• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:06
SadisticPanda schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Springt rear cam niet aan of sprint geen enkele cam aan? Heb hier ook een duo a129 met zelfgemaakte hardware kit en werkt gewoon elke keer. En ik doe 10 talk korte ritten per dag
Helemaal niks springt aan. Ook geen enkele led.
Druk ik eenmaal op de linkerknop, dan gaat het systeem gewoon aan.

Doe ik een rit erna of volgende dag bv, dan werkt het wel weer bij contact aan/starten.

Dacht eerst dat het aan de rear cam lag, maar zelfs bij disconnect rear cam heb ik dit probleem.

[Voor 8% gewijzigd door ToyotaMR2 op 07-08-2021 18:40]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:04
Misschien accuspanning te laag of simpelweg een niet goed functionerende hardwire kit?
Bij een spanning onder 11.5 of 11.7V zou ie niet meer moeten werken.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

ToyotaMR2 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:39:
[...]

Helemaal niks springt aan. Ook geen enkele led.
Druk ik eenmaal op de linkerknop, dan gaat het systeem gewoon aan.

Doe ik een rit erna of volgende dag bv, dan werkt het wel weer bij contact aan/starten.

Dacht eerst dat het aan de rear cam lag, maar zelfs bij disconnect rear cam heb ik dit probleem.
Haal je hardware kit er eens vantussen en gebruik je aansteker eens paar dagen voor te testen of alles dan wel goed werkt?

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:52
kaasaanfiets schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:28:
Is er voor de A119 V3 ook een rear cam optie? Ik kan het nergens vinden.
Nee, de A119 V3 heeft die optie niet. Op de Viofo A129 kan wel een tweede camera worden aangesloten. Een ander argument voor de A129 is de grotere (en waarschijnlijk stabielere) montagevoet dan de A119 V3 heeft.

• Cumulus-1
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:29:
Ik heb al een tijdje een A129, maar sinds het begin al gezeik.

Duo en hardwire kit. Maar heel vaak springt de cam niet aan met het starten van de auto.
Ik sluit een powerbankje aan op mijn A119 V3 om de camera buiten de auto te starten (voor wijzigen instellingen). Als jouw camera hangend aan een powerbank wel betrouwbaar start, kun je elimineren dat de camera een defect heeft.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb besloten om de Viofo A119 V3 te kopen + lens filter + bekabeling.
Ik heb voor achter een goedkope cam gekocht van Ali. Die laat ik gewoon los draaien van elkaar. Ik vond toch in de meeste testen de A119 er qua beeld het best en scherpst uit zien. Uiteraard is dit op Youtube met allerlei verliezen er bij maar dat hebben de andere cam uiteraard ook.

Ik ben benieuwd welke settings in het beste kan gebruiken als ik uit de auto ben. Ik heb maar een kleine accu in mijn auto (polo 6r 1.2 50Ah?) Dus ik vrees dat hij al snel tegen de ondergrens aankomt.

Wat is jullie ervaring hierin? welke settings gebruiken jullie en gaat hij de hele nacht door?
Uiteraard is het dan handig te vermelden wat voor accu je hebt want een gemiddelde nieuwe diesel met start-stop systeem heeft een veel grotere accu dan een kleine licht uitgevoerde benzine variant.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-04 12:01
@kaasaanfiets
Als je de hardware kit erbij hebt gekocht kan je de cutoff voltage instellen. Die heeftie bij mij nog niet geraakt. Ik heb gebruik parkmodus met alle mogelijke detecties.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

@TereZz Ah ok top.

Ik zit nu even te kijken naar SD kaartjes. Ik wil graag een 256GB Dan heb ik mooi veel ruimte en overschrijft hij minder snel.
Ik zat al even te googlen en lees dat je de Samsung Ultra kaartjes moet vermeiden en voor een U3 High Endurance card moet gaan?
Maar er zijn tegenwoordig zoveel verschillende benamingen en snelheden.

Zoals deze kingston heeft: XC 1, U3, V3 en A1 er op staan... :?
pricewatch: Kingston Canvas Select Plus microSDXC 256GB
pricewatch: Samsung EVO Select microSD 256GB

Zouden 1 van deze kaartjes geschikt zijn?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Welke dashcam raden jullie aan met een budget van 100 euro, heb er heel lang een in de VW Polo gehad.
Deze had ik gekregen van me vriendin, maar was een goedkoop ding en verwijderde niet automatisch de filmpjes waardoor ik nooit situaties terug kon kijken omdat die vol was. Ik ben op zoek naar een betrouwbare dashcam waarbij ik nooit hoef te twijfelen of het wel is opgenomen.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 10:19
G_Dragon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:12:
Welke dashcam raden jullie aan met een budget van 100 euro, heb er heel lang een in de VW Polo gehad.
Deze had ik gekregen van me vriendin, maar was een goedkoop ding en verwijderde niet automatisch de filmpjes waardoor ik nooit situaties terug kon kijken omdat die vol was. Ik ben op zoek naar een betrouwbare dashcam waarbij ik nooit hoef te twijfelen of het wel is opgenomen.
Wil je alleen een camera voor voor, of ook voor achter of zelfs een extra om jezelf te zien?

In het eerste geval kan ik je Viofo A119 V3 aanraden. Heb deze sinds kort ook en berg erg tevreden!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

GroeneThee schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Wil je alleen een camera voor voor, of ook voor achter of zelfs een extra om jezelf te zien?

In het eerste geval kan ik je Viofo A119 V3 aanraden. Heb deze sinds kort ook en berg erg tevreden!
Alleen voor de voorkant, gewoon achter de spiegel haha
Thanks ik zal er zo even naar kijken.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Cumulus-1
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:10:
Ik zat al even te googlen en lees dat je de Samsung Ultra kaartjes moet vermeiden en voor een U3 High Endurance card moet gaan?

Kans dat je met beide kaarten geen enkel probleem ondervindt.

Maar:

Bij gebruik van de Samsung Evo Select in een dashcam vervalt bij Samsung de fabrieksgarantie:
Limited 10 year warranty. * Warranty does not extend to dashcam, CCTV, surveillance camera and other write-intensive uses. * Warranty for SD adapter is limited to 1 year.
Zie: https://www.samsung.com/us/computing/memory-storage/memory-cards/microsdxc-evo-select-memory-card-w--adapter-256gb--2017-model--mb-me256ga-am/ (scroll naar onderen, het staat onder: See All Specs)

(De Samsung Evo Select is trouwens de Amazon-versie van de Samsung Evo Plus. Bij Allcam wordt de Evo Plus wel veel verkocht voor dashcam-gebruik.)

Bij Kingston heb ik een garantiebeperking bij gebruik in een dashcam niet kunnen vinden. Maar vergelijk de beschrijvingen van de Canvas Select Plus en de High Endurance:

Kingston Canvas Select Plus:
https://www.kingston.com/netherlands/us/memory-cards/canvas-select-plus-sd-card
Kingston High-Endurance:
https://www.kingston.com/netherlands/en/memory-cards/high-endurance-microsd-card

Alleen bij de High Endurance wordt het gebruik in een dashcam expliciet genoemd.

Voor meer info over microSD kaarten voor dashcams, zie:
https://carcamcentral.com/guide/recommended-microsd-cards-for-dash-cameras

Zelf heb ik gekozen voor de Samsung Pro Endurance van 64 GB. Die behoudt wel garantie bij gebruik in een dashcam. Achteraf had ik liever de 128 GB of 256 GB versie gehad, omdat de 64 GB slechts ruimte biedt voor ca. 5 uur en 30 min aan opnames (Viofo A119 V3: 2560 x 1440, 30 fps, Medium bitrate). Daarna worden oude opnames alweer overschreven.

[Voor 3% gewijzigd door Cumulus-1 op 10-08-2021 16:54]

• TereZz
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:10:
@TereZz Ah ok top.

Ik zit nu even te kijken naar SD kaartjes. Ik wil graag een 256GB Dan heb ik mooi veel ruimte en overschrijft hij minder snel.

Ik heb de sansisk high endurance. Ik heb berekend dat er (1080p 30fps) er uit m'n hoofd minstens 8 uur op kan. Voor mij is dat voldoende. https://www.viofo.nl/coll...-endurance-sd-kaart-128gb

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Misschien wat eigenwijs maar ik heb een Samsung EVO Plus MicroSDXC 256 GB - Versie 2020 besteld. Ik vond die Endurance kaartjes toch wat te duur.

In dit filmpje(bedankt voor de link @Anoniem: 319632 )
YouTube: The Best MicroSD Cards for Dash Cams - Improved Reliability!

Geven ze aan dat het wel een prima budget kaart is.

• mitsumark
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:52:
Misschien wat eigenwijs maar ik heb een Samsung EVO Plus MicroSDXC 256 GB - Versie 2020 besteld. Ik vond die Endurance kaartjes toch wat te duur.

In dit filmpje(bedankt voor de link @Anoniem: 319632 )
YouTube: The Best MicroSD Cards for Dash Cams - Improved Reliability!

Geven ze aan dat het wel een prima budget kaart is.
~10 euro meer, valt mee toch.
https://tweakers.net/gehe...2nLG41BizM7o4-qeSdgtu2_YB

Mits goed management lijkt me 128GB ook meer dan voldoende overigens, daar past bij mij een week woon-werkverkeer op voordat er overschreven wordt.
https://tweakers.net/gehe...zLGYqluzM7oxdE_CxlTcNu2Dw

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

mitsumark schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:33:
[...]

~10 euro meer, valt mee toch.
https://tweakers.net/gehe...2nLG41BizM7o4-qeSdgtu2_YB

Mits goed management lijkt me 128GB ook meer dan voldoende overigens, daar past bij mij een week woon-werkverkeer op voordat er overschreven wordt.
https://tweakers.net/gehe...zLGYqluzM7oxdE_CxlTcNu2Dw
Ja heb je deels gelijk ik maar ik heb er 2 nodig. Ook voor een cam aan de achterkant. Ik ken mijzelf en mijn management dus een grote kaart is wel handig... :+

Weet iemand wat de bedoeling is van die doorzichtige plastic sticker die meegeleverd wordt bij de A119 v3 ?

Er staat op: Paste this on the windshield before sticking the 3M sticker.

Is het de bedoeling dat je die doorzichtige sticker op je raam plakt er daarop de camera monteert? Ik zie bij andere installaties dat ze de camera direct op het raam plakken namelijk.

[Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-08-2021 08:02]

• Cumulus-1
kaasaanfiets schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:55:
[...]
Weet iemand wat de bedoeling is van die doorzichtige plastic sticker die meegeleverd wordt bij de A119 v3 ?

Die sticker maakt het makkelijker om de montagevoet van de ruit te verwijderen, mocht dat ooit nodig zijn. Ik heb hem niet gebruikt. Als je hem gaat gebruiken, moet je wel oppassen dat hij niet in het beeldveld van de camera komt (stuk afknippen?), want dat plastic verslechtert de beeldkwaliteit (vermoedelijk).

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:30
Ik wilde al opmerken dat al dat gemanage met SD kaartjes toch niet nodig was........er is immers een remote die zorgt dat de huidige clip bewaard blijft. Die zit bij mij op de stuurkolom onder direct vingerbereik. De rest is niet interessant en daar kan dus gewoon overheen opgenomen worden.

Maar die blijkt dus niet te werken voor de A119 serie, alleen voor de A129 serie.

Ik snap trouwens niet waarom je zou kiezen voor de A119V3 als de A129pro veel betere specs en gemak heeft, en meer accessoires.
Maar dat is natuurlijk een keuze, de A119V3 is goedkoper. En moet je inderdaad de SD kaart gaan managen. >:)
Binnenkort de oude A129 (prima tevreden over en heeft zijn aanschafprijs 10x opgeleverd, door de rearcam) maar eens vervangen voor de A129 pro 4K, de achtercamera kan blijven zitten, dat is dezelfde gebleven.
Tzt zal die oude dan wel te koop zijn voor weinig, evt met nieuwe rear als ik een duo bestel voor iemand.

[Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 11-08-2021 21:59]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Cumulus-1
Teijgetje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:52:
Maar dat is natuurlijk een keuze, de A119V3 is goedkoper. En moet je inderdaad de SD kaart gaan managen. >:)
Je hoeft de SD-kaart niet te managen bij de A119 V3 hoor. Net als bij de A129 zit er een centraal knopje op de camera waarmee je een opname kunt beschermen tegen wissen. Bij de A129 heb je tevens een afstandsbediening waarmee dit via bluetooth kan. De A119 heeft die afstandsbediening niet. Dit is idd een zwaar argument vóór de A129.

Ik heb de camera (A119 V3) achter de binnenspiegel gemonteerd en kan hem vanachter het stuur totaal niet zien. Zodat ik dat centrale knopje op de tast moet vinden... Dat is me nog niet gelukt tijdens het rijden. Bij elke poging werd ik zelf een gevaar op de weg :S

• Cumulus-1
kaasaanfiets schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:55:
[...]

Is het de bedoeling dat je die doorzichtige sticker op je raam plakt er daarop de camera monteert? Ik zie bij andere installaties dat ze de camera direct op het raam plakken namelijk.
Nog even terugkomend op die doorzichtige sticker. Het is raadzaam om die bij de allereerste montage van de camera wel te gebruiken. Zodat je de camera vrij makkelijk kunt verplaatsen naar een plek die bij nader inzien toch beter is. Helaas heb ik die doorzichtige sticker niet gebruikt bij de allereerste montage.

Ondanks dat ik van tevoren flink heb zitten puzzelen waar ik de camera op de ruit ging plakken, ben ik na een tijdje gebruik van de camera toch niet tevreden met de gekozen plek (rechts achter de binnenspiegel).

Ik had hem links naast (niet links achter de binnenspiegel omdat ik dan de spiegel niet meer volledig kan verstellen) moeten neerzetten. Zodat ik de knoppen op de A119 V3 tijdens het rijden kan zien/bedienen. Dan zit de camera wel vrij ver naar links, maar ik denk dat dat toch beter zou zijn geweest.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Cumulus-1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
Nog even terugkomend op die doorzichtige sticker. Het is raadzaam om die bij de allereerste montage van de camera wel te gebruiken. Zodat je de camera vrij makkelijk kunt verplaatsen naar een plek die bij nader inzien toch beter is. Helaas heb ik die doorzichtige sticker niet gebruikt bij de allereerste montage.

Ondanks dat ik van tevoren flink heb zitten puzzelen waar ik de camera op de ruit ging plakken, ben ik na een tijdje gebruik van de camera toch niet tevreden met de gekozen plek (rechts achter de binnenspiegel).

Ik had hem links naast (niet links achter de binnenspiegel omdat ik dan de spiegel niet meer volledig kan verstellen) moeten neerzetten. Zodat ik de knoppen op de A119 V3 tijdens het rijden kan zien/bedienen. Dan zit de camera wel vrij ver naar links, maar ik denk dat dat toch beter zou zijn geweest.
Ik heb hem ook gebruikt. Eerst het raam met alcohol schoongemaakt. Doorzichtige sticker er op met de statische kant (dus waar je het plasticje vanaf trekt) naar het raam toe, heel voorzichtig zonder vingerafdrukken erop. Camera erop geplakt. Ging prima.

Dacht ik... Nog geen minuut later bungelde hij al aan de usb kabel. Die statische 'plak?' laag blijft totaal niet aan mijn ruit plakken. (Wel aan de 3M plakker van de GPS) Dus die heb ik direct weggegooid en hem rechtstreeks rechtsachter mijn binnenspiegel geplakt.

Kwa locatie ben ik ook niet geheel tevreden maar ik heb een aftermarket automatisch dimmende binnenspiegel en die is iets dikker dan de normale spiegel waardoor de ruimte tussen de spiegel en het raam vrij weinig is.
Links van de spiegel paste sowieso niet dan zou hij te ver naar links zo ongeveer midden boven mijn gezichtsveld zitten. Rechts ging net maar de knopjes zijn wat lastig te bedienen maar het is niet anders.

Voor de mensen die zich afvragen gaat mijn camera nou wel in parkeermode stand? De tip is om tijdelijk even de screensaver uit te zetten. Dan blijft je scherm gewoon aan staan. Als je de auto op slot doet zie je als vrij snel linksonder bij het rode record lampje het camera symbool veranderen.
Dan weet je dus dat hij op parking mode springt.
(niet vergeten je screensaver weer aan te zetten.)

• mitsumark
kaasaanfiets schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Ik heb hem ook gebruikt. Eerst het raam met alcohol schoongemaakt. Doorzichtige sticker er op met de statische kant (dus waar je het plasticje vanaf trekt) naar het raam toe, heel voorzichtig zonder vingerafdrukken erop. Camera erop geplakt. Ging prima.

Dacht ik... Nog geen minuut later bungelde hij al aan de usb kabel. Die statische 'plak?' laag blijft totaal niet aan mijn ruit plakken. (Wel aan de 3M plakker van de GPS) Dus die heb ik direct weggegooid en hem rechtstreeks rechtsachter mijn binnenspiegel geplakt.
Alcohol en "lijm" gaan niet samen, wel goed droog gemaakt na reiniging?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

mitsumark schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Alcohol en "lijm" gaan niet samen, wel goed droog gemaakt na reiniging?
Uiteraard, maar dat droogt ook vrij snel in deze warmte.

• Teijgetje
@Cumulus-1
Tijdens een "situatie" even met je vinger dat knopje indrukken om te saven is imo een gevaarlijke actie, je moet kijken waar je drukt en dat kleine cameraatje zit heel handig achter voor de spiegel uit het zicht.

Doe mij mijn bluetooth knop maar. ;)

• TereZz
Teijgetje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:22:
@Cumulus-1
Tijdens een "situatie" even met je vinger dat knopje indrukken om te saven is imo een gevaarlijke actie, je moet kijken waar je drukt en dat kleine cameraatje zit heel handig achter voor de spiegel uit het zicht.

Doe mij mijn bluetooth knop maar. ;)
Een minuutje later kan ook wel hoor. Kan je rustig bijkomen van de schrik ;)

• mitsumark
Veel camera's zijn tegenwoordig toch ook stem gestuurd.. Viofo's niet?

• ToyotaMR2
SadisticPanda schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Haal je hardware kit er eens vantussen en gebruik je aansteker eens paar dagen voor te testen of alles dan wel goed werkt?
Het leek beter te werken, maar heb nu vakantie en dus iets ander autogebruik qua tijden, echter vandaag weer hetzelfde probleem.

Cam springt niet aan bij starten auto. Springt wel aan zodra ik 1x op On druk.
En dit is dus met sigarettenaansteker.

• Cumulus-1
ToyotaMR2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Het leek beter te werken, maar heb nu vakantie en dus iets ander autogebruik qua tijden, echter vandaag weer hetzelfde probleem.

Heb je al tests gedaan met de camera aan een powerbank? Dan kom je te weten of de camera kuren heeft of dat het aan een (tijdelijk) te lage spanning in het elektrisch circuit van je auto ligt.

• ToyotaMR2
Nog niet, kan inderdaad de volgende test zijn.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sinds kort een auto (Toyota Aygo) en we willen eigen ook een dashcam. Ik heb de pricewatch en dit topic er op nageslagen, maar kom nog niet tot een keuze.

Doel is enkel om beeldmateriaal te verzamelen als ondersteunend bewijs, mocht ik ooit bij een ongeval betrokken raken.

Wat ik wil:
- (Must) 1 dashcam unit met zowel een camera voor en achter. Ik wil dus geen tweede camera op de achterruit, maar deze ingebouwd hebben in de camera voor. Deze filmt dus alsof je in je binnenspiegel kijkt.
- (Should) Compacte dashcam die zo min mogelijk zicht wegneemt.
- (Should) Betaalbaar. Ik heb geen vastgesteld budget, maar 150 euro is een softe max.
- (Should) Loop-functie met een knop om de beelden permanent op te slaan.
- (Would) Het zou fijn zijn als de camera eenvoudig uitgenomen kan worden. Ik hoef geen parkeerfunctie en laat liever geen spullen van waarde in de auto.

Wat ik niet wil/hoef
- GPS
- Snelheidsmeting / snelheidswaarschuwing.

met name de twee-in-een camera functie vind ik lastig om te vinden in bijv de PriceWatch. De meeste 'duo' camera's zijn alsnog twee losse units. Bestaat een twee-in-een uberhaupt?

• mitsumark
@Skyaero Je moet even zoeken op "taxi" of "cabin view" en dat soort termen, inderdaad geen filter in de pricewatch.
Ik weet er zo gauw ook geen, tenzij je kijkt naar dit soort constructies.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1524410;1524414/

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:51
Skyaero schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:01:
Bestaat een twee-in-een uberhaupt?
Ze bestaan wel maar compact is anders, vermoed ik tenminste aan deze foto's te zien.

• ToyotaMR2
Cumulus-1 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:19:
[...]
Heb je al tests gedaan met de camera aan een powerbank? Dan kom je te weten of de camera kuren heeft of dat het aan een (tijdelijk) te lage spanning in het elektrisch circuit van je auto ligt.
Uhm, maar... Dan blijft de cam toch continue aan?

Het probleem doet zich voor tijdens starten auto en dan wel/niet aanslaan van de cam.

Als de cam eenmaal aan is, dan valt die niet meer weg/uit.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04
ToyotaMR2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Uhm, maar... Dan blijft de cam toch continue aan?

Het probleem doet zich voor tijdens starten auto en dan wel/niet aanslaan van de cam.

Als de cam eenmaal aan is, dan valt die niet meer weg/uit.
Dan test je toch of de camera aan gaat als je de powerbank aansluit? Zo ja: ligt het aan de voeding in je auto. Zo nee: ligt het aan de camera.

Ik heb ondertussen het derde SD-kaartje geinstalleerd. De 70mai gebruikt slechts 32 GB, dus grotere kaartjes hebben geen nut. Na ongeveer 400 uur gebruik begint-ie te klagen over het kaartje, formatteren lost het dan nog maar tijdelijk op.
Het eerste kaartje (64 GB) heb ik nu wel zonder problemen in gebruik in een ander apparaat.

Ik schat de levensduur op zo'n 100 keer overschrijven. Geen idee of dat veel of weinig is, ik had in ieder geval meer gehoopt.

• mitsumark
RemcoDelft schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:39:
[...]
Ik heb ondertussen het derde SD-kaartje geinstalleerd. De 70mai gebruikt slechts 32 GB, dus grotere kaartjes hebben geen nut. Na ongeveer 400 uur gebruik begint-ie te klagen over het kaartje, formatteren lost het dan nog maar tijdelijk op.
Het eerste kaartje (64 GB) heb ik nu wel zonder problemen in gebruik in een ander apparaat.

Ik schat de levensduur op zo'n 100 keer overschrijven. Geen idee of dat veel of weinig is, ik had in ieder geval meer gehoopt.
Welke kaartjes gebruik je?
Misschien dat een high endurance kaartje van een tientje meer dan toch goedkoper is.

[Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 19-08-2021 12:45]

• ToyotaMR2
RemcoDelft schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

Dan test je toch of de camera aan gaat als je de powerbank aansluit? Zo ja: ligt het aan de voeding in je auto. Zo nee: ligt het aan de camera.
Dus 20+ keer camera in/uitpluggen, en als de cam 1x niet aanspringt dan heeft de camera een defect en anders ligt het aan mijn auto?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
ToyotaMR2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Start je wellicht in 1x door met de sleutel?

Dus Sleutel in slot -> ram naar starten
Zo ja, probeer eens eerst naar de 1e stand te gaan, de auto multimedia/computer etc laten starten en dan pas de auto echt te starten.

Ik had een vergelijkbaar iets bij mijn oude dashcam in de Nubira, door iets meer rust bij het starten te nemen was het hele euvel weg.

• ToyotaMR2
Zal daar eens het eea mee testen.

Net toevallig even op gelet.
Sleutel op contact, 1e rode led cam ging aan. Daarna auto gestart en de led ging weer uit en cam bleef ook uit.

• TereZz
ToyotaMR2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:30:

Sleutel op contact, 1e rode led cam ging aan. Daarna auto gestart en de led ging weer uit en cam bleef ook uit.
Op je hardware kit kan je het cutoff voltage instellen. Zet die eens op het allerlaagste. Als dat ook niet werkt rest niets anders dan je angsten onder ogen zien en contact op te nemen met de winkel. :)

• ToyotaMR2
TereZz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:56:
[...]

Op je hardware kit kan je het cutoff voltage instellen. Zet die eens op het allerlaagste. Als dat ook niet werkt rest niets anders dan je angsten onder ogen zien en contact op te nemen met de winkel. :)
Hardware kit is al uitgesloten. Het probleem doet zich ook voor via sigarettenaansteker.

En het is niet zo zeer angst voor de winkelier.
Speelt al een tijdje en destijds na wat gemail met de verkoper dit alles maar voor lief genomen.
Maar vind nu eigenlijk dat het wel gewoon moet werken, dus dan zou ik contact moeten leggen met de fabrikant. Maar dan eerst wel flink wat zaken uitsluiten en een gerichte oorzaak kunnen aanwijzen.

• TereZz
ToyotaMR2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Hardware kit is al uitgesloten. Het probleem doet zich ook voor via sigarettenaansteker.

En het is niet zo zeer angst voor de winkelier.
Speelt al een tijdje en destijds na wat gemail met de verkoper dit alles maar voor lief genomen.
Maar vind nu eigenlijk dat het wel gewoon moet werken, dus dan zou ik contact moeten leggen met de fabrikant. Maar dan eerst wel flink wat zaken uitsluiten en een gerichte oorzaak kunnen aanwijzen.
offtopic:
Bellen, aangeven dat product niet conform is en dat je graag een reparatie, een nieuw product of geld terug wilt. Product is niet conform, klaar.

• Teijgetje
@ToyotaMR2
Om uit te sluiten, even je sd kaartje formatteren in de camera.

[Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 21-08-2021 20:11]

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 15:37

sjirafje

Why so serious, Sam?

Ik ben toe aan een nieuwe dashcam, de GPS van mijn huidige doet het al een paar jaar niet meer, de interne accu lijkt versleten en ik wil toch wel graag een parkingmode. Ik wil graag een camera achter en voor.
Nu zit ik naar de A129 pro duo 4K te kijken maar die kost in een compleet setje bijna €250. Terwijl je voor minder dan €230 twee A119 V3's koopt (beide met hardwarekit, eentje met GPS en CPL).

Zijn er redenen om niet voor 2 A119 V3's te kiezen?

Zijn er meer mensen die hebben getwijfeld tussen de A129 pro duo 4K en 2 A119 V3's? Zo ja welke keuze heb je gemaakt en wat gaf de doorslag?

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• Cumulus-1
sjirafje schreef:
Zijn er redenen om niet voor 2 A119 V3's te kiezen?
Redenen die ik zou kunnen bedenken:
  • Een A119 V3 op je achterruit valt meer op dan de kleinere achtercamera van een A129.
  • Je hebt bij twee A119 V3's een microSD-kaartje voor elke camera nodig. Als je voor high-endurance kaartjes kiest (wat m.i. aan te raden is), valt het kostenplaatje al gauw uit in het voordeel van een A129 met achtercamera.

[Voor 3% gewijzigd door Cumulus-1 op 29-08-2021 09:37]

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23:57
Help.
Ik heb vorige week een Viofo A129 pro gekocht met een 128 gb klasse 10 kaart. Ik heb hem ingesteld in blokken van 5 minuten opnemen en dat gaat fantastisch. Ik wou vanavond wat beelden terug kijken via VLC mediaplayer maar tot mijn verbazing speelt hij de beelden wel heel erg versneld af. Een blok van 5 minuten speelt hij af in nog geen 5 seconden. Het rare is dat mijn oude dashcam het goed deed dus nu twijfel ik aan mijn instellingen.
Is er iemand die dit probleem herkend en daar de oplossing voor weet?

Groetjes Edwin.

• Cumulus-1
Edwinlzv schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:06:
Help.
Ik heb vorige week een Viofo A129 pro gekocht met een 128 gb klasse 10 kaart. Ik heb hem ingesteld in blokken van 5 minuten opnemen en dat gaat fantastisch. Ik wou vanavond wat beelden terug kijken via VLC mediaplayer maar tot mijn verbazing speelt hij de beelden wel heel erg versneld af. Een blok van 5 minuten speelt hij af in nog geen 5 seconden. Het rare is dat mijn oude dashcam het goed deed dus nu twijfel ik aan mijn instellingen.
Is er iemand die dit probleem herkend en daar de oplossing voor weet?

Groetjes Edwin.
Check onder Instellingen / Settings of Time-Lapse Recording op Off staat.

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23:57
Cumulus-1

Dat was inderdaad het probleem. In mijn geval was het een kwestie van rtfm hahaha. Het staat er namelijk duidelijk in. Bedankt voor je antwoord.

Die Viofo 129 pro geeft trouwens wel een erg mooi beeldkwaliteit, me is helemaal happy.

Groetjes Edwin

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:17
Ik wil ook graag een cam, maar makkelijk verplaatsbaar. Op basis van dit topic lijkt de A119 V3 mij een prima keuze. Graag zou ik dan de originele zuignap mount gebruiken. Er staat bij dat je dan de losse GPS module niet meer kunt gebruiken, maar het is me niet duidelijk of dat ook voor de V3 geldt?

• TereZz
zunrob schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:11:
Ik wil ook graag een cam, maar makkelijk verplaatsbaar. Op basis van dit topic lijkt de A119 V3 mij een prima keuze. Graag zou ik dan de originele zuignap mount gebruiken. Er staat bij dat je dan de losse GPS module niet meer kunt gebruiken, maar het is me niet duidelijk of dat ook voor de V3 geldt?
Bij mijn A119 v3 met gps heb ik een losse gps module die je aan de ruit plakt. De camera kan je er daar zo in- en uit schuiven, waardoor je m mee kan nemen. Ook zit de mount er bij zonder gps, bijvoorbeeld te gebruiken bij een 2e auto.

Waarom wil je m verplaatsen?

• zunrob
TereZz schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:31:
[...]

Bij mijn A119 v3 met gps heb ik een losse gps module die je aan de ruit plakt. De camera kan je er daar zo in- en uit schuiven, waardoor je m mee kan nemen. Ook zit de mount er bij zonder gps, bijvoorbeeld te gebruiken bij een 2e auto.

Waarom wil je m verplaatsen?
Het is meer dat ik geen zin heb om hem permanent op de ruit te bevestigen; krijg je het er ooit nog goed vanaf? En ik wil hem idd in 2 auto's gebruiken.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:51
zunrob schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:50:
Het is meer dat ik geen zin heb om hem permanent op de ruit te bevestigen; krijg je het er ooit nog goed vanaf?
Meestal zit er dubbelzijdige tape van 3M bij. Dat kleeft geweldig goed en is ook relatief dik. Daardoor is het geen probleem om met een flosdraad de tape met een zagende beweging door te snijden. Het achtergebleven deel kun je er daarna met je duim afwrijven.

• Cumulus-1
zunrob schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:11:
De A119 V3 wordt tegenwoordig geleverd met een doorzichtige elektrostatische sticker, die vrij gemakkelijk weer kan worden verwijderd van de ruit. En kan worden hergebruikt, volgens Viofo:

https://support.viofo.com...o-use-the-static-sticker-

Ik wou dat ik die sticker gebruikt had om te experimenteren met de optimale montageplek op de voorruit.

• Teijgetje
Cumulus-1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:52:
[...]

Ik wou dat ik die sticker gebruikt had om te experimenteren met de optimale montageplek op de voorruit.
Maar als hij niet goed zit bestel je toch een nieuwe sticker(s)?

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
Teijgetje schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:20:
[...]

Maar als hij niet goed zit bestel je toch een nieuwe sticker(s)?
Krijg je zo'n overbodige plakzooi op je ruit. Dat statische doorzichtige velletje is handiger. Zit trouwens ook bij de A129 pro.

• zunrob
Cumulus-1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:52:
[...]
De A119 V3 wordt tegenwoordig geleverd met een doorzichtige elektrostatische sticker, die vrij gemakkelijk weer kan worden verwijderd van de ruit. En kan worden hergebruikt, volgens Viofo:

https://support.viofo.com...o-use-the-static-sticker-

Dus als ik het goed begrijp laat je die statische sticker permanent zitten? Enige voordeel is dat je de 3M sticker hier op plaatje ipv direct op je ruit, waardoor ie wel gemakkelijk te verplaatsen is?

• Cumulus-1
zunrob schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:38:
[...]
Dus als ik het goed begrijp laat je die statische sticker permanent zitten? Enige voordeel is dat je de 3M sticker hier op plaatje ipv direct op je ruit, waardoor ie wel gemakkelijk te verplaatsen is?
Ja, het gemakkelijk kunnen verplaatsen is het enige voordeel van die doorzichtige statische sticker. Ik lees op internet dat hij ongeveer net zo goed houdt als een goede zuignap. D.w.z dat er kans is dat hij op een bepaald moment loslaat. Niet zo erg, want de zaak blijft wel hangen aan de USB-kabel.

In de verpakking van de Viofo A119 V3 zit onder meer:
  • 1 doorzichtige statische sticker (10 x 7 cm)
  • 1 permanente 3M-sticker (tweezijdig plakkend)
  • 1 GPS-montagevoet met voorgemonteerde permanente 3M-sticker
  • 2 extra montagevoetjes zonder GPS, met elk een eigen permanente 3M-sticker voorgemonteerd
Als je nog niet helemaal zeker bent van de optimale locatie op de ruit, zou ik om te beginnen zo'n voetje zonder GPS gebruiken, in combinatie met de statische sticker.

[Voor 6% gewijzigd door Cumulus-1 op 11-09-2021 09:13]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-04 15:09

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor de uitleg, handig om te lezen. Ik wil volgende maand toch maar een duo kit gaan aanschaffen voor mijn Opel Astra K. Hoe werkt zo'n zekeringkit dan? En bij een duo kit, hoe werk je de achterste kabel dan goed weg, gewoon via de bekleding aan de onderkant/bestuurders kant? Heb dat vroeger ooit gedaan met subwoofer kabels, maar toen had ik een oude wagen waar dat allemaal wat makkelijk ging.

-edit- Over subwoofers gepsroken, zou er best weer 1 in mijn auto willen hebben. Als dan toch alles los moet kan ik het wellicht beter combineren :)
Andere dingen namen prioriteit deze zomer en ben hier nu weer mee bezig. Ik heb even gekeken en volgens mij is dit een heel mooi, onopvallend setje:
pricewatch: Viofo MT1 Motor Dashcam

Waarom ik specifiek deze interessant vind is omdat hij veel opties heeft + night vision, wat mij handig lijkt omdat ik vaak in het donker rijd, wel prijzig maar hoop dat deze vele jaren meegaat. Het is alleen wel voor de motor, maar dat zou toch in de auto ook moeten kunnen dan lijkt me?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:53
Ik ben op zoek naar een duo cam en ik zie dat de A129 pro een goede prijs/kwali verhouding heeft, maar ik heb liever een frontcam zonder scherm(geen knoppen en kleiner). Ga je dan gelijk naar blackvue of zit er nog iets tussenin?

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03 17:08
Fromz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:11:
Ik ben op zoek naar een duo cam en ik zie dat de A129 pro een goede prijs/kwali verhouding heeft, maar ik heb liever een frontcam zonder scherm(geen knoppen en kleiner). Ga je dan gelijk naar blackvue of zit er nog iets tussenin?
Je zou ook de A139 2CH kunnen overwegen. Wel wat duurder dan de A129 pro duo, maar als voordelen oa geen scherm en dunnere kabel naar achteren. Ik ben er tevreden over ieg.

• psycho-tr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik lees en onderzoek al een tijdje maar kan het zo niet vinden.

Als ik de viofo A129 plus 2ch neem wat mijn voorkeur heeft. Kan je dan ook “picture in picture” terugkijken? Dus als je beelden terugkijkt je de voorkant groot in beeld hebt en in een hoekje ergens de achterkant ziet?

• Teijgetje
@psycho-tr
Ik neem aan van niet, de picture in picture is alleen iets voor op het display in de auto.
Beide kanalen worden apart opgenomen en kijk je apart terug, tenminste bij mijn gewone 129duo.

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-03 14:43
Ben ook in de markt voor een dashcam, na wat research kom ik uit op een Nordval. Maar het verbaast me dat dit merk nog niet één keer genoemd is in dit topic? Althans als ik erop zoek vind ik niks. Op youtube etc ook weinig te vinden. Is dit een relatief nieuw merk of is er een reden om dit merk links te laten liggen?

Eisen;
- Zonder beeldscherm. (Een beeldscherm lijkt me alleen handig met instellen, voor de rest lijkt het me irritant vooral als die gaat oplichten).
- Parkeermodus met instelmogelijkheden (ik zie supermarkten als grootste risico's op schade).
- Scherpe beeld kwaliteit
- Handige app om beelden terug te kijken, dingen in te stellen etc.
- GPS is een pré (vooral voor de verzekering).
- Verplaatsbaar (voor camper op vakantie, camera naar achteren laat ik dan zitten.)
- Budget is vrij breed, maar voor het gemak circa 250,-

Na wat research met mijn eisen kom ik vaak uit op de Nordval DC102-4k, helaas weinig vergelijkingsmateriaal en reviews. Wellicht heeft hier iemand nog tips of suggesties?

• Teijgetje
Bart-k schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:27:
Ben ook in de markt voor een dashcam, na wat research kom ik uit op een Nordval. Maar het verbaast me dat dit merk nog niet één keer genoemd is in dit topic? Althans als ik erop zoek vind ik niks. Op youtube etc ook weinig te vinden. Is dit een relatief nieuw merk of is er een reden om dit merk links te laten liggen?
Wat voor onderzoek doe je dan als je op een camera uitkomt waar "niemand" hier en op youtube van gehoord heeft ? Heb je een geheel eigen internet? :+
En hoe kan die in de top uitkomen bij je als er haast geen reviews van te vinden zijn. :?
Hoe vergelijk je die dan met andere camera`s die wel uitgebreid gereviewd zijn? Puur op specs en blauwe ogen?
Zo 123 vind ik alleen een promofilmpje?
Bright is lovend over de gewone, de 4k is nieuwer dus nog niet echt gereviewed denk ik dan.
Nordvāl is sowieso een nieuwe speler op de markt.

De features die jouw Nordvāl heeft vind je bij tal van concurrenten, alleen niet zo goedkoop.
En een display gaat doorgaans gewoon uit als je rijdt, daar zou ik me dus niet te druk om maken. Ook kan je in de instellingen deze vaak uit zetten.

[Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 17-10-2021 20:19]

• Bart-k
Misschien niet zo bedoeld maar je reactie klinkt vervelend en is vooral nietszeggende. Heel je verhaal twee keer gelezen maar het lijkt alsof jezelf ontkracht. Kortom, geen idee wat je probeert te melden..

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Bart-k Over de leverancier kan ik weinig vinden, maar ze zeggen zelf onderdeel te zijn van TJM Supplies. Daar vind ik ook niet zo veel over, maar dat is wel hetzelfde adres als waar eens tjmstores.nl zat. Die hebben dan wel redelijke reviews, behalve op het laatst waar diverse mensen schrijven geen spullen te krijgen geen geld terug. Die site bestaat nu ook niet meer.

Wellicht is het een doorstart of nieuwe winkel van dezelfde perso(o)n(en).

Ze kunnen natuurlijk best de goedkoopste zijn met de beste specs, maar ik vraag me dan wel af waarom ze dan niet zijn blijven bestaan en een doorstart nodig hadden. Een winkel die nu goedkoop kan leveren, maar over 2 jaar niet meer bestaat en je dus geen garantie kan claimen is ook niet echt praktisch.

Het lijkt een rebranded versie van deze te zijn. In ieder geval qua behuizing. Wellicht kan je die ook nog goedkoper vinden, dit is de eerste die er heel erg veel op leek die ik toevallig zag.

• Teijgetje
Bart-k schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:10:
Misschien niet zo bedoeld maar je reactie klinkt vervelend en is vooral nietszeggende. Heel je verhaal twee keer gelezen maar het lijkt alsof jezelf ontkracht. Kortom, geen idee wat je probeert te melden..
Dan zal ik proberen het voor je te verduidelijken.
Misschien heb je dan wat antwoorden op mijn vragen?

Ik heb geen idee wat ik dan ontkracht?
Dat er heel weinig te vinden is behalve een promofilmpje? Zelfs geen recensie?
Dat al jouw eisen bij vrijwel alle dashcams te vinden zijn maar dat jij bij jouw zoektocht vaak uitkomt bij een dashcam waar niemand iets over geschreven heeft en geen recensies over zijn?
Of dat ik vraag wat voor onderzoek je dan doet om vaak op Nordvāl uit te komen? Alleen de Bright review over de 2K? Mijn internet geeft namelijk ook geen reviews over de 4K te zien.

En wat vind je vervelend?
Dat ook wij niets weten van die camera(s)?
Dat wij niet gelijk heel het internet uitspitten of er een kopen om jouw keuze te bevestigen?
Dat jouw keuze dus waarschijnlijk ook niet in al die lijstjes met beste dashcams te vinden zijn?
Of dat ik eigenlijk concludeer dat de review van Bright niet over de 4K gaat, die kost volgens je eigen link vanaf 179. Bright heeft het over 129, beveelt het extra pakket van 15 euro aan en meldt dat als je vakantieopnamen wil maken je beter iets meer uit kan geven.

En wat snap je niet?
Dat al jouw eisen bij vrijwel alle dashcams van toepassing zijn?
Of dat er niet hier gelijk geroepen wordt "je hebt gelijk, wat raar dat wij allemaal op andere dashcams uitkwamen tijdens onze zoektochten en die aangeschaft hebben".

Je hebt genoeg budget zeg je maar komt vaak uit op de haast goedkoopste en onbekende 4k dualcamera.
Er zijn zat lijstjes met goede dashcams, in alle prijsklassen. Overal op internet.
Ook hier worden zat van goede camera`s, die aan al jouw eisen voldoen, uitgebreid belicht en gereviewd en besproken.
Ik ben gewoon benieuwd naar hoe jij tot jouw keuze kwam, welke lijstjes je bijvoorbeeld geraadpleegd hebt waar Nordvāl zo goed uitkomt? En dan met name het nachtzicht vergeleken. Een redelijk beeld overdag geven ze allemaal.
En dus helemaal als je zelf al aangeeft in je oorspronkelijke vraag dat je er niets over vinden kan.

En een display kan natuurlijk ook handig zijn met achteruitrijden als je dat niet in je auto standaard hebt zitten, niet alleen voor instellen. ;)
Bovendien is het wel fijn als je een CPL-filter kan plaatsen voor de lens, tegen reflectie, strepen in de voorruit e.d., daar vind ik niets over terug in jouw link. (Of het filmpje dat ze daar laten zien in de GPS player V1.0.0 is niet echt van scherpe kwaliteit, wat je verwacht van 4K toch?)

[Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 18-10-2021 16:57]

• Trichoglossus

Eisen;
- Zonder beeldscherm. (Een beeldscherm lijkt me alleen handig met instellen, voor de rest lijkt het me irritant vooral als die gaat oplichten).
- Parkeermodus met instelmogelijkheden (ik zie supermarkten als grootste risico's op schade).
- Verplaatsbaar (voor camper op vakantie, camera naar achteren laat ik dan zitten.)

Na wat research met mijn eisen kom ik vaak uit op de Nordval DC102-4k, helaas weinig vergelijkingsmateriaal en reviews. Wellicht heeft hier iemand nog tips of suggesties?
Ik heb al meerdere jaren dashcam's in gebruik, maar dit merk zegt mij helemaal niets.
Dashcamtalk forum geeft trouwens een aardig overzicht van diverse camera's voor diverse doeleinden.

Het beeldscherm kan je uitzetten. Heb je een zwart vlak, wat niet gaat oplichten tijdens het rijden.
Ik zou niet de gok nemen met een onbekende dashcam. De Viofo bv staat bekend als betrouwbaar, en goede beeldkwaliteit.
Dingen instellen doe je meestal eenmalig, en daarna nooit meer. Appeltje eitje via het beeldscherm
GPS is vrij standaard op een moderne dashcam.
Kwestie van meerdere plakmounts kopen of zuignappen en je kan je dashcam in meerdere voertuigen hangen.

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:19:
@Bart-k Over de leverancier kan ik weinig vinden, maar ze zeggen zelf onderdeel te zijn van TJM Supplies. Daar vind ik ook niet zo veel over, maar dat is wel hetzelfde adres als waar eens tjmstores.nl zat. Die hebben dan wel redelijke reviews, behalve op het laatst waar diverse mensen schrijven geen spullen te krijgen geen geld terug. Die site bestaat nu ook niet meer.
Ik heb geen ervaring met Nordval maar wel met BlackVue. En TJM Supplies is de officiële distributeur van BlackVue in Nederland en hebben de website blackvue-nederland.nl. Toen ik problemen had met een BlackVue-camera heb ik contact gehad en goede ondersteuning met TJM Supplies. Waren telefonisch en per e-mail goed bereikbaar.

Is Nordval misschien een whitelabel product van hun inkopers?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 08:09
@Bart-k Aangezien je supermarkten ziet als grootste risicogebied op schade, hou wel in gedachte dat je met de gemiddelde dashcam de typische supermarktparkeerplaatsschade niet op beeld hebt. Dus het gooien met deuren en het schampen van bumpers achter. Vooral dat schampen gaat vaak te langzaam om de motion detection te triggeren is mijn ervaring met DOD en Viofo camera's.

Wil je ook de typische deur smijt schades op camera hebben dan heb je dus ook nog camera's nodig die je (eventueel) onopvallend kunt monteren op je deuren.

Nee, merp!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 19:59

Eisen;

En de aankoop doorgezet of toch nog niet?

• Trichoglossus
PauseBreak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:20:
@Bart-k Aangezien je supermarkten ziet als grootste risicogebied op schade, hou wel in gedachte dat je met de gemiddelde dashcam de typische supermarktparkeerplaatsschade niet op beeld hebt. Dus het gooien met deuren en het schampen van bumpers achter. Vooral dat schampen gaat vaak te langzaam om de motion detection te triggeren is mijn ervaring met DOD en Viofo camera's.

Wil je ook de typische deur smijt schades op camera hebben dan heb je dus ook nog camera's nodig die je (eventueel) onopvallend kunt monteren op je deuren.
Ik heb met mijn auto's de afgelopen 20 jaar nog nooit schade opgelopen op een parkeerterrein waar dan ook.
Een beetje opletten waar je je auto neer zet scheelt al een hoop. Niet in dat ene kleine gaatje prikken zodat je buurman nét niet meer kan instappen bv.

Het zal ongetwijfeld voorkomen, maar ach, het is een gebruiksvoorwerp. Om daarvoor nou de hele auto vol te gaan hangen met allerhande cams :+

• Bart-k
MrGizMo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:59:
[...]

En de aankoop doorgezet of toch nog niet?
Nee nog niet, heb het eerst even naast me gelegd en paar bruikbare tips gekregen, van o.a JeroenE waarvoor dank! Voor de rest laat ik het hierbij, ik vind de sfeer en met name de reactie van Tegeijtje zeer vervelend. Fijn dat je soort 'wij' gevoel creëert in je reactie maar wat ben jij een ongelofelijke zure peer zeg 8)7 . Ik laat dit topic voor wat het is. :)

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57
Bart-k schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Nee nog niet, heb het eerst even naast me gelegd en paar bruikbare tips gekregen, van o.a JeroenE waarvoor dank! Voor de rest laat ik het hierbij, ik vind de sfeer en met name de reactie van Tegeijtje zeer vervelend. Fijn dat je soort 'wij' gevoel creëert in je reactie maar wat ben jij een ongelofelijke zure peer zeg 8)7 . Ik laat dit topic voor wat het is. :)
Sorry maar kan niet anders dan het eens zijn met de reacties op jouw verhaal, oa van @Teijgetje . Er worden terecht vragen aan je gesteld hoe jij met je research vaak op deze dashcam uit komt waar volgens je eigen zeggen weinig over te vinden is. En dat je niet met een onderbouwing komt maar je aangevallen voelt ligt aan jezelf. En dan ook nog eens op de man spelen |:( .Misschien even reflecteren?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• Teijgetje
@Bart-k
Jammer dat je je zodanig aangevallen voelt dat je ook geen antwoorden weet te geven op vragen.

Ik ga er dan maar van uit dat jij één van die 10 subscribers bent bij Nordvāl op Youtube. ;)
De door hen daar geplaatste filmpjes van de DC 101, DC102 en DC103 zijn van zodanige kwaliteit dat ik ze niet eens gratis achter mijn raam wil. Niet scherp en met veel reflectie, of verschrikkelijke kleuren.
Een producent onwaardig.
En van de DC102 is er dus alleen de 2K versie. Niet jouw 4K versie.
(En is het nu Nordväl met een umlaut zoals zij op hun kanaal zetten, of Nordvāl met een streepje boven de a zoals op de producten staat? Of weten ze het zelf nog niet?)

Misschien is Nordvāl dus wel jouw merk dat je op de markt probeert te zetten?
Maar zo niet dan kijken we uit naar jouw review om ons ongelijk te bewijzen.
We zitten hier immers om elkaar miskopen te besparen, of die nu goedkoop of duur zijn.

We (ik in ieder geval) zien uit naar een goede review van de DC102 4K, als in scherp zodat je er wat mee kan in geval van ongelukken, en zonder al die reflecties. En ook `s nachts in meerdere situaties, daar komen namelijk de goede camera`s bij naar voren.
Om die te vergelijken met dashcams in dezelfde prijsklasse of met duurdere.
Iedereen wil immers zoveel mogelijk waar voor zijn geld, maar het belangrijkste is dat je in geval van schade of ongelukken er daadwerkelijk iets aan hebt, (Zoals ik met de A129duo had).

[Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 21-10-2021 22:45]

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 12:57
Een dashcam is eigenlijk niet geschikt voor het vastleggen van parkeerschade. Met 1-2 camera's kan je niet 4 zijden van een voertuig bewaken (het dak nog daargelaten), zeker niet als ze niet continu staan te draaien maar getriggert moeten worden door impact of trillingen en dat zal lang niet altijd even goed toegepast zijn (te strak of niet strak genoeg).

Een frontale aanrijding op een parkeerplaats terwijl je eigen auto stil staat, dat moet nog net lukken. Maar verder...

Als je er dan een hebt met goede trilsensoren doet mij dat denken aan oude autoalarmen. Die hadden vaak valse meldingen. Hebben dashcams dat ook?

• mitsumark
Een valse melding/opname lijkt me niet zo erg, moet je hooguit iets meer terugkijken bij schade en af en toe leeghalen.
Maar ik verwacht ook een beetje alles of niks.

Met instellingen voor detectie van een schraper ga je waarschijnlijk continue opnemen bij windkracht 5.

[Voor 39% gewijzigd door mitsumark op 23-10-2021 11:13]

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-03 16:53
Heb sinds kort een zakelijke leasewagen en wilde daar een dashcam in bouwen/laten bouwen. Echter bij navraag bij de leasemaatschappij door de wagenpark beheerder kreeg ik het volgende te horen:

Het is toegestaan, mits de auto in dezelfde onbeschadigde staat bij ons ingeleverd word na afloop van de lease periode.

Dit lijkt mij volkomen logisch. Echter gaat het bericht verder met:

Kosten die worden veroorzaakt door de diefstal van de Dashcam komen voor de rekening van de berijder.

Oftewel als iemand mijn raampje intikt en mijn dashcam steelt moet ik uit eigen portemonnee het raampje laten vervangen (nu is dat niet het probleem maar ik ben verantwoordelijk voor alle gemaakte schade wat best in de papieren kan lopen).

Heeft iemand hier ervaring mee, mijn rechtsbijstand adviseert het niet te doen omdat zij geen idee hebben wat nu wettelijk mag en wat niet (als in er is schijnbaar geen jurisprudentie over en geen wet die dit goed afdekt)

[Voor 0% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 25-10-2021 17:42. Reden: ik kan niet typen]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 20:05

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Volgens mij kom je in het gebied van de zakelijke overeenkomsten waarbinnen je mag afspreken wat je wil zolang het niet buiten de wet gaat.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
Alsof de leasemij kan aantonen dat inbraak schade door de dashcam komt.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• mitsumark
En als je inbraakschade hebt omdat je telefoon of portemonnee in het zicht lag?
Lijkt me een gevalletje niet aantoonbaar.

• TunefulDJ_Mike
mitsumark schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:05:
sham27 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:46:
Alsof de leasemij kan aantonen dat inbraak schade door de dashcam komt.
Ik snap wat jullie zeggen. Het is echter wel zo dat wij toestemming moeten hebben van de lease maatschappij om een dashcam in te bouwen. Als je die niet hebt word bij het eerste de beste onderhoud aan je auto je gevraagd of je de accessoire wilt verwijderen. Dus ze weten wel dat er een dashcam in je auto zit.

Edit:

Denk dat ik het maar laat voor wat het is. Ik vind het jammer en een beetje vreemd van de lease maatschapij gezien zij ook voordeel hebben met een dashcam. Het is mij het echt niet waard om van alles op mijn hals te halen om een dashcam in een lease wagen in te bouwen. Uiteindelijk moet de lease maatschapij de schade aan die auto toch betalen... Niet ik.

[Voor 20% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 25-10-2021 19:00]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
Je kan hem ook gewoon ophangen zonder in te bouwen eventueel.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• TunefulDJ_Mike
sham27 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:37:
Je kan hem ook gewoon ophangen zonder in te bouwen eventueel.
Dat klopt, wilde hem echter hoofdzakelijk hebben voor parkeer modus. Zijn al een aantal keren auto's bekrast aan de achterkant. Auto's staan daar met de voor of achterkant langs de stoep.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:21

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

mitsumark schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:05:
Dan moet je aangifte doen en daarin staan je telefoon, je portemonnee en je rijbewijs en je bankpassen en je tankpas etcetera. Raad eens wie een kopie van de aangifte wil ;)

9620wp op ut dakkie

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik heb een Thinkware F800 Pro, met bijbehorende achtercamera. Nou heb ik daar toentertijd zo'n hele lange micro USB kabel bij gekocht (of die zat er bij, weet ik niet meer zeker), waarvan inmiddels het kopje aan de achterkant versleten is (was een beetje lomp ingebouwd en met in/uitladen op vakantie scheef met een tas uit de achtercamera getrokken).

Deze week een nieuwe auto dus ik moet 'm opnieuw gaan inbouwen, maar ik zou toch graag deze keer direct alles netjes doen en daarvoor een nieuwe kabel bestellen. Ik zoek dus een haakse micro-usb naar rechte micro-usb kabel van een meter of 7. De officiële van Thinkware is 7,5 meter, maar die kan ik vanaf hun website niet in Nederland laten bezorgen. Ik kan 'm echter ook nergens anders vinden..

Weet iemand waar ik er wel een kan krijgen? Heeft geen hele erge haast, maar zou helemaal mooi zijn als ik 'm morgen kan bestellen en donderdag in huis kan hebben. Lijkt me iets redelijk dashcam-specifieks, dus vandaar de vraag in dit topic.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 08:09
Ik kan ook zo snel geen micro-usbkabel vinden van 7 of 7,5m lang. Wel van 5m, dat zou ook voldoende moeten zijn toch?

Hier: https://www.allekabels.nl...8/micro-kabel-usb-20.html

Langer hebben ze daar niet. Bij Amazon wel eentje gevonden van 10m, maar dat is wellicht onhandig lang: https://www.amazon.nl/Sys...oplaadkabel/dp/B00SHGBMK6

Nee, merp!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:28:
Ik kan ook zo snel geen micro-usbkabel vinden van 7 of 7,5m lang. Wel van 5m, dat zou ook voldoende moeten zijn toch?

Hier: https://www.allekabels.nl...8/micro-kabel-usb-20.html

Langer hebben ze daar niet. Bij Amazon wel eentje gevonden van 10m, maar dat is wellicht onhandig lang: https://www.amazon.nl/Sys...oplaadkabel/dp/B00SHGBMK6
Die zijn allebei micro USB naar USB A, ik moet een (haakse) micro USB naar micro USB hebben. Dit is de originele:
https://us.thinkware.com/.../rear-camera-cable-f800r/

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 19:59
Bart-k schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Ik dacht heel ff wat heb ik verkeerd gedaan _O- Beter lezen de volgende keer

• Cumulus-1
ToyotaMR2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:30:

Sinds het 's nachts kouder is en als de auto een paar dagen heeft stilgestaan, heb ik met mijn Viofo A119 V3 precies hetzelfde als @ToyotaMR2 beschrijft. Ik ben er nu van overtuigd dat het wordt veroorzaakt door een dip in de boordspanning wanneer de startmotor draait. Afgelopen zomer heb ik er helemaal geen last van gehad, in oktober is het begonnen.

Boot delay heb ik op maximaal gezet (90 sec. zo uit mijn hoofd, 10 sec. is het maximum), maar dit helpt niet. Tijdens het draaien van de startmotor gaat het rode lampje van de A119 uit en blijft uit. Daarna moet je de camera handmatig aanzetten.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Condensator er tussen?

"Enough is enough!"

• Cumulus-1
Ik gebruik een sigarettenaansteker-plug met dubbele USB-uitgangen als voeding voor de A119 en de TomTom. Dat is een plug die ik al had. De plug die bij de camera werd geleverd heb ik nog nooit gebruikt. Ik zal die plug van Viofo eens proberen. Misschien dat die beter gestabiliseerd is op 5V uitgangsspanning wanneer de 12V accuspanning dipt.

De Viofo-plug is wel een heel stuk groter dan de plug die ik nu gebruik. Zou er een condensator o.i.d. zijn ingebouwd? Ik hoop 't.

[Voor 12% gewijzigd door Cumulus-1 op 30-10-2021 23:20]

• Trichoglossus
Cumulus-1 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:08:
[...]

Ik gebruik een sigarettenaansteker-plug met dubbele USB-uitgangen als voeding voor de A119 en de TomTom. Dat is een plug die ik al had. De plug die bij de camera werd geleverd heb ik nog nooit gebruikt. Ik zal die plug van Viofo eens proberen. Misschien dat die beter gestabiliseerd is op 5V uitgangsspanning wanneer de 12V accuspanning dipt.

De Viofo-plug is wel een heel stuk groter dan de plug die ik nu gebruik. Zou er een condensator o.i.d. zijn ingebouwd? Ik hoop 't.
Lijkt op dit probleem?
https://dashcamtalk.com/f...g-on-automatically.45722/

• Cumulus-1
Ja, is precies hetzelfde probleem. Ik lees daar in het eerste bericht dat Viofo vraagt of er twee apparaten aangesloten zijn op de USB-plug. Dat is bij mij idd het geval (A119 + TomTom). Ik zal de TomTom tijdens het starten verwijderen uit de plug. Kijken of het dan wel goed gaat.

• Cumulus-1
De TomTom uit de USB-plug halen maakt geen verschil. Rode lampje van de A119 ging uit tijdens het starten van de auto en bleef uit. Ik ga nu de Viofo-USB-plug proberen.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Cumulus-1 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:08:
[...]

Wat is eigenlijk de maximale output (mA) van je usb lader en die van je Vifo lader?
En hoever dipt de spanning in je sigarettenaansteker tijdens het starten, of valt de spanning gewoon helemaal weg?

"Enough is enough!"

• Cumulus-1
sjirafje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:12:
[...]

Wat is eigenlijk de maximale output (mA) van je usb lader en die van je Vifo lader?
En hoever dipt de spanning in je sigarettenaansteker tijdens het starten, of valt de spanning gewoon helemaal weg?
Het probleem is begonnen in oktober toen het kouder werd 's nachts. En het gebeurt alleen bij een koude start 's morgens. 's Middags, nadat er met de auto gereden is, gaat het wel goed. Afgelopen zomer ook nooit dit probleem gehad. Dit wijst allemaal op een dip in de accuspanning tijdens het draaien van de startmotor wanneer het koud is. De bijgeleverde Viofo-plug heb ik nog niet terug kunnen vinden, ik gebruik nog steeds de sigarettenplug met twee USB-uitgangen die ik al had.

• Cumulus-1
Vanochtend de Viofo-plug teruggevonden (lag gewoon in het dahboardkastje natuurlijk) en ingeplugd. Bij de koude start schakelde de A119 niet uit. Opstarten verliep normaal, hoera! :)

Advies is dus: gebruik de bijgeleverde sigaretten-aanstekerplug van Viofo (en niet een willekeurige plug).

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-02 14:49

kaas-schaaf

Beunhaas

Ondanks dat ik al wat gelezen had er over toch maar geprobeert, dan kan de rest het spul links laten liggen als het tegen valt:

Op goed geluk zo'n eerder genoemde Nordval (of is het Nordväl of met een streepje?) DC102-4k unit besteld want ik kan het lijden alles getest en de app uit elkaar getrokken. Alles zit in makkelijk sluitbare verpakkingen dus alles kan terug.

De kwaliteit van de camera is prut zoals al eerder aangegeven. 's nachts ga je niets zien. De software zit vol met chinezium/ripoff verwijzingen (blackview is voor zover ik kan bedenken een verwijzing naar een andere fabrikant). De """bewegingssensor""" die er bij zit is gewoon de camera, ofwel hij vreet constant minimaal 300mA van mijn labvoeding in "slaapstand", met wifi aan is het ongeveer 400ma. Wakeup bij g-krachten werkt wel zoals je zou verwachten met normale sleep modus maar de aanrijder is al weg voordat de camera begint met opnemen na ontwaken.

De wifi verbinding valt continue weg en het downloaden van een file is onmogelijk via de wifi connectie. De desktop software is spoorloos want de distributeur in nederland gebruik google drive als CDN en is geblocked.

De app doet voor zover ik kan zien niet heel veel raars (ik zie geen connectie naar vreemde servers in een oogopslag) maar is nogal van slechte kwaliteit.

Ofwel leuk experiment, patient overleden, retour afzender. Als het "meh" was geweest heb ik niet zo'n probleem met een alibaba-oneoff-rebranded apparaat voor de prijs maar dat haalt het niet. Ik vermoed dat de site/het merk over een paar maanden weg is omdat de voorraad van de order op is.

edit: Bijna vergeten, de cutoff voor de "accu-leeg-detectie" is 10.6v op mijn labvoeding kan zijn dat die 0.2 a 0.3 te laag aangeeft maar goed zeker niet 11.6v zoals in het boekje staat met de speciale 12/5v converter. Ik vermoed dat de auto niet meer gaat starten als die na een week leeggetrokken is in de parkeerstand.

edit2, Over de camera: De vervormingen zijn enorm (meer dan je zou verwachten van een fisheye lens). Als je niet opneemt in 4k modus maar lager dan neemt het beeldoppervlak af en dus ook de kijkhoek. In mijn werkkamer is het vrij donker 's avonds en ik kon niets duidelijk zien, de lamp zorgt voor enorme bleeding in het beeld. Daarom heb ik ook de moeite niet genomen om het ding te installeren en op de weg uit te testen want het is kansloos.

[Voor 19% gewijzigd door kaas-schaaf op 08-12-2021 19:15]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

kaas-schaaf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:04:
Ondanks dat ik al wat gelezen had er over toch maar geprobeert, dan kan de rest het spul links laten liggen als het tegen valt:

Op goed geluk zo'n eerder genoemde Nordval (of is het Nordväl of met een streepje?) DC102-4k unit besteld want ik kan het lijden alles getest en de app uit elkaar getrokken. Alles zit in makkelijk sluitbare verpakkingen dus alles kan terug.

De kwaliteit van de camera is prut zoals al eerder aangegeven. 's nachts ga je niets zien. De software zit vol met chinezium/ripoff verwijzingen (blackview is voor zover ik kan bedenken een verwijzing naar een andere fabrikant). De """bewegingssensor""" die er bij zit is gewoon de camera, ofwel hij vreet constant minimaal 300mA van mijn labvoeding in "slaapstand", met wifi aan is het ongeveer 400ma. Wakeup bij g-krachten werkt wel zoals je zou verwachten met normale sleep modus maar de aanrijder is al weg voordat de camera begint met opnemen na ontwaken.

De wifi verbinding valt continue weg en het downloaden van een file is onmogelijk via de wifi connectie. De desktop software is spoorloos want de distributeur in nederland gebruik google drive als CDN en is geblocked.

De app doet voor zover ik kan zien niet heel veel raars (ik zie geen connectie naar vreemde servers in een oogopslag) maar is nogal van slechte kwaliteit.

Ofwel leuk experiment, patient overleden, retour afzender. Als het "meh" was geweest heb ik niet zo'n probleem met een alibaba-oneoff-rebranded apparaat voor de prijs maar dat haalt het niet. Ik vermoed dat de site/het merk over een paar maanden weg is omdat de voorraad van de order op is.

edit: Bijna vergeten, de cutoff voor de "accu-leeg-detectie" is 10.6v op mijn labvoeding kan zijn dat die 0.2 a 0.3 te laag aangeeft maar goed zeker niet 11.6v zoals in het boekje staat met de speciale 12/5v converter. Ik vermoed dat de auto niet meer gaat starten als die na een week leeggetrokken is in de parkeerstand.

edit2, Over de camera: De vervormingen zijn enorm (meer dan je zou verwachten van een fisheye lens). Als je niet opneemt in 4k modus maar lager dan neemt het beeldoppervlak af en dus ook de kijkhoek. In mijn werkkamer is het vrij donker 's avonds en ik kon niets duidelijk zien, de lamp zorgt voor enorme bleeding in het beeld. Daarom heb ik ook de moeite niet genomen om het ding te installeren en op de weg uit te testen want het is kansloos.
Dit klinkt allemaal echt als een camera waar ik 200 voor zou willen neerleggen :') _o-

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-02 14:49

kaas-schaaf

Beunhaas

MK_ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:35:
[...]

Dit klinkt allemaal echt als een camera waar ik 200 voor zou willen neerleggen :') _o-
Daarom heb ik het gedaan en gaat hij ook terug :+
Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee