probeer je gewoon de hele thead om zeep te helpen?

open een topic met "ik ben DE man jullie kunnen net zo goed stoppen"

je hebt nog niet eens de top berijkt en je word nu al arrogant door andere mensen af te kraken... *zucht*
ik ken mensen die het nog beter kunnen met MagixMM dan jij met je mooie MKII's
misschien kan je nog wat van ze leren :?

iig veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet de man en ik ga ook geen topic openen ik zal eens on-topic worden ok !!

Verwijderd

jah...
vtel is ff hoe je op het idee bent gekomen DJ te worden...

hoe het allemaal begon...

Verwijderd

On-Topic

1: wat voor soort DJ wil ik worden

2: wat komt daar bij kijken

3: welke spullen denk ik nodig te hebben

4: wil ik dit echt wel

5: Kappen als je geen talent hebt (en kies een ander soort DJ uit Koop dus iets van Magixx ofzo)

8-)

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 22:59 schreef Reind het volgende:

[..]

Heb ik ook zo vaak.. Gewoon ff niet gaan draaien. 2 daagjes niet ofzo. Ik heb het nameijk als ik iedere dag draai. Op een gegeven moment heb je geen inspiratie meer en lukt het niet. Iets wat je dan helemaal niet moet doen is tegen je zin gaan draaien. Of kwaad worden zoals ik ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik wil wel eens een set van je horen GUIDO..

Kijken of je echt de man bent :r

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Er was eens een band Genaamd Dreadlock Pussy
www.dreadlockpussy.com

ze hebben een DJ ---> Dj Lombok

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tcm/sowhat/2000/dreadlockpussy/s/dp12.jpg

en ik vond wat hij deed erg cool en heb aan hem gevraagt wat je allemaal moest hebben en kunnen en vandaar dat ik nu zelf DJ ben in een band en daarnaast ook nog andere (DJ) muziek maak ik ben alleen geen copycat van hem ofzo!!

Verwijderd

maar ik vraag me nog steeds af waarom ik nou me CD spelers moet weggooien...
mjah...en me belt drive turngevallen zijn wel goed gekeurt.... :? :P :D :)

Verwijderd

vinyl boven plastic!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mijn god ik ben ff weg en alweer 2 pagina's met onzin gevuld

**starting flame mode sequence**
Op woensdag 12 december 2001 23:44 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:

ten eerste: leer eens quoten >:)

ten tweede: voel jezelf vooral niet verheven boven iedereen omdat je zelf zonodig in een bandje wat aan pielt met 2 draaitafels :z what else is new
dat blijkt wel uit je enorm kortzichtige uitspraken en de spreuk 'kijk verder dan je neus lang is' lijkt me voor jou niet van belang want door al dat geblaat van je zou ik bijna denken dat je neus een gat in je hoofd is ipv dat ie eruit steekt...

ten derde: die zin die je zo hopeloos probeerde te quoten heb je duidelijk niet begrepen want als je net zo'n 'feeling' voor muziek had en ook maar enigszins bezig bent met muziek dan zou je dat toch moeten begrijpen dat iemand z'n passie in z'n muziek kwijt kan, wat die muziek ook is

ten vierde: ik quote: (observe... ja _zo_ moet het >:))
dit spreekt duidelijk boekdelen over _jouw_ opvatting over de tijd van je leven, of is dat in jouw geval wishful thinking :+
en wat dan nog, ook al zou ie dat op die manier doen, who gives a shit? :P

al met al kan ik uit je posts in dit topic weinig anders concluderen dat je een nogal irritant pestventje bent, qua (geestelijke) leeftijd 14 a 17 wat met uitspraken als 'cddraaiers zijn geen dj's!', 'beatmixen is voor mietjes' en 'alles wat niet turntablism is is kut' een beetje populair probeert te doen, BOEIE :z
Zorg eerst maar eens dat je leert fatsoenlijke postings te doen hier met meningen die je ook kan onderbouwen in plaats van dit soort loze uitspraken, en wil ik de 'regulars' in dit topic gewoon ff verzoeken die postings van je links te laten liggen want het snijdt toch totaal geen hout.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 00:21 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
vinyl boven plastic!
maaruh dat bandje van jou geeft ze nummers dus alleen op vinyl uit en niet op 'plastic' ?????
niet errug marketing gericht..... :P

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 13 december 2001 00:04 schreef Fewture het volgende:

[..]

Heb ik ook zo vaak.. Gewoon ff niet gaan draaien. 2 daagjes niet ofzo. Ik heb het nameijk als ik iedere dag draai. Op een gegeven moment heb je geen inspiratie meer en lukt het niet. Iets wat je dan helemaal niet moet doen is tegen je zin gaan draaien. Of kwaad worden zoals ik ;)
idd.. er is meer in het leven dan alleen maar draaien.. vrouwen bijvoorbeeld :P *D

eens in de zoveel tijd moet je gewoon ff je aandacht focussen op wat anders voordat je zelf in een gat terechtkomt omdat je gewoon helemaal lamgedraaid bent, en tegen je zin in kloten werkt averechts

Verwijderd

Guido kerel, misschien ben je wel fat goed, en misschien suck je ook hard, maar je toontje stinkt wel iig.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 13 december 2001 00:23 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

maaruh dat bandje van jou geeft ze nummers dus alleen op vinyl uit en niet op 'plastic' ?????
niet errug marketing gericht..... :P
nee da's toch z'n non-commerciele bedoeling :P ;)

Verwijderd

al met al kan ik uit je posts in dit topic weinig anders concluderen dat je een nogal irritant pestventje bent, qua (geestelijke) leeftijd 14 a 17
thank you....
over generalidingus gesproken he :P

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op donderdag 13 december 2001 00:21 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
vinyl boven plastic!
Uhm...
Vinyl IS een plastic (PVC oftewel polyvinylchloride). Net als polycarbonaat!

En polycarbonaat wordt gebruikt voor....

Cudu's

André Huisman (www.new-line.nl)

Verwijderd

CD`s komen op hard plastic uit dan kan iedereen (commercieel als we zijn) onze muziek beluisteren op cd
of zelfs downloaden via www.chupacabra.nl have fun!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 13 december 2001 00:28 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
CD`s komen op hard plastic uit dan kan iedereen (commercieel als we zijn) onze muziek beluisteren op cd
of zelfs downloaden via www.chupacabra.nl have fun!
mwoh goeie muziek of niet met je reacties hier in dit topic en je 'attitude' peins ik er niet eens meer over om die zooi te downloaden, laat staan te kopen (but then again, wie _koopt_ er nog cd's tegenwoordig ;))

beetje jammer

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 00:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

nee da's toch z'n non-commerciele bedoeling :P ;)
dus alles wat op CD uitkomt is commerciel :?
okay..ik snapper geen fuck meer van ik gah vanuit me bed niet commerdingus TeeVee kijken...
heerlijk wegdromen bij discovery channel en hopen nog wat te leren :)

weltruste allemaal!
Thank you...
gooid night
and god bless me draaitafals...
and we stand together to win the world championship of DJ's!!!

lat0rs!!!

Verwijderd

damn djtje guido... volgens mij is die discussie al eens gevoerd (zie page 102 en volgende) .... maar uh generaliseren is het domste wat je kan doen. getuigd ook niet echt van veel ervaring.

• Universal Creations
  • Laatst online: 19:16
we bereiken in sneltreinvaart weer een nieuwe barriere: 3000

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.