Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Het laatste...en ik vrees dat dat met veel nevenschade gaat zijn.
Klopt, dat gaat zo zijn, maar gelukkig minder dan dat men bijvoorbeeld WMDs zou gebruiken, of marteling/genocide (zoals langdurig geen drinkwater leveren). Vandaar dat dit proportioneel is. Hopelijk kunnen ze zo veel mogelijk gegijzelden bevrijden. Al zal er ongetwijfeld ook heel vervelend en misselijkmakend nieuws naar buiten komen over gegijzelden. Het kan slechter: de hoop opgeven dat zij nog leven, hen allen dood wanen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
vandermark schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

Dat is ondertussen zo'n achterhaald beeld dat ik me verbaas dat een tweaker dit nog serieus denkt :)

Verdiep je een beetje in wetenschapshistorie en verwonder je over hoe dit frame compleet achterhaald is.
*knip*, onvriendelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 09-10-2023 20:24 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 02:40
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Bij jou is het glas halfleeg, duidelijk.
Nee hoor, ik ben realist, en dat was de geïnterviewde vrouw overduidelijk ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
Natuurlijk. Dit recente draadje met meerdere bronnen is leuke en toegankelijke start:
https://t.co/j1EnL3vN0X

Rob Wijnberg is er in zijn recente boek ook flink mee de mist in gegaan en daar heeft hij op X flink wat kritiek van wetenschappers/historici op gekregen.

En de wetenschapper die dit boek schreef was ook recent vrij duidelijk wat een simplistische take het is.
https://twitter.com/PLoobuyck/status/1709118328583659838

[ Voor 23% gewijzigd door NMH op 09-10-2023 20:24 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Phntm schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

De meeste Christenen zijn geen extremisten, maar Anders Breivik is nog steeds iemand die religieus is. Wat is je punt? Dat is gewoon een fallacy....
Beetje offtopic maar Breivik is geen Christen:
Wikipedia: Anders Behring Breivik

On 17 April 2012, when asked by Lawyer Siv Hallgren if he is religious, Breivik answered in the affirmative. Later, during the same conversation, he states "I am Christian. I believe in God, but I am a bit religious, but not especially religious." Breivik has later described his religious faith as being Odinism, a neopagan belief. While Breivik was frequently described in the media as a "Christian fundamentalist", such assertions were disputed in a number of sources, and Breivik has later denied it, stating in letters to Norwegian newspaper Dagen that he "is not, and has never been a Christian", and that he thinks there are few things in the world more "pathetic" than "the Jesus-figure and his message". He said he prays and sacrifices to Odin, and identifies his religion as Odinism.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Breivik is een extreemrechtse racist. Hoeven we geen woorden aan vuil te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Phntm schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:20:
[...]

Er wordt niet gezegd wie een echte moslim is of niet. Er wordt gesproken over wat valt onder Islam en wat niet valt onder Islam. Ik ben zelf moslim, inmiddels een paar keer aangegeven in dit topic. Ik denk dat ik meer weet hierover dan de gemiddelde "westerste" interpretatie zoals je dat aangeeft.
Het probleem is dat je nog steeds denkt dat jouw interpretatie de enige juiste is in een enorme collectie aan verschillende interpretaties. Je houding hier is een beetje alsof de gereformeerde gemeente stelt dat de hervormde gemeente geen christenen zijn omdat ze dingen anders uitleggen.
Hamas gebruikt religie als excuus. Dan kan men de groep nog steeds zien als een "islamtische" terreur groep. Maar waar ik het over heb is dat Hamas dus niet volgens de echte richtlijnen van Islam operereert, maar voor eigen gewin. Religie is een excuus in dit. Ik probeer daarmee dus te zeggen dat dit niet gebruikt kan worden om te zeggen: "Elke moslim in de wereld wenst x de dood van terreur groep doet y". En exact dit zie je vaak genoeg om je heen. Soms is het belangrijk dat mensen die onderdeel zijn van een groep duidelijk aangeven wat zij er van vinden en ook uitleggen waarom hetgeen wat er nu gebeurt, dus wat Hamas aan het uitspoken is, niet in lijn is met de religie zelf.

Het is gewoon terreur, hoezo onschuldige mensen aanvallen?
"Alle moslims zijn terroristen" is het ene extreeme uiterste, maar dat maakt "de islam van terristen is geen islam" niet minder een ander uiterste. Het tegenovergestelde van beide is waar: "niet alle moslims zijn terroristen" en "sommige terroristen zijn moslims". Misschien is dit vanuit een religeus denkbeeld moeilijk te bevatten, maar de wereld is niet absoluut en absolute statements zijn zelden waar.
Heel ver terug gaan in de: kruistochten? Een Engeland en een Frankrijk bestaan al erg lang. Iedereen vocht om het midden oosten en met name het beloofde land. Arabieren en Turken waren ook zeker geen beste vrienden in die periode.
Als jij kan onderbouwen de kruistochten tussen 700 tot 1000 jaar geleden tot op de dag van vandaag een destabiliserende werking hebben op het midden-oosten, mij prima. En dat Arabieren en Turken het niet altijd even goed met elkaar konden vinden is helemaal zo, maar dat heeft niks te maken met europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:33

Phntm

Tlingelingeling

downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Beetje offtopic maar Breivik is geen Christen:

[...]
offtopic:
Duidelijk, thanks. Dan ben ik daarmee ook bij. Hoewel ik nu niet gauw 1,2,3 een ander voorbeeld kan aanhalen denk ik dat het wel duidelijk was wat ik probeerde over te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 22:51
Op het YouTube kanaal van Reuters kan je de Gaza skyline zien, live zijn de bombardementen te zien.. Bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

BlazeMuis schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:36:
Op het YouTube kanaal van Reuters kan je de Gaza skyline zien, live zijn de bombardementen te zien.. Bizar.

Hier dus. Zit het ook te kijken. De boel wordt echt met de grond gelijkgemaakt daaro nu.

Toelichting.

[ Voor 9% gewijzigd door London op 09-10-2023 17:41 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

alberthakvoort schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:37:
[...]

Iedereen heeft het maar over Israël, maar waarom niet meer kritiek op hun "medebroeders" van Egypte... Die hebben toch ook de grens dicht zitten..
Het hele verhaal van "medebroeders" is ook een totaal onzin verhaal. Palestijnen zijn voor die landen geen broeders, maar een politiek middel. Zou ook onzin zijn omdat ze toevallig hetzelfde geloof hebben, moeten ze die miljoenen mensen maar opnemen.

De Palestijnen hebben al sinds de jaren 20 geen inspraak in hun eigen lot.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:46
BlazeMuis schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:36:
Bizar inderdaad.

Er brandt (straat)verlichting toch nog.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:19
wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Dat gaat niet. Israël heeft alle grenzen gesloten (ze hebben "totale blokkade" afgekondigd) van de Gaza-strip, dus ook voor humanitaire hulp, leverantie van water etc.
Egypte is er en er ligt een kan aan de zee. als je wilt kan het. geloof nooit dat schepen met humanitaire hulp (rode kruis etc.) worden tegengehouden door Israel. dat zou ze teveel slechte naam geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 12:33

Phntm

Tlingelingeling

RagingPenguin schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

Het probleem is dat je nog steeds denkt dat jouw interpretatie de enige juiste is in een enorme collectie aan verschillende interpretaties. Je houding hier is een beetje alsof de gereformeerde gemeente stelt dat de hervormde gemeente geen christenen zijn omdat ze dingen anders uitleggen.
Dit maak jij er van maar dit zeg ik niet. De islam is erg duidelijk in bepaalde zaken. Dit gedrag van Hamas is er een van waar de “normale” gemeenschap er eigenlijk unaniem mee eens is. Die hoor je alleen nooit. Het gaat altijd over het negatieve.
[...]
"Alle moslims zijn terroristen" is het ene extreeme uiterste, maar dat maakt "de islam van terristen is geen islam" niet minder een ander uiterste. Het tegenovergestelde van beide is waar: "niet alle moslims zijn terroristen" en "sommige terroristen zijn moslims". Misschien is dit vanuit een religeus denkbeeld moeilijk te bevatten, maar de wereld is niet absoluut en absolute statements zijn zelden waar.
Ik moest even ontcijferen wat je schreef maar ik ben het niet oneens met je. Tegelijkertijd is dat niet mijn punt geweest. Je kan niet uitsluiten dat het bestaat, je blijft altijd twee extremen behouden. Ik denk dat ik het niet goed heb verwoord en we op dit stuk langs elkaar spraken.
Als jij kan onderbouwen de kruistochten tussen 700 tot 1000 jaar geleden tot op de dag van vandaag een destabiliserende werking hebben op het midden-oosten, mij prima.
Alle religieuze gevechten, waaronder kruistochten, hebben hun stempel achter gelaten en hebben tot op de dag vandaag impact gehad. Zoals de Franse generaal Henri Gouraud ook tijdens WW1 zei: “We zijn teruggekeerd”.

Het is niet een echte onderbouwing maar de impact is er altijd geweest binnen de religieuze groepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bvanham schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Egypte is er en er ligt een kan aan de zee. als je wilt kan het. geloof nooit dat schepen met humanitaire hulp (rode kruis etc.) worden tegengehouden door Israel. dat zou ze teveel slechte naam geven.
Ze hebben een totale blokkade afgekondigd, geen gedeeltelijke blokkade. Onder totale blokkade valt alles, dus óók humanitaire hulp mag niet, grens met Egypte etc.

De woorden van de minister lieten aan duidelijkheid vrij weinig te wensen over wat dat betreft. Of die minister moet glashard gelogen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 09-10-2023 17:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:55
Bvanham schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Humanitaire hulp van wie? Je ziet landen mondiaal alle humanitaire hulp juist opschorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
London schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

[YouTube: Live: Watch the Gaza skyline after Hamas launched rockets into Israel]

Hier dus. Zit het ook te kijken. De boel wordt echt met de grond gelijkgemaakt daaro nu.

[Twitter]
Toelichting.
Ik vraag mij wel af wat er door het hoofd van de journalisten gaat, ik zou toch wel redelijk bang worden dat het gebouw waar ik in zit ook geraakt gaat worden.

Was net een flinke bom zeer dichtbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ArgantosNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat de burger nog minder vertrouwen hebben in de IDF dan HAMAS, en dat is niet zonder goede reden. Dankzij de IDF zijn een hoop mensen uit hun huizen verjaagd en ze zijn practisch de 'prison guards' van Gaza.
En wat zijn de Egyptenaren / Egyptische grenswachten dan ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Help!!!! schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

En wat zijn de Egyptenaren / Egyptische grenswachten dan ?
De grens tussen Gaza en Egypte wordt bepaal door Israël en daar mogen alleen personen door.
Goederen moeten altijd via Israël. Illegaal gebeurd er meer, maar formeel niet.

Egypte kan de grens niet open gooien. Maar oke.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

Skybullet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:11:
Tsja als we internationale wetten/verdragen en protocollen erbij willen gaan pakken wordt deze oneindige discussie nog bizar veel erger.

Ten eerste in hoeverre erkennen beide strijdende partijen deze wetten ?
Ten tweede gaan we dan allebei de partijen gelijk behandelen in deze, land vs terreur organisatie ?
Ten derde hoe en wie gaat er aan naleving, controle en zelfs vervolging doen bij mogelijk overtreden van die wetten ?
En als we dat gaan doen, erkennen die partijen dan wel deze instituten ?
...

In feite is elke ongeleide raket die Hamas afvuurt al een overtreding aangezien deze geen onderscheid maakt tussen militair en civiele doelen.

En in feite is elke 1000kg bom die Israël nu gooit op een flatgebouw in de strip ook een overtreding aangezien dat niet voldoet aan het beginsel van proportionaliteit. Buiten het feit dat je er alles aan moet doen nevenschade ( lees burgers) te voorkomen, en dat gaat niet in een dermate dichtbevolkt gebied.

Nee laten we die beerput maar niet toevoegen aan deze zware bevalling op tweakers.

Beide jongens in het klaslokaal zijn stout is de conclusie.
Sinds wanneer boeit het internationale recht of iemand het erkent of niet? Wat een vreemde reactie zeg, je geeft dus letterlijk Israël een carte Blanche om te doen wat ze willen?

We kunnen genoeg doen tegen entiteiten die mensenrechten schenden of wat voor rechten dan ook. Hoeft niet perse met boots on the ground te zijn.

Economische sancties op het hele land
Sancties op individuele niveau
Financiële steun stoppen
Etc Etc.
De vervolging kan via het hof hé. Arrestatie bevelen Etc.

Vreemd dat alleen de palestijnen onder dat soort dingen moet leiden terwijl het Hamas is die het doet
En Israël ff een vrijbrief krijgt?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 28-05 08:46
BlazeMuis schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Ik vraag mij wel af wat er door het hoofd van de journalisten gaat, ik zou toch wel redelijk bang worden dat het gebouw waar ik in zit ook geraakt gaat worden.

Was net een flinke bom zeer dichtbij.
*knip* bij dergelijke claims verwachten we onderbouwingen met gedegen bronnen

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 10-10-2023 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 30-05 20:29
TIGER1125 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:38:
Maar hoe het nou precies zit aan die kant, van wat ik altijd begrepen heb zit Egypte ook niet zo vluchtelingen vanuit Gaza, en al helemaal niet op HAMAS en hun "bondgenoten" te wachten en houden ze deur zoveel mogelijk dicht onder het mom van de beperking van de uitbreiding van Iraanse invloed.
Dat is een terugkerend thema in de hele regio... en zeker een deel van het probleem.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:28:
[...]

Nee hoor, ik ben realist, en dat was de geïnterviewde vrouw overduidelijk ook.
Iedere zwartkijker noemt zichzelf realist, een overlevingsstrategie. Feit is dat je het negatiever inziet dan het hoeft te zijn. Dat is de realiteit die jij niet onder ogen kunt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:49
BlazeMuis schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:51:
Ik neem aan dat Israël weet waar de journalisten zitten en dat deze in dat geval een waarschuwing krijgen. Heb hier een stream op staan met 4 camera's, waaronder die van Reuters, en daar was het rond 17:55 en net rond 18:55 (lokale tijd) flink raak. Je hoort ook steeds de straaljagers vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Ik verbaas me over de hoeveelheid ontwikkelingshulp (600+ mijloen euro) die jaarlijks naar de palestijnen gaat. Waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:58:
[...]

De grens tussen Gaza en Egypte wordt bepaal door Israël en daar mogen alleen personen door.
Goederen moeten altijd via Israël. Illegaal gebeurd er meer, maar formeel niet.

Egypte kan de grens niet open gooien. Maar oke.
Niet meer sinds de terug trekking van Israel uit de gaza strook in 2005. Het is Egypte die besluit of de grens open of dicht is, en dat doen ze super willekeurig voor zowel goederen als mensen. Er zijn zelfs pogingen geweest om de grenspost onder palestijns gezag te leggen, maar dat is sinds Hamas aan de macht is mislukt.
On 22 January 2015, Egypt closed the border crossing.[38] In March, it declared that it would only open the border crossing if the Palestinian side is staffed by Palestinian Authority employees under the full authority of the Presidential Guard and no Hamas personnel are present.[35]

(...)

However, Egypt still has occasionally allowed supplies to cross into Gaza via the Rafah Crossing, such as diesel fuel for Gaza's power plant in 2017[40] and gas in 2018.[41]

In May 2018, Egyptian authorities opened the crossing, permitting a couple hundred Gazans per day to cross into Egypt. As of July 2019, tens of thousands have reportedly done so, departing to destinations in the Arab world or Turkey, and some seeking refuge in Europe (particularly Belgium and Norway).[42]

In March 2020, Palestinian authorities closed the crossing to limit the spread of the virus that causes COVID-19 to the Gaza Strip.[43]

In early November 2020, Egyptian authorities closed the crossing to vehicles and commodities after monitoring violations by Hamas.[44][45]

In February 2021, Egypt opened the crossing "indefinitely" for the first time in years in what was described as an effort to encourage negotiations between Palestinian factions meeting at the time in Cairo.[46][47] The crossing was kept open during and after the 11-day Israel-Hamas conflict in May, delivering aid and construction materials. Egypt closed the crossing on 23 August following an escalation of cross-border incidents between Israel and Hamas.[46]
Wikipedia: Rafah Border Crossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JAHRASTAFARI schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:05:
Ik verbaas me over de hoeveelheid ontwikkelingshulp (600+ mijloen euro) die jaarlijks naar de palestijnen gaat. Waarom?
Om ervoor te zorgen dat ze fatsoenlijk kunnen leven bijvoorbeeld, en dat mensen die het nodig hebben geholpen kunnen worden? Zorg, onderwijs, voedsel, infrastructuur etc.

Tot Israël weer besluit het opgebouwde weer plat te gooien dan. Waarna alles weer opnieuw opgebouwd moet worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Omdat ze nooit wordt toegestaan om een eigen economie op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Bizar om op youtube de gaza strook live te zien. Raketinslagen om de minuut.. licht ging net in bijna in de strook uit. Pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ik heb dit filmpje gevonden en deze leek wel een simpele uitleg te geven over hoe de situatie is ontstaan. https://schooltv.nl/video...-israelier/#q=Isra%C3%ABl

Klopt het een beetje, of missen er belangrijke stukken?

Want het lijkt zo wel alsof de Palestijnen een onrecht is aangedaan omdat men de Joden maar een gebied heeft gegeven waar de Palestijnen woonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik weet niet waarom jou dat verbaasd, maar je mag het graag uitleggen.

Het is inmiddels een stuk minder trouwens. Meerdere landen hebben soortgelijke aankondigingen gedaan:

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 09-10-2023 18:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:15:
[...]

Ik weet niet waarom jou dat verbaasd, maar je mag het graag uitleggen.

Het is inmiddels een stuk minder trouwens. Meerdere landen hebben soortgelijke aankondigingen gedaan:

[Twitter]
Nu is de vraag natuurlijk wel voor hoelang, het zou opzich prima kunnen (/ ik hoop) dat na een grond offensief de humentaire hulp weer opgang komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Aboutaleb ook gezwicht voor *knip*. Klik

Juist de burgemeester van Rotterdam zou beter moeten weten

Bij dit soort claims verlangen we altijd een onderbouwing met betrouwbare bronnen..

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 09-10-2023 21:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deruxian schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:18:
Aboutaleb ook gezwicht voor *knip*. Klik

Juist de burgemeester van Rotterdam zou beter moeten weten
Dus als je geen Israëlische vlag wil hijsen ben je antisemitisch?

Nogal kort door de bocht, vind je ook niet?

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 09-10-2023 21:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 30-05 18:30

Lordy79

Vastberaden

wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Inderdaad. Maar dat zegt @Deruxian ook niet. @Deruxian zegt dat Aboutaleb is gezwicht voor een antisemitisch sentiment.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Hebben die fighters daar boven Gaza vrij spel? Verbaast me toch ook wel een beetje.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:22:
[...]

Inderdaad. Maar dat zegt @Deruxian ook niet. @Deruxian zegt dat Aboutaleb is gezwicht voor een antisemitisch sentiment.
En waar blijkt dat uit?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Geen idee. Het is niet mijn uitspraak waar ik ook niet achter sta want ik heb me er niet in verdiept.
Het zal me overigens een zorg zijn of er een Israëlische vlag wappert in Rotjeknor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

Wat wel enigsinds opmerkelijk is dat die als enige tegen de nederlandse lijn ingaat, waardoor het lijkt op een bewuste keuze. En dat dat ik vind ik persoonlijk niet de taak van een burgermeester.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:27
President schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:14:
Ik heb dit filmpje gevonden en deze leek wel een simpele uitleg te geven over hoe de situatie is ontstaan. https://schooltv.nl/video...-israelier/#q=Isra%C3%ABl

Want het lijkt zo wel alsof de Palestijnen een onrecht is aangedaan omdat men de Joden maar een gebied heeft gegeven waar de Palestijnen woonden?
Deze van de Universiteit van Nederland vond ik wel goed en duidelijk gemaakt.

YouTube: Hoe is het conflict tussen Israëliërs en Palestijnen ontstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat een tragedie maken we mee. De beelden zijn hartverscheurend, of ze nou uit een onder de voet gelopen kibboets komen of uit Gaza stad luttele seconden na een bombardement.

Persoonlijk ga ik offline. Ik kan het leed gewoon niet meer aanzien. Mijn gemoedstoestand heeft er onder te lijden merk ik. Het ergste moet nog komen.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 09-10-2023 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Omdat hij de vlag niet durft te hijsen, bang voor reactie van Islamitische deel van Rotterdam. Ik begrijp dat wel (al ben ik het er niet mee eens). Een compromis zou kunnen zijn Nederlandse vlag halfstok. Andere gemeente deed dit ook. Er is ook een aardbeving geweest met 2,5k dodelijke slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RagingPenguin schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:26:
[...]

Wat wel enigsinds opmerkelijk is dat die als enige tegen de nederlandse lijn ingaat, waardoor het lijkt op een bewuste keuze. En dat dat ik vind ik persoonlijk niet de taak van een burgermeester.
Rutte persoonlijk heeft heel duidelijk aangegeven dat het aan de burgemeester is. Die wordt in Nederland niet gekozen maar B&W wel, en W heeft behoorlijk veel macht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:28
Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Beetje offtopic, sorry.

Maar ik kan iedereen ook van harte aanbevelen de koran te lezen en dan zelf een mening te vormen! Deze is in het Nederlands beschikbaar. Gewoon om een écht te kijken wat er nu in staat. En natuurlijk zijn er extremistische interpretaties mogelijk, maar je kunt Pluk van de Petteflet ook interpreteren als indoctrinatie van kinderen om drugs te gaan gebruiken. 8)7

Zélf je bron lezen is zoveel beter dan je mening baseren op de mening van een ander.
Gedaan, maar ik word er niet bepaald vrolijk van:
https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspx

Hier kan je het eea verifiëren:
https://quran.com/

In mijn interpretatie (en daar moet je het wel van hebben want het boek is soms nogal tegenstrijdig) komt het niet heel vredelievend over. Ook lees ik weinig over 'de andere wang toekeren'.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:27
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

Omdat hij de vlag niet durft te hijsen, bang voor reactie van Islamitische deel van Rotterdam. Ik begrijp dat wel (al ben ik het er niet mee eens). Een compromis zou kunnen zijn Nederlandse vlag halfstok. Andere gemeente deed dit ook. Er is ook een aardbeving geweest met 2,5k dodelijke slachtoffers.
In zekere zin doen ze dat ook? De Rotterdamse vlag hangt halfstok.

https://www.ad.nl/rotterd...renlang-overleg~adea2a21/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Is toch juist ook een goede zaak?

Als je in dit topic alleen al kijkt zie je dat de meningen gigantisch verdeeld zijn.

Zeer verstandig de gemoederen niet aan te wakkeren omwille van een vlag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:55
Over de vlaggen discussie. Er is natuurlijk best wat voor te zeggen dat je als gemeente dat niet doet, maar dan ook bij geen enkel land.

Het wordt alleen een beetje vreemd als je het wel doet bij:
De Marokkaanse vlag: https://www.dehavenloods....e-gedachten-zijn-bij-fami
De Nieuw Zeelandse vlag: https://twitter.com/rotterdam/status/1106514483000864768
De Oekraïne vlag: https://www.google.com/am...musbrug-kleurt-blauw-geel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
DutchOwnage schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:26:
Wat een tragedie maken we mee. De beelden zijn hartverscheurend, of ze nou uit een onder de voet gelopen kibboets komen of uit Gaza stad luttele seconden na een bombardement.

Persoonlijk ga ik offline. Ik kan het leed gewoon niet meer aanzien. Mijn gemoedstoestand heeft er onder te lijden merk ik. Het ergste moet nog komen.
Heb je wel eens overwogen om met een psycholoog te praten over hoe je beter met zulke gebeurtenissen om kunt gaan? Want dit soort nieuws zal je altijd en overal nog wel voorbij zien komen op de tv, in de krant en radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Laatst online: 29-05 21:33
[...]

De laatste tijd zijn er ook vlaggen gehezen voor andere rampen zoals in Marokko. De terroristische aanval van Hamas op onschuldige Israëlische burgers schaar ik ook onder vergelijkbare "rampen". Consistentie had hem hierbij wel gesierd. Ook omdat er best een grote gemeenschap joodse mensen in Rotterdam woont. Daarnaast wijk je af van landelijk beleid. Wat ik geen taak vind voor een burgermeester. Ook heeft hij een support demonstratie voor de terroristische aanval van Hamas niet verboden (overigens is die volgens mij vreedzaam verlopen, zonder gekke leuzen etc). Hij heeft de schijn hierdoor in iedergeval niet mee tov het buigen voor anti semetisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
Ik zie meerdere filmpjes waarbij totale flatgebouwen in elkaar storten, met alleen op de begane grond explosies.

Lijkt alsof het demolition work is, maar dat zal vast niet.
Wie weet wat voor soort raketten dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
President schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:14:

Zoals ik de geschiedenis ken, is het wat kort door de bocht hier en daar. En het venijn zit hem vaak juist in de details. Ik zou dit niet als neutraal willen duiden in elk geval.

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 09-10-2023 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

jordy89 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:39:
[...]

De laatste tijd zijn er ook vlaggen gehezen voor andere rampen zoals in Marokko. De terroristische aanval van Hamas op onschuldige Israëlische burgers schaar ik ook onder vergelijkbare "rampen". Consistentie had hem hierbij wel gesierd. Ook omdat er best een grote gemeenschap joodse mensen in Rotterdam woont. Daarnaast wijk je af van landelijk beleid. Wat ik geen taak vind voor een burgermeester. Ook heeft hij een support demonstratie voor de terroristische aanval van Hamas niet verboden (overigens is die volgens mij vreedzaam verlopen, zonder gekke leuzen etc). Hij heeft de schijn hierdoor in iedergeval niet mee tov het buigen voor anti semetisme.
Hiermee laat je als burgemeester echt blijken dat je een verkeerde afslag genomen hebt, denk dat dit gebeuren zo ook nog wel in de NL-verkiezingen gebruikt gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

NeutraleTeun schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:41:
Ik zie meerdere filmpjes waarbij totale flatgebouwen in elkaar storten, met alleen op de begane grond explosies.

Viel me ook al op. Ik vermoed dat dat deze gebouwen nogal slecht gebouwd zijn eigenlijk, ze storten als kaartenhuisjes in elkaar.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Je denkt dat Israël Gaza gaat zuiveren? Of denk je dat ze huis aan huis gevechten gaan houden om Hamas te zuiveren. Zit nogal een verschil in, vind je niet?
Voor de meeste zit daar geen verschil in

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Brief Aboutaleb en de ongezouten mening van GS.

https://www.geenstijl.nl/...raelische-vlag-te-hijsen/

Ik vind het ronduit hypocriet, zeker gezien de wel toegestane demonstratie die ook tot ordeproblemen had kunnen leiden. Maar de burgemeester heeft een veiligheidstaak dus dat valt dan wel te begrijpen. Echter dat een simpele vlag dus niet gehezen kan worden omwille van veiligheid bevestigt wat mij betreft dat er wel degelijk een probleem is met die gemeenschap.

[ Voor 45% gewijzigd door Help!!!! op 09-10-2023 18:59 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik heb hier op een extra scherm een Youtube live open staan met 4 camera's. Hoe verbijsterend om gewoon semi live vanachter je bureau de bommen te zien vallen in Gaza.

Nu weer even "rustig". Je zou daar maar staan met je cameraatje, boven op een gebouw terwijl op korte afstand hele gebouwen plat gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-10-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Anoniem: 1032405 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:36:
Is toch juist ook een goede zaak?

Als je in dit topic alleen al kijkt zie je dat de meningen gigantisch verdeeld zijn.

Zeer verstandig de gemoederen niet aan te wakkeren omwille van een vlag.
Probleem is deels dat de aanslag zaterdagochtend plaatsvond.

Maandag deze reactie pas. Logisch, overheid. 9 tot 5 ma t/m vr mentaliteit, maar de wereld draaide za en zo door. Ondertussen heeft Israël gereageerd, en zijn er ook aan Palestijnse kant burgerslachtoffers te betreuren.

Ook al is Israël niet begonnen. En omdat Israël niet is begonnen en het terrorisme betreft vind ik om in eerste plaats medeleven te hebben met Israël begrijpelijk. Er zijn meer dan 260 Israëlische burgers omgekomen dit weekend. Ook nog eens vredelievende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:24
Anoniem: 39993 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:44:
Ik heb hier op een extra scherm een Youtube live open staan met 4 camera's. Hoe verbijsterend om gewoon semi live vanachter je bureau de bommen te zien vallen in Gaza.

Nu weer even "rustig". Je zou daar maar staan met je cameraatje, boven op een gebouw terwijl op korte afstand hele gebouwen plat gaan.
welke als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

Voor de meeste zit daar geen verschil in
Dan zijn de meeste onderdeel van het probleem.

Gelukkig is dat niet zo. Het overgrote deel van de mensen ziet daar wel verschil tussen. Die snappen dat Bucha of Agent Orange niet normaal is, maakt niet uit wie het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 23:27
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Starlink terminal heeft elektriciteit nodig. Batterijen gaan leeg.
Eens, denk alleen dat men gemiddeld genomen beter voorbereid is tegen stroomuitval en meer dan gemiddeld off the grid oplossingen met bijv zonnepanelen heeft dan wij hier.

Maargoed, als Israel de voorzieningen voor langere tijd gaan uitschakelen dan zal men (nog) minder mogelijkheden hebben om te communiceren. Zeker als er een offensief op de grond volgt dan zal Israel er alles aan doen om communicatie onmogelijk te maken.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Mijn post was bedoeld in een discussie of de koran al dan niet oproept tot geweld en dat iemand van een moslim had horen zeggen dat dat wel het geval is.
Daarop opperde ik om zelf de koran te gaan lezen ipv je te laten informeren door een ander over wat er in de koran staat en deze zelf te interpreteren (Al dan niet met hulp van anderen).

Ik heb geen persoonlijk behoefte aan de inhoudelijke discussie of de koran al dan niet oproept tot geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]

In Utrecht (Joodse burgemeester) ook niet, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
NeutraleTeun schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:41:

Die flats zijn vaak erg goedkoop gebouwd, en zouden bij ons nooit op die manier gebouwd mogen worden. Het is letterlijk een kaartenhuis wat in elkaar zakt als je wat kaarten onderop wegtikt met een explosief. Daar is weinig specialistisch voor nodig. Waarom het op Controlled Demolition lijkt? Omdat het hetzelfde principe is. Alleen bij die laatste zorgt men er doorgaans ook voor dat de schade buiten de omtrek van het gebouw zeer beperkt blijft (vandaar 'controlled'). Veel mensen kunnen zich daar duidelijk geen goede voorstelling van maken, en dan krijg je dit soort hypotheses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Er is geen Nederlandse lijn. Rutte heeft vrij expliciet aangegeven dat elke burgemeester zijn eigen lijn mag bepalen.

En kennelijk wordt een burgemeester die niet achter de meute aanrent meteen als antisemitisch weggezet.

Tsja...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Er is geen Nederlandse lijn. Rutte heeft vrij expliciet aangegeven dat elke burgemeester zijn eigen lijn mag bepalen.

En kennelijk wordt een burgemeester die niet achter de meute aanrent meteen als antisemitisch weggezet.

Tsja...
Nadat hij wel een Pro Hamas demonstratie toestond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Is volgens mij al eerder langsgekomen: YouTube: Gaza Live: Real-time HD Camera Feeds from Gaza

Bizar hoor. Soms zie je het beeld gewoon schudden van de impact.
Wow... dichtbij. Je hoort het puin gewoon rondvliegen. Niet Normaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-10-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

YouTube: Gaza Live: Real-time HD Camera Feeds from Gaza

net te laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 09-10-2023 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]

Nou doe je het weer!

1e keer hier:
wildhagen in "Situatie Israël en Gaza"

en mijn reactie:
Lordy79 in "Situatie Israël en Gaza"

[ Voor 25% gewijzigd door Lordy79 op 09-10-2023 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xgar schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

In Nederland bestaat zoiets als recht op demonstratie. Hoezeer jij daar ook tegenstander van bent.

Je kunt een demonstratie niet zomaar verbieden, omdat je het er niet mee eens bent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Mania-92 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:38:
Over de vlaggen discussie. Er is natuurlijk best wat voor te zeggen dat je als gemeente dat niet doet, maar dan ook bij geen enkel land.

Het wordt alleen een beetje vreemd als je het wel doet bij:
De Marokkaanse vlag: https://www.dehavenloods....e-gedachten-zijn-bij-fami
De Nieuw Zeelandse vlag: https://twitter.com/rotterdam/status/1106514483000864768
De Oekraïne vlag: https://www.google.com/am...musbrug-kleurt-blauw-geel
Het ligt eenvoudig:

Als je de Oekraïense vlag hijst heb je geen last van een significant deel van de Rotterdamse bevolking welke Russisch of orthodox is. Al is het je misschien ontgaan dat bepaalde politici (FvD, PVV) wel heisa veroorzaakten toen we steun uitspraken voor Oekraïne, of Zelenskyy platform gaven op dag van dodenherdenking.

Wel handig: weet je meteen wie er moreel failliet is.

En Geenstijl vloeit voort uit De Telegraaf. Die kunnen goed schoppen en trappen. Met weinig inhoud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

In Nederland bestaat zoiets als recht op demonstratie. Hoezeer jij daar ook tegenstander van bent.

Je kunt een demonstratie niet zomaar verbieden, omdat je het er niet mee eens bent.
Dit dus. Demonstraties worden nog wel eens verboden om redenen zoals openbare orde. Maar zelfs toen de volksgezondheid op tafel lag, mocht Voorpost (een extreemrechtse organisatie) vrolijk meedemonstreren op de Dam. En Halsema is het echt niet met Voorpost eens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
[...]

Die aannames over mij mag je voor je houden.
Een demonstratie mag in het kader van veiligheid zeker verboden worden, iets wat in deze zeker niet raar geweest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xgar schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

Een demonstratie mag in het kader van veiligheid zeker verboden worden, iets wat in deze zeker niet raar geweest was.
Guess what? Die hele demonstratie is rustig en vreedzaam verlopen!

Er was dus geen veiligheidsprobleem, dat wordt altijd door de driehoek van tevoren ingeschat. . En dus geen gegronde reden om de demonstratie te verbieden.

Dus de burgemeester had geen enkele grond en mogelijkheden om die demonstratie te verbieden. Want nogmaals, dat je het er niet mee eens bent is géén valide reden om een demonstratie te verbieden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Al-Qassam Spokesperson announces that any targeting of homes they will be forced to execute hostages while filming the execution.
https://twitter.com/AuroraIntel/status/1711425218823000117

:/ :| ;(

ik hoop dat het niet klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:50
fsfikke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:09:
Als zelfs Egypte door had wat er stond te gebeuren…
[Twitter]
Bron:
[...]
Bij dit soort berichten moet je je altijd afvragen waarom het naar buiten wordt gebracht ;).

Wie profiteert ervan? Wie wordt er zwakker van?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:49:
[...]

Mijn post was bedoeld in een discussie of de koran al dan niet oproept tot geweld en dat iemand van een moslim had horen zeggen dat dat wel het geval is.
Daarop opperde ik om zelf de koran te gaan lezen ipv je te laten informeren door een ander over wat er in de koran staat en deze zelf te interpreteren (Al dan niet met hulp van anderen).

Ik heb geen persoonlijk behoefte aan de inhoudelijke discussie of de koran al dan niet oproept tot geweld.
Mja dat is een leuke suggestie en dan volgend jaar doe ik de Torah. Realistisch gezken heb ik helaas geen tijd om Arabisch te leren. Ik kwam met Memrise niet ver. Dus kom je uit op een vertaling, een interpretatie. Iedereen die wel eens te maken heeft met vertalingen en toch beide talen op enig niveau machtig is weet hoe die gekleurd kunnen zijn, nuances missen, enz enz.

Ik heb het een LLM (ChatGPT 3.5) gevraagd.

Prompt: Is Islam religion violent?

Antwoord: No, Islam as a religion is not inherently pro-violence. Like other major religions, interpretations can vary, and individuals may have different perspectives. Islam promotes peace, compassion, and justice, but it's essential to consider diverse interpretations and practices within the Muslim community.

En dat herken ik in de moslims die ik ken. De Joden die ik ken trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Wiens veiligheid was in het geding dan? Ze stonden met vlaggen te zwaaien op het plein voor CS.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik mis de nuance in tijden zoals deze.

Dat je mag wensen dat Israeliers veilig kunnen leven, maar Palestijnen net zo goed. En dat je hamas uitgeschakeld wil zien worden, maar daarom niet automatisch alles wat het IDF doet goedkeurt. Ik wordt best wel depri van hoe mensen zo graag partij kiezen dat ze alles wat de partij van hun voorkeur doet maar moeten legitimeren. Die cyclus die we aanschouwen, die wordt alleen doorbroken als iemand ooit een keer stopt. En ik snap dat deze acties niet het moment zijn en wraak het enige is wat men kan, maar het kapotbombarderen van gaza gaat ook helemaal niets oplossen op de lange termijn. Het gaat alleen een nieuwe generatie klaarstomen voor hamas.

En hoewel op Tweakers de moderatie zorgt voor de nodige rust en balans, merk ik ook hier dat we het moeilijk vinden elkaar licht in de ogen te gunnen of alleen het slechtste zoeken in de woorden van anderen. Draai het eens om, of vraag naar iemands intentie, in plaats van uit te gaan van het slechtste.

Maargoed, Israel zal eerst de gaza wel binnen trekken en hamas zal louter proberen Iran bij het conflict te betrekken. Hezbollah trok vandaag z'n keutel rap in las ik, die zien denk ik dat dit niet een heel handig moment is om hun boze buur te provoceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@Jerie ik ben het met je eens dat vertalingen per definitie interpretaties zijn, maar een goede vertaling met goede voetnoten kan heel ver komen. Bovendien is het nog altijd beter dan je baseren op een ander met het levensgrote risico dat die ander de koran (of welke bron dan ook) óók niet zelf heeft gelezen en zowel, dan zeker niet met de intentie het objectief te beoordelen.

Enfin, we gaan offtopic. Belangrijkste punt is dat ik het er i.i.g. niet mee eens ben dat alle moslims/joden/christenen/humanisten/FSM-aanhangers geweldadig zijn of welke eigenschap dan ook allemaal hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
*knip* let s.v.p. op ons beleid voor videodrops, geef altijd aan wat de relevantie is en geef een korte samenvatting. Zie ook ons beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops

[ Voor 115% gewijzigd door defiant op 09-10-2023 21:20 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

NiGeLaToR schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:09:

het kapotbombarderen van de westoever
Israel zal eerst de westoever wel binnen trekken
Ehm. het gaat om Gaza, niet om de westoever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

[...]

Ehm. het gaat om Gaza, niet om de westoever.
Argh. Lange dag. Sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:28
Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:49:
[...]

Mijn punt is dat er helemaal geen extremistische interpretaties nodig zijn om in te zien dat het boek niet helemaal jofel is.

In ieder geval niet zo extreem als promotie van druggebruik onder kinderen zien, bij het lezen van Annie mg Schmidt boeken. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:10:
*knip*'

Waarom konden mensen gisteren wel met veel Palestijnse vlaggen demonstreren in Rotterdam, zonder dat ze lastig werden gevallen?

En waarom kan er dan niet één Israëlische vlag worden gehesen?
Demonstratierecht. Is het antwoord op je eerste vraag. Zo moeilijk is dat toch niet?

Dat is natuurlijk nogal anders dan uit naam van een gehele gemeente een vlag heisen, welke dat ook zou zijn. Dit kan je niet vergelijken, probeer dat ook gewoon niet.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 09-10-2023 21:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
BlazeMuis schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:39:
[...]
Heb je wel eens overwogen om met een psycholoog te praten over hoe je beter met zulke gebeurtenissen om kunt gaan? Want dit soort nieuws zal je altijd en overal nog wel voorbij zien komen op de tv, in de krant en radio.
Vind dit een beetje kort door de bocht. Via de TV, radio of krant komen niet die verschrikkelijke beelden voorbij die je nu overal op internet ziet verschijnen. Als je niet geraakt wordt door wat je nu af en toe voorgeschoteld krijgt (en daar hoef je echt niet ver voor te zoeken) ben je niet menselijk.

Natuurlijk, het is de (rauwe) werkelijkheid, maar je moet je afvragen of we daar zoveel beter van worden. Af en toe is het beter om bepaalde zaken niet te zien, tenminste niet zo rauw. Dit 'in-your-face' gebeuren wekt alleen maar de haat verder aan.

Zelfs iets 'eenvoudigs' als een forum als dit is daar debet aan. Gebruikers raken opgewonden van teksten van een ander en voelen de behoefte (en hebben de mogelijkheid) om daar weer op te reageren.

Ben zelf al een redelijk ouwe lul (53), en heb de tijd voor internet nog meegemaakt. De tijd waarin nieuws 'gekanaliseerd' naar de mensen werd gebracht. We zitten nu directer op de informatie, en dat wordt doorgaans als iets goeds uitgelegd. Maar de verdraagzaamheid is er niet bepaald groter door geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Wat was er dan onveilig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

Omdat hij de vlag niet durft te hijsen, bang voor reactie van Islamitische deel van Rotterdam.
Slappe hap hoor. Not to please but to teach. Leren dat wij medeleven tonen met een ieder die slachtoffer is van terreur.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Demonstratierecht. Is het antwoord op je eerste vraag. Zo moeilijk is dat toch niet?

Dat is natuurlijk nogal anders dan uit naam van een gehele gemeente een vlag heisen, welke dat ook zou zijn. Dit kan je niet vergelijken, probeer dat ook gewoon niet.
Kijk het filmpje even, het waren niet mijn vragen. En natuurlijk is het demonstratierecht, duh. Dat geldt voor iedereen en staat niet ter discussie, maar dat is het punt van de vraag niet. Nogmaals, kijk het filmpje even.

Heb de vragen weggehaald uit mijn posting met het filmpje om verdere verwarring te voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bananeman op 09-10-2023 19:24 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Tsja...
*knip*, op de man.

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 09-10-2023 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Je hoorde net gewoon de raket voorbijvliegen net voor de inslag. Die lui hebben wel ballen om daar te blijven staan met die camera's.

Stroom in de wijk lijkt nu bij 1 cam te zijn uitgevallen na die inslag.

[ Voor 21% gewijzigd door psy op 09-10-2023 19:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wat een aap is het ook, komt er eindelijk achter dat anti-Oekraïnse kanalen ook antisemitisch zijn. Eens zien hoe lang het duurt voordat z'n emotionele intelligentie dit gaat bijbebenen en begint te snappen dat hij de laatste maanden behoorlijk kneedbaar is geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RfMVsibD-Gb2mlw3X7IgQS2PGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GZiTfHQ1OhAyvXHBflqcxRzb.png?f=user_large

Edit:

Geheel toevallig ben ik niet de enige die 'm aap noemt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vu4o6GYKUieOU_nxW7SdEWbPiBc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/23MwEwm3loPQpi89HQZ8wSna.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door nst6ldr op 09-10-2023 19:30 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:23:
[...]

Kijk het filmpje even, het waren niet mijn vragen. En natuurlijk is het demonstratierecht, duh. Dat geldt voor iedereen en staat niet ter discussie, maar dat is het punt van de vraag niet. Nogmaals, kijk het filmpje even.

Heb de vragen weggehaald uit mijn posting met het filmpje om verdere verwarring te voorkomen.
Ik heb het gezien; een opsomming van whataboutismes en speculaties...kom op he. Dat is geen AWM niveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ja dus. Ze willen de gevangenen gaan executeren:

https://twitter.com/ME_Observer_/status/1711426769452929432

ook op NOS:
Militaire tak Hamas: we gaan gijzelaars doden als Israël doorgaat met bombarderen
De militaire tak van Hamas heeft gedreigd Israëlische gevangenen te executeren als Israël doorgaat met het bombarderen en doden van burgers in Gaza.

"Elke aanval op onschuldige burgers zonder waarschuwing zal helaas worden beantwoord met het executeren van een van de gevangenen in onze hechtenis. We zullen gedwongen worden deze executie uit te zenden", zei Abu Obeida, een woordvoerder van de Qassam-brigades bij de zender Al Jazeera. "We betreuren dit besluit, maar we houden Israël en hun leiders hiervoor verantwoordelijk", zei hij.

Eerder vanavond liet de Israëlische regering weten dat afgelopen weekend 150 mensen zijn ontvoerd door Hamas bij de verrassingsaanval vanuit de Gazastrook op het zuiden van Israël.

[ Voor 77% gewijzigd door Lordy79 op 09-10-2023 19:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

hij geeft nergens aan tegenstander te zijn van het recht op demonstratie.
Waarom trek jij dit soort zelfverzonnen conclusies?
Ik zie dat je in nog een paar andere posts zelfverzonnen conclusies trekt. Is niet prettig, vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:26:
[...]

Ik heb het gezien; een opsomming van whataboutismes en speculaties...kom op he. Dat is geen AWM niveau.
Als het niveau zo laag is volgens jou dan zijn de vragen vast ook heel eenvoudig te beantwoorden. Probeer het anders eens?

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

Xgar schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

Wat was er dan pro hamas? Heb alleen Palestina gehoord en demonstreren voor de palestijnen die nu A la terroristische praktijken om zeep worden geholpen in Gaza onder het mom van Hamas bestrijding.

Hijs de Israëlische vlag op, hijs ook de Palestijnse vlag op. Sta voor alle slachtoffers.

Screw Hamas en de Israëlische overheid.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Hulp is nu extra moeilijk het gebied in te krijgen. Gisteren zijn er volgens de VN via de grensovergang bij Rafah, aan de grens met Egypte, honderd vrachtwagens met levensmiddelen binnengelaten. Daarnaast zijn er tientallen vrachtwagens met brandstof en bouwmaterialen doorgelaten.
Bron nos.

Dus de grensovergang met Egypte is gewoon open als Egypte dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

hij geeft nergens aan tegenstander te zijn van het recht op demonstratie.
Waarom trek jij dit soort zelfverzonnen conclusies?
Ik zie dat je in nog een paar andere posts zelfverzonnen conclusies trekt. Is niet prettig, vind ik
Tussen de regels door kun je dat uit zijn reacties ook wel opmaken. Hij wil dat de demonstratie verboden werd omdat hij het er niet mee eens is.

Dat druist lijnrecht in tegen het grondwettelijke recht op demonstraties.

Vind ik ook niet echt prettig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Bij dit soort dingen denk ik altijd aan de tekst uit 'De Aanslag'... wie het gedaan heeft, heeft het gedaan. Hamas wordt nergens toe 'gedwongen'. Ze worden niet gedwongen om mensen te executeren, en ze worden niet gedwongen om het uit te zenden. En Israël is zeker niet verantwoordelijk voor dit barbarisme.

Net als anderen heb ik ook niet de oplossing voor dit conflict, zou alleen Hamas aan willen raden een keer een PR mannetje in te huren om te leren wat effectiever is: terreur of de harten van mensen winnen.

Want dit gaat hem niet worden voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 23:15
Zonet Good TImes Bad Times video verschenen over het conflict!
Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We begrijpen dat een situatie als dit de nodige emoties oproept. Maar willen we willen de discussie hier graag inhoudelijk en constructief houden.

Reageer a.u.b. beheerst en terughoudend.

Dit topic is niet bedoelt als emotionele uitlaatklep, neem a.u.b. even pauze of ga iets anders doen als je geraakt wordt door dit conflict.

Daarnaast:
• Geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen.
• Specifiek: Geen vergelijkingen met het apartheidsregime in het verleden van Zuid-Afrika.
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Beschouw de discussie niet als een soort strijdveld dat gewonnen moet worden, de discussie hier in Nederland is van geen enkele invloed op het conflict zelf.
• Geen discussie over kernwapens zonder concrete (!) aanleiding en onderbouwing.
• Geen schokkende beelden posten.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.