• mYpzaa
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 09:44
deathmonkey schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:18:
[...]

Ik gok dat zoiets niet de dashcam gaat activeren. Misschien een beveiligingscamera op batterijen in je auto leggen? Weet wel dat dit officieel niet legaal is (aangezien je buiten eigen terrein filmt), dus weet ik niet of je er veel aan gaat hebben als je juridische stappen wil gaan nemen a.d.h.v. de beelden.
Mijn vrees zit er ook in dat de dashcam niet geactiveerd wordt (vallende sigaret te klein of een arm over de reling). Misschien dan een GoPro met een huge batterypack.

Als een beveiligingscamera niet zou mogen, dan zou een dashcam ongeacht de opties ook op zijn minst discutabel zijn.

Überhaupt zou ik graag eerst willen weten wie dat doet en dan eventueel stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
mYpzaa schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:46:
[...]

Mijn vrees zit er ook in dat de dashcam niet geactiveerd wordt (vallende sigaret te klein of een arm over de reling). Misschien dan een GoPro met een huge batterypack.

Als een beveiligingscamera niet zou mogen, dan zou een dashcam ongeacht de opties ook op zijn minst discutabel zijn.

Überhaupt zou ik graag eerst willen weten wie dat doet en dan eventueel stappen.
Een dashcam op die manier inzetten mag ook officieel niet, net als slimme deurbellen die de weg filmen. Meestal wordt er een oogje dichtgeknepen, maar als je het daar neer gat leggen met als enig doel openbare ruimte filmen dan ligt dat misschien anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
Ik geef je weinig kans op succes om dat met een dashcam te filmen. Een stationaire HD met IR camera die continu staat te filmen lijkt mij de enige optie als je al wilt filmen. Een peuk is niet zo groot. Alles kleiner dan een jonge kat zal de gemiddelde camera niet op trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:00
Morpheusk schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:37:
[...]
zie net dat de A139 uit is gekomen....
Ik zie 'm nog nergens te koop, iemand een idee wanneer/waar?

Wilde eigenlijk ook voor de 129 duo pro gaan, maar kan nog wel even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
mYpzaa schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:08:
Weet iemand hoe gevoelig de bewegingsdetectie is van dashcams?

Mijn auto staat op een vaste plek geparkeerd voor een appartementencomplex, van een hogere verdieping (tot vier hoog) wordt er sigaretten as en sigaretten naar en op mijn auto gegooid.

Via het voorruit met de dashcam omhoog gericht hoop ik dit te kunnen filmen.

Iemand tips?
Dat gaat nooit werken, as en peuken zijn veel te licht en daarnaast vraag ik mij af hoe goed je het zou zien op 4 hoog.

Als je beetje idee hebt wanneer dit gebeurd kun je wellicht iets gewoon met een mobiel proberen ofzo, of zelf sneaky in je auto blijven zitten en heterdaad betrappen?
Of wellicht zijn ze zich er niet eens van bewust en schieten ze een peuk het balkon af, al eens aangebeld?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mYpzaa
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 09:44
Martinusz schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Dat gaat nooit werken, as en peuken zijn veel te licht en daarnaast vraag ik mij af hoe goed je het zou zien op 4 hoog.

Als je beetje idee hebt wanneer dit gebeurd kun je wellicht iets gewoon met een mobiel proberen ofzo, of zelf sneaky in je auto blijven zitten en heterdaad betrappen?
Of wellicht zijn ze zich er niet eens van bewust en schieten ze een peuk het balkon af, al eens aangebeld?
Heb bij twee buren aangebeld en er van één een vermoeden. Het is lastig te bewijzen en wil ook niet zomaar een schuldige aanwijzen.

Diegene waarvan ik het vermoed ‘stopte altijd haar peuken en as in de plantenbak’ en maakte een verschrokken indruk. Aan de andere kant van het gebouw heb ik mijn auto eerder geparkeerd en vond toen ook al as.

Ken de buur niet en woon er pas net.

Misschien maar wat met een GoPro proberen en tijden bijhouden wanneer ik mijn auto zie en wanneer ik sporen tref..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:35
mitsumark schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Geen idee per wanneer.

2-Channel
https://www.viofo.com/en/...i-fi-gps-dash-camera.html

3-Channel, oftewel inclusief binnen camera.
https://www.viofo.com/en/...i-fi-gps-dash-camera.html

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-05 14:55
mitsumark schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Stuur effe een mailtje naar viofo.nl
Die weten vast wanneer en of ze hem hier in de benelux gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
3-kanaals? Is dat voor taxi chauffeurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Of om te kijken wat je kids op de achterbank uitspoken.
Of bij een ongeluk de impact op inzittenden te kunnen zien.

PS, ik heb viofo een bericht gestuurd.

[ Voor 50% gewijzigd door mitsumark op 02-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
mitsumark schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:10:
Of om te kijken wat je kids op de achterbank uitspoken.
Of bij een ongeluk de impact op inzittenden te kunnen zien.

PS, ik heb viofo een bericht gestuurd.
Goedemiddag,

Helaas verwachten wij deze nog niet op korte termijn aan te bieden!

Met vriendelijke groet,

Voorlopig nog geen A139 dus.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 04-01-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
EektheMan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:13:
[...]

In 1 van de dashcam filmpjes hield de accu na 3 dagen op met geven van stroom. Toyota sedan. Best kort voor mensen die de auto in het openbaar parkeren.

Van: https://www.thedashcamsto...hcam-kill-my-car-battery/

[...]

Nu in de winter heb ik 1 auto buiten staan. Een Toyota Land Cruiser met een wat oudere accu. Ik ga die eind volgende week hardwire-en met de ddpai mini 5. 's Nachts is het tussen de -1 en de -8 en ik rij er zeer korte stukjes mee van 1,5-5 km. Allemaal niet best voor de accu (en auto). Ik ga het ervaren.
Inmiddels een paar maanden verder, wat is je ervaring?

Ik heb namelijk ook een Mini 5 aangeschaft en wil deze gaan hardwiren, maar ik zit er niet op te wachten dat mijn accu leeggetrokken wordt.

Je kan de cam ook instellen dat 'ie na 6 uur stopt met surveillance, gaat het apparaat dan ook helemaal uit, en kun je de auto gerust een week laten staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 08-01-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 11:45

EektheMan

DPC

Imperium schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Inmiddels een paar maanden verder, wat is je ervaring?
Ik kom Maandag weer thuis na 3 weekjes weggeweest te zijn. Ik heb een Toyota Prado buiten staan (sneeuwt nu en is koud geweest in die 3 weken) met een relatief grote accu denk ik. Ook heb ik een suzuki grand vitara (medium size accu?) in de garage staan. Beiden hardwired. Nog een Skoda Superb van de zaak, maar daar is wellicht in gereden.

Volgende week update.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:16
@Imperium
Als je geen spanningsbeveiliging hebt zitten in de hardwirekit dan moet je het niet doen, dan gaat de accu inderdaad leeg.
Maar zoals de link ook al uitlegt is dat met een spanningsbeveiliging niet aan de orde.

Mijn cam gaat uit als de (ingestelde) spanning de ingestelde waarde bereikt en start gelijk op als ik mijn bus start.
Iets wat momenteel aan de orde is gezien door de lockdown mijn bus langere tijden achter elkaar stil staat.
Dus nog geen startproblemen gehad en de cam blijft aan nadat de accu weer spanning genoeg levert nadat ik gereden heb en parkeer.........tot de spanning weer te laag is en de beveiliging de cam uitschakeld.

En als je een tijd instelt waarna de cam uitgeschakeld wordt dan gaat de cam uit na die ingestelde tijd.
En is hij uit, anders heeft zo`n functie natuurlijk geen zin, hem uit laten schakelen terwijl hij aan blijft.......

Met beide opties kun je je auto gerust een maand wegzetten. Uitgeschakeld is uitgeschakeld is geen stroom meer gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Teijgetje op 10-01-2021 14:56 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rernst
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 18:49
Hoi,

Ik heb een 70MAI A800 (+ rear view camera) met hardware kit aangeschaft.

Ik probeer te weten te komen welke zekeringen van mijn Peugeot (new) 2008 (bouwjaar 2020) geschikt zijn voor de hardware kit.

Ik vind echter geen duidelijke zekering tabel terug op internet.
Ik weet dus niet of er ongebruikte zekeringen speciaal voor aansluiting van accessoires zijn.

Kan iemand me hier toevallig mee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Zekeringen staan toch gewoon in het boekje?

Anders radio aanzetten en zekeringen eruit trekken tot de radio ermee stopt :) Zet je hem daar tussen. Hoeft geen ongebruikte aansluiting te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 13-01-2021 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:56
Die tabel staat toch gewoon op de kap of binnenkant van de zekeringskast? Of inderdaad in het boekje.

Inderdaad gewoon de zekering van de radio, of sigaretten aansteker gebruiken. (en dat zou ook wel eens dezelfde zekering kunnen zijn)

En toevallig had ik ook nog een vraagje, hier iemand ervaring met de normale xiaomi 70mai? (niet pro) werkt dat ding een beetje? Goed beeld, vooral in het donker? Heb wel wat reviews gezien, maar op YouTube weet je het eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rernst
mitsumark schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:04:
Zekeringen staan toch gewoon in het boekje?

Anders radio aanzetten en zekeringen eruit trekken tot de radio ermee stopt :) Zet je hem daar tussen. Hoeft geen ongebruikte aansluiting te zijn.
WEBGAMING schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:50:
Die tabel staat toch gewoon op de kap of binnenkant van de zekeringskast? Of inderdaad in het boekje.

Inderdaad gewoon de zekering van de radio, of sigaretten aansteker gebruiken. (en dat zou ook wel eens dezelfde zekering kunnen zijn)

En toevallig had ik ook nog een vraagje, hier iemand ervaring met de normale xiaomi 70mai? (niet pro) werkt dat ding een beetje? Goed beeld, vooral in het donker? Heb wel wat reviews gezien, maar op YouTube weet je het eigenlijk nooit.
Hoi, bedankt voor jullie feedback.

In de handleiding staan inderdaad de zekeringen die in gebruik zijn voor allerlei systemen in de auto, maar er zijn ook zekering posities die in de handleiding geen nummer gekregen hebben of verdere beschrijving hebben; er wordt verwezen naar zekeringstabellen waarover een erkend monteur of garage over beschikt.

Ik had gehoopt dat iemand hier over zulke zekeringstabellen beschikt voor mijn model;
ik hoop van de ongebruikte zekeringposities te weten te komen wat de maximale stroomsterkte is en of deze continue voeding van de accu voorzien of geschakelde voeding (de Hardware kit heeft beide nodig).

Maar ik heb nog niet gekeken aan de binnenzijde van de zekeringskast of daar de informatie staat die ik zoek, zal ik vanavond even doen, bedankt voor de tip.

In ieder geval indien er geen lege posities geschikt zijn, zal ik zoals je zegt mee gebruik moeten maken van reeds gebruikte zekering posities waar ik de hardware kit draden tussen de zekeringvoetjes steek.

Is mijn aanname correct dat ongeacht de positie in de zekeringskast het voltage altijd 12V is?
En dat de stroomsterkte dus enkel afhankelijk is van het vermogen dat er aan gekoppeld wordt?

Met andere woorden moet ik kijken dat het toegevoegde vermogen van mijn Dashcam niet leidt tot een hogere stroomsterkte die hoger is dan de zekeringswaarde.

Waarschijnlijk kan ik best de stroomsterkte over een zekering eerst opmeten zonder dat de dashcam er aan hangt om zeker te weten dat deze laatste er nog zonder problemen bij kan.

Hoeveel marge zou ik houden?

groeten

[ Voor 10% gewijzigd door rernst op 14-01-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenGF
Als de totale stroom door de zekering hoger wordt dan de zekeringswaarde, zal op termijn je zekering doorbranden. Hoe verder je eroverheen gaat, hoe vlugger dat gebeurd.

Stroom gaat overigens door een zekering, niet over een zekering. Wanneer je met een multimeter stroom probeert te meten zoals je spanning meet (over de zekering), meet je niks zinnigs en loop je het risico dat de interne zekering van je multimeter het begeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:56
Een dashcam verbruikt niet zo veel, dat je over de waarde van de zekering zou gaan zou ik me niet echt zorgen over maken. Dan zou de waarde al wel heel dicht bij de grens moeten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48
rernst schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:53:
Met andere woorden moet ik kijken dat het toegevoegde vermogen van mijn Dashcam niet leidt tot een hogere stroomsterkte die hoger is dan de zekeringswaarde.
Waarschijnlijk kan ik best de stroomsterkte over een zekering eerst opmeten zonder dat de dashcam er aan hangt om zeker te weten dat deze laatste er nog zonder problemen bij kan.
Volgens mij is de minimale waarde 5A, daar kan altijd wel een dashcam bij. Bijvoorbeeld die de lampjes in de zonneklep bedient, F23 als ik me niet vergis. Die lampjes zijn echt geen 60W (5x12). Ik zou de hardwire gewoon bij een bestaande zekering bijprikken.
In het ergste geval brandt de zekering door, dan stop je er een nieuwe in en probeert een andere positie. Zekeringen kosten een paar dubbeltjes, of minder. Waarom zo voorzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-05 10:06
Ik heb een BlackVue 590X 2ch gekocht (op MP) maar de achtercamera is het IR model (was me niet opgevallen)
Kan ik deze ook gebruiken als een normale rearview camera of is hij alleen geschikt om het interieur van de auto filmen.

Edit: antwoord gehad van BlackVue Nederland, camera is alleen geschikt voor het maken van binnen opnamen.

[ Voor 26% gewijzigd door TR1969 op 15-01-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rernst
Bedankt allen voor de feedback.

Ik heb dit weekend de dashcam geïnstalleerd zonder gebruik te maken van de hardware kit.

Zodra ik de cover verwijderde waar de zekeringkast achter zat volgens de gebruikshandleiding, zag ik dat deze wel heel erg diep zat en ik lastig bij de zekeringen zelf kon komen.

Er zaten ook nog eens allerlei kabels in het pad.

Ook was er aan de binnenkant van de cover geen zekering tabel te bespeuren...

Dit heeft Peugeot niet zo handig ontworpen...

In ieder geval, ik wou niet riskeren iets stuk te maken dus heb dan toch maar de 12V/aansteker gebruikt voor de dashcam te poweren; dan maar geen parkeermodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48
rernst schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:22:
Zodra ik de cover verwijderde waar de zekeringkast achter zat volgens de gebruikshandleiding, zag ik dat deze wel heel erg diep zat en ik lastig bij de zekeringen zelf kon komen.
Toch jammer, nu heb je een camera met parkeerstand en gebruik je die laatste niet. De tabel met het schema van de zekeringen staat in het instructieboekje dat online hier staat.

Aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat je er moeite mee hebt. Zelf heb ik een Cuore met een zekeringhouder op een onmogelijke plaats. Ik heb daar wel eens hier over bericht. In het dashboard zit een luikje waar krap je hand in past maar dan kun je niet meer zien waar je mee bezig bent. De garage begon meteen ook al moeilijk te doen toen ik daarover begon (lees: het zou veel tijd en dus geld kosten).
Hier kreeg ik de tip om de radio uit te bouwen en de stroom daar weg te halen, maar dat leek me minstens zo moeilijk.

Uiteindelijk heb ik op ebay een endoscoop voor 4,95 gekocht, een klein camera'tje op een flexibel kabeltje.Die steek ik nu samen met de hand in het gat en kan prima meekijken via een app op de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rernst
grun93 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:54:
[...]

Toch jammer, nu heb je een camera met parkeerstand en gebruik je die laatste niet. De tabel met het schema van de zekeringen staat in het instructieboekje dat online hier staat.
thanks! Ik heb de papieren versie van deze wel in de auto liggen en de PDF had ik ook online gevonden, maar in beiden zijn de zekeringnummering/aanduiding in de prentjes bij de zekeringstabel niet te lezen. Via de website die je aangeeft wel, dus dat is zeker handig! :)
[...]
Aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat je er moeite mee hebt. Zelf heb ik een Cuore met een zekeringhouder op een onmogelijke plaats. Ik heb daar wel eens hier over bericht. In het dashboard zit een luikje waar krap je hand in past maar dan kun je niet meer zien waar je mee bezig bent.
Ik heb exact hetzelfde probleem voor in mijn Peugeot 2008 dat je hier beschrijft!
[...]
Uiteindelijk heb ik op ebay een endoscoop voor 4,95 gekocht, een klein camera'tje op een flexibel kabeltje.Die steek ik nu samen met de hand in het gat en kan prima meekijken via een app op de smartphone.
Dat is een goede tip, thanks!
Ik zal er nog eens over nadenken, ik heb nu wel al alle kabels mooi weggewerkt en alles werkt prima dus op zich kan ik er wel mee leven dat ik die parkeermodus functie mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is de VIOFO A129 Duo nog een beetje een goede deal? Ik zag hem voor 140 euro ergens liggen.

Ik zat eigenlijk voor <100 ergens te kijken maar een duo set lijkt mij nog handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05 11:10
rernst schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:22:
Bedankt allen voor de feedback.

Ik heb dit weekend de dashcam geïnstalleerd zonder gebruik te maken van de hardware kit.

Er zaten ook nog eens allerlei kabels in het pad.

Ook was er aan de binnenkant van de cover geen zekering tabel te bespeuren...

Dit heeft Peugeot niet zo handig ontworpen...

In ieder geval, ik wou niet riskeren iets stuk te maken dus heb dan toch maar de 12V/aansteker gebruikt voor de dashcam te poweren; dan maar geen parkeermodus.
Iemand hier ervaring mee? Zit er aan te denken om zoiets te kopen.
https://www.amazon.nl/har...MQC&qid=1618070346&sr=8-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:52
Sleurt dat gewoon je batterij niet leeg als je geparkeerd bent?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05 11:10
Uiteindelijk DDPai. Mini 5 gekocht met hardwire kit voor 96 euro bij BANGGOOD magazijn Polen besteld, binnen 3 dagen in huis. Vandaag binnen, staat de DDPai app niet in de Google Playstore..... Via webbrowser te vinden, maar error bij downloaden... Omg. Heb gewoon een redmi note 10 pro, niet gemodificeerd of andere illegale meuk erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
mitsumark schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Goedemiddag,

Helaas verwachten wij deze nog niet op korte termijn aan te bieden!

Met vriendelijke groet,

Voorlopig nog geen A139 dus.
Hij is nu leverbaar.
https://www.viofo.nl/products/a139-3ch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Thanks, ik had het een paar dagen geleden precies gezien.
Toen was ie via de site niet te vinden maar via google wel, hebben ze zelf geïmporteerd ofzo..?
Geen verkeerde prijs denk ik, USD naar euro + BTW is 270 euro.
Misschien toch maar bestellen.

Edit: kreeg vandaag ook netjes een mailtje van Viofo Benelux dat ie beschikbaar was.

Ik zit alleen nog met de vraag of ik in een i3 fev /bev ook een paar dagen parkeerstand kan gebruiken via hardwire. Schijnt een kleine 12V accu te zijn en kan niet vinden of de auto dan niet meer start etc, of dat dat gewoon via het grote accupakket gaat en eenmaal ingeschakeld is de 12V accu weer vol? Eventueel met de stekker in het stopcontact?

[ Voor 40% gewijzigd door mitsumark op 15-04-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Viofo A129 Plus Duo gekocht. Leuk systeempje (: 256GB microsd erin en g... FAT32 iemand? Jeumig, dat ding kan dus niet met exFAT omgaan :X Sta je dan met je goeie gedrag!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Voor de leaseauto’s van ons bedrijf ben ik op zoek naar goed dashcams in de pricerange tot €200. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer, er is zoveel aanbod. Zijn er mensen hier die mij een tip kunnen geven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Xtince schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:41:
Voor de leaseauto’s van ons bedrijf ben ik op zoek naar goed dashcams in de pricerange tot €200. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer, er is zoveel aanbod. Zijn er mensen hier die mij een tip kunnen geven?

Alvast bedankt!
Je vertelt niks over je eisen/wensen..
Wat voor bedrijf? Wat voor (potentieel) probleem heb je dat je wilt oplossen met dashcams?

Kijk hier eens bij de Best cam recommendations.
https://www.reddit.com/r/Dashcam/

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 11-05-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
mitsumark schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Je vertelt niks over je eisen/wensen..
Wat voor bedrijf? Wat voor (potentieel) probleem heb je dat je wilt oplossen met dashcams?

Kijk hier eens bij de Best cam recommendations.
https://www.reddit.com/r/Dashcam/
Excuses, je hebt helemaal gelijk!

Wij zijn een adviesbureau. Gaat dus om consultants die in leaseauto's rijden en veel onderweg zijn en dus ook de meest vreemde situaties op de weg zien. Gaat dus puur om borging mocht het een keer fout gaan.

Wij zijn op zoek naar dashcams die zowel overdag als savonds gewoon goed opnemen, meer in de zin van goed beeld ook savonds. Hoeft geen 4k ofzo te zijn overigens, als het maar geen “opsporing verzocht kwaliteit is” als je begrijpt wat ik bedoel.

Zou mooi zijn als via wifi beelden kunnen worden geraadpleegd (weet niet eens of dit bestaat of dat het allemaal beelden zijn die op een sd kaartje worden opgeslagen).

Ben een leek wat betreft dashcams, dus weet niet of er andere zaken zijn waarmee wij in onze situatie rekening mee moeten houden.

O ja, misschien nog relevant: de dashcams kunnen we dus zelf aanschaffen. De leasemaatschappij zal zorgen voor de installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Meeste bang for buck heb je bij Viofo, denk bv aan de A129 duo pro:
Sony starvis sensor met goed nachtzicht, camera voor & achter, wifi, etc.
https://www.viofo.nl/collections/viofo-dashcams
Incl sd-kaartje, hardwire kit en installatie ga je natuurlijk alsnog wel naar 300+ euro, weet niet of dat bij het budget in zit?

Blackvue heeft wellicht betere, maar dan ben je al gauw 100-200 euro meer kwijt.

[ Voor 37% gewijzigd door mitsumark op 12-05-2021 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

mitsumark schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:34:
Meeste bang for buck heb je bij Viofo, denk bv aan de A129 duo pro:
Sony starvis sensor met goed nachtzicht, camera voor & achter, wifi, etc.
https://www.viofo.nl/collections/viofo-dashcams
Incl sd-kaartje, hardwire kit en installatie ga je natuurlijk alsnog wel naar 300+ euro, weet niet of dat bij het budget in zit?

Blackvue heeft wellicht betere, maar dan ben je al gauw 100-200 euro meer kwijt.
A129 Duo GPS is idd nog steeds een goed model, maar de hardware wordt op termijn wel geplaagd door problemen met de supercapacitor. Zelf inmiddels ook ondervonden en de verkoper (dat zijn dezelfde mensen als in die link) weigerden om mee te werken aan een goede garantieafhandeling. Ik zou nu inzetten op een ander merk, er is meer/beter te krijgen inmiddels :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:31

LankHoar

Langharig tuig

Inmiddels ook op zoek naar een dashcam voor mijn Opel Astra K. Helaas is de OP al zo'n 5 jaar niet meer bijgewerkt dus vermoed niet dat ik me daarop moet baseren :) Ik zie hier en daar modellen waar ook GPS en/of radar op zit, en zelfs wifi. Radar is volgens mij verboden, maar wat is de meerwaarde van GPS, en wifi? Ik gebruik mijn telefoon via Android Auto altijd voor navigatie.

Verder: is het een goed idee om er zowel 1 voor als achterin te plaatsen? Dit indien je van achteren aangereden word. En ik lees hier en daar dat het inbouwen erg makkelijk is, maar ik wil liefst geen kabels zien en ook niet permanent mijn USB of aansteker slot bezet houden (los van dat dit achterin niet handig gaat bij 2 camera's, weet niet eens of ik daar een stroom punt heb).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:35
LankHoar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:57:
Inmiddels ook op zoek naar een dashcam voor mijn Opel Astra K. Helaas is de OP al zo'n 5 jaar niet meer bijgewerkt dus vermoed niet dat ik me daarop moet baseren :) Ik zie hier en daar modellen waar ook GPS en/of radar op zit, en zelfs wifi. Radar is volgens mij verboden, maar wat is de meerwaarde van GPS, en wifi? Ik gebruik mijn telefoon via Android Auto altijd voor navigatie.
GPS != Navigatie
Als er GPS op zit wordt de locatie van de opname ook opgeslagen (en waarschijnlijk in beeld gezet) samen met de snelheid. Niet om mee te navigeren.

Wifi != internet.
Wifi zit er op om draadloos via je telefoon de beelden te kunnen bekijken. Niet om lekker mee te kunnen internetten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn dashcam heeft zichzelf al terugverdiend _/-\o_

Op een afrit werd ik rechts ingehaald door een oude man in een Mercedes met veel te veel vermogen voor zijn leeftijd. Hij kwam mijn rijbaan op, en raakte de voorkant van mijn auto. We zijn gestopt, uitgestapt, hij gaf mij de schuld, wou geen schadeformulier invullen, en reed weg |:(
Bij gebrek aan schadeformulier heb ik de opname naar mijn rechtsbijstand gestuurd, en na 2 maanden erkende de tegenpartij schuld :*)
Wegrijden zonder kenbaar te maken wie je bent is een misdrijf, hier heb ik aangifte van gedaan. Maar helaas doet de politie hier niets mee, ondanks dat zijn kenteken en hoofd op de beelden staan, is de aangifte gesloten met de melding dat er geen dader bekend is. Telefonisch werd me wel verteld dat hij zei telefoonnummers te hebben uitgewisseld. ;(
Achteraf bleek het een autoverkoper te zijn, dat verklaart dat liegen een soort tweede natuur is :X

Ik wil nu toch wel graag een dashcam die ook achteropkomend verkeer filmt. En eigenlijk ook camera's aan de zijkant :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

LankHoar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:57:

Verder: is het een goed idee om er zowel 1 voor als achterin te plaatsen? Dit indien je van achteren aangereden word. En ik lees hier en daar dat het inbouwen erg makkelijk is, maar ik wil liefst geen kabels zien en ook niet permanent mijn USB of aansteker slot bezet houden (los van dat dit achterin niet handig gaat bij 2 camera's, weet niet eens of ik daar een stroom punt heb).
LordSinclair heeft het meeste wel goed uitgelegd denk ik :) De GPS wordt gebruikt voor je snelheid op het beeld weer te geven, en/of je locatie in graden. Met de juiste software kan je dat zelfs zo uitlezen dat je realtime een kaartje hebt naast je beeld (althans, dat heb ik wel eens gezien, nooit gebruikt :P )

WiFi is om draadloos gegevens van je dashcam te halen en/of instellingen te beheren. Ik had het op mijn vorige dashcam (Xiaomi Yi), maar dat werkte niet altijd even geweldig (traag, duurde lang etc). Daarom betreur ik het ook niet dat mijn huidige dashcam (Viofo A1199 v3) het niet heeft. Ik heb nu permanent een USB-C -> SD-card reader in de auto liggen, daarmee kan ik het nog sneller van de dashcam halen wanneer nodig :P

Qua installatie van dashcams.... je kan het op grote variaties doen. Van alles professioneel wegwerken achter dakbekleding, interieurdelen etc en aansluiten op de zekeringenkast (afhankelijk van model heb je dan ook een parkeermodus) tot je "Ik hang hem op in het midden van ruit en de kabel dengelt maar omlaag naar de 12V"-installatie :P Qua voor- en achter... je hebt dualchannels, dan is de achtercamera aangesloten op de hoofdcamera en heb je dus 1 stroompunt/SD-kaart/emergency safe/..., maar je kan natuurlijk ook 2 losse dashcams gebruiken. Is maar wat je wilt :P
RemcoDelft schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:25:
Mijn dashcam heeft zichzelf al terugverdiend _/-\o_

Op een afrit werd ik rechts ingehaald door een oude man in een Mercedes met veel te veel vermogen voor zijn leeftijd. Hij kwam mijn rijbaan op, en raakte de voorkant van mijn auto. We zijn gestopt, uitgestapt, hij gaf mij de schuld, wou geen schadeformulier invullen, en reed weg |:(
Bij gebrek aan schadeformulier heb ik de opname naar mijn rechtsbijstand gestuurd, en na 2 maanden erkende de tegenpartij schuld :*)
Wegrijden zonder kenbaar te maken wie je bent is een misdrijf, hier heb ik aangifte van gedaan. Maar helaas doet de politie hier niets mee, ondanks dat zijn kenteken en hoofd op de beelden staan, is de aangifte gesloten met de melding dat er geen dader bekend is. Telefonisch werd me wel verteld dat hij zei telefoonnummers te hebben uitgewisseld. ;(
Achteraf bleek het een autoverkoper te zijn, dat verklaart dat liegen een soort tweede natuur is :X

Ik wil nu toch wel graag een dashcam die ook achteropkomend verkeer filmt. En eigenlijk ook camera's aan de zijkant :9
Gelukkig *O* Voor zo'n soort *** heb ik dus ook een dashcam :) Wel jammer dat de politie er niks mee doet :/

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Gisteren de A119 V3 gemonteerd en zit zojuist wat beelden terug te kijken.
Wat een k*t audiokwalitiet zeg.. mijn Mini 0805 had beter geluid 4 jaar terug.

Meer mensen die dit ervaren?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:07:
Gisteren de A119 V3 gemonteerd en zit zojuist wat beelden terug te kijken.
Wat een k*t audiokwalitiet zeg.. mijn Mini 0805 had beter geluid 4 jaar terug.

Meer mensen die dit ervaren?
Heb je een voorbeeld fragment? Ik heb ook een A119 v3, ik vind het best prima :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Mijn mini 805 neemt na 5 jaar helemaal geen geluid meer op...
Ik vind het op zich geen ramp, wel lastig als een eventuele toeter bewijslast zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MK_ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:57:
[...]

Heb je een voorbeeld fragment? Ik heb ook een A119 v3, ik vind het best prima :)
Letterlijk hoe ik het gemeld heb (mocht hem retour sturen):

Bijgaand de link op YT: YouTube: Test Viofo 119 V3

Hij zal nu nog aan het verwerken zijn voor hogere kwaliteit.
Als er verder geen geluid is, is het op zich prima maar zodra er geluid komt neemt die het helemaal niet helder op.

Dit hoor je al bij 00:39 net voor de bocht of wanneer de muziek begint.
Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 21-05-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-05 10:43

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Famous schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Als er verder geen geluid is, is het op zich prima maar zodra er geluid komt neemt die het helemaal niet helder op.

ik heb geen verstand van dashcams maar het lijkt een montage fout alsof hij te star zit
als je stil staat klinkt het goed en zodra je gaat rijden en zeker bij een bepaalt toerental begint de cam te resoneren waardoor de muziek ook vervormt klinkt

haal hem is los en test het dan nog eens, en dan heb ik het uiteraard over het geluid om te testen.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ha, vind je het gek met die muziek? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Mr-D. schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:02:
[...]

ik heb geen verstand van dashcams maar het lijkt een montage fout alsof hij te star zit
als je stil staat klinkt het goed en zodra je gaat rijden en zeker bij een bepaalt toerental begint de cam te resoneren waardoor de muziek ook vervormt klinkt

haal hem is los en test het dan nog eens, en dan heb ik het uiteraard over het geluid om te testen.
Hij zit enig sinds strak in de GPS module. De “normale” montage lijkt iets strakker te zitten maar het is niet dat het beeld trilt.
fmrama schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:03:
Ha, vind je het gek met die muziek? >:)
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-05 10:43

Mr-D.

interpunctie? no hero here

nee het beeld trilt inderdaad niet maar luister een goed terug zodra je weg rijd hoor je de resonantie er inkomen bij een bepaald toerental en als je stil staat hoor je het niet en klinkt de muziek ook een stuk beter

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Hmm nee dat herken ik totaal niet bij die van mij zo...

Hoe hard staat de muziek? Al zal het niet perse daar mee te maken hebben, ik hoor het er voor ook al (parkeersensoren, het wegrijden van het terrein af etc.

Had je hem gemonteerd met of zonder het meegeleverde stukje vilt? Mij mij zat er een stukje vilt in de vorm van de mount bij, maar die heb ik niet gebruikt.

Ik heb niet echt een goed voorbeeldfilmpje van mijn dashcam (tenzij je er een wilt waarbij ik halverwege tüüter en vloek :7 ), kan morgen er morgen ofzo wel een video vanaf halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MK_ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Hoe hard staat de muziek? Al zal het niet perse daar mee te maken hebben, ik hoor het er voor ook al (parkeersensoren, het wegrijden van het terrein af etc.

Had je hem gemonteerd met of zonder het meegeleverde stukje vilt? Mij mij zat er een stukje vilt in de vorm van de mount bij, maar die heb ik niet gebruikt.

Ik heb niet echt een goed voorbeeldfilmpje van mijn dashcam (tenzij je er een wilt waarbij ik halverwege tüüter en vloek :7 ), kan morgen er morgen ofzo wel een video vanaf halen :)
Geen vilt gebruikt, ik had een Mini 0805 direct op het raam geplakt en dat ging prima. Qua aanschaf is dit toch wel een klasse hoger dus ging ervan uit dat dit kon.
Het vilt wordt overigens ook niet genoemd in de handleiding.

Muziek staat niet redelijk milt.
Mr-D. schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:11:
nee het beeld trilt inderdaad niet maar luister een goed terug zodra je weg rijd hoor je de resonantie er inkomen bij een bepaald toerental en als je stil staat hoor je het niet en klinkt de muziek ook een stuk beter
Maar hij doet het altijd, mits ik compleet stil sta.
Niet helemaal de bedoeling van een dashcam lijkt mij.

Dit is overigens met de Adaptieve Dempers in comfort modus :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Nou ben ik best blij door voor de Viofo A129 Plus Duo te hebben gekozen. Goede kwaliteit, 4K is leuk maar niet 100% nodig natuurlijk. Wel is er een dingetje dat ik gewoon een extra grote microsd-kaart had gekocht, want prijs en meer is natuurlijk nooit verkeerd... 256GB :*) Die dus totaal niet herkend wordt.

Viofo trekt alleen FAT32-partities? Bij het formatteren gaat het daar mis, blijkbaar gaat 'ie niet zo lekker op exFAT. Hij wordt steevast herkend als FAT32 lijkt het (laatste firmware). Zijn er hier meer mensen die met dat bijltje hebben leren hakken? Ik kom er nog niet helemaal uit als ik zo rond zoek :(

Met name deze draad lijkt gerelateerd: https://www.viofo.com/com...-fat32-stays-exfat.26778/

Edit: ooooooooo no, het bekende formatteren in de dashcam zelf... Je gaat me toch niet zeggen dat dat de truc is? :F

[ Voor 29% gewijzigd door Racing_Reporter op 24-05-2021 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
Racing_Reporter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:27:

Edit: ooooooooo no, het bekende formatteren in de dashcam zelf... Je gaat me toch niet zeggen dat dat de truc is? :F
yup O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30
Volgens mij heb ik GUIFormat gebruikt om op de pc mijn 256GB kaartje te formatteren. Downloaden door te klikken op het screenshot. Werkt prima in mijn A129.

[ Voor 12% gewijzigd door Scooper op 25-05-2021 10:10 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenGF
Racing_Reporter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:27:
Het is 2021, zijn dit soort trucs nog steeds nodig? Jemig...
Afijn. Dat zijn wel fijne dingen om te weten en te delen, dus alvast bedankt namens degene die dit leest en zich nu ook voor zijn hoofd slaat.

Zelf ben ik nog steeds aan het kijken welke combi (2CH) de moeite waard is. Ik hoop dat ik er uit ben voor ik ze nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Sorry! Verkeerd gepost.

[ Voor 92% gewijzigd door fmrama op 25-05-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MK_ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Inmiddels nog een filmpje weerlegt waar de verkoper ook aangeeft dat deze dashcam niet beschikt over het beste geluid maar dat het bij mij wel heel erg is.
Deze gaat dus retour.

Nu opzoek naar een andere :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:56
Hoi

Hier in de parkeergarages wordt de laatste tijd geregeld weer ingebroken. Ik ben daarom opzoek naar een dashcam die ook reageert op bewegingen snachts. Zijn er camera’s die je notificeren ?
Beeldkwaliteit van viofo a139 is het minimale wat ik zoek…

Budget ligt rond de 300 /400 euro

Hebben jullie tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Inmiddels nog een filmpje weerlegt waar de verkoper ook aangeeft dat deze dashcam niet beschikt over het beste geluid maar dat het bij mij wel heel erg is.
Deze gaat dus retour.

Nu opzoek naar een andere :p
Argh heb er praktisch elke dag aan gedacht om beelden van de cam te halen, maar vergeet het vervolgens continu :')

Vind het geluid bij die van mij trouwens vrij normaal voor een dashcam, hoor absoluut wel eens slechtere :P
Smartbikers schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:07:
Hoi

Hier in de parkeergarages wordt de laatste tijd geregeld weer ingebroken. Ik ben daarom opzoek naar een dashcam die ook reageert op bewegingen snachts. Zijn er camera’s die je notificeren ?
Beeldkwaliteit van viofo a139 is het minimale wat ik zoek…

Budget ligt rond de 300 /400 euro

Hebben jullie tips ?
BlackVue DR-serie heeft cloud-based functionaliteiten meen ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

@Famous als je mijn dashcam nog eens wilt horen... heb een video er af gehaald :P

As we speak nog processing HD version :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:19
Dag mensen, zit over een dashcam te denken. Alleen het inbouwen lijkt me best lastig. Zo'n USB draad over je dashboard laten hangen is ook maar zo-zo. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik zie bedrijfjes die ze voor 250 euro inbouwen excl aanschafkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MK_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:20:
@Famous als je mijn dashcam nog eens wilt horen... heb een video er af gehaald :P

[YouTube: Dashcam - Viofo A119v3 Example Video]

Nu al een groot verschil.
Mijne heb ik gister in elk geval op de post gedaan om retour te sturen en een 70mai 800S (ofzo) gekocht.

To be continued :p

@Atomius gewoon via het hemel en de stijlen.
Dan of naar de kofferbak als je daar 12V heb of naar een andere usb/12v poort. Makkelijker kan het niet (als je geen parkeermodus gebruikt).

[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 08-06-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Mijne heb ik gister in elk geval op de post gedaan om retour te sturen en een 70mai 800S (ofzo) gekocht.

Begrijpelijk :Y

Had zelf expliciet gekozen voor de Viofo ook i.v.m de capacitor, na mijn Xiaomi Yi met batterij die door de batterij kuren begon te vertonen, wou ik absoluut geen met accu meer :P
Atomius schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:29:
Dag mensen, zit over een dashcam te denken. Alleen het inbouwen lijkt me best lastig. Zo'n USB draad over je dashboard laten hangen is ook maar zo-zo. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik zie bedrijfjes die ze voor 250 euro inbouwen excl aanschafkosten.
Zoals Famous hierboven aangeeft kan je hem inderdaad prima wegwerken via de stijlen etc. Voorbeeld van mijn auto (foto's zijn wel van 2 verschillende dashcams, maar voor het idee :)):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXf3eO3N1wSL6_fRSvSyQkUoIcQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VdRVuQfPxSJj7MPR35XR5rJk.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvVULlGZP7uzWAZ2Ti9hYj6HL6M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YWE9iSNoCKhJsXKTnYFkfvMi.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8e2zfBVRSfwpPQP14dsBb4peSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2bYNlWl4yo1U7gxddEb99mB3.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYdAOV9-n5ZzKcOvek9k1Nzja-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1J59sD9OWPKhpEiU2UoGWdVj.jpg?f=user_large

Andere manier is met een hardwire kit naar je zekeringskast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Dat ziet er neat uit.

De Xiaomi 70 Mai pro staat hoog in de pricewatch en is maar 55 euro zie ik. Is dat een goede keuze? Ben op zoek naar iets basics, hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Een cam achter is niet per se nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Atomius schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:55:
Dat ziet er neat uit.

De Xiaomi 70 Mai pro staat hoog in de pricewatch en is maar 55 euro zie ik. Is dat een goede keuze? Ben op zoek naar iets basics, hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Een cam achter is niet per se nodig denk ik.
Die 800S is een stukje beter en kan je ook zonder rear kopen.
Ik was €81 euro kwijt dacht ik met verzenden via officiële store op Ali en dan verzenden vanuit Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Famous schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:55:
[...]

Die 800S is een stukje beter en kan je ook zonder rear kopen.
Ik was €81 euro kwijt dacht ik met verzenden via officiële store op Ali en dan verzenden vanuit Polen.
Bedoel je deze

https://www.xiaomiproduct...0mai-a800-4k-dashcam.html
https://www.xiaomiproduct...hcam-europese-versie.html

Een 800S kan ik niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.747f4c4dDTyVOn

Deze :)
En dan kan je op Coupons klikken, krijg je nog wat korting :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3l8gOqqxbV1uupLHAfVROaUnZwE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bh1LP7NjeXtXTjVkNcqI1rAE.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 09-06-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hij is binnen :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHPfuqI5wbHsqtk93ZEKeF36x0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vj0LAbnMef09oR5vpycLir6b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Nu hopen dat die een minder storend geluid geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:35
Die lijkt wel heel erg op de nieuwe Viofo A139?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 14:37

Smurf

Detri

@Atomius
Famous schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:29:
[...]

@Atomius gewoon via het hemel en de stijlen.
Dan of naar de kofferbak als je daar 12V heb of naar een andere usb/12v poort. Makkelijker kan het niet (als je geen parkeermodus gebruikt).
Ik heb 2 keer een dashcam ingebouwd inmiddels. Eerste keer was in een Mondeo MK4 waar ik de normale 12V had gebruikt.
Huidige is een Skoda Kodiaq waar ik een A129 pro duo met hardwire kit in heb zitten.
Met hardwire kit vond ik het eigenlijk zelfs makkelijker. Omdat je dan alleen maar naar de zekeringenkast hoeft (direct links onder het stuur) en niet achter/onder je dashboard langs om naar de 12v aansluiting in het midden te gaan.

De truuk is de bekleding van de A-stijl voorzichtig los te halen en de kabel daar langs (dus niet over!) de airbag die daar zit naar beneden te halen.
Aan de linker zijkant van je dashboard zit een paneel wat je kan verwijderen. Daar kan je de kabel opvangen in/achter het dashboard en ben je klaar als je niet verder dan de zekeringskast wil.
Kies je de rechterkant zal je waarschijnlijk het dashboardkastje er uit moeten halen om hetzelfde te kunnen doen aan die kant. Daar kan je dan natuurlijk wel makkelijker achter het dashboardkastje langs richting de 12V aansluiting.

In bijna elk autoforum is ook wel een post terug te vinden van iemand die veel foto's bij dit proces heeft gemaakt. In grote lijnen zijn auto's toch vaak hetzelfde gebouwd dus het is fijn als je iets kan vinden voor jouw merk/type, maar niet echt noodzakelijk. Ik herinner me vooral dat ik het Skodaforum en een Focus forum heb gebruikt. Van die laatste weet ik alleen niet meer of het de Nederlandse was of een Engelse.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
MK_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:20:

[YouTube: Dashcam - Viofo A119v3 Example Video]

Kan het zijn dat je camera wat los hangt? Het is net alsof het beeld trilt, waardoor er nog geen kenteken te lezen is. Of ik heb die nieuwe bril harder nodig dan ik dacht, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@GenGF
Het geluid blijft waardeloos maar het beeld lijkt me goed? >:)
Als je op 1440P beeld stilzet is het meestal haarscherp.

@MK_
Is er een reden dat je op miles ingesteld staat ipv kilometers?
Persoonlijk zou ik het kenteken weghalen voor promo filmpjes ivm privacy.
En misschien wat aan die verschrikkelijke weerspiegeling van je dashboard doen. Zit er al een filter op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GenGF schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:22:
[...]
Kan het zijn dat je camera wat los hangt? Het is net alsof het beeld trilt, waardoor er nog geen kenteken te lezen is. Of ik heb die nieuwe bril harder nodig dan ik dacht, dat kan ook.
Zou normaal gezien vast moeten zitten in de houder, zie dat als ik op het dashboard focust het een beetje trilt inderdaad. Was me nog niet perse eerder opgevallen.

Qua kentekens, denk dat YouTube compressie ook meespeelt :P

Op 40s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZacuW8tdDwOOfhjo98KDXLTc7Fs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sztsKPQXb45S1z2vrvwJdy0q.png?f=user_large

Op 58s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zixj2ZUa4YWRKAdh6GbKrvkyn0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XX6dseBmxrKKvWnGOWWX8oiF.png?f=user_large

Op 1m:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ma-mnvGKfKYQhzWwwBZZD0u3icU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RUEVOfe6fJlwyifAtmZwOySc.png?f=user_large

Op 1m20s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImcOsSLBj_2gbz0RhV52DmdKi6Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ny1ShvzI91KFkpJcA1v8xrsU.png?f=user_large
Teijgetje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:57:
@MK_
Is er een reden dat je op miles ingesteld staat ipv kilometers?
Nee :P Ik had hem ook ingesteld op km/h, maar opeens had hij besloten alle instellingen weg te gooien en stond hij weer op fabrieksinstelling (mijlen) :P Heb het ondertussen weer aangepast.
Persoonlijk zou ik het kenteken weghalen voor promo filmpjes ivm privacy.
Maakt me verder niet zo veel uit, kenteken kan je ook wel vinden als je mijn naam opzoekt in het Opel-topique ofzo :P
En misschien wat aan die verschrikkelijke weerspiegeling van je dashboard doen. Zit er al een filter op?
Klopt, die dashboards van Corsaatjes weerspiegel sowieso aardig. Heb er momenteel geen CPL-filter op zitten, wel over getwijfels maar uiteindelijk niet gedaan i.v.m verminderde nachtkwaliteit. Maar misschien moet ik er eens aan denken om wel een te installeren voor zomers, en die 's winters er af te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
@MK_ Dat is messcherp inderdaad, netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 17:21
Vanwege de vele positieve reviews overweeg ik om een Viofo A119 V3 aan te schaffen.

Weet iemand of de GPS-data ook in beeld staan als je de opnames bijv. in VLC bekijkt?

Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Cumulus-1 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:21:
Vanwege de vele positieve reviews overweeg ik om een Viofo A119 V3 aan te schaffen.

Weet iemand of de GPS-data ook in beeld staan als je de opnames bijv. in VLC bekijkt?

Dank voor de info.
Dat het op het videobeeld staat bedoel je? Ja, da's een instelling in de camera en kan je aanpassen (snelheid, coördinaten, beide of niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:09
Iemand hier een tip?

Ik heb een Xiaomi 70 mai en ik wil deze graag vervangen. Ik ben er echt klaar mee. Hij slaat constant stukken over waardoor terug kijken niet altijd werkt.

Ik zoek alleen niet een veel duurdere dashcam. Ik heb niet zo veel behoefte aan GPS, microfoon, scherm etc.

Ik zoek vooral een kleine, compacte, onopvallende en goedkope dashcam die redelijke beelden maakt.

Voor mijn huidige heb ik toen 25 euro betaald inclusief verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Smurf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:46:
@Atomius

[...]

Ik heb 2 keer een dashcam ingebouwd inmiddels. Eerste keer was in een Mondeo MK4 waar ik de normale 12V had gebruikt.
Huidige is een Skoda Kodiaq waar ik een A129 pro duo met hardwire kit in heb zitten.
Met hardwire kit vond ik het eigenlijk zelfs makkelijker. Omdat je dan alleen maar naar de zekeringenkast hoeft (direct links onder het stuur) en niet achter/onder je dashboard langs om naar de 12v aansluiting in het midden te gaan.

De truuk is de bekleding van de A-stijl voorzichtig los te halen en de kabel daar langs (dus niet over!) de airbag die daar zit naar beneden te halen.
Aan de linker zijkant van je dashboard zit een paneel wat je kan verwijderen. Daar kan je de kabel opvangen in/achter het dashboard en ben je klaar als je niet verder dan de zekeringskast wil.
Kies je de rechterkant zal je waarschijnlijk het dashboardkastje er uit moeten halen om hetzelfde te kunnen doen aan die kant. Daar kan je dan natuurlijk wel makkelijker achter het dashboardkastje langs richting de 12V aansluiting.

In bijna elk autoforum is ook wel een post terug te vinden van iemand die veel foto's bij dit proces heeft gemaakt. In grote lijnen zijn auto's toch vaak hetzelfde gebouwd dus het is fijn als je iets kan vinden voor jouw merk/type, maar niet echt noodzakelijk. Ik herinner me vooral dat ik het Skodaforum en een Focus forum heb gebruikt. Van die laatste weet ik alleen niet meer of het de Nederlandse was of een Engelse.
Bedankt voor de uitleg, handig om te lezen. Ik wil volgende maand toch maar een duo kit gaan aanschaffen voor mijn Opel Astra K. Hoe werkt zo'n zekeringkit dan? En bij een duo kit, hoe werk je de achterste kabel dan goed weg, gewoon via de bekleding aan de onderkant/bestuurders kant? Heb dat vroeger ooit gedaan met subwoofer kabels, maar toen had ik een oude wagen waar dat allemaal wat makkelijk ging.

-edit- Over subwoofers gepsroken, zou er best weer 1 in mijn auto willen hebben. Als dan toch alles los moet kan ik het wellicht beter combineren :)

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 29-06-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
MK_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Dat het op het videobeeld staat bedoel je? Ja, da's een instelling in de camera en kan je aanpassen (snelheid, coördinaten, beide of niks).
Bedankt voor de info. Ik vroeg het vanwege de bovenste review van de Xiaomi 70mai Pro:
de GPS data is verdwenen zodra je de film verplaatst vanuit de app naar je eigen foto-bibliotheek
Ik vroeg me af of dit bij andere dashcams ook gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@Cumulus-1
Die gps gegevens worden bij mijn a129 niet gewist als je het verplaatst.
Dat zou ook lekker onhandig zijn, dan weet je (of de verzekering/politie) nooit meer waar iets precies was.
In VLC staan die dus gewoon zichtbaar onderaan als je dat in de A129 aangezet hebt bij de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

LankHoar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor de uitleg, handig om te lezen. Ik wil volgende maand toch maar een duo kit gaan aanschaffen voor mijn Opel Astra K. Hoe werkt zo'n zekeringkit dan? En bij een duo kit, hoe werk je de achterste kabel dan goed weg, gewoon via de bekleding aan de onderkant/bestuurders kant? Heb dat vroeger ooit gedaan met subwoofer kabels, maar toen had ik een oude wagen waar dat allemaal wat makkelijk ging.

-edit- Over subwoofers gepsroken, zou er best weer 1 in mijn auto willen hebben. Als dan toch alles los moet kan ik het wellicht beter combineren :)
Belangrijkste onderdeel van een zekeringkit is het kastje wat erbij zit. Dat zorgt ervoor dat de cam wordt uitgeschakeld als de accu onder een in te stellen spanning komt. Dit voorkomt een lege accu bij langere tijd stil staan.
Verder zitten er 2 "aftak blokjes" bij die je onder de zekeringen kan prikken. Deze sluit je aan op een geschakelde en een contstante +. De - aansluiting gaat onder een schroef of bout die contact heeft met het chassis van de auto.

Dual cam aansluiten heb ik gedaan door van achteren een dun maar stevig voorwerp onder de hemel te prikken, aan de voorkant de kabel eraan te tapen en dan voorzichtig terug halen. Uiteindelijk lukte me dit niet in een keer (heen wel, maar terugtrekken niet) dus heb ik de binnenverlichting bij de achterbank losgehaald als tussenstation. Je zou ook langs de zijkant kunnen gaan, door de rubbers los te halen bij de de deuren, maar omdat ik daar niet precies weet waar de airbags zitten ben ik door het midden gegaan.
Je hebt trouwens geen aparte voeding meer nodig voor de camera achter. Alles loopt door die ene kabel vanaf de voorste camera naar achter.

Voor extra-bonus-netjeswegwerkpunten kan je ook nog het kunstof rond het raam van de achterklep loshalen. Je kan dan de kabel nog door die rubber hoes halen zodat er uiteindelijk bijna niks zichtbaar is achter.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Smurf schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Belangrijkste onderdeel van een zekeringkit is het kastje wat erbij zit. Dat zorgt ervoor dat de cam wordt uitgeschakeld als de accu onder een in te stellen spanning komt. Dit voorkomt een lege accu bij langere tijd stil staan.
Verder zitten er 2 "aftak blokjes" bij die je onder de zekeringen kan prikken. Deze sluit je aan op een geschakelde en een contstante +. De - aansluiting gaat onder een schroef of bout die contact heeft met het chassis van de auto.

Dual cam aansluiten heb ik gedaan door van achteren een dun maar stevig voorwerp onder de hemel te prikken, aan de voorkant de kabel eraan te tapen en dan voorzichtig terug halen. Uiteindelijk lukte me dit niet in een keer (heen wel, maar terugtrekken niet) dus heb ik de binnenverlichting bij de achterbank losgehaald als tussenstation. Je zou ook langs de zijkant kunnen gaan, door de rubbers los te halen bij de de deuren, maar omdat ik daar niet precies weet waar de airbags zitten ben ik door het midden gegaan.
Je hebt trouwens geen aparte voeding meer nodig voor de camera achter. Alles loopt door die ene kabel vanaf de voorste camera naar achter.

Voor extra-bonus-netjeswegwerkpunten kan je ook nog het kunstof rond het raam van de achterklep loshalen. Je kan dan de kabel nog door die rubber hoes halen zodat er uiteindelijk bijna niks zichtbaar is achter.
Wederom dank voor de uitgebreide uitleg! Ik druf het bijna zelf aan nu :) Wat voor dun maar stevig voorwerp heb je gebruikt bij de hemelbekleding?

Nu nog een goede duo camera met zekeringskit uitzoeken en dan kan ik het gaan installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@LankHoar Ik heb 2 dingen gebruikt toen die toevallig rondslingerden. Een kunstof profiel van 2cm bij 2mm van 2 meter lang en een stuk grondkabel wat de glasvezel installateur in de tuin had laten liggen. Dat is redelijk stug spul van ~6mm doorsnede wat gewoon niet opgerold wil blijven waardoor het eigenlijk de perfecte "duwveer" was.
Misschien dat een gewone stalen trekveer, of een stuk VD draad ook wel werkt, maar dat heb ik niet geprobeerd.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FWdeKlerk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-04 14:49
Hoi,

Ik heb wat aankoopadvies nodig… Ik wil een dashcam aanschaffen maar niet gelijk een top of the line systeem, maar de must-haves kan ik nergens in de filteringen vinden bij de grotere bedrijven.

Wat er minimaal in moet zitten:
- GPS
- datestamp op de exportbeelden met geografische locatie
- datestamp op de exportbeelden met snelheid
- datestamp op de exportbeelden met datum en tijd

Liefst geen extra kabel voor de gps. Ik heb geen idee in welke richting ik moet kijken voor de stamps in beeld, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen…?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikwesselo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-03-2023
is het mogelijk om realtime het beeld te bekijken van de rear camera op mijn gsm. Ik heb een 70mai A800S met rear cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
FWdeKlerk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:47:
Wat er minimaal in moet zitten:
- GPS
- datestamp op de exportbeelden met geografische locatie
- datestamp op de exportbeelden met snelheid
- datestamp op de exportbeelden met datum en tijd

Liefst geen extra kabel voor de gps. Ik heb geen idee in welke richting ik moet kijken voor de stamps in beeld, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen…?
Ik ben me ook aan het oriënteren en stel identieke eisen aan de GPS-data op de exportbeelden. Intussen ben ik erachter gekomen dat je de Xiaomi 70mai Pro in elk geval niet moet hebben.

Zie mijn bericht hierboven

Bij die dashcam wordt de GPS-data waarschijnlijk in een apart GPX-bestand opgeslagen (wat voor sommigen misschien weer juist een voordeel is).

Zie ook deze korte Duitse review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:39
Cumulus-1 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:39:
[...]
Ik ben me ook aan het oriënteren en stel identieke eisen aan de GPS-data op de exportbeelden. Intussen ben ik erachter gekomen dat je de Xiaomi 70mai Pro in elk geval niet moet hebben.

Zie mijn bericht hierboven

Bij die dashcam wordt de GPS-data waarschijnlijk in een apart GPX-bestand opgeslagen (wat voor sommigen misschien weer juist een voordeel is).

Zie ook deze korte Duitse review.
Maar welke wél is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
TereZz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Maar welke wél is de vraag.
Je zou naar dit model kunnen kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cumulus-1
FWdeKlerk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:47:
Ik heb wat aankoopadvies nodig… Ik wil een dashcam aanschaffen maar niet gelijk een top of the line systeem, maar de must-haves kan ik nergens in de filteringen vinden bij de grotere bedrijven.
Ik heb de beslissing genomen: de Viofo A119 V3. Nog even getwijfeld of GPS nou echt wel nodig is (dashcams zonder GPS zijn tientjes goedkoper), maar afgaand op de mening van de ANWB toch besloten voor GPS:

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/dashcams/aankooptips-dashcams:
"Wel of geen GPS? Tegenwoordig hebben bijna alle dashcams ingebouwde (en soms losse) GPS. Wel zo slim, want een dashcam met GPS levert meer bewijsmiddel op, indien nodig. Je kunt dan namelijk precies de juiste locatie en gereden snelheid tonen waar een ongeval heeft plaatsgevonden."
De keuze voor de Viofo A119 V3 heb ik geheel op basis van Amerikaanse reviews gemaakt. De USA lijkt Dashcam-land nr. 1 te zijn.

Deze reviews hebben de doorslag gegeven:

https://youtu.be/ZPBC64QFVrg
https://youtu.be/d-KBKzkOKS0
https://youtu.be/H4f2HWs_gpc

Alles nog een keer op een rijtje + vergelijking met andere dashcams + vergelijking V2 en V3:
https://carcamcentral.com...get-dash-cam-viofo-a119v3

Optimale instellingen:
https://carcamcentral.com/guide/owners-guides/viofo-a119-v2-v3

Onderaan deze pagina een lijst met informatieve YouTube-films...
https://viofo-a119-v3-dash-camera-review.blogspot.com/2019/05/a119-v3-video-tutorials-and-test-footage.html

...waaronder eentje hoe de voet geplaatst kan worden op de ruit. Opmerking: het reinigen van de ruit komt pas aan het einde van de film aan de orde, terwijl dat het eerste is dat moet gebeuren. En wees voorbereid op onheilspellende achtergrondmuziek :S

Nog wat gebruikerservaringen:
https://www.gearsandghz.com/blog/viofo-a119-v3-dash-cam-review-and-sample-footage

(Dashcam-beeldmateriaal via YouTube moet je met een korrel zout nemen, omdat de verwerking door YT soms artefacten veroorzaakt die niet in de originele opname zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Laatste firmware-update van de A129 Duo... Priiiiiiiima camerasetje, maar met geen mogelijkheid lukt het me om de settings dusdanig om te bouwen dat hij in de parkeerstand geen opnames maakt. Dit blijft doorlopen, waardoor hij continu blijft schrijven. Kan iemand de magische instellingencombinatie doorgeven? In principe heb ik alles al uitgezet wat maar uit te zetten is, wat ook maar op continu-opname lijkt. Erg vermoeiend :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Racing_Reporter schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:29:
Laatste firmware-update van de A129 Duo... Priiiiiiiima camerasetje, maar met geen mogelijkheid lukt het me om de settings dusdanig om te bouwen dat hij in de parkeerstand geen opnames maakt. Dit blijft doorlopen, waardoor hij continu blijft schrijven. Kan iemand de magische instellingencombinatie doorgeven? In principe heb ik alles al uitgezet wat maar uit te zetten is, wat ook maar op continu-opname lijkt. Erg vermoeiend :O
Staat parking mode uit? Menu -> parking mode -> off

Als hij dan nog blijft recorden, heb je je draden omgewisseld van je hardwirekit :9 of beide aangesloten op een constante spanning ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

SadisticPanda schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:45:
[...]

Staat parking mode uit? Menu -> parking mode -> off

Als hij dan nog blijft recorden, heb je je draden omgewisseld van je hardwirekit :9 of beide aangesloten op een constante spanning ^^
Goeie! Die optie staat 200% uit :P Het setje is geïnstalleerd door m'n garage, aangezien het een beetje lastig was icm het hitteschild achter de motor. Dus dan is het goed om even in die richting te zoeken, thanks SP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:41
Cumulus-1 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Ik heb de beslissing genomen: de Viofo A119 V3. Nog even getwijfeld of GPS nou echt wel nodig is (dashcams zonder GPS zijn tientjes goedkoper), maar afgaand op de mening van de ANWB toch besloten voor GPS:

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/dashcams/aankooptips-dashcams:

[...]

De keuze voor de Viofo A119 V3 heb ik geheel op basis van Amerikaanse reviews gemaakt. De USA lijkt Dashcam-land nr. 1 te zijn.

Deze reviews hebben de doorslag gegeven:

https://youtu.be/ZPBC64QFVrg
https://youtu.be/d-KBKzkOKS0
https://youtu.be/H4f2HWs_gpc

Alles nog een keer op een rijtje + vergelijking met andere dashcams + vergelijking V2 en V3:
https://carcamcentral.com...get-dash-cam-viofo-a119v3

Optimale instellingen:
https://carcamcentral.com/guide/owners-guides/viofo-a119-v2-v3

Onderaan deze pagina een lijst met informatieve YouTube-films...
https://viofo-a119-v3-dash-camera-review.blogspot.com/2019/05/a119-v3-video-tutorials-and-test-footage.html

...waaronder eentje hoe de voet geplaatst kan worden op de ruit. Opmerking: het reinigen van de ruit komt pas aan het einde van de film aan de orde, terwijl dat het eerste is dat moet gebeuren. En wees voorbereid op onheilspellende achtergrondmuziek :S

Nog wat gebruikerservaringen:
https://www.gearsandghz.com/blog/viofo-a119-v3-dash-cam-review-and-sample-footage

(Dashcam-beeldmateriaal via YouTube moet je met een korrel zout nemen, omdat de verwerking door YT soms artefacten veroorzaakt die niet in de originele opname zitten.)
Ben nieuwschierig naar je ervaring als je hem eenmaal erin hebt zitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-05 19:58
Ik heb ook de V3 gekocht en erg tevreden. Is mee gegaan naar Italië en nu op de weg terug naar NL.
En je raad het niet maar had een gekke Fransoos die een braketest deed. Zei nog tegen mijn vriendin, om dit soort idioten is een dashcan erg fijn!

Achteraf misschien toch ook voor een camera achter moeten gaan. Beeld is erg goed, beter dan verwacht. Installeren was zo gedaan. Heb de versie met GPS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cumulus-1
Tunestwo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:25:
[...]
De A119 V3 heb ik al een paar weken in gebruik :) Ben nu ervaringen aan het opdoen en experimenteren met de instellingen. Daarna ga ik een review schrijven, dus nog even geduld aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit te twijfelen tussen de A119 V3 en de 70mai A500S met de 70mai rear cam.

Is er voor de A119 V3 ook een rear cam optie? Ik kan het nergens vinden.

Ik er nog een andere duo optie die ik mee kan nemen ik mijn besluit? GPS maakt niet zoveel uit. Hij moet alleen een beetje gemakkelijk los te maken zijn ivm vakantie naar Kroatie maar we doorkruisen Oostenrijk en daar zijn dashcams blijkbaar veboden.

[ Voor 45% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-08-2021 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 12:07
Ik heb al een tijdje een A129, maar sinds het begin al gezeik.

Duo en hardwire kit. Maar heel vaak springt de cam niet aan met het starten van de auto.

Contact met winkelier en nieuwe rear cam gekregen, maar probleem bleef.
Dacht dat het aan mijn manier van aansluiten lag, dus maar eens via mijn radio aangesloten. Aangezien die wel altijd goed met het starten meeloopt.
Maar ook daar weer wisselend starten van de cam.

Iemand vergelijkbaar issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

NeutraleTeun schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:29:
Ik heb al een tijdje een A129, maar sinds het begin al gezeik.

Duo en hardwire kit. Maar heel vaak springt de cam niet aan met het starten van de auto.

Contact met winkelier en nieuwe rear cam gekregen, maar probleem bleef.
Dacht dat het aan mijn manier van aansluiten lag, dus maar eens via mijn radio aangesloten. Aangezien die wel altijd goed met het starten meeloopt.
Maar ook daar weer wisselend starten van de cam.

Iemand vergelijkbaar issue?
Springt rear cam niet aan of sprint geen enkele cam aan? Heb hier ook een duo a129 met zelfgemaakte hardware kit en werkt gewoon elke keer. En ik doe 10 talk korte ritten per dag

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:39
Tunestwo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Ik heb 'm ook gekocht. Ook je tips gevolgt qua instellingen.
Mijn mijn kit zaten enkele stickers tussen om tussen de GPS module en de viofo te plaatsen zodat het vibreren ophoudt. Cpl filter houdt ook aardig wat reflectie, maar niet alles tegen.
Bij montage zat het 3m sticker al op de GPS module, maar er worden ook een aantal los meegeleverd. Door kromming in de ruit zit er wel lucht tussen de ruit en de sticker. Dashcam zit retevast, maar ik vind het er niet uitzien van de buitenkant. Ik zal later even een foto toevoegen. Hoe krijg je zo'n sticker er netjes af?

Ook heb ik liever ook een rear cam gehad nu, maar we doen het er maar mee 😊
Pagina: 1 ... 50 ... 57 Laatste