Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik reageer hier omdat mij dit het correcte topic lijkt: de vraag gaat over de bewakingscamera's, die in een Tesla zitten. Mijn auto stond netjes in het vak geparkeerd bij de Q-Park parkeergarage, maar zoals gebruikelijk stond de Tesla niet netjes geparkeerd....

Dus ik kom terug bij de auto en bij het instappen zie ik, dat bij de Tesla plotseling een bewakingsmodus geactiveerd wordt. Terwijl ik niets fout deed en alleen in mijn auto wilde stappen, wat natuurlijk iets moeilijker is dankzij de veel te brede Tesla.

Eerlijk gezegd geeft mij het gevoel, dat het een inbreuk op mijn privacy is. Aangezien het niet de openbare weg is en het juist de Tesla bestuurder is, welke zijn auto niet netjes in het vak kan zetten :(

Ik heb zelf ook een dashcam, echter die staat uit als de auto geparkeerd staat en ik weet dat Tesla's 360 graden camera's heeft. Dus ik werd dan letter vanuit iedere hoek gefilmd, daar heb ik toch niet zo'n fijn gevoel bij. Die hele Tesla heb ik met geen vinger aangeraakt en mijn deuren, zijn ook niet tegen die auto aangekomen.

Het is fijn dat de Tesla het op zijn grote tablet toont, dat je gefilmd wordt... maar ik vind dit te ver gaan. Wat is de volgende stap? Tesla bestuurders, die eigenaren van A-segmenters aansprakelijk gaan stellen? Wanneer ze perongeluk met de deur tegen de Tesla aankomen, omdat die auto's in de regel niet netjes in het vak staan?

Je moet toch uit je auto kunnen komen en de parkeergarage was hartstikke vol, dus het was niet zo dat ik een ander plekje kon vinden. 1x ben ik zelfs ingeparkeerd geweest door zo'n veel te brede Tesla, terwijl mijn 1 jarige dochter op de achterbank zat..... dan is het onvermijdelijk dat je deur de auto naast je raakt, als de bestuurder je klem zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Weissbier schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:10:
Ik reageer hier omdat mij dit het correcte topic lijkt: de vraag gaat over de bewakingscamera's, die in een Tesla zitten. Mijn auto stond netjes in het vak geparkeerd bij de Q-Park parkeergarage, maar zoals gebruikelijk stond de Tesla niet netjes geparkeerd....

Dus ik kom terug bij de auto en bij het instappen zie ik, dat bij de Tesla plotseling een bewakingsmodus geactiveerd wordt. Terwijl ik niets fout deed en alleen in mijn auto wilde stappen, wat natuurlijk iets moeilijker is dankzij de veel te brede Tesla.

Eerlijk gezegd geeft mij het gevoel, dat het een inbreuk op mijn privacy is. Aangezien het niet de openbare weg is en het juist de Tesla bestuurder is, welke zijn auto niet netjes in het vak kan zetten :(

Ik heb zelf ook een dashcam, echter die staat uit als de auto geparkeerd staat en ik weet dat Tesla's 360 graden camera's heeft. Dus ik werd dan letter vanuit iedere hoek gefilmd, daar heb ik toch niet zo'n fijn gevoel bij. Die hele Tesla heb ik met geen vinger aangeraakt en mijn deuren, zijn ook niet tegen die auto aangekomen.

Het is fijn dat de Tesla het op zijn grote tablet toont, dat je gefilmd wordt... maar ik vind dit te ver gaan. Wat is de volgende stap? Tesla bestuurders, die eigenaren van A-segmenters aansprakelijk gaan stellen? Wanneer ze perongeluk met de deur tegen de Tesla aankomen, omdat die auto's in de regel niet netjes in het vak staan?

Je moet toch uit je auto kunnen komen en de parkeergarage was hartstikke vol, dus het was niet zo dat ik een ander plekje kon vinden. 1x ben ik zelfs ingeparkeerd geweest door zo'n veel te brede Tesla, terwijl mijn 1 jarige dochter op de achterbank zat..... dan is het onvermijdelijk dat je deur de auto naast je raakt, als de bestuurder je klem zet.
Zolang de video's alleen gebruikt worden voor privé gebruik en niet gepubliceerd worden, is dit niet in strijd met de wet:
https://autoriteitpersoon...to-en-film/beeldmateriaal

En zolang je niet met opzet schade veroorzaakt aan de Tesla (of welke andere auto ook), zoals met een sleutel door de lak krassen of opzettelijk hard je portier tegen de andere auto laten slaan, zal je niet vervolgd kunnen worden voor de schade. Bovendien is op het beeldmateriaal zichtbaar hoe de bewuste Tesla geparkeerd stond e.d.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Weissbier schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:10:
Dus ik werd dan letter vanuit iedere hoek gefilmd, daar heb ik toch niet zo'n fijn gevoel bij.
Als jij aan het rijden bent met je eigen dashcam, vinden andere weggebruikers het misschien ook "niet zo'n fijn gevoel" dat ze gefilmd worden. Beetje hypocriet, vind je ook niet?

Je post klinkt meer als een rant tegen Tesla's (en/of hun bestuurders) dan dat het over dashcams (of zelfs maar het filmen) gaat.
deepbass909 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:18:
Zolang de video's alleen gebruikt worden voor privé gebruik en niet gepubliceerd worden, is dit niet in strijd met de wet:
Dat klopt niet helemaal, dat geldt alleen als je incidenteel iets filmt met je smartphone o.i.d. Het filmen met een dashcam wordt gezien als "cameratoezicht" en valt op zichzelf al onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens als je kentekens of (herkenbaar in beeld gebrachte) personen filmt. Je "verwerkt" daarmee namelijk persoonsgegevens en dat mag alleen als daarvoor een grondslag is. Bewijsmateriaal kunnen leveren bij een ongeluk of vandalisme kan zo'n grondslag zijn.

Zie ook de beleidsregels hieromtrent van de Autoriteit Persoonsgegevens. Hoofdstuk 5.2 gaat specifiek over dashcams.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Als jij aan het rijden bent met je eigen dashcam, vinden andere weggebruikers het misschien ook "niet zo'n fijn gevoel" dat ze gefilmd worden. Beetje hypocriet, vind je ook niet?
Mijn dashcam filmt enkel wat aan de voorkant gebeurd en enkel, wanneer ik rij. Als de auto geparkeerd staat, dan staat ie gewoon uit: waarschijnlijk mag je niet eens in parkeergarage filmen... zal vast ergens in de huisregels staan.

Die Tesla, filmt vanuit elke hoek: 360 graden camera's hebben die en dan worden die geactiveerd, wanneer ik in mijn auto stap. Nee dat is geen rant tegen Tesla, maar ik twijfel wel of dat wel mag.

Wel natuurlijk fijn voor die Tesla eigenaren: als een lompe boer in zijn Suzuki Wagon R+ de deur gewoon tegen de Tesla opengooit, dan staat het tenminste op film :X Maar de vraag is dan, of het filmen in de parkeergarage wel rechtmatig is.

Op de openbare weg mag je in Nederland trouwens filmen, dus je vergelijkt nu: filmen op de weg, met filmen in een parkeergarage. Dat zijn naar mijn mening twee totaal verschillende zaken. Een dashcam heeft als doel, eventuele bewijslast vast te leggen in het geval van een ongeluk.

Maar je kunt er ook verkeershufters mee vastleggen, die je buitenspiegel eraf gereden hebben bij het afsnijden bij wijze van spreken. De Tesla gaat daar veel verder in: die bewaakt de auto door middel van 360graden camera's, welke dus ook geactiveerd worden wanneer de auto geparkeerd is.

[ Voor 8% gewijzigd door Weissbier op 12-02-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:25
En dat is echt zo een probleem?
Als je niet tegen die auto komt, moet je er toch niet van wakker liggen?
Als je te dicht komt en hij zou je filmen, maar je doet niets fout, moet je er toch ook niet wakker van liggen?

Ik snap het niet.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Ja ik vind dat wel een probleem in het geval van 360 graden camera's: in Nederland geven wij onze privacy maar graag wat op, daardoor liggen onze gegevens allang op straat.... o.a van de GGD.

Maar er zijn landen die nemen privacy nog wel serieus: in Oostenrijk, Luxemburg en ik geloof Portugal? Mag je niet zomaar filmen met een dashcam, dus in die landen koppel ik de dashcam sowieso af.

Een Tesla gaat echter veel verder, dan vastleggen wat voor de auto gebeurd: ze filmen iedere hoek, dat vind ik geen prettig gevoel. Omdat Tesla's in de regel te breed voor parkeervakken zijn, moet ik met mijn A-segmenter super voorzichtig uitstappen als er geen andere parkeerplaats is.
kazzzdafke schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:18:
En dat is echt zo een probleem?
Als je niet tegen die auto komt, moet je er toch niet van wakker liggen?
Als je te dicht komt en hij zou je filmen, maar je doet niets fout, moet je er toch ook niet wakker van liggen?

Ik snap het niet.
Daarom dus: al helemaal als erop de auto zou staan, dat het een advocatenkantoor is :-(

Want de Tesla te brede auto die filmt mij: dus als ik perongeluk met mijn deur, tegen de Tesla aankom. Dan ben ik de peneneut, terwijl de bestuurder van de veel te brede auto. Zijn auto niet netjes in het vak gezet heeft en ik met moeite uit mijn auto kom. Het moet dan toch niet zo zijn, dat ik in de problemen kan komen? Of moet ik via de kofferbak mijn auto uitkruipen?

Ik noem nu Tesla: maar als het een Volkswagen ID9 geweest was, dan was mijn mening en gevoel niet anders geweest. Ja ik ben simpelweg bang, dat wanneer ik perongeluk wel die te brede auto aan tik met mijn deur. Omdat ik immers moeilijk in en uit de auto kom, dat ik dan aansprakelijk gesteld wordt. Terwijl het de brede auto is, die gedeeltelijk in mijn parkeervak staat en het mij moeilijk maakt in en uit te stappen.

Het is al 1x voorgekomen, toen zat ik nog letterlijk in mijn auto en huppa ik wordt klem gezet door een Tesla. Toen zat mijn 1 jarige dochter nog op de achterbank en ik kon niet uitstappen, zonder dat mijn deur tegen de Tesla kwam. Zo enorm krap was de ruimte. Op mijn dashcam zal het dan niet te zien zijn, dat de Tesla mij klem deed zetten. Want als die al aanstaat, dan filmt ie de muur in de parkeergarage :+

Uiteraard was de bestuurder allang weg, dus ik kon ook niet op mijn raam kloppen dat ik er graag uit wou. En nee het heeft geen schade opgeleverd zover ik weet, omdat ik rustig de deur open gemaakt heb.

Kijk als alle auto's 360graden camera's hadden, dan kun jezelf ook verdedigen en zeggen: die auto stond te breed geparkeerd, of hij zette mij klem. Dus het was perongeluk en niet met opzet. Dat is iets wat ik nu niet kan, behalve dan foto's nemen. Iets wat ik gedaan heb toen die Tesla mij klem geparkeerd heeft. Zodat ik tenminste kon aantonen, dat hij niet goed geparkeerd stond.

Een 360 graden camera is wat anders dan een dashcam, die kan iedere automobilist al voor twee tientjes in zijn auto zetten. Maar bij een 360graden camera gaat dat niet.
deepbass909 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:18:
[...]

En zolang je niet met opzet schade veroorzaakt aan de Tesla (of welke andere auto ook), zoals met een sleutel door de lak krassen of opzettelijk hard je portier tegen de andere auto laten slaan, zal je niet vervolgd kunnen worden voor de schade. Bovendien is op het beeldmateriaal zichtbaar hoe de bewuste Tesla geparkeerd stond e.d.
Dat is mij wel duidelijk, dankjewel voor het antwoord. Nee ik zou inderdaad nooit opzettelijk hard mijn deur open gooien, meestal als het lukt hou ik mijn vingers tussen de andere auto en mijn deur.

Enige waar ik beetje bang ben, is voor wat ik omschreven heb: dat de eigenaar creatief met de beelden omgaat en bijvoorbeeld beweerd, dat ik juist mijn auto zo krap deed parkeren. Die angst heb ik echt alleen bij Tesla's, omdat zover ik weet dit de enigste auto's zijn die met dit soort 360 graden camera's uitgerust worden.

Overigens kon ik in de voorwaarden van Q-Park niet vinden, of geluids of beeldopnames niet toegestaan zijn. Ik heb dat namelijk proberen te vinden, maar er werd niets over genoemd.

[ Voor 42% gewijzigd door Weissbier op 12-02-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

Je kunt ook niet dicht langs een andere auto parkeren? Ik parkeer persoonlijk nooit naast een auto met een kinderzitje want dan weet je gewoon dat de kans heel groot is dat die deur tegen je auto aan gesmeten wordt. Ik loop dan liever 5 minuten langer.

Overigens is het wel degelijk een probleem dat parkeervakken over het algemeen niet passen bij de breedte van de moderne auto's. Het viel me laatst bij een supermarkt weer op. Daar stonden 3 A segment auto's naast elkaar en ze stonden allemaal netjes in het midden van het vak. Maar je kon er niet comfortabel tussendoor lopen. Dat betekent dat het openen van de portieren ook nauwelijks kan. Het is bijna alsof de ontwerpers zelf nooit in/uit een auto gestapt zijn.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
sjirafje schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:32:
Je kunt ook niet dicht langs een andere auto parkeren? Ik parkeer persoonlijk nooit naast een auto met een kinderzitje want dan weet je gewoon dat de kans heel groot is dat die deur tegen je auto aan gesmeten wordt. Ik loop dan liever 5 minuten langer.

Overigens is het wel degelijk een probleem dat parkeervakken over het algemeen niet passen bij de breedte van de moderne auto's. Het viel me laatst bij een supermarkt weer op. Daar stonden 3 A segment auto's naast elkaar en ze stonden allemaal netjes in het midden van het vak. Maar je kon er niet comfortabel tussendoor lopen. Dat betekent dat het openen van de portieren ook nauwelijks kan. Het is bijna alsof de ontwerpers zelf nooit in/uit een auto gestapt zijn.
Het is niet altijd een optie: ik ben mij er thuis donders goed van bewust, dat ik niet tegenover de supermarkt moet parkeren. Omdat daar ook altijd krap geparkeerd wordt, mede dankzij moderne auto's die net maar in de vakken passen.

Maar in de stad, vooral in het weekend zijn parkeergarages bombevol: dan kun je niet kieskeurig zijn over een plekje, want die zijn er gewoon niet. Feit is dat veel moderne auto's te breed zijn voor de parkeervakken: idee voor Q-Park, wellicht voor te brede auto's het tarief dubbel in rekening brengen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:21
Weissbier schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:51:

Maar in de stad, vooral in het weekend zijn parkeergarages bombevol: dan kun je niet kieskeurig zijn over een plekje, want die zijn er gewoon niet. Feit is dat veel moderne auto's te breed zijn voor de parkeervakken: idee voor Q-Park, wellicht voor te brede auto's het tarief dubbel in rekening brengen :+
Waarmee je dus aangeeft dat je beter 360 camera`s in je auto kan hebben met al die drukte. :+
Voor sukkels die hun deur tegen jouw auto gooien.

En zelf een dashcam hebben maar dat van een ander maar inbreuk op je privacy vinden. 8)7
Terwijl die het gebruikt om te zien wie er tegen zijn/haar auto beukt? Waar ze dus voor zijn? :X

Heb je er al over nagedacht om in Den Haag te gaan lobbyen tegen in jouw ogen te brede auto`s?
Of bij alle Q-park/gemeentes/vul zelf in te gaan demonstreren tegen de te smalle parkeervakken? (Uit deze Q-park bron blijkt dat hun oude garages vaak nog 2,3m aanhouden waar tegenwoordig 2,5m aangehouden wordt. Dat scheelt op twee vakken, tussen de auto`s, al 20 cm uitstapruimte)
Of tegen het gebruik van dashcams?
Hier een beetje lopen klagen komt imo over als trollen, iedereen hier gebruikt een dashcam om te kunnen zien wie zijn auto beschadigd heeft, voor bewijs.
Ik heb hem tijdens parkeren ook gewoon aan op 1 beeld per seconde. Voor en achter.

Auto`s die niet aan de wet voldoen mogen de weg niet op. Alle auto`s waar jij op doelt zijn goedgekeurd.
Te brede auto`s kom je dus niet tegen op de Nederlandse wegen. Te hoog soms wel maar dan laat het leger de banden iets leeglopen.

En wil je niet aangesproken worden op pitjes in deuren die je gemaakt hebt dan zoek je een ruimere parkeerplaats toch?
Of je stapt aan de andere kant in.

Maar ik begreep dat ze overal handhavers zoeken.
Mensen die anderen aanspreken dat ze niet precies in het midden van het parkeervak staan...... ;)

Of geldt hier hetzelfde als bij voetbal en tennis bijvoorbeeld w.b.t "uit"?
Dat je pas verkeerd staat als je helemaal met je (2) wiel(en) over jouw lijn staat?
En er op of half er overheen nog "binnen" is? :+

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 13-02-2022 17:48 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:52
Heb recent een dash cam mini 2 van Garmin geïnstalleerd met hun parking mode cable.
Alleen, ik zie enkel 'parking guard' functie en niet de parking mode die gewoon continu opneemt.
Dat laatste zou verschijnen als de cam een hardwire kabel detecteert.

Zijn er anderen die ervaring hebben met Garmin en parking mode?
Misschien moet ik nog eens proberen na een langer ritje want voltage van de accu was nu 11,7V, dat is ongeveer het punt waarop de parking cable vanzelf de stroom eraf haalt om een lege accu te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

GroeneThee schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Wil je alleen een camera voor voor, of ook voor achter of zelfs een extra om jezelf te zien?

In het eerste geval kan ik je Viofo A119 V3 aanraden. Heb deze sinds kort ook en berg erg tevreden!
Raad je deze nog aan of is er inmiddels een nieuwere versie of betere dashcam op de markt?

Want ik heb de Garmin Dashcam Mini 2 op het oog

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 01-03-2022 08:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:49
G_Dragon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:30:
[...]

Raad je deze nog aan of is er inmiddels een nieuwere versie of betere dashcam op de markt?

Ik ben enorm tevreden, heb een ongeluk gehad met de auto en de camera heeft alles goed vastgelegd. Detecteerde zelf de crash, bewaarde de beelden op een niet te overschrijven gedeelte van de card en heeft er voor gezorgd dat ik kon aantonen dat ik werd doorgedrukt op mijn voorganger.

Heb 2 dagen later dezelfde bij mijn vriendin in de auto geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik ben ook nog altijd tevreden over de A119 v3 :Y

Voor een voorbeeldvideo, zie MK_ in "Het grote Dashcam-topic"
Als je denkt, "Oh maar de kentekens zijn niet te lezen?": zie MK_ in "Het grote Dashcam-topic" :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Ik heb zelfs een Viofo A119 van een van de eerste lichtingen, welke al ruim 4.5 jaar dienst doet in mijn auto. Vier jaar in de huidige auto en daarvoor nog in de oude auto en hij doet het nog steeds oOo

Onlangs was ik wel blij dat mijn dashcam aanstond: aangezien ik daardoor, kan bewijzen dat het wel degelijk gehageld heeft en ik geen kiezelsteentjes ofzo op mijn auto gegooid heb :+

Het kan bij hagel of stormschade namelijk zo zijn, dat de verzekeraar bewijs wilt dat het echt gehageld heeft. Als je dan een dashcam hebt, dan heb je het tenminste op beeld en mochten ze erom vragen: dan heb je op zijn minst de beelden/bewijs. Nu is de hagelschade obvious, maar soms wilt een verzekeraar nogal moeilijk doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

GroeneThee schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:20:
[...]

Ik ben enorm tevreden, heb een ongeluk gehad met de auto en de camera heeft alles goed vastgelegd. Detecteerde zelf de crash, bewaarde de beelden op een niet te overschrijven gedeelte van de card en heeft er voor gezorgd dat ik kon aantonen dat ik werd doorgedrukt op mijn voorganger.

Heb 2 dagen later dezelfde bij mijn vriendin in de auto geplaatst.
Oh dat klinkt inderdaad goed, alleen niet het feit dat je een ongeluk hebt gehad?
Is dit nog maar kort geleden gebeurd, want dan wil ik vragen of je goed van af bent gekomen.
Hoe bevalt en werkt de opslag trouwens, ik lees op de officiële website dat je Met een actieve Wi-Fi® verbinding je videoclips kan ophalen via de app?

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 07-03-2022 09:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:52
G_Dragon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:30:
[...]

Ik ben ook tevreden met de mini2

Parkingmode werkt ondertussen maar filmt enkel na beweging in de dashcam zelf te detecteren. Dus geen constant loop zoals Blackvue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 19:40
@Mar.tin Wat voor SD kaartjes gebruik je? Je hebt van die speciale voor in camerasystemen. Bijvoorbeeld: pricewatch: Sandisk High Endurance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Mar.tin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:01:

Ik verslijt op jaarbasis met 2 Viofo A129's ongeveer 2-3 256GB SD kaartjes, en dat vind ik eigenlijk wel een beetje zonde.
Ik heb nog steeds hetzelfde SD kaartje als toen?
Dit endurance kaartje werkt al drie jaar prima. Link werkt niet meer helaas.

Wat voor kaartjes koop je dan? Of wat doe je er mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcieeeej
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-04-2022
Goedendag,

Wat een uitgebreid topic hier!

Ik ben dus op zoek naar een dual van waarbij ik de achterste camera los en vast kan koppelen zodat deze van de auto naar de caravan kan gaan en vice versa.
Het is belangrijk dat deze met het mooie gele kabeltje kan worden aangesloten( kabel is al gemonteerd)
Het liefste met een goeie beeldkwaliteit zowel dag als nacht. En aan te sluiten op de accu.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Marcieeeej schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:51:
Goedendag,

Ik ben dus op zoek naar een dual van waarbij ik de achterste camera los en vast kan koppelen zodat deze van de auto naar de caravan kan gaan en vice versa.
Het is belangrijk dat deze met het mooie gele kabeltje kan worden aangesloten( kabel is al gemonteerd)
Het liefste met een goeie beeldkwaliteit zowel dag als nacht. En aan te sluiten op de accu.

Iemand suggesties?
Welk mooie gele kabeltje bedoel je?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
vermoed een gele rca.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Aha, juist.

Maar @Marcieeeej , dan zoek je dus een duo set, waarbij camera voor en achter op elkaar gekoppeld zijn, waarbij achter een AV-output heeft waar je een gele RCA op kan aansluiten? Die ben ik nog niet tegen gekomen.

Waarschijnlijk ben je dan beter af om een losse dashcam voor voor en voor achter te pakken... lijkt mij. Mogelijks met een vaste houder, wil je hem van de auto verplaatsen naar de caravan klik je hem zo uit de houder, en kan je hem achter in de caravan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIOFOBenelux
  • Laatst online: 07-07-2022
Marcieeeej schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:51:
Goedendag,

Iemand suggesties?
Ha Marcel, je zou eens kunnen kijken naar de VIOFO A129 Pro Duo! Kwalitatief overdag en 's nachts erg goed door de 4K beeldkwaliteit. Daarnaast zijn de voor en achtercamera standaard bevestigd op (gps) mounts, waardoor je ze makkelijk los kunt halen en kunt verplaatsen naar een ander voertuig. Zo hoef je nooit stickers los te trekken.

Daarbij denk ik dat je ook wel een kabel van 8m kunt gebruiken als die in een caravan moet hangen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mar.tin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:01:
Zijn er mensen met tips om een SSD aan een dashcam met microSD te hangen?

Ik verslijt op jaarbasis met 2 Viofo A129's ongeveer 2-3 256GB SD kaartjes, en dat vind ik eigenlijk wel een beetje zonde.

An sich zijn de camera's prima, en zou het natuurlijk heel cool zijn gewoon een oplossing te vinden om een SSD via een omweg in een microSD slot te rammen :+. 2x een 1TB ssd eraan en gaan met de banaan, makkelijk uitlezen en een fors langere levensduur.

Ik vind een product als deze dat, misschien wel doet wat ik hoop, maar ik weet het niet zeker.

Waarom rammen fabrikanten niet gewoon een USB poort op zo'n ding? :(.
Serieus een ssd aan de dashcam? Nu ben ik nieuwsgierig hoe je setup eruit ziet en hoe je dit hebt weggewerkt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Serieus een ssd aan de dashcam? Nu ben ik nieuwsgierig hoe je setup eruit ziet en hoe je dit hebt weggewerkt :o
Dat heeft ie niet, dat wil hij.

Ik denk overigens niet dat dit bestaat, ik verwacht niet dat een microSD slot genoeg power levert om een SSD op te laten "draaien".

[ Voor 19% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 03-05-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:17:
[...]

Ik denk overigens niet dat dit bestaat, ik verwacht niet dat een microSD slot genoeg power levert om een SSD op te laten "draaien".
* G_Dragon gaat koffie halen , want dit is gewoon dom van mij!
Want heb het gewoon totaal verkeerd gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:57
Ik heb een VIOFO 129 Pro, maar die werkt blijkbaar anders dan verwacht. Ik heb tijdens verschillende ritten een keer op het gele uitroepteken gedrukt. Hierbij had ik verwacht dat het bestand vergrendeld zou worden. Dit lijkt hij ook wel te doen, maar alleen bij het laatste bestand. De eerste opnames zijn dus niet meer terug te vinden.

Herkennen jullie dit gedrag?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn wederhelft heeft inmiddels al schade nummer 3 aan d'r private lease-bakkie door een of andere aso die niet een briefje achterlaat of even wacht en de boel netjes afhandelt, dat is dus de 3e keer 350 euro die ze mag aftikken. Geen camera's op dat parkeerdek, en het was een tijdje rustig (ze kon altijd op de invalidenparkeerplek terecht waar je minder kans loopt op schamperdebieltjes, ja ze heeft een kaart ;)). Na de eerste keer al gemeld dat ze toch eens zou moeten investeren in een dashcam omdat ze dat er uithaalt, ik lees hier rustig mee voor als ze eens overstag gaat ;)

ben overigens bij eerste de beste winkelrondje in dorp even wat zigzaggend door het dorp gelopen om een auto met de 'achtergelaten' lakkleur te spotten, ook al is die kans klein, maar helaas.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 01:23
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:17:
[...]

Moet volgens mij gewoon kunnen.
1. Micro SD slot naar SATA data
(begin bv hiermee: https://www.reichelt.nl/n...0LwdfWW_Wdu8aAknOEALw_wcB)
2. USB (van auto adapter) naar SATA power kabeltje, dat moet sowieso geen probleem zijn om te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Let op dat veel SSD's hun garantie verliezen wanneer ze gebruikt worden in video monitoring systemen. Ook SSD's zijn er niet voor gemaakt om langdurig overschreven te worden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 11:53
Ik heb sinds kort een leasing-wagen en zou graag een dash-cam installeren. Nu wil ik problemen vermijden en dus geen kabel installeren tussen de dashcam vooraan en achteraan.
Zijn er setjes dashcams die niet met mekaar verbonden moeten worden?
Zo niet, werken dashcams voor vooraan ook gewoon achteraan? Het is misschien rare vraag maar ik kan me inbeelden dat er problemen kunnen ontstaan a la negatieve snelheden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00
TPar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:10:
Ik heb sinds kort een leasing-wagen en zou graag een dash-cam installeren. Nu wil ik problemen vermijden en dus geen kabel installeren tussen de dashcam vooraan en achteraan.
Zo niet, werken dashcams voor vooraan ook gewoon achteraan? Het is misschien rare vraag maar ik kan me inbeelden dat er problemen kunnen ontstaan a la negatieve snelheden :)
Ik ken zelf geen setjes die draadloos communiceren. Je kan wel eventueel op je achterruit een 2e dashcam plaatsen. Nadeel daarvan is dat het op een apart SD kaartje is opgeslagen.

Qua bedrading moet de camera op de achterruit ook stroom hebben, dus helemaal ontkom je niet aan het trekken van draden.

Voor wat betreft die negatieve snelheden: Geen idee. Volgens mij is dat geen issue.

Ik rij zelf ook een leasebak en heb aan de leasemaatschappij gevraagd of ik een dashcam mocht installeren met dubbele camera. De reactie was: Zolang ik het terug kan brengen naar originele staat bij inleveren, geen issue. Dus je zou ook die vraag nog neer kunnen leggen bij je leasemaatschappij. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GPS snelheid gaat niet negatief gaan normaal. De GPS kijkt gewoon "Ik ben nu op punt A, ah nu ben ik op punt B na X tijd, afstand A-B/tijd = snelheid". Of dat nu vooruit, achteruit, zijwaarts... Is maakt niet uit :)

Verder, losse dashcam kan prima achter. Stroom moet inderdaad voorzien worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-06 16:39

GwnLars_

In GoT we trust.

Goedenavond beste topic'ers,

Dit schepsel start binnenkort als koffieslurper buschauffeur in Haaglanden Stad, ik ben al enkele jaren bezig met een eenvoudige telefoonzuignap + telefoon (how suprising) om wat ritten te filmen die ik meereed met kennissen en inmiddels collega's :)

Ik ben van plan dit door te zetten met een wat oudere GoPro (8 Black hoogstwaarschijnlijk.), i.v.m. SD-Kaartjes wisselen & batterij-slurperij wil ik graag een dashcam ernaast hebben; onze bussies hebben namelijk geen camera die naar buiten gericht staat. En in een stad als Den Haag kan er van iedere hoek wat aan komen scheuren; een ongeluk is dan soms gewoon niet meer te vermijden..

Is een accu van een gemiddelde dashcam toereikend voor een dienst van 9 uur, met een rijtijd van 7,5 uur afgerond? En hebben jullie nog andere tips? :P, de bussen hier hadden USB-Connectors. Nu hebben alleen de 8 elektrische bussen die nog.. :(

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GwnLars_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:17:
Goedenavond beste topic'ers,

Dit schepsel start binnenkort als koffieslurper buschauffeur in Haaglanden Stad, ik ben al enkele jaren bezig met een eenvoudige telefoonzuignap + telefoon (how suprising) om wat ritten te filmen die ik meereed met kennissen en inmiddels collega's :)

Ik ben van plan dit door te zetten met een wat oudere GoPro (8 Black hoogstwaarschijnlijk.), i.v.m. SD-Kaartjes wisselen & batterij-slurperij wil ik graag een dashcam ernaast hebben; onze bussies hebben namelijk geen camera die naar buiten gericht staat. En in een stad als Den Haag kan er van iedere hoek wat aan komen scheuren; een ongeluk is dan soms gewoon niet meer te vermijden..

Is een accu van een gemiddelde dashcam toereikend voor een dienst van 9 uur, met een rijtijd van 7,5 uur afgerond? En hebben jullie nog andere tips? :P, de bussen hier hadden USB-Connectors. Nu hebben alleen de 8 elektrische bussen die nog.. :(
Nee, accu's in dashcams zijn bedoeld om veilig af te sluiten, niet om lang zonder voeding op te nemen. Meeste kan je al blij zijn als je 5 minuten kan filmen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Is een powerbank geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Dat kan, maar levert dat genoeg stroom dan? Ik heb momenteel een Xtorm Fuel Series 4 20.000mAh bankje liggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
TPar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:10:
Garmin heeft meerdere dashcams die onderling kunnen synchroniseren (tot 4 stuks),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GwnLars_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:00:
[...]
Dat kan, maar levert dat genoeg stroom dan? Ik heb momenteel een Xtorm Fuel Series 4 20.000mAh bankje liggen..
Ja hoor, een dashcam trekt minder dan 1A dus met 20Ah kan je minstens 20u opnemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

MK_ schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:22:
[...]

Ja hoor, een dashcam trekt minder dan 1A dus met 20Ah kan je minstens 20u opnemen :p
Goedkope oplossing dus, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:39
Goedenavond! Ben helemaal nieuw met dashcams en wil voor de komende vakantie eentje aanschaffen om de ritten vast te leggen (zowel voor de leuk en in het geval van een ongeluk).

Heeft iemand aanraders?

Helaas heb ik weinig kennis van dashcams, maar wat ik fijn zou vinden is full HD en makkelijk over te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

champion16 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:10:
Goedenavond! Ben helemaal nieuw met dashcams en wil voor de komende vakantie eentje aanschaffen om de ritten vast te leggen (zowel voor de leuk en in het geval van een ongeluk).

Heeft iemand aanraders?

Helaas heb ik weinig kennis van dashcams, maar wat ik fijn zou vinden is full HD en makkelijk over te zetten.
Zal een beetje afhangen van je budget etc :p Meeste zijn wel minstens FHD tegenwoordig, belangrijker is de kwaliteit van de sensor :p

Viofo A119v3 is qua prijs/kwaliteit nog altijd wel een aanrader... Als je veel in de zon gaat rijden is eventueel een CFL filter aan te raden om wat glare er uit te halen. Dat is dan vooral voor het mooie :p

Ritten vastleggen in de kwaliteit van een filmcamera/telefoon/GoPro/..., Dat zit er met een dashcam niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 12:38
Ik begin toch steeds meer te denken om een dashcam aan te schaffen. Soms heb je een stel idioten op de weg rijden. Vrijdagavond op de terug weg van Armin van Buuren een idioot die dacht dat hij alleenheerser op de weg was. Rechter baan vol en ik aan het inhalen. Een gek die knipperend van een afstand achter me zat en dat deed hij bij meerderen. Dus ik gewoon het gas iets los want ik laat me niet weg drukken en toen ik weer naar rechts ging. Ook een paar keer geseind (ja misschien had ik dat niet moeten doen maar zijn gedrag stoorde me nogal) dus ja toen natuurlijk een brake check van hem en het leek dat hij wilde stoppen. Uiteindelijk ging hij opeens een parkeerplaats op. Heb het idee dat er anderen in de auto zaten die het niet zo met hem eens waren. Lering voor de volgende keer.. misschien maar gewoon laten gaan ;) Maar eens kijken naar zo’n Viofo dashcam of iets dergelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

hneel

denkt er het zijne van

thespeed schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:29:
Een gek die knipperend van een afstand achter me zat en dat deed hij bij meerderen. Dus ik gewoon het gas iets los want ik laat me niet weg drukken
:N

Waarom intepreteer je een knipper als 'van de weg drukken'? Misschien bedoelt hij het als 'Let op, ik kom er aan en ik zou er alsjeblieft graag langs willen'.

Gas loslaten in zo'n situatie is gewoon treitergedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
hneel schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:52:
[...]

:N

Waarom intepreteer je een knipper als 'van de weg drukken'? Misschien bedoelt hij het als 'Let op, ik kom er aan en ik zou er alsjeblieft graag langs willen'.

Gas loslaten in zo'n situatie is gewoon treitergedrag.
Andersom, knipperen met je grootlicht (veelal gevolgd door bumperkleven) is treitergedrag en dan kun je op dat niveau iets terug verwachten.
Het laatste waar ik aan denk als iemand met z'n grootlicht knippert is opzij gaan.
Wel jammer voor die 1 op 1000 die daadwerkelijk een spoedgeval heeft.

Zit er zelfs aan te denken om een dashcam achter te plaatsen alleen om dit soort malloten op internet te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Misschien ligt het aan je eigen weggedag. Ik maak aardig wat kilometers maar heb eigenlijk zelden of nooit last van bumperklevers. En al helemaal nooit mensen die met grootlicht seinen. Maar als ik de indruk heb dat iemand er langs wil zal ik die er altijd langslaten. Ik heb nooit de behoefte om die dwars te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

hneel schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:00:
Misschien ligt het aan je eigen weggedag. Ik maak aardig wat kilometers maar heb eigenlijk zelden of nooit last van bumperklevers. En al helemaal nooit mensen die met grootlicht seinen. Maar als ik de indruk heb dat iemand er langs wil zal ik die er altijd langslaten. Ik heb nooit de behoefte om die dwars te zitten.
Het ligt naar mijn idee heel erg aan in welke auto je rijdt. Ik heb jaren lang afwisselend in een BMW 3-serie en een Nissan Pixo gereden. Mijn rijgedrag en snelheid (GPS) was in beide auto's hetzelfde maar ik had in de Nissan regelmatig last van bumperklevers en in de BMW nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mio MiVue 886 of de Garmin 57?

Ik ben op zoek naar een nieuwe dashcam nu mijn Viofo 119 v2 het begeven heeft.

Ik sta open voor andere alternatieven, maar voor mij geen Viofo meer. Ik wil iets met meer gebruiksgemak en de optie om beelden direct over te zetten op mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
mitsumark schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Andersom, knipperen met je grootlicht (veelal gevolgd door bumperkleven) is treitergedrag en dan kun je op dat niveau iets terug verwachten.
Het laatste waar ik aan denk als iemand met z'n grootlicht knippert is opzij gaan.
Als ze spoed hebben knipperen ze maar een keer naar links. Wanneer je al op de uiterst linkerbaan zit betekend dit dat je er graag langs wilt zonder dat je irritant over komt.

Tenminste, zo heb ik dat ooit geleerd en het werkt aardig. Persoonlijk vindt ik het vriendelijker dan bumperkleven en groot licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 19:03
[...]

Zit er zelfs aan te denken om een dashcam achter te plaatsen alleen om dit soort malloten op internet te zetten.
Ik heb ze regelmatig achter mij zitten met groot licht knipperend. Maar dan heeft de bmw in kwestie ook van die blauwe lampjes op het dak en in de grille. Dan ga ik toch maar aan de kant. Ambulances idem dito.

Verder zie ik nooit iemand met groot licht seinen als ie voorbij wil. Ondanks dat ik 50.000 per jaar rij, voornamelijk snelweg. Ik had vroeger een cam achter, maar mis ik niet. Aan de voorkant gebeuren de leukste dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIOFOBenelux
  • Laatst online: 07-07-2022
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:19:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mio MiVue 886 of de Garmin 57?

Ik ben op zoek naar een nieuwe dashcam nu mijn Viofo 119 v2 het begeven heeft.

Ik sta open voor andere alternatieven, maar voor mij geen Viofo meer. Ik wil iets met meer gebruiksgemak en de optie om beelden direct over te zetten op mijn smartphone.
Bekijk ook eens de nieuwste VIOFO dashcam, de A119 mini.

De opvolger van de opvolger van de A119 V2!

Met als belangrijkste updates:
- Het compacte formaat om hem makkelijk achter de spiegel weg te werken.
- De 5G Wi-Fi functie, om ook gebruik te kunnen maken van de app en de beelden daar te bekijken.
- Noodvergrendeling
- Loop opname modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VIOFOBenelux schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:50:
[...]
Bekijk ook eens de nieuwste VIOFO dashcam, de A119 mini.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 19:20
Zelf heb ik al een aantal jaren de 522GW van NextBase.

pricewatch: Nextbase 522GW Dash Cam
https://nextbase.eu/nl/dash-cams/522gw-dash-cam/

Aanvankelijk als set gekocht met een achterruitcamera, maar die is waardeloos.
De frontcamera is daarentegen meer dan voldoende.

Bied QHD beeld op 30FPS en op 1080P 60FPS.

Gebruik hem elke dag en heb al vele momenten mogen vastleggen.
Op de camera (front) zit ook een knop waarmee je je clip gelijk kan locken zodat deze niet automatisch overschreven wordt als je kaart vol zit.

De WIFI functie gebruik ik niet. In mijn ogen te traag. Kopieeren via SD-->USB adapter werkt stukken beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Wylana op 21-06-2022 13:52 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wylana schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:52:
De WIFI functie gebruik ik niet. In mijn ogen te traag. Kopieeren via SD-->USB adapter werkt stukken beter.
Ja, daar wil ik dus juist vanaf :p
Vind dat persoonlijk omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik gebruik ook een microSD naar USB-C adapter, WiFi verbinding met een dashcam was zo traag en instabiel... Althans bij de Xiaomi Yi die ik had. Toen ik die verving met de Viofo A119 v3 vond ik het niet erg dat WiFi ontbrak...

Heb een adapter permanent in het dashboardkastje liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 09:10

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Hallo, ik had altijd een Blackvue DR 900S in mijn Tesla model S, maar die ging dood, dus ik heb nieuwe 900X laten inbouwen. Echter waar ik bij de vorige altijd parkmode aan had staan en dus continue aan opnemen was, gaat deze om wat voor reden dan ook uit. Bij instappen start ie weer op. Kan niets vinden, alle instellingen doorlopen, keer alles naar factory default gezet, en importeur van Blackvue weet het ook niet meer. Iemand een gouden tip soms?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-06 20:23

MeesterPieter

PnP Pinball

[...]

Vreemd dat je netjes aan de regels houden dan juist bij jou treitergedrag uitlokt.

Signaleren dmv grootlicht staat juist beschreven in het verdrag van Wenen (de EU brede verkeersregels) als manier om het voornemen tot inhalen kenbaar te maken aan andere bestuurders. Wel buiten de bebouwde kom overigens.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01
MeesterPieter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:06:
[...]
Vreemd dat je netjes aan de regels houden dan juist bij jou treitergedrag uitlokt.

Signaleren dmv grootlicht staat juist beschreven in het verdrag van Wenen (de EU brede verkeersregels) als manier om het voornemen tot inhalen kenbaar te maken aan andere bestuurders. Wel buiten de bebouwde kom overigens.
Interessant, echter kan het niet zo snel terugvvinden:
https://wetten.overheid.n...t_1_HoofdstukII_Artikel11
Kun je wat speciefieker aangeven waar we dit kunnen lezen?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-06 20:23

MeesterPieter

PnP Pinball

Spiff schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Interessant, echter kan het niet zo snel terugvvinden:
https://wetten.overheid.n...t_1_HoofdstukII_Artikel11
Kun je wat speciefieker aangeven waar we dit kunnen lezen?
voor de volledigheid even opgezocht voor je, artikel 28
Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen 3voor: Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen van: Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen van: Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen van: Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen Artikel 28. Waarschuwingen door middel van geluids- of lichtsignalen
1Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:

(a)om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen;

(b)buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.

De voortbrenging van geluid door deze apparaten mag niet langer duren dan noodzakelijk is.

2Bestuurders van motorvoertuigen kunnen tussen de avondschemering en de dageraad, in plaats van waarschuwingen door middel van geluidssignalen, waarschuwingen geven door middel van de lichtsignalen die zijn aangegeven in artikel 32, derde lid, van dit Verdrag. Zij kunnen dit ook bij daglicht doen voor het doel aangegeven in het eerste lid, sub (b), van dit artikel, indien zulks onder de heersende omstandigheden doeltreffender is.

3De Verdragsluitende Partijen of onderdelen daarvan kunnen het gebruik van waarschuwingen door middel van lichtsignalen in de bebouwde kom ook toestaan voor het doel aangegeven in het eerste lid, sub (b), van dit artikel.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
MeesterPieter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat het de combinatie is met (veel) te hard rijden en (extreem) bumperkleven wat bij mij die emoties oproept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
MeesterPieter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:37:
[...]

voor de volledigheid even opgezocht voor je, artikel 28

[...]
Het lijkt erop dat dit niet volledig is overgenomen in het Reglement verkeers regels en verkeerstekens (RVV).

Artikel 28 RVV zegt: "Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar."

Er staan geen uitzonderingen voor het inhalen van andere verkeersdeelnemers in (ook niet in artikel 11 RVV, dat over inhalen gaat), behalve voor hulpdiensten.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-06-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

Smurf

Detri

Volgens mij hoort die bumperkleef-discussie thuis in Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 16

Ik heb inmiddels zo'n 2 jaar de Viofo A129 Pro Duo in de Kodiaq hangen en die bevalt nog steeds prima. Alleen blijft die achtercamera eens in de zoveel tijd naar beneden vallen. Deze zit vast met dubbenzijdig tape op de kunstof rand om het achterraam. Alleen heeft dit kunstof een structuur waardoor de tape niet lekker blijft zitten.

Soms gaat het maanden goed, maar zeker nu met het warme weer hangt hij elke zoveel dagen weer omlaag. Al meerdere soorten tape geprobeerd, maar zonder echt resultaat. Ook schoonmaken met 99% IPA gaf bijna geen verschil.

Aan de mede duo-dashcam gebruikers in dit draadje dus de vraag: Hoe hebben jullie de achtercamera hangen? En indien met dubbelzijdig tape? welke?

Zit nu te denken om met kit of iets een deel van die kunstof glad te maken om de tape beter te laten plakken, maar ik weet nu al dat dat straks een rotwerk gaat worden met schoonmaken als de auto weer ingeleverd moet worden. En de vraag is dan ook maar of die kit wel blijft zitten.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Waarom niet op de achterruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:13
MK_ schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:22:
[...]

Niet helemaal waar.. mijn dashcam trekt dus 2,2 A. Heel irritant want niet alle USB poorten in mijn auto ondersteunen dat.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Herko_ter_Horst Heb ik inderdaad naar gekeken. De stekker zit achter in de camera. Dan komt hij op het laagste punt bijna 10 cm naar beneden op de achterruit te hangen omdat het snoer anders niet langs de kunstof rand kan. Haakse stekker zou dat nog iets kunnen verminderen misschien, maar ook dan hangt hij meer in het zicht dan dat ik wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Smurf op 23-06-2022 14:23 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
Smurf schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:16:
Alleen blijft die achtercamera eens in de zoveel tijd naar beneden vallen. Deze zit vast met dubbenzijdig tape op de kunstof rand om het achterraam. Alleen heeft dit kunstof een structuur waardoor de tape niet lekker blijft zitten.
Ik heb goede ervaringen met magneten. De smartphone met tomtom voor de navigatie hangt met een magneet aan het dashboard, de Flitsmeister Two idem. Dat ga ik ook met de dashcam doen. Het voordeel is dat je ze er ook weer makkelijk af kunt halen en meenemen of in het handschoenenvakje kunt opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
peterpijpelink schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:34:
Hallo, ik had altijd een Blackvue DR 900S in mijn Tesla model S, maar die ging dood, dus ik heb nieuwe 900X laten inbouwen. Echter waar ik bij de vorige altijd parkmode aan had staan en dus continue aan opnemen was, gaat deze om wat voor reden dan ook uit. Bij instappen start ie weer op. Kan niets vinden, alle instellingen doorlopen, keer alles naar factory default gezet, en importeur van Blackvue weet het ook niet meer. Iemand een gouden tip soms?
Je hebt hem aangesloten met een officiële 3 aderige hardwire kit neem ik aan?
En je weet dat hij in parkmode blijft opnemen zonder dit weg te schrijven, en pas wegschrijft als je bv met een hamer op je motorkap slaat (=impact, of als je er voor heen en weer gaat lopen)?
En dat je parking mode uit kunt schakelen door auto-switching-to-parking-mode uit te schakelen? Dan blijft hij opnemen zoals normaal.

Maar wat wil je exact? Een 1 fps opname tijdens parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 14:45
Ik heb zelf al een paar jaar de viofo 129 . Erg tevreden mee. Lekker compact. Makkelijk in te stellen.

(Ik verwonder me nog wel eens over de dashcam beelden op de telegraaf bij ‘aso van de week’. Ik vraag me vaak af wie is er nu de aso. Soms even het gas inhouden , voorrang geven , en er is niks aan de hand. Maar nee, gelijk vol gas en op die claxon drukken. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Teijgetje schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:52:
[...]

Je hebt hem aangesloten met een officiële 3 aderige hardwire kit neem ik aan?
En je weet dat hij in parkmode blijft opnemen zonder dit weg te schrijven, en pas wegschrijft als je bv met een hamer op je motorkap slaat (=impact, of als je er voor heen en weer gaat lopen)?
En dat je parking mode uit kunt schakelen door auto-switching-to-parking-mode uit te schakelen? Dan blijft hij opnemen zoals normaal.

Maar wat wil je exact? Een 1 fps opname tijdens parkeren?
ik wil dat de camera opneemt tijdens parkeren ja, en dan continue, deed de vorige camera ook. En nu stap ik in en start de camera op, dus gaat gewoon uit, ja is aangesloten moet de 3 aderige kabel.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
peterpijpelink schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:10:
[...]

ik wil dat de camera opneemt tijdens parkeren ja, en dan continue, deed de vorige camera ook. En nu stap ik in en start de camera op, dus gaat gewoon uit, ja is aangesloten moet de 3 aderige kabel.
En je hebt geprobeerd of hij opneemt als je beweegt of een impact hebt, en in het menu gekeken welke parkeerfuncties aan staan? Wat hij hoort te doen.
En je hebt ook geprobeerd om in het menu de parkeermodus uit te schakelen? Zodat hij continu op blijft nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Teijgetje schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:56:
[...]

En je hebt geprobeerd of hij opneemt als je beweegt of een impact hebt, en in het menu gekeken welke parkeerfuncties aan staan? Wat hij hoort te doen.
En je hebt ook geprobeerd om in het menu de parkeermodus uit te schakelen? Zodat hij continu op blijft nemen.
ja allemaal geprobeerd, de importeur weet ook niet en wijst nu naar de auto, maar dezelfde aansluiting is gebruikt, alleen de kabel vervangen. Dus ik verdenk blackvue er van ergens iets te doen wat niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Die link werkt voor mij niet, en ook met zoeken kom ik niks (recents) tegen.
Ben het verder wel eens dat de discussie niet (tot in detail) hier hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00
Smurf schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:16:
Volgens mij hoort die bumperkleef-discussie thuis in Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 16

Ik heb inmiddels zo'n 2 jaar de Viofo A129 Pro Duo in de Kodiaq hangen en die bevalt nog steeds prima. Alleen blijft die achtercamera eens in de zoveel tijd naar beneden vallen. Deze zit vast met dubbenzijdig tape op de kunstof rand om het achterraam. Alleen heeft dit kunstof een structuur waardoor de tape niet lekker blijft zitten.

Soms gaat het maanden goed, maar zeker nu met het warme weer hangt hij elke zoveel dagen weer omlaag. Al meerdere soorten tape geprobeerd, maar zonder echt resultaat. Ook schoonmaken met 99% IPA gaf bijna geen verschil.

Aan de mede duo-dashcam gebruikers in dit draadje dus de vraag: Hoe hebben jullie de achtercamera hangen? En indien met dubbelzijdig tape? welke?

Zit nu te denken om met kit of iets een deel van die kunstof glad te maken om de tape beter te laten plakken, maar ik weet nu al dat dat straks een rotwerk gaat worden met schoonmaken als de auto weer ingeleverd moet worden. En de vraag is dan ook maar of die kit wel blijft zitten.
Ik heb de Xiaomi 70mai A800S 4k Dashcam waarbij ik de achtercamera op de achterruit heb geplakt. Deze zit echter niet bovenin op de ruit, maar onderin. Dit is bewust gedaan, want de midden hoofdsteun op de achterbank neemt al een hap uit de spiegel en de camera valt daar nu precies achter. Die zie ik dus niet in mijn spiegel.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
peterpijpelink schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:33:
[...]

ja allemaal geprobeerd, de importeur weet ook niet en wijst nu naar de auto, maar dezelfde aansluiting is gebruikt, alleen de kabel vervangen. Dus ik verdenk blackvue er van ergens iets te doen wat niet klopt.
Maar als je de parkeermodus uitschakelt dan blijft hij toch gewoon opnemen? En dat doet hij ook al niet?
Dan ligt het niet aan de auto.

Die nieuwe kabel, heb je die al eens omgedraaid? De parkeermodus gaat aan als de ene kabel, die voeding via het contactslot krijgt, uitvalt. En dan wordt geschakeld naar de continuvoeding voor de parkeermodus.

Dit ook omdat je zegt dat als je instapt de camera opstart. En uitgaat als je het contact uit zet.
Als de kabels verkeerd om gemonteerd zijn zal hij niet schakelen maar uit gaan.
Even meten of je de juiste aansluitingen hebt voor de 2 voedingskabels van de 3 aderige kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Ik ga nakijken. Blijft bizar dat een bedrijf wat stelt continue dit model zou inbouwen, dit verkeerd zou doen of niet zou weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

DaLass schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Ik heb de Xiaomi 70mai A800S 4k Dashcam waarbij ik de achtercamera op de achterruit heb geplakt. Deze zit echter niet bovenin op de ruit, maar onderin. Dit is bewust gedaan, want de midden hoofdsteun op de achterbank neemt al een hap uit de spiegel en de camera valt daar nu precies achter. Die zie ik dus niet in mijn spiegel.
Dat is ook een optie ja. Alleen wij zijn maar met 4 dus die middenhoofdsteun staat eigenlijk altijd omlaag.
Denk dat ik het nu ga oplossen door een dun metalen plaatje op maat te zagen en dan de uiteinden ombuiten. Die hoeken kunnen iets groter zijn dan 90 graden, dus ik zou het dan mooi klemmend kunnen maken.
Op glad metaal blijft dubbelzijdige tape vast beter zitten dan op die geribbelde kunstof.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-06 14:25
Iemand dat me een goede dashcam kan aanraden?
Het liefst zoek ik 4k en 360 graden, maar dat vind ik niet direct. Ik zal die waarschijnlijk ook hardwiren.
Heb enkele jaren gewacht op vezo 360, maar dat gaat precies niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Viofo A129 Pro Duo? Heb je meteen voor en achter een camera hangen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
PauseBreak schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:18:
Viofo A129 Pro Duo? Heb je meteen voor en achter een camera hangen.
Ziet er inderdaad goed uit. Dan heb ik beetje verder zitten zoeken en dan kom ik ook uit op
VIOFO A229 Duo (leverbaar vanaf 10 juli via viofo.nl) dit lijkt precies een nieuwer model, dus precies ook beter?
Wat is trouwens het verschil tussen een BlackVue DR900X-2CH Plus 4K? Ik zie dat de prijs meer dan het dubbele is en de functionaliteiten en kwaliteit lijkt hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38

13art

Moderator Mobile
MakhouT schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit. Dan heb ik beetje verder zitten zoeken en dan kom ik ook uit op
VIOFO A229 Duo (leverbaar vanaf 10 juli via viofo.nl) dit lijkt precies een nieuwer model, dus precies ook beter?
Wat is trouwens het verschil tussen een BlackVue DR900X-2CH Plus 4K? Ik zie dat de prijs meer dan het dubbele is en de functionaliteiten en kwaliteit lijkt hetzelfde?
Nieuwer wil natuurlijk lang niet altijd zeggen dat het ook beter is, als zou je dat wel verwachten.
Zeker in het begin kan het nog wel eens zijn bij nieuwe producten dat in het begin updates nodig zijn om het één en ander goed te laten werken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Eventueel "reviews" van pre-productie units zijn wel al online:

Daar wordt bijvoorbeeld ook een punt aangehaald wat 13art bedoelt: op High/Maximum bitrate lijkt 1-3 frames iedere 2 seconden gedropt te worden. Mogelijk enkel zijn unit, mogelijk een eenvoudige software fix, maar dat kan met zo'n product :)

Zelf nog altijd tevreden over de A119v3 in beide auto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
Net de Viofo A129 Pro Duo besteld!
Nu enkel nog uitzoeken hoe ik het moet hardwiren, ben geen handige :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

MakhouT schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:35:
Net de Viofo A129 Pro Duo besteld!
Nu enkel nog uitzoeken hoe ik het moet hardwiren, ben geen handige :D
Ik zit er ook naar te kijken en ben ook niet echt handig (wel handig maar niet met dat soort dingen). Vind het ook 'vreemd' dat je van alles tutorials op o.a. YT kan vinden, maar over het hoe en wat van kabels wegwerken in auto's.... ho maar.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakhouT
Ja mijn avontuur gaat nog even moeten wachten... ze hebben de hardwire kit opgestuurd maar de dashcam zelf zijn ze vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

BlaTieBla schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Ik zit er ook naar te kijken en ben ook niet echt handig (wel handig maar niet met dat soort dingen). Vind het ook 'vreemd' dat je van alles tutorials op o.a. YT kan vinden, maar over het hoe en wat van kabels wegwerken in auto's.... ho maar.
Het wegwerken van kabels is niet heel lastig, maar wel veel werk. Vooral omdat je vooraf goed moet bekijken waar je de camera hangt en hoe je de kabel daarheen kunt laten lopen.

Ik heb geen hardwire kit, dus bij mijn auto loopt de draad via de usb plug naar het dadhboardkastje, dan via a-stijlrubber en hemel naar de camera (hangt rechts naast de binnenspiegel zodat je camera geen zicht wegneemt).

De meeste interieurdelen klik je vrij gemakkelijk uit en in elkaar. Niet te bang of netjes willen werken, dan sloop je het juist.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Het helpt wel als je van die plastiek 'pryer tools' hebt.
(Een beetje dezelfde als voor telefoons, maar dan een slag groter, zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

PauseBreak schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:32:
[...]

Het wegwerken van kabels is niet heel lastig, maar wel veel werk. Vooral omdat je vooraf goed moet bekijken waar je de camera hangt en hoe je de kabel daarheen kunt laten lopen.

Ik heb geen hardwire kit, dus bij mijn auto loopt de draad via de usb plug naar het dadhboardkastje, dan via a-stijlrubber en hemel naar de camera (hangt rechts naast de binnenspiegel zodat je camera geen zicht wegneemt).

De meeste interieurdelen klik je vrij gemakkelijk uit en in elkaar. Niet te bang of netjes willen werken, dan sloop je het juist.
Voor de front-dashcam heb ik een dongar adapter besteld waardoor de camera voeding krijgt via de achteruitkijkspiegel. Dus die kabel zit wel snor. Het gaat vooral om de kabel die van de achtercamera naar voren moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

BlaTieBla schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:24:
[...]

Voor de front-dashcam heb ik een dongar adapter besteld waardoor de camera voeding krijgt via de achteruitkijkspiegel. Dus die kabel zit wel snor. Het gaat vooral om de kabel die van de achtercamera naar voren moet lopen.
Beetje modelafhankelijk. Ik heb in mijn auto (C200 estate) de kabel via de reservewielbak onder de bank door geleid en dan via de kabelruimte bij de voorstoelen naar de a stijl, hemeltje en dan camera.

Een middagje werk, maar dan heb je in ieder geval niet overal een kabel in het zicht hangen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik denk dat ik eens langzaam gaat beginnen met een cam voor. En als dat goed gaat en bevalt kan ik altijd de extra achtermodule alsnog aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:27

The Zep Man

🏴‍☠️

PauseBreak schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:39:
Beetje modelafhankelijk. Ik heb in mijn auto (C200 estate) de kabel via de reservewielbak onder de bank door geleid en dan via de kabelruimte bij de voorstoelen naar de a stijl, hemeltje en dan camera.
Het ligt ook aan het model camera. Soms is de kabel niet lang genoeg, en wordt er vanuit gegaan dat die enkel via de bovenkant loopt (bovenrand voorruit naar bestuurderskant, achter A stijl, boven voordeur, achter tussenstijl, boven achterdeur, etc.). Je moet dan wel opletten bij het kruisen van zij-airbags, dat de kabel achter de airbags langsloopt en niet ervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 11-07-2022 14:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 19:00
grun93 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Ik heb goede ervaringen met magneten. De smartphone met tomtom voor de navigatie hangt met een magneet aan het dashboard, de Flitsmeister Two idem. Dat ga ik ook met de dashcam doen. Het voordeel is dat je ze er ook weer makkelijk af kunt halen en meenemen of in het handschoenenvakje kunt opbergen.
Heb je een voorbeeld of links naar wat je gebruikt? Ben benieuwd wat je gebruikt en of het iets is voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
GapClio schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:09:
Heb je een voorbeeld of links naar wat je gebruikt?
Ik gebruik neodymium magneten, die zijn relatief klein maar bijzonder sterk. De telefoon weegt 165 gram maar de magneten die hem vasthouden kunnen 2,3 kg dragen (20mm doorsnede, 2mm dik). Kuilen of verkeersdrempels maken niks uit, ze blijven stevig vastzitten. Er zit al een dunne maar sterke lijmlaag op. Desgewenst kun je ze ook weer zonder beschadigingen verwijderen. Ze komen hier vandaan.
Ik ben nog niet aan de dashcam toegekomen, maar die wil ik op dezelfde manier op de ruit plakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZAzEirCjnMsaXuXBqSLKA05uWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0EDnW13ecNJgVhoO5IS8YKD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlfWJL1W_moezCQIZqkXGFSUx20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qf3452X40xMdkZpoFgJGlyJH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lStF0cNcQ2-ugdkIIoJhBb10HaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atgJBAX5I6Xbuf8E3lRBd2Vz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door grun93 op 11-07-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 19:00
[quote]grun93 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:29:
[...]

[quote]Ik gebruik neodymium magneten, die zijn relatief klein maar bijzonder sterk. De telefoon weegt 165 gram maar de magneten die hem vasthouden kunnen 2,3 kg dragen (20mm doorsnede, 2mm dik). Kuilen of verkeersdrempels maken niks uit, ze blijven stevig vastzitten. Er zit al een dunne maar sterke lijmlaag op. Desgewenst kun je ze ook weer zonder beschadigingen verwijderen. Ze komen hier vandaan.
Ik ben nog niet aan de dashcam toegekomen, maar die wil ik op dezelfde manier op de ruit plakken.[quote]

Dat is wel vele malen makkelijker dan een houder via de ventilatie rooster. Bedankt voor de link en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 16:59
Iemand een idee waar je een werkende mini USB kabel van 5 meter kunt kopen die wel werkt voor dashcams? Heb er eentje gekocht via bol.com, maar kan schijnbaar niet genoeg stroom aanvoeren.

Update; Originele kabel gevonden via Ali :)

[ Voor 11% gewijzigd door trainz2009 op 13-07-2022 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-06 21:49
Veel (mee)gelezen in dit topic en uiteindelijk de Viofo A119 mini besteld.
Komt vandaag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Jupiter2 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:01:
Veel (mee)gelezen in dit topic en uiteindelijk de Viofo A119 mini besteld.
Komt vandaag binnen.
Wat reviews voorbij zien komen van de mini, maar daar kwam oververhitting nog al eens voorbij (ook terwijl het niet overdreven warm was in de auto). Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-06 21:49
BlaTieBla schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Wat reviews voorbij zien komen van de mini, maar daar kwam oververhitting nog al eens voorbij (ook terwijl het niet overdreven warm was in de auto). Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Die problemen heb ik over de (nieuwe) mini niet gelezen.
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Jupiter2 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Die problemen heb ik over de (nieuwe) mini niet gelezen.
Heb je een link?
Lange review, maar op dit tijdstip worden de nadelen (in zijn ogen) even opgesomd. In de video zelf komt het ook een keer langs, maar kon dat hoofdstuk niet 1-2-3 meer vinden.

Ik ben het gisteren in tenminste nog 1 video tegen gekomen. Die moet ik nog even zien te vinden tussen al mijn bezochte YT 119 review filmpjes.

EDIT: hier een andere die er melding van maakt

UPDATE: ik heb de A119 Mini gewoon maar gekocht. Monteren gaat nog niet lukken. De USB adapter voor de EV6 is nog niet binnen en komende week wordt waarschijnlijk de voorruit vervangen.
Moet wel zeggen dat de camera kleiner is dan verwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door BlaTieBla op 23-07-2022 13:05 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 57 Laatste