Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 10:03
Ik gebruik ook Onedrive voor een offsite backup, maar inderdaad helaas maar één share. Zal je uitleg eens proberen
stijnos1991 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:29:
[...]

Weet ik eerlijk gezegd nog niet. Hij is voorlopig nog een tijdje bezig met de eerste sync. Ik heb wel de polling interval van Cloud Sync op 3600 seconden gezet. Aankomende week ga ik even kijken of de schijven nog in slaapstand komen.
Hoe doe je dat?

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 15-09-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 15:02
Cloud Sync --> koppeling OneDrive aanklikken-->tabblad instellingen.

• Yodocus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 21:31
Het enige wat ik niet wil verliezen op mijn NAS zijn foto's maar die staan ook in OneDrive. En de Synology synct vrolijk mee met Cloud Sync.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34
Hieronder een lang verhaal :+ met m'n bevindingen van hoe ik het ervaren heb om backups te regelen in het huishouden i.c.m. de Synology en een aantal apparaten.

Cloud Station op Windows
Afgelopen weekend 'Cloud Station' opgezet en dat lijkt eigenlijk prima te werken op m'n Windows PC's. Alleen de meldingsballonnetjes rechtsonderin op m'n PC vind ik wat vervelend (telkens als je een nieuw bestand aanmaakt op je desktop bijv. dan geeft hij een melding dat het is toegevoegd aan Cloud Station), misschien dat ik die nog uitzet.

Al zie je daar waarschijnlijk ook foutmeldingen als hij geen verbinding kan maken/tegen fouten aanloopt bij het syncen. Die meldingen wil ik WEL graag zien :+

Het syncen gaat verder snel (PC's verbonden met Gigabit bekabeling of 5Ghz WiFi), ik geloof dat 4,4GB in nog geen 10 minuten gesynced was.

Cloud Station op Android
Op m'n Android toestel de 'DS Cloud' app geinstalleerd en dat lijkt ook als een trein te werken. Even port forward gemaakt in m'n router en het werkt nu ook netjes buitenshuis. Heb m'n fotomap ingesteld voor synchronisatie. Als ik nu een foto schiet met m'n telefoon EN hij is verbonden met WiFi dan zal de foto gelijk geupload worden naar de NAS, ideaal!

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of je ook meerdere synchronisatieregels kunt instellen. Ik zou bijv. m'n WhatsApp database ook willen laten syncen. In de 'DS Cloud' app kom ik via de instellingen wel op een soort overzicht waar ik de huidige synchronisatieregel kan zien en het lijkt of je daar ook nog een tweede regel kunt toevoegen, maar ik kom daar niet uit (hij opent dan de /homes/ map en die is leeg ofzo).
Cloud Station op iOS
Hierdoor geinspireerd dacht ik met volle moed ook de foto's op de iPhone 5s van m'n vriendin te backuppen. Teleurstelling #1 was dat de 'DS Cloud' voor iOS alleen een soort bestandsviewer is :? Je kunt er bestanden op de Synology mee openen, verder niks.... Op internet las ik dat dit door het gesloten ecosysteem van Apple komt. Er is echter wel de 'DS Photo' app om foto's te syncen vanaf iOS naar een Synology.

Deze geinstalleerd en op de Synology moet je dan het dan 'Photo Station' package nog even installeren. Het syncen vanuit de 'DS Photo' app leek goed te gaan, maar deze schijnt alleen te syncen als je de app open laat staan op de achtergrond (in dat lijstje die je ziet bij dubbelklikken op Home-button). Synology schijnt een workaround te hebben d.m.v. een geofence.... Maar dan upload hij alleen op bekende plekken, ik wil gewoon net als met Android kunnen uploaden zodra er WiFi is (als je op vakantie bent en bij een WiFi-hotspot zit bijv.). Verder lijkt de app nog niet echt super te werken, m'n vriendin heeft ruim 3.600 foto's op haar 5s staan, maar vanochtend (gisteravond app geconfigureerd) had hij er nog maar 50 geupload :?

Conclusie & Backupmethode iOS gezocht
Al met al werkt het op Android dus dikke prima, voor iOS zoek ik nog steeds een goede oplossing om foto's te backuppen. Hoeft nier persé naar de Synology, een cloud oplossing mag ook. Heb OneDrive / Copy.com / hubiC (allen via hun eigen app) al geprobeerd maar die bleken na een hele nacht open gestaan te hebben ook maar een tiental foto's te hebben geupload. Lastig hoor :-(

Off-site backup
De data op de Synology gaat nu elke nacht automatisch naar de Synology bij m'n ouders (en vice versa). Opzich zou ik het ook nog op een 4e plek willen hebben, ik zit eraan te denken om een goedkope OVH-server te nemen.
Voor 6 euro per maand heb je dan 500GB (en een volledige dedicated server). Voor 12 euro per maand zelfs 1TB / 2TB aan opslag (ze schijnen vrij regelmatig met 2TB disks uitgeleverd te worden i.p.v. geadverteerde 1TB).
Een cloudstorage oplossing heb ik ook naar gekeken (Het Online Backup Topic is erg handig), maar die zijn:
  • OF peperduur (Strato HiDrive lijkt mij heel fijn, maar is gewoon stervensduur vind ik)
  • OF geen fijne mogelijkheid tot syncen (OneDrive alleen via 'Cloud Sync' package, wat na een nacht draaien maar een aantal bestanden had geupload van de tiental GB die ik hem te verstouwen had gegeven)
Ook zorgt 'Cloud Sync' voor een vrij zware belasting van m'n DS114 (singlecore Armada 370 1,2Ghz met 512MB RAM). Zo'n OVH dedicated doos kun je zelf inrichten en je data erheen schuiven met het ingebouwde 'rsync' gebeuren wat de Syno ondersteund. Dat vreet volgens mij een stuk minder aan je systeemprestaties.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 16-09-2015 13:16 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Vandaag ook mijn foto's maar eens gebackuped naar OneDrive.
Ik heb wel 2 backups, maar ja met een brand ben je het toch kwijt :+

Update: Ik was dus even vergeten te kijken hoeveel data ik had aan foto's
Blijkt het 60GB te zijn, gaat dus niet passen bij OneDrive :+

Iemand nog tips voor zoveel data ? en eventueel groei ? :)

[ Voor 44% gewijzigd door MdO82 op 16-09-2015 20:27 . Reden: Update teveel data :+ ]

2250 WP Zuid PVoutput

• ThinkPad
Als je het in de cloud wilt moet je hier eens kijken: Het Online Backup Topic

Bij hubiC (Frans bedrijf) heb je 10TB voor 5 euro per maand. Ik heb daar ook een aanbieding gepost van Strato HiDrive (Duits bedrijf meen ik), één jaar 100GB gratis, alleen €1 euro setup kosten. Na dat jaar kost het €5 per maand.

Maar die discussie past beter in genoemd topic.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 17-09-2015 07:30 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Gaan we daar even kijken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691111

Om mijn data te beschermen heb ik het volgende gedaan:

Lokaal: Harde schijf volledig versleuteld met VeraCryt (indien apparaat gestolen wordt).
Netwerk: Belangrijke data staat in een versleutelde map op een Synology (indien apparaat defect raakt of gestolen wordt).
Offsite: De belangrijke versteutelde data op de NAS wordt wekelijks versleuteld verstuurd naar HiDrive via de HiDrive Backup package (voor het geval van brand, defecten of diefstal).

Voor de (versleutelde) synchronisatie van lokale data en de Synology gebruik ik Cloud Station.

Zit ik op deze manier 'veilig' of zie ik nog zaken of het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat gebeurt er als je een SynoLocker cryptovirus op je Synology krijgt? Met een wekelijkse update richting je cloud loop je dan alsnog achter de feiten aan omdat je werk van meerdere dagen mist. Kun je het niet beter elke nacht ofzo laten backuppen naar de cloud? En doet die cloud ook aan versiebeheer? Anders synchroniseer je de, door het virus, versleutelde bestanden en ben je alsnog alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691111

ThinkPadd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:39:
Wat gebeurt er als je een SynoLocker cryptovirus op je Synology krijgt? Met een wekelijkse update richting je cloud loop je dan alsnog achter de feiten aan omdat je werk van meerdere dagen mist. Kun je het niet beter elke nacht ofzo laten backuppen naar de cloud? En doet die cloud ook aan versiebeheer? Anders synchroniseer je de, door het virus, versleutelde bestanden en ben je alsnog alles kwijt.
Goed punt. Ik ga de frequentie naar 'dagelijks' wijzigen.

Voor wat betreft versiebeheer; HiDrive beschikt over BackupContol. Deze heb ik nu ingesteld op 'Dagelijks, 1 maand bewaren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 12:22
Voor degenen die Idrive gebruiken: als de backup naar Idrive loopt, wordt het administrator password zichtbaar door een ps -w|grep idrive
Zie http://forum.synology.com...wtopic.php?f=251&t=105026 .

Ik kwam dit tegen in mijn zoektocht naar een alternatief voor Crashplan na de problemen met de laatste updates.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:01:
Hieronder een lang verhaal :+ met m'n bevindingen van hoe ik het ervaren heb om backups te regelen in het huishouden i.c.m. de Synology en een aantal apparaten.

Cloud Station op Windows
Afgelopen weekend 'Cloud Station' opgezet en dat lijkt eigenlijk prima te werken op m'n Windows PC's. Alleen de meldingsballonnetjes rechtsonderin op m'n PC vind ik wat vervelend (telkens als je een nieuw bestand aanmaakt op je desktop bijv. dan geeft hij een melding dat het is toegevoegd aan Cloud Station), misschien dat ik die nog uitzet.

Al zie je daar waarschijnlijk ook foutmeldingen als hij geen verbinding kan maken/tegen fouten aanloopt bij het syncen. Die meldingen wil ik WEL graag zien :+

Het syncen gaat verder snel (PC's verbonden met Gigabit bekabeling of 5Ghz WiFi), ik geloof dat 4,4GB in nog geen 10 minuten gesynced was.
Ik heb kort even cloudstation geprobeerd; wat ik zo raar vind is dat ik geen optie kan vinden op de client om een verwijderd bestand terug te halen? Je kunt dus wel in bijv. windows een file aanklikken en naar vorige versies zoeken, maar als je een file shift-delete bijv dan heb ik geen methode gevonden om op de client zelf deze te herstellen..?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Een collega van mij is op zoek naar een NAS als backup oplossing voor zijn laptop en PC, welke bij 'een druk op de knop' alles kan synchroniseren.
De reden van 'een druk op de knop' is dat de laptop vrijwel altijd extern gebruikt wordt (ZZP'er) en er niet altijd een fatsoenlijke internetverbinding is waarover je 'even' een GB of wat wilt syncen.

Nu heb ik zelf al jaren een Synology, en gezien dit gewoon super bevalt (qua gebruiksgemak, veiligheid en stroomverbruik t.o.v. een server)
is het idee om een simpele DS215j te kopen met 2x 2TB of 3TB WD RED schijven te halen.
Voor de veiligheid komen deze dan in SHR te staan. (aka: Raid1)

Maar nu de vraag:
Ik heb zelf enkele jaren geleden hun Data Replicator Backup programma eens geïnstalleerd, maar volgens mij heeft deze het nog geen dag overleefd, wat een troep programma. :X

Is het in dit geval niet veel logischer om de boel met Cloud Station te synchroniseren?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een stuk fijner werkt en veel beter uitgewerkt is. (ergens heb ik het idee dat die Data Replicator niet eens bedoeld is/was om via internet te backuppen)
Het nadeel (maar opzich geen ramp) lijkt me dat Cloud Station altijd wil updaten, en niet handmatig kan syncen. Zou iemand met Cloud Station dit kunnen controleren? In alle tutorials online is er iig neits over te vinden..

Wat is jullie ervaring met deze 2 manieren?

Ik backup zelf alles alleen lokaal vanaf de PC's naar de NAS met een robocopy .bat scriptje, dit omdat het lekker snel, simpel maar voor mij wel overzichtelijk is. :P

Edit:
Zie dat Data Replicator inmiddels EOL is, wat de keuze een stuk makkelijker maakt. :+

Kan iemand misschien wat zeggen over de Windows Backup feature i.c.m. de NAS op externe locatie? ik lees dat het ondersteund wordt, maar dan zit je volgens mij altijd met port-forwarding en dan is via je QuickConnectID inloggen toch een stukje praktischer. :P

[ Voor 31% gewijzigd door SmiGueL op 14-10-2015 13:53 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 22:17
SmiGueL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:29:

Kan iemand misschien wat zeggen over de Windows Backup feature i.c.m. de NAS op externe locatie? ik lees dat het ondersteund wordt, maar dan zit je volgens mij altijd met port-forwarding en dan is via je QuickConnectID inloggen toch een stukje praktischer. :P
Ik heb voorheen een erg goede ervaring gehad met Cobian Backup. Het was redelijk overzichtelijk, gratis en met slimme features. Ik heb een automatische scheduled ftp backup naar NAS gedaan, waar ik geen omkijken naar had. Windows Backup heeft een lokale schijf nodig meen ik, dan zou je je nas dus moeten mounten maar misschien zelfs dat het enkel werkt als je een ISCSI verbinding maakt. Daarom ben ik destijds met Cobian gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 22:17
Ik probeer een remote backup van 500GB te doen vanaf ds415+ naar ds210j middels Backup > Folder Sync. Nu heb ik vorige week een lokale sync gedaan via ftp, maar de folder sync begint in een nieuwe folder, wil de eerder gekoipieerde bestanden niet zien als startpunt.

Ik kan nu weer de NAS verslepen om nu via folder sync systeem een lokale eerste volle backup te draaien, maar ik hoop dat iemand wellicht een manier weet waarop het systeem de eerdere backup via ftp kan zien als startpunt voor een incrementele backup. Er zou een eerste indexering gemaakt moeten worden of iets dergelijks, vermoed ik.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb een vergelijkbare vraag;
zou de locatie waar de backup komt te staan zelf willen bepalen, echter lukt me dit niet?.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:08
Ik haak in op dit topic, heb sinds 2 weken een DS212j met 2x1tb. Ben nu de verschillende opties mbt backup aan het bekijken. Cloud station bevalt tot nu toe redelijk, ook al staat er soms plots een verdwaald bestand van de ene map in de andere.

Ik vind dat cloud station weinig opties heeft, als ik van bestanden oude versies wil bewaren, hoe lang worden deze dan bewaard? En wat als ik het bestand op mijn pc verwijder, blijft er dan nog een versie op de NAS en hoe lang?

Ik backup de NAS nu naar een externe HD die ik offsite bewaar. In welk bestandsformaat kan ik deze het beste formatteren? NTFS kan, gaat traag maar kan ik op de pc direct aansluiten, of ext4, sneller maar niet standaard compatible met een windows pc.

[ Voor 21% gewijzigd door manusjevanalles op 27-10-2015 13:06 ]

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 16:19
Als je twee syno's hebt, zou je ook naar crashplan kunnen kijken. Daarmee zet ik al jaren gratis een backup naar een tweede en derde locatie, waarbij de data ook versleuteld weggeschreven is.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:08
Helaas heb ik er maar één...

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 16:19
Je zou ook de nas op je backup locatie kunnen zetten en via crashplan laten syncen met je pc. Voor de data rententie zou je kunnen kijken of op http://support.code42.com...ecifying_Version_Settings deze instellingen voor jou voldoende zijn.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:03
Zo via idrive eindelijk na 4 dagen 185 gb gebacked .. wat een slome dienst al denk ik dat het komt door mijn nas die op 99 % staat tijdens de backup .. ds212j ... had eerst een rsync naar een hosting die ging wel een stuk vlotter denk dat de idrive app een beetje log is voor mijn j model

iemand anders snellere ervaringen? het forum van idrive is ook al niet zo positief :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:47
Bij mij ging het heel snel. Al heb ik een 214+ model. Ik snap niet waarom jouw NAS op 99% cpu staat. Dat is echt aan de hoge kant. Zoveel cpu zou je niet mogen gebruiken als je simpelweg wat files overpompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
avec_style schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:38:
Bij mij ging het heel snel. Al heb ik een 214+ model. Ik snap niet waarom jouw NAS op 99% cpu staat. Dat is echt aan de hoge kant. Zoveel cpu zou je niet mogen gebruiken als je simpelweg wat files overpompt.
is dus alleen tijdens het gebruik van die app (perl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Njay schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:15:
Zo via idrive eindelijk na 4 dagen 185 gb gebacked .. wat een slome dienst al denk ik dat het komt door mijn nas die op 99 % staat tijdens de backup .. ds212j ... had eerst een rsync naar een hosting die ging wel een stuk vlotter denk dat de idrive app een beetje log is voor mijn j model

iemand anders snellere ervaringen? het forum van idrive is ook al niet zo positief :P
Ik heb hetzelfde (traagheid en 99% CPU) met crashplan, dus ook daar ben ik niet helemaal happy mee. Overigens denk ik dat het meer aan de slome 212J ligt, dan aan de services (Crashplan of iDrive).
Maar nu ik het zo schrijft denk ik.... Hoewel ik met m'n glasvezel ook maar een slome upload heb naar CrashPlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik had met mijn glasvezel en goede server bij idrive ook een zeer lage upload hoor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 08:59

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Volgens mij is dit iets universeels van online backup services waarbij je voor een laag bedrag per maand unlimited storage krijgt. Ik heb hetzelfde namelijk bij BackBlaze (al geprobeerd back-up threads op 4 ipv 1 te zetten, maar hoger dan de 600KB/s kom ik niet op mijn 50mbit glasvezellijn).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik ben nog helemaal blij met een goede vriend van me die +- 500gb aan ruimte voor me heeft gereserveerd.
Draai hiernaar dagelijks backups met duplicati van mijn belangrijkste foto's
Zo weet ik dat het daar veilig staat, maar weet ik ook dat hij niet bij mijn intieme foto's kan.

Alles encrypted en gecompressed. :D

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:21
Even advies gevraagd over hoe ik een veilige remote backup opzet.

situatie:
  • 2 synology's, fysiek van elkaar verwijderd
  • router kan zelf geen VPN opzetten
wens:
  • multi version backup
  • beveiligde verbinding
  • zo min mogelijk kans op hack van buitenaf
Al onderzocht/gedaan:
  • Geen time backup (je kan remote alleen als admin connecten + sinds DSM 5.2 kan backup&restore ook multi version backups doen)
  • Multi version backup kan alleen met een remote volume backup, niet via de rsync manier. (indien dit niet klopt hoor ik het graag)
  • Zelf bedachte oplossing 1: router NAT tcp port 6281 naar de synology op beide plekken. Hierbij kan ik de router zo instellen dat deze alleen het ip doorlaat van de andere nas.
  • Zelf bedachte oplossing 2: openVPN, router laat 1 poort door voor VPN op basis van TCP. Nadeel, dan heb ik een permanente VPN verbinding open want ik ken geen script die de VPN client als task kan laten connecten/disconnecten.
Ik neig naar de eerste oplossing. Of is er een andere oplossing waarbij ik minder huiverig voor een hack hoef te zijn door gaten in mijn firewall rechtstreeks naar mijn NAS?

[ Voor 5% gewijzigd door morpheus op 11-11-2015 11:48 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 22:14
Vraagje (ietwat paranoide);

Achtergrond:
Ik heb een 3 jaar oude DS413j (met maar 2HDD's mirrored) waar het bestandsysteem van naar zijn grootje is. Via synology support is het iig gelukt de schijven read only te krijgen om een backup te kunen maken van de NAS voordat ik Volume1 opniew opbouw (naar advies van synology support). Ik wil dan het liefste ook gelijk maar even de hele boel factory resetten om een frisse start te maken.
Mijn backup situatie (die niet zo mooi is als de meeste hier, tis een simpele thuis situatie) is om elk weekend een externe HDD aan de NAS te hangen en alles daar op te zetten en deze vervolgens offsite neer te leggen.

Vraag:
Mijn zorg is dan nu dat ik dus heel even met alle data op één externe schijf zit omdat de boel op de nas wordt gewist. Is de ingebouwde backup tool van de synology dusdanig failsafe (dus berekent hij een checksum van elk bestand tijdens het overkopieren naar externe schijf oid) dat ik zeker kan weten dat alles veilg over is?

(Ik heb ook al met teracopy en freefilesync over het netwerk een check uitgevoerd tussen de nas en mijn backup. Deze test kam uit op 100% OK. Dus zoals gezegd is mijn vraag misschien ietsje paranoide)

Bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
morpheus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:47:
Even advies gevraagd over hoe ik een veilige remote backup opzet.

wens:
  • multi version backup
  • beveiligde verbinding
  • zo min mogelijk kans op hack van buitenaf
Het lijkt mij dat Syncthing wel moet kunnen wat jij wilt?
ST is strikt gezien geen backup tool, maar tools om bepaalde folders in sync the houden tussen 2 of meerdere devices, maar ik vermoed dat dit misschien is wat je zoekt?
Je kan aan beide kanten een (eventueel verschillende)retention strategie opzetten (vb altijd de laatste 5 versie houden, of alles vh laatste jaar)

Alles wordt geëncrypteerd over de lijn verstuurd
Aan beide kanten moet expliciet gezegd worden dat je een folder wilt sharen, dus dat sluit in principe uit dat anderen je data kunnen bemachtingen (natuurlijk wel zien dat de administratie webinterface niet van buitenaf te bereiken is (dit is standaard zo), of dat je die beveiligd met goede credentials)

De initiële sync zal mogelijks wel een tijdje duren, zeker als het om grote hoeveelheden data gaat, maar daarna loopt alles wel gesmeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
De laatste tijd merk ik op dat de Crashplan headless key file aangepast wordt. Dit terwijl de NAS niet opnieuw gestart is. Wanneer ik met het commando: cat /var/lib/crashplan/.ui_info ; echo de headless key opvraag is deze vaak anders dan in het .ui_info bestand.

Weet iemand hier een oplossing voor of is dit omdat Crashplan liever niet heeft dat de applicatie gebruikt wordt op een NAS? Wanneer je de headless key file weer in sync brengt kan je de client weer starten en je back-up's beheren. Niet erg gebruikersvriendelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
@Bluecupra, ik heb juist het idee dat het aan de client-kant verandert. Wanneer ik de client wil checken geeft deze af en toe een connection-error. Als ik dan de .ui_info check is de key van Syno overschreven en ook het IP staat weer op 0.0.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Nu online
bnijssen schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:09:
@Bluecupra, ik heb juist het idee dat het aan de client-kant verandert. Wanneer ik de client wil checken geeft deze af en toe een connection-error. Als ik dan de .ui_info check is de key van Syno overschreven en ook het IP staat weer op 0.0.0.0
Dat zal ik volgende keer in de gaten houden,heb nu de headless key opgeslagen zodat ik deze bij een volgende keer problemen kan vergelijken. Zijn er dus meer die dit gedrag zien? Wel jammer want als het werkt is het een prima manier van off-site back-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Deze vraag al gesteld in het Synology packages topic maar helaas niet echt een antwoord wat ik zoek.

Weet iemand of het mogelijk is om bij een Time Backup naar een andere Synology NAS om de destination folder de toegang te weigeren voor iedereen?

Is er misschien een andere backup tool welke ervoor zorgt dat de destination folder niet doorheen te bladeren valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dat heeft toch niks met de backuptool te maken? Dat lijkt me een kwestie van de juiste rechten instellen op de NAS waar de backup staat opgeslagen.

Dus de mount tussen de twee NASen maken met een specifiek account, dat wel rechten heeft en rechten voor alle andere accounts intrekken.

Ik lees nu in het andere topic dat die backupuser dus per definitie 'admin' is. Dan is dus de oplossing dat je:
• alleen de admin account rechten geeft op die folder
• de andere mensen die de tweede NAS gebruiken een eigen account geeft en geen toegang geeft tot de admin account.

Als dat laatste organisatorisch niet haalbaar is, dan zit er inderdaad weinig anders op dan naar een oplossing zoeken waarbij je niet vastzit aan die admin account.

Waarop baseer je trouwens de conclusie dat je alleen het admin account kan gebruiken? Je stelt in een backup task toch gewoon een doelfolder in, wat een locatie op de locale NAS is. De mount naar de andere NAS moet je dus eerst handmatig maken en daarbij kan je die mount toch gewoon met een specifieke user maken?

[ Voor 61% gewijzigd door Orion84 op 18-11-2015 13:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Inmiddels redelijk ver met het inrichten van m'n nieuwe 215j, alleen loop ik nu tegen een vreemd probleem aan. Ik heb twee HDDs aangesloten (4TB USB3.0 en 1TB USB2.0) waarnaar ik back-ups wil gaan maken, maar de Backup & Replication app laat de drives niet zien:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Hr0247yILLpUbeFqI4HErjO4/full.png

Enige wat ik zie is volume 1 (4TB intern). 1 externe drive is reeds geformatteerd naar ext4 (alhoewel dat niet eens verplicht is volgens mij) en r/w opties bij External Devices in het configuratiescherm staan aan. Wat doe ik verkeerd? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Probeer het eens met de optie "backup to local shared folder".

Een volume is een specifieke term voor een volume op een interne disk. Externe disken worden niet als volume gezien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Eens met Orion84^^. Op mijn DS215j is de eerste keuze zelfs niet mogelijk (lichtgrijs). Welke stapjes heb je hiervoor uitgevoerd en liet je ons niet zien? Ik vergiste mij. Er was al een backup ingericht en daarom kreeg ik geen keuze. Nadat ik de instelling verwijderde kreeg ik wel beide opties. Kies de onderste.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 18-11-2015 16:00 . Reden: Ik vergiste mij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5zgLcBWJSUEs4AaQlLUSnvEL/full.png

8)7 Zucht. Bedankt heren. Jammer dat je geen multi-version backup kan doen, maar goed. Daarvoor ga ik straks een clouddienst aanschaffen.

Geen data deduplicatie lijkt mij wel een groter probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 18-11-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Nu online
Je kan via TimeBackup een remote locatie opgeven, hiervoor geef je de gegevens op:
IP adres op van de remote Synology.
Username is reeds ingevuld met "admin" en is niet aan te passen.
Password van admin account.

Elke gebruiker heeft zijn eigen account op de remote locatie en werkt hier ook mee. Het admin account word indien nodig gebruikt voor op de management pagina in te loggen. Hier is het dan mogelijk om te browsen door de backupfiles, wat ik dus eigenlijk wil voorkomen.

Ik zat te denken aan een backup pakket wat de backup in een soort database of backupfile.
SChief schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:05:
8)7 Zucht. Bedankt heren. Jammer dat je geen multi-version backup kan doen, maar goed. Daarvoor ga ik straks een clouddienst aanschaffen.
Hiervoor gebruik ik nu de "Time Backup" package.

[ Voor 20% gewijzigd door mhoogendam op 18-11-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

mhoogendam schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:11:
[...]

Hiervoor gebruik ik nu de "Time Backup" package.
Je weet dat Time Backup wordt uitgefaseerd? Details: Anoniem: 202103 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:06
Naar aanleiding van dit artikel op Tweakers: nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gratis opslag heb ik een invite aangevraagd, en gisteren ontvangen.

Gratis 1TB encrypted cloud bij Nederlandse leverancier. Lijkt haast too good to be true, maar voor zover ik kan zien en lezen, geen echte haken en ogen.
Grote voordeel is ook de ondersteuning voor webdav. Het Cloud Sync package biedt ondersteuning voor webdav. Werkt goed, en snel. Beperkende factor is de cpu van de DS213j, die het maar nèt aan kan.

Tot nu toe 15 GB aan foto's gesynct. Webdav gebruikt een https verbinding, en lijkt mij dus volledig veilig?

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:50

elsinga

=8-)

chielmi schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:24:
Naar aanleiding van dit artikel op Tweakers: nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gratis opslag heb ik een invite aangevraagd, en gisteren ontvangen.
Ik heb ook nav dat artikel een invite aangevraagd, maar wacht nog... begin nu erg nieuwsgierig te worden, want exact jouw plan wilde ik ook gaan uitvoeren. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Voor Stack moet je dit topic in de gaten houden: [Cloud storage] "Stack" van TransIP
Daar wordt wel gepost als er weer invites beschikbaar zijn.

• mhoogendam
  • Nu online
Nee was hier niet mee bekend, toch maar kijken naar andere opties dus.

Ik ga eens kijken naar Crashplan, hier werk ik zakelijk al mee. Ik wil alleen niet deze met mijn prive data combineren omdat de Crashplan admins van ons bedrijf dan bij mijn data kunnen komen.

Hoe ziet de destination folder er uit van Crashplan? Normale file/folder structuur of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

backupdevice

Boeh!

Mega kick en excuses voor de mogelijke domme vragen maar door niet meer dagelijks met dit soort dingen bezig te zijn verlies ik mijn vermogen om dit soort dingen begrijpend te lezen (8>

Aanwezige hardware

DS214+
DS209II+

Aanwezige Cloudopslag

250GB bij Strato

Situatie

De DS214+ staat in de meterkast en is mijn daily NAS. Deze nas heeft een folder waar alle foto's van mijn kinderen en vakantie's in staan. Tevens wordt deze NAS gebruikt om via Sonarr te downloaden. Geen verbinding vanuit buiten naar binnen. (=lees geen photosation vanuit buiten of ftp etc.)

De DS209II+ staat in mijn garage en wordt alleen gebruikt als backup.

Hoe doe ik het nu?

Alle foto's die ik maak worden in mapjes op de DS214+ gezet. Elke nacht wordt er een backup van de DS214+ naar de DS209II+ gemaakt. Als ik per ongeluk op de DS214+ iets delete wat niet de bedoeling is blijft die file wel aanwezig op de DS 209II+ Vanaf de DS209II+ wordt er elke nacht een backup naar Strato gezet. Ik heb bij Strato een versiebeheer van elke dag en een maand bewaren.

Disaster Scenario's

- Hardware failure zou gedekt moeten zijn. Als de 214+ sterft heb ik max 1 dag verlies
- Als de 209II+ sterft heb ik nog de data op de 214+ en op Strato
- Cryptovirus. Beide hebben geen connecties vanuit buiten naar binnen. Ik download geen EXE's of watzoever.
- Brand. Als heel mijn huis affikt heb ik nog altijd een backup van een dag oud bij Strato.

Zie ik iets over het hoofd?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
@backupdevice Klinkt solide. Alleen over cryptovirus durf ik geen uitspraken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
bnijssen schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:27:
Alleen over cryptovirus durf ik geen uitspraken te doen.
Hangt er vanaf hoe die backup naar Strato is ingericht. Als de Strato storage gewoon gemount is op de DS209, dan kan een virus alle backup data daar ook versleutelen.

Als dat via een apart mechanisme gaat en er op de DS209 geen directe schrijftoegang is tot de oude versies van bestanden, dan zou een cryptolocker niet aan de backups op Strato moeten kunnen komen. Hoogstens dat versleutelde bestanden dus worden toegevoegd aan de backups op strato, maar je zou dan altijd nog naar de oude versies terug moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 13:29
Strato werkt via een apart package, maar op zich op dezelfde manier als normale backup and restore app van synology.

Je zou dus binnen een dag moeten reageren om te zorgen dat er geen versleutelde foutieve data op strato terecht komt.

Ik zou zelf meer kijken of het handig is dat je versies alleen op strato staan? Ik weet je niet hoeveel data je hebt, maar je gebruikt natuurlijk "dure" cloud opslag voor versie beheer.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Quakie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:50:
Strato werkt via een apart package, maar op zich op dezelfde manier als normale backup and restore app van synology.

Je zou dus binnen een dag moeten reageren om te zorgen dat er geen versleutelde foutieve data op strato terecht komt.

Ik zou zelf meer kijken of het handig is dat je versies alleen op strato staan? Ik weet je niet hoeveel data je hebt, maar je gebruikt natuurlijk "dure" cloud opslag voor versie beheer.
Totale backup is 150GB . Maar ik heb Strato versiebeheer ingesteld om elke dag een backup te maken met een history van een maand. Op die manier zit ik toch goed? iig zou ik een maand hebben om te reageren.

Tevens download ik alleen maar via Sonarr en heb ik geen folders gemount staan op laptops.

En Strato was duur maar ik heb nu 250GB voor EURO 2.50 . Was een aktie voor vaste klanten. Ik had een 100GB account en kreeg daarom deze aanbieding. Netjes op gereageerd en meteen de 100GB contract opgezegd. Dus ik betaal nu EURO 2.50 p/m voor 250GB :*)

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 08-12-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
backupdevice schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:00:
[...]

Totale backup is 150GB . Maar ik heb Strato versiebeheer ingesteld om elke dag een backup te maken met een history van een maand. Op die manier zit ik toch goed? iig zou ik een maand hebben om te reageren.

Tevens download ik alleen maar via Sonarr en heb ik geen folders gemount staan op laptops.

En Strato was duur maar ik heb nu 250GB voor EURO 2.50 . Was een aktie voor vaste klanten. Ik had een 100GB account en kreeg daarom deze aanbieding. Netjes op gereageerd en meteen de 100GB contract opgezegd. Dus ik betaal nu EURO 2.50 p/m voor 250GB :*)
Je zou zeggen van wel, ik zou het even nakijken door app te openen en een restore actie te triggeren. Dan kan je zien hoe en wat qua versies.. Zou als jij het zegt zou er 30/31 versies per maand moeten zijn.. Dit lijkt mij niet...er zal wel een slimme manier van version achter zitten zoals alleen gewijzigde bestanden of van elke week 1 versie, afgelopen weken meerdere, etc.

Ja ook via sonarr kan iets foutief binnen komen maar ind risico is klein schat ik in.

Strato is inderdaad niet goedkoop maar ik bedoelde meer als in betaalde cloudopslag met weinig GBs.
Uit mijn hoofd weet ik niet of een 209 geschikt is voor versions, maar ergens zie ik niet in waarom niet..
Dan zou je dus je versie beheer op je synology houden, en je strato voor je offline backup. Maar goed misschien iets voor de toekomst als je tegen limiet aan gaat lopen van strato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Als ik in de webinterface van Strato inlog zie ik bij versie beheer inderdaad per dag een backup van de backup staan.

Via de app zal ik waarschijnlijk geen versie kunnen restoren maar via de website zijn er verschillende versies beschikbaar.

[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 08-12-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Nu online
Na wat problemen met Crashplan updates draait deze nu enige tijd goed. Tot nu, wanneer ik de Windows client start (4.5) blijft deze staan op inloggen wat niet lukt. Ik heb op mijn Syno gekeken of het pakket gestart is, dit is het geval. Ook in de Crashplan logfile zie ik dat de applicatie is gestart.

Ook heb ik via het onderstaande commando de .ui_info op de Syno gecontroleerd met de versie in ProgramData\Crashplan

cat /var/lib/crashplan/.ui_info ; echo

Ook deze komt overeen.

In het ui.log.0 log (Crashplan\Log folder) zie ik onderstaande foutmeldingen:

[12.22.15 21:06:46.569 INFO connect com.backup42.desktop.CPDesktop] FAILED on attempt #1, retrying in 4000ms
[12.22.15 21:07:11.586 INFO connect com.backup42.desktop.CPDesktop] FAILED on attempt #2, retrying in 4000ms
[12.22.15 21:07:36.624 INFO connect com.backup42.desktop.CPDesktop] FAILED on attempt #3, retrying in 4000ms
[12.22.15 21:07:53.795 INFO Thread-5 com.backup42.desktop.CPDesktop] Bring main window forward.
[12.22.15 21:08:01.655 INFO connect com.backup42.desktop.CPDesktop] FAILED on attempt #4, retrying in 4000ms

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Begin wel een beetje genoeg te krijgen van deze applicatie. Is niet heel betrouwbaar of stabiel te noemen :(

[ Voor 53% gewijzigd door bluecupra op 22-12-2015 22:40 ]

• bluecupra
  • Nu online
Naar aanleiding van de problemen met Crashplan ben ik opzoek naar een alternatief om een backup van +/- 600GB buiten mijn huis locatie op te slaan en zonder omkijken wekelijks een backup te maken. Gisteren heb ik getest met Synology Cloud Sync, hierbij heb ik een Webdav account aangemaakt gebruik makend van de storage bij TransIP (Stack). Helaas gaat de upload dermate traag dat dit geen optie is. Ik maak gebruik van een DS212+ en met of zonder encryptie maakt in upload snelheid niet heel erg veel uit. Wel merk ik dat de CPU load op het moment de sync aangezet wordt door het "plafond" gaat. Lijkt mij daarom op een resources probleem. Zijn er met een "zwaarder" model Synology met goede ervaringen met het backuppen naar Stack? Of iemand een suggestie voor een bepaald platform of applicatie? Zal het uploaden naar Dropbox/Onedrive of Google Drive net zo traag gaan? Met traag bedoel ik overigens KB's per seconde. Met een dergelijke back-up omvang is deze snelheid ondoenlijk

[ Voor 14% gewijzigd door bluecupra op 24-12-2015 08:26 ]

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:02
bluecupra schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:24:
Naar aanleiding van de problemen met Crashplan ben ik opzoek naar een alternatief om een backup van +/- 600GB buiten mijn huis locatie op te slaan en zonder omkijken wekelijks een backup te maken. Gisteren heb ik getest met Synology Cloud Sync, hierbij heb ik een Webdav account aangemaakt gebruik makend van de storage bij TransIP (Stack). Helaas gaat de upload dermate traag dat dit geen optie is. Ik maak gebruik van een DS212+ en met of zonder encryptie maakt in upload snelheid niet heel erg veel uit. Wel merk ik dat de CPU load op het moment de sync aangezet wordt door het "plafond" gaat. Lijkt mij daarom op een resources probleem. Zijn er met een "zwaarder" model Synology met goede ervaringen met het backuppen naar Stack? Of iemand een suggestie voor een bepaald platform of applicatie? Zal het uploaden naar Dropbox/Onedrive of Google Drive net zo traag gaan? Met traag bedoel ik overigens KB's per seconde. Met een dergelijke back-up omvang is deze snelheid ondoenlijk
Ik heb zo'n 105 GB bij stack staan momenteel, dit duurde ook behoorlijk lang op mijn DS214play. Het probleem is de kleine bestanden, die duren heel lang. Grote bestanden uploaden bij mij gewoon met zo'n 15/20 MB/s (30 MB/s max). Maar dit is volgens mij een algemeen probleem bij ftp/webdav/... en soortgelijke protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:10
bluecupra schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:24:
Je bent niet de enige die alternatieven zoekt.

Vanaf DSM 6.0 beta 2 zou Amazon Cloud Drive beschikbaar moeten komen als officieel ondersteunde public cloud backup locatie. Dat unlimited abonnement kost evenveel als CrashPlan. Nog even wachten dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Nu online
FrenzyFreak schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:58:
[...]

Je bent niet de enige die alternatieven zoekt.

Vanaf DSM 6.0 beta 2 zou Amazon Cloud Drive beschikbaar moeten komen als officieel ondersteunde public cloud backup locatie. Dat unlimited abonnement kost evenveel als CrashPlan. Nog even wachten dus. ;)
Thanks, klinkt erg interessant. Met Crashplan heb ik de laatste maanden meer problemen dan het gemak brengt. Iedere keer met een update is het weer allerlei handmatige acties uitvoeren om de applicatie weer te kunnen gebruiken. Snap niet dat Crashplan hier aan meewerkt en een versie uitbrengt MET ondersteuning. Kan ze relatief veel (nieuwe) klanten opleveren als ze een gesupporte app uitbrengen voor Synology via de normale Syno packet store zonder al teveel fratsen uit te hoeven halen. Erg jammer en wat mij betreft een gemiste kans van Crashplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Momenteel heb ik een DS215J waar ik de standaard mappen (photo, video, music) gebruik voor het streamen van muziek en video bestanden naar tv en receiver. Verder heb ik een map data waar ik alle overige bestanden op sla. Daarnaast heb ik de home mappen ingeschakeld.

Nu kan ik de gebruikersmap op mijn Windows 7 pc met Cloud Station synchroniseren naar de home map op de nas. Cloud Station ondersteunt versie beheer. Als ik Cloud Station instel op 4 versies en ik synchroniseer elke dag dan kan ik in principe 4 dagen terug, om een verwijderde map of bestand terug te halen.

Vervolgens had ik gedacht om de home map en de map data, photo op de nas met time backup (1x per week) te back-uppen naar een externe 2 Gb harde schijf. Time backup ondersteunt versie beheer. De overige mappen music en video zou ik dan een keer in de week met back-up en replicatie kunnen kopieren naar de externe schijf.

Ik heb hier nog een lege HDD behuizing waar uiteindelijk ook nog een schijf in moet. Uiteindelijk wil ik de back-up op 2 externe schijven hebben staan.

Is dit zo goed of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 15:15
We hebben hier op het werk een DS213 staan, hier staat voor 2TB aan data op. De veranderingen worden hiervan elke nacht gekopieerd naar een NAS welke bij iemand thuis staat, zodat er een kopie ontstaat voor het geval van inbraak, brand enz.

Nu zit je natuurlijk nog wel met het probleem dat als er iemand iets verwijderd, het ook word verwijderd op de andere NAS of je bij een virus deze ook binnenhaalt op de andere NAS. Vandaar dat we ook graag een cloud back-up willen maken, waarbij ik denk aan een 30 dagen retentie.

Nu heb ik het topic grondig doorgelopen en zie ik 2 opties Glacier en CrashPlan al lees ik over de laatste wel veel problemen de laatste tijd. Maar wellicht is het een optie totdat er een beter alternatief is. Nu heb ik alleen over beide wat vragen.

Glacer
Klopt het dat de prijs voor een 2TB backup, met een 30 dagen retentie $20 dollar per maand kost? Zie de volgende tool, http://liangzan.net/aws-glacier-calculator/ of zie ik hier iets over het hoofd?

CrashPlan
Mocht ik voor deze optie gaan, dan heb ik aan de 1 computer licentie genoeg lijkt mij, zie https://store.code42.com/store/

Hartelijk dank alvast en mocht er iemand nog een andere optie hebben hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
rvdlo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:35:
We hebben hier op het werk een DS213 staan, hier staat voor 2TB aan data op. De veranderingen worden hiervan elke nacht gekopieerd naar een NAS welke bij iemand thuis staat, zodat er een kopie ontstaat voor het geval van inbraak, brand enz.

Nu zit je natuurlijk nog wel met het probleem dat als er iemand iets verwijderd, het ook word verwijderd op de andere NAS of je bij een virus deze ook binnenhaalt op de andere NAS. Vandaar dat we ook graag een cloud back-up willen maken, waarbij ik denk aan een 30 dagen retentie.

Nu heb ik het topic grondig doorgelopen en zie ik 2 opties Glacier en CrashPlan al lees ik over de laatste wel veel problemen de laatste tijd. Maar wellicht is het een optie totdat er een beter alternatief is. Nu heb ik alleen over beide wat vragen.

Glacer
Klopt het dat de prijs voor een 2TB backup, met een 30 dagen retentie $20 dollar per maand kost? Zie de volgende tool, http://liangzan.net/aws-glacier-calculator/ of zie ik hier iets over het hoofd?

CrashPlan
Mocht ik voor deze optie gaan, dan heb ik aan de 1 computer licentie genoeg lijkt mij, zie https://store.code42.com/store/

Hartelijk dank alvast en mocht er iemand nog een andere optie hebben hoor ik dat graag.
Goed om een tweede backup te gaan nemen.. laat ik daar mee beginnen maar zo te lezen backup je verkeerd. Als je via backup and restore juiste manier selecteer dan kan je ook backups maken met versies. Je kunt dus instellen dat er bijv 5 kopieën zijn. Enige nadeel in jouw geval is dat het lijkt dat het een prive NAS betreft. Diegene moet nl zijn volledige volume afstaan.. Je komt er via DSM (filestation ) niet bij de data bijv. Misschien dat je dat kan oplossen door je schijf op te delen met meerdere volumes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
rvdlo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:35:

Glacer
Je betaalt in Glacier inderdaad $10 per TB per maand.
Edit: ik zie net dat blijkbaar de prijzen zijn verlaagd. Je betaalt tegenwoordig nog maar $7 per TB per maand (ex. BTW) :)
Daar komen nog wat kosten bij voor upload acties (en ook bestanden terughalen kost geld als je daarbij boven een bepaalde bandbreedte uitkomt). Ik betaalde iets van $5 voor een initiële upload van 800GB, maar dat hangt ook af van het aantal bestanden volgens mij.

Wat versta je onder 30 dagen retentie? De glacier client van Synology ondersteunt voor zover ik weet geen versioning. Je kunt hoogstens aanzetten dat deletes niet worden gesynct naar de cloud. Wijzigingen resulteren volgens mij gewoon in een delete request van de oude versie (kost geld als het binnen 3 maanden is) en een add request voor de nieuwe versie.

Ik heb daar zelf weinig ervaring mee, aangezien ik met name foto en videomateriaal in mijn glacier backup heb zitten en die bestanden wijzigen niet. Maar het is dus niet echt een bescherming tegen corruptie door een virus bijvoorbeeld, want als een virus mijn fotobestanden versleutelt, dan worden de backup doodleuk overschreven met de corrupte versie.

Dat heb ik een beetje ondervangen door slechts wekelijkse backup jobs te draaien (verschillende folders verspreid over verschillende dagen), waardoor ik met een beetje geluk de besmetting ontdek voor de hele backup is overschreven. Maar voor dat soort dingen wil je eigenlijk versioning gebruiken, of een echte offline backup (dus periodiek handmatige copy naar een externe disk die je daarna afkoppelt). Waarbij je dan natuurlijk voor je een dergelijke copy maakt wel moet checken of je systeem gezond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlo
Quakie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:23:
[...]

Goed om een tweede backup te gaan nemen.. laat ik daar mee beginnen maar zo te lezen backup je verkeerd. Als je via backup and restore juiste manier selecteer dan kan je ook backups maken met versies. Je kunt dus instellen dat er bijv 5 kopieën zijn. Enige nadeel in jouw geval is dat het lijkt dat het een prive NAS betreft. Diegene moet nl zijn volledige volume afstaan.. Je komt er via DSM (filestation ) niet bij de data bijv. Misschien dat je dat kan oplossen door je schijf op te delen met meerdere volumes..
Bedankt voor de tip ik ga er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlo
Orion84 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:23:
[...]

Je betaalt in Glacier inderdaad $10 per TB per maand.
Edit: ik zie net dat blijkbaar de prijzen zijn verlaagd. Je betaalt tegenwoordig nog maar $7 per TB per maand (ex. BTW) :)
Daar komen nog wat kosten bij voor upload acties (en ook bestanden terughalen kost geld als je daarbij boven een bepaalde bandbreedte uitkomt). Ik betaalde iets van $5 voor een initiële upload van 800GB, maar dat hangt ook af van het aantal bestanden volgens mij.

Wat versta je onder 30 dagen retentie? De glacier client van Synology ondersteunt voor zover ik weet geen versioning. Je kunt hoogstens aanzetten dat deletes niet worden gesynct naar de cloud. Wijzigingen resulteren volgens mij gewoon in een delete request van de oude versie (kost geld als het binnen 3 maanden is) en een add request voor de nieuwe versie.

Ik heb daar zelf weinig ervaring mee, aangezien ik met name foto en videomateriaal in mijn glacier backup heb zitten en die bestanden wijzigen niet. Maar het is dus niet echt een bescherming tegen corruptie door een virus bijvoorbeeld, want als een virus mijn fotobestanden versleutelt, dan worden de backup doodleuk overschreven met de corrupte versie.

Dat heb ik een beetje ondervangen door slechts wekelijkse backup jobs te draaien (verschillende folders verspreid over verschillende dagen), waardoor ik met een beetje geluk de besmetting ontdek voor de hele backup is overschreven. Maar voor dat soort dingen wil je eigenlijk versioning gebruiken, of een echte offline backup (dus periodiek handmatige copy naar een externe disk die je daarna afkoppelt). Waarbij je dan natuurlijk voor je een dergelijke copy maakt wel moet checken of je systeem gezond is.
Het begint duidelijk te worden, bedoelde met retentie inderdaad versioning. Dit eigenlijk niet zozeer vanwege een virus, maar voornamelijk als er iemand een bestand verwijderd welke toch niet verwijderd had dienen te worden.

Zonder versioning ben je het bestand dan op elke plek kwijt. Maar als je het zo instelt zoals je aangeeft en dus niet de bestanden verwijderd, heb je daar geen last van. Dus dat is positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:02
Iemand nog tips of iets over mijn 'backup strategie'?

Heb thuis een HP MicroServer Gen8 met 2x 3TB in raid1 (XPEnology).
Deze server backupt (elke nacht 03:00 uur) alles naar mijn Synology DS214play die op een andere locatie staat. Wel in het zelfde LAN netwerk (directe glasvezel verbinding met bedrijfspand 150m verderop).
Op de DS214 staat alles op 2x 2TB in raid1.
Daarnaast synchroniseert die ook alles met stackstorage.
De DS214 staat alleen tussen 03:00 en 06:00 uur aan, verder altijd uitgeschakeld.

Voor mijn gevoel safe genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand die op beta 6 (DSM) zijn ervaring kan vertellen met Hyper Backup?
Heb het even geprobeerd maar is denk ik net wat ik zoek, lijkt ivm versioning bij iedere upload een nieuwe file voor de backup aan te maken.
Blijf voorlopig dus maar de hi drive backup app gebruiken, al lijkt Stack een prima alternatief, echter kan ik met de gratis versie niet de backup testen, hoe bevalt die bij Stack?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:54:
Blijf voorlopig dus maar de hi drive backup app gebruiken, al lijkt Stack een prima alternatief, echter kan ik met de gratis versie niet de backup testen, hoe bevalt die bij Stack?
Ik heb zelf ook getest met TransIP - Stack, echter heb ik een dermate trage upload dat het voor mij geen doen is. Denk dat met name te maken heeft met de NAS welke ik heb (Synology DS212+) welke op het moment de upload start richting 90+% CPU belasting gaat.

Wanneer je onderstaande stappen volgt,kun je ook met de gratis Stack account data uploaden via WebDAV:

https://www.transip.nl/vr...k-mijn-synology-koppelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

MeNTaL_TO

The future is not set

bluecupra schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:55:
[...]

Ik heb zelf ook getest met TransIP - Stack, echter heb ik een dermate trage upload dat het voor mij geen doen is. Denk dat met name te maken heeft met de NAS welke ik heb (Synology DS212+) welke op het moment de upload start richting 90+% CPU belasting gaat.

Wanneer je onderstaande stappen volgt,kun je ook met de gratis Stack account data uploaden via WebDAV:

https://www.transip.nl/vr...k-mijn-synology-koppelen/
Toevallig encryptie aangezet? Zonder encryptie haal ik op mijn 214se zelfs gewoon de max van mijn lijn (2.5 MB/s up) Ik heb Stack gekoppeld aan mijn syno, wilde alleen weten of de backup van Stack zelf een beetje goed is.Want die kan je niet testen met een gratis account.

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-01-2016 02:08 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Hmmmzz ik begin steeds meer te balen van Idrive ... nu initieel alles erop staat 480gb zijn de incrementals snel gedaan maar ik tracht net een folder te restoren van 400mb en de download snelheid komt niet boven 65kb uit... super traag dus .. zou wat zijn om 480gb te moeten restoren

iemand tips voor een snellere service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Ik heb een tweede Synology (DS215j) met 2 schijven (2x3TB) aangeschaft om back-ups op te maken op een externe locatie. Gisteren heb ik de tweede NAS op externe locatie neer gezet en begonnen met de boel te configureren. Ik heb op de DS415+ thuis als doel de DS215j aangegeven als doelvolume middels mijn quickid.synology.me. De Synology's zien elkaar prima, maar als ik de synchronisatie aan zet doet die het slechts 20 minuten en daarna krijg ik een mailtje dat de synchronisatie is mislukt. Tijdens de 20 minuten zie ik wel in de netwerkmonitor dat NAS1 aan het uploaden is en NAS2 aan het downloaden.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken naar het probleem. De logs geven alleen aan synchronisatie failed. Of kan ik nog ergens dieper logs opgraven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Njay schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:13:
Hmmmzz ik begin steeds meer te balen van Idrive ... nu initieel alles erop staat 480gb zijn de incrementals snel gedaan maar ik tracht net een folder te restoren van 400mb en de download snelheid komt niet boven 65kb uit... super traag dus .. zou wat zijn om 480gb te moeten restoren

iemand tips voor een snellere service?
Ik heb die ervaring niet.... Ik haal hier vaak genoeg 10 a 11MB (ook met downloaden).
Was het geen tijdelijke hickup?

Ik vind hun app (geen automatische updates, lijkt niks meer dan een doorlink app), website (ziet er 1980 uit), en support (via chat zeggen ze mailen, via mail zeggen ze chatten. en gaan niet tot het uiterste qua beantwoording) niet meer van deze tijd, maar heb geen klagen over hun snelheid. Ik vind dat alles lekker rap reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Quakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Ik heb die ervaring niet.... Ik haal hier vaak genoeg 10 a 11MB (ook met downloaden).

Ik vind hun app (geen automatische updates, lijkt niks meer dan een doorlink app), website (ziet er 1980 uit), en support (via chat zeggen ze mailen, via mail zeggen ze chatten. en gaan niet tot het uiterste qua beantwoording) niet meer van deze tijd, maar heb geen klagen over hun snelheid. Ik vind dat alles lekker rap reageert.
Nope ... het is echt dramatisch helaas met de snelheid en ik ben niet de enige als ik de support forums doorlees ... het was lekker cheap 29 dollar voor 1 jaar maar ik ga toch maar ff verder kijken wil niet weten wat er gebeurd als ik een full restore zou moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Njay schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Nope ... het is echt dramatisch helaas met de snelheid en ik ben niet de enige als ik de support forums doorlees ... het was lekker cheap 29 dollar voor 1 jaar maar ik ga toch maar ff verder kijken wil niet weten wat er gebeurd als ik een full restore zou moeten doen ;)
Dacht laat ik even weer een restore doen naar aanleiding van jouw bericht.. Ik krijg niks hersteld via de app (synology) :(

Ik kijk het even aan en verleng dan ook niet... dit is mijn offsite backup en die moet gewoon goed en betrouwbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Quakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Dacht laat ik even weer een restore doen naar aanleiding van jouw bericht.. Ik krijg niks hersteld via de app (synology) :(

Ik kijk het even aan en verleng dan ook niet... dit is mijn offsite backup en die moet gewoon goed en betrouwbaar zijn...
Welke diensten hebben we allemaal die wel snel zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
SquareOne schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:24:
Iemand enig idee waar ik moet zoeken naar het probleem.
Je hebt synchronisatie aangezet? En niet de backup?

Onderstaande gedaan?
Backup how-to

Wat staat er in de log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Njay schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Welke diensten hebben we allemaal die wel snel zijn? :D
Ik ben van plan om STACK te gaan gebruiken onder DSM6.0 wordt het (beter) ondersteund..

Ik gebruik het zelf als 2e backup/offsite backup dus voor mij is snelheid niet super belangrijk.

Ik heb backup nas staan die voor restore moet zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
NIMIC schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:51:
[...]

Je hebt synchronisatie aangezet? En niet de backup?

Onderstaande gedaan?
Backup how-to

Wat staat er in de log?
Ik heb ondertussen mijn NAS even fysiek verplaatst zodat ik op een lokaal netwerk de eerste backup kon uitvoeren. Dit is ondertussen gebeurd. Even wat meer info over mijn setup:

NAS 1 415+:
  • Schijf 1 - zakelijke data (shared folder)
  • Schijf 2 - TM backup schijf voor lokale clients
  • Schijf 3 - prive data
  • Schijf 4 - leeg
Van de bovenstaande NAS wil ik een aantal zaken backuppen en syncen.
  • De zakelijke shared folder wil ik real-time syncen met de tweede NAS, zodat op de externe locatie ook ' lokaal' in de bestanden kan worden gewerkt.
  • Van de zakelijke shared folder wil ik een backup op de externe locatie, Zou ik dit dan lokaal doen vanaf de gesynchroniseerde map?
  • Van de prive data wil ik ook extern een backup, met meerdere versies.
Ik heb het op deze manier in gedachten:

NAS 2 215j:
  • Schijf 1 - Sync van zakelijke data, backup van zakelijke data
  • Schijf 2 - Backup van prive data
Als ik de poorten moet open zetten en forwarden naar de Synology moet dat gewoon via de Synology zelf kunnen toch? Als ik doe, en vervolgens check bij external access > router configuration > test connect = "OK". En via info center > service > connection status = internet accessible. Op beide apparaten, dan zou het goed moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:19
Goedemiddag allen,

Met belangstelling heb ik deze thread doorgelezen en besloten mijn backup strategie maar eens tegen het licht te gaan houden.

De situatie:
Ik woon in China. Internet is hier doorgaans traag en betrouwbaarheid van externe opslagdiensten bedenkelijk, daar maak ik dus liever geen gebruik van.

Mijn DS124 2x3Tb SHR slaat voornamelijk statische data op, nl. foto's en scans van belangrijke papieren. Van deze twee items wordt dan ook wekelijks een (incrementele) backup gemaakt naar een externe USB schijf en staat een recente reservekopie op USB stick in Nederland (deze wordt overigens niet verder bijgewerkt). Daarnaast een music library van ca. 50Gb, waarvan verlies jammer zou zijn, maar meer ook niet. Tot zover de huidige "strategie" ...

In deze situatie loop ik uiteraard tegen een aantal overduidelijke risico's aan, zoals brand, of schijfcorruptie die naar de USB backup doorsijpelt, etc.. en vraag me af hoe nu het risico wat meer te kunnen spreiden.

Overwegingen:
- Een extra USB stick welke ik op zak houd en zeg maandelijks bijwerk na controle op corruptie van NAS.
- Een goede vriend in NL vragen een 2e NAS voor mij aan te schaffen, bij hem thuis te zetten en eerdergenoemde USB stick ernaartoe te kopiëren. Alle incrementele backups daarna zijn klein genoeg om niet al te lang te hoeven duren en betreffende vriend is meer dan capabel eea in goede banen te leiden.
- ....

Bedankt voor jullie suggesties alvast.

groeten uit het Verre Oosten.

Lawrence.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
kaasszje schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:56:
Ik ben nog helemaal blij met een goede vriend van me die +- 500gb aan ruimte voor me heeft gereserveerd.
Draai hiernaar dagelijks backups met duplicati van mijn belangrijkste foto's
Zo weet ik dat het daar veilig staat, maar weet ik ook dat hij niet bij mijn intieme foto's kan.

Alles encrypted en gecompressed. :D
En bovenstaande constructie heb je dan met de gratis variant van Crashplan ingeregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Plucky schreef op maandag 29 februari 2016 @ 05:21:
[...]

En bovenstaande constructie heb je dan met de gratis variant van Crashplan ingeregeld?
Nee met duplicati.
Deze stuurt alles via scp encrypted naar opslag bij een vriend.

En dit programma houdt ook alles bij wat er al staat.

www.duplicati.com
(Dan wel versie 2.0 preview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
kaasszje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Nee met duplicati.

www.duplicati.com
Thanks, ga ik daar mee stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 23:29
Ik heb de volgende situatie:

Ik had een DS109 met DSM 4.2 en heb er nu een DS216 bijgekocht met DSM 5.2.
De bedoeling is om DS109 de op een andere locatie zetten en als goedkope off-site backup-bestemming te gebruiken.

Op zich het ik dit aan de praat met een veilige SSH-netwerkbackup naar een gecodeerde share op de DS109

Echter 2 problemen:
  1. De snelheid is behoorlijk treurig: via het lokale netwerk slechts 2,2 MBps naar een gecodeerde map, tot max 9 MBps naar een niet-gecodeerde map op de DS109, terwijl dit met AFP op hetzelfde netwerk resp. 9 MBps. en 30MBps is.
  2. Het lukt me niet om multi-version backup te configureren: de DS109 (DSM 4.2) kan ik als Time Backup server configureren, echter het package Time Backup wordt niet meer ondersteund op de DS216. Die functie is nu geïntegreerd in DSM5 maar daarvoor moet de bestemming wel een "backupvolume-doel" hebben, en dat heeft DSM4.2 weer niet.
Het eerste probleem is waarschijnlijk niet te verhelpen vanwege de beperkingen DS109 en kom ik nog wel overheen, maar het 2e probleem is softwarematig. Heeft iemand tips hoe dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 09:17
kaasszje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Nee met duplicati.

www.duplicati.com
Kan die ook (encrypted) incremental backups nemen naar bijv Stack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

devastator83 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:20:
[...]

Kan die ook (encrypted) incremental backups nemen naar bijv Stack ?
Aangezien Stack webdav ondersteuning biedt is dat geen probleem :)

(Dat gezegt hebbende vanaf mijn windows bak is het geen probleem, en werkt het prima.
Echter vanaf mijn nas krijg ik het niet werkend naar stack, mogelijk probleem met ssl oid.
Moet daar nog eens in duiken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Had een tijd terug een backup voor m'n foto's ingesteld via TransIP STACK, met encryptie, en dat werkte tot voorkort prima. Merkte dat Cloud Sync niets meer deed dus ik heb het account verwijderd. Probeer het nu weer in te stellen met encryptie, maar ik blijf maar de melding "Failed to upload encryption key" krijgen wanneer ik een key invoer. Geen idee sinds wanneer dit probleem speelt, maar zo te zien ben ik niet de enige. Iemand die toevallig zelf een workaround heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Quakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:16:
[...]

Ik ben van plan om STACK te gaan gebruiken onder DSM6.0 wordt het (beter) ondersteund..

Ik gebruik het zelf als 2e backup/offsite backup dus voor mij is snelheid niet super belangrijk.

Ik heb backup nas staan die voor restore moet zorgen..
Bedoel je met de eerste zin dat je stack in DSM 6.0 kan toevoegen bij backup & replication? Of kan dat nu al?

Ik wil graag een map op m'n synology naar stack backuppen, alleen voorzover ik kan zien kan dat nu alleen met Cloud Sync? Cloud sync lijkt hybernaten tegen te gaan en dat wil ik vanzelfsprekend niet. Ook is continu syncen onzin, ik zou liever stack zo instellen in backup en repli dat het volgens een schema gedaan wordt.

Je kunt in de file station ook een webdav connection aanmaken zag ik naar stack maar dat lijkt traag en die folder is ook niet te selecteren in backup & repli..

stack heeft ook geen sftp ondersteuning lees ik net..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
maratropa schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:17:
[...]

Bedoel je met de eerste zin dat je stack in DSM 6.0 kan toevoegen bij backup & replication? Of kan dat nu al?

Ik wil graag een map op m'n synology naar stack backuppen, alleen voorzover ik kan zien kan dat nu alleen met Cloud Sync? Cloud sync lijkt hybernaten tegen te gaan en dat wil ik vanzelfsprekend niet. Ook is continu syncen onzin, ik zou liever stack zo instellen in backup en repli dat het volgens een schema gedaan wordt.

Je kunt in de file station ook een webdav connection aanmaken zag ik naar stack maar dat lijkt traag en die folder is ook niet te selecteren in backup & repli..

stack heeft ook geen sftp ondersteuning lees ik net..
Ik gebruik helaas DSM6.0RC omdat niet alle apps die ik nodig compatible zijn..:(
STACK wordt dadelijk een logo dus klik en log in ipv dat je zelf alles moet toegevoegen. En ja dit is met cloud sync. Ik hoop net als jou dat het later toegevoegd wordt in Backup and restore.
In cloud sync kan je trouwens sync seconden in geven.. Ik sync in 1 x in het uur of 2 uur zelfs... Ik weet niet of dat impact heeft op het hypernaten, want dan stel je toch het aantal seconden 1x in per dag in.. Moet je even testen of die erna gewoon gaat slapen.

Ik heb tijdje via filestation gedaan maar is ind niet te doen.. super traag en vaak disconnects..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Quakie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:13:
[...]

Ik gebruik helaas DSM6.0RC omdat niet alle apps die ik nodig compatible zijn..:(
STACK wordt dadelijk een logo dus klik en log in ipv dat je zelf alles moet toegevoegen. En ja dit is met cloud sync. Ik hoop net als jou dat het later toegevoegd wordt in Backup and restore.
In cloud sync kan je trouwens sync seconden in geven.. Ik sync in 1 x in het uur of 2 uur zelfs... Ik weet niet of dat impact heeft op het hypernaten, want dan stel je toch het aantal seconden 1x in per dag in.. Moet je even testen of die erna gewoon gaat slapen.

Ik heb tijdje via filestation gedaan maar is ind niet te doen.. super traag en vaak disconnects..
Thanks ik heb nu de polling rate op 80.000+ sec gezet zodat hij om de dag checked, hij was vanochtend aan het slapen dus het lijkt idd te werken. :)

Ik kwam er trouwens achter dat de max upload per connectie is ( en naar stack heb ik er 3) en als je tijdens een upload deze max waardes aanpast de upload reset of erger... :|

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 09:17
Ik neem aan dat het niet mogelijk is om meerdere versies van een file bij te houden bij stack ?
Beetja a-la Crashplan, tis maar dat je een vorige versie kan terugzetten als ook je backup crypto-locked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
bikermouse schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:41:
Ik heb de volgende situatie:

Ik had een DS109 met DSM 4.2 en heb er nu een DS216 bijgekocht met DSM 5.2.
De bedoeling is om DS109 de op een andere locatie zetten en als goedkope off-site backup-bestemming te gebruiken.

Op zich het ik dit aan de praat met een veilige SSH-netwerkbackup naar een gecodeerde share op de DS109

Echter 2 problemen:
  1. De snelheid is behoorlijk treurig: via het lokale netwerk slechts 2,2 MBps naar een gecodeerde map, tot max 9 MBps naar een niet-gecodeerde map op de DS109, terwijl dit met AFP op hetzelfde netwerk resp. 9 MBps. en 30MBps is.
  2. Het lukt me niet om multi-version backup te configureren: de DS109 (DSM 4.2) kan ik als Time Backup server configureren, echter het package Time Backup wordt niet meer ondersteund op de DS216. Die functie is nu geïntegreerd in DSM5 maar daarvoor moet de bestemming wel een "backupvolume-doel" hebben, en dat heeft DSM4.2 weer niet.
Het eerste probleem is waarschijnlijk niet te verhelpen vanwege de beperkingen DS109 en kom ik nog wel overheen, maar het 2e probleem is softwarematig. Heeft iemand tips hoe dat op te lossen?
Kijk eens naar rsync, werkt op beide platformen en bied minstens dezelfde opties (zo niet, meer en beter) als Time Backup.

Probleem 1 is niet te verhelpen inderdaad, de processor is zwak en middels SSH vindt er encryptie plaats wat cpu-cycles kost.
SquareOne schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb ondertussen mijn NAS even fysiek verplaatst zodat ik op een lokaal netwerk de eerste backup kon uitvoeren. Dit is ondertussen gebeurd. Even wat meer info over mijn setup:
Is wel een oude post maar wilde toch even reageren.
Waarom maak je geen gebruik van RAID/SHR?
Je hebt nu veel single-point-of-failures en alles wat je momenteel doet is prima in te regelen en te scheiden op een RAID/SHR volume?

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 15-03-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben ook nog op zoek naar een goed alternatief voor Crashplan. Het idee is leuk maar het werkt vaker niet dan wel. Na elke update van het pakket op de NAS moet ik op het client-systeem de verbinding opnieuw inrichten (command line key opvissen en in config filetje plakken) en het pakket op de NAS zelf schakelt zichzelf om onduidelijke redenen regelmatig uit. Inmiddels (op DSM 6) wil het uberhaupt niet meer starten. Nu is de meeste data op mijn NAS wel vervangbaar maar er staan toch ook wel dingen op die ik liever ook off-premise opgeslagen heb.

Stack lijkt een interessant alternatief maar de Cloud Sync is wel erg rudimentair. Hyper Backup lijkt het nog niet te ondersteunen. Amazon Cloud Drive is een andere optie (redelijk betaalbaar, onbeperkt storage voor $60 per jaar) maar de ondersteuning vanuit Hyper Backup is er (nog) niet. Amazon Glacier wel, maar dan betaal je $7 per TB per maand, plus allerlei wazige fees voor wijzigingen en restores.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:07

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Daniel schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:18:
Ik ben ook nog op zoek naar een goed alternatief voor Crashplan.
Hoe gebruik jij je NAS, als centrale opslag van backups waarbij de primaire data op PCs staat of staat de primaire data ook echt op je NAS zelf? Ik meen het laatste, als ik je bericht zo lees.

Dit is misschien een idee wat totaal niet past bij je situatie, dus je moet maar kijken wat je er mee kunt.
Het idee is om Backblaze of Crashplan client-side te gebruiken wat eigenlijk altijd goed werkt.

Je verliest met deze oplossing om deze specifieke data die je wilt backuppen te delen via je NAS met andere computers. Je behoudt de opslagveiligheid omdat de data wel op de NAS blijft staan (redundancy).

Het idee is om een virtueel volume te maken op je NAS dat je via iSCSI aan je computer knoopt (erg simpel). De Synology ondersteunt dit. Je hoeft niet van te voren zeg 500GB te reserveren, het virtuele volume kan groeien naar gebruik.

De computer ziet dan een vaste schijf en backblaze en andere software ziet het verschil niet en maakt dus backups.

Omdat het ook echt een vaste schijf is, kun je 'm alleen delen via je computer en die moet dan altijd aan staan.

Het is een hele robuuste oplossing, maar het moet wel bij je situatie passen.

Het enige wat de meeste mensen qua waarde willen beschermen is foto's en wat prive documenten en voor deze toepassing werkt dit erg goed.

Windows heeft een iSCSI initiator (client) ingebouwd. Apple computers kunnen er een kopen voor $89. Linux heeft ook gratis iSCSI initiators beschikbaar.

http://www.studionetworks...lobalsan-iscsi-initiator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:18:
Stack lijkt een interessant alternatief maar de Cloud Sync is wel erg rudimentair. Hyper Backup lijkt het nog niet te ondersteunen. Amazon Cloud Drive is een andere optie (redelijk betaalbaar, onbeperkt storage voor $60 per jaar) maar de ondersteuning vanuit Hyper Backup is er (nog) niet. Amazon Glacier wel, maar dan betaal je $7 per TB per maand, plus allerlei wazige fees voor wijzigingen en restores.
Misschien is hubic wat voor je? Werkt met Hyper Backup en kost maar € 50/jaar voor 10 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die hubic nog ergens algemene voorwaarden in het engels of nl?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Vandaag bij schoonvaders een cryptolocker meegemaakt. Mijn eerste ervaring met dit smerige ding. Gelukkig had hij een externe schijf met backups (zat nog aangesloten dus heeft echt geluk gehad dat ie snel gehandeld heeft).

Heeft me toch wel een beetje bang gemaakt indien het op mijn NAS komt. Heb hier al een wifi voor gasten die alleen toegang tot internet hebben maar ikzelf, de vrouw of straks de kinderen kunnen het natuurlijk ook veroorzaken.

Hoe gaat dit met iDrive? Als mijn NAS een cryptolocker pakt, is mijn iDrive backup dan ook encrypted? Zover ik weet wijzigt iDrive alleen "veranderde bestanden" maar die cryptolocker hing er compleet andere bestand extensies aan. Gaat het dan alsnog mis?

Uit voorzorg ook maar weer een externe HDD aangesloten en back-ups gemaakt (uiteraard los gekoppeld nadat de back-ups klaar waren). Ga deze ook maar weer vaker gebruiken denk ik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Je kunt eventueel ook werken met dag/week/maand backup naar een externe lokatie. Dat beperkt de impact van een cryptolocker.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Q schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:45:
Hoe gebruik jij je NAS, als centrale opslag van backups waarbij de primaire data op PCs staat of staat de primaire data ook echt op je NAS zelf? Ik meen het laatste, als ik je bericht zo lees.
Eigenlijk alleen het laatste, hoewel de primaire data vooral bestaat uit films, series en muziek die vervangbaar zijn. Enige uitzondering zijn de foto's. Voor de primaire data van de computers heb ik een Time Capsule. Niet alle foto's staan nog op de client systemen dus die wil ik wel graag dubbel (en off premise, anders ben ik alsnog alles kwijt als m'n NAS sterft door brand, diefstal of catastrofale hardware failure)

De suggestie is op zich een goede, ware het niet dat ik geen systeem heb dat permanent naast de NAS aan staat. Sterker nog, de laatste tijd ben ik steeds meer aan het verhuizen naar de NAS. M'n htpc staat nog maar incidenteel aan.

Ik heb nu enkel de fotomap aan Stack gehangen via Cloud Sync. Op zich is dat ook wel werkbaar, alles wat ik in die map drop wordt automatisch geupload en met 1TB kan ik voorlopig nog wel uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

kraades schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:30:
Je kunt eventueel ook werken met dag/week/maand backup naar een externe lokatie. Dat beperkt de impact van een cryptolocker.
Aah ja das ook nog een goeie tip! Meteen ingericht, heb toch ruimte genoeg bij iDrive :)

Hmm na een test met een wekelijkse backup, kom ik erachter dat deze op dezelfde locatie backupt. Meldt keurig dat alle bestanden al aanwezig zijn. Iemand al voor elkaar om meerdere locaties voor je NAS backup in te stellen? Bij preferences kan ik maar 1 locatie kiezen :?

[ Voor 29% gewijzigd door JB op 28-03-2016 22:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ok dat is minder. Ik backup bij Amazon S3 waar je 'buckets' kunt aangeven. Een soort folders...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

kraades schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:24:
Ok dat is minder. Ik backup bij Amazon S3 waar je 'buckets' kunt aangeven. Een soort folders...
Hoe werkt die pricing precies? Weet niet hoeveel je ongeveer betaald per maand en hoeveel data dat is? Ze vragen nogal wat gegevens bij die calculator maar ik heb geen idee wat in te vullen. iDrive is nogal beperkt maar wel goedkoop.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste