Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
DutchOwnage schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:21:
[...]

Maar terreur door wie. Israël terroriseert de Palestijnen al 80 jaar. Dit is dan wat je krijgt. Is niet goed te praten, maar doe nu niet alsof de Israëliërs heilige boontjes zijn.
De beelden die gisteren door heel de wereld gezien zijn is niet iets wat ik gezien heb uitgevoerd door Israël.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Skybullet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:19:
[...]

Onderdrukking zorgt er voor dat je onschuldige burgers gaat verkrachten, martelen, ontvoeren en vermoorden ? Het is elke keer hetzelfde. " Ik praat niet goed wat Hamas nu doet, nee het is echt verschrikkelijk, maar...dit is wat je krijgt"

Dit is pure terreur, niets anders dan ISIS. En het antwoord daarop is verafschuwen, nooit, maar dan ook nooit goed gaan proberen te praten en totale vernietiging. Niks minder.
Precies. Dat de Palestijnen het onderspit delven en Israel een schrikbewind voert, valt voor mij even in het niet met de beelden van onschuldige burgers die meegesleurd worden naar Gaza en daar waarschijnlijk middeleeuwse gruwelijkheden te wachten staan. Ik word er misselijk van als ik er aan denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:12:
[...]
Stel je nu voor dat Israël bijna 2 miljoen mensen gaat deporteren? Waarnaartoe? De west bank? Buurlanden zaten er eerder al niet echt op te wachten. Uit historisch oogpunt doet dit, hopelijk, vermoedelijk ook wel wat wenkbrauwen fronsen in het westen.
Uiteraard, maar ik heb nooit echt het idee gehad dst het Israël heel veel uitmaakte wat anderen vonden van hun oplossingen. En waarnaartoe? Nou, je begint met systematisch land schoonvegen en houden. De leefruimte wordt dan minder en dan verdwijnen ze vanzelf wel totdat je de harde kern over hebt. En die breek je dan. Eigenlijk wat ze al deden, maar dan systematischer, versneld en met meer geweld.

Ik zou het overigens niet wenselijk vinden als ze dat doen en eerlijk gezegd ook complete kapitaalvernietiging. Maar het is makkelijk zeggen zo als buitenstaander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45

Saven

Administrator

*knip*
Niet op de man reageren.

[ Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
Skybullet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:23:
[...]

De beelden die gisteren door heel de wereld gezien zijn is niet iets wat ik gezien heb uitgevoerd door Israël.
Nee tuurlijk niet. Zij zorgen wel dat zij slachtoffers maken op een manier wat niet/minder zichtbaar is. Althans, niet in de mate wat Hamas nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 23:20
*knip*
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
*knip*
Hamas wordt nu uitgelicht. Hoe zijn die 240 Palestijnse doden (alleen al in 2023) aan hun einde gekomen denk je? Door een humaan spuitje?

[ Voor 162% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 00:11 . Reden: Quote verwijderd. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Kan er een topic komen voor de achtergrond van het conflict zodat dit topic op de ontwikkelingen kan focussen? Ik wil weten wie nu wat doet en waarheen beweegt, niet wie er wie meer leed veroorzaakt heeft.

Edit: ik heb het verkeerd om in mijn hoofd. Kan er een topic komen voor ontwikkelingen? Dan kan men hier rustig verder met de oneindige (1948-∞) discussie.

Dit mag verder in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic

[ Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 00:11 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

DutchOwnage schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:26:
[...]

Nee tuurlijk niet. [..] Althans, niet in de mate wat Hamas nu doet.
Nou dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Mektheb schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:14:
[...]

Dat laatste sounds like a buurland problem en niet die van Israël, zijn toch mede gelovigen die helpen ze toch wel?, en ik denk Iran er best wat met open armen wil ontvangen.
Als Mastermind behind it.
Het is een buurland probleem?

Dus je stelt voor te accepteren dat Israël een groot deel van een door een meerderheid van de VN erkend, soevereine staat annexeert, en de bevolking van bijna 2 miljoen inwoners tegen hun wil in, deporteert tot over de landsgrenzen?

En wat indien ze weigeren?

Of denk je dat ze het allemaal wel prima zullen vinden?

Ik heb er om eerlijk te zijn maar weinig woorden voor dat er oprecht mensen rondlopen die volledige annexatie van de Gaza strook met deportatie van de huidige bevolking als oplossing ziet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Skybullet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:19:
[...]

Onderdrukking zorgt er voor dat je onschuldige burgers gaat verkrachten, martelen, ontvoeren en vermoorden ? Het is elke keer hetzelfde. " Ik praat niet goed wat Hamas nu doet, nee het is echt verschrikkelijk, maar...dit is wat je krijgt"

Dit is pure terreur, niets anders dan ISIS. En het antwoord daarop is verafschuwen, nooit, maar dan ook nooit goed gaan proberen te praten en totale vernietiging. Niks minder.
Weet je nog wat de Amerikanen deden in Irak? En waren niet opgegroeid in een grote openlucht gevangenis. De daden zijn ABSOLUUT niet goed te praten. Maar de hoeveelheid haat die gezaaid is in de Gazastrook is bizar. Ik kan me niet voorstellen dat je daar woont en iets positiefs weet te bedenken over de Israeli.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Skybullet
DutchOwnage schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:26:
[...]

Nee tuurlijk niet. Zij zorgen wel dat zij slachtoffers maken op een manier wat niet/minder zichtbaar is. Althans, niet in de mate wat Hamas nu doet.
Zodra jij met beelden komt of een bron van acties door Israël die ook maar een beetje in de buurt komen van de gruweldaden, de slachting , die Hamas gisteren is begaan dan hoor ik het wel.

Nergens hoor jij mij zeggen wie het beste jongetje van de klas is. Maar gisteren en vandaag is bij de beesten af. En het antwoord daarop volgt nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Skybullet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:23:
[...]

HRW, B’Tselem, etc documenteren al jaren het geweld — er worden al jarenlang burgerslachtoffers gemaakt

https://www.hrw.org/news/...0-years-occupation-abuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 00:12 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Skybullet
R3M1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

HRW, B’Tselem, etc documenteren al jaren het geweld — er worden al jarenlang burgerslachtoffers gemaakt

https://www.hrw.org/news/...0-years-occupation-abuses
Ik lees nergens over vrouwen die op verschrikkelijke manier verkracht en mishandeld worden ?

Nergens over ontvoering en marteling ?

Families waarvan de voordeur wordt ingetrapt en compleet uitgemoord?

Wat ik al eerder zeg ik praat nergens de daden van Israël goed en ik kies ook geen partij tussen Israël en Palestina maar Hamas heeft gisteren iets laten zien waarop het enige antwoord is totale vernietiging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

OMX2000 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:30:
[...]

Weet je nog wat de Amerikanen deden in Irak? En waren niet opgegroeid in een grote openlucht gevangenis. De daden zijn ABSOLUUT niet goed te praten. Maar de hoeveelheid haat die gezaaid is in de Gazastrook is bizar. Ik kan me niet voorstellen dat je daar woont en iets positiefs weet te bedenken over de Israeli.
Het wrange is dat het Hamas is die eigen burgers martelt (overigens ook de Fatah regering in de West Bank) en Israel voortdurend bestookt met raketten, zelfmoordaanslagen en op die manier de afschuwelijke situatie in Gazastrook in stand houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 08-10-2023 23:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-09 22:58
Skybullet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Zodra jij met beelden komt of een bron van acties door Israël die ook maar een beetje in de buurt komen van de gruweldaden, de slachting , die Hamas gisteren is begaan dan hoor ik het wel.

Nergens hoor jij mij zeggen wie het beste jongetje van de klas is. Maar gisteren en vandaag is bij de beesten af. En het antwoord daarop volgt nu.
Wat een rare vraag. Israel legt letterlijk hele straten in de as, in een van de meest dichstbevolkte gebieden op aarde. En vandaag was niet de eerste keer. Het leed dat zij aanrichten is van een heel ander niveau en eerlijk gezegd niet vergelijkbaar.

Ik praat wat Hamas doet absoluut niet goed. Het is ziek. Maar ik begrijp de woede. Van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 23:20
*knip*

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
Skybullet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:38:
[...]

Ik lees nergens over vrouwen die op verschrikkelijke manier verkracht en mishandeld worden ?

Wat ik al eerder zeg ik praat nergens de daden van Israël goed en ik kies ook geen partij tussen Israël en Palestina maar Hamas heeft gisteren iets laten zien waarop het enige antwoord is totale vernietiging.
Ik neem aan dat je totale vernietiging bedoelt van Hamas?

Maar Hamas heeft Israël wel een min of meer een carte blanche gegeven. Israël kan nu heel veel shit uithalen voordat er significante internationale druk komt om rustiger aan te doen.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
[...]

waarop het enige antwoord is totale vernietiging.
:')

Tuurlijk joh. Dan had de staat Israël al 10 keer vernietigd moeten zijn als we van het aantal Palestijnse slachtoffers uitgaan (schuldig of onschuldig).

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 08-10-2023 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3M1
Het was IDF die in 1967 begon met gebruiken van menselijke schilden.
Since the beginning of the occupation in 1967, Israeli security forces have repeatedly used Palestinians in the West Bank and in the Gaza Strip as human shields, ordering them to perform military tasks that risked their lives. As part of this policy, soldiers have ordered Palestinian civilians to remove suspicious objects from roads, to tell people to come out of their homes so the military can arrest them, to stand in front of soldiers while the latter shoot from behind them, and more. The Palestinian civilians were chosen at random for these tasks, and could not refuse the demand placed on them by armed soldiers.
Bron: https://www.btselem.org/human_shields

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 00:13 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Caelorum schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Uiteraard, maar ik heb nooit echt het idee gehad dst het Israël heel veel uitmaakte wat anderen vonden van hun oplossingen. En waarnaartoe? Nou, je begint met systematisch land schoonvegen en houden. De leefruimte wordt dan minder en dan verdwijnen ze vanzelf wel totdat je de harde kern over hebt. En die breek je dan. Eigenlijk wat ze al deden, maar dan systematischer, versneld en met meer geweld.
Het zijn geen bijna 2 miljoen Hamas leden, het zijn in belangrijke mate gewoon burgers.

Versneld, met meer geweld, is dan ook weinig constructief. Als antwoord op moord van ergens tussen 250 - 500 festival gangers uiteindelijk willens en wetens geweld inzetten, gericht, tegen burgers, gaat Israël geen goed doen. Niet lokaal, niet binnen de verdere internationale gemeenschap.

En wil Israël serieus verandering, dan zullen zij zich toch echt wat moeten aantrekken van hetgeen Saoedi-Arabië vindt. Wat wij er ook van vinden. In het deel van de wereld waar Israël gevestigd is, is het gewoon een zeer belangrijke speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:47:
[...]

Het zijn geen bijna 2 miljoen Hamas leden, het zijn in belangrijke mate gewoon burgers.

Versneld, met meer geweld, is dan ook weinig constructief. Als antwoord op moord van ergens tussen 250 - 500 festival gangers uiteindelijk willens en wetens geweld inzetten, gericht, tegen burgers, gaat Israël geen goed doen. Niet lokaal, niet binnen de verdere internationale gemeenschap.

En wil Israël serieus verandering, dan zullen zij zich toch echt wat moeten aantrekken van hetgeen Saoedi-Arabië vindt. Wat wij er ook van vinden. In het deel van de wereld waar Israël gevestigd is, is het gewoon een zeer belangrijke speler.
Is het dat je niet weet dat de aanval veel breder was dan alleen dat festival of ben je bewust aan het downplayen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

DutchOwnage schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:28:
[...]

Hamas wordt nu uitgelicht. Hoe zijn die 240 Palestijnse doden (alleen al in 2023) aan hun einde gekomen denk je? Door een humaan spuitje?
Er zijn gisteren alleen al RUIM 240 totaal onschuldige doden gevallen op alleen een festival. Hoe kán je er ook maar aan denken om dat goed te praten. Ik kan er echt met mijn kop niet bij... te zot voor woorden 7(8)7

Ik las hier iets over 'gouden oplossing '. Ik geloof dat op dit moment voor Israël het station 'gouden oplossing ' gepasseerd is. En ik heb daar alle begrip voor. Die gouden oplossing gaat er nooit meer komen

Edit:
Ik lees dat ze binnen 48 tot 72 uur verwachten dat er een grond offensief begint:

*knip*

[ Voor 42% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 10:08 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
Skybullet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Dat is een valse vergelijking die je probeert te zoeken. Begrijp me goed dat ik in geen enkele zin hetgeen goed probeer te praten maar Israël is geen haar beter. Daarbij voel ik ook de emotie en de onmacht die momenteel gaande is, het is niet normaal wat er is gebeurd.
Maar er is ook een realiteit aan de andere kant van de muur, eentje waar het bestaansrecht van Palestijnen stelselmatig en systematisch op allerlei wijze wordt beknot vanuit Israël. Onthouden van elektriciteit en water, levensmiddelen, medicijnen zijn maar een topje van de ijsberg. Er vallen wellicht niet direct een veelvoud aan doden maar hele generaties groeien lichamelijk en mentaal verminkt op in een treurig en wanhopige wereld zonder enige uitweg.

Nogmaals ik praat het niet goed, maar zoom uit om te begrijpen waar die blinde haat vandaan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

-tom-562 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:52:
[...]

Er zijn gisteren alleen al RUIM 240 totaal onschuldige doden gevallen op alleen een festival. Hoe kán je er ook maar aan denken om dat goed te praten. Ik kan er echt met mijn kop niet bij... te zot voor woorden 7(8)7
Dat valt niet goed te praten, doet ook niemand. Net zoals doelgerichte of willens en wetens in koop nemen van burgerslachtoffers aan beide kanten gewoon niet goed te praten valt.

Het bevordert de discussie overigens niet om iedereen die iets anders roept dan “alle Palestijnen moeten ….” meteen als Hamas sympathisant weg te zetten. Hebben mensen het echt nodig dat iedereen z’n post begint met een statement dat ze de terreur van gisteren niet ok vinden?
*knip*
*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 10:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

DutchOwnage schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:28:
[...]

Alleen wordt er in veel gevallen wel ff vergeten bij te vertellen waarom een groot deel van die Palestijnen om zijn gekomen? Hier worden namelijk ook bijv. de stekers en shooters in mee gerekend.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
-tom-562 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:52:
[...]

Edit:
Ik lees dat ze binnen 48 tot 72 uur verwachten dat er een grond offensief begint:
[Twitter]
*knip*
Ijdele hoop. Het aantal bodybags met Israëlische dienstplichtige soldaten dat terugkeert zal gigantisch zijn. Ik heb nu al medelijden met de ouders etc van hen die zullen omkomen.

Netanyahu en zijn ultra rechtse kliek mogen dan wel oppassen dat zulke taferelen zich niet tegen hen zal keren..

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 10:08 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:03:
[...]

Dat valt niet goed te praten, doet ook niemand. Net zoals doelgerichte of willens en wetens in koop nemen van burgerslachtoffers aan beide kanten gewoon niet goed te praten valt.
Burgerslachtoffers moet je niet goedpraten, maar je moet wel de schuld bij de juiste partij neerleggen.

Hamas vermoordt en ontvoert onschuldige burgers, waarbij ze die laatste als schild gebruiken!

Hamas vestigt zich bewust tussen de burgers.

Als je de schuld van Palestijnse burger slachtoffers bij Israel legt dan heb je niet helemaal begrepen wat daar gaande is. (Ik ga maar even van de meest positieve uitleg uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:20:
[...]

Ijdele hoop. Het aantal bodybags met Israëlische dienstplichtige soldaten dat terugkeert zal gigantisch zijn. Ik heb nu al medelijden met de ouders etc van hen die zullen omkomen.
Weet je toch niet hoe ze dat gaan doen. Wat als ze gecontroleerd Gaza binnengaan en burgers aanmanen te vertrekken. Blijven er uiteindelijk "strijders" over. Mssh iets voor de VN, tentenkampje dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:25:
[...]

Weet je toch niet hoe ze dat gaan doen. Wat als ze gecontroleerd Gaza binnengaan en burgers aanmanen te vertrekken. Blijven er uiteindelijk "strijders" over. Mssh iets voor de VN, tentenkampje dan maar?
En waar moeten die burgers heen dan? Dan zal of Israël of Egypte de grens open moeten gooien. Gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen al steun uit de VS onderweg, supervliegdekschip Gerald R Ford...da's geen kattepis : Deze gaat wrch in de oostelijke Middellandse zee parkeren. Kan Hezbollah uit de tent lokken...

https://edition.cnn.com/m...e6b6fbce28e475e3136b86db5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:31:
[...]

En waar moeten die burgers heen dan? Dan zal of Israël of Egypte de grens open moeten gooien. Gaat niet gebeuren.
Kan toch in Gaza zelf, laat weten aan burgers dat ze op een bepaald gebied van Gaza veilig zijn en dat kan dan evt onder VN mandaat. Zo groot is Gaza niet en laat je de burgers (zonder bewapening auto's of weet ik wat) maar een halve dag wandelen naar die plek en laat je die plek met rust en geef je human onderdak. Wat er verder in Gaza achterblijft wil dan wrch strijden, nou dan strijden maar!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2023 00:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:35:
[...]

Kan toch in Gaza zelf, laat weten aan burgers dat ze op een bepaald gebied van Gaza veilig zijn en dat kan dan evt onder VN mandaat.
Niet vergeten om Hamas in de cc te zetten zodat zij daar niet ook per ongeluk heen gaan ;)

Volgens mij maakt het IDF zich er op het moment niet zo veel zorgen om.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:35:
[...]

Kan toch in Gaza zelf, laat weten aan burgers dat ze op een bepaald gebied van Gaza veilig zijn en dat kan dan evt onder VN mandaat.
Denk jij dat Netanyahu op de VN gaat wachten :z

Maar goed, stel dat er een grondoffensief komt. Dan is het te hopen dat Israël haar noordelijke gebieden goed beveiligd heeft, want Hezbollah (in feite gewoon Iran) in Libanon gaat zich dan ook mengen in de strijd. Alleen zij hebben al 50.000 raketten klaar staan. Daar is Hamas een padvinderijclubje bij vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:32:
Ondertussen al steun uit de VS onderweg, supervliegdekschip Gerald R Ford...da's geen kattepis : Deze gaat wrch in de oostelijke Middellandse zee parkeren. Kan Hezbollah uit de tent lokken...

https://edition.cnn.com/m...e6b6fbce28e475e3136b86db5
De Gerald R Ford is een strike force, die bestaat uit A-10's, F-15's, F-16's en F-35's squadrons.

Niet alleen Hezbollah wordt genoemd, maar ook Iran. Niemand heeft concrete aanwijzingen dat Iran ook hier achter zit, maar ze zijn wel een hoofd leverancier van Hezbollah en Hamas.

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 09-10-2023 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:25:
[...]

En jij denkt dat de strijders de burgers zomaar laten gaan? In de ogen van Hamas is elke dode Palestijn een martelaar voor de goede zaak en mooi meegenomen om de volgende generatie strijders te motiveren. Ook als die dode Palestijn zelf geen zin had om martelaar te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Toonen1988 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:40:
[...]

De Gerald R Ford is een strike force, die bestaat uit A-10's, F-15's, A-16's en F-35's squadrons. Zoals de naam al aangeeft, "strike force". Bedoeld om snel mogelijk en efficiënt doelen uit te schakelen.
A-10's, F-15's en F-16's (de A-16 bestaat niet) kunnen geen van allen op een vliegdekschip landen. De strike force is simpelweg de naam die ze geven aan het flottille schepen waarvan het vliegdekschip het middelpunt is.

[ Voor 12% gewijzigd door downtime op 09-10-2023 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toonen1988 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:40:
[...]

De Gerald R Ford is een strike force, die bestaat uit A-10's, F-15's, A-16's en F-35's squadrons. Zoals de naam al aangeeft, "strike force". Bedoeld om snel mogelijk en efficiënt doelen uit te schakelen.

Niet alleen Hezbollah wordt genoemd, maar ook Iran.
Klopt ook Iran, nu is het maar de vraag. Wat gaat Hezbollah doen? Want 1 (verdwaalde)raket naar die VS strike force en het gaat flink rammelen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Deze hele situatie op dit moment is natuurlijk een uitkomst van al decennia lange conflicten over en weer.

Hamas schiet raketten of en Israël gooit hele woon wijken plat.

Het enige verschil met nu is dat Hamas daadwerkelijk Israël is binnen getrokken en hier onschuldige burger slachtoffers heeft gemaakt. En zoals we dat nu kennen met de mobiele telefoons en sociale media, zie isis, wordt dit breeduit gedeelt met de hele wereld.

En nu kunnen we allemaal gaan roepen ja maar zij vermoorden en ontvoeren onschuldige mensen, daarom moet Hamas uitgemoord worden. Dit is alleen erg lastig in zo een klein gebied met 2miljoen inwoners. Wie is Hamas en wie is Palestijns.

Ook lijkt er nu vooral een ow kijk zielige Israël erg gevoelig te liggen, want er gebeuren nu verontrustende en niet toelaatbare dingen, maar we moeten niet vergeten dat dit andersom ook gebeurt is. Niet in dezelfde stijl, maar misschien nog wel groter kwa aantallen.

Hier een klein stukje over de Operatie ‘Beschermende Rand’ in 2014
2014: Operatie ‘Beschermende Rand’
De directe aanleiding voor deze nieuwe gevechtsronde was de ontvoering en moord van drie Israelische tieners. Gilad Shaar (16), Naftali Frenkel (16) en Eyal Yifrach (19) staan op donderdag 12 juni te liften, nabij hun woonplaats in Gush Etzion. Er worden honderden Palestijnen gearresteerd en meer dan 1.300 huizen op de Westoever doorzocht. Later bleek dat zij op de dag van hun ontvoering al waren vermoord. Premier Netanjahoe hield Hamas verantwoordelijk voor deze ontvoering. De lichamen van de drie tieners werden op 30 juni gevonden en op 1 juli begraven. Als reactie werd de Palestijnse tiener Mohammed Aboe Khdeir ontvoerd en levend verbrand door drie Israeli’s. De daders waren twee minderjarigen en een meerderjarige, die respectievelijk 21 jaar en levenslang kregen.

Bij deze operatie van zeven weken vielen aan Palestijnse zijde meer dan 2104 doden, waarvan 1462 burgers (253 vrouwen en 495 kinderen). Er raakten meer dan 10.850 Palestijnen gewond, waaronder 3300 kinderen en meer dan 2000 vrouwen. Aan Israelische zijde sneuvelden 66 militairen, 6 Israelische burgers en een Thaise ingezetene. Er raakten 1600 personen gewond (450 soldaten en 80 burgers). Hamas vuurde 4591 raketten op Israel af en het Israelische leger bombardeerde in totaal 5.226 doelen in Gaza.

De felle internationale protesten richtten zich vooral op Israel en betichtten Israel ervan disproportioneel geweld te gebruiken. Vier spelende kinderen op het strand van Gaza kwamen om het leven door het afschieten van een Israelische granaat vanaf een marineschip. De beelden gingen de hele wereld over. Een bombardement op een VN-school op 24 juli werd scherp door secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties veroordeeld. Israel zei daarentegen dat Hamas VN- scholen gebruikt om munitie op te slaan of om in de nabijheid hun raketten op Israel af te schieten. Vast staat dat in een overbevolkt gebied als de Gazastrook het vrijwel onmogelijk is om te vechten zonder dat er burgerslachtoffers vallen.
Bron:
https://www.cidi.nl/dossi...de-conflicten-met-israel/

Misschien is dit niet de beste vergelijking, maar hierin zie je wel duidelijk dat de verhoudingen meestal meer doorslaan in dode Palestijnse burgers dan Israëlische burgers.

Dus ja wat Hamas de afgelopen 2 dagen heeft laten zien, heeft meer weg van het terreur van ISIS van 2014.
Alleen we mogen ook wel eens kijken naar hoe dit al decennia lang aan de gang is, en niet alleen naar deze aanval kijken en dan meteen een oordeel hebben over wie er nou schuld heeft of wie er uitgemoord moet worden.

En dan mijn persoonlijk kijk op wat Israel zal moeten doen of juist niet.
Alsjeblieft trek niet de Gazastrook in, probeer de ontvoerde mensen en lichamen terug te krijgen met een gevangenen ruil of met politieke besprekingen.
Maar als ze binnen trekken zal er alleen maar meer bloed vloeien voor zowel de Israëlische militairen als vele onschuldige Palestijnse burgers.

[ Voor 0% gewijzigd door TrekDr0p op 09-10-2023 00:51 . Reden: Bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:43:
[...]

En jij denkt dat de strijders de burgers zomaar laten gaan? In de ogen van Hamas is elke dode Palestijn een martelaar voor de goede zaak en mooi meegenomen om de volgende generatie strijders te motiveren. Ook als die dode Palestijn zelf geen zin had om martelaar te worden.
Geen idee of dat ook werkelijk zo is, want ik denk dat het merendeel helemaal geen zin heeft om te strijden en vrede wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:44:
[...]

A-10's, F-15's en F-16's (de A-16 bestaat niet) kunnen geen van allen op een vliegdekschip landen. De strike force is simpelweg de naam die ze geven aan het flottille schepen waarvan het vliegdekschip het middelpunt is.
De A-16 is een typ foutje, kan toch gebeuren? Of heb jij nooit typ fouten?

Daarnaast hoef het niet te betekenen dat de a-10's, f-15's en f-16's zich op het vliegdekschip Gerald R Ford bevinden, maar wel onder gezagvoerder vallen van Gerald R Ford.

De A-10's zijn namelijk al in het midden-oosten, namelijk in Syrië, sinds Maart.

En strike force betekend simpelweg, een groep dat gespecialiseerd is offensief klappen uit de delen wanneer nodig is.

Staat beschreven in Engelse woordenboeken.

https://www.oxfordlearner...tion/english/strike-force

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 09-10-2023 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Toonen1988 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:55:
[...]

Daarnaast hoef het niet te betekenen dat de a-10's, f-15's en f-16's zich op het vliegdekschip Gerald R Ford bevinden, maar wel onder gezagvoerder vallen van Gerald R Ford.
Er is gewoon een regionaal commando voor het Midden Oosten (CENTCOM) waar zowel het vliegdekschip als eventuele luchtmachteenheden onder vallen. USAF eenheden worden echt niet onder bevel van de marine geplaatst.

https://www.centcom.mil/M...to-eastern-mediterranean/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 01:00:
[...]

Er is gewoon een regionaal commando voor het Midden Oosten (CENTCOM) waar zowel het vliegdekschip als eventuele luchtmachteenheden onder vallen. USAF eenheden worden echt niet onder bevel van de marine geplaatst.

https://www.centcom.mil/M...to-eastern-mediterranean/
Het maakt mij niks uit onder welke gezagvoerders ze vallen en welke straaljagers zich op het vliegtuigschip bevinden.

America stuurt nu een vliegdekschip die een strike force group vormt met a-10's, f-15's, f-16's en f-35's squadrons. Of ze nu wel of niet op het vliegdekschip bevinden, is irrelevant.

Nogmaals, de strike force bestaat uit het vliegdekschip met diverse verschillende straaljagers squadrons. Ik heb ook nooit beweerd dat deze squadrons zich ook allemaal op het vliegdekschip bevinden. Maar ze vormen wel een "strike force" groep samen.

CNN heeft 30 minuten geleden gemeld dat nog eens 20 tot 25 extra straaljagers worden gestuurd, buiten het vliegdekschip.

Er staat verder niks bij waar deze 20 a 25 straaljagers worden gestationeerd. Alleen Iran zie ik terug komen in het nieuwsbericht, dus ze zullen in de dichtstbijzijnde luchtmacht basis bij Iran gestationeerd worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 09-10-2023 01:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:38

SomerenV

It's something!

TrekDr0p schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:46:

Dus ja wat Hamas de afgelopen 2 dagen heeft laten zien, heeft meer weg van het terreur van ISIS van 2014.
Alleen we mogen ook wel eens kijken naar hoe dit al decennia lang aan de gang is, en niet alleen naar deze aanval kijken en dan meteen een oordeel hebben over wie er nou schuld heeft of wie er uitgemoord moet worden.

En dan mijn persoonlijk kijk op wat Israel zal moeten doen of juist niet.
Alsjeblieft trek niet de Gazastrook in, probeer de ontvoerde mensen en lichamen terug te krijgen met een gevangenen ruil of met politieke besprekingen.
Maar als ze binnen trekken zal er alleen maar meer bloed vloeien voor zowel de Israëlische militairen als vele onschuldige Palestijnse burgers.
Ik ben redelijk een buitenstaander in dit hele conflict en sta er best neutraal in. De geschiedenis ken ik een beetje, alsook dat het conflict echt al heel lang speelt, met een hoop doden en gewonden als gevolg. De grote verliezer hier zijn denk ik de Palestijnen. Die gaan gebukt onder het bewind van Hamas en lopen door de acties van Hamas ook nog eens kans als collateral damage te eindigen. Hamas heeft maar één doel en dat is de totale vernietiging van Israël. Die haat zit dermate diepgeworteld volgens mij dat de diplomatieke route simpelweg onrealistisch is. Vervolgens verschuilt Hamas zich tussen de burgers, ook wanneer ze Israël bestoken met mortieren en raketten.

Israël slaat vervolgens terug, waarbij nogal eens burgerdoden vallen, en dat voedt dan weer de haat. Niks doen is ook een optie, maar omdat Hamas maar één doel heeft blijven die doodleuk doorgaan met aanvallen. Als Israël nu niet hard terugslaat dan weet Hamas dat ze dit geintje vaker kunnen flikken, want echte consequenties heeft het toch niet. Vervolgens denkt Hezbollah ook 'hey, wat zij kunnen kunnen wij ook'.

Gezien hoelang dit conflict al bezig is zonder fatsoenlijke progressie gaat dit denk ik alleen maar eindigen met enorm veel bloedvergiet. Probleem is alleen dat áls Israël de vloer aanveegt met Hamas/Palestina dat andere groeperingen waarschijnlijk uit gaan zijn op wraak en begint het gezeik weer van vooraf aan.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toch was er al paar maanden geleden sprake dat het leger al iets wist dat er binnenkort ging gebeuren. Dit had iemand verteld die nu vastzit op de Westbank met familie en zou woensdag aanstaande naar Nederland komen. De buren zijn naar gesleurd met doek over hun gezicht.
Vliegveld is compleet vol, ik geloof dat 1 terminal maar open is, alleen de low budgetlijnen buitenland vliegen nog wel erop zoals Pegasus, Turkish Airlines, Oezbekistan Airlines etc.
Zag gisteravond dat Pools en Amerikaans materiaal binnenkwam en overvloog op Flightradar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wellicht handig en vooral eerlijk om niet (alleen) Hamas (telkens) de agressor te noemen, maar ook en vooral Iran hierin mee in te benoemen voortaan?

Intel leert afgelopen uren/dagen dat Iran een zéér grote rol heeft gehad in deze barbaarse aanvallen. Iran dat maar 1 doel heeft met Israel en deze mag bekend zijn, lijkt me.

Ik zie nog het filmpje voor me, van het Iraanse parlement dat afgelopen zaterdag letterlijk de acties van Hamas vierde.
Iran heeft maar 1 doel in petto voor het land; totale vernietiging van het land (Israel) en zijn inwoners.

Hamas is een miertje, Iran de olifant (mastermind in deze barbaarse aanvallen)

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 09-10-2023 05:46 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Thomas schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:52:
[...]

Is het dat je niet weet dat de aanval veel breder was dan alleen dat festival of ben je bewust aan het downplayen?
Nee, maar dit was het grootste cluster aan burger slachtoffers.

Ben er verder voorlopig wel even klaar mee hier. Maar ik vind het ronduit verwerpelijk hoe luchtig een aantal Tweakers binnen dit topic een dusdanig pro-Israël sentiment er op nahoudt dat burgerslachtoffers onder niet Hamas leden van de Palestijnse bevolking nog net niet wordt gevierd.

Dat er mensen zijn die het kennelijk OK vinden om te suggereren dat Israël, met geweld, burgers moet deporteren. Hetgeen gezien het gigantische aantal inwonersaantal binnen de Gaza strook al lang niet meer in proportie zal staan tot het verlies aan de kant van Israël.

Maar ga vooral lekker door binnen het topic om geweld vanuit één kant te blijven verheerlijken. Feit dat 1 partij bij de beesten af is, rechtvaardigd kennelijk voor vele hier dat iedereen dit vervolgens dan ook maar direct is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:51
psychodude schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 05:50:
[...]

Ben er verder voorlopig wel even klaar mee hier. Maar ik vind het ronduit verwerpelijk hoe luchtig een aantal Tweakers binnen dit topic een dusdanig pro-Israël sentiment er op nahoudt dat burgerslachtoffers onder niet Hamas leden van de Palestijnse bevolking nog net niet wordt gevierd.

Dat er mensen zijn die het kennelijk OK vinden om te suggereren dat Israël, met geweld, burgers moet deporteren. Hetgeen gezien het gigantische aantal inwonersaantal binnen de Gaza strook al lang niet meer in proportie zal staan tot het verlies aan de kant van Israël.

Maar ga vooral lekker door binnen het topic om geweld vanuit één kant te blijven verheerlijken. Feit dat 1 partij bij de beesten af is, rechtvaardigd kennelijk voor vele hier dat iedereen dit vervolgens dan ook maar direct is.
Ik denk dat je het voor een deel toch verkeerd leest. Het is niet dat de meesten hier staan te juichen dat de Palestijnse burgerbevolking gaat lijden onder Israëlische vergeldingsacties, maar meer dat deze acties na de daden van Hamas onvermijdelijk zijn. Israël zal nooit meer het risico op een dergelijke aanval willen lopen, en de enige manier om herhaling te voorkomen is door iets aan Gaza te doen. Of dat een bezetting of gedwongen deportaties gaan worden zal nog blijken de komende weken. Ik kan me echter niet voorstellen dat we teruggaan naar het status quo.

Edit - maar goed, Hamas en Iran hebben wel hun doel bereikt. Israël verkeert in staat van oorlog en normale betrekkingen met andere landen in de regio zullen voorlopig niet mogelijk zijn, en ze hoefden er enkel Gaza en haar bewoners voor op te offeren. Iets zegt me dat de leiders die dit plan hebben bedacht er zelf niet wonen.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikT738 op 09-10-2023 06:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 21:54

bloody

0.000 KB!!

_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 05:28:
wellicht handig en vooral eerlijk om niet (alleen) Hamas (telkens) de agressor te noemen, maar ook en vooral Iran hierin mee in te benoemen voortaan?

Intel leert afgelopen uren/dagen dat Iran een zéér grote rol heeft gehad in deze barbaarse aanvallen. Iran dat maar 1 doel heeft met Israel en deze mag bekend zijn, lijkt me.
In dat licht is dit bericht ook veelzeggend; gewoon een harde goedkeuring uit Teheran.

nope

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
ErikT738 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 06:15:
[...]

Ik denk dat je het voor een deel toch verkeerd leest. Het is niet dat de meesten hier staan te juichen dat de Palestijnse burgerbevolking gaat lijden onder Israëlische vergeldingsacties, maar meer dat deze acties na de daden van Hamas onvermijdelijk zijn.
Kinderdoden en burgerdoden welk wordt gerationaliseerd. Grappende opmerkingen over het deporteren van circa 1.7 miljoen mensen richting 72 maagden. Dit schetst gisteravond. Nee, ik lees het niet verkeerd. Een deel is gelukkig terecht weggemod. Maar dit is wel het sentiment dat onder een deel van de actieve posters hier leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
bloody schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 06:16:
[...]

In dat licht is dit bericht ook veelzeggend; gewoon een harde goedkeuring uit Teheran.
[Embed]
Check jouw bron

Wikipedia: Spectator Index
In 2017, the website Africa Check reported that the Spectator Index tweeted false statistics about the frequency of rapes committed in South Africa.[2] Africa Check also reported that the Spectator Index had misreported the suicide rate in Nigeria.[3]

Statistics tweeted by the Spectator Index have also been used by Pakistani media to declare India 'the most unsafe place to live'.[4] Pakistan-based news site ARY News described the Spectator Index as 'a renowned ratings agency'.[5]
Account van een enkeling die in Australië woont …

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:27
psychodude schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 05:50:
[...]

Vooropgesteld ik vind de suggestie van deportatie en dergelijke ook verschrikkelijk.

Maar ik heb juist ook de perceptie dat er hier mensen zijn die de slachtpartijen door Hamas wel prima vinden en het verdiende loon van Israël.

Dat is ook meteen het probleem van dit draadje. Eigenlijk wordt er niks inhoudelijks meer besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:29
R3M1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:21:
[...]

Check jouw bron

[...]

Het is ook alleen een doorgeefluik voor een artikel van de Wall Street Journal wat hetzelfde zegt (betaalmuur, maar de strekking van de tweet kun je nog net lezen zonder te betalen).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat Iran betreft, het is zo jammer dat dat regime er nog zit. Een groot deel van de bevolking is toe aan een ander geluid, dat zagen we ook bij de vele protesten vorig jaar.

Lindsey Graham wil de Iraanse olie industrie aanvallen als Hezbollah betrokken raakt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 21:54

bloody

0.000 KB!!

R3M1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:21:
[...]

Check jouw bron

[...]

Prima, hier een meer gerespecteerde bron: https://www.wsj.com/world...-strike-planning-bbe07b25
Iran Helped Plot Attack on Israel Over Several Weeks
The Islamic Revolutionary Guard Corps gave the final go-ahead last Monday in Beirut
Edit: autje was me voor ;)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
HaterFrame schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:05:
[...]

Alleen wordt er in veel gevallen wel ff vergeten bij te vertellen waarom een groot deel van die Palestijnen om zijn gekomen? Hier worden namelijk ook bijv. de stekers en shooters in mee gerekend.
Het wordt hier uitgelegd, 240 slachtoffers, waaronder 46 kinderen, maar ook aanslagen op mogelijke Hamas leden

https://www.aljazeera.com...0Palestinian%20territory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toonen1988 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:55:
[...]

De A-16 is een typ foutje, kan toch gebeuren? Of heb jij nooit typ fouten?

De A-10's zijn namelijk al in het midden-oosten, namelijk in Syrië, sinds Maart.

En strike force betekend simpelweg, een groep dat gespecialiseerd is offensief klappen uit de delen wanneer nodig is.

Staat beschreven in Engelse woordenboeken.

https://www.oxfordlearner...tion/english/strike-force
Je kan heel overtuigend je onzin verdedigen, maar geen van die toestellen muv F35 behoren tot de carrier group.

F/A18 en F35's zijn de bulk van de air group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
psychodude schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Kinderdoden en burgerdoden welk wordt gerationaliseerd. Grappende opmerkingen over het deporteren van circa 1.7 miljoen mensen richting 72 maagden. Dit schetst gisteravond. Nee, ik lees het niet verkeerd. Een deel is gelukkig terecht weggemod. Maar dit is wel het sentiment dat onder een deel van de actieve posters hier leeft.
Ah, dat deel van de thread heb ik gisteren gemist. Voor mij is het een triest maar waarschijnlijk resultaat van de aanval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:32:
[...]

Je kan heel overtuigend je onzin verdedigen, maar geen van die toestellen muv F35 behoren tot de carrier group.

F/A18 en F35's zijn de bulk van de air group.
Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat al die squadrons gestationeerd zijn op het vliegdekschip. Er zijn ook vliegvelden die onderdeel uitmaken.

Ik heb gezegd dat America op dit moment een vliegdekschip sturen, met verschillende squadrons. Dit hoef niet te betekenen dat al die squadrons zich ook op het vliegdekschip begeven.

Nogmaals, ik gaf ook al aan dat bijv. de A-10 squadrons zich al sinds Maart in het midden-oosten zijn gestationeerd, en niet OP het vliegdekschip.

*knip* niet op de man reageren. Maak dan liever een TR aan en laat het zijn

[ Voor 36% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 10:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3M1
Kist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:22:
[...]

Vooropgesteld ik vind de suggestie van deportatie en dergelijke ook verschrikkelijk.

Maar ik heb juist ook de perceptie dat er hier mensen zijn die de slachtpartijen door Hamas wel prima vinden en het verdiende loon van Israël.

Dat is ook meteen het probleem van dit draadje. Eigenlijk wordt er niks inhoudelijks meer besproken.
Ik denk dat het meten met verschillende maten de kern van het probleem is en waarom emoties hoog oplopen.

Onder bescherming van het westen bezet Israël Palestijns grondgebied en wordt er ook niets gedaan terwijl Israël dat grondgebied blijft uitbreiden, hiermee wordt het leefgebied van de Palestijnen verder versnipperd — onteigeningen, vernieling van boomgaarden, etc — de politiek in Israël heeft maar één doel en dat is de ondeelbare staat Israël.

Israël daarbij vecht een asymmetrische oorlog tegen Palestijnen die niet beschikken over de resources die IDF krijgt uit de VS. Het maakt goed gebruik van het westerse schuldgevoel om een volk te onderdrukken en krijgt daarbij schouderklopjes van het westen — bij het gebruik van chemische wapens door IDF zeggen wij niets — de lijst van IDF war-crimes is lang maar niemand die zal vervolgen — de Palestijnen zijn vogelvrij met een radicale en trigger happy IDF. De partijen die de Palestijnen “helpen” daar gaat het om hun eigen agenda.

Dit is een conflict op het niveau David en Goliath, wij steunen Goliath in deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Toonen1988 De F-15 en A-10 zijn in gebruik bij de Air Force en horen nooit bij een Navy Task Group. Ook al zijn ze in het land is het onzin om te claimen dat ze mee komen in een Carrier Group deployment.

Het kan zijn dat de hele operatie onder commando komt te staan van een Admiraal, maar dan nog moet die via de command structure van de Air Force werken als de A-10s iets moeten doen.

De vliegtuigen die jij noemt vallen behoudens een niet bestaand vliegtuig en de F-35 domweg nooit onder een Navy Task Group.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:22:
[...]

Abbas wil een vreedzame oplossing, maar ultra rechts Israël wil geen oplossing. Nogal wiedes dat je dan niet populair bent als je volk als makke lammetjes maar moeten dansen naar de pijpen van de bezetter.
Hamas speelt in op die onvrede. Wat moet Abbas doen om populair te zijn onder zijn volk? ook oorlog voeren?
Ik weet het niet. Wel dat Abbas met twee monden lijkt te spreken en het nu weer oplaaiende geweld niet veroordeelt (integendeel). Of hij dus echt vrede wil, ik betwijfel het. Net zo iets als Nobelprijs voor vrede voor Arafat. Dat was (zeker achteraf) volkomen misplaatst.

Waar een regering faalt, corruptie welig tiert, veel armoede/werkloosheid is en je buren je grensovergangen passeren lastig maken, is samen met altijd aanwezige antisemitisme (bij moslims) een prima bron om een zondebok te vinden. Zover ik kan beoordelen, maken zowel Fatah als Hamas hier volop gebruik van. De Abbas als vredesduif (naast de huidige haviken in de Israëlische regering) is m.i. ver bezijden de waarheid.

[ Voor 0% gewijzigd door kdekker op 09-10-2023 08:52 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 13-09 20:30

Lordy79

Vastberaden

Iran ontkent betrokkenheid volgens de NOS. Hamas zegt wel dat Iran groen licht heeft gegeven volgens de Wall Street Journal.

Abbas is trouwens een nobody want hij is al lang geen president meer. Er moeten verkiezingen worden uitgeschreven.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:56:
@Toonen1988 De F-15 en A-10 zijn in gebruik bij de Air Force en horen nooit bij een Navy Task Group. Ook al zijn ze in het land is het onzin om te claimen dat ze mee komen in een Carrier Group deployment.

Het kan zijn dat de hele operatie onder commando komt te staan van een Admiraal, maar dan nog moet die via de command structure van de Air Force werken als de A-10s iets moeten doen.

De vliegtuigen die jij noemt vallen behoudens een niet bestaand vliegtuig en de F-35 domweg nooit onder een Navy Task Group.
Hoe bedoel je? Niet bestaand vliegtuig? Ik had al aangegeven in mij andere reacties dat het een typ fout is.

Daarnaast is het irrelevant waar de groepen onder verdeeld zijn. Ik geef alleen wat America op dit moment stuurt.

Hoevaak moet ik mezelf blijven herhalen? Dit begint nogal erg te irriteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 09-10-2023 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Toonen1988 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

Hoe bedoel je? Niet bestaand vliegtuig? Ik had al aangegeven in mij andere reacties dat het een typ fout is.

Daarnaast is het irrelevant waar de groepen onder verdeeld zijn. Ik geef alleen wat America op dit moment stuurt.

Hoevaak moet ik mezelf blijven herhalen? Dit begint nogal erg te irriteren.
Gewoon negeren.... iedereen maakt typ fouten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
OMX2000 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:06:
[...]
Vrede stichten zou een taak van de VN moeten zijn. Zoals dat het stichten van de staat dat was. Dus een oplossing is op papier simpel, maar de internationale gemeenschap wil er niet aan beginnen.
De VN heeft zichzelf door de jarenlange eenzijdige focus op anti-Israël resoluties helaas buitenspel gezet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Hier kunnen we deze discussie ook naast ons neerleggen: https://www.defense.gov/N...e-posture-changes-in-the/
[..] I have directed the movement of the USS Gerald R. Ford Carrier Strike Group to the Eastern Mediterranean. This includes the U.S. Navy aircraft carrier USS Gerald R. Ford (CVN-78), the Ticonderoga-class guided missile cruiser USS Normandy (CG 60), as well as the Arleigh-Burke-class guided missile destroyers USS Thomas Hudner (DDG 116), USS Ramage (DDG 61), USS Carney (DDG 64), and USS Roosevelt (DDG 80). We have also taken steps to augment U.S. Air Force F-35, F-15, F-16, and A-10 fighter aircraft squadrons in the region. The U.S. maintains ready forces globally to further reinforce this deterrence posture if required.

In addition, the United States government will be rapidly providing the Israel Defense Forces with additional equipment and resources, including munitions. The first security assistance will begin moving today and arriving in the coming days. [...]

[ Voor 69% gewijzigd door Caelorum op 09-10-2023 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
ErikT738 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 06:15:
Israël zal nooit meer het risico op een dergelijke aanval willen lopen, en de enige manier om herhaling te voorkomen is door iets aan Gaza te doen. Of dat een bezetting of gedwongen deportaties gaan worden zal nog blijken de komende weken.
Men lijkt een beetje voorbij te gaan aan het feit dat er nergens is om naar te deporteren?
Heel misschien de West Bank i guess maar als je daar opeens 2 miljoen man extra dropt dan heb je instant burgeroorlog.

Een bezetting is zeker geen optie, die optie is immers al eens geprobeerd.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Shamalamadindon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:17:
[...]

Men lijkt een beetje voorbij te gaan aan het feit dat er nergens is om naar te deporteren?
Heel misschien de West Bank i guess maar als je daar opeens 2 miljoen man extra dropt dan heb je instant burgeroorlog.

Een bezetting is zeker geen optie, die optie is immers al eens geprobeerd.
De status quo herstellen is echter ook geen optie lijkt me. Ik zou persoonlijk verwachten dat ze inderdaad de West Bank of hun zwakste buurland zouden proberen. Maar goed, we gaan het zien de komende weken. Ik ben al lang blij als dit niet uitdraait op een echte oorlog met bijvoorbeeld Iran. Ze ontkennen inmiddels betrokkenheid, dus wellicht zitten ze er toch niet op te wachten om met Israël op de vuist te gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
OMX2000 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:30:
[...]

Het is Hamas die deze terreurdaden pleegt, niet de Palestijnse bevolking.

Tot 2007 stond 2/3e van de Palestijnen positief tegenover Hamas, nu is dat nog maar 1/3. Waarom denk je dat er geen verkiezingen meer zijn?

Hamas terroriseert de Palestijnse bevolking op dezelfde wijze als dat ze met Israëliërs doen. Dus ik vraag me af of al die 'gezaaide haat' wel enkel van Israël komt. Kan me zelfs voorstellen dat een niet onaanzienlijk deel van de Palestijnse bevolking niet afwijzend tegenover een Israëlische invasie staat om eindelijk eens af te rekenen met dat moorddadige gespuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ErikT738 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:23:
[...]

Ze ontkennen inmiddels betrokkenheid, dus wellicht zitten ze er toch niet op te wachten om met Israël op de vuist te gaan.
Zou ook zonde zijn van alle moeite om helemaal een militie naar je hand te zetten. Dat doe je niet als je ergens mee geassocieerd wil worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
R3M1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:46:
[...]

Het was IDF die in 1967 begon met gebruiken van menselijke schilden.

[...]

Bron: https://www.btselem.org/human_shields
Is hier ook een wat minder gekleurde bron voor beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:40
alexbl69 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Tot 2007 stond 2/3e van de Palestijnen positief tegenover Hamas, nu is dat nog maar 1/3. Waarom denk je dat er geen verkiezingen meer zijn?

Hamas terroriseert de Palestijnse bevolking op dezelfde wijze als dat ze met Israëliërs doen. Dus ik vraag me af of al die 'gezaaide haat' wel enkel van Israël komt. Kan me zelfs voorstellen dat een niet onaanzienlijk deel van de Palestijnse bevolking niet afwijzend tegenover een Israëlische invasie staat om eindelijk eens af te rekenen met dat moorddadige gespuis.
Ik hoop dan maar dat Israël toch een manier zal vinden om Hamas van de "normale" bevolking te scheiden. Dat is bijna onmogelijk.. Nu bombardeert Israel alles plat, en zal de haat vanuit de "normale" bevolking weer toenemen richting Israel. Behoorlijk complexe situatie met alleen maar verliezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
ErikT738 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:23:
[...]

De status quo herstellen is echter ook geen optie lijkt me. Ik zou persoonlijk verwachten dat ze inderdaad de West Bank of hun zwakste buurland zouden proberen. Maar goed, we gaan het zien de komende weken. Ik ben al lang blij als dit niet uitdraait op een echte oorlog met bijvoorbeeld Iran. Ze ontkennen inmiddels betrokkenheid, dus wellicht zitten ze er toch niet op te wachten om met Israël op de vuist te gaan.
Even bot gezegd, de status quo was perfect voor Israel. Ik verwacht eigenlijk dus ook dat na een relatief kortstondige wraak operatie de status quo weer hersteld zal worden.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
da_PSI schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

Gewoon negeren.... iedereen maakt typ fouten
Ik heb ondertussen het bericht aangepast, anders blijven ze erover bezig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 12-09 23:58
technoaddict schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:30:
[...]

Ik hoop dan maar dat Israël toch een manier zal vinden om Hamas van de "normale" bevolking te scheiden. Dat is bijna onmogelijk.. Nu bombardeert Israel alles plat, en zal de haat vanuit de "normale" bevolking weer toenemen richting Israel. Behoorlijk complexe situatie met alleen maar verliezers.
Ik denk dat dit inderdaad de spijker op z'n kop is in de huidige situatie. Niets doen, volle bak erop en alles er tussenin kent alleen maar nadelige gevolgen. Dan kies je normaliter voor de minst slechte optie en dat zal gezien het huidige sentiment en de zittende Israëlische regering toch eerder meer/zwaardere agressie en represaille zijn dan minder. Mogelijk dat het meedoen van Gantz aan de noodregering iets van die koers kan veranderen, maar ik ben bang dat dit "gewoon" weer een flinke schop omhoog van die continue geweldsspiraal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

alexbl69 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:14:
[...]

De VN heeft zichzelf door de jarenlange eenzijdige focus op anti-Israël resoluties helaas buitenspel gezet.
Ieder ingrijpen in de regio gaat gezien worden als anti-Israël. Als je nu de nederzettingen leegruimt => anti-Israël, blauwhelmen in Jeruzalem langs de grenzen => anti-Israël. En wie is de VN ook alweer? Toch dezelfde lui die de staat Israël hebben mogelijk gemaakt, of heb ik ergens niet opgelet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 22:57
R3M1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:54:
[...]

Ik denk dat het meten met verschillende maten de kern van het probleem is en waarom emoties hoog oplopen.

Onder bescherming van het westen bezet Israël Palestijns grondgebied en wordt er ook niets gedaan terwijl Israël dat grondgebied blijft uitbreiden, hiermee wordt het leefgebied van de Palestijnen verder versnipperd — onteigeningen, vernieling van boomgaarden, etc — de politiek in Israël heeft maar één doel en dat is de ondeelbare staat Israël.

Israël daarbij vecht een asymmetrische oorlog tegen Palestijnen die niet beschikken over de resources die IDF krijgt uit de VS. Het maakt goed gebruik van het westerse schuldgevoel om een volk te onderdrukken en krijgt daarbij schouderklopjes van het westen — bij het gebruik van chemische wapens door IDF zeggen wij niets — de lijst van IDF war-crimes is lang maar niemand die zal vervolgen — de Palestijnen zijn vogelvrij met een radicale en trigger happy IDF. De partijen die de Palestijnen “helpen” daar gaat het om hun eigen agenda.

Dit is een conflict op het niveau David en Goliath, wij steunen Goliath in deze.
Ik kan vanaf afstand natuurlijk lastig beoordelen in hoeverre 't waar is, maar volgens mij valt Israël primair Hamas aan en zijn eventuele burgerdoden daarbij een gevalletje 'pech' vanuit Israël gezien, terwijl Hamas iedereen die in Israël is als gerechtvaardigd doelwit lijkt te zien.

Daarnaast denk ik dat we hier in 't Westen een naïef beeld van oorlogsvoering hebben/ onszelf moreel verheven voelen, want wat is de laatste oorlog geweest die 'we' als Westen hebben gewonnen en (zo goed als) geen burgerslachtoffers hebben gemaakt?
In de 2e wereldoorlog waren er ontzettend veel waarbij ze bewust doelwit waren. In de Vietnamoorlog minimaal honderdduizenden. Irak? Honderdduizenden.

Een nette oorlog bestaat niet, de enige manier om ze te voorkomen is het conflict oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

OMX2000 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:49:
[...]

En wie is de VN ook alweer? Toch dezelfde lui die de staat Israël hebben mogelijk gemaakt, of heb ik ergens niet opgelet.
Je kan toch een organisatie niet beoordelen op wat ze 80 jaar geleden hebben gedaan? We zeggen toch ook niet dat de Amerikaanse Republikeinse partij een gematigde partij is die het landsbelang voorop heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ik ben wel heel benieuwd waar dit op uit gaat draaien. Hamas zal vast wel van te voren bedacht hebben dat er een forse tegenreactie zou komen. Hebben ze nog meer smerige trucs in voorraad? Zal Iran met Hamas in het noorden ook vuil spel gaan spelen? Hopelijk resulteert dit niet in een veel grotere geweldsspiraal. Iran zal op de achtergrond ook een vette vinger in de pap hebben. En hoe die tegenover Israel staat, is duidelijk. Zij willen het liefst het hele land van de kaart hebben. Geen aanlokkelijke perspectieven op de (wijde) regio daar.

De landen eromheen zijn nu ook bepaald niet het toonbeeld van evenwicht. Egypte wellicht nog het minst, maar ook in Jordanie zijn extremistischere groepen, maar zeker Syrie en Libanon is helemaal een beerput van strijdende partijen. Vergeten we Turkije/Irak maar gemakshalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

PWM schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Je kan toch een organisatie niet beoordelen op wat ze 80 jaar geleden hebben gedaan? We zeggen toch ook niet dat de Amerikaanse Republikeinse partij een gematigde partij is die het landsbelang voorop heeft staan.
Dat is wat mij betreft anders. De VN acteert vanuit een aantal principes die volgens mij niet veranderd zijn. Dat ze de indertijd dit gedaan hebben is omdat de internationale gemeenschap toen dacht dat het een goed idee was. Fast forward naar vandaag, en je kunt concluderen dat het Palestijnse volk hier het meest te leiden van heeft gehad. Maar door de, voornamelijk Amerikaanse, koers die ingeslagen is hebben we onze handen ervan afgetrokken. Terwijl het probleem niet opgelost is.

Een actie zoals deze was gewoon een kwestie van tijd. En zelfs als Israël nu slaagt om de kopstukken, en een hele boel Hamas leden uit te roeien, is het probleem niet opgelost.

Ik heb ook echt geen oplossing, want ook de Arabische landen hebben er geen trek in om de boel op te lossen. Sterker nog, lijkt me dat er maar weinig landen zijn die bereid zijn om hun zonen en dochters erheen sturen om de boel in goede banen te leiden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

rik86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Ik kan vanaf afstand natuurlijk lastig beoordelen in hoeverre 't waar is, maar volgens mij valt Israël primair Hamas aan en zijn eventuele burgerdoden daarbij een gevalletje 'pech' vanuit Israël gezien, terwijl Hamas iedereen die in Israël is als gerechtvaardigd doelwit lijkt te zien.

Daarnaast denk ik dat we hier in 't Westen een naïef beeld van oorlogsvoering hebben/ onszelf moreel verheven voelen, want wat is de laatste oorlog geweest die 'we' als Westen hebben gewonnen en (zo goed als) geen burgerslachtoffers hebben gemaakt?
In de 2e wereldoorlog waren er ontzettend veel waarbij ze bewust doelwit waren. In de Vietnamoorlog minimaal honderdduizenden. Irak? Honderdduizenden.

Een nette oorlog bestaat niet, de enige manier om ze te voorkomen is het conflict oplossen.
Echt waar joh? Honderden targets die ze aan het bestoken zijn op dit moment. Dus jij denkt dat ze in die 24-48uur credible informatie hebben dat in die gebouwen zich op dat moment Hamas strijders bevinden? Kom op zeg. Ze zagen niet eens de aanval aankomen laat staan zoveel doelen zo snel in de gaten te hebben.

Een legitiem doel is imo niet: Elk gebouw waar maar ook ooit een Hamas strijder, al is het de Hamas post bezorger die langs is geweest/in geweest/heeft gekeken in die richting te bestoken en de collateral dmg be damned.

Israël is letterlijk niks meer dan een wraakzuchtige actie begonnen. De echte Hamas strijders vind je niet op 14Hoog, die zijn echt niet met een theetje Al jazeera aan het kijken en aan het wachten op een IDF bommetje. Die zitten met ze allen allang veilig weetikveelwaar wachten op het volgend moment dat ze kunnen toeslaan/de grond invasie begint.

Gerichte aanvallen..pin-point aanvallen als ze intel hebben en zo een Hamas strijder uit een pickup schieten of wat dan ook is hoe het hoort. Wat nu gebeurt is niks meer dan de Onschuldige burgers pijn laten voelen.

Verbaas me elke keer weer hoe elke actie die Israel uitvoert op 1 of ander manier "Logisch" is, "Humaan" etc etc. Ze zijn net zo verdorven als Hamas in mijn ogen. Wordt alleen heel mooi verpakt met wat propaganda eromheen.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
OMX2000 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:49:
[...]

Ieder ingrijpen in de regio gaat gezien worden als anti-Israël. Als je nu de nederzettingen leegruimt => anti-Israël, blauwhelmen in Jeruzalem langs de grenzen => anti-Israël. En wie is de VN ook alweer? Toch dezelfde lui die de staat Israël hebben mogelijk gemaakt, of heb ik ergens niet opgelet.
Dat was de VN van 75 jaar geleden. Tegenwoordig is met name de Algemene Vergadering omgeturnd tot een anti-Israël propaganda organisatie. Van alle kritische resoluties is het overgrote deel als sinds jaar en dag anti-Israël.

Bronnen voor de resoluties an sich zijn er voldoende, maar helaas gooit iedereen er weer - zoals bij alles op dit onderwerp - zijn eigen ideologische sausje overeen. De verontwaardiging over de verhouding vind je enkel op uitgesproken pro-Israël sites (1, 2, 3), terwijl de linkse bronnen hoofdzakelijk hun verbazing uitspreken over het feit dat Israël geen gevolg geeft aan deze resoluties (1,2).

Helaas is de media in deze al net zo verdeeld als de bevolking aldaar.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Jumpiefox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:01:
[...]

Echt waar joh? Honderden targets die ze aan het bestoken zijn op dit moment. Dus jij denkt dat ze in die 24-48uur credible informatie hebben dat in die gebouwen zich op dat moment Hamas strijders bevinden? Kom op zeg. Ze zagen niet eens de aanval aankomen laat staan zoveel doelen zo snel in de gaten te hebben.
Het lijkt me nogal naïef om te denken dat Israel geen lijstje heeft met doelen dat constant wordt geupdate. Dat de inlichtingendiensten / het leger heeft zitten slapen afgelopen zaterdag betekent natuurlijk ook weer niet dat er helemaal geen inlichtingendienst ís.
Een legitiem doel is imo niet: Elk gebouw waar maar ook ooit een Hamas strijder, al is het de Hamas post bezorger die langs is geweest/in geweest/heeft gekeken in die richting te bestoken
Ik denk ook niet dat dit de richtlijnen zijn voor de inlichtingendiensten. Als er een bron is waaruit blijkt dat dit wél het geval is, zie ik die graag. Als die er niet is, is wat hierboven geschreven wordt niet meer dan speculatie en stemmingmakerij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
rik86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Precies, de geallieerden hebben in WO2 1,5 miljoen ton bommen op Duitsland geworpen waarbij naar schatting een half miljoen burgers zijn omgekomen. Het grootste bombardement was op Dresden, een stad met nul militaire waarde. Ook Hiroshima en Nagasaki waren geen primaire militaire doelen.

Oorlog is hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41

DropjesLover

Dit dus ->

alexbl69 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Hamas is gewoon een standaard dictatoriale organisatie, die alle macht en geld naar zich toetrekt en het volk laat verrotten, en opstandige geluiden... verwijdert.
Tevens is Hamas ook de enige organisatie. Ze doen de post, de politie, de raketbouwers, runnen de ziekenhuizen, voedselbanken, etc. Hamas is alles tegelijkertijd.

Israel daarentegen knijpt zeer voelbaar alle welvaart af. Weinig materialen, brandstof, en blokkeert nagenoeg alle export. Palestijnen die in Israel werken moeten door controles (met lage capaciteit, dus lange rijen), elke dag weer. Palestijnen die in Israelisch gebied wonen, worden als 3e rangs burgers behandeld, qua rechten.

Wat je zaait zal je oogsten...

Bedenk ook dat het een zeer dichtbevolkt gebied is. Israel is qua landoppervlak de helft van Nederland, met bijna 10 miljoen inwoners.
De Palestijnen wonen in een heel veel kleiner gebied, en zijn ook met ~10 miljoen. Met bovengenoemde omstandigheden is dat toch niet meer dan een hoge druk ketel die op ontploffen staat?

*knip* zie topic warning: Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
Nu Israel zonder veel weerstand Gaza bombardeert zal alleen het volk echt lijden en Hamas z'n eigen mensen veilig stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 09-10-2023 10:08 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
alexbl69 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:07:
[...]

Precies, de geallieerden hebben in WO2 1,5 miljoen ton bommen op Duitsland geworpen waarbij naar schatting een half miljoen burgers zijn omgekomen. Het grootste bombardement was op Dresden, een stad met nul militaire waarde. Ook Hiroshima en Nagasaki waren geen primaire militaire doelen.

Oorlog is hel.
Dat niet alleen, soms worden er ook menselijke fouten gemaakt. Zoals de Apache dat een film ploeg had gedood. Ze liepen op Amerikanen af met dingen in hun handen en droegen objecten op hun schouders, maar de piloten zagen niet precies wat.

De piloot had besloten om te schieten, om de grond troepen te beschermen. Later werd bekend dat ze camera's droegen. Het waren namelijk journisten. Dit soort zaken gebeuren, en militairen en piloten kunnen hiervoor gestraft worden als ze fouten maken of situaties verkeerd inschatten.

Jammer genoeg gebeuren zo'n dingen in een oorlog en kan je niet voorkomen.

Er was ook al kritiek geuit richting Oekraïne, omdat ze een Russische Journaliste hadden neergeschoten. Ik heb de beelden gezien, ze droeg volledig kledij van het Russische leger. Dan kan je dit toch verwachten?

Ik zeg niet dat elk burger het zelf schuld is, maar in sommige situaties zijn sommige burgers het ook zelf schuld.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 09-10-2023 09:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ErikT738
kdekker schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:57:
Ik ben wel heel benieuwd waar dit op uit gaat draaien. Hamas zal vast wel van te voren bedacht hebben dat er een forse tegenreactie zou komen. Hebben ze nog meer smerige trucs in voorraad? Zal Iran met Hamas in het noorden ook vuil spel gaan spelen?
Hamas heeft al gewonnen. Israël was bezig zijn relaties met landen in de regio te normaliseren (en dan met name met Saudi-Arabië), maar door de onvermijdelijke reactie op deze aanvallen komen die gesprekken waarschijnlijk op losse schroeven te staan. De huidige lichting Hamas strijders wordt misschien uitgemoord, maar de daden van Israël zullen genoeg haat zaaien onder de bevolking om hen te vervangen. Gaza wordt misschien voor een groot deel met de grond gelijk gemaakt, maar de leiders van Hamas wonen daar zelf niet.

Je moet Hamas niet zien als een leger of een normale regering. Het zijn louter terroristen die de Palestijnen enkel als resource of menselijk schild zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
DropjesLover schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Hamas is gewoon een standaard dictatoriale organisatie, die alle macht en geld naar zich toetrekt en het volk laat verrotten, en opstandige geluiden... verwijdert.
Tevens is Hamas ook de enige organisatie. Ze doen de post, de politie, de raketbouwers, runnen de ziekenhuizen, voedselbanken, etc. Hamas is alles tegelijkertijd.

Israel daarentegen knijpt zeer voelbaar alle welvaart af. Weinig materialen, brandstof, en blokkeert nagenoeg alle export. Palestijnen die in Israel werken moeten door controles (met lage capaciteit, dus lange rijen), elke dag weer. Palestijnen die in Israelisch gebied wonen, worden als 3e rangs burgers behandeld, qua rechten.

Wat je zaait zal je oogsten...

Bedenk ook dat het een zeer dichtbevolkt gebied is. Israel is qua landoppervlak de helft van Nederland, met bijna 10 miljoen inwoners.
De Palestijnen wonen in een heel veel kleiner gebied, en zijn ook met ~10 miljoen. Met bovengenoemde omstandigheden is dat toch niet meer dan een hoge druk ketel die op ontploffen staat?

*knip*
Nu Israel zonder veel weerstand Gaza bombardeert zal alleen het volk echt lijden en Hamas z'n eigen mensen veilig stellen.
*knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 09-10-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Het lijkt me nogal naïef om te denken dat Israel geen lijstje heeft met doelen dat constant wordt geupdate. Dat de inlichtingendiensten / het leger heeft zitten slapen afgelopen zaterdag betekent natuurlijk ook weer niet dat er helemaal geen inlichtingendienst ís.

[...]

Ik denk ook niet dat dit de richtlijnen zijn voor de inlichtingendiensten. Als er een bron is waaruit blijkt dat dit wél het geval is, zie ik die graag. Als die er niet is, is wat hierboven geschreven wordt niet meer dan speculatie en stemmingmakerij.
Je kan mij toch niet vertellen dat ze letterlijk honderden doelen as we speak in de gaten houden en weten of er Hamas strijders in zitten of niet? Dat is pas stemmingmakerij of heel naïef. De maatstaaf kan niet anders dan heel "laag" zijn. Hamas weet dit ook, dit zaait weer voor generaties aan haat. Die weet dat de onschuldige burgers geraakt worden en zij niet. "The cause" mag nooit uitsterven natuurlijk, naast leven in een openlucht gevangenis ook nog eens je klein beetje welvaart wat je opbouwt zien verdwijnen is daar een perfect recept voor.

We hebben allemaal wel eens gezien wat voor een voorbereiding/Intel/perfecte executie nodig is om een persoon of interest om zeep te helpen. Vaak is dit zelfs met Realtime informatie en zelfs dan is het maar de vraag of er groen licht wordt gegeven. En dat is 1 doel.1 Persoon. We hebben het nu over honderden doelen. Huizen/winkels/bureaus etc. Alles is opeens Legitiem, het IDF hoeft alleen een kaartje te laten zien met een rode stip. Feit is ook dat na deze acties, wat al decennia gebeurt Hamas niet kleiner is geworden, nauwelijks wordt geraakt. Grootste winsten tegen Hamas zijn altijd Pinpoint operaties geweest.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Hamas is gewoon een standaard dictatoriale organisatie
Hamas is een terreurorganisatie, niets meer....niets minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Volgens mij is dit een oorlogsmisdaad. En dus net zo fout als het oproepen tot deportatie van de bevolking in Gaza. :/

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 09-10-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Hamas heeft al gewonnen. Israël was bezig zijn relaties met landen in de regio te normaliseren (en dan met name met Saudi-Arabië), maar door de onvermijdelijke reactie op deze aanvallen komen die gesprekken waarschijnlijk op losse schroeven te staan. De huidige lichting Hamas strijders wordt misschien uitgemoord, maar de daden van Israël zullen genoeg haat zaaien onder de bevolking om hen te vervangen. Gaza wordt misschien voor een groot deel met de grond gelijk gemaakt, maar de leiders van Hamas wonen daar zelf niet.

Je moet Hamas niet zien als een leger of een normale regering. Het zijn louter terroristen die de Palestijnen enkel als resource of menselijk schild zien.
Ik vrees dat je gelijk heb. De echte verantwoordelijken (Hamas dichtbij, Iran verder weg) zullen de dans wel ontspringen en de bevolking (beide kanten) de werkelijke slachtoffers zijn.

Ik weet niet wie er juichend door de straten loopt in de Gaza, maar als dat normale bevolking is (die Israelische bevolking mishandelt), dan is het niet louter Hamas die schuldig is.

Ik heb ooit gelezen dat de bevolking soms wel anders wil, maar dat Hamas zulke personen effectief zodanig onder druk zet, dat die bevolking dat ook wel verder uit hun hoofd laat (o.a. door bedrijgingen of interne eliminaties). Op die manier vent Hamas haar business model uit en is de kans op vrede minimaal, tenzij de bevolking van de Gaza het zo zat is, dat ze decennia haat aan de kant opzij zetten en hun eigen leiders laten vallen. Die kans zal erg klein zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

kdekker schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Ik vrees dat je gelijk heb. De echte verantwoordelijken (Hamas dichtbij, Iran verder weg) zullen de dans wel ontspringen en de bevolking (beide kanten) de werkelijke slachtoffers zijn.
De leiding van Hamas woont in Qatar en Dubai en zijn zonder uitzondering multi-miljonair tot miljardair.

Die hebben er echt 0 last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
PWM schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

De leiding van Hamas woont in Qatar en Dubai en zijn zonder uitzondering multi-miljonair tot miljardair.

Dat niet alleen, ze zullen ook nog eens vogelvrij worden verklaard door de lokale regering wanneer het westen en/of Israël een arrestie bevel uitvaardigen.

Ze laten vermoorden, zal waarschijnlijk ook de relatie zelfs verslechteren. Niet alleen met Israël maar ook met het Westen.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 09-10-2023 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
PWM schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

ahem....
Wikipedia: Mossad assassinations following the Munich massacre
De Mossad is een van de organisaties die geen ene fuck geeft, ik voorzie explosies & drive by shootings in Qatar & Dubai...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Ondertussen gaan er beelden rond van onthoofdingen door Hamas. Van soldaten en gastarbeiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
om het bij daadwerkelijke gebeurtenissen en ontwikkelingen te houden, waar hier in dit topic uitdrukkelijk om gevraagd wordt; ik kom nu beeldmateriaal tegen (wat ik uiteraard niet ga delen) van dode IDF soldaten op straat zonder hoofd en verder een Israelier die ze met een schep proberen te onthoofden.

Dát is wat er nu concreet gaande is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Totale vernietiging van wat precies? Hamas? Dat is een terroristische organisatie. Terroristische organisaties willen we (het vrije Westen) zien verdwijnen.

Gaza? Dat is oproepen tot genocide.

Ik hoop dat je het eerste bedoeld. Gezien je beroep wil ik er zelfs best van uit gaan. Maar je mag wel even duidelijker zijn...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We begrijpen dat een situatie als dit de nodige emoties oproept. Maar willen we willen de discussie hier graag inhoudelijk en constructief houden.

Reageer a.u.b. beheerst en terughoudend.

Dit topic is niet bedoelt als emotionele uitlaatklep, neem a.u.b. even pauze of ga iets anders doen als je geraakt wordt door dit conflict.

Daarnaast:
• Geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen.
• Specifiek: Geen vergelijkingen met het apartheidsregime in het verleden van Zuid-Afrika.
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Beschouw de discussie niet als een soort strijdveld dat gewonnen moet worden, de discussie hier in Nederland is van geen enkele invloed op het conflict zelf.
• Geen discussie over kernwapens zonder concrete (!) aanleiding en onderbouwing.
• Geen schokkende beelden posten.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.