How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.897 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een lading Red Bull naar binnenwerken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog 1 tip -> Word geen DJ om beroemd e.d te worden maar doe het voor de lol en wees overtuigd van je eigen kunnen anders red je het nooit
Dat is het meest belangrijke zo'n beetje, als je denkt 'ik ga even DJ worden' dan zal het je nooit lukken. Je moet er een beetje aan verslaafd raken. Je moet proberen om met eigen compo's te komen(studiowerk is imo even leuk als live optreden), en daar zul je voor 200% achter moeten staan. Probeer geen andere DJ's te imiteren. De belangrijkste concurrent dat ben je zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 17 juni 2001 10:39 schreef Mries! het volgende:
Gewoon een lading Red Bull naar binnenwerken! :)
Is vanzelfsprekend :)

Of nog beter, een caffeine pil, ben twee dagen wakker geweest daarna (en mooi draaien!!!) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat sucked want dan heb je 3 dagen daarna ongeveer net zo veel energie als een lekkende batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Valt wel mee hoor, maar al die pillenzooi is zowiezo niet goed voor een mens, als je moe bent moet je slapen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een lading Red Bull naar binnenwerken!
Ik hoorde laatst van iemand dat er in Red Bull ongeveer evenveel caffeine zit als in 10 koppen koffie.

yeah right, er zit dus evenveel caffeine in als in 1! kop koffie. Schiet dus niet echt op he, maar 't is wel lekker spul :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van iemand dat er in Red Bull ongeveer evenveel caffeine zit als in 10 koppen koffie.

yeah right, er zit dus evenveel caffeine in als in 1! kop koffie. Schiet dus niet echt op he, maar 't is wel lekker spul :9
Ik vind Redbull niet echt lekker, als je dan toch wakker moet blijven dan ga ik voor koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ach op die feesten waar ik altijd moet draaien daar lopen altijd mooie vrouwen -> en dat betekent dus wakker blijven :9~ (sorry kracht van de natuur)

oh en wat er werd gezegd over dat je nog zulke goede apperatuur kunt hebben maar niet meteen een goede dj bent -> helemaal mee eens maar het maakt het wel een stukje makkelijker in het begin want zonder apperatuur kun je ook geen dj worden.
Maar groot gelijk heb je wel met apperatuur alleen ben je er niet. Je moet meer van je platen houden dan je vriendin zeg ik altijd maar en als je zo gek bent geworden dan red je het wel

Suc6 ermee

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een tip (misschien al genoemd) probeer niet op een andere DJ te lijken qua stijl en muziekkeuze, maar probeer origineel te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:16 schreef sjef hoelenpapers het volgende:

[..]

Ik vind Redbull niet echt lekker, als je dan toch wakker moet blijven dan ga ik voor koffie!
Met een frikandel d'rbij natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:34 schreef Mries! het volgende:

[..]

Met een frikandel d'rbij natuurlijk!
Of twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Euhm ik slaap altijd in de auto als ik ergens naar toe moet (juist ik rijd nooit zelf aangezien er altijd wel iemand is die graag mee wil) en dan kom ik uitgerust aan.

En natuurlijk niet te vergeten the music keeps me alive at night.

Maarre net wat er gezegd werd -> doe gewoon je eigen ding en het komt allemaal wel goed. En als je het voor de Fame doet? nou ik wens je veel plezier want dat zal dan nog vies tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
Op zondag 17 juni 2001 12:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is het meest belangrijke zo'n beetje, als je denkt 'ik ga even DJ worden' dan zal het je nooit lukken. Je moet er een beetje aan verslaafd raken. Je moet proberen om met eigen compo's te komen(studiowerk is imo even leuk als live optreden), en daar zul je voor 200% achter moeten staan. Probeer geen andere DJ's te imiteren. De belangrijkste concurrent dat ben je zelf :)
dat is producen in de studio, en ook weer wat anders dan wanneer je live met je apparatuur op het podium staat met synths en je moduletjes enzo, dat is nog wel het gaafste, dat je met je eigen muziek de mensen helemaal gek kan krijgen

maar dat is nog een stapje hoger dan dj'en, en kost veeeeeeeel geld aan apparatuur, maar dan heb je ook wat 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje OT maar toch leuk om te melden.
Ik heb de beschikking over:
D&R Airmix (Exxact FM Dordrecht)
Afbeeldingslocatie: http://www.d-r.nl/dnrsite/products/airmix/airmix.jpg
en
Dateq BCS50 (Exxact FM Barendrecht)
Afbeeldingslocatie: http://www.dateq.nl/Images/bcs50/bcs50.gif
En als ik ooit de centjes heb ga ik deze kopen met een goeie versterker en 2 technics SL1200 mkII.
DATEQ Apollo:
Afbeeldingslocatie: http://www.dateq.nl/Images/apollo/apollo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenste ziet er wel gelikt uit.
Maar waarom DJ worden? Producen is veel wreder. Dan maak je iets wat echt van jezelf is.

/me is producer. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er wel bijzeggen dat de bovenste twee mengpanelen broadcasters zijn.... daar hoort een compressor limiter achter enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net ergens iets over huren??? Dat klonk eigenlijk best wel beter. Ik heb daar nog nooit aan gedacht eigenlijk. Ik heb een poosje beschikking gehad over een dubbeldekkercdspeler van denon, man, dat werkt verslavend. Steeds weer lekker dat cue instellen, weer gelijk zetten en mixen maar :) echt geweldig. Heb alleen het geld momenteel niet voor twee draaitafeltjes of cd spelertjes, dus huren om te testen of ik er aanleg voor heb (lukte toch wel aardig met die cd spelertjes toen) is een mooie oplossing. Wie weet hier meer over, en waar kan ik dat doen in de buurt van den haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
Op dinsdag 12 juni 2001 14:35 schreef Reind het volgende:

Dan nog 1 tip -> Word geen DJ om beroemd e.d te worden maar doe het voor de lol en wees overtuigd van je eigen kunnen anders red je het nooit
Zo is het draai al een jaartje of 10 mee in de discotheken (alround) en heb al wel gezien dat je het puur voor jezelf moet doen als je er geen lol in hebt werkt het ook niet en beroemd worden is leuk maar niet beroemd worden heeft ook zijn voordelen
trouwens koop nou geen JB's als je dan ooit een keer op een feestje staat met technics gaat het goed verkeerd
suc6 :) :) :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:23 schreef BlaxLash het volgende:
Ik las net ergens iets over huren??? Dat klonk eigenlijk best wel beter. Ik heb daar nog nooit aan gedacht eigenlijk. Ik heb een poosje beschikking gehad over een dubbeldekkercdspeler van denon, man, dat werkt verslavend. Steeds weer lekker dat cue instellen, weer gelijk zetten en mixen maar :) echt geweldig. Heb alleen het geld momenteel niet voor twee draaitafeltjes of cd spelertjes, dus huren om te testen of ik er aanleg voor heb (lukte toch wel aardig met die cd spelertjes toen) is een mooie oplossing. Wie weet hier meer over, en waar kan ik dat doen in de buurt van den haag?
Je kan bij New Line huren.
Bijvoorbeeld:
2 x Pioneer CDJ-100 + Magnedine Mag-10 mixer (inclusief kabels en flightcases) voor 85,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 16:31 schreef wizzard het volgende:

[..]

trouwens koop nou geen JB's als je dan ooit een keer op een feestje staat met technics gaat het goed verkeerd
Heb ik ooit is een keer gehad in de tijd dat er nog soundlabs op mijn zolderkamer stonden, en dan sta je mooi voo L*L maarja daar leer je van. Heb er nu geen last van aangezien er nu 2 prachtig mooie Numark pro TT1's aan weers kanten van mijn dateq staan te pronken. Tsja alles went behalve een belt-drive en daar is vast iedereen het met me over eens.
Oh en voor diegene die de foto's willen zien -> ff een paar keer terug in deze post bladeren en je komt ze vanzelf tegen. (heb ze maar ff opgezocht voor de luie mensen)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/Draaitafels.jpg

Moet trouwens ff nieuwe foto's maken aangezien hier de dateq niet opstaat

(begin wel een vast figuur (numark dominee was het hé Mries ;) ) te worden in deze post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 01:05 schreef Reind het volgende:

[..]

Heb ik ooit is een keer gehad in de tijd dat er nog soundlabs op mijn zolderkamer stonden, en dan sta je mooi voo L*L maarja daar leer je van. Heb er nu geen last van aangezien er nu 2 prachtig mooie Numark pro TT1's aan weers kanten van mijn dateq staan te pronken. Tsja alles went behalve een belt-drive en daar is vast iedereen het met me over eens.
Oh en voor diegene die de foto's willen zien -> ff een paar keer terug in deze post bladeren en je komt ze vanzelf tegen. (heb ze maar ff opgezocht voor de luie mensen)

[afbeelding]

Moet trouwens ff nieuwe foto's maken aangezien hier de dateq niet opstaat

(begin wel een vast figuur (numark dominee was het hé Mries ;) ) te worden in deze post)
Welke dateq heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 01:05 schreef Reind het volgende:

[..]

Hehe, hardcore GoT DJ's :)

Zijn nog best veel DJ's hier btw! Er moet een apart DJ gedeelte komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zou wel cool wezen ja een eigen dj e.d gedeelte. Zou ik bijv meteen ff kunnen vragen op dat forum of iemand de Shola Ama - Imagine club asylum remix voor me heeft op vinyl (wil die plaat errug graag hebben alleen is ie nergens meer te krijgen :'(

Oh en heb een dateq XTC KaKaRoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 00:26 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
Jullie hebben het nu wel over apparatuur enzo. Maar het belangrijkste van een goede dj is toch dat hij een goede set kan neerzetten. Je kunt nog zo'n goede platenspelers hebben, als je niet draaien (lees: er niet uitspringt kwa muziekkeuze) dan houdt het toch op?
Ja, maar dat kan je alleen uit ervaring leren (praten met andere DJ's helpt misschien ook wel), apparatuur kun je kopen, daar heb je geen talent voor nodig, maar alleen advies (en geld natuurlijk)

/me 3DBlaster wordt DJ én produser (en basgitarist, maar dat is bijzaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger toen ik klein was wilde ik brandweerman worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 20:10 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
het hoeft ook geen vinyl te zijn...ik draai al jaren alleen nog maar cd's(als dj dan)...ook lekker makkelijk om mp3tjes(leuke remixen) van het net te plukken...
Dan ben je ook geen echte dj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 15:00 schreef PC_verslaafde het volgende:

[..]

Dan ben je ook geen echte dj
Tuurlijk wel. Een DJ mixt songs in elkaar. Maakt toch niet uit in welk formaat die songs zijn.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee inderdaad je bent dan nog steeds wel een DJ, maar veel mensen zien een DJ als iemand met 2 Turntables en een mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erg lang naar goeie software gezocht... Sinds ik PC-DJ Red Edition gebruik van Visiosonic (www.visiosonic.com) krijg ik spontaan strakke lichaamsdelen....
Je kunt de BPM door dat programma later berekenen tot op 1/1000 bpm nauwkeurig, en de gain laten aanpassen, bpm automatisch laten sync'en, en dmv 20 cuepoint per nummer kun je hem helemaal automatisch laten mixen.
Je kunt een begin intro, begin nummer, begin outro aangeven, en hem dan bijv. begin intro player2 laten synchroniseren met begin outro player 1 en dan ook nog eens met beatsync...(snap je het nog?) lol...
Alleen blijft er weinig 'vrijheid' over... Alles gaat automatisch als je het eenmaal ingesteld hebt... ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:12 schreef -THaVinNY- het volgende:
nee inderdaad je bent dan nog steeds wel een DJ, maar veel mensen zien een DJ als iemand met 2 Turntables en een mixer.
Mensen die dat vinden zijn idd een beetje uit het stenen-turntable-tijdperk!

je bent ook gewoon dj als je met mp3/cdspelers/md kan mixen!

Ik kan het allemaal, het een wat minder als het ander, maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet zereneus genomen word als dj!?

De dj's die dat doen zijn voor mij geen dj's hoor! Dat zijn van die Vinylhappy-kijkmij-ik kan draaien met plaaten-figuren!

Volg jem nog :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent ook gewoon dj als je met mp3/cdspelers/md kan mixen!
gewoon een playlist samenstellen en op 'play' drukken bedoel je? :)

Als het niet je eigen plaatjes zijn die je draait, begrijp ik niet wat er zo ontzettend leuk aan is om DJ te zijn.

Picotto, G-Spott, enz. enz. noem maar op, die producen hun eigen tracks om vervolgens hun eigen werk aan volle zalen te laten horen, dat heeft net iets meer vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 17:30 schreef Beathoven het volgende:
Als het niet je eigen plaatjes zijn die je draait, begrijp ik niet wat er zo ontzettend leuk aan is om DJ te zijn.

Picotto, G-Spott, enz. enz. noem maar op, die producen hun eigen tracks om vervolgens hun eigen werk aan volle zalen te laten horen, dat heeft net iets meer vind ik. :)
Tja het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het toch niet echt strak als een DJ alleen maar zijn eigen plaatjes draait en die ook altijd boven-aan zet in zijn lijstje (zoals die staan in de bladen). Toch een beetje goedekope manier van reclame-maken. Niks mis mee, maar niet echt objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

key tuurlijk ben je dj..maar een echte... ;)

Met platen mixen..vind ik trouwens makkelijker dan met cd's...

Maar ja..k zal natuurlijk niet de enigste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 12:57
Op dinsdag 19 juni 2001 17:37 schreef PC_verslaafde het volgende:
key tuurlijk ben je dj..maar een echte... ;)

Met platen mixen..vind ik trouwens makkelijker dan met cd's...

Maar ja..k zal natuurlijk niet de enigste zijn
klopt hou maar eens een cd met je hand iets tegen, dat effect werkt alleen met pitchbend en dat moet ook maar goed gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Pitchbend moet maar goed gaan???

Veel doen en je kunt het (net als ik) dromen.

Maar ja, ik kan dan ook veel beter met een CD speler mixen dan met vinyl :)

(ow ja, en als iemand me nu geen echte DJ vindt.... een keer een setje mixen? Win ik! 8-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je moet het uiteraard heel veel doen dat nixen en dan leer je het vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 18:02 schreef MisterDon het volgende:
Pitchbend moet maar goed gaan???

Veel doen en je kunt het (net als ik) dromen.

Maar ja, ik kan dan ook veel beter met een CD speler mixen dan met vinyl :)

(ow ja, en als iemand me nu geen echte DJ vindt.... een keer een setje mixen? Win ik! 8-) )
Hoe de hell win je een setje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een setje winnen --> vraag maar aan alle battle turntablists hoe je zoiets wint...

Mijn definitie van een DJ:
iemand die door het draaien van muziek
-een gevoel over kan brengen
-een sfeer weet neer te zetten
-het publiek mee "op reis" nemen, met rustige, snelle, hoogte en dieptepunten

Of dit je eigen muziek, andermans muziek, platen, cd's md's DAT's, DCC's hifi-VHS-tapes zijn maakt niets uit. Ik heb het niet eens over beatmatchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

JaapvR, mooi omschreven!

(maar ik vind dat je voor dat leuke reisje wel redelijk BPM moet kunnen mixen, anders is het alsof je in een vliegtuig met turbulentie zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Beatmixen daar begin je mee en dat kan iedereen leren. Maaaaaaaaaaaaaaaaar dan komt de rest en daar houd ook het leren op en komt het gevoel om de hoek kijken. Alhoewel ik ken mensen die zelfs dat gevoel missen en toch goed kunnen draaien omdat ze de klappers draaien en dan zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, ik ken geen battle turntablists :) Ik kan me wel wat by scratchbattle dingen wat voorstellen..Maar bij beat-match-dj's zeg maar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Is het een kwestie van luisteren hoe de opbouw van een mix is, hoe de mix loopt, wat de plaatkeuze is, dat soort dingen.

Precies al die dingen waarom Carl Cox wel goed is en Jean niet! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik kan zowel met cd's als vinyl mixen maar vinyl ligt me toch echt wel ff stukje lekkerder in de hand, heb er gewoon veel meer gevoel bij en er gebeurt meer dan alleen op wat knopjes drukken zoals bij cd's, dus ziet er ook nog es wat boeiender uit... en mp3? ach ;)

check ook dit es :P http://vinyljunk.tripod.com/cdvsvinyl.html

ik zeg niet dat ik cd/mp3 dj's geen dj vindt (mp3 dat is geen disk meer dat moeten ze mp3j noemen ofzo >:)) maar mijn voorkeur gaat toch echt wel uit naar vinyl

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
In mijn ogen maakt het verschil tussen een echte DJ en een plaatjesdraaier dat een DJ goed weet op te bouwenen je daardoor min of meer meesleurt in de muziek (of het nu jou stijl is of niet). Een plaatjesdraaier draait gewoon de ene plaat naar de andere waarbij als je geluk hebt een paar overgangen in zitten van een minuut of langer, zit vaak geen opbouw in. Om met cd's te draaien hoef je niet te kunnen mixen , ze hebben hiero ook van die cd mixer's staan en die doen gewoon het werk voor de DJ , wat niet per defenitie betekent dat je geen goede DJ bent. Geef mij maar de plaat.

Damn , alweer onder een verkeerde naam gepost.

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 03:09 schreef MisterDon het volgende:
Is het een kwestie van luisteren hoe de opbouw van een mix is, hoe de mix loopt, wat de plaatkeuze is, dat soort dingen.

Precies al die dingen waarom Carl Cox wel goed is en Jean niet! 8-)
okee duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjJean, Hahahahahahahahaha..

heb je die wel eens horen mixen, sorry hoor.. maar die kan er echt nix van!

Die nieuwe Clip van 'm ook! |:(

Neeh, geef mij maar dj tiesto of dj ties-ko :P (moatje van mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk ben je ook dj als je met cd's of mp'3 mixed, maar het mooie van vinyl vind ik dat er (voor mijn smaak dan) veel meer interessante muziek op uitkomt. Ook het gevoel dat je direct 'in contact' bent met de muziek is toch wel apart. 't is ook leuk om zaterdagmiddag in de platenzaak de bakken langs te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey ik wil niet lullig doen hoor maar jullie lopen Jean af te zeiken. Oke ik vind hem ook zwaar ruk maar dan heb ik 1 vraag voor de mensen die zeggen dat jean niet kan draaien -> Waarom staat hij daar dan en jullie niet. Zo denk daar maar is over na en zeg zulk soort dingen niet zolang je er zelf niet staat want daar zet je jezelf alleen maar mee voor L*L bij andere dj's. Niet lopen zeiken over andere dj's totdat jezelf aan de top staat en zolang je daar nog niet staat dan kun je nog een hoop van de mensen leren die volgens jullie zwaar klote zijn, want hij staat er wel en jullie niet.

Oke ik ben het ook wel een beetje met jullie eens en jean staat ook zo af en toe wel meens K*T te draaien maar dat doet carl cox ook en die heb ik ook wel is een dj-set af zien raggen om zo snel mogelijk naar huis te kunnen. Wat betreft jean hij kan wel draaien maar doet het niet altijd en ik heb hem ooit is een keer gehoord in de Eden op Ibiza en daar stond ie gewoon supergoed te draaien.

En ik schrijf dit nog wel als anti dj jean persoon maarja tis net wat ik al zei hij staat er wel en ik durf te wedden (op een 2á3 personen uitgesloten)voor de rest van dit forum staat niemand op feesten te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ie daar staat?, hij heeft met een paar man eens een plaatje inmekaar gedraaid...dat door een slimme maatschappij laten verkopen, lekker op tmf enzo, en violla..DjJean is populair! (beetje het Starmaker Effect!)

Ken je dat nummer van Dj Jean en Peran - Let Yourself Go (op label van It Records) ??
Toen wassie nog niet populair, een paar hitjes later wel, gek is dat toch, terwijl we zolang hebben moeten w88 op Tiesto en gelijken?.. Puur en alleen omdat die niet zo verschrikkelijk commercieel zijn gegaan! (nu immidels wel meer, maar toch).

Verder zit ik 'm niet af te zeiken omdat ik niet aan de top sta en hij wel. (ik heb een beetje een afkeer voor "populaire mensen") Het feit dat er zo veel talenten zijn (wedden dat er op dit forum mensen zijn die heeel erg vet kunnen draaien!?) die die kans hadden kunnen/moeten krijgen en niet iemand waar wij van moeten geloven dat ie ALTIJD een oakley pet op heeft ;)

Dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 19:14

Reacher

oldschool

Turntable freaks geven alleen maar zo'n dom antwoord! Het gaat om de mix die je maakt niet om de spullen die je gebruikt.

ER WORD ALTIJD NAAR HET EIND PRODUCT GEKEKEN

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op maandag 18 juni 2001 16:31 schreef wizzard het volgende:

..trouwens koop nou geen JB's als je dan ooit een keer op een feestje staat met technics gaat het goed verkeerd
Euhm.. waarom is dat? Ik heb hier 2x een Soundlab, die directdrive (blabla32 ofzo heetie.). En daar kannik het wel op.

Is het dan niet juist zo dat je het op Technics alleen maar beter kan? If nog --> Leg even uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of je o.a. mij bedoelt, phantasma maar kan je dan ff zeggen WAT je dan dom vind aan mijn post enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op woensdag 20 juni 2001 11:44 schreef Flipke het volgende:
Waarom ie daar staat?, hij heeft met een paar man eens een plaatje inmekaar gedraaid...dat door een slimme maatschappij laten verkopen, lekker op tmf enzo, en violla..DjJean is populair! (beetje het Starmaker Effect!)

Ken je dat nummer van Dj Jean en Peran - Let Yourself Go (op label van It Records) ??
Toen wassie nog niet populair, een paar hitjes later wel, gek is dat toch, terwijl we zolang hebben moeten w88 op Tiesto en gelijken?.. Puur en alleen omdat die niet zo verschrikkelijk commercieel zijn gegaan! (nu immidels wel meer, maar toch).

Verder zit ik 'm niet af te zeiken omdat ik niet aan de top sta en hij wel. (ik heb een beetje een afkeer voor "populaire mensen") Het feit dat er zo veel talenten zijn (wedden dat er op dit forum mensen zijn die heeel erg vet kunnen draaien!?) die die kans hadden kunnen/moeten krijgen en niet iemand waar wij van moeten geloven dat ie ALTIJD een oakley pet op heeft ;)

Dus..
dat jean commercieel is gegaan... tsja (trouwens die 'hits' die hij heeft uitgebracht staan alleen maar op zijn naam, de jongens van de klubbheads zitten achter de productietafel, jean zegt 'ok' en zijn naam wordt erop geplakt) maar draaien kan ie zeker wel.. hij is ook nog NL kampioen dmc mixen geweest dacht ik, kan jij dat ook? :P

*Ener-G wou dat ie technisch zo goed kon draaien als jean, maar dat commerciele hoeft allemaal niet*

en ik sta zo hier en daar weleens op een feestje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
OK, leuk allemaal, maar waarom zou je niet met Technics kunnen mixen als je minder gewend bent? Andersom lijkt me logisch, maar op een Technics kaniedereen het toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh en heb een dateq XTC KaKaRoT
Hoe issie? Heb alleen de Dateq Apollo mogen aanschouwen bij Correct... De xtc heb ik nog nooit gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey wacht ff ik zeg niet dat als je een soundlab hebt dat je niet op technicsen kan draaien. Das bullshit natuurlijk maar wat wel zo is is dat als je op een technics gaat staan draaien je het verschil wel degelijk merkt en de 1 gaat er moeilijker mee om als de ander. Zelf heb ik 2* de numark pro tt1 en daarbij merk je geen verschil vergeleken bij de technics (die fucking numark heeft alleen wel een sterkere motor) En dat verschil merk je wel bij een sounlab of reloop o.i.d

Verder het verhaal jean -> Respect hebben voor mensen is niet zo slecht hoor!!!! Voorlopig verdiend hij zijn brood ermee en zitten wij nog op dit forum over hem te discuseren of ie nou wel of niet goed is.
Hij staat er en wij niet en of hij nou de juiste mensen achter hem heeft staan of niet dat doet er niet toe. En als je goed kan draaien dan komt het vanzelf -> Ik ben nou een jaar of 8 bezig en ik ben toevallig net voor een week of 3 terug in aanraking gekomen met een agency die me graag willen hebben. En die mensen heb je nodig om te komen want het is 1 groot ons kent ons verhaal.

Oh en ik vind jean ook kut draaien maar hij staat er wel en als je er eenmaal staat dan verdien je respect want het is gewoon fucking moeilijk.

Wat word dit trouwens een allejezus grote post. Begon met een advies over draaitafels en het eindigd in een discussie -> Is cool en helemaal niet verkeerd eigenlijk en als we nog ff zo doorgaan komt het dj forum er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.attalos.nl/main/shop/fotos/dateq-xtc.jpg

KaKaRoT ik stel je voor de dateq XTC

Perfect mengpaneel alleen een beetje heel errug duur. (tsja ik had mazzel en heb um gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
1500 piek toch?
valt op zich nog wel mee

dateq LPM 7.2 is ook leuk, maak van die 1 dan maar een 2 of een 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
1500,- piek valt wel mee?????? Nou sorry wat voor werk doe jij? (wil ik ook wel kunnen zeggen)

Maar hij is het idd wel waard en dan valt het ook nog wel mee alleen zou ik het zo ff 1-2-3 niet op tafel kunnen leggen.

Oh en die lp-m kost 3595,- valt al helemaal niet mee eerlijk gezegd al zou ik um graag hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking_Deejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 08:29

Tweaking_Deejay

www.dj-erik.nl

Leuk hoor zo'n topic, maar euhhh zijn er hier ook dj's die [ net als ik ] niet mixen? Ik draai al ongeveel 16 jaar in allerlei discotheken en draai zo'n beetje alles. Er zijn ook discotheken waar je bijvoorbeeld metallica, britney spears, Jennifer Lopez, klubbheads en U2 kunt draaien [ om maar een paar uitersten te noemen.... ] :):):)
Maar goed, even on-topic:
apparatuur die mij goed bevallen:
- Technics 1200 MKII
- zo'n beetje alle dateq mixers
- voor cd's: Denon dubbeldekker of de Pioneer cdj100s

"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ja hoor ik draai op verscheidene feesies van het groenhorst college -> m'n oude school en dat is best wel lache omdat je dan iedereen nog is ziet. Enne heb samen met een maat van me een eigen radio programma (zie sign onderin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Datex XTC kost anders zo'n 2500 gulden. geen 1500. Overigens mag het wel _heel_ goede kwaliteit, en gebruiksbvriendelijkheid hebben. Maar toch blijf ik kiezen voor de Kaoss KM2 Korg mixer.. dat kaoss gen2 padd is nu eenmaal extreem cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh een XTC kost bij g&l F 1.445,00
en bij anderen ook zo rond de 1500 hoor...
en ja dat is incl. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Laatst online: 11-09 17:38
Als je 2500 betaalt voor een XTC wordt je zwaar opgelicht...

Alhoewel de Technics sl1200 de laatste tijd ook steeds duurder zijn geworden, heb ik ze nog gekocht voor 999 per stuk, nu waren ze (in dezelfde winkel!) al 1399!!! En dat in nog geen twee jaar tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zo'n beetje 1000,- te zwaar opgelicht als je die dateq xtc voor 2500,- hebt zien staan

Oh en ik heb al technicsen zien staan voor 1559,- en een vestax die eerder 1299,- koste voor 1499,- En die numark pro TT1 die ikzelf heb kost nu 1399,- terwijl ikzelf er een paar jaar terug 1100,- voor heb betaald (ze waren toen net iets duurder als de technics alleen kwam dat omdat ik moest wachten voor technicsen omdat ze toen niet leverbaar waren en toen maar de Pro TT1 heb gekocht en er nog geen minuut spijt van heb gehad ;) ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat de overheid subsidie op draaiers moet geven, iets van culturele ontwikkeling ofzoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een speciale school met normale vakken alleen dan betrekking op draaitafels. *D

Dus met handvaardigheid is je eindproject een dubplate maken.
Bij zo'n naaivak moet je je eigen slipmat maken
Techniek moet je je huidige draaitafel (die bij je boekenpakket zat) beetje ombouwen naar je eigen wensen (grasmaaier moter erin ofzo :) )
Engels en Nederlands, met het verschil dat je bij Engels met Engelse teksten je mondeling inelkaar moet scratchen)
Scheikunde mag je je eigen soort vinyl uitvinden
Met gym een soort coopertest, zoveel mogelijk platen mixen in 12 minuten

hmm kan nog wel ff doorgaan, misschien wel een goed idee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 21 juni 2001 20:49 schreef Kaos het volgende:
Of een speciale school met normale vakken alleen dan betrekking op draaitafels. *D

Techniek moet je je huidige draaitafel (die bij je boekenpakket zat) beetje ombouwen naar je eigen wensen (grasmaaier moter erin ofzo :) )
Engels en Nederlands, met het verschil dat je bij Engels met Engelse teksten je mondeling inelkaar moet scratchen)

En bij godsdienst alleen maar naar reli-house luisteren zeker... No thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 20:55 schreef MisterDon het volgende:

[..]

God is a DJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op woensdag 20 juni 2001 23:52 schreef Reind het volgende:
1500,- piek valt wel mee?????? Nou sorry wat voor werk doe jij? (wil ik ook wel kunnen zeggen)

Maar hij is het idd wel waard en dan valt het ook nog wel mee alleen zou ik het zo ff 1-2-3 niet op tafel kunnen leggen.

Oh en die lp-m kost 3595,- valt al helemaal niet mee eerlijk gezegd al zou ik um graag hebben :9~
met valt wel mee bedoel ik> in vergelijking met de rest van de lijn van dateq :) alhoewel ik twijfel er nog over om een xtc'tje aan te schaffen binnenkort, het enige nadeel vind ik die ellenlange faders, ik werk liever met wat kortere faders
maar ach.. alles went :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kijk ik vind die lange faders nou heerlijk en dat is nou het verschil van smaak.

Daarom zijn er ook nog goede alternatieven voor die dateq-> zie post van mij over de vestax pmc170 A (staat volgens mij op blad 5 of 6 van deze post) en die heeft maar 60mm faders en is gewoon een heerlijk mengpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 20:55 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Heb ik er wel voor over hoor. Alleen zou het draaien dan niet gaan vervelen................

Nehhhhhhhhhhhhhh draaien gaat nooit vervelen dus kom maar op met die school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

die lange faders van 100mm zijn meer voor clubs (clubmuziek)
en die 60mm of 62mm (weet niet meer) zijn voor die scratch/battle mixers

als ik het goed heb dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
In 1 keer goed gezegd over die faders.

Maarre pesoonlijke voorkeur hé. Dus gewoon kopen wat je het lekkerste vind. En dat zijn voor mij in ieder geval de 100mm faders maarja persoonlijke voorkeur zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 20:49 schreef Kaos het volgende:

sign me up :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem wel heel erg knap.. Een dateq XTC voor 2500 piek. Ik ben eens ff gaan rondkijken maar voor die prijs heb ik de apollo zelfs gezien (ex btw). Ik heb gisteren ook eens met de XTC mogen draaien en ik moet zeggen dat ie zijn geld dubbel en dwars waard is! Hij draait echt superflex. Het is gewoon een gestripte Apollo. Nu zal ik toch wel doorsparen voor een dateq apollo maar toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 22:43 schreef Skate2000 het volgende:
OK, leuk allemaal, maar waarom zou je niet met Technics kunnen mixen als je minder gewend bent? Andersom lijkt me logisch, maar op een Technics kaniedereen het toch? :?
Geldt dat ook voor de SL-D3 icm. Stanton 500 AL II?

Scratchen lukt daar BTW wel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Have fun met je SL-D3 en als het je lukt om daar een uurtje mee te mixen moet je ff bellen want dan stel ik je ff voor aan die lui waar ik nu ook voor ga draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scratchen kan op zich wel redelijk met zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ja dan ken ik ook scrathen.

Have fun ermee. Enne ff demo posten hé als je wat in elkaar gescratcht hebt (hoe schrijf je skratsen eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop een amiga en speel modjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oké tis laat maar nu snap ik um nie meer -> Amiga???????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Op zaterdag 23 juni 2001 03:30 schreef Reind het volgende:
Oké tis laat maar nu snap ik um nie meer -> Amiga???????????????
Das zon oude "pc" waarmee je muziek/modjes kon maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oké en nu ga ik pleite want over een uurtje moet ik aan de bak (tsja ff draaien op een private party van lui die ik nie ken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 03:38 schreef Reind het volgende:
Oké en nu ga ik pleite want over een uurtje moet ik aan de bak (tsja ff draaien op een private party van lui die ik nie ken)
Succes ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Mja, vanavond weer eens een lekker avondje vrij.

Ook wel okee, zie je weer hoe enorm anderen het niet kunnen :)

Komend weekend lekker bezet = goed knaken pakken! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 23 juni 2001 03:38 schreef Reind het volgende:
Raar tijdstip trouwens! Private afterparty?

En scratchen schrijf je als "scratchen" >:)

Ik scratch
Jij scratcht
Hij scratcht
Wij scratchen
Jullie scratchen
Zij scratchen

(maar zij scratchen wordt natuurlijk nix; met twee handen op een plaat :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zij scratchen wordt natuurlijk nix; met twee handen op een plaat
ik scqredzjed
jij scqredzjden
wij scqredzje

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 03:11 schreef Reind het volgende:
Ja dan ken ik ook scrathen.

Have fun ermee. Enne ff demo posten hé als je wat in elkaar gescratcht hebt (hoe schrijf je skratsen eigenlijk)
Ik kan er helaas nog helemaal niks van (ik heb nog geen mengpaneel aangeschaft, maar dat ga ik deze maand doen)

Mijn mix wil je (nog) niet horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat dacht ik ook altijd tot ik een keer in de platenzaak platen stond te luisteren en aangezien er niemand verder in de zaak was ze maar aan elkaar ging mixen.-> Gevolg was dat ik mensen aan me kop had zeuren met vragen van waar draai je e.d .......
Dag middagje rustig platen kopen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe cool, hebben ze in die zaak gewoon een DJ setup staan!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Laatst online: 11-09 17:38
In de meeste zaken hebben ze toch echt alleen losse draaitafels staan...
Lijkt me wel gaaf om gelijk ff je mixkunsten te laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

In de betere platenzaken staat toch altijd wel een kleine setup hoor.

Alleen vaak aan de verkeerde kant van de toonbank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zondag 24 juni 2001 18:58 schreef MisterDon het volgende:
In de betere platenzaken staat toch altijd wel een kleine setup hoor.

Alleen vaak aan de verkeerde kant van de toonbank...
dan is het geen betere platenzaak ;)

meestal als het rustig is en je hebt relaxte mensen in de zaak staan dat je er wel ff achter mag, dat zie ik bij de mid-town nog niet gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 12:57
als je niet weet wat je wilt cd of vinyl dan moet je toch eens gaan kijken naar de pioneer CDJ1000

dat is een cd-speler waar je ook echt mee kunt scratchen dus niet met een jogdail of zo'n draaiknop maar iets echter er is ook te beluisteren wat ermee gedaan kan worden kijk daar eens naar en als je het geld ervoor over hebt dan is dat het echt waard (ook al word je voor gek verklaard)

bij ons word hij ook binnenkort aangeschaft en dat zal een pracht aankoop zijn. :)

kijk hier voor de pioneer cdj-1000

en hier vor de filmpjes

geniet ervan en dan merk je wel dat het heel gaaf is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tsja vaak genoeg je akelige smoelwerk laten zien en je mag vanzelf achter die setup die aan de "verkeerde" kant van de toonbank staat.

Enne heeft iemand mij wel is gehoord bij giel beelen op 3 fm?? ben er toch 3* geweest.

Oh en het was idd een private afterparty met giga mooie vrouwen dus ik heb me eigen prima vermaakt en heb ook nog aardig knaken weten te pakken dus dat word dinsdag ff lekker uitgebreid plaatjes kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm nee :( maar heb je geen mixen op tape/mp3 ofzo voor ons :) Lekkere garage voor in de auto..meestal is dat andersom!

:P

beetje flauw de laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Mail ff je adres en ik stuur je ff wat cd'tjes op.

Eerder kon je ook nog wel is wat van napster af trekken maar zelfs mijn naam is nu geblokt :( hoorde ik laatst aangezien ze die mix niet meer bij me weg konden halen.

En zal er van de week ff 1tje gaan uploaden naar die chello acount die ik heb. Post ik hier wel ff een linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wel lomp is dat sommige mensen denken dat IEDEREEN platen kan syncen zolang ze maar technics hebben. Dat kost gewoon oefening, ritmegevoel ten tijd. zeker bij wat ingewikkelder beats [jungle/2step/hiphop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Pioneer CDJ1000 kost 3000 piek ofzo, kan je een mooie draaitafel met heel wat vinyl kopen :)

Naar mijn mening is btw het beatmatchen het makkelijkste gedeelte, moeilijker is de timing (m.b.t. de muziekstructuur) en de opbouw van je set..Maar dat zal wel per DJ verschillen
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.