How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.915 views sinds 30-01-2008

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
als het lukt een 100mbit, moet de box-op nog FF te pakken zien te krijgen of hij het ook een goed id vind ;)

erm...die ftp? wat is daar de login enzo van? ben hem kwijt geraakt in dit topic ;)

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Staat op pagina 72.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 15 november 2001 12:44 schreef ET het volgende:
Staat op pagina 72.
Met 25 posts per pagina? Die van mij staat op 30 en ga hem binnenkort maar naar 50 zetten, schiet niet echt op..

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 14 november 2001 14:04 schreef TripleM het volgende:

[..]

Te laat, ik heb em al besteld.. Ik heb die demo gehoord en dat ding es bekeken, vind ik genoeg.. Adviesprijs is 900 piek, ik heb em voor iets onder de 600 piek inclusief BTW.. :P
JA? Hahaha... benb je nummer drie van dit forum al!

* MisterDon voelt zich trendsetter. 8-)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 14 november 2001 17:55 schreef wibblemoo het volgende:
hmm misschien kool idee om naar T lan te gaan en vragen of we er mogen draaiuh ? pc'tjes mee, voor tijdverdrijf :)
Andersom juist....

T lan moet ons vragen of we alsjeblieft een potje willen komen draaien.

Tegenprestatie: 100 zakken M&M's gesorteerd op kleur. :9 (ja, soms vand ik de blauwe nu eenmaal lekkerder dan de bruine en tijdens het draaien heb ik geen tijd om dat uit te zoeken... :D )

Verwijderd

Volgens mij zijn M&M's echt DJ voer :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 15 november 2001 10:17 schreef Flat© het volgende:
live_set_1.mp3 weet niet meer uit welke dir ik die heb gehaald, maar deze is 32:39 lang
tja... zo ben ik (en waarschijnlijk iedereen hier) ook begonnen :D . gewoon veeeel oefenen en luisteren naar andere mixen (en de dingen die je dan hoort na proberen te doen), dan lukt 't vanzelf beter, believe me!
nog even een paar meer specifieke tips:
-zorg dat je je platen goed kent, dus de stijl en vooral ook de plekken van de breaks ongeveer weet te zitten.
-probeer nooit vocals over vocals heen te mixen (tenzij het hele simpele zijn, zaosl "yeah!" ofzo).
-ten slot zou ik willen adviseren om je nummers een beeetje meer op stijl te sorteren... kamaya painters > hammerhouse - the jumper / lock & load - house some more (weet ff niet meer welke je koos) vind ik een te groot verschil om lekker te mixen
Is van mij dus :D
Heb nu een nieuwe erop gezet, die is toch wel even een stukje beter dan die oudere.

• flat
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 14:38 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Heb nu een nieuwe erop gezet, die is toch wel even een stukje beter dan die oudere.
hehe ik zal 'm vanavond eens downloaden en luisteren dan... draai je trouwens vinyl/cd/mp3?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

tnx, dit keer wel een 80 min. mix, heb gewoon heel die MD vol gepompt.
ZItten wel een paar foutjes in, van de 20 mixen ofzo zijn er toch wel 4 fout denk ik. Maar heb geen zin om heel die shit te bewerken voor 1 foutje :P
Heb ook het probleem denk ik dat ik WEL de snelheid gelijk krijg (beat tellen, stukje schuiven met pitch, weer tellen, enz) maar ik weet nooit precies wanneer ik de een erin en de ander eruit moet gooien.
Draai met cd's op een Omnitronic CDP 381 aan een Omnitronic PM-524.
Cd's zijn gefikt van mp3.

Verwijderd

Zie ik daar flatbeat???

Ik ben nog altijd op zoek naar een 12" van dit nummer, liefst natuurlijk met een (aantal! ;)) toffe remixes erbij. Net zoals ik nog op zoek ben naar fatboy slim - star 69, ook liefst emt een paar toffe mixes (eentje zonder het "chaotische" stuk uit de normale versie zou geweldig zijn).

Weet iemand nog ergens een duister shopje waar ze dit ouwe spul hebben? Sinds het overlijden van dj-plaza weet ik niet meer waar ik mij classics vandaan moet halen...

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Hey Flat,

Deze mix was van mij :
>gwenr_260801.mp3
>lekker gemixt, af en toe wat kleine foutjes maar gewoon >veel oefenen en dan gebeurt dat steeds minder. ik vind de >keus van je nummers over het algemeen erg goed, en dat is >belangrijker dan je techniek volgens mij.
>welke mix van technorocker heb je trouwens in je set >gebruikt? die's erg vet namelijk ! en het nummer dat >daarna komt is toch 10 in 01 van members of mayday hè?

De mix van technorocker is bijna 100% zeker de original mix ofzo. Hij komt van The Powerstation dubbelcd (van een belgisch radiostation RGR). Daar stond niets bij over een remix, dus ik denk dat het de originele is.
Het nummer na technorocker is inderdaad 10 in 01.
Als ik mij niet vergis staat er trouwens ook op de ftp een tracklisting bij in txt formaat.

In die mix zaten inderdaad nog wel een aantal foutjes ja, voornamelijk beats die er een beetje naast zaten, maar als je er niet te erg op let vind ik em wel meevalle.
Mijn broertje heeft trouwens ontdekt dat bij bijna elke mix de beats 1 maat verkeerd stonden. Dit stoort meestal niet, maar het was leuker als het wel had uitgekomen. Nog iets om te verbeteren in mijn volgende mixjes dus.

Ik ben nu een beetje bezig met een goeie trance-set bijeen te zoeken, maar wegens school zal dat waarschijnlijk pas ten vroegste volgende maand klaar zijn.
Ondertussen probeer ik toch ongeveer een uurtje per dag te oefenen.

Nog ff reclame maken :) : deze mix is met mijn eigenste mp3 mix programmaatje gemaakt, website is te vinden op http://www.adion.dns2go.com

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• TripleM
Op donderdag 15 november 2001 16:56 schreef Adion het volgende:
Nog ff reclame maken :) : deze mix is met mijn eigenste mp3 mix programmaatje gemaakt, website is te vinden op http://www.adion.dns2go.com
Ziet er best leuk uit! Alleen jammer dat je alleen een crossfader gebruikt, twee aparte schuifjes erbij zou helemaal perfect zijn..

edit:
You've got mail :P

[edit2] Dat stukje over toonregeling even weggehaald, zit er al in zie ik.. Ik wil ook best es proberen een skin te maken.. Nog nooit gedaan maar waarom niet? Ik ben handig genoeg met Photoshop.. :) [/edit2]

• TripleM
Produktnieuws: De nieuwe cd speler van Stanton:

Afbeeldingslocatie: http://www.stantonmagnetics.com/stingray/images/products/cdplayers/stanton_S250.jpg

Hij's vet!!

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 17:16 schreef TripleM het volgende:

[afbeelding]

Hij's vet!!
OMG wat lelijk

• Adion
Op donderdag 15 november 2001 17:06 schreef TripleM het volgende:

Ziet er best leuk uit! Alleen jammer dat je alleen een crossfader gebruikt, twee aparte schuifjes erbij zou helemaal perfect zijn..
Er zijn twee aparte schuifjes ook. Het is misschien een beetje verwarrend. Maar de schuifjes,... zitten op de players, niet op de 'mixer'.
't Is dan ook een computer-implementatie van mixen he, en geen exacte kopie van cd/vinyl/mixer.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

[afbeelding]

Hij's vet!!
Hou nou toch es ff op zeg. toch niet uit!

Nee, dit lijkt me helemaal niks. Rare move van Stanton hoor.

Verwijderd

wat een drakending...jeeez, mikken ze op de bottom end markt ofzo..ook geen wieltje ofzo! lijkt op zo'n draagbare casette recorder van vroeger toen ik 4 was :d

• flat
  • Niet online
zo... hier even een grote quote-en-reageer post van mij :P
Op donderdag 15 november 2001 14:21 schreef Mries! het volgende:
Volgens mij zijn M&M's echt DJ voer :)
hehe LOL ja volgens mij ook... * flat loves M&M's :9
Op donderdag 15 november 2001 14:38 schreef Sick_Nick het volgende:
ben 'm nu aan het luisteren, hoor dat miss peppermint - let me hear the DJ er ook in zit. dacht vroeger altijd dat er let me hit the DJ werd gezongen :P
na het eten "review" ik 'm wel even...
Op donderdag 15 november 2001 15:05 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Zie ik daar flatbeat???

Ik ben nog altijd op zoek naar een 12" van dit nummer, liefst natuurlijk met een (aantal! ;)) toffe remixes erbij. Net zoals ik nog op zoek ben naar fatboy slim - star 69, ook liefst emt een paar toffe mixes (eentje zonder het "chaotische" stuk uit de normale versie zou geweldig zijn).
hmmmja ik heb alleen maar het album waar deze radio-edit op staat, dus daar kan ik je helaas niet aan helpen. (wel nog steeds een geweldig nummer trouwens)
op het vinyl van star 69 staan een paar geweldige remixes, vooral de Xpress2 wine em dine em mix vind ik geweldig. de timo maas mix ook, maar die is weer erg anders (maar toch ook erg goed hoor) trouwens, dat chaotische stuk vind ik juist erg leuk :)
Op donderdag 15 november 2001 16:56 schreef Adion het volgende:
Hey Flat,

Deze mix was van mij :
De mix van technorocker is bijna 100% zeker de original mix ofzo. Hij komt van The Powerstation dubbelcd (van een belgisch radiostation RGR). Daar stond niets bij over een remix, dus ik denk dat het de originele is.
Het nummer na technorocker is inderdaad 10 in 01.
Als ik mij niet vergis staat er trouwens ook op de ftp een tracklisting bij in txt formaat.
In die mix zaten inderdaad nog wel een aantal foutjes ja, voornamelijk beats die er een beetje naast zaten, maar als je er niet te erg op let vind ik em wel meevalle.
Mijn broertje heeft trouwens ontdekt dat bij bijna elke mix de beats 1 maat verkeerd stonden. Dit stoort meestal niet, maar het was leuker als het wel had uitgekomen. Nog iets om te verbeteren in mijn volgende mixjes dus.

Ik ben nu een beetje bezig met een goeie trance-set bijeen te zoeken, maar wegens school zal dat waarschijnlijk pas ten vroegste volgende maand klaar zijn.
Ondertussen probeer ik toch ongeveer een uurtje per dag te oefenen.
tja veel oefenen is belangrijk (maar school ook hoor :D )
ach, en kleine fouten zijn op zich niet zo erg hoor, als je veel oefent (ja alweer :P ) wordt dat vanzelf minder...

[afbeelding]

Hij's vet!!
hij's vet??? lelijk! :(

--Roy Goodman

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Flat, je vergeet ergens quote te schrijven. :)

• flat
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 18:42 schreef MisterDon het volgende:
Flat, je vergeet ergens quote te schrijven. :)
hehe ja en ik was vergeten te reageren op twee quotes... |:( :z
maar 't if gefixed nu hoor

--Roy Goodman

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 15 november 2001 11:18 schreef Mries! het volgende:
[...]
iemand mijn mixje nummer 7 al gehoord? (Ja ik zeur :P)
* JumpStart zit nu naar Aap Noot Mries - progressive 7 te luisteren, en moet aan Nubreed 4 - Sander Kleinenberg denken...(compliment dus!)

Hoe (met welke encoder en met welke instellingen) heb je gecodeerd mries ? Ik vindt het een beetje dof klinken, klein minpuntje.

[EDIT: Je mix is errrug lekkahr !! :)]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• TripleM
Op donderdag 15 november 2001 18:15 schreef Mries! het volgende:
wat een drakending...jeeez, mikken ze op de bottom end markt ofzo..ook geen wieltje ofzo! lijkt op zo'n draagbare casette recorder van vroeger toen ik 4 was :d
Daarom vinnik em dus zo koel, hij's retro!! :D

Of ik ermee zou kunnen draaien, vast nog minder dan op cd spelers met wieltje, maar ik vind em er vet uitzien.. :)

Ach nog een paar nachtjes slapen :D en dan heb ik m'n Kaosspad, mag ik daar op gaan kwijlen.. ;)

Verwijderd

Gister met school naar Antwerpen geweest, daar ff wat DJ-stores binnengelopen met een vriend van me.
Damn, daar hebben ze best lekker spul, in een stellage, pioneer's cdj100s, numark cdn88, 4 Denon's dubbel, paar numark en gemini menpanelen, kaosspad.
Allemaal best leuk om te zien, maar helemaal om mee te spelen, alles deed het nl., damn, wat een tof speelgoed is da toch!!!
Beetje staan draaien daaro, was toch niemand op de woensdagochtend :P

Echt lekker!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 19:21 schreef JumpStart het volgende:

[..]

* JumpStart zit nu naar Aap Noot Mries - progressive 7 te luisteren, en moet aan Nubreed 4 - Sander Kleinenberg denken...(compliment dus!)

Hoe (met welke encoder en met welke instellingen) heb je gecodeerd mries ? Ik vindt het een beetje dof klinken, klein minpuntje.
Heb jij toevallig ruzie met iemand?
heb namelijk een mailtje gehad die het nodig vond om mijn MP3 tjes te overschrijven met een 635 kb en file en ze dan te verplaatsen naar de map jumpstart.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 15 november 2001 19:51 schreef jadjong het volgende:

[..]

Heb jij toevallig ruzie met iemand?
heb namelijk een mailtje gehad die het nodig vond om mijn MP3 tjes te overschrijven met een 635 kb en file en ze dan te verplaatsen naar de map jumpstart.
Erhhh :'( Ok, het moment dat ik in staat ben tot het programmeren van virussen zal waarschijnlijk komen nadat de zon zin gekregen heeft in een spelletje 'Nova gaan'...

Serieus nu, kut voor je dat je een virus hebt, maar van mij komt het niet.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 20:02 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Erhhh :'( Ok, het moment dat ik in staat ben tot het programmeren van virussen zal waarschijnlijk komen nadat de zon zin gekregen heeft in een spelletje 'Nova gaan'...

Serieus nu, kut voor je dat je een virus hebt, maar van mij komt het niet.
ik bedoelde eerder iemand die jou de schuld wil geven.

gelukkig heb ik het optijd kunnen stoppen en zijn alleen de dir's van abel en aeron carter pleite, zal me zusje blij mee zijn :P

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tis Aron Carter. Ik heb al zijn 12" platen. Goed joh. :D

Gaat die uitzending van de paar geselecteerde mixen nou 24/7 door?

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 20:25 schreef MisterDon het volgende:
Tis Aron Carter. Ik heb al zijn 12" platen. Goed joh. :D

Gaat die uitzending van de paar geselecteerde mixen nou 24/7 door?
eigenlijk best wel vreemd, een virus dat een ander virus verwijderd :+

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 13 november 2001 23:54 schreef Mries! het volgende:

...

Heb weer een nieuwe mix (progress 7)erop gezet. Eentje die niet brak is voor de verandering hihi ;) mij denkt dat de heer Don hem wel aardig vindt.
He-he... Eindelijk tijd om ff goed te luisteren.

Ja. Mijnheer Don vindt dit idd heel erg prettig in het gehoor liggen. Over het algemeen ook erg mooi gemixt hoor. Grote klasse!

Dit is duidelijk een Global Underground georienteerde mix.

Alleen zit ik me purper te ergeren dat ik allemaal nummers hoor die ik wel heb en herken, maar waar ik de titel dan niet meer weet. :(

----> Playlist maken!!!

En anders tenminste ff zeggen hoe dat nummer heet wat er op 17 minuten is zit. Superbekend, maar ik kan er niet op komen. Doet pijn aan mijn kop van het denken zowat.

[auw! wat een taalfout stond er zeg...]

• flat
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 20:43 schreef MisterDon het volgende:
En anders tenminste ff zeggen hoe dat nummer heet wat er op 17 minuten is zit. Superbekend, maar ik kan er niet op komen. Doet pijn aan mijn kop van het denken zowat.
jep dat heb ik ook telkens

Reind: ik ga zometeen proberen om ook wat 2step te mixen, resultaat zal ik morgen wel op de ftp-server zetten
(btw: hij gaat ivm een kleine weddenschap beginnen met Barry White-The First, The Last, My Everything :P )

--Roy Goodman

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 20:59 schreef Flat© het volgende:

[..]

jep dat heb ik ook telkens

Reind: ik ga zometeen proberen om ook wat 2step te mixen, resultaat zal ik morgen wel op de ftp-server zetten
(btw: hij gaat ivm een kleine weddenschap beginnen met Barry White-The First, The Last, My Everything :P )
Ik ga morgen denk ik ook maar ff een nieuwe maken :) dat roep ik al een week of 2 ;)

Ow en MisterDon jij spoort echt niet met je gesorteerde M&M's :? Maar die blauwe smaken soms inderdaad een tikkeltje lekkerder ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• flat
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 20:59 schreef Flat© het volgende:
hmmm ik vrees dat deze weddenschap me 10 zakjes M&M's gaat kosten, want ik krijg 't niet voor elkaar om Barry White te mixen met Bran Van 3000 - Astounded [MJ Cole Edit]
ten eerste lopen de "beats" niet goed gelijk, waarschijnlijk omdat dat Barry White-nummer live gedrumd is zeg maar.
en ook begint 'ie 2 beats voordat ik 'm wil uitfaden nog te zingen, en dat klinkt dus ook niet echt lekker :(

--Roy Goodman

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nou, ik heb alle mixen geloof ik nu wel doorgespit. Wat een hoop trance zit er tussen zeg. Ik heb al dat Tiestogrpiel nooit zo spannend gevonden. Wat me ook opvalt dat de geluidskwaliteit bij sommige DJ's echt om in tranen uit te barsten is. Niet om iemand af te kraken, maar je denkt toch niet dat ik met aandacht naar een rammelige .wma ga zitten luisteren? Begrijp ik dus niet. Als ik een mix maak wil ik dat die juist zo mooi en crispy mogelijk klinkt! De mix van Mesut is bijvoorbeeld veeel te zacht opgenomen en da's zonde.

Verder laat de paar mixen die sec op de PC zijn gemaakt wel zien dat dit medium heel leuk is, maar zonder toevoegende bedieningshardware totaal ongeschikt om behoorlijk mee te draaien.

Ik ga me niet echt wagen aan een ranking, want die zou te veel gekleurd worden door persoonlijke voorkeuren;

*Adion, m-m, Yonie, Humsie: Probeer eens van het commerciele pad af te stappen en maak een eigen stijl.

*Jadjong: Probeer eens wat meer rust in je mix te leggen, het klink alsof er iemand met een geweer achter je staat en de trekker overhaalt als je geen 100 mixen in een uur weet te halen. Het is je denk ik wel gelukt, maar ik word er buitengewoon onrustig van.

*Reind: Leer eens opnemen man. Je mixen zijn wel netjes, maar de opnamekwaltieit verpest het, en dat is jammer. Ik vind je mix leuk voor zondagochtend ofzo. (Redelijk rustig opstaan dus, wees er maar blij mee, want ik ben dan op m'n kritischt! :) )

*Jumpstart kan niet alleen mooie hoesjes ontwerpen, dat blijkt uit zijn mix wel. Netjes en rustig gemixt met lekkere duistere plaatjes. Alleen wel een beetje tricky om alleen maar platen van een en dezelfde remixer te nemen; voor je het weet ben je een Jean die een setje Basoskimixen gaat draaien. Op de Jumpstartmanier vind ik trance heel lekker. Jammer dat die commerciele zooi daar anders mee om gaat.

*Universal is ook erg op de trancey tour. Het stuk halverwege vinfd ik niet zo mooi, veel drukke trancey zooi. Het begin en eind is wel sterk.

*Skabber: Je plaatkeuze is een stuk beter dan je mixes af en toe (en plaatkeuze is moeilijker aan te leren dan mixen, dus dat komt wel in orde!) alleen begrijp ik niet waarom je aan het eind van je set techno aan het draaien bent terwijl de set "chill mix" heet. :D

*Mries: Ja. mix nummer 7 is naar mijn mening de beste mix die op de server staat. Niks meer en niks minder. Ik zal dit weekend dus aan de bak moeten om je van de troon te stoten. :)

En nou niet boos worden als ik je geen veer in je kont heb geschoven he? :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 15 november 2001 21:52 schreef Reind het volgende:

[..]

Ik ga morgen denk ik ook maar ff een nieuwe maken :) dat roep ik al een week of 2 ;)

Ow en MisterDon jij spoort echt niet met je gesorteerde M&M's :? Maar die blauwe smaken soms inderdaad een tikkeltje lekkerder ;)
Ik niet sporen? Jij denkt dat de blauwe lekkerder zijn! Bij jou is er dus ook wel wat mis. :D

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 22:10 schreef MisterDon het volgende:
*Reind: Leer eens opnemen man. Je mixen zijn wel netjes, maar de opnamekwaltieit verpest het, en dat is jammer. Ik vind je mix leuk voor zondagochtend ofzo. (Redelijk rustig opstaan dus, wees er maar blij mee, want ik ben dan op m'n kritischt! :) )
Tsja hij is inderdaad niet dat je zegt echt lekker opgenomen :( Maar daar ga ik morgen ff wat aan doen. ;)

Enne MisterDon die CD van jou is ook wel erg lekker, van iedereen vind ik de mixen eigenlijk wel goed ;) en das serieus gemeend. Kwaliteit ligt dus hoog bij de GOT dj's :+

Ow en wat betreft die M&M's -> Ik krijg er puistjes van dus ik vreet ze niet zoveel meer, Doe mij maar winegums op de GOT party ;)

• flat
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 22:10 schreef MisterDon het volgende:
Nou, ik heb alle mixen geloof ik nu wel doorgespit. Wat een hoop trance zit er tussen zeg. Ik heb al dat Tiestogrpiel nooit zo spannend gevonden. Wat me ook opvalt dat de geluidskwaliteit bij sommige DJ's echt om in tranen uit te barsten is. Niet om iemand af te kraken, maar je denkt toch niet dat ik met aandacht naar een rammelige .wma ga zitten luisteren? Begrijp ik dus niet. Als ik een mix maak wil ik dat die juist zo mooi en crispy mogelijk klinkt! De mix van Mesut is bijvoorbeeld veeel te zacht opgenomen en da's zonde.
got a point there, maar een set van 3 uur op 192 kbps is ook niet echt fijn uploaden of downloaden zeg maar... maar volumeniveaus en dergelijke hebben daar niets mee te maken en daar zou inderdaad wat beter om gelet mogen worden ja.

Verder laat de paar mixen die sec op de PC zijn gemaakt wel zien dat dit medium heel leuk is, maar zonder toevoegende bedieningshardware totaal ongeschikt om behoorlijk mee te draaien.hmmm volgens mij is dat ook gewoon een kwestie van een extern mengpaneel en veeel oefenen (ja, nog steeds)

Ik ga me niet echt wagen aan een ranking, want die zou te veel gekleurd worden door persoonlijke voorkeuren;

*Adion, m-m, Yonie, Humsie: Probeer eens van het commerciele pad af te stappen en maak een eigen stijl. agree

*Jadjong: Probeer eens wat meer rust in je mix te leggen, het klink alsof er iemand met een geweer achter je staat en de trekker overhaalt als je geen 100 mixen in een uur weet te halen. Het is je denk ik wel gelukt, maar ik word er buitengewoon onrustig van. hehe viel me ook al een beetje op ja

*Jumpstart kan niet alleen mooie hoesjes ontwerpen, dat blijkt uit zijn mix wel. Netjes en rustig gemixt met lekkere duistere plaatjes. Alleen wel een beetje tricky om alleen maar platen van een en dezelfde remixer te nemen; voor je het weet ben je een Jean die een setje Basoskimixen gaat draaien. Op de Jumpstartmanier vind ik trance heel lekker. Jammer dat die commerciele zooi daar anders mee om gaat. op zich vind ik 14x Lieb toch een erg leuk idee, wat goed is uitgewerkt hoor... als je nou 10x klubbheads, 10x darude of 10x atb zou doen, dan wordt 't wel eentonig ja. dat gevoel heb ik nu absoluut niet gehad hoor!

*Universal is ook erg op de trancey tour. Het stuk halverwege vinfd ik niet zo mooi, veel drukke trancey zooi. Het begin en eind is wel sterk. kan me niet meer herinneren of ik die gehoord heb... morgen ff nakijken

*Skabber: Je plaatkeuze is een stuk beter dan je mixes af en toe (en plaatkeuze is moeilijker aan te leren dan mixen, dus dat komt wel in orde!) alleen begrijp ik niet waarom je aan het eind van je set techno aan het draaien bent terwijl de set "chill mix" heet. :D deze heb ik nog niet gehad, morgen even checken

*Mries: Ja. mix nummer 7 is naar mijn mening de beste mix die op de server staat. Niks meer en niks minder. Ik zal dit weekend dus aan de bak moeten om je van de troon te stoten. :) hehe ja perfecte sets van jou hoor, allemaal!

En nou niet boos worden als ik je geen veer in je kont heb geschoven he? :) mag ik wel boos worden omdat jij mijn mixes niet gereviewed hebt? :( ;(
ook ff voor de anderen: ik neem de moeite om aandachtig naar een aantal van jullie sets te luisteren, er iets over te schijven en (indien nodig) tips en adviezen te geven. da's natuurlijk leuk, maar ik zou 't wel waarderen als jullie even iets van mij downloaden en er wat over schrijven ofzo...

--Roy Goodman

• TripleM
Op donderdag 15 november 2001 22:25 schreef Flat© het volgende:
ook ff voor de anderen: ik neem de moeite om aandachtig naar een aantal van jullie sets te luisteren, er iets over te schijven en (indien nodig) tips en adviezen te geven. da's natuurlijk leuk, maar ik zou 't wel waarderen als jullie even iets van mij downloaden en er wat over schrijven ofzo...
Ik ben bezig! Ben nu die mix van je aant luisteren waar ik voor had gestemd :)

edit:

Ik ben gekomen tot nummer 13, tot hier is er niks mis mee! Doet me denken aan hoe ik zou mixen een jaartje terug.. Mijn smaak is wat harder geworden in het afgelopen jaar, ben erg benieuwd hoe dit mixje af gaat lopen..

Hmm ik heb hem toch maar even afgeluisterd.. :) Kon het niet laten.. Hoogtepunt vond ik duidelijk Rubb It In, nummer heb ik altijd wel gaaf gevonden en heb onlangs de 12" met het origineel en de BK Mix gekocht, maar deze mix is ook ontzettend lekker, had die nog niet eerder gehoord! Ik vond dat de mix na Rubb It In een beetje inzakte, ik had eigenlijk verwacht dat je nog een tikkeltje harder zou worden.. Het tempo bleef lekker, maar de muziek had wat steviger gemogen, maar goed ik hou dan ook van lekker stevig.. :)

Conclusie: technisch gezien prima gemixt (al blijf ik het moeilijk luisteren vinden met gaatjes in de muziek), platenkeus is misschien niet 100% de mijne maar zeker niet verkeerd, ik heb lekker zitten genieten hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 01:29
Hmmm, ik zal speciaal voor MisterDon een wat meer gechillde (trance) mix maken. Ik heb er geloof ik nog wel 1, maar dat is al een oude.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

FlatC: Ik geloof een heel klein beetje dat ik dus nog geen mix van je heb... Zal ff op jacht gaan hoor (schaamschaam!)...

Ik heb mijn meningen geschreven alleen maar omdat ik dus wel denk dat het fair is om hier als DJ's onderling duidelijke meningen te geven. Het lijkt me daarom helemaal geen schande om ook te zeggen dat iets nu eenmaal niet goed is (wat ik dus van die computermixen vind), aangezien dat over een tijdje wel heel anders kan zijn.

Ben ik dan misschien een lompe boer in, maar ik ga niet zeggen dat iets mooi is om aardig tegen elkaar te doen terwijl ik dat niet echt vind.

Hoe dan ook vind ik het wel erg goed dat de mensen die hun mixen op de FTP hebben gezet de ballen tonen die een DJ nodig heeft. Dit is wat je kunt en doet; kom maar op! En dat mag ik erg graag.

En nu is het wel weer de hoogste tijd; vanavond een topavond in de Escape op Rush gehad (!) (Ja, daar mag wel een "!" voor geplaatst worden...), en tot morruguh. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 16 november 2001 00:04 schreef universal creations het volgende:
Hmmm, ik zal speciaal voor MisterDon een wat meer gechillde (trance) mix maken. Ik heb er geloof ik nog wel 1, maar dat is al een oude.
Neej! Juist geen trance voor mij! Progressive, techno of club als het ff kan. :)

Al die vervelende trance... Komt me mijn oren zo langzamerhand uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 16 november 2001 06:05 schreef MisterDon het volgende:
Neej! Juist geen trance voor mij! Progressive, techno of club als het ff kan. :)
Progressive _trance_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op vrijdag 16 november 2001 08:43 schreef TripleM het volgende:

[..]

Progressive _trance_ :P
Kijk die heeft er verstand van.

Ik zal trance laten horen zoals je trance nog nooit hebt gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Mensen DJ's.. :) ik heb even een mening nodig van mensen die zich wel met muziek bezighouden.
De mensen in Sport, Tv en muziek znappen het een en ander nl. niet.. |:(

Klik even hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/321480

En zeg wat je van het nummer vindt.. :) Dankje 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
>Adion, m-m, Yonie, Humsie: Probeer eens van het commerciele pad af te stappen en maak een eigen stijl.

ok, ik geef toe dat deze redelijk commercieel was, maar 't was dan ook vooral voor een paar vrienden die een aantal commerciele requests erin wilden.

verder heb ik de liedjes niet specifiek daarvoor gekozen, misschien is dit wel mijn stijl :)

volgende mixje wordt waarschijnlijk iets minder commercieel, een beetje club/hard trance enzo, maar dat zul je nog wel vernemen als het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 14:47 schreef Sick_Nick het volgende:
tnx, dit keer wel een 80 min. mix, heb gewoon heel die MD vol gepompt.
ehm klopt het dat je live_set_3.mp3 maar 17:25 lang is dan?
ZItten wel een paar foutjes in, van de 20 mixen ofzo zijn er toch wel 4 fout denk ik. Maar heb geen zin om heel die shit te bewerken voor 1 foutje :P
Heb ook het probleem denk ik dat ik WEL de snelheid gelijk krijg (beat tellen, stukje schuiven met pitch, weer tellen, enz) maar ik weet nooit precies wanneer ik de een erin en de ander eruit moet gooien.
bedoel je dan dat soms de beats een klein beetje lang elkaar lopen (zoals rond 14:00)? dat is namelijk gewoon een kwestie van op excact het juiste moment op het "play"-knopje rammen, en als je er een beetje naast zit met de pitch-bend corrigeren (het liefst niet met het volume helemaal open, dat klinkt een beetje raar namelijk)

als je bedoelt dat je niet weet wanneer bijvoorbeeld het ene nummer een break heeft, of de vocals of instrumenten wegvallen, zodat het beter klinkt als je precies op dat pnt mixt: open eens een paar nummers in een audiobewerkingsprogramma (wat een woord hè) en bekijk de opbouw, en luister wat wanneer gebeurt. desnoods schrijf je een aantal belangrijke tijden even op een briefje, zodat je tijdens het mixen precies weet wanneer wat gebeurt. na een tijdje voel je dan steeds beter aan wanneer je kan mixen en gaat dat gewoon vanzelf zeg maar

Draai met cd's op een Omnitronic CDP 381 aan een Omnitronic PM-524.
Cd's zijn gefikt van mp3.
edit:
door dat lange verhaal ben ik helemaal vergeten op te schrijven wat ik van je set vond, dus:
je platenkeus vind ik eerlijkgezegd een beetje vreemd, ik zou zeggen: download eens een paar nieuwe nummers, sorteer een beetje op stijl en fik ze op CD... miss peppermint, dj jean en de vengaboys waren natuurlijk erg leuk een (paar?) jaar geleden, maar je komt niet echt serieus over als je daar nu een set mee draait. (en verder :r ik op milk inc!)
je techniek is echt een STUK beter dan de vorige keer, iets meer oefenen met de pitch-bend, dan zijn die kleine foutjes er ook uit

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 16 november 2001 11:14 schreef Flat© het volgende:
miss peppermint, dj jean en de vengaboys waren natuurlijk erg leuk een (paar?) jaar geleden, maar je komt niet echt serieus over als je daar nu een set mee draait. (en verder :r ik op milk inc!)
Op woensdag 14 november 2001 16:07 schreef Flat© het volgende:
[..]
Miss Peppermint - Let Me Hear The DJ [Hot Clubby Style]
[..]
Ehm kweenie maarreh.. Moet ik hier nog wat meer over zeggen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 12:04 schreef TripleM het volgende:
Ehm kweenie maarreh.. Moet ik hier nog wat meer over zeggen? :D
hehe LOL ik was al bang dat dat op zou vallen ja... mijn verdediging: ;)
1. ik gebruik maar 1 oud nummer in mijn set (nouja, in de set waar 't nu over gaat dan)
2. de door mij gebruikte hot & clubby mix is echt veeel beter dan het origineel, en lijkt er (op de vocals na) helemaal niet op
3. hij pastte zo perfect in m'n set dat ik 'm gewoon niet over kón slaan
4. wie zegt dat ik serieus over wilde komen? :D ;)

kijk af en toe een classic is niets mis mee toch?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 16 november 2001 12:13 schreef Flat© het volgende:
hehe LOL ik was al bang dat dat op zou vallen ja... mijn verdediging: ;)
[..]
kijk af en toe een classic is niets mis mee toch?
Zeker niet, ik heb niet voor niets pas nog het hele album van Faithless op 12" gekocht om Insomnia op plaat te hebben.. :) Ik wil eigenlijk nog remixen daarvan hebben, om even terug te komen op de 'waar haal ik classics?' post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zo over een uurtje of 2 staat mijn nieuwste mix (hij is nog warm) er op: "Chilled Mix"

Playlist:

1. Van Bellen - Let Me Take You
2. Van Bellen - Shades
3. Different Gear - Drink To Get Drunk
4. IIO - Rapture
5. Paperclip People - Clear And Present
6. Planisphere - Deep Blue Dream
7. Marscruiser - Insanity Rains
8. Humate - Love Stimulation
9. Circulation - Turquoise
10. Saints & Sinners - Peace
11. Excession - Vega
12. Excession - Omega
13. Cass/Slide - Opera
14. Junk Project - Composure

Total Time: 86:55

Er zitten wel een aantal dezelfde nummers in als in de vorige mix, maar dat mag de pret niet drukken.

Kut, Kut, Kut: word ik eruitgeknikkerd omdat er ineens 5 users zijn! Hoe kan dit? Nog maar een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op vrijdag 16 november 2001 12:44 schreef TripleM het volgende:

[..]

Zeker niet, ik heb niet voor niets pas nog het hele album van Faithless op 12" gekocht om Insomnia op plaat te hebben.. :) Ik wil eigenlijk nog remixen daarvan hebben, om even terug te komen op de 'waar haal ik classics?' post..
Ik heb een speed-garage mix van Insomnia op 12", is erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:44 schreef TripleM het volgende:

[..]

Is bijgeperst op Dance Train 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje welke software gebruiken jullie om je mixen op te nemen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op vrijdag 16 november 2001 13:45 schreef NeXtGeN het volgende:
Als ik de mix in stukken wil hakken, dan neem ik hem op in Wave-formaat met Cool Edit (wave studio is ook een mogelijkheid). Wanneer ik de mix compleet op bv een FTP wil zetten, dan neem ik hem rechtstreeks in mp3 op met Messer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Sound Forge 5.0, is iedere cent waard geweest. Kan er perfect mee opnemen, bewerken (dynamische compressie), ik moet eigenlijk die cd-brand plugin nog es kopen, nu doe ik dat met CDRWin, ik maak met Notepad een cuesheet en daarmee brand ik een audio-cd..

Mp3-tjes maken doe ik met Audioactive MP3 Production Studio, met de Fraunhofer Professional Codec. Klinkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
zo... weer even een quote-and-reply post van mij:
TripleM:
Conclusie: technisch gezien prima gemixt (al blijf ik het moeilijk luisteren vinden met gaatjes in de muziek), platenkeus is misschien niet 100% de mijne maar zeker niet verkeerd, ik heb lekker zitten genieten hier!
:D dankjewel! *D
MisterDon:
FlatC: Ik geloof een heel klein beetje dat ik dus nog geen mix van je heb... Zal ff op jacht gaan hoor (schaamschaam!)...
okee, tnx alvast hè! misschien dat ik een beetje pissed overkwam, mja... ik was ook pissed op dat moment
universal creations:
[...]
3. Different Gear - Drink To Get Drunk
4. IIO - Rapture
[...]
Kut, Kut, Kut: word ik eruitgeknikkerd omdat er ineens 5 users zijn! Hoe kan dit? Nog maar een poging wagen.
HOREN!!!
ja, ik werd laatst ook ineens gedisconnect tijdens het uploaden... klote is dat hè

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
sets die ik op MD opgenomen heb mbv cool edit pro 1.2 opnemen, en vervolgens met LAME naar mp3 encoden.
dingen van mezelf die ik alleen nog maar op CD heb rip ik met EAC en encode ik vervolgens ook met LAME

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 14:05 schreef TripleM het volgende:

[..]

Sound Forge 5.0, is iedere cent waard geweest. Kan er perfect mee opnemen, bewerken (dynamische compressie), ik moet eigenlijk die cd-brand plugin nog es kopen, nu doe ik dat met CDRWin, ik maak met Notepad een cuesheet en daarmee brand ik een audio-cd..

Mp3-tjes maken doe ik met Audioactive MP3 Production Studio, met de Fraunhofer Professional Codec. Klinkt perfect!
Heb je d'r voor betaald? Wat kost die zooi wel niet?
Reind kreeg um op een cd'tje bij z'n platen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 16 november 2001 15:18 schreef Reind het volgende:
Heb je d'r voor betaald? Wat kost die zooi wel niet?
Reind kreeg um op een cd'tje bij z'n platen in ;)
Ik heb niet gezegd hoeveel ik ervoor heb betaald of wel? ;)
Er zat geen doos omheen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mries, BELANGRIJK, neem contact met me op!

Via ICQ liefst. Er is iets belangrijks mis met de settings van je FTP server !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal ik die classics vandaan

http://www.thatsvinyl.nl

Ik heb geen ervaring met deze jognens, maar in hun database staan wel een aantal platen die ik graag zou willen (flatbeat, star 69, nog wel wat dingetjes). Heeft iemand hier ervaring mee, wat betreft levertijden etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 16 november 2001 06:05 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Al die vervelende trance... Komt me mijn oren zo langzamerhand uit! :D
review mijn laatste mix dan ff :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 16 november 2001 17:11 schreef ^JaapvR^ het volgende:

Ik heb geen ervaring met deze jognens, maar in hun database staan wel een aantal platen die ik graag zou willen (flatbeat, star 69, nog wel wat dingetjes). Heeft iemand hier ervaring mee, wat betreft levertijden etc??
In engeland: www.htfr.co.uk, oftewel: Hard to Find Records

En, al weet ik niet of deze gast nog actief is: Check Ellesdedia. De persoon die deze duidelijk erhh... oude website runt zit in Rotterdam, waar 'ie ook een winkel heeft. (langs op afspraak.) VipVinyl is ook van diezelfde persoon, maar dan kom je op www.platenshop.nl uit. Geen ervaring met die laatste 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 16 november 2001 17:33 schreef Ener-G het volgende:

[..]

review mijn laatste mix dan ff :)
Yups, hij is lekker hoor. Alleen moet je harder opnemen en wat minder met je mixer pielen (ineens patsboem ander nummer er ff in knikkeren).

Maar je mixt netjes en je hebt lekkere platen uitgezocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 17:11 schreef ^JaapvR^ het volgende:

Waarschijnlijk heb ik ze nog wel liggen ;) en anders kan ik er wel aankomen -> heb ze gister nog in mijn handen gehad -> deel 1 t/m 15 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 16 november 2001 18:26 schreef JumpStart het volgende:

[..]

In engeland: www.htfr.co.uk, oftewel: Hard to Find Records

En, al weet ik niet of deze gast nog actief is: Check Ellesdedia. De persoon die deze duidelijk erhh... oude website runt zit in Rotterdam, waar 'ie ook een winkel heeft. (langs op afspraak.) VipVinyl is ook van diezelfde persoon, maar dan kom je op www.platenshop.nl uit. Geen ervaring met die laatste 2.
platenshop doet et nog, 2 weken geleden nog een setje plaatjes besteld... overigens wel snel zijn met bestellen als er nieuwe titels beschikbaar zijn, hij krijgt heel weinig binnen meestal, en de wat oudere plaatjes zijn wat lastiger om te verkrijgen, moeten nabesteld worden enzo, maar over het algemeen wel relaxte shop

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 14:35 schreef Reind het volgende:
Oké ff een verhaal van een DJ (ik dus) die het aardig ver geschopt heeft en ooit is op een zolderkamer is begonnen.

Nou daar gaat ie dan. Voor een paar jaar terug (8 ofzo) dacht ik hetzelfde als jou en toen kocht ik 2 sounlabs en een goedkoop mengpaneel. Daar begon ik op te draaien en toen beviel het me zo goed dat ik maar is 2 technicsen ben gaan kopen. En na een jaar of 3 stond ik op de eerste kleine feestjes van vrienden e.d te draaien. Errug leuk maar je wilt meer dus dan ga je tape's e.d opnemen en laat je die op zoveel mogelijk plekken slingeren want dan komt ie vanzelf wel in handen van iemand die wat voor je kan regelen. Maar toen kwam de dag dat ik voor een jaar naar amerika ging en mijn draaitafels verkocht aan mijn beste maat voor veels te weinig geld, en dus een jaar niet kon draaien.
Toen ik eenmaal weer terug kwam richting nederland begon het draaien toch weer te kriebelen en kocht ik 2* een numark pro TT1.
Ik ben meteen van stijl veranderd en draai sinds die tijd UK garage en 2 step.
Dat ging zo goed dat ik steeds op grotere feesten ging draaien en dus ook steeds meer mensen leerde kennen. En het mensen leren kennen is nou het hele verhaal van het HOW TO BECOME A FAMOUS DJ, want het is allemaal ons kent ons in het dj wereldje.

Deze zomer sta ik waarschijnlijk op 10 grote feetsen te draaien samen met Andy C uit de UK en Groovemaster johnson voor zover ik weet. D'r zullen vast nog wel wat namen bij komen maar daar is nog niks zeker van.

Dan nog 1 tip -> Word geen DJ om beroemd e.d te worden maar doe het voor de lol en wees overtuigd van je eigen kunnen anders red je het nooit
idem dito... ben begonnen met twee ouwe gare platenspelers van oma`s zolder en een of ander afgetrapt mengpaneel van de buurjongen....later al snel gespaard voor 2 technics 1210mkII`s en een rodec mx180 mengpaneel. (fijnste en degelijkste mengpaneel aller tijde naar mijn mening) en mixen maar. in veel kleine clubjes gedraaid in de hardcore scene. uiteindelijk is de hobby doodgebloeid want er word toch niet gekeken of je echt goed bent of niet. te veel vriendjes politiek en kontlikken naar mijn mening dat DJ wereldje..... je moet net mazzel hebben.

ps: heb mun 1210`s uiteraard nog steeds en doe ze nooit meer weg....you never now !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

^^^^^

Ouwe koe }:O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey ik ben gequote *D Volgens mij moet dit ergens op pagina 1 staan ofzo? Hebbie de rest over geslagen -> FOEI ;) )

Ow en wat dat verhaal betreft -> dat klopt wel al zijn die feesten niet doorgegaan deze zomer. Heb niks meer van die eikels gehoord en ze hebben ook niks betaald. Oftewel laat de mensen waarvoor je moet draaien alvast een deel vooruit betalen -> anders houd je datums vrij en hoor je niks van die eikels.
Dit is dus ook 1 van de redenen waarom ik geen famous dj hoef te zijn want dan heb je de hele dag van zulk gezeik aan je kop en aangezien ik dat al veel te veel heb hoef ik dat er niet bij te hebben.

I'm just a dj for fun not for the money B-)

Ow en nog ff over die 8 jaar die in m'n verhaal staan -> moet 1 jaar vanaf kwam ik van de week achter. Ik draai pas 7 jaar. ;) waarvan 5,5 jaar met vinyl want ik heb heel vroeger ook nog cd spelers gehad maar dat mag je niet verder vertellen hoor, Straks hoort MisterDon het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, Mries, waar blijf je ? Het probleem is er nog steeds :o

M'n e-mail staat nu (zichtbaar, als het goed is) in m'n profile, dus mailen kan ook. Veiligheids lekje moet wel even dichtgemaakt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 16 november 2001 20:10 schreef Reind het volgende:

waarvan 5,5 jaar met vinyl want ik heb heel vroeger ook nog cd spelers gehad maar dat mag je niet verder vertellen hoor, Straks hoort MisterDon het nog ;)
Wat zeg je Reind? Ik kan je niet verstaan!

Heeft het met CD SPELERS te maken? Whehehe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 16 november 2001 20:10 schreef Reind het volgende:
Hey ik ben gequote *D Volgens mij moet dit ergens op pagina 1 staan ofzo? Hebbie de rest over geslagen -> FOEI ;) )[...]
" ... Op dinsdag 12 juni 2001 14:35 schreef Reind het volgende: "

Al meer dan 4 maanden geleden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
Op vrijdag 16 november 2001 23:17 schreef JumpStart het volgende:

[..]

" ... Op dinsdag 12 juni 2001 14:35 schreef Reind het volgende: "

Al meer dan 4 maanden geleden !
heh, mijn verjaardag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik zit effe de DJ's te kijken op TMF, precies de muziek die ik gaaf vind!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hey luitjes. Wat is het stil hier vandaag zeg!

Maakt niet uit, daardoor heb ik ruim de tijd gehad om weer eens een mixje in elkaar te flansen.

Het is een mix geworden met een redelijk hoog Hed Kandi gehalte. Een beetje een terugblik op de zomer zullen we maar zeggen. Ik ga nu de boel naar MP3 omzetten en op de server zetten (tenminste, als ik er in kan komen he)

Maar als het klopt kunnen jullie dan morgen opstaan met de zonnige deuntjes van MisterDon's nieuwe creatie. 8-)

Nu alleen nog een titel bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

;( Hij is niet zo scherp gemixt uiteindelijk als ik eigenlijk kan...

Maar goed, ik knikker em wel op de FTP. Misschien mix ik em nog wel een keer over. Ik heb het playlistje bijgevoegd, maar voor de nieuwsgierigen maar meteen een preview. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
01) Roog & Rose         All nite long
02) Jon Cutler feat.E-man   It's yours
03) Mutiny UK           Secrets
04) Big bang theory     God's child
05) Hardsoul            Keep hot
06) Different gear versus Sia   Drink to get drunk
07) DJ Pippi            Fatal fatal!
08) Hardsoul            Hot
09) G-club           Guitarra G
10) X-press 2           Muzikizum
11) DJ Phenix           Do u luv me?
12) Roger Sanchez       Ventura

Het staat een beetje scheef, maar je kunt het lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 01:08 schreef MisterDon het volgende:
;( Hij is niet zo scherp gemixt uiteindelijk als ik eigenlijk kan...

Maar goed, ik knikker em wel op de FTP. Misschien mix ik em nog wel een keer over. Ik heb het playlistje bijgevoegd, maar voor de nieuwsgierigen maar meteen een preview. :)
[...]
Het staat een beetje scheef, maar je kunt het lezen. :)
mja, als ik jou was zou ik 'm maar vlug opnieuw doen ja, want dit valt me best wel tegen, ik kan dat nog wel beter ;)
maar ik heb een maand of twee geleden ook een set gedaan met ongeveer deze muziek, die zal ik vanmiddag wel eens op die ftpserver zetten (als daar nog genoeg hd-ruimte over is)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hmz... Als ie echt zo matig is maak ik em nog weel een keer. Misschien vanmiddag, anders later deze week.

Ben er ook al achter wat de oorzaak is; mijn speakers van mijn hifi geven wat wolliger weer dan mijn pc set, dus daar hoor je eerder net niet lopende platen op, terwijl dat via de hifi wel klinkt. :? Wel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken dat probleem ja. Toen ik een keer de oude speakers van mijn pa kreeg (mission blabla, maarja, alles was beter dan mijn miniset), leek het twee weken lang of ik niet meer konm mixen; eigenlijk bleek dus dat ik het nooit gekund had :P.

Ook plaatsing van je speakers maakt heel veel uit in ditsoort gevallen; het is niet zo handig als je je platen gelijkzet op allerlei weerkaatsingen van de muur ;).

Maar jij had toch zo'n samson monitorsetje? Die zou toch best nauwkeurig moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 18 november 2001 14:14 schreef MisterDon het volgende:
Hmz... Als ie echt zo matig is maak ik em nog weel een keer. Misschien vanmiddag, anders later deze week.

Ben er ook al achter wat de oorzaak is; mijn speakers van mijn hifi geven wat wolliger weer dan mijn pc set, dus daar hoor je eerder net niet lopende platen op, terwijl dat via de hifi wel klinkt. :? Wel vaag...
Heeft ook te maken met positie en richting van je speakers. In de perfecte situatie moet je natuurlijk studio monitors hebben tijdens het mixen he ?

(en voor de leken: het verschil tussen speakers en monitors is dat monitors een zo neutraal en ongekleurd mogelijk geluid geven, terwijl speakers hun eigen 'klankkleur' geven aan muziek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
zo... geinspireerd door misterdon heb ik vanmiddag besloten dat ik ook maar weer eens iets in die stijl wil gaan maken, dus heb ik een paar uur lang nummers uit zitten zoeken, met als resultaat 75 tracks, dus zo'n 9 uur aan muziek... als ik dit ga mixen blijft er denk ik een set van 5 uur over, da's dus best wel lang (langer dan 2 uur achter elkaar heb ik nog nooit gedraaid namelijk). iemand misschien nog tips of dingen die ik daarbij wel/niet moet doen?

enneh, misterdon: heb jij toevallig de Hed Kandi - Base Ibiza CD thuis liggen? ;)
[edit] deze cd bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.hedkandi.com/section/compilations/images/basecd.jpg

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ey FlatC. Jaa, goede CD is dat he? Ik heb er wel een paar nummertjes vanafgetrokken zoals je hebt kunnen horen. Hed Kandi rules!

En Jaapvr, klopt dat ik zo'n Samsonsetje heb, alleen die staan aan mijn PC en ik had geen zin om de hele handel los te halen. Had ik achteraf beter wel kunnen doen en ze lekker voor mijn knar zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 16:56 schreef MisterDon het volgende:
Ey FlatC. Jaa, goede CD is dat he? Ik heb er wel een paar nummertjes vanafgetrokken zoals je hebt kunnen horen. Hed Kandi rules!
jaja erg lekker
mocht je trouwens binnenkort nog naar parijs gaan, ik weet daar een aantal winkeltjes te zitten waar die cds bijna niets kosten

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Okee, eindelijk dan ook wat van mijn talent *HOEST* op de FTP.. De mix die ik nu aan het uploaden ben (bij gebrek aan recent materiaal) is mijn allereerste 'hele' mix (duurt een minuut of 62), Baptism Of Fire..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tony di Bart       The Real Thing (Klubbheads Mix)
El Paso       The Funky Matador (Funky House Mix)
DJ Rene & Da Groove  Let's Get Movin' (2)
Mr Spring       Voyager 1.56 (Filter Kings Mix)
DJ Jean       U Got My Love (DJ Quicksilver Remix)
DJ Jean       Madhouse (DJ Jean Mix)
Urban Heads     I'm Talking To You (Urban Mix)
Unknown       Unknown (Antler Subway Promo)
Clubbers Delight     I Need The Action
Shadow         Chill
Southside Spinners   Luvstruck (Marco V & Benjamin RMX)
Sangers       Dreams
Klubber's Revenge    Mental Atmosphere '99
Marco V & Benjamin   Limits (Main Mix)
Jonesey       Independance (The Stadium Mix)

Begin 1999 gemaakt was dit mijn eerste poging tot het mixen van een volledig cd'tje.. M'n vrienden vinden em nog steeds leuk, ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ondanks het gedateerde materiaal..

En ja er zitten foutjes in, een aantal zelfs, ik krijg iedere keer nog kromme tenen als ik ze hoor, maar tis cd dus je poetst ze er niet effe af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Okee... MisterDon heeft zijn huiswerk opnieuw gedaan. :D Ik geloof zelf wel dat het dit keer wel een voldoende zal krijgen. Met een geoefend ook pik je er misschien een paar schoonheidsfoutjes uit en misschien ben je het niet helemaal met de plaatkeuze eens, maar brakke mixen zitten er in elk geval niet meer in. :)

Nu nog ff een mp3tje van maken en dan maar hopen dat er een beetje ruimte op de server is, want ik heb langzamerhand de indruk dat er knetterend veel leechers op zitten terwijl dat dus absoluut niet de bedoeling is. :(

TripleM: Die platen van jou zijn nu geld waard in een antiekzaak man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Is het geen leuk idee om een PHP systeem te maken waarbij je een track in kan voeren die volgens jou elke DJ moet hebben.
Die komen dan in een soort van must-have lijst te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ehm.. D'r is geen diskspace meer!!! :( Mijn mixje is dus maar voor 37 Mb geupload ofzo, terwijl het een mp3 van 60 Mb is..

Now what?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 18 november 2001 19:14 schreef jadjong het volgende:
Is het geen leuk idee om een PHP systeem te maken waarbij je een track in kan voeren die volgens jou elke DJ moet hebben.
Die komen dan in een soort van must-have lijst te staan.
Nee, want ieders smaak is verschillend.. Heeft dus absoluut geen nut, ik kijk nooit naar lijsten.. Ik regel een grote stapel platen en ik ga luisteren.. En wat ik mooi vind, vind iemand anders waarschijnlijk niks en andersom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 18 november 2001 19:15 schreef TripleM het volgende:
Ehm.. D'r is geen diskspace meer!!! :( Mijn mixje is dus maar voor 37 Mb geupload ofzo, terwijl het een mp3 van 60 Mb is..

Now what?!
NEE!!! Dat zul je ook altijd zien. Ik wil mijn mixje uppen, krijgen we dit. ;(

Nou hoor, zo vinnik er ook geen zak meer aan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Tijd voor een cleanup / nieuwe login? Private dan wel te verstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Lijkt me slim ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jongens, zo gaat het dus niet goed met die server.

1) Ik kan mijn eigen mix die ik niet goed vind eraf gooien, maar als ik wil ook alle anderen.

2) Ik wil een mix uppen en verdorie weer 5 users, terwijl er van de users in deze draad alleen Pokeran on line is.

Oftewel; er wordt als een gestoorde geleecht, terwijl wij er zelf niet normaal bij kunnen! :(

Mries, ik ben bang dat we op deze manier hard werken aan de ondergang van een succes, en dat zou zonde zijn. Ingrijpen svp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 22:06 schreef MisterDon het volgende:
Jongens, zo gaat het dus niet goed met die server.

1) Ik kan mijn eigen mix die ik niet goed vind eraf gooien, maar als ik wil ook alle anderen.

2) Ik wil een mix uppen en verdorie weer 5 users, terwijl er van de users in deze draad alleen Pokeran on line is.

Oftewel; er wordt als een gestoorde geleecht, terwijl wij er zelf niet normaal bij kunnen! :(

Mries, ik ben bang dat we op deze manier hard werken aan de ondergang van een succes, en dat zou zonde zijn. Ingrijpen svp. :)
inderdaad, dit gaat helemaal mis... ik zou voorstellen: iedereen die een account wil naar mries mailen, en krijgt een PERSOONLIJKE ftp-account waarmee hij/zij 1x in kan loggen. daarnaast leesgechten op alle files, en om files/dirs waar je zelf eigenaar van bent alle rechten

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nou ja... Mijn gebeden zijn gehoord; ik kan er in om te uppen. :)

En dat gaat snel joh! Zit nu al op 8% (10 kbs...) ;(

Maar... Over een uurtje of drie mag FlatC er van zeggen hoe groot het verschil is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Nou ik kan er dus nog steeds niet op.. Het wordt inderdaad HOOG tijd voor een nieuwe login.. :(

edit:

Ik ben continu aan het proberen maar het lukt niet.. Het kan toch haast niet anders of er zijn mensen die complete server aan het leegtrekken?! Ik ga slapen, ik upload wel weer verder als er wat veranderd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

En nu gaat het helemaal mis met de FTP. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik zat op 84%, de hele zooi wordt afgesloten en ik kan er (verrassend!) niet meer in.

edit:

Nu weer wel, alleen kan ik mijn eigen mix niet meer deleten of overschrijven. Dan de mix maar gerenamed en hopen dat ie er ein-de-lijk op weet te komen!

Intussen komt me dit wel een beetje mijn neus uit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Twaalf uur later kon ik er in, maar gelukkig ben ik er net weer uitgeflikkerd. Het lijkt wel alsof iedereen er op mag, mar als ik er iets op ga zetten alles afgekapt wordt.

Ja Daaaag!!! :( Ik heb wel wat beters te doen dan uren achteralkaar te proberen in een brakke server te komen.

Heel jammer, maar ik heb er geen zin meer in. Niet op deze manier in elk geval. Misschien dat ik de mix dan maar in rarretjes er op moet gaan zetten?

Mries geef maar een gil wanneer de boel wel normaal werkt, dan zal ik proberen te uppen. Dit werkt niet, ik word er continu uitgeflikkerd.

Klotezooi! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik ben bang dat Mries z'n server het slachtoffer is geworden van z'n succes :(

Te veel mensen leechen downloaden van die server dus teveel mensen kunnen er niet meer op en nu is er dus een 2e probleem: geen ruimte meer. Sommigen hebben nog deels nieuw werk kunnen uploaden, maar kunnen het niet afmaken.

Leuk zolang het duurde, ik heb zelf iets van 1.3 Gb aan GoT-mixes, maar meer wordt het voorlopig niet. (En nee, ik ga niet misbruik maken van die exploit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 19 november 2001 17:01 schreef JumpStart het volgende:
Ik ben bang dat Mries z'n server het slachtoffer is geworden van z'n succes :(

Te veel mensen leechen downloaden van die server dus teveel mensen kunnen er niet meer op en nu is er dus een 2e probleem: geen ruimte meer. Sommigen hebben nog deels nieuw werk kunnen uploaden, maar kunnen het niet afmaken.

Leuk zolang het duurde, ik heb zelf iets van 1.3 Gb aan GoT-mixes, maar meer wordt het voorlopig niet. (En nee, ik ga niet misbruik maken van die exploit.)
Wie heeft het over een exploit? Daar hoor ik jou over roepen de hele tijd maar verder niemand!

Het is heel simpel, zodra Mries dit leest gooit ie z'n FTP dicht, cleant die disk en laat ons weten wat we moeten doen om weer toegang te krijgen.. Tenminste dat lijkt mij het makkelijkst, maar ik blijf gewoon komen om te zien wat het laatste nieuws is..

edit:

Vind ik trouwens noodzaak, dat niet iedereen toegang krijgt, ik wil mijn platen best delen, maar dan met collega DJ's, niet met eikeltjes die leechen en zo voor nop de nieuwste muziek krijgen van top-dj's zoals wij ;)

Desnoods sponsor ik wat diskruimte, of doen we dat met een paar man, een 40 Gb schijf kost 260 piek (Maxtor, bron: Pricewatch), da's ieder een geeltje ofzo? Ik heb dat er wel voor over hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 19 november 2001 17:12 schreef TripleM het volgende:

[..]

Wie heeft het over een exploit? Daar hoor ik jou over roepen de hele tijd maar verder niemand!

[knip]
Ja, ik ga hier aan iedereen die het 'djsets' account gebruikt even vertellen WAT er mis is... Dan is het eind al helemaal zoek :(.
edit:

Vind ik trouwens noodzaak, dat niet iedereen toegang krijgt, ik wil mijn platen best delen, maar dan met collega DJ's, niet met eikeltjes die leechen en zo voor nop de nieuwste muziek krijgen van top-dj's zoals wij ;)

Desnoods sponsor ik wat diskruimte, of doen we dat met een paar man, een 40 Gb schijf kost 260 piek (Maxtor, bron: Pricewatch), da's ieder een geeltje ofzo? Ik heb dat er wel voor over hoor..
* JumpStart is het daar helemaal mee eens en wil best ook 25,- tot 50,- doneren.

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.