Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
rik86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:50:
[...]
Ik kan vanaf afstand natuurlijk lastig beoordelen in hoeverre 't waar is, maar volgens mij valt Israël primair Hamas aan en zijn eventuele burgerdoden daarbij een gevalletje 'pech' vanuit Israël gezien, terwijl Hamas iedereen die in Israël is als gerechtvaardigd doelwit lijkt te zien.

Daarnaast denk ik dat we hier in 't Westen een naïef beeld van oorlogsvoering hebben/ onszelf moreel verheven voelen, want wat is de laatste oorlog geweest die 'we' als Westen hebben gewonnen en (zo goed als) geen burgerslachtoffers hebben gemaakt?
In de 2e wereldoorlog waren er ontzettend veel waarbij ze bewust doelwit waren. In de Vietnamoorlog minimaal honderdduizenden. Irak? Honderdduizenden.

Een nette oorlog bestaat niet, de enige manier om ze te voorkomen is het conflict oplossen.
Israel valt Palestijnse burgers om hun doelstelling te bereiken, Hamas is een dankbaar excuus om de gewone Palestijnen te onderdrukken en om instant justice toe te passen -- license to kill -- de meeste slachtoffers van IDF zijn normale burgers, vrouwen en kinderen; door nu te stellen dat is helaas 'collateral damage' is ironisch omdat IDF pretendeert het beste en meest geinformeerde leger te zijn;

Een nette oorlog is er niet, maar als je de ene bezetter een aai over de bol geeft en de andere bezetter sancties oplegt en internationaal tot paria maakt dan is er wel verschil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
alexbl69 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:27:
[...]

Is hier ook een wat minder gekleurde bron voor beschikbaar?
In het artikel wordt verwezen naar het High Court of Justice van Israel waar deze zaak aanhangig is gemaakt -- deze zaak is door 7 mensenrechtenorganisaties aangespannen ... welke bron zoek je nog meer?
As a result, in May 2002, the Adalah legal center petitioned Israel’s High Court of Justice (HCJ) against this policy on behalf of seven human rights organizations, including B’Tselem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:50
Ik heb begrip voor beide standpunten, Palestijnen die bezet gebied terug willen, Israel dat zich verdedigd tegen de aanvallen.

Is er een goede site waar op een neutrale manier de situatie van +/-1900 wordt uitgelegd, hoe de huidige land verdeling/bezetting situatie is ontstaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

Lordy79

Vastberaden

Wat ik trouwens opvallend vind is dat er relatief zeer weinig raketbeschietingen zijn. Ik hoop niet dat dat stilte voor de storm is, maar dat het IDF in staat is om wapendepots en raketinstallaties succesvol te bombarderen.

Gezien de explosies en foto's ná, vrees ik echter ook dat er veel onschuldige mensen in Gaza omkomen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 06:57
ramrodwillem schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:55:
Ik heb begrip voor beide standpunten, Palestijnen die bezet gebied terug willen, Israel dat zich verdedigd tegen de aanvallen.

Is er een goede site waar op een neutrale manier de situatie van +/-1900 wordt uitgelegd, hoe de huidige land verdeling/bezetting situatie is ontstaan?
Misschien terug gaan naar het punt waar het begonnen is?

Wanneer kreeg het de naam Palestina?
In 136 na Christus, na de Joodse revolte onder leiding van Simon bar Kochba, probeerde de Romeinse keizer Hadrianus elke geschiedenis en relatie omtrent het Joodse volk met het gebied Kanaän uit te wissen.

Joden werden, op zijn zachts gezegd, gedwongen te vertrekken uit hun land en op de locatie van Jeruzalem, die 60 jaar eerder met de grond gelijk gemaakt was, werd een stad gesticht onder de naam Aelia Capitolina (ter ere van de afgod Jupiter). Deze naam (Aelia) zou later de basis vormen voor het Arabische woord Iliya, een vroeg-Islamitische benaming voor Jeruzalem.

De naam Provincia Judaea (Provincie Judea) werd omgedoopt tot Syria Palaestina en werd ingelijfd bij de Provincia Syria. Keizer Hadrianus greep hierbij dus terug op de naam van één van de eerste vijanden van het Israëlische volk: Filistea / Phalastina. Een volk inmiddels lang tenonder gegaan. Vanaf dat moment is dit gebied onder vele namen door het leven gegaan (Kanaän, het Heilige Land, het Beloofde Land, Judea etc.) en zo ook onder de (wellicht meest) gangbare naam Palestina.

Continuering Joodse aanwezigheid
Na de verbanning van het Joodse volk uit het land van Kanaän is er, op mindere schaal, altijd Joodse aanwezigheid gebleven, getuige de vele overleveringen die ons zijn nagebleven daterende van de islamitische verovering van het gebied in met name het gebied rondom Jeruzalem, Akko en Jericho.

Ook in de latere middeleeuwen vindt men relatief grote Joodse aanwezigheid terug in Europese en Oosterse literatuur, variërend van aardrijkskundige en demografische tot religieuze werken. Deze bewering is te staven in de betreffende authentieke literatuur en dit beschouwen wij zodoende als een historisch feit, maar daarnaast kunnen ook de eerste stappen van de fotografie in midden en later 19e eeuw een aandeel leveren in deze bewijsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PWM schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

De leiding van Hamas woont in Qatar en Dubai en zijn zonder uitzondering multi-miljonair tot miljardair.

Die hebben er echt 0 last van.
Denk alleen dat die daar nu niet meer veilig zitten.

Israel was te druk met interne twisten en zolang Hamas het niet te gek maakte wilden ze denk ik de boel zelf niet verder opstoken door de leiders te elimineren of op te pakken.

Deze lui zijn nu denk ik vogelvrij en zullen echt heel goed over hun schouder moeten kijken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:50
alberthakvoort schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

In 136 na Christus, na de Joodse revolte onder leiding van Simon bar Kochba, probeerde de Romeinse keizer Hadrianus elke geschiedenis en relatie omtrent het Joodse volk met het gebied Kanaän uit te wissen.

Joden werden, op zijn zachts gezegd, gedwongen te vertrekken uit hun land en op de locatie van Jeruzalem, die 60 jaar eerder met de grond gelijk gemaakt was, werd een stad gesticht onder de naam Aelia Capitolina (ter ere van de afgod Jupiter). Deze naam (Aelia) zou later de basis vormen voor het Arabische woord Iliya, een vroeg-Islamitische benaming voor Jeruzalem.

De naam Provincia Judaea (Provincie Judea) werd omgedoopt tot Syria Palaestina en werd ingelijfd bij de Provincia Syria. Keizer Hadrianus greep hierbij dus terug op de naam van één van de eerste vijanden van het Israëlische volk: Filistea / Phalastina. Een volk inmiddels lang tenonder gegaan. Vanaf dat moment is dit gebied onder vele namen door het leven gegaan (Kanaän, het Heilige Land, het Beloofde Land, Judea etc.) en zo ook onder de (wellicht meest) gangbare naam Palestina.

Na de verbanning van het Joodse volk uit het land van Kanaän is er, op mindere schaal, altijd Joodse aanwezigheid gebleven, getuige de vele overleveringen die ons zijn nagebleven daterende van de islamitische verovering van het gebied in met name het gebied rondom Jeruzalem, Akko en Jericho.

Ook in de latere middeleeuwen vindt men relatief grote Joodse aanwezigheid terug in Europese en Oosterse literatuur, variërend van aardrijkskundige en demografische tot religieuze werken. Deze bewering is te staven in de betreffende authentieke literatuur en dit beschouwen wij zodoende als een historisch feit, maar daarnaast kunnen ook de eerste stappen van de fotografie in midden en later 19e eeuw een aandeel leveren in deze bewijsvoering.
Thx duidelijk en zeker interessant maar ik zoek toch meer info tav landverdeling in de 20e eeuw, waarom een gebied in 1948 toegekend, waarom DAT gebied, waarom daarna Israel meer gebied heeft toegeëigend ondanks dat de internationale gemeenschap dit heeft veroordeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
R3M1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:50:
Israel valt Palestijnse burgers om hun doelstelling te bereiken, Hamas is een dankbaar excuus om de gewone Palestijnen te onderdrukken en om instant justice toe te passen -- license to kill -- de meeste slachtoffers van IDF zijn normale burgers, vrouwen en kinderen; door nu te stellen dat is helaas 'collateral damage' is ironisch omdat IDF pretendeert het beste en meest geinformeerde leger te zijn;

Een nette oorlog is er niet, maar als je de ene bezetter een aai over de bol geeft en de andere bezetter sancties oplegt en internationaal tot paria maakt dan is er wel verschil ...
Men spreekt van een visueuze circel, maar feitelijk is er sprake van een visueuze neerwaartse spiraal. Met Netanyahu die bezig is met diens ultieme power grab kan niets anders and keihard optreden. Ik zie deze aanval (ondermeer) als een persoonlijk aanval op zijn status. De reactie zal de derde wet van Newton wederom overtreffen.

Hamas weet dat, en ik heb het donkerbruine vermoeden dat het onderdeel is van de strategie. Het geweld van Israël tegen de Palestijnen is hun belangrijkste recruitment tool. Ik ben het volstrekt met je eens dat de vergeldingen wederom onevenredig veel burgerslachtoffers zullen maken, en die hebben allemaal gezinsleden, familie, buren, kennissen, collega's. Natuurlijk zullen een aantal van hen ook dat onrecht over zich heen laten komen. Maar een aantal ook niet. En daar drijven de rekruteringsbureautjes van Hamas uitstekend op.

En nee. De totale vernietiging van Hamas lost dit probleem niet op. Nog even los van het feit dat het erg lastig is een militante organisatie te vernietigen, zonder de rest van de mensen niet ook te vernietigen. De methode-Westerling werkt, maar niet zonder het soort extreem geweld dat zelfs Niccollo Machiavelli te laten blozen. Maar zelfs als dat wel lukt, dan nog zal er een nieuwe organisatie opstaan, die nog agressiever en gewelddadiger is. Want met de vernietiging van Hamas is de opgekropte Palestijnse woede niet weggenomen.

Neerwaartse spiraal dus. Intussen geldt het zelfde voor Israël. Ik vrees dat het Netanyahu véél te goed uitkomt dat Hamas de wapens maar weer eens heeft opgepakt. In plaats van dat hij eens zal worden afgerekend op het feit dat hij, in zijn weigering zich in te zetten voor een definitieve en vreedzame oplossing, steeds maar weer geweld uitlokt - zal hij claimen dat zijn harde vuist de enige redding is voor Israël. De Sterke Man die hij toch al zó graag wil zijn. Op een moment dat Israël wankelt op zijn eigen grondvesten, door interne - niet externe - spanning.

Ik wálg van de hele situatie. De Hele Situatie. :r

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Hamas heeft toegegeven dat ze hulp vanuit Iran hebben gehad.
Tja, ze kunnen natuurlijk publiekelijk dank betuigen voor de hulp voor "deze succesvolle operatie", maar ik vermoed eerder dat het leiderschap van Hamas misschien wat angstig is geworden over hoe groot een "succes" dit was. Want er lijkt een enorme tegenreactie te komen en als ze er alleen voor staan, dan heeft het Hamas leiderschap een probleem. Zeker omdat Hezbollah tot dusver niet veel meer heeft gedaan dan mortieraanvallen. Aangezien het inderdaad gecoördineerd en ondersteund lijkt te zijn vanuit de Iraanse Revolutionaire Garde, zou het zomaar kunnen dat Hamas ook rekent op steun na deze "operatie". Steun die misschien wel uitblijft als ze niet publiekelijk Iran erbij betrekken.

Vanuit Iran ontkennen ze natuurlijk meteen elke betrokkenheid. Dat is ook logisch omdat als ze het toegeven, het voor andere landen wel heel moeilijk word om het te negeren. Maar het kan ook heel goed dat de Iraans regering ontkent omdat ze er niks mee te maken hebben en er niks van wisten. De Iraanse Revolutionaire Garde staat misschien formeel in de hiërarchie onder de Iraanse regering, maar in de praktijk lijkt het een organisatie te zijn die loyaal is aan de ayatollahs met veel benoemingen door de ayatollahs alsmede veel eigen politieke en economische macht in het Iraanse regime. Het zou goed kunnen dat de Iraanse regering gepresenteerd is met de feiten en probeert tegen te stribbelen omdat dit een enorme escalatie is. Resultaat zou wel zijn dat Hamas overgeleverd zou worden aan hun lot.

En we hebben het hier over de IDF. Dat is het meest "Pruisische" leger ter wereld. Toen Israël na WO2 een eigen leger ging formeren, zijn ze eigenlijk gaan rondkijken naar de verschillende systemen van die tijd. Amerikaans, Brits, Frans, Sovjet etc. Ze hebben zeer bewust gekozen voor de Duitse militaire school. Beetje ironisch, zeker omdat in de eerste jaren ze ook heel veel voormalig Duits materiaal gebruikte. Maar het werkte.

De Israëlische reactie is ook typerend. Ze gaan niet rustig een troepenmacht opbouwen bij de grens en voorzichtig Hamas posities reduceren. Ze mobiliseren snel met een forse macht bij de grens concentreren en gaan keihard en genadeloos toeslaan. Dat zie je nu al gebeuren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Is er nog nieuws te melden? Zeker..
Reservisten klagen over tekort aan uitrustingsstukken
Israëlische reservisten klagen volgens de krant Haaretz dat hun uitrusting onvoldoende is om aan grootschalige operaties mee te doen. Er is vooral behoefte aan keramische platen om in scherf- en kogelwerende vesten te stoppen. Burgers zijn daarom met fondsenwerving begonnen om onder meer vesten en helmen aan te schaffen.

Volgens de legerleiding is dat niet nodig. "Er is geen tekort aan uitrustingsstukken. Er is tijd nodig om ze te verplaatsen, maar er is geen tekort", zegt een woordvoerder.
VS stuurt marineschepen naar oostelijk deel Middellandse Zee
De Amerikaanse regering stuurt het vliegdekschip USS Gerald R. Ford en begeleidende marineschepen naar het oostelijk deel van de Middellandse Zee. Deze schepen moeten zich gereedhouden om Israël hulp te bieden.

Het besluit volgt twee dagen na het begin van de aanval van Hamas op Israël. Een onbekend aantal slachtoffers en vermisten heeft de Amerikaanse nationaliteit.
Deel demissionair kabinet bijeen vanwege situatie
Demissionair premier Rutte, de vicepremiers en enkele andere betrokken ministers zijn bijeen om de situatie in Israël en de Palestijnse gebieden te bespreken.

Voorafgaand aan de bijeenkomst van de Nationale Veiligheidsraad noemde minister Ollongren van Defensie het "onvoorstelbaar" wat de mensen in Israël hebben meegemaakt. Ze zei verder dat ze er niet van uitgaat dat Nederland betrokken raakt bij het conflict.

Minister Kaag van Financiën sprak over een "heel zwarte bladzijde" voor de Israëlische bevolking. "Oorlog is een ramp." Kaag zei verder dat ze ook denkt aan de onschuldige Palestijnse burgers.
Bron: NOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:03:
Wat ik trouwens opvallend vind is dat er relatief zeer weinig raketbeschietingen zijn. Ik hoop niet dat dat stilte voor de storm is, maar dat het IDF in staat is om wapendepots en raketinstallaties succesvol te bombarderen.

Gezien de explosies en foto's ná, vrees ik echter ook dat er veel onschuldige mensen in Gaza omkomen.
Die raketinstallaties zijn mobiel, en worden vooral in tunnels en dergelijken bewaard.Hamas schijnt een bizar groot netwerk van dat soort tunnels te hebben die ze gebruiken als opslag/verstop/snel transport systeem.
Op telegram heel wat foto's te vinden. Ook toen de beschietingen richting Israel plaats vonden. Die dingen stonden vooral gewoon op gesteld in een open velden worden dan nadien snel weer weg vervoerd.

Het is niet veel het is vooral onschuldige mensen en/of hun bezittingen. Laten we eerlijk zijn.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Veel van mijn Israëlische connecties zijn normaal gesproken redelijk nuchter onder de aanvallen vanuit Gaza , maar al mijn connecties zijn nu echt in paniek.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Jumpiefox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Die raketinstallaties zijn mobiel, en worden vooral in tunnels en dergelijken bewaard.
Eens. Maar om ze te gebruiken moet je toch echt even 'bovengronds' komen en als je ogen in de lucht hebt en kunt zien waarvandaan er geschoten wordt, kun je natuurlijk direct een raket terugsturen en hopen dat de installatie het niet overleeft (en wat mij betreft de bediener ervan ook niet).

Éen van de redenen dat er een grondoorlog aan lijkt te komen is om die tunnels te vinden en te vernietigen, alleen is dat enorm precair omdat er heel veel gijzelaars zijn die volgens Hamas juist in die tunnels worden verstopt.
Die dingen stonden vooral gewoon op gesteld in een open velden worden dan nadien snel weer weg vervoerd.
Er worden genoeg gebruikt vanuit woonwijken e.d. wat ook niet zo raar is. Iemand schreef in dit topic al eerder dat je natuurlijk niet vanuit een open veld raketten gaat schieten en aldus een sitting duck bent. Dat maakt oorlog in het algemeen ook zo smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DaniëlWW2 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:18:
Dus Hamas heeft toegegeven dat ze hulp vanuit Iran hebben gehad.
Tja, ze kunnen natuurlijk publiekelijk dank betuigen voor de hulp voor "deze succesvolle operatie", maar ik vermoed eerder dat het leiderschap van Hamas misschien wat angstig is geworden over hoe groot een "succes" dit was.
Volgens mij is de Hamas leiding voornamelijk zelf geschrokken van de eenvoud waarmee ze Israel konden betreden.

Die hadden verwacht dat er allerlei gevechten op en bij de grens zouden zijn, maar nooit dat ze zover Israel in zouden komen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het de bedoeling van de Hamas leiding is geweest dat hun milities op een festival een bloedbad zouden aanrichten en zouden verkrachten en ontvoeren. Of dat ze gezinnen, inclusief kinderen, point blank zouden executeren. Laat staan dat ze met scheppen mensen gingen onthoofden.

Vanzelfsprekend behouden ze hun zelfverzekerde taal naar buiten, maar het is gewoon enorm uit de hand gelopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

alberthakvoort schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Ter aanvulling een vrij neutrale kijk op hoe dit conflict is geboren + wat achtergrondinformatie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
PWM schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Volgens mij is de Hamas leiding voornamelijk zelf geschrokken van de eenvoud waarmee ze Israel konden betreden.

Die hadden verwacht dat er allerlei gevechten op en bij de grens zouden zijn, maar nooit dat ze zover Israel in zouden komen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het de bedoeling van de Hamas leiding is geweest dat hun milities op een festival een bloedbad zouden aanrichten en zouden verkrachten en ontvoeren. Of dat ze gezinnen, inclusief kinderen, point blank zouden executeren. Laat staan dat ze met scheppen mensen gingen onthoofden.

Vanzelfsprekend behouden ze hun zelfverzekerde taal naar buiten, maar het is gewoon enorm uit de hand gelopen.
Ik denk juist dat het festivalterrein (niet specifiek dit feest, dat lijkt me meer toeval omdat het plaatsvond op deze datum; een Joodse feestdag) heel specifiek is uitgekozen.

De plattegrond van het festival staat gewoon online op de Facebook pagina van de organisatie:

Afbeeldingslocatie: https://live-production.wcms.abc-cdn.net.au/cadab86aaa1cd8bb25dc95cec430798a?src

(Plaatje via abcnews.)

Het festivalterrein ligt vlakbij een Kibutz, Re'im. De slachtig heeft een eigen Wikipedia pagina: Wikipedia: Re'im music festival massacre.

Volgens diverse ooggetuigen (Voorbeelden [1] [2]) kwamen eerst paragliders, werd de stroom uitgeschakeld, daarna werden handgranaten gegooid, om vervolgens te schieten op de mensen die wegrenden zo in de armen van de terroristen. Die waren met 50 man in busjes aangekomen en schoten op alles en iedereen. Dat is absoluut gepland en gecoördineerd. Dat hebben ze van te voren zo afgesproken.

[1] https://www.billboard.com...ount-massacre-1235436829/ (interview met ooggetuige Raz Gaster die met succes is gevlucht toen de eerste raketten insloegen)

[2] Jerie in "Situatie Israël en Gaza" (interview met DJ Anoebis die op eerder op het festival had opgetreden en in nauw contact staat met mensen uit deze subcultuur)

[ Voor 12% gewijzigd door Jerie op 09-10-2023 10:56 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:02
souljah1h schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:19:
Is er nog nieuws te melden? Zeker..

Het besluit volgt twee dagen na het begin van de aanval van Hamas op Israël. Een onbekend aantal slachtoffers en vermisten heeft de Amerikaanse nationaliteit.

Bron: NOS.
Nou de NOS loopt weer eens achter. Het besluit om CSG-12 iets verder naar het oosten te verplaatsen is gisteren al genomen, één dag na de aanvallen en niet 2.

En met betrekking tot de reservisten is het logisch dat het tijd kost om middelen te transporteren. Honderdduizend(en) troepen voorzien duurt even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheBrut3 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Nou de NOS loopt weer eens achter.
[…]
En in de krant staat het nieuws van gisteren ;)

Ik snap nog steeds niet hoe dat zo lang kon duren, maar daar zal Netanyahu zich later nog wel eens voor moeten verantwoorden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Israël roept 300.000 reservisten op.
De Israëlische krijgsmacht (IDF) roept zeker 300.000 reservisten op voor de strijd tegen Hamas. Dat is de grootste mobilisatie van het land ooit, melden Israëlische media.

Eerder werd gesproken van 100.000 militairen, maar inmiddels is dat aantal dus opgeschroefd. Veel soldaten zitten vast in het buitenland en doen hun best om naar het grensgebied van de Gazastrook te komen.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

XWB schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:55:

[...]
Je roept geen 300k man op om een "signaaltje" af te geven. ik denk dat Israel dit keer er op en er over wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Massale protesten tegen juridische hervormingen Israël houden aan, reservisten dreigen opnieuw werk neer te leggen

Tienduizend reservisten van de Israëlische luchtmacht hebben laten weten dat zij dienst zullen weigeren wanneer het parlement instemt met de juridische hervormingen van de regering-Netanyahu. Vandaag vindt de tweede van drie benodigde stemronden plaats.
Benieuwd hoe die nu reageren, en hoe blij Netanyahu is dat zijn persoonlijke juridische problemen de afgelopen maanden boven het landsbelang stonden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Over dat festival, hier fwiw een ooggetuigenverslag.

[...]
Dat aantal werd gisteren of eergisteren al genoemd.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:53:

Ik snap nog steeds niet hoe dat zo lang kon duren, maar daar zal Netanyahu zich later nog wel eens voor moeten verantwoorden.
Zaterdag was een Joodse feestdag. Zoiets verslapt je verdediging, zeker in een tijd waarbij je kunt spreken van relatieve rust (achteraf gezien een verrassingseffect, stilte voor de storm). Het duurde iets van 3-5 uur voor IDF bij het festival aankwam. Ik denk dat Netanyahu zich momenteel geen zorgen maakt over verantwoording. Die gaat eerst hard terugslaan, daar heeft hij ook mandaat voor want ook gematigden zijn daar nu voorstander van. Eerst wat bombardementen en daarna een gruwelijke grondoorlog. Zo'n grondoorlog kan Hamas niet winnen. Ja, er gaan verliezen vallen bij IDF, en reservisten zullen uiteraard ook sterven. Hopelijk vallen er zo min mogelijk burgerdoden en worden de ontvoerde Israëliërs ook bevrijd. Dat is allebei tricky, moeilijk.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Je roept geen 300k man op om een "signaaltje" af te geven. ik denk dat Israel dit keer er op en er over wil.
Maar dan vraag ik mij nog steeds af wat je met zo veel troepen moet, de gazastrook is qua oppervlakte net aan twee keer Texel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RagingPenguin schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Maar dan vraag ik mij nog steeds af wat je met zo veel troepen moet, de gazastrook is qua oppervlakte net aan twee keer Texel...
Er is ook nog de Westbank en Libanon / Hezbollah waar je niet verrast wilt worden of wellicht ook zelfs preventieve acties wilt uitvoeren.

PC Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
had het niet mooier kunnen verwoorden; 'de grootste vijand van Hamas is vrede.'
''Ook de prijs die inwoners voor de Gazastrook gaan betalen voor deze terreur, geldt voor de terreurgroep (Hamas) als winst''.

https://twitter.com/MMKeu.../1711289704841163159?s=20

[ Voor 30% gewijzigd door _Bailey_ op 09-10-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Dan kan je met 300k man dus de boel goed bezetten en grondig "schoonvegen". Ik ga er gemakshalve vanuit dat het Israëlische leger beter materieel heeft en beter getraind is dan het Russische leger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:18:
maar ik vermoed eerder dat het leiderschap van Hamas misschien wat angstig is geworden over hoe groot een "succes" dit was.
Volgens mij valt die angst wel mee, want ze gaan vrolijk door met het afschieten van raketten. Zojuist weer een aantal richting diverse steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
VS stuurt marineschepen naar oostelijk deel Middellandse Zee
De Amerikaanse regering stuurt het vliegdekschip USS Gerald R. Ford en begeleidende marineschepen naar het oostelijk deel van de Middellandse Zee. Deze schepen moeten zich gereedhouden om Israël hulp te bieden.
Vraagje. Wat is de US er aan gelegen om Israel te helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
[...]

Uhh ze hebben grenzen met Egypte, Jordanië, Syrië en libanon. Er is oorlog geweest, vaak meerdere malen in de geschiedenis met al deze landen. Dan heb je in veel van die landen nog van die fijne radicale groepen. Dan heb je nog de mogelijkheid dat deze landen vrije toegang/doorgang kunnen verlenen aan bijvoorbeeld een Taliban. Dus je moet jezelf aan alle flanken kunnen verdedigen.

Buiten het feit dat de Gazastrook super dichtbevolkt (4000 per km2) is en gevuld met een bevolking van bijna 2 miljoen die mogelijk zich stuk voor stuk tegen je gaan keren in iets wat een gigantische stadsoorlog kan worden.

Daarnaast is de IDF een westers leger, zeer veel van die 300k is ondersteunend personeel en maar een klein deel zijn daadwerkelijke gevechtstroepen.

Eerlijk ? Ik vind 300k nog weinig als ik op een rijtje zou zetten wat er allemaal moet gebeuren.
Tristan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

Israël is een westers gezind stukje land in het midden oosten. Al jaren de plek vanuit waar het westen invloed kan uitoefenen op het midden oosten. De verschillende invasies aldaar en het complete hoofdstuk terrorisme bestrijding vinden vaak deels plaatst vanuit westerse basissen in Israël

[ Voor 17% gewijzigd door Skybullet op 09-10-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:15

Polycom

Poes van goud

[...]

Belangen, macht en invloed in het Midden-Oosten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gezellige boel daar zo.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
op korte termijn geeft het problemen ja. Maar binnenkort schiet Iran hierin te hulp, net zoals ze helpen duizenden rakketten te leveren aan Hamas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Skybullet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Uhh ze hebben grenzen met Egypte, Jordanië, Syrië en libanon. Er is oorlog geweest, vaak meerdere malen in de geschiedenis met al deze landen. Dan heb je in veel van die landen nog van die fijne radicale groepen. Dan heb je nog de mogelijkheid dat deze landen vrije toeging/doorgang kunnen verlenen aan bijvoorbeeld een Taliban. Dus je moet jezelf aan alle flanken kunnen verdedigen.

Buiten het feit dat de Gazastrook super dichtbevolkt (4000 per km2) is en gevuld met een bevolking van bijna 2 miljoen die mogelijk zich stuk voor stuk tegen je gaan keren in iets wat een gigantische stadsoorlog kan worden.

Daarnaast is de IDF een westers leger, zeer veel van die 300k is ondersteunend personeel en maar een klein deel zijn daadwerkelijke gevechtstroepen.

Eerlijk ? Ik vind 300k nog weinig als ik op een rijtje zou zetten wat er allemaal moet gebeuren.

[...]

Israël is een westers gezind stukje land in het midden oosten. Al jaren de plek vanuit waar het westen invloed kan uitoefenen op het midden oosten. De verschillende invasies aldaar en het complete hoofdstuk terrorisme bestrijding vinden vaak deels plaatst vanuit westerse basissen in Israël
Het totaal aan reservisten dat ze hebben is iets van 460k dus daar is 300k dan wel een significant percentage van. Natuurlijk hebben ze ook nog 165k reguliere troepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:12
_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

op korte termijn geeft het problemen ja. Maar binnenkort schiet Iran hierin te hulp, net zoals ze helpen duizenden rakketten te leveren aan Hamas
En hoe denk Iran dat te leveren dan?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

En hoe denk Iran dat te leveren dan?
als ze duizenden raketten weten te leveren, moet voedsel, fuel en wellicht electriciteit niet onmogelijk zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Polycom schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Belangen, macht en invloed in het Midden-Oosten.
En niet te vergeten verkiezingen in eigen land. Democraten hebben aardig wat joodse stemmers, veel christenen, zeker de meer fundamentele, zijn op hand van Israël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Dit is gewoon het grote invasie voorbereiding stappenplan. Een enorme luchtcampagne terwijl je troepen langs de grens verzameld. Uitschakelen van hoofdkwartieren, communicatievoorzieningen, wapenopslag locaties etc. Blokkeren van basis voorzieningen voor zover je daar invloed op hebt. En kort gezegt daarna is het gaan met die banaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:
[...]
als ze duizenden raketten weten te leveren, moet voedsel, fuel en wellicht electriciteit niet onmogelijk zijn lijkt me
Die duizenden raketten zijn natuurlijk gedurende maanden gesmokkeld. Nu grendelt Israël de Gazastrook van alle kanten af. Enige optie zou via Egypte zijn.

En vooral elektriciteit lever je niet zomaar lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit Twitter account post regelmatig leugens en anti-semitische / pro-Hezbollah berichten, laten we deze niet nog meer aandacht geven.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 09-10-2023 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Uhm, ik kan bron helaas even niet meer terugvinden maar onderdeel reactie van USA:
IDF Spokesperson (Hagari):

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 09-10-2023 11:47 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Skybullet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Uhh ze hebben grenzen met Egypte, Jordanië, Syrië en libanon. Er is oorlog geweest, vaak meerdere malen in de geschiedenis met al deze landen. Dan heb je in veel van die landen nog van die fijne radicale groepen. Dan heb je nog de mogelijkheid dat deze landen vrije toeging/doorgang kunnen verlenen aan bijvoorbeeld een Taliban. Dus je moet jezelf aan alle flanken kunnen verdedigen.

Israëlische media hebben het over 'de grootste mobilisatie van het land ooit'. Dan vraag ik mij af hoe groot #2 en #3 waren en wanneer deze dan plaatsvonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
user109731 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Dit Twitter account post regelmatig leugens en anti-semitische / pro-Hezbollah berichten, laten we deze niet nog meer aandacht geven.
Deze quote klopt gewoon hoor, staat al in meerdere nieuws kanalen. En is een logische volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
[...]

Diverse osint bronnen melden het en verder een nieuwsmedium als BBC. Wanneer mag een bron wel aandacht krijgen? Als de NOS het morgen een keer meldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Leuk man zo'n "open gevangenis" waarbij de directie wel even bepaald of je wel/geen eten krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Laten we maar wel even bewijs leveren dat dit inderdaad een jodenhater is:

Afbeeldingslocatie: https://nitter.net/pic/media%2FF77_ycAXsAAA2ZG.jpg

https://nitter.net/erikha...tus/1711086154911560144#m

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Andere bron dan:
De Israëlische defensieminister Yoav Gallant heeft een volledige blokkade van Gaza bevolen. Dat betekent dat er geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer naar de Gazastrook gaat, aldus Gallant.

,,We strijden tegen beestachtige mensen en we handelen als zodanig", motiveerde de defensieminister zijn besluit.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Skybullet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
Deze quote klopt gewoon hoor, staat al in meerdere nieuws kanalen. En is een logische volgende stap.
TheBrut3 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:41:
Diverse osint bronnen melden het en verder een nieuwsmedium als BBC. Wanneer mag een bron wel aandacht krijgen? Als de NOS het morgen een keer meldt?
Het ging me niet om het bericht zelf, maar om de bron. Ook Russische propaganda kanalen posten regelmatig berichten die kloppen, maar ook die worden niet gewaardeerd hier als bron.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

WSJ: American Hostages Were Taken in Hamas Assault, Israel Minister Says

De US zijn nogal hands-on als het gaat om hun eigen staatsburgers, ik zie het nog wel gebeuren dat de US hun eigen anti-terroristen eenheden gaat inzetten om hun burgers terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
De_Bastaard schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Leuk man zo'n "open gevangenis" waarbij de directie wel even bepaald of je wel/geen eten krijgt.
Beetje eigen schuld hè. En is afknijpen/omsingeling want een vrij normale leger tactiek is.

[ Voor 12% gewijzigd door tiswat op 09-10-2023 11:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 18:18
Is dat dan eigenlijk geen vorm van genocide? Wonen immers ook onschuldige mensen.
Gewoon een vraag voordat de hooivorken weer worden gepakt.. :/

Ik sta overigens neutraal in dit conflict, beide landen maken er een puinzooi van naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
FabianGTI schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:46:
[...]

Is dat dan eigenlijk geen vorm van genocide? Wonen immers ook onschuldige mensen.

Ik sta overigens neutraal in dit conflict, beide landen maken er een puinzooi van naar mijn mening.
Daarom hebben ze gewaarschuwd dat mensen daar weg moeten (onschuldige burgers). En het zal vast niet iedereen bereiken, maar neem aan dat het ook een beetje common sense is, als de bommen al vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
tiswat schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Daarom hebben ze gewaarschuwd dat mensen daar weg moeten (onschuldige burgers). En het zal vast niet iedereen bereiken, maar neem aan dat het ook een beetje common sense is, als de bommen al vallen.
Gewaarschuwd voor de bühne ja. Ze kunnen niet weg.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:22
Het is een treurige dag voor de mensheid.

Dit wordt een gevecht zonder winnaars en de pijnlijkheid is dat een oorlog niet te voorkomen is. Als Israël de Gazastrook militair aanvalt wordt het een bloedbad tussen enorme aantallen militairen van beide kanten en ook enorme aantallen burgers (en kinderen...).

Hoe goed Israël die operatie ook uitvoert, het is onmogelijk om geheel Hamas, of eenieder die Hamas steunt 'uit te schakelen'. En erger nog: zo'n operatie is zeer vruchtbare bodem voor nog meer Israël haat in de Gaza strook en nog meer toekomstige Hamas. Dit is letterlijk de creatie van tientallen suicide bombers voor de komende 1-2-5-10-20 jaar. En dan hebben we het nog niet eens over hoe dit het extremisme voeding geeft in Libanon, Syrië, Irak, Iran etc etc.

Tegelijkertijd kan Israël ook niet niets doen. Ze zullen moeten reageren. Want niet reageren komt slap over en lijkt ruimte te geven voor nog meer van dit soort terroristische aanvallen. En uiteraard wil Israël ook de militaire macht van Hamas uitschakelen zo ver mogelijk zodat dit in de nabije toekomst niet meer kan gebeuren.

Dan heb je nog het internationale speelveld: hoe gaan de omliggende landen reageren als Israël gaat invallen?

Dan heb je nog het ruimere internationale speelveld: wat gaat Amerika doen als Israël bijvoorbeeld vanuit Libanon wordt aangevallen en/of vanuit andere omliggende landen?

Dit is echter een clusterfuck waar ZERO winnaars uitkomen. Behalve partijen die baat hebben bij internationale chaos (lees Rusland, Hamas zelf).

En dan de discussie over 'zij doen dit, want de tegenpartij deed eerst dat, dus..'. Ik merk dat iedereen rechtvaardiging door de war haalt met oorzaak. NEE, er is NUL rechtvaardiging voor wat Hamas gedaan heeft richting de burgerbevolking. Geen enkele actie van Israël rechtvaardigt het doelbewust vermoorden en kidnappen van talloze burgers, waaronder soms zelfs baby's van enkele maanden.

MAAR, de oorzaak van deze actie ligt wel in de uitzichtloze situatie van de Gaza strook. Het is nu gewoon een kruidvat voor extremisme en haat jegens Israel. Ieder kind dat daar nu opgegroeid zal enorm vatbaar zijn om gerecruiteerd te worden voor terrorisme. Als de situatie in de Gaza strook blijft zoals hij nu is (of erger wordt) zal er nooit een einde komen aan dit conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 17:59
Druk maar net zo hard op mensen die niets te verliezen hebben, en het zal je ondergang worden. Deze geschiedenis gaat alleen maar over slachtoffers, waarvan de israelis het het slimste hebben aangepakt met hun relaties. En nu dachten de dat ze nog wel wat harder konden drukken op mensen die al niets meer hadden. Het volk steunt Hamas nu tot en met, die gaan door tot ze er bij neervallen.

*knip* geen generalisaties, ook niet over religieuze stromingen

Vreselijke situatie waarin opnieuw vele onschuldigen.weer worden gestraft...... stupide situatie galore again

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:32 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-09 12:16
Skybullet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Ik zou het onthouden van voedsel voor 2 miljoen mensen geen ‘logische vervolgstap’ noemen…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Requiem19 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:53:

MAAR, de oorzaak van deze actie ligt wel in de uitzichtloze situatie van de Gaza strook. Het is nu gewoon een kruidvat voor extremisme en haat jegens Israel. Ieder kind dat daar nu opgegroeid zal enorm vatbaar zijn om gerecruiteerd te worden voor terrorisme. Als de situatie in de Gaza strook blijft zoals hij nu is (of erger wordt) zal er nooit een einde komen aan dit conflict.
En nadat Israël de gazastrook eindelijk verlaten had, 18 jaar geleden, is er niks voor teruggekomen dan raketten, ondanks miljarden steun van de hele wereld.

M.i. is de enige serieuze optie om in Gaza een VN vredesmacht neer te zetten die serieus moet toezien op het stoppen van geweld richting Israël, waarbij Israël tegelijk de zeeblokkade opheft en niet elke raket beantwoordt met luchtaanvallen.
Nieuwe verkiezingen en opnieuw financiële steun om de boel in Gaza op te bouwen. Als dat zou lukken en je kunt een economie opbouwen daar en de mensen hebben perspectief, dan zou de geweldsspiraal misschien kunnen stoppen.

Ik verwacht echter niet dat de VN dit zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

FabianGTI schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:46:
[...]

Dit is niks anders dan een vorm van Terrorisme.
Hamas heeft genoeg fuel, voedsel en alles wat ze nodig hebben. Dit raakt gewoon de onschuldige burgers.

Klappen krijgen van Hamas, de normale burgers aanpakken..dat Israël dat doet ok, maar dat men het gewoon "ok vindt" en zelfs "goedkeurt" slaat echt alles 8)7 Dan is het opeens "eigen schuld" terwijl ze er maar weinig mee te maken hebben.

Stel je eens voor als Rusland zo een blokkade zou invoeren, We zouden met ze allen op onze achterste poten staan, het tribunaal erbij willen halen en ze bestempelen als een Terroristisch regime. En maar goed ook, alleen laten we dat dan ook door trekken misschien?

Echter, ik ben niet naïef, de wereld is nou eenmaal soms een klote plek. Israël heeft harde klappen ontvangen, is gebleken dat ze ook kunnen bloeden en tastbaar zijn. Ze moeten nu wel alle grenzen overgaan om zo misschien een sentiment te kweken van o shit, dat doen we nooit meer..Al weten we dat Hamas nooit zal opgeven en dit Success hun alleen maar meer gaat motiveren. Maja, dat Israël dat doet is 1..dat de rest het opeens "ok" vindt" en begrijp is gewoon heel jammer.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Jumpiefox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Dit is niks anders dan een vorm van Terrorisme.
Hamas heeft genoeg fuel, voedsel en alles wat ze nodig hebben. Dit raakt gewoon de onschuldige burgers.
Als Hamas voor hun eigen burgers op zouden komen, zouden ze wat afstaan. Maar daar staan ze niet voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
notabene in 't hart van New York....*knip* zie topicregels, geen andere gebeurtenissen erbij betrekken

-- pro Palestine (herstel: Pro Hamas) demo

https://twitter.com/Ostrov_A/status/1711168141189886337

[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 23:01
_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:01:
notabene in 't hart van New York....*knip*

8)7

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:34 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Johan Bogle schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:57:
[...]
Ik zou het onthouden van voedsel voor 2 miljoen mensen geen ‘logische vervolgstap’ noemen…
Ik bekijk het puur militair gezien. Het stoppen van elektriciteit, gas, brandstof, internet en overige communicatiemiddelen en levensmiddelen is een logische stap voor een invasie. Ik zeg er niet bij of het goed is of niet. Maar dit is een stap, net als de luchtbombardementen een stap zijn en de troepen verplaatsingen naar de grens. Dit alles is een opbouw naar een grondoorlog binnen nu en max een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
notabene in 't hart van New York.....*knip*

wtf

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

notabene in 't hart van New York.... 9.*knip*

Walgelijk, net zoals die gasten in Rotterdam gisteren. Maar wat had je verwacht? Dat mensen die extreem pro-Palestina zijn nu opeens pro-Israël zouden zijn geworden?

Ik hou m’n hart wel vast voor het effect op de samenleving hier als het conflict aldaar helemaal escaleert.

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

En nadat Israël de gazastrook eindelijk verlaten had, 18 jaar geleden, is er niks voor teruggekomen dan raketten, ondanks miljarden steun van de hele wereld.

M.i. is de enige serieuze optie om in Gaza een VN vredesmacht neer te zetten die serieus moet toezien op het stoppen van geweld richting Israël, waarbij Israël tegelijk de zeeblokkade opheft en niet elke raket beantwoordt met luchtaanvallen.
Nieuwe verkiezingen en opnieuw financiële steun om de boel in Gaza op te bouwen. Als dat zou lukken en je kunt een economie opbouwen daar en de mensen hebben perspectief, dan zou de geweldsspiraal misschien kunnen stoppen.

Hamas zou een VN vredesmacht ook maar afslachten, ik denk niet dat er veel te halen valt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Walgelijk, net zoals die gasten in Rotterdam gisteren. Maar wat had je verwacht? Dat mensen die extreem pro-Palestina zijn nu opeens pro-Israël zouden zijn geworden?
ik begrijp je, maar uitgerekend in t hart van New York (City) *knip* zie topicregels, geen andere gebeurtenissen erbij betrekken maakt zo'n demo daar wel erg bizar.

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:48
XWB schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:05:
[...]

Hamas zou een VN vredesmacht ook maar afslachten, ik denk niet dat er veel te halen valt.
Hoe dan verder nu vraag ik mij af, dit gaat nogal een dingetje worden. Wat een treurige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:53:
Het is een treurige dag voor de mensheid.
Dat was zaterdag toen terroristen met succes aanslagen pleegden. Gisteren was een massamoordenaar jarig. Dit conflict dat we hier bespreken stond voor zaterdag ook al op ontploffen. De vraag was wanneer:
The “appalling living conditions in Gaza” and “two-sided Palestinian leadership” have made a conflict like this ‘inevitable’, says, former Gaza correspondent, James Rogers.
Dit is letterlijk de creatie van tientallen suicide bombers voor de komende 1-2-5-10-20 jaar. En dan hebben we het nog niet eens over hoe dit het extremisme voeding geeft in Libanon, Syrië, Irak, Iran etc etc.
Suïcide bombers? Dat is al jaren geen probleem meer: Wikipedia: List of Palestinian suicide attacks

Je weet dat er een Heras hekwerk om de Gaza strook heen staat? Toegegeven, die is nu een beetje stuk, maar dat repareren en er komt geen Palestijn meer vanuit Gaza in Israël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
na het flinke tegen offensief dat gaat komen van Israel, mogen/zullen de inlichtingendiensten wereldwijd nog harder gaan werken om de Hamas aanhangers die wereldwijd wonen, in de gaten te houden.

Je kan wachten op (Hamas gerelateerde) acties in andere landen dan Israel ( a la Munchen 1972)

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 09-10-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:09:
na het flinke tegen offensief dat gaat komen van Israel, mogen/zullen de inlichtingendiensten wereldwijd nog harder gaan werken om de Hamas aanhangers die wereldwijd wonen, in de gaten houden.

Je kan wachten op (Hamas gerelateerde) acties in andere landen dan Israel.
Van wat ik lees worden objecten zoals bepaalde wijken of ambassades extra beveiligd. Als Hamas bijvoorbeeld een synagoog in Nederland aan zou vallen, dan is dat een oorlogshandeling op Nederlands grondgebied. Dat is een oorlogsverklaring. Dat ook nog eens bij meerdere landen doen is wel heel erg stupide. Ik zie het niet gebeuren, hoogstens door een lone wolf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:09:
na het flinke tegen offensief dat gaat komen van Israel, mogen/zullen de inlichtingendiensten wereldwijd nog harder gaan werken om de Hamas aanhangers die wereldwijd wonen, in de gaten te houden.

Je kan wachten op (Hamas gerelateerde) acties in andere landen dan Israel ( a la Munchen 1972)
Wat nu gebeurt en nog staat te gebeuren zal door beide "kampen" worden gebruikt ter rechtvaardiging van acties in de toekomst.

"Ja maar zij hebben toen dat gedaan en daarom mogen wij dit"

Feitelijk wat nu ook al wordt geroepen door sommige (groepen) mensen m.b.t. de acties van Hamas.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Van wat ik lees worden objecten zoals bepaalde wijken of ambassades extra beveiligd. Als Hamas bijvoorbeeld een synagoog in Nederland aan zou vallen, dan is dat een oorlogshandeling op Nederlands grondgebied. Dat is een oorlogsverklaring. Dat ook nog eens bij meerdere landen doen is wel heel erg stupide. Ik zie het niet gebeuren, hoogstens door een lone wolf.
Nee dat zou bestempeld worden als een terroristische aanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:16
wowly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:53:
Druk maar net zo hard op mensen die niets te verliezen hebben, en het zal je ondergang worden. Deze geschiedenis gaat alleen maar over slachtoffers, waarvan de israelis het het slimste hebben aangepakt met hun relaties. En nu dachten de dat ze nog wel wat harder konden drukken op mensen die al niets meer hadden. Het volk steunt Hamas nu tot en met, die gaan door tot ze er bij neervallen.

*knip*
Vreselijke situatie waarin opnieuw vele onschuldigen.weer worden gestraft...... stupide situatie galore again
De orthodoxe joden zijn toch vrij gesteld van dienstplicht ivm hun geloofsovertuiging?

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
[...]

Hamas is geen land, noch representeert het een land. Het is een terroristisch beschouwende groepering, alvorens de EU afaik. Dat noemen we gewoon een terroristische aanslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Probleem is groter dan de Gaza strook. Als Israel zich ook volledig uit de andere bezette gebieden had terug getrokken was er iets meer kans geweest op een twee staten systeem. Nu waren het raketten op Israel en steeds meer kolonies in de bezette gebieden.

Edit als ik Wikipedia lees heeft Israel de Gaza strook nooit verlaten, maar bezet het nog steeds 15% van het landoppervlak voor nederzettingen.

[ Voor 6% gewijzigd door HEY_DUDE op 09-10-2023 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:08

DropjesLover

Dit dus ->

Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Volgens mij is dit een oorlogsmisdaad. En dus net zo fout als het oproepen tot deportatie van de bevolking in Gaza. :/
Het zijn standaard terreur-tactieken.

Ik zeg niet dat ze het zo moeten doen, maar ze hebben nu eenmaal leverage door gijzelaars, en die zie ik nog niet gebruikt worden. Dat vind ik vreemd.
_Bailey_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Hamas is een terreurorganisatie, niets meer....niets minder.
De een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder, en vrijheid wordt enorm onderdrukt door Israel.
Tevens op zeer verklaarbare wijze ontstaan. Door falend bestuur de voorzieningen overgenomen en daarna zelf het (gekozen) bestuur geworden, en gebleven.

Israel heeft nooit de angel uit het conflict willen trekken door de relaties te normaliseren en de bouw van nederzettingen in Palestijns gebied te stoppen. Wat verwacht men dan, dat de Palestijnen daar mee akkoord gaan en het zichzelf oplost?
Vrietje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

De orthodoxe joden zijn toch vrij gesteld van dienstplicht ivm hun geloofsovertuiging?
Klopt, maar daar komt intern steeds meer weerstand tegen.
De orthodoxen hebben wel meer vrijstellingen, maar maken slechts 8% van de bevolking uit. En ze vermenigvuldigen zich het hardste van alle bevolkingsgroepen, waardoor die vrijstellingen ook onhoudbaar zijn

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 09-10-2023 12:30 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zoals verwacht:

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

*knip* zie topicregels: geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 12:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DropjesLover schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

De een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder, en vrijheid wordt enorm onderdrukt door Israel.
Tevens op zeer verklaarbare wijze ontstaan. Door falend bestuur de voorzieningen overgenomen en daarna zelf het (gekozen) bestuur geworden, en gebleven.
De Palestijnen zien Hamas niet als hun vrijheidstrijder, hun houding tegenover Hamas is ingewikkelder dan dat - al is het maar omdat Fatah ook nog bestaat en ook steun geniet onder de bevolking.
[...]

Israel heeft nooit de angel uit het conflict willen trekken door de relaties te normaliseren en de bouw van nederzettingen in Palestijns gebied te stoppen. Wat verwacht men dan, dat de Palestijnen daar mee akkoord gaan en het zichzelf oplost?
Israël is uberhaubt niet de aanleiding van het conflict geweest. Ook kan je niet verwachten dat het conflict stopt als Israël stopt met nederzettingen bouwen, het doel van Hamas is vernietiging van Joden. Het is een radicale groepering die terecht als terroristische organisatie is bestempeld.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Vrietje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Volgens https://www.israelinfo.nl/dienstplicht-israel-2/ heb je gelijk:
Een van de grootste controverses rondom de dienstplicht in Israël is de kwestie van de ultraorthodoxe joden. Deze gemeenschap is vrijgesteld van de dienstplicht vanwege religieuze redenen, maar dit heeft geleid tot spanningen met andere Israëli’s die vinden dat iedereen zijn steentje moet bijdragen aan de verdediging van het land. Er zijn verschillende pogingen geweest om de vrijstelling van ultraorthodoxe joden te beperken of af te schaffen, maar tot nu toe zonder succes.
Echter volgens Wikipedia: Krijgswezen van Israël
Mannen van wie godsdienst hun beroep is kunnen recht doen gelden op wettelijke vrijstelling. Van die regeling maken Joodse en Druzische studenten religie gebruik, en dan vooral de charedische, ofwel 'ultraorthodoxe' joden. Deze mannen moeten soms nog in dienst of in de reserve als hun studie afgelopen is. Wie een dergelijke vrijstelling verkregen heeft, mag namelijk gedurende meerdere jaren geen inkomen uit arbeid hebben. Om een betaalde baan te kunnen krijgen moet eerst een definitieve vrijstelling van het leger verleend zijn. Dit kan nadat een bepaalde leeftijd is bereikt, bij ongeschiktheid voor de dienst of door alsnog reservedienst te verrichten. Deze regeling is een van de voornaamste oorzaken van armoede onder charedische gezinnen.
Nog meer informatie over de samenstelling:
De staat Israël kent dienstplicht: vrouwen dienen twee tot drie jaar en mannen drie jaar. Officieren doen ten minste een jaar extra dienst. Na de actieve dienst gaan de meeste vrouwen enkele jaren in reservedienst terwijl mannen tot hun veertigste enkele weken per jaar voor actieve dienst worden opgeroepen.

Hoewel de dienstplicht voor alle Israëliërs geldt, bepaalt de minister van defensie wie uiteindelijk wordt opgeroepen. In praktijk worden tot nu (2004) toe Joden, Druzen, Cherkessen, Samaritanen en allen die via het 'recht van terugkeer' naar Israël kwamen opgeroepen. Moslims, christenen en anderen die vrijgesteld worden van verplichte dienst, kunnen zich vrijwillig melden. Hiervan wordt vooral door Bedoeïenen gebruikgemaakt.
Reserve, tja. Die worden nu opgeroepen.

Overigens heb je ook alternatieve vormen van dienst, zoals Unit 8200: Wikipedia: Unit 8200
Unit 8200 is the largest unit in the Israel Defense Forces, comprising several thousand soldiers.
Niet alleen staat deze zeer goed internationaal aangeschreven, het heeft ook tot gevolg dat Israël een uitstekende cybersecurity industrie heeft. Veel entrepreneurs vloeien op dit gebied vloeien voort uit hun tijd bij Unit 8200.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
nst6ldr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

De Palestijnen zien Hamas niet als hun vrijheidstrijder, hun houding tegenover Hamas is ingewikkelder dan dat - al is het maar omdat Fatah ook nog bestaat en ook steun geniet onder de bevolking.

[...]

Israël is uberhaubt niet de aanleiding van het conflict geweest. Ook kan je niet verwachten dat het conflict stopt als Israël stopt met nederzettingen bouwen, het doel van Hamas is vernietiging van Joden. Het is een radicale groepering die terecht als terroristische organisatie is bestempeld.
Eens, maar nu de nederzettingen er wel zijn is dit onderdeel van het conflict geworden. Zonder nederzettingen en een wat minder rechts radicale regering en minder oorlogsmisdaden zou er internationaal wat meer support zijn om het Hamas probleem op te lossen. En was er ook minder voedingsbodem voor Hamas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

en in Londen is het nu ook weer raak. Een Joods restaurant aangevallen.

https://twitter.com/JewishNewsUK/status/1711286021369774293

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dat is wat mensen vaak vergeten. Hamas is niet begonnen als terreurorganisatie maar als religieuze organisatie die voor onderwijs en gezondheidszorg zorgde toen Israel, de Arabische buurlanden en de andere Palestijnse organisaties het lieten afweten. Daar zijn ze populair mee geworden onder de Palestijnen. Ook Israel heeft pas laat ingezien waar ze echt mee te maken hadden. Te lang is gedacht dat het religieuze conservatisme van Hamas a-politiek was en een nuttig tegenwicht tegen de marxistische of pan-Arabische ideologiën van andere Palestijnse groepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

HEY_DUDE schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Eens, maar nu de nederzettingen er wel zijn is dit onderdeel van het conflict geworden. Zonder nederzettingen en een wat minder rechts radicale regering en minder oorlogsmisdaden zou er internationaal wat meer support zijn om het Hamas probleem op te lossen. En was er ook minder voedingsbodem voor Hamas.
Maar dat klopt niet: Israël is ontstaan op basis van een afspraak om als twee staten verder te gaan zonder de steun van de VN. Op het moment dat voorgenoemde zich had teruggetrokken hebben de Palestijnen direct Israël aangevallen (want joden) en dit is niet in hun voordeel uitgepakt. Ja, je kan dan terecht wat roepen over de proportionaliteit van Israëls aanpak, maar het initiatief om land te bezetten is niet uit de lucht komen vallen en voegt echt weinig toe aan de discussie: zelfs met de originele grenzen blijft Hamas een hekel hebben aan joden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Klopt maar die mensen op dat festival dat waren geen... tja, hoe zeg je dat. Het waren geen conservatieven of orthodoxen;

Jerie in "Situatie Israël en Gaza"

Jerie in "Situatie Israël en Gaza"

Je moet oppassen met generaliseren, natuurlijk. Maar dit zijn toch niet de meest extremistische figuren aan de kant van Israël. Het betreft hier niet een zootje kolonisten. Mij doet dat extra pijn, al voel ik me natuurlijk ook hierdoor betrokken.

Laatste nieuws hierover: 260 doden in totaal. Bergen is gestopt, te gevaarlijk, nieuwe raketaanvallen :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Dat is wat mensen vaak vergeten. Hamas is niet begonnen als terreurorganisatie maar als religieuze organisatie die voor onderwijs en gezondheidszorg zorgde toen Israel, de Arabische buurlanden en de andere Palestijnse organisaties het lieten afweten.
Ja ja..

De oprichter was Ahmed Yassin.
Yassin was actively involved in setting up a Palestinian branch of the Muslim Brotherhood.[15] In 1973, the Islamic charity Mujama al-Islamiya was established in Gaza by Sheikh Ahmed Yassin and the organization was recognized by Israel in 1979.[16] In 1984 he and others were jailed for secretly stockpiling weapons, but in 1985 he was released as part of the Jibril Agreement.[17] In 1987, during the First Intifada, Yassin co-founded Hamas with Abdel Aziz al-Rantissi, originally calling it the "paramilitary wing" of the Palestinian Muslim Brotherhood, and becoming its spiritual leader.
Hij was dus al wapens aan het sparen vóórdat hij Hamas oprichtte.

Bron:
Wikipedia: Ahmed Yassin

(en de wikipedia pagina heeft zelf ook vele bronnen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Klopt maar die mensen op dat festival dat waren geen... tja, hoe zeg je dat. Het waren geen conservatieven of orthodoxen;
Het waren veelal Joden. Niet meer en niet minder.
Sommige met meerdere nationaliteiten. En ze waren allemaal niet (of zeer beperkt) religieus want op Shabbat is het (kortgezegd) volgens de joodse wet verboden om elektriciteit te gebruiken (dus geen muziek).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 05:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

70 miljoen Evangelicals in de VS tov het aantal Joden in de wereld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRVeK5PPZKV3_qlnC0xGl76gnkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O95aAqSlgnRmrVhgUWRcfmF7.jpg?f=fotoalbum_large

In 2022, there were 168.42 million people registered to vote in the United States. This is a decrease from the previous election, when 168.31 million people were registered to vote.
https://www.statista.com/...ers-in-the-united-states/
70 miljoen Evangelicals in de VS wegen wel door tov 168 miljoen kiezers in de VS of 335 miljoen bevolking.

Het is zo ondenkbaar voor de Amerikaanse politiek om Israël niet te helpen als de Fransen wijsmaken dat ze niet meer kunnen staken.

Algemener zoekt het Westen de natiestaten waarmee je kan praten en klassieke politiek/macht kan toepassen ipv een hoop stammen/clans/facties die tegen elkaar vechten en niet geloven in ideeën zoals een land/staat waar iedereen als 1 volk samenwerkt, handel drijft en politieke discussies doet.

In het Midden-Oosten zijn er 3 naties waarmee we iets kunnen aanvangen: Turkije, Israël en Saudi Arabië* (die door het omarmen van extreme interpretatie van het geloof dat van de andere moslims afzondert en op deze manier een identiteit vormt ipv nationalisme toepassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Ja ja..

De oprichter was Ahmed Yassin.

[...]

Hij was dus al wapens aan het sparen vóórdat hij Hamas oprichtte.
Ik heb niet gezegd dat de organisatie met vreedzame intenties is opgericht. Alleen dat ze gezien werden als een organisatie die zich vooral op onderwijs en zorg richtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
nst6ldr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Maar dat klopt niet: Israël is ontstaan op basis van een afspraak om als twee staten verder te gaan zonder de steun van de VN. Op het moment dat voorgenoemde zich had teruggetrokken hebben de Palestijnen direct Israël aangevallen (want joden) en dit is niet in hun voordeel uitgepakt. Ja, je kan dan terecht wat roepen over de proportionaliteit van Israëls aanpak, maar het initiatief om land te bezetten is niet uit de lucht komen vallen en voegt echt weinig toe aan de discussie: zelfs met de originele grenzen blijft Hamas een hekel hebben aan joden.
Het VK lijkt er aldaar dmv diverse soortgelijke beloftes aan diverse volkeren een puinhoop van gemaakt te hebben tijdens WOI. Het ontstaan van Israël in 1948 kun je ook zien als een schuldbewuste actie van de VN, want Hitler & WOII.

De Palestijnen hebben sinds dat ontstaan een aantal keer oorlog gevoerd en verloren. Het voelt raar om te zeggen: we gaan terug naar de grenzen van 1948. Dan hadden ze maar geen oorlog moeten voeren. Zo'n actie moet je niet belonen.

Het is wat mij betreft een nobel en zuiver doel maar het is de vraag of het Israël lukt om de jodenhaat in te dammen dmv een invasie en een flinke klap (hopelijk genadeklap) toebrengen aan Hamas.

Want zo'n grootschalige actie is weer een voedingsbodem van haat voor de Palestijnen, en moslims wereldwijd. En die hoef ik er allemaal niet bij te hebben; Rusland en China is al een grote kluif.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb niet gezegd dat de organisatie met vreedzame intenties is opgericht
Het spijt me maar dat schreef je wel:
"Hamas is niet begonnen als terreurorganisatie"
Overigens heb je wel gelijk dat Hamas veel liefdadigheid heeft gedaan naar de bevolking en mede daardoor zeer populair was (en is?) bij de bevolking. Fatah was (is?) veel corrupter en stak (steekt?) veel meer geld in eigen zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zag net wat beelden uit Gaza. Een nog grotere hel op aarde dan het al was. Absoluut onvoorstelbaar hoe het daar moet zijn.

Met dank aan dat deel van hun eigen bevolking dat Hamas aanhangt en volledig lak heeft aan hun welzijn.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Het VK lijkt er aldaar dmv diverse soortgelijke beloftes aan diverse volkeren een puinhoop van gemaakt te hebben tijdens WOI. Het ontstaan van Israël in 1948 kun je ook zien als een schuldbewuste actie van de VN, want Hitler & WOII.

De Palestijnen hebben sinds dat ontstaan een aantal keer oorlog gevoerd en verloren. Het voelt raar om te zeggen: we gaan terug naar de grenzen van 1948. Dan hadden ze maar geen oorlog moeten voeren. Zo'n actie moet je niet belonen.

Het is wat mij betreft een nobel en zuiver doel maar het is de vraag of het Israël lukt om de jodenhaat in te dammen dmv een invasie en een flinke klap (hopelijk genadeklap) toebrengen aan Hamas.

Want zo'n grootschalige actie is weer een voedingsbodem van haat voor de Palestijnen, en moslims wereldwijd. En die hoef ik er allemaal niet bij te hebben; Rusland en China is al een grote kluif.
Ik betwijfel of dat ook daadwerkelijk het doel is, het is wat Israël de kijkers thuis verteld. Het lijkt mij eerder dat ze achter de gijzelaars aan gaan en als onderdeel daarvan (al dan niet zinloos) een forse bluf de wereld in slingeren. Ook is er natuurlijk het stukje imago management: het idee moet blijven bestaan dat terrorisme negatieve gevolgen heeft, anders is zowel binnenlands als in gaza en omringende landen het hek van de dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
nst6ldr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Ik betwijfel of dat ook daadwerkelijk het doel is, het is wat Israël de kijkers thuis verteld. Het lijkt mij eerder dat ze achter de gijzelaars aan gaan en als onderdeel daarvan (al dan niet zinloos) een forse bluf de wereld in slingeren. Ook is er natuurlijk het stukje imago management: het idee moet blijven bestaan dat terrorisme negatieve gevolgen heeft, anders is zowel binnenlands als in gaza en omringende landen het hek van de dam.
Tsja, dat is natuurlijk altijd de afweging: principiële standpunten vasthouden vs. pragmatische/rationele oplossingen zoeken. Wat betreft niet gek veel anders dan (bv.) een overheidsinstantie die hackers betaalt om info terug te krijgen: voor beide "oplossingen" is wat te zeggen, maar onderaan de streep is er geen beste oplossing, alleen een minst slechte, want je komt nooit beter uit de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:02:
Zag net wat beelden uit Gaza. Een nog grotere hel op aarde dan het al was. Absoluut onvoorstelbaar hoe het daar moet zijn.

Met dank aan dat deel van hun eigen bevolking dat Hamas aanhangt en volledig lak heeft aan hun welzijn.
Heel bijzonder idd:
https://x.com/sentdefender/status/1711327203747651909?s=20

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:02:

Het afgelopen uur aardig wat explosies inderdaad. Heeft de IAF ook aangekondigd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
rapture schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

70 miljoen Evangelicals in de VS tov het aantal Joden in de wereld.

[Afbeelding]

[YouTube: Why Evangelical Christians Love Israel | VICE on HBO]

70 miljoen Evangelicals in de VS wegen wel door tov 168 miljoen kiezers in de VS of 335 miljoen bevolking.
Oh wow. Ja, dat verduidelijkt het een en ander wel meer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
nst6ldr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Ook eens, maar merk gewoon dat ik de rol van Israel ook niet fraai vind in dit conflict. Israel kiest ook keer op keer escalatie. Verwacht dat er nu ook een veelvoud aan doden gaat van in Gaza welke niet allemaal Hamas aanhangers zullen zijn. Zolang beide partijen kiezen voor escalatie wordt het nooit wat. Een democratie past ook wat meer gematigdheid dan een terreur beweging in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
HEY_DUDE schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:22:
[...]

Ook eens, maar merk gewoon dat ik de rol van Israel ook niet fraai vind in dit conflict. Israel kiest ook keer op keer escalatie. Verwacht dat er nu ook een veelvoud aan doden gaat van in Gaza welke niet allemaal Hamas aanhangers zullen zijn. Zolang beide partijen kiezen voor escalatie wordt het nooit wat. Een democratie past ook wat meer gematigdheid dan een terreur beweging in mijn beleving.
Maar wat is dan de beste oplossing? Helemaal niks doen werkt ook weer niet, "we kunnen het nog een keer doen, wants ze doen helemaal niks terug".
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We begrijpen dat een situatie als dit de nodige emoties oproept. Maar willen we willen de discussie hier graag inhoudelijk en constructief houden.

Reageer a.u.b. beheerst en terughoudend.

Dit topic is niet bedoelt als emotionele uitlaatklep, neem a.u.b. even pauze of ga iets anders doen als je geraakt wordt door dit conflict.

Daarnaast:
• Geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen.
• Specifiek: Geen vergelijkingen met het apartheidsregime in het verleden van Zuid-Afrika.
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Beschouw de discussie niet als een soort strijdveld dat gewonnen moet worden, de discussie hier in Nederland is van geen enkele invloed op het conflict zelf.
• Geen discussie over kernwapens zonder concrete (!) aanleiding en onderbouwing.
• Geen schokkende beelden posten.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.