How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 16.744 views sinds 30-01-2008

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 00:47
we zijn er al.

Dankzij onze "Flamer" (Guido_DJ_Atiq voor ingewijden), heb ik deze mijlpaal te pakken.

Jippie :)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Anoniem: 39704

ehh nee

Anoniem: 40772

hehe 8-)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 23:00 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Nee ik zal nooit repect hebben voor mensen die zelf nog geen ene muzieknoot kunnen lezen en dan zo`n grote mond hebben (en daar bedoel ik evt niet jullie mee) maar gewoon al die losers die zichzelf tegenwordig DJ noemen het hele punt is dat dit volledig uit zijn verband gerukt word.
Bij een DJ zijn komt meer kijken dan alleen maar op je pc iets maken ofzo en het dan op een of ander feestje draaien!

>:)
Mwah dan hoef je voor mijn geen respect te hebben hoor -> ik weet namelijk nog niet eens hoe een muzieknoot eruit ziet ;) En toch durf ik te wedden dat ik een betere dj ben dan jij. :P
Wat mij betreft zuig je als een **** zonder tanden. >:)

Ow en wat is dit nu voor onzin -> ik ben een avondje aan het werk en meteen 3 bladzijden in deze historische draad zonder dat ik er tussen sta. Niemand die zich af vraagt waar is reind bij de 3000ste post :? wat is dit voor onzin?
Geintje mensen ik ben blij dat er nog steeds gepost word in deze draad

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 12 december 2001 22:18 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
echte DJ`s hebben geen cd spelers! en als ze zichzelf dan nog serieus nemen gaan ze al helemaal niet draaien in Snollywood in Rotterdam want die klere zooi daar moeten ze helemaal slopen. met hun vinyltouch cd-spelers wat een Losers zeg stuk voor stuk!! 8-)
Hahahahaaaa.... Wat moet jij IRL: een vervelende eikel zijn zeg! Alleen maar gillen en blaten!

Nee, ik ben geen echte DJ, ik draai pas 18 jaar. Met vinyl, met CD, met alles waar ik maar muziek uit kan toveren.

En ik draai overal waar ik maar kan draaien.

Nee, ik ben een grote faker. Maar jij....

Ow man, je moet god zelf wel zijn he?

SUKKEL!!!!! Donder lekker op naar je zandbak en laat mensen een beetje in hun waarde. Als JIJ echt zo'n koning bent ga je dat maar eens lekker bewijzen door een creatie van jouw fantastische skills op de server te setten.

Ga ik alvast oordopjes kopen.

Loser. |:(

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 12 december 2001 17:48 schreef mark_dabomb het volgende:
Laten we het weer eens hebben over Cd-spelers!!!

Ik heb een aanbieding gehad van een Denon 2000 F MK II.

Ik heb net gemaild, om te vragen hoe oud ie was, de lasers zijn al een keer vervangen.

Nu is mijn vraag, is dit een goede speler, en hoeveel kost het om lasers te laten verwisselen?

Ik zoek een dubbele speler met pitch-control en pitch-bend (instant start en dat soort dingen spreekt voor zich)

Alleen nu heerst er hier wat onduidelijkheid over de term pitch-bend. Ik dacht zelf dat dat het zgn. in"tappen" van de beat was, waarna automatisch de BPM werden weergegeven, en evt. de speler zelf mixte. Maar nu heb ik gehoord en gelezen dat het gewoon het veranderen van snelheid is zonder daarmee de klanken of de stemmen van toonhoogte te veranderen? Wat klopt hiervan?

En is dit voor 900 piek een goede koop?
Vind ik een beetje veel geld voor een speler die tenminste drie (?) jaar oud moet zijn.

Bovendien... Als de lasers pas een keer zijn vervangen kan ik me ergens wel voorstellen waarom ie de deur uit gaat. O-)

Nee, lijkt me geen erg scherpe deal.

Het zijn wel fijne spelers hoor. Heel basic, geen grappen en grollen, maar een nette pitch van 8% (beetje weinig sons) en een goede cue en snelstart. Dat wel, maar dat hebben alle spelers tegenwoordig hoor.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 12 december 2001 23:00 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Nee ik zal nooit repect hebben voor mensen die zelf nog geen ene muzieknoot kunnen lezen en dan zo`n grote mond hebben (en daar bedoel ik evt niet jullie mee) maar gewoon al die losers die zichzelf tegenwordig DJ noemen het hele punt is dat dit volledig uit zijn verband gerukt word.
Bij een DJ zijn komt meer kijken dan alleen maar op je pc iets maken ofzo en het dan op een of ander feestje draaien!

Ik heb geen respect voor icoontjesdieven. >:)

• Jag
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Guido, je krijgt een hele dikke waarschuwing voor herhaaldelijk flamen. Leer alsjeblieft om normaal met anderen om te gaan of ga weg.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 13 december 2001 00:01 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
On-Topic

1: wat voor soort DJ wil ik worden
Hmm, waar beginnen we ? Ik had altijd veel lol in de lokale studententent ('Lorre' in Delft) en was benieuwd naar hoe mixen nou precies in z'n werk zat.

Goh, Cultureel Centrum van de TU Delft geeft jaarlijks een "Workshop DJ'en".

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid daarvoor ingeschreven en de workshop gedaan. (wekelijks 2 uur, 8 weken lang, plus een jaar lang de apperatuur kunnen gebruiken: 2 SL1200, 1 Datec XTC en een simpele Denon 2CD mixer)

Ongeveer eens per maand nieuwe plaatjes kopen, en een of twee keer per week gewoon puur voor m'n eigen lol lekker 2 uur lang losgaan op de apperatuur van het Cultureel Centrum. Dit is nu 4 jaar geleden, maar ik mix nog steeds.

Wat voor soort DJ ?? Nooit bij stilgestaan. Gewoon echt strak en naadloos mixen geeft me een kick. Platen bij elkaar zoeken die goed bij elkaar passen en kippevel krijgen... Ik wil gewoon lol hebben en af en toe een mooie mix opnemen. (Zie '14 x Lieb' op de FTP server van Mries.)
2: wat komt daar bij kijken
Hoe ver wil je gaan ? Ik hoef niet door te breken (Heb wel af en toe op feestje gedraaid, niet vaak) Ik blijf DJ'en zolang ik het leuk vind, of het nou een hype is of niet.
3: welke spullen denk ik nodig te hebben
2 draaitafels en/of 2 CD mixers, een mengpaneel, een koptelefoon en nog iets om het geluid mee deze wereld in te sturen.
4: wil ik dit echt wel
Bedoel je "doorbreken" ? Nee, wil ik niet. Wil ik gewoon lekker met muziek bezig zijn ? Ja.
5: Kappen als je geen talent hebt (en kies een ander soort DJ uit Koop dus iets van Magixx ofzo)
Noten lezen ? Erhh, waar moet ik beginnen ? Op de basisschool nog met de blokfluit bezig geweest, en verder heb ik 5 jaar lang saxofoon gespeeld in de plaatselijke Harmonie. (2 jaar altsax, daarna 3 jaar tenor saxofoon.)

Kan ik noten lezen ? Ja dus. Heb ik talent ? Als je goed zoekt in dit draadje zijn de reacties op mijn mix uitermate positief. En dat is maar 1 mix van velen die zeker de moeite waard zijn. De mixen van Mries, MisterDon, Flat©, TripleM, Ener-G en Reind zijn zeker zo goed, zo niet beter. Veel ervan zou zo op op CD gezet kunnen worden om verkocht te kunnen worden. Geen talent ? :? Download een mix en ga luisteren!

Zie pagina 72 van dit draadje, bij 25 berichten per pagina, voor de FTP server details.

Weet ik waar ik mee bezig ben ? (sorry, nu ga ik weer heel even spammen...) Lees de Advanced Vinyl Handling pages maar eens goed. Als je dan nog beweert dat ik niet snap hoe het allemaal werkt, dan geef ik echt op. IK heb die guide geschreven namelijk.

... Guido, jou haat voor alles wat commercieel is begrijp ik heel goed. In mijn platencollectie zul je géén Barthezz, Milk Inc., Klubbheads of Gigi d'Agostino vinden.

Maar ga er niet van te voren al vanuit dat jij de enige bent die tegen commercie is, en ga er ook niet vanuit dat andere mensen niet kunnen mixen en niet weten waar het om gaat! Er is meer op deze aardkloot dan alleen Turntablism.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 09:56 schreef JumpStart een mooi stukkie tekst
waar ik 't 100% mee eens ben (en niet alleen omdat ik erin werd vermeld hoor *D :D )

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Anoniem: 36831

Op donderdag 13 december 2001 05:47 schreef Jag het volgende:
Guido, je krijgt een hele dikke waarschuwing voor herhaaldelijk flamen. Leer alsjeblieft om normaal met anderen om te gaan of ga weg.
Een modje naar mijn hart!!!! :) :) :) :)

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Mag ik ff weten waarom iemand die fröbelt in Music Maker gelijk een loser is? Ken er een paar (en ik zelf btw ook) die het gebruiken, en dus absoluut niet vanwege TMF of 538. Liep er een aantal jaren geleden tegen aan, en kon er mee doen wat ik wilde. Ben aan een projectje bezig, zal als ik um klaar heb wel ergens ter download aanbieden. En dan ook gelijk het origineel waar de sample uit komt ;) Die kennen jullie waarschijnlijk toch niet....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
OK jongens, er is weer een nieuwe vragenlijst voor het Vestax onderzoek. Zouden weer een paar mensen die zelf draaien op draaitafels deze willen invullen?

Het is te vinden op: Http://members.home.nl/koosmp3/mixmp3/kvl.doc

Graag even retourneren op koosmp3@home.nl

Dank jullie wel.

En deze is beter ;)

• R2D2
  • Niet online
Oké wie zit er schuil achter dit mail adres -> maczimms@hotmail.com

Ik kreeg namelijk dit mailtje van die persoon ->

Wat ben jij een ongelooflijke sul zeg, je hebt dus echt helemaal geen verstand van het DJ gebeuren. Numark, wat een loser. 2derangs merk DWAAS.
Vestax en Technics zijn de merken, hebben ze ook bewezen, maar Numark ????
Man heb je al eens het verschil gemerkt, zo'n Numark is nog echt niet van de hogekwaliteit die Technics en Vestax al wel hebben.

Achja, jij zult het toch nooit snappen.

Ik :r dus echt op zulke lui ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 13 december 2001 14:03 schreef Reind het volgende:
Oké wie zit er schuil achter dit mail adres -> maczimms@hotmail.com

Ik kreeg namelijk dit mailtje van die persoon ->

Wat ben jij een ongelooflijke sul zeg, je hebt dus echt helemaal geen verstand van het DJ gebeuren. Numark, wat een loser. 2derangs merk DWAAS.
Vestax en Technics zijn de merken, hebben ze ook bewezen, maar Numark ????
Man heb je al eens het verschil gemerkt, zo'n Numark is nog echt niet van de hogekwaliteit die Technics en Vestax al wel hebben.

Achja, jij zult het toch nooit snappen.

Ik :r dus echt op zulke lui ;)
Is er een 'originating IP' te vinden in de header ?? })

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Anoniem: 510

Verbazingwekkend hoeveel trieste lui er rondlopen zeg..

• R2D2
  • Niet online
Dit heb ik ->

Return-Path: <maczimms@hotmail.com>
Received: from hotmail.com ([64.4.20.21]) by amsfep14-int.chello.nl
(InterMail vM.5.01.03.06 201-253-122-118-106-20010523) with ESMTP
id <20011213125951.XUYT1203.amsfep14-int.chello.nl@hotmail.com>
for <r.dooyeweerd@chello.nl>; Thu, 13 Dec 2001 13:59:51 +0100
Received: from mail pickup service by hotmail.com with Microsoft SMTPSVC;
Thu, 13 Dec 2001 04:59:49 -0800
X-Originating-IP: [213.51.22.102]
From: "Mac Zimms" <maczimms@hotmail.com>
To: <r.dooyeweerd@chello.nl>
Subject:
Date: Thu, 13 Dec 2001 13:59:48 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_0015_01C183DE.6D711370"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Message-ID: <OE49b7FqGNVW2Uiyc43000010cc@hotmail.com>
X-OriginalArrivalTime: 13 Dec 2001 12:59:49.0664 (UTC) FILETIME=[0C5B6200:01C183D6]
Op donderdag 13 december 2001 14:13 schreef Mries! het volgende:
Verbazingwekkend hoeveel trieste lui er rondlopen zeg..
Inderdaad dis wel heel erg zielig en ik verdenk dat flamertje er van. Das zo'n stoere jongen |:(
Maarre mensen ik ga aan het werk -> vinyl moet verdiend worden :)

Anoniem: 6071

Ik ga er iig vanuit dat het niet mac zimms zelf is; kan me niet voorstellen dat iemand die zo met muziek omgaat zo'n klootzak kan zijn...

Guido:
Heb je aan het begin van deze draad mijn stelling over turntablism al gelezen?

Ik respecteer turntablists, wat zij kunnen zie ik mezelf nooit doen. Maar er zijn ook genoeg dance-dj's, die dingen kunnen die ik een turntablist niet zie doen. Verschillende skills, hetzelfde respect...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 13 december 2001 14:13 schreef Reind het volgende:
X-Originating-IP: [213.51.22.102]
Ik heb je net wat info gestuurd over dat IP, we zoeken een @homer uit de buurt van Landgraaf.. >:)

• flat
  • Niet online
[edit]

nouja, die guido zal 't dan in ieder geval niet zijn

--Roy Goodman

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Erg vermoeiend dat geflame,
Numark heeft ook vast wel een topmodel, ik zelf heb er geen goede ervaringen mee, alleen je moet gewoon op alles kunnen draaien, als je ergens moet draaien en er staat een Numark voor je neus dan moet je wel. Tenzij je zo pro bent en je eigen mengpaneel meeneemt. Niet alle Clubs/Lounges hebben een Pioneer of Dateq staan... |:(

Doe je ding.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 13 december 2001 14:57 schreef deepep het volgende:
Erg vermoeiend dat geflame,
Numark heeft ook vast wel een topmodel, ik zelf heb er geen goede ervaringen mee, alleen je moet gewoon op alles kunnen draaien, als je ergens moet draaien en er staat een Numark voor je neus dan moet je wel. Tenzij je zo pro bent en je eigen mengpaneel meeneemt. Niet alle Clubs/Lounges hebben een Pioneer of Dateq staan... |:(
Inderdaad, zoiets noemen ze 'aanpassingsvermogen'. Kill switches, BPM counters, cue/master faders, beat indicators, het kan allemaal als hulpmiddel en/of verbetering dienen, maar je moet het als DJ ook zonder kunnen. Het is dodelijk als je van dat soort functies afhankelijk bent.

En wat betreft draaien op een goeie of minder goeie draaitafel of CD speler: het belangrijkste is dat je fouten vroeg opmerkt. En daarbij helpt een goeie koptelefoon. Beginnende fouten corrigeren op 'mindere' apperatuur is wel iets lastiger dan op hoogwaardige apperatuur, maar is nog prima te doen. Als je de beginnende fouten pas veel later hoort, dan heb je een groter probleem.

oooooh de dateq 7.2

die is echt wel favoriet... als hier iets net foutloopt...merk je het meteen...beste mengpaneel voor mij.. op dit mengpaneel kan je zowat geen fouten maken...

staat toch nog wel op nr 1 op mijn request lijstje... daarna komt THE CLIMAX van Carl Graig op Open lable.. (8>

• deepep
Ja daar komt het koptelefoon verhaal weer boven drijven,
ben er al eerder over begonnen, goede kopelefoon is het halve werk; daardoor hoef je je monitoren niet hard te zetten. Monitor geluid mag eigenlijk nooit boven het zaalgeluid uit komen. anders klopt er niets meer van het geluid en krijg je alleen maar overstuur.

Doe je ding.

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 15:16 schreef deepep het volgende:
Monitor geluid mag eigenlijk nooit boven het zaalgeluid uit komen. anders klopt er niets meer van het geluid en krijg je alleen maar overstuur.
De monitors zijn juist voor de DJ bedoeld, dus moeten die voor hem boven het zaalgeluid te horen zijn. Zo niet, DAN klopt er pas niets meer van het geluid, omdat hij niet goed kan horen of alles gelijk loopt.

Wat dat overigens met overstuur te maken heeft zie ik niet..

ok .. je hebt een kutkoptelefoon.... kan je niet zuiver horen...
volume koptelefoon omhoog... maaruh wacht even... nu is de monitor te zacht... die omhoog.... kut hoor ik mijn koptelefoon niet meer... nog harder... en dan maar weer je monitor omhoog... conclusie... doof binnen een paar jaar.

het begint bij een goede koptelefoon...

en monitoren hoeven helemaal niet zo hard te staan... het is meer een kwestie van het trainen van je oren. en dus waar je naar moet luisteren..

• deepep
Hoe weet je nou hoe het geluid in de zaal klinkt als je je monitoren vol open hebt.De monitoren moeten presies even hard staan als je omgevings geluid zodat je strak geluid hebt. Als je ze echt hard zet is het slecht voor je oren en onnodig, want je hebt je koptelefoon ook nog. Tenzij je al doof bent.... ;)

Doe je ding.

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 15:32 schreef vibe_line het volgende:
ok .. je hebt een kutkoptelefoon.... kan je niet zuiver horen...
volume koptelefoon omhoog... maaruh wacht even... nu is de monitor te zacht... die omhoog.... kut hoor ik mijn koptelefoon niet meer... nog harder... en dan maar weer je monitor omhoog... conclusie... doof binnen een paar jaar.

het begint bij een goede koptelefoon...

en monitoren hoeven helemaal niet zo hard te staan... het is meer een kwestie van het trainen van je oren. en dus waar je naar moet luisteren..
Wat jij daar beschrijft heeft weinig te maken met de kwaliteit van de koptelefoon, maar met de verhouding tussen het volume van de monitors en de koptelefoon.

Monitoren hoeven ook niet hard te staan, dat zeg ik niet. Maar ze dienen ervoor om te horen wat de zaal hoort. Dat brengt me bij mijn volgende post:

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 15:36 schreef deepep het volgende:
Hoe weet je nou hoe het geluid in de zaal klinkt als je je monitoren vol open hebt.De monitoren moeten presies even hard staan als je omgevings geluid zodat je strak geluid hebt. Als je ze echt hard zet is het slecht voor je oren en onnodig, want je hebt je koptelefoon ook nog. Tenzij je al doof bent.... ;)
Je weet hoe het geluid in de zaal klinkt vanwege je monitoren, mooie uitvinding he? Het zaalgeluid komt ook over de monitoren. Degene die het zaalgeluid doet bepaalt wel hoe hard het moet staan, jij mag bepalen hoe hard je de monitors wil hebben.

Een koptelefoon is geen vervanging voor je monitors! Je hebt beiden nodig, dus geen van beiden is onnodig..

uhm dit heeft wel degelijk met de kwaliteit te maken van de koptelefoon. als jij er eentje hebt die niet goed aansluit op je oren, dan moet je koptelefoon harder dan 1tje die wel goed aansluit.

Als je een koptelefoon hebt die weinig mid en laag heeft maar superschel is, dan gooi je de volume weer zachter... anders wordt het 1 grote piep in je kop.

als je dus een goede kwalitatieve koptelefoon hebt, die een juiste balans heeft (laag mid hoog) en die goed afsluit...ben je klaar en kan je lekker lang je oren beschermen.

• deepep
Hehehe, en dat geluidsmannetje weet ook presies wanneer jij je mid of je hoog even volluit gooit?
:)

Doe je ding.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh. ALs DJ hoef je niet te weten hoe het geluid in de zaal klinkt, daar is al voor gezorgd bij de afregeling van het PA systeem (als het goed is).

De reden dat je als DJ monitors nodig hebt is om direct geluid te kunnen horen, zonder de vervelende na-galm uit de zaal. Je monitors moeten dus hard genoeg staan om over die galm heen te komen.

Probeer thuis maar eens te mixen met de luidsprekers van je af de kamer ingericht, zelfs dan merk je het verschil al: beatmatchen wordt duidelijk lastiger.
Hehehe, en dat geluidsmannetje weet ook presies wanneer jij je mid of je hoog even volluit gooit?
Ja, maar dat hoor jij dus over de monitor, je hoort het effect van pielen-met-de-EQ meteen.

durf je niet die beide knoppen van de 2 kanalen aan te zetten voor je koptelefoon... dan hoor je ook of ie lekker strak loopt of er flink naast. ennuh... wie beheert de mastervolume ? dj of geluidsman.... in veel clubs en andere tenten zie ik nooit een geluidsman... mag je het lekker zelf uitzoeken....

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 15:49 schreef vibe_line het volgende:
uhm dit heeft wel degelijk met de kwaliteit te maken van de koptelefoon. als jij er eentje hebt die niet goed aansluit op je oren, dan moet je koptelefoon harder dan 1tje die wel goed aansluit.

Als je een koptelefoon hebt die weinig mid en laag heeft maar superschel is, dan gooi je de volume weer zachter... anders wordt het 1 grote piep in je kop.

als je dus een goede kwalitatieve koptelefoon hebt, die een juiste balans heeft (laag mid hoog) en die goed afsluit...ben je klaar en kan je lekker lang je oren beschermen.
Daarom zeg ik dus dat het weinig te maken heeft met een goede koptelefoon. Jij zegt: volume koptelefoon omhoog, hmm, monitors omhoog, hmm, koptelefoon omlaag, enz. Maar dat moet zijn: volume koptelefoon omhoog, hmm, monitors omhoog, hmm, monitors iets omlaag, ahhh!

Het is de verhouding tussen je koptelefoon en de monitors, als ze allebei harder staan of allebei iets zachter staan hoor je de koptelefoon in verhouding net zo goed, alleen heb je door de hogere geluidsdruk sneller kans op gehoorbeschadigingen.

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 15:51 schreef deepep het volgende:
Nee, daar heb je je mixer voor. Jouw mixer gaat naar de mixer van de zaal of rechtstreeks naar de PA. Dit heeft niks te maken met de toonregeling die jij op je mixer hebt. Daar pas je alleen het signaal mee aan die de 'zaalman' binnenkrijgt. Die heeft vantevoren alles afgesteld zodat jij je geluid ook iets harder/zachter kan zetten in je set. Hij zal echter altijd een standaardvolume instellen, zodat je daar, indien gewenst, iets onder of iets boven kunt gaan zitten.

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 15:54 schreef vibe_line het volgende:
durf je niet die beide knoppen van de 2 kanalen aan te zetten voor je koptelefoon... dan hoor je ook of ie lekker strak loopt of er flink naast. ennuh... wie beheert de mastervolume ? dj of geluidsman.... in veel clubs en andere tenten zie ik nooit een geluidsman... mag je het lekker zelf uitzoeken....
In dat geval ben jij dus verantwoordelijk voor het instellen van het zaalgeluid, maar dat staat los van je monitors.

maar ja ...je weet hoe het gaat... kijk maar eens naar djŽs als erik e en Angelo... zo doof als een kwartel... zelf ben ik dus heel bewust hiermee bezig(het juist afstellen van volume en het zoeken van een goede balans tussen headphone en monitor),... maar ik verbaas me heel vaak hoe hard sommige mensen alles hebben staan.

Dan moet ik na hun draaien... en dan staat volume van koptelefoon op 3/4 van maximaal bereik... en de monitor...aj dat doet gewoon pijn aan je oren... Het maakt mij niet uit hoor... maaar ik wil wel later als ik groot ben nog kunnen horen.

trouwens triple...

hoe quote je eigenlijk....

maakt de discussie wat makkelijker..

• deepep
He ja dus het gaat om de verhouding tussen je koptelefoontje, monitoren en zaalgeluid... 9 van de 10 keer is de pa verkeerd afgesteld, en is dus heel belangrijk dat jij hoort wat er in de zaal gebeurt want het gaat er toch om dat mensen goed horen wat jij wilt zeggen.
Dus niet die monitoren keihard, maar zaalgeluid chekken. De meeste dj's zetten de monitoren ook iets zachter tussen het mixen in gaan ze mixen zetten ze het zaakje weer even aan.
Trouwens de meeste dj's zetten hun gain maximaal en proberen alles op te blazen omdat het geluids mannetje het allemaal safe heeft afgesteld.
Heb van de zomer nog een mooie toren met boxen opgeblazen omdat ze de soundcheck met een cd deden.... :?

Doe je ding.

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 16:00 schreef vibe_line het volgende:
hoe quote je eigenlijk....
Als je wil reageren op mijn post klik je in mijn post op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif icoontje..

Anoniem: 6072

:7

Anoniem: 16157

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 13:41

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op donderdag 13 december 2001 15:16 schreef deepep het volgende:
Ja daar komt het koptelefoon verhaal weer boven drijven,
ben er al eerder over begonnen, goede kopelefoon is het halve werk; daardoor hoef je je monitoren niet hard te zetten.
Yep. Helaas zijn veel DJ's zo doof dat ze minstens zo'n 120dB op hun monitor willen (nee, ik overdrijf niet).
Monitor geluid mag eigenlijk nooit boven het zaalgeluid uit komen.
Waar de DJ staat moet de monitor natuurlijk WEL boven FOH uitkomen (anders heeft die hele monitor geen nut). Als diezelfde monitor dan in de zaal ook boven FOH (Front Of House) uitkomt wordt het tijd voor een grotere installatie (of kleinere monitoren ;-).
anders klopt er niets meer van het geluid en krijg je alleen maar overstuur.
Dat er niets meer van het geluid klopt is waar. Dat er sprake is van "overstuur" (ik dacht altijd dat een auto overstuur kon hebben (weglopen over de voorbanden)) heeft natuurlijk geen relevantie. Een beetje systeem is immers altijd beveiligd tegen overbelasting (anders houdt het het niet lang vol "on the road").

André Huisman (www.new-line.nl)

• HuismAndré

HuismAndré

Hoe weet je nou hoe het geluid in de zaal klinkt als je je monitoren vol open hebt.
De monitoren dienen een correcte presentatie te geven van het FOH geluid. Als er ook maar IEMAND is die denkt dat hij het geluid in de zaal van ACHTER de boxen kan beoordelen dan weet ik nog wel een ander baantje voor hem (Happy meal anyone???).
De monitoren moeten presies even hard staan als je omgevings geluid zodat je strak geluid hebt.
EEN van de redenen van een monitor is om de tijdsvertraging die ontstaat bij het luisteren naar FOH (vanwege de afstand tussen luisteraar en speaker) te verwijderen. De andere is domweg vanwege het feit dat FOH op het publiek gericht is (en dus WEG van de DJ/artiest). Op de positie van de DJ/artiest dient de monitor FOH DUIDELIJK te overstemmen (anders heeft het geen nut om een monitor te gebruiken).
Als je ze echt hard zet is het slecht voor je oren en onnodig, want je hebt je koptelefoon ook nog. Tenzij je al doof bent.... ;)
Veel DJ's matchen (helaas) met 1 oor (en dan vaak ook nog eens alleen het nieuwe kanaal op PFL)! In dat geval heb je absoluut een monitor nodig. Als je matcht met beide schelpen op (en beide signalen op je koptelefoon) is een monitor vooral handig tijdens de overgangen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 13 december 2001 16:33 schreef huisman het volgende:

[...]

Dat er niets meer van het geluid klopt is waar. Dat er sprake is van "overstuur" (ik dacht altijd dat een auto overstuur kon hebben (weglopen over de voorbanden)) heeft natuurlijk geen relevantie. Een beetje systeem is immers altijd beveiligd tegen overbelasting (anders houdt het het niet lang vol "on the road").
Je auto voorbeeld is nu net 'onderstuur': je stuurt niet genoeg in als je voorbanden wegglijden. Overstuur is wanneer de kont van een auto voorbij wil komen, en dan moet je corrigeren door tegen te sturen, da's teveel sturen: 'overstuur' dus.

Maar voor zover ik weet is 'oversturen' in deze contekst dus ook een te groot (dynamisch) signaal sturen naar een ingang die dat niet trekt, waardoor het signaal wordt afgekapt. (clipping, toch?)

• deepep
heel simpel gezegt is dat de monitoren niet het zaalgeluid representeren, maar puur voor je eigen gebruik is.
daarom moet je altijd je zaalgeluid in de gate houden.

Doe je ding.

• HuismAndré

HuismAndré

Op donderdag 13 december 2001 15:51 schreef deepep het volgende:
Ooh, da's heel eenvoudig. Als jij de knoppen (om wat voor reden dan ook) zo verneukt dat het geluid in de zaal niet te genieten is ben je geen knip voor de neus waard en trap ik je persoonlijk achter (mijn) spullen vandaan (is gelukkig nog nooit gebeurt; ik werk meestal met ervaren DJ's).

Een beetje ervaren DJ weet wanneer (en hoeveel) hij kan accentueren. Staat los van koptelefoon (wrong tool) MAAR voor een goede beoordeling van het effect is een goede monitor WEL belangrijk.

• deepep
Op donderdag 13 december 2001 16:44 schreef huisman het volgende:

[..]

Ooh, da's heel eenvoudig. Als jij de knoppen (om wat voor reden dan ook) zo verneukt dat het geluid in de zaal niet te genieten is ben je geen knip voor de neus waard en trap ik je persoonlijk achter (mijn) spullen vandaan (is gelukkig nog nooit gebeurt; ik werk meestal met ervaren DJ's).

Een beetje ervaren DJ weet wanneer (en hoeveel) hij kan accentueren. Staat los van koptelefoon (wrong tool) MAAR voor een goede beoordeling van het effect is een goede monitor WEL belangrijk.
ja maar de monitoren zijn toch aangesloten op een aparte versterker en die staat direct op een mengpaneel en dus een los onderdeel van de rest van de PA?
ene de meest ervaren dj's gaan ver over hun limiet qua het maximum toelaatbare geluid van de PA mooie voorbeelden zijn: Dimitri, Marcello, Angelo.....

Doe je ding.

• HuismAndré

HuismAndré

Op donderdag 13 december 2001 16:47 schreef deepep het volgende:

[..]

ja maar de monitoren zijn toch aangesloten op een aparte versterker en die staat direct op een mengpaneel en dus een los onderdeel van de rest van de PA?
Ja en? Betekent dit dat de monitoren niet een geluid kunnen produceren dat zo getrouw mogelijk met FOH overeenkomt?
ene de meest ervaren dj's gaan ver over hun limiet qua het maximum toelaatbare geluid van de PA mooie voorbeelden zijn: Dimitri, Marcello, Angelo.....
Mijn ervaring is anders. De bekende DJ's weten dat de geluidsmannetjes (zoals jij ze noemt, ik zou ze geluidsmannen noemen) het systeem met zo'n 6dB overhead instellen en gebruiken dat AF EN TOE (Rene & Da groove, Jean, Klubbheads, Bervoets). De vele "..." daarentegen veranderen vaak de level meters in leeslampjes. Tja, als ze dan zo nodig +6dB+ uit willen sturen draait het geluidsmannetje [sic] het toch lekker 9dB terug??? Of beter... What does this button do???

MUTE!

• TripleM
Op donderdag 13 december 2001 16:47 schreef deepep het volgende:
Het monitor signaal is een directe kopie van het master out signaal, dat er een aparte versterker voor wordt gebruikt heeft daar niets mee te maken.

Als het zaalgeluid door nog een andere mixer wordt geregeld, dan is die er alleen voor om het geluid aan te passen aan de akoestiek van de zaal. Op een op jouw mixer neutrale stand (toonregeling) wordt het geluid afgeregeld, zodat het 'goed' klinkt. Dan kun jij bas/mid/treble toevoegen, het geluid harder/zachter zetten, maar deze effecten zijn dan ten opzichte van de instelling op het 'master' mix console.

• HuismAndré

HuismAndré

Op donderdag 13 december 2001 16:39 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Maar voor zover ik weet is 'oversturen' in deze contekst dus ook een te groot (dynamisch) signaal sturen naar een ingang die dat niet trekt, waardoor het signaal wordt afgekapt. (clipping, toch?)
Yep. We noemen dat echter oversturen en niet "overstuur". Hoewel... Als iemand het maar lang genoeg doet (oversturen) kan iemand anders daar best wel een beetje overstuur van raken ;-)

• deepep
Hehehe wat je zegt ;)
Ik zelf weet de balans goed te vinden tussen monitor/PA alleen kom nog vrij vaak tegen dat het zaakje niet lekker klinkt.
Andere dj's hebben echt schijt aan de mogelijkheden van een PA en peuteren de gain rustig op naar maximaal. Gevolg kennen we allemaal...
Het is gewoon zonde van het geluid, dat hoeft niet hard te staan, als het maar mooi vol klinkt zodat alle tonen mooi tot z'n recht komen.
We zitten trouwens ook nog met de persoonlijke smaak/gehoor>ervaring van een Geluidsman/bedrijf. de een wil meer sub en de ander is schel...en zo kan je eindeloos door kibbelen ;)

Doe je ding.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 11:54

Sick Nick

Drop the top!

[even wat anders]
Mries, ik wil mijn live set 3 deleten, want die upload is niet compleet ;) Dan kan ik hem compleet uploaden.
25 MB eraf, dan 111 MB erop. Dat past nog wel :)
Dus kan je instellen dan ik die even kan deleten en ook uploaden, krijg nu bij beide opties permission denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 26-06 21:26
Ik heb ook een nieuwe mix gemaakt,
en ik zou ook wel graag mijn oude mix vervangen door mijn nieuwe op de ftp...

Hier is alvast de tracklisting :

Planet Funk - Chase The Sun
Dave Kane - The Journey of Zoe (Filterheads Remix)
Fire & Ice - Souvenir De Chine
Mauro Picotto - Like This, Like That
Norman DJ - Electronic Technology (Remix)
Three Drives - Sunset On Ibiza (Yves Deruyter Remix)
PPK - Resurection
Rank 1 - Such Is Life (Marco V Remix)
Minimalistix - Struggle For Pleasure
Hi-Gate - Caned and Unable
Svenson & Gielen - Twisted (Svenson & Gielen Energy Mix)
Persistance of Vision - Sanctuary
Perpetous Dreamer - Sound Of Goodbye
Solid Sessions - Janeiro (Pronti & Kalmani Vocal Mix)
SHOKK - Isnt' It all a little strange (Krazy Nut Mix)
Delerium - Silence (DJ Tiesto Mix)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou kijk jongens, het lijkt nu alsof er nog ruimte is, maar dat komt omdat er mixen weg zijn gehaalt (niet door mij ;)) want als de disk 100% vol is wordt het systeem onstabiel. Dus er kan helaas nu even niks bij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Er is nog steeds niet echt een concrete lijst van mensen die mee willen doen met het sponsoren van diskruimte.. Kan iemand niet een lijstje op z'n website zetten waar je kunt aangeven of je mee wil doen? Als je vantevoren een bedrag van 50 piek rekent dan moeten we een heel eind komen denk ik..

Dan moet echter wel een systeem worden opgezet waar niet zomaar iedereen toegang toe heeft.. Dat vind ik in ieder geval niet echt de bedoeling.. Als ik platen koop en deze mix en upload, wil ik niet dat iedere random bezoeker dat ding kan downloaden voor nop.. Collega DJ's daarentegen uploaden hun eigen mix ook.. hmm.. The GoT DJ Collective :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is wel te fixen met allemaal aparte users. 40 gb kost 319 piek ofzo trouwens, dat lijkt me genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:53
Op vrijdag 14 december 2001 11:18 schreef TripleM het volgende:
Er is nog steeds niet echt een concrete lijst van mensen die mee willen doen met het sponsoren van diskruimte.. Kan iemand niet een lijstje op z'n website zetten waar je kunt aangeven of je mee wil doen? Als je vantevoren een bedrag van 50 piek rekent dan moeten we een heel eind komen denk ik..

Dan moet echter wel een systeem worden opgezet waar niet zomaar iedereen toegang toe heeft.. Dat vind ik in ieder geval niet echt de bedoeling.. Als ik platen koop en deze mix en upload, wil ik niet dat iedere random bezoeker dat ding kan downloaden voor nop.. Collega DJ's daarentegen uploaden hun eigen mix ook.. hmm.. The GoT DJ Collective :o
ik zou zeggen start een topic op djforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 12:38 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

ik zou zeggen start een topic op djforum.nl
En op IDP want daar komt Mries wat meer dan op het dj forum.

Maarre tis wel makkelijk als iedereen gewoon op de hoogte is en zich kan inschrijven voor diskspace :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19:38

Chiron

Moderator Discord
dat zou wel kewl zijn ja

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 26-06 21:26
Op vrijdag 14 december 2001 11:13 schreef Mries! het volgende:
nou kijk jongens, het lijkt nu alsof er nog ruimte is, maar dat komt omdat er mixen weg zijn gehaalt (niet door mij ;)) want als de disk 100% vol is wordt het systeem onstabiel. Dus er kan helaas nu even niks bij :'(
Ik bedoelde dus dat ik mijn nieuwe mix wilde erop zetten, en dat dan de oude mix er af mag. Daar heb je dus niet meer plaats voor nodig.

Verder ben ik ook wel geintereseerd in mee te betalen voor een harddisk voor de ftp.
Ik kan na het weekend ook wel er voor zorgen dat je op mijn site je naam kunt toevoegen als je mee wil doen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6072

Voor degene die er al (lang) op heeft zitten te wachten: 'Marco V. - Godd' is nu uit op vinyl! :9~ Bestellen dus! :)
http://www.only-djs.com/vinyl/vinyl_single.cfm?id=6543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 14 december 2001 15:28 schreef Bazz het volgende:
Voor degene die er al (lang) op heeft zitten te wachten: 'Marco V. - Godd' is nu uit op vinyl! :9~ Bestellen dus! :)
http://www.only-djs.com/vinyl/vinyl_single.cfm?id=6543
Ik heb het nummer nog nooit gehoord.. Eerst horen, dan (misschien) kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 28-06 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 14 december 2001 12:12 schreef Mries! het volgende:
dat is wel te fixen met allemaal aparte users. 40 gb kost 319 piek ofzo trouwens, dat lijkt me genoeg?
Maxtor 40GB (DMax VL40, 5400rpm)
Europc FL 25,- FL 249,- 16-10
Multi PC FL 27,50 FL 255,- 12-12
PC Direct FL 259,- 14-10
Chicon Computers FL 25,- FL 260,- 02-12
Voor 275 piek krijg je een 40 GB schijfje thuisbezorgd *D

Of natuurlijk een Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm)
Cyberdirect.nl FL 30,- FL 277,- 11-12
Multi PC FL 27,50 FL 278,- 12-12
Exile Computer Solutions FL 20,- FL 279,- 06-12
Yorcom Computers & Componenten FL 25,- FL 279,- 11-12
Europc FL 25,- FL 279,- 30-11
1to0 FL 18,- FL 280,- 10-12
Dan ben je voor 298 piek klaar bij 1to0. Maar wij willen opslagruimte, geen snelheid ;) Echter, omdat het jouw verbinding is is men wel bereid om 25 piek extra te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 14 december 2001 15:35 schreef Sick_Nick het volgende:
Dan ben je voor 298 piek klaar bij 1to0. Maar wij willen opslagruimte, geen snelheid ;) Echter, omdat het jouw verbinding is is men wel bereid om 25 piek extra te betalen.
Laten we eerst even kijken hoeveel mensen er hier willen sponsoren, dan kijken we hoeveel diskruimte we kunnen/willen aanschaffen en dan kijken we wel bij wie..

Ik zet over een paar minuutjes een pagina online waar je je kunt 'inschrijven'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

ik zou best mee willen betalen...
alleen je komt wel in een rot periode...

kan ik in januari/februari alsnog mee doen dan ofow :?

btw... ik heb ook een mix gemaakt ik zal uhm ff omzetten in mp3 en dan op me eigen server zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 14 december 2001 15:48 schreef DJ-Jumbo het volgende:
kan ik in januari/februari alsnog mee doen dan ofow :?
Er is vast iemand die het voor wil schieten, desnoods wil ik dat wel doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hmm HD kopen?

* randje werkt in een pc winkel, maar
* randje woont ook nog f*cking ver van mries

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 14 december 2001 16:39 schreef Randy het volgende:
hmm HD kopen?

* TripleM werkt in een pc winkel, maar
* TripleM woont ook nog f*cking ver van mries

:(
Da's ook niet nodig.. Dat geld wordt overgemaakt naar Mries of naar mij of wie dan ook en iemand bestelt die disk online, die wordt afgeleverd bij Mries en klaar ben je..

Ondertussen is het zo ver:

Schrijf je hier in als je diskruimte wil sponsoren (in de vorm van geld dus) voor de GoT DJ FTP! DJ's Only.. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
mja ik wil in principe ook wel meebetalen, maar dan zou 't wel leuk zijn als er wat meer naar de sets wordt geluisterd, en we elkaar wat meer tips & adviezen (indien nodig) geve

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 14 december 2001 16:50 schreef Flat© het volgende:
mja ik wil in principe ook wel meebetalen, maar dan zou 't wel leuk zijn als er wat meer naar de sets wordt geluisterd, en we elkaar wat meer tips & adviezen (indien nodig) geve
Mits je een normaal aantal sets per maand produceert moet dat te doen zijn.. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je iedere week een mix op die FTP gooit en vervolgens klaagt dat ze niet allemaal gehoord/beoordeeld worden.. :)

Maar goed, als er een systeem komt waarbij alleen bepaalde mensen kunnen inloggen heb je denk ik een redelijk serieuze groep gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 14 december 2001 16:44 schreef TripleM het volgende:

[..]

Schrijf je hier in als je diskruimte wil sponsoren (in de vorm van geld dus) voor de GoT DJ FTP! DJ's Only.. 8-)
Erhh, ik en paranoide zijn enzo, heb liever niet mijn e-mail adres zo open en bloot, grijpbaar voor alle spam search engines, dus misschien beter om e-mail adressen niet te laten zien.

* JumpStart heeft maar even tussen brackets extra tekst in e-mail adres gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 14 december 2001 16:57 schreef JumpStart het volgende:
Erhh, ik en paranoide zijn enzo, heb liever niet mijn e-mail adres zo open en bloot, grijpbaar voor alle spam search engines, dus misschien beter om e-mail adressen niet te laten zien.

* JumpStart heeft maar even tussen brackets extra tekst in e-mail adres gezet...
Okee, ik heb de txt file aangepast, zet even achter de @ DITMAGWEG neer.. Da's genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Owkay, ik doe ook mee.

Ik heb mijn reguliere Chello adres erin gezet. Ik wil echt niet dat iemand dat gaat gebruiken voor spam (zoals iemand ook al zo vriendelijk meende te moeten zijn om me op een nieuwsbrief te abbonneren van 3rd base records op mijn msn account. Wibblemoo... Weet jij daar iets meer van? :? )

Dat zou ik op zijn zachtst gezegd erg vervelend vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:53
ieke ben onschuldieg ! nee serieus, ik heb niemand toegevoegd aan die mailinglist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 14 december 2001 17:36 schreef MisterDon het volgende:
Owkay, ik doe ook mee.

Ik heb mijn reguliere Chello adres erin gezet. Ik wil echt niet dat iemand dat gaat gebruiken voor spam (zoals iemand ook al zo vriendelijk meende te moeten zijn om me op een nieuwsbrief te abbonneren van 3rd base records op mijn msn account. Wibblemoo... Weet jij daar iets meer van? :? )

Dat zou ik op zijn zachtst gezegd erg vervelend vinden. :)
damn jij ook al ?????
ik d8 dat ik het in een dronken bui had gedaan ofzow... kon me er iig nix van herrineren...
maarjah... ik krijg zoveel troep

en me mix krijg ik niet omgezet naar mp3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 14 december 2001 16:20 schreef TripleM het volgende:

[..]

Er is vast iemand die het voor wil schieten, desnoods wil ik dat wel doen..
maar ik hou niet van schulden...
ik kijk wel of ik wat kan regelen...

thnx anyway dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 14 december 2001 18:33 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

damn jij ook al ?????
ik d8 dat ik het in een dronken bui had gedaan ofzow... kon me er iig nix van herrineren...
maarjah... ik krijg zoveel troep

en me mix krijg ik niet omgezet naar mp3 :(
Met Lame en Razorlame lukt zoiets toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 14 december 2001 18:13 schreef wibblemoo het volgende:
ieke ben onschuldieg ! nee serieus, ik heb niemand toegevoegd aan die mailinglist
It wasn't me he... ;)

Jaja, en dat moet ik maar geloven. Vooruit dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik doe mee met die GOT DJ's actie ;) al is het alleen maar om is wat anders te kunnen luisteren dan al die BBC1 mixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Ik wil die marco v!!

Maar foutje op de page zegt ie...

En btw, is er maar 1 die mijn nieuwe onderzoekje even heeft gedaan?

4 minuten werk jongens (en meisjes)
Jullie helpen me er enorm mee.
Ik MOET het halen dit project, anders sta ik vanaf februari fulltime bij richer achter de 1200's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 00:13 schreef koosmp3 het volgende:
Ik wil die marco v!!

Maar foutje op de page zegt ie...

En btw, is er maar 1 die mijn nieuwe onderzoekje even heeft gedaan?

4 minuten werk jongens (en meisjes)
Jullie helpen me er enorm mee.
Ik MOET het halen dit project, anders sta ik vanaf februari fulltime bij richer achter de 1200's :)
Owke doe mij de URL nog ff dan want ik kan hem zo snel niet vinden :( Offer ik mezelf wel weer ff op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 15 december 2001 01:07 schreef Reind het volgende:

[..]

Owke doe mij de URL nog ff dan want ik kan hem zo snel niet vinden :( Offer ik mezelf wel weer ff op ;)
Staat hier: Http://members.home.nl/koosmp3/mixmp3/kvl.doc

Maarreh... Koos! Wat denk je nou te bereiken?

1) Ik kan dit niet on-line invullen.
2) Ik moet rondjes kleuren, maar een stift op mijn monitor staat zo slordig.
3) Je spamt als een newbie.
4) Je vragen zijn merendeels (weer) zo dom als het achtereind van een varken.
5) Het wemelt van de taal-/stijl-/spel-/typ-/schrijffouten

Om maar op een slak zout te leggen.... Een torque kan groot of klein zijn, niet sterk. Da's net zoiets als eten dat lekker smaakt (nee; het is lekker en het smaakt goed) en iets wat duur kost (het is duur, het kost veel)

Jaja, ik ben een pietlut. Maar zorg er eerst maar eens voor dat ik het on-line kan invullen, dan doe ik wel mee.

Ik heb trouwens helemaal geen Vestaxen, en ik ga ze ook niet kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 23:40 schreef Reind het volgende:
Ik doe mee met die GOT DJ's actie ;) al is het alleen maar om is wat anders te kunnen luisteren dan al die BBC1 mixen :)
hehe, maar MOS sessions vind ik wel _altijd_ supergoed hoor

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
njah fuckit. Ik verneuk mijn dag wel door er een html van te maken die jullie in kunnen vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 12:15 schreef koosmp3 het volgende:
njah fuckit. Ik verneuk mijn dag wel door er een html van te maken die jullie in kunnen vullen
Goedzo, zo mogen we het horen ;) wij dj's hebben het al druk zat met uitslapen en zijn liever lui dan moe. Ik ga ff een tukkie voor het slapen doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Vandaag weer eens naar Feedback Rdam geweest. Ging speciaal voor de Behringer DX1000. Was trouwens inderdaad 495 piekies. Er staat nog 2 pallets btw :)
Toch maar niet genomen. Ik vond em eigenlijk een beetje aan de grote kant (als je kijkt dat ie niet echt veel kanalen enzo heeft)
Aan de overkant zag ik wel een Eurorack MX 2004A voor fl 680 staan, een MX1804X voor fl 791 en een MX1604A staan.
Ik wil er een synthesizer, sampler, MiniDisk, 2 draaitafels en PC (op aansluiten op de ingangen. Wie o wie van de drie zou ik nemen? MX1804 zag er wel erg strak uit! Hellup!

http://www.behringer.com/eng/products/eurorack/mx2004a.htm
http://www.behringer.com/eng/products/eurorack/mx1604a.htm
http://www.behringer.com/eng/products/eurorack/mx1804x.htm

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Uitgeslapen, filmpje gedraaid in de bios, happie gegeten.. En tijd om te vertellen over gisteren in de Hollywood Music Hall in Rotterdam..

Afgezien van rokjes, laarzen en glitters (my favourite, yummy!) dus de Pioneer CDJ-1000.. Ik kan niet anders zeggen dan: dit is het enige echte alternatief voor vinyl..

Je scratcht met die dingen net zo makkelijk (makkelijker zelfs), backspins, het is allemaal geen probleem.. Dingen als master tempo zijn ook weer aanwezig en voor iedere cd kun je loops en cuepoints opslaan.. De speler ondersteunt CD Text, dit allemaal maakt hem de cd-speler voor in de discotheek..

Inderdaad, niet voor thuis.. Dat kreng kost $1200, ik heb niet naar de prijs in Nederland gevraagd (alleen omrekenen naar guldens klopt vaak niet) maar voor dat geld heb ik 2 Technics draaitafels, en tsja, die heb ik al.. :)

De scratch demo van DJ Silence was errug netjes.. Ik zag hem binnenkomen met z'n platentas (er zaten dus een paar cd'tjes in verstopt) en vroeg me al af waar de platenspelers verstopt waren.. Maar hij ging dus inderdaad een scratch demo geven op de Pioneers.. Sjongejonge wat is die kerel goed.. En het was gewoon op cd-spelers!!!

Zoals ik tegen de Pioneer dude al zei: ik had echt niet gedacht dat het ooit mogelijk zou zijn om alles wat je met vinyl kan, ook met cd-spelers kan.. Maar vanaf nu kan het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Maar die scratch-demo bestond dus uit echt turntablism? En niet zomaar wat gestotter en gebackspin, maag echt juggling etc etc???

Het gevoel zal misschien niet helemaal hetzelfde zijn als met vinyl (die schijf staat tenslotte stil), maar dat is gewoon een kwestie van oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 15 december 2001 17:55 schreef Ornathon het volgende:
Vandaag weer eens naar Feedback Rdam geweest. Ging speciaal voor de Behringer DX1000. Was trouwens inderdaad 495 piekies. Er staat nog 2 pallets btw :)
Toch maar niet genomen. Ik vond em eigenlijk een beetje aan de grote kant (als je kijkt dat ie niet echt veel kanalen enzo heeft)
Is Feedback ook op zondag open? Want ik wil dat ding heel graag hebben, en dan ga ik morgen even langs want 496 piekies is niet duur.

Edit: Blegh, typgebrek... 495 bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25077

Feedback was vorige week toevallig op zondag open wegens uitverkoop. Hoe het met de andere filialen zit weet ik niet, maar bij Feedback in R'dam heb je denk ik een baksteen nodig om binnen te komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Ik hoop dat ie morgen ook open is, anders maandag dan maar. Ik denk dat ik toch maar voor de EURORACK MX1804X ga. Zeker met die mooie 24-bit effect processor.
http://www.behringer.com/eng/products/eurorack/mx1804x.htm

Plaatje op: http://www.behringer.com/images/products/MX1804X/MX1804X_big.jpg

Wat denken jullie ervan...goede keus? Anders ben ik morgen/overmorgen 800 piek armer :).....eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 23:41
Op zaterdag 15 december 2001 18:58 schreef Ornathon het volgende:
Ik hoop dat ie morgen ook open is, anders maandag dan maar.
Doet me aan zo'n klein wandspreukje aan de wand bij onze lokale fietsenmaker denken

"Natuurlijk wil ik het vandaag hebben, als ik het morgen wil, dan bestel ik het morgen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 20-05 13:00
jaaaah heb hem eindelijk !!!!

Marco V. - Godd op vinyl !! FetTT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het form'pje TripleM. Ik ga evt. ook andere DJ fora waar ik kom (DJForum en IDP) vragen of ze willen sponsoren, mensen van IDP gebruiken hem nl. ook.

Bij IDP in een thread heb ik het tussendoor al even vermeld en daar willen nu al 3 a 4 mensen aan meedokken, laat staan dat ik een thread erover open.

Dus, misschien kan je ook nog een aankruisvakje maken, van welk forum ze komen. Als de lijst klaar is kan ik ook makkelijk accounts aanmaken. De mensen die niet meebetalen, krijgen gewoon een algemeen account met bepaalde restricties, denk aan beperkt aantal logins of snelheid. Mensen die betaald hebben krijgen natuurlijk een eigen account, zodat ze nooit heoven te wachten totdat er een "slot" vrijkomt.

Zo zie ik het iig voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Klasse Mries. Goed plan hoor. Dat is het betere werk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Op zaterdag 15 december 2001 19:08 schreef Lampje het volgende:

[..]

Doet me aan zo'n klein wandspreukje aan de wand bij onze lokale fietsenmaker denken

"Natuurlijk wil ik het vandaag hebben, als ik het morgen wil, dan bestel ik het morgen!"

Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

ik ben ook van de partij voor een extra hd voor mries!!! heb mijn naam er al bij gekalkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is feedback(Rotterdam) nou vandaag open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25077

Op zondag 16 december 2001 10:03 schreef kreischer2000 het volgende:
Is feedback(Rotterdam) nou vandaag open?
uitgezonderd van de uitverkoopdagen zijn zij alleen van di t/m za open. Dus moet je iets persee hebben, rest er maar 1 oplossing: baksteen meenemen (niet aan te raden).

Je zou even kunnen kijken of mediamarkt nu Behringers heeft. Achterin hebben ze wel een paar dj spullen liggen.

Net even gevonden:
Feedbackd in Utrecht is vandaag open mocht je ervoor willen reizen *D
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.