Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 13:00
Lord_Dain schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:43:
Het valt me sinds een paar dagen op dat mijn Mi4C niet compleet recht is. Dit was de telefoon in het begin wel, dus het lijkt me dat hij af en toe erg warm wordt en misschien daardoor wat trekt? Als ik mijn telefoon voor mij rechtop neerleg met het scherm naar boven, kan ik hem een beetje wiebelen door mijn vinger linksonder en rechtsboven erop te leggen. De spanning lijkt het meest in de hoek linksonder te zitten.

Nou heb ik hiervoor 2 x een chinaphone gehad, waarbij dit ook het geval was. Dit waren echter wat mindere merken (iOcean en Zopo), van Xiaomi had ik dit niet verwacht.
Heb je niet toevallig een iPhone 6? ;)

Hm klinkt wel raar. Ik heb hier (nog) geen last van, hoewel de mijne ook redelijk warm wordt.

www.flickr.com/malvlex

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
Nope, het is echt een Mi4C :) als ie plat ligt en ik oefen voorzichtig druk uit, kan ik em plat duwen :P

Het valt gelukkig ontzettend mee, bij de Zopo kon je er bijna een skate baan van maken.

• Malfoi
Lord_Dain schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:51:
Nope, het is echt een Mi4C :) als ie plat ligt en ik oefen voorzichtig druk uit, kan ik em plat duwen :P

Het valt gelukkig ontzettend mee, bij de Zopo kon je er bijna een skate baan van maken.
"Je schrijft in je vorige post: Als ik mijn telefoon voor mij rechtop neerleg met het scherm naar boven, kan ik hem een beetje wiebelen door mijn vinger linksonder en rechtsboven erop te leggen."

Dit kan ik ook, maar dat komt door dat uitsteekseltje onder speaker. Is het niet toevallig dat? :P

www.flickr.com/malvlex

• Lord_Dain
Helaas, als ik de telefoon op het scherm leg kan ik precies op dezelfde plekken duwen en schommelen.

Er staat dus wel degelijk een spanning in/op het toestel (of op het scherm).

• Malfoi
Lord_Dain schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:01:
Helaas, als ik de telefoon op het scherm leg kan ik precies op dezelfde plekken duwen en schommelen.

Er staat dus wel degelijk een spanning in/op het toestel (of op het scherm).
Hm, op zich tot daar aan toe. Maar hopelijk knapt je scherm daardoor niet een keer.

www.flickr.com/malvlex

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 08:55
Lord_Dain schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:53:
Ik gebruik zelf deze het materiaal is zachter en stroever dan de hardcases.
Malfoi schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:36:
[...]

http://www.banggood.com/T...iaomi-Mi4c-p-1004031.html

Deze heb ik besteld. Heb ergens goede ervaringen gelezen. Heel dun en aangezien het TPU is ook wat stroever (niet zo'n hard plastic case).
Bedankt voor de tips! Ik vind zelf so'n S-line cover niet zo mooi, en zo'n transparante ook niet omdat die uiteindelijk geel worden. Ik ben deze nog tegen gekomen. Die komt nog het dichts bij, maar ziet er wel heel armoedig uit. Ik zie wel hoe die eruit ziet, voor die 80 cent :p

• Malfoi
Joeneunited schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:11:
[...]

[...]

Bedankt voor de tips! Ik vind zelf so'n S-line cover niet zo mooi, en zo'n transparante ook niet omdat die uiteindelijk geel worden. Ik ben deze nog tegen gekomen. Die komt nog het dichts bij, maar ziet er wel heel armoedig uit. Ik zie wel hoe die eruit ziet, voor die 80 cent :p
Geel worden? Niet echt gehad nog. En mocht dat zo zijn, dan koop je er toch drie en wissel je ze naar een paar maanden. :P

www.flickr.com/malvlex

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist een Xiaomi Mi4c besteld via Gearbest. Ben benieuwd! Kom van een Moto G (2013) af, dus een vooruitgang zal het allicht zijn, design van Xiaomi vond ik ook altijd mooi dus een vervroegd Sinterklaas cadeautje vond ik wel op zijn plaats ;)

Hebben de meeste mensen hier flipcovers, of meer richting TPU S-line? Zelf altijd de laatste gebruikt, maar een Mi4c is behoorlijk dun in vergelijking met mijn Moto G dus misschien toch maar een flipcover.
Aan de andere kant, het kost ook allemaal geen drol dus wellicht wat meerdere opties bestellen :)

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 13:27
Ik heb deze TPU gescoord:
Nillkin Nature Series.
Weet eerlijk gezegd niet 100% zeker of die op mijn Mi4c past daar het een Mi4i hoesje is en ik mijn Mi4c nog moet binnen krijgen, maar het lijkt mij wel.

Heb de TPU zelf al binnen en net als alle Nillkin hoesjes die ik eerder gescoord heb voor andere telefoons: prima kwaliteit.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:03

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb een Mi4 UMTS versie die al een tijd stil ligt. Er zit namelijk een scheur in het beeldscherm, maar nu is blijkbaar ook nog de batterij gepopt, de batterij staat helemaal bol en is een soort van zacht (je kan er inporren). Omdat ik liever geen brand krijg wat is het beste om hier mee te doen? :o

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
MiliaanR schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:37:
Ik heb een Mi4 UMTS versie die al een tijd stil ligt. Er zit namelijk een scheur in het beeldscherm, maar nu is blijkbaar ook nog de batterij gepopt, de batterij staat helemaal bol en is een soort van zacht (je kan er inporren). Omdat ik liever geen brand krijg wat is het beste om hier mee te doen? :o
Batterij weggooien.

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:28
Dagion schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:46:
Zojuist een Xiaomi Mi4c besteld via Gearbest. Ben benieuwd! Kom van een Moto G (2013) af, dus een vooruitgang zal het allicht zijn, design van Xiaomi vond ik ook altijd mooi dus een vervroegd Sinterklaas cadeautje vond ik wel op zijn plaats ;)

Hebben de meeste mensen hier flipcovers, of meer richting TPU S-line? Zelf altijd de laatste gebruikt, maar een Mi4c is behoorlijk dun in vergelijking met mijn Moto G dus misschien toch maar een flipcover.
Aan de andere kant, het kost ook allemaal geen drol dus wellicht wat meerdere opties bestellen :)
Welke verzendmethode heb je gekozen? Bpost?

• Dagion
  • Niet online
barbarian schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:10:
[...]

Welke verzendmethode heb je gekozen? Bpost?
Flat rate shipping. Zal wel PostNL zijn. Ook een dun siliconenhoesje besteld, flip-cover en glazen screenprotector voor 8 dollar gecombineerd. Zal niet veel zijn, maar mooi bedrag om te testen wat er bevalt :)

Edit: krijg nu een mail dat hij verstuurd is via Belgium Air Mail. Dus wellicht toch Bpost dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Dagion op 04-12-2015 12:42 ]

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
En Windows 10 is eindelijk beschikbaar voor de Mi4! Wie gaat het proberen? :)
http://www.gizbot.com/mob...able-download-029987.html

En nog meer goed nieuws, marshmallow is bevestigd en komt mogelijk volgende week al!
http://en.miui.com/thread-189548-1-1.html

[ Voor 27% gewijzigd door thefal op 04-12-2015 18:49 ]

• Pedro6
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-03-2023
Ik heb de eu rom op mijn MI4C gezet. Nou mis ik de app voor IR remote die standaard geleverd werd.
Is er ergens een store waar ik die kan downloaden. Zie hem niet onder http://en.miui.com/

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:56
Pedro6 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:38:
Ik heb de eu rom op mijn MI4C gezet. Nou mis ik de app voor IR remote die standaard geleverd werd.
Is er ergens een store waar ik die kan downloaden. Zie hem niet onder http://en.miui.com/
http://app.mi.com/detail/31067 deze?

• ezra070
Vandaag mijn Xiaomi mi4c binnen gekregen van Gearbest. Ik had hem 2 weken geleden besteld, dus lekker snel.
Wat ik wel merkte is dat de standaard rom van de mi4c die door Gearbest geleverd is, erg traag is.
Simpel gezegd: telefoon werd vrij warm van bijna niets doen en was traaaaaaaaag...

Nieuwe rom Xiaomi.eu + de boel wipen verhielp alles.
Kortom, flash sowieso je mi4c (of ander Xiaomi toestel) als je je toestel van Gearbest ontvangt.
ezra070 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:49:
Ik heb deze TPU gescoord:
Nillkin Nature Series.
Weet eerlijk gezegd niet 100% zeker of die op mijn Mi4c past daar het een Mi4i hoesje is en ik mijn Mi4c nog moet binnen krijgen, maar het lijkt mij wel.

Heb de TPU zelf al binnen en net als alle Nillkin hoesjes die ik eerder gescoord heb voor andere telefoons: prima kwaliteit.
Hij past prima.
Zit precies en alle openingen (camera/usb/etc.) kloppen d:)b

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 17:15
Ik krijg op mijn Mi4c steeds de melding "Agenda is gestopt"
Meestal als ik in een andere app bezig ben.
Ik merk eigenlijk niks bijzonders aan het functioneren van de Agenda. Alleen dus deze melding.
Hij synchroniseert goed en de afspraken staan er ook netjes in.

Als ik in de melding op "sammenvatting" klik, krijg ik deze data. Zegt jullie dit iets?
java.lang.NoClassDefFoundError: Failed resolution of: Lmiui/cloud/log/MyLog;
at com.android.calendar.CalendarApplicationDelegate.onCreate(CalendarApplicationDelegate.java:15)
at miui.external.Application.onCreate(SourceFile:181)
at android.app.Instrumentation.callApplicationOnCreate(Instrumentation.java)
at android.app.ActivityThread.handleBindApplication(ActivityThread.java)
at android.app.ActivityThread.access$1500(ActivityThread.java)
at android.app.ActivityThread$H.handleMessage(ActivityThread.java)
at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java)
at android.os.Looper.loop(Looper.java)
at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:372)
at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java)
at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: Didn't find class "miui.cloud.log.MyLog" on path: DexPathList[[zip file "/system/priv-app/Calendar/Calendar.apk"],nativeLibraryDirectories=[/vendor/lib64, /system/lib64]]
at dalvik.system.BaseDexClassLoader.findClass(BaseDexClassLoader.java:56)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:511)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:469)
... 13 more
Suppressed: java.lang.ClassNotFoundException: miui.cloud.log.MyLog
at java.lang.Class.classForName(Native Method)
at java.lang.BootClassLoader.findClass(ClassLoader.java:781)
at java.lang.BootClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:841)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:504)
... 14 more
Caused by: java.lang.NoClassDefFoundError: Class not found using the boot class loader; no stack available

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de berichten van de NL-Alert test te ontvangen op een Mi4c? Zo ja, hoe doe je dat? Ik vond in Network -> More -> Emergency broadcasts 2 sets met settings, beide leken ingesteld om de belangrijkste berichten te ontvangen, maar ik heb geen bericht gezien. Ik vermoed dat ergens ingesteld zou moeten worden waar hij naar moet "luisteren", maar ik kan dit niet vinden.

• ezra070
cerietke schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:21:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de berichten van de NL-Alert test te ontvangen op een Mi4c? Zo ja, hoe doe je dat? Ik vond in Network -> More -> Emergency broadcasts 2 sets met settings, beide leken ingesteld om de belangrijkste berichten te ontvangen, maar ik heb geen bericht gezien. Ik vermoed dat ergens ingesteld zou moeten worden waar hij naar moet "luisteren", maar ik kan dit niet vinden.
Ik heb hem ontvangen zonder iets in te stellen.
Ter info: mijn provider is Vodafone, zit nu in Utrecht en ik had mijn 4g aanstaan.

• cerietke
Robin Mobile (KPN netwerk), 4g heb ik nog niet werkend gezien. Ik heb dus niet ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door cerietke op 07-12-2015 13:56 ]

• ezra070
KPN zou moeten werken, uit dit bericht haal ik alleen eruit dat Tele2 problemen heeft.

• Dagion
  • Niet online
Tele2 3G hier wel ontvangen, overigens niet op mijn bestelde Mi4c, want die is nog ergens aan het ronddobberen/vliegen.

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:28
Dagion schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:15:
Tele2 3G hier wel ontvangen, overigens niet op mijn bestelde Mi4c, want die is nog ergens aan het ronddobberen/vliegen.
Dat ken ik :)
Ik had hem ook al verwacht, bpost zegt dat het pakket is overgedragen naar de lokale postverwerker (postnl), echter bij PostNL kunnen ze hem niet vinden 8)7

Als het goed is werkt NL-Alert gewoon op je Mi4c.

• cerietke
Maar wie weet hoe die ingesteld moet staan? Hier werkte hij namelijk niet "out-of-the-box".

• Achiel007
  • Laatst online: 00:56
Mi4C alle meldingen aanstaan, kpn, geen 4g, geen melding gehad.

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:12
Zjn er al mensen met een mi4c die met cyanogenmod rom draaien? Ik overweeg een mi4c maar denk dat ik niet kapot ben van de miui interface.

• Ari Gold
jack_ schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:46:
Zjn er al mensen met een mi4c die met cyanogenmod rom draaien? Ik overweeg een mi4c maar denk dat ik niet kapot ben van de miui interface.
Dan gebruik je toch gewoon Nova Launcher?

• Lord_Dain
Of je installeert Google (Now) Launcher, ben ik fan van sinds mijn Moto G en draait perfect.

• Taan
jack_ schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:46:
Dat gevoel had ik ook na mijn Nexus 4, maar het went best snel. CM heb ik nog nooit geprobeerd, ik overweeg het op mijn Samsung tablet te gaan gebruiken.

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Ik heb sinds een weekje of 2 CM12.1 op mijn Mi4C staan, en ik ben er erg tevreden over! Werkt soepel, zou ook niet meer terug willen naar miui

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
Ari Gold schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:10:
[...]

Dan gebruik je toch gewoon Nova Launcher?
+1
Hier ook Nova Launcher. Ideaal hoe je het aantal rijen/kolommen op het homescreen kunt instellen. Gebruikte daar altijd multicon voor, maar dat hoeft nu niet meer.
Heb alleen 1 issue met de backup. Nadat die gedraaid heeft, ben ik diverse shortcuts kwijt.Apps blijven wel geïnstalleerd staan, maar de snelkoppeling is weg. Ik doe maar een backup van Nova terug zetten en maak die opnieuw bij structurele wijzigingen in de launcher. Niet heel handig, maar wel werkbaar.

• Ari Gold
Ramon 73 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:55:
[...]

+1
Hier ook Nova Launcher. Ideaal hoe je het aantal rijen/kolommen op het homescreen kunt instellen. Gebruikte daar altijd multicon voor, maar dat hoeft nu niet meer.
Heb alleen 1 issue met de backup. Nadat die gedraaid heeft, ben ik diverse shortcuts kwijt.Apps blijven wel geïnstalleerd staan, maar de snelkoppeling is weg. Ik doe maar een backup van Nova terug zetten en maak die opnieuw bij structurele wijzigingen in de launcher. Niet heel handig, maar wel werkbaar.
Als je een backup van je telefoon maakt? Ik heb dat niet, heb er al 3 gemaakt. Zijn het icoontjes op je homescreen die weg zijn dan?

• Ramon 73
Ari Gold schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:54:
[...]

Zijn het icoontjes op je homescreen die weg zijn dan?
Ja, alleen icoontjes vallen weg. Zijn steeds andere die wegvallen en nooit evenveel, soms 3, soms 10.

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Er is weer een update van de Rabobank-app maar helaas: hij doet het nog steeds niet op de Mi4c...

https://www.booksformanagers.nl

• Ramon 73
GuitarJJ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:25:
Er is weer een update van de Rabobank-app maar helaas: hij doet het nog steeds niet op de Mi4c...
Ik heb geen Rabobank, toch even de app geïnstalleerd en start bij mij gewoon op. Natuurlijk kom ik maar tot het registratie scherm omdat de gegevens ontbreken, maar crashen is niet aan de orde.

• GuitarJJ
Ramon 73 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:32:
[...]

Ik heb geen Rabobank, toch even de app geïnstalleerd en start bij mij gewoon op. Natuurlijk kom ik maar tot het registratie scherm omdat de gegevens ontbreken, maar crashen is niet aan de orde.
Hij crasht ook pas nadat je je geregistreerd hebt. Op zich is dat ook het frustrerende; je bent een paar minuten bezig met je Rabo scanner om de app te registreren, vervolgens crasht de app.

• eitsthebeat
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-02-2024
GuitarJJ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:53:
[...]

Hij crasht ook pas nadat je je geregistreerd hebt. Op zich is dat ook het frustrerende; je bent een paar minuten bezig met je Rabo scanner om de app te registreren, vervolgens crasht de app.
Ik kreeg van rabobank het volgende antwoord op hetzelfde probleem:
Hoi, Dit probleem is bekend en we werken aan een oplossing. Tot die tijd kun je m.rabobank.nl gebruiken. Excuses. Marlie

Dus hopen dat het snel word opgelost want via de browser werkt niet helemaal lekker :X

• ezra070
Helpt het als je Nova Launcher bij de Autostart aanzet?

Een aantal widgets waren bevroren bij mij, maar na die apps bij autostart aangezet te hebben + herstart heb ik er geen last meer van.
Ramon 73 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:55:
[...]

+1

• Ramon 73
ezra070 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:23:
Helpt het als je Nova Launcher bij de Autostart aanzet?

Een aantal widgets waren bevroren bij mij, maar na die apps bij autostart aangezet te hebben + herstart heb ik er geen last meer van.

[...]
Nova Launcher staat al langer onder autostart, dat helpt niet. Het is ook wisselvallig wélke en hoevéél shortcuts er wegvallen, zijn steeds andere shortcuts en andere aantallen.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 17:09
Mijn Mi4 begint het na al die software updates steeds slechter te doen.. :/

Hij is al een paar keer spontaan opnieuw opgestart omdat hij bleef hangen met het trillen. De trilintensiteit wil ook nog wel eens wijzigen naar heel flauwtjes trillen en dan moet ik hem rebooten om het weer normaal te krijgen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• GuitarJJ
eitsthebeat schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:32:
[...]

Ik kreeg van rabobank het volgende antwoord op hetzelfde probleem:
Hoi, Dit probleem is bekend en we werken aan een oplossing. Tot die tijd kun je m.rabobank.nl gebruiken. Excuses. Marlie

Dus hopen dat het snel word opgelost want via de browser werkt niet helemaal lekker :X
Ah, heb nu zelf ook een aangepaste reactie via de Play Store:

Update: De problemen voor Xiaomi toestellen zijn bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Deze komt naar verwachting half december Excuses voor het ongemak.

Marlie

• EsuS.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-08 09:27
Ik heb net mijn mi4c ontvangen via ibuygou, maar de sticker met de security code ontbreekt... Was hij bij jullie aanwezig?

• Lord_Dain
Ik heb hem via een NL tweaker gekocht en ook hier ontbrak de betreffende sticker. Eerst dus even gedacht dat er iets niet klopte maar je kan redelijk snel zien of het een originele phone is of een kloon. Je kan het trouwens ook testen via de Mi Verification tool, alleen is mijn chinees daar te slecht voor en is het me via google translate nooit gelukt. Maar goed dat de sticker er niet op zit hoeft dus niet per sé te betekenen dat er iets niet goed is.

• GuitarJJ
EsuS. schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:15:
Ik heb net mijn mi4c ontvangen via ibuygou, maar de sticker met de security code ontbreekt... Was hij bij jullie aanwezig?
Durf het je helaas niet (meer) te zeggen.

Ik weet wel dat Ibuygou de Mi4c met xiaomi.eu-rom levert. Wellicht dat ze de telefoons derhalve uit de doos halen om hem te flashen.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:23
EsuS. schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:15:
Mijn mi4c is ook van ibuygou afkomstig (paar weken) en ik heb ook geen securitycode. Volgens o.a. cpu-z heeft mijn telefoon hardware/specs zoals het zou moeten zijn. Ik denk niet dat men een fake gaat maken die precies hetzelfde is en presteert.

Volgens en moderator op miui.com hebben xiaomi producten in India geen securitycode. Misschien verkoopt ibuygou producten die voor(/in) India zijn gemaakt? thread-97698-1-1

En op youtube reviews zie ik mi4c dozen zonder securitycode sticker.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• EsuS.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-08 09:27
Bedankt voor jullie reacties.

Ondertussen heb ik bevestiging gekregen van de support afdeling van Xiaomi: voor dit toestel zijn er geen security codes meer. Misschien ook niet meer voor de nieuwere toestellen. Dit was echter niet echt duidelijk...

Authenticiteit kan men dus enkel controleren via de "antifake app" of IMEI controle via de officiële support van Xiaomi.

Van de app circuleren er verschillende versies op de Xiaomi fora. Enkel versie 1.3.3 bleek te werken voor mij.

• Lord_Dain
Sinds vandaag doet de autozoom van de front camera niets meer. Merkte het opeens op bij het schieten van een kort filmpje, een grote blur. Iemand anders hier last van sinds de update naar de laatste firmware? Ik hoop dat het software is anders is het een hardware probleem...

edit: Flitser LED doet het ook niet meer lijkt het, normale LED (zaklamp) wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 17-12-2015 19:16 ]

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Volgens de change log zou met de laatste xiaomi.eu weekly rom het playstore download snelheid probleem verholpen zijn.

Zal het morgen testen.

Fixed Google Play download speed for 5.x devices
Fixed downloads via 3rd party browsers and other apps...

http://xiaomi.eu/community/threads/5-12-10.29136/

Edit:

De snelheid is nu goed.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JlGVtv9.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Kip op 18-12-2015 09:19 ]

Pardon my dutch

• Lord_Dain
Lord_Dain schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:15:
Sinds vandaag doet de autozoom van de front camera niets meer. Merkte het opeens op bij het schieten van een kort filmpje, een grote blur. Iemand anders hier last van sinds de update naar de laatste firmware? Ik hoop dat het software is anders is het een hardware probleem...

edit: Flitser LED doet het ook niet meer lijkt het, normale LED (zaklamp) wel.
Meh, het lijkt een mechanisch/hardware probleem te zijn in wat ik vermoed een samsung sensor. Als ik hier en daar zo lees komt het regelmatig voor dat de focusfunctie vastloopt en als ik nu mijn camera op een punt richt in de verte en een tikje geef rond de camera, zoomt deze wel in.

• Taan
GuitarJJ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:44:
[...]

Ah, heb nu zelf ook een aangepaste reactie via de Play Store:

Update: De problemen voor Xiaomi toestellen zijn bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Deze komt naar verwachting half december Excuses voor het ongemak.

Marlie
Bedankt voor de update, dan hoef ik het zelf nog niet te proberen dus.

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
Nog meer mensen die issues hebben met het openen van PDF's vanuit de Chrome browser? Ik heb Google PDF viewer al geinstalleerd en Chrome ook. Gek genoeg gaat het alleen mis vanuit Chrome zelf, en niet vanuit de file manager.

• Ramon 73
AvWijk schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:36:
Nog meer mensen die issues hebben met het openen van PDF's vanuit de Chrome browser? Ik heb Google PDF viewer al geinstalleerd en Chrome ook. Gek genoeg gaat het alleen mis vanuit Chrome zelf, en niet vanuit de file manager.
Ja! Ook een tijdje hiermee lopen aanklooien. Safari kon PDF's wel direct openen, maar Chrome niet. Leek erop dat de bestanden niet gedownload werden. Daarom maar een download manager geïnstalleerd (TDM) en nu werkt het gewoon prima. Bijkomend voordeel dat je de pdf's (of andere bestanden) naderhand makkelijk kunt verwijderen vanuit TDM.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 22:30
ezra070 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:28:
Vandaag mijn Xiaomi mi4c binnen gekregen van Gearbest. Ik had hem 2 weken geleden besteld, dus lekker snel.
Wat ik wel merkte is dat de standaard rom van de mi4c die door Gearbest geleverd is, erg traag is.
Simpel gezegd: telefoon werd vrij warm van bijna niets doen en was traaaaaaaaag...

Nieuwe rom Xiaomi.eu + de boel wipen verhielp alles.
Kortom, flash sowieso je mi4c (of ander Xiaomi toestel) als je je toestel van Gearbest ontvangt.

[...]
Hij past prima.
Zit precies en alle openingen (camera/usb/etc.) kloppen d:)b
Beetje laat, maar nog import moeten betalen? Zojuist 2 stuks besteld bij gearbest op de zaak. hopen dat die er ook doorheenrolt, scheelt dan toch dik 100 euro...

• ezra070
ybos schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:05:
[...]

Beetje laat, maar nog import moeten betalen? Zojuist 2 stuks besteld bij gearbest op de zaak. hopen dat die er ook doorheenrolt, scheelt dan toch dik 100 euro...
NP :)

Heb nog nooit import hoeven te betalen bij Gearbest.
Combinatie van geluk en dat ze met B-post de boel versturen.

Verwijderd

ybos schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:05:
[...]

? Zakelijke BTW kun je toch gewoon terugvragen. Is toch geen issue dan

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 22:30
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:28:
[...]

? Zakelijke BTW kun je toch gewoon terugvragen. Is toch geen issue dan
pak nu factuurbedrag GB en vraag daar ook btw over terug :X

Verwijderd

ybos schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:55:
[...]

pak nu factuurbedrag GB en vraag daar ook btw over terug :X
Dat mag dan weer niet natuurlijk :)

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-11 17:27

two

Hmm... Mijn telefoon begint nu ook als een bitch te trillen. Wat irritant dit.

Signature

• Lord_Dain
Lord_Dain schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:05:
[...]

Meh, het lijkt een mechanisch/hardware probleem te zijn in wat ik vermoed een samsung sensor. Als ik hier en daar zo lees komt het regelmatig voor dat de focusfunctie vastloopt en als ik nu mijn camera op een punt richt in de verte en een tikje geef rond de camera, zoomt deze wel in.
Even een update, de focus problemen van de main camera blijken sinds een paar dagen miraculeus verdwenen te zijn. Wel (misschien niet toevallig) na de update naar de nieuwste beta van afgelopen weekend 5.12.24). Dus wellicht (klopt af) was het wel degelijk een bug in de software, of een boot up issue.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 22:13
Nou bij mij is de focus nog niet goed na de 5.12.24 update.
Focus op de 3:
http://i64.tinypic.com/167a4yh.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door voil op 30-12-2015 10:54 ]

• Ramon 73
voil schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:41:
Nou bij mij is de focus nog niet goed na de 5.12.24 update.
Focus op de 3:
http://i64.tinypic.com/167a4yh.jpg
Ik heb weliswaar geen focusprobleem gehad, maar draai wel de 5.12.24 update.
Dit is een foto vanaf mijn telefoon:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/25ui2wg.jpg

• Lord_Dain
Dan is de mijne toch iets scherper.. alleen zie ik nu pas echt goed hoe smerig mijn toetsenbord is :(

• GuitarJJ
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7n1VaZ1.jpg?1

5.12.17

Ik zie net dat 5.12.31 (xiaomi.eu) uit is. Weinig veranderingen:

CHANGELOG

[Lockscreen, Status Bar, Notification Bar]
Optimization - Fingerprint scanning process (Redmi Note 3) (12-29)
Fix - Press 'Back' or 'Menu' button immediately after locking the screen would wake it (Mi 4c) (12-29)

• Dagion
  • Niet online
Hier is de mi4c ook binnen, nog even wennen aan het formaat. Draai CM12.1 voorlopig, misschien binnenkort naar MIUI. Overigens werkt de Rabobank app hier prima!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 12:35
Binnenkort de opvolger van Mi4 = Mi5 :D

• Ari Gold
En MIUI 7.1, die nog steeds kitkat based is. :')

• Dagion
  • Niet online
Overigens kwam die van mij ook via Gearbest, was uiteindelijk 24 december binnen en ik denk eind november besteld of misschien zelfs wel begin december. Geluk gehad met de douane ook.

• Ari Gold
Dagion schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:09:
Hier is de mi4c ook binnen, nog even wennen aan het formaat. Draai CM12.1 voorlopig, misschien binnenkort naar MIUI. Overigens werkt de Rabobank app hier prima!
Ben je nog bugs tegen gekomen op CM12.1? Zit er ook aan te denken of die te flashen.

• Dagion
  • Niet online
Ari Gold schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:46:
[...]
Ben je nog bugs tegen gekomen op CM12.1? Zit er ook aan te denken of die te flashen.
Op het moment niet, maar ik las op XDA wel dat er soms wat problemen waren met bluetoothverbinding met andere apparaten. Gebruik ik momenteel niet, kan ik eventueel wel testen met zo'n draadloos speakertje wat hier ergens rondslingert als je daar behoefte aan hebt?

• Ari Gold
Dagion schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:51:
[...]

Op het moment niet, maar ik las op XDA wel dat er soms wat problemen waren met bluetoothverbinding met andere apparaten. Gebruik ik momenteel niet, kan ik eventueel wel testen met zo'n draadloos speakertje wat hier ergens rondslingert als je daar behoefte aan hebt?
Graag, want gebruik bluetooth in de auto. Draai je overigens de stable of nightlies?

• Dagion
  • Niet online
Ari Gold schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:58:
[...]
Graag, want gebruik bluetooth in de auto. Draai je overigens de stable of nightlies?
Ik draai de laatste release, maar volgens mij is er niet echt sprake van stable of nightlies aangezien de Mi4C (nog) niet officieel ondersteund wordt?

• Ari Gold
Dagion schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:03:
[...]

Ik draai de laatste release, maar volgens mij is er niet echt sprake van stable of nightlies aangezien de Mi4C (nog) niet officieel ondersteund wordt?
Maar natuurlijk, de stable is er voor de Mi4.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:59

Hoogie2004

Whohooooo

De laatste stable voor de Mi4 heeft ook flink wat bluetooth issues. (versie 5.12.3)

Maar er komt binnenkort een Android M gebaseerde rom voor de Mi4, de oude wordt zelfs al niet meer uitgebracht.

My iRacing profile | Strava

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 12:35
Xiaomi Mi5 is coming after Chinese New Year (Spring Festival) 2016!
On January 6th Xiaomi co-founder, Senior Vice President Li Wanjiang said that the Xiaomi Mi 5 will be equipped with the latest Snapdragon 820 CPU and will be released after the Chinese New Year (Spring Festival). Fans will be also pleased to learn the production rate has been increased to ensure there is enough stock to sell to Mi fans.

• Ari Gold
Hoogie2004 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:43:
De laatste stable voor de Mi4 heeft ook flink wat bluetooth issues. (versie 5.12.3)

Maar er komt binnenkort een Android M gebaseerde rom voor de Mi4, de oude wordt zelfs al niet meer uitgebracht.
Hmm, dat is wel jammer. Sla hem dan nog wel even over.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Komt een andere aan met leuke specs ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Verwijderd

Van xiaomi.eu:

Notes:
1. MIUI 7 based on Android 6.0 Marshmallow for Mi 3 W/C, Mi 4 3G/4G and Mi Note has been released to beta testers and will be released for public in the near future after it's stable enough with the help of beta testers. Please stay tuned.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:59

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:58:
[...]

Van xiaomi.eu:

Notes:
1. MIUI 7 based on Android 6.0 Marshmallow for Mi 3 W/C, Mi 4 3G/4G and Mi Note has been released to beta testers and will be released for public in the near future after it's stable enough with the help of beta testers. Please stay tuned.
Had het gezien ja, goed nieuws :)

Voor beta tester moet je wat punten scoren op het forum e.d. dus ik wacht de eerste stable wel af.

My iRacing profile | Strava

• Ari Gold

Oh, ik dacht dat je het over Cyanogen had maar zie nu pas dat je MIUI bedoelde. Draaide de laatste developer versie (5.12.3) ook, maar heb geen bluetooth issues gehad...bij geen enkele MIUI rom eigenlijk.
Dagion schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:51:
[...]

Heb vanochtend CM12.1 Stable geflasht en tot nu toe geen bugs tegen gekomen. GPS werkt en bluetooth ook. :) Al is de GPS niet echt accuraat, gebruik ik die toch niet op deze telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8S5oEpk.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nMLPKEg.png

[ Voor 39% gewijzigd door Ari Gold op 08-01-2016 21:38 ]

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11 22:47
Is er al een oplossing bekend voor het probleem met de rabo app? Is toch wel aardig irritant.

• Ari Gold
XPS15 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:07:
Is er al een oplossing bekend voor het probleem met de rabo app? Is toch wel aardig irritant.
Men dacht dat het aan de Xiaomi devices lag, maar als ik zo de beoordelingen lees in de Play Store hebben mensen met verschillende devices er last van. Brakke app gewoon.

Ik kan de app hier wel openen, dat ik ook het enige wat ik kan testen. Heb geen Rabo.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
XPS15 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:07:
Ligt inderdaad niet aan de Mi4 maar aan de app. Wij gebruiken hier de oude nog die werkt goed :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11 22:47
Is die oude app op een of andere manier nog te installeren?

• Ari Gold
Heel vreemd, zat in de auto..telefoon ligt op de stoel..pak m weer en opeens scheur onder in het scherm. Niet gevallen op gestoten tegen iets. Onderste gedeelte van touch screen doet t ook niet. :(

Wordt misschien toch een Mi5.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En toen was de bootloader ineens gelockt zonder enige waarschuwing. Ik heb deze toko nog een kans gegeven door een Mi4c aan te schaffen, waar ik hardwarematig gezien erg tevreden over ben overigens, maar Xiaomi heeft me wederom teleurgesteld.

Unlocken is ook niet makkelijk, met een beetje pech een proces van 7 tot 21 (!) dagen, wat bezielt deze mensen in godsnaam?? Het unlockproces is in mijn ogen compleet onacceptabel, waarbij handmatig codes worden toegekend en je een reden moet geven waarom je wil unlocken. En nog erger, mensen met een hoge forumrank krijgen voorrang...Wat denken ze wel niet daar bij Xiaomi?

Ik ben er wel weer klaar mee, Xiaomi is een onbetrouwbare en onvoorspelbare partij en ik heb er spijt van dat ik ze weer geld heb gegeven. :)

Dus bij deze een waarschuwing voor Mi 4c gebruikers: de laatste MIUI OTA lockt dus je bootloader en deze is niet makkelijk en snel te unlocken.

http://www.xda-developers...loader-on-recent-devices/

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 17-01-2016 00:48 ]

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:23
Frietsaus schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:03:
<knip>

Dus bij deze een waarschuwing voor Mi 4c gebruikers: de laatste MIUI OTA lockt dus je bootloader en deze is niet makkelijk en snel te unlocken.

http://www.xda-developers...loader-on-recent-devices/
Niet de global ROM van xiaomi.EU, deze lockt je bootloader niet.

Wel erg jammer dat de China developer ROM dat wel doet, gaat zeker effect hebben op de global.

Hierover lopen topics op beide fora. Lastig linken met mobiel.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mocht iemand hier overigens mee vastzitten, er is een oplossing:

Je moet dan vanuit de Updater app MIUI 7 stable V7.0.16.0.LXKCNCI flashen, na een reboot is de bootloader weer ontgrendeld. Ik heb het net gedaan en het werkt goed, inmiddels staat er weer CyanogenMod op.

Overigens goed om te weten dat de community (Xiaomi EU) hier niet aan meedoet.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is die Mi4c ergens in de EU te koop of is het louter Chinese import (met dus gebrekkige/dure garantie en invoer)

Verwijderd

eL_Jay schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:25:
Is die Mi4c ergens in de EU te koop of is het louter Chinese import (met dus gebrekkige/dure garantie en invoer)
Ja hoor. Er zijn enkele bijv. NL webshops die dit model ook leveren. Reken wel op NL prijzen in dat geval.

Verwijderd

eL_Jay schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:25:
Je kunt het via een Chinees met een EU warehouse kopen. Zo komen er in ieder geval geen extra invoerkosten/BTW bij.

Bij Gearbest bv de 2GB/16GB versie voor $237,05 is €217 of de 3GB/32GB versie voor $270,41 is €248. Deze prijzen zijn incl. verzending en er komen geen extra (invoer)kosten meer bij. Meestal ook met een week in huis.

BIj een NL winkel, bv duaslim.nl van SittingDuck hierboven kost de 3GB/32GB versie €324,95. Je hebt dan waarschijnlijk wel uitgebreidere garantie. Helaas zie ik dat de levertijd 2 weken is.

De goedkoopste , maar ook meest risicovolle manier is om de telefoon voor €215 bij Everbuying te kopen en verwachten dat er €55 invoerkosten op komen. Als die er niet op zitten (die kans is groter van niet dan wel) kun je blij zijn! Levertijd is ongeveer 2 weken.

• Lord_Dain
Ik zie dat iemand ze hier in V&A goedkoop aanbiedt, eigenlijk te goedkoop..

Verwijderd

Hallo,
Ben op zoek naar de oplossing om mijn veranderde instellingen op te slaan.
Zo moet in elke keer nadat ik opstart opnieuw ingeven dat:
Trillen bij bellen
Alarm aan ook bij GSM uit

Dit zijn kleine zaken maar ik vind niet waarom hij dit niet opslaat.

Mijn andere instellingen zoals achtergrondscherm onthoud hij wel...

Kan iemand mij helpen?

• Lord_Dain
Welke firmware draai je? Ik zou eerst zorgen dat je een stabiele ROM draait op je toestel en evt. updaten naar de laatste dev/stable release.

Verwijderd

Ik draai op de officiële EU.rom dacht ik, heb net update gehad en zie dat het 6.1.14 beta versie is

• Lord_Dain
Ola, dat is goed, daar zit ik ook op. Ik heb het zojuist getest door trillen bij oproepen aan te zetten en toestel te herstarten. Bij mij blijft de optie 'aan' staan na een reboot.

Voorzichtige conclusie, het ligt dus niet aan de ROM an sich en zal ook geen hardware probleem zijn. Als je een recovery op je toestel hebt zou je daar in kunnen booten en eens beginnen met je (dalvik) cache weg te gooien, via de wipe cache optie. Dus niet een wipe data, want dan ben je al je apps en data kwijt. Maar dat is wel stap 2 als het weggooien van je cache het probleem niet oplost..

Dus, probeer eerst eens je (dalvik) cache leeg te gooien. Lukt dat niet, zou ik adviseren je data van het toestel af te halen en een factory reset (wipe data) uit te voeren! Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 20-01-2016 22:17 ]

Verwijderd

Bedankt voor snelle reacties, inderdaad het proberen waard, op het eerste zicht lijkt cach wissen juiste aanpak geweest, net de snelle test gedaan! Hopelijk volgende keer geen problemen anders zal baas niet zo blij zijn als ik weer met zelfde excuus afkom

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 22:35 ]

• Ramon 73
Na de laatste update 6.1.2 Beta heb ik een menu button op het unlockscherm. Begrijp alleen niet hoe ik die kan gebruiken :(
Lang vasthouden of double tap: klok verdwijnt naar boven, kan niet unlocken
Single tap: geen effect

• Ramon 73
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:20:
Hopelijk volgende keer geen problemen anders zal baas niet zo blij zijn als ik weer met zelfde excuus afkom
Xiaomi van het werk? Apart, dat hoor je niet vaak.
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken