Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
timmert26 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:26:
Dat is wel heel handig, scheelt zelf het werk doen! Bedankt :)
Precies. Of het zelf helemaal uitzoeken. Ik heb de mi4s gisteravond besteld. Hopelijk is hij er snel..
Nu nog even een mooi dun hoesje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
timmert26 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:30:
Ik las dat Ibuygou de xiaomi mi4S standaard met xiaomi.eu rom verstuurd? Is dat alleen via eu direct of ook gewoon als je hem uit china laat komen. If not, hoelang duurt het om een unlockcode te krijgen? Volgende maand het vakantie geld maar eens spenderen:)
Ook zonder unlockcode kun je gewoon je toestel unlocken. Op XDA kun je dat allemaal terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Nou ook ik heb de mi4S besteld, ben erg benieuwd! Als het goed is zou die standaard dus met xiaomi.eu rom moeten komen. Incl insurance voor DHL en import en btw heffing verzekering was het met de huidige mastercard rate 297 euro!

[ Voor 64% gewijzigd door timmert26 op 17-05-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarmfase2
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11-2021
Denk erover de Mi4s te bestellen bij ibuygou. Iemand toevallig nog een coupon code gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44
Twee Mi4C's binnen voor familie, een grijze en een witte. De grijze ziet er toch wel erg slick uit!

Het unlockproces was echt appeltje eitje m.b.v. deze howto: http://forum.xda-develope...-bl-verification-t3336779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

@hansieb112

Thanks voor de info. Er staan daar diverse stappen waarvan de schrijver zoiets heeft van "waarschijnlijk niet nodig". Heb jij die ook overgeslagen of toch uitgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Al een tijd geeft mijn telefoon aan dat er geen update is. Hij zit vast op 5.12.11(MIUI7).
Nu zag ik dat er al een 6.x.x beschikbaar is alleen het spoor is mij bijster hoe ik nu moet updaten.

Ik probeer een lokale backup te maken op de PC maar ik zie dat hij heel veel bestanden overslaat als ik ze kopieer.

Iemand enig idee hoe ik de(fastboot?) update uitvoer zonder data te verliezen?

Beter gezegd: gezien 5.12.11 niet verder wil updaten, wat is de volgende rom die ik kan flashen op een Mi4?

[ Voor 13% gewijzigd door LED-Maniak op 19-05-2016 16:32 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Wat bedoel je met hij 'wil' niet updaten? Krijg je een foutmelding ofzo? Welke ROM gebruik je? Ik neem even aan dat je de MIUI monthly stable of weekly dev ROM gebruikt. In dat geval zou ik in stappen van een maand de firmware updaten, door ze naar je telefoon te downloaden en op te starten met een custom recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
hansieb112 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:21:
Twee Mi4C's binnen voor familie, een grijze en een witte. De grijze ziet er toch wel erg slick uit!

Het unlockproces was echt appeltje eitje m.b.v. deze howto: http://forum.xda-develope...-bl-verification-t3336779
Top info inderdaad. Wat heb je nou betaald voor die Mi4C's? Denk erover mijn vriendin te verlossen van haar trage Windows phone waar je al bijna geen apps op kan installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44
bck schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:10:
@hansieb112

Thanks voor de info. Er staan daar diverse stappen waarvan de schrijver zoiets heeft van "waarschijnlijk niet nodig". Heb jij die ook overgeslagen of toch uitgevoerd ?
Ik heb deze stappen gevolgd:

1. Op de Mi4C de 6.1.21 versie gedownload.
2. Via de updater app de rom geflasht.
3. Opnieuw laten opstarten.
4. Daarna in fastboot modus gezet (Power + Vol Down)
5. Met fastboot het commando fastboot oem edl uitgevoerd
6. Via Miflash de 6.1.7 rom flashen.
7. Wachten tot de Mi4C opnieuw is opgestart en klaar is.
8. Rebooten in fastboot.
9. Via fastboot het commando invoerenfastboot oem unlock (zou dan OK moeten weergeven).
10. Daarna TWRP flashen met fastboot flash recovery <twrp>.img.
11. De laatste Xiaomi.eu Libra rom downloaden en installeren via TWRP.

@Lord_dain

Via Aliexpress met seller Hong Kong Goldway en seller Eternal Team. De grijze was niet op voorraad bij Goldway en heb deze toen maar besteld bij Eternal Team. Per stuk voor 141,00 euro (zijn nu 130,00 en 135,00 bij Goldway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

@hansieb112 Dank je voor de update. Ik ga het van de week ook eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ga tijdens de zomer vakantie een spaanse sim in mijn phone gebruiken.

Dus ik was zojuist al vast dingen aan het testen en bij het insteken van de spaanse sim in het 2e slot begon de Mi software te zeuren over een onbekende sim kaart. Al met al zal het wel, ik koos ervoor om de melding weg te klikken (het bericht dat er bij je op aandringt om op Mi account in te loggen) en vervolgens kreeg ik een bericht, nieuwe nummer geregistreerd in je Mi account.

Vervolgens zie ik dat MIUI een sms heeft verstuurd naar een nummer in de UK. Als je dit op google intypte blijkt dat een sms te zijn van de Mi account locator service op het toestel naar dat nummer, voor het geval het toestel kwijt raakt bv. Er wordt dan een sms gestuurd aan dat nummer met gegevens over de locatie van je toestel (en mss wel meer).

Nou is het op zich geen probleem maar het staat nergens vermeld op je telefoon en je zal maar net dikke kosten aan je broek krijgen omdat je buiten je bundel gaat. Beetje vaag dit!

YouTube: 00447786209730 | BEWARE OF MIUI LOCATE DEVICE SERVICE!

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 21-05-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Lord_Dain schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:57:
Wat bedoel je met hij 'wil' niet updaten? Krijg je een foutmelding ofzo? Welke ROM gebruik je? Ik neem even aan dat je de MIUI monthly stable of weekly dev ROM gebruikt. In dat geval zou ik in stappen van een maand de firmware updaten, door ze naar je telefoon te downloaden en op te starten met een custom recovery.
Nee, hij gaf aan dat er geen updates meer zijn.

Nieuwe rom gedownload.. Flashen in recovery ging blijkbaar fout want de telefoon start niet meer door.
Nu flashboot geprobeerd.. de windows driver wil niet meewerken, ik krijg constant "code 10" voorgeschoteld.

Iemand enig idee? ;(

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:13

two

LED-Maniak schreef op zondag 22 mei 2016 @ 03:22:
[...]

Nee, hij gaf aan dat er geen updates meer zijn.

Nieuwe rom gedownload.. Flashen in recovery ging blijkbaar fout want de telefoon start niet meer door.
Nu flashboot geprobeerd.. de windows driver wil niet meewerken, ik krijg constant "code 10" voorgeschoteld.

Iemand enig idee? ;(
In fastboot opstarten, en vervolgens flashen geprobeerd?

Anders zou je ook de tel in download mode kunnen zetten en dan met MiFlash een rom erop kunnen zetten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zoals ik zeg: flashboot geprobeerd maar bij installatie van de drivers gaat het al fout.
In device manager zegt hij "code 10".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

LED-Maniak schreef op zondag 22 mei 2016 @ 03:28:
Zoals ik zeg: flashboot geprobeerd maar bij installatie van de drivers gaat het al fout.
In device manager zegt hij "code 10".
Wat bedoel je met flashboot? fastboot of download mode dan?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Sorry, fastboot(het is al laat..).

Download mode bedoel je mi-recovery mee? Daar kan ik helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

LED-Maniak schreef op zondag 22 mei 2016 @ 03:34:
Sorry, fastboot(het is al laat..).

Download mode bedoel je mi-recovery mee? Daar kan ik helemaal niets mee.
Ik bedoel geen mi-recovery. http://en.miui.com/thread-13321-1-1.html

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als ik die toetsencombinaties uitvoer kom ik in mi-recovery terecht.
Er lijkt iets mis te zijn met de drivers. In recovery & fastboot geeft hij beide code 10 aan bij device manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

LED-Maniak schreef op zondag 22 mei 2016 @ 03:44:
Als ik die toetsencombinaties uitvoer kom ik in mi-recovery terecht.
Er lijkt iets mis te zijn met de drivers. In recovery & fastboot geeft hij beide code 10 aan bij device manager.
Apart. Ik heb geen idee dan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Vreemde is als ik miflash gebruik dat zodra hij gaat flashen de telefoon na 30 seconde opnieuw start..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb tbh geen idee, ik heb nog weinig met custom ROM's gerommeld.

Ik denk dat je het beste hier eens kan kijken; http://forum.xda-developers.com/mi-4c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste alle,

Ik heb een MI4 inclusief CM13 als werktelefoon.
Gebruik de smartphone nu al ongeveer ruim 2 jaar.

Heb alleen de laatste dagen/weken rare fouten.

1. Smartphone valt (spontaan) uit, niet op dezelfde tijdstip.
2. Herstart zich uit het niets (spontaan)
3. blokkeert soms, dan krijg ik een melding met ''systeem is gestopt''
Batterij is altijd rond de 50-80% dus daaraan zou het niet mogen liggen...

Iemand ervaring met dit soort fouten! Waar kan ik deze aankaarten????

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 24-05-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je niets bijzonders hebt gedaan met je software dan vermoed ik een hardware probleem.

Ik heb dit gedrag tot nu toe alleen gezien bij 2 hele oude HTC Desire's, het lukt me echt niet meer om op deze oudjes iets te doen want ze crashen onverwachts en doen spontane reboots.

Waar je dit kan aankaarten? Waar heb je je telefoon besteld? Je kan de klacht melden bij Xiaomi maar om heel eerlijk te zijn is 2 jaar volgens mij de garantie periode dus reparaties zullen je vermoedelijk geld kosten en dan kan je al snel beter een nieuwe telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Lord_Dain schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:03:
Als je niets bijzonders hebt gedaan met je software dan vermoed ik een hardware probleem.

Ik heb dit gedrag tot nu toe alleen gezien bij 2 hele oude HTC Desire's, het lukt me echt niet meer om op deze oudjes iets te doen want ze crashen onverwachts en doen spontane reboots.

Waar je dit kan aankaarten? Waar heb je je telefoon besteld? Je kan de klacht melden bij Xiaomi maar om heel eerlijk te zijn is 2 jaar volgens mij de garantie periode dus reparaties zullen je vermoedelijk geld kosten en dan kan je al snel beter een nieuwe telefoon kopen.
Ik vermoede eigenlijk en hoopte op een software(rom) issue. Zal binnenkort proberen om er een normale rom op te zetten als is CM13 tot nu toe de beste in mijn ogen voor de MI4. Ik weet niet welke nog compleet stock zijn. Op en.miui.com kan ik niks terugvinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:59
theduke1989 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:41:
Beste alle,

Ik heb een MI4 inclusief CM13 als werktelefoon.
Gebruik de smartphone nu al ongeveer ruim 2 jaar.

Heb alleen de laatste dagen/weken rare fouten.

1. Smartphone valt (spontaan) uit, niet op dezelfde tijdstip.
2. Herstart zich uit het niets (spontaan)
3. blokkeert soms, dan krijg ik een melding met ''systeem is gestopt''
Batterij is altijd rond de 50-80% dus daaraan zou het niet mogen liggen...

Iemand ervaring met dit soort fouten! Waar kan ik deze aankaarten????
Ik draai nog steeds CM 12.1 zonder problemen. Lijkt mij aan de versie van je firmware te liggen. Weet niet of CM13 helemaal stabiel is of nog in de nightly fase zit.

Heb je al geprobeerd om je firmware opnieuw te flashen? Of eventueel terug te gaan naar CM 12.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik had 13.0-20160418-SNAPSHOT-ZNH0EA02NJ-cancro,.

maar nu maar deze geprobeerd http://en.miui.com/thread-275114-10-1.html , staat Ultra stable lets hope dat het ook zo is..http://en.miui.com/thread-275114-10-1.html alleen ik krijg issues als ik opengapps installeer dat veel apps verkeerd werken of automatisch afsluiten...
Had nooit CM12.1 was meteen naar 13 gegaan,...

deze installeer ik: open_gapps-arm-6.0-mini-20160524

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 24-05-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb mijn Mi4 gelukkig kunnen unbricken. Alleen 6.4.14 developer heeft moeite om uit zichzelf met een hidden wifi netwerk te verbinden. Via 3th party apps kan ik ook geen wifi instellingen wijzigen. Super irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Extra toevoeging betreft de nieuwe ultra stable van CM13 voor Xiaomi MI4.

Hij draait echt soepel, dus updaten waard.
Alleen een issue gehad met het updaten van een nieuwere versie weer.
Toen ik dit deed was ik opeens me complete google services kwijt.

Moest dan apart Google micro downloaden, en installeren via TWRP....
Ik heb nooit back-ups gemaakt via TWRP dus weet die procedure ook niet! Dus even in de toekomst dat ik er bewust mee opga dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik heb toch nog wel wat rare dingen af en toe. Soms is het niet meer mogelijk om het beeld te draaien/fullscreen te krijgen. Denk dat dit gebeurt omdat ik hem zelf vaak lock, maar als ik dat weer uitzet helpt het dus niet.
En ik heb af en toe dat het zwart in Spotify en van het media- en beltoonvolume rondje grijs is. Daar heb ik verder geen last van, maar het is wel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
De zus van mij vrouw heeft een raar probleem sinds eergisteren.

De smartphone gaat aan en alles alleen het scherm als je iets aanraakt gebeurt niks. DUT is de hele tijd zo er zit geen barst of is gevallen uit het niets gebeurd het.

Mi4 3gb heeft ze

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 30-05-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Ik heb zojuist een nieuwe Mi4S binnen van ibuygou, deze kwam standaard met xiaomi.eu stable rom geflashed. Ik heb zelf twrp erop gezet en SU en vervolgens de weekly geïnstalleerd. Alles doet het, behalve de screenshot functie. Ik kan geen screenshots maken en als ik het probeer krijg ik de mededeling "kan geen schermafdruk maken vanwege beperkte opslagruimte of het is niet toegestaan door de app of uw organisatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben mezelf aan het inlezen maar krijg nergens duidelijkheid over het volgende:
- Is het inmiddels ook mogelijk om Windows 10 te draaien op een Xiaomi Mi 4c (ipv de Mi 4)?
- Is het mogelijk om gebruik te maken van mijn Nederlandse T-mobile abo met enkel LTE ondersteuning in de huidige Windows 10 ROM voor de Xiaomi toestellen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Da_maniaC schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:04:
Ik ben mezelf aan het inlezen maar krijg nergens duidelijkheid over het volgende:
- Is het inmiddels ook mogelijk om Windows 10 te draaien op een Xiaomi Mi 4c (ipv de Mi 4)?
- Is het mogelijk om gebruik te maken van mijn Nederlandse T-mobile abo met enkel LTE ondersteuning in de huidige Windows 10 ROM voor de Xiaomi toestellen?
Windows 10 draaien....je stopt toch ook geen motor van een Fiat500 in een Ferrari 8)7

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Laatst online: 18-01 11:32
Ik heb een Xiaomi Mi4c, aangezien daar geen eigen topic voor is, stel ik mijn vraag hier. Ik weet niet of dit dezelfde officiële ROM is als voor de normale Mi4, maar weten jullie waar ik NL alert aan kan zetten?

Ik heb wel die "Nooduitzendingen" knop gevonden, waar alles aan staat gevinkt, maar ik kreeg vandaag dus geen test bericht. Na wat Googlen ben ik erachter gekomen dat je de "Cell broadcast" knop aan moet hebben, maar die is nergens te vinden. Ik gebruik gewoon de officiële eu ROM, geupdate naar de laatste versie (MIUI 7.4 by xiaomi.eu 6.5.5 Beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Ik heb bij mijn mi4 alleen Setting>more>emergency broadcasts alles aangevinkt zoals:
Extreme threats, severe threats, amber alert, turn on notifications etc..

en ik kreeg hem vandaag binnen, schrok me dood alarm en alles ging af:P

edit: ik gebruik ook eu rom

[ Voor 6% gewijzigd door Ruudox op 06-06-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Hallo,
Ik gebruik de Mi4c nu al een tijdje met volle tevredenheid.
Maar als ik ga hardlopen of fietsen met een Runkeeper o.i.d verliest deze steeds op willekeurige punten het gps signaal. Ik heb meerdere apps geprobeerd en bij allemaal werkt het niet goed.
Routeplanner etc. werkt wel gewoon onafgebroken :s
Accuracy is ook niets mis mee.
Vandaag met m'n oude Mi2s gelopen en die doet het ook zonder problemen.

Iemand een idee? Thanks!

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Bij mij gaat het ook zo nu en dan fout. Als ik runkeeper als laatste start en nadat die GPS signaal heeft de telefoon uit zet gaat het meestal goed.

Heb niet het idee dat het aan GPS of iets dergelijks ligt maar meer aan runkeeper. Draait bij mij in ieder geval niet heel erg lekker op de MI4C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
BAVAROIS schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:28:
Hallo,
Ik gebruik de Mi4c nu al een tijdje met volle tevredenheid.
Maar als ik ga hardlopen of fietsen met een Runkeeper o.i.d verliest deze steeds op willekeurige punten het gps signaal. Ik heb meerdere apps geprobeerd en bij allemaal werkt het niet goed.
Routeplanner etc. werkt wel gewoon onafgebroken :s
Accuracy is ook niets mis mee.
Vandaag met m'n oude Mi2s gelopen en die doet het ook zonder problemen.

Iemand een idee? Thanks!
Ik had dit met Endomondo. Miui beperkt de toegang van apps tot de GPS op het moment dat je het scherm uitgooit. Je moet in de app-permissies de accubespaarstand van Runkeeper wijzigen.

Instellingen>extra instellingen>battery&prestaties>beheer batterijverbruik van apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Thanks!
Ik heb het gewijzigd, hopelijk is dit de fix!
Hoppa! schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:48:
[...]

Ik had dit met Endomondo. Miui beperkt de toegang van apps tot de GPS op het moment dat je het scherm uitgooit. Je moet in de app-permissies de accubespaarstand van Runkeeper wijzigen.

Instellingen>extra instellingen>battery&prestaties>beheer batterijverbruik van apps

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Mensen hier die de 'niet storen' modus gebruiken? Standaard heb ik mijn telefoon op trillen (en stil) staan. Ik wil instellen dat ik elke nacht geen trilsignaal krijg bij berichten, appjes en meldingen etc. Wel wil ik dat bereikbaar blijven als mensen bellen.
Ik heb wat geprobeerd, maar ik kreeg juist vanaf de tijd dat het in ging ineens meldingsgeluiden bij appjes en toetsen, totaal verkeerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mi4c moet die ook de bootloader unlocken of zit je dan met een andere proces?
Wie kan mij hier wat meer over vertellen.
Want volgens mij is MI4C nog in een stadia dat het niet met een locked bootloader is toch of wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
theduke1989 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:00:
Mi4c moet die ook de bootloader unlocken of zit je dan met een andere proces?
Wie kan mij hier wat meer over vertellen.
Want volgens mij is MI4C nog in een stadia dat het niet met een locked bootloader is toch of wel???
Zoek even in dit topic, staat een link naar xda met daar hoe je je bootloader kunt unlocken zonder code van Xiaomi. O.a. door mij geplaatst.

Anders even op xda kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoppa! schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:41:
[...]

Zoek even in dit topic, staat een link naar xda met daar hoe je je bootloader kunt unlocken zonder code van Xiaomi. O.a. door mij geplaatst.

Anders even op xda kijken.
Google is everyone's friend https://www.google.nl/sea...ck+xiaomi+mi4c+bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ja, ik ken dat ook, dat Google. Maar ik heb het hier al 3x voorbij zien komen in 2 weken tijd, dus ik vond het iets te veel herhaling worden.

Maar je bent duidelijk een betere burger dan ik. :P ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nee, ben het met je eens, maar deels herken ik me ook wel in de toevallig voorbijstrompelende mede tweaker die een paar honderd posts moet doorspitten voor relevante info :P Maar in principe helemaal eens dat mensen zelfredzaam moeten zijn, zeker als tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Overigens, ik ben echt zo ontzettend blij met mijn Mi4c. Ik ben echt helemaal Xiaomi-fan geworden. Ik heb zelfs een Xiaomi-shirt besteld wat ik nu als pyjama gebruik. En Xiaomi oordopjes (de dual-drivers).

Wat een bazenmerk is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Inmiddels mijn Mi4C ontvangen. Welke CM ROMs draaien jullie momenteel?
Ik ben op zoek naar iets 100% stabiels aangezien ik 2 sims draai (prive & werk).
Team Superluminal / Resurrection Remix / Mokee / ketut?

EDIT: sow na flink wat gestoei alles aan de praat.

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 03-07-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens mij is er geen 100% stabiele CM ROM (iig op basis van Android 6). Mocht je er wel een vinden dan hoor ik dat graag. Volgens mij is team superluminal al heel ver, maar er zitten nog wat bugs in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik draai de laatste cm13 van superliminal. Nog niets van problemen ondervonden.

Vind het vlotter draaien dan miui. Sot ligt bijna dubbel zo hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
Lord_Dain schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:36:
Volgens mij is er geen 100% stabiele CM ROM (iig op basis van Android 6). Mocht je er wel een vinden dan hoor ik dat graag. Volgens mij is team superluminal al heel ver, maar er zitten nog wat bugs in.
Ik heb één keer een spontane reboot gehad en de AudioFX app doet soms een forced close.

En één keer gehad dat de foto-app geen verbinding met de camera kon maken. Alles in ruim een week tijd.

Ik zit op de laatste versie van CM 13.1 van Superluminal. Niet perfect, maar betrouwbaar genoeg voor een dagelijks gebruik ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dank voor de feedback, ik heb deze week bereikbaarheidsdienst dus kan nu ff niet klooien met de telefoon, maar volgende week eens CM proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ben nu de 2 juli update aan het downloaden. Ik ben benieuwd of die weer wat stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
mijn smartphone MI4 met cm13 laatste update gaat vaak uitvallen start opnieuw op enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heb sinds gisteravond mijn 2 SIMkaarten in de Mi4c gezet.
Vandaag eerste error: kon camera niet openen. Gaf een error, kan hem inmiddels wel weer openen na een reboot.
Heb de 2/16gb en draai CM13 TSL 20160702.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 06-07-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro6
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-03-2023
Ik zit ook op de laatste versie van CM 13.1 van Superluminal met mijn mi4c.
Stabiel, alleen soms probleem met opladen. Laad dan helemaal niet op.
Al verschillende adapters en kabel gebruikt.
Gaat wel goed met originele adapter. Met de officiële rom nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Pedro6 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:55:
Ik zit ook op de laatste versie van CM 13.1 van Superluminal met mijn mi4c.
Stabiel, alleen soms probleem met opladen. Laat dan helemaal niet op.
Al verschillende adapters en kabel gebruikt.
Gaat wel goed met originele adapter. Met de officiële rom nooit dit probleem gehad.
Heb jij ook wel eens last van spontane reboots? Hij blijft dat bij mij 1x in de 2 a 3 dagen doen. En heel af en toe moet ik rebooten om de camera te kunnen gebruiken.

Verder geen klachten, dus geen reden tot klagen op zich. Het blijft stukken betrouwbaarder als met MIUI, zeker in combinatie met een Pebble.

Het laad-probleem herken ik trouwens niet. Ik gebruik de originele adapter trouwens nooit. Ik gebruik een Blitzwolf lader of een Anker USB-station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro6
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-03-2023
Hoppa! schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:42:
[...]
Heb jij ook wel eens last van spontane reboots? Hij blijft dat bij mij 1x in de 2 a 3 dagen doen. En heel af en toe moet ik rebooten om de camera te kunnen gebruiken.

Verder geen klachten, dus geen reden tot klagen op zich. Het blijft stukken betrouwbaarder als met MIUI, zeker in combinatie met een Pebble.

Het laad-probleem herken ik trouwens niet. Ik gebruik de originele adapter trouwens nooit. Ik gebruik een Blitzwolf lader of een Anker USB-station.
Tot nu toe geen reboots en of camera die niet werkt. Laden begint wel een dingetje te worden. Aanzien ongeacht of hij aangeeft dat hij laad of niet. Niet bijlaad. Ook al wat batterij apps geprobeerd maar geen duidelijkheid gekregen. Hoop stiekum dat een update dit gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Geen laad issues of reboots hier.
Grootste nadeel vind ik battery/screen on time.
Waar ik met mijn RM2P zo'n 4u haalde kom ik nu niet veel verder dan 2u.
Ik zie ook dat de 4 cores altijd op minimaal 384 mhz blijven hangen en niet inactief worden zoals mijn RM2P.
Draai de TSL20160702.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoe pas je in miu eigenlijk je whatsapp berichtgeving aan? Wil geen tekst of afzender zien in het startscherm. Weet iemand hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mijn MI4 was vandaag echt van slag. Hij was 75C gewoon gek.

En de laatste CM13 wat ik draai valt vaak uit en star dan weer automatisch opnieuw op.
Hebben jullie dat ook allemaal. Is dit een teken van nieuwe smartphone halen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Welke ROM versie draai je dan?
Weet je welke apps/processen bezig waren?
Recentelijk nieuwe apps gedownload of iets gedaan wat je doorgaans niet doet?

Klinkt als een software bug.

[ Voor 49% gewijzigd door Card Nox op 15-07-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb laatst Pokemon GO geïnstalleerd meer niet.

Ik draai CM13 laatste van 12 juli volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Als je er inmiddels geen last meer van hebt zou ik niet te ver meer gaan zoeken. Zou het nog een keer voorkomen even goed nadenken wat je hebt gedaan dat dit wellicht heeft veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Flitsmeister (maar zo af en toe ook een andere app die de GPS gebruikt) geeft bij mij wel eens het effect dat de telefoon erg heet wordt. Is niet zozeer flitsmeister zelf maar volgens mij dat bij het afsluiten de telefoon niet door heeft dat er is afgesloten en ik heb het idee dat er dan continu met de GPS wordt "gecommuniceerd" wat de telefoon aardig heet maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren zelf de accu vervangen van mijn Mi4. Stelt niet heel veel voor, en nu kan hij weer een hele tijd mee.

Tijdje getwijfeld of ik niet een nieuwe telefoon zou halen, maar er is niet echt iets dat voor ~300 euro een flinke verbetering is.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Laatst online: 01:45
Het is al lang geleden dat ik nog een update had voor mijn mi4c, heb ook al eens handmatig laten checken maar hij draait nu miui 7.4 by xiaomi.eu 6.5.5 beta. Heb het idee dat dat niet de laatste nieuwe versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Inmiddels is MIUI 8 uit, ik draai hem (nog) niet er zitten wat mij betreft te veel bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:46
Miui 8 komt voor de mi4c ook pas eind Augustus, toch? Is nog een maand om de grootste bugs eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
OTA bedoelde ik. Ik heb geprobeerd met adb een twrp.img te installeren, loopt ook door zonder fouten. Uiteindelijk start de Mi4c opnieuw en ben ik nog steeds op MIUI 7.......
En niet echt zin om uit te zoeken hoe je root krijgt, moet (dacht ik) bij xiaomi aangevraagd worden. Ik wacht wel ff totdat het vanzelf binnendruppelt.

Edit: rom naar internal storage verplaatst en via updater geopend. Dat lijkt wel succes te hebben. Maar uiteindelijk zit ik op 7.5.4.0 stable. Nog geen MIUI8 dus....

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 27-07-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Denk dat we appels en peren praten hier. Heb je het over de Xiaomi eu weekly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Krijg al weken geen updates meer van xiaomi eu weekly, moet ik het dan handmatig maar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Lord_Dain schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:13:
Denk dat we appels en peren praten hier. Heb je het over de Xiaomi eu weekly?
Ik ben begonnen met de stable, maar die is er niet (of niet gevonden) met MIUI8. Daarna de weekly genomen en daarmee wel 8 gekregen. Was gisteravond al vrij laat, maar heb tot nu toe geen opvallende bugs waargenomen.

Edit: Ik dácht dat MIUI8 ook Android 6 als standaard OS had.....niet goed gelezen dus. Ook de weekly is nog 5.1.1

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 28-07-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helaas lijkt het er voor de Mi4c ook niet te komen met Android 6. Beetje jammer inderdaad.
Eigenlijk ook de reden dat ik langzamerhand neig naar CM13..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Achiel007 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:04:
Krijg al weken geen updates meer van xiaomi eu weekly, moet ik het dan handmatig maar doen?
OTA wordt maar één keer per maand klaargezet, gezien het uploaden zo langzaam schijnt te gaan.

Het snelste is om de ROM via je telefoon te downloaden en via de updater app de ROM te installeren.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Voor mensen die willen weten of de Mi4s een prima koop is, check dan even mijn review :D
productreview: Xiaomi Mi4s Goud review door Kiswum

Persoonlijk vind ik het een echte aanrader, mits je de nadelen kent.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Lord_Dain schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:22:
Helaas lijkt het er voor de Mi4c ook niet te komen met Android 6. Beetje jammer inderdaad.
Eigenlijk ook de reden dat ik langzamerhand neig naar CM13..
theduke1989 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:08:
mijn smartphone MI4 met cm13 laatste update gaat vaak uitvallen start opnieuw op enz..
Ik ben sinds een paar weken over naar CM13 (Superluminal), bevalt me prima al heb ik de laatste week geen update ontvangen. Is niet erg op zich, want het werkt allemaal prima.

Ik had in eerste instantie twee bugs:
- Camera-app die af en toe faalde
- Spontane reboots

De camera-app lijkt nu stabiel, sinds de laatste update (8 juli) geen crashes meer gehad van de app. De spontane reboots bleven ook na deze update komen, maar gek genoeg denk ik dat het kwam door de instellingen van het homescreen raster. Deze had ik op 5x4 staan in de reboot-periode. Ik kreeg toen 1 a 2 keer per dag een reboot.

Nu heb ik het raster op 6x4 staan (reeds 3 dagen) en sindsdien geen spontane reboots meer gehad. Mogelijk dat dat dus de verklaring is. Ik heb overigens wel eens eerder met CM-versies gehad dat de rasterinstellingen gevolgen hadden voor de stabiliteit.

Een alternatief is mogelijk nog de Mokee-ROM (www.mokeedev.com). Daar lees ik ook goede dingen over. Ik stond op het punt om hem te flashen vanwege mijn reboot-problemen, maar laat het nu nog maar even achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Achiel007 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:04:
ze hebben minder server beschikking van xiaomi gekregen, OTA zijn nu rete traag, daarom doen ze nog maar zelden OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
timmert26 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:34:
[...]

ze hebben minder server beschikking van xiaomi gekregen, OTA zijn nu rete traag, daarom doen ze nog maar zelden OTA updates.
Vermoedde al zoiets, met mijn vorige mi4 eens een verkeerde rom manueel geïnstalleerd dus beetje panisch om dat nog eens handmatig te proberen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
gewoon een kwestie van wekelijks de juiste versie kiezen, flashen via TWRP en klaar. Is nog nooit fout gegaan bij mij, gewoon altijd zorgen dat je de huidige versie die het wel doet op je telefoon laat staan! Dan kun je altijd de oude versie terug flashen als die het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
timmert26 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:05:
gewoon een kwestie van wekelijks de juiste versie kiezen, flashen via TWRP en klaar. Is nog nooit fout gegaan bij mij, gewoon altijd zorgen dat je de huidige versie die het wel doet op je telefoon laat staan! Dan kun je altijd de oude versie terug flashen als die het niet doet.
Beter nog, even backupje draaien voor als er iets mis gaat, dan heb je ook direct al je instellingen en dergelijke terug. Ik flash eigenlijk nooit zonder een recente back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Vanmorgen naar TSL 13.1.2016.07.08 geflashed met OTA update. Ging goed. Heb changelog niet gelezen dus geen idee wat de update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Update problemen Mi4s:
De laatste releases zijn niet meer voor iedereen te downloaden en te installeren. Ik heb gemerkt dat de release van juni nog prima geïnstalleerd kon worden, maar de laatste release van juli en augustus kon ik niet installeren. Twrp gaf aan dat de aqua versie niet overeen komt. Deze foutmelding is te wijten aan de oude TWRP versie.

Ik heb een handleiding gemaakt en laten testen. Ik hoop dat ik jullie daarmee verder weg kan helpen.

Nieuwe TWRP installeren Xiaomi Mi4s voor de Xiaomi.eu roms vanaf juli 2016:

Deze handleiding is alleen geschikt als je TWRP 2.8.4 of hoger geïnstalleerd hebt:

1. Download de laatste TWRP versie via deze link vanaf je mobiel: https://www.androidfilehost.com/?fid=24572369242686317

2. Ga naar de download folder en kijk of je daar het volgende bestand hebt staan:
twrp-3.0.2-0-libra-aqua-20160612.img

3. Start de telefoon op in de Recovery modus
(via updater, kies dan voor herstarten in recovery of zet de telefoon weer aan en houd de power & volume+ ingedrukt voor zo'n 5 sec.)

4. In de twrp recovery, ga naar Install en selecteer het twrp img bestand die je eerder had gedownload.

5. Kies recovery en swipe om te flashen.

6. Nu zou je de laatste Xiaomi.eu releases moet kunnen installeren/flashen vanuit de nieuwe versie van TWRP.

Heb je geen TWRP recovery op je telefoon staan?
Volg dan alle stappen uit deze handleiding.
http://en.miui.com/thread-251450-1-1.html

Stap 7 en 8 zijn niet nodig, want daarmee installeer je een verouderde ML Stable rom.
Als je slim bent, dan kun je de nieuwe TWRP alvast in het twrp pakket zetten. In stap 9 komt dat pakket aan bod. Vergeet niet om de nieuwe twrp in het pakketje te plaatsen en deze te vervangen voor de oude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Iemand interesse in een originele Mi4(c/s) zwarte magnet cover?
(per ongeluk 2x besteld, meende dat ik er 1 had geannuleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Card Nox schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:28:
Iemand interesse in een originele Mi4(c/s) zwarte magnet cover?
(per ongeluk 2x besteld, meende dat ik er 1 had geannuleerd).
Welke is het precies? Heb je een linkje, als hij past heb ik wel interesse namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Achiel007 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Welke is het precies? Heb je een linkje, als hij past heb ik wel interesse namelijk.
Het gaat om deze.
Ik heb hem voordat ik het poste uit het hoesje gehaald en het past. Stuur me maar even pm als je interesse hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
1,5 - 2 jaar na de release heb ik er dan toch maar 1 aangeschaft: De Mi4 met 4G (helaas slechts 16GB opslag). Ik ga hem gebruiken om te oefenen met Windows 10 Mobile. Helaas is dat nog de enige Xiaomi die dat kan bieden en het is verreweg de goedkoopste W10M smartphone met dergelijke specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
kan iemand me vertellen wat ik kan doen om een mi4 te maken.

het scherm werkt niet (touch) maar de smartphone is nooit gevallen of dat er een barst of dode pixel in de smartphon zit.

kan de smartphone niet bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:52:
kan iemand me vertellen wat ik kan doen om een mi4 te maken.

het scherm werkt niet (touch) maar de smartphone is nooit gevallen of dat er een barst of dode pixel in de smartphon zit.

kan de smartphone niet bedienen...
Heb je een usb otg kabel en een muis? Sluit het aan om te zien of het os verder wel werkt en om evt. een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dat wou ik proberen via mipcsuit, alleen krijg hem niet connected.. maar via miflash kan ik wel gewoon alles opnieuw installeren.

Ik had een keer het laten werkend krijgen door het op te laden en toen deed die het weer opeens heel raar, maar toen deed ik weer een nieuwe update uitvoeren en kwam ik weer dus bij het oude.

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 10-08-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Kiswum schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:42:
1,5 - 2 jaar na de release heb ik er dan toch maar 1 aangeschaft: De Mi4 met 4G (helaas slechts 16GB opslag).
Blijft wel een mooie telefoon om te zien. Ben benieuwd hoe het je afgaat.

• Kiswum
theduke1989 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:06:
dat wou ik proberen via mipcsuit, alleen krijg hem niet connected.. maar via miflash kan ik wel gewoon alles opnieuw installeren.
Xiaomi is heel erg kieskeurig op het gebied van USB kabels. Opladen lijkt vaak met elke kabel, om te verbinden met een pc is het noodzakelijk om de originele Xiaomi usb kabel te gebruiken. Een Sony kabel werkt over het algemeen ook zeer goed. Probeer dat maar even voor Mi PcSuite.
Card Nox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:18:
[...]

Blijft wel een mooie telefoon om te zien. Ben benieuwd hoe het je afgaat.
Ik ben benieuwd hoe het zal zijn. Voordat ik de rom omzet, zal ik een aantal benchmarks draaien. Daarna die ik dat nogmaals, maar dan met Windows 10 erop.

• theduke1989
iemand een goede shop waar ik scherm + digitizer kan halen voor een goedkope prijsje?

Wil wel een wat bekendere shop... als mensen weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Mijn mi4c heeft sinds de laatste FOTA update problemen met de microfoon gain, de beller aan de andere kant hoort mij heel ver weg. Geluid bij filmpjes en op speakerphone is wel prima.. Daarna de laatste MIUI Stable 7.5 erop gezet en het probleem is nog niet verholpen.

Zou het te maken hebben dat ik een erg oude TWRP recovery heb gebruikt, van ergens eind 2015 (toen ik het toestel kocht?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dragon-tt.com zegt het volgende: The screen is made of original mi4 LCD and copy mi4 touch screen.

wat bedoelen ze met dit? Ik dacht LCD en touch screen het zelfde waren.
Betekend dit gewoon originele scherm maar wel met een digitizer of dat weer niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Mijn MI4c heb ik zojuist binnen gekregen, maar blijft hangen in een bootloop. Waarschijnlijk is deze verkeerd geflasht door de leverancier, maar dat is een aanname.

Als ik de instructies op XDA en het Xiaomi forum bekijk en volg, dan wordt er altijd gesproken over het herkennen van de telefoon door de pc waarop deze is aangesloten. Dat gebeurt niet bij mij in MiFlash.

Als ik de telefoon aansluit op mijn laptop, dan wordt deze niet herkent. Wat is de beste manier om deze telefoon aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

@NYzE

Bij mij gaat het ook niet lekker met MIFlash.

Ga eens aan de gang met fastboot (op de pc) en probeer daarmee te flashen.

Even snel gezocht, dit komt voor zover ik even snel lees in de buurt:

http://homeandroidapk.blo...omi-mi4c-and-install.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvWijk schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 03:48:
Mijn mi4c heeft sinds de laatste FOTA update problemen met de microfoon gain, de beller aan de andere kant hoort mij heel ver weg. Geluid bij filmpjes en op speakerphone is wel prima.. Daarna de laatste MIUI Stable 7.5 erop gezet en het probleem is nog niet verholpen.

Zou het te maken hebben dat ik een erg oude TWRP recovery heb gebruikt, van ergens eind 2015 (toen ik het toestel kocht?)
Dat gain probleem heb ik ook op mijn Mi5, af fabriek nergens last van maar nu begon ik zelfs te twijfelen aan de microfoon van mijn Pistons 3.
Dit alles nadat ik de 7.5 geflashed heb en heb het ook op de weekly beta Miui8 eu.
De oor gedeeltes werken wel uitstekend overigens, probleem zit hem alleen in de bedrade microfoon of in de software...

Hoe hoor je jezelf terug in de systeem test die je in je telefoon kan doen?
Bij mij alleen maar veel ruis en gekraak terwijl een simpele koptelefoon met slechts 1 knop bediening in de draad wel iets verstaanbaars oplevert...

Zal binnenkort even proberen of ik mijn headset in een andere telefoon kan stoppen en dan mezelf even bellen, lijkt mij namelijk heel stug dat een microfoon spontaan er mee nokt binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
AvWijk schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 03:48:
...

Bij de Redmi 2 en Mi4s, werkte de oude TWRP niet meer. Sinds half juli kan het zijn dat je telefoon voorzien moet zijn van de laatste TWRP releases om gebruik te kunnen maken van de laatste (xiaomi.eu) update mogelijkheden.
Wellicht kun je gebruik maken van de laatste Dev/Weekly builds. Overigens, zijn stable builds lang niet zo uitgebreid als de Weekly versies en qua stabiliteit, wint die release ook niet altijd van de Dev builds.
De laatste TWRP kun je op de site van xiaomi.eu vinden bij de wekelijkse udpates: Cancro = Mi3 + Mi4 https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-18.33539/

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 21-08-2016 09:08 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken