Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ramon 73 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:59:
Na de laatste update 6.1.2 Beta heb ik een menu button op het unlockscherm. Begrijp alleen niet hoe ik die kan gebruiken :(
Lang vasthouden of double tap: klok verdwijnt naar boven, kan niet unlocken
Single tap: geen effect
Heb net 6.1.21 op de Mi4c gezet. Heb ook rechtsboven een soort klavertje staan. Als ik er op drukt lijkt hij iets te willen laden, maar gebeurt er verder niets (behalve dat alle inhoud van het schermt verdwijnt).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sfIWYi8.jpg

Zou volgens mij de bedoeling moeten zijn om hiermee makkelijk van achtergrond te kunnen switchen. Maar wellicht dat mijn adblocker Chinese content blokkeert.

Verder schijnt Android 6 vanaf gisteren beschikbaar te zijn voor de Mi4!

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:04
Bij mij precies hetzelfde, klavertje vier gaat vrolijk pulseren maar verder gebeurt er weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Laatst online: 15:02
6.1.21 beta op mi4c, geen probleem, zie het klavertje ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bart
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-08 21:34
Bij mij geeft het klavertje vier een submenu (settings, like, share and apply). Settings geeft mij de mogelijkheid om mijn daily lock screen te veranderen.
Ik denk dat de optie bedoeld is om een voor jou gepersonaliseerde lockscreen te genereren aan de hand van een soort recommender system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:46
GuitarJJ schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:08:
[...]

Heb net 6.1.21 op de Mi4c gezet. Heb ook rechtsboven een soort klavertje staan. Als ik er op drukt lijkt hij iets te willen laden, maar gebeurt er verder niets (behalve dat alle inhoud van het schermt verdwijnt).
Gebruik je een andere launcher? Terug naar Miui home loste het voor mij op. Draai Nova Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat zal het zijn dan, ik draai de Google Now launcher..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Meer mensen bij wie Google Calendar (Agenda) niet meer wil syncen? Google heeft vandaag een storing gehad, maar volgens eigen zeggen viel deze tak niet onder deze storing.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j4gjRf2.png?2

edit: het lijkt aan de rom (6.1.21) te liggen. Ik zie op xiaomi.eu meerdere mensen met dit probleem. Even afwachten dus op de update van morgen/vrijdag.

edit2: inmiddels opgelost door Google Calendar opnieuw te installeren. Hiermee is de sync weer hersteld. Mocht je een externe agenda-app gebruiken (zoals aCalendar), dan dien je deze ook opnieuw te installeren voordat hij alle agenda's weer herkent.

[ Voor 49% gewijzigd door GuitarJJ op 27-01-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 01:44:
[...]

Je kunt het via een Chinees met een EU warehouse kopen. Zo komen er in ieder geval geen extra invoerkosten/BTW bij.

Bij Gearbest bv de 2GB/16GB versie voor $237,05 is €217 of de 3GB/32GB versie voor $270,41 is €248. Deze prijzen zijn incl. verzending en er komen geen extra (invoer)kosten meer bij. Meestal ook met een week in huis.

BIj een NL winkel, bv duaslim.nl van SittingDuck hierboven kost de 3GB/32GB versie €324,95. Je hebt dan waarschijnlijk wel uitgebreidere garantie. Helaas zie ik dat de levertijd 2 weken is.

De goedkoopste , maar ook meest risicovolle manier is om de telefoon voor €215 bij Everbuying te kopen en verwachten dat er €55 invoerkosten op komen. Als die er niet op zitten (die kans is groter van niet dan wel) kun je blij zijn! Levertijd is ongeveer 2 weken.
Klopt het dat wanneer je de Mi4c bij Gearbest koopt de ML Rom van Xiaomi.eu er al standaard op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
stansfield schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:31:
[...]

Klopt het dat wanneer je de Mi4c bij Gearbest koopt de ML Rom van Xiaomi.eu er al standaard op zit?
Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik heb mijn mi4c zondag besteld via het EU warehouse van Gearbest.

Dit is mijn laatste track update:

2016-01-27 11:34:00DPD data centre, Order information has been transmitted to DPD., Order information has been transmitted to DPD. undefined

Iemand een hier ervaring mee ivm hoelang het nu nog gaat duren (hopelijk isie er morgen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
DiscoSuperFly schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:59:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik heb mijn mi4c zondag besteld via het EU warehouse van Gearbest.

Dit is mijn laatste track update:

2016-01-27 11:34:00DPD data centre, Order information has been transmitted to DPD., Order information has been transmitted to DPD. undefined

Iemand een hier ervaring mee ivm hoelang het nu nog gaat duren (hopelijk isie er morgen!).
Heb je de 3GB 32 GB versie besteld? Laat maar even weten wat er op zit als je hem binnen hebt als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
stansfield schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:05:
[...]

Heb je de 3GB 32 GB versie besteld? Laat maar even weten wat er op zit als je hem binnen hebt als je wilt.
Ja ik heb de 3GB versie besteld. Tevens met creditcard betaald in de hoop dat het allemaal wat sneller ging. Ik schrijf een update wanneer ik hem binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
DiscoSuperFly schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:39:
[...]

Ja ik heb de 3GB versie besteld. Tevens met creditcard betaald in de hoop dat het allemaal wat sneller ging. Ik schrijf een update wanneer ik hem binnen heb!
Top.

Ik had gearbest wel de vraag gesteld. En als antwoord gekregen dat ik hem wel op de nederlandse taal kan instellen. Dat kan alleen met de ML rom van Xiaomi.eu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
stansfield schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:45:
[...]

Top.

Ik had gearbest wel de vraag gesteld. En als antwoord gekregen dat ik hem wel op de nederlandse taal kan instellen. Dat kan alleen met de ML rom van Xiaomi.eu toch?
Dit LIJKT mij wel het geval. Ikzelf zet mijn telefoons vaak op Engel dus ik heb geen onderzoek naar de NL vertaling van de ROM gedaan.

Dit is de nieuwste update over de bestelling:

2016-01-28 17:27:00London Heathrow, Received, Received undefined

5 Dagen later pas aangekomen in Heathrow... Ik kan mij herinneren dat het toestel van mijn vader binnen 3 dagen bezorgd was. Dit was ook via een Chinese Warehouse in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
DiscoSuperFly schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Dit LIJKT mij wel het geval. Ikzelf zet mijn telefoons vaak op Engel dus ik heb geen onderzoek naar de NL vertaling van de ROM gedaan.

Dit is de nieuwste update over de bestelling:

2016-01-28 17:27:00London Heathrow, Received, Received undefined

5 Dagen later pas aangekomen in Heathrow... Ik kan mij herinneren dat het toestel van mijn vader binnen 3 dagen bezorgd was. Dit was ook via een Chinese Warehouse in de UK.
Ik heb inmiddels 2 antwoorden gehad. Had de vraag ook op 2 plekken gesteld. Bij de questions op de site en via de klantenservice.
Bij de klantenservice kreeg ik dit antwoord:
'I would like to inform you that this item can be set into the Dutch.'

Terwijl ik bij de questions op de site dit antwoord kreeg:
It is Chinese Room. This phone is not support dutch language. Please feel free to ask if you have further questions."

Beetje tegenstrijdig dus.

Dus ben erg benieuwd als je hem binnen hebt of je hem vanuit de doos gelijk op Nederlands kan zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door stansfield op 29-01-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 01:44:
[...]

Je kunt het via een Chinees met een EU warehouse kopen. Zo komen er in ieder geval geen extra invoerkosten/BTW bij.
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat zit. Gearbest moet zelf toch ook importkosten betalen als ze smartphones van China naar hun EU warehouse halen? Niet dat het mij zo veel uit maakt, (of dat dit het juiste topic is om het daarover te hebben), maar vind het wel een beetje vreemd.

Ik denk dat ik binnenkort ook de mi4c ga bestellen. Zat een beetje te twijfelen tussen oneplusx en de mi4c, maar ben niet helemaal overtuigd van dat OxygenOS. En zo te zien is de online community voor de mi4c ook een stuk groter wat ook een pluspunt is voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
@dumbledore

Ik heb net de Mi4c 16Gb gekocht bij Gearbest voor €162,-
Dat is waarschijnlijk een aanbieding want gisteren was hij rond de €195,-

Ik heb nu de Xiaomi Mi2s en heb deze na 2 jaar nog steeds in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX334
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-12-2021
wouters84 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:32:
@dumbledore

Ik heb net de Mi4c 16Gb gekocht bij Gearbest voor €162,-
Dat is waarschijnlijk een aanbieding want gisteren was hij rond de €195,-

Ik heb nu de Xiaomi Mi2s en heb deze na 2 jaar nog steeds in gebruik.
Welke versie is dat dan als ik vragen mag? En welke shipping optie heb je gekozen? Ik ben namelijk gewend te bestellen van ibuygou.com, en het lijkt erop dat op deze site meerdere versies van de Mi4c 16GB te bestellen zijn ( een witte voor 173.36 maar ook voor 250.72 dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Je hebt een 16GB 2 GB versie en een 32GB 3 GB versie. Daar zit wel een prijsverschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
MisterX334 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:19:
[...]

Welke versie is dat dan als ik vragen mag? En welke shipping optie heb je gekozen? Ik ben namelijk gewend te bestellen van ibuygou.com, en het lijkt erop dat op deze site meerdere versies van de Mi4c 16GB te bestellen zijn ( een witte voor 173.36 maar ook voor 250.72 dollar).
Via Kimovil.com
http://www.kimovil.com/en...tphone-prices?search=mi4c

Als je op de 16Gb versie klikt en naar Gearbest gaat is de witte versie €162,-
Wel moet je verschepen uit China, dus duurt het iets langer.

Qua benchmark scores zit er bijna geen verschil tussen de 16Gb en de 32Gb versie, je hebt alleen minder opslag, maar 16Gb is voor mij voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door wouters84 op 29-01-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX334
wouters84 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Via Kimovil.com
http://www.kimovil.com/en...tphone-prices?search=mi4c

Als je op de 16Gb versie klikt en naar Gearbest gaat is de witte versie €162,-
Wel moet je verschepen uit China, dus duurt het iets langer.

Qua benchmark scores zit er bijna geen verschil tussen de 16Gb en de 32Gb versie, je hebt alleen minder opslag, maar 16Gb is voor mij voldoende.
Bedankt voor het antwoord. Wil ook voor de 16GB versie gaan, moet ruim voldoende zijn. Vond het gewoon vreemd dat deze versie twee keer op de site staat maar aan verschillende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
MisterX334 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:11:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Wil ook voor de 16GB versie gaan, moet ruim voldoende zijn. Vond het gewoon vreemd dat deze versie twee keer op de site staat maar aan verschillende prijzen.
Ja, ik snap dat ook nooit, dat er €30,- verschil zit in een kleur, want voor een paar euro koop je een ander achterkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 23:59
Vandaag eindelijk m'n scherm binnengekomen. Voor zwart gegaan ipv wit. Custom Black. :P

Van;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0rIm5jv.png

Naar;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6SHBCD2.png

Helemaal happy weer. Werd m'n oude S4 al weer zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Batterij leven wordt elke week minder voor mijn Mi4C. Is anderen dit ook opgevallen?

Paar maanden terug was 2 dagen haalbaar, nu is het nog ruim 1 dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:32
Ik heb laatst een mi4c gekocht voor mijn vriendin. Nu heeft ze telkens last van syncen door het mi account. Op dat moment werken apps slecht, notificaties komen niet binnen etc. Meer mensen met dit probleem? Wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:03
Mi sync uitzetten?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yup, staat standaard aan, collega van mij had dat ook. Gewoon uitzetten die meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:32
Heb ik nu gedaan. Lijkt beter te gaan.

Maar het komt nog steeds voor dat apps niet willen openen bijv facebook blijft hangen bij het openingsscherm. Alleen telefoon opnieuw opstarten werkt dan om de app wel werkend te krijgen. Bekende problemen?
Ik draai trouwens gewoon de wekelijkse ROM van xiaomi.EU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Lord_Dain schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:00:
De methode van Kip werkt maar het kan imo sneller.

Voorbereiding:

- download xiaomi.eu_multi_libra_5.11.5_v7-5.1.zip van xiaomi.eu en kopieer deze file naar je MI4C
- download TWRP 2.8.7.1 For Xiaomi MI4C with English.7z en unzip deze in een temp folder
- (optioneel) download en installeer adb-setup-1.4.2.exe hiermee installeer je het adb framework

TWRP flashen:

- start je telefoon op in fastboot (power button en volume-down)
- open een command prompt in de temp folder waar je de TWRP hebt geunzipped
- type fastboot flash recovery recoverydev.img om de juiste versie van TWRP te flashen (dit is de dev versie aangezien we voor de weekly xiaomi eu room gaan)

De firmware op het toestel flashen:

- start je telefoon op in recovery (power button en volume+up)
- kies voor install from zip en browse naar xiaomi.eu_multi_libra_5.11.5_v7-5.1.zip
- bevestigen, een minuut of 10 geduld hebben en je zit op de goede rom!
Heb je een link naar de juiste ROM?
Is het deze:
https://www.androidfilehost.com/?w=search&s=libra
xiaomi.eu_multi_libra_6.1.28_v7-5.1.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat is voor zover ik kan zien inderdaad de meest recente weekly ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
wouters84 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Heb je een link naar de juiste ROM?
Is het deze:
https://www.androidfilehost.com/?w=search&s=libra
xiaomi.eu_multi_libra_6.1.28_v7-5.1.zip
Kan ik het best het TWRP bestand gebruiken uit jou link? Of deze nieuwste versie, en is er een groot verschil?

http://en.miui.com/thread-169401-1-1.html

Edit:

Ik zie nu dat ze allebei even groot zijn qua filesize.. Ik neem dus aan dat er geen enkel verschil tussen zit?

[ Voor 12% gewijzigd door DiscoSuperFly op 04-02-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
DiscoSuperFly schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:26:
[...]

Kan ik het best het TWRP bestand gebruiken uit jou link? Of deze nieuwste versie, en is er een groot verschil?

Edit:

Ik zie nu dat ze allebei even groot zijn qua filesize.. Ik neem dus aan dat er geen enkel verschil tussen zit?
TWRP vanuit jou link, en dan de https://fl1.androidfileho....1.4.0.LXKCNCK_v7-5.1.zip

Dit zou goed moeten zijn.

TWRP kan je ook proberen te installeren door naar google playstore te gaan en dan de rashr.apk te downloaden. Hiermee kan je veel makkelijker de TWRP installeren en hoef je niet persee in ''FASTBOOT'' te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
theduke1989 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:43:
[...]

TWRP vanuit jou link, en dan de https://fl1.androidfileho....1.4.0.LXKCNCK_v7-5.1.zip

Dit zou goed moeten zijn.

TWRP kan je ook proberen te installeren door naar google playstore te gaan en dan de rashr.apk te downloaden. Hiermee kan je veel makkelijker de TWRP installeren en hoef je niet persee in ''FASTBOOT'' te werken.
Hmm oké dan probeer ik dat wel want het lukt me niet op de commandprompt vanuit mi4c te runnen via fastboot.. Ik heb nu de twrp en rom uit de map van wouter op mijn mi4c staan. Xiaomi drivers geïnstalleerd in apparaatbeheer en daarna adb geïnstalleerd... Maar terwijl mijn mi4c in fastboot zit kan ik hem niet zien in windows verkenner, en dus niet vanuit de temp map twrp flashen.

Heb jij nog enig idee wat zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DiscoSuperFly schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Hmm oké dan probeer ik dat wel want het lukt me niet op de commandprompt vanuit mi4c te runnen via fastboot.. Ik heb nu de twrp en rom uit de map van wouter op mijn mi4c staan. Xiaomi drivers geïnstalleerd in apparaatbeheer en daarna adb geïnstalleerd... Maar terwijl mijn mi4c in fastboot zit kan ik hem niet zien in windows verkenner, en dus niet vanuit de temp map twrp flashen.

Heb jij nog enig idee wat zou kunnen helpen?
FASTBOOT moet je pas doen wanneer die er om vraagt dus je zet je telefoon uit.
Dan ga je die commandprompt uitvoeren zoals beschreven en dan wanneer die zegt zoeken dan pas koppel je smartphone aan een USB en dan in fastboot modus: volume - en powerbutton was het als het goed is? Volume + powerbutton was vaak recoverymodus uit me hoofd.

PS: sinds rashr heb ik nooit problemen gehad met installeren twrp. Uiteraard moet je bootloader unlocked zijn maar een MI4C is dat natuurlijk.

Probeer eerst weer fastboot en anders rashr.apk + de twrp image.

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 04-02-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Wow. Ik heb mijn mi4c via Gearbest gekocht maar ging er wel vanuit dat hij geroot was. Dit is dus niet het geval aangezien ik rashr zojuist heb geïnstalleerd en deze app dit aangaf.. Is het slim om mijn mi4c met een apk te rooten (En zoja, heb je aanbevelingen) of door bvb deze guide te volgen?

http://www.beritahuaja.co...-to-root-xiaomi-mi4c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DiscoSuperFly schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:06:
Wow. Ik heb mijn mi4c via Gearbest gekocht maar ging er wel vanuit dat hij geroot was. Dit is dus niet het geval aangezien ik rashr zojuist heb geïnstalleerd en deze app dit aangaf.. Is het slim om mijn mi4c met een apk te rooten (En zoja, heb je aanbevelingen) of door bvb deze guide te volgen?

http://www.beritahuaja.co...-to-root-xiaomi-mi4c.html
je moet wel roottoegang geven aan de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
theduke1989 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:16:
[...]

je moet wel roottoegang geven aan de app...
Bedankt voor je snelle antwoord. Ook root checker zegt dat de telefoon niet geroot is. Mocht dit ook te maken hebben met het niet verschaffen van de rechten.. hoe werkt dat dan? Anders moet ik dus eerst mijn phone rooten.

[ Voor 4% gewijzigd door DiscoSuperFly op 04-02-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
kan je ook niet via recoverymodus van MI2 en dan de developer-rom installerenl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Als ik nu in recovery ga krijg ik recovery van mi. Hier kan ik idd zip bestanden installeren. Mocht ik inderdaad de weekly eu rom willen, kan ik dan de rom gebruiken die jij hierboven als laatste hebt gepost? Is het echt zo simpel, of mis ik nu een stap? :)

Edit: Ik heb mijn phone geroot met kingroot, TWRP geïnstalleerd, en ben nu de EU rom aan het installeren die jij hebt doorgelink'd.

Edit 2: alles lijkt te werken, bedankt voor je reacties en hulp! Nog een vraagje, die build die jij doorlinkte ziet er goed uit. Is dit ook een eu rom die wekelijks geupdate wordt?

[ Voor 41% gewijzigd door DiscoSuperFly op 04-02-2016 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Je kon ook de developer rom installeren en dan twrp installeren via rashr software. Want kingroot vindt ik persoonlijk een bagger root app. En komt uit China de root. Zit veel troep in.

Als je de stappen wou doen was dit het:
1. Download de developer rom
2. Hernoem deze naar update.zip
3. Start recoverymodus op
4. Installeer de update
5. Installeer rashr.apk
6. Installeer twrp.img
Je kan nu allemaal roms installeren.
En het voordeel dat je supersu(root) hebt ipv kinguser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
xiaomi eu rom vind ik goed en gebruik ik nu al een maand. Stabiel!

twrp heb ik via flashify geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
DiscoSuperFly schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:27:
Als ik nu in recovery ga krijg ik recovery van mi. Hier kan ik idd zip bestanden installeren. Mocht ik inderdaad de weekly eu rom willen, kan ik dan de rom gebruiken die jij hierboven als laatste hebt gepost? Is het echt zo simpel, of mis ik nu een stap? :)

Edit: Ik heb mijn phone geroot met kingroot, TWRP geïnstalleerd, en ben nu de EU rom aan het installeren die jij hebt doorgelink'd.

Edit 2: alles lijkt te werken, bedankt voor je reacties en hulp! Nog een vraagje, die build die jij doorlinkte ziet er goed uit. Is dit ook een eu rom die wekelijks geupdate wordt?
Wouters84 hierboven (post of 10-15) heeft de weekly ROM naam gepost.
Je kan hem eenvoudig vinden op xiaomi.eu , weekly ROMs en dan de libra versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
theduke1989 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 00:55:
Je kon ook de developer rom installeren en dan twrp installeren via rashr software. Want kingroot vindt ik persoonlijk een bagger root app. En komt uit China de root. Zit veel troep in.

Als je de stappen wou doen was dit het:
1. Download de developer rom
2. Hernoem deze naar update.zip
3. Start recoverymodus op
4. Installeer de update
5. Installeer rashr.apk
6. Installeer twrp.img
Je kan nu allemaal roms installeren.
En het voordeel dat je supersu(root) hebt ipv kinguser.
Bedankt voor je antwoord. Dat is inderdaad een makkelijk te volgen lijstje. Dit zal zeker toekomstige mi4c gebruikers helpen! Ik heb nu iig alles werkende. De ROM die ik nu heb is vrijwel bloatwareloos (enkel xiaomi mail en enkele andere standaard xiaomi apps). De store+ Gapps draaien als een zonnetje. Dus daar is niets op aan te merken.

Mocht ik er binnenkort weer eens behoefte aan hebben dan kan ik altijd nog xiaomi.eu ROM installeren.

Wat is deze telefoon een verademing vs alle vorige die ik heb gehad! Alles werkt soepel en ik had nog heb nog geen telefoon gehad met lollipop. Wat ziet dat er goed uit.

Er is enkel 1 ding wat ik niet kan vinden in de instellingen: ik wil graag notificaties van telegram en Whatsapp ontvangen, met geluiden en vibraties, maar enkel elke 3 minuten. Dus ook al krijg ik in die 3 minuten zeer veel berichten binnen, ik zou graag niet vaker dan 1 x per 3 minuten een notificatie krijgen. Heeft iemand van jullie die optie al gevonden? Op mijn vorige (oude) telefoon kon ik dit instellen in de apps zelf, maar nu zie ik die opties niet, en kan ik dit ook niet instellen in het aparte notificatie tabje in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Lord_Dain schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Wouters84 hierboven (post of 10-15) heeft de weekly ROM naam gepost.
Je kan hem eenvoudig vinden op xiaomi.eu , weekly ROMs en dan de libra versie kiezen.
Ja. Inderdaad. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Hoe weet je dan precies of je een developer Rom hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 23:59
wouters84 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:25:
Hoe weet je dan precies of je een developer Rom hebt?
Als je de weekly rom hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Heb vandaag m'n Mi4c 16Gb versie binnen van Gearbest. Besteld op 29-01-16 en geen gedoe met de douane.
Hij heeft de xiaomi.eu Rom (MIUI7 by Xiaomi.eu 55.11.19 | Beta) erop staan, heel netjes. En hij is in het NL in te stellen.
Een screenshot van de "about phone" dus de info over het apparaat.
http://postimg.org/image/lvijj7dsp/

[ Voor 7% gewijzigd door wouters84 op 10-02-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Eindelijk is de Rabobank-app geüpdatet. Hij werkt weer naar behoren op Xiaomi-toestellen met MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Ah mooi zo, was behoorlijk irritant dat de rabo app niet werkte

Een pessimist is een realistische optimist

• wouters84
Kip schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:15:
Heb inmiddels ook de MI4C ontvangen, op Ali Express besteld waarbij als je via DHL laat verzenden het pakketje eerst naar engeland gaat om vervolgens met een nieuwe verzending naar nederland.
http://www.aliexpress.com...5-0-inch/32477766040.html

Je krijgt er een simpel doorzichtige gel case bij, deze past goed, de knoppen blijven makkelijkte bedienen.
http://www.aliexpress.com...Case-For/32490464979.html

Helaas bleek er een slechte ROM op te zitten:
77.0.4.0

Met dank aan deze topic heb ik een nieuwe ROM kunnen plaatsen zonder een PC te hoeven gebruiken.
Hierbij de stappen met wat meer detail.

1. Via een browser op je telefoon Download de officele developer ROM, deze heeft standaard root acces.
http://en.miui.com/download-293.html
Scrol naar Developer ROM en kies dan Full ROM download.Wacht tot de download klaar is, dit kan even duren.

2. Start de Updater app onder tools, kies rechts-boven de drie puntjes in de app dan in de nieuwe opties "choose update package" In het download mapje vind je de ROM van stap 1.

3. Je mi4c gaat rebooten en de update installeren.

4. Na de update start je Mi4c met de developer ROM, nu moet er een andere recovery op om een ROM van derde partijen te kunnen installeren.
Via de volgende link TWRP downloaden
http://www.mediafire.com/...2.8.7.1+For+MI4C+EN+v2.7z
Je kan een 7zip app vinden vinden via de Xiaomi app store.
http://app.mi.com/detail/88142?ref=search

5. We hebben ook een app nodig om TWRP te installeren, ik gebruik Flashify
*knip*

6. Installeer de Flashify apk en geef deze root rechten via de miui security app.
Start de security app, ga naar Root access en druk op het knopje naast Flashify (misschien moet je deze eerst een keer gestart hebben). Wat volgt is dat de security app je een aantal keer vraagt of je dit zeker wil doen.

7. Start Flashify, deze zou niet moeten klagen dat er geen root acces is, dan is stap 6 fout gegaan.
Maak eerst een backup van je huidige recovery onder het tab "Backup/Restore".

8. In Flashify onder het tab "FLASH" kies "Recovery image", selecteer "Choose a file" en kies het bestand van stap 4, recovery.img. Selecteer vervolgens Yup en Reboot Now. Je komt dan in het recovery menu. Zo niet is stap 8 niet juist verlopen. In het recovery menu kies Reboot > System, we moeten nog de multilangue rom downloaden. Het rebooten kan soms een tijdje duren.

9. Ga naar http://xiaomi.eu/ en download de weekly ROM, voor de mi4c hebben wij de libra versie nodig.
Link naar versie 5.11.5
https://www.androidfilehost.com/?fid=24269982086989118

10. Nadat de mi4c ge-reboot is start flashify nog ene keer op, onder het kopje "FLASH" kies "Zip file" , dan "Choose a file" . Selecteer de ROM uit stap 9, kies dan de opties "Wipe cache","Wipe dalvik", "Wipe data' (al je store apps moeten opnieuw geïnstalleerd worden bij deze optie!). Kies dan OK en het was bij mij niet nodig om het ROM naar een andere locatie te verplaatsen. Kies daarna "Reboot". De nieuwe ROM wordt bij het herstarten nu geflashed. Na het flashen kan het herstarten ook even duren.

Nu heb je een ROM met de Nederlandse taal en de google play store.
Beste Tweakers,
Ik probeer de xiaomi.eu rom erop te krijgen via bovenstaande methode. Helaas loop ik vast. Ik heb bij stap 1 de "developer rom" gedownload en op de mi4c gezet.
Ik heb stap 1, 2 en 3 gedaan maar als ik naar de security app ga en daar staat alleen "about root" en de volgende chinese teksten.
http://postimg.org/image/thnc6mh6j/

Bij "about phone" staat bij de "MIUI Version" MIUI 7.6.28 | Beta
Ook heb ik de flashify apk geinstalleerd maar die werkt niet want ik kan geen root rechten geven.

Jullie kunnen me vast helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:36 ]

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
wouters84 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:05:
Heb vandaag m'n Mi4c 16Gb versie binnen van Gearbest. Besteld op 29-01-16 en geen gedoe met de douane.
Hij heeft de xiaomi.eu Rom (MIUI7 by Xiaomi.eu 55.11.19 | Beta) erop staan, heel netjes. En hij is in het NL in te stellen.
Een screenshot van de "about phone" dus de info over het apparaat.
http://postimg.org/image/lvijj7dsp/
Kwam deze vanuit een EU warehouse? En welke verzending heeft u gekozen?

Ik heb namelijk op 7 februari een mi4c 32gb besteld bij gearbest (eu warehouse) en deze staat nu nog steeds op processing.

• LED-Maniak
De rabobank app heeft zojuist een update gehad en wonder boven wonder werkt de app op de Mi4! :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

LED-Maniak schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:44:
De rabobank app heeft zojuist een update gehad en wonder boven wonder werkt de app op de Mi4! :)
Fijn dat dit in elk Xiaomi topic wordt vermeld... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ehh? Wat is jouw probleem :?

• Lord_Dain
wouters84 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:15:
[...]

Beste Tweakers,
Ik probeer de xiaomi.eu rom erop te krijgen via bovenstaande methode. Helaas loop ik vast. Ik heb bij stap 1 de "developer rom" gedownload en op de mi4c gezet.
Ik heb stap 1, 2 en 3 gedaan maar als ik naar de security app ga en daar staat alleen "about root" en de volgende chinese teksten.
http://postimg.org/image/thnc6mh6j/

Bij "about phone" staat bij de "MIUI Version" MIUI 7.6.28 | Beta
Ook heb ik de flashify apk geinstalleerd maar die werkt niet want ik kan geen root rechten geven.

Jullie kunnen me vast helpen.
Andere in deze draad beschreven methodes gebruiken. Ik zou ook mijn developer rom van xiaomi.eu halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Lord_Dain schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:00:
De methode van Kip werkt maar het kan imo sneller.

Voorbereiding:

- download xiaomi.eu_multi_libra_5.11.5_v7-5.1.zip van xiaomi.eu en kopieer deze file naar je MI4C
- download TWRP 2.8.7.1 For Xiaomi MI4C with English.7z en unzip deze in een temp folder
- (optioneel) download en installeer adb-setup-1.4.2.exe hiermee installeer je het adb framework

TWRP flashen:

- start je telefoon op in fastboot (power button en volume-down)
- open een command prompt in de temp folder waar je de TWRP hebt geunzipped
- type fastboot flash recovery recoverydev.img om de juiste versie van TWRP te flashen (dit is de dev versie aangezien we voor de weekly xiaomi eu room gaan)

De firmware op het toestel flashen:

- start je telefoon op in recovery (power button en volume+up)
- kies voor install from zip en browse naar xiaomi.eu_multi_libra_5.11.5_v7-5.1.zip
- bevestigen, een minuut of 10 geduld hebben en je zit op de goede rom!
Ik heb de TWRP hier vandaan, dat lijkt me de juiste. Er zit in dat bestand geen recoverydev.img maar alleen een recovery.img
En dit werkte bij mij niet op te flashen op jouw manier.
http://en.miui.com/thread-196905-1-1.html

Zou dit wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Als ik de recovery probeer te flashen zegt ie dat de bootloader gelockt is. Dus dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:28
kijk dat is dan ook gelijk je probleem.
volgens mij kan je bij xiaomi een unlock key ofzo krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Meh, echt, dat zuigt. Je kan inderdaad met je Mi account je unlock key aanvragen.

Maar echt, dat zuigt zeg, vanaf heden is dus de bootloader gewoon gelocked op de Xiaomi's.. pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ja, zeker balen. Ik kom er niet uit.
http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=204866

Ik probeer het hier, maar de site is steeds in het Chinees, en vertalen lukt niet goed. Ik heb een Xiaomi account maar kom niet verder dan nickname invullen, hij pakt dat niet ofzo.
Ik baal wel, want als de bootloader gelockt is wordt het lastig om de xiaomi.eu erop te zetten.

Iemand nog een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:08
Ook ik zit met een probleem op mijn MI4 met laatste rom (android 6).

Mijn telefoon gekoppeld via cloudservice van mijn Synology verbonden. Niet goed gekeken en alles werd gesynchroniseerd. Dacht haal de mappen die niet gesynchroniseerd moeten worden weg met de NAS app. Niet wetende dat ik daarmee ook de mappen uit mijn telefoon verwijderd heb (ook van NAS).

Koppel telefoon aan pc, meldt deze lege map. Telefoon werkt nog normaal en in intern geheugen staan nog gewoon alle mappen. Echter met de explorer geen mappen te vinden. Via wetransfer kon ik wel de laatste rom weer in het telefoongeheugen zetten. Vervolgens opdracht gegeven deze te updaten.

Dat ging niet lukken, kreeg scherm waar ik buiten 2 Chinese keuzebalkjes ook Engels balkje zag staan. Deze aangeklikt en er stonden toen wat keuze mogelijkheden waar ik in blinde "paniek" niet goed opgelet heb. Gekozen om te rebooten, dit herkende ik wel. Kon dit uitvoeren door met volume knoppen en power knop te kiezen.

Telefoon deed een reboot en ik ben nu weer terug bij af.
Hij werkt maar geeft aan geen mappen te hebben, behalve onder intern geheugen.Ben bang dat als de telefoon uitgaat ik deze niet meer aan krijg.

Wie kan mij verder helpen zonder dat ik de telefoon onherstelbaar sloop, bij voorkeur zodat ik de root weer voorzien heb van de juiste mappen.

Ik ben geen tweaker, maar meer volger van simpele stappen uit een uitleg.

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX334
wouters84 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:14:
Ja, zeker balen. Ik kom er niet uit.
http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=204866

Ik probeer het hier, maar de site is steeds in het Chinees, en vertalen lukt niet goed. Ik heb een Xiaomi account maar kom niet verder dan nickname invullen, hij pakt dat niet ofzo.
Ik baal wel, want als de bootloader gelockt is wordt het lastig om de xiaomi.eu erop te zetten.

Iemand nog een idee
Had ik dit geweten had ik wel twee keer nagedacht voor het bestellen van mijn MI4c. Misschien kan je dit proberen http://en.miui.com/thread-210153-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Nu hopen dat mijn gewone mi4 niet gelockt is.
Krijg hem namelijk maandag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Als ik wat wil wijzigen aan m'n Xiaomi account, dan krijg ik geen bevestigings SMS, iemand een idee?
Ik heb +31633*****7 als nummer, dat moet toch goed zijn?

https://account.xiaomi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
wouters84 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:23:
Als ik wat wil wijzigen aan m'n Xiaomi account, dan krijg ik geen bevestigings SMS, iemand een idee?
Ik heb +31633*****7 als nummer, dat moet toch goed zijn?

https://account.xiaomi.com/
Heb daar gisteren ook even mee gerommeld... eerst kreeg ik geen SMS.

Hier kon ik wel inloggen. Eerst telefoonnummer en ww... daarna vragen ze een verificatie SMS en die kreeg ik daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX334
Mijn MI4c is inmiddels ook aangekomen na 9 werkdagen. Ziet er op het eerste zicht allemaal zeer in orde uit. Nu één der dagen proberen om de MULTI rom er op te krijgen. Enkel raar dat er een uitgaande call is naar het chinees nummer 10086 op 6 nov 2015.

[ Voor 20% gewijzigd door MisterX334 op 15-02-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ik heb mijn mi4 ook binnen vrijdag verstuurd vandaag binnen dus lekker snel:).

1e indruk is zeer positief, lekker snel.
Hij was al geroot en een custom recovery had ik er binnen enkele secondes op. Ging echt simpel.

Nu zit ik alleen te twijfelen om een custom rom erop te zetten of niet:P, want je kan standaard al alle apps verwijderen en er zitten lekker weinig google apps tussen heerlijk.

edit.
4G werkt ook krijg 75mbit binnenshuis:)

[ Voor 5% gewijzigd door Ruudox op 15-02-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
Vandaag mijn track&trace gehad van Gearbest voor mijn mi4c

In blijde afwachting dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
MisterX334 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:11:
Mijn MI4c is inmiddels ook aangekomen na 9 werkdagen. Ziet er op het eerste zicht allemaal zeer in orde uit. Nu één der dagen proberen om de MULTI rom er op te krijgen. Enkel raar dat er een uitgaande call is naar het chinees nummer 10086 op 6 nov 2015.
http://blog.reigndesign.c...e-and-data-usage-via-sms/

China Mobile, chinese provider. Misschien een quality test geweest ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX334
Heb inmiddels ook op mijn MI4c de eu rom werkend gekregen. Dit is het gene wat ik heb gebruikt om TWRP te flashen http://en.miui.com/thread-221556-1-1.html . Zeer makkelijk te gebruiken programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Hoe kom ik erachter of ik Vodafone 4G kan gebruiken met de Mi4c? Mijn abonnement loopt over 3 maanden af en dan ga ik ws over op 4G, in bijna alle gevallen interessanter. Maar vraag is nog of ik sim only neem als de Mi4c ook 4G kan gebruiken, en anders neem ik er een toestel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
Klopt het dat er bij Gearbest nauwelijks verschil zit in prijs tussen EU warehouse en import uit China?
Want bij bijvoorbeeld ibuygou is EU warehouse duurder maar sneller... Hoe zit dat bij Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
Er is inderdaad nauwelijks verschil in.

Mijn xiaomi mi4c is top toegekomen
BAVAROIS schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:38:
Klopt het dat er bij Gearbest nauwelijks verschil zit in prijs tussen EU warehouse en import uit China?
Want bij bijvoorbeeld ibuygou is EU warehouse duurder maar sneller... Hoe zit dat bij Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 16:36
Na een reparatie van mijn MI4 stond deze op de default china rom ingesteld. Ik heb een update gedraaid ( Version: V7.1.1.0.KXDMICK (MIUI7) Global ) zonder te flashen, dit heeft zoals verwacht Google apps en alle talen geïnstalleerd, behalve Nederlands. Voorheen kon ik het toestel op Nederlands instellen, nu mist de taal in het overzicht.

Doe ik iets verkeerd? Zit Nederlands niet in de stable build? Kan ik een language pack nog los installeren?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ik heb de stable build ook (7.1.3.0)op mijn mi4 en daar staat gewoon Nederlands bij.

Als je wilt gaan flashen krijg je zeker de Nederlandse taal erbij. Anders zou ik het zo ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Hoe kun je al op 7.1.3.0 zitten?
http://en.miui.com/download-240.html

Daar staat enkel de V7.1.1.0 build ( en de dev build ofc ).

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ja, ik zie het, maar ik kreeg gisten een update en toen zat ik op 7.1.3.0 | Stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Heb een vraag:

''For those who can read before installation:
How to update Xiaomi Mi3/4 and MiNote from 4.4 to 6.0:
- Install MIUI 5.12.17 2x via Updater appfirst to merge your system partitions (no more dual system support) - If you didn't do that alreadyy
- After reboot install current 6.1.28/29 version - let it boot and update all apps, then reboot again..
- Wipe data not needed but recommended
- No OTA this week for cancro
- First Boot can take longer than usually (10-15min)''

Het is dus niet mogelijk om meteen vanuit de Updater app de nieuwste 6.0 te installeren.

En als je uiteindelijk maar 1 partitie heb. Heeft die ook gevolgen voor custom roms zoals CM13 etc?
Kan ik deze daarna zonder problemen gewoon via TWRP installeren. Graag hier informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
quintox schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:33:
Na een reparatie van mijn MI4 stond deze op de default china rom ingesteld. Ik heb een update gedraaid ( Version: V7.1.1.0.KXDMICK (MIUI7) Global ) zonder te flashen, dit heeft zoals verwacht Google apps en alle talen geïnstalleerd, behalve Nederlands. Voorheen kon ik het toestel op Nederlands instellen, nu mist de taal in het overzicht.

Doe ik iets verkeerd? Zit Nederlands niet in de stable build? Kan ik een language pack nog los installeren?
Aanvullend::
Ik moest zojuist mijn land instellen op Belgium zodat de tijdzone correct stond. Hoe kan het dat een aantal Europese landen zoals België en Duitsland er wel tussenstaan, maar Nederland niet. Collega heeft nu hetzelfde probleem met een Mi3, die stond ingesteld op "Nederlands", maar zodra hij naar het "language" menu ging, was Nederlands nergens meer te vinden en nu heeft ie zijn land/taal instellingen ook verneukt ( hij draait op de 5.12.10 weekly build ). Zijn toestel was al Nederlands totdat hij in de language settings ging kijken.

Bizar..

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Die ROM komt volgens mij van Xiaomi.com, je kan het beste de ROM's van Xiaomi eu gebruiken (weekly).

• wouters84
Als ik inlog bij m'n Xiaomi account: https://account.xiaomi.com/
en als ik dan iets wil aanpassen dan krijg je een verificatie-sms maar die krijg ik nooit, dus kan ik niets veranderen.
Ik heb een abonnement bij Provider Simpel (dat is het T-Mobile netwerk)

Ik heb via een tip van het miui forum om de bootloader te unlocken een code aangevraagd maar omdat ik geen smsjes kan ontvangen heb ik gebruik gemaakt http://receivefreesms.com/ en daar kreeg ik wel de unlock code binnen en nu is het in aanvraag. Het probleem is dat ik dan binnen 10 dagen een sms krijg om de bootloader te unlocken, maar ben bang dat ik dat smsje nooit ga krijgen.

Iemand een idee?

[ Voor 43% gewijzigd door wouters84 op 18-02-2016 08:31 ]

• Ramon 73
Vandaag mijn glazen screenprotector ontvangen. Perfect ding, eindelijk iets dat helder is, zonder bubbels te monteren is en niet meer krast. Vorige weekend een nieuwe van ibuygou gemonteerd, gewone folie. N1 dag in de broekzak zat die folie al vol met krassen. Dit glas is 9H en krast niet zo snel meer én vrij van bubbels (stof!)

• BAVAROIS
Vandaag mijn nieuwe telefoon besteld bij Gearbest:

XIAOMI Mi4C 3GB 4G Smartphone - METAL GRAY

(Advanced Edition) Android 5.1 32GB ROM 3GB RAM Snapdragon 808 64bit Hexa Core 1.44GHz 13.0MP + 5.0MP Camera

Jammer dat je daar niet in een bestelling ook screenprotectors etc. kunt bestellen.

Ook vreemd hoe hun prijsindicatie gaat: EU warehouse was het goedkoopst, ik had nog kortingcoupons gekregen via pop-up link. Maar als ik zo'n code invoerde schoot de prijs omhoog naar 300$
CN warehouse was 10$ duurder en met kortingcoupon ineens 289$. 8)7 supervaag. :?
EU warehouse was 259$ voor dit model (excl verzendkosten) vind vooral deze kleur erg vet.

Bovenstaande hoort meer thuis in: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Heb nu nog een mi2s en ben daar nog steeds heel tevreden over, deze gaat door naar mijn vriendin. Haar phone is kaduuk. Mijn mi2s is nog spatje zuiver. Dus zonder nadenken weer voor Xiaomi gekozen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 22-02-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand ervaring met de Mi4 om de partities samen te voegen?
Heb je

up/downs doordat je dit hebt gedaan? Krijg je problemen met installeren van custom roms hierna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Bij de Redmi Note 3 is de bootloader ook gelocked, en die kunnen met een SP Flash Tool de bootloader unlocken en custom Roms instaleren, zonder toestemming van Xiaomi. Heeft iemand een idee of dat bij de Mi4c ook zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Mi4c vind ik een heel goed toestel.

BTW je kan het ook gebruiken in combinatie met Zeiss VR ONE.
Er werd een tray hiervoor ontworpen.
De 3d bestanden zijn te vinden op http://zeissvrone.tumblr....vailable-for-zeiss-vr-one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
BAVAROIS schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:13:
Vandaag mijn nieuwe telefoon besteld bij Gearbest:

XIAOMI Mi4C 3GB 4G Smartphone - METAL GRAY
Vandaag al binnen :P
Alles lijkt prima te werken, MIUI7 er op. NL taal in te stellen... morgen verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Voor de Mi4s is nog geen nieuw topic, kunnen berichten daarover gewoon hier worden gedeeld?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
Lijkt me wel....de mi4c en mi4i worden hier ook besproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De Mi4i heeft een eigen topic, maar daar is het nogal stil. Ik denk dan ook dat het beter is om alles over de Mi4-serie hier te plaatsen:
[Xiaomi Mi4i] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hi,

Ik heb een vraag aan jullie, misschien kunnen jullie me hierbij helpen?

Ik volg deze tutorial: http://en.miui.com/forum....a=&highlight=merge&page=1

Echter wanneer ik op de .bat bestand druk komt er binnen enkele seconden wel een scherm (cmd) maar is binnen een seconde weer afgesloten. Maar op de smartphone gebeurd dan verder niks.

Kan het te maken hebben met dat ik Windows 10 gebruik?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
fastboot %* getvar product 2>&1 | findstr /r /c:"^product: *MSM8974" || echo Missmatching image and device
fastboot %* getvar product 2>&1 | findstr /r /c:"^product: *MSM8974" || exit /B 1
fastboot %* getvar board_version 2>&1 | findstr /r /c:"^board_version: *4.4" || echo Missmatching board version
fastboot %* getvar board_version 2>&1 | findstr /r /c:"^board_version: *4.4" || exit /B 1

fastboot %* flash partition %~dp0images\gpt_both0.bin || @echo "Flash partition error" && exit /B 1
fastboot %* flash tz %~dp0images\tz.mbn
fastboot %* flash dbi %~dp0images\sdi.mbn
fastboot %* flash sbl1 %~dp0images\sbl1.mbn
fastboot %* flash rpm %~dp0images\rpm.mbn
fastboot %* flash aboot %~dp0images\emmc_appsboot.mbn
fastboot %* reboot-bootloader
ping 127.0.0.1 -n 5 -w 1000 > nul
fastboot %* erase DDR
fastboot %* flash misc %~dp0images\misc.img
fastboot %* flash modem %~dp0images\NON-HLOS.bin
fastboot %* flash recovery %~dp0images\recovery.img
fastboot %* boot %~dp0images\recovery.img

[ Voor 53% gewijzigd door theduke1989 op 29-02-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik zoek een goede telefoonhouder voor in de auto. Brodit was het mooiste, maar die doen alleen mainstream devices. Twee van die klemmen met schuim is niet wat ik zoek, maar een fatsoenlijke (liefst dedicated) houder voor de Mi4c.
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ramon 73 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:31:
Ik zoek een goede telefoonhouder voor in de auto. Brodit was het mooiste, maar die doen alleen mainstream devices. Twee van die klemmen met schuim is niet wat ik zoek, maar een fatsoenlijke (liefst dedicated) houder voor de Mi4c.
Wie weet raad?
Bij Mi2 kwam ik uit op een Galaxy S advanced. Wellicht kun bij de maten van je telefoon checken en in de pricewatch kijken wat er in fe buurt komt. Volgens mijn voldoet dan de Galaxy S4 brodithouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

theduke1989 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:00:
Hi,

Ik heb een vraag aan jullie, misschien kunnen jullie me hierbij helpen?

Ik volg deze tutorial: http://en.miui.com/forum....a=&highlight=merge&page=1

Echter wanneer ik op de .bat bestand druk komt er binnen enkele seconden wel een scherm (cmd) maar is binnen een seconde weer afgesloten. Maar op de smartphone gebeurd dan verder niks.

Kan het te maken hebben met dat ik Windows 10 gebruik?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
fastboot %* getvar product 2>&1 | findstr /r /c:"^product: *MSM8974" || echo Missmatching image and device
fastboot %* getvar product 2>&1 | findstr /r /c:"^product: *MSM8974" || exit /B 1
fastboot %* getvar board_version 2>&1 | findstr /r /c:"^board_version: *4.4" || echo Missmatching board version
fastboot %* getvar board_version 2>&1 | findstr /r /c:"^board_version: *4.4" || exit /B 1

fastboot %* flash partition %~dp0images\gpt_both0.bin || @echo "Flash partition error" && exit /B 1
fastboot %* flash tz %~dp0images\tz.mbn
fastboot %* flash dbi %~dp0images\sdi.mbn
fastboot %* flash sbl1 %~dp0images\sbl1.mbn
fastboot %* flash rpm %~dp0images\rpm.mbn
fastboot %* flash aboot %~dp0images\emmc_appsboot.mbn
fastboot %* reboot-bootloader
ping 127.0.0.1 -n 5 -w 1000 > nul
fastboot %* erase DDR
fastboot %* flash misc %~dp0images\misc.img
fastboot %* flash modem %~dp0images\NON-HLOS.bin
fastboot %* flash recovery %~dp0images\recovery.img
fastboot %* boot %~dp0images\recovery.img
Als je de batch file start vanaf een command window (dat dan al open staat) kun je de foutmelding iig lezen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ietsjes verder met unlocken van de bootloader. Heb 12 dagen geleden aangevraagd en had nu toestemming en kon de Mi Unlock Tool downloaden van http://en.miui.com/unlock/download_en.html

Alleen als ik het probeer krijg ik een foutmelding "Couldn't verify device"
Ik heb het nu maar gepost op het officiële En.miui forum.
http://en.miui.com/forum....age=180&extra=#pid4352487

Hopelijk kunnen ze er wat mee. Zou heel graag de NL taal willen hebben op m'n toestel en de eu-rom erop willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Ik heb nu een mi4 LTE en daar heb ik windows10 op gezet.
Voorheen vond ik dat een briljant OS, maar op de MI4 vertoont het ook nogal wat gebreken.

Als ik nu naar de EU rom wil, welke is dan het beste aan te raden?

Volgens mij zijn de stappen dan net zo eenvoudig als met Windows 10. Dat wil zeggen toetsel wipen en EU rom installeren, correct?

Welke ROM raden julie aan?
Er zijn er nogal wat....

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

knip, daar is een aparte topic voor

[ Voor 86% gewijzigd door The Wizard op 05-03-2016 09:44 ]

Buy a Mac or install Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
koekiemonster schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:36:
Ik heb nu een mi4 LTE en daar heb ik windows10 op gezet.
Voorheen vond ik dat een briljant OS, maar op de MI4 vertoont het ook nogal wat gebreken.

Als ik nu naar de EU rom wil, welke is dan het beste aan te raden?

Volgens mij zijn de stappen dan net zo eenvoudig als met Windows 10. Dat wil zeggen toetsel wipen en EU rom installeren, correct?

Welke ROM raden julie aan?
Er zijn er nogal wat....
installeer eerst de laatste China developer ROM, en daarna de nieuwste EU ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:31
Heb een review geschreven van de Xiaomi Mi4c:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tkaOTrj.png
Reviewblog: [Review] Xiaomi Mi4c Smartphone

Wat mij betreft echt een top telefoon voor een betaalbaar prijskaartje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
tokko1 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 07:43:
Heb een review geschreven van de Xiaomi Mi4c:
[afbeelding]
Reviewblog: [Review] Xiaomi Mi4c Smartphone

Wat mij betreft echt een top telefoon voor een betaalbaar prijskaartje :D
Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen de 16GB en 32GB versie zat. Met mijn 32GB versie haal ik een AnTuTu-score van 68.140 :)

Verder zie ik USB C niet als nadeel, maar als voordeel. Je loopt voor op de andere telefoons en met een verloopstukje in de portemonnee heb je ook nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Het is eindelijk gelukt met het unlocken van de bootloader. Iedere dag een paar keer proberen en nu lukte het, kon nu ook Root Permission aanzetten in de security app.
Ik probeer nu TWRP erop te zetten via de methode van Lord_dain en dat lukt, het cmd zegt dat het is gelukt maar als ik opstart met volumeknop omhoog krijg is het onderstaande plaatje. Een zwart-wit plaatje die animeert dat je de telefoon moet aansluiten, als je dat doet stopt het plaatje met bewegen en zie je een ingeplugde usb-stekker. (zoals het plaatje hieronder)
Lord_Dain in "[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie"
http://i2.wp.com/www.tech...dmi-Note-3-Bootloader.jpg

Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken