Jah das inderdaad wel een maf gezicht zo maar het bewijst wel dat mijn flitser op mijn diga (el cheapo) camera goed zijn werk doet.Op donderdag 06 september 2001 22:12 schreef wibblemoo het volgende:
btw reind, wel hilarisch dat je op die foto's met een maglite (die rode zaklamp dus) bezig bent om de achterkant van de cd's te bekijken
Ik vind bij nadere beschouwing de enorme teringzooi er om heen nog veel grappiger!Op donderdag 06 september 2001 22:12 schreef wibblemoo het volgende:
btw reind, wel hilarisch dat je op die foto's met een maglite (die rode zaklamp dus) bezig bent om de achterkant van de cd's te bekijken
Verwijderd
Kan mij iemand de volgende vraag effe goed beantwoorden:
WAAROM VIND HET HIER IEDEREEN BLIJKBAAR ZO BELANGRIJK OM DE 1000e, 1300e OF DE 1500e POST TE HEBBEN?!?!? Ik stoor me hier erg aan, ik denk iedere keer: "Ah, weer een interresante post!" Nee hoor.
(Sorry als ik een beetje overstuur overkom
)
WAAROM VIND HET HIER IEDEREEN BLIJKBAAR ZO BELANGRIJK OM DE 1000e, 1300e OF DE 1500e POST TE HEBBEN?!?!? Ik stoor me hier erg aan, ik denk iedere keer: "Ah, weer een interresante post!" Nee hoor.
(Sorry als ik een beetje overstuur overkom
FF ontopic graagOp vrijdag 07 september 2001 10:37 schreef Bazz het volgende:
(Sorry als ik een beetje overstuur overkom)
Oh ja gaan jullie mij nu ff met z'n allen belachelijk zitten maken omdat het een zooitje was en ik met een rode maglite in me klauwen sta? Oke jullie hebben gelijk tis inderdaad hillarisch.
Ow nog ff wat -> Mries ik heb dinsdag op die soundlabs staan draaien en dat ging hardstikke best hoor. Het zijn redelijk goede platenspelers en je kunt er lekker mee draaien.
Verwijderd
Heej jongens.
is er iemand de mij wat meer kan vertellen over goede lampen en lichten die ik zou kunnen aanschaffen voor een beginnende drive-in?
de muziek is wel redelijk voor elkaar. ik kan geluidsoverlast bezorgen, zelfs in een klein plaatsje als eexterveen, zo erg dat de mensen naar mij toe komen als we in ons dorp draaien en end an vragen om de muziek zachter te zetten....
die mensen die zo zijn dat zijn K*T mensen.
maar over die lampen... ik heb al een vloeistof projector lamp.. echt kikken die lamp. zekers voor een '70 party (was de lamp ook mee) en dat was echt een strak effect! maar ik wil nu eigenlijk lampen die meer met de muziek meegaan... dus een beetje snelle felle lampen...:):)
is er iemand de mij wat meer kan vertellen over goede lampen en lichten die ik zou kunnen aanschaffen voor een beginnende drive-in?
de muziek is wel redelijk voor elkaar. ik kan geluidsoverlast bezorgen, zelfs in een klein plaatsje als eexterveen, zo erg dat de mensen naar mij toe komen als we in ons dorp draaien en end an vragen om de muziek zachter te zetten....
maar over die lampen... ik heb al een vloeistof projector lamp.. echt kikken die lamp. zekers voor een '70 party (was de lamp ook mee) en dat was echt een strak effect! maar ik wil nu eigenlijk lampen die meer met de muziek meegaan... dus een beetje snelle felle lampen...:):)
Ik ben wanhopig!!!!!! 
Wie weet er een Pioneer DJM-600 in het zilver te vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie weet er een Pioneer DJM-600 in het zilver te vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En mijn vraag:Op vrijdag 07 september 2001 10:37 schreef Bazz het volgende:
WAAROM VIND HET HIER IEDEREEN BLIJKBAAR ZO BELANGRIJK OM DE 1000e, 1300e OF DE 1500e POST TE HEBBEN?!?!?
(Sorry als ik een beetje overstuur overkom)
WAAROM WIL IEDEREEN DJ WORDEN???
euhh je wordt het ook omdat je het zelf tof vind... en het is gewoon mega strak om platen te mixen..:):)Op vrijdag 07 september 2001 13:30 schreef OnAcid het volgende:
[..]
En mijn vraag:
WAAROM WIL IEDEREEN DJ WORDEN???Denken ze zo babes te kunnen scoren ofzo? Wordt lekker brandweerman of piloot ofzo...of ga acteren in gtst of een ander baggerprogramma als je beroemd wil worden.
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Daar heb ik een hele goeie reden voor: HOBBY!
Ik heb een goeie baan dus ik ben geen DJ geworden om er geld mee te verdienen. Maar omdat ik mijn vrije tijd leuk wil doorbrengen, erg veel van muziek hou, en geen zin heb om te gaan sporten, ben ik DJ geworden. Je bent 100% met de muziek bezig en het is nog leuk ook.
Dat ik af en toe in een discotheek sta en een beetje geld er mee verdien vind ik een grote bijzaak. (echt waar!) Het gaat er mij om dat ik NA mijn werk iets heb om mijn aandacht af te leiden van het dagelijks leven!
Alsjeblieft, een goeie reden om DJ te worden!!!
Ik heb een goeie baan dus ik ben geen DJ geworden om er geld mee te verdienen. Maar omdat ik mijn vrije tijd leuk wil doorbrengen, erg veel van muziek hou, en geen zin heb om te gaan sporten, ben ik DJ geworden. Je bent 100% met de muziek bezig en het is nog leuk ook.
Dat ik af en toe in een discotheek sta en een beetje geld er mee verdien vind ik een grote bijzaak. (echt waar!) Het gaat er mij om dat ik NA mijn werk iets heb om mijn aandacht af te leiden van het dagelijks leven!
Alsjeblieft, een goeie reden om DJ te worden!!!
Niet crossen!!!!Op vrijdag 07 september 2001 13:20 schreef Mr.David het volgende:
Ik ben wanhopig!!!!!!
![]()
![]()
Ik draaide al toen het helemaal nog niet gaaf was om het te doen, maar ik vond het gewoon heerlijk. Lekker plaatjes draaien.Op vrijdag 07 september 2001 13:30 schreef OnAcid het volgende:
[..]
En mijn vraag:
WAAROM WIL IEDEREEN DJ WORDEN???Denken ze zo babes te kunnen scoren ofzo? Wordt lekker brandweerman of piloot ofzo...of ga acteren in gtst of een ander baggerprogramma als je beroemd wil worden.
Nu is het voor mij de ideale ontspanning dis ook nog eens pieken oplevert. En vrouwelijk aandacht. Dat ook, en da's mooi meegenomen.
gewoon een verzameling parretjes met lichtcomputer, mac's of scanners zou ik nog niet aan beginnen met kopen als ik jou was, of je moet ze huren (als je die dingen wil kopen dan ben je rond de 3000 piek kwijt en dan heb je er nog maar 1, zonder sturing maar oke misschien denk ik te grootOp vrijdag 07 september 2001 11:12 schreef The-ZeroCool het volgende:
Heej jongens.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Neem zo'n goedkoop DMX kaartje (wel ISA, maar ja) van 250 piek. Staat in de C'T van vorige maand.
Download een proggie ervoor en koop een stel 2e handse lampies die op DMX werken.
Zo kan je goedkoop een showtje in elkaar flansen
Download een proggie ervoor en koop een stel 2e handse lampies die op DMX werken.
Zo kan je goedkoop een showtje in elkaar flansen
Hoontech Iphone heeft een prachtig analoog geluid, mooi warm... met digitale dochterkaartje erbij ist helemaal feest. Eindelijk geen aardlussen meer als k op t schoolfeest hier draai
YEAH RIGHT,Op vrijdag 07 september 2001 13:30 schreef OnAcid het volgende:
[..]
En mijn vraag:
en wat als iedereen brandweerman wilt worden?
dan kom jij zeker weer aankakken met: WAAROM WIL IEDEREEN BRANDWEERMAN WORDEN???
iedereen heeft zo'n z'n eigen redenen, ik wilde bijv al een tijd lang draaien, maar ik d8 altijd dat het niet haalbaar was om allerlei apparatuur ervoor te kopen.
Verwijderd
Nee, ik doe het voor de muziek. Ik woon in tilburg, en daar is op dit moment geen drum n bass scene. er zijn wel wat parties, maar er zijn geen locale djs/producers. Ik wil daar verandering in brengen door te draaien en wat op te zetten hiero. En babez die me alleen zouden mogen omdat ik dan toevallig draai moet ik toch niet.. fucking groupiesOp vrijdag 07 september 2001 13:30 schreef OnAcid het volgende:
[..]
En mijn vraag:
Als je het als dj niet voor jezelf/de muziek doet, ben je fout bezig..

Verwijderd
Als dat systeem van final-scratch werkt, waar ik me pas over uitlaat als ik het geprobeerd heb, dan lijkt het me een geniale uitvinding! Eindelijk rcht vinyl-gevoel emt je cd's!
Nou aangezien jullie het geen van allen neer zetten doe ik het wel.
Ik draai voor het geld de vrouwelijke aandacht (jean werd toch ooit is gezogen tijdens het draaien? Lijkt me niet echt makkelijk maar als niemand het dan merkt ben je wel goed bezig
), Fame, Tis stoer. Zo nu tevreden?
En de reden dat ik geen brandweerman ben geworden -> Rood staat me niet zo. En voor GTST ben ik te lelijk. Piloot kan ook niet want ik heb hoogtevrees dus ja dan blijft er maar 1 ding over DJ
En ik doe het omdat ik van muziek hou maar ik te onbenullig ben om een instrument te bespelen + het is heerlijk om zo ff 1 keer in de week platen te gaan kopen en dan iedereen z'n verhalen aan te horen wat ze van het weekend hebben meegemaakt (onder het genot van een bak koffie)
Enne T3KST3P sinds wanneer heb jij een halfords logo.
Ik draai voor het geld de vrouwelijke aandacht (jean werd toch ooit is gezogen tijdens het draaien? Lijkt me niet echt makkelijk maar als niemand het dan merkt ben je wel goed bezig
En ik doe het omdat ik van muziek hou maar ik te onbenullig ben om een instrument te bespelen + het is heerlijk om zo ff 1 keer in de week platen te gaan kopen en dan iedereen z'n verhalen aan te horen wat ze van het weekend hebben meegemaakt (onder het genot van een bak koffie)
hee nog een drum 'n bassist :-) die zijn sowieso dun gezaaid, ik kom zelf uit omgeving amsterdamOp vrijdag 07 september 2001 22:59 schreef T3KST3P het volgende:
[..]
Nee, ik doe het voor de muziek. Ik woon in tilburg, en daar is op dit moment geen drum n bass scene. er zijn wel wat parties, maar er zijn geen locale djs/producers. Ik wil daar verandering in brengen door te draaien en wat op te zetten hiero. En babez die me alleen zouden mogen omdat ik dan toevallig draai moet ik toch niet.. fucking groupies. Dus ja, ik doe het voor de muziek, en natuurlijk omdat ik het zelf helemaal te gek vind...
Als je het als dj niet voor jezelf/de muziek doet, ben je fout bezig..
groot gelijk met wat je zegt, dj worden/zijn doe je in de eerste plaats omdat je een passie hebt> muziek. en die passie over wil brengen op andere mensen
niks is zo gaaf als een hele menigte uit zijn dak te zien gaan op de muziek die jij draait, te juichen als je een of andere frats uithaalt (scratchen, mix etc) of om de mensen iets nieuws te laten horen waarvan je niet zeker weet of ze het wel zullen 'pikken' en uiteindelijk dus wel uit hun dak gaan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
De DJM-600 bestaat niet in het zilver. "Urban Myth" is ontstaan doordat Pioneer in eerste instantie foto's uitbracht van een DJM-600 die wel erg zilverkleurig leek. Ze zijn echter alleen verkrijgbaar in het zwart.Op vrijdag 07 september 2001 13:20 schreef Mr.David het volgende:
Ik ben wanhopig!!!!!!
Wie weet er een Pioneer DJM-600 in het zilver te vinden?
Een maand of wat geleden had ik iemand aan de telefoon die specifiek om een zilveren DJM-600 vroeg. Toen ik ging informeren bij Pioneer (en een aantal van m'n leveranciers) kreeg ik keer op keer te horen dat de DJM-600 NIET in het zilver verkrijgbaar is.
Wetende hoe goed Pioneer luistert naar z'n klanten zullen ze in een jaar of TIEN wel eens een keer met een zilveren DJM-600 op de markt komen. Momenteel is hun reactie echter steevast "er is vrijwel geen vraag naar". Natuurlijk weet de rest van de wereld beter (aangezien zilver momenteel zo'n 5-10x populairder is!).
Tja, er is nu eenmaal een groot verschil tussen zeggen/schrijven dat je luistert EN werkelijk luisteren. Pioneer heeft het zeggen/schrijven prima onder de knie. Werkelijk luisteren.... Naaaah.
André Huisman (www.new-line.nl)
Wat is je budget?Op vrijdag 07 september 2001 11:12 schreef The-ZeroCool het volgende:
Heej jongens.
ehm... Huisman de DJM-600 bestaat wel in het zilver, maar alleen in de V.S. en niet in Europa.
Een beetje Case-Modder heeft zo een zilveren mengpaneel geproduceerd
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Lol
Ik ben niet zo'n case-modder jammer genoeg.
Ik ben niet zo'n case-modder jammer genoeg.
volgens mij heb ik die zilvere ook op dancevalley gezien.. enne, wie gaat in godsnaam een gloednieuwe mixer á 2500,- overspuiten ???
Uhm, ik werk bij een audiozaak, en kan hem wellicht voor je bestellen.
We hebben hem wel in het zwart op voorraad.
Wat kost ie eigenlijk ongeveer bij andere winkels?
We hebben hem wel in het zwart op voorraad.
Wat kost ie eigenlijk ongeveer bij andere winkels?
Hij kost advies Fl 2861,-. Bij 'mijn' audio zaak kan ik 'm voor Fl 2289,- krijgen, maar voor een zilvere ben ik wel bereid om wat meer te betalen. Volgens mijn kan je toch gewoon een soort adaptortje er tussen zetten?? Nou ja ik hoor 't wel van je
NeeOp zaterdag 08 september 2001 18:00 schreef Mr.David het volgende:
Ik denk dat 't een grapje was.
Gewoon het omhulsel eraf halen en een beetje opschuren, primer erover en spuiten, eventueel nog een lak-laagje en klaar is DJ (natuurlijk wel het omhulsel terug zetten).
Ik zal is ff kijken of ik die ouwe mengtafel van een maat van me niet op de foto kan krijgen aangezien die um gewoon heeft ge-airbrusht (sorry als het verkeerd geschreven is)
Wat is jouw audiozaak dan?Op zaterdag 08 september 2001 18:34 schreef Mr.David het volgende:
Hij kost advies Fl 2861,-. Bij 'mijn' audio zaak kan ik 'm voor Fl 2289,- krijgen, maar voor een zilvere ben ik wel bereid om wat meer te betalen. Volgens mijn kan je toch gewoon een soort adaptortje er tussen zetten?? Nou ja ik hoor 't wel van je
Ik ben er erg benieuwd naar.
Kan ik m dan ook voor die prijs krijgen? Ik heb m alleen nog maar voor meer gezien.
Verwijderd
Man, je weet tog... halfords is de shitOp vrijdag 07 september 2001 23:43 schreef Reind het volgende:
is eigenlijk een logo van hospital recordings [uk].. jazzy dnb..
Hey Dj's en anderen.
Er is weer een nieuwe Nederlands Dj Forum online!!
Kijk op http://djforum.da.ru
Groeten,
Dj Stefan
Ps.
Als je een berichtje wil posten, eerst ff aanmelden.
Hoe meer er zyn aangemeld hoe meer posts!
Groeten,
Dj Stefan
Ps.
A: Je bent aan het spammen. Doe dat in sitechecks of zo.Op zondag 09 september 2001 10:31 schreef DjStefan het volgende:
Hey Dj's en anderen.
Groeten,
Dj Stefan
Ps.
B: Waarom nog een forum???
Verwijderd
Op ieder mengpaneel (tenminste die ik ken (numark, dateq, pioneer)) zit een schakelaartje om te kunnen wisselen tussen 110V en 220V. Bij sommige mengpanelen zit dit schakelaartje echter NIET aan de buitenkant, dus moet je hem ff openschroeven.Op zaterdag 08 september 2001 18:01 schreef Mr.David het volgende:
Op dance-Valley was ie zwart.
'T probleem namenlijk is (denk ik) in de V.S. is alles 110 volt.
Koosmp3 schreef 't volgende:
Wat is jouw audiozaak dan?
Kan ik m dan ook voor die prijs krijgen? Ik heb m alleen nog maar voor meer gezien.
Best getest in Alkmaar (tegenover 't Alkmaar station), maakt altijd leuke prijsjes. Ik krijg waarschijnlijk wat meer korting omdat ik daar al een rug of 10 heb uitgegeven, maar je krijgt het zeker goedkoper dan ergens anders.
Hier heb je in iedergeval het telefoon nummer 072-5110120
Wat is jouw audiozaak dan?
Best getest in Alkmaar (tegenover 't Alkmaar station), maakt altijd leuke prijsjes. Ik krijg waarschijnlijk wat meer korting omdat ik daar al een rug of 10 heb uitgegeven, maar je krijgt het zeker goedkoper dan ergens anders.
Hier heb je in iedergeval het telefoon nummer 072-5110120
Bij mijn vestax ook nietOp maandag 10 september 2001 16:57 schreef Mries! het volgende:
bij de DJM600 zit ie iig niet buiten
En bij mijn TT1's zit ie onder de platter.
Dit geldt voor vrijwel alle apparaten voor alle markten _behalve_ de Amerikaanse markt. In Amerika zul je vrijwel NOOIT een product tegen komen met een voltage selector.Op maandag 10 september 2001 10:49 schreef Bazz het volgende:
[..]
Op ieder mengpaneel (tenminste die ik ken (numark, dateq, pioneer)) zit een schakelaartje om te kunnen wisselen tussen 110V en 220V. Bij sommige mengpanelen zit dit schakelaartje echter NIET aan de buitenkant, dus moet je hem ff openschroeven.
Jammer maar helaas.
ja dat is waar, in amerika kijken ze alleen naar zich zelf, in europa willen ze nog wel eens een 110/230 switchknop erbij zetten ..
Verwijderd
maar de voltage maakt toch niet altijd wat uit? het heeft toch ook te maken met het aantal Hz?? of niet (anders sorry, dan deed ik ff dom...;))Op dinsdag 11 september 2001 00:42 schreef -D-Jay- het volgende:
ja dat is waar, in amerika kijken ze alleen naar zich zelf, in europa willen ze nog wel eens een 110/230 switchknop erbij zetten ..
Verwijderd
Natuurlijk maakt de frequentie ook uit voor het apparaat wat je erop aansluit. Maar dit neemt niet weg dat een apparaat wat is gebouwd voor 110 volt het niet fijn vindt om het dubbele te krijgen...
Yep. Daarbij moeten we rekening houden met het volgende:Op dinsdag 11 september 2001 08:31 schreef The-ZeroCool het volgende:
[..]
maar de voltage maakt toch niet altijd wat uit? het heeft toch ook te maken met het aantal Hz?? of niet (anders sorry, dan deed ik ff dom...;))
1. Apparaten die de frequentie van het lichtnet gebruiken als referentie. Voorbeeld: Een alarmklok, gemaakt voor een 50Hz netfrequentie maakt de dagen aanzienlijk korter als ie gebruikt wordt in Amerika (60Hz). Draaitafels (DJ draaitafels) gebruiken meestal een interne referentie en hebben dus geen probleem.
2. Apparaten die ontworpen zijn voor een 50Hz grid kunnen, in principe, gebruikt worden voor een 60Hz net ZONDER dat het blikpakket van de trafo opnieuw ontworpen hoeft te worden. Een apparaat dat ontworpen is voor een 60Hz grid kan NIET zonder meer gebruikt worden op een 50Hz net. Door de lagere frequentie kan het gebeuren dat de trafo te warm wordt.
De zekering hangt daarvan af, maar ook de interne weerstand. Bij een apparaat wat alleen gemaakt voor 110 V zal doorbranden bij 220/230V. Apparaten die allebij aankunnen zijn intern aangepast voor een tweemaal zo hoge belasting.
Verwijderd
Dat knopje had mijn neef (22) ook ontdekt.Op dinsdag 11 september 2001 14:10 schreef Bazz het volgende:
Probeer maar eens uit met je PC, daat zit ook zo'n schakelaar op.
Nu is mijn Enermax voeding onderweg naar de fabrikant
Maar ja,
Mod die 'goedkope' DJM600 gewoon. Beetje schuren en polijsten. Scheelt je honderden guldens, en is nog leuk om te doen ook
Verwijderd
Als je gaat schuren kun je twee dingen doen:
1: Een HELE sterke stofzuiger boven je mixer houden
2: Alvast nieuwe faders aanschaffen
of je haalt de faders er even uit ??Op woensdag 12 september 2001 16:06 schreef ^JaapvR^ het volgende:
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Kan je de hele bovenplaat er niet afhalen ??Op woensdag 12 september 2001 16:06 schreef ^JaapvR^ het volgende:
* JumpStart kan eventueel zandstralen

(Oh, kooo-lere, kan ik niet, tenminste, ding is voorlopig buiten bedrijf, de zandstraler dus)
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
En dan laten verchromen.... Lijkt me wel lekker catchy staan hoor.
Verwijderd
Ze hebben hier in de platenshop een verchroomde numark dm2002x staan. Ziet er idd heel mooi uit. Alleen jammer dat er zo snel fingerprints opzitten. Kan je elke dag poetsen
.
Mijn mixertje is ook in chroom leverbaar... 

Ik heb hier nu zo'n fucking lelijke chome vestax staan en het is dat ie zo goed/fijn werkt maar anders had ik um alleen al om de kleur eruit gegooid.
Wat is dat akelig zeg zo'n chroom ding -> Je blijft poetsen.
Wat is dat akelig zeg zo'n chroom ding -> Je blijft poetsen.
Verwijderd
Ik vind chroom juist wat gelikter staan dan dat eeuwige
zwart...
Maar dat is puur een kwestie van smaak...
zwart...
Maar dat is puur een kwestie van smaak...
Verwijderd
Er is natuurlijk nog een verschil tussen chroom, en een beetje zilver/rvs-kleurig, zoals mijn mag10. Echt chroom staat wel stoer, maar je blijft idd poetsen. Dan vind ik metallic handig, en het staat misschien ook wat professioneler...
Verwijderd
Ik ben er eindelijk helemaal uit, het wordt voor mij dus de Gemini PT2400, nu alleen nog de vraag, waar ga ik ze halen. Hoe is jullie ervaring met bestellen via Duitsland, kan ze niet goedkoper vinden dan daar, nl. 895 piekies, als je ze nog goedkoper weet, zeg het alstublieft. Heb je nare ervaringen of juist goede, en hoe zit dat met de garantie, kan dat gewoon via Gemini Nederland, of moet ik als er wat mis is weer naar Duitsland toe rijden? Als je wat kan vertellen, graag
Verwijderd
wat een tof paneel... die ruled wel!!Op woensdag 12 september 2001 21:42 schreef MisterDon het volgende:
Mijn mixertje is ook in chroom leverbaar...
[afbeelding]
Verwijderd
ik ben zelf ook DJ en draai in de grotere disco's in Overijssel en Drenthe.
Eén tip!!!!: wees brutaal, oefen zelf thuis veel, koop goede platen/cd's, check www.clubcharts.nl regelmatig daar staan alle goede platen van dit moment op, beoordeeld door mensen die hun vak begrijpen.
Als je tijd hebt ga met een DJ praten, ze zijn altijd wel in voor een praatje, (aan het begin wel, later zijn ze te druk met andere dingen(vrouwen, bier etc....)
Het is handig om zo'n iemand als 'kontje' the hebben, als hij bijvoorbeeld ziek is dan kan je voor hem gaan draaien, en als je je bewezen hebt kun je misschien voor vast ergens komen te draaien, dan kan je geld verdienen om weer nieuwe platen te kopen, en als je tegen een discotheek-eigenaar kan zeggen: ïk draai daar en daar, dan zal hij eerder over de streep gaan om je hebben te draaien, en dan moet je je daar weer bewijzen, als je dan regionaal ver genoeg bent opgeklommen, dan kun je zeggen als ze je opbellen, nee sorry ik ben vol tot februari (en dat rules, geloof me!!!)
oh ja, check mijn site ff ofzow:
www.musicpalace.nl/sebas.htm
Eén tip!!!!: wees brutaal, oefen zelf thuis veel, koop goede platen/cd's, check www.clubcharts.nl regelmatig daar staan alle goede platen van dit moment op, beoordeeld door mensen die hun vak begrijpen.
Als je tijd hebt ga met een DJ praten, ze zijn altijd wel in voor een praatje, (aan het begin wel, later zijn ze te druk met andere dingen(vrouwen, bier etc....)
Het is handig om zo'n iemand als 'kontje' the hebben, als hij bijvoorbeeld ziek is dan kan je voor hem gaan draaien, en als je je bewezen hebt kun je misschien voor vast ergens komen te draaien, dan kan je geld verdienen om weer nieuwe platen te kopen, en als je tegen een discotheek-eigenaar kan zeggen: ïk draai daar en daar, dan zal hij eerder over de streep gaan om je hebben te draaien, en dan moet je je daar weer bewijzen, als je dan regionaal ver genoeg bent opgeklommen, dan kun je zeggen als ze je opbellen, nee sorry ik ben vol tot februari (en dat rules, geloof me!!!)
oh ja, check mijn site ff ofzow:
www.musicpalace.nl/sebas.htm
ehhm....... 
Was dat niet dat onderwerp van 1300 posten geleden.
Was dat niet dat onderwerp van 1300 posten geleden.
uhm koop platen maar zelf draai je met cdtjesOp vrijdag 14 september 2001 01:02 schreef sebazzzz het volgende:
enne, volgens mij niet handig, de licht gozer naast de DJ. wel leuke spulletjes heb je daar staan
Verwijderd
ja nou ja, als ik een club kom waar alleen 2 cd's en een md staat kan ik natuurlijk moeilijk platen gaan draaien, dan gaat die koffer dicht en moet ik het met cd-tjes doen, maar een goede dj moet natuurlijk ook met cd's goed kunnen draaien en met de nieuwe CDJ-1000S van pioneer gaat dat bijna net zo goed, ik heb ze besteld maar er werden in nederland maar 100 stuks uitgegfeven, en ik werd uitgeloot, dus jammer dan,dan moet ik het maar doen met mijn eigen denon's 2600F doen, had ik ten tijde van de foto's maken nog niet, maar ze bevallen super!!
en twee technics platenspelers is zo lastig meenemen, loop ik met 5 koffer,d8 het niet dus!!!
de lichtjocky naast je is wel cool opzich, mits het een aardige gozer is, je moet alleen duidelijke afspraken maken: jij komt tot hier en niet verder!!!!!!! or else: i'll sue you!
en twee technics platenspelers is zo lastig meenemen, loop ik met 5 koffer,d8 het niet dus!!!
de lichtjocky naast je is wel cool opzich, mits het een aardige gozer is, je moet alleen duidelijke afspraken maken: jij komt tot hier en niet verder!!!!!!! or else: i'll sue you!
Verwijderd
DRUM AND BASE 4 PR351D3N7Op maandag 27 augustus 2001 23:30 schreef universal creations het volgende:
[..]
Ik zit overigens pas op pagina 2.
Een nuttige vraag misschien: wat voor stijl draaien jullie nou zelf het liefst en waar worden jullie nou schijtziek van (als er weer eens een verzoekje word gedaan).
en ik zou dan GEEN top 40 muziek draaien

ik ben alleen geen DJ..
ooit een jongensdroom geweest... als ik es geld heb..
/me his favorite DJ's:
Fatboy Slim
Aphex Twin (als hij onder categorie DJ's valt tenminste)
die lui ownen zwaar
Norman Cook roeleert idd (fat boy slim) "push the tempo ;)"Op vrijdag 14 september 2001 17:29 schreef martun het volgende:
[..]
DRUM AND BASE 4 PR351D3N7
en ik zou dan GEEN top 40 muziek draaien![]()
![]()
ik ben alleen geen DJ..
ooit een jongensdroom geweest... als ik es geld heb..
/me his favorite DJ's:
Fatboy Slim
Aphex Twin (als hij onder categorie DJ's valt tenminste)
die lui ownen zwaar
enneh drum 'n bass? http://spablauw.wox.org/dnb.ram
voor boekingen check m'n profiel voor m'n e-mailadres
Verwijderd
Altijd gedacht dat Aphex Twin geen eenling was... 
Zou dat aan de naam liggen?
Maar wel wreed goede drum & bass...
Check 'Flim' & 'Didgeridoo'
*offtopic*Op zaterdag 15 september 2001 12:46 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Altijd gedacht dat Aphex Twin geen eenling was...
Aphex Twin is Richard D James, en tenzij ie schizofreen is is ie nog altijd in z'n 1tje
Didgeridoo rocks! heb de 12" thuis, en ook nog de single van Come To Daddy
maar kan Aphex Twin niet echt onder het kopje Drum 'n Bass plaatsen, eerder onder alternatieve electronische muziek/dance want de rest van de 12" van Didgeridoo is gewoon loeiharde Techno
Trouwens als je Aphex Twin zo geweldig vindt, wat vind je van Squarepusher
*/offtopic*
Verwijderd
Het goedkoopste / beste is misschien om ze zelf te maken, reind had hier eens wat over geschreven dacht ik. De stof waarvan die matten gemaakt zijn kon je makkelijk kopen en de maat van de slipmatten lijkt me ook niet zo moeilijkOp vrijdag 14 september 2001 17:09 schreef wibblemoo het volgende:
weet iemand misschien waar je slipmats kan laten maken ? (meer dan 1 setje)
Verwijderd
Tis trouwens wel DRUM AND BASS, maatOp vrijdag 14 september 2001 17:29 schreef martun het volgende:
[..]
DRUM AND BASE 4 PR351D3N7
nee een bedrijf wil slipmatten het hun logo erop, dus ze moeten bedrukt wordenOp zaterdag 15 september 2001 14:36 schreef T3KST3P het volgende:
[..]
Het goedkoopste / beste is misschien om ze zelf te maken, reind had hier eens wat over geschreven dacht ik. De stof waarvan die matten gemaakt zijn kon je makkelijk kopen en de maat van de slipmatten lijkt me ook niet zo moeilijk
De drukinkt voor t-shirts is van hetzelfde soort als dat van slipmatten, een soort rubber-achtig flexibel spul. Dus je zou het eens kunnen proberen bij de wat grotere kleding-bedrukkers. En vervolgens zeefdrukken op ronde stukken vilt in plaats van shirts.Op zaterdag 15 september 2001 15:35 schreef wibblemoo het volgende:
[..]
nee een bedrijf wil slipmatten het hun logo erop, dus ze moeten bedrukt worden
Vilt is ook overal te koop, en die netjes rond krijgen moet ook wel te doen zijn. Of je kan misschien wel aan blanco slipmatten komen die je dan vervolgens bij de shirt-bedrukker aflevert...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik zeg witte slipmatten zijn ut mooist 
Maarre inderdaad bij Hard to Find kun je ze laten drukken dus ik zou daar ff naartoe mailen o.i.d
Maarre inderdaad bij Hard to Find kun je ze laten drukken dus ik zou daar ff naartoe mailen o.i.d
nou 3rd-base records wil ze maken, en die hadden ook het idee om hun logo op witte matjes te printen
Verwijderd
Man o man o man, ik heb op dit adres http://stores.yahoo.com/dnbenteprisesinc/pt2400.html de Gemini PT2400 gevonden voor zeg maar 675 gulden, goedkoper kan bijna niet, nu is mijn vraag, komt er nog iets van invoer belasting op ofzo, en is het betrouwbaar om die dingen uit Amerika over te laten vliegen, ik bedoel gaan ze er wel een beetje voorzichtig mee om tijdens het vervoer of zit daar iets van verzekering op? Please help me, anders worden het de PT2100 uit Duitsland.
Alleen ze wit houden... hoe doe je dat ? Ze in de was gooien ?Op zaterdag 15 september 2001 17:43 schreef Reind het volgende:
Ik zeg witte slipmatten zijn ut mooist
[Edit: 'fuotje' weg]
Inderdaad en wel met omo wassen hé anders zijn ze niet meer stralend wit, En niet te heet wassen anders passen alleen je singles er nog maar op.
Ow en mensen -> Strijk je matten eens -> Fik je namelijk die pluisjes weg en dan krijg je die bende niet meer in je groeven.
Ow en mensen -> Strijk je matten eens -> Fik je namelijk die pluisjes weg en dan krijg je die bende niet meer in je groeven.
Invoerrechten: 3% btw: 19%, je 675 wordt dus 823,5. Dan nog 75 piek verzendkosten erover en je zit op 900.Op zaterdag 15 september 2001 18:47 schreef Jurgen51 het volgende:
Man o man o man, ik heb op dit adres http://stores.yahoo.com/dnbenteprisesinc/pt2400.html de Gemini PT2400 gevonden voor zeg maar 675 gulden, goedkoper kan bijna niet, nu is mijn vraag, komt er nog iets van invoer belasting op ofzo, en is het betrouwbaar om die dingen uit Amerika over te laten vliegen, ik bedoel gaan ze er wel een beetje voorzichtig mee om tijdens het vervoer of zit daar iets van verzekering op? Please help me, anders worden het de PT2100 uit Duitsland.
Verzenden: Je kan kiezen. Het hangt meer van het verpakken af dan van de vervoerder. (ik heb twee tweeters uit amerika laten overkomen, geen probleem: lekker veel van die schuimnopjes eromheen. Volgens mij hadden ze die doos zo uit het vliegtuig in de achtertuin kunnen flikkeren en er was nog niks aan de hand geweest). Kies voor een bekende vervoerder: FEDEX of UPS. Niet duurder, wel beter. (amerikaanse bedrijven/mensen zijn altijd verbaasd als je aangeeft dat je je spullen via US post verstuurd wilt hebben. Zegt al genoeg lijkt me)
meen je dat nou serieus?Op zaterdag 15 september 2001 21:28 schreef Reind het volgende:
...
want mijn matjes die pluizen nu echt als een gek
heb ze btw ook omgedraaid, (lelijk blauwe tekening namelijk)
maar op die print slippen ze niet zo goed, dus heb ik zo'n pedaalemmerzak geknipt in een rondje, en dan onder de mat gelegd >>>---> hupsakee, ze slippen weer als een gek.
btw, iets anders, sommige platen hebben een iets groter gat in het midden, hoe fix je zoiets? want met que-en enzo is het toch best irri, (de plaat reageert niet direct op het loslaten enzo)
Verwijderd
Randy --> vloeitje of ander stukje papier om je spindle (of bone
) doet wonderen...
TT's over laten komen uit amerika werkt natuurlijk alleen als je weet dat ze kunnen switchen naar 230 volt. Sommige Us-produkties schijnen dit nl niet nodig te vinden....
TT's over laten komen uit amerika werkt natuurlijk alleen als je weet dat ze kunnen switchen naar 230 volt. Sommige Us-produkties schijnen dit nl niet nodig te vinden....
Yep dat meen ik echt -> Geen stoom gebruiken maar gewoon heel errug heet die bout, Of gewoon ff met je aansteker er langs natuurlijk.Op zaterdag 15 september 2001 22:24 schreef Randy het volgende:
[..]
meen je dat nou serieus?
want mijn matjes die pluizen nu echt als een gek
Juist.Op zondag 16 september 2001 13:02 schreef THCdeMatthijs het volgende:
En dan niet gaan overdrijven, zodat er schroeiplekken ontstaan...
Nou ik zal jullie nog ff een tip geven dan -> Maak je platen niet meer schoon met JIF
maar pak een keer glassex en een pluisvrije doek.
Naalden kun je zo af en toe best ff afspoelen onder de kraan en dan voorzichtig ff met een tandenborsteltje erlangs.
En zo af en toe een stofzuiger op je faders kan ook geen kwaad.
Naalden kun je zo af en toe best ff afspoelen onder de kraan en dan voorzichtig ff met een tandenborsteltje erlangs.
En zo af en toe een stofzuiger op je faders kan ook geen kwaad.
Verwijderd
Het is CIF he tegenwoordigOp zondag 16 september 2001 23:19 schreef Reind het volgende:
Nou ik zal jullie nog ff een tip geven dan -> Maak je platen niet meer schoon met JIF
Verwijderd
Niet hier, niet nu!Op maandag 17 september 2001 09:54 schreef Mries! het volgende:
[..]
Het is CIF he tegenwoordig
Vinyl bevat "plasticisers" die het vinyl soepel houden. Door gebruik te maken van glassex loop je een grote kans (IMO) dat je deze plasticisers uit het vinyl trekt.Op zondag 16 september 2001 23:19 schreef Reind het volgende:
Nou ik zal jullie nog ff een tip geven dan -> Maak je platen niet meer schoon met JIFmaar pak een keer glassex en een pluisvrije doek.
Hier is een quote van een post die ik een aantal keren op AMMDJ geplaatst heb:
<Quote>
> Some of my 12"'s need some cleaning... What is the best way to clean them ?
> Just with a soft piece of clothing or can I use water (carefully ofcourse !)
> to clean them?
Regular cleaning: Carbon brush (koolstofborstel). Costs around f 10,- -
12,50,- per piece. Don't ever touch the bristles with your fingers (for the
grease on your fingers will make the tiny bristles stick to each other).
Heard about here and there: Nitty gritty. Some kind of vacuuum machine. Never
saw one in the Netherlands.
Recipe for making your own cleaning fluid (from DJ faq):
<Quote>
Record Cleaners---------------
(Special thanks to Aaron Grier (agrier@reed.edu) for sharing this
information
on the BPM mailing list)
Dirt usually manifests itself as crackles, pop, and increased noise,
whereas a worn-out stylus typically sounds like the high-end has dropped
out.
The best record juices won't leave any residue on the records.
The worst ones will leave a layer of "gunk" in the grooves, and possibly
draw plasticisers out of the vinyl itself making it brittle. The folks
on rec.audio.high-end have shared cleaning recipes which generally
consist of 75% water (deionized, filtered), 25% ethanol (everclear), and
some photo-flo (wetting agent).
</Quote>
Aangezien een naald juist weer GEEN plasticisers bevat (niet nodig in een stukje diamant ;-) is alcohol de beste keuze voor een naald. Zorg ervoor dat je ALLEEN de tip van de naald schoonmaakt. Je wilt absoluut NIET dat er vloeistoffen bij de rubber ophanging terecht komt (tenzij je de naald toch al zat bent).Naalden kun je zo af en toe best ff afspoelen onder de kraan en dan voorzichtig ff met een tandenborsteltje erlangs.
NOG beter: Dek elk apparaat AF wanneer je het niet gebruikt.En zo af en toe een stofzuiger op je faders kan ook geen kwaad.
Dit topic is gesloten.