How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.911 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja, da's allemaal leuk en aardig, alleen de persoon die we nu langzamerhand echt nodig gaan hebben is er nog steeds niet....

Mries! Kom onder je steen vandaan; er is werk aan de winkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, daar zit je dan zonder HD space, ik blij dat ik met mijn amateur apparatuur nog altijd lekker op cassette op kan nemen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slotje! Of gaan we door voor de 100...
Dit draadje heeft allang niks meer te maken met de vraag op pagina 1! T is denk ik wel geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
Op maandag 19 november 2001 19:25 schreef PeterT het volgende:
Dit draadje heeft allang niks meer te maken met de vraag op pagina 1! T is denk ik wel geholpen...
jezus hoe kinderachtig kan je zijn, zeg dan gewoon nix

en ja we gaan door tot de 100, en daarna 200, en daarna 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft nix met kinderachtig zijn te maken... Normaal is het hier op GOT van RTFM en UTFS en op het moment dat dat meer en deel off topic is gaat er een slotje op. En je kunt niet menen dat er 97 pagina's lang advies wordt uit gebracht over how to become a DJ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat gewoon in je signature waar dit wel thuis hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
*zucht* weet je, ga het lekker ff melden bij de adjes ofzow

de groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 19 november 2001 19:32 schreef PeterT het volgende:
Dit heeft nix met kinderachtig zijn te maken... Normaal is het hier op GOT van RTFM en UTFS en op het moment dat dat meer en deel off topic is gaat er een slotje op. En je kunt niet menen dat er 97 pagina's lang advies wordt uit gebracht over how to become a DJ....
Neem maar eens de moeite om het allemaal door te lezen, dan zul je zien dat er constant nieuwe topics naar voren komen, over apperatuur, techniek, tracks, enz. enz. Het gaat dus nog steeds over het fenomeen "DJ'en". Niemand die hier loopt te blaten dat de zoekfunctie gebruikt moet worden of dat er handleidingen gelezen moeten worden.

Dit is dus niet het zoveelste inhoudsloze Laat-hier-je-desktop-zien topic. Maar genoeg hierover. Neem even een kijkje hier: [topic=318964]
en merk dan even op dat er door moderators besloten is dat er dus gewoon hier in dit draadje doorgegaan kan worden.

[EDIT] Wel ironisch trouwens, dat mensen als peterT juist voor Off-topic discussie zorgen, want wat heeft hetvolgende nou nog met DJ'en te maken ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 19 november 2001 19:32 schreef PeterT het volgende:
Hey Peter, lul nou niet zo ontzettend dom, want het gaat in deze thread dus wle degelijk over het DJen. Hoe je dat kunt worden, hoe je beter kunt worden en hoe je het kunt blijven.

Jij hebt duidelijk nog niet alles gelezen.

Jij weet dus niet waar het hier over gaat.

Jij oordeelt dus over iets waar je niet over kunt oordelen.

Jij kunt dus meter niks zeggen.

Als het je hier niet bevalt zout je toch lekker een eind op om ergens anders te gaan zitten trollen? Doe je dat toch lekker! Wij doen hier geen mens kwaad, sterker, vinden datgene wat er hier gezegd wordt buitengewoon interessant, maar gelukkig komen er een paar keer per week van die zeikerds als jij (ja mods, geef me maar een waarschuwing, boeit me niks!) die met een opgeheven vingertje zich ermee menen te moeten bemoeien.

Als je vindt dat deze draad dichtmoet ga je maar naar stoute usertjes, want daar is dat voor. Maar ze gooien em niet dicht omdat Jag en JvS wel vizie hebben; datgene wat jij mist in dit geval.

Daaaaag!
:*

(Wat... laat ik me uit de tent lokken? Nee toch? Door een bijdehandte noob... Hoe isset mogelijk. :) )

edit:

Na vermanende woorden van Jumpstart en nadat ik heb gelezen wat PeterT allemaal voor mega nuttige replies overal neerzet op GoT heb ik besloten alles maar door te strepen.
Ik heb niks gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 19 november 2001 19:25 schreef PeterT het volgende:
Dat je praat in de eerste persoon meervoud...

Whehehehehe... Wie ben jij dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
kan jag/jvs hier misschien ff posten dat dit topic niet dicht hoeft ? dan kunnen we elke keer daar gewoon op wijzen en is het end of discussion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 20:01 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Hey Peter, lul nou niet zo ontzettend dom, want het gaat in deze thread dus wle degelijk over het DJen. Hoe je dat kunt worden, hoe je beter kunt worden en hoe je het kunt blijven.

Ik zag dat er een speciaal forum voor bestaat.. http://www.djforum.nl

Jij hebt duidelijk nog niet alles gelezen.

Nee, is een beetje te veel van het goede

Jij weet dus niet waar het hier over gaat.

mha How to become a DJ? al lang niet meer

Jij oordeelt dus over iets waar je niet over kunt oordelen.

Oh? Hoezo kan ik hier niet over oordelen?

Jij kunt dus meter niks zeggen.

Goed dat je mijn fouten verbeterd, doe ik dat bij jou: volgens mij bedoel je "Beter"

Als het je hier niet bevalt zout je toch lekker een eind op om ergens anders te gaan zitten trollen? Doe je dat toch lekker! Wij doen hier geen mens kwaad, sterker, vinden datgene wat er hier gezegd wordt buitengewoon interessant, maar gelukkig komen er een paar keer per week van die zeikerds als jij (ja mods, geef me maar een waarschuwing, boeit me niks!) die met een opgeheven vingertje zich ermee menen te moeten bemoeien.

Ik zeg ook niet dat je mensen kwaad doet, ik zeg alleen dat het hier niet thuis hoord. Als ik nu advies wil hebben over welke cd speler ik nu wel moet kopen waar moet ik dan kijken? Niet in dit draadje. Misschien een overweging waard om zaken aan de orde te stellen waar deze thuis horen. Als ik nu vraag welk meng paneel ik moet kopen zeg jij "is al een draadje over" Of verander de naam van dit stukje GOT

Als je vindt dat deze draad dichtmoet ga je maar naar stoute usertjes, want daar is dat voor. Maar ze gooien em niet dicht omdat Jag en JvS wel vizie hebben; datgene wat jij mist in dit geval.

Lijkt me niet echt een punt van discussie, of ik wel of geen visie heb. In jou ogen een afwijkende visie, over hoe GOT ook voor anderen die niet het gehele draadje willen lezen overzichtelijk kunnen houden

Daaaaag! :*

(Wat... laat ik me uit de tent lokken? Nee toch? Door een bijdehandte noob... Hoe isset mogelijk. :) )
vraag ik mij ook af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 20:07 schreef wibblemoo het volgende:
kan jag/jvs hier misschien ff posten dat dit topic niet dicht hoeft ? dan kunnen we elke keer daar gewoon op wijzen en is het end of discussion
Ben ik een voorstander van, weet iedereen waar hij/zij aan toe is, en kan ik misschien ook een keer een inhoudelijke bijdrage leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Aan alle 'regulars' van dit draadje:

Laat je niet opnaaien!

Op het moment dat het hiet ontaard in een ontzettende flame tussen de vaste lezers en mensen als peterT (nu op pagina 97, maar op 88 ook al), 3Dblaster, PPanic, BreadFan en MrHiney, dan IS er een reden om met een slot aan te komen zetten.

HlpDsk wist het tenminste nog gewoon netjes te brengen:
Vinden jullie het nou ook niet eens tijd worden voor een deel 2? :)
(Zie pagina 67, bij 25 berichten per pagina.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 19 november 2001 20:29 schreef PeterT het volgende:

[..]

Ben ik een voorstander van, weet iedereen waar hij/zij aan toe is, en kan ik misschien ook een keer een inhoudelijke bijdrage leveren.
Zie deze: [topic=318964]

Dat nieuwe draadje kreeg van JvS een slotje. 'Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 20:29 schreef PeterT het volgende:

[..]

kan je dat niet zolang er is gezegd dat dit topic niet dicht mag/moet? :? :?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op donderdag 15 november 2001 15:05 schreef ^JaapvR^ het volgende:
...Net zoals ik nog op zoek ben naar fatboy slim - star 69, ook liefst emt een paar toffe mixes (eentje zonder het "chaotische" stuk uit de normale versie zou geweldig zijn).

Weet iemand nog ergens een duister shopje waar ze dit ouwe spul hebben? Sinds het overlijden van dj-plaza weet ik niet meer waar ik mij classics vandaan moet halen...
Ken je BPM-dance in Zoetermeer :9 ? Beter bekend, van de online-shop "Only DJ's?? Kijk daar eens, ik heb Star 96 deze week nog een keer gekocht.. (B2 is alleen maar voice, Acapella, had ik ff nodig.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nah, laat dat geflame en getroll maar zitten voor wat het is. PeterT: Als je het niet eens bent met het beleid moet je niet in een draadje zelf losgaan, maar dit in SU doen of eventueel in LA.

Hier krijg je er alleen maar bovenstaande, totaal off topic zijnde, reacties van en daar hebben we geen van allen iets aan.

Verder nog hartelijk dank dat je me op een typfoutje weet te wijzen. Probeer jij nog ff je eigen taalfoutjes weg te werken? Dan ben je helemaal mijn held. ;)

(Ow... In de faq staat iets over taal en typfouten... Maar ja... Dan moet je die faq wel gelzen hebben.)

En nu on-topic:

Weet iemand al wat meer van de serverprobs? Jumpstart heeft intussen mijn mix, zodat die de compilatie razendsnel er op kan knikkeren. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Zeg mensen, ik luister hier naar mijn Baptism Of Fire en die is nog steeds errug lekker.. Wanneer gaan jullie em afkraken danwel de hemel inprijzen? :P

Ofwel: Mrieeeeeeeeeeees! (Hij's vast op vakantie, hij heeft onze mixen verkocht!!! Tsss!! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb geprobeert dit topic een beetje door te spitten
maar echt lukken wil het niet :)
maar ik had dus ff een vraagie
ik draai al meer dan een jaar met me computter en een CD speler 1100Watt(zeiden ze in de winkel reken dus maar op 300 watt continu :)) en een leuke versterker en laat ik me geval niet vergeten dat de naam mixer draagt...
't is niet meer dan 5 schuiviez en 2 draaiknoppies (tone/bass) en een mooi CUE knoppie (jah fuck dat ding je kan alleen kanalen apart luisteren) maar het is een leuk setje behalve het mengpaneel
nu zat ik is wat over site's te bladeren...
en nou kwam ik een leuk setje tegen
(mengpaneel, 2x gare draaitafels) genaamd
Gemini First Mix 2.0 voor een leuk prijsjuh van 600nogwat
nu begrijp ik dat het wel echte amateur sjit zal zijn...
maar 600 piek staat me wel aan...
en aan kwaliteit hecht ik niet zo veel waarde..
dat komt wel als ik veel geld verdien :P
maar mijn vraag is dus...
heeft iemand ervaring met dit setje?

zo jah
is het wat om met vinyl te beginnen?
ik heb ook naar andere setjes gekeken...
maar met leuke appartuur kom je al snel uit op 3000 piekiez
en ik heb het niet zo op 2ehands sjit kwa geluids apparatuur

nog ff een verhaaltje hoe ik ooit begonnen ben:
ik werd 16 en had al een leuk bedrag gespaart en vond dat het wel eens tijd werd dat geld moest rollen :D
affijn dat setje gekocht(geen spijt van :))
en aan de slag...
thuis aangekomen kwam ik erachter dat ik was vergeten kabeltjes te kopen |:(
volgende dag meteen naar de winkel gefietst en ff wat kabels gekocht
en aansluiten die zooi...
meteen kwam ik erachter dat mijn buren niet zo blij waren met mijn nieuwe hobby maar...
pech voor hun!
ik voelde me happy :P
eenmaal aan de slag en wat plaatjes achter elkaar gedraait
kwam ik er na een tijd achter dat mijn geluidskaart wel rot was... hup weer naar de winkel nieuwe geluidskaart kopen :)
zo'n geval van 100 piek... lekker goedkoop... geknipt voor mij :D en verder met draaien...
ondertussen wat leuke proggies gedownload
tips:
Cool edit (2000 of Pro)
Fruity loops3
Radio 538 Music maker
echte newbee klootzoveeljewil programma's
hup wat nieuwe mixen gemaakt...
klinkt best rederelijk al zeg ik het zelf...
en dan proberen live die mixen te maken...
me vrienden werden gek van muh...
1000x 2dezelfde plaatjes door elkaar heen gooien...
maarjah ik was niet te stoppen....
en eindelijk!!!
de dag was aangebroken (dacht ik)
er was een DJ comepitie...
ik meteen opgegeven..blij dat ik was...
veel oefenen.. plaatjes bij elkaar zoeken enz...
ik kom daar aan...
word ik achter een mengpaneel gezet met 2Cd spelers en 1MD speler... nou ik draaien..
kwam geen k*t van terecht..
snapte de apparatuur niet :( 2 waarschuwingen dat de muziek te hard stond enz... en draaide te veel trance...
en toen kwam het... ik liet de plaatjes niet helemaal afdraaien... jah duhhhh.... ik moet ze toch mixen :? |:(
stom verbaasd boos weg gelopen
kwam ik de volgende keer daar weer.. gingen we ff praten...
en hij besloot dat ik het opnieuw mocht proberen...
en het ging redelijk! ik stond niet zo zenuwachtig enzow...
maar daarna heb ik nooit meer gedraait... helaas...
ws. gah ik met oud&nieuw op een feestjuh draaien
dat lijkt me wel stoer!!!!
nou dit was het wel met het zwaar niet boeiende verhaal van
DJ-Flut ;)

if you dont try and keep try'ing you 'll never be the winner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Sorry Triple... Ik heb de mix nog niet en...

ik kan de server weer eens niet in. (hoe verassend he? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 19 november 2001 21:49 schreef MisterDon het volgende:
Sorry Triple... Ik heb de mix nog niet en...
ik kan de server weer eens niet in. (hoe verassend he? :) )
Heeft toch geen nut, je kunt hoogstens de eerste 37 Mb horen, maar je luistert em helemaal of je luistert em niet he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13:06

Chiron

Moderator Discord
word ik achter een mengpaneel gezet met 2Cd spelers en 1MD speler
wat was dat wel niet voor een janboerenfluitjes contest? ik had daar niet eens mee aan willen doen als ze geen 2 (of nog beter 3) draaitafels hebben staan maar alleen cd's

btw zo'n goedkoop setje van gemini is best geinig voor in de slaapkamer, maar bedenk wel dat je er daarmee nog niet bent, je moet ook regelmatig vers vinyl halen en dat is prijzig

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Inderdaad die el cheapo setjes voldoen wel voor in de slaapkamer. Tenzij je zelf veel om kwaliteit geeft en alleen met het beste spul wilt werken.

Maar die gemini draaiers voldoen de eerste 2 á 3 jaar wel hoor -> veel oefenen -> veel platen kopen -> sparen voor technics-Numark-Vestax als je het leuk blijft vinden.

Wat betrefd de mensen die het niet kunnen laten om deze draad om zeep te helpen -> ga ff lekker in je zandbak spelen. How to become a dj 2 is niet voor jan *** dichtgegooid dus laat het nou is om deze draad te verpesten met onzinnige posts. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 20 november 2001 11:53 schreef Reind het volgende:
Inderdaad die el cheapo setjes voldoen wel voor in de slaapkamer. Tenzij je zelf veel om kwaliteit geeft en alleen met het beste spul wilt werken.
Dat is ook de reden dat ik meteen Technics draaitafels heb gekocht, dat en het feit dat ze nog relatief veel waard zijn als je ze weer wil verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
andere vraag> wat doet de GoT DJ met mensen die lopen te zeuren dat ze dat en dat nummer willen horen (ik wil bartezz horen.. nouhou... ik wil R&B horen nouhou -net als je in een vette stamp set zit- )

ik probeer ze meestal gewoon te negeren, of als ze blijven volhouden dan kom ik wel naar ze toe en dan maak ik een gebaar ofzoiets van neehebbiknie, of als ze echt irritant zijn dan draai ik me om en laat ze de achterkant van m'n t-shirt lezen:

"Fuck off, i'm mixing" >:)

maar meestal komt het dus gewoon neer op negeren die handel (net als die irri piepeltjes die dit topic dicht willen hebben, terwijl ze er nog geen 1 post zelf in hebben gezet en dus niet eens mee lullen)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JE omdraaien en negeren kan niet altijd...
je draait voor het publiek en niet voor jezelf...
jou doel is om het hele publiek tevreden te stellen.
okay... je hebt van de hele irritante gasten die maar blijven zeuren natuurlijk en je hele set willen bepalen.
:D maar als iemand naar je toe komt en een nummer aanvraagt zeg je gewoon "komt er zo aan" pastie echt niet in het programma zeg je "hebbik niet" maar je rur toe keren bij 1 plaatjuh vind ik niet kunnen...

p.s. dit is MIJN mening van DJ zijn...
misschien is dit wel wat ik verkeerd doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
je kan er ook eens over nadenken of je wel in de goeie tent staat te draaien als het je te vaak overkomt ???

een dj werkt voor iedereen en als je deze vragen vaak hebt op een avond is daar blijkbaar een tekort aan ??

even duidelijk ik heb er zelf ook een bloedhekel aan maar los dat altijd op door bv niet meer in die tent te draaien
(als het echt te erg word )

als het mij op het podium overkomt heb ik altijd zo'n antwoord als "hier verderop zit een r&b tent veel plezier en doei ? "

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart stond een keertje achter de licht bediening toen...

(En het lichtpaneel zit tussen de ingang van het DJ-hok en de draaitafels, dus ben je er ook om verzoekjes aan te nemen...)

... toen iemand middenin een set van stevige club om André Hazes kwam vragen (!!!). Ik kon nauwelijks m'n lach inhouden maar zei dat z'n verzoek echt kansloos was, maar goed, ik zou het even vragen voor 'em. ( "Maar ik kan je niets beloven." )

Dus, ik geef het verzoek door, DJ zelf schiet ook in de lach, zoekt de microfoon op. plugt 'em in, en knalt door de zaal heen:

" Jij wil André Hazes horen ???"

Reactie van het publiek was begrijpelijk: "Huh, waar hééft 'ie het over ?" maar ik denk dat die André-fan het niet nog een keer in z'n hoofd zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 00:56 schreef Ener-G het volgende:

btw zo'n goedkoop setje van gemini is best geinig voor in de slaapkamer, maar bedenk wel dat je er daarmee nog niet bent, je moet ook regelmatig vers vinyl halen en dat is prijzig
dat is op zich geen probleem
heb een vast inkomen(gen vermogen hoor maar er kunnen wel 2 plaatjuhz in de week vanaf :+ ) dus dat moet wel lukken...
Op dinsdag 20 november 2001 11:53 schreef Reind het volgende:

Maar die gemini draaiers voldoen de eerste 2 á 3 jaar wel hoor -> veel oefenen -> veel platen kopen -> sparen voor technics-Numark-Vestax als je het leuk blijft vinden.
jah "als ik het leuk blijf vinden"
daarom wil ik ook niet meteen een vermogen besteden aan dure apparatuur.
nu lijkt het me heeeeel leuk enzow en heb ik er wel tijd voor.. maar stel dat ik over een half jaar er geen tijd/zin meer in heb of geen geld meer om platen te kopen ofzow
dan kan ik de hele bende wegdoen... terwijl ik misschien een paar maanden later weer verder wil...
zo'n "cheap" setje kan je nog in de kast gooien en zeggen ik pak het over een paar maanden weer want verkopen heb toch geen zin...

maar ik had dus eigenlijk de vraag:
heeft iemand echt ervaring met dit setje?
ik bedoel niet dat ik zometeen mer iets sta te kutten wat meer kraakt dan dat er geluid uit komt..
ok ik verwacht geen zuiver geluid
als er maar geluid uit komt dat niet echt super vervormd is ofzow :)

en heeft iemand tips met de eerste platen kopen?
ik heb hier wel vinyl liggen
- Eugina salt tank
-Quo vadis - Sonic boom
echt geile platen ooit in een gekke bui gekocht met de veronderstelling dat ik ze ook wel op een platen speler kon gooien :D

maar heeft iemand verder wat tips waar ik op moet letten
en wat ik beslist NIET moet kopen ofzow
ik wil een beetje Trance draaien...
zeg maar de Gielen richting

ik heb al een paar online shops gevonden ik woon hier in een boeren gat met in 100 km omtrek geen goeie recordshop...
dus dat is wel een uitkomst :+

alvast bedankt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 12:52 schreef JumpStart het volgende:
* JumpStart stond een keertje achter de licht bediening toen...

(En het lichtpaneel zit tussen de ingang van het DJ-hok en de draaitafels, dus ben je er ook om verzoekjes aan te nemen...)

... toen iemand middenin een set van stevige club om André Hazes kwam vragen (!!!). Ik kon nauwelijks m'n lach inhouden maar zei dat z'n verzoek echt kansloos was, maar goed, ik zou het even vragen voor 'em. ( "Maar ik kan je niets beloven." )

Dus, ik geef het verzoek door, DJ zelf schiet ook in de lach, zoekt de microfoon op. plugt 'em in, en knalt door de zaal heen:

" Jij wil André Hazes horen ???"

Reactie van het publiek was begrijpelijk: "Huh, waar hééft 'ie het over ?" maar ik denk dat die André-fan het niet nog een keer in z'n hoofd zal halen.
Dat zijn toch TOPervaringen :D
te gek gewoon als je zoiets kan flikken in een tent!
dat is het mooie van voor publiek draaien...

of als je een nieuw plaatje heb gevonden of zelf gemaakt en die hele tent gaat erop uit z'n plaat
dat vind ik gewoon de kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 20 november 2001 12:13 schreef Ener-G het volgende:
andere vraag> wat doet de GoT DJ met mensen die lopen te zeuren dat ze dat en dat nummer willen horen (ik wil bartezz horen.. nouhou... ik wil R&B horen nouhou -net als je in een vette stamp set zit- )
Je zorgt dat er niemand aan je kop kan zeuren, of je zegt gewoon dat je geen verzoeknummers doet. Maar dat hangt ervan af, draai je in een discotheek met maar 1 zaal dan zul je gevarieerder moeten draaien dan in een discotheek met meerdere zalen, op (grote) feesten KAN niemand je om verzoekjes vragen dus heb je dat probleem niet..

Dit jaar in Marmaris op vakantie werd de DJ van een tent waar ik al jaren kom ook steeds lastiggevallen door Engelse vrouwen met verzoekjes.. Mijn oplossing voor hem, een t-shirt met achterop: Suck me for requests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:16 schreef T het volgende:
Misschien zomaar een jongensdroom, maar ik ben me een beetje aan het orienteren op het zijn van een Dj.

Nu zie ik me niet volgende week al op grote feesten ofzo draaien, maar ik zou wel 's willen leren om gewoon wat plaatjes te kunnen draaien... wat mixen enzo. Evt. live.

Maar kan ik voldoen met m'n pc'tje? Moet ik een complete installatie kopen? Of hoe doen jullie dat?

Ik ben nog maar een scholiertje van 16, dus erg veel budget heb ik niet :)
En ik ben nog compleet nieuw op dit gebied. Dus misschien is het onderwerp ook een beetje vaag, maar waar het dus op neer komt is dat ik een punt zoek om te beginnen.

Mijn vraag is waar?
eigenlijk een vraagie aan T
het is nu al een tijdje geleden
is er nog wat van terecht gekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 20 november 2001 12:39 schreef DJ-Jumbo het volgende:
JE omdraaien en negeren kan niet altijd...
je draait voor het publiek en niet voor jezelf...
jou doel is om het hele publiek tevreden te stellen.
okay... je hebt van de hele irritante gasten die maar blijven zeuren natuurlijk en je hele set willen bepalen.
:D maar als iemand naar je toe komt en een nummer aanvraagt zeg je gewoon "komt er zo aan" pastie echt niet in het programma zeg je "hebbik niet" maar je rur toe keren bij 1 plaatjuh vind ik niet kunnen...

p.s. dit is MIJN mening van DJ zijn...
misschien is dit wel wat ik verkeerd doe :+
nee je hebt op zich wel gelijk, maar in de tent waar ik regelmatig draai is dus vaak een handjevol kutkoters te vinden dat alleen maar r&b wil horen enzo, terwijl het overgrote gedeelte van het publiek lekker staat te dansen en uit z'n dak gaat.. en dan word ik een beetje moedeloos als er weer zoeentje met zo'n bek gaat zitten zeuren van ik wil hiphooop.. (zelfs op een avond waarop duidelijk is aangegeven dat er alleen maar house/dance wordt gedraaid, en ja er worden ook hiphop/r&b feesten gegeven)

zulke mensen verneuken gewoon je humeur en de sfeer in zo'n zaal, en het is nou eenmaal onmogelijk om iedereen naar je zin te maken, maar van zulke zeikers heb ik toch echt liever dat ze ergens anders heen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

hmmm een x maar een nieuwe topic openen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 12:13 schreef Ener-G het volgende:
Ik zeg altijd -> ow ja sorry maar die plaat zit nog in de cd speler van m'n auto. Maar ik heb wel m'n telefoonnummer voor je hoor. alleen als het een erg knappe dame in kwestie is ;)
Op dinsdag 20 november 2001 14:22 schreef Brazza het volgende:
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 20 november 2001 14:22 schreef Brazza het volgende:
Sorry maar we gaan niet in op off-topic reacties.. Dank u..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 12:52 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

dat is op zich geen probleem
heb een vast inkomen(gen vermogen hoor maar er kunnen wel 2 plaatjuhz in de week vanaf :+ ) dus dat moet wel lukken...
[..]

maar ik had dus eigenlijk de vraag:
heeft iemand echt ervaring met dit setje?
ik bedoel niet dat ik zometeen mer iets sta te kutten wat meer kraakt dan dat er geluid uit komt..
ok ik verwacht geen zuiver geluid
als er maar geluid uit komt dat niet echt super vervormd is ofzow :)
Wat betreft die beginners setjes -> prima spul om mee te beginnen en wat betreft het geluid daar hoef jij je niet druk om te maken want daar zit het geheim van de duurdere platenspeler niet in. Geluid is heus wel goed bij zo'n ding. Het enige wat minder is bij zulke draaiers dat is het torque gehalte -> oftewel de kracht die op de platter staat tijdens het draaien. Bij die gemini's zal dat 1,1 Kg per cm2 zijn en bij een technics is dat weer 1,7Kg per cm2 en bij een Numark TT1/TT2 en de PT2400 van gemini is dat zelfs 2,1Kg per cm2 Ok zit er nog een redelijk verschil in de kwaliteit van de toonarm. Maar das allemaal niet belangrijk voor de beginner en dat komt allemaal later wel als je echt verder wilt. Koop nu eerst maar een el cheapo setje en veel platen want das veel beter als een Numark - Vestax - Technics en weinig platen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 14:34 schreef Reind het volgende:

[..]

Wat betreft die beginners setjes -> prima spul om mee te beginnen en wat betreft het geluid daar hoef jij je niet druk om te maken want daar zit het geheim van de duurdere platenspeler niet in. Geluid is heus wel goed bij zo'n ding. Het enige wat minder is bij zulke draaiers dat is het torque gehalte -> oftewel de kracht die op de platter staat tijdens het draaien. Bij die gemini's zal dat 1,1 Kg per cm2 zijn en bij een technics is dat weer 1,7Kg per cm2 en bij een Numark TT1/TT2 en de PT2400 van gemini is dat zelfs 2,1Kg per cm2 Ok zit er nog een redelijk verschil in de kwaliteit van de toonarm. Maar das allemaal niet belangrijk voor de beginner en dat komt allemaal later wel als je echt verder wilt. Koop nu eerst maar een el cheapo setje en veel platen want das veel beter als een Numark - Vestax - Technics en weinig platen ;)
kijk zo een reactie zocht ik dus :)
thnx man!
ff 2 weekiez sparen en ik dan gaat ik is wat kopen! :)
ik laat wel horen hoe ik het eraf breng :P

grtz DJ-Jumbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 20 november 2001 14:45 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

kijk zo een reactie zocht ik dus :)
thnx man!
ff 2 weekiez sparen en ik dan gaat ik is wat kopen! :)
ik laat wel horen hoe ik het eraf breng :P

grtz DJ-Jumbo
Het enige waar ik voor zou willen waarschuwen, bij het kopen van "kloontjes" is: Probeer ervoor te zorgen dat je Direct Drive draaitafels koopt, en dus NIET belt-drive.

* JumpStart snapt nog steeds niet hoe sommige DJ-beginner sets verkocht kunnen worden met belt-driven tafels... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Je moet ook gewoon CD spelers nemen. :)

En verzoekjes? Hangt er eenb beetje vanaf wat voor feest het is. Als het een "laat de boel maar waaien" feest is pleur ik vrolijk De vlieger achter Barthezz achter Dan Hartman. Boeit me niks.

Maar als ik clubby bezig ben heb ik geen trek in dat geneuzel. Mensen weten het ook altijd net midden in een mix te doen. En dan voor je neus gaan staan zwaaien terwijl ze zien dat je bezig bent. |:(

Het eeuwige antwoord is trouwens "Nou, dan moet ik echt even gaan zoeken hoor" en als ze dan weer komen mekken "Nee, sorry... Ik heb em helaas niet bij me" of "Ik kan hem niet vinden".

Als ze dan zelf willen zoeken mogen ze dat altijd van me; tussen 500 CD's vinden ze toch niks. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb effe een kei goeie platen-tip voor iedereen:
Lisa Loud - The miles for sound EP (Plastika Red Records)

Die is gewoon zooooooo vet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jaja!!!

Sinterklaas is in het land, maar da's niet de enige die goede daden doet hoor!

Jumpstart heeft met zijn asociaal hoge upload (over zijn down wil ik het niet eens hebben, anders moet ik huilen...) even de nieuwste MisterDon mix "Remember the sun" op de server gezet.

Oftewel: Time to Leech! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 14:49 schreef JumpStart het volgende:

* JumpStart snapt nog steeds niet hoe sommige DJ-beginner sets verkocht kunnen worden met belt-driven tafels... |:(
Ow ja dat was ik nog vergeten te vermelden -> geen belt drive kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 20 november 2001 15:59 schreef MisterDon het volgende:
[...]

Jumpstart heeft met zijn asociaal hoge upload (over zijn down wil ik het niet eens hebben, anders moet ik huilen...) even de nieuwste MisterDon mix "Remember the sun" op de server gezet.

Oftewel: Time to Leech! :)
O-) Ik heb -helaas- maar 100 Mbit hoor, en dan nog niet eens full-duplex, maar gewoon half-duplex... *D
Maar genoeg o/t, je mix is erg mooi MisterDon, heel erg relaxed en vrijwel naadloos gemixed ;)

Wordt er nog gewerkt aan een mooi hoesje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 20 november 2001 16:15 schreef JumpStart het volgende:

[..]

O-) Het is maar 100 Mbit hoor, en niet eens full-duplex, maar gewoon half-duplex *D

Maar genoeg o/t, je mix is erg mooi MisterDon, heel erg relaxed en vrijwel naadloos gemixed ;)

Wordt er nog gewerkt aan een mooi hoesje ?
ThX! :)

Mja... Moet ik eigenlijk wel doen, maar ik kan niet zulke mooie hoesjes als jij maken. :(

Ik kijk vanavond wel ff of ik in een craetieve bui ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 20 november 2001 14:49 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Het enige waar ik voor zou willen waarschuwen, bij het kopen van "kloontjes" is: Probeer ervoor te zorgen dat je Direct Drive draaitafels koopt, en dus NIET belt-drive.

tja belt drives zijn een stuk goedkoper en dus toegankelijker voor de beginner... maar het is idd brandhout als je er een beetje serieus mee wil draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Nou, m'n mix staat er eindelijk op.. Maar nou wil ik m'n .txt uploaden en dan zegt ie "Not a plain file", heel m'n FTP prog gaat ervan over de zeik!!

Hoe dan ook, Baptism Of Fire vanaf nu dus te downloaden, let niet al te veel op de foutjes (ik kwam er nog genoeg tegen), tis meer als nostalgisch gevoel terwijl ik werk aan een nieuwe mix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

WHOPPPAAAA!! :9~
RETR baptism_of_fire.mp3
150 Opening BINARY mode data connection for baptism_of_fire.mp3 (59797928 bytes).
226- [Ul: 2163.5MB] [Dl: 47058.7MB] [Speed: 720.11K/s] [Free: 181MB]
226 [Section: DEFAULT] [Credits: 1000.0MB] [Ratio: Unlimited]
Transferred: baptism_of_fire.mp3 59,797,928 bytes in 01:21 (720.94 KB/sec)
Transfer queue completed
* JumpStart is erg benieuwd TripleM

En ehh: mries, je bent er niet, maar toch 3-werf Hulde voor jou en je server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 16:12 schreef Reind het volgende:

[..]

Ow ja dat was ik nog vergeten te vermelden -> geen belt drive kopen. :)
wat is er mis mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 20 november 2001 19:27 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

wat is er mis mee :?
Direct Drive = de platter zit direct vast op de motor. Voordelig: het reageert direct

Belt Drive = de platter is door middel van een snaar aan de motor verbonden. Nadelig: er zit rek op de snaar waarbij alle correctie de neiging heeft tot terugveren. Rem je af, dan wil de platter vooruit schieten als je loslaat, en bij een zet mee wil de platter terugveren.

Met belt drive is niets mis voor platenspelers maar wel voor draaitafels, de beste platenspelers (en dan hebben we het over bedragen van makkelijk 4 cijfers voor de komma) zijn belt-drive: het maakt wel een meer constante rotatie snelheid mogelijk.

[Edit: 'fuot'je weg en feitje erbij]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb ook voor een direct drive gekeken...
maar dan kom je al snel 1000 piek duurder uit
want betere draaitafels zette ze er ook meteen een beter mengpaneel bij...

maar alsnog
dan maar belt-drive...
als ik het leuk vind kan ik altijd nog voor DD gaan *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bedenk wel dat je met direct-drives _veel_ langer vooruit kan dan met BD's. Die BD's wil je inruilen zodra je het vertragen en afremmen lekker onder de knie begint te krijgen (en dat is al vrij vlot hoop ik voor je), direct drives wil je pas inruilen voor betere als je wilt gaan scratchen, hetzelfde wilt hebben als in je club, of gewoon veel hogere eisen stelt.

Liever een fatsoenlijk tweedehands setje DD's dan nieuwe BD's. Of anders de Gemini XL500, of die omnitronics, die kosten zo'n 500 per stuk.

Een mixertje hoeft in het begin niet veel te kosten, voor 250 gulden moet je klaar kunnen zijn. Zorg wel voor gains en een EQ per kanaal, anders wil je je mixer weer heel snel ruilen voor een betere (zie je het verband met de BD's en DD's?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hee mensen ik kan voor 200 piek dit mixertje krijgen:

NUMARK DM 1002X

Afbeeldingslocatie: http://www.sale.nl/catalogus/img/thumbsg/133009.jpg

hij dateert van februari

is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een prima mixer om mee te beginnen. 3-bands EQ per kanaal (wat is het bereik daarvan??), verder simpel, maar dat mag je ook verwachten voor die prijs. Maar hij heeft alle funcites die je in het begin nodig hebt, is niet duur, en vrij degelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEEKVRAAG:

wat is een element :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een element is datgene waar je de naald in stopt. :)
Ook al heb ik alleen maar CD spelers... Dat weet ik nog wel.

Leuk mixertje Ener-G voor 200 piek kun je er echt geen buil aan vallen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx MisterDon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn

vind het wel moeilijk
aan de ene kant vind ik het zonde om klote apparatuur te kopen... maar aan de andere kant weet ik dat als ik voor de set van 2200 ga er nikz van terecht komt

:? wat zal ik doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Op dinsdag 20 november 2001 23:22 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Damn

vind het wel moeilijk
aan de ene kant vind ik het zonde om klote apparatuur te kopen... maar aan de andere kant weet ik dat als ik voor de set van 2200 ga er nikz van terecht komt

ga eerst eens wat bij anderen draaien, beetjhe kijken of je ut echt super vindt, klijk eens of je ff bij discotheek mag kijken ofzo...

ik heb alles in een keer gekocht, en ik vindt ut echt zooooo vettttt :P

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 20 november 2001 23:22 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Damn

vind het wel moeilijk

Je kan altijd de software kant verkennen van het DJ'en en eens experimenteren met het mixen van MP3. Er wordt door veel mensen neergekeken op MP3 mixen (de net iets mindere geluidskwaliteit van veel MP3s, het te grote gemak waarmee het echte mixen teruggebracht wordt tot de knopjes 'Sync BPM' 'synch beats' en 'play'), enz. enz.

Maar het is wel prima om er achter te komen of je je kan vinden in de muziek. Op het moment dat je dan na een paar weken nog meer wil, dan zit het wel goed denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 24-08 15:55
k had eingelijks nog een vraagje

hebben jullie alle cds orgineel gekocht?
ik draai enkel met orginele cds,

hoe zit dat pcies, als je met illegale cds draait, wat kan er gebeuren etc?

k doe enkel drive-ins, en val soms in, in een discotheek

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 20 november 2001 23:37 schreef delyver het volgende:
k had eingelijks nog een vraagje

hebben jullie alle cds orgineel gekocht?

hoe zit dat pcies, als je met illegale cds draait, wat kan er gebeuren etc?

k doe enkel drive-ins, en val soms in, in een discotheek
Hiervoor moet je eigenlijk op de website van de Buma-Stemra wezen denk ik. Ze kunnen je pakken op het bezitten van illegale CDs, maar niet op het draaien met illegale CDs, want dat heeft weinig meer met de geluidsdrager zelf te maken maar met rechten die per feest of per Disco afgedragen moeten worden aan de Buma-Stemra.

(Ben ik nog te volgen ??)

[EDIT: omdat ik niet 100% zeker ben: Don't sue me if I turn out to be wrong on this one! ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 20 november 2001 23:37 schreef delyver het volgende:
[..]
[..]
Ik draai alleen met origineel vinyl.. ;)
Reind niet trouwens.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op woensdag 21 november 2001 00:08 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik draai alleen met origineel vinyl.. ;)
Reind niet trouwens.. :D
Euhm.. heeft Reind dan Vinyl-R's ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joehoeeee net terug van 5 daagjes london...man wat is het vet daar..niet voor woorden vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 21 november 2001 00:14 schreef Mries! het volgende:
joehoeeee net terug van 5 daagjes london...man wat is het vet daar..niet voor woorden vatbaar!
Mriesje! Zie je nou dat ie op vakantie was.. :)

Lees maar eens terug, er was wat shit met je FTP.. :)

En WELKOM TERUG uiteraard!!

edit:
Ik ga slapen, ik lees morgen wel weer bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohw gawd :) ik ga eerst even slapen ofzo...en m;n nuwe plaatjes aanhoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 20 november 2001 22:09 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Lijkt me een prima mixer om mee te beginnen. 3-bands EQ per kanaal (wat is het bereik daarvan??), verder simpel, maar dat mag je ook verwachten voor die prijs. Maar hij heeft alle funcites die je in het begin nodig hebt, is niet duur, en vrij degelijk...
uhm ik draai al 6 jaar :+ en ik heb numarks als dit soort maar zelden onder mijn vingers gehad de laatste tijd, maar ik zocht nog een leuk mixertje voor op m'n slaapkamer en wat ik dus nodig heb is 2 kanalen phono, (evt met een lineswitch, cd's begin ik vooralsnog niet aan ;)), met op elk kanaal 3toons regeling, en verder wil ik nog een crossfader.. dus in principe zit alles op dat paneeltje, echter wat mijn vraag was is het ding kwalitatief ook z'n geld (de 200 piek die ik er voor neer moet leggen) waard, qua faders en gebruikte onderdelen enzo (en nee het is niet te vergelijken met een dateq of a&h ;) hoeft ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 21 november 2001 00:52 schreef Ener-G het volgende:
uhm ik draai al 6 jaar :+ en ik heb numarks als dit soort maar zelden onder mijn vingers gehad de laatste tijd, maar ik zocht nog een leuk mixertje voor op m'n slaapkamer en wat ik dus nodig heb is 2 kanalen phono, (evt met een lineswitch, cd's begin ik vooralsnog niet aan ;)), met op elk kanaal 3toons regeling, en verder wil ik nog een crossfader.. dus in principe zit alles op dat paneeltje, echter wat mijn vraag was is het ding kwalitatief ook z'n geld (de 200 piek die ik er voor neer moet leggen) waard, qua faders en gebruikte onderdelen enzo (en nee het is niet te vergelijken met een dateq of a&h ;) hoeft ook niet)
Ja hoor, Numark mixertjes zijn hele leuke mixertjes voor het geld..

Ik heb jaren een 1260X gehad (met kill switches, wow! :+), ben er altijd zuinig op geweest en dat ding werkt nog steeds als een trein (vraag maar es aan iemand anders op dit forum, die heeft em nu :P)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op woensdag 21 november 2001 09:11 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ja hoor, Numark mixertjes zijn hele leuke mixertjes voor het geld..

Ik heb jaren een 1260X gehad (met kill switches, wow! :+), ben er altijd zuinig op geweest en dat ding werkt nog steeds als een trein (vraag maar es aan iemand anders op dit forum, die heeft em nu :P)..
en wie zou dat zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 21 november 2001 09:23 schreef Ener-G het volgende:
en wie zou dat zijn? :)
Wil de persoon met de 1260X nu opstaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
:D

maar ik denk dat ik dat ding wel ff overneem, 200 piek is niet echt veel (ik ga wel eerst ff testdraaien met dat ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Heb zelf een 1720X van Numark staan, en ben er dik tevreden over. Voor het geld zeker aan te raden.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 21 november 2001 09:43 schreef TripleM het volgende:

[..]

Wil de persoon met de 1260X nu opstaan? :D
* randje staat maar es op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 21 november 2001 15:14 schreef Randy het volgende:
* TripleM staat maar es op
Ik dacht al waar blijft ie.. :P

Iemand het stof al van mijn mix afgeblazen en hem geluisterd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 21 november 2001 15:52 schreef TripleM het volgende:

[...]

Yep, ik in ieder geval wel. Beetje lullig om 'em voor niets te downloaden, zeker niet als het zo rap gaat })

Technisch is 'ie erg OK, muziekaal gezien... nou ja, het club-gehalte was mij persoonlijk iets té veel van het goede. Ik begin dan jeuk te krijgen :D

Maar als je over de helft bent, dan is wordt (vind ik persoonlijk dan) een heel stuk lekkerder. Een paar 'oude bekenden' erbij maakt veel goed. Die plaat met de sample "We create a mental atmosphere" is een van de eerste platen waarmee ik heb leren mixen, al gebruik jij een andere versie. Wel leuk om weer te horen. Mooie afsluiter met die LeftField samples :) (Weet ook hier de naam niet uit m'n hoofd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Zijn er nou ook mensen die al deze bijna 2500 posts gelezen hebben? ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 16:23 schreef Knakker het volgende:
ja

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Even serieus: het draadje loopt al 5 maanden en 10 dagen. Dat is gemakkelijk bij te houden als je er vroeg bij bent. En dat zijn de meeste 'regulars' hier wel.

* JumpStart gaat het hele zooitje proberen off-line beschikbaar te maken in een grote .zip file, wanneer we de 2500 voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 21 november 2001 16:17 schreef JumpStart het volgende:
Technisch is 'ie erg OK, muziekaal gezien... nou ja, het club-gehalte was mij persoonlijk iets té veel van het goede. Ik begin dan jeuk te krijgen :D

Maar als je over de helft bent, dan is wordt (vind ik persoonlijk dan) een heel stuk lekkerder.
Allereerst bedankt voor t luisteren.. ;) Bij mij ist juist andersom, ik vind em technisch lang niet okee maar muzikaal heerlijk.. Maar ik heb met al die platen toch een beetje een band, dus da's logisch..

Tegenwoordig mix ik steviger, gaat wat meer richting de hardhouse/techno, maar ik hou over het algemeen nog steeds van vrolijke, vlotte platen met energie erin.. Ik zal die andere mix (volgens mij van eind '99, begin 2000) ook es opsnorren, die duurt een half uurtje maar vind ik technisch meer okee..

Binnenkort mijn draaitafels ophangen (ik heb een houten bak gemaakt waar mijn mixer + draaitafels + Kaosspad op/in komen te staan) en dan eindelijk aan de slag met een nieuw demo cd'tje.. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je midden in een mix ineens op het verkeerde knopje c.q. schuifje drukt c.q. schuift en dat dan ineens alles stilvalt, en jij met een rode knop maar weer alles aanzet.

Damn, was ik vandaag een mixen aan het tapen, laatste nummer druk ik op pauze, mix ruined!!!!

Maar ja, dat zijn best kutte ervaringen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozooo alles "gelezen" (beetje doorheen gebladerd..)..

MisterDon, bedankt voor de complimenten, een tracklisting had ik al gemaakt, blijkbaar er niet opgezet...ik paste hem wel even aangezien er geen ruimte meer is ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1.Espiritu - Man don't cry [Modwheel Love You And Leave You Mix]
2.Chris Cargo ft. Sara Barnes - Touch the Sky [Vocal]
3.Futureshock - Sparc
4.Starecase - Hopeless [Ariane Mix]
5.Legal Traders - Intensive Aqua
6.David James - (Always) A Permanent State
7.Sputnik - Stylus Trouble[Mainframe Mix]
8.Rino Cerrone - Easy Access
9.Stanny Franssen - Light Years
10.KC Flightt vs Funky Junction - Voices[Pete Heller Main Mix]
11.The Producers - Smoothie

Zitten wel een paar enigszins standaard nummers maar goed. Slechte geluidskwaliteit..ik weet niet, ik dacht dat het wel meeviel, maar ze zijn altijd wel een beetje dofjes geweest..kan van alles zijn. Mijn Numarkje wordt oud, Stanton 500's zijn ook niet alles..het kabeltje van MD naar PC is een beetje pauper...etc..ik begin maar met een nieuw kabeltje te kopen :)

Jumpstart ik mail je over de leak :P thanks voor het opmerken, en het niet exploiten ervan.

iedereen De schijf is vol, ik zal een paar kleine dingetjes deleten, maar dan is het ook zo weer gevuld..misschien het idee om een gezamelijke HD te kopen niet eens zo slecht.

Verder was in London Allen&Heath Xone:62 en Vestax PMC-55(mk2) wat de klok sloeg kwa mixers :D

Ook John Aquiva in axie gezien met het final scratch systeem...Sony Vaio'tje erbij en hoppa :) Londen was echt te gaaf..pfoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Ik heb net weer 2 mixjes beluisterd :
Baptism of Fire van TripleM
Vond ik wel goed. Leuke nummers (een beetje ouder, of ken ik ze gewoon niet).
In ieder geval heb ik er van genoten om naar te luisteren. Sommige mixjes leken wel nogal simpel na elkaar te komen (of hoe leg ik dit uit, zo theme, beat, mix, beat, theme,...) maar dit kan ook aan de muziekkeuze liggen, die zich niet zo goed leent tot de langere of directere mixen.

Misterdon's nieuwe - Remember the sun:
Vond ik ook ontzettend goed. Spijtig van de enkele kleine foutjes met dubbele beats en soms wa het volume tijdens de effecten iets te luid.
Verder prachtige mixjes en leuke muziekkeuze, erg relaxed die muziek. 't Is ook zo het genre dat ik wel goed vind maar weinig van ken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 00:13 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Euhm.. heeft Reind dan Vinyl-R's ?? :P
Ja joh en das makkelijk. Als ie oud is dan snij ik gewoon ff een nieuwe :+

Maarre mensen wat zie ik -> Zitten we op 100 pagina's 8-)
Enne Mries nog wat aan vinyl kunnen scoren daar? Ik ga dinsdag die kant op dus ik ga ook ff lekker shoppen :9~ Ow en mensen ik neem me laptop mee dus ik houd jullie op de hoogte :) van de actuele platenkoop acties van mezelf ;)
Op woensdag 21 november 2001 20:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je midden in een mix ineens op het verkeerde knopje c.q. schuifje drukt c.q. schuift en dat dan ineens alles stilvalt, en jij met een rode knop maar weer alles aanzet.

Damn, was ik vandaag een mixen aan het tapen, laatste nummer druk ik op pauze, mix ruined!!!!

Maar ja, dat zijn best kutte ervaringen vind ik.
Ja dat heb ik zelfs nog wel is tijdens een feestje, maar ach who cares niemand die het merkt.
Op woensdag 21 november 2001 15:14 schreef Randy het volgende:

[..]

* R2D2 staat maar es op
En ik duik er maar is in. Heb net ff XP opnieuw moeten installen omdat Nero + Clone CD het leuk vonden om me CD drive's te laten verdwijnen en ik ze met geen mogelijkheid meer terug kreeg. Oftewel instaleer Nero en Clone CD niet als je XP draait. 1 van de 2 gaat goed maar alle 2 is foute boel :(

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 21 november 2001 15:52 schreef TripleM het volgende:

[..]

...

Yep en ik heb je ontmaskerd....

Je bent een van de Klubbheads he? :D

Tsja... Ik moet er voor in de stemming zijn, want hij is wel bere commercieel. Maar wel leuk! Ik heb echt lol gehad tijdens het luisteren. Soort van "sentimental journey". Ik vind em ok gemixt hoor, weinig missertjes kunnen vinden, dus dat zit wel snor.

Alleen de plaatjes... Je moet er van houden, ik draaide precies hetzelfde een jaar of twee geleden maar vind het nu niet zulke hele spannende plaatjes meer.

Het valt me wel op dat het niveau van de meeste mixen echt hoog is. Dat valt me enorm mee voor computernerds. :+

• R2D2
  • Niet online
Morgen 2500ste post neem ik aan. Nou dan drink ik er nog ff 1 corona op voor het slapen gaan want ik zal um wel niet mee maken morgen :(

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nee natuurlijk niet. Ben niet gek!

(Domme vraag --> Dom antwoord. :+ )
Op woensdag 21 november 2001 20:12 schreef Adion het volgende:

...

Misterdon's nieuwe - Remember the sun:
Vond ik ook ontzettend goed. Spijtig van de enkele kleine foutjes met dubbele beats en soms wa het volume tijdens de effecten iets te luid.
Verder prachtige mixjes en leuke muziekkeuze, erg relaxed die muziek. 't Is ook zo het genre dat ik wel goed vind maar weinig van ken.
Mja... Alles is voor verbetering vatbaar. Er zitten idd een paar mixjes in die onmogelijk zijn, maar die platen wilde ik toch echt achter elkaar. Dat geeft wel eens wat troep. :)

Maar mooi dat ie verder goed in de smaak viel.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 22 november 2001 02:09 schreef Reind het volgende:
Morgen 2500ste post neem ik aan. Nou dan drink ik er nog ff 1 corona op voor het slapen gaan want ik zal um wel niet mee maken morgen :(
Zooo... Jij maakt er ook een latertje van!

Ja, ellendeling van een JumpStart, dankzij jou ben ik dus alweer uuuuren bezig om een geil Bryce hoesje te maken.... :D

En omdat Reind het zo leuk vindt om zijn studio te posten... Een plaatje van de omstandigheden waar ik mijn mixjes in opneem...

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/donstudio.jpg

We zien een mixer/remote van de CD speler. Die staat op een ijskast vol met goed gekoelde alcoholische versnaperingen.

Daarnaast staat de main CD unit. Daarop een Pioneer koptelefoon, waanaast je een Kaosspad ziet. Halverwege staat mijn effectenrackje (compressor/limiter en equalizer). Daar weer onder staat mijn Rotel stereo.

Ow ja... Je ziet er ook nog een speakertje van mijn Samson monitortjes. Met wat zoeken kom je het versterkertje daarvan ook nog tegen. :)

...en die champagnefles is helaas al een paar jaar leeg... ;(

• TripleM
Op donderdag 22 november 2001 02:03 schreef Reind het volgende:
Oftewel instaleer Nero en Clone CD niet als je XP draait. 1 van de 2 gaat goed maar alle 2 is foute boel :(
Hier gaat dat prima hoor, ik heb allebei ook draaiend en heb ze soms wel es tegelijk aanstaan (CloneCD om bv een image te maken, Nero om bestanden naar cd te branden), tot nu toe nooit een probleem gehad hoor..

• TripleM
Op donderdag 22 november 2001 02:06 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Yep en ik heb je ontmaskerd....

Je bent een van de Klubbheads he? :D

Tsja... Ik moet er voor in de stemming zijn, want hij is wel bere commercieel. Maar wel leuk! Ik heb echt lol gehad tijdens het luisteren. Soort van "sentimental journey". Ik vind em ok gemixt hoor, weinig missertjes kunnen vinden, dus dat zit wel snor.

Alleen de plaatjes... Je moet er van houden, ik draaide precies hetzelfde een jaar of twee geleden maar vind het nu niet zulke hele spannende plaatjes meer.

Het valt me wel op dat het niveau van de meeste mixen echt hoog is. Dat valt me enorm mee voor computernerds. :+
Who are you calling a computernerd, Bryce lover? :D

Er zitten inderdaad stevig wat bekende plaatjes in die mix, de DJ Jean's en de MV&B's om er een paar te noemen. Mijn favoriet is toch wel Mr. Spring met Voyager 1.56 (dat geluid dat steeds maar sneller en sneller gaat).

Ik vind de meeste plaatjes nog steeds leuk maar zou de meesten ervan niet zomaar draaien nu. Heel langzaam verandert je smaak door de jaren heen, ik draai nu wat steviger en een stuk minder commercieel.. Ik moet echt es een nieuwe mix maken..

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 02:03 schreef Reind het volgende:

[..]

Enne Mries nog wat aan vinyl kunnen scoren daar? Ik ga dinsdag die kant op dus ik ga ook ff lekker shoppen :9~ Ow en mensen ik neem me laptop mee dus ik houd jullie op de hoogte :) van de actuele platenkoop acties van mezelf ;)
[..]
Jep ik heb m'n creditcard gemaxed op wat deephouse en proghouse platen :) en kleding..dat wordt weer werken..

Oh ja ik zag btw dat CDN-88's tegenwoordig weer zwart zijn...jammer :(

• TripleM
Op donderdag 22 november 2001 09:36 schreef Mries! het volgende:
Zeg, je bent toch ook een beetje tweaker, overspuiten en custom painten die hap! :P

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 22 november 2001 09:03 schreef TripleM het volgende:

[...]

Who are you calling a computernerd, Bryce lover? :D

[...]
* JumpStart ROTFL !

Hee, maar met Bryce kan je erg mooie plaatjes/hoesjes maken:

Afbeeldingslocatie: http://music.hyperreal.org/dj/AVH/Graphics/Cover-front400x400.jpg
Plaatje gerenderd met Bryce 3D en voorzien van tekst met Paint Shop Pro 6. De 150 dpi 712x712 pixel versie staat op Mries z'n server, plus een 1024x786 en 1280x1024 desktop versie.

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 09:36 schreef Mries! het volgende:

[..]

Jep ik heb m'n creditcard gemaxed op wat deephouse en proghouse platen :) en kleding..dat wordt weer werken..

Tsja met 1000,- ga je het geen week uit houden in londen :) Gelukkig dat ik deze maand heel rustig aan heb gedaan en dat ik een paar feestjes mee heb weten te pakken (das dus ook weer een paar knaken) dus ik ga vol goede moed die kant op :)

Nog 5 posts mensen, doe ik de 6é wel >:)

Verwijderd

Ok, nu ik weer ff heb gespaard en met draaitafels het toch echt ga begeven heb ik een paar vragen waar ik tegenop loop..

Ten eerst was me 1e draaitafel (wel ff in rekening houden dat dit gewoon een hobby is) een belt drive soundlab geval, die is nu echt in zo gare stand dat elke plaat die ik erop draai als ik ff een zetje wel geven dat hij asociaal hard overslaat :( ...

Me 2e Draaitafel is een direct drive van soundlab (die ene met pitch buttons erop kweet ff niet de goeie term ervoor) die is wel lekker stabiel, maar dat kreng vind ik weer te gevoelig, andere maten die wel is draaien bij me ook.

Dus ik opgezocht naar goeie afstelling setting, kwam uit op 0 antiskating, hoogt tussen 3a4, en het gewichten ook 1 keer rond draaien.

Op die nieuwe ging dat en geen problemen mee, dus zal misschien beter zijn voor me vinyl ze levensduur, die ouwe stuiter nog steeds...

De naalden zijn nie zo oud, half jaartje stanton500 nog wat... blauw zijn ze..

Dus tjah kweet ff nie meer, maar nu kom me vraag, een collega van me kan voor leuk prijsje aan nieuwe Technics komen, maar nu lees ik dat de SL1200MKII toch beter is dan die nieuwe 1200MK3...

Iemand ervaring mee, want tjah die dingen kosten niet niks, dus wil wel ff goeie beslissing nemen enzo...

En kheb geen vervoer en die collega woon 100km vandaan, dus kan nie ff trug om in te ruilen...

Ik hoor het nog wel...

Als iemand zeg dat er een andere manier om me soundlabbie niet overslaat geef maar tip, kwil graag horen, want hij heb al menig plaat naar de gallemiese geholpen, helaas...

• TripleM
Op donderdag 22 november 2001 12:12 schreef dj-krok het volgende:
Dus tjah kweet ff nie meer, maar nu kom me vraag, een collega van me kan voor leuk prijsje aan nieuwe Technics komen, maar nu lees ik dat de SL1200MKII toch beter is dan die nieuwe 1200MK3...

Als iemand zeg dat er een andere manier om me soundlabbie niet overslaat geef maar tip, kwil graag horen, want hij heb al menig plaat naar de gallemiese geholpen, helaas...
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met Soundlabs, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen denk ik..

Ik heb inderdaad gehoord dat de Mk2 beter zou zijn dan de Mk3, maar ik denk dat het allebei gewoon prima tafels zijn. Net zoals die Vestax 2000 en nog een paar anderen.. Het is net wat je gewend bent, als het gewoon een goede draaitafel is zul je er prima mee kunnen draaien..

edit:
Ik ga eten, wat rukt mij die ###ste post nou..

Verwijderd

Bestaat dit topic nog steeds? Damn. :D :D

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 12:16 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met Soundlabs, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen denk ik..

Ik heb inderdaad gehoord dat de Mk2 beter zou zijn dan de Mk3, maar ik denk dat het allebei gewoon prima tafels zijn. Net zoals die Vestax 2000 en nog een paar anderen.. Het is net wat je gewend bent, als het gewoon een goede draaitafel is zul je er prima mee kunnen draaien..
Heheh, tjah sorry soundlab tjah kwas 16 ofzo khad er echt geen veel geld voor en dat was wat de locale platenboer (midtown) toen had...

En jah kheb nog steeds nie veel centjes ervoor, blijven maar veel platen uit komen die ik wil hebben, gaat ten koste van me djgear.. ahh wel te veel hobbies te weinig geld...

Dus ff maar hopen dat ik die technics op de kop kan tikken... Dan kan ik eindelijk is wat leuks mixxen thuis, zonder dat gekloot de hele tijd...

Nuh nog een manier vinden om het geld wat ik erin heb gestoken trug te verdienen.. :)

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 12:12 schreef dj-krok het volgende:
Dus ik opgezocht naar goeie afstelling setting, kwam uit op 0 antiskating, hoogt tussen 3a4, en het gewichten ook 1 keer rond draaien.

Op die nieuwe ging dat en geen problemen mee, dus zal misschien beter zijn voor me vinyl ze levensduur, die ouwe stuiter nog steeds...

De naalden zijn nie zo oud, half jaartje stanton500 nog wat... blauw zijn ze..

Naalddruk voor een stanton is +/_ 5gram en de antiskating moet op 0 -> Zoek ff een site op waar bescreven staat hoe je je arm het best kunt afstellen want ik heb nu ff geen zin om dat hele verhaal op te typen. Het komt er op neer dat je eerst het 0 punt op zoekt (je arm zweeft dan als het ware) en dan pas met je gewicht aan het draaien slaat.

Wat betreft die technicsen -> neem de SL1200MKII maar want die MK3 kost meer en voor die paar nutteloze functies hoef je hem niet te kopen. Spaar je weer geld uit en daar kun je platen van kopen. En technics is de standaard dus een miskoop doe je niet ;) * R2D2 draait op TT1's van Numark en das ook geen miskoop en ze zijn nog goedkopoer ook als fde technics :)

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.