Iemand hier een mi4c waarbij de telefoon uitvalt bij rond 30% accu? En wat ik eraan kan doen?
Mijn microfoon doet weer normaal.. zonder wijzigingen te hebben gedaan aan software. Heel apart. In ieder geval, ik ga de laatste weekly van MIUI 7 er gewoon opzetten, thanks allemaal.Kiswum schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:07:
[...]
Bij de Redmi 2 en Mi4s, werkte de oude TWRP niet meer. Sinds half juli kan het zijn dat je telefoon voorzien moet zijn van de laatste TWRP releases om gebruik te kunnen maken van de laatste (xiaomi.eu) update mogelijkheden.
Wellicht kun je gebruik maken van de laatste Dev/Weekly builds. Overigens, zijn stable builds lang niet zo uitgebreid als de Weekly versies en qua stabiliteit, wint die release ook niet altijd van de Dev builds.
De laatste TWRP kun je op de site van xiaomi.eu vinden bij de wekelijkse udpates: Cancro = Mi3 + Mi4 https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-18.33539/
Hoe kan ik het beste een update van TWRP uitvoeren? De zip zelf flashen in de oude versie van TWRP of via recovery?
[ Voor 69% gewijzigd door AvWijk op 22-08-2016 23:41 ]
kan beide
maar de eerste optie is het makkelijkst natuurlijk...
Vandaag via het forum van Superluminal melding gemaakt van mijn spontane reboot probleem (Mi4c, CM13). Kennelijk bleek uit de log-files dat mijn Gapps crashte en veroorzaakte dit de reboots.
Binnenkort flash ik opnieuw met een andere Gapps-versie om te kijken of dat het probleem dan oplost. Ik hoop het maar, want ik blijf het voorlopig wel een heerlijke telefoon vinden.
Binnenkort flash ik opnieuw met een andere Gapps-versie om te kijken of dat het probleem dan oplost. Ik hoop het maar, want ik blijf het voorlopig wel een heerlijke telefoon vinden.
Ik heb volgens mij de micro geinstalleerd (zou ik thuis wel op kunnen zoeken) maar heeeel zelden een spontane reboot (toevallig gisteravond).Hoppa! schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:28:
Vandaag via het forum van Superluminal melding gemaakt van mijn spontane reboot probleem (Mi4c, CM13). Kennelijk bleek uit de log-files dat mijn Gapps crashte en veroorzaakte dit de reboots.
Ik had de Gapps van Slim, maar volgens de dev van Superluminal wordt die niet meer ontwikkeld. Nu ga ik voor de Gapps die door Superluminal worden aanbevolen (Banks).Card Nox schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:00:
[...]
Ik heb volgens mij de micro geinstalleerd (zou ik thuis wel op kunnen zoeken) maar heeeel zelden een spontane reboot (toevallig gisteravond).
Mocht CM13 dan nog crashen dan Flash ik Mokee's ROM. Die schijnt ook goed te zijn.
En als het dan nog niet werkt is het hardware matig en moet er een nieuwe telefoon komen.
En dat zou rot zijn.
Ik heb ook al lange tijd dat hij op willekeurige tijden spontaan reboot. Functioneel merk ik er niets van, maar wel wat onhandig..
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Welke Gapps heb je destijds geflashed?LED-Maniak schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:20:
Ik heb ook al lange tijd dat hij op willekeurige tijden spontaan reboot. Functioneel merk ik er niets van, maar wel wat onhandig..
Ik heb sinds gisteravond geen reboot gehad. Gelet op de frequentie voorheen betekent dat sowieso een enorme verbetering en waarschijnlijk de oplossing.
Na heel veel problemen* met mijn Mi4 heb ik het volgende ...
ik krijg soms een popup (van xiaomi), maar ik heb geen idee wat het zegt..

* problems Summary
- device was traag geworden
- device wou eergisteren niet meer opladen.
- helemaal uiteengehaald en alle connectors losgehad.
- daarna kon ik hem hem zeer moeilijk opladen, enkel met 2a voedingen.
- toen geprobeerd mn device te flashen, maar ook dat mislukte, waardoor ik enkel een recovery kon doen via pc suite
- MIUI v8 geinstalleerd via pc suite recovery (dus een official ROM van xiaomi zelf)
is deze rom slechter dan de rom die je op de europese site xiaomi.eu kan vinden?
ik krijg soms een popup (van xiaomi), maar ik heb geen idee wat het zegt..

* problems Summary
- device was traag geworden
- device wou eergisteren niet meer opladen.
- helemaal uiteengehaald en alle connectors losgehad.
- daarna kon ik hem hem zeer moeilijk opladen, enkel met 2a voedingen.
- toen geprobeerd mn device te flashen, maar ook dat mislukte, waardoor ik enkel een recovery kon doen via pc suite
- MIUI v8 geinstalleerd via pc suite recovery (dus een official ROM van xiaomi zelf)
is deze rom slechter dan de rom die je op de europese site xiaomi.eu kan vinden?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Thank You! Dit heeft gewerkt! Tijd om een custom rom erop te gooien, hoor nog steeds dat MIUI 8 niet zo lekker werkt.bck schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:40:
@NYzE
Bij mij gaat het ook niet lekker met MIFlash.
Ga eens aan de gang met fastboot (op de pc) en probeer daarmee te flashen.
Even snel gezocht, dit komt voor zover ik even snel lees in de buurt:
http://homeandroidapk.blo...omi-mi4c-and-install.html
Hier geen enkel probleem met MIUI 8 (xiaomi.eu). Werkt stabiel en prima battery time.NYzE schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:07:
[...]
Thank You! Dit heeft gewerkt! Tijd om een custom rom erop te gooien, hoor nog steeds dat MIUI 8 niet zo lekker werkt.
https://www.booksformanagers.nl
Cool! Heb je heel veel moeten tweaken en/of meuk moeten verwijderen?
Ik wil het best testen, maar was afgegaan op wat ik op XDA las over MIUI8 op de MI4c.
Ik wil het best testen, maar was afgegaan op wat ik op XDA las over MIUI8 op de MI4c.
Nee hoor, deze rom's zijn m.i. al best schoon.
Heb hem geroot, de systeemapp 'search' bevroren zodat hij de Google app bij zoekopdrachten gebruikt en een adblocker geinstalleerd.
Het enige nadeel is dat bij het eerste gebruik van deze rom een aantal apps (zoals WhatsApp en Gmail) extra toestemmingen moet geven zoals autostart en geen beperkt achtergrondgebruik. Als je dit niet doet kan het zijn dat je pas berichten ontvangt als je het scherm ontgrendelt.
Gebruik zelf trouwens ook een Mi4c.
Heb hem geroot, de systeemapp 'search' bevroren zodat hij de Google app bij zoekopdrachten gebruikt en een adblocker geinstalleerd.
Het enige nadeel is dat bij het eerste gebruik van deze rom een aantal apps (zoals WhatsApp en Gmail) extra toestemmingen moet geven zoals autostart en geen beperkt achtergrondgebruik. Als je dit niet doet kan het zijn dat je pas berichten ontvangt als je het scherm ontgrendelt.
Gebruik zelf trouwens ook een Mi4c.
De Mi4c is tegenwoordig wel heel netjes geprijsd (2GB/16GB voor iets meer dan 100 euro)
Ik heb er zelf al eentje en ben daar prima tevreden mee ondanks dat ik hem voor 165 euro heb gekocht. Toch verbaas ik me over de huidige prijzen. Zit er over na te denken om de Mi2S van zoonlief en de Redmi 2 van moeders te upgraden naar een Mi4c
Ik heb echter enorm het gevoel, ondanks dat ik zelf dus meer dan tevreden ben, dat ik iets over het hoofd zie.... ik weet dat de 4G beperkt is, maar verder ???
Zie ik het toch niet helemaal goed of is het gewoon dat ze erg goed geprijsd zijn ?
Hoor graag jullie meningen.
Ik heb er zelf al eentje en ben daar prima tevreden mee ondanks dat ik hem voor 165 euro heb gekocht. Toch verbaas ik me over de huidige prijzen. Zit er over na te denken om de Mi2S van zoonlief en de Redmi 2 van moeders te upgraden naar een Mi4c
Ik heb echter enorm het gevoel, ondanks dat ik zelf dus meer dan tevreden ben, dat ik iets over het hoofd zie.... ik weet dat de 4G beperkt is, maar verder ???
Zie ik het toch niet helemaal goed of is het gewoon dat ze erg goed geprijsd zijn ?
Ik vroeg me af of de schermen en de digitizers van de MI4 los van elkaar zijn of alsnog geplakt aan elkaar?
Klopt, gebruik de mijne nu al een tijdje en ook voor 107 euro incl verzenden gekocht. Erg tevreden tot dusver (draai nu CM13).bck schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:33:
De Mi4c is tegenwoordig wel heel netjes geprijsd (2GB/16GB voor iets meer dan 100 euro)
JE mist niets erg compleet toestel verder. Prima GPS. Mooie camera. Mooi scherm.
Ik heb voor mijn vrouw ook een MI4C gekocht, dan wel de 3GB/32GB versie met CM13 van TS. Ze is er enorm tevreden mee. Toestel is snel, scherm is scherp, accu gaat lang mee, alles werkt. 4G gebruikt ze toch niet, dus beperkte ondersteuning is niet zo erg.Card Nox schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:44:
[...]
Klopt, gebruik de mijne nu al een tijdje en ook voor 107 euro incl verzenden gekocht. Erg tevreden tot dusver (draai nu CM13).
JE mist niets erg compleet toestel verder. Prima GPS. Mooie camera. Mooi scherm.
Het enige minpuntje Af en toe laad de telefoon niet goed op.
What a fine day for Science! | Specs
mijn device wou niet meer opladen, dus heb ik hem helemaal opgengehaald, en ook al gaf de device aan dat hij aan het opladen was, gaf gij geen 5v aan de batterij om op te laden.
dus heb ik eerst geprobeerd om de batterij manueel op te laden met 4,3v, met succes.

Daarna heb ik de 5v pin van de usbkabel dooverbonden rechstreeks aan de batterij, dus nu laadt hij de batterij op. ook al geeft het systeem aan van niet, kan de telefoon wel netjes zien dat de batterij voller en voller wordt. hopenlijk gaat mijn batterij hier niet te snel van slijten, maar tja, ik ha geen andere oplossing...

google keywords: Xiaomi Mi4 charge battery charging
dus heb ik eerst geprobeerd om de batterij manueel op te laden met 4,3v, met succes.

Daarna heb ik de 5v pin van de usbkabel dooverbonden rechstreeks aan de batterij, dus nu laadt hij de batterij op. ook al geeft het systeem aan van niet, kan de telefoon wel netjes zien dat de batterij voller en voller wordt. hopenlijk gaat mijn batterij hier niet te snel van slijten, maar tja, ik ha geen andere oplossing...

google keywords: Xiaomi Mi4 charge battery charging
[ Voor 3% gewijzigd door MikeVM op 30-08-2016 13:25 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Mijn schoonbroertje gebruikt de Mi4c nu ook al een aantal maanden met volle tevredenheid. Toestel werkt prima en was toendertijd ook al goed geprijsd (~130 euro).bck schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:33:
Hier ook tevreden over de mi4c , voor 113 euro 2 maanden geleden+ import en admin kosten.... Maar mooi telefoontje voor de prijs.
Nu 1 vraag. Heb de Google launcher er op gezet. Maar de tijd in de notificatie balk is er niet meer.
Gezocht in instellingen, maar kan niet achterhalen hoe de tijd weer in de balk te krijgen.
Ook niet een app gevonden om het voor elkaar te krijgen.
Iemand een idee?
Nu 1 vraag. Heb de Google launcher er op gezet. Maar de tijd in de notificatie balk is er niet meer.
Gezocht in instellingen, maar kan niet achterhalen hoe de tijd weer in de balk te krijgen.
Ook niet een app gevonden om het voor elkaar te krijgen.
Iemand een idee?
Welke glas screen protector hebben jullie? Ik had er 1 maar die paste niet. Contact gehad met de verkoper en die zou een nieuwe sturen, alweer een paar weken geleden. Ondertussen telefoon een keer gevallen en klein puntje op t scherm dus wil er nu graag zsm een kopen die past.
Ik heb ook al een aantal maanden de Mi4c. Wel de 32gb versie die ik toen voor iets minder dan € 200,- heb gekocht. Zelfs dat zou ik nu nog een zeer schappelijke prijs vinden voor dit toestel.bck schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:33:
Ja, hij is een beetje 'plastic fantastic', je 'mist' een fingerprint ID en een 4G band, je kunt geen geheugen toevoegen en NFC zit er ook niet op. Maar als je die zaken niet mist, is het een fantastische telefoon.
Zelf had ik alleen heel veel problemen met verschillende Miui versies. Vooral in combinatie met mijn Pebble Time merkte ik dat de Miui battery management voor problemen bleef zorgen. Bluetooth bleek niet stabiel, in de ene Miui liep het prima en de volgende weer niet, etc. etc.
Überhaupt is het accu en permissie management van Miui om gek van te worden als je je telefoon veel gebruikt met het scherm uit. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Ik draai nu CM13 van Superluminal en sinds mijn clean install met nieuwe Gapps geen enkele reboot meer gehad. Het blijft gewoon een top toestel.
Heeft iemand met KPN de juiste APN instellingen? Ik kon de laatste paar keer niet roamen omdat ik voor mij onbekende APN settings erin had. Heb ze er nu wel uitgehaald maar ik weet niet of dat het probleem oplost.

Ik heb hetzelfde euvel met CM13. Had dit op mijn Redmi 2 Pro ook al. Met zowel KPN ALS Simyo geen roaming.AvWijk schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:51:
Heeft iemand met KPN de juiste APN instellingen? Ik kon de laatste paar keer niet roamen omdat ik voor mij onbekende APN settings erin had. Heb ze er nu wel uitgehaald maar ik weet niet of dat het probleem oplost.
[afbeelding]
EDIT: zit op multimedia.ah.nl met Simyo. Geen idee waarom.
Net even geupdate naar de 0827 van TS. Als ik andere dingsn tegen kom laat ik van me horen.
[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 01-09-2016 23:58 ]
Ben op dit moment aan het twijfelen tussen een Mi4c en een Redmi Note 3 Pro (met Snapdragon). Hebben andere deze twijfel ook gehad, en wat was voor jullie de doorslag om voor de Mi4c te gaan?
Dit inderdaad.Card Nox schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:14:
Heel simpel: afmetingen.
Dit, en de camera van de Mi4c is velen malen beter.Card Nox schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:14:
Heel simpel: afmetingen.
Ik weet niet of ik op dit moment weer een mi4c zou kopen. Leuke telefoon voor het geld, maar geen android 6.
Koud kunstje om dat er op te zetten.Lord_Dain schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:04:
Ik weet niet of ik op dit moment weer een mi4c zou kopen. Leuke telefoon voor het geld, maar geen android 6.
Vreemd, ik heb alleen maar Android 6 gedraaid.Lord_Dain schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:04:
Miui en Androidversies zijn over het algemeen niet echt relevant. Van de 10 nieuwe features is er vaak maar 1 enkele relevant. Bij Android 6 is dat bijvoorbeeld encryptie voor de schijf. Ik weet niet welke speciale features in Android 6 of 7 zitten, die Miui niet zelf in hun rom's kunnen bouwen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Tja als je kan leven met custom ROM's dan kan je er wel 6 op krijgen, met de nadelen die dit kan opleveren. Vanuit Xiaomi wordt het gewoonweg niet ondersteund. De Mi4c was 1,5 jaar geleden een supertoestel voor t geld wat ie kostte, als ik nu dat budget had van toen, zou ik voor die 250-300€ een ander toestel kiezen.
Alsof je met een Mi4c niet sowieso een andere ROM moet installeren dan die zooi waarmee hij in 99% van de gevallen komt....Lord_Dain schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:22:
Tja als je kan leven met custom ROM's dan kan je er wel 6 op krijgen, met de nadelen die dit kan opleveren. Vanuit Xiaomi wordt het gewoonweg niet ondersteund. De Mi4c was 1,5 jaar geleden een supertoestel voor t geld wat ie kostte, als ik nu dat budget had van toen, zou ik voor die 250-300€ een ander toestel kiezen.
Als je zo'n bloatware aliexpress ROM hebt moet je inderdaad z.s.m. een xiaomi ROM flashen. Voor mij is de MIUI (weekly dev) altijd superstabiel geweest en een collega heeft er ook een met de weekly xiaomi.eu. In de nieuwe MIUI zitten helaas nog bugs dus voorlopig blijf ik op MIUI 7.
Het gaat er ook niet om dat de mi4c per sé niet goed is, maar zou je 'em nu nog kopen als je het budget had van aankoop en je huidige mi4c gaat kapot ? Ikke niet in ieder geval (zelfde verhaal met die Note 3 pro).
Het gaat er ook niet om dat de mi4c per sé niet goed is, maar zou je 'em nu nog kopen als je het budget had van aankoop en je huidige mi4c gaat kapot ? Ikke niet in ieder geval (zelfde verhaal met die Note 3 pro).
[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 04-09-2016 22:31 ]
Nee, voor het geld dat ik er toen voor betaald heb zou ik hem nu niet meer kopen natuurlijk. Dat lijkt me bij elke electronica aankoop na een aantal maanden eigenlijk logisch.Lord_Dain schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:30:
Als je zo'n bloatware aliexpress ROM hebt moet je inderdaad z.s.m. een xiaomi ROM flashen. Voor mij is de MIUI (weekly dev) altijd superstabiel geweest en een collega heeft er ook een met de weekly xiaomi.eu. In de nieuwe MIUI zitten helaas nog bugs dus voorlopig blijf ik op MIUI 7.
Maar als je kijkt wat hij op dit moment kost, dan lijkt het me lastig om een goed alternatief te vinden voor die prijs.
Ik weet trouwens niet hoe jij je weekly dev gebruikt, maar met constant gekoppelde bluetooth apparaten zijn ze alles behalve stabiel. Maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaringen. Ik ben altijd Miui fan geweest, maar sinds ik mijn telefoon meeneem met het sporten in combinatie met een Pebble, peins ik er niet meer over om Miui te installeren .
Inmiddels ook blije eigenaar van MI4c, idd voor die prijs een leuk toestel. Via aliexpress dream mi. pakket met koptelefoontje en heb ook een MI flipcover erbij besteld.
Miui is even wennen (op de instellingen maar niet in gebruik). Met name dat je een powerinstelling moet maken om Runkeeper aan te laten staan tijdens het hardlopen
.
Ik kreeg m oveirgens met Miui global 7.3 stable. Of en hoe ik die weer bij kan werken, zoek ik wel weer uit wanneer het tijd is voor verandering.
4G doet t oveirgens prima (Telfort/KPN Rotterdam & den Haag).
Geen vastlopers oid dergelijks gehad.
Goede batterijduur, hij is dan ook wat dikker dan een Ulefone Paris (die na een halve dag klaar is
De MI5 wordt ook steeds interessanter qua prijs.. misschien over een paar maanden over naar een MI5 en deze doorgeven aan mevrouw
Chines phones zijn leuk speelgoed.
Miui is even wennen (op de instellingen maar niet in gebruik). Met name dat je een powerinstelling moet maken om Runkeeper aan te laten staan tijdens het hardlopen
Ik kreeg m oveirgens met Miui global 7.3 stable. Of en hoe ik die weer bij kan werken, zoek ik wel weer uit wanneer het tijd is voor verandering.
4G doet t oveirgens prima (Telfort/KPN Rotterdam & den Haag).
Geen vastlopers oid dergelijks gehad.
Goede batterijduur, hij is dan ook wat dikker dan een Ulefone Paris (die na een halve dag klaar is
De MI5 wordt ook steeds interessanter qua prijs.. misschien over een paar maanden over naar een MI5 en deze doorgeven aan mevrouw
Het is vreemd dat de Mi4c zo slecht is, terwijl de Mi4s redelijk stabiel was met de eerste builds. Het grootste probleem waren de prestaties van de CPU en de matige accu (ik vind dat elke accu minimaal 2 dagen mee moet kunnen, de meeste kan het niets schelen).
Verwijderd
Die zijn gewoon gelamineerd. Als je er eentje hebt, schijn maar eens met een UV-zaklamp op het scherm. Dan licht de lijm ineens op.theduke1989 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:34:
Ik vroeg me af of de schermen en de digitizers van de MI4 los van elkaar zijn of alsnog geplakt aan elkaar?
Past perfect, snel geleverd en na een half jaar gebruik nog pas 1 krasjes te bekennen.Card Nox schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:53:
Welke glas screen protector hebben jullie?
Even voor de duidelijkheid, maar waar heb je het over? In welk opzicht is de Mi4c 'zo slecht'? Ik geloof dat de meeste mensen hier toch vooral vol lof zijn over dit beestje. Het is een budget telefoon die gewoon uitstekend presteert als je er een goede ROM op zet en geen voor geïnstalleerde meuk van een verkoper. Maar dat geldt voor elke telefoon.Kiswum schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:02:
Het is vreemd dat de Mi4c zo slecht is, terwijl de Mi4s redelijk stabiel was met de eerste builds. Het grootste probleem waren de prestaties van de CPU en de matige accu (ik vind dat elke accu minimaal 2 dagen mee moet kunnen, de meeste kan het niets schelen).
ik heb een digitizer en scherm gekocht. Hopelijk wekt het nu wel....
Toevallig gisteravond 3 verschillende besteld.Ramon 73 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:26:
[...]
Past perfect, snel geleverd en na een half jaar gebruik nog pas 1 krasjes te bekennen.
Zouden ze alle drie niets zijn dan wordt het die, bedankt voor de tip!
Het was een reactie op berichten Lord_Dain, het kwam niet over alsof zijn telefoon zo lekker liep.Hoppa! schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:24:
[...]
Even voor de duidelijkheid, maar waar heb je het over? In welk opzicht is de Mi4c 'zo slecht'? Ik geloof dat de meeste mensen hier toch vooral vol lof zijn over dit beestje. Het is een budget telefoon die gewoon uitstekend presteert als je er een goede ROM op zet en geen voor geïnstalleerde meuk van een verkoper. Maar dat geldt voor elke telefoon.
Lord_Dain in "[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie"
Het onderste gedeelte van mijn reactie ging over de Mi4s. De accu en prestaties vielen tegen voor een Mi4-reeks.
Ik geloof dat je de opmerkingen van Lord Dain totaal verkeerd interpreteert.Kiswum schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:26:
[...]
Het was een reactie op berichten Lord_Dain, het kwam niet over alsof zijn telefoon zo lekker liep.
Het onderste gedeelte van mijn reactie ging over de Mi4s. De accu en prestaties vielen tegen voor een Mi4-reeks.
ik heb een vraag, net de scherm laten vervangen door een winkel.
Alleen hij laad super traag op iemand enig idee wat er kan zijn ????
Alleen hij laad super traag op iemand enig idee wat er kan zijn ????
Inmiddels een oplossing gevonden? Ik zit nu in België en kan niet roamen wat soms erg vervelend is.AvWijk schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:51:
[afbeelding]
Ik ben ook wel te spreken over mijn Mi4c, maar had er wel iets meer van verwacht als 1e telefoon uit China. Qua hardware is het allemaal wel prima, maar ik kan niet zo wennen aan MIUI. Vervelende menu's en het gemis van een appdrawer, nog los van het feit dat sommige dingen er niet mooi uitzien. Ook maak ik vaak onscherpe foto's (tenzij je snel een foto neemt).
Staat natuurlijk wel tegenover dat je toch een heerlijke telefoon hebt zonder er 400-500 euro voor uit te geven.
Staat natuurlijk wel tegenover dat je toch een heerlijke telefoon hebt zonder er 400-500 euro voor uit te geven.
Tipje: Nova launcher installeren. Appdrawer en nog een karrenvracht andere dingen, dock zelf instellen (aantal shortcuts bijv.), rastermaat van je schermen aanpassen(kleiner = meer shortcuts, groter = shortcuts met grotere iconen).Joeneunited schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:44:
.....maar ik kan niet zo wennen aan MIUI. Vervelende menu's en het gemis van een appdrawer......
Nova launcher maakt goed wat MIUI heeft laten liggen (mijn mening).
Helemaal mee eens. Nova Launcher is een van de eerste apps die ik installeer, zelf wanneer de stock Android Launcher aanwezig is.
Heb mijn roaming probleem opgelost. Even Simyo APN gegoogled en settings ingevoerd en roaming werkte.
Heb mijn roaming probleem opgelost. Even Simyo APN gegoogled en settings ingevoerd en roaming werkte.
Ik installeer altijd deze. Heel erg handig!Joeneunited schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:44:
Ik ben ook wel te spreken over mijn Mi4c, maar had er wel iets meer van verwacht als 1e telefoon uit China. Qua hardware is het allemaal wel prima, maar ik kan niet zo wennen aan MIUI. Vervelende menu's en het gemis van een appdrawer, nog los van het feit dat sommige dingen er niet mooi uitzien. Ook maak ik vaak onscherpe foto's (tenzij je snel een foto neemt).
Google Play: AppDrawer (MIUI App Drawer)
Als je aangeeft dat je er wel iets meer van had verwacht, doel je dan op meer dan alleen Miui en de camera?Joeneunited schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:44:
Ik vind de camera namelijk één van de allersterkste punten van dit toestel. Ik durf te wedden dat er geen toestel voor deze prijs te vinden is met een betere camera. Natuurlijk wordt het bij weinig licht wat minder, maar het is by far de beste camera die ik ooit op een telefoon heb gehad. Stukken beter dan die op de Oneplus One en Two bijvoorbeeld, of op de Samsung S3 en S4.
Miui vind ik ook kut, maar zeggen dat het er niet mooi uitziet is gelet op de vele custom-thema's natuurlijk wel een beetje raar. Het hele punt is nu net dat je eindeloos kunt combineren totdat het er helemaal uitziet zoals jij wilt. Dat Miui verder wat rare kronkels heeft in het menu en rondom permissies is een feit, maar daar begin ik niet meer over want dan val ik wel heel erg in herhaling.
Hoe dan ook, gooi Miui er desnoods af en zet CM13.1 er op. Dan heb je voor minder dan € 150,- een geweldige telefoon die nog lang mee kan.
Nadat ik toch eindeloos problemen bleef houden met de GPS van mijn mi4S (duurde heel lang voor ik een fix kreeg en kon hem niet houden) in overleg met ibuygou naar het micenter in Wraclow gestuurd ter reparatie. Ben erg benieuwd of ze er wat mee kunnen!
Ben wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. Moest je de verzendkosten zelf betalen en hoeveel waren die?timmert26 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:02:
Nadat ik toch eindeloos problemen bleef houden met de GPS van mijn mi4S (duurde heel lang voor ik een fix kreeg en kon hem niet houden) in overleg met ibuygou naar het micenter in Wraclow gestuurd ter reparatie.
Voor de zekerheid heb ik hem tot 500 euro verzekerd verstuurd, de verzendkosten zijn 26 euro. Volgens de support vallen de verzendkosten ook voor hun rekening, mocht dit niet het geval zijn dien ik het bonnetje in bij paypal en krijg ik het via paypal terug.rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:15:
[...]
Ben wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. Moest je de verzendkosten zelf betalen en hoeveel waren die?
Repair time is 1 tot 14 dagen afhankelijk van het defect en de drukte.
Dat valt nog erg mee moet ik zeggen!timmert26 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:19:
Voor de zekerheid heb ik hem tot 500 euro verzekerd verstuurd, de verzendkosten zijn 26 euro. Volgens de support vallen de verzendkosten ook voor hun rekening, mocht dit niet het geval zijn dien ik het bonnetje in bij paypal en krijg ik het via paypal terug.
Repair time is 1 tot 14 dagen afhankelijk van het defect en de drukte.
Ik gebruik Apex Launcher (Nova is ook populair). Deze kun je helemaal naar eigen wens inrichten en heeft wel een appdrawer.Joeneunited schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:44:
edit: de menu's blijven echter wel hetzelfde...
[ Voor 3% gewijzigd door GuitarJJ op 15-09-2016 13:00 ]
Bedankt overigens voor de reacties, heb wat verscheidene uitgeprobeerd en heb sindskort AppDrawer (MIUI).
Veel beter zo
Veel beter zo
Telefoon is weer terug uit Polen, hij is daar uitgebreid getest, en software updates gekregen( ondanks dat ik dit zelf wekelijks doe). Toch lijkt het dat de GPS het nu wel goed doet. Maar eens even een met de auto of fiets een rondje testen maar het lijkt gefixed!
Gisteren handmatig xiaomi.eu.6.9.22beta geflashed op mijn mi4c, vanmiddag ging mijn wekker niet af. Paar keer getest maar als telefoon stil staat gaat hij niet, bij de vorige rom wel. Ben natuurlijk in de instellingen gedoken maar alles lijkt goed te staan.... Misschien mis ik wat?
In de 6.9.29 versie zou dit probleem verholpen zijn.Achiel007 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:51:
Gisteren handmatig xiaomi.eu.6.9.22beta geflashed op mijn mi4c, vanmiddag ging mijn wekker niet af. Paar keer getest maar als telefoon stil staat gaat hij niet, bij de vorige rom wel. Ben natuurlijk in de instellingen gedoken maar alles lijkt goed te staan.... Misschien mis ik wat?
Bedankt, ga hem direct installeren, maandag heb ik ochtenddienst, zou fijn zijn dat ik dan een betrouwbare wekker hebradavl schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:21:
[...]
In de 6.9.29 versie zou dit probleem verholpen zijn.

Update: werkt.
Heeft iemand een Mi4c met 16GB? Ik zit al een paar weken te kijken naar die belachelijke lage prijs van onder de 100 Euro, maar het addertje is natuurlijk de beperkte opslag en geen SD uitbreiding.
Een reden om hem niet te kopen?
Vraag:
Heb een Mi4c en word redelijk gestoord van meldingen van de video player. Krijg meldingen met geluid met een hele mooie chinese tekst erbij. Geen idee wat het is, maar misschien toch maar eens tijd om de EU-rom erop te zetten. Tips welke versie stabiel is?
En kan ik deze gewoon via de updater draaien?
Heb een Mi4c en word redelijk gestoord van meldingen van de video player. Krijg meldingen met geluid met een hele mooie chinese tekst erbij. Geen idee wat het is, maar misschien toch maar eens tijd om de EU-rom erop te zetten. Tips welke versie stabiel is?
De laatste versie (6.9.29) werkt bij mij naar behoren:ybos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:45:
Vraag:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-29.35401
Gaat dit gewoon via de normale updater, of moet er nog iets met de bootloader (dan moet ik eerst uitzoeken wat dat inhoudtGuitarJJ schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:15:
[...]
De laatste versie (6.9.29) werkt bij mij naar behoren:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-29.35401
Voor mij niet. Ik heb hem al een tijdje en heb er 2 bij besteld voor de familie. Ik installeer echter geen honderden apps etc. Maak je 50 foto's op een dag, dan moet je er ook op letten dat je ze wel op tijd op de pc opslaat, anders zit je geheugen vol.sprintkanon schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:08:
Heeft iemand een Mi4c met 16GB? Ik zit al een paar weken te kijken naar die belachelijke lage prijs van onder de 100 Euro, maar het addertje is natuurlijk de beperkte opslag en geen SD uitbreiding.
Wel een "nadeel" is dat er geen global rom is voor deze telefoon. Er zijn echter genoeg alternatieven dus dat is op zich geen probleem.
Succes
Dat is helemaal een koopje, ik heb m een paar maanden geleden gekocht voor €104,-.sprintkanon schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:08:
Fijn toestel waar ik CM13 op draai. Enige nadeel is inderdaad de 16GB, maar ik speel geen spellen en luister geen muziek dus 'schade' valt mee.
Ok, thx voor de toelichting, ik ga het gewoon proberen voor dat geld. De camera schijnt ook wel erg goed te zijn...
Yup, laatste vergeleken met een Z5 van schoonzusje en deze was beter. Nu moet ik toegeven dat ik het idee heb dat iets niet helemaal goed is met haar camera, ze heeft daar laatst een nieuw scherm op laten zetten dus denk dat ze iets verprutst hebben
En hem erop gekregen, want ik zit met dezelfde kwestie, is dat ongevaarlijk, of toch wel wat gevaren aan dat flashen?ybos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:58:
[...]
Gaat dit gewoon via de normale updater, of moet er nog iets met de bootloader (dan moet ik eerst uitzoeken wat dat inhoudt).
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Nog niet aan toegekomen (en helaas heeft niemand mijn vraag beantwoord).SAiN ONeZ schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:10:
[...]
En hem erop gekregen, want ik zit met dezelfde kwestie, is dat ongevaarlijk, of toch wel wat gevaren aan dat flashen?
Heb jij ook vreemde zaken met wifi? Wifi hotspot aanzetten werkt sowieso niet meer. Wifi thuis pakt de telefoon ene keer wel op, andere keer niet. Wanneer wifi niet automatisch oppakt: als ik dan data switch van simkaart 1 naar 2 (dus heel even geen mobiel internet), word de wifi direct opgepakt.
als je even had gegoogled had je het ook geweten, sinds kort kan niks meer via de standaard updater app en moet het via de recovery. Hiervoor moet je TWRP recovery flashen, daarna kun je de weekly flashen.ybos schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:24:
[...]
Nog niet aan toegekomen (en helaas heeft niemand mijn vraag beantwoord).
Heb jij ook vreemde zaken met wifi? Wifi hotspot aanzetten werkt sowieso niet meer. Wifi thuis pakt de telefoon ene keer wel op, andere keer niet. Wanneer wifi niet automatisch oppakt: als ik dan data switch van simkaart 1 naar 2 (dus heel even geen mobiel internet), word de wifi direct opgepakt.
Sinds een week een MI4C 16GB (met MIUI 7.5 global) binnen van dx.com. Gelukkig zonder bloat-/malware. Bevalt tot nu erg goed en dat voor 115 euro inclusief importheffing verzekering. Blijft nog even wachten op de global variant van MIUI 8 maar verder geen klachten!
@Mother_lepard - misschien heb ik het wel heel erg fout... maar voor zover ik kan vinden bestaat er geen MIUI Global rom voor de MI4C. Alleen maar de chinese rom. Hoor graag welke jij dan precies hebt.
De internationale versie heeft een ROM voor de Mi4C. Die kan je hier vinden https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-29.35401/ Draai dit zelf al een paar jaar op mijn Mi4 en het is wel prettig om de gehele telefoon in het Nederlands (of goed Engels) te hebben. Ik neem aan dat de Mi4C versie ook goed zal werken.bck schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:05:
@Mother_lepard - misschien heb ik het wel heel erg fout... maar voor zover ik kan vinden bestaat er geen MIUI Global rom voor de MI4C. Alleen maar de chinese rom. Hoor graag welke jij dan precies hebt.
Verwacht ook dat Mother_lepard die bedoeld maar dat is de Unofficial International. Niks mis mee maar dan kan je eender welke andere onofficiële rom installeren. Het zou fijn zijn als Xiaomi daadwerkelijk een officiele global zou uitbrengen.... Ik had dus heel even de hoop dat dat was gebeurd
Hoeveel SOT halen jullie met de Mi4c? Ik draai CM13.1 20160827 TS. Haal zo'n 3 a 3.5uur. Lees nu op XDA dat sommige 4.5 tot 5.5u halen.
Ik had gisteren dan eindelijk mijn Mi4 (FDD-LTE 16GB) binnen gekregen. Doordat het huisnummer niet op de order stond (en ik dat niet goed had gecontroleerd), was mijn pakket na enkele weken weer terug gegaan naar de afzender. Bij mijn 2e order is dat rechtgezet en na 2 maanden wachten heb ik mijn project binnen.
Helaas bleef mijn pakket bij de douane hangen en mocht ik uiteindelijk €37,- cash afrekenen bij Postnl voor mijn order van €114,-.
De telefoon was gloednieuw, maar de software niet. De telefoon was voorzien van de internationale Miui 7.00.55.00.
Zoals velen wel weten, is dat een custom rom van de verkoper/reseller, inclusief Google Play, Nederlandse taal, Cm cleaner (overbodig want zoiets is standaard ingebouwd in Miui) en zoals het hoort bij dit soort rom's, een aparte toetsenbord app want Google keyboard is niet goed genoeg voor de rombouwer...
Ok, voordat ik mijn accounts om zeep help, controleer ik de telefoon eerst op spyware, malware, keylogger, etc.
Op een Usb stick heb ik altijd een aantal programma's staan die ik kan gebruiken voor de test. Malwarebytes gaf in eerste instantie aan dat er geen problemen waren gevonden.
Op het moment dat ik was verbonden met WiFi, werden er direct 2 Apps gedownload en dat is zeer verdacht. Ik heb Malwarebytes nogmaals geopend, de virusdefinities laten updaten en de scan nog een keer gestart.
Het resultaat was toen: de app Tubevideo werd gezien als malware en helaas was deze app niet te verwijderen.
Ik heb de map downloaded_rom aangemaakt en een van de laatste Xiaomi.eu Cancro rom's opgezocht en gedownload (Xiaomi.eu lag er helaas de hele avond uit). Gelukkig was de rom gewoon te installeren via de updater tool. Hierdoor was ik op geen enkel moment afhankelijk van een Windows pc.
Na installatie en een factory reset, is de telefoon klaar voor mijn project. Ik ga het volgende doen: Benchmarken in Android/Miui en daarna Windows 10 Mobile op de telefoon zetten om meer inzichten daarover te kunnen krijgen. Tevens wil ik weten of er een verschil zal zijn in de uitkomst van benchmarks die geschikt zijn voor beide systemen.
Binnenkort meer info hierover en wellicht start ik hierover een eigen topic met wellicht een review van de Mi4 met Windows 10 Mobile.
Helaas bleef mijn pakket bij de douane hangen en mocht ik uiteindelijk €37,- cash afrekenen bij Postnl voor mijn order van €114,-.
De telefoon was gloednieuw, maar de software niet. De telefoon was voorzien van de internationale Miui 7.00.55.00.
Zoals velen wel weten, is dat een custom rom van de verkoper/reseller, inclusief Google Play, Nederlandse taal, Cm cleaner (overbodig want zoiets is standaard ingebouwd in Miui) en zoals het hoort bij dit soort rom's, een aparte toetsenbord app want Google keyboard is niet goed genoeg voor de rombouwer...
Ok, voordat ik mijn accounts om zeep help, controleer ik de telefoon eerst op spyware, malware, keylogger, etc.
Op een Usb stick heb ik altijd een aantal programma's staan die ik kan gebruiken voor de test. Malwarebytes gaf in eerste instantie aan dat er geen problemen waren gevonden.
Op het moment dat ik was verbonden met WiFi, werden er direct 2 Apps gedownload en dat is zeer verdacht. Ik heb Malwarebytes nogmaals geopend, de virusdefinities laten updaten en de scan nog een keer gestart.
Het resultaat was toen: de app Tubevideo werd gezien als malware en helaas was deze app niet te verwijderen.
Ik heb de map downloaded_rom aangemaakt en een van de laatste Xiaomi.eu Cancro rom's opgezocht en gedownload (Xiaomi.eu lag er helaas de hele avond uit). Gelukkig was de rom gewoon te installeren via de updater tool. Hierdoor was ik op geen enkel moment afhankelijk van een Windows pc.
Na installatie en een factory reset, is de telefoon klaar voor mijn project. Ik ga het volgende doen: Benchmarken in Android/Miui en daarna Windows 10 Mobile op de telefoon zetten om meer inzichten daarover te kunnen krijgen. Tevens wil ik weten of er een verschil zal zijn in de uitkomst van benchmarks die geschikt zijn voor beide systemen.
Binnenkort meer info hierover en wellicht start ik hierover een eigen topic met wellicht een review van de Mi4 met Windows 10 Mobile.
Zijn er hier nog meer mensen, bij wie het wel is gelukt?koekiemonster schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:36:
Ik heb nu een mi4 LTE en daar heb ik windows10 op gezet.
Voorheen vond ik dat een briljant OS, maar op de MI4 vertoont het ook nogal wat gebreken.
Ik heb de volgende handleidingen gebruikt, maar verder dan de volgende foutmelding kom ik niet in MiFlash 2015.06.01.0:
reached end of file.(0x80070026: Receiving hello packet)
Telefoon: Mi4 LTE 16GB
Welke stappen heb ik genomen?
Zoals ik hierboven al had beschreven, heb ik de telefoon omgezet van een fake rom naar een xiaomi.eu rom.
Ik ben begonnen met de standaard handleidingen/Windows releases (fijn dat alles in 1 handleiding staat...)
1. http://en.miui.com/thread-189369-1-1.html
2. http://en.miui.com/thread-189556-1-1.html
3. http://en.miui.com/thread-189574-1-1.html
4. http://en.miui.com/thread-217242-1-1.html
De volgende installatiebestanden heb ik getest:
10586.1102.3063.Retail
10586.63.0115.3063.RTF.Retail
Telefoon van de laatste xiaomi.eu build naar 2 oudere xiaomi.eu Dev builds gebracht en telkens opnieuw getest en de telefoon compleet gereset:
xiaomi.eu_multi_cancro_6.1.21_v7-6.0 (Android 6)
xiaomi.eu_multi_cancro_5.12.17_v7-4.4 (Android 4.4)
Een officiële Stable release (incl. volledige reset) is ook uitgeprobeerd:
miui_MI3WMI4W_V7.5.2.0.MXDCNDE_a651d6690a_6.0 (Android 6)
Troubleshooting
Nieuwe MiFlash geprobeerd en na installatie Windows pc herstart:
http://en.miui.com/thread-281979-1-1.html
Deze methodes geprobeerd:
http://en.miui.com/thread-280095-3-1.html
Qualcomm drivers gecontroleerd en die komen overeen met de handleidingen (Qualcomm HS-USB QDLoader 9008). Fastboot mode ingeschakeld, USB debugging ingeschakeld met het MTP protocol. Ik heb een andere Windows 10 64bit pc gebruikt en 3 verschillende kabels. Accu was voor meer dan 90% opgeladen.
Bij de nieuwere versies zag ik dat TWRP de standaard recovery was en bij de oudere releases was dat Mi Recovery 2.01.
Verder dan de verificatie voor "adb devices" en het uitvoeren van "adb reboot edl" en de foutmelding na het inladen van de Windows 10 rom kom ik niet. Ik hoop dat een aantal ervaringsdeskundigen me hierbij kunnen helpen.
Verwijderd
Je hebt er ongetwijfeld al aan gedacht, maar voor de zekerheid: is het niet zo dat de WCDMA versie W10 niet kon draaien? Ik meen gelezen te hebben dat die niet werkt met W10.
Ik heb zojuist even mijn telefoontype toegevoegdVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:12:
[...]
Je hebt er ongetwijfeld al aan gedacht, maar voor de zekerheid: is het niet zo dat de WCDMA versie W10 niet kon draaien? Ik meen gelezen te hebben dat die niet werkt met W10.
Naar mijn weten moet je de Mi4 LTE versie hebben. Die heeft WCDMA + 4G LTE, die versie kwam alleen uit als 16GB versie. De Mi4 WCDMA heeft geen 4G (voor Europa) en kwam volgens mij uit met versie van 16 en 64GB.
Ik heb bewust de Mi4 LTE besteld en dat geeft de telefoon intern ook aan.
Verwijderd
Je lijkt gelijk te hebben idd. Waarom wil je eigenlijk W10 flashen, behalve omdat het kan?Kiswum schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:16:
[...]
Ik heb zojuist even mijn telefoontype toegevoegd
Naar mijn weten moet je de Mi4 LTE versie hebben. Die heeft WCDMA + 4G LTE, die versie kwam alleen uit als 16GB versie. De Mi4 WCDMA heeft geen 4G (voor Europa) en kwam volgens mij uit met versie van 16 en 64GB.
Ik heb bewust de Mi4 LTE besteld en dat geeft de telefoon intern ook aan.
Omdat ik wil weten of W10 interessant is voor mij en eventuele andere lezers. Als W10 inmiddels stabiel zou draaien, dan zou het ook de krachtigste W10 telefoon zijn in die prijsklasse (helaas werd het wat duurder door de importkosten).
Het lijkt me vooral een mooi project en een uniek kans om Android prestaties 1:1 met Windows prestaties te kunnen vergelijken. Ik heb gebruik gemaakt van diverse benchmarks en volgens mij werken een aantal daarvan ook op een W10.
Maar vooral, omdat het kan
Het lijkt me vooral een mooi project en een uniek kans om Android prestaties 1:1 met Windows prestaties te kunnen vergelijken. Ik heb gebruik gemaakt van diverse benchmarks en volgens mij werken een aantal daarvan ook op een W10.
Maar vooral, omdat het kan
Verwijderd
Dat is wel waar jaKiswum schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:23:
Omdat ik wil weten of W10 interessant is voor mij en eventuele andere lezers. Als W10 inmiddels stabiel zou draaien, dan zou het ook de krachtigste W10 telefoon zijn in die prijsklasse (helaas werd het wat duurder door de importkosten).
The tweaker spiritMaar vooral, omdat het kan
Contacten app voor MI4C/Miui?
OP die Mi4c met Miui Global 7.3 zit een best wel onhandige en lelijke contacten app.. Hij is anders dan wat ik voorheen met standaard android had.. Ik kan niet eenvoudig contacten zoeken/favorietenlijst met foto van het contact..Verder is de MI4C prima, heb er en extra besteld (en een MI5..).
Weten jullie of je een andere contacten management app kan installeren?
OP die Mi4c met Miui Global 7.3 zit een best wel onhandige en lelijke contacten app.. Hij is anders dan wat ik voorheen met standaard android had.. Ik kan niet eenvoudig contacten zoeken/favorietenlijst met foto van het contact..Verder is de MI4C prima, heb er en extra besteld (en een MI5..).
Weten jullie of je een andere contacten management app kan installeren?
Is het inmiddels nog gelukt met het installeren van W10?
Nee, helaas is het nog niet gelukt. Ik heb ook geen feedback hierover op Tweakers en/of en.miui.com ontvangenPhoenixQ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:36:
[...]
Is het inmiddels nog gelukt met het installeren van W10?
Gisteren heb ik ook even een tweet naar Microsoft (insiders) gestuurd, ik verwacht daar echter weinig van.
Hmm, als ik zo kijk wat je allemaal al geprobeerd hebt zou die het toch echt moeten doenKiswum schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:11:
[...]
Nee, helaas is het nog niet gelukt. Ik heb ook geen feedback hierover op Tweakers en/of en.miui.com ontvangen
Gisteren heb ik ook even een tweet naar Microsoft (insiders) gestuurd, ik verwacht daar echter weinig van.

Je hebt dus nu alleen problemen met de miflash die niet verder komt dan de hello packet? Dus miflash ziet wel je device als het goed is?
Ik heb zelf de MiFlash 2015.10.28 gebruikt misschien dat dit je kan helpen.
http://en.miui.com/thread-150494-1-1.html
Wanneer je Developer Options hebt aangezet op je telefoon en aangesloten hebt aan je pc voor adb gebeuren, kijk even weer op je telefoon of je wel toegang hebt voor usb debugging
Hoop dat et werkt!
Bedankt voor je hulp!PhoenixQ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:03:
[...]
Hmm, als ik zo kijk wat je allemaal al geprobeerd hebt zou die het toch echt moeten doen![]()
Je hebt dus nu alleen problemen met de miflash die niet verder komt dan de hello packet? Dus miflash ziet wel je device als het goed is?
Ik heb zelf de MiFlash 2015.10.28 gebruikt misschien dat dit je kan helpen.
http://en.miui.com/thread-150494-1-1.html
Wanneer je Developer Options hebt aangezet op je telefoon en aangesloten hebt aan je pc voor adb gebeuren, kijk even weer op je telefoon of je wel toegang hebt voor usb debugging
Hoop dat et werkt!
Miflash ziet de Mi4 inderdaad. Hij wordt herkend als ik hem aansluit.
Als de adb reboot wordt uitgevoerd, dan wordt hij wederom herkend, maar dan als com-poort (com30). Het systeem ziet de telefoon dan als Qualcomm device bij de compoorten in Apparaatbeheer.
Ik heb jouw versie van Miflash uitgeprobeerd (die release had ik nog niet getest), maar helaas kom ik dan nog steeds niet verder. Hij blijft op dezelfde melding staan.
Deverloper options en MTP staan uiteraard netjes aan (instellen als MTP is een handmatige actie na elke reboot van de telefoon).
Weet je nog welke software je nog meer hebt gebruikt?
Had je een xiaomi.eu rom, had je een Chinese Stable of Dev rom. Wat waren de versie nummers, zodat ik dezelfde testen kan uitvoeren. Had je misschien gebruik gemaakt van een andere W10 rom?
Kun je zoveel mogelijk gegevens geven over de diverse versies die je had?
Nogmaals bedankt voor je hulp zover!
Tja, een Mi4 LTE met 2GB RAM van Banggood gekocht.Kiswum schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:01:
[...]
Kun je zoveel mogelijk gegevens geven over de diverse versies die je had?
Moest even zoeken maar heb ze gevonden!
Ik had deze versie van MIUI :
http://bigota.d.miui.com/...4.4_global_5e71b7a95d.tgz
en heb deze W10 gebruikt : http://download.microsoft...0586.1102.3063.Retail.zip
Links waar ik ze vandaan heb:
MIUI : http://en.miui.com/thread-242153-1-1.html
W10 : http://forum.xda-develope...ding-porting-mi4-t3288678
Bedankt voor de informatie.PhoenixQ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Tja, een Mi4 LTE met 2GB RAM van Banggood gekocht.
Moest even zoeken maar heb ze gevonden!
Ik had deze versie van MIUI :
http://bigota.d.miui.com/...4.4_global_5e71b7a95d.tgz
en heb deze W10 gebruikt : http://download.microsoft...0586.1102.3063.Retail.zip
Links waar ik ze vandaan heb:
MIUI : http://en.miui.com/thread-242153-1-1.html
W10 : http://forum.xda-develope...ding-porting-mi4-t3288678
Het W10 bestand had ik al, maar ik ga die opnieuw downloaden.
Ik ga de telefoon ook voorzien van de Global rom, ik hoop dat het daarmee allemaal gaat lukken.
Edit: Helaas is het niet gelukt. Ik heb tevens de drivers van de telefoon opnieuw geïnstalleerd, ook de drivers die worden gebruikt tijdens Fastboot en als hij gewoon is aangesloten.
[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 24-10-2016 18:42 ]
Mijn Mi4c valt de laatste tijd steeds uit terwijl hij nog lang niet leeg kan zijn. Heel irritant, want wanneer ik 'm een tijdje in gebruik heb, kan mijn telefoon letterlijk elk moment uitvallen, ongeacht hoeveel batterij hij nog aangeeft te hebben.
Het enige wat consistent is, is dat de batterij lager is dan ca. 80%, en dat ik een app open heb. Welke app maakt niet uit; voorheen was het vaak Pokemon toen ik nog speelde, maar de laatste tijd ook gewoon met Spotify, Snapchat of Youtube.
Opnieuw opstarten heeft weinig zin, ik heb 0 of 1% en valt binnen de kortste keren weer uit, maar het rare is het volgende. Wanneer ik mijn telefoon enkele seconde aan de lader heb gehad (powerbank of netstroom), geeft ie aan dat ik zo weer 20, 30 of zelfs 60% batterij heb, alhoewel het soms ook wél 1% is.
Ik heb het al eens eerder gepost, maar de tip om de telefoon helemaal leeg te laten lopen en daarna weer tot 100% op te laden heeft niks geholpen. Iemand een advies wat ik het beste kan doen?
Zat zelf nog aan een factory reset te denken, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten natuurlijk.
Bedankt alvast
Het enige wat consistent is, is dat de batterij lager is dan ca. 80%, en dat ik een app open heb. Welke app maakt niet uit; voorheen was het vaak Pokemon toen ik nog speelde, maar de laatste tijd ook gewoon met Spotify, Snapchat of Youtube.
Opnieuw opstarten heeft weinig zin, ik heb 0 of 1% en valt binnen de kortste keren weer uit, maar het rare is het volgende. Wanneer ik mijn telefoon enkele seconde aan de lader heb gehad (powerbank of netstroom), geeft ie aan dat ik zo weer 20, 30 of zelfs 60% batterij heb, alhoewel het soms ook wél 1% is.
Ik heb het al eens eerder gepost, maar de tip om de telefoon helemaal leeg te laten lopen en daarna weer tot 100% op te laden heeft niks geholpen. Iemand een advies wat ik het beste kan doen?
Zat zelf nog aan een factory reset te denken, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten natuurlijk.
Bedankt alvast
Battery stats resetten in de Recovery. Anders toch maar een keer factory reset uitvoeren.
Als hij helemaal vol is kan je ook de battery "calibreren" (niet zeker of het zo heet... maar de software duidelijk maken dat hij op dat moment vol is...)
Zelf zou ik ook denken aan een rom probleem. Ik heb wel vaker gehoord dat de MI4C uit valt voordat de batterij helemaal leeg is maar dat is eigenlijk dan meer bij 5% tot 10% of zoiets. Had ik ook last van maar sind ik SMIUI draai niet meer.
Zelf zou ik ook denken aan een rom probleem. Ik heb wel vaker gehoord dat de MI4C uit valt voordat de batterij helemaal leeg is maar dat is eigenlijk dan meer bij 5% tot 10% of zoiets. Had ik ook last van maar sind ik SMIUI draai niet meer.
Vragen over ontvangen MI4c: 1. alleen nieuwe 'verkenner app' installeren? 2, of nieuwe rom voor Mi4c?
1. Mi4c via aliexpress (goldway) met een 'verkenner' die reclame meldingeeft (bloadtware) en Miui versie 8.0.16.0
Die ingebakken reclame spammende verkenner heb ik gestopt (kan niet m niet verwijderen) en daar kan ik eenvoudig een andere verkenner voor in de plaats zetten, DS-file doet het werk ook prima.
2. Maar als ze zo'n app inbakken... welke andere troep zit er dan in,.. en worden dan mijn wachtwoorden misschien ook naar china over gestuurd?.. Zou ik dan idd een eu miui rom installeren? (gedoe ivm locked bootloader verwacht ik). Ik zie daar de developer versie 8 (6.11.10). Of een scanner op loslaten?
Verder is er met het versienr van de Rom is ook iets bijzonders aan de hand.. die staat op v8.0.16.0 stable..tewijl het updater scherm het plaatje van Miui 7 laat zien... bijzonder. Welke van de 2 zal dan kloppen?
1. Mi4c via aliexpress (goldway) met een 'verkenner' die reclame meldingeeft (bloadtware) en Miui versie 8.0.16.0
Die ingebakken reclame spammende verkenner heb ik gestopt (kan niet m niet verwijderen) en daar kan ik eenvoudig een andere verkenner voor in de plaats zetten, DS-file doet het werk ook prima.
2. Maar als ze zo'n app inbakken... welke andere troep zit er dan in,.. en worden dan mijn wachtwoorden misschien ook naar china over gestuurd?.. Zou ik dan idd een eu miui rom installeren? (gedoe ivm locked bootloader verwacht ik). Ik zie daar de developer versie 8 (6.11.10). Of een scanner op loslaten?
Verder is er met het versienr van de Rom is ook iets bijzonders aan de hand.. die staat op v8.0.16.0 stable..tewijl het updater scherm het plaatje van Miui 7 laat zien... bijzonder. Welke van de 2 zal dan kloppen?
De rom's van xiaomi.eu zijn toch te vertrouwen?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken