How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vet man!! ben jaloers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zomaar wat observaties Reind >:)

- Toch nog steeds die Sony MDRV700DJ ?
- Fotograaf was zeker zenuwachtig: stilhouden lukte niet altijd
- ligt het aan mij of moet fm2.jpg even 90 graden tegen de klok in gedraaid worden ?
- ZOEK DE VERSCHILLEN tussen fm2.jpg en fm3.jpg ;)

Je had het slechter kunnen treffen, jammer van het beroerde tijdstip van uitzenden. U is wel mooi mazzelaar.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Acht uur in de ochtend? Jeez... Wat een tijd zeg. Maar wel leuk natuurlijk.

Wat wordt dat dan voor progamma, gezien het tijdstip lijkt het me geen dance-progamma. (Heowel, misschien voor afterparty luitjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 18:53 schreef MisterDon het volgende:
Acht uur in de ochtend? Jeez... Wat een tijd zeg. Maar wel leuk natuurlijk.

Wat wordt dat dan voor progamma, gezien het tijdstip lijkt het me geen dance-progamma. (Heowel, misschien voor afterparty luitjes?)
mwah meer ouwe jongens krentebrood programma maar wel leuk om te gaan doen. Ik heb hiervoor een Dance programma gehad bij een andere omroep en dat begon aardig te vervelen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 11:24

im_ik

dat ben ik dus

Op zondag 04 november 2001 14:22 schreef DJ_Mesut het volgende:
Ik heb deze vrijdag ff een paar plaatjes gedraaid in een cafe hiero (in DeLuxe, Reind weet misschien wel waar het is), en allemaal dik goeie reacties op gehad. 20 December kan ik de hele avond draaien, 4 uur lang, dus ook opbouwen en zo. Die ga ik wel ff opnemen op mijn MD, en ik ga hem ook bijna zeker uppen, kunnen jullie ff luisteren naar mijn huidige stijl en techniek, want er is veel veranderd in het afgelopen jaar (die mix die nu op de server staat is dus van een jaar terug, toen begon ik net met draaien...)
DeLuxe in Amersfoort ?

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik

im_ik

dat ben ik dus

Op dinsdag 06 november 2001 17:37 schreef DJ_Mesut het volgende:
ja
Ohh Cool.. Daar kom ik ook wel eens :)
Ik moet er donderdag 13 december de hele-avond draai'en.
Zal binnenkort ook eens wat uppen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
okee ik weet dat er voor dit soort posts aparte topics zijn, maar ik ben er vrij zeker van dat ik hier veel meer succes zal hebben, dus:
ik zoek een beetje een funky tribal house (nouja, zoiets... ik snap toch niets van al die namen voor verschillende soorten muziek, dus negeer 't maar ;) ) nummer, met een lekker baslijntje, en ongeveer de volgende vocals:

how's everyone feeling tonight?
are you feeling good?
are you feeling hot? sweaty?
your body just dripping
but i want you to do something right now
i want you to walk up to the person you've been dancing with all night
or the one you've been staring at
and then i want you to put your hand on their chest
look deep into their eyes
and then... i want you to tell them:
I WANNA FUCK YOU LIKE AN ANIMAL!

ik verdenk danny tenaglia, roger sanchez of jose nunez ervan dit meesterwerkje gemaakt te hebben, maar zoeken naar deze namen leverde niets op :(
iemand die dit nummer kent?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Op dinsdag 06 november 2001 18:39 schreef im_ik het volgende:

[..]

Ohh Cool.. Daar kom ik ook wel eens :)
Ik moet er donderdag 13 december de hele-avond draai'en.
Zal binnenkort ook eens wat uppen dan..
Onder welke naam draai je??? Ik moet volgende week weer draaien met Dave en Ton (aka Groove & Kramers (van DaDaDance))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 20:45 schreef DJ_Mesut het volgende:

[..]

Onder welke naam draai je??? Ik moet volgende week weer draaien met Dave en Ton (aka Groove & Kramers (van DaDaDance))
Kun jij niet is ff een foto van jezelf gaan posten want ik moet je haast wel kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik

im_ik

dat ben ik dus

Op dinsdag 06 november 2001 20:45 schreef DJ_Mesut het volgende:

[..]
gewoon me nick.
Maar die namen zeggen me nu eve nix.

Maar zoizo ken ik meer mensen die bij de black komen.
Ben daar gekomen toen mau nog op de wereld rondt liep. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:06 schreef Flat© het volgende:
okee ik weet dat er voor dit soort posts aparte topics zijn, maar ik ben er vrij zeker van dat ik hier veel meer succes zal hebben, dus:
ik zoek een beetje een funky tribal house (nouja, zoiets... ik snap toch niets van al die namen voor verschillende soorten muziek, dus negeer 't maar ;) ) nummer, met een lekker baslijntje, en ongeveer de volgende vocals:

how's everyone feeling tonight?
are you feeling good?
are you feeling hot? sweaty?
your body just dripping
but i want you to do something right now
i want you to walk up to the person you've been dancing with all night
or the one you've been staring at
and then i want you to put your hand on their chest
look deep into their eyes
and then... i want you to tell them:
I WANNA FUCK YOU LIKE AN ANIMAL!

ik verdenk danny tenaglia, roger sanchez of jose nunez ervan dit meesterwerkje gemaakt te hebben, maar zoeken naar deze namen leverde niets op :(
iemand die dit nummer kent?
Volgens mij heeft corvin dalek hem in een setje verwerkt, kijk anders in zijn top 20, http://www.corvindalek.de/top20.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Op woensdag 07 november 2001 00:51 schreef Reind het volgende:

[..]

Kun jij niet is ff een foto van jezelf gaan posten want ik moet je haast wel kennen :)
Ik zal vanmiddag eens kijken wat ik voor je kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Luxe in A'foort, die ken ik niet, waar zit ie.

Kom eigenlijk alleen maar in de rumours, laatst draaide Erick E daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tjek! Wordt het niet eens tijd voor een deel 2? Met die "Post hier je desktop" - topics zijn we al bij 9 aanbeland, en op dit 1e deel zit nog steeds geen slotje?

Volgens mij staat er ook iets over in de FAQ, over de layout enzo, kan het nu ff niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 09:50 schreef Mries! het volgende:
Volgens mij heeft corvin dalek hem in een setje verwerkt, kijk anders in zijn top 20, http://www.corvindalek.de/top20.htm
aha ik meer info gevonden... had gezocht op goger sanchez ipv roger |:(
bbc radio 1:
Webchat with Roger Sanchez, Sept 7
[...]
Cookie: I went all the way to see you in Barcelona in the Row Club there was a tune you played which had the line "I want to f*** you like an animal". Where did you get it from?
Roger Sanchez: That's the new Neanderthal record. It's my voice. It's out in the next couple of months.
dancemusic.about.com:
The hours flew by, Roger played his "Another Chance" along with his own undercover production, the very, very naughty track "Animal" which he'll be releasing as Neanderthal. This is the one Deep Dish dropped a few weeks ago that had everyone buzzing, but if you know Roger's deep, distinctive voice you couldn't have missed it, growling out "I want to fuck you like an animal."
uptownrecords.com:
Heard first during his live set at Uptown - Roger Sanchez, will be finally releasing 'Animal' under his Neanderthal alias. Also look out for remixes of 'You Can't Change Me' by Harry 'Choo Choo' Romero, Jazz-N-Groove and Chocolate Puma. Coming soon on Defected Records.
zo... da's bewijs genoeg voor mezelf :P

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

*Zucht...

Weer iemand die vindt dat deze superdraad om zeep moet. Lees maar wat er in LA over wordt gezegd. In desktop laten zien zit veel minder kennis dan in deze thread, zonde om dat weg te laten zakken.

Wil je alles weten over het DJen, neem dan een middagje vrij en begin met lezen vanaf pagina 1! :)

Vind je dat te veel moeite, dan ben je het niet waard hier te posten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:35 schreef MisterDon het volgende:
*Zucht...

Weer iemand die vindt dat deze superdraad om zeep moet. Lees maar wat er in LA over wordt gezegd. In desktop laten zien zit veel minder kennis dan in deze thread, zonde om dat weg te laten zakken.

Wil je alles weten over het DJen, neem dan een middagje vrij en begin met lezen vanaf pagina 1! :)

Vind je dat te veel moeite, dan ben je het niet waard hier te posten. :D
Mooi gezegd man, ik geloof dat ik ook nog eens ergens gepost heb in dit topic, het is alleen zo f**n' groot dat ik het niet zo 123 meer terug kan vinden.

Ik zie ook dat ongeveer alle onderwerpen aan bod zijn geweest!

Koel dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Op woensdag 07 november 2001 15:25 schreef mark_dabomb het volgende:
De Luxe in A'foort, die ken ik niet, waar zit ie.

Kom eigenlijk alleen maar in de rumours, laatst draaide Erick E daaro.
Zit om de hoek bij The Flame. Daar moet ik overigens 14 december draaien met Jan de Man en nog iemand (nog niet bekend wie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 16:35 schreef MisterDon het volgende:
helemaal mee eens... deze thread moet gewoon doorgaan totdat mysql (of wat ze dan ook gebruiken hier tegenwoordig) aan z'n maximum zit :P

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 16:10 schreef BreadFan het volgende:
Tjek! Wordt het niet eens tijd voor een deel 2? Met die "Post hier je desktop" - topics zijn we al bij 9 aanbeland, en op dit 1e deel zit nog steeds geen slotje?

Volgens mij staat er ook iets over in de FAQ, over de layout enzo, kan het nu ff niet vinden.
Vind je het erg gek dat daar een slotje op zit -> NUL,NUL informatie wat je daar vind. Als je deze draad helemaal hebt gelezen kun je jezelf al zowat een prof DJ noemen zoveel info staat erin (owke ik overdrijf maar deze draad mag gewoon niet DICHT) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
yeahhh vanmiddag eindelijk weer eens een mix opgenomen waar ik zelf een lekker gevoel over heb, heb me vanmiddag opgesloten in het garderobe-hok in het jongerencentrum waar ik weleens draai, just me, 2x sl1200, een mengpaneel, versterker+speakers en mijn stapeltje platen

heerlijk was dat, niemand die aan je kop zeikt of zonodig britniet kringspiers wil horen ofzo

resultaat is binnenkort te bewonderen op de ftp :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 07 november 2001 23:50 schreef Reind het volgende:

[..]

Vind je het erg gek dat daar een slotje op zit -> NUL,NUL informatie wat je daar vind. Als je deze draad helemaal hebt gelezen kun je jezelf al zowat een prof DJ noemen zoveel info staat erin (owke ik overdrijf maar deze draad mag gewoon niet DICHT) :)
Reind; we begrijpen duss duidelijk waar het wel om gaat! :)

Don heeft een topdag gehad; tentamen ging goed, leuk staan zuipen met leuke mensen, lekker staan ouwehoeren. Jammer dat er weeeeeer iemand is die deze draad denkt dicht te moeten gooien naar zijn idee...

Dat domme geleuter is al te vaak in LA langsgeweest.

Nee, aan Jag en JvS hebben we een heel erge goeie; die zien tenminste in dat we hier een toptijd hebben! :)

Daarom: Jag en JvS, mooi dat jullie dit draadje (?) in stand houden. Hulde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 23:50 schreef Reind het volgende:

[..]
Als je deze draad helemaal hebt gelezen kun je jezelf al zowat een prof DJ noemen zoveel info staat erin (owke ik overdrijf maar deze draad mag gewoon niet DICHT) :)
Geweldig, kan er zelf niets van, maar heb wel zowat de hele draad vanaf het begin gelezen.
De hands on ervaring heb ik op de CDN88 van Misterdon en zijn voorgaande spelers weleens opgedaan, dus ik denk dat ik mezelf ook prof DJ kan gaan noemen ;) ;) ;) ;)

Bovenstaande dient uiteraard niet serieus genomen te worden, maar het dichtgooien van deze thread is idd zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 08 november 2001 05:17 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Daarom: Jag en JvS, mooi dat jullie dit draadje (?) in stand houden. Hulde! :)
zeg maar gerust ankerkabel inmiddels ;)

even een vraagje> hebben mensen ervaring met tonar banana's? zit erover te denken om m'n elementen eens te vervangen namelijk, wat zijn de voordelen van zo'n 'banaan' ortofon maakt ze ook, de concorde series enzo die zien er in ieder geval :9~ uit, maar klinken ze ook oke, en hoe zit het met cue'en en scratchen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
Op donderdag 08 november 2001 17:30 schreef Ener-G het volgende:

[..]

zeg maar gerust ankerkabel inmiddels ;)

even een vraagje> hebben mensen ervaring met tonar banana's? zit erover te denken om m'n elementen eens te vervangen namelijk, wat zijn de voordelen van zo'n 'banaan' ortofon maakt ze ook, de concorde series enzo die zien er in ieder geval :9~ uit, maar klinken ze ook oke, en hoe zit het met cue'en en scratchen?
ze zijn duur dus ze zullen wel goed zijn >:)
maar ik heb eigelijk alleen maar goeie dingen over de banaantjes gehoord, dus slecht zullen ze zeker niet zijn. voor scratchen ook niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 08 november 2001 17:22 schreef leuf het volgende:

[..]

Geweldig, kan er zelf niets van, maar heb wel zowat de hele draad vanaf het begin gelezen.
De hands on ervaring heb ik op de CDN88 van Misterdon en zijn voorgaande spelers weleens opgedaan, dus ik denk dat ik mezelf ook prof DJ kan gaan noemen ;) ;) ;) ;)

Bovenstaande dient uiteraard niet serieus genomen te worden, maar het dichtgooien van deze thread is idd zonde!
Jij kunt alleen maar veel te veel aan effectknopjes zitten met je tengels. Dat is dus geen draaien he! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Een nadeel(tje) van bananen schijnt te zijn dat ze een te hoog output volume hebben, dus dat je de gain ineens een stuk lager moet zettn dan je gewend bent.

Maar ja, dat maakt niet zo heel veel uit. Het wordt wel lastiger als je direct zonder tussenkomst van een mixer het zooitje aan een versterker hangt, die kan dan wel moeite hebben met een sterker signaal.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja waarvoor is die gain eigenlijk??
ik heb mijn gain knopjes helemaal teruggedraaid iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 18:51 schreef Randy het volgende:
Kan je apparaten met verschillende uitgangs levels op elkaar aanpasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 08 november 2001 18:51 schreef Randy het volgende:
Schuif vol open, plaat (ergens middenin de track) moet ergens tussen de 0 dB en +3 dB aan signaal geven. Als de ene plaat zachter klinkt dan de ander kan je dat dus gelijk trekken.

Als je dan gaat lopen spelen met de schuiven dan kan je zonder probleem ze open en dicht gooien zonder dat ze ineens te hard klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]
maar klinken ze ook oke, en hoe zit het met cue'en en scratchen?
ze klinken beter dan die standaard stanton's iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 08 november 2001 18:49 schreef JumpStart het volgende:
Een nadeel(tje) van bananen schijnt te zijn dat ze een te hoog output volume hebben, dus dat je de gain ineens een stuk lager moet zettn dan je gewend bent.
Dat is toch geen nadeel?! Een keer aan je knopjes draaien? Poehee..

Die Concorde Pro worden heel veel verkocht tegenwoordig, hoorde van een handelaar in Amsterdam dat hij veel Vestax 2000 tafeltjes verkocht met Concorde Pro's erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 18:48 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Jij kunt alleen maar veel te veel aan effectknopjes zitten met je tengels. Dat is dus geen draaien he! :)
Zo en die is raak!! ;)

Maarre ga dan voor de concorde pro want die geeft een beter geluid als die bananen. Wil je echt hip zijn dan neem je de I-Tracks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op donderdag 08 november 2001 23:45 schreef Reind het volgende:
Wil je echt hip zijn dan neem je de I-Tracks ;)
Zeg wil jij niet vloeken hier!! :P

Ik heb de Trackmaster II Matched Pair, klinken prima maar ik heb nog niet veel vergelijkingsmateriaal.. Het hoog is af en toe net niet mooi helder (beetje dat slis effect) maar dat kan ook aan de plaat zelf liggen.. En om em nou door een de-esser te gooien alleen daarvoor.. Nah.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Heb ff een forum afgezocht:
Volgens mij zijn de banaantjes (ik gebruik Ortofon Concorde Pro) voornamelijk DJ gericht. Het zijn vrij harde naalden waarop je het maximum gewicht moet zetten (4gr. volgens de specificaties). Voordeel is dat ze goed blijven liggen en weinig verspringen. Nadeel hiervan is dat je vinyl rapper zal slijten. Een ander groot (dj) voordeel vind ik het feit dat je de naald steeds goed ziet en je onmiddellijk goed kan richten op je vinyl omwille van de "pijl" vorm. Andere naalden/elementen gebruiken meestal de standaard Technics lementhouder zodat het geheel een beetje onder die houder komt te zitten.

Daartegenover staat wel dat het even wennen is omdat de Concorde vrij hoog boven de plaat hangt (maar dit ben je snel gewoon).

Als je een element zoekt dat enkel moet dienen om goede opnames te doen, denk ik dat er andere en betere elementen/naalden zijn (welke ?). Als het voor dj activiteiten moet dienen, vind ik ze nog steeds de beste.
Zouden dus uitermate geschikt moeten zijn om te scratchen :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 09 november 2001 13:40 schreef LangTall het volgende:

[..]

Heb ff een forum afgezocht:
[..]

Zouden dus uitermate geschikt moeten zijn om te scratchen :)
thanx! :) binnenkort maar eens een setje bananen halen, weet nog niet of ik ze van tonar of van ortofon ga doen
ik heb nu nog 2x Stanton MKII500, op zich prima, maar wil ook weleens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

20 oktober al op minidisc opgenomen, vandaag eindelijk mijn HD uit m'n PC gehaald en meegenomen naar de Universiteit, zodat ik m'n mix kon uppen..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
14 x Lieb: All tracks written/produced and/or 
remixed by Oliver Lieb

01 Spicelab - Falling  
02 Kamaya Painters - Far From Over (Oliver Lieb Remix)
03 Multiplicity, Multiply EP, main mix
04 L.S.G. - Fragile part 2
05 L.S.G. - Hidden Sun of Venus (Oliver Lieb Remix)
06 Paragliders - Share of Bitterness (native version)
07 Humate - Love Stimulation (Oliver Lieb Club Mix)
08 System F - Cry (Oliver Lieb Remix)
09 Ecanorun - Z2 remix
10 L.S.G. The Black Series - Train of Thought (1.1)
11 Paragliders - Lithium EP, Lithium 1
12 L.S.G. - Netherworld vinyl cut
13 L.S.G. - Risin' (Main Mix)
14 Paragliders - Paraglide (Humate remix)

15 re-run:  Spicelab - Falling

65+ minutes

staat nu op de server van mries.

Verwacht er niet te veel van: Platenkeus was als volgt: Ik wil graag al mijn Oliver Lieb platen in één mix, en we zien wel hoe dit uitpakt.

Hier en daar een 'fuotje' (*ahem* *kuch* *proest*), maar goed, daar moet ik maar tegen kunnen ;).

(voorkant van het hoesje moet ik nog uploaden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 17:00 schreef JumpStart het volgende:
20 oktober al op minidisc opgenomen, vandaag eindelijk mijn HD uit m'n PC gehaald en meegenomen naar de Universiteit, zodat ik m'n mix kon uppen..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
14 x Lieb: All tracks written/produced and/or 
remixed by Oliver Lieb

01 Spicelab - Falling  
02 Kamaya Painters - Far From Over (Oliver Lieb Remix)
03 Multiplicity, Multiply EP, main mix
04 L.S.G. - Fragile part 2
05 L.S.G. - Hidden Sun of Venus (Oliver Lieb Remix)
06 Paragliders - Share of Bitterness (native version)
07 Humate - Love Stimulation (Oliver Lieb Club Mix)
08 System F - Cry (Oliver Lieb Remix)
09 Ecanorun - Z2 remix
10 L.S.G. The Black Series - Train of Thought (1.1)
11 Paragliders - Lithium EP, Lithium 1
12 L.S.G. - Netherworld vinyl cut
13 L.S.G. - Risin' (Main Mix)
14 Paragliders - Paraglide (Humate remix)

15 re-run:  Spicelab - Falling

65+ minutes

staat nu op de server van mries.

Verwacht er niet te veel van: Platenkeus was als volgt: Ik wil graag al mijn Oliver Lieb platen in één mix, en we zien wel hoe dit uitpakt.

Hier en daar een 'fuotje' (*ahem* *kuch* *proest*), maar goed, daar moet ik maar tegen kunnen ;).

(voorkant van het hoesje moet ik nog uploaden...)
LSG fan?? :P

mijne staat er ook op.
zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de mix in mijn map te stoppen, anders moet ik hem opnieuw uppen.

Mijne is op precies dezelfde stijl in elkaar gezet zoals die hierboven onder het mom van: Me zien wel hoe ver we komen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1.  DeeDee - forever(Ian van Dahl)
2.  Love connextion - The Bomb
3.  Lasgo - Something
3.  ATB - Let U Go(Whippenberg remix)
4.  Svenson & Gielen -  The beauty of silence
5.  Dumonde - Never Look back
6.  Coast To Coast - Home
7.  Mauro Picotto - Verdi
8.  PPK - Resurection

jadjongmix07-11-01.
mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 09 november 2001 18:01 schreef jadjong het volgende:

[..]

LSG fan?? :P

[...]
Neejhh, let dan op joh, ik ben Oliver Lieb fan ;) (en dat is de man achter L.S.G. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaf eerst maar eens 2 technics sl-1200mk2 aan en een redelijk mengpaneel met toonregeling. dan nog een jaartje of 2 goed oefenen en je kunt wel aardig meedraaien met de top hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 18:30 schreef riesje75 het volgende:
schaf eerst maar eens 2 technics sl-1200mk2 aan en een redelijk mengpaneel met toonregeling. dan nog een jaartje of 2 goed oefenen en je kunt wel aardig meedraaien met de top hoor...
ik geloof dat jij 2095 posts achterloopt ofzow. |:( :Z

<edit>en ikzelf 47 zo te zien</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Laatst online: 08-09 18:09
moet dit topic niet eens in delen gaan :D

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 18:40 schreef PPanic het volgende:
weer 1tje die dit mooie topic wil destroien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Laatst online: 08-09 18:09
Op vrijdag 09 november 2001 18:43 schreef jadjong het volgende:

[..]

weer 1tje die dit mooie topic wil destroien :'(
Ik wil het zeker niet kapot hebben maar ik zeg of het niet beter in delen kan dus dat ze straks deel 2 gaan maken

:)

het wordt denk zo onoverzichtelijk voor sommige

stel je voor dat je voor het eerst dit topic ziet en je denkt hey leuk onderwerp en dan zien ze GVD 86 pagina's :o

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 18:40 schreef PPanic het volgende:
whaaa! neeee! hou daar toch eens over op allemaal
dit is gewoon de mooiste en beste thread op GoT ever, en die moet niet in delen ofzo (gewoon 1x alles doorlezen, wordt je veel wijzer van)

btw: ik ben nu bezig aan een setje, wat de naam "harde zooi" gaat krijgen. zeker niet mijn stijl, maar ik wilde gewoon even kijken of ik dit ook kon.
moet nu weer stoppen met dit bericht want ik heb nog 3 minuten om een plaat te pithcen en te cue-en, en ik zou 't zonde vinden als ik m'n set verpest door deze post :D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 18:51 schreef Flat© het volgende:

[..]

dit is gewoon de mooiste en beste thread op GoT ever, en die moet niet in delen ofzo (gewoon 1x alles doorlezen, wordt je veel wijzer van)

btw: ik ben nu bezig aan een setje, wat de naam "harde zooi" gaat krijgen. zeker niet mijn stijl, maar ik wilde gewoon even kijken of ik dit ook kon.
moet nu weer stoppen met dit bericht want ik heb nog 3 minuten om een plaat te pithcen en te cue-en, en ik zou 't zonde vinden als ik m'n set verpest door deze post :D
Deze user moet een tijdelijke ban van +/- een uur krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 09 november 2001 18:51 schreef Flat© het volgende:

[..]

'harde zooi' ? wat moet ik me daarbij voorstellen? trance/techno/hardtrance :r/hardhouse?

ben zelf ook nog van plan om een set te maken met lekkere ketsers en beukers erin (techno), nog ff wat stevigere sound dan m'n laatste mix (8-11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 20:16 schreef Ener-G het volgende:
'harde zooi' ? wat moet ik me daarbij voorstellen? trance/techno/hardtrance :r/hardhouse?
hmmm ja ik ben erg slecht in het benoemen van stijlen, maar het begin is beetje trance en techno volgens mij, en richting 't einde wordt 't meer hardhouse (BK, alan thompson, nick sentience enzo)
als 'ie klaar is van MD>PC, door een paar filters heen trekken, knippen, en voor jullie even encoden en uploaden
zelf fik ik 'm op cd

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 09 november 2001 20:29 schreef Flat© het volgende:

[..]

hmmm ja ik ben erg slecht in het benoemen van stijlen, maar het begin is beetje trance en techno volgens mij, en richting 't einde wordt 't meer hardhouse (BK, alan thompson, nick sentience enzo)
als 'ie klaar is van MD>PC, door een paar filters heen trekken, knippen, en voor jullie even encoden en uploaden
zelf fik ik 'm op cd
labels/artiesten? :)

ik draai zelf veel van music man, primate, tortured records, rotation en voor de rest kleine onbekende labeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
ik zal wel ff de playlist posten
(sommige nummers beetje misplaatst, maar had vantevoren niet echt uitgezocht welke ik wilde gaan draaien en dat doe ik normaal wel)

ATB - Hold You (A1 Morph Mix)
Threesome - Please Forgive Me (Original Mix)
Da Klubb Kings - Let's Go (Take 1)
Karlos Mendez - Sex-A-Phone (DJ HS & Frederic De Backer Remix)
Party Crasher - I'm A Party Crasher (Pump Mix)
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days (Potatoheads Remix)
Pedro Del Mar - Harder (Plug 'n' Play Remix)
Klubaholix - Slap Da Bass Up (A1 Promo Mix)
DJ Danny Vs. Franky Kloeck - Gimme The Line (Original Mix)
The Retro Empire - Welcome To The Retro Arena (Instrumental Mix)
Hands Burn - Good Shot (B1 Mix)
Nick Sentience & Phil Reynolds - Back 2 Front (A1 Mix)
BK & Alan Thompson - Up Ya Drum (B1 No Escape Promo)
Andy Manston - Bongo Bingo Bango (B1 Soul Killer Vinyl)
BK - Tragic (Pants & Corset Mix)
Dan Madams & Dean Peters - Break It Down (Paul Glazby Remix)
Bassdriver - Fatal Invasion (B1 Deserted Remix)
Carlos - The Silmarillia (B2 The New Remixes Promo Remix)

edit:

Warp Brothers - Blast The Speakers (Advanced 12" Mix) zat er helemaal niet in... dom dom dom |:(
trouwens ben ik al drie uur bezig om m'n set zo in te korten dat 'ie mooi op een 74-minuten cd past
hij was eerst 86 minuten, toen een paar lange nummers in cooledit wat ingekort door er een stuk tussenuit te knippen. toen was 'ie nog te lang, dus ben ik bij ongeveer alle nummers stukjes van 64 beats (zo'n 25 seconden) er tussenuit aan het halen. vervolgens nog 't tempo een paar % omhoogzetten en dan moet 't in 74 minuten passen.

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
misterdon!
ik zit nu je 'experimental' mix te luisteren... en weet je wat me opvalt

jij sluit ook af met the jaguar :+ net als in m'n technomix die ik gister geupt hebt

tracklist:

01 James Rushkin - Definition Of EP B2
02 Stanny Franssen - 5km long
03 Conceiled Project - Definition of D
04 Primate Endangered Species kant A2 of B2 12"
05 Ignacio - Virton
06 Speedy J - Glitch
07 Sound Of K - Silvery Sounds (Technasia Hard mix)
08 The Advent - Tremmer
09 Gaiden - Point Blank (Speedy J remix)
10 Club MCM - Club MCM (Steve Rachmad remix)
11 DJ Rush - Freaks On Hubbard (Dave Clarke remix)
12 Umek - Gatex
13 Mumps Mechanisms (Umek) 12"
14 Knights Of The Jaguar - Jaguar

lekkere mix overigens misterdon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
zo... ik heb vanmiddag even 3 setjes van de ftp geluisterd (terwijl ik mijn "harde zooi" aan het uppen ben)

2Step and Garage mix-reind
goede set heb je daar neergezet reind! zelf kan ik absoluut geen 2step ofzo mixen, daar raak ik helemaal van in de war. de kwaliteit is niet helemaal 100%, beetje alsof 'ie onderwater is opgenomen (mja heeft mijn set ook wel een beetje, komt door m'n geluidskaart denk ik). verder echt supergoed gedaan hoor!

dj_ener-g_techno_8-11-2001
ook een erg goede set, is soms beetje de stijl van mijn ding van gisteravond, maar dan iets minder hard (kan ook bijna niet anders :P ). hij is goed opgebouwd, en ja, Knights Of The Jaguar - Jaguar is echt een lekker nummer ja :) . verder kán ik er gewoon niets op aanmerken, hehe. trouwens, ik ga ff miereneuken: die backspin rond 23 minuten is te snel ;)

Jadjongmix07-11-01
ja, jij bent een nederlander, da's duidelijk te horen ;) . vooral PPK - Resurection vind ik een mooi nummer, echt goed om mee af te sluiten. ik vind de mix van atb naar svenson&gielen erg goed bedacht en uitgevoerd, maar valt 't me wel op soms dat je de nummers een beetje teveel door elkaar heen mixt of te vlug helemaal opengooit ofzo, bijvoorbeeld op 19:46. toch ook een erg goede set hoor, echt waar!

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 10 november 2001 15:05 schreef Flat© het volgende:
trouwens, ik ga ff miereneuken: die backspin rond 23 minuten is te snel ;)
hoe bedoel je? :) te hard 'gespind', schuif te snel dichtgegooid of overgang te kort? reden dat ik die backspin deed was omdat die plaat (voor mijn gehoor dan) steeds ongelijk liep en ik was hem al behoorlijk lang aan het bijsturen, op een gegeven moment ben je dat zat en tja dan geef ik er gewoon een slinger aan :) )

vanavond zal ik es kijken of ik m'n set op kan nemen in P60, ben benieuwd hoe zo'n mix klinkt met mc erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wat zijn dan de kenmerken van een NED DJ?

en ik moet idd beter met een GAIN knopje om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 16:02 schreef jadjong het volgende:
Wat zijn dan de kenmerken van een NED DJ?
platenkeus ;)
Lasgo - Something
ATB - Let U Go(Whippenberg remix)
Svenson & Gielen - The beauty of silence
om maar even 3 typisch nederlandse (nouja of belgische) platen te noemen. maakt verder helemaal niets uit hoor, 't viel me alleen op...
verder als ik mix, dan loopt er een plaat met volume vol open.
nieuwe plaat zet ik vaak half open ongeveer, en vervolgens als ik het schuifje van de nieuwe plaat verder open zet, gaat het andere schuifje ongeveer even snel dicht
dan wordt het volume in ieder geval nooit echt te hoog
(ligt natuurlijk beetje aan het volume/stijl van de platen, maar you get the idea neem ik aan)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 10 november 2001 16:17 schreef Flat© het volgende:

[..]

platenkeus ;)
Lasgo - Something
ATB - Let U Go(Whippenberg remix)
Svenson & Gielen - The beauty of silence
om maar even 3 typisch nederlandse (nouja of belgische) platen te noemen. maakt verder helemaal niets uit hoor, 't viel me alleen op...
verder als ik mix, dan loopt er een plaat met volume vol open.
nieuwe plaat zet ik vaak half open ongeveer, en vervolgens als ik het schuifje van de nieuwe plaat verder open zet, gaat het andere schuifje ongeveer even snel dicht
dan wordt het volume in ieder geval nooit echt te hoog
(ligt natuurlijk beetje aan het volume/stijl van de platen, maar you get the idea neem ik aan)
doe je niks met de toonregelingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 16:23 schreef Ener-G het volgende:

[..]

doe je niks met de toonregelingen? :?
Moet ik het wel hebben ;)
Zat alleen een 5 bands EQ op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 10 november 2001 16:52 schreef jadjong het volgende:

[..]

Moet ik het wel hebben ;)
Zat alleen een 5 bands EQ op.
ah kijk ;)
toonregeling is onmisbaar als je een beetje nette overgangen wil maken, anders krijg je dus idd dat niveauverschil als je 2 kanalen vol open hebt staan (bij mij gaan dan altijd de bassen oversturen, en heb sowieso nooit van de schuiven die openstaan (2 of 3) maar 1 de bassen aanstaan

ik wil als ik voor publiek draai ook nog weleens de bassen dichtdraaien en dan voor een paar maten van het nummer de middentonen vol open >:) en dan in 1x weer terug en dan de bas weer vol open op het begin van een 4kwartsmaat, geeft leuk effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 10 november 2001 01:38 schreef Ener-G het volgende:
misterdon!

jij sluit ook af met the jaguar :+ net als in m'n technomix die ik gister geupt hebt

tracklist:

01 James Rushkin - Definition Of EP B2
02 Stanny Franssen - 5km long
03 Conceiled Project - Definition of D
04 Primate Endangered Species kant A2 of B2 12"
05 Ignacio - Virton
06 Speedy J - Glitch
07 Sound Of K - Silvery Sounds (Technasia Hard mix)
08 The Advent - Tremmer
09 Gaiden - Point Blank (Speedy J remix)
10 Club MCM - Club MCM (Steve Rachmad remix)
11 DJ Rush - Freaks On Hubbard (Dave Clarke remix)
12 Umek - Gatex
13 Mumps Mechanisms (Umek) 12"
14 Knights Of The Jaguar - Jaguar

lekkere mix overigens misterdon! :)
Jaguar blijft gewoon een wereldplaat. Wordt echt iedereen volgens mij wel een beetje blij van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 10 november 2001 17:03 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Jaguar blijft gewoon een wereldplaat. Wordt echt iedereen volgens mij wel een beetje blij van! :)
yupz, al begin ik de plaat zelf een beetje zat te worden, heb de 12" en remix 12" nu een jaar of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 01:38 schreef Ener-G het volgende:
misterdon!

hmm, grappig. ik zit net de luisteren naar shockers 4 cd2. 3x raden wat het laatste nr op die cd is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mjah dj rolando heeft er erg zijn best op gedaan :)
het is een juweeltje van een nummer dat zo lang na z'n release (ik verdenk carl cox ervan het nummer al in '97 op de loveparade te hebben horen draaien, maar ik was toen niet echt in een heldere staat ;) ) nog altijd kan boeien, wat ik wel een beetje jammer vind is dat ie een half jaar terug opnieuw gereleased is op een ander label (430 west geloof ik) en ze er 'commercieel' mee hebben willen gaan door er een clip bij te flansen :r
dat is iets waar underground resistance dus precies _niet_ voor staat (zie platenhoes van de originele remix 12", kan de text erop over commercie wel ff posten als jullie dat willen)
deed gewoon echt even pijn toen dat nummer op tmf gedraaid te zien worden, het was ook niet echt een geweldig succes in de charts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 17:03 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Je word pas blij van Romina Johnsen - Goosebump. Of niet dan MIsterDon.

Ow en mensen wie is er nu al geboekt voor oud en nieuw? Ik ben gister gevraagd maar ik heb nog geen ja gezegd -> eerst is ff kijken of ik ergens anders meer kan beuren >:)
Op zaterdag 10 november 2001 15:05 schreef Flat© het volgende:
zo... ik heb vanmiddag even 3 setjes van de ftp geluisterd (terwijl ik mijn "harde zooi" aan het uppen ben)

2Step and Garage mix-reind
goede set heb je daar neergezet reind! zelf kan ik absoluut geen 2step ofzo mixen, daar raak ik helemaal van in de war. de kwaliteit is niet helemaal 100%, beetje alsof 'ie onderwater is opgenomen (mja heeft mijn set ook wel een beetje, komt door m'n geluidskaart denk ik). verder echt supergoed gedaan hoor!
Thanx en inderdaad ik heb um met een brakke geluidskaart opgenomen -> onboard wel te verstaan :( Maar als het goed is doet zo meteen m'n terratec het weer met de XP drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 20:07 schreef Reind het volgende:
Je word pas blij van Romina Johnsen - Goosebump. Of niet dan MisterDon.
uhuhuuuuh... watcha gonna do...
erg lekker nummer inderdaad ja, maar Mr. DJ van BlackOut vind ik nog steeds het beste & vrolijkste

wat is er trouwens met die ftp-server aan de hand?
probeer al de hele dag in te loggen, maar dat is pas één keer gelukt en toen disconnecte 'ie na 30 minuten ofzo
dus als het goed is staat er een halve set van mij op

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jaaa Reind, Goosebump is ook echt geniaal... :) Hebbem ein-de-lijk in de volledige versie weten te vinden op lekkere kwaltieit. Ik blij duss.

Ben uberhaupt wel erg blij, want ik heb mijn complete setje weer in m'n kamer staan. Dus dat gaat vast een lekker mixje worden die er aan gaat komen. Het aansluiten duurde wel twee uur omdat ik er pas na die tijd achterkwam dat er een uitgang van m'n mixer niet in de input van de equalizer, maar in de sidechain. |:( Met XLR en jack kan dus ook wel eens wat mis gaan... :+

Wq naar compressor gaf daardoor wel een heel raar geluid zeg! :). M'goed, de hele bende staat nu lekker voor te gloeien. Whaaa.... compressor op "538 style" afgeregeld. De Jag en JvS-achtige mensen zouden er accuut grijze haren van krijgen, maar dat opgefokte soundje vind ik bij club wel lekker klinken. 8-)

Nu nog bedenken wat voor mix ik zal gaan maken. Misschien wel leuk om met Goosebump te beginnen. :D

Wat heeft jullie voorkeur trouwens; een grote mix, of opgeknipt zoals ik het bij mijn andere heb gedaan?

En nee, ben nog niet geboekt voor nieuwjaar, maar dat komt vanzelf wel. No sweat! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 20:59 schreef MisterDon het volgende:
Whaaa.... compressor op "538 style" afgeregeld. De Jag en JvS-achtige mensen zouden er accuut grijze haren van krijgen, maar dat opgefokte soundje vind ik bij club wel lekker klinken. 8-)
hehe bij sommige stijlen klinkt dat inderdaad erg vet, gewoon altijd zo hard dat 't net niet clipped :P
Wat heeft jullie voorkeur trouwens; een grote mix, of opgeknipt zoals ik het bij mijn andere heb gedaan?
ehm... losse tracks vind ik wat overzichtelijker luisteren zeg maar, maarja, 't is wel meer werk...
ik denk dat ik mijn eigen mix vanavond ook nog maar even in stukjes knip, kan ik 'm gelijk op cd fikken

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
spring hier mischien van de hak op de tak maar ik zie dat jullie allemaal alleen mixen... nooit geprobeert om met z'n 4ren te mixen (8 draaitafels) kan je wel mooie mixjes krijgen... vereist alleen ontzettend veel coordinatie en timing. is wel is leuk om te proberen.

Overigens gebruik ik soms de pc er wel bij, en als het mis gaat dan spring ik over op een draaitafel of md. wat ook nog zou kunnen is de line out naar de line in van je pc en gewoon wat effecten toevoegen eraan (galm ofzo wat niet op een draaitafel kan...)

trouwens gebruiken jullie beatcounters? heb er ooit wel een gebruikt maar ik doe het nu meer op gevoel wat jullie??

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja hoor, ik gebruik beatcounters. Een in m'n CD speler en een in m'n mixer. Het kan heel handig zijn om te zien wat je hoort. Alleen moet je altijd op je gehoor vertrouwen, niet op ledjes die aan en uit gaan. Soms welken ze helemaal niet goed, meestal wel en da's lekker makkelijk als hulpje. :)

En met vier man mixen? Dat geeft een puinhoop joh. Bovendien... Waar moet zoiets plaatsvinden? Heb je een bult apparatuur nodig waar je U tegen zegt. Maar ik vind het wel een leuk idee om eens als experiment aan mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
beatcounters?

hahahahahahahaha ;)

ik ben net thuis, terug van een hele avond draaien, samen met een vriend van me van 11 tot half 4 gedraaid, want er kwam een gast niet opdraven.. 5 en een half uur drum 'n bass... mensen ik ben gesloopt en ik ga naar bed...

ohja we hebben de hele ongein (5,5 uur!!) op minidisc staan (4xlongplay roels :Y)) niet alles even briljant gemixed en op het einde met een heuse mc erbij :+ dus binnenkort kets ik het wel op de ftp of op m'n eigen server (http://rene.oxydized.com/mixes/)

ciao :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond feestje van 2 chicks uit de klas, vroegen of ik kwam draaien, gewoon huiskamertje, 100 watt ofzow.
Maar wel gratis bier.
Na drie uur, 6 bier en 8 cocktails heb ik het draaien maar uit handen gegeven :)

Begon op een gegeven moment zelfs de soundtrack van Moulin Rouge er door te mixen, en in een helder moment d8 ik ff van, hoho, dit gaat niet zo best, dus toen maar gezegd dat iemand anders maar moest draaien.

Was ook wel logisch, feest duurde van 8 uur tot half drie, is een beetje te lang!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op zondag 11 november 2001 12:43 schreef mark_dabomb het volgende:
Gisteravond feestje van 2 chicks uit de klas, vroegen of ik kwam draaien, gewoon huiskamertje, 100 watt ofzow.
Maar wel gratis bier.
Na drie uur, 6 bier en 8 cocktails heb ik het draaien maar uit handen gegeven :)

Begon op een gegeven moment zelfs de soundtrack van Moulin Rouge er door te mixen, en in een helder moment d8 ik ff van, hoho, dit gaat niet zo best, dus toen maar gezegd dat iemand anders maar moest draaien.

Was ook wel logisch, feest duurde van 8 uur tot half drie, is een beetje te lang!!!
om half drie ga je meestal naar de shoarma boer ff wat te eten halen en dan door naar iets dat doorgaat tot 06:00 minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik ben nu ff opnames van gister aan het shoutcasten, http://rene.oxydized.com:8000 in totaal hebben we 5 en een half uur opgenomen, dus jullie kunnen nog wel even vooruit (en neem mixfouten niet al te zwaar op, dit was dus live op een feest :+ van gisteravond)
et is wel drum 'n bass trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 13:55 schreef Ener-G het volgende:
ik ben nu ff opnames van gister aan het shoutcasten, http://rene.oxydized.com:8000 in totaal hebben we 5 en een half uur opgenomen, dus jullie kunnen nog wel even vooruit (en neem mixfouten niet al te zwaar op, dit was dus live op een feest :+ van gisteravond)
et is wel drum 'n bass trouwens
klinkt goed
lekker relaxed nummer loopt er nu, ho-- damn buffer underrun ofzo :(

[edit]
hoor ik rui da silva - touch me aankomen? of alleen de vocals daarvan?
hmm nee een drum&bass remix denk ik zo... of toch niet? hja over zon 60 sec zal 't wel beter te horen zijn

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
nu een plaat van osdorp posse ofzo? klinkt als def P in ieder geval
mja ik ben nu precies een uur aan het luisteren, en ik vind 't echt een heel lekkere set hoor Ener-G!

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
euh ja ouwe plaat van def p voor de gein ertussen gegooid, die kwam meerdere keren terug trouwens

op dit moment is james (andere gozer) aan het draaien

het viel trouwens wel vies tegen om later op de avond opnieuw te moeten draaien met een paar biertjes achter de kiezen, denk dat dat ook wel te horen is

nieuwe vraag aan de GoT dj's: maakt het jullie een verschil of jullie nuchter zijn of niet als jullie draaien? bij mij in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Met teveel bier op draaien...

Dan denk ik dat ik het heel goed doe, maar als je dan later een opgenomen mix luistert schaam ik me dood. :D

Maar helemaal nuchter vind ik ook niet lekker. Zo een biertje of twee per uur is precies de goede load. Word je wel wat losser, maar je blijft toch scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 15:35 schreef Ener-G het volgende:

nieuwe vraag aan de GoT dj's: maakt het jullie een verschil of jullie nuchter zijn of niet als jullie draaien? bij mij in ieder geval wel
Bier ? Nee. hoogstens water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik al zei:
Maar wel gratis bier.
Na drie uur, 6 bier en 8 cocktails heb ik het draaien maar uit handen gegeven

Dus, een biertje of 2-3 is wel lekker, maar meer echt niet, je hebt dan niet echt lekkere controle meer over je handen, en je wordt wat verdoofd enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zaterdag 10 november 2001 21:31 schreef Flat© het volgende:
hehe bij sommige stijlen klinkt dat inderdaad erg vet, gewoon altijd zo hard dat 't net niet clipped :P
Ehm.. Da's dus net het idee van compressen.. Je zet een mix een stuk harder, en bij een stuk dat dan eigenlijk te hard zou zijn pas je dynamische compressie toe.. Dus t clipt altijd net niet..
ehm... losse tracks vind ik wat overzichtelijker luisteren zeg maar, maarja, 't is wel meer werk...
ik denk dat ik mijn eigen mix vanavond ook nog maar even in stukjes knip, kan ik 'm gelijk op cd fikken
Dat knippen heeft een groot nadeel, er zijn maar weinig mensen die die gapless plugin voor Winamp goed aan de praat krijgen, schijnbaar.. Dus liever 1 grote file wat mij betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik in actie afgelopen zaterdag:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ERTDTPOOHHE
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMDDTPOOHHE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 12:33 schreef Ener-G het volgende:
ik in actie afgelopen zaterdag:
hehe vette foto's hoor... ik hoop dat die ftp-server vanavond een beetje te bereiken is, zodat ik eindelijk mijn set helemaal kan uppen

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 23:09 schreef TripleM het volgende:
Ehm.. Da's dus net het idee van compressen.. Je zet een mix een stuk harder, en bij een stuk dat dan eigenlijk te hard zou zijn pas je dynamische compressie toe.. Dus t clipt altijd net niet..
ja dat weet ik ook wel,daarom zei ik 't dus... :P
Dat knippen heeft een groot nadeel, er zijn maar weinig mensen die die gapless plugin voor Winamp goed aan de praat krijgen, schijnbaar.. Dus liever 1 grote file wat mij betreft..
hmmm ja inderdaad... anders ook een .cue-file erbij, dan kunnen de mensen die 't willen 'm knippen.
of trouwens, gewooneven in een .txt-file achter de playlist zetten wanneer je op 't playknopje duwt ofzo, of 't volume van die plaat ongeveer helemaal opengooit voldoet ook goed genoeg denk ik :) (en dat scheelt veel werk)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 11 november 2001 18:33 schreef mark_dabomb het volgende:
zoals ik al zei:
Dus, een biertje of 2-3 is wel lekker, maar meer echt niet, je hebt dan niet echt lekkere controle meer over je handen, en je wordt wat verdoofd enzovoorts.
Over het algemeen ga ik er niet slechter van draaien, als het es een keer gebeurt dat ik echt veel zuip voordat ik ga staan te mixen (gebeurt zelden tot nooit)..

Heb een keertje gehad dat ik even moest nadenken waar ook alweer de start knop verstopt zat.. Maar dat was dan ook echt de enige keer.. Echt waar!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mries, misschien is het een idee om je GoT-DJ-Mix server om te zetten naar een private account ?

Op een of andere manier heb ik het idee dat er teveel mensen aan het l33chen zijn. (:O goh, waarom zou dat nou zijn ?) Maar ondertussen kom ik er niet meer in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
voor degenen die live willen mixen. ga een kijken op www.puredj.com (#puredj op ircnet) Ik mix zelf ook af en toe, veel leuke reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet ook zeggen dat ik na een paar biertjes zelfs iets beter draai dan normaal. Maar met meer 8ter je kiezen, moet ik het echt niet proberen, druk ik op stop bij de verkeerde cd-speler ofzo!

Heb ik trouwens alleen afgelopen zaterdag gehad, dus da boeit ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 12 november 2001 15:47 schreef mark_dabomb het volgende:
ik moet ook zeggen dat ik na een paar biertjes zelfs iets beter draai dan normaal. Maar met meer 8ter je kiezen, moet ik het echt niet proberen, druk ik op stop bij de verkeerde cd-speler ofzo!
kijk nog een nadeel van cdspelers, er zitten teveel knopjes op :P

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ben van mening dat als je ergens ingehuurd bent om te draaien, dat je aan het werk bent. En tijdens het werk drink ik geen alcohol. Zit aan de cola dan.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 12 november 2001 16:04 schreef LangTall het volgende:
Ben van mening dat als je ergens ingehuurd bent om te draaien, dat je aan het werk bent. En tijdens het werk drink ik geen alcohol. Zit aan de cola dan.
mwa 1 of 2 biertjes is voor mij wel te doen, ook om ff in de sfeer te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 12 november 2001 16:04 schreef LangTall het volgende:
Jij niet, anderen wel.. Als jij graag een biertje drinkt dan moet je gewoon een biertje drinken, of je nou wel of niet draait, tenzij je prestaties eronder lijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 12 november 2001 15:49 schreef Ener-G het volgende:

[..]

kijk nog een nadeel van cdspelers, er zitten teveel knopjes op :P

;)
Veel knopjes zijn leuk. Is veel spannender dan die paar saaie knopjes op een platendraaier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ten eerste was ik niet betaald, dus ik deed het toen gewoon voor de lol, als ik gewoon ergens draai voor geld, drink ik ook weining tot geen alcohol.

Maar dit was ook een feest waar ik anders voor uit was genodigd. Alleen ik had een mengpaneel, dus zo kwam het ene op het andere, en draaide ik dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral op een Numark cdn88 he misterdon?
Damn ik ben jaloers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er een slotje? Na 88 pagina's zal T (de topic starter) wel een beetje een idee hebben hoe het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 12 november 2001 16:44 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Veel knopjes zijn leuk. Is veel spannender dan die paar saaie knopjes op een platendraaier. :)
Toch is het is nog steeds veel leuker om echt direct contact te hebben het met de geluidsdrager :P

(Sorry, sorry, ik kon het niet laten >:) maar euhh, zullen we deze keer niet aan de oneindige Vinyl vs. CD discussie beginnen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op maandag 12 november 2001 16:51 schreef PeterT het volgende:
Wanneer komt er een slotje? Na 88 pagina's zal T (de topic starter) wel een beetje een idee hebben hoe het werkt...
AARGGGHHH ! ER KOMT GEEN SLOTJE, GA FF ERGENS ANDERS JALOERS OP ZIJN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 12 november 2001 16:51 schreef PeterT het volgende:
Jeez... Moet er nou echt om de tien posts weer iemand komen die de boel dicht wil mikken.

Ga maar in LA klagen, niet hier. :(

Begrijp het dan. Dit is een soort apart mini-forum over DJen en wat daar omheen hangt.

Als je dat interessant vindt prima, heb je niks zinnigs te melden (zoals jij maar ook vele anderen) dan moet je hier niet zijn. Zo gaat dat op GoT, dus ook hier.

Daaaaag! :)
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.