ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Gottegot, nou jochie, wees maar héél trots! Ga maar aan je mamma laten zien. En dan is het daarna tijd voor je papje, je medicijntjes en je middagdutje.Op donderdag 22 november 2001 12:21 schreef bloasfist het volgende:
jammer dat een "externe" nu post 2500 jat!
Of, zoals de amerikanen zo prachtig en zwaar sarcastisch kunnen zeggen: "Good for you!"
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Stoere jongen hoorOp donderdag 22 november 2001 12:21 schreef bloasfist het volgende:
Maar ga inderdaad nu maar weer buiten spelen.
Mries ik ben er trouwens voor om een nieuw w8woord e.d op die ftp te knallen want dan kunnen zulke ********* niet meer leechen
't was maar een (flauw) grapje hoor. Relax even.Op donderdag 22 november 2001 12:25 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Gottegot, nou jochie, wees maar héél trots! Ga maar aan je mamma laten zien. En dan is het daarna tijd voor je papje, je medicijntjes en je middagdutje.
Of, zoals de amerikanen zo prachtig en zwaar sarcastisch kunnen zeggen: "Good for you!"

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Dit topic is heilig en die geintjes zijn niet leuk meer, net zoals dat gezeik of dit topic niet dicht kan en we niet is met deel 2 moeten beginnenOp donderdag 22 november 2001 12:27 schreef bloasfist het volgende:
[..]
't was maar een (flauw) grapje hoor. Relax even.
Flauw ? Jazeker, errug. Grap ? Neuh. Relaxed ? Joh, ik zal er echt niet slapeloos van worden. Wat zei mama ervan ?Op donderdag 22 november 2001 12:27 schreef bloasfist het volgende:
[..]
't was maar een (flauw) grapje hoor. Relax even.
* JumpStart gaat nu met Netscape Editor (Netscape 4.5 laat me niet inloggen !) IE 5.50 alle pagina's en images op HD poten, ter archivering.
voor geinteresseerden, hij staan o pde FTP in /DJ-FreSh/
de tracklist maak ik op verzoek
Ga jij es lekker dat liedje van Lebbis & Jansen zingen, je mag zelf raden welke ik bedoel..Op donderdag 22 november 2001 12:21 schreef bloasfist het volgende:
Als jij je trouwens interesseert voor het nummer van een reply in een topic waar je nooit komt (en ook niks te melden hebt) dan weet ik ook meteen wat het gemiddelde niveau van die andere 1500 posts van je is..
Back to the wheels of steel!
Verwijderd
Dat kan dan best jah, want ik zat vaak vroeger te kijken hoe men het dee bij lokale discotheken, en remde ze hem af door zachtjes met je vinger af te remmen aan de buitenkant van je draaischijf... Ik draai of aan de as of ik rem of duw hem heel zachtjes tegen het vinyl..Op donderdag 22 november 2001 12:23 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Bijsturen op 'kloontjes' gaat vaak beter door de as beet te pakken en mee of tegen de richting te draaien. Lukt op een SL12x0, te veel kracht, maar op zo'n soundlab wel.
Over miskoop bedoelde ik niet dat de kwaliteit slecht zou zijn, maar dat ik eerder misschien voor minder een identiek aparaat kan aanschaffen... thnx voor de tips al alvast
/me waarder het zeer...
Grtz
Ik heb mijn Trackmaster 2 AL MP op 3-3.5 staan, zeker niet meer dan dat.. Ik scratch niet dus ik heb niet meer nodig..Op donderdag 22 november 2001 12:21 schreef Reind het volgende:
Naalddruk voor een stanton is +/_ 5gram en de antiskating moet op 0
Verwijderd
Ahh ok, nee ik begrijp dat je dat verhaal niet wil gaan intikken, maar op welke trefwoorden kan ik het beste zoeken, want ik zou de query "arm het best kunt afstellen" nie echt weten hoe ik dat in het engels moet opschrijven...Op donderdag 22 november 2001 12:21 schreef Reind het volgende:
[..]
Naalddruk voor een stanton is +/_ 5gram en de antiskating moet op 0 -> Zoek ff een site op waar bescreven staat hoe je je arm het best kunt afstellen want ik heb nu ff geen zin om dat hele verhaal op te typen. Het komt er op neer dat je eerst het 0 punt op zoekt (je arm zweeft dan als het ware) en dan pas met je gewicht aan het draaien slaat.
Wat betreft die technicsen -> neem de SL1200MKII maar want die MK3 kost meer en voor die paar nutteloze functies hoef je hem niet te kopen. Spaar je weer geld uit en daar kun je platen van kopen. En technics is de standaard dus een miskoop doe je niet/me draait op TT1's van Numark en das ook geen miskoop en ze zijn nog goedkopoer ook als fde technics
Want misschien krijg ik hem dan nog fftjes beetje stabiel, want nu sta hij bijna op het zwaarst en lijk me best slecht voor me platen...
Verwijderd
Ik heb niet echt verschil gehoord, ik weet alleen dat als ik (volgens mij noem je dat een) cuepoint heb, en ik wil hem erin knallen, stuiter de naald en ben ik way off beat.. kheb vele capriolen uit gehaald, iets lichter hoger antiskating op max, maar hij blijf stuiteren, element kan het niet aan liggen, die doe het op die andre perfect, alleen dat gewichtje misschien secuur af stellen, of die arm is gewoon wack...Op donderdag 22 november 2001 13:15 schreef TripleM het volgende:
[..]
Ik heb mijn Trackmaster 2 AL MP op 3-3.5 staan, zeker niet meer dan dat.. Ik scratch niet dus ik heb niet meer nodig..
Dan wordt het ff graaien dus...
Want tjah, kvind zonde dat al me mooie classics vern**kt worden door zo'n cheap ass soundlab...
(no flaim intended)
Nee, helaas, het is helemaal NIETS. De prijs/prestatie verhouding is overigens goed want het kost ook helemaal niets.Op maandag 19 november 2001 21:48 schreef DJ-Jumbo het volgende:...
maar ik had dus ff een vraagie
...nu zat ik is wat over site's te bladeren...
en nou kwam ik een leuk setje tegen
(mengpaneel, 2x gare draaitafels) genaamd
Gemini First Mix 2.0 voor een leuk prijsjuh van 600nogwat
nu begrijp ik dat het wel echte amateur sjit zal zijn...
maar 600 piek staat me wel aan...
en aan kwaliteit hecht ik niet zo veel waarde..
dat komt wel als ik veel geld verdien
maar mijn vraag is dus...
heeft iemand ervaring met dit setje?
zo jah
is het wat om met vinyl te beginnen?
Met de XL-20 kun je NIET mixen. Waarom niet? De draaitafel heeft GEEN PITCH.
Wat is een goed beginnerssetje dat ook nog eens een behoorlijke verkoopwaarde heeft (voor het geval je het weer wilt verkopen)? Een setje van 2 x XL-500 met Stanton 500's en een PS-525 is zo ongeveer wel het goedkoopst werkbare wat ik kan verzinnen. Zit je totaal op zo'n f 1840,- (yep, is een stuk duurder dan de f 600,- voor dat andere (niet bruikbare) setje).
Mocht je iets zoeken dat nog goedkoper is (waarbij ik wel op wil merken dat ik het persoonlijk niet echt eens ben met de kwaliteit van het product), kijk dan eens naar de DAP T-1000 (tja, helaas een belt drive draaitafel) met een Dap Silicon. Ben je, totaal, voor zo'n f 1050,- klaar.
TOCH zou ik je willen adviseren om, indien mogelijk, door te sparen voor die set van f 1840,-
(Hopelijk niet te veel reclame voor m'n shop gemaakt?).
André Huisman (www.new-line.nl)
http://www.new-line.nl/active.asp?idCategory=30Op donderdag 22 november 2001 13:16 schreef dj-krok het volgende:
[..]
Ahh ok, nee ik begrijp dat je dat verhaal niet wil gaan intikken, maar op welke trefwoorden kan ik het beste zoeken, want ik zou de query "arm het best kunt afstellen" nie echt weten hoe ik dat in het engels moet opschrijven...
Want misschien krijg ik hem dan nog fftjes beetje stabiel, want nu sta hij bijna op het zwaarst en lijk me best slecht voor me platen...
Verwijderd
thnx,,,Op donderdag 22 november 2001 13:34 schreef huisman het volgende:
[..]
http://www.new-line.nl/active.asp?idCategory=30
Op marktplaats.nl staat op dit moment een aanbieding, 2 Technics draaitafels en een D&R mixer voor 1800 piek. Is ook een heel leuk beginnerssetje..Op donderdag 22 november 2001 13:25 schreef huisman het volgende:
Wat is een goed beginnerssetje dat ook nog eens een behoorlijke verkoopwaarde heeft (voor het geval je het weer wilt verkopen)? Een setje van 2 x XL-500 met Stanton 500's en een PS-525 is zo ongeveer wel het goedkoopst werkbare wat ik kan verzinnen. Zit je totaal op zo'n f 1840,- (yep, is een stuk duurder dan de f 600,- voor dat andere (niet bruikbare) setje).
Okee, mijn poging om ook een mooi hoesje voor mijn mix te maken (Jumpstart, niet meteen afzeiken svp

Dit is als het ware een toevoging van mij om de feestvreugde te verhogen he.
Ff kijken of er genoeg ruimte op de servers nog te vinden is om ze er als bitmapjes op te zetten, dan kunnen jullie ze high-res printen (en voor veul doorverpatsen als superillegale bootleg natuurlijk.
Verwijderd
Hehhee superillegale bootleg...Op donderdag 22 november 2001 14:19 schreef MisterDon het volgende:
D&R... Dat staat toch voor dreun en ruis?
Okee, mijn poging om ook een mooi hoesje voor mijn mix te maken (Jumpstart, niet meteen afzeiken svp)
Dit is als het ware een toevoging van mij om de feestvreugde te verhogen he.
Ff kijken of er genoeg ruimte op de servers nog te vinden is om ze er als bitmapjes op te zetten, dan kunnen jullie ze high-res printen (en voor veul doorverpatsen als superillegale bootleg natuurlijk.)
Nee leuk gebryced.. kzal alleen dat lettertype nie zo bol maken, maak de font beetje onduidelijk, verder alles top, nu nog beetje details zoals arcade ofzo erbij flikkeren en streepies code... MrDon-004 code enzo
suc6
Dan mag ik dus wel..Op donderdag 22 november 2001 14:19 schreef MisterDon het volgende:
D&R... Dat staat toch voor dreun en ruis?
Okee, mijn poging om ook een mooi hoesje voor mijn mix te maken (Jumpstart, niet meteen afzeiken svp)
D&R zijn trouwens prima mixers vriend, tenminste dat waren het altijd wel.. Way meer dan mijn budget meestal, maar ach.. Dat zijn de meeste dure studio spulletjes.. Daarom ga ik af en toe es kijken in de studio van een kennis van me, kan ik weer even
Verwijderd
Op jaapvr.tripod.com staan een aantal fotoshop dingetjes van mij, waaronder een hoesje wat ik ooit gemaakt heb voor een verschrikkelijk slechte mix (2 pitchless cd-spelers), van verschrikkelijk vervelende plaatjes (clubby hardtrance etc). Maar het ging erom dat ik een hoesje maakte als tekenopdracht (ik zat toen in de derde
Verwijderd
Uit die aanbieding vind ik dit stukje:Op donderdag 22 november 2001 13:47 schreef TripleM het volgende:
[..]
Op marktplaats.nl staat op dit moment een aanbieding, 2 Technics draaitafels en een D&R mixer voor 1800 piek. Is ook een heel leuk beginnerssetje..
ERG verdacht!Ik koop elke 2 jaar nieuwe SL's omdat het voor mij belasting aftrekbaar is en niet omdat ze niet goed zouden zijn ofzo.
Als hij zelf al zegt dat ze niet goed zouden zijn, WAAROM dan de moeite doen om te verkopen en nieuwe kopen? En er geld op toe geven?!? Ikke niet snappen...
Kan van alles zijn.. Kan een manier zijn om gejat spul kwijt te raken, kan gewoon iemand zijn die om de 2 jaar nieuwe spullen wil en kan kopen.. Niet teveel over nadenken, ernaartoe, spul uitproberen en hopsekee..Op donderdag 22 november 2001 15:47 schreef Bazz het volgende:
Als hij zelf al zegt dat ze niet goed zouden zijn, WAAROM dan de moeite doen om te verkopen en nieuwe kopen? En er geld op toe geven?!? Ikke niet snappen...
Als er een plekkie op Mries z'n server is dan staat 'ie er zodadelijk, mét plaatjes. Online zal 'ie hier gelinked worden ZONDER alle foto's erbij.
__________________________________________[rest niet meer in het archief]
Nu op Mries z'n server, in /djsets/Got_Forum_archief_2500/
how_to_become_a_dj_-_archive_(with_separate_images).zip
en hier online, zonder foto's/plaatjes: How to become a Dj - Archive (no images).zip
('Save As...' werkt het makkelijkste.)
Gaat Mries nou die server nog wat groter maken of opschonen zodat er weer wat meer zooi op kan?
* TripleM doet mee!
shut up!! ga terug naar je grindbak ofzoOp donderdag 22 november 2001 18:32 schreef Jos_The_Boss het volgende:
wordt het niet eenz tijd voor een deel 2 van dit topic? 51 pagina's.....
over die cd hoesjes, ik zal es kijken of ik wat inelkaar kan fotosoepen voor mijn mix (niet dat ik denk dat dat een mega groot succes gaat worden ofzo
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
het kost alleen veel tijd moeite geld en frustratie. je bent gelijk al 3 jaar bezig om je echt te richten op een stijl die je goed vindt. en probeer daarna nog eens aan de bak te komen. je ziet hoeveel replies er zijn, dus dat geeft wel weer hoeveel mensen er meebezig zijn. dit alles kan je natuurlijk vergeten als je voor beroemdheid gaat of het gewoon doet om aandacht van de tjikkies te krijgen... je moet dan wel hielenlikken en kontkussen... aan jou de eer...
U is ietwat vermoeiend...Op donderdag 22 november 2001 18:32 schreef Jos_The_Boss het volgende:
Deze thread is namelijk gelardeerd met dit soort opmerkingen die noch bij de regelmatige posters van deze draad, noch bij de heren Jag en JvS erg gewaardeerd worden.
Voor overig commentaar verwijs ik u derhalve vriendelijk doch dringend naar de afdeling "Lieve adjes" of "Stoute usertjes".
Verwijderd
Producers zijn mij heilig. Plaatjesdraaiers strijken de eer op.

/me is bang dat ie nu aan de hoogste boom opgehangen word, want dit is schelden in de kerk
Verwijderd
ik vertel mijn eigen ervaring.. ben zelf al 10 jaar aan de technics verslaafd.. en ik zie mensen komen en gaan... mensen die net 2 jaar bezig zijn, en totaal geen verstand van muziek hebben, maar toch op bekende plaatsen en feesten terecht komen, en ik heb ook gezien hoe ze dat doen... het is dus een kwestie van keuzes maken,... ga ik voor de muziek of .... je kent de andere mogelijkheid wel..
Verwijderd
en dj en producers zijn moeilijk met elkaar te vergelijken... sommige djs kunnen waanzinnig mixen en aanvoelen wat het publiek wil.. maar geen tracks maken... en producers kunnen ook heel slecht mixen... dus ieder zijn ding...
Verwijderd
Verwijderd
geen deel2Op donderdag 22 november 2001 18:32 schreef Jos_The_Boss het volgende:
gewoon een heel DJ Forum
zodat zukkelz als jij niet kunnen gaan huilen als het wat te gr00t word

zie links nog ff
Verwijderd
Eindelijk een DJ die het wel begrijpt ! Verder meng ik me nu niet in de discussie, want ik moet weg, maar ik zou 'm graag willen houden als er hiervoor ruimte is.Op donderdag 22 november 2001 18:58 schreef vibe_line het volgende:
ik ben het met je eens dat djs overgewaardeerd worden en te arrogant bezig zijn. producers zitten in kleine studios dag en nacht achter elkaar om mooie tracks te bouwen waar een dj van kan profiteren... maar dj of producer... waar doen we het voor... voor de kick en publiek toch?
En we doen het zeker met z'n allen voor de kick !
Verwijderd
jou mening toch?Op donderdag 22 november 2001 18:54 schreef Prankster het volgende:
Wat een stelletje serieuze figuren die DJ's. Ik heb ze nooit gemogen. Pronken met de waren van een ander.
/me is bang dat ie nu aan de hoogste boom opgehangen word, want dit is schelden in de kerk![]()
maar...
zie jij de producers al achter de draaitafel staan in een discotheek
Verwijderd
Wat je hier zegt is ook absoluut waar, maar het gaat mij nu even om het algemene publiek. Het 'klootjesvolk' wat naar de feesten gaat zeg maar. Die hebben er geen benul van wie wat produceert, het is alleen maar DJ dit en DJ dat. En dat gaat jeuken op een gegeven moment, als je snapt wat ik bedoel.Op donderdag 22 november 2001 19:05 schreef wibblemoo het volgende:
hoeveel DJ's zijn er die zelf produceren ? enne die producers worden echt wel gewardeerd hoor, door de DJ's zelf. het is een beetje contra... zonder DJ geen producers en zonder producers geen DJ's
Maar nogmaals, ik moet nu weg, ik lees later de reacties wel. Succes allen !
Verwijderd
Erhh, niet alle DJ's over één kam scheren alsjeblieft. Ik ken er die zwaar arrogant zijn, en media geil op de koop toe, maar ik ken er ook die zelf ook produceren. En ik ken ook mensen die het gewoon puur voor de hobby/lol doen zonder enige vorm van publiciteits geilheid.Op donderdag 22 november 2001 18:54 schreef Prankster het volgende:
Wat een stelletje serieuze figuren die DJ's. Ik heb ze nooit gemogen. Pronken met de waren van een ander.
/me is bang dat ie nu aan de hoogste boom opgehangen word, want dit is schelden in de kerk![]()
Pas als een DJ echt een nummer claimt, zonder het gemaakt te hebben, dan is het echt fout, maar dat gebeurt bijna nooit. Vergeet even niet dat een DJ niet puur een 'eindgebruiker' is, platenkeuze en mix techniek voegen iets toe aan platen zelf. Het idee dat een DJ volledig op de achtergrond moet blijven en geen waardering mag krijgen voor het eindresultaat (te weten: mensen die uit hun dak gaan) vind ik daarom onterecht.
[EDIT]
Wat voor feesten bedoel je dan ?Het 'klootjesvolk' wat naar de feesten gaat zeg maar. Die hebben er geen benul van wie wat produceert, het is alleen maar DJ dit en DJ dat.
Ik weet zeker dat een gemiddelde Dance Valley bezoeker, of Innercity, of Extrema Festival, of Impulz ganger best wel door heeft dat producers essentieel zijn voor de muziek.
Dat iemand wild is van, zeg, Sven Väth, betekent dat ze het type muziek van die DJ willen horen, niet omdat het Sven Väth IS. Tenminste, zo werkt dat binnen mijn vriendenkring.
Verwijderd
Lekker ding, maar ik zit nog met wat vraagjes. Zo zit er een REC uitgang (of ingang?) op (is dit een vorm van send/return?). Verder heeft hij twee masters en een Booth uitgang.
De vraag is: wat moet ik met die 2e master, de booth (toch gewoon voor de speakers achter de draaitafels?) en vooral die REC uit of ingang?
de master 2 is voor een 2e versterkerset zeg maar.. de rec staat voor record en daar kan je een md/iets anders wat muziek opneemt aanhangen.. kan je je liveset opnemenOp donderdag 22 november 2001 20:34 schreef 3DBlaster het volgende:
Ik heb net vanochtend mijn Akiyama mixertje binnen gekregen.
Lekker ding, maar ik zit nog met wat vraagjes. Zo zit er een REC uitgang (of ingang?) op (is dit een vorm van send/return?). Verder heeft hij twee masters en een Booth uitgang.
De vraag is: wat moet ik met die 2e master, de booth (toch gewoon voor de speakers achter de draaitafels?) en vooral die REC uit of ingang?
Verwijderd
Als ik dus een effectapparaat aan deze mixer zou willen hangen zou dat dus op één van de kanalen moeten.
Mwoh, is verder wel duidelijk...bedankt
of How to be jaloers op a DJOp donderdag 22 november 2001 22:06 schreef Michaeltjuh het volgende:
How NOT to become a DJ () is een beter levensdoel, denk ik.
Het is een REC uitgang. Je kunt er, bijvoorbeeld, je MD speler op aan sluiten (om op te nemen). Verder heb je 2 masters (bijvoorbeeld master1 voor naar de speakers; master 2 voor naar de computer (of zo)) en een booth aansluiting (voor eventuele monitor speakers).Op donderdag 22 november 2001 20:34 schreef 3DBlaster het volgende:
Ik heb net vanochtend mijn Akiyama mixertje binnen gekregen.
Binnenkort komt er in m'n forum (ooh ja, ik heb nu ook een forum... ;-) een beschrijving hoe je de koptelefoonuitgang BEHOORLIJK luider kunt maken (geldt ook voor alle Magnedine gebruikers).
interessant !! keep us informedOp donderdag 22 november 2001 22:13 schreef huisman het volgende:
[..]
Het is een REC uitgang. Je kunt er, bijvoorbeeld, je MD speler op aan sluiten (om op te nemen). Verder heb je 2 masters (bijvoorbeeld master1 voor naar de speakers; master 2 voor naar de computer (of zo)) en een booth aansluiting (voor eventuele monitor speakers).
Binnenkort komt er in m'n forum (ooh ja, ik heb nu ook een forum... ;-) een beschrijving hoe je de koptelefoonuitgang BEHOORLIJK luider kunt maken (geldt ook voor alle Magnedine gebruikers).
ow enne post het ook ff op djforum.nl gaarne
Aan de andere kant... Er zijn hier een aantal mensen waarvan ik (persoonlijk) vind dat ze nogal thuis zijn in gebieden waar ikzelf totaal geen kaas van gegeten heb...
Misschien dat een leuke samenwerking mogelijk is?
Gooi eens een balletje op zou ik zeggen.
Adres van het forum: http://www.new-line.nl/forum
SpammerOp donderdag 22 november 2001 22:16 schreef huisman het volgende:
Gooi eens een balletje op zou ik zeggen.
Adres van het forum: http://www.new-line.nl/forum
Even een vraagje tussendoor, ik merk nu dat m'n schuifje bij m'n koptelefoon (tussen cue en pgm) een beetje begint te kraken. Kan ik gewoon m'n bovenplaat eraf halen en wat WD-40 erin spuiten? Heb een Omnitronic PM-524.
Tnx voor het antwoord, want dat kraakje is irritant
Dank u, dank uOp donderdag 22 november 2001 23:05 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Spammer
Dat had dus een mooie vraag geweest voor m'n eigen forum (...).[edit]Een uitgebreide versie heb ik in m'n forum geplaatst...Even een vraagje tussendoor, ik merk nu dat m'n schuifje bij m'n koptelefoon (tussen cue en pgm) een beetje begint te kraken. Kan ik gewoon m'n bovenplaat eraf halen en wat WD-40 erin spuiten? Heb een Omnitronic PM-524.
Tnx voor het antwoord, want dat kraakje is irritant
Maar goed. GEEN WD-40. Zelfs de fabrikant van het spul (want op AMMDJ hebben we eens een keer een discussie gehad die zover ging dat de fabrikant van WD-40 erbij werd betrokken) vind dit een goed idee.
Wat dan wel? Kontakt 60 voor het schoonmaken (indien nodig) en Kontakt 61 voor het smeren/goedhouden van de fader. Kontakt 60 kan in een lekkere hoeveelheid ingespoten worden (indien nodig; waarna de resten worden weggeblazen met perslucht!)), Kontakt 61 wordt in de "hoe minder hoe beter" methode ingespoten.
Verwijderd
Wanneer houdt dit getroll nou eens op?Op donderdag 22 november 2001 22:06 schreef Michaeltjuh het volgende:
In andere topics krijgen users met dit soort ongefundeerde opmerkingen een waarschuwing...
Laat ons toch eens lekker met rust en "ouwehoeren" over DJen.
Zo en nu ga ik me Internet PC ff een low level format geven want die hebt ik verkocht voor redelijk veel centjes (gaan volgende week wel weer op in londen en aangezien ik nu een laptop d'r bij heb zal ik die gare k*tbak niet missen
Ow en ik heb ook een nieuwe mix maar die is niet om aan te horen dus die doe ik morgen is ff lekker rustig op me gemakje over
En wat betreft arrogante dj's -> wij zijn niet arrogant -> wij zijn gewoon de beste en maken jou avond tot een leuke avond als je uitgaat dus loop niet te zeiken en shake that ass
Hey tis dat je jezelf nog een beetje corrigeerd maar andersOp donderdag 22 november 2001 18:54 schreef Prankster het volgende:
Iemand ervaringen met beide? En zo ja, wat zijn de voordelige/nadelige eigenschappen van deze?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom , maar dan wel met toelichting waarom jij die het beste vindt uiteraard
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Stanton 680 ken ik alleen van verhalen en dat zijn altijd positieve verhalen geweest. Ik denk dat je gewoon de mooiste moet kiezen want ze zullen niet veel voor elkaar onder doenOp vrijdag 23 november 2001 01:56 schreef violator_ het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen twee soorten elementen voor mn SL1210's . Ik twijfel tussen die van Concorde (zien er zwaar geil uit) en de Stanton 680 elementen.
Iemand ervaringen met beide? En zo ja, wat zijn de voordelige/nadelige eigenschappen van deze?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom , maar dan wel met toelichting waarom jij die het beste vindt uiteraard
Als ik nou toch is een knaak beurde van ieder ******** die dit zei dan had ik nu een dikke vette A&H staan met 2 nieuwe vestax pdx2000 draaitafels en een mooi monitorsetje.Op donderdag 22 november 2001 18:32 schreef Jos_The_Boss het volgende:
Slechte sex gehad ofzo gisteren? Owne sorry vergeten -> mensen zoals jij hebben geen sexOp donderdag 22 november 2001 22:06 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik draai nu zelf ongeveer 6 jaar. Ben begonnen bij een bedrijf die drive-in shows verzorgde. Binnen zeer afzienbare tijd draaiden we de grootste standaard drive-in show van Nederland. De Now-Dance music tour. Dit is een tijd lang mijn vaste show geweest. In principe draaide ik altijd het eerste uur (omdat de hoofd dj's altijd te laat waren
Totdat ongeveer 2 jaar geleden het bedrijf overgenomen werd. Op dat moment werden de meeste spullen verkocht en bleef er nog maar 1 show over. Toen ben ik met het drive-in show gebeuren gestopt.
Ik ben toen in een jongerenvereniging terechtgekomen en heb daar eerst de techniek op orde gebracht.
Nu draai ik er bijna elke week. Verder draai ik thuis nog wel een hoop met vinyl. En ben ik helemaal Pioneer gek. Heb een tijdje gewerkt bij Heuff Sound & Vision en daardoor flink met de spullen kunnen spelen.
Vooraal de nieuwe CDJ-1000 is waanzinnig.
Als je echt DJ wilt worden denk ik heel eerlijk gezegd dat je iets eerder had moeten beginnen. Er is tegenwoordig zo'n overschot aan beginnende DJ's dat het best moeilijk is om aan de bak te komen. Mijn advies is dus ook... Oefenen, mensen leren kennen, nog meer oefenen en klein beginnen.
'strijken de eer op', 'pronken met de waren van een ander'.. Ik zou bijna denken dat jij een producer bent die vindt dat ie te weinig credit (of te weinig royalties) krijgt..Op donderdag 22 november 2001 18:54 schreef Prankster het volgende:
Producers maken muziek, DJ's draaien muziek, wat is daar nou asociaal aan? Da's nu eenmaal de rolverdeling..
Ik BEN al DJ, ik draai plaatjes.. Dat ik het hoofdzakelijk voor mijn eigen vermaak (en dat van m'n vrienden) doe, doet daar niks aan af..Op vrijdag 23 november 2001 08:50 schreef kaandorp het volgende:
Als je echt DJ wilt worden denk ik heel eerlijk gezegd dat je iets eerder had moeten beginnen. Er is tegenwoordig zo'n overschot aan beginnende DJ's dat het best moeilijk is om aan de bak te komen. Mijn advies is dus ook... Oefenen, mensen leren kennen, nog meer oefenen en klein beginnen.
Bovendien, eerder dan wat? Ik ben nu zo'n 4 jaar bezig, of 5, waarvan ik de meeste tijd niet echt veel heb kunnen doen vanwege school/werk, maar ik ben wel bezig..
Het overschot aan beginnende DJ's draait 9 van de 10 keer trouwens beroerd.. Daar moet je je gewoon van kunnen onderscheiden.. Heb je veel talent dan kom je er vanzelf.. Heb je minder talent dan moet je een kruiwagen hebben..
Het probleem (wat voornamelijk een beetje uit de gabberscene komt denk ik, maar das mijn mening) is dat tegenwoordig heel veel personen twee draaitafels kopen en zichzelf vervolgens DJ noemen.
Misschien dat dat komt omdat ze graag beroemd willen worden o.i.d., maar ik denk juist dat je een goede DJ bent als je alleen al van het feit dat de mensen door jou een goede avond hebben en uit hun dak gaan genoeg voldoening haalt.
Begrijp me niet verkeerd hoor.. Ik respecteer iedereen die draait, maar denk dat door die hype alle opstapjes zijn geminimaliseerd en je nog moeilijker aan de bak kunt...
Vind het in ieder geval nog steeds leuk om te draaien en heb niet echt meer de behoefte om op grote feesten te draaien.
Maar ja.. Ieder zijn voorkeuren toch?
Ik wil gewoon duidelijk maken dat je nog geen DJ bent als je draaitafels en platen koopt.
monitorboxen zijn broodnodig in een discotheek waarbij een dikke PA-set staat, op de plek waar de dj's staan is het geluid zwaar vervormd en echoot alle kanten uit (vertraging) waardoor mixen praktisch onmogelijk is... daar heb je dus je monitorspeakers voorOp donderdag 22 november 2001 18:58 schreef Jurgen51 het volgende:
Je ziet altijd bij een DJ in een club een paar monitor boxen op hem gericht, gebruiken jullie die ook, of gaat het gewoon gelijk van de mixer op je huisversterker en huisboxen?
ik neem aan dat bij de dj's thuis (en hoop ik ook voor hun buren
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik heb eerst de Stanton gehad en sinds een paar weken de Concore. Ik vind ze allebei erg goed. De Conorde ligt steviger op de plaat, waardoor hij minder snel overslaat. Ik ben er wel achter dat de platen dan sneller slijten.Op vrijdag 23 november 2001 01:56 schreef violator_ het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen twee soorten elementen voor mn SL1210's . Ik twijfel tussen die van Concorde (zien er zwaar geil uit) en de Stanton 680 elementen.
Strikt genomen klopt dat natuurlijk niet.. Als je nou zou zeggen dat je nog geen bekende DJ bent als je draaitafels en platen koopt, okee..Op vrijdag 23 november 2001 10:30 schreef kaandorp het volgende:
Ik wil gewoon duidelijk maken dat je nog geen DJ bent als je draaitafels en platen koopt.
Ik ben niet bekend, hobby eigenlijk maar wat aan.. Ik hoop ooit es op wat feesten te kunnen draaien of misschien zelfs een vaste club te vinden, maar tot die tijd zie ik het als een onwijs leuke hobby.. Ben ik dan geen DJ?
Je hebt gelijk wat betreft die hype en een hoop mensen die wat spullen kopen en zich meteen het mannetje vinden.. Da's erg jammer en maakt de weg moeilijker voor mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn..
Zoals hier bijvoorbeeld, een hoop van de mixen hier klinken echt erg goed.. Niet altijd mijn muziek maar dat hoeft ook niet, iedereen zijn of haar smaak.. De meeste mensen hier krijgen geen kans, of weten de weg niet te vinden.. Is ontzettend zonde, Nederland staat bekend om haar hoge kwaliteit DJ's maar we hebben nog heel wat verborgen talent klaarstaan!
Ik denk dat er een hoop jongens zijn die een Jean of Johan Gielen bijvoorbeeld er met gemak uit draaien.Op vrijdag 23 november 2001 13:01 schreef TripleM het volgende:
[..]
Nederland staat bekend om haar hoge kwaliteit DJ's maar we hebben nog heel wat verborgen talent klaarstaan!
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik beter draai dan sommige andere 2Step dj's zoals bijvoorbeeld Groovemaster Johnsen

En das helemaal niet arrogant bedoeld ofzo maar je ziet het gewoon steeds vaker -> jongens die erg goed draaien maar niet aan de bak kunnen komen. Bij mij ligt het dan weer net iets anders -> Ik kan wel op feesten gaan draaien of in een discotheek maar dat hoeft van mij niet zo nodig. -> Nu kan ik draaien wanneer ik wil en als ik zin heb. Dat gaat je niet meer lukken als je op een bepaalde hoogte zit en ieder weekend moet draaien. Daar heb ik dus geen zin in -> Ik draai voor me lol en die knaken die ik zo heel af en toe is mee pak met een feestje das leuk maar niet noodzakelijk.
Ik denk dat bij mij ook gauw de lol eraf zou wezen als ik ieder weekend een feest had
Hoe vaak gebeurd het niet dat je in de lokale discotheek staat en bij je eigen denkt... "Wat draait die DJ slecht zeg..." Diep in je hart weet je dat je veel beter bent, maar je wil het niet uitspreken want dat staat zo arrogant.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk wel mensen die heel arrogant zeggen dat ze het wel kunnen. En dat zijn ook meestal de mensen die nu achter de knoppen staan. Een beetje lef en arrogantie zal dus niet slecht zijn voor je carriere denk ik.
Maar what the heck! Als je het maar leuk vind, want anders houd het natuurlijk al gauw op!
TIS KEILEUK!!!Op vrijdag 23 november 2001 14:24 schreef kaandorp het volgende:
Als je het maar leuk vindt, want anders houdt het natuurlijk al gauw op!
ik kijk ff een paar daagjes niet en hupsakee bij pagina 103!!!!
ach ja, keep up the good work gentlemen
Randy, wanneer waag jij de sprong in het diepe en zet je een wat groter voorbeeld op de server ?Op vrijdag 23 november 2001 15:32 schreef Randy het volgende:
shit, sorry voor deze nutteloze post, maar
ik kijk ff een paar daagjes niet en hupsakee bij pagina 103!!!!
ach ja, keep up the good work gentlemen
Kom op joh, gewoon doen, het ergste wat je kan overkomen is opbouwende kritiek van ons
Verwijderd
ben ik totaal niet met je eens... over dat je te kritisch bent.. zelfkritiek is juist heel goed om te hebben, zo kan je je juist meten. Wat wel zo is, dat heb ik eerder ook al gezegd, dat soms de verkeerde mensen op de verkeerde plek staan, en dat komt puur doorhet netwerken en hielenlikken.
ik denk dat ja naast zelfkritiek ook zeker een dosis zelfvertrouwen moet hebben, maar dit zijn wel 2 verschillende dingen. het is hollen of stilstaan... dat merk ik bij mijzelf in ieder geval...
any way al die andere forums over dj muziek produceren enzo zijn wel leuk maar er staan totaal geen posts op.. bovendien vind ik dat die sites ook muziek gericht zijn, en wederom weer neigen naar de commerciele hoek... kom op mensen...ken uw muziek!!! en ga eens voor tijdloze kwaliteitsmuziek in plaats van die hitjes.!!!!
1. Als je over DJ's praat, praat je over muziek, sites gericht op DJ's zijn dus sites gericht op muziekOp vrijdag 23 november 2001 15:52 schreef vibe_line het volgende:
bovendien vind ik dat die sites ook muziek gericht zijn, en wederom weer neigen naar de commerciele hoek... kom op mensen...ken uw muziek!!! en ga eens voor tijdloze kwaliteitsmuziek in plaats van die hitjes.!!!!
2. Commercieel is NIET slecht
3. Begin alsjeblieft niet over 'tijdloze kwaliteitsmuziek', je weet niet eens van wat voor soorten(!) muziek ik hou.
Dat geldt overigens voor alle DJ's denk ik. Dat wij een bepaalde soort muziek draaien wil niet zeggen dat onze smaak zich beperkt tot enkel die muziek!
Verwijderd
lounge was in nu weer uit... feit lounge bestaat al jaren en is nog lang niet uit.. alleen de commercie pikt die stroom op gebruikt het als een cashcow en kotst het weer uit... en de onnozele zielen maar weer lekker cdtjes kopen.
wat krijgen we nu deephouse?
iedereen draait deephouse tegenwoordig, maar ik vraag me af of ze wel weten wat het is.
er zijn artiesten die puur hun ding doen en het feit dat hun nummers in de top 10 staan is een uitzondering. de rest is gewoon meuk om geld te verdienen.
ik val je persoonlijk niet aan over muziekkeuze, want iedereen mag bepalen wat ie wilt luisteren, en dat is het mooie ervan.
kijk eens op www.betalounge.com en klik dan past shows.. en ga maar luisteren.. dat is pas muziek.. het wordt eens tijd dat mensen muziek goed gaan vinden die ze herkennen en dus niet letterlijk kennen..
Ik draai puur en alleen voor de hobby, voor het plezier, de kick, en soms (als 2 hele lekkere platen naadloos in elkaar overlopen) zelfs een "natural high": dat het ZO goed gaat dat ik me bijna letterlijk in de wolken voel.Op vrijdag 23 november 2001 15:52 schreef vibe_line het volgende:
[...] en wederom weer neigen naar de commerciele hoek... kom op mensen...ken uw muziek!!! en ga eens voor tijdloze kwaliteitsmuziek in plaats van die hitjes.!!!!
Maar als je als DJ (semi) professioneel aan de bak wilt, dan kan je niet anders dan compromissen sluiten. Je moet als beginneling wel muziek draaien dat je publiek kan trekken. Eigenwijs zijn is geen optie, want dan is de kans groot dat je de volgende keer niet meer hoeft te komen: voor jou 10 anderen die wél top 40 prut draaien. Helaas betekent dat dus dat je in ieder geval deels je moet verlagen tot inhoudsloze commerciële troep.
Pas als een DJ doorbreekt kan een DJ het zich veroorloven om alleen te draaien wat hij/zij wil. (En dan nog moet zo iemand wel blijven voldoen aan bepaalde verwachtingen die men dan van die DJ gekregen heeft.)
Verwijderd
maar wat je zegt dat je compromissen moet maken ben ik het niet mee eens, ligt eraan waar je voor kiest.. alleen is die muziekbranche nu zo gevormd dat alleen commerciele dingen worden verkocht in de nederlandse platenzaken, dat komt weer door de groothandel, en ik heb meegemaakt dat sommige groothandels platen niet wilde importeren, terwijl ze zelf zeiden dat het een mooie release was, maar commercieel niet aantrekkelijk, en dan vraag ik mij af... waar zijn wij nu helemaal mee bezig?
er is een dus een soort systeem ontstaan die de groothandel in pricipe domineert... zij verkopen alleen maar commerciele dingen(voor grootste gedeelte dan)... nederlands uitgaans publiek kent alleen die muziek, en de djs moeten zich aanpassen hieraan. tja dit mag best eens doorbroken worden.
Het grootste gelul dat er is.. Waarom is commercieel slecht? Het maakt ZEKER geen muziekstromingen kapot aangezien je zelf zegt dat lounge er al was en er nog steeds is, ook al zeggen mensen dat lounge uit is..Op vrijdag 23 november 2001 16:05 schreef vibe_line het volgende:
commercieel is wel slecht want daar zitten producers achter die puur voor het geld gaan en de muziekstroming vernietigen
lounge was in nu weer uit... feit lounge bestaat al jaren en is nog lang niet uit.. alleen de commercie pikt die stroom op gebruikt het als een cashcow en kotst het weer uit... en de onnozele zielen maar weer lekker cdtjes kopen.
Commercieel betekent gebaseerd zijn op het maken van winst.. Wat is daar mis mee? Denk jij dat al die nobele zielen enkel en alleen muziek maken voor de lol? Tuurlijk niet, het is hun beroep en aangezien brood nog steeds niet gratis is willen ze geld verdienen met hun muziek..
Dat lounge een trend was ben ik met je eens.. Maar trends zijn modegevoelig en zijn dan weer in de aandacht en er even snel weer uit.. Da's niet slecht, da's nu eenmaal hoe dingen werken!
Als consument word je nu eenmaal door reclame gewezen op bepaalde produkten, of het nou een staafmixer is of een muziekstroming. Het is nog steeds zo dat hoe meer reclame, hoe meer verkopen, daar is niks slechts aan.
Dat heet nou marketing.
Met geld verdienen! Want jawel, groothandels maken kosten, veel kosten zelfs! Waarom zouden ze dan een produkt importeren dat slechts een paar mensen willen kopen? Dan draaien ze verlies!Op vrijdag 23 november 2001 16:17 schreef vibe_line het volgende:
[..] en ik heb meegemaakt dat sommige groothandels platen niet wilde importeren, terwijl ze zelf zeiden dat het een mooie release was, maar commercieel niet aantrekkelijk, en dan vraag ik mij af... waar zijn wij nu helemaal mee bezig?
Als een produkt in het buitenland te koop is en hier niet, en het is niet interessant voor de meeste mensen hier, dan wordt het naar alle waarschijnlijkheid niet geimporteerd, da's niet interessant.
Misschien moet je een Stichting Muziekpromotie opstellen die dit soort dingen wel doet (da's niet sarcastisch, maar serieus bedoeld), een stichting is niet gericht op het maken van winst en kan in die zin dus een bredere marktorientatie houden.
Verwijderd
commercie is zeker niet slecht voor muziek, maar het moet in balans staan met wat er daadwerkelijk gebeurt in de producer wereld. ik als dj moet ook mijn geld verdienen. de verhoudingen zijn op dit moment totaal totaal uit balans en dat is jammer.. kijk maar eens in andere landen (duitsland noorwegen, en laten we NY ook maar even een land noemen). daar is de commercie ook aanwezig, maar ze steunen wel de goede artiesten en eindelijk ook echte tijdloze dans/luistermuziek.
veel djs kopen 12 inches, maar alleen maar hitjes. conlcusie. na 3 keer draaien kan je je platencollectie vernieuwen.. het geeft mij juist een kick als ik ook platen uit 96 draai die gigantisch aanslaan...
Op welk gedeelte van de uitgaanswereld baseer je dit ? De scholiertjes die TMF en The Music Box kijken, Dance Smash Hits Nummer zoveel kopen en amper oud genoeg zijn om officieel bier te mogen bestellen ?Op vrijdag 23 november 2001 16:17 schreef vibe_line het volgende:
[...]
nederlands uitgaans publiek kent alleen die muziek, en de djs moeten zich aanpassen hieraan. tja dit mag best eens doorbroken worden.
Ja, aan die doelgroep wordt veel verdient als het gaat om CD verkoop. Gewoon marktwerking / doelgroep / commerciële overwegingen die daartoe leiden.
Maar ik zit in een heel ander stuk van de house wereld, en een groot deel van de 'regulars' van deze lijst ook: Ik download Essential Mixes van het net, ik koop Global Underground CDs, ik ga naar festivals als Dance Valley en Extrema.
Oh ja, en ik KOTS op Daddy DJ achtige BAGGERnummers. Barthezz mag ook het raam uit en... zo kan ik nog wel even verder gaan.
Snap je het verschil ? Die 15-jarige tut-hola's die in de lokale disco om R'n'B nummers komen vragen die op de nieuwste No Sweat zoveel staan en die stereotype gastjes die ik hierboven al beschreef zijn een wereld verwijderd van een doorsnee Extrema Festival bezoeker. Die laatste heeft gemiddeld echt geen behoefte aan commerciële troep en weet heus wel wat écht goede muziek is.
(Leuke anekdote van popi DJ Tiësto, die zei over afgelopen editie van het Extrema Festival: "Dit is een feest waar mensen gewoon puur komen voor het feestje, voor de sfeer, en niet vanwege wie er draait, dat is gewoon leuke bijkomstigheid." En dat zei 'ie op TMF zelfs.)
AmenOp vrijdag 23 november 2001 16:34 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Op welk gedeelte van de uitgaanswereld baseer je dit ? De scholiertjes die TMF en The Music Box kijken, Dance Smash Hits Nummer zoveel kopen en amper oud genoeg zijn om officieel bier te mogen bestellen ?
Ja, aan die doelgroep wordt veel verdient als het gaat om CD verkoop. Gewoon marktwerking / doelgroep / commerciële overwegingen die daartoe leiden.
Maar ik zit in een heel ander stuk van de house wereld, en een groot deel van de 'regulars' van deze lijst ook: Ik download Essential Mixes van het net, ik koop Global Underground CDs, ik ga naar festivals als Dance Valley en Extrema.
Oh ja, en ik KOTS op Daddy DJ achtige BAGGERnummers. Barthezz mag ook het raam uit en... zo kan ik nog wel even verder gaan.
Snap je het verschil ? Die 15-jarige tut-hola's die in de lokale disco om R'n'B nummers komen vragen die op de nieuwste No Sweat zoveel staan en die stereotype gastjes die ik hierboven al beschreef zijn een wereld verwijderd van een doorsnee Extrema Festival bezoeker. Die laatste heeft gemiddeld echt geen behoefte aan commerciële troep en weet heus wel wat écht goede muziek is.
(Leuke anekdote van popi DJ Tiësto, die zei over afgelopen editie van het Extrema Festival: "Dit is een feest waar mensen gewoon puur komen voor het feestje, voor de sfeer, en niet vanwege wie er draait, dat is gewoon leuke bijkomstigheid." En dat zei 'ie op TMF zelfs.)
Voor aanstormend, nog niet commercieël doorgebroken, nieuw talent ! (en dat zijn de woorden van de Grote Prijs organistie,
Een maat van mij staat zelf in de finale, dus ik ben er zeker bij vanavond in Paradiso!
Muziek hoeft niet te veranderen door trends, maar het hele principe achter marketing is mensen iets geven wat ze willen. En aangezien de gemiddelde mens snel verveeld is, moet je als producent/groothandel steeds met wat nieuws komen. Daar storten veel mensen zich op, tot het niet meer nieuw is, dan willen ze wat anders. Zo zit de mens in elkaar, marketing speelt daar op in. Compleet logisch.Op vrijdag 23 november 2001 16:33 schreef vibe_line het volgende:
ik denk dat je mijn punt mist... ik ben echt niet zon zieltje die in zijn eentje van de meest vage obscure muziek hou, maar ik probeer te zeggen ... om even met lounge door te gaan,... mensen .. ofwel het nederlandse publiek nu denken dat lounge over is.. terwijl dat niet zo is..kortom alle goede šloungeš wordt niet meer gekocht, terwijl er wekelijks supergoede onbekende cds uitkomen... en muziek hoeft niet continue te veranderen door trends..
Kijk ik beweer ook niet dat jij net die ene cd gaaf vindt die niet verkocht wordt en daarom boos bent, maar je moet je realiseren dat jij niet alles zult kunnen kopen dat je mooi vindt, omdat niet alles rendabel genoeg is om te importeren. Is er geen markt voor het te importeren dan maak je verlies en ga je voorbij aan de eerste doelstelling van ieder bedrijf: continuiteit.
Dit stukje volg ik niet helemaal. Mijn ouders en vrienden luisteren helemaal niet naar 1 artiest. Iedereen heeft zo zijn favoriete artiesten (ik vind Milk Inc, Sylver en Lasgo ontzettend leuke muziek maken, maar zelf zou ik er niks van draaien), maar de mensen die ik ken luisteren naar van alles!kijk eens om je heen... naar je ouders of vrienden die andere muziek luisteren... die sticken meer naar 1 artiest en luisteren ook naar verschillende producties.. maar met electronische dansmuziek is dit niet het geval.
commercie is zeker niet slecht voor muziek, maar het moet in balans staan met wat er daadwerkelijk gebeurt in de producer wereld. ik als dj moet ook mijn geld verdienen. de verhoudingen zijn op dit moment totaal totaal uit balans en dat is jammer.. kijk maar eens in andere landen (duitsland noorwegen, en laten we NY ook maar even een land noemen). daar is de commercie ook aanwezig, maar ze steunen wel de goede artiesten en eindelijk ook echte tijdloze dans/luistermuziek.
In mijn geval is dat dus niet zo. Het is maar net wat je mooi vindt. En ik denk dat je juist als DJ met veel platen in contact komt die je niet kent, van allerlei onbekende labels, zo gaat dat bij mij in ieder geval. Daardoor ontwikkelt je smaak en ga je muziek kopen waar je nog nooit van gehoord hebt, maar die je wel helemaal te gek vindt!veel djs kopen 12 inches, maar alleen maar hitjes. conlcusie. na 3 keer draaien kan je je platencollectie vernieuwen.. het geeft mij juist een kick als ik ook platen uit 96 draai die gigantisch aanslaan...
Verwijderd
en dan nog even een opmerking dat een commercial laat zien welke goede cds er zijn is ook gelul... maar het komt er op neer dat de commercie in nederland een te grote rol heeft. het zou een bemiddelende rol moeten zijn in plaats van controlling...
dan nog een ding over winstgevendheid van groothandelaren. als je commercieel pust aan platenzaken en aan publiek dan verpest je voor je zelf de markt, en dan wordt het dus moeilijker om andere dingen te verkopen.....
Verzamelaars, als in cd's met verschillende artiesten erop? Dan begrijp ik je niet, want je zegt net dat mensen zich blindstaren op 1 artiest..Op vrijdag 23 november 2001 16:43 schreef vibe_line het volgende:
haha daar heb ik het niet eens over, maar over de mensen die uitgaan in grote steden als amsterdam enzo.. ga eens een avond naar escape, of de more of weet ik veel wat. alleen maar commerciele shit. die kinderen van 16 kopen zich ziek door de commercie.. maar ook mensne om mij heen kopen zich ziek aan verzamelaars.
Bovendien, als mensen willen dansen op commerciele muziek, laat ze dan! Ik doe het ook! Ik sta lekker in Belgie te springen op allerlei soorten trance en R&B, laat mij dat lekker vinden alsjeblieft!
Wie zegt dat dan? Als ik een ontzettende RUK cd maak en er miljoenen reclame voor maak, dan verkoopt ie ook! Beweer ik iets anders dan?en dan nog even een opmerking dat een commercial laat zien welke goede cds er zijn is ook gelul...
Verwijderd
als je nog beter had gelezen zei ik dat mensen zich in tegenstelling tot andere stromingen niet beperken tot artiesten maar op verzamelaar cds...
bovendien probeer ik met deze posts aan te geven dat er een probleem is in de aanbodzijde van de muziek... als jij 1 merk bier bij de supermarkt ziet, dan koop je die,omdat je geen ander merk kent, maar als professioneel bierdrinker(uhm ik denk wel dat die er zijn) weet je dat er veel meer bier is die veel lekkerder smaakt en dan vraag je je af waarom die niet verkocht worden...
laat deze gedachte even op je inwerken en plaats het dan terug op de muziek wereld.... ja hebbie Žm???
zo niet laat dan maar...
nog even een reply op de quote... markting geeft mensen wat ze willen... heb je wel eens van een vraagcreerend aanbod gehoord?
-1 Troll, maar afgezien daarvan, als ik een van de weinige mensen ben die merk X drinkt, dan heb ik me er maar bij neer te leggen dat het slecht verkrijgbaar is, of zorg ik er zelf voor dat het verkrijgbaar is..Op vrijdag 23 november 2001 17:01 schreef vibe_line het volgende:
laat deze gedachte even op je inwerken en plaats het dan terug op de muziek wereld.... ja hebbie Žm???
Ik heb 4 jaar marketing gestudeerd, dus ja en dat heet 'pull marketing'.. Maar dat is niet interessant als je schat dat je doelgroep te klein is om winstgevend te opereren..nog even een reply op de quote... markting geeft mensen wat ze willen... heb je wel eens van een vraagcreerend aanbod gehoord?
Erhh, jongens, dit IS ondertussen behoorlijk off-topic geworden. Dit is een discussie op zich, die ik best wel wil voeren, maar niet hier. Dit gaat ondertussen over wat zou moeten gebeuren in de muziekwereld, iets wat ietwat (zwaar understatement) subjectief is. Het is ondertussen weggedreven van wat de DJ nou kan/mag/zou moeten draaien.Op vrijdag 23 november 2001 17:01 schreef vibe_line het volgende:
[...]
als je nog beter had gelezen zei ik dat mensen zich in tegenstelling tot andere stromingen niet beperken tot artiesten maar op verzamelaar cds...
bovendien probeer ik met deze posts aan te geven dat er een probleem is in de aanbodzijde van de muziek... als jij 1 merk bier bij de supermarkt ziet, dan koop je die,omdat je geen ander merk kent, maar als professioneel bierdrinker(uhm ik denk wel dat die er zijn) weet je dat er veel meer bier is die veel lekkerder smaakt en dan vraag je je af waarom die niet verkocht worden...
[...]
Hoe zit het met de FTP van Mries? Willen we daar nog een andere harde schijf voor regelen?
Verwijderd
wijkt een beetje af van de topic... maar inmiddels zitten we wel op page 104 !!!!
nog even de marketing:
maar misschien door het huidige aanbod verklein je je doelgroep. en dan kan je nix anders proberen aan te bieden.
en laten we het hier maar bij laten dan...
Ik denk dat dit prachtige medium, Internet, je stelling onderuit haalt.Op vrijdag 23 november 2001 17:11 schreef vibe_line het volgende:
nog even de marketing:
maar misschien door het huidige aanbod verklein je je doelgroep. en dan kan je nix anders proberen aan te bieden.
en laten we het hier maar bij laten dan...
Verwijderd
nog even een aanleiding waarom dit onderwerp in deze topic is terecht gekomen. als beginnend dj duurt het lang om echt een eigen stijl te vinden... bovendien zijn er over het algemeen 2 soorten djs.. (heb ik het niet over de huiskamerdjs) de commerciele en diegene die voor hun eigen ding gaan... (is mijn ervaring... en reageer maar... volgens mij is dit een paar paginas geleden al gebeurt)
Ik denk dat dit afhangt van waar je ald DJ een slot hebt, het soort tent, het publiek, wat de uitbater wil. En er zullen er ook zijn die meer professionaliteit bezitten dan een ander en gewoon zo goed mogelijk proberen hun publiek te vermaken, terwijl een ander zich principieël niet een bepaald soort muziek wil draaien. En dan komen we weer terug op dat je niet altijd een keus HEBT.Op vrijdag 23 november 2001 17:24 schreef vibe_line het volgende:[...]
... bovendien zijn er over het algemeen 2 soorten djs.. (heb ik het niet over de huiskamerdjs) de commerciele en diegene die voor hun eigen ding gaan... [...]
Een vaste avond is meestal: meer rekening houden met wensen van anderen. Als ze jou vragen voor het draaien op een feestje, dan is het anders.
Ik ben het wel redelijk met je eens -> het duurt lang voordat een beginnend dj echt zijn draai qua stijl heeft gevonden -> zelf heb ik 4 á 5 jaar lang trance dance en al die andere zooi staan draaien en telkens switchte ik. Nu heb ik eindelijk m'n eigen stijl -> UK garage en 2Step met een vleugje latin beats wat klinkt dat mooi héOp vrijdag 23 november 2001 17:24 schreef vibe_line het volgende:
daar heb je helemaal gelijk in... internet zorgt ervoor dat de gebruiker bepaalt wat ie wil zien en horen en dat is goed ook.. ook programmas als napster hebben positieve effecten, mensen zijn eerder geneigd dingen van internet te dloaden en te luisteren, waardoor ze in contact komen met andere soorten muziek en onbekende artiesten. maar nog steeds heeft niet iedereen internet of een dusdanige verbinding om muziek mee te dloaden..
nog even een aanleiding waarom dit onderwerp in deze topic is terecht gekomen. als beginnend dj duurt het lang om echt een eigen stijl te vinden... bovendien zijn er over het algemeen 2 soorten djs.. (heb ik het niet over de huiskamerdjs) de commerciele en diegene die voor hun eigen ding gaan... (is mijn ervaring... en reageer maar... volgens mij is dit een paar paginas geleden al gebeurt)
Wat betreft dat hele napster gebeuren -> Ik ben blij dat het er is want zo gaan mensen naar meer dingen luisteren en krijgen mensen een bredere muziek smaak. Ik had eerder echt een schurft hekel aan R&B maar dat ben ik ook gaan waarderen Ik

Douche omkleden en ik ga dan denk ik maar is die kant opOp vrijdag 23 november 2001 16:40 schreef JumpStart het volgende:
Oh trouwens, zijn er nog meer mensen die vanavond naar de Grote Prijs van Nederland Finale Dance gaan ?
Word een druk weekend trouwens -> 2 feesten waar ik moet draaien (godzijdank lekkere kleine underground feestjes) en vanavond naar de GP. Ach ook wel weer is lekker zo'n doorhaal weekend

Mwah toch maar niet naar de GP -> m'n "vriendinnetje" is er dus dat word een rustig avondje
Verwijderd
volgens mij zijn hier wat mensen blijven hangen ofzow?
damn zeg...
comerciel = goed voor de omzet
het wordt idd gestuurd...
blij toe!
ik kom nog vaak op gabber feesten en als ik dat zeg verklaren mensen me voor gek!
maar toch worden mensen geweigert in de discotheek waar ik kom omdat het te vol is...
en dan komen er gasten die allemaal van die muziek houden
en niet komen omdat die muziek toevallig in is!!!!!
kom ik in een andere discotheek
krijg ik top40 plaatjez te horen
die totaal door elkaar verneukt worden
en zo gauw ze uit de top40 zijn in de prullenbak worden gegooit...maar waar mensen ook gewoon totaal uit hun dak gaan!!!!!
ik zie het probleem niet
als mensen echt van die muziek houden
of als mensen er van houden gestuurd te worden zoeken ze toch lekker zelf uit... als ze maar de avond van hun leven hebben! en als het mij(als dj) niet bevalt om daar te draaien zou ik daar gewoon niet meer terug komen...
en als ik het geld nodig heb.... dan moet ik niet zeiken...
of zie ik het nou helemaal fout dat het gewoon je eigen keuze is... want aan de economie valt niet veel te veranderen...er word afgesteld naar waar de vraag groot is...
hey trouwens je kan dat final scratch systeem (www.finalscratch.com) kopen.... 5000,- incl een 700 mhz laptop. zelf heb je dus nog 2 pickup's en een mengpaneeltje nodig.
iemand die 't wil kope ?
edit: het moet 2500 dollar kosten... ruim 6000,- dus
Verwijderd
die zijn echt gekOp zaterdag 24 november 2001 18:45 schreef wibblemoo het volgende:
lol, eerst bijna 1,5 pagina per dag aan posts en nu valt het weer stil...
hey trouwens je kan dat final scratch systeem (www.finalscratch.com) kopen.... 5000,- incl een 700 mhz laptop. zelf heb je dus nog 2 pickup's en een mengpaneeltje nodig.
iemand die 't wil kope ?
Jammer dat ik net een A&H ga kopen maar als jij um nou is voor me betaald hé wiblemoo dan mag je de laptop houden en dan neem ik de andere zooi wel om het ff te testenOp zaterdag 24 november 2001 18:45 schreef wibblemoo het volgende:
lol, eerst bijna 1,5 pagina per dag aan posts en nu valt het weer stil...
iemand die 't wil kope ?
Ow mensen ik heb net een stukje van me live mix in superbrakke kwaliteit op de ftp gezet -> geluid komt van de videocamera af
Waarom kan ik niet uploaden?
Verwijderd
een hele domme/lullige vraag maar
over welke FTP hebben jullie het
ik volg dit topic nog niet zo lang en probeer wel af en toe de andere pagina's nog door te lezen maar ik kom telkens iets over een FTP
vtel!
thnx DJ-Jumbo
pagina 83 bij 25 psot per paginaOp zondag 25 november 2001 09:39 schreef DJ-Jumbo het volgende:
ohwkee...
een hele domme/lullige vraag maar
over welke FTP hebben jullie het
ik volg dit topic nog niet zo lang en probeer wel af en toe de andere pagina's nog door te lezen maar ik kom telkens iets over een FTPtegen....
vtel!
thnx DJ-Jumbo
hmm ruilen voor je a&h mixer ?Op zondag 25 november 2001 03:13 schreef Reind het volgende:
[..]
Jammer dat ik net een A&H ga kopen maar als jij um nou is voor me betaald hé wiblemoo dan mag je de laptop houden en dan neem ik de andere zooi wel om het ff te testen
Ow mensen ik heb net een stukje van me live mix in superbrakke kwaliteit op de ftp gezet -> geluid komt van de videocamera af
edit:
Waarom kan ik niet uploaden?
kben geen dj hor (lmao) maar wel trance fanaat (en tekno) dus ik was wel benieuwd naar wat er op die ftp zou staan.. jammer
ff nog over iets wat hier nog gezegd is: de _meeste_ (90%) van de commerciele trance is idd erug om te

enne, over koele muziek uit '96, wat dacht je van de '96 mix van Astral Projection - Mahadeva
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Dit topic is gesloten.