Welk topic dan? Want ik was ook wel benieuwd naar die vraag.bandidoloco schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:24:
[mbr]knip, daar is een aparte topic voor[/]
Ik zou de Mi4 met de Mi4(s) vergelijken de Mi4i en de Mi4c zijn weer twee dezelfde deze vergelijking zou ik dan aannemen. Ik zie nergens Mi4(s) reviews op Nederlandse sitesGuitarJJ schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:25:
[...]
Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen de 16GB en 32GB versie zat. Met mijn 32GB versie haal ik een AnTuTu-score van 68.140![]()
Verder zie ik USB C niet als nadeel, maar als voordeel. Je loopt voor op de andere telefoons en met een verloopstukje in de portemonnee heb je ook nooit problemen.
Verwijderd
bedankt voor het aandeel van de koppelingTed_W schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:29:
De LTE die in september uitkomt zal de TDD-LTE versie zijn en niet geschikt in Europa. De FDD-LTE versie die wel geschikt is voor Europa (en Nederland) komt pas ergens na september, wellicht pas tegen het eind van het jaar. Nog even wachten dus indien je 4G wilt gaan gebruiken hier in Nederland.
Bron: http://en.miui.com/thread-29491-1-1.htmlReferral verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 08-03-2016 09:06 ]
Ik denk dat je iets niet goed hebt gedaan, ik heb de Mi4c 2Gb 16Gb versie en ik scoor bij Antutu 61547 ongeveer. En ik draai de Chinese Dev Rom waar nog wel wat rare programma's meedraaien. Ik verwacht als ik de Xiaomi.eu Rom draai dat de score iets hoger uitvalt.GuitarJJ schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:25:
[...]
Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen de 16GB en 32GB versie zat. Met mijn 32GB versie haal ik een AnTuTu-score van 68.140![]()
Verder zie ik USB C niet als nadeel, maar als voordeel. Je loopt voor op de andere telefoons en met een verloopstukje in de portemonnee heb je ook nooit problemen.
Edit: Draai nu de Xiaomi.eu Rom en scoor rond de 68340
Op Youtube zie je ook wel filmpjes dat er bijna geen verschil zit in de 2Gb en de 3Gb versie. YouTube: Xiaomi Mi4c 2GB RAM vs. Xiaomi Mi4c 3GB RAM - AnTuTu Benchmark, Geekbench, Quadrant
De Mi4i is wel echt minder qua score en zelfs de Mi4s scoort lager dan de Mi4c.
Bij Kimovil.com (http://www.kimovil.com/en...i-mi4-16gb-4g,xiaomi-mi4c) kan je de scores mooi vergelijken.
[ Voor 26% gewijzigd door wouters84 op 08-03-2016 11:22 ]
Het is eindelijk gelukt om m'n bootloader te unlocken van m'n Mi4c en de Xiaomi.eu versie te installeren, ik zal hieronder aangeven hoe het gelukt is.
Als je bootloader gelocked is vraag je hier toestemming. http://en.miui.com/unlock/
Waarom weet ik niet maar ik kon geen smsjes ontvangen van Xiaomi dus heb ik gebruik gemaakt van deze site - http://receivefreesms.com/ en daar kreeg ik wel de unlock code binnen en nu is het in aanvraag.
Als het goedgekeurd is kun je na een dag of 12 op http://en.miui.com/unlock/ de unlock tool downloaden. Ik heb het denk wel 20x moeten proberen voordat het lukte. Iedere dag een paar keer, en op verschillende computers en met verschildende Miui versies. Je moet wel de Orginele Chinese Miui Rom draaien en die is in het Engels. Je hebt de Developer versie nodig, die kun je hier vinden. http://en.miui.com/download-293.html
Als het unlocken gelukt is kun je TWRP flashen. Deze heb ik hier vandaan gehaald.
http://miuimyanmar.net/al...-cwm-and-twrp-collection/ (onderaan de pagina Mi4c libra)
Je kunt deze methode gebruiken:
Lord_Dain in "[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie"
Of deze:
Kip in "[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie"
Voor de Xiaomi.eu versie (deze in NL-taal en er zijn wat dingen verbeterd en geen rare chinese apps meer) Ga je naar Xiaomi.eu en naar ROMs Download en dan kun je de Stable of de Weekly Rom downloaden. (De stable word ongeveer 1x in de 6 weken ge-update en de Weekly iedere week)
Save deze zip op de telefoon.
Als TWRP gelukt is, start de telefoon op en druk volume toets omhoog in, nu kom je in het menu van TWRP, ga naar wipe en doe de standaard wipe. Ga dan naar installeer zip file en kies je net gedownloade bestand.
Na het opstarten heb je de nieuwe Xiaomi.eu versie en kun je eindelijk genieten van je telefoon.
Als je bootloader gelocked is vraag je hier toestemming. http://en.miui.com/unlock/
Waarom weet ik niet maar ik kon geen smsjes ontvangen van Xiaomi dus heb ik gebruik gemaakt van deze site - http://receivefreesms.com/ en daar kreeg ik wel de unlock code binnen en nu is het in aanvraag.
Als het goedgekeurd is kun je na een dag of 12 op http://en.miui.com/unlock/ de unlock tool downloaden. Ik heb het denk wel 20x moeten proberen voordat het lukte. Iedere dag een paar keer, en op verschillende computers en met verschildende Miui versies. Je moet wel de Orginele Chinese Miui Rom draaien en die is in het Engels. Je hebt de Developer versie nodig, die kun je hier vinden. http://en.miui.com/download-293.html
Als het unlocken gelukt is kun je TWRP flashen. Deze heb ik hier vandaan gehaald.
http://miuimyanmar.net/al...-cwm-and-twrp-collection/ (onderaan de pagina Mi4c libra)
Of deze:
Voor de Xiaomi.eu versie (deze in NL-taal en er zijn wat dingen verbeterd en geen rare chinese apps meer) Ga je naar Xiaomi.eu en naar ROMs Download en dan kun je de Stable of de Weekly Rom downloaden. (De stable word ongeveer 1x in de 6 weken ge-update en de Weekly iedere week)
Als TWRP gelukt is, start de telefoon op en druk volume toets omhoog in, nu kom je in het menu van TWRP, ga naar wipe en doe de standaard wipe. Ga dan naar installeer zip file en kies je net gedownloade bestand.
Na het opstarten heb je de nieuwe Xiaomi.eu versie en kun je eindelijk genieten van je telefoon.
Kan je wat voorbeelden geven van de gebreken? Ik ben namelijk op zoek naar een vervanger voor mijn Lumia 920, maar ik heb niet zo'n zin in Android.koekiemonster schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:36:
Ik heb nu een mi4 LTE en daar heb ik windows10 op gezet.
Voorheen vond ik dat een briljant OS, maar op de MI4 vertoont het ook nogal wat gebreken.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Dan zou ik er niet aan beginnen als je niks afweet van flashen. En de Windows 10 ROM is nog niet bug vrij.Ample Energy schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:35:
[...]
Kan je wat voorbeelden geven van de gebreken? Ik ben namelijk op zoek naar een vervanger voor mijn Lumia 920, maar ik heb niet zo'n zin in Android.
Installeer eerst de een laatste China developer ROM op je smartphone en dan pas de Xiaomi.eu rom. Omdat je bij de nl-rom de partitie moet mergen en via de China developer ROM doet hij dat automatisch voor je.wouters84 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:12:
Het is eindelijk gelukt om m'n bootloader te unlocken van m'n Mi4c en de Xiaomi.eu versie te installeren, ik zal hieronder aangeven hoe het gelukt is.
Of deze:
Flashen is geen probleem, maar met Android werken wel. Daarom ben ik wel benieuwd naar de echte problemen met de W10-ROM. Als mijn 920 in de praktijk lekkerder werkt sla ik de Mi4 over, maar als de Mi4 bijna helemaal bugvrij is en door z'n hoeveelheid werkgeheugen voor mij beter kan werken dan de 920, dan ga ik hem zeker overwegen. Ik moet alleen nog uitzoeken of zijn 4G voor mij goed genoeg werkt en of W10M dus goed genoeg werkt. Het gaat mij voornamelijk om de browser en in mindere mate de camera.theduke1989 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:59:
[...]
Dan zou ik er niet aan beginnen als je niks afweet van flashen. En de Windows 10 ROM is nog niet bug vrij.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Heb mijn mi4c nu wat meer dan een week en ben over het algemeen heel tevreden.
- batterij gaat (met mijn gebruik) meer dan 2 dagen mee.
- superscherm, goede fotos
- MIUI7 bevalt erg goed...
- Kan mijn telefoon ook als afstandbediening gebruiken voor zowel Ziggo Horizon als voor mijn versterker
Maar heb een gek probleem: Whatsapp berichten (en ook bv WordFeud) worden niet altijd gepushed, soms krijg ik wel meteen het bericht, maar vaak moet ik eerst Whatsapp openen en dan komen alle berichtjes tegelijk binnen. Ook is mijn alarmapp (Die werkte op mijn oude xiaomi mi2s prima) niet betrouwbaar, hij is deze week al 2 ochtenden niet afgegaan
als ik 'm test doet ie het wel gewoon.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
- Kan mijn telefoon ook als afstandbediening gebruiken voor zowel Ziggo Horizon als voor mijn versterker
Maar heb een gek probleem: Whatsapp berichten (en ook bv WordFeud) worden niet altijd gepushed, soms krijg ik wel meteen het bericht, maar vaak moet ik eerst Whatsapp openen en dan komen alle berichtjes tegelijk binnen. Ook is mijn alarmapp (Die werkte op mijn oude xiaomi mi2s prima) niet betrouwbaar, hij is deze week al 2 ochtenden niet afgegaan

Een pessimist is een realistische optimist
Ik heb soortgelijke problemen gehad, ik heb het op mijn mi3 opgelost door de apps naar beneden te 'trekken', waardoor je ze wakker houdt. Er komt dat zo'n slotje bij staan.
Hoi, ik weet niet precies wat je bedoelt met apps naar beneden 'trekken' kan iemand dat toelichten?hsst schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:04:
Ik heb soortgelijke problemen gehad, ik heb het op mijn mi3 opgelost door de apps naar beneden te 'trekken', waardoor je ze wakker houdt. Er komt dat zo'n slotje bij staan.
Tnx
Apps waarvan meldingen krijgen belangrijk zijn geef je best auto start toestemming.
App Veiligheid openen en naar Toestemmingen gaan.
App Veiligheid openen en naar Toestemmingen gaan.
BAVAROIS schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:47:
Heb mijn mi4c nu wat meer dan een week en ben over het algemeen heel tevreden.
Maar heb een gek probleem: Whatsapp berichten (en ook bv WordFeud) worden niet altijd gepushed, soms krijg ik wel meteen het bericht, maar vaak moet ik eerst Whatsapp openen en dan komen alle berichtjes tegelijk binnen. Ook is mijn alarmapp (Die werkte op mijn oude xiaomi mi2s prima) niet betrouwbaar, hij is deze week al 2 ochtenden niet afgegaanals ik 'm test doet ie het wel gewoon.
Iemand ook last van dat veel filmpjes niet compleet afspelen op de nieuwe update..???
Ik heb het probleem dat de wifi verbinding er uit klapt als ik aan het skypen ben. Super vaag..
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Mooi dat het gelukt is!! Blijft wel jammer van die locked bootloader... denk dat Xiaomi hier klanten mee gaat verliezen op termijn..wouters84 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:12:
Volgens mij moet je dit anders oplossen. MIUI blokkeert default data verkeer als de telefoon in standby is, wat de telefoon het grootste deel van de dag is. Als je toch wil dat push berichten zoals whatsapp of gmail berichten binnenkomen, moet je de app hiervoor toestemming geven.BAVAROIS schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:27:
[...]
Hoi, ik weet niet precies wat je bedoelt met apps naar beneden 'trekken' kan iemand dat toelichten?
Tnx
Instellingen->Extra instellingen->Batterij & Prestatie->Beheer batterijverbruik van apps->Kies Apps
Kies dan hier de app (in jouw geval whatsapp) verander bij 'Achtergrond netwerk' de instelling van 'verbreken' naar 'blijf verbonden'...
Dat zou het moeten fixen
Thanks!
Ik had al de apps apart toestemming gegeven maar dat hielp niet. Soms kreeg ik berichtjes door, andere keer niet. Ik heb me vorige week 2x verslapen omdat mijn alarm niet af ging
Ik denk dat ik het probleem nu wel heb opgelost. Juist door automatische synchronisatie uit te zetten worden alle berichtjes die ik toestemming heb gegeven wel gepusht. - en - is + enzo.
Ik had al de apps apart toestemming gegeven maar dat hielp niet. Soms kreeg ik berichtjes door, andere keer niet. Ik heb me vorige week 2x verslapen omdat mijn alarm niet af ging
Ik denk dat ik het probleem nu wel heb opgelost. Juist door automatische synchronisatie uit te zetten worden alle berichtjes die ik toestemming heb gegeven wel gepusht. - en - is + enzo.
Meer mensen hier die aangemeld zijn bij Burgernet (via sms)? Ik heb het gevoel dat sinds ik mijn Mi4c in bezit heb, er geen sms'jes meer binnenkomen.
https://www.booksformanagers.nl
Ik heb al diverse Xiaomi toestellen aangeschaft voor familie en vrienden maar dat ga ik nu niet meer doen.Lord_Dain schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:56:
[...]
Mooi dat het gelukt is!! Blijft wel jammer van die locked bootloader... denk dat Xiaomi hier klanten mee gaat verliezen op termijn..
Voor mezelf vind ik het niet zo erg, maar ga geen maand prutsen voor een ander om het toestel goed te krijgen. Ik weet zelfs niet of ik zelf bij het volgende toestel de moeite wil doen, dus ik weet zeker dat ze klanten verliezen.
[ Voor 44% gewijzigd door wouters84 op 15-03-2016 11:40 ]
Heeft er al iemand ervaring met CyanogenMod 13 op een mi4c toestel?
Met cm13 haalde ik ongeveer 20000 punten minder op antutu.
Gebruik nu smiui. Vind miui eigenlijk wel aangenaam werken.
Gebruik nu smiui. Vind miui eigenlijk wel aangenaam werken.
Ik draai nu CM13 op m'n Oneplus2. Ik draai het liefst Miui als ik eerlijk ben 😊Pedro6 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:46:
Heeft er al iemand ervaring met CyanogenMod 13 op een mi4c toestel?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
CM13 werkt voor geen meter bij mij op mijn MI4.
Krijg alleen maar FC's , hopelijk in een nieuwe update dat het veholpen is allemaal...
Krijg alleen maar FC's , hopelijk in een nieuwe update dat het veholpen is allemaal...
Net wakker, telefoon aan, telefoon aan, telefoon AAN. Verd*mme, ding gaat niet aan, hopelijk niet stuk....hup, aan de lader, gelukkig MI in beeld.
Dus ik werd vanochtend wakker met een volledig lege telefoon, terwijl hij nog 52-58% had toen ik ging slapen. Weet niet 100% zeker of ik het toestel heb uitgeschakeld, maar dan nog zou hij de nacht wel door moeten komen.
Iemand dit wel eens gehad?
Dus ik werd vanochtend wakker met een volledig lege telefoon, terwijl hij nog 52-58% had toen ik ging slapen. Weet niet 100% zeker of ik het toestel heb uitgeschakeld, maar dan nog zou hij de nacht wel door moeten komen.
Iemand dit wel eens gehad?
ik draai nu al geruime tijd - sinds locked-bootloadergate - cm13 van (team superluminal). Ik heb geen benchmarks gedraaid dus weet niet hoeveel punten ik kwijt ben, maar in het dagelijks gebruik merk ik geen verschil. Wel bij installeren even de bijpassende recovery flashen.
Ik kende Miui niet voor ik de Mi4c had, en ik was er eigenlijk best tevreden over, maar ik vond het risico op een gelockte bootloader het echt niet waard (en inderdaad ga ik nog 'ns ernstig op m'n hoofd krabben voor ik weer een Xiaomi koop - terwijl ik verder best tevreden was)
Ik kende Miui niet voor ik de Mi4c had, en ik was er eigenlijk best tevreden over, maar ik vond het risico op een gelockte bootloader het echt niet waard (en inderdaad ga ik nog 'ns ernstig op m'n hoofd krabben voor ik weer een Xiaomi koop - terwijl ik verder best tevreden was)
Maar de hamvraag; bevalt het? Zitten er veel bugs in?
ja, bevalt prima - geen bugs opgemerkt in het dagelijks gebruik. Zeker het proberen waard
Eindelijk na de verhuizing een dagdeel tijd, dus heb een nieuw glas en scherm in mijn mi4 gestoken. Heb toendertijd de mi4c besteld voor tijdelijk, maar nu twijfel ik wat te doen. Houden als reserve de mi4, maar dat is wat overdreven, terug de mi4 in gebruik nemen en de mi4c als reserve, of 1 van de 2 verkopen.
Dilemma, de mi4c heeft dual sim en werkt ook gewoon lekker, is wat lichter en ook wat dunner dus handiger in gebruik.De C heeft ook 32gb ipv 16gb geheugen. Wat te doen....
Dilemma, de mi4c heeft dual sim en werkt ook gewoon lekker, is wat lichter en ook wat dunner dus handiger in gebruik.De C heeft ook 32gb ipv 16gb geheugen. Wat te doen....
Ik denk dat je je eigen vraag al beantwoord:P
Als de mi4c beter bevalt zou ik de mi4 gewoon verkopen, anders heb je idd wel een hele goed back-up telefoon.
Als de mi4c beter bevalt zou ik de mi4 gewoon verkopen, anders heb je idd wel een hele goed back-up telefoon.
Gisteren de mi4c voor mijn vrouw ontvangen van Ibuygou. Netjes in het nederlands en met google play. Wel een paar chinese apps maar die kon ik gewoon verwijderen. Verder een top telefoontje voor wat ik zover gezien heb.
Nog een kleine vraag. Er zit ook een europese plug bij. Maar als ik de oplader uit het stopcontact haal blijft die vaak zitten. Kan ik ook gewoon de kabel van de mi4c in de oplader van mijn oude windows phone doen? Of werkt dat niet met het fast charging wat er op zit?
Nog een kleine vraag. Er zit ook een europese plug bij. Maar als ik de oplader uit het stopcontact haal blijft die vaak zitten. Kan ik ook gewoon de kabel van de mi4c in de oplader van mijn oude windows phone doen? Of werkt dat niet met het fast charging wat er op zit?
Verwijderd
Hallo ik heb een vraagje.
Ik heb sinds een halfjaar mijn Xiaomi Mi4c. Ik ben er zeer blij mee, beste telefoon sinds mijn Nexus 4.
Ik heb een vraagje waar jullie je covers voor deze telefoon bestellen?
Ik heb al gekeken op Alliexpress ( waar ik mijn huidige slim fit silicon cover heb gekocht), Amazon en op de website waar ik hem heb gekocht (IBuygou). Maar ik vind niets dat me echt aanstaat.
Graag zou ik een doorzichtige Silicon cover hebben met toch een 'tekening' op. Zijn er nog websites die ik niet gevonden heb ? Thanks!
Ik heb sinds een halfjaar mijn Xiaomi Mi4c. Ik ben er zeer blij mee, beste telefoon sinds mijn Nexus 4.
Ik heb al gekeken op Alliexpress ( waar ik mijn huidige slim fit silicon cover heb gekocht), Amazon en op de website waar ik hem heb gekocht (IBuygou). Maar ik vind niets dat me echt aanstaat.
Graag zou ik een doorzichtige Silicon cover hebben met toch een 'tekening' op. Zijn er nog websites die ik niet gevonden heb ? Thanks!
Gisteren mijn Mi4c geupdate van 5.12.24 naar 6.3.24 (Xiaomi.eu). Na het rebooten kwam hij gelijk in een loop te hangen. Gelukkig op kunnen lossen door via het recovery nogmaals de ROM te flashen (geen data verloren), caches te wipen en SuperSU te installeren.
Heb een aantal ROM's overgeslagen omdat er steeds foutjes in leken te zitten. Deze versie lijkt goed te draaien, echter wel behoorlijk wat vertaalfoutjes en -gebreken in de Nederlandse taal. Ook het zoekveld in het notificatiescherm is erg lelijk; ik vond de muziekbediening die hier eerst stond handiger.
Ik heb de standaard zoekapp van Miui trouwens 'gefreezed'. Hierdoor opent het zoekveld (in bijvoorbeeld Apex-launcher) weer de app van Google.
Heb een aantal ROM's overgeslagen omdat er steeds foutjes in leken te zitten. Deze versie lijkt goed te draaien, echter wel behoorlijk wat vertaalfoutjes en -gebreken in de Nederlandse taal. Ook het zoekveld in het notificatiescherm is erg lelijk; ik vond de muziekbediening die hier eerst stond handiger.
Ik heb de standaard zoekapp van Miui trouwens 'gefreezed'. Hierdoor opent het zoekveld (in bijvoorbeeld Apex-launcher) weer de app van Google.
Ik heb deze cover en ben er erg blij mee.
http://m.aliexpress.com/item/32555286834.html
http://m.aliexpress.com/item/32555286834.html
Goodplasic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:10:
Hallo ik heb een vraagje.
Ik heb mijn Vodafone abonnement verlengd en is nu ook 4G. Maar op mijn Mi4c zien ik alleen H+ verschijnen terwijl ik wel "Voorkeur 4G" heb gekozen. Wat nu? Kan de Mi4c geen 4G bereik van Vodafone gebruiken, of moet ik nieuwe settings laten sturen?
Zoals 9/10 Chinese telefoons ondersteunt de Mi4c Band 20 niet (800MHz), maar alleen 1 3 en 7. Laat nou net band 20 de belangrijkste zijn voor Vodafone. Op sommige gebieden zul je wel 4G kunnen ontvangen, maar lang niet overal. Zie ook hier en hier.Ramon 73 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:04:
Ik heb mijn Vodafone abonnement verlengd en is nu ook 4G. Maar op mijn Mi4c zien ik alleen H+ verschijnen terwijl ik wel "Voorkeur 4G" heb gekozen. Wat nu? Kan de Mi4c geen 4G bereik van Vodafone gebruiken, of moet ik nieuwe settings laten sturen?
Verwijderd
Ik wil graag de Mi4c bestellen. Alleen weet ik nog niet zeker waar ik dat het beste kan doen i.v.m. de software die erop zit.
Is het zo dat er veschillende roms op kunnen zitten bij aanschaf? Een chinese rom, de global rom en de eu rom? En dat het verschilt waar je de telefoon besteld welke software erop zit? Stel er zit standaard een eu rom op, dan hoef je verder eigenlijk niks te doen en is de telefoon gebruiksklaar toch?
Verder lees ik hier dat sommige telefoons gerooted zijn en andere niet en dat sommige een locked bootloader hebben en anderen niet.
Ik vind het niet heel erg om zelf een andere rom erop te zetten, maar ik zie dat mensen problemen hebben met rooten en de bootloader en ik heb geen zin om daar dagen lang mee te kloten als dat niet lukt.
Bij ibuygou en gearbest bestellen de meesten hun telefoon geloof ik. Die hebben beide een europees en een chinees warenhuis. maakt het dan uit waar ik hem bestel i.v.m. de software die er op zit??
bij ibuygou staat er onder vermeld: "Warning: Please do not update the operating system automatically, or you are responsible for any risk." Een update kan toch niet zoveel risico met zich mee brengen?
Verder zie ik dat de telefoon ook goedkoper te krijgen is via aliexpress (link vanaf kimovil). Als ik de telefoon daar bestel zit er sowieso chinese software op?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen...
Is het zo dat er veschillende roms op kunnen zitten bij aanschaf? Een chinese rom, de global rom en de eu rom? En dat het verschilt waar je de telefoon besteld welke software erop zit? Stel er zit standaard een eu rom op, dan hoef je verder eigenlijk niks te doen en is de telefoon gebruiksklaar toch?
Verder lees ik hier dat sommige telefoons gerooted zijn en andere niet en dat sommige een locked bootloader hebben en anderen niet.
Ik vind het niet heel erg om zelf een andere rom erop te zetten, maar ik zie dat mensen problemen hebben met rooten en de bootloader en ik heb geen zin om daar dagen lang mee te kloten als dat niet lukt.
Bij ibuygou en gearbest bestellen de meesten hun telefoon geloof ik. Die hebben beide een europees en een chinees warenhuis. maakt het dan uit waar ik hem bestel i.v.m. de software die er op zit??
bij ibuygou staat er onder vermeld: "Warning: Please do not update the operating system automatically, or you are responsible for any risk." Een update kan toch niet zoveel risico met zich mee brengen?
Verder zie ik dat de telefoon ook goedkoper te krijgen is via aliexpress (link vanaf kimovil). Als ik de telefoon daar bestel zit er sowieso chinese software op?
Sinds een week heb ik een Mi4c in huis die ik via aliexpress heb gekocht. Doordat ik vroeg om een 'sealed package' heeft de verkoper er niet zijn eigen rom (met bloatware) op gezet. Met de standaard rom kun je gewoon kiezen of je Chinees of Engels wilt. Ook stond de nieuwste MIUI er niet op, en was de telefoon dus niet bootlocked. Hierdoor heb ik er meteen een custom rom op kunnen zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:14:
Sindsdien is het genieten geblazen. Top telefoon.
Verwijderd
Bedankt voor je tip. Ik heb m nu ook besteld bij Aliexpress met de vermelding: 'sealed package'. Dus als ik 'm binnen heb moet ik eerst de chinese dev. rom erop zetten en vervolgens de xiaomi eu rom?? Moet ik m nog rooten en twrp er op zetten?
Dev rom locked bootloader volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:41:
Bedankt voor je tip. Ik heb m nu ook besteld bij Aliexpress met de vermelding: 'sealed package'. Dus als ik 'm binnen heb moet ik eerst de chinese dev. rom erop zetten en vervolgens de xiaomi eu rom?? Moet ik m nog rooten en twrp er op zetten?
Ik zou gwn via adb twrp flashen en dan de eu rom flashen via twrp
Het staat allemaal in dit draadje heur, dus gewoon even doorlezen zou ik zeggen.
Voordat je begint met flashen eerst uitzoeken welke versie je hebt gekregen en of deze wel of niet een locked bootloader heeft. Van daaruit de stappen volgen en het is appeltje eitje.
Voordat je begint met flashen eerst uitzoeken welke versie je hebt gekregen en of deze wel of niet een locked bootloader heeft. Van daaruit de stappen volgen en het is appeltje eitje.
na vele pogingen heb ik de verificatiecode van de bootloader gekregen via deze site: http://receive-sms-online.com/r/+79651665208.php mochten anderen hiermee problemen hebben probeer deze website.
[ Voor 17% gewijzigd door vlam12 op 09-04-2016 19:41 ]
Een paar dagen geleden maar een CM13 op mijn mi4 gezet inplaats van Miui,
In het begin was ik behoorlijk ontevreden over de accu, maar met wat aanpassingen d.m.v. greenify en de ingebouwde wakelock blocker(heb alarm wakelock uitgezet:S). En nu is mijn batterij echt supergoed.
Heb hem vannacht bewust niet achter de lader gedaan Ik ging naar bed met 75% en werd vanochtend wakker met 75%.
Dus denk dat ik maar even bij CM13 blijf:)
En een donker Thema heeft op de MI4 toch niet veel nut qua accuduur? aangezien deze een lcd display heeft.
In het begin was ik behoorlijk ontevreden over de accu, maar met wat aanpassingen d.m.v. greenify en de ingebouwde wakelock blocker(heb alarm wakelock uitgezet:S). En nu is mijn batterij echt supergoed.
Heb hem vannacht bewust niet achter de lader gedaan Ik ging naar bed met 75% en werd vanochtend wakker met 75%.
Dus denk dat ik maar even bij CM13 blijf:)
En een donker Thema heeft op de MI4 toch niet veel nut qua accuduur? aangezien deze een lcd display heeft.
Mijn Mi4c daar kan ik ruim 1 dag mee qua accu. Hij gaat echt heel snel en heel veel bijzonders doe ik er niet mee. Lijkt wel alsof het met elke weekly release sneller gaat. Dus wellicht in de nabije toekomst eens een goede backup maken en dan CM13 proberen.
@Ruudox, welke CM13 gebruik jij? Team Superluminal?
Ik gebruik op dit moment Beanstalk.Lord_Dain schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:05:
Weet iemand het verschil tussen deze mi4c's?
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_241904.html?wid=3
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_266639.html?wid=3
Ja, de prijsdumbledore schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:20:
Weet iemand het verschil tussen deze mi4c's?
Het is excact hetzelfde toestel. Er zijn maar 2 varianten, nl. de 2GB/16GB en de 3GB/32GB.
Ik denk dat het een 'foutje' is van Gearbest.
Dat, of ze hebben twee varianten 'metal grey'. Hoe dan ook, mijn variant ligt inmiddels in Londen te wachten tot hij hier heen mag komen. Ik ben benieuwd. Na twee jaar met een Oneplus One wil ik nu toch weer een maatje kleiner proberen. En voor dat geld is dit een mooie manier om dat uit te proberen en om ook qua performance een klein stapje voorwaarts te maken.barbarian schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:16:
[...]
Ja, de prijs![]()
Het is excact hetzelfde toestel. Er zijn maar 2 varianten, nl. de 2GB/16GB en de 3GB/32GB.
Ik denk dat het een 'foutje' is van Gearbest.
Mocht het bevallen, zo'n 5 inch, dan mogelijk volgend jaar een Mi6.
Ik had dinsdag een mi4c gekocht bij gearbest, heb al wel een t&t code ontvangen maar het pakket is nog *onvindbaar*. Nu hopen dat hij niet buigt als de mi3, dat toestel was voor mij een afgang qua buigzaamheid.
Ik heb denk ik nu wel elk mogelijke telefoonnummer van http://receivefreesms.com/ geprobeerd en echt geen enkel nummer werkt om een sms te krijgen, het enige wat ik te zien krijg is failed failed failed.... Hoe is het jullie wel gelukt om een sms te krijgen voor het unlocken?
Ik heb nu de M4C van een medetweajer overgenomen. Ik heb alleen twee punten.
1. Er is een hoesje omheen gedragen maar de zijkant is wat rood uitgeslagen. Ik wil kijken of ik dit schoon kan maken maar voorzichtig met wat gewone zeep werkt niet. Iemand enig idee?
2. Ik heb nu de Google search bar boven op mijn homescreen staan maar ik krijg alleen maar Chinese resultaten middels een Chinese zoekengine. Hoe kan ik dit aanpassen? Op XDA kan ik hier geen beschrijving van vinden.
1. Er is een hoesje omheen gedragen maar de zijkant is wat rood uitgeslagen. Ik wil kijken of ik dit schoon kan maken maar voorzichtig met wat gewone zeep werkt niet. Iemand enig idee?
2. Ik heb nu de Google search bar boven op mijn homescreen staan maar ik krijg alleen maar Chinese resultaten middels een Chinese zoekengine. Hoe kan ik dit aanpassen? Op XDA kan ik hier geen beschrijving van vinden.
Wellicht helpt schoonmaakalcohol wel om de uitslag te verwijderen.soskes schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:15:
Je moet hem even rooten en vervolgens de 'Zoeken'-app bevriezen (het is een systeemapp, dus ik heb hem niet verwijderd). Dit kan bijvoorbeeld via:soskes schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:15:
Google Play: Disable Application [ROOT]
Als je nu op de search bar klikt, opent hij de versie van Google.
Ik heb mijn MI4c vandaag morgen ontvangen, google play store was al geinstalleerd en hij stond al in het Nederlands. Nu nog achterhalen of mijn bootloader geblokkeerd is en dan kunnen we aan de slag
Werkt niet heel goed, bij het klikken op de search bar crasht ie gewoon naar de launcherGuitarJJ schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:22:
[...]
Je moet hem even rooten en vervolgens de 'Zoeken'-app bevriezen (het is een systeemapp, dus ik heb hem niet verwijderd). Dit kan bijvoorbeeld via:
Google Play: Disable Application [ROOT]
Als je nu op de search bar klikt, opent hij de versie van Google.
Wellicht moet je de Google-app nog even installeren.Lord_Dain schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:41:
[...]
Werkt niet heel goed, bij het klikken op de search bar crasht ie gewoon naar de launcher
Gebruik deze methode enkele maanden en het werkt perfect!
Is er iemand die wel snapt hoe het precies zit met de ROMs voor de Mi4c. Ik kom er geen wijs uit, ik heb de mijne nu een paar dagen met een Miui 77.0.4.0 versie. Dat zal ongetwijfeld een recente versie zijn, maar het lukt me niet om deze te rooten.
Voor zover ik begrijp is er geen officiele global ROM voor dit toestel, maar toch is Nederlands gewoon instelbaar. Heb ik dan een onofficiele ROM? Welke gebruiken jullie (Nederlands is een pré).
Ik heb wel wat ervaring met Rooten van Samsungs, maar weet even niet zo goed hoe ik het met deze het beste aan kan pakken.
Voor zover ik begrijp is er geen officiele global ROM voor dit toestel, maar toch is Nederlands gewoon instelbaar. Heb ik dan een onofficiele ROM? Welke gebruiken jullie (Nederlands is een pré).
Ik heb wel wat ervaring met Rooten van Samsungs, maar weet even niet zo goed hoe ik het met deze het beste aan kan pakken.
@ hoppa: We hebben dezelfde versie. Toevallig bij hkgoldway gekocht ? Bij mij stond er bij de aankoop al bij dat hij niet OTA geupdate kon worden wat ik vrij vreemd vond maar heb nog niet geprobeerd te updaten.
Ik zoek eigenlijk ook naar een manier om een "global" versie er op te zetten. In mijn rom zitten nog veel dingen in het engels en zo nu en dan wat chinees. Heb wel al het een en ander gevonden:
wouters84 in "[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie"
maar moet er zelf nog werk van maken om het uit te voeren. Ik wil namelijk wel graag MIUI blijven gebruiken omdat de hele familie hier Xiaomi telefoons heeft.
Ik houd het hier dus in de gaten om te zien of iemand andere tips heeft voor jou of dat je mij toevallig voor bent. Stuur anders gerust een PM zodat we samen uit kunnen zoeken wat de beste volgorde voor ons is met deze rom.
Ik zoek eigenlijk ook naar een manier om een "global" versie er op te zetten. In mijn rom zitten nog veel dingen in het engels en zo nu en dan wat chinees. Heb wel al het een en ander gevonden:
wouters84 in "[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie"
maar moet er zelf nog werk van maken om het uit te voeren. Ik wil namelijk wel graag MIUI blijven gebruiken omdat de hele familie hier Xiaomi telefoons heeft.
Ik houd het hier dus in de gaten om te zien of iemand andere tips heeft voor jou of dat je mij toevallig voor bent. Stuur anders gerust een PM zodat we samen uit kunnen zoeken wat de beste volgorde voor ons is met deze rom.
Na wat geklungel kom ik inmiddels niet meer in de MI-recovery. Elke keer als ik opstart met volume+/power, krijg ik een tekening van mijn telefoon en een usb-kabeltje. Op dit scherm blijft hij vervolgens hangen. Geen idee wat het is en Google geeft ook niet bepaald een oplossing.... Iemand die dit kent?
Kan je wel in fastboot terecht komen (volume down+power)?
Krijg je dat scherm met of zonder USB kabel plugged in?
Krijg je dat scherm met of zonder USB kabel plugged in?
[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 27-04-2016 20:35 ]
http://forum.xda-develope...-bl-verification-t3336779
Ik ben er al uit via deze truc. Helemaal geweldig, bootloader ook meteen geunlocked en TWRP draaiende. Allemaal zonder fiat van Xiaomi. Ik weet niet of deze methode hier al bekend was, maar hij werkt als een zonnetje.
Inmiddels al op de laatste versie van sMiui.
Thnx voor het meedenken Lord. Ik kreeg dat scherm trouwens met of zonder ingeplugde usb-kabel, afhankelijk van of hij daadwerkelijk ingeplugged was.
Ik ben er al uit via deze truc. Helemaal geweldig, bootloader ook meteen geunlocked en TWRP draaiende. Allemaal zonder fiat van Xiaomi. Ik weet niet of deze methode hier al bekend was, maar hij werkt als een zonnetje.
Inmiddels al op de laatste versie van sMiui.
Thnx voor het meedenken Lord. Ik kreeg dat scherm trouwens met of zonder ingeplugde usb-kabel, afhankelijk van of hij daadwerkelijk ingeplugged was.
[ Voor 17% gewijzigd door Hoppa! op 27-04-2016 21:51 ]
Ah nice, ja als je nog in fastboot kan, is er meestal nog wel iets te redden. Bedankt voor de tip ook!
Ik ken sMiui niet, maar is dat een uitgeklede versie van MIUI?
SMiui:Lord_Dain schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:50:
Ah nice, ja als je nog in fastboot kan, is er meestal nog wel iets te redden. Bedankt voor de tip ook!
http://smiui.net/wp/
Hij is gebaseerd op de weekly-updates van Xiaomi, maar voegt een aantal zaken toe. Je kunt zelf op de website een ROM genereren met de toevoegingen die voor jou interessant zijn. Het was voor mij even een probeersel om te kijken of het lukte om een custom te flashen zonder mijn TWRP te verliezen. En het ging goed.
Beste alle,
via en.miui.com heb ik de CM13 gedownload voor MI4.
Echter krijg ik telkens een error7 in TWRP3.0.2.0 wordt er gek van kan het maar niet installeren.
Iemand nog tips voor me?
Echter krijg ik telkens een error7 in TWRP3.0.2.0 wordt er gek van kan het maar niet installeren.
Iemand nog tips voor me?

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 28-04-2016 18:41 ]
Iemand een idee hoe het volgende op te lossen? Dit is een willekeurige app, maar lukt bij geen enkele. Alle apps staan vanuit een backup op de telefoon.
Ik heb zojuist nieuwe ROM erop gezet, 6.4.21

how do i print screen
Blijkt dat mijn gmail account verwijderen en weer toevoegen de oplossing is...
Ik heb zojuist nieuwe ROM erop gezet, 6.4.21

how do i print screen
Blijkt dat mijn gmail account verwijderen en weer toevoegen de oplossing is...
[ Voor 36% gewijzigd door brukskeluuk op 29-04-2016 20:36 ]
Ik kan me ook iets herinneren dat ik deze fout heb gehad.theduke1989 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:08:
Beste alle,
Iemand nog tips voor me?
[afbeelding]
Heb je de 2 partities al samengevoegd? Dit kan door het flashen van de miui MM rom en daarna weer de cm13 rom.
is een play store fout volgens mij.... Heb laatst hetzelfde gehad. Google heeft een hele rits van mogelijke oplossingen. Bij mij werkten ze allemaal niet en ik heb uiteindelijk de telefoon opnieuw geflashed.
Cm13 draait Super stabiel op mijn mi4. Echt aan te raden.
Prima bluetooth vooral in de auto werkt snel
SmartPhone draait sneller
Geen fc's
Stock
Foto's maken gaat goed.
Gapps werkt perfect.
Kortom prima.
EDIT: whatsapp-web werkt een beetje vaag! Telkens moet ik opnieuw connecten
echt raar. met de MIUI had ik dit niet.
Geen fc's
Stock
Foto's maken gaat goed.
Gapps werkt perfect.
Kortom prima.
EDIT: whatsapp-web werkt een beetje vaag! Telkens moet ik opnieuw connecten
[ Voor 79% gewijzigd door theduke1989 op 29-04-2016 18:23 ]
Hoe heb je dat installatie probleem opgelost overigens?theduke1989 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:16:
Cm13 draait Super stabiel op mijn mi4. Echt aan te raden.
Geen fc's
Stock
Foto's maken gaat goed.
Gapps werkt perfect.
Kortom prima.
EDIT: whatsapp-web werkt een beetje vaag! Telkens moet ik opnieuw connectenecht raar. met de MIUI had ik dit niet.
Eerst een factory reset doen en dan meteen installeren. Wel natuurlijk van te voren de CM13 rom erop zetten en dan in TWRP alles doen.Lord_Dain schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:42:
[...]
Hoe heb je dat installatie probleem opgelost overigens?
Ik lees hier vrij weinig over CM op de Mi4C. Gebruiken jullie allemaal een versie van MIUI in welke vorm dan ook?
Ik heb nu een Redmi 2 Prime op CM13 dat soepel draait, maar het begint weer te jeuken. Daarnaast wordt de telefoon van de vriendin langzaam rot dus wil een Mi4C erbij halen en kijken of ik daar aan kan wennen (wil goed 1 handed use hebben en ben bang dat 5" net te groot is).
Twijfel wel nog een beetje tussen de 2/16GB en 3/32GB versie. De eerste is al rond de €130,- te koop waar de upgrade een 50 euro meer kost; €180,-. Als er een SD card slot in zat ging ik voor de 2/16GB versie. Nog dingen die doorslaggevend zijn?
Ik heb nu een Redmi 2 Prime op CM13 dat soepel draait, maar het begint weer te jeuken. Daarnaast wordt de telefoon van de vriendin langzaam rot dus wil een Mi4C erbij halen en kijken of ik daar aan kan wennen (wil goed 1 handed use hebben en ben bang dat 5" net te groot is).
Twijfel wel nog een beetje tussen de 2/16GB en 3/32GB versie. De eerste is al rond de €130,- te koop waar de upgrade een 50 euro meer kost; €180,-. Als er een SD card slot in zat ging ik voor de 2/16GB versie. Nog dingen die doorslaggevend zijn?
Persoonlijk kijk ik al even (paar maandjes) rond naar een stabiele CM13 voor de Mi4c en eerlijk gezegd durf ik het nog niet echt aan. Er zijn ook maar 2 grote projecten volgens mij die een CM13 ontwikkelen en op de fora zie je toch wel flink wat posts over bugs enzo.
De weekly MIUI dev rom daarentegen komt nog netjes elke week, maar voegt niet heel veel toe. Ik las wel dat MIUI v8 er aan zit te komen, volgens mij ook voor de Mi4c.
De weekly MIUI dev rom daarentegen komt nog netjes elke week, maar voegt niet heel veel toe. Ik las wel dat MIUI v8 er aan zit te komen, volgens mij ook voor de Mi4c.
Ik gebruik nu een paar dagen sMiui op mijn Mi4c, wat feitelijk gewoon Miui is. Heb daarvoor 2 jaar CM gedraaid op een Oneplus. Ik ben er nu aan gewend, na veel geklungel met app permissies omdat ik veel pushberichten niet goed ontving. Ook de samenwerking met mijn Pebble was mwaamwaa.
Ben ook nog wel benieuwd of MIUI 8 met leuke nieuwtjes komt. Releasedate is in ieder geval 10 mei.
Tja dat gedoe met de push berichten is als je eenmaal weet waar t verstopt zit, best goed te doen 
MIUI is in ieder geval wel heerlijk uitgebreid, iets wat ik al gauw mis bij andere merken en pure android.
MIUI is in ieder geval wel heerlijk uitgebreid, iets wat ik al gauw mis bij andere merken en pure android.
Ik blijf met Miui 7 varianten toch echt grote problemen houden met push-notificaties die niet doorkomen naar mijn Pebble Time. Ook het verversen van third party widgets gaat niet stabiel. Ik kan er vooralsnog niet op vertrouwen en dat vind ik reuze jammer. Ik denk er dan ook over om naar een oudere versie toe te flashen en als het dan niet verbetert, om toch maar CM13 er op te vlammen.
Welke CM13 gebruiken jullie? Die van Team Superluminal?
Welke CM13 gebruiken jullie? Die van Team Superluminal?
[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 03-05-2016 15:16 ]
Ik heb een probleem waar jullie vast en zeker mee kunnen helpen 
Ik heb een Mi4C gekocht. Daar zat een bloated ROM op, dus ik heb de laatste xiaomi.eu ROM erop gezet. Sinds ik dat gedaan heb wil de telefoon niet meer met mijn wifi netwerk verbinden. Zodra ik dat probeer, verdwijnt de SSID zelfs uit de lijst.
Met de originele ROM kon ik wel met mijn wifi netwerk verbinden en nu kan ik ook nog steeds met andere wifi netwerken verbinden. Ik heb het nu al geprobeerd met de laatste stable rom en ook de china rom, maar steeds hetzelfde probleem. (die china rom zelfs via miflash geinstalleerd).
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Edit: CM13 van team superluminal werkt wel naar behoren.. erg vreemd. Maar dan houdt ik die ROM er maar op..
Ik heb een Mi4C gekocht. Daar zat een bloated ROM op, dus ik heb de laatste xiaomi.eu ROM erop gezet. Sinds ik dat gedaan heb wil de telefoon niet meer met mijn wifi netwerk verbinden. Zodra ik dat probeer, verdwijnt de SSID zelfs uit de lijst.
Met de originele ROM kon ik wel met mijn wifi netwerk verbinden en nu kan ik ook nog steeds met andere wifi netwerken verbinden. Ik heb het nu al geprobeerd met de laatste stable rom en ook de china rom, maar steeds hetzelfde probleem. (die china rom zelfs via miflash geinstalleerd).
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Edit: CM13 van team superluminal werkt wel naar behoren.. erg vreemd. Maar dan houdt ik die ROM er maar op..
[ Voor 7% gewijzigd door svdhorst op 03-05-2016 19:52 ]
Er zitten wel eens bugs in de weeklies, maar ik heb eerder het idee dat je wellicht geen factory reset en cache leeg gooien hebt gedaan voor het flashen van de ROM? Dan krijg je dit soort vreemde zaken ook.
Ik heb geen factory reset gedaan, maar wel een full wipe in twrp. Bovendien heb ik zowel de laatste weekly als de laatste stable rom meerdere keren geflasht, beide telkens met hetzelfde probleem.
CM13 op dezelfde manier geflasht en daar geen probleem.
Overigens heb ik bij de Xiaomi.eu roms ook geprobeerd om de wifi verbinding met met thuisnetwerk met een static IP-adres in te stellen, maar ook dat hielp niet. Het vreemde is dat andere wifi netwerken wel prima werken..
CM13 op dezelfde manier geflasht en daar geen probleem.
Overigens heb ik bij de Xiaomi.eu roms ook geprobeerd om de wifi verbinding met met thuisnetwerk met een static IP-adres in te stellen, maar ook dat hielp niet. Het vreemde is dat andere wifi netwerken wel prima werken..
[ Voor 34% gewijzigd door svdhorst op 04-05-2016 08:54 ]
Ik heb sinds enige weken volgend probleem met mijn MI4 (64GB).
Nadat het scherm van de telefoon uit is gegaan krijg ik deze niet meer aan nadat ik rechts op de knop druk.
Ik zie de verlichting onder de knoppen onder wel aan gaan en een beetje backlight rond het scherm.
Soms krijg ik met prutsen het wel dat ik toegang krijg, maar vaak is het beeld (software matig) vervormd of geeft sneeuw op het scherm (gekleurd, soms helemaal of ten dele over het scherm). Soms is het beeld ook "gesplitst" waarbij 1 deel een beetje over het andere is verschoven.
Factory resets, meerdere roms van xiaomi.eu geprobeerd maar het blijft bestaan. Tevens een minimale hoeveelheid apps er op om zo een "rotte app" te vinden levert ook niks op.
Ik heb er een filmpje van gemaakt, die te vinden is hier
http://www.webhubmedia.com/phone/phone.mov (38MB .mov)
Iemand enig idee?
Nadat het scherm van de telefoon uit is gegaan krijg ik deze niet meer aan nadat ik rechts op de knop druk.
Ik zie de verlichting onder de knoppen onder wel aan gaan en een beetje backlight rond het scherm.
Soms krijg ik met prutsen het wel dat ik toegang krijg, maar vaak is het beeld (software matig) vervormd of geeft sneeuw op het scherm (gekleurd, soms helemaal of ten dele over het scherm). Soms is het beeld ook "gesplitst" waarbij 1 deel een beetje over het andere is verschoven.
Factory resets, meerdere roms van xiaomi.eu geprobeerd maar het blijft bestaan. Tevens een minimale hoeveelheid apps er op om zo een "rotte app" te vinden levert ook niks op.
Ik heb er een filmpje van gemaakt, die te vinden is hier
http://www.webhubmedia.com/phone/phone.mov (38MB .mov)
Iemand enig idee?
signature
Bizar! Bij het lezen van je verhaal dacht ik 'hardware probleem'. Bij het zien van je filmpje denk ik 'driver probleem'. Krijg je wel een normaal scherm als je opstart in recovery? Blijkbaar wel want je kan nog wel ROM's flashen, toch?
Gisteravond kreeg de telefoon er veel last van, ook in recovery (in tegenstelling tot eerder). Inmiddels krijg ik in recovery ook alleen chinese opties, maar dat kan komen door het "hard in recovery booten" (dus vanuit zwart scherm maar lang op de knoppenm duwen tot je in recovery komt).
Telefoon krijg ik sinds gisten niet meer van het zwarte scherm af.
Wel hierdoor wat verder gegoogled op zwart scherm, en uitgekomen bij "mi4 black screen bug"
Dit lijkt het meest op het issue dat ik heb. Dan zijn de gekleurde sneeuw / raar beeld nog niet geheel verklaard, maar een stapje dichter bij de oorzaak lijkt het wel.
Nu kijken of dit op garantie te gooien is (aliexpress) en anders zelf openschroeven.
Telefoon krijg ik sinds gisten niet meer van het zwarte scherm af.
Wel hierdoor wat verder gegoogled op zwart scherm, en uitgekomen bij "mi4 black screen bug"
Dit lijkt het meest op het issue dat ik heb. Dan zijn de gekleurde sneeuw / raar beeld nog niet geheel verklaard, maar een stapje dichter bij de oorzaak lijkt het wel.
Nu kijken of dit op garantie te gooien is (aliexpress) en anders zelf openschroeven.
signature
Ik zit te twijfel tussen de Mi5 en de Mi4S. Op zich heb ik genoeg aan de Mi4S was ik nu zie. NFC gebruik ik niet. Game ook niet op mijn mobiel. Maar wil er wel graag lang mee doen. Dus is de vraag of ik lang met de Mi4S kan doen? Minstens een jaar of 2 maar liever 3.
Voordeel voor de mi4s is dat hij al de xiaomi.eu rom heeft via ibuygou en ik daar geen verstand van heb dus de mi5 heeft dat weer niet...
Welke zouden jullie dan kopen?
Voordeel voor de mi4s is dat hij al de xiaomi.eu rom heeft via ibuygou en ik daar geen verstand van heb dus de mi5 heeft dat weer niet...
[ Voor 4% gewijzigd door stansfield op 10-05-2016 15:21 ]
Ik zou je keuze niet van het OS laten afhangen. Dit is echt wel goed te doen met de juiste handleiding. Beide gaan makkelijk 2/3 jaar mee dus ga echt kijken wat je hardwaretechnisch wil en wat voor grote belangrijk is. Dual sim etc. Hier staat een mooie vergelijkingstansfield schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:20:
Ik zit te twijfel tussen de Mi5 en de Mi4S. Op zich heb ik genoeg aan de Mi4S was ik nu zie. NFC gebruik ik niet. Game ook niet op mijn mobiel. Maar wil er wel graag lang mee doen. Dus is de vraag of ik lang met de Mi4S kan doen? Minstens een jaar of 2 maar liever 3.
[ Voor 8% gewijzigd door lekzzz op 10-05-2016 16:16 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Nee idd dat is ook maar een klein pluspuntje. Het gaat mij voornamelijk om de vraag hoe lang je er mee doet.lekzzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:14:
[...]
Ik zou je keuze niet van het OS laten afhangen. Dit is echt wel goed te doen met de juiste handleiding. Beide gaan makkelijk 2/3 jaar mee dus ga echt kijken wat je hardwaretechnisch wil en wat voor grote belangrijk is. Dual sim etc. Hier staat een mooie vergelijking
En is de 820 en super veel sneller dan de 808. NFC en dual sim gebruik ik niet.
Specificaties kloppen alleen niet... Nevermind, ik zit met de Mi4C in mijn gedachte...
Hoe lang je er mee doet is afhankelijk van hoe je de telefoon behandeld en wat je eisen zijn.stansfield schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:45:
[...]
Nee idd dat is ook maar een klein pluspuntje. Het gaat mij voornamelijk om de vraag hoe lang je er mee doet.
En is de 820 en super veel sneller dan de 808. NFC en dual sim gebruik ik niet.
Een 820 is een stuk sneller dan een 808 (antutu 120.000 vs 60.000). Maar hier zul je weinig van merken. Mijn Redmi 2 Prime op CM13 laat heel zelden lag zien en scoort maar 22.000.
[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 10-05-2016 23:35 ]
Als ik nu een nieuwe mobiel zou kopen zou ik voor het laatste model gaan, mits het nieuwere model wel de features heeft die ik wil. Inderdaad denk ik dan aan dual sim, juiste banden, e.d. Ik denk dat je wat langer updates gaat krijgen met een nieuwer model, als ik de weekly miui updates een beetje heb gevolgd dan zijn er het afgelopen jaar al een paar modellen waarvan de firmware niet meer geupdate wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 10-05-2016 21:18 ]
Ik ben altijd wel erg zuinig op mijn telefoon dus daar ligt het niet aan.Card Nox schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:18:
[...]
Specificaties kloppen alleen niet...
[...]
Hoe lang je er mee doet is afhankelijk van hoe je de telefoon behandeld en wat je eisen zijn.
Een 820 is een stuk sneller dan een 808 (antutu 120.000 vs 60.000). Maar hier zul je weinig van merken. Mijn Redmi 2 Prime op CM13 laat heel zelden lag zien en scoort maar 22.000.
Ga je dat verschil na een jaar of 2 wel merken? Dus dat de apps dan wel snel blijven op de 820 en niet meer zo snel op de 808?
Ze zijn beide tegelijk uitgekomen. Alleen is de ene wat meer mid range en de andere wat meer high end. Maar ik vind het prijsverschil van 465 USD voor de mi5 en 289 USD voor de mi4S zo groot. Terwijl ze beide dan 64 GB hebben. En voor zover ik kan zien is NFC en de 820 en 808 chip het grootste verschil. En nog QC 2.0 en QC 3.0. En een iets betere camera voor de mi5. Maar zijn die zaken dat verschil in prijs waard??Lord_Dain schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:17:
Als ik nu een nieuwe mobiel zou kopen zou ik voor het laatste model gaan, mits het nieuwere model wel de features heeft die ik wil. Inderdaad denk ik dan aan dual sim, juiste banden, e.d. Ik denk dat je wat langer updates gaat krijgen met een nieuwer model, als ik de weekly miui updates een beetje heb gevolgd dan zijn er het afgelopen jaar al een paar modellen waarvan de firmware niet meer geupdate wordt.
Ik verwacht het niet. Zoals ik al zei scoort mijn telefoon 1/3 van de Mi4S en daar draait alles goed op.stansfield schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:11:
[...]
Ga je dat verschil na een jaar of 2 wel merken? Dus dat de apps dan wel snel blijven op de 820 en niet meer zo snel op de 808?
Het kan zomaar zijn dat je 0,5 seconden langer moet wachten maar denk dat je er kwa gevoel weinig verschil tussen zult merken.
Voor mij persoonlijk niet. Ik speel zelfs met het idee de Mi4C aan te schaffen, kost nu slechts 130 euro (16gb). Enige voordeel van de Mi4S is extra GB opslag en SD card.stansfield schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:11:
Maar zijn die zaken dat verschil in prijs waard??
IMi5 vs Mi4S; k zou voor de Mi4S gaan, deze over een jaar te verkopen en het geld wat je nu bespaart bij te leggen en dan heb je weer een nieuwe top telefoon.
Ik weet niet of je wilt gaan rooten / custom ROM etc. Ik vind MIUI niets en wil stock Android draaien, voor mij is dat een belangrijk iets om op te letten.
[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 10-05-2016 23:52 ]
Ik verwacht het niet. Zoals ik al zei scoort mijn telefoon 1/3 van de Mi4S en daar draait alles goed op.Card Nox schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:40:
[...]
[...]
Voor mij persoonlijk niet. Ik speel zelfs met het idee de Mi4C aan te schaffen, kost nu slechts 130 euro (16gb). Enige voordeel van de Mi4S is extra GB opslag en SD card.
IMi5 vs Mi4S; k zou voor de Mi4S gaan, deze over een jaar te verkopen en het geld wat je nu bespaart bij te leggen en dan heb je weer een nieuwe top telefoon.
Ik weet niet of je wilt gaan rooten / custom ROM etc. Ik vind MIUI niets en wil stock Android draaien, voor mij is dat een belangrijk iets om op te letten.
Het kan zomaar zijn dat je 0,5 seconden langer moet wachten maar denk dat je er kwa gevoel weinig verschil tussen zult merken.
Nee idd. Heb nu een nokia lumia 920 van al bijna 3 jaar oud dus dat merk ik dan zeker niet.
Ben niet zo van het snel wisselen van telefoon met doorverkopen enz. Koop liever iets waar ik dan wat langer mee doe. Maar dat zou ook met de mi4s goed kunnen toch?
Nee daar heb ik helemaal geen verstand van. Bij Ibuygou kun je hem nu kopen met xiaomi.eu rom erop en die vind ik prima.
[ Voor 26% gewijzigd door stansfield op 11-05-2016 09:55 ]
Waarom de Mi4S en niet de Mi4C ?
Ik denk dat ik een beetje een soort gebruiker ben zoals jij. Prettig als de telefoon een beetje opschiet maar we hoeven niet het onderste uit de kan, rooten etc. zal allemaal wel. Niet echt interessant want een telefoon is vooral om te bellen en wat te appen en zo nu en dan een foto maken. Ik doe dus ook twee dagen met een volle batterij waarbij wifi de hele dag aan staat. Ik bekijk telefoons dus vanuit dat perspectief.
Ga je kiezen tussen de 4S of de 5 dan is het voornaamste verschil inderdaad snelheid. Ik heb een Mi4C en die is mij meer dan snel genoeg. Ja, soms duurt het een halve seconde voordat een programma in het scherm staat... laat het een seconde zijn.... Zelf had ik hiervoor een Mi2s en daarna een Redmi 2 (beiden 2GB / 16GB) en ik vond die al snel genoeg en ja, je merkt zeker verschil maar aangezien ik echt niet de hele dag bezig ben met mijn telefoon heb ik daar dus ook amper (lees geen op een incident na wat volgens mij elk stuk software wel eens heeft) last van.
Als ik de C, S en 5 met elkaar vergelijk, dan vind ik vooral het design van de 5 mooier (en daarna de S en als laatste de C) maar voor mijn gevoel is de rest van de specificaties, ontloopt het elkaar allemaal niet zo. (op de snelheid van de 5 na dan)
Ja, maar de S heeft een extra SD uitbreiding ! Ja... tegen de tijd dat mijn 16GB versie een beetje vol begint te raken, dan ruim ik wel wat rommel op (vooral uit de chat apps) en verplaats ik foto's naar mijn PC. Dat moet ik met de 16GB dus eens in het half jaar doen op de manier waarop ik mijn telefoon gebruik. (eigenlijk, hoef ik dat nog minder vaak te doen, heb het op mijn Mi2S en Redmi hooguit 1 keertje gedaan... )
Camera van de S zal net weer wat mooier zijn als de camera van de C en die van de 5 net weer wat mooier dan die van de S. Tja... ontevreden ben ik niet met mijn C, heb geen klachten. (duidelijk een stuk beter dan de Mi2S en de Redmi) Doet het best al heel netjes.... Erg veel extra had ik daar dus niet voor over....
4G vind ik wel een belangrijk verschil. De S ondersteunt meer banden.... maar mijn telefoon provider... ondersteunt geen 4G.... en voor mij is 3G al meer dan prima... Ik ben namelijk zo'n gebruiker die een heel goedkoop abonnementje heeft....
Het mag duidelijk zijn, mijn keuze zou dus zijn de 4C en dan ook nog eens de 16GB versie. Die is momenteel al te koop voor 125 euro... (zie kimovil.com voor de beste prijzen) Dat is dan wel zonder EU rom maar dat is zelf wel te doen met behulp van de handleidingen die te vinden zijn. (overigens draai ik nog steeds niet met de EU rom, de rom die ik heb kon gewoon naar Nederlandse taal dus heb ik de moeite nog niet genomen om te upgraden)
Moet ik toch kiezen tussen de S en de 5, dan denk ik dat ik toch voor de S met 32GB zou gaan. Het prijsverschil (op Kimovil.com) is dan slechts 75 euro. Snellere telefoon en de net even betere camera zouden voor mij, als ik toch tussen de 225 en 300 uit ga geven, de doorslag geven. Die 75 euro vind ik dan nog wel te overzien.
Maar mijn advies zou nu dus zijn een 4C voor slechts 125 euro. Is naar mijn idee wel een hele knappe prijs. (daar had ik hem overigens ook vandaan... alleen helaas toen nog voor een iets hogere prijs
)
Ik denk dat ik een beetje een soort gebruiker ben zoals jij. Prettig als de telefoon een beetje opschiet maar we hoeven niet het onderste uit de kan, rooten etc. zal allemaal wel. Niet echt interessant want een telefoon is vooral om te bellen en wat te appen en zo nu en dan een foto maken. Ik doe dus ook twee dagen met een volle batterij waarbij wifi de hele dag aan staat. Ik bekijk telefoons dus vanuit dat perspectief.
Ga je kiezen tussen de 4S of de 5 dan is het voornaamste verschil inderdaad snelheid. Ik heb een Mi4C en die is mij meer dan snel genoeg. Ja, soms duurt het een halve seconde voordat een programma in het scherm staat... laat het een seconde zijn.... Zelf had ik hiervoor een Mi2s en daarna een Redmi 2 (beiden 2GB / 16GB) en ik vond die al snel genoeg en ja, je merkt zeker verschil maar aangezien ik echt niet de hele dag bezig ben met mijn telefoon heb ik daar dus ook amper (lees geen op een incident na wat volgens mij elk stuk software wel eens heeft) last van.
Als ik de C, S en 5 met elkaar vergelijk, dan vind ik vooral het design van de 5 mooier (en daarna de S en als laatste de C) maar voor mijn gevoel is de rest van de specificaties, ontloopt het elkaar allemaal niet zo. (op de snelheid van de 5 na dan)
Ja, maar de S heeft een extra SD uitbreiding ! Ja... tegen de tijd dat mijn 16GB versie een beetje vol begint te raken, dan ruim ik wel wat rommel op (vooral uit de chat apps) en verplaats ik foto's naar mijn PC. Dat moet ik met de 16GB dus eens in het half jaar doen op de manier waarop ik mijn telefoon gebruik. (eigenlijk, hoef ik dat nog minder vaak te doen, heb het op mijn Mi2S en Redmi hooguit 1 keertje gedaan... )
Camera van de S zal net weer wat mooier zijn als de camera van de C en die van de 5 net weer wat mooier dan die van de S. Tja... ontevreden ben ik niet met mijn C, heb geen klachten. (duidelijk een stuk beter dan de Mi2S en de Redmi) Doet het best al heel netjes.... Erg veel extra had ik daar dus niet voor over....
4G vind ik wel een belangrijk verschil. De S ondersteunt meer banden.... maar mijn telefoon provider... ondersteunt geen 4G.... en voor mij is 3G al meer dan prima... Ik ben namelijk zo'n gebruiker die een heel goedkoop abonnementje heeft....
Het mag duidelijk zijn, mijn keuze zou dus zijn de 4C en dan ook nog eens de 16GB versie. Die is momenteel al te koop voor 125 euro... (zie kimovil.com voor de beste prijzen) Dat is dan wel zonder EU rom maar dat is zelf wel te doen met behulp van de handleidingen die te vinden zijn. (overigens draai ik nog steeds niet met de EU rom, de rom die ik heb kon gewoon naar Nederlandse taal dus heb ik de moeite nog niet genomen om te upgraden)
Moet ik toch kiezen tussen de S en de 5, dan denk ik dat ik toch voor de S met 32GB zou gaan. Het prijsverschil (op Kimovil.com) is dan slechts 75 euro. Snellere telefoon en de net even betere camera zouden voor mij, als ik toch tussen de 225 en 300 uit ga geven, de doorslag geven. Die 75 euro vind ik dan nog wel te overzien.
Maar mijn advies zou nu dus zijn een 4C voor slechts 125 euro. Is naar mijn idee wel een hele knappe prijs. (daar had ik hem overigens ook vandaan... alleen helaas toen nog voor een iets hogere prijs
Ik denk toch dat ik een iets intensievere gebruiker ben dan jij. Maar denk dat ik toch voor de mi4S ga. Beetje de middenweg.
Ik weet niet of het aan de EU rom ligt, maar met de standaard developers Rom kon ik 63000punten halen in de Antutu benchmark, nu met de EU rom maar 55000... Voor de rest zoals iedereen dat al schrijft is het een heerlijk toestel wat stevig aanvoelt en snel is.
Heb AnTuTu al een tijdje niet meer gedraaid, maar in maart kwam er met de EU rom (weekly) nog een score van 68.140 uit.m10000 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:13:
Ik weet niet of het aan de EU rom ligt, maar met de standaard developers Rom kon ik 63000punten halen in de Antutu benchmark, nu met de EU rom maar 55000... Voor de rest zoals iedereen dat al schrijft is het een heerlijk toestel wat stevig aanvoelt en snel is.
Hier 64.500, 2 weken geleden, 6.4.14beta (weekly dev)
Ik las dat Ibuygou de xiaomi mi4S standaard met xiaomi.eu rom verstuurd? Is dat alleen via eu direct of ook gewoon als je hem uit china laat komen. If not, hoelang duurt het om een unlockcode te krijgen? Volgende maand het vakantie geld maar eens spenderen:)
Ik heb ze even gemaild want ik wil deze ook gaan kopen. Vanuit china met xiaomi.eu rom en ze geven aan dat dit bij elke mi4s zo is. Dus ook die uit China.timmert26 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:30:
Ik las dat Ibuygou de xiaomi mi4S standaard met xiaomi.eu rom verstuurd? Is dat alleen via eu direct of ook gewoon als je hem uit china laat komen. If not, hoelang duurt het om een unlockcode te krijgen? Volgende maand het vakantie geld maar eens spenderen:)
Dat is wel heel handig, scheelt zelf het werk doen! Bedankt
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken