"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
2. Tiësto
3. BT (Brian Transeau, al is hij niet echt een DJ, ik wil hem gewoon een keertje ontmoeten. En hij schijnt echt heel goed te zijn met z'n live band)
Kan ik me voorstellen ... Als er ook producers bij mogen, dan graag een keer een workshop van meneer Oliver Lieb...Op vrijdag 05 oktober 2001 22:22 schreef Jurgen51 het volgende:
1. Max Graham
2. Tiësto
3. BT (Brian Transeau, al is hij niet echt een DJ, ik wil hem gewoon een keertje ontmoeten. En hij schijnt echt heel goed te zijn met z'n live band)
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Getverdegetver!!!
Heb vanavond een setje staan doen met een XTC en twee Pioneers 500s'jes. Hoe hebben ooit in 's hemelsneem die fu**ing CD spelers zover kunnen doordringen tot dat waar het om gaat (Draaien dus)?
Om te begrijpen hoe ze goed werken heb ja al een post hbo studie voor nodig, om er lekker mee te draaien magische kunsten!
Kom op zeg! De pitch bend via de draaiknop werkt zo ongeloofelijk extreem; daar is ie ook maar niet een [b]beetje[b] normaal mee te benden!
Wat een ongeloofelijk a-relaxte spelers. Ze komen niet eens in de buurt van draaien met vinyl, waar je het toch van subtiele bewegingen moet hebben. Dit is zoooo lomp!
En dan die XTC... Op zich een prima mixertje, maar helaas echt te over-engineered; knopje dit, knopje dat, maar echt relaxed mixen was er vanavond niet bij.
Nee hoor, vanaf nu weet ik het absoluut zeker! Ik draai alleen nog maar met mijn eigen lieve Numark en Intimidation; die ken ik in elk geval van haver tot gort en laten mijn skillz tot recht komen!
PS 1: Maak me nu maar uit voor prutser, ik weet nu echt waarop ik echt goed tot mijn recht kom!
PS 2: Leuf; deze had je al verwacht he?
[/afzeik, pissed-off en baal mode]
Heel simpel, op de CD afdeling heeft Pioneer wel een heel grote bek, maar Numark (en zeker de CDN88!) rulet of all marks!
Nee, maar laten we lang en kort lullen.... Als je er echt van wil leven is die rommelaar wel het schoolvoorbeeld denk ik!Op vrijdag 05 oktober 2001 18:36 schreef JumpStart het volgende:
[..]
ROTFL!
Jean: "Erhh, luister eens, voor financiele zaken zul je bij m'n manager moeten wezen."
CD mixers of vinyl mixers maakt natuurlijk in de essentie geen hol uit geloof ik. Het is alleen maar een ander medium, de techniek is vrijwel hetzelfde.Op vrijdag 05 oktober 2001 18:08 schreef JumpStart het volgende:
Nieuw Sub-draadje:
Als jij een "DJ workshop voor gevorderden" zou kunnen volgen met een professionele internationale DJ, wie zou dan bovenaan je lijstje staan ? Gewoon (nou ja!) 1 on 1, met z'n 2'en voor een paar uur achter 3 draaitafels, mengpaneel, en vooruit, speciaal voor MisterDon, CD mixers...
Wel errug leuk dat ik zo apart genoemd wordt!
Maar eens met Michiel de Hey en Erick E gaan praten dan; die zijn tenminste niet zo CD-o-foob!
het gaat uiteindelijk om de muziek, al is imho het verschil tussen draaien met vinyl en draaien met cd's net zoiets als bier drinken uit een glas en bier drinken uit een glas met een rietje, het zijn verschillende manieren maar uiteindelijk krijg je toch je bier binnen, al prefereer ik direct uit een glas ;-)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
2 MJ Cole
3 Ramsey and Fen
Van 1 van die jongens wil ik nog wel een keertje les hebben. The best of the best op 2 step/garage gebied.
Ow wie had de 1600ste post? MisterDon zeker weer
Vergeet Tiësto niet. Die draait ook met, figuurlijk dan, 2 vingers in z'n neus. En het maakt niet uit wat 'ie draait, hij wordt toch wel gevraagd.Op zaterdag 06 oktober 2001 03:28 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Nee, maar laten we lang en kort lullen.... Als je er echt van wil leven is die rommelaar wel het schoolvoorbeeld denk ik!Hij weet het wel verdomde goed te regelen, en daar heb ik toch wel een tikkie respect voor...
(Iets van die strekking heeft Tiësto zelf toegegeven tegen mijn broertje, die 'em tegenkwam in de Rhythm Import in Den Haag: "Kom op zeg, waarom draai je geen betere platen?" "Waarom zou ik?, ze vragen me toch wel.")
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik ben onschuldig!Op zaterdag 06 oktober 2001 12:07 schreef Reind het volgende:
1 Joost van Bellen
2 MJ Cole
3 Ramsey and Fen
Van 1 van die jongens wil ik nog wel een keertje les hebben. The best of the best op 2 step/garage gebied.
Ow wie had de 1600ste post? MisterDon zeker weer
Verwijderd
1001 - MOS Pro DJ Headphone 101Op zondag 07 oktober 2001 15:11 schreef Jurgen51 het volgende:
Kent iemand de koptelefoons van "Ministry of sound"?, ze verkopen ze bij de Staffhorst, maar ik heb jullie er nog nooit over gehoord. En ja, ik weet dat je zelf moet luisteren om te horen of het wat is, maar als iemand ze al gebruikt heeft voor langere tijd, hoe is het bijvoorbeeld met de robuustheid gesteld van die dingen? fl430,-- voor een koptelefoon die misschien snel kapot gaat vind ik een beetje teveel van het goede
Made by IXOS, these DJ Headphones have been tested by resident Ministry of Sound DJ's on our very own sound system to ensure they are the best in the field. The Closed back, super thin 50mm diaphram unit allows every detail in the mix to be detected ensuring precision DJ monitoring. The multi-positional, rotating earcups are essential for any DJ and allow the user to concentrate on the quality of their mix, something all Ministry of Sound DJ's do, and something you can now experience wherever you are.
deze toevallig ? http://shop.ministryofsound.com
dit is de mijne:Op zondag 07 oktober 2001 15:11 schreef Jurgen51 het volgende:
Kent iemand de koptelefoons van "Ministry of sound"?, ze verkopen ze bij de Staffhorst, maar ik heb jullie er nog nooit over gehoord. En ja, ik weet dat je zelf moet luisteren om te horen of het wat is, maar als iemand ze al gebruikt heeft voor langere tijd, hoe is het bijvoorbeeld met de robuustheid gesteld van die dingen? fl430,-- voor een koptelefoon die misschien snel kapot gaat vind ik een beetje teveel van het goede

was 389 piek destijds (anderhalf jaar geleden ofzo) ideaal ding, lekker robuust (beter dan sony & vooral technics), sluit zeer goed af en klinkt als een huis
Klopt wel denk ik, al vind ik niet dat je zoveel nadruk moet leggen op exclusiviteit. Ik krijg zo af en toe ook weleens exclusieve platen in m'n handen maar als het een rukplaat is dan blijft ie toch echt liggen.Op vrijdag 05 oktober 2001 17:17 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Het altijd een combinatie van beide, platenkeus wordt echt heel veel aandacht aan besteed, iig aan het vinden van goede exclusieve platen. Een professioneel DJ is meer tijd kwijt aan het zoeken van platen dan aan draaien/technieken bijhouden.
Ja, ik moet je ook wel eens gezien hebben daar, want ik ben er best vaak.. Vind het gewoon superlachu man daaro!Op woensdag 03 oktober 2001 00:52 schreef Reind het volgende:
[..]
Ton weet precies wat ik hebben wil en houd dat voor me achter. Ricky ken ik niet zo goed en ik zie hem daar ook niet zo vaak aangezien ik altijd ga als ik zeker weet dat Ton er is.
Maarre ben jij daar ook klant dan?
Ik ben er meestal sóchtends te vinden op de donderdag/vrijdagOp maandag 08 oktober 2001 10:06 schreef DJ_Mesut het volgende:
[..]
Ja, ik moet je ook wel eens gezien hebben daar, want ik ben er best vaak.. Vind het gewoon superlachu man daaro!
Op 21 oktober geeft Ben Liebrand een demo met de CDJ 1000 van Pioneer bij Feedback in Rotterdam. Is al een cursus op zich! Dat doet ie nog een keer uitgebreider, maar dat is een besloten feestje helaas
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Leuk voor ome Ben. Ik denk alleen dat Pioneer er geen speler extra om zal verkopen, De prijs is echt veel te hoog van dat ding, zeker als je kijkt wat je er voor terug krijgt.Op maandag 08 oktober 2001 13:56 schreef LangTall het volgende:
ff inhakend op het subdraadje:
Op 21 oktober geeft Ben Liebrand een demo met de CDJ 1000 van Pioneer bij Feedback in Rotterdam. Is al een cursus op zich! Dat doet ie nog een keer uitgebreider, maar dat is een besloten feestje helaas
Ik vind het ook niet echt een heel fijne speler; de Pioneers zijn wat te nerveus. (Een veegje over het plattertje en de bend schiet %%% omhoog)
Het was meer bedoeld als grapje bedoeld, aangezien er niemand hier zal zijn (waarschijnlijk) die DJ Illegal kent!Op vrijdag 05 oktober 2001 18:26 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Hee, als het gewoon een vriend is, dan VRAAG je toch gewoon eens aan 'em of 'ie een paar uur met je wil "jammen" op 2 decks ?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Vindt ze ook te duur voor mezelf, maar daar ging het niet om. Heb zelf de Pioneer CDJ-100S, waar in principe een zelfde techniek achter zit. Dat van die pitch-bend heb ik zelf geen last van, maar dat komt omdat ik al langer met die dingen werk. De eerste keer dat ik op een Denon gezet werd moest ik oof ff aan die bend-knopjes wennen. Zal ik bij een Numark (waar ik ook serieus naar aan het kijken geweest ben, heb er toen wel een mengpaneel van gekocht) ook wel hebben. Maar aldoende leert men, en oefening baart kunst.Op maandag 08 oktober 2001 15:11 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Leuk voor ome Ben. Ik denk alleen dat Pioneer er geen speler extra om zal verkopen, De prijs is echt veel te hoog van dat ding, zeker als je kijkt wat je er voor terug krijgt.
Ik vind het ook niet echt een heel fijne speler; de Pioneers zijn wat te nerveus. (Een veegje over het plattertje en de bend schiet %%% omhoog)
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
Ik heb nu eigenlijk 2 vragen:
1) Mijn bass / middle toon knopjes kraken een beetje (van een Gemini PRO 626 Platinum), wat hier aan te doen? Contactspray gebruiken ofzo?
2) Mijn crossfader doet het niet meer goed. Als ik hem naar rechts verschuif (kanaal 3) dan blijft 1 speaker van het andere kanaal (2) aan. Kan ik hiervoor een nieuwe crossfader bestellen? Ik zal het eerst nog is nakijken of er geen draadje ofzo los zit.
Verwijderd
1) Gebruik NOOIT contactspray! Dit is een (zeer) tijdelijke oplossing, waarna het er nog erger aan toe is dan vantevoren.Op dinsdag 09 oktober 2001 10:30 schreef avthart het volgende:
Ik heb nu eigenlijk 2 vragen:
1) Mijn bass / middle toon knopjes kraken een beetje (van een Gemini PRO 626 Platinum), wat hier aan te doen? Contactspray gebruiken ofzo?
2) Mijn crossfader doet het niet meer goed. Als ik hem naar rechts verschuif (kanaal 3) dan blijft 1 speaker van het andere kanaal (2) aan. Kan ik hiervoor een nieuwe crossfader bestellen? Ik zal het eerst nog is nakijken of er geen draadje ofzo los zit.
2) Crossfaders kan je gewoon los bestellen en heel gemakkelijk in je mixer inbouwen. Vraag maar bij de leverancier van je mixer.
Verwijderd
1) Wat moet ik dan wel doen om dit te verhelpenOp dinsdag 09 oktober 2001 13:02 schreef Bazz het volgende:
[..]
1) Gebruik NOOIT contactspray! Dit is een (zeer) tijdelijke oplossing, waarna het er nog erger aan toe is dan vantevoren.
2) Crossfaders kan je gewoon los bestellen en heel gemakkelijk in je mixer inbouwen. Vraag maar bij de leverancier van je mixer.
2) Ok bedankt!
(ik had het vroeger ook bij m'n potmetertjes op m'n gitaar)
en idd contactspray helpt maar heel ff, en daarna kraken ze erger.
Verwijderd
-1- Bestaan er cursussen of workshops voor beginners/newbies?
-2- Ik ben zo'n beginner/newbie. Ik heb wat theorie doorgelezen, wat geklooid met een oude platenspeler (kun je alleen wat basis-oefeningen doen, zoals het kunnen terug vinden van bepaalde stukken van het nummer), wat gespeeld met mix-software, maar ik wil het dan ook wel eens echt proberen. Met draaitafels dus. Zelf denk ik dat ik er wel aanleg voor heb en het lijkt mij erg leuk, maar het gaat mij te ver om daar nu al dure investeringen in te doen.
Ik zou graag wat om willen klooien in plaats van zelf meteen kopen; stel dat blijkt dat ik het eigenlijk helemaal niet kan.. Is het mogelijk om spullen te huren of (nog beter) een ruimte waar het een en ander staat?
Het lijkt mij dat zelfs de beste DJ's niet domweg spullen hebben gekocht zonder te weten of het hun ligt.
Verwijderd
-1- Ja, maar die heb je niet nodig. (Die zijn vaak best duur). Wat je daar leert kan je je zelf ook aanleren. Het allerbelangrijkste is gewoon: oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ook verstandig is kijken hoe andere DJ's het doen. Probeer eerst de basis te leren. (Gelijkzetten en 'ingooien').Op dinsdag 09 oktober 2001 15:44 schreef svdmeer het volgende:
Een paar vragen die aansluiten op dit topic.
-1- Bestaan er cursussen of workshops voor beginners/newbies?
Verwijderd
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:21 schreef Randy het volgende:
heel veel draaien, zodat het stof er een beetje uit wordt gedraaid zeg maar.
(ik had het vroeger ook bij m'n potmetertjes op m'n gitaar)
en idd contactspray helpt maar heel ff, en daarna kraken ze erger.
Oke, ik ga het vanavond maar ff proberen schoon te maken, toch zonde om mengpaneel daarom te gaan vervangenOp dinsdag 09 oktober 2001 15:32 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Of openmaken en schoonzuiger / blazen. Een doek over je mixer als je hem niet geburikt is een goede manier om ditsoort probleempjes te voorkomen.
De tweede oplossing is idd de beste, maar als je een noodoplossing zoekt (Je moet over een paar minuutjes een set neerzetten ofzo) kun je met Contactspray Gold wel een heel eind komen hoor.Op dinsdag 09 oktober 2001 13:02 schreef Bazz het volgende:
[..]
1) Gebruik NOOIT contactspray! Dit is een (zeer) tijdelijke oplossing, waarna het er nog erger aan toe is dan vantevoren.
Ik neem altijd een busje voor de zekerheid mee. Liever dat dan een slechte set door krakende faders.
Ja zo iets had ik ook al begrepen van de websites die er over gaan. Het lijkt mij ook wel iets dat zelf te leren is, en de skills zijn belangrijk. (doen doen doen)Op dinsdag 09 oktober 2001 16:01 schreef Bazz het volgende:
[..]
-1- Ja, maar die heb je niet nodig. (Die zijn vaak best duur). Wat je daar leert kan je je zelf ook aanleren. Het allerbelangrijkste is gewoon: oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ook verstandig is kijken hoe andere DJ's het doen. Probeer eerst de basis te leren. (Gelijkzetten en 'ingooien').
Bij dat laatste ligt net mijn probleem: Ik ga liever niet veel geld investeren zo in het begin, dus zoek ik een plek waar ik eens wat aan de slag kan.
Zou dat bestaan? Ik ga niet voor 2000 piek draaitafels neerzetten als later misschien blijkt dat ik er helemaal niet handig mee ben.
hoezo niet?Op dinsdag 09 oktober 2001 21:00 schreef svdmeer het volgende:
[..]
Ja zo iets had ik ook al begrepen van de websites die er over gaan. Het lijkt mij ook wel iets dat zelf te leren is, en de skills zijn belangrijk. (doen doen doen)
Bij dat laatste ligt net mijn probleem: Ik ga liever niet veel geld investeren zo in het begin, dus zoek ik een plek waar ik eens wat aan de slag kan.
Zou dat bestaan? Ik ga niet voor 2000 piek draaitafels neerzetten als later misschien blijkt dat ik er helemaal niet handig mee ben.
als het niets wordt zijn er genoeg mensen die dat spul van je willen overkopen hoor
Verwijderd
Je zou kunnen beginnen met 2 goedkope 2de hands draaitafels en een simpele mixer. Bevalt het je en heb je het onder de knie, dan kan je alsnog 'echte' spullen aanschaffen en vervolgens die oude spullen verkopen. Als je wilt gaan draaien moet je er toch geld insteken, niet alleen voor de spullen, maar natuurlijk ook voor de platen /etc.Op dinsdag 09 oktober 2001 21:00 schreef svdmeer het volgende:
[..]
Ja zo iets had ik ook al begrepen van de websites die er over gaan. Het lijkt mij ook wel iets dat zelf te leren is, en de skills zijn belangrijk. (doen doen doen)
suc6
Verwijderd
Dat is waarOp dinsdag 09 oktober 2001 20:19 schreef MisterDon het volgende:
[..]
De tweede oplossing is idd de beste, maar als je een noodoplossing zoekt (Je moet over een paar minuutjes een set neerzetten ofzo) kun je met Contactspray Gold wel een heel eind komen hoor.
Ik neem altijd een busje voor de zekerheid mee. Liever dat dan een slechte set door krakende faders.
Maar het zijn niet de faders die kraken maar de draaiknopjes voor bass / mid / high.
Ik heb ze trouwens al proberen schoon te maken (zonder contactspray), gewoon door veel te draaien eraan in de hoop dat het vuil weg gaat, maar het kraken blijft nog. Het is niet zo dat je het onwijs hard hoord (het kraken), maar het valt wel op.
Dat vind ik wel een goed idee..Op dinsdag 09 oktober 2001 22:09 schreef avthart het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met 2 goedkope 2de hands draaitafels en een simpele mixer. Bevalt het je en heb je het onder de knie, dan kan je alsnog 'echte' spullen aanschaffen en vervolgens die oude spullen verkopen. Als je wilt gaan draaien moet je er toch geld insteken, niet alleen voor de spullen, maar natuurlijk ook voor de platen /etc.
suc6
Die simpele mixer heb ik wel, althans een mengpaneeltje met crossfader, waar ik op dit moment PC's en stereo spul aan heb hangen. Heeft ook 2 phono ingangen. Helaas heeft niet elk kanaal een afzonderlijke equalizer, maar om mee te beginnen lijkt het mij wel ok.
Nog suggesties voor sites waar spul wordt aangeboeden?
Verwijderd
Ja,Op dinsdag 09 oktober 2001 22:15 schreef svdmeer het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een goed idee..
Die simpele mixer heb ik wel, althans een mengpaneeltje met crossfader, waar ik op dit moment PC's en stereo spul aan heb hangen. Heeft ook 2 phono ingangen. Helaas heeft niet elk kanaal een afzonderlijke equalizer, maar om mee te beginnen lijkt het mij wel ok.
Nog suggesties voor sites waar spul wordt aangeboeden?
www.ibazar.nl
www.martkplaats.nl
en zo zijn er nog wel een aantal.
die had ik alOp woensdag 10 oktober 2001 08:34 schreef avthart het volgende:
[..]
Ja,
www.ibazar.nl
www.martkplaats.nl
en zo zijn er nog wel een aantal.
Verwijderd
Uhmm... Ja, leuk. En wat is je punt dan?Op woensdag 10 oktober 2001 18:13 schreef Jurgen51 het volgende:
Misschien ben ik niet zo'n goed voorbeeld, maar ik heb ook pas net m'n spullen, nieuwe platenspelers en nieuwe mixer gekocht, en het is nu al een obsessie geworden. Iedere dag draaien, tapen en luisteren hoe het klinkt, kijken hoe alles in elkaar past........wat zit ik nu eigenlijk nog te typen, ik ga maar weer draaien
Ach natuurlijk... Blijven oefenen. Talloze malen die vrijwel onmogelijke mix opnieuw doen.
Verwijderd
Leuk idee. Ik heb er iets van vijf liggen, alleen hoe had je dan gedacht om dat uit te gaan wisselen. Per post of via FTP?Op woensdag 10 oktober 2001 18:27 schreef T3KST3P het volgende:
Is het misschien een idee om mixcdtjes uit te gaan wisselen? Er zijn hier veel deejays met verschillende draaistijlen dus dat moet wel interessant zijn/..
Verwijderd
Ik doe er ook wel aan mee.
/me heeft ook nog wel wat liggen
Is er iemand die een (snelle) server heeft?
Maar ik heb wel wat mixen klaar liggen die erop mogen
Ow en MisterDon wat vind je nu van m'n icoon? Ik heb die Evisu maar weggehaald en vervangen voor deze. Wat is ze lief hé.
Verwijderd
Maar hoe krijgen jullie het naar mij ?
Reind: 1.zal ik maar gaan bestellen binnenkort?
2.wat is het verschil tussen UK en US garage?
uploaden?Op donderdag 11 oktober 2001 00:33 schreef Mries! het volgende:
ik wil mezelf wel als server opofferen...100 mbit universiteitsverbinding...
Reind: 1.zal ik maar gaan bestellen binnenkort?
2.wat is het verschil tussen UK en US garage?
Ehm.... Laat me raden...Op woensdag 10 oktober 2001 23:37 schreef Reind het volgende:
Ow en MisterDon wat vind je nu van m'n icoon? Ik heb die Evisu maar weggehaald en vervangen voor deze. Wat is ze lief hé.
Ze is groen... Het zusje van de Hulk of zo?
Nee, niet mooi ei'k.
Verwijderd
Kan je niet een FTP server draaien op de universiteit? Dan kunnen we onze mixes gewoon uploadenOp donderdag 11 oktober 2001 00:33 schreef Mries! het volgende:
ik wil mezelf wel als server opofferen...100 mbit universiteitsverbinding...
Verwijderd
Mixen van ongeveer een uur @ 128Kb/s zijn zonOp donderdag 11 oktober 2001 10:25 schreef svdmeer het volgende:
Als MP3's zullen die mixen vast niet zo groot zijn.
128*60*60 = 460800 kbit / 8 = -/+ 58 MB
Moet kunnen.
En anders gewoon maar via de post he? Ook wel leuk
Ehm.... Is dit een antwoord op de topictitel?Op donderdag 11 oktober 2001 11:40 schreef jeroen-O het volgende:
Je heb 2 technics 12** draaitafels en een xtc mengpaneeltje nodig!!
Nou, dan heb je zeker weten nog niet de hele thread doorgelezen hoor!
Numark niet eens noemen... Tssss! Reind, pikken we dat?
Verwijderd
ik zeg zucht.Op donderdag 11 oktober 2001 11:40 schreef jeroen-O het volgende:
ik kan wel een FTP openzetten idd..hoewel ik het liever met de post heb
Anders ga jij ff lekker vrienden zitten maken johOp donderdag 11 oktober 2001 02:15 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Ehm.... Laat me raden...
Ze is groen... Het zusje van de Hulk of zo?
Nee, niet mooi ei'k.
Nee inderdaad dat pikken we niet maar heb jij nog zin om mensen iets aan hun ó zo verpeste en niet meer zo gezonde verstand te brengen? Ikke wel -> Man je bent een Numark mengpaneel met de Numark CDN88 cd spelers vergeten en als klap op de vuurpijl -> 2* de Numark pro TT1 draaitafel.Op donderdag 11 oktober 2001 11:53 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Ehm.... Is dit een antwoord op de topictitel?
Nou, dan heb je zeker weten nog niet de hele thread doorgelezen hoor!
Numark niet eens noemen... Tssss! Reind, pikken we dat?
Pffffffffffff dat lucht op. (ik was al chagerijnig en nu nog meer maar dat komt omdat het zo laat is)
Verwijderd
Wordt het niet gruwelijk makkelijk mixen met zo'n bpm counter bij de pioneer djm 500 / 600.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen een dateq xtc en de pioneer djm 500 of misschien 600 ?
Maar als je een keer ergens gaat draaien waar ze niet zo'n pioneer hebben sta je mooi te kijken. Je moet het ook zonder zo'n bpm counter kunnen natuurlijk !
Greetz
Verwijderd
Zeker weten ja...... Dat 'how to become a dj' is nu ook wel een beetje achterhaalt na 67 pagina'sOp vrijdag 12 oktober 2001 09:32 schreef HlpDsK het volgende:
Vinden jullie het nou ook niet eens tijd worden voor een deel 2?
Greetz

Verwijderd
Wat ik nog weleens doe als ik niet 100% zeker ben, is allebei de kanalen in me koptelefoon mikken, om ff te controleren.
Niewe topic? Wrom dan? Sinds ze verdeeld zijn in pagina's heb je toch ook nite meer het probleem van uren laden? Ik vind het wel makkelijk, dat alles op een hoop ligt. Dan kan je nog eens lekker nostalgisch terugkijken
We zullen het over de zak geld om dat te kopen, skills en 12"'s maar niet hebben he. Want dat is allemaal overbodig.Op donderdag 11 oktober 2001 11:40 schreef jeroen-O het volgende:

Man das hetzelfde als roepen om een plaat te maken heb je alleen maar een studio nodig! En er zijn zoals aangegeven nog veel meer mogelijkheden heden qua apparatuur!
* LangTall die niet begrijpt dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn
Deel 1 is toch nog veel te boeiend. Enne ik had die 2000 post al gereserveerd dus die moeten we nog wel ff halenOp vrijdag 12 oktober 2001 09:32 schreef HlpDsK het volgende:
[/dork mode on]Op vrijdag 12 oktober 2001 13:12 schreef jeroen-O het volgende:
cd spelers??????????????????????????? wat is dat?
cd-spelers zijn electronische apparaatjes waar glimmende zilveren schijfjes van ong. 12 cm doorsnee in gestopt worden. Op deze schijfjes staat, hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, muziek. Met de juiste cd-speler kan je net zoveel uithalen als met een platenspeler, alleen is het een beeeeetje andere manier van werken. Maar alles went.
[dork mode off]
Nou, laten we dan na 2000 posts weer aan T vragen (de topicstarter *buig buig buig*) om officeel een How to become a Dj (2) te openen.. Nemen we met z'n allen een biertje erbij (of een Breezertje, of een colaatje, wat je wil) en toasten we op DJ's op t.net!Op vrijdag 12 oktober 2001 11:16 schreef Reind het volgende:
Deel 1 is toch nog veel te boeiend. Enne ik had die 2000 post al gereserveerd dus die moeten we nog wel ff halen
Verwijderd
Ik zeg 'een goed plan'Op vrijdag 12 oktober 2001 13:30 schreef TripleM het volgende:
[..]
Nou, laten we dan na 2000 posts weer aan T vragen (de topicstarter *buig buig buig*) om officeel een How to become a Dj (2) te openen.. Nemen we met z'n allen een biertje erbij (of een Breezertje, of een colaatje, wat je wil) en toasten we op DJ's op t.net!
Enne vraagje...... Weet iemand of display in eindhoven een internet-site heeft ?
Greetz

Verwijderd
Ow.... Tis je meissie?Op vrijdag 12 oktober 2001 04:13 schreef Reind het volgende:
[..]
Anders ga jij ff lekker vrienden zitten maken johEnne nee het is niet het zusje van de hulk. Wat had er dan achter gemoeten -> een rooie lamp? (als ze dit zou horen dan ben ik me kl*t*n kwijt
)

En waarom geeft ze me de hele tijd kusjes?
Beatcounter kan idd verschrikkelijk makkelijk werken, maar die van de Pioneers zijn niet zo fantastisch; je ziet alleen de BPM erop, maar ze geven niet in de vorm van een led-bar de beats aan.Op vrijdag 12 oktober 2001 09:19 schreef RensR het volgende:
FF een vraagje tussendoor... :
Wordt het niet gruwelijk makkelijk mixen met zo'n bpm counter bij de pioneer djm 500 / 600.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen een dateq xtc en de pioneer djm 500 of misschien 600 ?
Maar als je een keer ergens gaat draaien waar ze niet zo'n pioneer hebben sta je mooi te kijken. Je moet het ook zonder zo'n bpm counter kunnen natuurlijk !
Greetz
Het fantastische merk (Ja Reind, ook ik kan het niet vaak genoeg zeggen...) Numark heeft zo de Beatkeeper op de markt gebracht:

Een niet al te duur en verdraaid accuraat en handig apparaatje; je ziet in een oogopslag of je helemaal cynchroon bezig bent.
Ik heb een dergelijk ding in mijn mixer (Intimidation Don) zitten, ook heerlijk. Vanzelfsprekend kan ik nog steeds lachend met andere mixers overweg (Maar de XTC vond ik vorige week toch een tikkie tegenvallen...)
Ik denk dat het handiger is om dit draadje in stand te houden als min of meer algemaan DJ topic.Op vrijdag 12 oktober 2001 09:32 schreef HlpDsK het volgende:
Er staat verdomde veel informatie in en dat zou zonde zijn als het verdwijnt in de diepe spelonken van GoT.
Misschien is het dan beter om de titel aan te passen in iets van "Algemeen DJ topic" of zoiets.
Uit jouw opmerkingen maak ik op (correct if i'm wrong) dat je het nooit geprobeert hebt, of gewoon 1 x gedaan hebt, en meteen riep 'Nee das nix!' Jij kon met je draaitafels ook vanaf moment 1 gelijk alles? Oefening is alles, of je nou met een cdspeler of een draaitafel moet werken.Op vrijdag 12 oktober 2001 13:40 schreef jeroen-O het volgende:
Is dat niet zo'n apparaat waarmee je nooit de precisie van een draaitafel kan evenaren omdat je geen fysiek contact heb met 'de muziekdrager?
MisterDon is het vast wel met me eens.
Kom maar een keertje langs als je wil; kun je met een Numark CDN88 draaien, dan leuter je wel anders baasje!Op vrijdag 12 oktober 2001 13:40 schreef jeroen-O het volgende:
Is dat niet zo'n apparaat waarmee je nooit de precisie van een draaitafel kan evenaren omdat je geen fysiek contact heb met 'de muziekdrager?

Probeer anders een keer in een behoorlijke zaak de nieuwste Pioneer uit.
De manier waarop jij reageert doet me vermoeden dat je wel een mening hebt, maar die niet goed kunt ondersteunen. Eerst alle mogelijkheden uitzoeken, dan pas oordelen. Niet gewoon een beetje in de rondte lopen gillen dat CD niks is.
Ik heb jarenlang met vinyl gedraaid, op een gegeven moment nam ik er een Denon 2000F bij en na een tijdje bleek dat ik meer met CD aan het draaien was dan met plaat.
Dus ben ik uiteindelijk overgestapt op een waanzinnig goede CDN88.
Met dat volgens jou niet goed werkbare CD systeem heb ik wel al staan draaien met Erick E, Joost van Bellen, Peran, Michel de Hey (die zelf heel veel van CD draait!) en geen ervan lachte me uit, nee ze vonden me heel strak draaien.
Ik denk dat jij dat niet kan zeggen jochie!

Das terug te vinden hoor, maar ik wil het wel ff herhalen:Op vrijdag 12 oktober 2001 14:06 schreef MisterDon het volgende:
[..]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zie hierboven!
(Hee LangTall, waarmee draai jij dan eigenlijk?)
Pioneer CDJ-100S en een Numark DM-1720X
Wilde perse losse spelers, geen duo. En deze waren voor mij goed genoeg. Al vinnik die 88 van jou ook een errug interessant apparaat! Was die er vorig jaar al geweest, had ik er waarschijnlijk toch zo eentje gekocht.
Ik was ff te lui om helemaal terug te gaan en op te zoeken...Op vrijdag 12 oktober 2001 14:18 schreef LangTall het volgende:
[..]
Das terug te vinden hoor, maar ik wil het wel ff herhalen:
Pioneer CDJ-100S en een Numark DM-1720X
Wilde perse losse spelers, geen duo. En deze waren voor mij goed genoeg. Al vinnik die 88 van jou ook een errug interessant apparaat! Was die er vorig jaar al geweest, had ik er waarschijnlijk toch zo eentje gekocht.
Mooi, laat er nog een keer iemand z'n bijdehandte muil opentrekken met negatieve teksten over CD's en we pakken em beide aan.
Verwijderd
maar ik ben blij voor je dat je je roeping hebt gevonden in het draaien met cd spelers, maar geef toe: (Bijna) Alle mix grootmeesters draaien met draaitafels.... P.s. Club, Trance etc. zuigen!!
Ja, maar de grootmeesters die ik ken verafschuwen cd niet. Integendeel, m'n goeroeOp vrijdag 12 oktober 2001 14:44 schreef jeroen-O het volgende:
Nee dat kan ik niet zeggen, maar wil ik dat wel zeggen????
maar ik ben blij voor je dat je je roeping hebt gevonden in het draaien met cd spelers, maar geef toe: (Bijna) Alle mix grootmeesters draaien met draaitafels.... P.s. Club, Trance etc. zuigen!!
En wat draai jij dan? Wil ik dan toch ook wel ff weten.
Verwijderd
Hiermee bedoelde ik niet dat je er dan was, maar als je serieus wil gaan draaien is dit mijns inziens de beste investering..Op vrijdag 12 oktober 2001 10:52 schreef LangTall het volgende:
[..]
We zullen het over de zak geld om dat te kopen, skills en 12"'s maar niet hebben he. Want dat is allemaal overbodig.
Man das hetzelfde als roepen om een plaat te maken heb je alleen maar een studio nodig! En er zijn zoals aangegeven nog veel meer mogelijkheden heden qua apparatuur!
* LangTall die niet begrijpt dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn
Ik hou het zelf veel liever bij mijn draaitafels, maar wat is er mis met het mixen met cd's?Op vrijdag 12 oktober 2001 14:56 schreef jeroen-O het volgende:
met build in beatkeeper / automixing??????????
Built in beatkeeper / automixing is natuurlijk onzin. Met cd's mixen is helemaal niet perse makkelijker of moeilijker dan het mixen met platen, het is anders.
En in plaats van blaten over het ondersteunen en onderbouwen van allerlei geneuzel, laat je andere DJ's liever gewoon in hun waarde..
jeroen-O heb jij de FAQ al eens doorgelezen? Ik denk het niet, je loop aan de lopende band te trollen en dat wordt niet erg op prijs gesteld.Op vrijdag 12 oktober 2001 14:56 schreef jeroen-O het volgende:
met build in beatkeeper / automixing??????????
Mij drie keer corrigeren op een taalfoutje lijkt me ook volslagen overbodig, maar ook daar wordt in de FAQ over geschreven.
Lees dus ff hoe wij hier vinden hoe het moet lopen, anders krijg je alleen maar irritaties, en daar hebben we niks aan (Ik loop me namelijk al knetterhard aan je te ergeren!).
Wat wil je weten. Of ik een mixer heb met BPM en automix, of dat zoiets op CD spelers zit, of wat dan ook???
Ja, op mijn mixer zit een BPM bar en op mijn CD speler zit een BPM counter (het verschil zoek je zelf maar uit met je bijdehandte praatjes), bovendien zit er op mijn CD speler ook een automix functie.
Die automix functie zet ik altijd aan als ik ga draaien, zeker op grotere feesten waar bekende DJ's zijn, want dan kan mijn mix nooit mis gaan. Doen zij ook allemaal hoor!
Natuurlijk houden we het wel geheim, anders kan ineens iedereen mixen! Zelfs jij!!!
Ziezo, stoom afgeblazen. Nu ga ik manken onderbouwen, anders vallen ze om.

Verwijderd
Juist ja, van dat constant gezever over cd mixen of vinyl word ik een beetje ziekOp vrijdag 12 oktober 2001 15:01 schreef TripleM het volgende:
[..]
Ik hou het zelf veel liever bij mijn draaitafels, maar wat is er mis met het mixen met cd's?
Built in beatkeeper / automixing is natuurlijk onzin. Met cd's mixen is helemaal niet perse makkelijker of moeilijker dan het mixen met platen, het is anders.
En in plaats van blaten over het ondersteunen en onderbouwen van allerlei geneuzel, laat je andere DJ's liever gewoon in hun waarde..

Mooi dan kan dat gezever nu mooi achterwegen gelaten worden !
mzzl
Gelukkig zijn er ook n00bs die wel weten hoe het hoort!Op vrijdag 12 oktober 2001 15:13 schreef RensR het volgende:
[..]
Juist ja, van dat constant gezever over cd mixen of vinyl word ik een beetje ziekSommige users hier denken dat ze ook wat meer zijn als een ander. We komen hier toch niet om mekaar af te zeiken of te verkondigen dat je de beste dj bent > maar om wat wijzer te worden, ervaringen te delen etc.
Mooi dan kan dat gezever nu mooi achterwegen gelaten worden !
mzzl
Verwijderd
hehehehe ik loop nu echt vet te grijnzenOp vrijdag 12 oktober 2001 15:08 schreef MisterDon het volgende:
Ziezo, stoom afgeblazen. Nu ga ik manken onderbouwen, anders vallen ze om.
shit, dat had je niet mogen zeggen!Op vrijdag 12 oktober 2001 15:08 schreef MisterDon het volgende:
Die automix functie zet ik altijd aan als ik ga draaien, zeker op grotere feesten waar bekende DJ's zijn, want dan kan mijn mix nooit mis gaan. Doen zij ook allemaal hoor!
straks weet iedereen dat, en gaan ze ook allemaal beatcounters en rekenmachines gebruiken om te pitchen
dan worden er geen headphones meer verkocht, want die zijn dan ook niet meer nodig
okee, eventjes serieus nou: al die functies slaam imho helemaal nergens op, heb ze ook nog nooit gebruikt
daarnaast is je keuze van muziek, en het feit of je het publiek goed aanvoelt 10x belangrijker dan je technische kwaliteiten (je moet natuurlijk wel de beats gelijk kunnen houden enzo)
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
aaarrghhll ik wil niet reageren maar het moet toch wat een grote onzin ik wil die uitspraak ook niet onderbouwen omdat dat al zo vaak gedaan is door een boel verstandige mensen die verrekte goed weten waar ze het over hebben.Op vrijdag 12 oktober 2001 14:44 schreef jeroen-O het volgende:
Nee dat kan ik niet zeggen, maar wil ik dat wel zeggen????
ik verbaas me erover dat in deze tijd nog steeds het onderwerp cd / vinyl word besproken het is toch uiteindelijk een beetje onzinnig (zit ik toch weer te onderbouwen maar goed komt ie nog een keer )
waar gaat het uiteindelijk om bij het werken als DJ ???
antwoord = het publiek vermaken met goeie muziek en strak gemixed (zelfs dat hoeft echt niet altijd zo te zijn )
Waar staat het publiek ???
antwoord = onder het 4 meter hoge podium op 10 meter afstand met hun kop voor de frontset
Maakt het het publiek wat uit wat er boven op dat podium gedaan word met cd of vinyl
Antwoord = volgens mij 99 % helemaal niks zolang die heerlijke muziek maar blijft komen denderen uit die speakers
concl = het maakt je dus niet "meer" DJ als je met vinyl werkt en omgekeerd met CD's ook niet wat volgens mij je een goeie DJ maakt is je fantasie en je muziek keuze en waar je die muziek uithaald maakt echt niks uit
Als je een live act hebt die met technische dingen werkt (computers enzo) ga je toch ook niet zeggen dat die mensen geen contact met de dragers van enz enz enz of wou je graag terug naar het optreden met een drumstel ??
zo klaar
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
En de vergelijking met een live-set gaat gewoon niet op, dat is weer geheel iets anders... (en zo'n mengtafel en een paar racks met modules zien er toch een stuk indrukwekkender dan een setje cd spelers)
met cd's kan je ook snel zoeken e.d, maar zoals met de cdj 1000 (van horen zeggen is dit) geef je zo een slinger aan een knop en je weet meteen niet waar je bent zeg maar... kwa techniek is cd goed, maar kwa controle en "gevoel" komt toch de platenspeler naarvoren.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben 3 dagen bezig geweest met het doorspitten van dit topic, maar het was de moeite meer dan waard! Al was mijn baas het daar niet helemaal mee eens
'k Ben zelf ook geregeld aan het prutsen. Ooit begonnen met twee doodgewone CD-spelers en een mengpaneeltje plaatjes te draaien. Man, dat was leuk! Toen ontdekte in de prof. CD-spelers en heb daar geregeld mee omgeklooid op feestjes (meestal Denons). Ben momenteel druk aan het sparen om draaitafels te kopen, en tussentijds moet ik me maar behelpen met BPM Studio. Gelukkig heeft een maat van me een studio'tje thuis, dus daar kan ik me hier en daar nog wat uitleven op een keyboard, Maar man, ik wil draaien!! Zeker na het lezen van dit topic.
Wat ik me wel altijd afvraag? Hoe koop je in hemelsnaam muziek????
Lijkt me sterk dat je CD-singles gaat kopen (goede nummers vindt je toch niet op CD). Ook downloaden en op cd zetten lijkt me niet de oplossing ivm geluidskwaliteit.
Kopieren jullie van LP ofzo?
(Ik bedoel, je gaat me niet vertellen dat je een compilatie-cd gebruikt van een dj)
dat doe ik dus als ik een nummer niet op vinyl kan krijgen, geen hond die het merkt over de p.a. set, verschil tussen mp3'tje en cd merk je alleen op een hi-fi set en dan nog moet je enorm miereneukerig ingesteld zijnOp vrijdag 12 oktober 2001 19:43 schreef Thorne het volgende:
Ik zou ook wel eens op CD's willen draaien, puur alleen om te kijken of ik het zou kunnen. Lijkt me wel interessant...
Wat ik me wel altijd afvraag? Hoe koop je in hemelsnaam muziek????
Lijkt me sterk dat je CD-singles gaat kopen (goede nummers vindt je toch niet op CD). Ook downloaden en op cd zetten lijkt me niet de oplossing ivm geluidskwaliteit.
Kopieren jullie van LP ofzo?
(Ik bedoel, je gaat me niet vertellen dat je een compilatie-cd gebruikt van een dj)
over verschil tussen geluidskwaliteit van vinyl en cd zal ik het maar niet hebben... slapende honden kan je beter maar niet wakker maken
Dit topic is gesloten.