1500
(sorry Reind, maar ik kon het niet laten!
)
NOPE!Op woensdag 26 september 2001 00:31 schreef Reind het volgende:
En ik heb de 1500ste post JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE
Kut Mistedon was eerder.
Wel Gloeiende gvd MisterDon etter dat je er bent
Ach MisterDon ik gun hem jou ook van harte en ik trek nu ff een flesje corona open
Moet jij er ook 1? Ik mail um wel ff naar je door wacht maar ff.
Wel Gloeiende gvd MisterDon etter dat je er bent
Ach MisterDon ik gun hem jou ook van harte en ik trek nu ff een flesje corona open
Nah, ik pak een blik Heineken, is ook lekker.
Tadadaaaaa.... Feest!
Tadadaaaaa.... Feest!
hm corona... goed plan!
had nog een treetje staan onder m'n bureau
proost
had nog een treetje staan onder m'n bureau
proost
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En natuurlijk de congrats aan de GoT crew dat ze deze draad maar door laten groeien tot zo'n leuk stuk van de gathering. 
Dit is toch wel een van de pagina's waar mijn dag mee begint en weer wordt afgesloten.
Jag, JvS en de rest, Thanx!
Dit is toch wel een van de pagina's waar mijn dag mee begint en weer wordt afgesloten.
Jag, JvS en de rest, Thanx!
Wacht ff ik heb ff een pic voor je geschoten met mijn camera MisterDon.

Ow en let niet op de tyfus bende
me vriendin is namelijk op vakantie.

Ow en let niet op de tyfus bende
Whehehe... dit is de sophisticated uitvoering van die reclame waat een pizza op de 1200 ligt zeker?
Niet teveel ervan drinken het Reind, daar kun je niet tegen geloof ik. (zie anderhalfduizend posts geleden.
)
Niet teveel ervan drinken het Reind, daar kun je niet tegen geloof ik. (zie anderhalfduizend posts geleden.
LOL!Op woensdag 26 september 2001 00:52 schreef Reind het volgende:
Nee na 2 biertjes ziet mijn wereld er zo uit.
[afbeelding]
* MisterDon kan niet zo heel erg best tegen drank
als je al gaat draaien om stoer te zijn ????? dan gaat het niet helemaal goed met jeOp dinsdag 25 september 2001 21:10 schreef De_Koele_Man het volgende:
Ik zeg het maar zo: een echte man draait met vinyl !
Als je met CD's gaat draaien draai dan ouderwetse en commercieele muziek, maar ga asljeblieft niet serieus stoer doen op feesten met CD's.....
is dit een eerbetoon aan alle vrouwelijke DJ's zo ja dan denk ik dat je nog een aardig probleem kan krijgen met vrouwen later ??Ik zeg het maar zo: een echte man draait met vinyl !
Aha en jongens gefeliciteerd met nr 1500 nu nog een keer 1500
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Wacht effe, JIJ vond die Sony MDR-V700DJ toch geen fijn ding ? En wat ligt daar tussen die tyfus bende ?Op woensdag 26 september 2001 00:40 schreef Reind het volgende:
[afbeelding]
Ow en let niet op de tyfus bendeme vriendin is namelijk op vakantie.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dat dacht ik idd ook!
liptonice liefhebber ?Op woensdag 26 september 2001 00:40 schreef Reind het volgende:
[afbeelding]
verder vraag ik me af, waarom hebben zoveel mensen (en al helemaal erg veel DJ's) zo'n saxofoon-band om?
ik vind 't maar rare dingen, vooral als je geen sax hebt
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
HEE!!!Op woensdag 26 september 2001 00:40 schreef Reind het volgende:
[afbeelding]
wat zie ik daar????
een sony MDR700DJ????
Inderdaad en hij is ook pas sindskort van mij -> Kon hem kopen voor 200,- dus die verpats ik wel weer een keer. En inderdaad ik vind die sony ook niet alles maar je moet toch wat want mijn pioneer heeft ut begevenOp woensdag 26 september 2001 13:00 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Wacht effe, JIJ vond die Sony MDR-V700DJ toch geen fijn ding ? En wat ligt daar tussen die tyfus bende ?
Ja inderdaad zo'n band is wel fucking makkelijk voor je sleutels en ik gebruik zo'n ding al een jaar of 2, Je kunt er ok lastige mensen een flinke mep mee verkopenOp woensdag 26 september 2001 13:48 schreef Flat© het volgende:
[..]
liptonice liefhebber ?
verder vraag ik me af, waarom hebben zoveel mensen (en al helemaal erg veel DJ's) zo'n saxofoon-band om?
ik vind 't maar rare dingen, vooral als je geen sax hebt
Arghhhhhhh ja daar ligt een sony. Maar das maar voor tijdelijk. Als mijn pioneer ut weer doet gebruik ik die sony alleen nog maar op feestenOp woensdag 26 september 2001 14:16 schreef Randy het volgende:
[..]
HEE!!!
wat zie ik daar????
een sony MDR700DJ????
Dus je geeft toe dat 'ie in ieder geval veel meer solide aanvoelt dan je pionier ?Op woensdag 26 september 2001 14:19 schreef Reind het volgende:
[..]
Arghhhhhhh ja daar ligt een sony. Maar das maar voor tijdelijk. Als mijn pioneer ut weer doet gebruik ik die sony alleen nog maar op feesten

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Zijn zo te zien Stanton 500's?
Nu gaat blijken dat Reind al die tijd alles bijelkaar heeft gelogen!
whoahhaa ja dan lig ik dubbelOp woensdag 26 september 2001 14:35 schreef Kaos het volgende:
Moet je opletten, morgen staan er 2 technicsen
(het idee de numark eruit zeg )
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
hee reind leest ook nog de IDJ
dat blad heb ik hier ook staan
btw hoeveel kost dat blad, ik heb er 16,95 voor betaald. <- normale prijs?
Inderdaad betaal ik ook.Op woensdag 26 september 2001 18:25 schreef Randy het volgende:
hee reind leest ook nog de IDJ
Ow en me I-tracks? Morgen zijn ze weer bij me terug. Ze zitten namelijk nog in mijn platenkoffer die nog bij iemand anders staat. Waarom? Omdat ik zo slim was om me platenkoffer niet mee te nemen nadat ik klaar was op een feestje en ik daar achter kwam toen ik naast me vriendin in bed lag.
Oftewel ik was al even bang dat ik al mijn 2Step + naalden kwijt zou wezen. (tis gelukkig niet zo
Maar morgen ben ik dus weer herenigd met mijn I-tracks + platenkoffer en dan kan ik weer wat anders gaan draaien als die deephouse meuk -> 2Step
En NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE nooit maar dan ook nooit geen technicsen op mijn kamer meer.
Dan zou ik altijd nog voor de nieuwe vestaxen gaan
Maarre omdat ik jullie allemaal zo lief
vind, wil ik wel 1 keer toegeven dat ik best wel vaak op technics draai tegenwoordig en ik ze ook heus niet slecht vind draaien.
FF een pic als bewijs ->
En kijk is wat d'r om me nek hangt....... Juist een sony.
Nou ik zal morgen ff een pic gaan schieten van mijn tt's met I-tracks erop en mijn pioneer ernaast owke.
Ow en nog ff over die sony -> Ik heb te grote flaporen voor dat ding wat me oren deden pijn sávonds toen ik klaar was met draaien. En ik vind um een beetje plastic eruit zien zeg maar. Ach ik ben en zeiklul maar ik moet eerlijk toegeven dat er wel een goed geluid in zit.
betaald worden (met een
naar MisterDon)
Dan zou ik altijd nog voor de nieuwe vestaxen gaan
Maarre omdat ik jullie allemaal zo lief
FF een pic als bewijs ->

En kijk is wat d'r om me nek hangt....... Juist een sony.
Nou ik zal morgen ff een pic gaan schieten van mijn tt's met I-tracks erop en mijn pioneer ernaast owke.
Ow en nog ff over die sony -> Ik heb te grote flaporen voor dat ding wat me oren deden pijn sávonds toen ik klaar was met draaien. En ik vind um een beetje plastic eruit zien zeg maar. Ach ik ben en zeiklul maar ik moet eerlijk toegeven dat er wel een goed geluid in zit.
Man ik draag evisu's dus die I-Tracks kunnen ook welOp woensdag 26 september 2001 15:25 schreef MisterDon het volgende:
Zijn zo te zien Stanton 500's?
Ik denk -zo te zien- dat je beter kunt sparen voor een originele Dick Advocaat haartransplantatie; je begint wel wat te kalen hoor! 
Of is dit een gevoelig punt?
Whahahahahaha nee MisterDon dat lijkt zo. Ik heb namelijk errug blond haar en als je dan gaat flitsen lijkt het net of ik geen haar op me kop heb.Op donderdag 27 september 2001 06:53 schreef MisterDon het volgende:
Ik denk -zo te zien- dat je beter kunt sparen voor een originele Dick Advocaat haartransplantatie; je begint wel wat te kalen hoor!
Sow, einde van thread bereikt.
Veel interessante info gevonden btw, thnx guys. 
Hobby zelf met 2* Pioneer CDJ-100S, Numark DM1720X en een Sennheiser HD200, maar laatste ben ik eigenlijk niet zo blij mee. Pioneer schijnt eindelijk een goede opvolger van SE450 gemaakt te hebben, binnenkort maar weer bij de huisdealer langs
En die interessante platen die alleen op vinyl te krijgen zijn draaien we 1 * af op de SL1810 met Denon DJ110 element, en stoken ze daarna op cd
Hobby zelf met 2* Pioneer CDJ-100S, Numark DM1720X en een Sennheiser HD200, maar laatste ben ik eigenlijk niet zo blij mee. Pioneer schijnt eindelijk een goede opvolger van SE450 gemaakt te hebben, binnenkort maar weer bij de huisdealer langs
En die interessante platen die alleen op vinyl te krijgen zijn draaien we 1 * af op de SL1810 met Denon DJ110 element, en stoken ze daarna op cd
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
dat heeft je zeker heeeel wat uurtjes gekost, niet?Op donderdag 27 september 2001 13:12 schreef LangTall het volgende:
Sow, einde van thread bereikt.:)
--Roy Goodman
Gistermiddag de eerste helft, vanaf vanmorgen ong. 10:00 tot m'n post deel 2.....Op donderdag 27 september 2001 13:27 schreef Flat© het volgende:
[..]
dat heeft je zeker heeeel wat uurtjes gekost, niet?
Zit me toch te vervelen op m'n werk
Enneuh, die 1000's roelen ja! Heb iemand ff een live-combi-mix horen maken met die dingen, niet te filmen! Iemand hier nog een beetje Ben Liebrand fan/kenner?
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Pffffffffffff van ben liebrand weet ik alleen dat ie errug goed is. Meer niet.
Enne einde thread bereikt, Ook nog wat van opgestoken of hebben we je nog verder het bos in gestuurd met al onze tips e.d.
Enne einde thread bereikt, Ook nog wat van opgestoken of hebben we je nog verder het bos in gestuurd met al onze tips e.d.
Hou me al een jaar of 10 bezig met deze ongein, ben ook met standaard cd-spelers begonnen met een alectootje wat zo lekker over de faders kraakte. Toen een X-Fade gehad, wazig merk wat lokaal te koop was, en vorig jaar die handel opgeruimd en het bovengenoemde aangeschaft. Ben nu het licht een beetje aan het uitbouwen.
Ben Liebrand is op mix/muziek gebied zo'n beetje m'n goeroe. Die volg ik sinds 1986 op de voet. Er is ook via yahoo een mailinglist van mix/remixfreaks waar ie ook regelmatig post samen met een aantal andere bekende producers. Als je wat van z'n werk wil leren kennen zou je op Zaterdagmiddag vlak voor 15:00 eens naar 538 moeten luisteren, elke week een oude of nieuwe remix van hem.
Ben Liebrand is op mix/muziek gebied zo'n beetje m'n goeroe. Die volg ik sinds 1986 op de voet. Er is ook via yahoo een mailinglist van mix/remixfreaks waar ie ook regelmatig post samen met een aantal andere bekende producers. Als je wat van z'n werk wil leren kennen zou je op Zaterdagmiddag vlak voor 15:00 eens naar 538 moeten luisteren, elke week een oude of nieuwe remix van hem.
Verwijderd
Meer info a.u.b!!!Op donderdag 27 september 2001 13:12 schreef LangTall het volgende:
[..]
Pioneer schijnt eindelijk een goede opvolger van SE450 gemaakt te hebben, binnenkort maar weer bij de huisdealer langs
Hmmz, Heb ik verkeerd gelezen op die site waar ik 'm gezien had zie ik nu. Gaat over een Prodjuser, en wordt genoemd als het antwoord op de verdwenen SE-450Op donderdag 27 september 2001 15:38 schreef Bazz het volgende:
[..]
Meer info a.u.b!!!
*steekt hand op*Op donderdag 27 september 2001 13:31 schreef LangTall het volgende:
Iemand hier nog een beetje Ben Liebrand fan/kenner?
--Roy Goodman
Verwijderd
Deze heb ik getest. Ik kan je verzekeren: HET IS GEEN vervanger voor DE Pioneer. Hij is minder robuust (één keer laten vallen en hij is kapotOp donderdag 27 september 2001 16:25 schreef LangTall het volgende:
[..]
Hmmz, Heb ik verkeerd gelezen op die site waar ik 'm gezien had zie ik nu. Gaat over een Prodjuser, en wordt genoemd als het antwoord op de verdwenen SE-450Dus geen nieuwe pioneer......
Verwijderd
Hey man, deephouse is egt wel cool dus he? Ik koop ook af en toe wat deephouse plaatjes, gewoon weetje.. om een beetje te relaxen enzo.. en verschillende stijlen leren te mixen.. dus niets tegen deephouseOp donderdag 27 september 2001 01:18 schreef Reind het volgende:
Maar morgen ben ik dus weer herenigd met mijn I-tracks + platenkoffer en dan kan ik weer wat anders gaan draaien als die deephouse meuk -> 2Step
Thnxie, daar was ik al bang voor. Zoek ik ff verder naar een alternatief voor m'n HD200. Dat ding is niet slecht, kan wel hard, maar sluit beroerd af heb ik te laat gemerkt.
Die Technics DJ1200 schijnt heel goed te zijn, en de Sennheiser HD-25 zou ook een goeie wezen.
Die Technics DJ1200 schijnt heel goed te zijn, en de Sennheiser HD-25 zou ook een goeie wezen.
Technics headphone? bagger! speakers zijn ok maar voor het geld zijn er betere te koop, je betaalt alleen maar voor het merkje (net als bij die sony's trouwens) bovendien is die technics zo gammel als de pest, een headphone moet tegen een stootje kunnen vooral als ie vaak gebruikt wordt en overal en nergens meegesleept wordtOp donderdag 27 september 2001 17:14 schreef LangTall het volgende:
Thnxie, daar was ik al bang voor. Zoek ik ff verder naar een alternatief voor m'n HD200. Dat ding is niet slecht, kan wel hard, maar sluit beroerd af heb ik te laat gemerkt.
sennheiser vond ik niet lekker afsluiten, klonk op zich wel lekker maar als ie niet goed afsluit dan is ut voor mij geen optie
ik blijf nog steeds bij m'n Ixos 1002
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Welke Sennheiser had jij dan? Ik heb er al heel wat op m'n koppie gehad maar zelfs al bind je een biefstuk op je kop dan krijgt een hond die 3 weken geen eten meer heeft gehad die HD25 niet meer van je kop hoor..Op vrijdag 28 september 2001 02:35 schreef Ener-G het volgende:
sennheiser vond ik niet lekker afsluiten, klonk op zich wel lekker maar als ie niet goed afsluit dan is ut voor mij geen optie
Beetje overdrijven mag best toch?
hij mocht misschien wel lekker _zitten_ wat dat betreft heb je wel gelijk maar ik hoor nog steeds best wel erg het omgevingsgeluid erdoorheen, dat bedoelde ik met goed afsluitenOp vrijdag 28 september 2001 14:03 schreef TripleM het volgende:
[..]
Welke Sennheiser had jij dan? Ik heb er al heel wat op m'n koppie gehad maar zelfs al bind je een biefstuk op je kop dan krijgt een hond die 3 weken geen eten meer heeft gehad die HD25 niet meer van je kop hoor..
Beetje overdrijven mag best toch?Nee effe serieus, die HD25 sluit echt goed af hoor, de oorschelpen zijn wat aan de kleine kant en zitten dus op je oor, ik vind hem daarom niet comfortabel genoeg, bij lang mixen krijg je rode oren.. en pijnlijke oren ook..
als jij op het podium staat wil je het liefst een koptelefoon die goed afsluit zodat je koptelefoon minder hard hoeft om duidelijk de muziek door je koptelefoon te horen, dan is het een stuk makkelijker onderscheid maken tussen muziek op je koptelefoon en wat je door je andere oor hoort via de monitors... en bovendien zijn je trommelvliezen er ook een stukje blijer mee als ie minder hard hoeft..
Waar WAAR ??!?!!!?Op donderdag 27 september 2001 14:34 schreef LangTall het volgende:
...
Ben Liebrand is op mix/muziek gebied zo'n beetje m'n goeroe. Die volg ik sinds 1986 op de voet. Er is ook via yahoo een mailinglist van mix/remixfreaks waar ie ook regelmatig post samen met een aantal andere bekende producers.
...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Weet je zeker dat je het over de HD25 hebt?! Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand over dat ding zou zeggen dat ie niet goed afsluit namelijk.. Jij bedoelt ook dempt denk ik, het dempen van geluid dat door de headshell komt..Op vrijdag 28 september 2001 15:01 schreef Ener-G het volgende:
hij mocht misschien wel lekker _zitten_ wat dat betreft heb je wel gelijk maar ik hoor nog steeds best wel erg het omgevingsgeluid erdoorheen, dat bedoelde ik met goed afsluiten
als jij op het podium staat wil je het liefst een koptelefoon die goed afsluit zodat je koptelefoon minder hard hoeft om duidelijk de muziek door je koptelefoon te horen, dan is het een stuk makkelijker onderscheid maken tussen muziek op je koptelefoon en wat je door je andere oor hoort via de monitors... en bovendien zijn je trommelvliezen er ook een stukje blijer mee als ie minder hard hoeft..
Deze toch? :Op vrijdag 28 september 2001 15:25 schreef TripleM het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het over de HD25 hebt?! Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand over dat ding zou zeggen dat ie niet goed afsluit namelijk.. Jij bedoelt ook dempt denk ik, het dempen van geluid dat door de headshell komt..
eh ja dat bedoelde ik ja, gewoon afsluiten en dempen van omgevingsgeluid... heb een aardig middagje zitten luisteren naar verschillende headphones, en die Ixos beviel me gewoon beter, en is ook nog stukje robuuster... vind ik ook belangrijk
Verwijderd
Misschien oud nieuws, maar ik kwam dit tegen op een forum over de sony koptelefoon (raar woord eigenlijk, telefoon? nooit bij stilgestaan)
its a case of follow the leader, a couple of international dj's use them, everyone else wants to. i ask you, if these dj's jumped out a windows, would you follow?
the fact is the mdr v700's are poorly designed and built sure theyre fine for the dj who never leaves his bedroom, but if you gig with them, then dont expect them to last long.
in fact i have some interesting dirt. last night i was hanging out with, who many of you would consider one of the worlds top dj's. he plays progressive and trance, and i'm sorry i'm not going to name him. anyway somehow we got onto discussing dj kit. and i asked him why he uses the sony v700's. he said basically the ones that all the top dj's get given are very different to the ones that sony sells to the general public, theyre built a lot tougher, and have totally different drivers. on examination of his headphones, the only thing about them that is similar to the v700's that you can buy is the colour and appearance, theyre built from different plastic and metal, have different shaped cups and different sound (closer to the consumer 7506/9 then the v700). another thing i noticed that, he loved also, was the fact that they sat on your head and neck, rather then strangle you like the v700's do.
in the same way that the subaru impreza wrx is different from the world rally car, whilst still looking almost exactly the same, that is the difference between the mortals v700's and the gods 700's.
Verwijderd
Goh, hier was ik inmiddels dus ook achtergekomen!Op vrijdag 28 september 2001 15:58 schreef Kaos het volgende:
[..]
He said basically the ones that all the top dj's get given are very different to the ones that sony sells to the general public, theyre built a lot tougher, and have totally different drivers. on examination of his headphones, the only thing about them that is similar to the v700's that you can buy is the colour and appearance, theyre built from different plastic and metal, have different shaped cups and different sound (closer to the consumer 7506/9 then the v700). another thing i noticed that, he loved also, was the fact that they sat on your head and neck, rather then strangle you like the v700's do.
in the same way that the subaru impreza wrx is different from the world rally car, whilst still looking almost exactly the same, that is the difference between the mortals v700's and the gods 700's.
[..]
Da's dus de HD25SP en niet de HD25. De HD25 is een heerlijke koptelefoon (max SPL is iets aan de lage kant voor gebruik met oordoppen). De HD25SP is geen knip voor de neus waard (IMNSHO).
André Huisman (www.new-line.nl)
Dat is de HD25SP, die is goedkoper dan de HD25.. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn, maar een 'echte' HD25 kost iets in de richting van 400 piek.. Ik heb zo'n ding een paar keer geleend uit een studio, ik heb nog nooit zoiets gehoord.. Ontzettend goede demping en (als het moet) gaat ie keihard.. Afgezien van het draagcomfort de perfecte hoofdtelefoon..Op vrijdag 28 september 2001 15:34 schreef Ener-G het volgende:
Deze toch? :
[afbeelding]
eh ja dat bedoelde ik ja, gewoon afsluiten en dempen van omgevingsgeluid... heb een aardig middagje zitten luisteren naar verschillende headphones, en die Ixos beviel me gewoon beter, en is ook nog stukje robuuster... vind ik ook belangrijk
m'n Ixos was destijds ook 389 ofzo, niet goedkoop die dingen, maarja dan heb je ook wel watOp vrijdag 28 september 2001 16:09 schreef TripleM het volgende:
[..]
Dat is de HD25SP, die is goedkoper dan de HD25.. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn, maar een 'echte' HD25 kost iets in de richting van 400 piek.. Ik heb zo'n ding een paar keer geleend uit een studio, ik heb nog nooit zoiets gehoord.. Ontzettend goede demping en (als het moet) gaat ie keihard.. Afgezien van het draagcomfort de perfecte hoofdtelefoon..
specs: http://www.ultimate1.co.uk/M.O.S%20pro_series.htm
heb zelf de dj1002
Da's toch behoorlijk bedenkelijk...Op vrijdag 28 september 2001 15:58 schreef Kaos het volgende:
Misschien oud nieuws, maar ik kwam dit tegen op een forum over de sony koptelefoon
[..]
in fact i have some interesting dirt. last night i was hanging out with, who many of you would consider one of the worlds top dj's. he plays progressive and trance, and i'm sorry i'm not going to name him.
Absolute flauwekul. Als dit het geval zou zijn dan zouden Sony dealers verschillende onderdeellijsten moeten hebben van de "normale" MDR-V700 en de "exotische" MDR-V700. Dat is niet het geval.anyway somehow we got onto discussing dj kit. and i asked him why he uses the sony v700's. he said basically the ones that all the top dj's get given are very different to the ones that sony sells to the general public, theyre built a lot tougher, and have totally different drivers.
Consumer 7506/7509??? Wie dit ook geschreven heeft heeft NOOIT een 7506 of een 7509 in z'n handen gehad (laat staan op z'n hoofd). De 7506 en de 7509 zijn absoluut GEEN consumer producten. Sterker nog: Geen enkele consumer products dealer van Sony kan deze artikelen (standaard) leveren. Reden? Omdat ze in de pro range zitten (i.t.t. de MDR-V700 die WEL in de consumer reeks zit (en ook een stuk goedkoper is dan de 7506 (en helemaal een stuk goedkoper dan de 7509).on examination of his headphones, the only thing about them that is similar to the v700's that you can buy is the colour and appearance, theyre built from different plastic and metal, have different shaped cups and different sound (closer to the consumer 7506/9 then the v700).
Gelul in de ruimte. Sony heeft GEEN koptelefoon die deze kantelmethode heeft (Technics wel overigens).another thing i noticed that, he loved also, was the fact that they sat on your head and neck, rather then strangle you like the v700's do.
It's the difference between telling facts and sucking it out of your big thumb.in the same way that the subaru impreza wrx is different from the world rally car, whilst still looking almost exactly the same, that is the difference between the mortals v700's and the gods 700's.
Wie dit ook geschreven heeft vind het waarschijnlijk heerlijk om flauwekul te schrijven. Goed te zien dat er niemand is die dit gelooft (toch???)!
André Huisman (www.new-line.nl)
Verwijderd
Hier is trouwens het draadje, hij heeft daarna nog een keer geantwoord
http://www.futureproducers.com/board/showthread.php?s=04d136989e9ae91c115f7c9d54bd9b17&threadid=11563
http://www.futureproducers.com/board/showthread.php?s=04d136989e9ae91c115f7c9d54bd9b17&threadid=11563
Waarom?Op vrijdag 28 september 2001 16:19 schreef huisman het volgende:
Da's toch behoorlijk bedenkelijk...
Ik denk niet dat ze onderdelen van een eventueel 'aangepast' model V700 op de onderdeellijst zullen zetten. Da's gewoon: hey hier heb je je koptelefoon. Dat gaat niet via een dealer, zeker niet als je over grote endorsers praat, dat gaat netjes via Sony zelf.Absolute flauwekul. Als dit het geval zou zijn dan zouden Sony dealers verschillende onderdeellijsten moeten hebben van de "normale" MDR-V700 en de "exotische" MDR-V700. Dat is niet het geval.
Dat zou kunnen, maar dan nog kan het niets meer dan een denkfout van hem zijn.. Niet echt reden om je zo over op te winden denk ik..Consumer 7506/7509??? Wie dit ook geschreven heeft heeft NOOIT een 7506 of een 7509 in z'n handen gehad (laat staan op z'n hoofd). De 7506 en de 7509 zijn absoluut GEEN consumer producten. Sterker nog: Geen enkele consumer products dealer van Sony kan deze artikelen (standaard) leveren. Reden? Omdat ze in de pro range zitten (i.t.t. de MDR-V700 die WEL in de consumer reeks zit (en ook een stuk goedkoper is dan de 7506 (en helemaal een stuk goedkoper dan de 7509).
Zegt hij iets over kantelen dan? Dat lees ik toch echt niet.. De manier waarop ze op het hoofd en de nek rusten staat er..Gelul in de ruimte. Sony heeft GEEN koptelefoon die deze kantelmethode heeft (Technics wel overigens).
Je kunt dit soort verhalen niet controleren, maar is het zo onaannemelijk dan? Volgens mij niet.. Kijk nou alleen eens naar de Tweakers wereld.. De testers krijgen vaak genoeg modellen die net wat beter zijn dan de rest, om hun oordeel maar zo positief mogelijk te laten zijn.. Waarom zou dit met hoofdtelefoons niet kunnen gebeuren?It's the difference between telling facts and sucking it out of your big thumb.
Wie dit ook geschreven heeft vind het waarschijnlijk heerlijk om flauwekul te schrijven. Goed te zien dat er niemand is die dit gelooft (toch???)!
Zou het echt zo zijn dat er meerdere versies zijn van de MDR-V700DJ? ik was van plan 'm te kopen, wat vinden jullie?
Even iets anders.. Ik zoek een filter, zoals de DJ-F1 van Stanton:

Maar, als er andere apparaten zijn die meer (leuke) functies hebben, dan zijn die misschien ook het overwegen waard.. Er moet uiteraard ook een filter opzitten..
Iemand een idee?

Maar, als er andere apparaten zijn die meer (leuke) functies hebben, dan zijn die misschien ook het overwegen waard.. Er moet uiteraard ook een filter opzitten..
Iemand een idee?
Kweenie of dit toegestaan is, maar hier is een url (is niet van mij btw):Op vrijdag 28 september 2001 15:21 schreef BtM909 het volgende:
[..]
Waar WAAR ??!?!!!?
www.mixfreaks.org
He Reind, mooie poster van DaDa heb je op je kamer hangen... Kom je er wel eens, of heb je die ergens geript of zo??? Of heb je er gedraaid??Op woensdag 26 september 2001 00:40 schreef Reind het volgende:
[afbeelding]
Nee ik haal daar al me platen. Dave en Ton weten tenminste wat ik hebben wil en das fucking makkelijk. En het zijn toffe lui die je tenminste wat gunnen dus vandaar.
Die posters heb ik hier ooit een keer verspreid in harderwijk en ik had er 3 over dus die hangen nu bij mij aan de muur. Is beter als dat lelijke bruine board.
Die posters heb ik hier ooit een keer verspreid in harderwijk en ik had er 3 over dus die hangen nu bij mij aan de muur. Is beter als dat lelijke bruine board.
Verwijderd
Vanmiddag was ik weer eens in de platenshop (komt niet vaak voor, ze hebbe heel weinig wat ik wil, meeste bestel ik online). Heb daar die proDJuser een opgezet.
Op mijn hoofd zat ie lekker. Vrij stevig, maar niet echt strak. Niet te zwaar, wel voelbaar, maar dat vind ik wel fijn. De schelpen zijn niet van lekker zacht rubber, maar iets stevigers. Niet verkeerd opzich, voorkomt zweetoren.
Het geluid was, voor zover ik het kon testen (ik hoorde hem alleen op een vrij vlakke beat), vrij goed. En hard kon ie zeker!
Echt representatief is dit tesjte natuurlijk niet, ik heb het ding misschien een minuut opgehad. Er zijn in ieder geval geen verschrikkelijk irritante dingen. Waarschijnlijk in zijn prijsklasse een hele goeie foon.
Maar ik was in die shop omdat ik twee plaatjes wilde hebben, die online net uitverkocht waren. Iemand nog een idee, voordat ik naar htfr ga?
Bones & Rhodes - It's in the Beats
Backspinners - Night of the bass
Meer info is altijd available...
Op mijn hoofd zat ie lekker. Vrij stevig, maar niet echt strak. Niet te zwaar, wel voelbaar, maar dat vind ik wel fijn. De schelpen zijn niet van lekker zacht rubber, maar iets stevigers. Niet verkeerd opzich, voorkomt zweetoren.
Het geluid was, voor zover ik het kon testen (ik hoorde hem alleen op een vrij vlakke beat), vrij goed. En hard kon ie zeker!
Echt representatief is dit tesjte natuurlijk niet, ik heb het ding misschien een minuut opgehad. Er zijn in ieder geval geen verschrikkelijk irritante dingen. Waarschijnlijk in zijn prijsklasse een hele goeie foon.
Maar ik was in die shop omdat ik twee plaatjes wilde hebben, die online net uitverkocht waren. Iemand nog een idee, voordat ik naar htfr ga?
Bones & Rhodes - It's in the Beats
Backspinners - Night of the bass
Meer info is altijd available...
Dave en Ton zijn echt relaxede lui ja, maar vergeet Ricky niet, die is ook superaardig...
Verwijderd
Ik ga weer helemaal terug naar de basis van deze thread en ik hoop dat ik er bij geholpen kan worden door jullie. Ik heb m'n platenspelers (2X Gemini PT2100), mixer, koptelefoon, versterker, platen, alles om plaatjes thuis te draaien. Maar ik krijg het GVD niet voor elkaar om twee platen tegelijk met elkaar te laten lopen. Je hoort heel mooi hoe de beats dan weer gelijk zijn en dan weer dat de een van de ander "wegloopt", maar ik hoor gewoon niet welke plaat dat nou is. Ik hou rekening met de bpm's van de platen,niet te ver van elkaar vandaan, maar het is zo godse lastig om te horen welke er nu moet worden afgeremd of worden bijgestuurd. Dus bij deze, komt het met de maanden oefenen of doe ik gewoon iets fout.
kwestie van oefenen, had ik in het begin ook hoor, (heeeeeeeeeeeeeeeel af en toe nog steeds)
en zodra je dat door hebt, wordt het pas leuk.
probeer gewoon de beat van plaat#1 in je hoofd te laten spelen, en dan zet je plaat#2 op je koptelefoon, dan hoor je vanzelf of hij langzamer of sneller gaat, (en in de tussentijd wel de beat van plaat#1 in je kop vasthouden)
ja zo doe ik het iig, kan ook wel fout zijn ofzo, maar this is my way.
en zodra je dat door hebt, wordt het pas leuk.
probeer gewoon de beat van plaat#1 in je hoofd te laten spelen, en dan zet je plaat#2 op je koptelefoon, dan hoor je vanzelf of hij langzamer of sneller gaat, (en in de tussentijd wel de beat van plaat#1 in je kop vasthouden)
ja zo doe ik het iig, kan ook wel fout zijn ofzo, maar this is my way.
oefenen oefenen oefenenOp dinsdag 02 oktober 2001 21:20 schreef Jurgen51 het volgende:
Ik ga weer helemaal terug naar de basis van deze thread en ik hoop dat ik er bij geholpen kan worden door jullie. Ik heb m'n platenspelers (2X Gemini PT2100), mixer, koptelefoon, versterker, platen, alles om plaatjes thuis te draaien. Maar ik krijg het GVD niet voor elkaar om twee platen tegelijk met elkaar te laten lopen. Je hoort heel mooi hoe de beats dan weer gelijk zijn en dan weer dat de een van de ander "wegloopt", maar ik hoor gewoon niet welke plaat dat nou is. Ik hou rekening met de bpm's van de platen,niet te ver van elkaar vandaan, maar het is zo godse lastig om te horen welke er nu moet worden afgeremd of worden bijgestuurd. Dus bij deze, komt het met de maanden oefenen of doe ik gewoon iets fout.
en het helpt als je tot 4 kan tellen
voor het geval je nog niet wist> de plaat die je erin wil gooien die luister je door je koptelefoon, dan is het toch niet zo moeilijk om te horen dat dat die plaat is?
pas als ie gelijk loopt dan gooi je hem erin, probeer als je 2 schuiven open hebt staan eens te focussen op een bepaalde sample of ritme van de ene plaat (bijv. hi-hat ofzo)
maar oefening baart kunst
Verwijderd
Goed rythm-gevoel jah
Maar tot 4?! OK, dat klopt wel. Maar tot 32 tellen lijkt me wel wat beter. (merk je wel als je 'ervaring' hebt...)
Ton weet precies wat ik hebben wil en houd dat voor me achter. Ricky ken ik niet zo goed en ik zie hem daar ook niet zo vaak aangezien ik altijd ga als ik zeker weet dat Ton er is.Op dinsdag 02 oktober 2001 14:34 schreef DJ_Mesut het volgende:
Dave en Ton zijn echt relaxede lui ja, maar vergeet Ricky niet, die is ook superaardig...
Maarre ben jij daar ook klant dan?
Ik zeg 1 ding -> OefenenOp dinsdag 02 oktober 2001 21:20 schreef Jurgen51 het volgende:
Oefening baart kunst en de een heeft het sneller onder de knie als de ander maar blijf gewoon volhouden en het komt goed. Kijk maar naar mij (ik ben nog steeds een waardeloze dj
Psies! Gewoon door blijven oefenen. Na een paar maanden al resultaat willen zien lukt gewoon niet.
Wat wel heel handig is om te oefenen is een voorbeluistering gebruiken met een split. Dat betekent dus dat je links kanaal een en rechts kanaal twee hoort. Dan hoor je meestal heel snel welk kanaal je moet bijsturen.
Ook -echt- goede beatcounters (en die zie je bijna nergens) kunnen je enorm helpen. (Ik heb er een op mijn mixer zitten, en daardoor kan ik redelijk scherp zonder voorbeluistering mixen
Is ook wel eens leuk om te doen op een feest hoor...)
Succes met het oefenen!
Wat wel heel handig is om te oefenen is een voorbeluistering gebruiken met een split. Dat betekent dus dat je links kanaal een en rechts kanaal twee hoort. Dan hoor je meestal heel snel welk kanaal je moet bijsturen.
Ook -echt- goede beatcounters (en die zie je bijna nergens) kunnen je enorm helpen. (Ik heb er een op mijn mixer zitten, en daardoor kan ik redelijk scherp zonder voorbeluistering mixen
Succes met het oefenen!
Hey zo'n beatcounter moet ik ook hebben -> Ik vergeet namelijk nog wel is me koptelefoon mee te nemen naar een feest.Op woensdag 03 oktober 2001 02:43 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb er een op mijn mixer zitten, en daardoor kan ik redelijk scherp zonder voorbeluistering mixenIs ook wel eens leuk om te doen op een feest hoor...
Succes met het oefenen!
Ach laat ook maar zitten -> Dan vergeet ik die beatcounter weer mee te nemen.
Maar ik ben het met MisterDon eens -> Ze zijn makkelijk die beatcounters maar vroeg of laat zul je het ook zonder moeten kunnen want op een feest ben ik ze nog nooit tegen gekomen. (op die waardeloze beatcounters na dan die op een pioneer mengpaneeltje zitten
Numark en Gemini hebben redelijk goed werkende countertjes. De techniek hebben ze gejat van de onvolprezen britse mixerbouwer Intimidation, waar mijn mixer (Intimidation Don) ook van is.
Ik kan intussen echt wel zonder, maar het is wel heel makkelijk om af en toe je gehoor in een moeilijke mix te kunnen checken met een led barretje dat netjes op de beat meeloopt!
Ik kan intussen echt wel zonder, maar het is wel heel makkelijk om af en toe je gehoor in een moeilijke mix te kunnen checken met een led barretje dat netjes op de beat meeloopt!
32?Op dinsdag 02 oktober 2001 21:52 schreef HLAdmin het volgende:
Goed rythm-gevoel jahMaar tot 4?! OK, dat klopt wel. Maar tot 32 tellen lijkt me wel wat beter. (merk je wel als je 'ervaring' hebt...)
neuh het ging me gewoon om de 4kwartsmaat, ik ken mensen die al maanden aan het kloten zijn en er _nog_ niet achter zijn dat het een 4kwartsmaat is
ik mix zelf techhouse/techno, en drum 'n bass, en daar zitten soms tricky platen bij waar je met dat tot 32 tellen nergens meer bent, daar moet je gewoon gevoel hebben voor de punten waarop je de plaat in kan starten, dus veeeeeeeel oefenen en veeeel luisteren
er zitten gewoon momenten in zo'n plaat waarop je hem in kan starten, en dan ga ik niet als een debiel zitten tellen ofzo
daar ben ik na 6 jaar inmiddels wel achter hoor
Verwijderd
...maar bijna alle dance-muziek is opgebouwd uit 8, 16 en 32 maten structuren, en het is wel netjes als je daar ook rekening mee houdt... Is geen kwestie van tot 108 tellen, maar gewoon een beetje groove in je reet. 
Rndll
Rndll
idd da's waarOp woensdag 03 oktober 2001 12:20 schreef Rndll het volgende:
...maar bijna alle dance-muziek is opgebouwd uit 8, 16 en 32 maten structuren, en het is wel netjes als je daar ook rekening mee houdt... Is geen kwestie van tot 108 tellen, maar gewoon een beetje groove in je reet.
Rndll
voor de 'newbie' met draaien is het misschien wel handig hulpmiddel, maar ik tel allang niet meer, mix gewoon op 'gevoel'
en van een beatcounter heb ik nooit het nut ingezien eigenlijk, maar dat zal wel aan mij liggen
Wat bij mij nu nog van toepassing is:
KEN JE PLATEN!
Ik draai dan voornamelijk R&B, 2Step en SpeedGarage en als je je platen kent, dan weet je precies waar de breaks zitten, hoe lang je hebt om een plaat te syncen (voor dat je switcht) en wat je mix-momenten zijn.
Het tellen voor inmixen gebruik ik eigenlijk alleen wanneer een plaat niet begint met het begin van de beat (
). Bijvoorbeeld als een plaat een intro van 1 maat heeft (een beetje duidelijk zo?)
Voor de rest veel oefenen, maar ik ben er wel van overtuigd dat je wel gevoel moet hebben voor beats. Als ik een nummer hoor, dan kan ik er zo een ander nummer bij denken die er wel ingemixd kan worden.
Misschien wel een tip: Als je een nummer draait en je weet niet of een ander nummer er door heen kan (omdat je moeite hebt met beats syncen), concentreer je dan op de melodie en probeer die eerst in je hoofd mee te zingen op de plaat die nu draait, dan heb je voor je gevoel meteen helder of een plaat er uberhaupt niet op te mixen is (geldt iig voor R&B en HipHop; voorkom je nl. mee dat je 20 platen aan het testen ben)
KEN JE PLATEN!
Ik draai dan voornamelijk R&B, 2Step en SpeedGarage en als je je platen kent, dan weet je precies waar de breaks zitten, hoe lang je hebt om een plaat te syncen (voor dat je switcht) en wat je mix-momenten zijn.
Het tellen voor inmixen gebruik ik eigenlijk alleen wanneer een plaat niet begint met het begin van de beat (
Voor de rest veel oefenen, maar ik ben er wel van overtuigd dat je wel gevoel moet hebben voor beats. Als ik een nummer hoor, dan kan ik er zo een ander nummer bij denken die er wel ingemixd kan worden.
Misschien wel een tip: Als je een nummer draait en je weet niet of een ander nummer er door heen kan (omdat je moeite hebt met beats syncen), concentreer je dan op de melodie en probeer die eerst in je hoofd mee te zingen op de plaat die nu draait, dan heb je voor je gevoel meteen helder of een plaat er uberhaupt niet op te mixen is (geldt iig voor R&B en HipHop; voorkom je nl. mee dat je 20 platen aan het testen ben)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Nog een tip (die voor mij goed werkte): Probeer tijdens het gelijk-zetten je niet helemaal op de bass te focussen maar probeer het eerst met een hi-hat of clap. Een bass loopt namelijk een paar milliseconden door terwijl een hi-hat of clap meteen is afgelopen. Hierdoor krijg je hem sneller in-sync.
ach het hoeft niet altijd even strak, het is wel mooi ofcourse, maar mocht je er een 1/16e maat naast zitten, who cares, niemand (lees: mensen in de zaal) die dat hoort
edit: dan hebben we het wel over overgangen, niet over gelijk lopen (en horen) van 2e platen
edit: dan hebben we het wel over overgangen, niet over gelijk lopen (en horen) van 2e platen
Iemand een ideetje n.a.v. mijn post over effect/filter apparaten? Zie een paar posts terug..
klopt heb je wel gelijk in gebruik ik ook vaak maar het kan niet bij alle nummers hou daar rekening meeOp woensdag 03 oktober 2001 16:16 schreef Bazz het volgende:
Nog een tip (die voor mij goed werkte): Probeer tijdens het gelijk-zetten je niet helemaal op de bass te focussen maar probeer het eerst met een hi-hat of clap. Een bass loopt namelijk een paar milliseconden door terwijl een hi-hat of clap meteen is afgelopen. Hierdoor krijg je hem sneller in-sync.
Mixen is gewoon een kwestie van aanvoelen en dat leer je niet 1-2-3 zoals je biertje drinken zonder te morsen bijvoorbeeld. (dom voorbeeld maar het kwam zo ff in me op) Draaien en dj zijn is niet eenvoudig en met een hoop geduld en het opbouwen van ervaring kom je een heel eind.
Als je is wist hoelang ik heb lopen martelen voordat ik redelijk kon mixen. Volhouden is gewoon de sleutel tot sucses. Als het niet wil -> net zo lang vol blijven houden tot het wel wil en niet gaan lopen janken dat het niet wil maar volhouden en door blijven gaan. Dan komt er een keer een dag dat je wakker word en het wel goed gaat.
Sim-pel
Als je is wist hoelang ik heb lopen martelen voordat ik redelijk kon mixen. Volhouden is gewoon de sleutel tot sucses. Als het niet wil -> net zo lang vol blijven houden tot het wel wil en niet gaan lopen janken dat het niet wil maar volhouden en door blijven gaan. Dan komt er een keer een dag dat je wakker word en het wel goed gaat.
Sim-pel
Hehe, ik zeg je eerlijk, in het begin vond ik het niet meer zo denderend, gewoonweg omdat het niet 1-2-3 lukte, maar het gaat al wat beter (niet dat het goed gaat
)
en hoe beter je wordt, hoe leuker.
dus zie het maar als een soort arbeid die je moet verrichten om lol te verdienen.
ofzoiets, wazige vrijdagochtend is het
ohw ja, gisteren mijn auto-theorie gehaald, 1 fout
YEEHAAAAW
en hoe beter je wordt, hoe leuker.
dus zie het maar als een soort arbeid die je moet verrichten om lol te verdienen.
ofzoiets, wazige vrijdagochtend is het
ohw ja, gisteren mijn auto-theorie gehaald, 1 fout
YEEHAAAAW
Randy gefeliciteerd man. Nu nog ff een famous dj worden en voor je het weet rijd je in een nieuwe porsche 911 carera 4
ooit van Trancemaster gehoord, dat bestond al ver voor de gabber, dus heeeeel lang geledenAls over een tijdje trance weer "uit" is, vindt je het dan nog steeds leuk?
Trance will never die, sommige noemen zichzelf dat die-hards toch?
no comment
hmm, ik weet nu al dat ik niet bij de muziek zal blijven die ik nu luister, altijd al zo geweest bij mij.
denk dat het ook onverstandig is je alleen te focussen op 1 genre, en jezelf daaraan te wijden.
denk dat het ook onverstandig is je alleen te focussen op 1 genre, en jezelf daaraan te wijden.
Verwijderd
Ik ben al een paar Jaar aan het mixen op mijn PC.
Ik heb een mengpaneel gekocht van ongeveer 400 gulden.
2 geluidskaarten Sound blaster Live en 128
en 2 Verschillende versies Winamp draaien. Een plugin voor pitch control. Echt een WERELD plugin. Is nergens te vinden op internet bijna.
Daar mee lukt het PERFECT !!!!!!
Groeten DJ Absolute !!!!!
en 2 Verschillende versies Winamp draaien. Een plugin voor pitch control. Echt een WERELD plugin. Is nergens te vinden op internet bijna.
Hmmmmmmz, als je via de pc wil draaien kan je beter een keer op de site van visiosonic kijken voor de pc-DJ systemen die ze daar hebben. Werkt stukken beter dan winamp.
Heb dat ook regelmatig gedaan btw, maar er gaat toch nix boven echte 'hardware'. Draai zelf met CD btw.
Heb dat ook regelmatig gedaan btw, maar er gaat toch nix boven echte 'hardware'. Draai zelf met CD btw.
hee, werkt die plugin goed? en doet hij die pich ook in realtime zeg maar, dus zonder vertraging.Op vrijdag 05 oktober 2001 14:11 schreef ti_mon3aan het volgende:
Ik ben al een paar Jaar aan het mixen op mijn PC.
enne ik durf het bijna niet te vragen, maar kan je die plugin ff toesturen (mail ofzo)
htsie@chello.nl is mon email.
kheb zelf nog nooit een goede pitch plugin gevonden, (ja wel op zoek geweest)
en af en toe gewoon een mp3tje tussen m'n platen door mixen
Er is nog een methode om het (beter) te leren:Op vrijdag 05 oktober 2001 03:20 schreef Reind het volgende:
Mixen is gewoon een kwestie van aanvoelen en dat leer je niet 1-2-3 zoals je biertje drinken zonder te morsen bijvoorbeeld. (dom voorbeeld maar het kwam zo ff in me op) Draaien en dj zijn is niet eenvoudig en met een hoop geduld en het opbouwen van ervaring kom je een heel eind.
Sim-pel
Sommige mensen vinden het heel erg fout, maar je komt ook een heel eind met 'trainspotting'
(Ok ok, eigenlijk is 'trainspotting' het afkijken welke plaat een DJ draait, om 'em zelf ook te kopen en draaien, en dat wordt inderdaad als erg "fout" gezien. )
Een van mijn vrienden (die nu meedoet aan de Grote Prijs van Nederland, staat in de finale) heeft door zijn draai-werk me veel laten zien over hoe het allemaal moet/kan. Daar steek je veel van op.
Verwijderd
Leuke is dat dat bij DNB parties totaal geen zin heeft, omdat de meeste platen die DJ's hebben nog niet eens uit zijn... [dubplates]. Duurt meestal wel 6 maanden - 1 jaar voordat ze egt in de winkel leggen, dus je heb r weinig aan...Op vrijdag 05 oktober 2001 14:51 schreef JumpStart het volgende:
(Ok ok, eigenlijk is 'trainspotting' het afkijken welke plaat een DJ draait, om 'em zelf ook te kopen en draaien, en dat wordt inderdaad als erg "fout" gezien. )
Of zoals reind me vertelde [ik ga eigenlijk nooit naar 2step parties], heeft dat daar ook geen zin aangezien 9vd10 keer white labels worden gedraaid waar dus ook niet op staat wie de plaat heb gemaakt... of welke tune het is
die plakken ze meestal zelf ook afOp vrijdag 05 oktober 2001 16:24 schreef T3KST3P het volgende:
[..]
Leuke is dat dat bij DNB parties totaal geen zin heeft, omdat de meeste platen die DJ's hebben nog niet eens uit zijn... [dubplates]. Duurt meestal wel 6 maanden - 1 jaar voordat ze egt in de winkel leggen, dus je heb r weinig aan...
Of zoals reind me vertelde [ik ga eigenlijk nooit naar 2step parties], heeft dat daar ook geen zin aangezien 9vd10 keer white labels worden gedraaid waar dus ook niet op staat wie de plaat heb gemaakt... of welke tune het is
en echt goeie Drum 'n Bass platen zijn niet zo heel erg makkelijk te krijgen in vergelijking met house/trance/techno
logo's afplakken gebeurt niet alleen bij Drum 'n Bass trouwens hoor, ook bij andere muziekstijlen
Verwijderd
'T gaat er niet om WAT 'ie draait, maar HOE hij dat draait!Op vrijdag 05 oktober 2001 16:24 schreef T3KST3P het volgende:
[..]
Leuke is dat dat bij DNB parties totaal geen zin heeft, omdat de meeste platen die DJ's hebben nog niet eens uit zijn... [dubplates]. Duurt meestal wel 6 maanden - 1 jaar voordat ze egt in de winkel leggen, dus je heb r weinig aan...
Verwijderd
Het altijd een combinatie van beide, platenkeus wordt echt heel veel aandacht aan besteed, iig aan het vinden van goede exclusieve platen. Een professioneel DJ is meer tijd kwijt aan het zoeken van platen dan aan draaien/technieken bijhouden. En als een DJ bepaalde routine heeft opgebouwd hoe hij welke platen wil combineren probeert hij natuurlijk te voorkomen dat anderen dat zo even 'nadoen' terwijl het eigelijk zijn werk geweest is. Dan is het natuurlijk altijd nog lastig dezelfde platen te vinden.. maar plaatkeuze is iig zeer belangrijk.Op vrijdag 05 oktober 2001 16:51 schreef Bazz het volgende:
'T gaat er niet om WAT 'ie draait, maar HOE hij dat draait!
Nieuw Sub-draadje:
Als jij een "DJ workshop voor gevorderden" zou kunnen volgen met een professionele internationale DJ, wie zou dan bovenaan je lijstje staan ? Gewoon (nou ja!) 1 on 1, met z'n 2'en voor een paar uur achter 3 draaitafels, mengpaneel, en vooruit, speciaal voor MisterDon, CD mixers...
Puur hypothetisch dus he?, want ik heb niet even een paar duizendjes liggen
(Zelf vind ik het moeilijk kiezen, ik kan me niet vastzetten op één DJ. )
Voor mij staan bovenaan: Nick Warren, Darren Emerson en Paul van Dyk.
* JumpStart is hélemaal geen liefhebber van Progressive, lijkt maar zo
(P.S. Paul van Dyk draait 11 november in Club <<O>> in Den Haag! )
Als jij een "DJ workshop voor gevorderden" zou kunnen volgen met een professionele internationale DJ, wie zou dan bovenaan je lijstje staan ? Gewoon (nou ja!) 1 on 1, met z'n 2'en voor een paar uur achter 3 draaitafels, mengpaneel, en vooruit, speciaal voor MisterDon, CD mixers...
Puur hypothetisch dus he?, want ik heb niet even een paar duizendjes liggen
Voor mij staan bovenaan: Nick Warren, Darren Emerson en Paul van Dyk.
* JumpStart is hélemaal geen liefhebber van Progressive, lijkt maar zo
(P.S. Paul van Dyk draait 11 november in Club <<O>> in Den Haag! )
1) Carl Cox
2) Tiësto
3) DJ Illegal (vriend van mij
)
2) Tiësto
3) DJ Illegal (vriend van mij
He Reind, dit is je kans voor post 1600 !
Hee, als het gewoon een vriend is, dan VRAAG je toch gewoon eens aan 'em of 'ie een paar uur met je wil "jammen" op 2 decks ?Op vrijdag 05 oktober 2001 18:20 schreef BtM909 het volgende:
[...]
3) DJ Illegal (vriend van mij)
Ik ga voor Da Coxter, een setje van Dave Seaman en een lesje van Jean (Hoe je er heel erg rijk mee kunt worden...
)
ROTFL!Op vrijdag 05 oktober 2001 18:29 schreef MisterDon het volgende:
Ik ga voor Da Coxter, een setje van Dave Seaman en een lesje van Jean (Hoe je er heel erg rijk mee kunt worden...)
Jean: "Erhh, luister eens, voor financiele zaken zul je bij m'n manager moeten wezen."
Dit topic is gesloten.