How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 12 november 2001 16:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Vooral op een Numark cdn88 he misterdon?
Damn ik ben jaloers!!!
Jij begrijpt het tenminste.

Niet jaloers zijn, zuinig zijn en sparen. :)

[edit: ik heb weer een mooi rond getal :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
dubbelcd geval wat er stond was van stanton, wist niet dat die ook cdspelers maakten :? was erg fijn dingetje in ieder geval, maar ik heb er over die hele avond misschien 3x mee gemixed, de rest van de uren dat ik gedraaid heb was gewoon vinyl

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Stanton maakt pas sinds kort CD spelers. Ik ben er niet erg van onder de indruk. Ik zie ook niet helemaal in waarom ze aan die handel zijn begonnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 12 november 2001 18:08 schreef MisterDon het volgende:
Stanton maakt pas sinds kort CD spelers. Ik ben er niet erg van onder de indruk. Ik zie ook niet helemaal in waarom ze aan die handel zijn begonnen....
tsja.. geld? :)

anyway ik kon er aardig mee uit de voeten, voor de rest verdiep ik me niet zo in die dingen.. ze voelden in ieder geval beter aan dan de gemiddelde d.a.p. ;-) maar het is idd geen pioneer of een denon

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

En zeker geen Numark!!!

(hoe kun je dat merk nou toch vergeten... ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 12 november 2001 18:33 schreef MisterDon het volgende:
En zeker geen Numark!!!

(hoe kun je dat merk nou toch vergeten... ;( )
lol

numark kan me niet zo heel erg boeien, dat wonderding van je heb ik nog niet in mijn vingers gehad dus daar kan ik nog niet over oordelen, maar zoals ik al zei ik verdiep me eigenlijk niet zo heel erg in cdspelers... als dr maar pitchcontrol op zit en de starttijden een beetje oke zijn (vooral bij de goedkopere duurt het een halve seconde dat dat kreng start als je op 'play' drukt, verschrikkelijk is dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 16:50 schreef jadjong het volgende:

[..]

Bier ? Nee. hoogstens water.
Inderdaad, Bier is vies en je moet er van :r ik wel tenminste na 2 biertjes Op een corona na dan want die lust ik wel :9
Op maandag 12 november 2001 16:51 schreef PeterT het volgende:
Wanneer komt er een slotje? Na 88 pagina's zal T (de topic starter) wel een beetje een idee hebben hoe het werkt...
En behalve van bier moet ik ook zo onderhand van deze lui :r want ik word er nu wel een beetje schijtziek van. Als de modjes van GOT dit een *** topic zouden vinden wat al veel te lang was dan was ie al dicht gegooid. Gelukkig zijn mensen zoals JAG en JVS die ons dit plezier gunnen en het nut er ook wel van in zien. Zo houd je namelijk al dat DJ gajes op 1 plek en gaan ze niet 10 topics op een dag lopen openen.

Ow en mensen ik heb een Korg kaos pad gekocht (voor maar 300,-) en zo'n ding is erg leuk om mee te spelen. Tis alleen jammer dat ik van die vrienden heb die altijd mijn spullen gaan lopen testen voordat ik er zelf ook maar ff mee heb kunnen spelen :(

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Waaaat!!!!! 300 piek voor een Kaosspad.

Wat is het leven toch soms oneerlijk. Grrr... |:(

Leuk voor je Reind. Wat zijn je favoriete progamma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
Op maandag 12 november 2001 19:20 schreef Reind het volgende:

Inderdaad, Bier is vies en je moet er van :r ik wel tenminste na 2 biertjes Op een corona na dan want die lust ik wel :9
mietje :P
Ow en mensen ik heb een Korg kaos pad gekocht (voor maar 300,-) en zo'n ding is erg leuk om mee te spelen. Tis alleen jammer dat ik van die vrienden heb die altijd mijn spullen gaan lopen testen voordat ik er zelf ook maar ff mee heb kunnen spelen :(
waat ! 300,- ?!! ik wil er ook 1 ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff iets anders (ja ik ben er weer)

Bij New-Line verkopen ze de Magnedine Mag-10 niet meer. Ik wil nu dus dat alternatief (de Akiyama DJ-60) aanschaffen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die komt van dezelfde fabrikant dus het zal wel niet zo veel verschillen..lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaar nu niet voor cdn88 maar voor 2 x pioneers, of een Denon, en kut, misschien toch Numark, lijkt me best een lekker ding!!!

Eerst maar ff werk vinden!

En ben nog maar 16 en moet het doen zonder pitch-control! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Die nieuwste van Pioneer, de CMX-3000 lijkt mij wel een aardige concurrent voor de CDN-88 van Numark (of zie ik dat verkeerd), heeft er iemand al mee gespeeld?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 19:44 schreef MisterDon het volgende:
Waaaat!!!!! 300 piek voor een Kaosspad.

Wat is het leven toch soms oneerlijk. Grrr... |:(

Leuk voor je Reind. Wat zijn je favoriete progamma's?
Ja hallo dat ding is 2é hands -> dus een stuk minder waard en ik heb um gekocht van zo'n ventje wat niet weet wat ie in janden heeft. kwam ik maar zo'n iemand tegen met een A&H

Maarre favo programma's -> ik heb dat ding nog niet eens aangesloten gehad want binnen 5 minuten had me grote vriend rudi dat ding al in z'n klauwen en die had um ff nodig voor onze jingles :( Naja als het goed is ga ik er morgen ff mee spelen :)

[quote]Op maandag 12 november 2001 19:54 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

mietje :P
[..]

Best wel hé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 12 november 2001 21:15 schreef universal creations het volgende:
Die nieuwste van Pioneer, de CMX-3000 lijkt mij wel een aardige concurrent voor de CDN-88 van Numark (of zie ik dat verkeerd), heeft er iemand al mee gespeeld?
Ja dat zie je inderdaad goed. Die CMX 3000 is erg mooi, alleen de pitch bend van Pioneer vind ik minder dan Numark. (Pioneer is niet zo heel precies te benden, slaat al heel snel een groot aantal % uit)

Ik vind de shockbuffer met 15 sec wat magertjes voor zo'n speler. Dat heeft zeker ook invloed op de scratchmogelijkheid. Die heeft veel ruimte nodig.

En er zit geen effecten set op. Da's wel jammer, maar overkomelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de Stanton STR 8/60 een goede draaitafel om mee te scratchen en om plaatjes op te luisteren en een beetje te mixen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 12 november 2001 21:29 schreef Reind het volgende:
kwam ik maar zo'n iemand tegen met een A&H
Ik snap toch nog niet echt waarom je nou zo'n A&H wil.. Ik hoor er niet echt superveel goeds over, dat het bij zoveel verschillende mensen heeft gezeten zegt eigenlijk ook al genoeg, en de mensen die ik ken met zo'n ding zijn er een paar keer mee terug gemoeten..

Ik ga es kijken wat ik voor zo'n Kaosspad moet dokken, ik had hier de demo geluisterd van wat je zo ongeveer kan met dat ding en klinkt wel geinig.. Morgen es informeren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

89 pagina's :)

man jullie hebben echt wel over iets zitten spreken denk ik zo

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 12 november 2001 23:37 schreef reddog33hummer het volgende:

Yep. Cool he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 23:37 schreef reddog33hummer het volgende:

Probeer het maar is zo lang met je vriendin vol te houden. ;)
Op maandag 12 november 2001 23:31 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik snap toch nog niet echt waarom je nou zo'n A&H wil.. Ik hoor er niet echt superveel goeds over, dat het bij zoveel verschillende mensen heeft gezeten zegt eigenlijk ook al genoeg, en de mensen die ik ken met zo'n ding zijn er een paar keer mee terug gemoeten..
Ik wil gewoon een A&H omdat IK hem fijn vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 15:19 schreef JumpStart het volgende:
Mries, misschien is het een idee om je GoT-DJ-Mix server om te zetten naar een private account ?

Op een of andere manier heb ik het idee dat er teveel mensen aan het l33chen zijn. (:O goh, waarom zou dat nou zijn ?) Maar ondertussen kom ik er niet meer in :(
...hoe bedoel je JS? het is opzich al een een private account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 00:34 schreef Mries! het volgende:
...hoe bedoel je JS? het is opzich al een een private account..
hmja maar misschien is het handiger het wachtwoord te veranderen, te zorgen dat de groep vaste mensen van deze thread het wachtwoord hebben, en als anderen ook iets van die ftp willen downloaden, of ernaartoe willen uploaden, ze even een mailtje sturen
want ik probeer nu al drie dagen zo'n 8 uur per dag m'n set te uppen, en die hele tijd waren er drie mensen ingelogd. niet echt handig dus...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Idd, deze thread staat gewoon in de belangstelling en als mensen die gaan gebruiken om even allerlei lekkere muziek te leechen.. Da's niet de bedoeling natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah zo..nou ja ik heb voorlopig even het max login naar 5 veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik heb even de UK Garage & 2Step mix van Reind gedownload.. Ben em nu aant luisteren (nog 47 minuten te gaan), straks zal ik mijn expert *KUCH* opinion es ventileren.. ;) Klinkt lekker tot nu toe!

edit:

Zo klaar.. Een ontzettend lekker stukje muziek! Movin' Too Fast (als ie zo heet) heb ik altijd al een ontzettend lekker nummer gevonden, verder over de platenkeus niets verkeerds.. Tis niet mijn draai-stijl maar daarom juist wel leuk om es iets anders te horen..

Wat betreft de overgangen, in het begin vind ik ze niet zo sterk, meer recht toe recht aan en soms iets te opvallend, later in de mix lijkt dat minder, klopt dat?

Samengevat vind ik et een lekkere mix, hoop binnenkort es wat meer te kunnen luisteren van je!

Ik ga vanavond es kijken waar ik mijn oude mixjes gelaten heb, kan ik in ieder geval IETS online zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Even iets anders tussendoor, schoot me net tebinnen.. Waarom gaan we niet online mixen? We kunnen allemaal via de pc opnemen (of bijna allemaal), als je Shoutcast installeert kun je online uitzenden..

Wat we dan ideaal gezien nodig hebben is iemand met wat meer bandbreedte die de stream relayt.. Zodat je altijd maar op 1 kanaal hoeft af te stemmen, die op dat moment de stream van een van de GoT DJ's relayt.. Mijn kabel verbinding zou niet meer als 3 mensen trekken op crappy kwaliteit..

Voorbeeld: Ik start mijn Shoutcast server, degene met meer bandbreedte sluit aan op mijn stream en relayt die, en de rest van de luisteraars stemmen af op het IP van de man-met-de-bandbreedte..

Idee? Nu alleen nog iemand met bandbreedte :P

edit:
Een vaste dag in de week ofzo? Iedere week een andere GoT DJ die een uurtje draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 17:03 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Jaguar blijft gewoon een wereldplaat. Wordt echt iedereen volgens mij wel een beetje blij van! :)
Shockers 4 cd 2 sluit ook af met knights of the jaguar(ik dacht dat hij van dj roland was... is misschien wel een andere producer-naam oid.) opmerking <- ik had niet verder gelezen onder dit bericht stond hetzelfde geqouted.
In ieder geval een superstijl nummer ja >:)
Ook een supernummer (wel wat oud maar toch) : utah saints - lost vagueness (oliver lieb's main mix). 8-)
greetz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 13 november 2001 13:23 schreef RensR het volgende:

[..]

Shockers 4 cd 2 sluit ook af met knights of the jaguar(ik dacht dat hij van dj roland was... is misschien wel een andere producer-naam oid.)
In ieder geval een superstijl nummer ja >:)
Straks thuis even op het label van de plaat kijken: "The Knights of the jaguar EP" van "The Aztec Mystic". The Aztec Mystic is een alias van D.J. Rolando. Op de plaat staat ook "UR", dus "Underground Resistance", het label. UR is in ieder geval weer verbonden met onder andere Jeff Mills.

Zoektocht eindigt voortijdig bij www.undergroundresistance.com, maar die is nu off-line.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 11:19 schreef TripleM het volgende:
Ik heb even de UK Garage & 2Step mix van Reind gedownload.. Ben em nu aant luisteren (nog 47 minuten te gaan), straks zal ik mijn expert *KUCH* opinion es ventileren.. ;) Klinkt lekker tot nu toe!

edit:

Zo klaar.. Een ontzettend lekker stukje muziek! Movin' Too Fast (als ie zo heet) heb ik altijd al een ontzettend lekker nummer gevonden, verder over de platenkeus niets verkeerds.. Tis niet mijn draai-stijl maar daarom juist wel leuk om es iets anders te horen..

Wat betreft de overgangen, in het begin vind ik ze niet zo sterk, meer recht toe recht aan en soms iets te opvallend, later in de mix lijkt dat minder, klopt dat?

Samengevat vind ik et een lekkere mix, hoop binnenkort es wat meer te kunnen luisteren van je!

Ik ga vanavond es kijken waar ik mijn oude mixjes gelaten heb, kan ik in ieder geval IETS online zetten..

Euhm dis geen verdediging ofzo hoor maar ga is een keer naar een 2Step feest -> 2Step is namelijk veel korte overgangen en 9 van de 10* klinken ze voor geen meter. Bij de meeste dj's dan hé. Mensen zoals MJ Cole en Joost van Bellen kunnen 2Step en Garage perfect mixen en maken zelfs de mooiste korte overgangen die je kunt bedenken. Ik weet van mezelf dat ik niet zo'n goede mixtechniek heb zo af en toe maar daar is mee te leven als je dan maar wel de goede platen draait.

Dat nummer heet trouwens inderdaad Movin to Fast en is van Artful Dodger ft. Romina Johnsen :)
Ow en als je echt een keer brak gemixte 2Step wil horen dan moet je een keer de Freestyle FM mix downen met morpheus ofzo -> Die is echt zooooooo slecht gemixt das gewoon niet normaal meer en dan te bedenken dat die lui in engeland echt een hype waren :?

Verder heb je wel gelijk hoor wat betrefd mijn mix en ik heb er niks op aan te merken -> je hebt gelijk (en dat gebeurd niet zo snel hé dat ik iemand gelijk geef ;) helemaal als het om technics is de beste gaat)

Wat betrefd dat shoutcasten -> goed idee maar iedere week een vaste dag gaat bij mij niet lukken aangezien ik weer druk bezig ben met een nieuw vriendinnetje :9~ (naja nieuw is ze niet helemaal -> tis me ex) en ik fucking druk ben met me werk :( + ik ga binnenkort ook op mezelf dus dat word dan een housewarming met GOT dj's die muziek gaan draaien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 13:34 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Straks thuis even op het label van de plaat kijken: "The Knights of the jaguar EP" van "The Aztec Mystic". The Aztec Mystic is een alias van D.J. Rolando. Op de plaat staat ook "UR", dus "Underground Resistance", het label. UR is in ieder geval weer verbonden met onder andere Jeff Mills.
je hebt helemaal gelijk !!

Greetz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 13 november 2001 13:34 schreef Reind het volgende:
Euhm dis geen verdediging ofzo hoor maar ga is een keer naar een 2Step feest -> 2Step is namelijk veel korte overgangen en 9 van de 10* klinken ze voor geen meter. Bij de meeste dj's dan hé.
Dat zal et inderdaad zijn.. Ik heb nog niet zoveel 2Step mixen gehoord, dit is denk ik de 2e.. En DnB wordt heel anders gemixt dan club/trance en dat geldt vast ook voor 2Step, het is gewoon iets dat opviel als ik zo luisterde.. Verder prima mix hoor!
Ik weet van mezelf dat ik niet zo'n goede mixtechniek heb zo af en toe maar daar is mee te leven als je dan maar wel de goede platen draait.
The energy, that's what it's all about! ;)
Dat nummer heet trouwens inderdaad Movin to Fast en is van Artful Dodger ft. Romina Johnsen :)
Artful Dodger ja, dat was em! The king of 2Step! :D
(en dat gebeurd niet zo snel hé dat ik iemand gelijk geef ;) helemaal als het om technics is de beste gaat)
Technics is ook de beste.. :D
Wat betrefd dat shoutcasten -> goed idee maar iedere week een vaste dag gaat bij mij niet lukken aangezien ik weer druk bezig ben met een nieuw vriendinnetje :9~ (naja nieuw is ze niet helemaal -> tis me ex) en ik fucking druk ben met me werk :( + ik ga binnenkort ook op mezelf dus dat word dan een housewarming met GOT dj's die muziek gaan draaien? ;)
Ook prima! Naja tis ook maar een idee, als we met elkaar steeds losse dagen prikken is dat natuurlijk ook prima, maar op zich lijkt het online naar elkaar luisteren me wel geinig, steeds een ander stukkie muziek en feedback voor degenen die niet (vaak) voor publiek draaien, zoals yours truly.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 13 november 2001 11:40 schreef TripleM het volgende:
Even iets anders tussendoor, schoot me net tebinnen.. Waarom gaan we niet online mixen? We kunnen allemaal via de pc opnemen (of bijna allemaal), als je Shoutcast installeert kun je online uitzenden..

Wat we dan ideaal gezien nodig hebben is iemand met wat meer bandbreedte die de stream relayt.. Zodat je altijd maar op 1 kanaal hoeft af te stemmen, die op dat moment de stream van een van de GoT DJ's relayt.. Mijn kabel verbinding zou niet meer als 3 mensen trekken op crappy kwaliteit..

Voorbeeld: Ik start mijn Shoutcast server, degene met meer bandbreedte sluit aan op mijn stream en relayt die, en de rest van de luisteraars stemmen af op het IP van de man-met-de-bandbreedte..

Idee? Nu alleen nog iemand met bandbreedte :P

edit:
Een vaste dag in de week ofzo? Iedere week een andere GoT DJ die een uurtje draait?
Ii vind dit echt een heel leuk idee. Twee problemen: 1) Ik heb maar 15 kbs upstream, 2) Ik weet geen ruk van dat hele shoutcast gebeuren af.

Maar als het wordt opgezet wil ik er best aan meedoen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 15:41 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ii vind dit echt een heel leuk idee. Twee problemen: 1) Ik heb maar 15 kbs upstream, 2) Ik weet geen ruk van dat hele shoutcast gebeuren af.

mazzelaar.

ik heb maar 8 k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 15:41 schreef MisterDon het volgende:

[..]

same for me...
(ik heb trouwens 16kb/s upstream, maarja het idee is hetzelfde)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
opnemen en uploaden is toch een stuk beter, aangezien je dan een goeie geluidskwaliteit hebt en niet 48 kpbs ofzow en je oren/hersenen worden zo moe van luisteren naar winamp streams, altans daar heb ik last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik begrijp van JumpStart (via icq, gezellig he :) ) dat het een fluitje van een cent is.

Dus lijkt het me duidelijk dat JS bij deze officieel ShoutCast coordinator is.

Gefeliciteerd met dit erebaantje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Heb je 16 kb/sec upload (zoals ik) dan heb je dus 128 kbit (44.100 hz stereo), is genoeg om gewoon naar te luisteren, of je neemt 112, is nog netjes te horen..

Heb je 8 kb/sec upload dan heb je 64 kbit, is genoeg voor 22.050 hz stereo of 44.100 hz mono en is ook nog prima te luisteren..

Met behulp van de AnalogX Shoutcast server en de DSP plugin voor Winamp kun je heel makkelijk je eigen stream opzetten.. Wil ik best in een mini reviewtje knallen..

Als iemand anders dan bandbreedte heeft moet die zorgen dat ze steeds 1 van onze ip's relayen, afhankelijk van wie er die avond dienst heeft..

Hmm.. GoT Radio?! *idee* MILJOENENPUBLIEK! GEJUICH! :D Moeten we niet es met een crewlid praten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

En bij deze is TripleM GoT ShoutCast moderator. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And /me heeft 32 kbyte/sec upstream :)
Maar ik probeer niet te vaak achter de computer te zitte, ben aan het afkicke dusseh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ja lollig dat shoutcast, ik had zondagmiddag ff hele middag de opnames van zaterdagnacht gestreamed via shoutcast, ik heb redelijk wat bandbreedte dus in principe zou ik wel kunnen streamen op vaste tijden

de remix 12" heet trouwens Revenge of the Jaguar - Remixes, die had ik twee jaar geleden tegelijk gekocht met de originele 12"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 13 november 2001 17:20 schreef TripleM het volgende:
[...]
Met behulp van de AnalogX Shoutcast server en de DSP plugin voor Winamp kun je heel makkelijk je eigen stream opzetten.. Wil ik best in een mini reviewtje knallen..

Als iemand anders dan bandbreedte heeft moet die zorgen dat ze steeds 1 van onze ip's relayen, afhankelijk van wie er die avond dienst heeft..

Hmm.. GoT Radio?! *idee* MILJOENENPUBLIEK! GEJUICH! :D Moeten we niet es met een crewlid praten? :)
Hoeveel CPU belasting heeft een Shoutcast Relay server nodig ? Ik heb namelijk 24/7 een computer tot mijn beschikking, aan een 100 mbit lijn. (Lang leve de universiteit!)

Maar deze server draait ook al een Unreal Tournament server, en die heeft 90 tot 100% CPU load nodig voor de max. 16 spelers die erop kunnen. Dus ik kan alleen een relay server draaien als de CPU belasting niet te zwaar is voor het arreme PIII 450'je (Win NT4, 192 MB ram).

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Grote "How to become a Dj" topic Deel 2

I wilde jullie er ff op wijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op dinsdag 13 november 2001 19:32 schreef 3DBlaster het volgende:

grrr... gewoon hier doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op dinsdag 13 november 2001 18:32 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Hoeveel CPU belasting heeft een Shoutcast Relay server nodig ? Ik heb namelijk 24/7 een computer tot mijn beschikking, aan een 100 mbit lijn. (Lang leve de universiteit!)

Maar deze server draait ook al een Unreal Tournament server, en die heeft 90 tot 100% CPU load nodig voor de max. 16 spelers die erop kunnen. Dus ik kan alleen een relay server draaien als de CPU belasting niet te zwaar is voor het arreme PIII 450'je (Win NT4, 192 MB ram).
winamp streams vereisen niet zo veel cpu kracht, maar ism een unreal server kan het hier en daar wel eens haperen. bandbreedte is geen probleem als je 100 mbit hebt :)
edit: ik bedoel een relay server dus

edit 2: misschien een idee om die relay server (met password dan) toegankelijk te maken voor andere Dj's die live willen mixen ? kunnen er in ieder geval meerdere mensen luisteren... ff voor de duidelijkheid :

je hebt 1 pc waar de stream vandaan komt (shoutcast plugin), die stuurt het naar een andere pc, de relayserver. en op relayserver kunnen luisteraars inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Dat van dat streaming mixen vind ik ook wel een leuk idee.
Ik heb hier wel maar een 10k ongeveer, en ik kan net 48kbps streamen naar 1 user zonder haperingen,
het is niet zo'n hoge kwaliteit, maar het is wel leuk om te doen.

PS. Ik Mix MP3 met mijn eigen mp3-mixing programmaatje.
http://www.dns2go.adion.com

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 13 november 2001 17:59 schreef MisterDon het volgende:
En bij deze is TripleM GoT ShoutCast moderator. :)
Ho nou, da's nou ook weer niet meteen de bedoeling.. :D

Nou, weet je wat ik zal doen? Ik zal een documentje maken over hoe je een Shoutcast servertje aan de praat krijgt.. Zodat iedereen in ieder geval fijn kan Shoutcasten..

Als we dan ondertussen ook nog iemand vinden die wil relayen dan zijn we er eigenlijk al, moeten we alleen nog een manier vinden om te bepalen wie wanneer draait.. Stel dat je iedere dag 2 uurtjes streamt, of 1 uur, dan zou je bijvoorbeeld kunnen inschrijven om op een bepaalde dag/tijd te draaien, kun je zelf een tijd uitzoeken enzo..

Naja, eerst dat documentje.. :) Tot zometeen!

Hier is ie dan: http://www.dj-triplem.com/got_djs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big respect voor JvS!

(Iedereen die niet weet waarom, check draadje 2...)

Komt er btw ook nog een 56k versie van die livestream, met geluid alsof het uit de gootsteen komt? Ik voel me alleen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

offtopic:
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK wat een lange topic..., zullen we hem inlijsten?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 22:03 schreef Gerrit83 het volgende:
offtopic:
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK wat een lange topic..., zullen we hem inlijsten?
Betaal jij de lijst voor me? Dan wil ik hem wel. ;)
Op dinsdag 13 november 2001 19:32 schreef 3DBlaster het volgende:

Ik wil jou er ff op wijzen dat je met zulke dingen echt geen vrienden maakt :) Ik zag ook al dat JVS um dicht heeft geknald dus das dan alweer geregeld. JVS snapt tenminste wat de bedoeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVS roelt :) Beetje slechte axie hoor 3Dmanneke :D ik wil wel de FTP minderen zeg maar en dan mijn 100 upstream aan shoutcastrelaying doneren :) ofzo :)

Heb weer een nieuwe mix (progress 7)erop gezet. Eentje die niet brak is voor de verandering hihi ;) mij denkt dat de heer Don hem wel aardig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jeez... Ik ben er een paar uurtjes niet en er is gewoon een aanval op deze draad! Gelukkig heeft JvS adequaat weten te reageren. ThX! :)

Intussen begint de server ook aardig buiten z'n proporties aan het groeien he?

Hoe gaat het met de shoutcast, gaan we het echt van de grond tillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook nog een handleiding om een linux relay ding te maken? :) anders moet ik dat weer zelf allemaal uitzoeken enzo hehe :P Maar ik weet niet hoe mooi het gaat lukken met vanaf hier shoutcasten, de pc hangt via een server aan internet, ik weet niet of ie er door heenkomt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Lijkt mij wel cool om dat te gaan doen want dan ga ik automatisch meer tijd vrij maken om weer te gaan draaien. En das hard nodig want ik raak ze amper meer aan wegens tijd gebrek.

Donderdag ben ik een dagje vrij en dan ga ik eerst ff nieuwe plaatjes kopen -> mix maken -> op de ftp knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
als iemand mij een linux account op een snelle server geeft, zet ik er zo een relay servertje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 14 november 2001 00:26 schreef Mries! het volgende:
misschien ook nog een handleiding om een linux relay ding te maken? :) anders moet ik dat weer zelf allemaal uitzoeken enzo hehe :P Maar ik weet niet hoe mooi het gaat lukken met vanaf hier shoutcasten, de pc hangt via een server aan internet, ik weet niet of ie er door heenkomt etc.
Hangt ervan af welke poorten er openstaan.. FTP staat wel open (duh), hmm je kunt natuurlijk niet bij de eventuele firewall op de server.. Dan ist gewoon proberen..

Wibblemoo kan zo te zien die linux relay voor je aanmaken, maar ik wil ook best even een HowTo laten opstellen.. Laten opstellen dus, want ik begin net met Linux, ik denk dat ik nog wel es het een en ander zou kunnen vergeten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Kan iemand even kijken of mijn shoutcast nou werkt op
62.100.4.136:8000 ? Ik draai voorlopig even Va Gemini Mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Maar ik ga nu naar college ....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 23:54 schreef Mries! het volgende:
JVS roelt :) Beetje slechte axie hoor 3Dmanneke :D ik wil wel de FTP minderen zeg maar en dan mijn 100 upstream aan shoutcastrelaying doneren :) ofzo :)

(...)
Sorry hoor, ik dacht te kunnen helpen.

Laat maar, zand erover. Ik spit dit forum vanaf pag. 52 nog wel een keer door (vlgs. mij mijn laatste post ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik wil hier toch nog effe op reageren, over dat 'open nou es een nieuw topic' gedoe..

Laat ik voorop stellen dat ik het prima vind als dit topic openblijft.. Maar roep nou alsjeblieft niet dat het open moet blijven "omdat hier zoveel kennis instaat die niet verloren mag gaan" want dat argument klopt niet! Wat heb je aan informatie als je niet kunt vinden wat je nodig hebt?

Vergelijk dit topic met een Knowledge Base. Een KB is normaal opgebouwd uit een heleboel verschillende 'records' die allemaal een probleem en een oplossing bevatten, of in ieder geval informatie gerangschikt op een bepaald onderwerp.

In deze KB moet ik de HELE KB doorlezen om de informatie te vinden die ik zoek en op dat moment streef je je doel voorbij.

Voorbeeld: Gisteren zocht ik de gegevens van de FTP site. Ik heb gewoon mijn posts per pagina op 100 moeten zetten om zo te schatten waar ongeveer we het erover hadden en met CTRL-F in Internet Explorer moeten zoeken op FTP, het duurde even voordat ik eindelijk vond wat ik zocht.

Dit hele probleem zou niet bestaan als de search functie van GoT niet alleen het topic zou neerzetten in de zoekresultaten, maar ook de pagina('s) waar het resultaat voorkomt. Ik heb dit al eens voorgesteld maar ik heb begrepen dat er aan het forum technisch gezien niks veranderd gaat/kan worden.

Om een lang verhaal kort te maken, prima als we hier gezellig blijven kletsen over van alles en nog wat, maar roep alsjeblieft niet dat dit draadje open moet blijven vanwege alle waardevolle informatie die erin staat, die informatie wordt namelijk met de dag minder waard. (Om het maar even niet te hebben over "ik wil de x-ste post")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
Wie van jullie kent er een goed programma om dj-style te mixen op een pc? Maar dan niet real-time, maar alles "klaarzetten" en dan afspelen of renderen?
Ik gebruik nu acid pro 3.0. Dat kan bijna genoeg, maar geen effecten (3 weg EQ is al genoeg) op een deel van een track toepassen.
Dus geen WinAmp achtige programmaatjes.

Nu nog een aanrader qua muziek, zaterdag gehoord in een ID-T radio mix: Part One - I'm so crazy, kan er nog niet echt een stroming aan toekennen, maar denk aan progressive. Plaat is ong. drie weken uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 14 november 2001 13:45 schreef jopie het volgende:
Nu nog een aanrader qua muziek, zaterdag gehoord in een ID-T radio mix: Part One - I'm so crazy, kan er nog niet echt een stroming aan toekennen, maar denk aan progressive.
Ik ken em, heb em zelfs, maar niet op plaat.. :) Alleen nog niet geluisterd, ga ik eerst es doen..

Ow en waarom moet je er een stroming aan toekennen? Ik heb me nooit zo geinteresseerd in stromingen, artiesten en titels, ik luister stapels platen en zoek eruit wat ik leuk vind klinken..

edit:

De promo en white label mix die ik hier heb vind ik ontzettend ruk, wat een saai nummer!!

Ik heb nu de Medicine Mix opstaan, die's al iets beter maar nog steeds eigenlijk niet echt geweldig.. Nee dit is niet mijn soort muziek.. Deleten die hap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Om toch maar eens in te gaan op TripleM :
Dat klopt natuurlijk wel,
misschien zou iemand eens een FAQ/KB moeten opstellen op basis van dit topic.
Deze faq wordt dan geupdate naarmate er hier nieuwe antwoorden/vragen bijkomen.
Er moet natuurlijk wel iemand zich willen bezig houden met het herlezen van 91 pagina's...

Verder: Voor niet-realtime mixen gebruikte ik tot nog toe Cool Edit Pro, maar die is ook erg gelimiteerd (het toepassen van equalizer ofzo kan niet eenvoudig in de multitrack view, en moet echt op de file zelf uitgevoerd worden)
Enkel volume kan je direct per track aanpassen.
Ik ben dus ook nog op zoek naar zo'n programma.

Voor wel realtime mixen : http://www.adion.dns2go.com

De reden om deze thread niet te sluiten zou ik persoonlijk vinden omdat het geen zin heeft om gewoon verder te kletsen in een nieuwe thread, want daar ga je ook niets in terug vinden, of wordt er gewoon verwezen naar deze thread, of moet je toch nog in deze thread gaan zoeken.
Enkel een volledig forum/groep dedicated aan dj's zou een oplossing kunnen bieden, zodat we een thread voor mixers, een voor vinyl vs cd :) een voor plaatkeuze, enzovoorts... kunnen openenen.
Maar ja, ik vind persoonlijk dit kletsen wel gezellig, zo een beetje een chat maar dan waar iedereen alles kan nalezen wanneer hij tijd heeft.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 29 oktober 2001 18:30 schreef MisterDon het volgende:
Tsja, de prijzen liggen niet zo hoog meer als een paar maanden terug. Ik geloof dat ie voor een 600 piek wel te vinden moet zijn.

En of je het waard vindt... Daarvoor zou ik er mee gaan spelen en een oordeel vellen...
Te laat, ik heb em al besteld.. Ik heb die demo gehoord en dat ding es bekeken, vind ik genoeg.. Adviesprijs is 900 piek, ik heb em voor iets onder de 600 piek inclusief BTW.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik heb even een shoutcast servertje opgezet die wat mixen afspeelt die op mries z'n ftp zijn gezet, het adres is:
http://rene.oxydized.com:8000

ik laat hem lekker draaien de hele avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 14 november 2001 15:29 schreef Ener-G het volgende:
ik heb even een shoutcast servertje opgezet die wat mixen afspeelt die op mries z'n ftp zijn gezet, het adres is:
http://rene.oxydized.com:8000
Doet et prima zo te horen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 15:39 schreef TripleM het volgende:

[..]

Doet et prima zo te horen.. :)
jep reind's set loopt nu, en klinkt nog steeds lekker

ik ben nu even een eigen cd aan het rippen, die ik zometeen zal uppen. zijn dus wel allemaal losse nummers, maar ik neem aan dat jullie daar wel mee kunnen leven toch?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
in de planning wat er nu draait:

- Reind 2step/garage (is nu bezig)
- Ener-G techno
- MisterDon Xperimental
- flat - harde zooi
- Ener-G drum 'n bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 16:04 schreef Ener-G het volgende:
in de planning wat er nu draait:

- Reind 2step/garage (is nu bezig)
- Ener-G techno
- MisterDon Xperimental
- flat - harde zooi
- Ener-G drum 'n bass
ehm vet dat mijn set er ook tussen staat, maar da's maar de helft hoor... want tijdens het uploaden werd ik gedisconnect en kon sinds dien niet meer connecten
maar voordat die van mij aan de beurt is staat een andere set er al op denk ik
[edit]
gaat jullie voorkeur trouwens uit naar deze set (allemaal beetje rustigere licht funky/groovy nummers):
Central Living - Everyday [The Naked Penis Remix]
DJ Buck - Make It Hot [B1 Dub]
CLRL Project - Nu Deep
UTC - Trials Of Life
Sophie Ellis Bextor - Take Me Home [Parky And Birchy Vocal Mix]
Jon Cutler Feat E Man - It Is Yours [Logo Side Promo]
Jon Cutler - You Groove Me [Original Mix]
Yann Fontaine - Open Your Eyes [David Duriez Brique Mix]
Kenny Bobien - How I Feel
Weekend Players - 21st Century [Original Mix]
Audiowhores - Destiny
Syndicate Of Law - Early In The Morning [Squad Mix]
Deep Down - Give Me Your Love [Full Intention Vocal Mix]

of deze (titels spreken voor zich denk ik, vooral vrij commerciele club, later wat sneller en harder)
MDC - Sunny Trompets [Radio Edit]
Raven Maize - The Real Life [Original Mix]
Planet Perfecto - Bites Da Dust [Extended Vocal Mix]
Xtra Large - Mind Made Up [Da Klubb Kings Xtra Klubb Mix]
Klubbheads - Here We Go [Gangstek Mix]
Zini and Kantini - Big Beat [Jimmy Hammond Remix]
Miss Peppermint - Let Me Hear The DJ [Hot Clubby Style]
Voodoo & Serano - Welcome 2 The Space [UK Mix]
DJ Boozywoozy - 330 Ways To Do Laetitia [Original Mix]
Russian Roulette - Clap Your Hands [Original]
Joy Kitikonti - Joyenergizer [Psico Mix]
Björn Svin - Man Over Board [Original Long Version]
DJ T-Rob - Intoxication [Club Mix]
Chi Chi Hernandez - Who's That [Original Mix]
Fierce Ruling Diva - Rubb It In [Raoul Luciano Remix]
Andy Manston - Bongo Bingo Bango [Original Mix]
BK And Alan Thompson - No Escape [Original Mix]
Phats & Small - Respect The Cock [White Label]

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 14 november 2001 16:07 schreef Flat© het volgende:
gaat jullie voorkeur trouwens uit naar deze set (allemaal beetje rustigere licht funky/groovy nummers):
rustige licht funky/groovy titels hier
of deze (titels spreken voor zich denk ik, vooral vrij commerciele club, later wat sneller en harder)
lekkere vlotte en later harde titels hier
KIES 2 KIES 2 KIES 2!!! Ik zie er een paar plaatjes tussenzitten die ik ook heb, wil wel es zien of dit een beetje mijn High Energy is.. :P

Number 2 gets my vote!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 16:18 schreef TripleM het volgende:

[..]

KIES 2 KIES 2 KIES 2!!! Ik zie er een paar plaatjes tussenzitten die ik ook heb, wil wel es zien of dit een beetje mijn High Energy is.. :P

Number 2 gets my vote!!
hehe okee
ga ik 'm nu even encoden

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
achja, dit zijn de mp3's die ik op dit moment op m'n hd heb staan van de GoT dj crew (hence the name :P)

zal binnenkort wel vaker mixen gaan streamen als jullie dat leuk vinden, de 2step/garage mix van reind klinkt in ieder geval errug relaxed, alleen af en toe klinkt de muziek alsof ie uit de badkamer komt, beetje jammer maar oke dat hoor je toch niet op de shoutcast, want dat is allemaal badkamer :+ effectenmoduletje gebruikt misschien toen?

nog 3 minuten te gaan van die mix, daarna wat steviger werk 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe mijn nieuwe er ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 14 november 2001 16:37 schreef Mries! het volgende:
doe mijn nieuwe er ook op :)
Mijn mix ook, ik heb hier en daar al van een paar mensen (goden zij dank positief!) commentaar gehad, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hmm tja als ik nog op die ftp server kom? laatste tijd teveel users ingelogged :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Het wordt tijd voor een GoT DJ LAN.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 14 november 2001 17:10 schreef TripleM het volgende:
Erhh, vergunning voor overtreding geluidshinder, wie gaat dat alvast aanvragen ?? >:)

[EDIT]

Dit is een pracht moment om eens mezelf te kwooten:
... zat ik me net te bedenken:
Als het er ooit van komt: Een Tweakers.LAN, dan moet er op ZEKER een goeie PA installatie staan met 3 draaitafels en een XTC oid

Er moet genoeg aan 'DJ resources' zijn hier om daar een leuk feestje te maken. (ALS het er dus ooit nog van gaat komen.)

Nog meer liefhebbers die er wel in voor zijn ?
pagina 78 van dit lieve DJ-draadje (bij 25 berichten per pagina ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 14 november 2001 17:10 schreef TripleM het volgende:
pssst, ik hoorde dat er een tweakers lan gaat komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 14 november 2001 17:15 schreef JumpStart het volgende:
Erhh, vergunning voor overtreding geluidshinder, wie gaat dat alvast aanvragen ?? >:)
Naja ik bedoelde meer het uitwisselen van mixen over een LAN, maar meteen flink herrie schoppen is ook prima..

Hoorde ik jou nou zeggen dat jij dat wel zou regelen? :D

Tweakers LAN, lijkt me wel koel.. Ik ben wel hoog niveau gewend, Takeover 2001 was errug gaaf dit jaar.. M'n compu mocht in de crew ruimte en m'n draaitafels in een ruimte met lekker grote SA P.A. set.. :D Daar heb ik wat lekkere hardhouse gedraaid en genoten van wat Hiphop en DnB.. De Techno was mij iets te hard, da's voor het eerst dat ik ergens ben weggelopen.. :)

Jammer dat TO niet meer wordt gehouden, ik was toch wel min of meer de Takeover Resident DJ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik wil ook een verbinding waarmee ik strwaming audio fatsoenlijk kan horen, of waarmee ik al die MB's gewoon kan downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 17:29 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Damn, ik wil ook een verbinding waarmee ik strwaming audio fatsoenlijk kan horen, of waarmee ik al die MB's gewoon kan downen...
kan je op school/je werk/ergens anders (doorhalen wat niet van toepassing is) niet wat sets downloaden en op CD fikken?

trouwens, ik ben al op 8/18 van het uploaden van mijn set... hij staat in /djsets/flat/05-09-2001/

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had vorige week 30 gig verkeer, dus ik heb nog 2 logins erbij gedaan, eens kijken of ik onder de 50 blijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hmm misschien kool idee om naar T lan te gaan en vragen of we er mogen draaiuh ? pc'tjes mee, voor tijdverdrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 14 november 2001 17:55 schreef wibblemoo het volgende:
hmm misschien kool idee om naar T lan te gaan en vragen of we er mogen draaiuh ? pc'tjes mee, voor tijdverdrijf :)
* JumpStart denkt dat daar wel genoeg animo voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op school hebben we geen fikkers, op me werk niet eens internet. Maar iemand die ik ken bakt al een cdtje voor me, alleen schiet hij niet echt op (bovendien zie ik hem niet meer zovaak, hij heeft iets met mijn ex, terwijl het ongeveer 3 weken uit was. Om ee of andere reden ben ik minder vriendelijk tegen hem...).

Maar die streams lijken me juist relaxed van die saaie (girlless) middagen...

(hehe, zoek de frustratie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 17:57 schreef JumpStart het volgende:

[..]

* JumpStart denkt dat daar wel genoeg animo voor is.
Ik doe zoiezo mee >:) Al moet ik er een week voor vrij nemen ;)

Maarre mensen jullie hebben mij dus gewoon kunnen horen op de winamp radio -> Das cool ik wist wel dat ik ooit eens voor een groot publiek zou draaien ;)

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op donderdag 08 november 2001 17:30 schreef Ener-G het volgende:

even een vraagje> hebben mensen ervaring met tonar banana's? zit erover te denken om m'n elementen eens te vervangen namelijk, wat zijn de voordelen van zo'n 'banaan' ortofon maakt ze ook, de concorde series enzo die zien er in ieder geval :9~ uit, maar klinken ze ook oke, en hoe zit het met cue'en en scratchen?
De Tonar banana is eigenlijk een Ortofon Pro. (Niet verder vertellen). Een instap spherisch element met gemiddelde kwaliteiten dus.

Als je een scratcher "king" wilt die totaal voorbij gaat aan al die marketing _flauwekul_, kijk dan eens naar de Shure M44-7. Spuuglelijk element MAAR wel het beste DJ element om mee te scratchen.

André Huisman (www.new-line.nl)

• HuismAndré

HuismAndré

Op zondag 04 november 2001 18:40 schreef Ener-G het volgende:
dap is de bom ;)
Die draaitafels zijn van een dusdanig niveau dat ik ze inderdaad wel eens een bom van dichtbij zou willen laten meemaken.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 15 november 2001 01:40 schreef huisman het volgende:

[..]

De Tonar banana is eigenlijk een Ortofon Pro. (Niet verder vertellen). Een instap spherisch element met gemiddelde kwaliteiten dus.

Als je een scratcher "king" wilt die totaal voorbij gaat aan al die marketing _flauwekul_, kijk dan eens naar de Shure M44-7. Spuuglelijk element MAAR wel het beste DJ element om mee te scratchen.
hmm tja ben niet een turntablist ofzo, maar ik wil nog weleens wat scratchpogingen doen tijdens een drum 'n bass set, ik hoef geen element te hebben waar je bij wijze van spreken de zwarte vinyl krullen langs de naald ziet krullen tijdens het draaien (zit meestal 5/6 gram gewicht op tijdens een scratchsessie, vriend van me die doet dat) en shure is bijna nergens te krijgen, althans ben die dingen nog nooit ergens (goedkoop) tegengekomen

• HuismAndré

HuismAndré

Op zondag 04 november 2001 20:09 schreef mark_dabomb het volgende:
aha, nog andere tips van bedrijven, new-line, is dat nix, cdj100 voor geloof ik rond de dertig piek.

en trouwens, is een dag, ook gelijk een avond?

of moet je dan twee dagen betalen?
IHA (en dan spreek ik voor mezelf) is het: Na 14:00 afhalen, voor 12:00 volgende dag terug brengen. De resterende 2 uren is dan voor de verhuurder om de spullen te controleren (als dat al uberhaupt gebeurt!).

Natuurlijk kan daar, afhankelijk van omstandigheden en klant/leverancier relatie, van afgeweken worden.

• HuismAndré

HuismAndré

Op zondag 04 november 2001 23:13 schreef JumpStart het volgende:
Erhh, jongens, wéér een vraagje van een bezoeker van AVH, en weer zou ik zelf het antwoord niet weten:
[..]

Dat heeft toch te maken met wel of niet beter geschikt zijn voor scratchen ? :?
De vorm van de toon-arm heeft er helemaal NIETS mee te maken (vreemd dat deze urban myth maar niet kan uitsterven).

Waar het mee te maken heeft is de effectieve LENGTE van de toon-arm, in combinatie met de afstand tussen de spindle en het draaipunt van de toon-arm. Bij een ASTS (Vestax) of vergelijkbaar systeem is de effectieve lengte van de toon-arm korter. Dit biedt voordelen voor het scratchen (minder dwarskrachten) MAAR (en dat zeggen ze niet bij Vestax) het heeft ook NADELEN (there's no free lunch). Geluidskwaliteit zal iets lager zijn EN de slijtage van plaat en naald zal hoger zijn. Hoeveel hoger? Geen idee. Maar dat het hoger is dan op een _goed_ afgestelde "normale" draaitafel is zo klaar als een klontje (heeft niets met marketing en alles met "physics" te maken (and you cannot change the laws of physics ;-))

Tip: 2 gewone draaitafels voor het recht toe recht aan werk en een ASTS erbij voor het "wikkie wikkie wik" gebeuren.

• HuismAndré

HuismAndré

Op maandag 12 november 2001 23:31 schreef TripleM het volgende:

[..]Ik snap toch nog niet echt waarom je nou zo'n A&H wil.. Ik hoor er niet echt superveel goeds over,
Je hoort iedereen lyrisch praten over de Pioneer mixer. Is dat zo'n goed ding dan? Dacht het NIET!!!
dat het bij zoveel verschillende mensen heeft gezeten zegt eigenlijk ook al genoeg,
Vestax heeft in de loop der jaren ook al heel wat importeurs gehad. Shure OOK! Zelf een merk als Lab.Gruppen is onlangs van importeur geswitched. Dap heeft al jaren dezelfde importeur. Is het daarom goed??? Omnitronic... Skytronic...
en de mensen die ik ken met zo'n ding zijn er een paar keer mee terug gemoeten..
Da's minder. Wat was er mis mee?

• HuismAndré

HuismAndré

[b]Op donderdag 15 november 2001 01:52 schreef Ener-G het volgende:
[..]

hmm tja ben niet een turntablist ofzo, maar ik wil nog weleens wat scratchpogingen doen tijdens een drum 'n bass set, ik hoef geen element te hebben waar je bij wijze van spreken de zwarte vinyl krullen langs de naald ziet krullen tijdens het draaien (zit meestal 5/6 gram gewicht op tijdens een scratchsessie, vriend van me die doet dat) en shure is bijna nergens te krijgen, althans ben die dingen nog nooit ergens (goedkoop) tegengekomen
De M44-7 speelt af op ongeveer 2-2.25 gram. Da's errug weinig (en da's ook een van de belangrijkste redenen waarom dit HET element is). 't Is niets voor beginners trouwens. Een "oops" en je naald is weg.

Niet te vinden? Uhm. Ik ken iemand die hem gewoon in z'n webshop heeft staan ;-)

• TripleM
Op donderdag 15 november 2001 02:05 schreef huisman het volgende:
Vestax heeft in de loop der jaren ook al heel wat importeurs gehad. Shure OOK! Zelf een merk als Lab.Gruppen is onlangs van importeur geswitched. Dap heeft al jaren dezelfde importeur. Is het daarom goed??? Omnitronic... Skytronic...
[..]

Da's minder. Wat was er mis mee?
Hij was kapot, wat er precies aan kapot was zou ik eens na moeten vragen aan die kennis van me.

Over die importeurs, het is niet zo'n ramp als een merk van distributeur switcht (overigens gaat dit in de meeste gevallen van het merk uit, ZEKER in gevallen van de hele grote namen) maar als zoveel mensen een merk al niet aan de man hebben kunnen brengen dan komt het niet van de grond.

A&H is een merk waarvan de specs dik in orde zijn, maar op de een of andere manier is het nooit een 'groot' merk geworden.

edit:

Wat een ontzettende kromme redenatie trouwens, om ervan te maken dat ik beweer dat een merk wel goed zou zijn als het al lang bij dezelfde importeur zit. Misschien moet je toch es beter lezen.

Ik wil overigens niet aantonen dat door het switchen van importeur duidelijk wordt dat een produkt geen goede kwaliteit zou zijn, maar het komt niet van de grond. De branche heeft na de zoveelste wisseling zoiets van 'ze gaan het weer es proberen' en dat werkt niet.

Shure is trouwens een slecht voorbeeld, tot een paar jaar terug had je verschrikkelijk veel last van parallel import, daar kon die importeur (Eurocase als ik me niet vergis) ook niks aan doen. Dat is onlangs aangepakt.

• TripleM
Ik zit zo es rond te kijken op dat new-line.nl, maar een Technics 1200/1210 kost daar gewoon 1749 piek!!! Is wel HEEL erg duur.. Die Korg Kaoss Pad valt nog wel mee met iets minder dan 810 piek..

Wel een mooie webshop..

Verwijderd

nou ja, dateq is in het buitenland toch ook niet groot. Het is een engels product en ik heb het eerlijk gezegd nog niet zo lang geleden in de nederlandse winkels op zien duiken.
't is volgens mij een enorm degelijk goed ding, alleen de marketing rijkt nog niet zo ver. Het blijft op een of andere manier toch een beetje landgebonden, ik heb het idee dat merken als Rane en Ecler hier ook helemaal niet popu zijn terwijl ze in hun thuisland wel wat meer de bom zijn :) correct me if i'm wrong :)

• flat
  • Niet online
zo... ik heb nog even wat sets van de ftp-server zitten luisteren, en hier m'n meningen:
gwenr_260801.mp3
lekker gemixt, af en toe wat kleine foutjes maar gewoon veel oefenen en dan gebeurt dat steeds minder. ik vind de keus van je nummers over het algemeen erg goed, en dat is belangrijker dan je techniek volgens mij.
welke mix van technorocker heb je trouwens in je set gebruikt? die's erg vet namelijk :9 ! en het nummer dat daarna komt is toch 10 in 01 van members of mayday hè?

JumpStart\14_x_Lieb\
niet echt mijn stijl, maar toch wel een GEWELDIGE set! keus van je platen is erg goed (mja platen van lieb zijn altijd erg goed ;) ) en je mixtechniek nadert perfectie tot op een paar procent zeg maar :P

live_set_1.mp3 weet niet meer uit welke dir ik die heb gehaald, maar deze is 32:39 lang
tja... zo ben ik (en waarschijnlijk iedereen hier) ook begonnen :D . gewoon veeeel oefenen en luisteren naar andere mixen (en de dingen die je dan hoort na proberen te doen), dan lukt 't vanzelf beter, believe me!
nog even een paar meer specifieke tips:
-zorg dat je je platen goed kent, dus de stijl en vooral ook de plekken van de breaks ongeveer weet te zitten.
-probeer nooit vocals over vocals heen te mixen (tenzij het hele simpele zijn, zaosl "yeah!" ofzo).
-ten slot zou ik willen adviseren om je nummers een beeetje meer op stijl te sorteren... kamaya painters > hammerhouse - the jumper / lock & load - house some more (weet ff niet meer welke je koos) vind ik een te groot verschil om lekker te mixen

universal_creations_-_drum_n_bass_mix1.mp3
zelf draai/luister ik nooit drum 'n' bass, te verwarrend vind ik 't (net zoals 2step, maar dan 10x erger :D )
ik vind 't dus erg knap, maar ik kan niet echt horen wanneer welke plaat nou begint/eindigt (is eigenlijk compliment!)

--Roy Goodman

Verwijderd

code:
1
[01] djsets  GoT/IDP-Forum DJ Mixes   2,142   42,517MB     67K/s

:D

iemand mijn mixje nummer 7 al gehoord? (Ja ik zeur :P)

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Erm....wie kan ik contacten voor info over die FTP en shoutcast stream server? Ik probeer zelf op dit moment een server te regelen waar ook op gestreamed kan worden. Weet nog niet of het gaat lukken maar proberen kan altijd.

• flat
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 11:18 schreef Mries! het volgende:
code:
1
[01] djsets  GoT/IDP-Forum DJ Mixes   2,142   42,517MB     67K/s

:D

iemand mijn mixje nummer 7 al gehoord? (Ja ik zeur :P)
hehe nog niet, maar die anderen zijn zeker niet slecht zoals iemand me net ook al vertelde
ik heb eindelijk weer kunnen inloggen op die server, en ben nu een klein mixje met 'classics' aan het uploaden :) . playlist:
Black & White Brothers - Put Your Hands Up In The Air
Basement Jaxx - Miracles Keep On Playin' [Red Alert Mix]
Armand Van Helden - You Don't Know Me [Extended Mix]
Cassius - Feeling For You [Les Rythmes Digitales Dreamix]
Mr. Oizo - Flat Beat [Radio Edit]

--Roy Goodman

• TripleM
Op donderdag 15 november 2001 11:30 schreef DJ-FreSh het volgende:
Erm....wie kan ik contacten voor info over die FTP en shoutcast stream server? Ik probeer zelf op dit moment een server te regelen waar ook op gestreamed kan worden. Weet nog niet of het gaat lukken maar proberen kan altijd.
Je bedoelt een relay-stream server? Klinkt interessant, hoeveel bandbreedte heeft dat ding?

Ik ben zelf ook nog aan het informeren of niemand een leuk bakkie weet, kom ik nog op terug..
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.