How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej ik zat ff te zoeken op internet en kwam ik nog een shop tegen http://www.europeanmusician.com

Weet niet of ze goedkoop zijn maar heb maar ff voor de technicsloze mensen gekeken en die is daar 420 euro excl. btw (1100 gulden incl. btw? kut euro!)

[edit] fuck je kan op die site ook guldens selecteren :+

[edit2] De rest is reteduur

[edit3] Post nummer 1100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:28 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ik denk dat het een kwestie van oefenen is. De techniek is er, dus als je maar genoeg geduld hebt, kan je dat kleine jogwheeltje net zo gebruiken als een plaat...

Natuurlijk is het net als oploskoffie of semi-automatische versnellingsbakken, maar het werkt en kan wel.
Ik denk echt niet dat de cd het vinyl zal verdringen, zeker niet in de hiphop-scene. Alleen het scratchen is geen direct pluspunt meer van vinyl. Als je maar graag genoeg wilt, kan het ook met cd's.
Precies goed omschreven. Het kan, maar het is anders.

Mensen die dat weigeren te geloven komen maar een keertje langs. :)
Neemt natuurlijk niet weg dat het er niet uit ziet, het directe contact weg is, de nostalgie weg is, etc etc.
Nou.... ik ben dus heel erg cool als ik draai. Er niet uit zien vind ik een kul argument.

Ik vand een Marcello die wanhopig vegend over het vinyl omdat ie de mix niet matchend krijgt er vele malen erger niet uit zien! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 25 augustus 2001 14:00 schreef Ener-G het volgende:

[..]

dat was hopelijk sarcastisch bedoeld? >:)

http://vinyljunk.tripod.com/cdvsvinyl.html
Nee, ik ben altijd serieus! :D

Alsof ik zin heb in een ja/nee spelletje CD<--->Vinyl.

No thanx!

Overigens een volstrekt onleesbaare site die van vinyljunk. Jij gemaakt? Neem dan een andere letterkleur. Dan neem ik wel een keer de moeite om de onzin erop te lezen. (Ik zag het keiharde argument dat CD's saaier zijn dan vinyl, omdat een CD van binnen naar buiten speelt en een plaat van buiten naar binnen.... Wat een topargument he! :D ) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mensen waar zijn we me bezig.

Pfffff DJ's die elkaar af gaan lopen zeiken. Dat kan nooit goed zijn.

Wat betreft het hele cd/vinyl gebeuren -> Hou d'r maar over op want daar zal nooit iemand gelijk in krijgen tenzij de cd op alle opzichten gaat winnen van de plaat en dat doet ie nu nog niet. (al zal dat wel niet lang meer duren)

Ik draai zelf gewoon met vinyl omdat -> A) Ik al TT's had staan en geen zin heb om die weg te doen en nog meer geld aan een par goede cd spelers uit te gaan geven. B) Alle 2Step/Garage komt zo'n beetje alleen maar op vinyl uit.

Oftewel voor mij geen reden om op cd's over te gaan. (vind het geluid wat in een plaat zit ook mooier maar dat zullen ze vast op een cd ook wel kunnen creéren) Maakt niet uit of je nou met cd's of vinyl draait als jij een goede set neer kan zetten zal dat de mensen geen fuck schelen (cd/plaat).

Ow en JaapvR ik heb op een groot (lees associaal groot jacht) staan draaien van een stel rijke stinkerds. Weet niet wat voor boot het was maar hij was in ieder geval een stuk groter en duurder als mijn catamaran. (maar de mijne is lekker sneller met een beetje wind ;) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Op zaterdag 25 augustus 2001 19:04 schreef GeniusDex het volgende:
weet nie of het er al bijstaat, heb nie het hele topic gelezen. Maar als je met een radiostationnetje wil beginnen (plaatjes draaien en zelf lullen, wel internet-radio) moet je eens kijken op www.live365.com - Ik zelf heb daar ook radiostationnetje. Ik upload de MP3'tjes naar de server, en de server speelt. Maar je kan ook live vanaf je PC spelen en dan meekletsen. Wel niet zo'n goede geluidskwaliteit maar zeg maar eens wat je er van vind......
beetje offtopic dit, en besides, veels te veel gedoe om je draaitafels aan je pc te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de instelling van Mries zorgt ervoor dat vinyl nooit sterft, en dat ik ook nogsteeds platen koop. Still going strong!

edit:
RnD --> damn! Zeiljacht? koel! Om mee over de oceaan etc te varen. Maar de ultieme kick ligt bij mij ook meer in de open bootjes. Watvoor cat heb je, en waar ligt ie?? Veluwemeer? Daar vaar ik vrij vaak rond in een oude viesgroene 470...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha... Reind, je hangt voor een GoT DJ's vaartochtje! :)

Maareh, inderdaad, dom gezeur over wat beter is boeit me helemaal niks. Ik weet dat vinyl zo zijn voordelen heeft, maar ik vind CD's heerlijk.

En ach... het komt allemaal wat later uit, maar door alle Kazaas, Napsters en andere trucendozen kan ik nog aardig meekomen. Ik ben op dit moment als een kind zo blij dat ik ein-de-lijk The ones - Flawless heb gevonden. Zo'n heerlijk minimalistisch plaatje dat nooit op CD zal uitkomen. :) Yesss!!!!

Heb net nog ff naar Erick E staan kijken op de Uitmarkt. Errug goed, hij deed een dance-blend met een saxofonist, een mondharmonicaspeler en een zangeres. Jammergenoeg duurde het setje maar een ruim half uur....

Maar morgen, beachpop bij De Kust, mag hij er langer over doen. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wee niet of we met z'n allen in die cat passen, en al helemaal niet of het verstandig is. Ik ben ook al een tijdje van plan om mijn vriendin mee te nemen in de 470, maar misschien toch eerst een dagje een valk oid huren, om haar niet meteen een traume te bezorgen.

Neemt niet weg dat ik graag een keer mee wil blazen rnd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

AAAArrrggghhhhhhh!!!! |:( |:( |:(

Nu ik dus eindelijk weet hoe dat nummer heet wat ik zo lang zocht dacht ik ff op www.cddb.com te kijken op welke CD hij staat....

Blijkt ie op een CD te staan die ik al een paar maanden heb! })

Damn, ik voel me stom, maar ja... Als je een stuk of 1200 CD's hebt staan, ja! Dan raak je wel eens wat kwijt he... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nou ik heb een Newcat 12 waar ik bij een beetje wind heerlijk over de randmeren heen rag. Alleen is er door al dat gerag een hoop gaan slijten en nodig aan vervanging toe. Oftewel hij ligt nu in de garage te wachten op zijn opknapbeurt. Ik heb dat bootje al een jaar of 4 en tis een 1 persoons cat (ik ga tenminste zo'n beetje altijd alleen omdat met z'n 2én de lol er gauw af is). Maar dat neemt niet weg dat ik zeker een keer dat ding van een maat van me kan gaan lenen.

Heb trouwens vorige week het kitesurfen ontdekt -> WOW wat is dat mega gaaf zeg. Maarja we zitten hier op een dj draadje.

Ik had volgens mij nog niet verteld dat er gister 2 Vestaxen stonden waar ik het mee moest doen en het waren geen pdxén maar het waren deze -> Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/D3-s.jpg en wat draaiden die dingen lekker zeg. Wel een hoop knoppies op dat ding trouwens.

Ow en dit is een Newcat 14 volgens die vent van marktplaats. Ik twijvel d'r een beetje aan want volgens mij bestaat de 14 niet en is het gewoon en 12. Mijne word trouwens zwart van kleur (ja dat witte ziet er nu bij mij net zo ranzig uit en daar heb ik een hekel aan -> Spuiten die hap dus) Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaats.nl/fotos/watersport/catamarans/651.jpg
Ik dacht ff snel een foto erbij zoeken. (heb de mijne ook via zoiets als marktplaats gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel dat zijn PDX'en alleen geen 2000's maar PDX *000 (*=8 of 6!?), volgens mij het duurste model van vestax, maar wel ouder dan de 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 02:32 schreef A-TOMIC het volgende:
Jawel dat zijn PDX'en alleen geen 2000's maar PDX *000 (*=8 of 6!?), volgens mij het duurste model van vestax, maar wel ouder dan de 2000.
Dan waren het dus echte rijke stinkerds. ;)

Maar tis de D3S met idd pdx ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 19:27 schreef Kaos het volgende:
Heej ik zat ff te zoeken op internet en kwam ik nog een shop tegen http://www.europeanmusician.com

Weet niet of ze goedkoop zijn maar heb maar ff voor de technicsloze mensen gekeken en die is daar 420 euro excl. btw (1100 gulden incl. btw? kut euro!)

[edit] fuck je kan op die site ook guldens selecteren :+

[edit2] De rest is reteduur

[edit3] Post nummer 1100 :)
Valt wel mee hoor, dat de rest duur is, mixertjes zijn ook niet echt duur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een hoger dan de d3s, de pdx 8000, kost 3000 mark..argh:
Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.com.au/images/turntables/pdx80.jpg
binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 09:50 schreef Mries! het volgende:
Er is nog een hoger dan de d3s, de pdx 8000, kost 3000 mark..argh:
[afbeelding]
binnenkort
Volgens mij zou vestax veel meer TTs verkopen als ze gewoon eens wat aan het design deden, dit lijken wel tupperware boxen :r

wat overigens niets zegt over de kwaliteit ervan *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
mries wanneer ga je bestellen bij htfr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer over een weekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hee gasten, hier nog mensen naar Beachpop? Ik ben lekker bij De Kust te vinden.

Als je een vage gast met krullen, een donkerblauwe short en een roze polo ziet moet je maat ff gedag zeggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 13:12 schreef MisterDon het volgende:
Als je een vage gast met krullen, een donkerblauwe short en een roze polo ziet moet je maat ff gedag zeggen. :D
Mensen met roze polo's zeg ik liever niet gedag. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 18:35 schreef Mries! het volgende:
de nostalgie, en technische achterstand kan me aan me reet roeste, er komt gewoon veel betere muziek uit op vinyl :Y)
Idd, ik heb liever dat mijn nummer op plaat uitgebracht worden dan op een CD. Het voordeel van een CD is wel dat je meer poet kan vangen, omdat er een wijdere distributie is.

Platen komen alleen bij de DJ's in hun koffertje, maar worden zo bekend gemaakt bij het grote publiek. Is het een goed nummer word ie alsnog op CD geperst.

Nee, /me gaat ook voor de EP/LP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Ik had pas geleden nog een gesprek met Freddy van Rare-Records (draait ook regelmatig op feesten, maar voornamelijk Deep-House). We hadden het zoal over Technics-look-a-likes en CD-Spelers, met als uitkomst dat de eenvoud van een Technics gewoon veel meer waarde heeft dan alle extra poespas die op alle Vestax, Numark (Vinyl + CD-spelers), Pioneer (Cd-spelers) zitten. Het is eigenlijk het beste te vergelijken met de volgende anekdote (of hij waar is, is te betwijfelen, maar het gaat om het idee).
Het schijnt dat de NASA jarenlang bezig is geweest om een pen te maken die je ook in de ruimte (gewichtloosheid) kunt gebruiken. Uiteindelijk hebben ze er een ontwikkeld en dus gingen ze hem gebruiken bij een ontmoeting met de Russen in de MIR (konden ze even patsen met hun supersonisch apparaat). Dus een amerikaan showt zijn NASA-pen aan rus, die vervolgens een potlood uit zijn zak pakt en ermee op een velletje papier schrijft.
Oftewel: als een DJ een geweldige set kan neer zetten met zijn Technics, dan vind ik dat net zoveel waard (zo niet meer) als dat iemand een set neerzet met CD-Spelers of een Technics-look-a-like met 1001 special features.

Je denkt nu, waarom doe ik zo moeilijk! Om het volgende: iedereen kan dan gaan draaien, met als gevolg dat DJ-markt overloopt en dat gaat de kwaliteit niet ten goede. Net zoals een Britney Spears met alle technieken een million-seller album kan neerzetten, kunnen matige DJ's met de huidige technieken een geweldige set neerzetten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuh, snap ik er nou weinig van of zeg je dat je met draaiers met poes-pas makkelijker een betere set neerzet? Als dat zo is is dat echt enorme crap, het enige wat je globaal gezien met de anderen extra kan is achteruit draaien enzo, mag je me vertellen hoe dat het makkelijker maakt.. maarja misschien snap ik je punt gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet een keer tijd voor een nieuwe thread? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 16:05 schreef Mries! het volgende:
heuh, snap ik er nou weinig van of zeg je dat je met draaiers met poes-pas makkelijker een betere set neerzet? Als dat zo is is dat echt enorme crap, het enige wat je globaal gezien met de anderen extra kan is achteruit draaien enzo, mag je me vertellen hoe dat het makkelijker maakt.. maarja misschien snap ik je punt gewoon niet ;)
Je snapt het idd niet. Je hebt dus al die toeters en bellen juist niet nodig om een goede set neer te zetten.

Ken je dat vak nog? Begrijpend lezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan snap ik dit niet:
Op zondag 26 augustus 2001 15:28 schreef universal creations het volgende:
Net zoals een Britney Spears met alle technieken een million-seller album kan neerzetten, kunnen matige DJ's met de huidige technieken een geweldige set neerzetten.
zo lijkt het alsof een vestax je helpt een betere set neer te zetten..Je manier van schrijven wekt ook de suggestie dat een vestax of numark echt 500 ingebouwde functies heeft ofzo, terwijl er hoogstens een achteruit standje op zit..Waar sommigen hier(including ikke) op wijzen is dat Technics niet het enige is, en dat er zat andere merken zijn die ook goeie draaiers leveren. En niet om dat ze een knoppie meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 17:38 schreef Mries! het volgende:
Dan snap ik dit niet:
[..]
Ik ook niet. Had ik nou een voldoende voor dat vak? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je voor begrijpend schrijven een 4 gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zondag 26 augustus 2001 15:28 schreef universal creations het volgende:
Ik had pas geleden nog een gesprek met Freddy van Rare-Records (draait ook regelmatig op feesten, maar voornamelijk Deep-House).
Ej Rare Records, daar haal ik mijn platen altijd.. Ik zou nergens anders naartoe willen tenzij het perse nodig was.. En tot nu toe is het dat niet geweest.. :)
Net zoals een Britney Spears met alle technieken een million-seller album kan neerzetten, kunnen matige DJ's met de huidige technieken een geweldige set neerzetten.
Matige DJ's kunnen een geweldige set neerzetten.. nou dan is het toch goed? wat interesseert mij het nou hoe je het doet, een geweldige set is een geweldige set.. het publiek is tevreden en dat is uiteindelijk toch de bedoeling.. ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhh kan iemand me ook nog ff zeggen hoe je kunt scratchen met cd's? lijkt me interresant maar welke :? apparatuur heb ik daarvoor of bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scratchen met cd's kan tegewoordigj met de numark CDN88 (ask don), of de pioneer CDJ1000. Ik heb geen ervaring met beide, en misschien zijn er ondertussen al meer apparaten. Loop eens een winkel binnen, en give 'm a try...

Ik denk btw dat platenkeuze en opbouw nogsteeds het belangrijkste van het dj-en is. Het gevoel wat je neerzet kan je vervolgens versterken met effecten, manieren om te mixe, etc. Maar de main-item blijft platenkeus. En die verbeter je niet met funky apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Heb dat stukje dus ff heel errug snel doorgelezen maar het komt er dus op neer dat je met meer knoppies op je TT beter gaat draaien?

:D whahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha dat is dus echt de grootste **** sh*t die ik ooit gehoord heb.

Het enigste wat die Vestax en Numark meer hebben is een reverse knopje en iets meer aan % pitch. Niets om je druk over te maken dus.
Wat betreft de DJ cd spelers -> Ja daar kan ik nog inkomen dat meer knopjes het leven eenvoudiger kunnen maken -> Neem bijvoorbeeld die ene pioneer cd speler -> Dat ding kan zelfs nog zonder een dj platen aan elkaar mixen (oké ut klinkt nergens naar).

Oftewel het maakt niet uit hoeveel features er op je apperatuur zitten -> Het gaat om diegene die zichzelf dj noemt en die knoppen e.d staat te bedienen achter de apperatuur.

Je word/bent dus geen goede DJ als je een vestax/technics/numark hebt maar je bent pas een goede dj als je met behulp van die dingen een goede set neet kunt zetten.
Ik ken jongens met hele dure apperatuur die nog geen plaat fatsoenlijk aan elkaar kunnen draaien, en ik ken ook jongens die het met 2 lullige belt-drive's moeten doen en daarmee perfect kunnen mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Op zondag 26 augustus 2001 22:17 schreef Reind het volgende:
Heb dat stukje dus ff heel errug snel doorgelezen maar het komt er dus op neer dat je met meer knoppies op je TT beter gaat draaien?

:D whahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha dat is dus echt de grootste **** sh*t die ik ooit gehoord heb.
Volgens mij moet je dat vak toch echt opnieuw doen: begrijpend lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shies kan je dan nog een keer in duidelijke taal zeggen wat je bedoelt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 22:25 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat vak toch echt opnieuw doen: begrijpend lezen :P
Ik zeg toch dat ik het snel heb doorgelezen. Enne me nederlands is wel oké hoor -> Ooit is geslaagd met een 8,9 op me havo diploma als ik me niet vergis. Dat zit dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:34 schreef Mries! het volgende:
ik ben echt nog steeds retenieuwsgierig naar die soundlab dlp32's schijnen echt goed te zijn
OK, vraag maar wat je erover wilt weten.. :) Ik heb ze hier zelf staan, en ze zijn heerlijk. M'n eerste setje, om het op te leren, en ik moet zeggen, dat het me zwaar meevalt.

Ik heb ook welleens op andere "beginnerssetjes" gedraaid, en da's toch een stuk minder, hoewel ze meestal nog duurder zijn ook!! :P

Dus als je iets leuks zoekt, om mee te kijken of je 't wel leuk vindt: Soundlab DLP32.. :)

Ze zijn sterk (neen, niet zo sterk als een Technics), mooi (alleen jammer dat er heel groot SOUNDLAB :r opstaat, had iets subtieler gemogen), en je kanner alles aan afstellen.

Zijn er nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Ow.. nog ff iets leuks:

Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.com.au/images/turntables/pvt-e2s.gif

Is dit een verticale Turntable?? :? Hoe kan dat nou? De naald valt er dan toch af??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 00:21 schreef Skate2000 het volgende:
Ow.. nog ff iets leuks:

[afbeelding]

Is dit een verticale Turntable?? :? Hoe kan dat nou? De naald valt er dan toch af??
Neuh.. die valt r nie af hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 00:19 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

OK, vraag maar wat je erover wilt weten.. :) Ik heb ze hier zelf staan, en ze zijn heerlijk. M'n eerste setje, om het op te leren, en ik moet zeggen, dat het me zwaar meevalt.

Ik heb ook welleens op andere "beginnerssetjes" gedraaid, en da's toch een stuk minder, hoewel ze meestal nog duurder zijn ook!! :P

Dus als je iets leuks zoekt, om mee te kijken of je 't wel leuk vindt: Soundlab DLP32.. :)

Ze zijn sterk (neen, niet zo sterk als een Technics), mooi (alleen jammer dat er heel groot SOUNDLAB :r opstaat, had iets subtieler gemogen), en je kanner alles aan afstellen.

Zijn er nog vragen?
Ik zoek niet echt iets om mee te kijken of ik het wel leuk vind :) draai vaak op 1200's, maar wil toch op m'n eigen kamer nog draaiers, ik wilde graag weten in wat voor mate de snelheid van de platter verandert als je met de plaat loopt te kutten..Als je bij duurdere spelers naar de strobo kijkt (nahja kan dan niet echt bij de pdx he) dan verandert de snelheid van de platter niet noemenswaardig als je enorm loopt te cue'en of andere gein uit loopt te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Reacties waren wel een beetje te verwachten, maar goed.
Met die 1001 special features doelde ik eigenlijk ook grotendeels op de cd-spelers. Op sommige draaitafels zitten tegenwoordig ook 50% pitching, pitchbending (Gemini geloof ik), reverse, display, e.d. dat zijn allemaal van die onzin dingen. Dat doet me denken aan die mini-setjes en autoradio's met grafische equalizers en 'honderden' knoppen die er wel op zitten, maar je eigenlijk niet gebruikt.

Wat is er nou slecht aan het feit dat ook matige dj's een leuke set kunnen neerzetten? Je kunt het ook anders stellen: wat stelt een DJ in de toekomst nog eigenlijk voor? Iemand die de plaatjes uitkiest in een volgorde zet en op een knopje drukt en alles gaat vanzelf!!! En daar wil ik niet naar toe, want met alle ontwikkelingen de laatste jaren, gaan we hard die kant op. Daarom ben ik ook een beetje tegen dat cd-gebeuren, want met plaat zal dit niet gebeuren, maar zodra het vinyl verdwijnt, zijn er geen barrieres meer. Je kunt het ook vergelijken met de ontwikkeling van Trance. Eerst was iets undergrounds, voor de liefhebbers. Nu wordt het zeer commercieel gebracht, iedereen vind het leuk en langzaamaan wordt de Trance-scene kapot gemaakt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ow.. nog ff iets leuks:

[afbeelding]

Die is leuk voor op dat lege plakje op je eetkamer tafel :D staat wel stoer.

Ik ga hier en oude Soundlab aan de muur schroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nou, weer een hoop geouwehoerd hier vandaag.

Terwijl ik in de regen en bliksem stond te dansen worden DJ's die met high-tech apparatuur draaien uitgemaakt voor beginners of zoiets. :? Beetje vreemd, maar ik ben ook maar een prutsertje. :D

En... jaaaa, met Cd spelers kun je tegenwoordig ook krabben. Je gelooft het alleen pas als je het ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 26 augustus 2001 16:35 schreef Mr_Hiney het volgende:
Niet een keer tijd voor een nieuwe thread? :)
Ik zie niet in waarom. Als er een nieuwe thread wordt opgezet moet deze eerst dich. Dat zou zonde zijn aangezien hier een bult aan info voor het oprapen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat DJ's met cd-spelers prutsers zijn is onzin, ik bedoel alleen te zeggen dat je het nu wel steeds vaker tegen gaat komen. Een tijdje terug bij ons in een Tilburgse discotheek, staat er zo'n gastje flink popi-jopi te doen in het "hokje" van de DJ die natuurlijk een maat van hem is (ons kent ons). Staat hij een beetje club-nummertjes aan elkaar te frommelen met cd-spelertjes (de 1200's raakt hij niet aan, volgens mij weet hij niet eens hoe hij ze moet starten), dat gaat allemaal redelijk (opbouw is er niet echt, maar zonder grove fouten), tot het moment hij een kernkraft 400 erin wil gooien. Dit nummer heeft aan het begin niet een standaard club-bass, dus het gaat helemaal de mist in. Conclusie: het mannetje voelt zich helemaal geweldig, omdat hij een beetje cd'tjes aan elkaar kan knopen, maar het echte gevoel mist hij van alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 00:43 schreef universal creations het volgende:
...maar zodra het vinyl verdwijnt, zijn er geen barrieres meer...
vinyl verdwijnt niet :P

marre verder kan ik kwa cd spelers enzo er wel inkomen (hoewel ik niet geloof dat ze ooit goed kunnen "automixen"), maar wtf je punt nou is dat er op draaitafels extra features zitten..waarvan je zelf zegt dat niemand ze gebruikt, dus het eigenlijk niet uitmaakt..Het word er toch niet makkelijker door om een setje neer te zetten..

en wat die buddy van je doet is toch geen setje neerzetten, dat heet plaatjes plakken :D

Dus het gene waar jij bang voor bent is dat als het beatmatchen zeg maar, overgenomen word door de CD spelers, de setjes makkelijker leuker worden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow.. nog ff iets leuks:

[afbeelding]

Mijn Technics'en doen het nog onder een hoek van 45 graden! Kickuh man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Op maandag 27 augustus 2001 00:30 schreef Mries! het volgende:
...ik wilde graag weten in wat voor mate de snelheid van de platter verandert als je met de plaat loopt te kutten..Als je bij duurdere spelers naar de strobo kijkt (nahja kan dan niet echt bij de pdx he) dan verandert de snelheid van de platter niet noemenswaardig als je enorm loopt te cue'en of andere gein uit loopt te halen..
Ik heb met platen die gewoon plat zijn dat de platter lekker doordraait. maar met "holle" platen, waar het label dus een beetje "los van de grond" komt remt de hele zooi wel af. Dan zie je inderdaad dat hij niet zo sterk is als een Technics, maar de prijs is ook niet zo sterk als een Technics ;)

Ze zijn iig sterk genoeg, ga ze anders een keer ergens proberen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, mooizo :) waar heb jij ze gekocht, en kan ik ze daar proberen? Ik denk dat ik ze sowieso wel neem hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
heeft iemand dat programma gister gezien op verkracht ? (v8 dus) ging over de danceparade (?) ofzo, was dj triesto ook, die stond gewoon te draaien op een numark dx3002 !! volgens mij waren de djm600's op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

bestaat er een dx?
of bedoel je de dm3002x?

maar het is iig zeker geen slechte mixer, wel een andere klasse dan de djm600 en xtc enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
uh ja bedoel ik, dm. ow voor iedereen die op koopjesjacht is: http://www.veiling.com/cgi-bin/osa/ViewPage.cgi?templateName=item_form.htx&itemNumber=150337

een vestax pdx 2000, hoogste bod staat op 650,- nog 20 uur te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Op maandag 27 augustus 2001 12:04 schreef Mries! het volgende:
ah, mooizo :) waar heb jij ze gekocht, en kan ik ze daar proberen? Ik denk dat ik ze sowieso wel neem hoor..
Ik heb ze zelf 2e hands overgenomen van iemand die ze net had, maar in geldnood zat (Sja, moet je maar goed nadenken voordat je op kamers gaat). :P Mazzel dus, maar ik heb ze iig gezien bij Staffhorst Electronics en Midtown Records in Utrecht (allebei).

Bij Staffhorst (de bekende :? DJ kelder) kan je ze ook even proberen.

Edit: En misschien hebben ze die dingen ook nog wel bij Feedback (Biltstraat), maar dat weet ik niet, dan zou je eerst even moeten bellen (030-273 35 44).

Alle bedrijfsnamen hier zijn niet als reclame bedoeld, maar gewoon ter informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, dagje utrecht it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 10:55 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Ik heb met platen die gewoon plat zijn dat de platter lekker doordraait. maar met "holle" platen, waar het label dus een beetje "los van de grond" komt remt de hele zooi wel af. Dan zie je inderdaad dat hij niet zo sterk is als een Technics, maar de prijs is ook niet zo sterk als een Technics ;)

Ze zijn iig sterk genoeg, ga ze anders een keer ergens proberen.. :)
Euhm ik wil niet heel lullig doen maar dat van die holle platen heeft een technics ook. (dat de motor dan geheel afremt bij het terug spinnen van een plaat) De vestax heeft het zelfs nog (Toevallig dat het me opviel van het weekend).

Oftewel -> Die soundlab heeft gewoon een sterke motor. Heb er vandaag ff op staan draaien bij lui die ze in de verhuur hebben. En ik heb ze dus gehuurd voor volgende week dinsdag aangezien ik dan een feessie heb voor een man of 400 (kennismakings weekje voor een MBO) Ik heb wel vertrouwen in die Sounlabs en ze voelden zeker nie slecht aan.

Heb dus dit keer geen technics gehuurd maar gewoon de sounlabs -> Dat word weer een lache verhaal in de platenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze het feest doorstaan, dan neem ik ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 27 augustus 2001 17:14 schreef Reind het volgende:

[..]

En ik heb ze dus gehuurd voor volgende week dinsdag aangezien ik dan een feessie heb voor een man of 400 (kennismakings weekje voor een MBO) Ik heb wel vertrouwen in die Sounlabs en ze voelden zeker nie slecht aan.
Hmz.. Ik vanavond introcuctieweekfeest van het Amsterdamsch Studenten Corps. Relaxt, niet de grote zaal, maar een kleienre. Dat wordt dus een housezaaltje.

Verzoekjes? Neee, dacht het niet! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 18:49 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Hmz.. Ik vanavond introcuctieweekfeest van het Amsterdamsch Studenten Corps. Relaxt, niet de grote zaal, maar een kleienre. Dat wordt dus een housezaaltje.

Verzoekjes? Neee, dacht het niet! 8-)
Verzoekjes? Wat zijn dat? Daar moet je toch bij radio 10 Gold zijn?

Tsja dat word volgende week weer een keertje raghouse draaien dus.
Enne MisterDon waarom draai jij altijd op kakfeesten waar waarschijnlijk de mooiste vrouwen rondlopen? * R2D2 wil dat ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eej gaan we de 50 pagina's nog halen???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 27 augustus 2001 19:49 schreef Reind het volgende:

[..]

Verzoekjes? Wat zijn dat? Daar moet je toch bij radio 10 Gold zijn?

Tsja dat word volgende week weer een keertje raghouse draaien dus.
Enne MisterDon waarom draai jij altijd op kakfeesten waar waarschijnlijk de mooiste vrouwen rondlopen? * MisterDon wil dat ook wel
Omdat ik in een kak-circuit zit en lid ben van een kakkers-vereniging denk ik. :D

En omdat ik gewoon rete-goed ben he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 27 augustus 2001 19:54 schreef The-ZeroCool het volgende:
Niet met dit soort loze posts! :D Ze moeten wel ergens over gaan he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is iemand zo vriendelijk om ook zo'n wazig punt te maken, zijn we weer 2 pagina's verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op maandag 27 augustus 2001 19:54 schreef The-ZeroCool het volgende:
Ik zit overigens pas op pagina 2.

Een nuttige vraag misschien: wat voor stijl draaien jullie nou zelf het liefst en waar worden jullie nou schijtziek van (als er weer eens een verzoekje word gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm....

Twee types:

1:
De DJ die klein begint platen draait die zijn publiek wil horen, om bekend te worden. Als hij bekend is gaat hij meer en meer zijn eigen stijl doorzetten. Maar dit is lastig, omdat het publiek hem kent als de crowdpleaser. Hij zal dus altijd wel een aantal platen voor zijn publiek draaien.

2:
De DJ die op zijn zolderkamertje puur voor zichzelf draait. Hij draait compleet waar hij een kick van krijgt, wie het wil horen mag het horen, wie het nix vind moet dat zelf weten. Of hij hiermee bekend wordt is maar de vraag.

Stelling:
Type 2 is oprechter, type 1 heeft een lichte vorm van [url:http://www.xs4all.nl/~osdorp/dox/frameteksten.html]commerciele aids...[/url]

Subplot:
Oei, die pdx is gaaf! Ik was aan het sparen voor een mag10, draai nu met echt el-cheapo spul. Wat te doen? Mijn mixer houdt het nog wel ff uit. Mijn tt's (gemini pt1000) zijn niet zo heel sterk, en zouden toch een keer vervangen worden. Nu dus een prachtige aanbieding. Gevolg is dat ik een tweede wil, waar ik (nog) geen geld voor heb. hmmmm... questions...

Edit: Wrom wil me URL niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben meer van vorm 2 :) het is op dit moment niet belangrijk voor mij om bekend te zijn, ik heb er gewoon de grootste lol aan :D

Verder draai ik voornamelijk alle aspecten van progressive house. Ik heb een hekel aan mensen die bij voorbaat muziek al af gaan keuren als het niet bekend is. (nou ja hekel hebben, ik vind het irritant).

Misschien favo labels erbij noemen?
Hooj, Data, Bedrock, Junior, Hopeless, Fuju
allemaal engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben dus ook van type 2, kan ook niet anders want ik lever hooguit een keer een mix-cd'tje af voor vrienden en daar houdt het mee op.

Ik draai meestal progressive trance, hard-trance, club-groove en nummers die niet in een hokje te stoppen zijn, maar wel underground zijn. Mijn lijstje voor een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind draaien voor publiek erg leuk. Doe t inmiddels al ruim twee jaar als vrijwilliger. Was eerst lange tijd gewoon publiek, toen ik werd uitgedaagd om t ook eens te proberen.
bevalt gigantisch goed en.. oefening baart gelukkig kunst!

ben geen echte house-draaier, maar meer een van alles en nog wat draaier, voornamelijk voor de lol; hou erg van muziek en op deze manier kan je iig de muziek horen die je zelf graag wil horen. verder geniet ik er enorm van dat mensen direct reageren op muziek. zet je een kutplaat op: komen ze een alternatief aanvragen; zet je een lekkere plaat op, gaat de hele tent uit zijn dak!
:+ 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ben dus ook type 2

Ik heb namelijk nog altijd de mening dat de mensen voor mij komen en ik voor hun zeg maar.
En als je vind dat ik klote muziek draai -> Ach tegenwoordig discotheken zat en dan ga je maar ergens anders heen.

Je moet natuurlijk wel rekening houden met het publiek waarvoor je draait om het zoveel megelijk mensen naar hun zin te maken -> Daar doe je het toch uiteindelijk voor + voor al die mooie vrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

* randje type 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is ook #2..

Nederland is nog niet aan drum n bass toe, dat is te ingewikkelde muziek voor de meeste kaaskoppen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Don draait alweer een jaar of 18!

Ik heb dus zowel als een hoer de gevraagde plaatjes staan draaien die mensen graag horen, als eigenzinnig draaien wat ik lekker vind.

Mijn smaak begint zich steeds meer te ontwikkelen naar of de DiscoKandi stijl of de hardere techno als Reactivate uitbrengt.

En dat combineren is vooral erg spannend draaien.

Godverdekut (excuse me) maar vanavond was het he-le-maal niks.

Ik stond in een apart zaaltje, was bedacht als house zaaltje. Na een tijdje hard-clubben werd mij duidelijk gemaakt dat de buren (Krakers!!! :r ) geklaagd hadden en ik nog maar 70 DB mocht draaien. Had dus geen enkele zin meer.

Ik heb mijn boeltje maar ingepakt en ben naar huis gegaan.

Wat een afgang. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 27 augustus 2001 23:43 schreef ^JaapvR^ het volgende:
uhm....

Twee types:

1:
De DJ die klein begint platen draait die zijn publiek wil horen, om bekend te worden. Als hij bekend is gaat hij meer en meer zijn eigen stijl doorzetten. Maar dit is lastig, omdat het publiek hem kent als de crowdpleaser. Hij zal dus altijd wel een aantal platen voor zijn publiek draaien.

2:
De DJ die op zijn zolderkamertje puur voor zichzelf draait. Hij draait compleet waar hij een kick van krijgt, wie het wil horen mag het horen, wie het nix vind moet dat zelf weten. Of hij hiermee bekend wordt is maar de vraag.

Stelling:
Type 2 is oprechter, type 1 heeft een lichte vorm van commerciele aids...

Subplot:
Oei, die pdx is gaaf! Ik was aan het sparen voor een mag10, draai nu met echt el-cheapo spul. Wat te doen? Mijn mixer houdt het nog wel ff uit. Mijn tt's (gemini pt1000) zijn niet zo heel sterk, en zouden toch een keer vervangen worden. Nu dus een prachtige aanbieding. Gevolg is dat ik een tweede wil, waar ik (nog) geen geld voor heb. hmmmm... questions...

Edit: Wrom wil me URL niet?
URL gefixed. :)

Don is begonnen in de tijd dat mixen nog niet eens bestond. Alleen in de legendarische Bond van Doorstarters! (kent iemand het hier? Was in Ferry Maat's Soul show een kwartiertje een mix die iemand had gemaakt door middel van letterlijk plakken en knippen)

Ik draaide op de brugklasfeestjes van opgenomen bandjes (CD bestond nog niet) en singeltjes. Wel met een mixertje. Een Alecto dingetje. Heb em nog steeds. Mooi man!

In het weekend draaide ik met mijn vriendjes op de piraat. Zelf een zendertje geklust en gaan. Radio Actief (hoezo melige naam? :D ) was in het halve Gooi te ontvangen, en ik was een van de DJ's.

Jammer dat mijn ouders en vooral onze buren mijn zendactiviteiten niet zo'n succes vonden; alle TV's (geen kabel) gingen sneeuwen als ik in de mike lulde! :D

Toch spijtig dat de kabel alle piraatjes om zep heeft geholpen...

Ofwel; ik ben zowel soort een als soort twee. En ook nog eens soort drie. (van alles wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don man,

hoe oud ben jij wel niet!? :?
Als je studeert, en al achttien jaar draait!? 8-)

Maare, effe on-topic...
Op dinsdag 28 augustus 2001 01:58 schreef T3KST3P het volgende:
Nederland is nog niet aan drum n bass toe, dat is te ingewikkelde muziek voor de meeste kaaskoppen :7
Mijn voornemen is het in ieder geval hier wat aan te gaan
doen... ik kan nu kiezen tussen commercieel en mijn eigen
stijl... toch maar liever m'n eigen stijl -> Drum & Bass! :9

Als ik dan toch in een discotheek kom (je wil ook geld
verdienen natuurlijk... :) ), dan wordt het deephouse.

Hmmm, rare combi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
/me 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[b]Op dinsdag 28 augustus 2001 04:58 schreef
Mijn smaak begint zich steeds meer te ontwikkelen naar of de DiscoKandi stijl of de hardere techno als Reactivate uitbrengt.

Ik stond in een apart zaaltje, was bedacht als house zaaltje. Na een tijdje hard-clubben werd mij duidelijk gemaakt dat de buren (Krakers!!! :r ) geklaagd hadden en ik nog maar 70 DB mocht draaien. Had dus geen enkele zin meer.

Ik heb mijn boeltje maar ingepakt en ben naar huis gegaan.
Hey MisterDon die disco Kandi kicks ass bigtime -> Errug goed als wij tenminste dezelfde disco Kandy voor ogen hebben. Ik bedoel die lekkere rustige funk achtige weet ik veel hoe je het noemt house.

Enne ik heb ook een keer zo'n gezeik gehad met geluid en toen kwam zelfs ff de politie langs -> Gevolg na niet echt willlen luisteren -> Politie die mijn zooi in wou gaan pakken, Nou mooi niet dus en ik ben eerst is ff rustig met die lui gaan praten. (ondertussen werden die 2 agenten uitgefloten daar werd je niet goed van) Na een beetje heilige smoelen trekken e.d mochten we wel dooorgaan maar niet te hard. Nou mooi niet dus hé -> Heb de hele zooi ingepakt en ben gaan moven. Tis vol uit of niet, Je kunt moeilijk raghouse gaan draaien op 70Db, meer iets voor lounge muziek ofzo die 70Db.

Was trouwens in beekbergen waar ik toen stond te draaaien, En wat een zeiklui wonen daar zeg -> BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Laatst online: 02-06 10:31
Vooral type #2 hier maar draaien voor publiek is zeker gaaf dus eigenlijk oook wel een beetje #1 , mn beroep wil ik er iig. niet perse van maken ;)

* Optical draait vooral Drum&Bass

maarre ff wat anders ...

ik heb twee Techincs 1210 Mk2's waar aan de pitchcontrol potmeter is gekloot ...

nou lopen zie niet meer mooi + en - 8 % en het nulpunt is iets 'verschoven'

weet een van jullie een zaak waar ze die dingen opnieuw kunnen afregelen

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

Op dinsdag 28 augustus 2001 12:06 schreef Optical het volgende:
[...]

ik heb twee Techincs 1210 Mk2's waar aan de pitchcontrol potmeter is gekloot ...
Technics?
winkel van aankoop?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 11:24

im_ik

dat ben ik dus

hiero ook type: 2

Allen jammer dat ik vaak draai ik wat voor stemmig ik ben |:(

BTW niemand op tecknival geweest hiero ??
Heb er mijn eerst setje gedraait een uur of 2,5 voor public.
was wel om zaterdag ochtend maarja wel erg cool :)
En ging verdomd goed.

Ik weet niet of andere mensen dat ook hebben waarneer ik moe ben dan gaat draaien er goed (dus als ik van me werk kom )
maar als ik de heledag nix heb gedaan dan gaat het ook gewoon niet :'(

ooja lekker op beltdrive soundlabje...die heb ik zelf ook,das wel makkelijk als je ze helemaal kent.
En de tent is zelf op TV geweest...op sbs6 de tent met een grote smily erop :)

BTW dit is mijn 1ste post in de draad maar heb bijna alles wel bij gezelen vanaf het begin al (denk een stuk of 300 gemist :(

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 28 augustus 2001 08:31 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Don man,

hoe oud ben jij wel niet!? :?
Als je studeert, en al achttien jaar draait!? 8-)
Jaaa.... Don is hier een hele ouwe lul hoor. Ben (schrik niet) 29.

Ik draai sinds mijn 11e (lief he, zo'n klein mannetje)

En ik studeer ook nog steeds. Tsja... Hoe krijg ik het voor elkaar he. Ach, als je laat begint scheelt het vanzelf een paar jaar. Dan af en toe eigenwijs doen en genaaid worden en je bent zo een paar jaar verder. :(

En Reind, inderdaad die Disco Kandi's bedoel ik. Ik kom er net achter dat ik op Disco Kandi 4 Jon Cuttler - It's yours heb staan. Ben nu dus helemaal blij; zondag werd het door Erick E gedraaid op Beachpop. Ik maar denken waar ik die plaat toch vandaan zou kunnen halen.... Heb ik em al! :)

[oeps, typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
mries, doe deze nog ff bij me bestelling bij htfr.co.uk:

MR61117 T-SHIRT (BLACK VINYL) WHITE T-SHIRT WITH BLACK LOGO BLACK VINYL £14.40 ONE SIZE

ow enne, zouden de verzendkosten omhoog gaan als je zoiets besteld als een flightcase ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Op dinsdag 28 augustus 2001 12:08 schreef Eraser127 het volgende:

[..]

Technics?
winkel van aankoop?
bedankt ... als je geen zinniger antwoord weet reageer dan niet.

bovendien :

winkel van aankoop zal moeilijk gaan ... ik heb ze belastingvrij gekocht toen ik in dienst zat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:08 schreef Optical het volgende:

[..]

bedankt ... als je geen zinniger antwoord weet reageer dan niet.

bovendien :

winkel van aankoop zal moeilijk gaan ... ik heb ze belastingvrij gekocht toen ik in dienst zat ...
Probeer het eens bij grotere verhuurbedrijven. Die hebben veel van die zooi in onderhoud en een eigen technische dienst.

Audio Amsterdam kan je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik

im_ik

dat ben ik dus

Is die schuif kapot..?
dan kan je die ook los kopen in een betere elektronica winkel..
en er zelf inzetten. Dat scheelt een hoop $$$.

Als het een afstelling is..gewoon laten doen.
bij een reparatie serice ofzo check heuff eens.
of 1 van de duizende andere verhuur bedrijven die ook een reparatie service hebben.

edit:

MMmm net te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:37 schreef MisterDon het volgende:

Audio Amsterdam kan je vast verder helpen.
Die lui werken volgens mij ook voor Numark. (moet ik ff voor de zekerheid op de doos kijken maar volgens mij waren hun het)

Ze hebben namelijk toendertijd ook mijn toonarm gerepareerd toen zo'n idiote eikel daar zonodig ff op moest gaan leunen :( -> Hij heeft daarna nooit meer ergens op kunnen leunen ;)

Maarre ik had de mijne binnen 1 week weer terug, Lekker snel dus, Was alleen een 400,- kwijt voor reparatie + nieuwe toonarm. Maarja die rekening hoefde ik niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:48 schreef im_ik het volgende:
Is die schuif kapot..?
dan kan je die ook los kopen in een betere elektronica winkel..
en er zelf inzetten. Dat scheelt een hoop $$$.

Als het een afstelling is..gewoon laten doen.
bij een reparatie serice ofzo check heuff eens.
of 1 van de duizende andere verhuur bedrijven die ook een reparatie service hebben.

edit:

MMmm net te laat :(

Nee de schuiven zijn ok , onder de platter zit een blauw potmetertje waar met een schroevendraaier aan gedraaid kan worden

die is verzet , en dan loopt ie ook niet meer goed ...

ik zal heuff eens bellen ...

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik

im_ik

dat ben ik dus

heb je zelf al geprobeerd ??
En als je niet durft laat er eens een technische vriend(in) eens naar kijken.
kan toch wat $$ schelen en daar kan je weer LP's van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Ik heb het wel geprobeerd maar echt lukken wil het niet

wat er moet gebeuren is dat als de schuif op 0 staat , dat de grootste 'stip' op de platter stilstaat als je bij de strobe kijkt

en als je de schuif dan op plus 8 zet , dat het dan ook plus 8% is en dat bovendien de standen tussen -8 en +8 ook nog kloppen .

ik heb geen manier om dit precies te meten , dus het beste wat ik kan doen (en ook tevergeefs geprobeerd heb) is met 2 dezelfde platen (dus gelijke bpm) , een op een goed ingestelde sl en een op een van mijn eigen sl's te leggen en dan net zolang aan het potmetertje draaien totdat ze allebei gelijk bijven lopen en de schuiven op de zelfde stand staan ...

ik denk dat om het echt goed te krijgen er toch apparatuur aan moet worden gehangen die kan meten hoeveel toeren de platter maakt ...

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:05 schreef Reind het volgende:

[..]

Die lui werken volgens mij ook voor Numark. (moet ik ff voor de zekerheid op de doos kijken maar volgens mij waren hun het)

Ze hebben namelijk toendertijd ook mijn toonarm gerepareerd toen zo'n idiote eikel daar zonodig ff op moest gaan leunen :( -> Hij heeft daarna nooit meer ergens op kunnen leunen ;)

Maarre ik had de mijne binnen 1 week weer terug, Lekker snel dus, Was alleen een 400,- kwijt voor reparatie + nieuwe toonarm. Maarja die rekening hoefde ik niet te betalen.
Klopt. Audio Amsterdam en Interstate audio (importeur van Numark onder andere) werken in een gebouw, dus die zitten zowat op elkaars lip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik

im_ik

dat ben ik dus

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:23 schreef Optical het volgende:
wat er moet gebeuren is dat als de schuif op 0 staat , dat de grootste 'stip' op de platter stilstaat als je bij de strobe kijkt
Ik neem aan dat dit wel wil lukken...
Het is ni moeilijk maar je hebt er wel een strakke hand voor nodig.
En je moet eve kijken welke stip je moet hebben maar dat staat op de aan/uit knop of op het strobe dingtje(of in de buurt)
en als je de schuif dan op plus 8 zet , dat het dan ook plus 8% is en dat bovendien de standen tussen -8 en +8 ook nog kloppen .
Naar mijn weten regelt dat klein potmeter'tje allen het '0' punt...
En de 'schuif' doet de rest oftewijl je +8-% en in welke schaal.

Ik hoop dat je hier verder me komt aangezien het gewoon zelf te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[jaapvr mode]
Alleen het 0-punt moet kloppen, die 8% is maar een indicatie. Gewoon zo afstellen dat die stip stilstaat bij 0. Als het bereik echt nergens op lijkt (-4, +55 oid), dan is je fader verrot, en moet je die vervangen. Niet zo;n lastig klusje denkik...
[/jaapvr mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Laat dat ding nou maar gewoon repareren door mensen die er verstand van hebben want je maakt zo meer kapot dan je lief is. ;)

En zeg nou zelf wat heb je liever een rekening van een honderd of 2 OF een technics die straks weigerd dienst te doen? Ik had het wel geweten, of zo iets nou moeilijk te vervangen is of niet. Vraag meteen ff of ze je toonarm e.d na willen kijken + de rest van de platenspeler -> Kan namelijk nooit geen kwaad. :)
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:11 schreef tose het volgende:
[jaapvr mode]
Alleen het 0-punt moet kloppen, die 8% is maar een indicatie. Gewoon zo afstellen dat die stip stilstaat bij 0. Als het bereik echt nergens op lijkt (-4, +55 oid), dan is je fader verrot, en moet je die vervangen. Niet zo;n lastig klusje denkik...
[/jaapvr mode]
Als ik dit bij mij controleer klopt alles hoor -> Het + 7.2 punt -> 3.3 -> 0 -> -3.3 punten kloppen allemaal, Heb het net ff gecontroleerd op mijn TT's (oké ik heb dan wel numarks maar ik mag toch aannemen dat dit bij een technics ook wel zal kloppen. Al is het bij de technics niet af te lezen op een LCD schermpie (is dat lcd'tje toch nog ergens goed voor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, maar nu heb je het ook over een numark. Bij mijn gemini's klopt het tenslotte ook precies :P.

Het zou bij nader inzien idd kunne dat die faders best precies zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het maakt in principe toch niet zo veel uit dat de aanduiding niet klopt met de snelheid? Je kan ook die irri quartz lock eruit (laten) slopen..stom klote klikje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:23 schreef Optical het volgende:
Ik heb het wel geprobeerd maar echt lukken wil het niet

ik heb geen manier om dit precies te meten , dus het beste wat ik kan doen (en ook tevergeefs geprobeerd heb) is met 2 dezelfde platen (dus gelijke bpm) , een op een goed ingestelde sl en een op een van mijn eigen sl's te leggen en dan net zolang aan het potmetertje draaien totdat ze allebei gelijk bijven lopen en de schuiven op de zelfde stand staan ...

ik denk dat om het echt goed te krijgen er toch apparatuur aan moet worden gehangen die kan meten hoeveel toeren de platter maakt ...

*zucht*
Benodigde aparatuur: GEEN. De procedure om het nulpunt (zero point) opnieuw af te stellen is redelijk eenvoudig. Zelfde geldt voor het afstellen van de pitch gain (+/-8% voor maximum slider setting).

Met een frequentie counter gaat het afstellen van het nulpunt het eenvoudigst MAAR, zoals beloofd, het is NIET nodig.

De afstelling van de pitch 0% gebeurt met VR301. Probleem is dat op 0% pitch setting, de groene led aangaat en de snelheid alleen nog maar afhankelijk is van de quartz oscillator (en dus NIET van de RC oscillator). Dat moet je dus even omzeilen. Hoe? Knip _tijdelijk_ de oranje draad tussen pitch PCB en main PCB even door. Hierdoor wordt de omschakeling tussen RC oscillator en Quarz oscillator buiten werking gesteld. Je kunt nu gewoon VR301 bijdraaien, draaitafel aan het net zetten, plateau erop en kijken of de snelheid dichter in de buurt komt of juist niet.

Na een aantal keren zul je afstelling behoorlijk nauwkeurig hebben gevonden. Daarna kun je ervoor kiezen of je de oranje draad wel of niet weer aansluit. Echt nodig is hij niet tenzij je een DJ bent die op 0% mixt (de enige in de wereld dus ;-). Voor normaal afspelen is het natuurlijk wel lekker (absoluut zeker van een 0% pitch).

Afstelling van pitch range: VR302. Zet slider op 6.6 en stel trimmer af totdat de strobe (6.6% strobe) blijft stilstaan.

Heb je wel een freq. counter? Nog beter. Meet met de counter tussen TP-27 en massa. Stel VR-301 af zodat de counter 262,08kHz aangeeft. Klaar.

Voordat je dit alles gaat doen moet je zeker weten dat de pitch fader zelf niet verpest is. In vrijwel alle gevallen kun je dit goed voelen (dan zitten er "harde" stukjes in de beweging).

Meer info nodig, mail me maar.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik dacht dat de originele stand 125ohm moest zijn van de potmeter, dus je hebt alleen maar een multimeter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 13:17 schreef MisterDon het volgende:
Ik kom er net achter dat ik op Disco Kandi 4 Jon Cuttler - It's yours heb staan.
You Groove Me van hem is ook erg lekker (vooral die vocals... awwww :9~) Ik heb vorig weekend nog een lekker setje met allemaal van die soort muziek gedraaid, alleen zijn er zo weinig mensen die het echt kunnen waarderen :( daarom is de stijl riching het einde wat anders.
nog ff de playlist, misschien dat iemand er ooit nog iets aan heeft:

Beach Grooves [19-08-2001]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Central Living - Everyday [The Naked Penis Remix] 01
DJ Buck - Make It Hot [B1 Dub] 02
CLRL Project - Nu Deep [Original Mix] 03
UTC - Trials Of Life [Original Mix] 04
Sophie Ellis Bextor - Take Me Home [Parky & Birchy Vocal Mix] 05
Jon Cutler feat E Man - It Is Yours [Logo Side Promo] 06
Jon Cutler - You Groove Me [Original Mix] 07
Yann Fontaine - Open Your Eyes [David Duriez Brique Mix] 08
Kenny Bobien - How I Feel [Vocal Mix] 09
Weekend Players - 21st Century [Original Mix] 10
Audiowhores - Destiny [Original Mix] 11
Syndicate Of Law - Early In The Morning [Squad Mix] 12
Deep Down - Give Me Your Love [Full Intention Vocal Mix] 13
Santos  - Gimme Da Mike [Extended Mix] 14

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Op woensdag 29 augustus 2001 00:50 schreef huisman het volgende:

[..]

Benodigde aparatuur: GEEN

Yadda yadda yadda ...

Meer info nodig, mail me maar.
ok bedankt voor de info . maar zo heel makkelijk klinkt het nog niet , en of de pitchfaders nog goed zijn weet ik ook niet zeker ...

ik zal het vanavond ofzo iig. eens gaan proberen als ik er ECHT niet uitkom laat ik t wel ff horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mijn 2 technicsen lopen ook niet op 8 procent. Als volgens de strobe stipjes op 3.3 draait staat fader op 4. Als strobe op 6 draait staat fader op 7. Dus denk dat ik maar ongeveer 7% pitch heb ipv 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand mij hier ook aan een plaat helpen, ik ben er al een tijdje naar op zoek maar hij is zeer moeilijk nog te krijgen bij de diverse platenzaken (Midtown, Dada dance etc.), ga vandaag nog even kijken bij een andere winkel maar alvast bij deze de vraag aan jullie, het is namelijk "Cried to dream again" van Bullit in de Max Graham remix, anyone??? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 28 augustus 2001 12:06 schreef Optical het volgende:[...]maarre ff wat anders ...

Kennis van mij heeft dit ook gehad: die heeft het bewuste potmetertje eruit gesoldeerd, is met het betreffende exemplaar naar een electronica winkel gegaan, en daar konden ze 'em voorzien van een ander model potmeter met exact dezelfde specificaties/eigenschappen. Die potmeter erop gesoldeerd, en klaar :)

* JumpStart weet niet of die nulpunt verschuiving daarmee dan ook opgelost is.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 00:50 schreef huisman het volgende:
..veel kennis...
YESSS !!!!! Andre Huisman op GoT!! Welkom :)
Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.