How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op zaterdag 15 september 2001 22:17 schreef Lampje het volgende:
[..]
Invoerrechten: 3% btw: 19%, je 675 wordt dus 823,5. Dan nog 75 piek verzendkosten erover en je zit op 900.
Voor een doosje van zo'n 7kg was ik al zo'n $50 kwijt. Een PT-2400 is zo'n 14kg. Verzekering is ook behoorlijk prijzig. Nieuwe netsnoer is nodig (f 7,50) omdat die Amerikaanse plug zo waardeloos in onze stopcontacten past.

Nog iets om rekening mee te houden: Gemini Europe zal de PT-2400's NIET repareren; hetzelfde geldt waarschijnlijk voor alle leveranciers (en om een goede reden natuurlijk). Dus: Apparaat stuk: PECH. Kun je het naar de leverancier in Amerika sturen.

Verpakken zal geen probleem zijn. De originele verpakking die Gemini om z'n draaitafels stopt is erg stevig (dubbele doos, veel schuim). Het is zelfs zo goed dat Technics er nog wel iets van zou kunnen leren ;-)

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 17 september 2001 13:20 schreef huisman het volgende:

[..]

Vinyl bevat "plasticisers" die het vinyl soepel houden. Door gebruik te maken van glassex loop je een grote kans (IMO) dat je deze plasticisers uit het vinyl trekt.

[...]
:?

Wacht even, wacht even... Vinyl, oftewel PVC, oftewel poly vinyl chloride, bevat voor zover ik weet niet per sé "plasticiser". Een goed nederlands woord hiervoor is "weekmaker". Dit wordt wel gebruikt in PVC, wanneer er bijvoorbeeld tuinslang van wordt gemaakt. Die moeten inderdaad flexibel zijn.

(Terug in de tijd van het VWO hebben we met scheikunde een experimentje gedaan waarbij de weekmaker uit stukken tuinslang gehaald werd. Die stukjes tuinslang waren inderdaad erg hard naderhand. Maar PVC regenpijp of rioolbuis, daar zit géén weekmaker in. Off-topic... )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft iemand dit programma al vermeld maar deze topic is zo ontzettend lang dat ik het ook maar even meld ingeval dat het niet zo is,Tractor van Native-Instruments is een te gek programma waar je alles tot je beschikking hebt,2 players met alle mogelijkheden,goede toonregeling met killswitches en een te gek filter,zelfs scratchen en een backspin geven is mogelijk,alle functie kun je via midi en een midicontoller besturen dus niet met de muis maar bv met echte faders en knoppen,je moet alleen 2 geluidskaarten hebben of 1 met meerdere uitgangen zodat je het mix en afluisterkanaal kan
scheiden.
Met alleen een snelle Laptop,een goede geluidskaart(bv Emagic 2/6 USB 24bits)en tractor kan je een goede Cyber DJ van de nieuwe orde worden.:-)

http://www.traktor-series.com/site_english.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een leuke geluidskaart voor TRACTOR is misschien wel de Tascam US-428(USB & 24bits),dit is een soort midi mengpaneel met geluidskaart dus je hebt gelijk een midicontroller met faders en knoppen tot je beschikking,de US-428 kost in Duitsland zo,n 1000 Mark dat is net zoveel als de Emagic 2/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op vrijdag 14 september 2001 10:40 schreef sebazzzz het volgende:
...met de nieuwe CDJ-1000S van pioneer gaat dat bijna net zo goed, ik heb ze besteld maar er werden in nederland maar 100 stuks uitgegfeven, en ik werd uitgeloot, dus jammer dan,dan moet ik het maar doen met mijn eigen denon's 2600F doen, had ik ten tijde van de foto's maken nog niet, maar ze bevallen super!!
De Pioneer CDJ-1000 is gewoon RUIMSCHOOTS uit voorraad leverbaar. Niets geen "maar zoveel producten"; allemaal verkoop yadayada. Als je ze NU besteld kun je ze morgen gewoon in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft r iemand nog tips voor het de-warpen van records? Ik heb hier de niewe skunkrock promo liggen, en die willik nie kwijt snap je.. de naald skipt alle kanten op GRRRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49
Op maandag 17 september 2001 18:25 schreef T3KST3P het volgende:
Heeft r iemand nog tips voor het de-warpen van records? Ik heb hier de niewe skunkrock promo liggen, en die willik nie kwijt snap je.. de naald skipt alle kanten op GRRRRR
ik lees net dat het met jif erg goed gaat >:)

(GRAPJE HOOR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op maandag 17 september 2001 19:45 schreef wibblemoo het volgende:
(GRAPJE HOOR)
Hmz.. toch aardig dat je dat er even bijzegt.. ;) Zou anders wel lullig zijn :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 20:36 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Hmz.. toch aardig dat je dat er even bijzegt.. ;) Zou anders wel lullig zijn :P >:)
Kben niet achterlijk hoor :)

ennuh, ik het dus over dewarpen.. weer netjes plate krijgen, stof = geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

wat ik laatst ook hoorde over het schoonmaken van vinyl met water. Geen kraanwater gebruiken, dat bevat kalk, en dat kan neerslaan in die groefjes, gewoon gedistilleerd water (of hoe je het ook schrijft)

enne die naalden? zijn die van diamand gemaakt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
Op maandag 17 september 2001 19:45 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

ik lees net dat het met jif erg goed gaat >:)

(GRAPJE HOOR)
en een schuursponsje anders gaat het niet goed :9 :9

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 21:10 schreef wizzard het volgende:

[..]

en een schuursponsje anders gaat het niet goed :9 :9
Je vergeet ut gladstrijken erna :p

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
Op maandag 17 september 2001 20:52 schreef Randy het volgende:
enne die naalden? zijn die van diamand gemaakt????
Yep, diamant is het hardste materiaal wat er is, dus het is erg slijtvast. Het is maar een paar microgram wat erop zit, dus het is niet de moeite om er een mooie steen voor in de ring van je vriendin van te maken ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 17 september 2001 18:25 schreef T3KST3P het volgende:
Ok, 2 dingen:

1) Dit zul je moeten testen met platen die kapot mogen, en 2), ik accepteer op geen enkele manier verantwoordelijkheid als het foutgaat ...

En nu serieu(s/zer): Vinyl is thermoharder, dat wil zeggen dat het onder verhoogde temperatuur reageert/vormt, en dat een 2e keer verhitten niet meer tot vervormbaarheid leidt. (In tegenstelling tot 'thermoplasten' waarbij verhitting het plastic iedere keer weer zacht maakt.)

Er is toch nog enige mate van zacht-heid op hoge temperatuur, dus wat je zou kunnen doen (op papier tenminste) is 2 glasplaten nemen, groot genoeg om die plaat in te klemmen, en vervolgens in de oven (!!!) doen op de laagst mogelijke temperatuur.

Bij een temperatuur van rond de 120°C zit je beneden de temperatuur waarop je vinyl begint te ontbinden. Het wordt wel een beetje zachter. Op deze manier een uurtje ingeklemd in de oven zou dus op papier moeten kunnen helpen. Daarna eruit en langzaam af laten koelen, en klaar, zo plat als een pannekoek. (Don't start with the analogies.) *D

Ik zou er alleen niet zo snel aan beginnen ...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dewarpen zijn twee methoden.

1: Voorzichtig ronddraaien en tegelijk buigen.
2: Tussen twee zware dingen inleggen, en het liefst verwarmen. Twee warme glasplaten schijnt goed te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Op maandag 17 september 2001 14:50 schreef rjw het volgende:
Nog een leuke geluidskaart voor TRACTOR is misschien wel de Tascam US-428(USB & 24bits),dit is een soort midi mengpaneel met geluidskaart dus je hebt gelijk een midicontroller met faders en knoppen tot je beschikking,de US-428 kost in Duitsland zo,n 1000 Mark dat is net zoveel als de Emagic 2/6.
heb je misschien een link van een duitse winkel die em verkoopt? importeren uit de us is een duur grapje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 23:15 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Bij een temperatuur van rond de 120°C zit je beneden de temperatuur waarop je vinyl begint te ontbinden. Het wordt wel een beetje zachter. Op deze manier een uurtje ingeklemd in de oven zou dus op papier moeten kunnen helpen. Daarna eruit en langzaam af laten koelen, en klaar, zo plat als een pannekoek. (Don't start with the analogies.) *D

Ik zou er alleen niet zo snel aan beginnen ...
Nee, daarvoor is vinyl mij iets te kostbaar/duur... :(
Er moeten toch veiliger manieren zijn om je vinyl in goede
conditie te houden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 00:01 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

heb je misschien een link van een duitse winkel die em verkoopt? importeren uit de us is een duur grapje :(
http://thomann.de
http://musicstorekoeln.de

Verwijderd

[..]

Er is toch nog enige mate van zacht-heid op hoge temperatuur, dus wat je zou kunnen doen (op papier tenminste) is 2 glasplaten nemen, groot genoeg om die plaat in te klemmen, en vervolgens in de oven (!!!) doen op de laagst mogelijke temperatuur.

Werkt niet: op het moment dat je de plaat zou kunnen 'vervormen' gaan de groeven dicht zitten.

Het enigste wat WEL werkt is de plaat een LANGE tijd onder iets zwaars leggen, of gewoon in een overvolle platenbak doen. Na een paar weekjes is 'ie gewoon recht. En ja, ik spreek uit ervaring!

• HuismAndré

HuismAndré

Op maandag 17 september 2001 14:00 schreef JumpStart het volgende:

Wacht even, wacht even... Vinyl, oftewel PVC, oftewel poly vinyl chloride, bevat voor zover ik weet niet per sé "plasticiser". Een goed nederlands woord hiervoor is "weekmaker". Dit wordt wel gebruikt in PVC, wanneer er bijvoorbeeld tuinslang van wordt gemaakt. Die moeten inderdaad flexibel zijn.
Als je wilt discussieren over wat er wel en niet in vinyl zit, zule je contact op moeten nemen met de mensen die de platen produceren. Veel van de eerder gegeven informatie komt rechtstreeks van hun.

(Doe voor de grap ook eens een google search op "how to clean a vinyl album").

Overigens is een plaat een STUK flexibeler dan een regenbuis. Overigens wordt een plaat, tijdens het afspelen verhit tot het punt waar het vinyl week wordt (en daarna koelt het uiteraard weer lekker snel af); allemaal dingen die bij een regenbuis niet zo snel gebeuren (tenzij... ;-)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 17:29 schreef martun het volgende:

[..]

DRUM AND BASE 4 PR351D3N7 :)

en ik zou dan GEEN top 40 muziek draaien :r :r :r
ik ben alleen geen DJ..
ooit een jongensdroom geweest... als ik es geld heb..

/me his favorite DJ's:
Fatboy Slim
Aphex Twin (als hij onder categorie DJ's valt tenminste)

die lui ownen zwaar
DJ'en hoeft niet duur te zijn. Ik heb nu het volgende uitgegeven:

Draaitafel Technics SL-D3 (1979) - Fl.0,-
Element Stanton AL500-II - Fl.99,-
SoundBlaster Live! 1024 - Fl.115,-
Heleboel MP3'tjes + DJ Apps - Fl.0,- (>:))
Plaat FatBoy Slim (Halfway between the gutter and the stars) - Fl.59,-
Paar andere 2e hands platen - Fl.??

Er komt dan alleen nog een mengpaneeltje ofzo bij, maar met de mic. ingang op de Live! kom je ook een end (wel mono met ruis etc., maar ja)

Ik ben dan ook verre van professioneel, maar ik kan voor mijzelf draaien en daar gaat het om

Verwijderd

DJ'en met alleen mp3's kan zelfs helemaal gratis!

Maar voor een goed "standaardpakket", van twee draaitafels en een mengpaneel (aangenomen dat je al een stereo hebt), ben je ongeveer 1000 gulden kwijt. Tweedehands kan je voor ongeveer 750 wel twee goede draaitafels vinden, en een mixer voor 250 moet ook wel lukken. Die mixer is natuurlijk de eerste upgrade...

Verwijderd

whaaaaaaaaaaaa, eng.. thread stond niet meer op de eerste pagina., anyway.. ff summary

Kosten:

2 * TECHNICS SL1200 >> 3000 FL
2 * STANTON 500 ELEMENTEN >> 200 FL
1 * VESTAX PCM270-A MIXER >> 1200 FL
1 * Goeie koptelefoon >> 150+ FL

---------------------------------
Een kleine 4500 FL kost het dus wel.. maarja dan heb je ook wat >:)

• wibblemoo
kan ook goedkoper imho, mijn numark tt 100'tjes doen het perfect, en voor 500 DEM p/s... en dan een mag 10 mixertje erbij á 600,-. Het enigste wat bij mij 'high end' is is m'n koptelefoon (mdr 700). tja vinyl kost ook een aardige cent ;)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:16
Net besteld :

- 2 X Technics SL1210 tables.
- 1 X Dateq XTC Mixer.

eindelijk na 2 jaar goede apparatuur :)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 20 september 2001 19:22 schreef violator_ het volgende:
Net besteld :

- 1 X Dateq XTC Mixer.

Je vergeet koptelefoon en elementen. :)

• wibblemoo
lol, ja zonder naaldjes doet ie 't echt niet hoor :p

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit:

lama

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• violator_
Op donderdag 20 september 2001 19:26 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Je vergeet koptelefoon en elementen. :)
Die ga ik zsm bestellen. (volgende week weer uitbetaald :) )

Ik zit aan de volgende koptelefoon en elementen te denken:

- 2X Stanton 680 HP

- Sennheiser EH 2200 koptelefoon .

(ik heb nu wel een el-cheapo SennHeiser van 60,- maar die kan niet echt blazen en is absoluut niet comfortabel dusseh dit lijkt me wel ok)

Goede keus ? Wat vinden jullie dr van.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• wibblemoo
kwee niet wat je draai voor stijl... maar volgens mij zijn een paar 500tjes van stanton genoeg, ok.. die 680's zijn beter maar een echt groot verschil voor het geld vind 't ook nie... maar het blijft je eigen keus/voorkeur natuurlijk

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Sennheiser koptelefoon voor DJing zegt me weinig. Dan zou ik eerder naar Pioneer, ProDJuser of die lelijke Sony's gaan kijken.

• wibblemoo
jij kent sennheiser niet ?? toch wel een van de toppers in de koptelefoon wereld.. en die sony's zijn niet lelijk :(

• violator_
Op donderdag 20 september 2001 20:10 schreef MisterDon het volgende:
Sennheiser koptelefoon voor DJing zegt me weinig. Dan zou ik eerder naar Pioneer, ProDJuser of die lelijke Sony's gaan kijken.
?

:Z :z :z

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 20 september 2001 20:49 schreef wibblemoo het volgende:
jij kent sennheiser niet ?? toch wel een van de toppers in de koptelefoon wereld.. en die sony's zijn niet lelijk :(
Natuurlijk ken ik Sennheiser, maar voor DJ's ken ik ze niet. Meestal zijn Sennheisers open en gaan niet hard genoeg. Precies twee dingen die een DJ niet wil.

En _ik_ vind het echt geen gezicht als een DJ met twee van die zilveren ufo's op z'n kop rondloopt. :)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 20:01 schreef violator_ het volgende:

[..]

Die ga ik zsm bestellen. (volgende week weer uitbetaald :) )

Ik zit aan de volgende koptelefoon en elementen te denken:

- 2X Stanton 680 HP

- Sennheiser EH 2200 koptelefoon .

(ik heb nu wel een el-cheapo SennHeiser van 60,- maar die kan niet echt blazen en is absoluut niet comfortabel dusseh dit lijkt me wel ok)

Goede keus ? Wat vinden jullie dr van.
Die stanton's ken ik niet (Stanton wel, maar dat type niet). Kheb ooit stanton gehad en die waren wel ok. Geen idee welke het waren :z Nu heb ik Ortofon. Zijn van die mooie schuine. Die dingen zijn echt goed. Niks overslaan, ook niet als je een beetje wild doet.. Slijten ook nauwelijks.

Sennheiser vind ik zuigen. Ze gaan ook niet zo hard en zijn veel meer voor HiFi doeleinden zeg maar. Zeg maar voor je opa die alleen maar strauss luisterd >:) Ik spreek uit ervaring. Ik had een 520 nogwat. Zo'n grote blauwe is dat. HD520 ofzo was het.. Weet niet meer precies. Rotding iig.
Nu heb ik een Technics. Goed geluid, lekker hard alleen hij wordt zo heet op je oor. Heel irri is dat. Hij gaat ook kapot nu. De schelpen gaan stuk. Die sony's heb ik nog nooit mogen proberen. Misschien is het wat, maar ze zijn WEL lelijk :9

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 20 september 2001 21:26 schreef violator_ het volgende:

[..]

?

:Z :z :z
Wat is dit nou voor wazige reactie. Je vraagt toch om advies? En dan een beetje doen alsof je een tukkie draait. Tssss.... :(

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Op maandag 17 september 2001 15:18 schreef huisman het volgende:

[..]

De Pioneer CDJ-1000 is gewoon RUIMSCHOOTS uit voorraad leverbaar. Niets geen "maar zoveel producten"; allemaal verkoop yadayada. Als je ze NU besteld kun je ze morgen gewoon in huis hebben.
BULLSHIT zijn nog niet leverbaar

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 20 september 2001 22:30 schreef Mr.David het volgende:

[..]

Ze staan gewoon (voor een godsvermogen) gewoon bij RAF Pro Audio in Amsterdam hoor.

Niet schelden, da's niet netjes. :*

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02

[..]

ik denk dat meneer huisman het wel weet, aangezien hij de eigenaar van new-line.nl is. En ze zijn trouwens wel leverbaar, ik heb er vorige week nog op gedraaid in de vogelzang (<- :r)

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Rusig rustig zo bedoelde ik het niet. :o Het zit namenlijk zo, een gozer die ik ken heeft zo'n ding in zijn winkel staan als show (mag ie niet verkopen) en hij heeft ze als een van de eerste in Nederland besteld, maar vorige week had hij ze nog niet dus...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ben ik toch benieuwd waarom iemand zoveel geld aan een CD speler wil uitgeven...

Voor een Pioneer 1000 heb je een Numark CDN88 dubbelaar 8-) , die vrijwel hetzelfde kan imho.

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 19:22 schreef violator_ het volgende:
Net besteld :

- 1 X Dateq XTC Mixer.

Gefeliciteerd ;)

[..]

Wel waar!!! Ik kan er zo 2 op gaan halen als ik wil, ze zijn alleen wel gebruikt. Enne nieuw zijn ze ook best te krijgen hoor maar je moet de goede mensen kennen die op de goede plek zitten ;)
Op donderdag 20 september 2001 23:06 schreef MisterDon het volgende:
Ben ik toch benieuwd waarom iemand zoveel geld aan een CD speler wil uitgeven...

Voor een Pioneer 1000 heb je een Numark CDN88 dubbelaar 8-) , die vrijwel hetzelfde kan imho.
Juist en dan heb je nog een cool kleurtje rood ook. Wat wil je nog meer?

Enne mensen de sony is een goede koptelefoon pioneer heft goede en senheiser ook. Probeer van senheiser de hd200 maar is. En of je koptelefoon nou hard kan of niet das niet belangrijk want hoe harder je nu gaat hoe eerder je doof bent :) Een keuze koptelefoon is iets persoonlijks en dat verschilt bij iedereen, Ik zweer nog altijd bij de good old pioneer se450 voor het dj werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Reind: Als een koptelefoon niet hard genoeg kan komt ie niet boven de PA uit, en dan heb je er dus geen ene flikker aan....

Long time no see trouwens (zal meer aan mij dan aan jou liggen)!

Grrrr, over een uurtje of vijf word ik alweer opgehaald om een weekendeje in het Belgische te draaien. (Grrrr qua slapen dus... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op donderdag 20 september 2001 21:43 schreef Fewture het volgende:

[..]

Die stanton's ken ik niet (Stanton wel, maar dat type niet). Kheb ooit stanton gehad en die waren wel ok. Geen idee welke het waren :z Nu heb ik Ortofon. Zijn van die mooie schuine. Die dingen zijn echt goed. Niks overslaan, ook niet als je een beetje wild doet.. Slijten ook nauwelijks.
Welk model Ortofon cardridge/naald is het en wat voor stijl muziek draai je?

Zelf draai ik Techno (vaak harde techno :) ), Beats en Ambient / Experimenteel.

Die stanton 680's geven dan ook een beetje extra groove aan t geluid door lage frequenties iets zwaarder door te geven is wat er over gezegd wordt.

Verder heb ik geen ervaring met diverse elementen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een aantal Dj winkels in het westen van Duitsland, bijvoorbeeld in Dusseldorf, Koln of Dortmund. Ik wil m'n spul gaan halen, maar om nou tot diep in Duitsland te moeten rijden lijkt me ook niets. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

moet je ff een paar pagina's terug gaan
staan genoeg duitse adresjes erop.

YES, straks weer plaatjes halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 12:17 schreef Randy het volgende:
YES, straks weer plaatjes halen :)
Hehehe, ikke ook! 'T is weer vrijdag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke niet, portemonee=leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 13:19 schreef Mries! het volgende:
ikke niet, portemonee=leeg :(
Same here, net twee technics besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op vrijdag 21 september 2001 11:58 schreef Jurgen51 het volgende:
Weet iemand een aantal Dj winkels in het westen van Duitsland, bijvoorbeeld in Dusseldorf, Koln of Dortmund. Ik wil m'n spul gaan halen, maar om nou tot diep in Duitsland te moeten rijden lijkt me ook niets. Alvast bedankt
www.musicstore-koeln.de, zit je raad het al, in keulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Mensen kijk is wat ik tegen kwam op de site van Stanton ->
Afbeeldingslocatie: http://www.stantonmagnetics.com/stingray/images/products/tt/str8100/str8100_angled.jpg

Wat is ie mooi hé
Dit zijn de specs

Technical Specifications
Motor 8 Pole, 3 Phase, Brushless DC motor
Turntable Platter 330mm dia. Aluminum diecast
Wow and Flutter Less than 0.20% WRMS (JIS WTD) with 33 1/3 RPM
S/N Ratio More than 50dB (DIN-B)
Pitch Controls +/-8%, +/-12%, +/-25%
Starting Torque More than 2.2 kgf.cm
Braking System Electronic Brake
Channel Separation 16dB
Power Supply AC 115V/230V, 50/60Hz
Power Consumption 15 Watts
Dimensions 17 3/4" W x 5" H x 14 5/8" D
450mm(W) x 352mm(H) x 148mm(D)
Weight 9.5 Kg

Oftewel nu heeft naast vestax en numark de sl1200 er nog een hele goede concurent naast zich.

Nog ff en het word echt moeilijk om je keuze te gaan maken qua draaitafel want d'r is nu zoveel goed spul dat je naar mijn idee weinig slechts meer kan kopen boven de 1000,-
Ach das alleen maar mooi op zich want dan kom je is een keer wat anders tegen als een technics in de clubs. :)

Enne MisterDon ik ben net zoals jou errug druk dus ik post inderdaad ook wat minder, Maarja ik wou die 1500ste post dus dat word voorlopig nog wel ff doorposten. Het posten in dit topic gaat trouwens niet meer zo hard als eerst..... Niemand meer wat bijzonders te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
niet echt nee...

wel een mooie TT daarboven zeg!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

str8-100? ziet er wel slick uit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die toonarm lijkt zo kort :?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmm.. was ff niet geweest in dit topic maar hij is toch wel uitgegroeid tot 1 van de langste topics ooit op GoT volgens mij... ik heb dit topic dan ook niet meer gelezen vanaf pagina 29 :)

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 23:51 schreef T3KST3P het volgende:
Die toonarm lijkt zo kort :?
Ja dat dacht ik ook maar ik had er ff een plaatje van de vestax naast geschoven in photoshop en dan valt het wel mee hoor.

Vertekend gewoon een beetje erg denk ik.

• wibblemoo
de DJ's op GOT zorgen voor het langste topic :) :)

Verwijderd

Dj worden is een gunst, Dj zijn een kunst!!!!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 12:20 schreef soundlab het volgende:
Dat zijn de uitspraken. :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

Chiron

Moderator Discord
iemand ervaring met die stanton? :)

mag misschien hoge torque hebben, hoe zit het met het gewicht t.o.v. een sl1200 (ja sorry ben nog altijd een verstokte technics fanaat) en de 'doorzingbestendigheid'?
meestal geldt> hoe zwaarder hoe beter de boel bestand is tegen doorzingen, wat meestal gebeurt bij hoog vermogen PA-installaties (paar kW). En je dus niet zo snel van die vage constructies hoeft te bedenken als de complete draaibar aan het plafond ophangen, of schuim onder de draaitafel (leuk voor de scratchers onder ons :( ) of de truuk met de elastiekjes en de 4 rollen gaffertape :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• wizzard
En je dus niet zo snel van die vage constructies hoeft te bedenken als de complete draaibar aan het plafond ophangen, of schuim onder de draaitafel (leuk voor de scratchers onder ons ) of de truuk met de elastiekjes en de 4 rollen gaffertape
lol :) weet wat je bedoelt er zijn al oneindig veel trukjes bedacht om dat op te lossen en het doet zeker afbreuk op het draaien (daar zouden ze iets goeds op moeten vinden in de draaitafel zelf )

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ach die torque is niet zo bijzonder hoor. Dat hebben de Numark en Gemini ook hoor zo'n hoge torque kracht van 2,2 kg/cm.

Maar die zijn ook wel wat zwaarder inderdaad, Is dat zo belangrijk dan? Ik heb er eigenlijk nooit op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zondag 23 september 2001 00:52 schreef Reind het volgende:
Maar die zijn ook wel wat zwaarder inderdaad, Is dat zo belangrijk dan? Ik heb er eigenlijk nooit op gelet.
er is niks zo irritant en frustrerend als doorzingende draaitafels, het effect is vergelijkbaar met een microfoon die gaat rondzingen zeg maar
en met huis-tuin en keukengebruik van draaitafels kom je het niet zo snel tegen, wel op feesten met hoog vermogen PA sets, de bassen dreunen dan door tot in de draaitafels, en de naalden gaan dan resoneren wat weer hoorbaar is door de versterker, die dreunt vervolgens weer door in de naalden enzo
niet fijn allemaal.

maargoed ik ga m'n nest in, vanavond mogen genieten van een gruwelijke live set van secret cinema in de patronaat, en nog ff setje van Michel de Heij meegepikt (en Michel was zelfs zo koel om ff de voicemail van een vriend van me in te spreken die er helaas niet bij kon zijn :) Michel, you rule ;) )

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op donderdag 20 september 2001 23:02 schreef Mr.David het volgende:
Rusig rustig zo bedoelde ik het niet. :o Het zit namenlijk zo, een gozer die ik ken heeft zo'n ding in zijn winkel staan als show (mag ie niet verkopen) en hij heeft ze als een van de eerste in Nederland besteld, maar vorige week had hij ze nog niet dus...
Mag ik? Mag ik?

Bullshit! De CDJ-1000 is al enige weken gewoon uit voorraad leverbaar (na opening Plasa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

[..]
En nu serieu(s/zer): Vinyl is thermoharder, dat wil zeggen dat het onder verhoogde temperatuur reageert/vormt, en dat een 2e keer verhitten niet meer tot vervormbaarheid leidt.
Ik denk dat er HELE volksstammen DJ's zijn die het hier, uit eigen harde ervaring, niet mee eens zijn. Persoonlijk heb ik eens in een discotheek gewerkt waar de installateur het nodig vond een pinspot boven de draaitafel te hangen. Na ongeveer 30 seconden was de plaat al zo vervormd dat afspelen onmogelijk was.

Je kunt ZELF testen hoe fout je bewering is. Pak een aansteker een een plaat waar je geen waarde aan hecht (of juist wel als je toch denkt gelijk te hebben ;-). Doe de aansteker aan, houdt hem onder de plaat (ergens, waar je maar wilt) en wacht een seconde of wat om te zien hoe het vinyl vervormt.

Als JIJ gelijk zou hebben (vinyl=thermoharder) dan zou dit NIET mogen gebeuren EN zou de bewering dat Vinyl tijdelijk week wordt tijdens het afspelen ook niet waar zijn. Geval is echter dat het vinyl WEL smelt EN dat het OOK week wordt tijdens het afspelen.

Vinyl is dan ook een thermoplast EN bevat weekmakers om het soepel te houden. Kun je een plaat buigen? Yep. Kan dat met een thermoharder? Nope. Kun je een plaat smelten? Yep. Kan dat met een thermoharder? Nope. Dat zijn nogal eens een paar dingen (die door iedereen in de praktijk te verifieeren (trema sp) zijn) die volledig haaks op jouw bewering staan.

Is PVC een thermoharder? Nope. Iedereen die OOIT eens een PVC buis gezaagd heeft met een electrische zaag heeft dat ondervonden. Het smelt lekker om de zaag heen waardoor deze zich vastvreet. Zou niet gebeuren als het een thermoharder is!
(In tegenstelling tot 'thermoplasten' waarbij verhitting het plastic iedere keer weer zacht maakt.)
platen zijn thermoplasten!
Er is toch nog enige mate van zacht-heid op hoge temperatuur
Aaah, vinyl is een twijfelverbinding? Dacht het niet ;-)

Oude 78 toeren platen, dat waren thermoharders. Maar die waren dan ook van Schellak gemaakt en NIET van PVC. Kon je deze platen buigen? Nope. Kon je ze smelten? Nope. Als je ze ging verhitten, barstten ze gewoon.

Voor meer info, doe eens een google search op thermoharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 14:13 schreef Ener-G het volgende:
iemand ervaring met die stanton? :)

mag misschien hoge torque hebben, hoe zit het met het gewicht t.o.v. een sl1200 (ja sorry ben nog altijd een verstokte technics fanaat) en de 'doorzingbestendigheid'?
meestal geldt> hoe zwaarder hoe beter de boel bestand is tegen doorzingen, wat meestal gebeurt bij hoog vermogen PA-installaties (paar kW). En je dus niet zo snel van die vage constructies hoeft te bedenken als de complete draaibar aan het plafond ophangen, of schuim onder de draaitafel (leuk voor de scratchers onder ons :( ) of de truuk met de elastiekjes en de 4 rollen gaffertape :)
Een woord: STOEPTEGELS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 24 september 2001 14:21 schreef huisman het volgende:

platen zijn thermoplasten!
[..]

Aaah, vinyl is een twijfelverbinding? Dacht het niet ;-)

Oude 78 toeren platen, dat waren thermoharders. Maar die waren dan ook van Schellak gemaakt en NIET van PVC. Kon je deze platen buigen? Nope. Kon je ze smelten? Nope. Als je ze ging verhitten, barstten ze gewoon.

Voor meer info, doe eens een google search op thermoharder.
OK OK, * JumpStart zit fout. Rustig aan, even diep ademhalen OK ? ;)
Helaas, je mag een bericht maar tot maximaal 24 uur na posten wijzigen.
Dus kan die posting niet meer wijzigen/wissen/herschrijven.

Damn, het is niet het einde van de wereld André. Ik had even eerstejaars boek over Polymeerkunde erbij moeten grijpen. Stom, niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 14:23 schreef Bazz het volgende:

[..]

Een woord: STOEPTEGELS!
Op of onder de technics :)
Stoeptegels gaan alleen de trillingen tegen die van de tafel komen..lijkt me? Door de luchttrillingen zal hij nog wel mee resoneren, maar niet zo veel uiteraard.`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 24 september 2001 14:21 schreef huisman het volgende:

...

...
Schellak barst niet als je het rustig verwarmt, dan wordt het plastisch! Verwarm je het te snel (met een vlam), dan gaat het de fik in.

Misschien is een 78 toerenplaatje gemoidificeerde lak.

De schellak komt overigens van de afscheiding van de lakschildluis.

Weer een argument om met CD's te draaien, dat is tenminste gewoon wat metaal en omgebouwde aardolie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op maandag 24 september 2001 15:05 schreef JumpStart het volgende:
[..]
OK OK, * JumpStart zit fout. Rustig aan, even diep ademhalen OK ? ;)
[..]
Dus kan die posting niet meer wijzigen/wissen/herschrijven.

Damn, het is niet het einde van de wereld André. Ik had even eerstejaars boek over Polymeerkunde erbij moeten grijpen. Stom, niet gedaan.
LOL.

In dit forum heb je tenminste nog de mogelijkheid je posts te wijzigen (op Usenet kun je dat wel vergeten (ook "cancellen" werkt niet echt goed)).

En als ik voor elke keer dat ik iets fout had geschreven een kwartje kreeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 24 september 2001 17:21 schreef huisman het volgende:

[..]

In dit forum heb je tenminste nog de mogelijkheid je posts te wijzigen [..]
Als je binnen 24 uur met de spreekwoordelijke neus op de feiten geduwd wordt ja ;)

* JumpStart kijkt naar de datum van die ene bewuste thermoharder/plast posting: maandag 17 september 2001 23:15

Die avond was ik helemaal gaar trouwens, niets gegeten die dag, zwaar pissig/overstuur en met de nodige alcoholica in m'n donder, normaal niet erg, maar wél met helemaal lege maag. (Don't ask...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Op maandag 24 september 2001 16:56 schreef Mries! het volgende:
[..]
Op of onder de technics :)
Stoeptegels gaan alleen de trillingen tegen die van de tafel komen..lijkt me? Door de luchttrillingen zal hij nog wel mee resoneren, maar niet zo veel uiteraard.`
Rondzingende draaitafels: Een ellende. Waar ontstaat het door en wat kun je tegen doen.

Rondzingen ontstaat doordat er een terugkoppellus ontstaat waarbij de rondgaande versterking 1 of groter is. Maar hoe los je dat op?

1. Isoleer het apparaat. Door de lus te "openen" neem je het probleem (gedeeltelijk) weg. Halve tennisballen, schuim, ophangingen e.d. zijn voorbeelden van isolatie:

2. Maak het apparaat zwaarder. Hoe zwaarder een apparaat, hoe meer energie het kost om het in beweging te brengen (houden is een ander verhaal!!!).Stoeptegels (of nog beter: ingewassen grindtegels) kunnen prima gebruikt worden.

3. Verplaats het apparaat. Vaak zul je zien dat er op een bepaalde plaats een bas "knoop" of "bump" is. Door de draaitafels nu te zetten waar een "knoop" voor de rondzingfrequentie is kun je het probleem aanzienlijk reduceren.

Electronische oplossingen zijn er ook:

1. Als je een beetje (OK, boel) in de draaitafel materie duikt, leer je dat de beide kanalen onder een hoek van 45 graden t.o.v. het vinyl genoteerd worden (90 graden t.o.v. elkaar zodat ze elkaar niet "zien" (voor goede kanaalscheiding)) EN dat daarbij het linker kanaal in tegenfase wordt opgetekend t.o.v. het rechterkanaal. Dit is ooit zo bedacht omdat een mono speler dan L+R afspeelt. De tegenfase van kanaal R wordt gecompenseeerd door de aansluitingen (IN het element; onzichtbaar voor de gebruiker) om te draaien t.o.v. het L kanaal. Bij een volledige mono registratie bevind zich dus GEEN informatie in het verticale vlak (zeer belangrijk).

Maar wat heb je nu aan deze yadayada? Een HOOP. Ga maar eens na hoe bewegingen van de basis (rumble e.d.) zich in de output manifesteren: In TEGENfase tussen L en R (het zijn immers vrijwel allemaal verticale bewegingen!). Het domweg op MONO zetten van de mixer heeft mij al uit mening "low output vinyl" probleem geholpen. Je kunt hierin ook verder gaan. Beneden de 200Hz zit vrij weinig stereo informatie (ook weer vanwege compatibiliteit met een mono aftastsysteem EN om ervoor te zorgen dat de breedte van een groef vrij constant is).

Door nu al het signaal beneden de 200Hz (of zo) te "mono'en", reduceer je het probleem aanzienlijk. Tegenwoordig zijn veel van de grotere geluidssystemen actief uitgevoerd. Subs worden dan vaak op 80-150Hz electronisch gecrossed. Het signaal naar de subs is probleemloos te "mono'en". Probeer het maar eens; het werkt echt.

2. Filtering. Vaak is dit rondzingen op een heel specifieke frequentie (vrijwel altijd ergens rond de 100Hz). Door nu een parametrische equaliser te gebruiken en deze met een hoge Q 100Hz te laten dempen kun je het probleem aanzienlijk reduceren (je haalt dan a.h.w. deze frequentie er gewoon "uit"). Enig tweaken van de settings is hierbij wel nodig en een kleine reductie van de geluidskwaliteit KAN het gevolg zijn.

Dus: Eerst zorgen voor een solide (zware) basis. Dan, indien probleemloos toepasbaar, ook ontkoppeling toepassen (is bij scratchen vaak onmogelijk; je wordt dan zeeziek). Mono bas is toepasbaar bij systemen die zonder al te veel veranderingen hier mogelijkheid toe bieden. En als het dan nog niet genoeg is, gebruik je de parametrische EQ.

Hmm. Moet dit stukje maar eens wat uigebreider (en zonder typefouten) in m'n techtalk gedeelte zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
wow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 19:14 schreef wizzard het volgende:
wow :)
Inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 24 september 2001 17:15 schreef MisterDon het volgende:

[..]
Weer een argument om met CD's te draaien, dat is tenminste gewoon wat metaal en omgebouwde aardolie. :)
waarom wel? ik vind juist van niet... verschil moet er zijn nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 13-09 23:21
Bovendien,

Veel dance produkties komen eerst op Vinyl uit, en daarna pas op cd, of NOOIT op cd. Lekker dan, alleen met ceedees draaien.

"Heb je dit nummer ???" "eehhh neee" nog niet op cd"

Deadly Force, is the last result...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 13:36 schreef ginod het volgende:
Bovendien,

Veel dance produkties komen eerst op Vinyl uit, en daarna pas op cd, of NOOIT op cd. Lekker dan, alleen met ceedees draaien.

Ja en dacht jij dat misterdon geen internet had met een verbindinkje bij morpheus? Juist dat heeft ie wel en hij beschikt dus ook gewoon altijd over nieuwe muziek. Dat gelul over het eerder hebben van muziek kun je tegenwoordig wel weglaten want je kunt net zo best met cd's gaan draaien tegenwoordig.

Ik zal er ook zo 1-2-3 niet aan beginnen hoor aan cd's. Doe mij die grote zwarte schijven maar -> Vinyl noemen ze dat toch ;)

Ow en MisterDon hoe vind je m'n nieuwe user icoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Morpheus? Nieuwste muziek? Ik weet niet waar jullie het over hebben hoor! ;)

Kun je tegenwoordig dan ook zelf CD's maken? Zal wel hardstikke duur zijn! :D

Reind, ik zie al tijden geen usericons meer (zal wel een instellinkje fout hebben staan), dus ik kan ook niet zien of ie mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 25 september 2001 13:40 schreef Reind het volgende:

[..]

Ow en MisterDon hoe vind je m'n nieuwe user icoon. :)
Lelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
heeft er iemand ervaring met het draaien op Numark CDN-25 cdplayertjes? Ik heb morgen een feessie waar ik deze naast me technics heb staan, maar ik heb er nog nooit mee gedraait. Wel al een keer op pioneers gedraait, dat ging wel aardig,.....zijn deze vergelijkbaar qua omgang?

en waar moet ik op letten?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 25 september 2001 14:29 schreef DJ-FreSh het volgende:
heeft er iemand ervaring met het draaien op Numark CDN-25 cdplayertjes? Ik heb morgen een feessie waar ik deze naast me technics heb staan, maar ik heb er nog nooit mee gedraait. Wel al een keer op pioneers gedraait, dat ging wel aardig,.....zijn deze vergelijkbaar qua omgang?

en waar moet ik op letten?

alvast bedankt
't zijn best fijne spelers, jammer dat de 34 of de 88 er niet staan, die zijn nog prettiger om mee te werken.

Numarks hebben een andere manier van cue-en; zoeken, op play drukken en dan staat je cue point. (Pioneer: zoeken, op cue drukken en dan staat ie) Verder kun je met de 25 en de 34 beter met de pitch-bend knopjes werken dan met de jog-shuttle, dat werkt een stukje preciezer omdat de 25 en de 34 een draaiwieltje heeft met klikjes er in. 88 heeft dat weer niet. 8-)

Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe stelling voor het topic:

"voor een dj is het het beste om op een slecht stel draaitafels te leren mixen... wanneer je op een perfect stel leert mixen, kan je het niet goed wanneer je op een mindere set-up draait"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op dinsdag 25 september 2001 16:43 schreef T3KST3P het volgende:
"voor een dj is het het beste om op een slecht stel draaitafels te leren mixen... wanneer je op een perfect stel leert mixen, kan je het niet goed wanneer je op een mindere set-up draait"
Die stelling is volgens mij al eens behandeld, maar ik vind het iig grote onzin.. Op slechte of goede snaaraangedreven tafels is het gewoon anders draaien dan op slechte of goede direct-drive tafels.. Kun je op de ene draaien dan kun je dat ook op de andere, het zal alleen even wennen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart is het niet eens met die stelling.

Goed mixen is vooral een goed gehoor hebben, en foutjes zo snel mogelijk horen, voordat je publiek dat doet.

In de eerste paar jaar dat ik mix heb ik alleen maar met een Datec XTC en een paar SL1210s gedraaid. Een van mijn huisgenoten had op een gegeven moment 2 'kloontjes' staan waarop ik binnen 10 minuten prima op kon draaien.

(Ja, diezelfde huisgenoot die zo stom was om de slipmatten op de rubber matten te leggen ipv de rubber matten eerst weg te halen... Anekdote uit een ander DJ draadje.)

Ok, dus nu kan je geen harde zwieper aan de platter geven en afremmen moet zo voorzichtig als een neukend stekelvarken, maar dat heb je razendsnel door. Draaien aan de as, of juist remmen op de as werkt ineens wél goed.

Enige uitzondering op dit hele verhaal is misschien de koptelefoon: Als je met een brakke koptelefoon al de kleinste foutjes hoort, dan hoor je ze nog veel beter op een goeie koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op donderdag 20 september 2001 21:43 schreef MisterDon het volgende:
Natuurlijk ken ik Sennheiser, maar voor DJ's ken ik ze niet. Meestal zijn Sennheisers open en gaan niet hard genoeg. Precies twee dingen die een DJ niet wil.
Dan ken jij duidelijk de HD25 niet. Die is dicht en gaat loeihard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zaterdag 22 september 2001 12:20 schreef soundlab het volgende:
En dat voor iemand die soundlab heet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet eens met de stelling, heb op 1200's leren draaien, maar af en toe op een belt drive soundlab gaat ook prima :) tis ff een plaat of 2 wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 13:36 schreef ginod het volgende:
Bovendien,

toch vind ik cd's leuker, beter kleiner en beter handteerbaar dan platen. en dubblecdspelers zijn vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik zeg het maar zo: een echte man draait met vinyl !
Als je met CD's gaat draaien draai dan ouderwetse en commercieele muziek, maar ga asljeblieft niet serieus stoer doen op feesten met CD's.....

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hey Koele man, ik wil jou wel eens zien draaien met je mooie praatjes van je. Tssss.... Jij begrijpt er dus echt he-le-maal geen ene ruk van zo te lezen.

De grote DJ's in deze wereld gebruiken tegenwoordig steeds meer CD's. Maar dat vind jij dus sukkels.

Praatjesmaker! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 25 september 2001 22:28 schreef MisterDon het volgende:
De grote DJ's in deze wereld gebruiken tegenwoordig steeds meer CD's.
Oh? Zeg even tegen Carl Cox dat ie z'n drie Technics bakken inruilt voor wat Pioneers dan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 25 september 2001 22:30 schreef TripleM het volgende:

[..]

Oh? Zeg even tegen Carl Cox dat ie z'n drie Technics bakken inruilt voor wat Pioneers dan.. :)
Cox draait ook met CD's. Zelf gezien.

Laatst deed Michel de Hey een set waar hij zelfs voornamelijk CD's gebruikte.

Maar ik heb dus geen zin in deze eeuwig domme discussie ja/nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024

[..]

Ook Marco V doet aan CD's, zoals z'n nieuwe "Simulated", die had hij nog niet op vinyl, daarom draaide hij met een CD-R'tje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'tis idd verrekte handig om zo je eigen producties mee te nemen, gewoon nog warm uit de studio :)

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tja met cd's draaien ziet er nog net zo interessant uit al zou je er met een laptopje gaan zitten, ziet er gewoon niet uit, alleen beetje met knopjes pielen enzo... mijn ding niet

vinyl rules :)

ooit eens met een cd geprobeerd te scratchen, het gevoel de muziek in je 'vingers' te hebben, breaks etc. zien aankomen op de plaat zelf, of een backspin geprobeerd? I rest my case :P

bovendien, een plaat brengt veel meer schade dan zo'n lullig cd'tje als je die gericht naar iemand toe gooit >:)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 26 september 2001 00:06 schreef Ener-G het volgende:

...

ooit eens met een cd geprobeerd te scratchen, het gevoel de muziek in je 'vingers' te hebben, breaks etc. zien aankomen op de plaat zelf, of een backspin geprobeerd? I rest my case :P

...
Ja, doe ik dagelijks en dat gaat heel prima als je daar de juiste equipment voor hebt.

Met een Numark CDN88 kan de krabben en spinnen. Net als vinyl. De Pioneer 1000 kan dat trouwens ook. :)

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 14:17 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Lelijk. :)
Dat had ik al gedacht ;)

Gedeeltelijk mee eens. Want op een feest zul je geen soundlab tegenkomen dus hoef je ook niet bang te zijn dat je het er niet op kunt :) maar je leert wel goed je techniek te beheersen op zo'n el cheapo kolere soundlab waar ik overigens ook wel een half jaar lol van heb gehad :+
Op dinsdag 25 september 2001 21:10 schreef De_Koele_Man het volgende:
Ik zeg het maar zo: een echte man draait met vinyl !
Als je met CD's gaat draaien draai dan ouderwetse en commercieele muziek, maar ga asljeblieft niet serieus stoer doen op feesten met CD's.....
Hier gaat MisterDon vast wat van zeggen
Op dinsdag 25 september 2001 22:28 schreef MisterDon het volgende:
Hey Koele man, ik wil jou wel eens zien draaien met je mooie praatjes van je. Tssss.... Jij begrijpt er dus echt he-le-maal geen ene ruk van zo te lezen.

De grote DJ's in deze wereld gebruiken tegenwoordig steeds meer CD's. Maar dat vind jij dus sukkels.

Praatjesmaker! :(
Ja daar had je op kunnen wachten Koele man en ik kan MisterDon geen ongelijk geven.

[..]

Euhm ik wil niet heel erg lullig doen hoor maar Carl Cox heeft geld zat om er 3 naast zijn technicsen te zetten dus inruilen hoeft niet :+
Op dinsdag 25 september 2001 23:50 schreef Mries! het volgende:
'tis idd verrekte handig om zo je eigen producties mee te nemen, gewoon nog warm uit de studio :)
Dan moet je ze niet vergeten zoals ik altijd doe :)

En niet geheel onbelangrijk -> Na deze post nog 7 te gaan en we zitten op 1500 posts. Kan iemand me ff bellen als het zover is? Smsén mailen icqén of msnén mag ook hoor :)

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op woensdag 26 september 2001 00:18 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ja, doe ik dagelijks en dat gaat heel prima als je daar de juiste equipment voor hebt.

Met een Numark CDN88 kan de krabben en spinnen. Net als vinyl. De Pioneer 1000 kan dat trouwens ook. :)
maar dan nog dan zit je aan een wieltje te sleuren, en niet aan de plaat zelf...

pioneer 1000 is idd heel fijn apparaatje, en kan zelf ook redelijk uit de voeten met cd's maar ik mis gewoon echt het gevoel daarbij, hoe duur/uitgebreid zo'n cd speler ook is

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 00:23 schreef Ener-G het volgende:

[..]

maar dan nog dan zit je aan een wieltje te sleuren, en niet aan de plaat zelf...

pioneer 1000 is idd heel fijn apparaatje, en kan zelf ook redelijk uit de voeten met cd's maar ik mis gewoon echt het gevoel daarbij, hoe duur/uitgebreid zo'n cd speler ook is
Dat zei ik ook tegen iemand die die dingen gaat verkopen en die vond dat niet echt cool :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik vind die Pioneer 1000 helemaal geen fijn apparaatje; het is een logge bak, veel te groot en te duur.
Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.