"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Dit doet mij toch wel gelijk even wakkergeschudden voorzover ik al ingedommeld was na een lange dag... 800 gulden... Kras... Denon alvast weggestreept. M'n hobby moet wel leuk blijven.Op donderdag 06 december 2001 19:16 schreef MisterDon het volgende:
het grote probleem van de Denons is dat als de laser versleten raakt deze alleen door een professional vervangen kan worden. En dat kost heel veel geld. Zo'n 800 gulden. De laser was overigens na een jaar of twee zo'n beetje op. Kijk eens wat een afschrijving je dan krijgt!
Ik zelf ook nog even verder nagedacht. Belangrijkste is dat ik een speler moet hebben die ik voor langere tijd kan houden, dus kwaliteit staat uiteraard voorop. Die post waarbij je verteld dat je CDN88 gek deed heb ik gelezen... Maar goed, ik neem aan dat je hem voor de zekerheid laat nakijken... of heb je hem ingeruild voor een 1800F (zou wat onbegrijpelijk zijn als ik de specificaties daarvan zie).
Merken als Dap laat ik ook links liggen. Al zullen er mensen zijn die het me aanraden aangezien ik nog geen ervaring heb met het dj gebeuren, mij is geleerd dat als ik iets wil doen, ik het goed moet doen... of anders niet. En ik moet toch ergens voor werken
O ja... ik heb met verscheidene mengpanelen gewerkt voor studiogebruik maar van Dj-mixers heb ik absoluut geen verstand. Als iemand wil, ook graag een tipje hier en daar:
Ik wil in ieder geval de cdspelers aan kunnen sluiten samen met een akai mpc2000xl.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Speler is nagelopen en heeft 24 uur continue staan draaien zonder probs...Op donderdag 06 december 2001 19:54 schreef dopy het volgende:
[..]
Dit doet mij toch wel gelijk even wakkergeschudden voorzover ik al ingedommeld was na een lange dag... 800 gulden... Kras... Denon alvast weggestreept. M'n hobby moet wel leuk blijven.
Ik zelf ook nog even verder nagedacht. Belangrijkste is dat ik een speler moet hebben die ik voor langere tijd kan houden, dus kwaliteit staat uiteraard voorop. Die post waarbij je verteld dat je CDN88 gek deed heb ik gelezen... Maar goed, ik neem aan dat je hem voor de zekerheid laat nakijken... of heb je hem ingeruild voor een 1800F (zou wat onbegrijpelijk zijn als ik de specificaties daarvan zie).
Merken als Dap laat ik ook links liggen. Al zullen er mensen zijn die het me aanraden aangezien ik nog geen ervaring heb met het dj gebeuren, mij is geleerd dat als ik iets wil doen, ik het goed moet doen... of anders niet. En ik moet toch ergens voor werken
O ja... ik heb met verscheidene mengpanelen gewerkt voor studiogebruik maar van Dj-mixers heb ik absoluut geen verstand. Als iemand wil, ook graag een tipje hier en daar:
Ik wil in ieder geval de cdspelers aan kunnen sluiten samen met een akai mpc2000xl.
Misschien is die Behringer 1000 mixer wat voor je? Niet duur, wel goed!
Verwijderd
wazige zin.:?
ROTFLOp donderdag 06 december 2001 21:42 schreef Mries! het volgende:
[...]nummer 1 bovenaan mijn lijstje van wat DJ apparatuur moet zijn is betrouwbaar.
wazige zin.:?
Als ik dit puur gramaticaal correct probeer te snappen, dan is [wat = 'nummer 1 bovenaan mijn lijstje van wat DJ apperatuur moet zijn ] = [betrouwbaar]
Dus, whatever op nummer 1 staat is betrouwbaar
* JumpStart voegt mentaal 'heid' toe aan 'betrouwbaar'
Sorry, ben melig
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Maarre wat las ik nou een enquete over de pdx2000 van vestax? -> Ga ik zo maar is ff invullen dan.
MisterDon dat probleem met je cd spelers al opgelost zag ik -> Ik las vandaag namelijk nog een stukje over een Numark die raar ging doen. Die tascam waar Mries het trouwens over had -> heb ik van het weekend gezien en ik vond um wel indrukwekkend.
Ik had vandaag trouwens een mega lompe actie -> trackmaster uit me fikken laten tyfen en nu is er dus een naald naar de k*o*e
Oftewel ik heb vandaag een sloopdag -> pc naar de knoppe en een trackmaster naar de naaldenhemel geholpen
Gelukkig heb ik nog een laptop en 2* Stanton 500 element liggen
Verwijderd
De cmx3000 lijkt me zo op het eerste gezicht wel een leuke speler... is dat btw het broertje van de cmx5000 of moet ik het zien als een opvolger? Eerst maar even snel de handleiding downen. Ik zal beide pioneers denk ik zowieso even uitproberen.
En bedankt, betrouwbaarheid gaat inderdaad voorop, dus de Tascam denk ik maar laten voor wat het is (al is de prijs wel aantrekkelijk op het moment heheh). En het lijkt me bij dit merk denk toch wat lastiger wanneer het apparaat onderhoud vereist... lijkt me dat ik beter kan kijken naar apparaten die wat gangbaarder zijn, zodat ook eventuele reserve onderdelen wat makkelijker te verkrijgen zijn.
De Behringer ziet er wel uitgebreid genoeg uit. Ik zal zeker niet snel tekort komen, zij het niet dat ik wat ruimtegebrek heb. Ik moet voor de cd speler al ruimte gaan maken, dus een compact mixertje is toch wel gewenst. Zelf zat ik te kijken naar een Stanton RM3S, iets goedkoper dan een Vestax. Iemand ervaringen met Stanton?
Enne Misterdon, hopelijk kun je snel verder grooven met je...
Is een beetje een moeilijk geval: als ik kijk naar de specs (althans de specs die voor een DJ interessant zijn), dan zou ik denken aan een opvolger. Maar als ik dan kijk naar de prijs, zou het een simpel broertje zijn. BTW: wanneer ik van het uiterlijk uit ga, zou ik de 3000 boven de 5000 plaatsen => ziet er wat meer profi uit (niet zoveel poespas aan het uiterlijk).Op vrijdag 07 december 2001 00:35 schreef dopy het volgende:
Bedankt voor de reacties
De cmx3000 lijkt me zo op het eerste gezicht wel een leuke speler... is dat btw het broertje van de cmx5000 of moet ik het zien als een opvolger? Eerst maar even snel de handleiding downen. Ik zal beide pioneers denk ik zowieso even uitproberen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Sorry voor de kick, maar ik zag dat er nog mensen online waren! Ff een koppertje tegen Reind (of lig je al te pittenOp donderdag 06 december 2001 16:04 schreef BtM909 het volgende:
[..]
Die is ook gruwelijk, maar helaas!!!!..... Dit nummer heeft nauwelijks vocals. Wel een aanstekelijk deuntje wat bijna het hele nummer herhaald wordt. Ik heb hem trouwens ook gehoord bij MTV. Die gebruiken hem in hun reclame voor "non-stop hits" begint! Het is wel dezelfde stijl.
Hebben jullie nog meer suggesties? Ik heb er nl. ook nog geen clip van gezien!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ook al zit je met ruimtegebrek, een mixer neemt gewoon een redelijke bult ruimte in. Daar kun je op beknibbelen, maar op mijn eigen mixer na heb ik nog nooit een mixer gezien met en behoorlijke features en een behoorlijke mat. Ik werk dan ook emt een twee kanaals over 19" verdeeld. Dat kan dus wel, alleen is er bijna geen fabrikant te vinden die zulke eigenwijze spullen maakt (ik hou wel van eigenwijs, maar dat laat zich niet echt raden...)
Ik weet natuurlijk niet wat je wilt spenden, maar als ik jou was zou ik nu gaan voor een combinatie van een Behringer 1000 en een Numark 34.
De Behringer omdat het een mixer is die ongeloofelijk veel features heeft voor een onzinnig lage prijs. (Een dubbele 7 kanaals mixer met cross en nette eq met basskill voor 7 meier vind ik erg weinig).
De Numark 34 omdat het een buitengewoon betrouwbare speler is (ik heb er stad en land mee afgezeuld zonder een enkel probleem) die een berg leuke features mee draagt, een perfecte snelstart heeft, goedkoop in onderhoud is, geen gedonder met overslaande CD's kent en een scherpe prijs heeft.
Bovendien kleuren ze erg gelikt bij elkaar; beide zilverkleurig.
Voor een mille of drie moet dat te vinden zijn. En dan heb je een waanzinnig leuke set bijelkaar.
En dan moet je niet gaan zeuren dat je 19" * 8HE niet kunt herbergen hoor.
Hee, das scherp opgemerkt. Ik zat exact met hetzelfde idee! Wat wil Pioneer hier nou mee?Op vrijdag 07 december 2001 01:00 schreef universal creations het volgende:
[..]
Is een beetje een moeilijk geval: als ik kijk naar de specs (althans de specs die voor een DJ interessant zijn), dan zou ik denken aan een opvolger. Maar als ik dan kijk naar de prijs, zou het een simpel broertje zijn. BTW: wanneer ik van het uiterlijk uit ga, zou ik de 3000 boven de 5000 plaatsen => ziet er wat meer profi uit (niet zoveel poespas aan het uiterlijk).
Maar Pioneer is uberhaupt een beetje wazig bezig; altijd waren ze heer en meester met de single players en ineens komen er dubbelaars op de markt. Ik denk dat ze heel graag zo een stukje Denon en Numark-markt willen wegsnoepen.
Ook de Pioneer 3000 en de nieuwste Denon lijken bedriegelijk veel op elkaar hoor!
Ik heb niks tegen Pioneer; ze maken bijvoorbeeld geweldige koptelefoons, maar met de CD dubbelaars kan ik me niet van de indruk onttrekken dat ze knetterhard aan het copieren zijn!
Hopla! Weer meer voer voor een lekkere discussie zou ik zo zeggen!
Nee.Op donderdag 06 december 2001 16:27 schreef koosmp3 het volgende:
[..]
En je kunt er haast van uitgaan dat als je draait dat je de PDX2000 kent.
Maar ik ben maar een beginneling. Ik draai pas 19 jaar.
Get a life man!
Je verwacht toch serieus niet dat ik alle merken en types van mixers, draaitafels, koptelefoons, CD spelers, microfoons, equalizers, limiters, compressors, versterkers, crossovers, boxen, noise-gates, processors, interlinks en god weet wat nog meer voor zooi uit mijn hoofd ga kennen!

Ongeloofelijk.
Ik heb dus echt zo'n ongelofelijke kolerehekel aan mannetjes die iets net nieuw hebben en dan gaan gillen "heb je dat niet?".
Of bij nieuwe muziek... Ook zoiets! "Heb je die plaat niet? Die moet je echt hebben, anders tel je niet meer mee!"
Maar dat zal wel een naar trekje van de sjacherijnige ouwe DJ Don zijn... Kan er niet zo erg goed tegen.
Maar succes met je onderzoek!
Val mij er alleen niet mee lastig. Draaien is soms al vermoeiend. Er over praten met dumbasses regelmatig nog meer...
Op vrijdag 07 december 2001 05:12 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Maar dat zal wel een naar trekje van de sjacherijnige ouwe DJ Don zijn... Kan er niet zo erg goed tegen.
Val mij er alleen niet mee lastig. Draaien is soms al vermoeiend. Er over praten met dumbasses regelmatig nog meer...
Verwijderd
Maar ik weet er nog maar weinig van...
Verwijderd
Headphone section with level control and PFL selector
- PFL ?wasda?
naalden:
past elke naald/element draaitafel?
QUARTZ ?
what the fuck is dat?
horloge merk
en hoe controleer ik op speling in de arm..
en weet nou niemand iets waar ik echt zef kan zoeken
zonder jullie met vervelende vragen lastig te vallen?
misschien een boek ofzow..
ik probeer veel te lezen en zoeken..
alleen ik kan geen pagina vinden die
nederlands is..
en echt de termen aagneeft
meestal is het alleen globaal en geen technische stuff..beetje jammer..
btw.. alles wat ik hier leer zet ik zelf op een pagina
qua termen dan he
als je dus wat zoekt moet je ff naar me site gaan binnenkort... (geen commerciele site overigens)
PFL staat voor Pre Fade Listen(ing), je kunt dus naar een bron luisteren zonder dat de faderstand hierop van invloed is..Op vrijdag 07 december 2001 11:19 schreef DJ-Jumbo het volgende:
- PFL ?wasda?
Yep, een naald zit op een element en het element schroef je aan de arm.past elke naald/element draaitafel?
Die mag iemand anders oplossen, ik weet dat het te maken heeft met de Direct Drive aandrijving, 'Quartz locked speed adjustment'. Volgens mij is dat een bepaalde manier om de 0 speed (precies 33.333333 RPM) te garanderen ofzo, zie hier.QUARTZ ?
what the fuck is dat?
Beweeg er eens wat mee..en hoe controleer ik op speling in de arm..
Ik zoek altijd met Google.. Zoeken op "mixer PFL" ofzo levert je gegarandeerd een link op waar de afkorting wordt uitgelegd, enz.en weet nou niemand iets waar ik echt zef kan zoeken
Klopt, volgens mij is die er ook niet.. Lees veel productbrochures en schaaf je Engels wat bij..ik probeer veel te lezen en zoeken.. alleen ik kan geen pagina vinden die nederlands is.. en echt de termen aagneeft
De 2000MKII gebruikt een Sharp loopwerkje van nog geen f 100,- per stuk. Plaatsen van dit loopwerkje kost een klein half uurtje. Totaal dus onder de f 300,- (als je normale prijzen hanteert ;-)Op donderdag 06 december 2001 19:16 schreef MisterDon het volgende:
...Van pure irritatie heb ik toen de Numark ingeruild tegen een Denon 2000F MKII (dat is die zwarte met een rode en een groene knop). Die was jarenlang de wereldstandaard voor dubbel CD spelers. Was ook een erg fijne speler, maar het grote probleem van de Denons is dat als de laser versleten raakt deze alleen door een professional vervangen kan worden. En dat kost heel veel geld. Zo'n 800 gulden. De laser was overigens na een jaar of twee zo'n beetje op. Kijk eens wat een afschrijving je dan krijgt!
De Gemini CDJ-20 is een zeer leuk alternatief voor mensen die het geld niet hebben (of over hebben) voor een Pioneer CDJ-100. Er is echt niets mis met deze speler (behalve dan die, voor Pioneer users, vreemde cue methode (zoals ook op de Numark zit)). De (afgeschafte) Gemini CD-240 is overigens OOK een prima apparaat (dubbele speler). Gebruikt precies dezelfde loopwerkjes als jouw Numark (geldt overigens ook voor de CDJ-20).Merken als DAP en Gemini behandel ik verder niet. Het zal naar de lage prijzen er van best leuk zijn, maar voor het echte werk denk ik dat je dat niet nodig moet hebben.
Vreemde van dit (Sony KSS-213A) loopwerk is dat het in de CDJ-20 op wonderbaarlijke wijze in staat is om de volledige focus test CD af te spelen (iets wat geen enkele CD-speler, inclusief ALLE Pioneer, Denon en Numark units, is gelukt). De nieuwe Gemini CDX-602 is trouwens NIET zo'n lekker apparaat (IMO). Ach, vernieuwing is niet altijd verbetering. Gelukkig heb ik nog een paar CD-240's in kunnen kopen zodat ik een aantal mensen (met een beperkt budget) nog blij kan maken met een CD-speler die een prima prijs/prestatie-verhouding heeft.
Ben ook razend benieuwd hoe de Pioneer CMX-3000 zal presteren...
André Huisman (www.new-line.nl)
In principe past elk DJ element bij een DJ draaitafel. WEL is het zo dat elementen geoptimaliseerd zijn voor een bepaald type gebruik. OOK is het zo dat als een arm speling heeft, sommige elementen beter niet gebruikt kunnen worden.Op vrijdag 07 december 2001 11:19 schreef DJ-Jumbo het volgende:
...
naalden:
past elke naald/element draaitafel?
...
Een motor heeft een referentie nodig. Soms gebruik je daarvoor het lichtnet (50Hz), bijvoorbeeld in je wekker radio. De duurdere draaitafels gebruiken een kristal als referentie (quartz oscillator). Vandaar dus dat "Quartz". Aangezien een kristal maar op EEN frequentie kan oscilleren is er een slim schakelingetje nodig dat WEL variabel is MAAR nog steeds kan refereren aan deze stabiele frequentie. We noemen dat een PLL (Phase Locked Loop). Als de PLL "gelocked" is betekent het dat het "gerefereerd" aan de crystal oscillator is.QUARTZ ?
what the fuck is dat?
horloge merk
Marketing heeft dit alles (uiteraard) totaal misbruikt in hun oneindige onwijsheid. Vandaar alle misverstanden.
Bijvoorbeeld: In tegenstelling tot wat iedereen (inclusief Technics ZELF) schreeuwt, is de SL-1200 ALLEEN "quartz" gestuurd als het groene ledje brandt. Als je de pitch slider gebruikt wordt een ander type oscillator (free running RC of LC) gebruikt. Deze is namelijk WEL variabel.
Vele andere draaitafels (stukken nieuwer dan de SL-1200) en vrijwel alle betere CD-spelers gebruiken een kristal (quartz oscillator) in combinatie met een PLL en een programmeerbare deler om een stabiele (en toch regelbare) referentie te krijgen.
Zijn we d'r nog???
Door hem beet te pakken (zoals je normaal doet voor je de naald op de plaat zet) en heen en weer te wiebelen. Je moet vrijwel geen speling voelen (en zeker geen stoterige speling). Niet te gek scheuren aan dat ding natuurlijk ;-)en hoe controleer ik op speling in de arm..
Ik ben bezig met een "glossary" database op m'n site waarin de meeste van deze termen zo duidelijk mogelijk (?) uitgelegd gaan worden.en weet nou niemand iets waar ik echt zef kan zoeken
Begin er maar aan te wennen dat je zonder Engels tegenwoordig bijna niets meer kunt doen.ik probeer veel te lezen en zoeken..
alleen ik kan geen pagina vinden die
nederlands is..
Dus: Opletten tijdens lessen Engels ;-)
Ik wordt altijd "beschuldigd" van het tegenovergestelde ;-)meestal is het alleen globaal en geen technische stuff..beetje jammer..
De Numark Pro TT1 en Vestax (model weet ik zo ff niet) waren toch de eerste die dat hadden op draaitafel gebied? Dat hele PLL gebeuren doel ik dan opOp vrijdag 07 december 2001 12:43 schreef huisman het volgende:
Vele andere draaitafels (stukken nieuwer dan de SL-1200) en vrijwel alle betere CD-spelers gebruiken een kristal (quartz oscillator) in combinatie met een PLL en een programmeerbare deler om een stabiele (en toch regelbare) referentie te krijgen.
En heeft de zogenaamde kloteklik op een technics hier ook niet iets mee te maken?
Dat groene lampje gaat branden ten teken dat de pitch 0% is... zit je daar heel erg in de buurt (fractie van millimeters) dan wil ie nog weleens in die 0% stand klikken, erg irritant
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Oooh dat! Nou, ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit meegemaakt dat ie in die stand klikte.. Tenzij ik dat dus wildeOp vrijdag 07 december 2001 16:58 schreef Ener-G het volgende:
Die klik van de standaardwaarde van de pitchcontrol, beweeg de pitchschuif maar eens over het midden heen, dan voel je een duidelijke 'klik'.
Dat groene lampje gaat branden ten teken dat de pitch 0% is... zit je daar heel erg in de buurt (fractie van millimeters) dan wil ie nog weleens in die 0% stand klikken, erg irritant
Net wat Ener-G zegt: als je dicht in de buurt van de 0% pitch zit, dan wil -zeker bij oudere, wat meer versleten SL12xx exemplaren- binnen 2 mm van het 'klik' punt het lampje al gaan branden: dan werkt de Quartz lock, en kan je fijn stellen wat je wilt, maar heeft dan weinig nut: als dat LEDje aan is, zit je hoe dan ook op 33 of 45 rpm.Op vrijdag 07 december 2001 17:05 schreef TripleM het volgende:
[..]
Oooh dat! Nou, ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit meegemaakt dat ie in die stand klikte.. Tenzij ik dat dus wilde
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Oh oh, ik zal toch niet door je aangeklaagd worden he straks als je niet meer kan typenOp vrijdag 07 december 2001 04:48 schreef MisterDon het volgende:
Okee, het is al laat, maar ik heb me zowat een rsi lopen schijven voor Dopy, dus dat is nu ff mijn missie!
Ook al zit je met ruimtegebrek, een mixer neemt gewoon een redelijke bult ruimte in. Daar kun je op beknibbelen, maar op mijn eigen mixer na heb ik nog nooit een mixer gezien met en behoorlijke features en een behoorlijke mat. Ik werk dan ook emt een twee kanaals over 19" verdeeld. Dat kan dus wel, alleen is er bijna geen fabrikant te vinden die zulke eigenwijze spullen maakt (ik hou wel van eigenwijs, maar dat laat zich niet echt raden...)
Ik weet natuurlijk niet wat je wilt spenden, maar als ik jou was zou ik nu gaan voor een combinatie van een Behringer 1000 en een Numark 34.
De Behringer omdat het een mixer is die ongeloofelijk veel features heeft voor een onzinnig lage prijs. (Een dubbele 7 kanaals mixer met cross en nette eq met basskill voor 7 meier vind ik erg weinig).
De Numark 34 omdat het een buitengewoon betrouwbare speler is (ik heb er stad en land mee afgezeuld zonder een enkel probleem) die een berg leuke features mee draagt, een perfecte snelstart heeft, goedkoop in onderhoud is, geen gedonder met overslaande CD's kent en een scherpe prijs heeft.
Bovendien kleuren ze erg gelikt bij elkaar; beide zilverkleurig.
Voor een mille of drie moet dat te vinden zijn. En dan heb je een waanzinnig leuke set bijelkaar.
En dan moet je niet gaan zeuren dat je 19" * 8HE niet kunt herbergen hoor.
Die behringer kost overigens maar 500 piek nu als ik het niet verkeerd heb. En hij is echt wel uitgebreid genoeg om er later nog wat apparatuur aan te hangen
Ik zal hem gelijk even bekijken naast de andere mixers zodra ik er aan toe kom.
Wat ik wil spenderen? Ja, dat is moeilijk te zeggen. Ik denk dat ik een grens zal trekken bij 5000 piek, maar als het voor minder kan, waarom niet. Zolang ik er maar leuke dingen mee kan doen. Ik bedoel, een 2 kanaals mixertje en twee huis, tuin en keuken cdspelertjes is goedkoper, maar daar doe ik niet zoveel mee. Die nieuwste pioneer enkel cdspeler lijkt me heel stoer maar om nou straks 10000 piek uit te trekken voor een dj setje gaat weer te ver. Het is en blijft een hobby.
Kan je me trouwens uitleggen hoe het zit met een laser? Ik bedoel, met een hifi cdspeler heb ik nog nooit een laser hoeven vervangen.
Zijn er overigens in Rotterdam / Dordrecht waar je terecht kunt voor cd's (niet doelen op marco borsato cd's natuurlijk
Bedoelen we wel deze?: http://www.behringer.com/images/products/DX1000/DX1000medium.jpg
En trouwens. Ben ook een beetje aan het pingelen op mijn synth. Heb net een Akai S2000 sampler erbij en wil dat ook op een mengpaneel hebben. Is het een probleem om die aan te sluiten op de Behringer. Veel tafels met 16 kanalen lijken vooral mono kanalen te hebben. Waarvoor dat?
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Verwijderd
Verwijderd
Als het goed is heb je mijn mix al gedownloadOp vrijdag 07 december 2001 18:11 schreef Density het volgende:
Zie onderstaande link in mijn sig. Je kan altijd nog contact opnemen met deze gasten om een demootje naar ze te sturen
luilakOp vrijdag 07 december 2001 19:22 schreef Reind het volgende:
[..]
Als het goed is heb je mijn mix al gedownloaddus als jij nou is ff wat regelt voor me
Verwijderd
Ik kan je link helaas niet aan het werk krijgen maar de Behringer die ik bedoel is echt de DX1000 als ik Feedback mag geloven: 225 euro.Op vrijdag 07 december 2001 18:01 schreef Ornathon het volgende:
Ik zag die Behringer 1000 zelfs voor fl 999 staan. Waar vind je die voor 500???? Wil em kopen voor kerst.
Bedoelen we wel deze?: http://www.behringer.com/images/products/DX1000/DX1000medium.jpg
En trouwens. Ben ook een beetje aan het pingelen op mijn synth. Heb net een Akai S2000 sampler erbij en wil dat ook op een mengpaneel hebben. Is het een probleem om die aan te sluiten op de Behringer. Veel tafels met 16 kanalen lijken vooral mono kanalen te hebben. Waarvoor dat?
Die S2000 moet je er op kunnen aansluiten. De reden dat veel tafels juist met monokanalen werken heeft een aantal redenen. Microfoons en elektrische gitaren bijvoorbeeld, zijn mono. Voor studiogebruik is het handig wanneer het mengpaneel over monokanalen beschikt. Dit maakt de studio een stuk flexibeler. Veel synthesizers hebben naast de masteruitgang ook nog aparte uitgangen. Deze kun je meestal monogebruiken.
Denk maar aan je S2000:
Je hebt een stereo uitgang. Wanneer je de uitgangen uitbreiding hebt moet je ook een sample kunnen uitsturen door bijvoorbeeld output 5 van je sampler.
Doe ik morgen, ik moet nu weg naar een feest. Lekker draaien!Op vrijdag 07 december 2001 17:52 schreef dopy het volgende:
[..]
Kan je me trouwens uitleggen hoe het zit met een laser? Ik bedoel, met een hifi cdspeler heb ik nog nooit een laser hoeven vervangen.
Ff simpele vraag, waar is de dateq xtc het goedkoopst te verkrijgen?
Bij ali op de hoekOp vrijdag 07 december 2001 20:30 schreef koosmp3 het volgende:
He jongens. Ik heb weer geld...
Ff simpele vraag, waar is de dateq xtc het goedkoopst te verkrijgen?
Euhm ik zou als ik jou was is ff wat online zaken gaan af lopen zoeken. Grote kans dat je hem daar wel ergens voor een 1500,- kan bemachtigen. Enne geld over? doe mij een beetje -> kan ik me A&H halen
Yep druk geweest vandaagOp vrijdag 07 december 2001 19:26 schreef Ener-G het volgende:
[..]
luilak
[..]
Bij ali op de hoek
Euhm ik zou als ik jou was is ff wat online zaken gaan af lopen zoeken. Grote kans dat je hem daar wel ergens voor een 1500,- kan bemachtigen. Enne geld over? doe mij een beetje -> kan ik me A&H halen
[..]
Joah, het goedkoopste waar ik m nu voor kan krijgen is 1400.
Maar misschien dat jullie nog iets goedkopers weten he. Zal er morgen even 1 gaan halen.
Bedankt, bedankt! ga morgen gelijk even langs Feedback R'dam.
Linkje doet het wel, maar de site ligt down zo te zien. Kom nu niet eens op www.behringer.com. Vaag.
500 gulden is niet duur voor een mixer. Had eigenlijk meer verwacht. Wou eigenlijk een goedkopere Folio hebben, maar was allemaal mono. Heb nu een cheapo Alecto waarvan de mono het alleen nog maar doet...dan klinkt mijn Yamaha AN1x helemaal nergens naar.
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat we met z'n allen een schijfje moeten sponseren voor Mries. Mries een 100Gb schijfje zou dat voldoende wezenOp vrijdag 07 december 2001 23:35 schreef Mries! het volgende:
ehm jongens de FTP is nu echt nokjesvol, er wordt af en toe wat door een andere admin wat weggehaald omdat als de bak 100% gevuld is, hij wel eens wil crashenIk kan nu echt geen extra ruimte meer vrijmaken
Eigenlijk wel een goed idee....Op zaterdag 08 december 2001 00:45 schreef Reind het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we met z'n allen een schijfje moeten sponseren voor Mries. Mries een 100Gb schijfje zou dat voldoende wezen
Als wel nou met zijn allen ff wat bijlappen, kunnen we die server lekker vol stampen.
Dus wie is voor?
Op vrijdag 07 december 2001 22:05 schreef koosmp3 het volgende:
probeer de duitse online shops eens, zijn ook zeer goedkoopOp vrijdag 07 december 2001 22:01 schreef Reind het volgende:
[..]
Bij ali op de hoek
[..]
Joah, het goedkoopste waar ik m nu voor kan krijgen is 1400.
Maar misschien dat jullie nog iets goedkopers weten he. Zal er morgen even 1 gaan halen.
http://www.stantonmagnetics.com/stingray/tt_str860.asp
eruuug fijne dingen
k heb alleen nog niet zoveel vinyl
edit: eentje is genoeg
Audi A8 W12 6.0
Ja. Ik heb altijd begrepen dat proffessionele CD-spelerlasers op een hoger voltage draaien dan eigenlijk ontworpen. Dat doen ze om sneller dan standaard spelers signaal op te pikken. Daardoor sluiten ze wel sneller.Op vrijdag 07 december 2001 17:52 schreef dopy het volgende:
[..]
Tenminste, dat is het verhaal wat ik een keer van een td'er heb begrepen. En het lijkt wel te kloppen.
Overigens gisteren met twee Pioneer 500's en een XTC staan draaien. Dat is toch ook wel leuk speelgoed hoor. Die Pioneer spelertjes zijn wel wat basic; de nieuwere spelers hebben een stuk meer zooi on board, maar het is misschien ook het overwegen waard. Tegenwoordig zijn ze toch wat minder nerveus dan voorheen.
Lekker, niet een maar twee pop-ups. Heel irri!Op vrijdag 07 december 2001 18:11 schreef Density het volgende:
Zie onderstaande link in mijn sig. Je kan altijd nog contact opnemen met deze gasten om een demootje naar ze te sturen
Verwijderd
Nu las ik geloof ik een tijdje geleden dat jij nog een Numark CDN34 had staan en die wilde verkopen.
Heb je hem nog steeds en wil je hem nog steeds verkopen?
Is ie nog wel in goede staat enzo?
En wat is de prijs, anders add je me maar ff bij icq:
138330681
Woeha! Dat is al een paar maandjes terug zeg!Op zaterdag 08 december 2001 16:52 schreef mark_dabomb het volgende:
...
Nu las ik geloof ik een tijdje geleden dat jij nog een Numark CDN34 had staan en die wilde verkopen.
Heb je hem nog steeds en wil je hem nog steeds verkopen?
...
Nee, die heb ik echt niet zolang rente laten trekken. Het schijnt dat ie nu zijn dagen staat te slijten in een tent waar ze alleen maar Afrikaanse oenga-boenga muziek draaien. Wel ff wat anders dan de straffe plaatjes die ik er doorheen joeg.
Ik heb em dus niet meer. Maar een beetje zoeken zal best een betaalbare speler opleveren hoor. Nieuwe lasers erin en dan moet je wel heel veel pech hebben als ie gaat klooien.
Succes met de zoektocht.
Verwijderd
Ah, je laat me dan natuurlijk wel weten hoe de mixer is, toch?Op vrijdag 07 december 2001 22:45 schreef Ornathon het volgende:
Dopy >
Bedankt, bedankt! ga morgen gelijk even langs Feedback R'dam.
Linkje doet het wel, maar de site ligt down zo te zien. Kom nu niet eens op www.behringer.com. Vaag.
500 gulden is niet duur voor een mixer. Had eigenlijk meer verwacht. Wou eigenlijk een goedkopere Folio hebben, maar was allemaal mono. Heb nu een cheapo Alecto waarvan de mono het alleen nog maar doet...dan klinkt mijn Yamaha AN1x helemaal nergens naar.
Hoe zit het met de ruis, zijn de faders soepel en voelen ze ook stevig aan? Als je hem nu natuurlijk al in je bezit hebt. Ik heb zelf trouwens ook een tijdje een folio gehad. In mijn geval een voorbeeld dat goedkoop geen duurkoop was. Btw, tenzij je er zelf gek op bent, moet je eens gaan rommelen met de Emu ESI2000. Net als de S2000 een budget sampler, alleen kan je er veel meer mee dan alleen maar samplen. En tweedehands kosten beide samplers hetzelfde. tip tip tip...
Die Yamaha vind ik wel een goede synth, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt.
Verwijderd
Heheh, als ik die mixers van Pioneer zie dan kan ik bijna begrijpen dat de spelers basic zijnOp zaterdag 08 december 2001 14:23 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Ja. Ik heb altijd begrepen dat proffessionele CD-spelerlasers op een hoger voltage draaien dan eigenlijk ontworpen. Dat doen ze om sneller dan standaard spelers signaal op te pikken. Daardoor sluiten ze wel sneller.
Tenminste, dat is het verhaal wat ik een keer van een td'er heb begrepen. En het lijkt wel te kloppen.
Overigens gisteren met twee Pioneer 500's en een XTC staan draaien. Dat is toch ook wel leuk speelgoed hoor. Die Pioneer spelertjes zijn wel wat basic; de nieuwere spelers hebben een stuk meer zooi on board, maar het is misschien ook het overwegen waard. Tegenwoordig zijn ze toch wat minder nerveus dan voorheen.
Waar geef je persoonlijk de voorkeur aan. Mixers met 10 cm faders zoals de xtc, of de kortere die ik eigenlijk op elke Vestax zie zitten (jaja, deze jongen kijkt erg ver... kortere faders betekend kleinere mixer?)
Bedankt voor het verhelderen van het laservraagje
Verwijderd
Want dat is eigenlijk ook mijn vraag, en wat moet ie nog opbrengen hedendaags?
Ik vind de lengte van faders meestal niet zo belangrijk. Ik zie ook niet in waarom iemand lange faders wil als je pas op het laatste stukje hoort dat er een mix aankomt. Doe mij maar korte dus.Op zaterdag 08 december 2001 18:00 schreef dopy het volgende:
[..]
Heheh, als ik die mixers van Pioneer zie dan kan ik bijna begrijpen dat de spelers basic zijn
Waar geef je persoonlijk de voorkeur aan. Mixers met 10 cm faders zoals de xtc, of de kortere die ik eigenlijk op elke Vestax zie zitten (jaja, deze jongen kijkt erg ver... kortere faders betekend kleinere mixer?)
Bedankt voor het verhelderen van het laservraagje
De faders op die Behrinher zijn wel lang. Ze lopen waanzinnig soepel. (soeleler dan Alps, het zijn Panasonics. Erg mooi) Is een mixer met een keurige geluidskwaliteit ook.
Maar wel een grote bak als je weinig ruimte hebt...
Even voor de duidelijkheid. Ik heb de speler dus niet meer. Hij was prima, alleen kocht ik de 88 (maar dat zal zo langzamerhand iedereen hier wel weten...Op zaterdag 08 december 2001 18:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Maar MisterDon, is de Numark wel goed???
Want dat is eigenlijk ook mijn vraag, en wat moet ie nog opbrengen hedendaags?
Een goede tweedehands moet je voor zo'n 1250 piek kunnen vinden. Voor mijnder zal het ook wel lukken, maar ik ben bang dat je dan een ouwe afgeroste disco of kroegspeler krijgt. Daar zou ik niet aan beginnen.
Eigenlijk moet je tegen iemand aanlopen die de zooi heeft gekocht en er achter komt dat ie DJen niks vindt. Dat soort mensen bestaan echt!
tja... nu nog 1 vinden die een a&h in de aanbieding heeftOp zaterdag 08 december 2001 19:13 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je tegen iemand aanlopen die de zooi heeft gekocht en er achter komt dat ie DJen niks vindt. Dat soort mensen bestaan echt!
...:::everybeat.nl
Nee joh die moet je nieuw kopenOp zaterdag 08 december 2001 19:38 schreef Ome_Les het volgende:
[..]
tja... nu nog 1 vinden die een a&h in de aanbieding heeft
Heb de behringer nog niet. Ik denk dat ik thuis bepaalde mensen wat hintjes ga uitdelen. Misschien staat ie dan wel onder de kerstboom binnenkort
Amd1400@1500,512ddr,midiman-ding, Alecto 4-kanaals roestbak, S2000, Yamaha AN1X, Samson Servo 260 versterker, 2x JBL 4206 monitortjes. Software: Cubase vst-r6 (geloof ik), fasttracker, acid, Gigasamler, wavelab, soundforge, rebirth en reason.
Met de S2000 doe ik heeeelemaal niks. Gebruik Reason ervoor en het klinkt gewoon goed. S2000 klinkt wat feller, maar acht ja. De AN1X vind ik zelf wel een cool ding. Je komt alle bekende trancegeluidjes tegen in de presets, maar vind de filters bv net niet ver genoeg gaan. Ook mag het wel vat vetter. Maar voor de 1395 die ik er een jaar geleden voor had betaald (bij Peter Verspuy) vind ik het op zich wel netjes.
Verwijderd
Alleen er was altijd een site, waar een vraag en aanbod gedeelte bij zat, alleen ben ik de naam kwijt, iemand enig idee?
Nu heb ik weer wat anders gevonden(ik wil nog steeds wel weten welke site het is!), nl. twee in Amerika gekochte Gemini cdj20's. Dat lijkt me gewoon een leuke speler, alleen is ie in NL duurder dan in Amerika volgens mij.
Hij is hier nl. bij New-line 769 gulden (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=142)
Maar hij is bij competitionsound $174.36(http://www.competitionsound.com/cdj20.html, dat lijken mij US Dollars, als we dat omrekenen met de huidige wisselkoers [quote teletekst]u koopt 248.75[/quote teletekst] per 100 is dat dus, dan wordt het 174.36 x 248.75/100 = 433,7205 gulden, dat scheelt toch aanzienlijk.
Nu hier nog shipping & Tax bijkomt zal dit ook wel wat hoger liggen, alleen ik neem aan dat ze dan alsnog geen 769 gulden kosten?
Kut, alleen maar naar Can en USA, maar boeit niet, ik kan hem toch wel ff ergens anders vonden voor ongeveer dezelfde prijs! Dus is hierbij mij vraag of ik dit goed zou kunnen doen?
Verwijderd
Verwijderd
Bedenk wel dat die amerikaanse gemini's op 110 volt lopen, en ik weet niet of ze om te schakelen zijn...
Ik zou eens in Duitsland kijken, of anders bij andere winkels in Nederland. New-line is niet de goedkoopste (misschien wel de beste
Wat wel eens gebeurt is dat de tracking servo gain bij een DJ CD-speler hoger gezet wordt. Voordeel daarvan is namelijk dat hij beter tegen krassen kan. Nadeel is dat het loopwerk meer geluid gaat maken (en in principe harder slijt). Voor DJ gebruik is die extra herrie geen probleem (en vaak is de laser al af voordat de spoeltjes de geest geven). Er zijn echter (helaas) verdomd weinig "fabrikanten" die slim genoeg zijn om dit te doen. De meesten kopen het complete chipsetje inclusief loopwerk en stouwen dat 1:1 in hun spelers (waarna ze roepen dat ze na jaren ontwikkeling (van de opgeklopte lucht brochure) met dit product op de markt zijn gekomen ;-)Op zaterdag 08 december 2001 14:23 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Ja. Ik heb altijd begrepen dat proffessionele CD-spelerlasers op een hoger voltage draaien dan eigenlijk ontworpen. Dat doen ze om sneller dan standaard spelers signaal op te pikken. Daardoor sluiten ze wel sneller.
Verwijderd
www.djservice.comOp zondag 09 december 2001 13:47 schreef mark_dabomb het volgende:
weet iemand dan url's van goede duitse onlineshops?
maarja, hun service is slecht... niet kopen daaro
Vanaf maandag gaan de laatsten weg voor f 749,- (eindejaarsaanbieding, op=op).Op zondag 09 december 2001 10:10 schreef mark_dabomb het volgende:
Dag mensen, ik ga dan toch maar op zoek naar een andere tweedehands cd-speler.
Alleen er was altijd een site, waar een vraag en aanbod gedeelte bij zat, alleen ben ik de naam kwijt, iemand enig idee?
Nu heb ik weer wat anders gevonden(ik wil nog steeds wel weten welke site het is!), nl. twee in Amerika gekochte Gemini cdj20's. Dat lijkt me gewoon een leuke speler, alleen is ie in NL duurder dan in Amerika volgens mij.
Hij is hier nl. bij New-line 769 gulden (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=142)
Kopen in het buitenland? Kun je doen natuurlijk. Paar dingen:
- Onthoud waar die belastingcentjes, die de Nederlandse staat bij de prijzen gooit, voor gebruikt worden...
- Garantie. Gemini Europe zal hem NIET repareren (zijn ze immers ook niet verplicht). Je zult hem dus naar Amerika moeten sturen.
- Service. Is moeilijk een prijskaartje aan te hangen, helemaal als je niet gewend bent service te krijgen.
- Voeding. Veel USA apparaten kunnen alleen maar op 120V/60Hz werken.
Verwijderd
Nu vroeg ik of er geen garantie op zat, eerst zei die van nee, en later werd het ineens een jaar, zijn "eigen zaakje" zit in Middelbeers (bij eindhoven/tilburg)
Ik neem aan dat ik dit niet kan vertrouwen?
Ik ben nog steeds op zoek naar duitse shops?
Verwijderd
ook duitse pagina's

gruwelijk?
alleen uhm... kan je dan niet net zo goed een CD speler nemen
Verwijderd
Maar goed, een heel zootje dual cdspelers gezien en moet toch zeggen dat het steeds moeilijker wordt om te kiezen. Die pioneer ziet er gewoon goed uit. Alleen lijkt die jog dial mij niet zo stevig.
Numark leek mij wel stevig in elkaar te zitten. De Denon cdspelers vond ik persoonlijk het best aanvoelen, alleen zit ik nog steeds een beetje aan te hikken tegen het idee wanneer ik een keer de lasers zou moeten vervangen.
De Behringer mixer (DX1000) voelde ook goed aan moet ik zeggen. En maar 500 piek. Helaas was hij wel ERG groot van formaat. Toch maar een kleinere nemen.
Verder ga ik toch ook maar even bij Duitse winkels kijken.
O ja, die nieuwste pioneer, cdj1000 geloof ik, jeeeee, geweldig gaaf ding. Daar moet iedereen even mee gespeeld hebben. Die grote draaischijf erbovenop is gewoon nog es drukgevoelig ook! Maar goed, dat wordt net iets teveel van het goede.
ugh, dan kan je nog beter DAP kopen. mccrypt zuigt echt. en voor 1000,- (of ietsjes meer) kan je toch een (veel) betere dubbele cdspeler kopen ???Op Sunday 09 December 2001 14:28 schreef mark_dabomb het volgende:
Yup, dat klopt wel ja, nog even een heel ander vraagje, er wordt mij een MC Cript dubbele cd-speler aangeboden voor 1000 piek.
Nu vroeg ik of er geen garantie op zat, eerst zei die van nee, en later werd het ineens een jaar, zijn "eigen zaakje" zit in Middelbeers (bij eindhoven/tilburg)
bv Gemini CD-240 (1250,- bij new-line)
of een Numark CDN-20s ofzow (1270,-)
ik zal ff een foto maken van een studio waar ik wel eens werk.... daar zegt die soundcraft u tegenOp Sunday 09 December 2001 13:27 schreef Reind het volgende:
Owke voor de mensen die knoppengeil zijn
Ik heb ff foto's gemaakt van de soundcraft gemaakt die in de produktie studio staat van Midland FM.
Kun je mooi als achtergrond gebruiken.
[afbeelding]
Hier klikken voor een groot formaat.
[afbeelding]
Hier klikken voor een groot formaat.
McCrypt is toch dat Conrad merk? Daar zou ik nog geen dubbeltje aan uitgeven. Laat staan tweedehands zonder garantie (of met een beetje...).Op Sunday 09 December 2001 14:28 schreef mark_dabomb het volgende:
Yup, dat klopt wel ja, nog even een heel ander vraagje, er wordt mij een MC Cript dubbele cd-speler aangeboden voor 1000 piek.
Flamen tegen CD? Lijkt me niet zo heel erg slim hier, baasje! Niet doen hoor!Op Sunday 09 December 2001 17:31 schreef DJ-Jumbo het volgende:
http://dj-equipment.pagina.nl/
ook duitse pagina's
[afbeelding]
gruwelijk?
alleen uhm... kan je dan niet net zo goed een CD speler nemen

I rest my case!Op Sunday 09 December 2001 18:46 schreef wibblemoo het volgende:
[..]
ugh, dan kan je nog beter DAP kopen. mccrypt zuigt echt. en voor 1000,- (of ietsjes meer) kan je toch een (veel) betere dubbele cdspeler kopen ???
bv Gemini CD-240 (1250,- bij new-line)
of een Numark CDN-20s ofzow (1270,-)
Numark 20 nemen dan.
Verwijderd
neej man...Op Sunday 09 December 2001 20:51 schreef MisterDon het volgende:
Flamen tegen CD? Lijkt me niet zo heel erg slim hier, baasje! Niet doen hoor!
ik bedoelde meer in de zin van...
als ie zo automatisch is kan je net zo goed een CD speler kopen... cd's zijn een stuk goedkoper te krijgen dan vinyl
don't get me wrong...
I (L) to play CD's
alleen jah... heb net draaitafels..
dusse CD spelers staan komende tijd weer ff stil...
maar met oud en nieuw komen ze weer vol op in gebruik...
gah mezelf niet voor lul zetten met me draaitafels waarmee ik net 2 nummer in 10 sec kan laten over lopen...
(na 10x oefenen dan he
btw.
zijn jullie al line-up's aan het maken voor oud&nieuw?
ik gah me eigen home-party houden dusse....
ben al lekker aan het oefenen
ff kijken wie er komt en wat er gedraait moet worden...
ik denk dat ik om 12 uur Masters of symphony aanzet...
lekker nummertje
Verwijderd
damn...Op Sunday 09 December 2001 21:38 schreef wibblemoo het volgende:
volgens mij weet je niet echt wat line-up betekend. line-up is de lijst van de DJ's die op een bepaald feest draaien. watj jij bedoelt is een "set". dus dat je van te voren je platen uitzoekt en daar op oefent. (ben ik zelf niet zo gek op, hou meer van improvisatie)
FOUTJUH
ff apeldoorn bellen...
jah was druk bezig met type maar werd iedere keer gestoort door msn...ondanks dat ik afwazig stond..
ik hou ook van improviseren...
en ik hou er ook van om gewoon voor mezelf te draaien...
als je een fout maakt
no one care's behalve ik zelf dan... maar van fouten valt te leren
als je ze maar erkent en uitzoekt hoe je het dan beter had kunnen doen...
maar als ik een feestjuh geef dan wil ik natuurlijk geen fouten maken...
en niet echt een hele set maken..
maar wel uitzoeken wat het lekkeste bij elkaar past...
maarjah... ieder ze eigen stijl
jij draait ws. ook al een stuk langer en beter dan mij
Maar een playlist maken? Nee, ik kijk lekker wat mijn publiek leuk vindt. Daar speel ik op in.
Zoals altijd.
Verwijderd

afwazig is ik ben er wel maar ben te wazig om te chatten
doe toch niet zo moeilijk op mijn wazige momenten
Verwijderd
Als anderen trouwens weten of ze in Nederland voor ongeveer dezelfde prijs te verkrijgen zijn, roep dan alsjeblieft. Als het even kan krik ik liever de Nederlandse economie op. Maar goed, als ik kijk naar de prijs van de cdn88 bij Feedback, 3400nlg (dik 1500 euro) dan ben ik geneigd bij onze duitse buurjongetjes te kopen.

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
De Behringer is inderdaad wel groot ja. Toch lijkt het me (zeker voor die 500) een lekker ding! Trouwens bij welke Feedback zag je em voor 500 staan? Vraag me af of ze bij elke Feedback hetzelfde kosten.
Damn 116 paginas..
Niks bijzonders -> ga maar weer slapenOp maandag 10 december 2001 01:09 schreef BOMBER het volgende:
Kan iemand kort samenvatten wat hier te lezen valt..
Damn 116 paginas..
Da's wel een heel nette prijs hoor! Lijkt me een goede deal. Check ff hoe het met garantie zit natuurlijk...Op zondag 09 december 2001 22:36 schreef dopy het volgende:
He Misterdon, op de djladen site staat de cdn34s voor 740 euro's en de 88 voor 1022 euro's, dat zijn toch wel redelijke prijzen? (de cmx3000 staat er voor 1170).
Als anderen trouwens weten of ze in Nederland voor ongeveer dezelfde prijs te verkrijgen zijn, roep dan alsjeblieft. Als het even kan krik ik liever de Nederlandse economie op. Maar goed, als ik kijk naar de prijs van de cdn88 bij Feedback, 3400nlg (dik 1500 euro) dan ben ik geneigd bij onze duitse buurjongetjes te kopen.
Post jij nog ergens anders?Op zondag 09 december 2001 22:37 schreef Flat© het volgende:
edit: in de verkeerde thread gereplied... da's dom![]()
Nee, dat kost me tenminste 116 pagina'sOp maandag 10 december 2001 01:09 schreef BOMBER het volgende:
Kan iemand kort samenvatten wat hier te lezen valt..
Damn 116 paginas..
Oh ja... Dat was ik net van plan. ThX voor de tip!Op maandag 10 december 2001 01:31 schreef Reind het volgende:
[..]
Niks bijzonders -> ga maar weer slapen
Hmm ik ga binnenkort weer es bij een kennis van me langs, die heeft een DDA Profile 56 kanaals (foto is niet in zijn studio btw):Op zondag 09 december 2001 13:27 schreef Reind het volgende:
Owke voor de mensen die knoppengeil zijn
Ik heb ff foto's gemaakt van de soundcraft gemaakt die in de produktie studio staat van Midland FM.
Kun je mooi als achtergrond gebruiken.

en een Otari Status 18R:

Eigenlijk ook maar eens een digicam mee naartoe nemen..
Owke jij wintOp maandag 10 december 2001 12:24 schreef TripleM het volgende:
[..]
Hmm ik ga binnenkort weer es bij een kennis van me langs, die heeft een DDA Profile 56 kanaals (foto is niet in zijn studio btw):
[afbeelding]
en een Otari Status 18R:
[afbeelding]
Eigenlijk ook maar eens een digicam mee naartoe nemen..
Nou nee, hij laat me absoluut niet aan de knoppen namelijk..Op maandag 10 december 2001 12:54 schreef Reind het volgende:
Owke jij wint
Op zondag 09 december 2001 10:10 schreef mark_dabomb het volgende:
Maar hij is bij competitionsound $174.36(http://www.competitionsound.com/cdj20.html, dat lijken mij US Dollars, als we dat omrekenen met de huidige wisselkoers
Dit heet ook wel: jezelf rijk rekenen.u koopt 248.75[/quote teletekst] per 100 is dat dus, dan wordt het 174.36 x 248.75/100 = 433,7205 gulden, dat scheelt toch aanzienlijk.
Nu hier nog shipping & Tax bijkomt zal dit ook wel wat hoger liggen, alleen ik neem aan dat ze dan alsnog geen 769 gulden kosten?
Er gaat namelijk 22% belasting en invoerrechten berekend worden. Niet alleen over die 175 dollar, maar ook over de $60-$100 verzendkosten die je gaat krijgen. Zal ik het nog eens voor je uitrekenen?
$175+$80=$255
$255*2.5=f637.5
f637.5*1.22=f777,-
Dat komt dus verdomde dicht in de buurt van die 769 gulden!!!
Zou ik me alle ellende niet voor op de hals halen
cheapassOp zondag 09 december 2001 21:02 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
neej man...
ik bedoelde meer in de zin van...
als ie zo automatisch is kan je net zo goed een CD speler kopen... cd's zijn een stuk goedkoper te krijgen dan vinyl
enneh ga je mond spoelen als je zulke uitspraken doet
cd is niet te vergelijken met vinyl
die discussie van cd vs. vinyl hebben we al gehad hier

Yups. Die discussie hebben we idd al gehad.Op maandag 10 december 2001 14:31 schreef Ener-G het volgende:
cheapass
enneh ga je mond spoelen als je zulke uitspraken doet
cd is niet te vergelijken met vinyl
die discussie van cd vs. vinyl hebben we al gehad hier
* LangTall die hard aan het sparen is voor een setje CDJ-1000's
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
Hij zal wel in elke feedback zoveel kosten. Misschien wel in meer winkels dan alleen feedback. Aangezien ik hem in een duitse winkel ook voor ongeveer die prijs heb gezien heb ik het idee dat het geen "actieprijs" van feedback is maar van Behringer zelf. De ene winkel geeft je de korting, een andere pakt zelf de korting als extra winst.Op zondag 09 december 2001 23:38 schreef Ornathon het volgende:
dopy>
De Behringer is inderdaad wel groot ja. Toch lijkt het me (zeker voor die 500) een lekker ding! Trouwens bij welke Feedback zag je em voor 500 staan? Vraag me af of ze bij elke Feedback hetzelfde kosten.
Verwijderd
is dat in de winkel zelf?Op maandag 10 december 2001 18:52 schreef dopy het volgende:
[..]
Hij zal wel in elke feedback zoveel kosten. Misschien wel in meer winkels dan alleen feedback. Aangezien ik hem in een duitse winkel ook voor ongeveer die prijs heb gezien heb ik het idee dat het geen "actieprijs" van feedback is maar van Behringer zelf. De ene winkel geeft je de korting, een andere pakt zelf de korting als extra winst.
DX1000 sraar op de website voor 699 nl.
scheelt wel ff 200
als het alleen 500 in de winkel is...
kan jij mij dan vertellen wat de DX 500 moet opbrengen ?
of is dat dezelfde prijs als in de online winkle
Verwijderd
Die website van Feedback klopt nooit. Zo eens een harddiskrecorder gehaald met 5Gb harde schijf. Kom ik thuis zit er een 810mb schijf in die meer herrie produceerde dan een Boeing 747 op 2 meter afstand. Uiteindelijk hebben ze die, maar niet met plezier, voor me omgewisseld voor een 5Gb IBM (lekker stil).Op maandag 10 december 2001 19:13 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
is dat in de winkel zelf?
DX1000 sraar op de website voor 699 nl.
scheelt wel ff 200
als het alleen 500 in de winkel is...
kan jij mij dan vertellen wat de DX 500 moet opbrengen ?
of is dat dezelfde prijs als in de online winkle
Ik heb net een folder binnengekregen met een uitverkoop. En zondag was ik naar Feedback in Rdam gegaan. Als ik niet verkeerd heb gekeken was hij ook daar 500 piek. Er staat een hele stapel dus je hoeft je niet te haasten.
Mijn koptelefoon is ook naar de klote (wat niet???) en nu moet ik een nieuwe hebben (voor vrijdag want dan moet ik weer ergens draaien)...
Nou heb ik 2 problemen, te weten:
a) welke moet ik nemen
b) waar is deze voor een leuke prijs te halen
Hij moet natuurlijk een mooi geluid kunnen weergeven en wat voor mij ook belangrijk is, is dat hij mooi om je oren sluit, dus headphones a la technics 1200 bla bla vallen voor mij af. Ik denk nu aan een Sony MDR-V700DJ maar deze kost ongeveer 4 meiers. Is dat een headphone waard?????
Hoop snel jullie reacties te kunnen lezen!
En over die koptelefoons. Ik heb zelf een Sennheiser HD535. Sluit zo lekker dat je er warme oren van krijgt
En waar heb je die gekocht als ik vragen mag???Op maandag 10 december 2001 20:10 schreef wibblemoo het volgende:
ik hou van me v700 DJ, goeie aankoop, was de 350,- wel waard (al moet ik zeggen dat ik niet veel andere heb getest
Dit topic is gesloten.