How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.607 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

platenkeuze is idd ook erg belangrijk. Maar bij bijvoorbeeld drum n bass is beatmatchen dus echt niet makkelijk, dat is zoveel moeilijker vergeleken met 4/4 beats. Maar het belangrijkste is dat r flow in je set moet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

Weuh ik vind het wel mee vallen.. ik let hoofdzakelijk op de snare van de 2de en 4de tel, die match ik en klaar. Met 2step heb ik geen ervaring maar het zal wel hetzelfde idee zijn.

Ik vind het veel moeilijker om hele wazige techno met off-beat sampletjes te matchen, waarbij de bas mee een ruis is door alle distortion filters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mries no offence maar kom een keer 2 step en drum and bass mixen dan merk je wel hoe fucking moeilijk het is. Enne techno is idd lastig maar makkelijker te doen dan 2 step met die klote maten en leuke vocals

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

No offence taken reind ;)

d'n'b mix ik vaak zat.

De moeilijkheid van het mixen zit voor mij in de timing, zorgen dat de juiste delen elkaar overlappen.

En dat is dus het moeilijke van 2step, met al die vocals, maar NIET het beatmatchen zelf, waar ik het over had...

Ook progressive, wat ik graag draai is lastig, omdat het toch een vrij breed genre is, en de structuur niet altijd hetzelfde.

Zo! :) wat een geblaat op de vroege ochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ach het leven van een dj is niet makkelijk.

Je moet platen kopen - Tot laat in de nacht door en het beroerdste is nog die zware platenkoffers. Maarja addicted to vinyl en het houd je van de straat zullen we maar zeggen

Maar progressive is idd ook niet het makkelijkste. Het makkelijkste om te mixen lijken mij die klubheads achtige dingen. maarja dat klinkt toch al voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Klubbheadsuziek is idd errug makkelijk. DoenkerDeDoenkerDeDoenk!

Maar progressive is echt het leukste hoor. Als je daar strakke mixen mee maakt... Man wat een lekker gevoel geeft dat toch.

* MisterDon heeft net een CD gemixt in de global underground style, en die klinkt zooo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Reind schreef het volgende:
Ikzelf heb de XTC van dateq en das gewoon 1 van de beste samen met de rodec's e.d maarja daar betaal je dan ook voor. (ik heb um gehad hoor. Van de agency waarvoor ik draai)
[..]
Dat dacht ik ook altijd tot ik een keer in de platenzaak platen stond te luisteren en aangezien er niemand verder in de zaak was ze maar aan elkaar ging mixen.-> Gevolg was dat ik mensen aan me kop had zeuren met vragen van waar draai je e.d .......
Dag middagje rustig platen kopen dus
[..]
Enne heeft iemand mij wel is gehoord bij giel beelen op 3 fm?? ben er toch 3* geweest.
[..]
Oh en het was idd een private afterparty met giga mooie vrouwen dus ik heb me eigen prima vermaakt en heb ook nog aardig knaken weten te pakken dus dat word dinsdag ff lekker uitgebreid plaatjes kopen.
[..]
Eerder kon je ook nog wel is wat van napster af trekken maar zelfs mijn naam is nu geblokt hoorde ik laatst aangezien ze die mix niet meer bij me weg konden halen.
Ik wil helemaal niet brutaal doen hoor, maar lees dit nou es en zeg mij nou es dat je niet loopt te patsen.. Beetje jammer wel..

Ik wil ook nog even ingaan op dat gedoe met DJ Jean.. Er lopen zoveel mensen op hem te zeiken, allemaal jaloezie.. Die man kan wel degelijk goed mixen en heeft lang voordat half Nederland van DJ Jean had gehoord zijn kunsten bewezen.. De iT was in die tijd niet voor niets DE club van Nederland..

Alleen maar omdat die kerel een aantal plaatjes maakt die voor een groter publiek toegankelijk zijn en er bovendien eerlijk zijn eigen DJ naam opplakt (veel DJ's produceren onder 3-4 namen tegelijk) wordt er meteen gezeken.. Nou mensen, succes met het bereiken van ook maar een kwart van wat die kerel in zijn leven heeft bereikt.. Als je niet van zijn muziek houdt kan ik dat begrijpen, ieder zijn eigen ding, maar zeik iemand niet af omdat ie toevallig op een slimme manier zijn geld verdient..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

DJ Jean wordt een beetje afgezeken doordat hij wel kan draaien (dat blijkt uit zijn histirie inderdaad) maar nu zijn naam plakt aan een product wat hij niet zelf maakt, en wat zo hard met alle commerciele winden meewaait, vind ik het terecht dat mensen hem becriticeren.

Maar ik hoorde hem vrijdagavond draaien bij Van Diepen, en ik moet toegeven dat hij wel redelijk sterke momenten had!

(ow ja, en reind is gewoon trots op wat hij doet. Laat hem lekker patsen, deed ik ook toen ik zijn leeftijd had 8-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19:28

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 25 juni 2001 01:28 schreef T3KST3P het volgende:
platenkeuze is idd ook erg belangrijk. Maar bij bijvoorbeeld drum n bass is beatmatchen dus echt niet makkelijk, dat is zoveel moeilijker vergeleken met 4/4 beats. Maar het belangrijkste is dat r flow in je set moet zitten...
ik ben een aantal jaar bezig met house/techno en sinds een half jaartje met drum 'n bass begonnen, en ik moet zeggen dat het me veel makkelijker af gaat dan de meeste houseplaten
ik ben dan ook best wel een crossfaderterrorist >:) , en ook beetje scratchen enzo tussendoor is wel geinig, met techno kan dat wat minder

het kost me minder tijd om een drum 'n bass plaat te beatmatchen dan een technoplaat (hangt ook van het ritme af, sommige technoplaten zijn errug vaag wat betreft ritme en gebruikte samples/frequentiegebieden)

gemiddeld een drum 'n bass plaat in een seconde of 15 en een technoplaat in 25 zoiets

en een drum 'n bass plaat heeft wel degelijk een 4/4 maat, al is het tempo veel hoger.. het is gewoon een kwestie van heel veel muziek luisteren en nog eens luisteren, op den duur krijg je gewoon een gevoel van wanneer welke dingen komen op een plaat, zelfs al heb je die plaat nog nooit gehoord

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik loop helemaal niet te patsen het is gewoon zo en niet anders. Mag ik ook ff fucking geluk hebben of laat ik het anders zeggen dat geluk heb je nodig en ik ben geen 16 meer dus dat patsen is ook wel afgelopen (dat deed ik met mijn scootertje toen ik 16 was) Ik heb een gruwelijke hekel aan patsers maar ik heb gewoon de mazzel gehad dat iemand nog zo'n ding had staan en ik ff een mengpanel nodig had.

Ten tweede als ik zo nodig moest patsen dan had ik wel technicsen gekocht en geen numarks aangezien 9 van de 10 mensen numark maar niks vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ben ik 1 van de 10 mensen :D
want ik vind numark niet echt gaar ofzo
je kan verschillende numarks/numarken uitproberen bij basic beat als je je plaatjes uitzoekt. en het valt me niet tegen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
En ik ben idd trots op wat ik bereikt heb in een niet al te lange tijd. Ik heb er ook hard voor moeten knokken voor de plek die ik nu heb en ik ben nog lang niet tevreden.

Maarre als jullie dat patsen vinden oké

Oh en dit word trouwens wel een mega topic

Oh en nog wat ik zal van de week ff linkjes posten naar 2 mixen van mij 1 2 step and garage mix en 1 deephouse mix (tis ff heel wat anders maar ik ben benieuwd wat iedereen er van vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Welke numark hebbie uit mogen proberen Randy
de Pro serie (TT1 + TT2) of die dingen zonder lcd schermpie. Die zonder ben ik wel benieuwd naar eigenlijk want daar heb ik nog nooit op gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah die tt-100's ben ik ook wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ze hadden er 4 naast elkaar staan
er stonden al 3 gasten te luisteren dus bleef de goedkoopste over voor mij :D
dat was een numark TT100
er was ook nog een TTpro2 (een zilveren met zo'n lcdtje ja, als het goed is een pro2)
en nog 2 anderen waarnaar ik niet had gekeken.

er staan ook nog 2 andere tafels in gesloten hokjes, maar vraag me niet waarvoor die zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ff kijken wat ik er nog van weet:
ze hadden een stanton500 elementje op een technics headshell die nog stevig vastzat met een tayripje en wat tape :)

pitch adjustment was -+10%/-+20%
je had 33, 45 en 78 rpm, hij was glimmend zwart. een plekje naast je arm voor een extra headshell.
ik weet nou niet meer of ie een reverse button had, maar volgens mij wel.

[updt]
ja er zit een reverse switch op
http://www.licht-geluid.nl/winkel/Artikel.asp?id=IATT100
[/updt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 06-06 13:19
nog even tussendoor ik draai in augustus 4 jaar, ik ben heel vroeg begonnen maar als je kunt mixen en doen dan hoef je nog niet meteen een plaatje te kunnen maken,

die cdj1000 was bedoeld als opmerking om te laten merken dat dat leuk spul is :)

en verder hor je mij niet zeggen dat ik heel goed kan mixen omdat ik het al 4 jaar doe omdat ik presenteer ik doe drive-inn shows en dergelijke en als er een moment is om te mixen doe ik dat ook heus wel, alleen iets meer met cd's,

maar ik vind het wel een leuk onderwerk en reind waar draaide je nou?? :)

grtx juanp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat was dus de pro TT2 en als je nou is moet gaan vergelijken met een technics wat voor cijfer krijgt de technics dan en wat krijgt de numark

Zal ik ook ff doen

op 1 staat bij mij die nieuwe vestax die krijgt 9 punten (geen 10 omdat er en paar onzinnige dingen op zitten)
De technics en de numark TT1 + TT2 (zijn hetzelfde alleen heeft de TT1 geen 20% pitch)krijgen van mij een 8 Waarom? omdat die vestax toch net iets beter is qua motor en toonarm gedeelte al zou ik m'n numark er niet voor weg doen want het vrschil is tegenwoordig minimaal

Oh en mensen ik heb vandaag die gemini gezien met die I-Mac look en die is mooi om te zien!!! Jammer dat ie klote draait maar hij zou niet misstaan aan de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dat is de pt2410
je hebt hem in alle imac kleuren
blauw/groen/roze
ik zelf heb alleen de blauwe en de groene gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hij is echt mooi om te zien maar hij draait een beetje minder vind ik. En als je er op staat te draaien doet het toonarm en motorgedeelte een beetje cheap aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik kan btw geen cijfer geven
ik heb alleen technics en die numark uitgeprobeerd
maar
als een van de 2 persoonlijk beter zou zijn,
1technics
2numark tt100

waarom? tja, de technics zijn toch the legendary's en de motor voelt heel goed aan.
die tt100 is glimmend zwart, en binnen 5 minuten is het al dof van je vingerafdrukken :(
is niet zo heel erg btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe ik vind het vreselijk :) Lijkt net speelgoed :) Maar waren de TT-100's nog een beetje fijn dan Randy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

pfff
euhm daar durf ik geen antwoord op te geven, geen ervaring namelijk
maar hij voelde gewoon goed aan, niet slechter dan de technics iig.
maar ja ik had alleen technics daarvoor aangeraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tsja dat van die vingerafdrukken is idd erg vervelend -> die pro TT1 van mij glimt nog meer met die champagne kleure en das iedere week poetsen hoor.

Maar motor in de TT1 is iets beter aangezien dat de nieuwere versie is van de numark waar jij op hebt gedraaid. Ik heb hier nog een artikel liggen uit de IDJ (engels dj blad) waar ie net zo goed uit de test komt als de technics alleen vonden ze daar de toonarm net iets te ligt om mee te scratchen.
En ja dat van die legendary technics kan ik je geen ongelijk geven dat is nou eenmaal zo maar dat er word gezegd dat ie zeker niet minder is (Numark) vind ik al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oh het motor gedeelte in de TT1 verschilt bijna niks met dat van die nieuwe technics en vestax dus daar zal weinig verschil in zitten.

Volgens dat blad hebben de Vestax en Numark de hoogste kracht op de platter met het opstarten en afremmen van de plaat (kracht in n/m per cm2) dus je zou denken dat ze beter moeten zijn al heb ik het verschil nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

scratchen heb ik niet gedaan daarzo
(platen zijn niet eens van mij en toch een klein risico, maar ja wie komt erachter >:) hoewel, wat je niet wilt dat jezelf overkomt moet je een ander ook niet doen, je wilt zelf ook geen beschadigde platen kopen)

naar de naalddruk is zo verholpen met een stuiver (als je de headshell gebruikt iig) staat alleen niet professioneel

en er is genoeg plaats in de headshell voor een visloodje (wat ook erg precies is qua gewicht, dus een gram extra => no problemo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Of een andere naald nemen voor het scrathen.

Die maat van me heeft hier wel is staan scrathen met tonar naalden erop en dat ging perfect dus daar zal het ook wel een beetje aan liggen.

Enne met naalddruk 5 op een stanton 500 gaat de naald bij mij geen kant op of ik moet tegen de tafel aanschoppen waar de draaitafels op staan.

Maakt mij trouwens helemaal geen ruk uit want ik scratch niet dus who cares :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 25 juni 2001 23:02 schreef juanp het volgende:
nog even tussendoor ik draai in augustus 4 jaar, ik ben heel vroeg begonnen maar als je kunt mixen en doen dan hoef je nog niet meteen een plaatje te kunnen maken,

die cdj1000 was bedoeld als opmerking om te laten merken dat dat leuk spul is :)

en verder hor je mij niet zeggen dat ik heel goed kan mixen omdat ik het al 4 jaar doe omdat ik presenteer ik doe drive-inn shows en dergelijke en als er een moment is om te mixen doe ik dat ook heus wel, alleen iets meer met cd's,

maar ik vind het wel een leuk onderwerk en reind waar draaide je nou?? :)

grtx juanp :P
Niet flauw bedoeld, maar het Drive in, dus met maar een N in In, anders zou het een rijdende herberg (=inn in het Engels) zijn.

Maak je niet druk, die fout maken zooooo veel drive in's :) (maar het staat zo lomp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het koelste is als ze het op hun drive-in meubels zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15305

Is de kracht van de motor bij een platenspeler nou echt het enige wat belangrijk is?

Andere functies zoals strobe, reverse en een redelijke pitch lijken mij ook belangrijk. Ook het geluid wat eruit komt moet goed zijn.

Correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 26 juni 2001 14:41 schreef 3DBlaster het volgende:
Is de kracht van de motor bij een platenspeler nou echt het enige wat belangrijk is?

Andere functies zoals strobe, reverse en een redelijke pitch lijken mij ook belangrijk. Ook het geluid wat eruit komt moet goed zijn.

Correct me if I'm wrong
You are wrong... Tenminste, wat betreft draaitafels voor DJ's. Strobe ? Heb je niets aan, pitch stel je af op je gehoor, ik kijk tijdens het mixen NOOIT naar dat oranje lampje. Reverse ? Leuke gadget misschien, maar ik mis het absoluut niet.

Wat betreft de andere criteria die je noemt: ja, bij voorkeur een draaitafel met veel 'torque' (koppel), zowel remmend als versnellend. Dat maakt het mogelijk om het meest nauwkeurig te corrigeren.

Bijvoorbeeld: een SL12x0 kan je een hele harde zet meegeven (de platter bedoel ik) en vrijwel meteen daarna draait 'ie weer op constante snelheid. Doe hetzelfde op een 'kloon' en het duurt 1 of zelfs 2 maten voordat de snelheid weer constant is. Hetzelfde geldt voor afremmen en weer op snelheid komen.

Geluidskwaliteit staat zonder enige twijfel hoog op de lijst van eisen/wensen.

[Edit: even een hele grove spellings'fuot' aangepakt.]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Idd de de torque is het belangrijkste en daarna komt de rest. En als je een mgnetisch aangedreven draaitafel hebt zoals Technics Vestax en Numark dat doen dan zit je goed.
Deze platenspelers hebben namelijk de hoogste kracht qua opstarten en afremmen van de platter Hierbij staat de vestax bovenaan met 2,1 NM/cm2 en dan komt de Numark met 1,95 en dan de technics met 1,8 (komt uit een engels blad waar maandelijks dj gear in word getest dus lijkt me wel betrouwbaar).
De vestax en numark werken met 1 magnetische ring onder de platter en technics met 3 armen volgens mij maar dat weet ik niet zeker aangezien ik nog nooit een technics uit elkaar heb mogen slopen.

Het gaat hier wel om de high torque motoren van de diverse merken en deze schelen ook niet veel qua prijs met elkaar (liggen voor zover ik weet binnen een marge van 1000,-) waarvan de vestax het duurst is en de numark het goedkoopste.

Dan komt het geluid waar wederom de vestax het best scoort en de technics en numark zo'n beetje hetzelfde zijn (verschil is 1 tiende per weet ik veel wat)

En volgens mij zit ik zo wel aardig goed maar nu vraag ik me 1 ding af -> als de vestax en numark zo goed uit de test komen waarvoor heeft dan iedereen een technics? (oke ze zijn errug goed maar de tests wijzen uit dat die andere high end draaitafels ook oké zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 26 juni 2001 16:42 schreef Reind het volgende:...En volgens mij zit ik zo wel aardig goed maar nu vraag ik me 1 ding af -> als de vestax en numark zo goed uit de test komen waarvoor heeft dan iedereen een technics? (oke ze zijn errug goed maar de tests wijzen uit dat die andere high end draaitafels ook oké zijn)
Dat noemen ze "markt penetratie" ... Vrijwel iedere club/disco/partytent/enz. heeft ... je raadt het al: SL12x0's staan. Technics was de eerste op de markt voor wat betreft de DJ markt. Het is op zich wel prettig als er overal hetzelfde type draaitafel staat, waar je ook draait, welke tent/club heeft dezelfde draaitafels staan.

Daarom gaat het gros nog steeds voor de Technics, het is bekend terrein voor vrijwel iedere DJ.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
In londen heb ik trouwens tijdens mijn platen strooptocht wel een paar numarks en vestaxen gespot dus er zijn wel mensen die net zoals ik voor iets anders kiezen.

Maar je hebt idd gelijk al merk je het verschil amper hoor technics/numark. Bij die vestax merk je het verschil wel (lijkt net of er een shovel de platter aan staat te drijven zo sterk is die motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15967

hmm wist wel dat de numarks iets krachtiger was dan technics, maar de vestax nog meer dus. Maarja lijkt me ook begrijpelijk.

De reden waarom ik technics heb ja.. paar jaar terug was er natuurlijk alleen maar technics en dan hoop je gewoon later ook een te kopen. Toen ik ze kocht wist ik wel dat de vestax beter was (numark had ik toen nog nooit gezien) maar ik denk toch dat ik uiteindelijk voor de technics gegaan ben voor het uiterlijk. Wou ook perse de 1200, geen 1210. Ik vind de technics gewoon lekker mooi strak (letterlijk dan) lekker kaal (hmm lijkt wel of ik over vrouwen praat.. maarja.. het zijn ook 2 schatjes :) ) Heerlijk mooi grijs.. Het is inderdaad niet het beste meer, maar het werkt daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

het is wel allemaal cool om te weten hoeveel Newton hij per meter trekt enzo,

maar als je zoiets niet zou weten, zou je het dan ook zo vinden?
Als je zou DENKEN dat Technics bijv de beste TT's maakt, zouden anderen automatisch al voor je afvallen, ook al heb je op gedraait en is er weinig verschil, toch zal volgens je gevoel die tafel kutter zijn de technics.

net zoiets als processors, wel gaaf en cool dat ie 400Mhz is overgeklockt, maar als je niet zou weten dat ie 400Mhz was overgeklockt, zou je het dan merken?
ik denk het niet, en die 5 frames extra bij Quake3 merk je ook niet als je voor de fun speelt en niet voor de fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nee daar heb je helemaal gelijk in maar het ging er nu ff om waarom iedereen alleen maar technics wil en niks anders op een paar mensen daar gelaten dan.

Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeuren al gaan een hoop mensen met de massa mee en vinden ze de rest dan kut.
Ik heb ook technicsen gehad en ik dacht eerst ook zo maar toen ik de numarks kocht dacht ik gauw anders. Nu zou ik wel vestaxen willen maar ik wil ze niet zo graag dat ik mijn numarks ervoor in zou ruilen.
Enne rotzooi word toch niet meer gemaakt op de high end markt dus een miskoop zal je niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

http://www.go2quality.com/dj/menupages/NUMARK_TT_MENU.html

299 dollar * 2,61 (zal ws wel weer hoger liggen)
is toch onder de 1000 piek

(numark TT1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
In de states waar dat ding gemaakt word ja!

Enne de TT1 is een oud model -> is nu de TT2 met 20% pitch e.d en die kost bij attalos 1399,-

Hier in nederland is alles duurder, je kunt die zooi beter in duitsland halen. Scheelt je zo 2á300,- en dat al gouw weer een stuk of 10 platen. Tel uit je winst

Ik heb trouwens voor die TT1 2jaar terug 1299 moeten betalen en toen koste de technics 1349 bij attalos. De vestax pdx 2000 was er toen nog niet maar wel de eerste versie met rechte toonarm (was toen gelijk met stanton de eerste die dat toepaste) en die koste toen 1449,- allemaal ex btw volgens mij.

Ik denk dat ik ook maar is een platenspeler ga bouwen. Lijkt me lekker beuren tegenwoordig voor die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

Muggie

8 pm

Op dinsdag 26 juni 2001 18:23 schreef Reind het volgende:
In de states waar dat ding gemaakt word ja!

Enne de TT1 is een oud model -> is nu de TT2 met 20% pitch e.d en die kost bij attalos 1399,-
www.feedback.nl : TT1 voor 800 en de TT2 voor 1300. Ik neem aan dat dat inclusief BTW is.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op dinsdag 26 juni 2001 19:27 schreef Muggie het volgende:

[..]

www.feedback.nl : TT1 voor 800 en de TT2 voor 1300. Ik neem aan dat dat inclusief BTW is.
nee dat is de tt100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ohw ja nog een vraagje

is tonar american DJ
want beide (of het is hetzelfde bedrijf)
verkopen de bananas onder 'bananas'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker.

zal ff doosie opzoeken van tonar bananen.

Euhm ff een edit in dit bericht -> Je gelooft het of niet maar tonar is nederlands!!! Zit in Amersfoort schijnt, Staat tenminste op het doosie van de naald

Oh iemand nog bananen kopen? Ik blijf namelijk toch maar bij de stantons (ietsje sterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 19:27 schreef Muggie het volgende:

[..]

Is idd de tt 100 en die mist het goede motorgedeelte wat in de TT1 is gekomen en later mee is gegaan naar de TT2 heb ik me laten vertellen + dat lcd daar beleef je het mee schermpie

Enne die vestax is wel heel aantrekkelijk geprijst bij feedbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op dinsdag 26 juni 2001 22:03 schreef Reind het volgende:
Volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker.

zal ff doosie opzoeken van tonar bananen.

Euhm ff een edit in dit bericht -> Je gelooft het of niet maar tonar is nederlands!!! Zit in Amersfoort schijnt, Staat tenminste op het doosie van de naald

Oh iemand nog bananen kopen? Ik blijf namelijk toch maar bij de stantons (ietsje sterker)
hmm waarom verkopen veel winkels
american DJ bananas
Tonar bananas
? of is er geen octrooi aangevraagd voor die naam.

en een elektronicazaak hier in de buurt heeft wel verdacht veel naalden van tonar (niet voor dj gebruik, gewoon voor 'normale' platenspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zou het niet weten maar ik zal het morgen ff vragen als ik in de zaak ben waar ik altijd zulke zooi haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Misschien is het een soort "aspirine-kwestie"...

Een naam die ooit door een merk is verzonnen is verbasterd tot naam voor het produkt. Het verbasat me neits dat iedereen het over banana-naalden heeft, of hier nou patent op zit of niet. Het is gewoon een aanduiding van de twee verschillende soorten naalden, die tonar mooi heeft weten te formuleren, en die nu door de verschillende fabrikanten en winkels gebruikt wordt. Waarschijnlijk niet in officiele produktnamen ivm copyright en image problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 06-06 13:19
Op dinsdag 26 juni 2001 03:59 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Niet flauw bedoeld, maar het Drive in, dus met maar een N in In, anders zou het een rijdende herberg (=inn in het Engels) zijn.

Maak je niet druk, die fout maken zooooo veel drive in's :) (maar het staat zo lomp)
ok thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 juni 2001 23:40 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Misschien is het een soort "aspirine-kwestie"...
Mee eens, wij noemen dat soort elementen ook altijd banaantjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb idd vaak gezien/gehoord dat ze de ortofon (Damn hoe schrijf je het)
bijv de DJ pro silver

zilveren bananen noemen

maar bij tonar zie je echt een banaan erop,
en bij sommige online winkels zag ik 'american DJ bananas, ook met een banaan erop' (kan sites niet meer vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Je schrijft Ortofon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

toch goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand bij Schreeven lulde dat zo'n Gemini meer torque had dan de Numark TT1 (Reind, reageer!)

Die Numark leek me wel cool, maar ik ga toch niet binnen afzienbare tijd een nieuwe platendraaier kopen.

PS. Bananen zijn stoer, maar ik heb een Stanton >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wilde eigenlijk de specs van de gemini's erbij halen maar ik kom niet op de site!! wazig, er staat een knop ENTER maar die kan je niet aan klikken...
anyway de Numark TT2 heeft 2.2 kgf.cm koppel, 'k geloof dat de TT1 en 2 motorisch bijna hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Yepper de Yeppersma, het motor gedeelte van de TT1 en TT2 is precies hetzelfde het enige wat ze veranderd hebben is het pitch percentage -> TT1 = 10% en de TT2 = 20%
En ze hebben de kleur veranderd en die is lelijker geworden al zeg ik het zelf. Die van mij is namelijk champagnekleur en dat is echt mooi om te zien. Al heb je weinig aan de kleur maar als een reden zoekt om te moeten kiezen uit verschillende platenspelers dan kun je zoiets nog altijd gebruiken.

Enne ga dat ff nachecken van die gemini's want het zouden de eerste zijn met een hogere torque op de platter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Shit hij heeft gewoon ook 2,2 g/cm torque op de platter die gemini en dat is precies hetzelfde als de Numark. Nou had ik dat nie verwacht want ik heb vorige week op zo'n ding mogen draaien in een zaak waar ze gemini e.d verkopen en daar vond ik um nog al slapjes aanvoelen qua motor en toonarm.

Ik zou trouwens voor de vestax pdx 2000 gaan als ik jou was want dat is echt een wereld platenspeler al is het wel ff wennen aan al die knoppies (er zitten er nog meer op dan op mijn TT1) en hij kost maar 1350,- feedback. ipv 1600,- ofzo. Believe me aan die vestax kan geen platenspeler tippen op dit moment omdat hij o.a een systeem heeft waardoor het bijna onmogelijk is dat de plaat over slaat. En hij ziet er mooi uit, wat wil je nog meer.
Al kun je die TT2 ook wel gaan kopen hoor of een technics bijv want het gaat er toch om wat jij het fijnste vind. Gewoon ff overal langs gaan en overal gaan testen dan word je het wijste.
Die TT100 is trouwens ook niet slecht hoorde ik al vind ik dat je beter een honderd of 4 bij kan leggen voor de TT2. of gewoon een technics kopen als je mee wilt met de grote groep mensen die al een technics heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 juni 2001 22:38 schreef Reind het volgende:
Die TT100 is trouwens ook niet slecht hoorde ik al vind ik dat je beter een honderd of 4 bij kan leggen voor de TT2. of gewoon een technics kopen als je mee wilt met de grote groep mensen die al een technics heeft.
ja maar dan moet je wel 2*400 piek bijlappen :( Ik heb zin in Vestaxen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Daar zou ik ook voor gaan als ik nieuwe moest gaan kopen, maarja die numarks willen het loodje maar niet leggen en ze bevallen me prima dus waarom zou ik eigenlijk nieuwe kopen.

Enne Mries dan verkoop je je technicsen en koop je toch vestaxen. Denk dat jij dezelfde reden hebt om het niet te doen als mij, maar het zou een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Och, ik ga toch voorlopig nog geen draaitafels kopen.

Eerst een mengpaneel en een goed keyboard/synthesiser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Why geen platenspelers maar een synth/keybord? Of vind je muziek maken leuker?

Maak ff een goede 2 step plaat zodra je die zooi hebt, Er komt namelijk veel te weinig uit deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha, Reind... wat heb je toch een grote mond... Maak "ff" een plaat! Je maakt een plaat echt niet in twee tellen (nee, dit keer geen DJ Jean flame :+ )

Maar goed, laten we het met een knipoog bekijken he. ;)

Wanneer komt dat enige echte GoT DJ topic nou? (MODJES!!!!! :) )
Zou ook goed zijn voor de continuiteit, immers de DJ's zijn laat thuis en posten ook laat (like me). Dussss is er dan 's nachts ook wat te doen!

M'goed, veel plezier met het gekeuvel wat je wel en niet moet doen, ik heb er weer een geslaagde schnabbel op zitten, morgen verder!

(Godver, moet nu gaan pitten anders ben ik morgen doodmoe, maar ben nog veel te wakker.... Wat doen jullie daar ei'k tegen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tell sell kijken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja heeft iemand ervaring met de Stanton draaiers, STR8-60/80? Hebben ook zo'n rechte arm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 29 juni 2001 10:42 schreef Mries! het volgende:
tell sell kijken natuurlijk :)
:) Ken ze allemaal al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daarom, en dan denk je van, shies ik ken ze allemaal al, kan beter naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 28 juni 2001 22:09 schreef Reind het volgende:
Maak ff een goede 2 step plaat zodra je die zooi hebt, Er komt namelijk veel te weinig uit deze dagen.
Komt omdat 2Step meer een modegrill is.. Heeft het een tijdje heel goed gedaan maar het wordt nu weer een stuk minder.. Hoop niet dat het helemaal verdwijnt want ik vind het wel leuk om naar te luisteren af en toe.. Maar 2Step, nee tis niet mijn muziek.. Draaimuziek that is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op vrijdag 29 juni 2001 10:56 schreef Mries! het volgende:
Oh ja heeft iemand ervaring met de Stanton draaiers, STR8-60/80? Hebben ook zo'n rechte arm...
die stantons hadden toch een digitale output?
(geen idee waar je die voor nodig hebt, tenzij je echt platen luisterd en niet mixt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tsja, 2 step... Echt helemaal niet mijn stijl, heb je een lekkere beat te pakken, komt er weer zo'n nare break (boem tak, takkerdertakkerde boem).

Laat mij maar lekker met progressive en groovy club bezig zijn, kan ik veel meer mee! :)

Maar goed, ik ga maar weer mijn zooi pakken, weer een feestje vanavond (rieleeeexxxx, van zes tot twaalf, is dus heewl easy de knaakjes binnenhalen. Bedrijfsfeest, dus geld zat 8-) )

Morgen een echt leuke gig, dus ik spreek jullie zondagnacht wel weer!

Heren DJ's (zitten er hier ook meissies tussen die draaien ei'k?) keep 'em in the groove!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 28 juni 2001 22:09 schreef Reind het volgende:
Why geen platenspelers maar een synth/keybord? Of vind je muziek maken leuker?

Kijk, ik heb een Technics SL-D3, en die heeft mij niets gekost (op de stantonnetjes na dan *D), en ik heb mijn hele leven al muziek gemaakt.

Keyboarden is gewoon cool (ik ben gigantische buttonfreak), en ik zit ook in een band.

Platenspeler heb ik al, en daar kan ik tijdelijk mee aan de slag. Eerst de synthesiser, dan het mengpaneel en dan evt. een goede draaitafel.

O, ja, ik zal dan wel ff en goede 2-step plaat in elkaar draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29221

Als je echt die-hard dj wil zijn, moet je echt gewoon platen gaan draaien.
2 technics SL1200 mkII
en een mengpaneeltje: Gemini 676 Pro

Dan kan je pas echt beginnen. Een vriend van mij is DJ, en hij heeft dit thuis staan (samen met wat andere dingen (synthesizer, enz.)
Nou moet ik eerlijk bekennen dat het de grootste kick is die er bestaat als je een plaat zonder dat andere mensen het merken in een andere plaat over kan laten lopen.

Hardhouse Rulezzzzzz!!!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 03:54 schreef MisterDon het volgende:
Hahaha, Reind... wat heb je toch een grote mond... Maak "ff" een plaat! Je maakt een plaat echt niet in twee tellen (nee, dit keer geen DJ Jean flame :+ )

Maar goed, laten we het met een knipoog bekijken he. ;)
Idd was met een knipoog bedoeld. Enne 2 step is idd ff een modesoundje geweest om het maar ff zo te zeggen en het is nu gelukkig weer wat minder geworden. Behalve in engeland natuurlijk dan, daar blijft het aardig op een bepaald punt steken en worden er nog redelijk veel platen gemaakt die helaas niet naar nederland toe komen.
Maar daarvoor hebben ze die pond over de noordzee uitgevonden en ik ga dus volgende week een keer naar londen samen met een maat van me om platen te kopen (vakantiegeld gebeurd en aangezien ik dit jaar niet op vakantie ga kan het makkelijk een keer)

Oh en die stantons zijn ook wel oké en kosten ook bijna niks vergeleken met de vstax numark en technics. Denk alleen niet dat ze hetzelfde systeem op de platenspelers hebben zitten zoals vestax dat heeft (ben de naam ff kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 13:58 schreef MisterDon het volgende:
Tsja, 2 step... Echt helemaal niet mijn stijl, heb je een lekkere beat te pakken, komt er weer zo'n nare break (boem tak, takkerdertakkerde boem).

Laat mij maar lekker met progressive en groovy club bezig zijn, kan ik veel meer mee! :)
Lekker grooven daar houd ik ook wel van en dat draai ik zo af en toe ook heel errug graag net als deephouse.

Deze plaat moet je trouwens ff checken mocht je hem nog niet hebben -> Boris Dlugosch with Roisin Murphy (zangeres mollokko) met Never enough van het Peppermint Jam label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 01-06 18:55

DJT

En wat dacht je van 'The Static Revengers' of 'Roger Sanchez - Another Chance'...gegarandeerde zomerhitjes (vooral de laatste)!!

Ook erg goed is BranVan 3000 (in het bijzonder de 2-STEP mixes - (Go Reind!!))

/typo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Idd errug goede plaat die van bran van 3000 alleen heb ik de 2 step remix nog niet -> ff zoeken dus dinsdag als ik platen ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 29 juni 2001 17:31 schreef DJT het volgende:
En wat dacht je van 'The Static Revengers' of 'Roger Sanchez - Another Chance'...gegarandeerde zomerhitjes (vooral de laatste)!!

Ook erg goed is BranVan 3000 (in het bijzonder de 2-STEP mixes - (Go Reind!!))

/typo/
Jaaa, zekers!

Roger Sanchez liet vannacht de vloer weer lekker vollopen.

Als je het mij vraagt een van de grote kanshebbers om zomer(club)hit '01 te gaan worden. Vooral de mix die heel traag begint is geniaal. 8-)

En nu gaat de DJ maar eens slapen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt toch wel naar tell sell gekeken?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Eehhh... er draaide een hele interessante tell sell aflevering aan de binnenkant van mijn oogleden af. Is dat ook goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ging zeker over een fantastiese hypermoderne CD speler met 290 nieuwe functies en 305 effecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 01-06 18:55

DJT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 01 juli 2001 16:32 schreef Mries! het volgende:
ging zeker over een fantastiese hypermoderne CD speler met 290 nieuwe functies en 305 effecten :)
Hahaha, ja inderdaad, de nieuwste Numark!

Nog een feestje en hij is wel binnen denk ik! :)

Ow, wel grappig... Gisteren kwam er een meisje naar me toe met een CDtje, of ik daar een paar nummers van wilde draaien. Ik kijken, ARGH... K-otic!!!!

M'goed, dat meisje dr ouders betaalden dikke duiten voor dat feest, dus ach... vooruit dan maar. Ik stop die CD in mijn speler (die nooit ergens problemen mee heeft, ook al zijn het 16 speed gefikte CD's)... deze wilde hij dus echt niet pakken! :)

Mijn speler heeft helemaal mijn smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Gelukkig hebben ze die functie ook op die nieuwe numark gezet. ;) Enne gelukkig komen die K-otic nummers niet op vinyl uit dus ik zit safe. :)

Hahahaha maarre mr don jij draait dus op allerlei soorten feesten begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol speciaal voor Reind laat ik een beperkte oplage van MP3 -> vinyl zetten van K-otic :)

DJT, het clubcharts forum is idd wel aardig :) past een stuk beter bij me dan het licht en geluid forum die ik getipt kreeg, dat zijn toch meer drive-in en PA lui..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oké je mag die K-otic versie wel laten persen maar zet dan op de andere kant ff dat nummer van shola ama - Imagine aangezien ik hem nog nergens heb kunnen vinden :'(

Hoef um toch niet te draaien dan hé die K-otic nummers? Het is al errug genoeg om ze te hebben en ik denk dat je je eigen mooi voor *** zet als je die op een feest draait. En je zal wel 3 weken later wakker worden op zo'n akelig witte afdeling in het ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Yep, ik draai op echt alle soorten feesten die je ongeveer kunt verzinnen.

Zaterdag was een feestje van een paar meisjes (met extreem lekkere vriendinnen 8-) ) die een feestje gaven omdat ze ooit jarig waren geweest.

Mijn god, ik kwam aan bij het adres... een kast van een huis, een tuin waar je zo 3 voetbalvelden in had kunnen aanleggen. Daarin een tent met podium voor de band en mij. :) Al die lui stonden lekker te chillen met een roseetje in hun handen op mijn groovy setje.

Vrijdag een feest aan het strand in een tent voor een bedrijf. (is altijd lekker knaken pakken, bedrijven weten echt niet wat een DJ kost voor een avondje lijkt het! Bovendien zorgen bedrijven er vaak voor dat alles tot in de puntjes is verzorgd, een tijdje geleden had ik er een van Heineken... niks te klagen hoor!)

Verder heel vaak feesten van studentenverenigingen. Meestal erg leuk om te doen; mensen met een bakkie op zijn snel blij en !!! in Amsterdam vinden ze het niet meer leuk om de standaard dance classics shit te horen, dus vaak lekker clubben :) !!!

Dan zijn er nog de weekjes in de wintersportoorden (ValThorens, lekker in Le Monde staan draaien = betaalde vakantie!).

En om het af te sluiten, de overige feesten als een trouwerijtje van mensen die het wel gezien hebben met cover bandjes.

Natuurlijk jammer dat ik nog steeds niet goed tussen de echt grote feesten zit, maar het is zekers ook leuk om op kleinere feestjes te knallen.

Ik heb ook een tijdje in de C**lD**n gedraaid, maar daar werd ik echt niet vrolijk van. (een minuut het ene nummer, daarna het andere...) en een tijd in een andere vrij bekende tent op het Rembrandtsplein in Amsterdam, maar dat kostte te veel tijd.

Maar zoals het nu loopt, gaat het wel lekker. Bovendien heb ik op die manier al heel wat bekendere clubs van binnen gezien (Mazzo, Escape, Ministry) en heb met wat min of meer bekende DJ's gedraaid (Michel de Hey, Erick E, Joost van Bellen, Peran en nog een paar)

Begrijp me goed, dit is geen blaatverhaal, maar gewoon om ff een idee te geven waar ik met mijn gigs mee bezig ben (als je dat wil weten dus...).

Keep the discs spinning!!!

CU, DJ Don 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 03:40 schreef MisterDon het volgende:

Natuurlijk jammer dat ik nog steeds niet goed tussen de echt grote feesten zit, maar het is zekers ook leuk om op kleinere feestjes te knallen.

Maar zoals het nu loopt, gaat het wel lekker. Bovendien heb ik op die manier al heel wat bekendere clubs van binnen gezien (Mazzo, Escape, Ministry) en heb met wat min of meer bekende DJ's gedraaid (Michel de Hey, Erick E, Joost van Bellen, Peran en nog een paar)

Keep the discs spinning!!!

CU, DJ Don 8-)
Kleine feestjes blijf ik ook gewoon het leukst vinden! *D De sfeer op die hele grote feesten is namelijk ver te zoeken soms.

Enne als je op deze plaatsen heb staan draaien en met deze mensen (tsja joost van bellen is een beetje m'n hero qua dj's)Heb mogen werken dan ben je toch al wel een heel eind. :7

Mischien als je je totaal op 1 ding ging richten dat het nog sneller ging, Maarja dan moet je de mooie dingen van het andere weer missen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

Ik wil ook wat spullen beginnen te kopen.
Ik heb eigenlijk alleen maar wat spullen voor in een huiskamer ofzo nodig. Me pa kan een veel grotere set regelen voor maar 25 piek per avond. Ik weet niet wat die set allemaal inhoud, want ik heb er nog maar 1 keer mee gedraait, en toen heb ik niet opgelet wat het allemaal was. Dat boeide me toen nog niet ofzo. Ik weet alleen dattie 25000 piek gekost heeft. Maar wat raden jullie aan????
Ik ga natuurlijk niet dat ding in mijn huis zetten voor 25 piek per avond. Ik wil wat voor mezelf kopen. Het hoeft niet al te groot te zijn, want als ik bijv. op een feest moet draaien kan ik die set wel huren voor een avond en op kleinere verjaardag feestjes kan ik wel me eigen set dan gebruiken. Dus ik wil me eigen set alleen gebruiken voor kleine feestjes en oefenen.

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Enne wat wil je gaan doen? En dan bedoel ik Vinyl of cd's? En duur of goedkoop?

Maarre zet hier je budget maar neer en er staan binnen no time een aantal setjes op deze post waar je zo uit kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben me omgepraat, dus raad ik je voor weinig geld de Magnedline Mag-10 aan.

609 gulden bij new-line http://www.new-line.nl/webshop/viewitem.asp?idproduct=67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Allen moet je bij die mag 10 wel ff de crosfader losschroeven en naar binnen drukken (weggooien is ook zo wat) want die zit op een irritante plek lijkt me en als je niet scratht is ie volgens mij ook overbodig.

Ut was in ieder geval het eerste wat ik uit mijn dateq heb gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo naar binnen drukken?

Zodat je hem niet meer kunt gebruiken ofzo?
Een XF lijkt me juist zo handig.

En BTW: waarom zou je 100mm faders willen hebben als je al gain en VU per kanaal hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja, dat wegdrukken van Xfaders vind ik ook wel een rare zet hoor, ik gebruik ze heel erg veel. Juist erg handig!

Maar het is natuurlijk ook helemaal wat je gewend bent...

Ow ja Reind, als iemand niet leuk is om mee te draaien, dan is het Van Bellen wel. Pfff.... wat een sjacherijn is dat zeg.

Veel leuker is het om met Peran (draait haast niet meer, erg jammer) of Erick E wat te doen. Met hun heb ik ook staan back-to-backen. Is toch wel het grootste bewijs dat je met CD wel degelijk goed kunt draaien...

Groot feest was dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Van Bellen chagerijnig? Zal ie wel niet op z'n vriendin gemogen hebben ofzo.

Maarre ff over die crosfader -> Ik gebruik dat soort dingen dus nooit net zoals kill switches. Ik gebruik liever de faders e.d en schroef die X fader dus ff uit het plaatje en laat hem lekker met snoertje eraan in het mengpaneel vallen. Plaatje weer terug schroeven en weg is die irri X fader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

FF kort door de bocht antwoord op de vraag in het subject van de topic:
BPM studio installeren op je PC met 5000 mp3'tjes of zo, wat mengpanelen kopen die daar mee kunnen werken...koptelefoon, goede boxen.. en eindversterker... en leren werken met deze stuff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Niet een beetje laat na 291 posts??

Maarja volgens mij zaten we na de 1é 30 posts al offtopic en zitten we dat nu nog steeds. Maarja je blijft op de hoogte in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Op maandag 02 juli 2001 14:46 schreef Reind het volgende:
Niet een beetje laat na 291 posts??

Maarja volgens mij zaten we na de 1é 30 posts al offtopic en zitten we dat nu nog steeds. Maarja je blijft op de hoogte in dit topic
Zo hoort het toch ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 02 juli 2001 14:29 schreef Reind het volgende:
Van Bellen chagerijnig? Zal ie wel niet op z'n vriendin gemogen hebben ofzo.
Hahaha, Van Bellen een vriendin? Dat lijkt me stug. Ik stond toen op dat feest te ouwehoeren met hem dat er zulke mooie meiden rondliepen, zei hij dat hij daar niet zo veel oog voor heeft...

Als er nou mooie jongens rondliepen..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

Op maandag 02 juli 2001 11:57 schreef Reind het volgende:
Enne wat wil je gaan doen? En dan bedoel ik Vinyl of cd's? En duur of goedkoop?

Maarre zet hier je budget maar neer en er staan binnen no time een aantal setjes op deze post waar je zo uit kan kiezen
-------------------------------------
Ja ik wil dus cd's (veel makkelijker te krijgen) en me budget zit tussen de 3 en 4 duizend gulden.

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Is de Joost van Bellen (de 2step and garage dj) HOMO????? Dat ga je niet menen. Zal volgende keer ff een stuk vinyl achter me tokus drukken als body protector dan maar.

Maarre ik heb vandaag ff een cheape digi camera gekocht om wat foto's mee te maken van feesten waar ik draai e.d (alle maffe momenten zeg maar)

Dit is er 1 die ik vanmiddag heb gemaakt (Foto's maken was niet mijn beste vak laten we maar zeggen)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/ReindDraaien4.jpg
Deze is bij een maat van mij op de technicsen (sta tussendoor ff sjaggie te draaien aangezien de sigaretten op waren)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/ReindDraaien3.jpg
En deze is wel weer heel errug licht genomen maarja ik zei het al ik moet dat fotograveren nog een beetje leren.

En dit is mijn Numark TT1 heel errug close
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/Numark1.jpg
Wat is ie mooi hé :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

Cool...Maar hoeveel kost dat allemaal wel bijelkaar??? als ik vragen mag *D

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

ik ga binnenkort ook 2 technics 1200's kopen, maar dan de MK2. Dat die prijs omhooggaat is niet op dat model van toepassing, geldt alleen voor de M3D, want daar is een tekort aan...

waar kan je die technics trouwens online kopen? ik ken alleen www.1200s.com
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.