Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
da_PSI schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Maar wat is dan de beste oplossing? Helemaal niks doen werkt ook weer niet, "we kunnen het nog een keer doen, wants ze doen helemaal niks terug".
Dus dan maar terug slaan en dan daar weer een tegenreactie op krijgen en daar weer een tegenreactie op krijgen.... etc.

Wil je het daar ooit rustig krijgen zal er toch gedeëscaleerd moeten worden. Dat of iemand moet de genadeklap toebrengen aan de andere partij. Het ziet er in en in triest uit voor iedereen in de regio daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Maar wat is dan de beste oplossing? Helemaal niks doen werkt ook weer niet, "we kunnen het nog een keer doen, wants ze doen helemaal niks terug".
Netanyahu voert nu al zo'n 15 jaar (met een paar onderbrekingen) een hard beleid van repressie en agressie. De oplossing is gezocht in geweld. Welnu, violence begets violence.

Je zou kunnen nadenken aan onderhandelingen. Inzet: het ontslag van Netanyahu en consessies in de richting van een twee-statenoplossing. Nu denk je misschien: Don't negotiate with terrorists - en daar heb je een punt. Deze onderhandelingen hadden natuurlijk al veel, veel langer moeten plaatsvinden. Aan de andere kant - het is nooit te laat.

Dit gaat natuurlijk niet gebeuren. Hamas heeft gekozen voor escalatie, en Israël, in diens huidige, democratisch gekozen vorm, zal dat beantwoorden met escalatie. Maar - dat is wat mij betreft een keuze. Dat hóéft niet.

Israël moet trouwens nog wel even opletten dat het niet te ver gaat in haar repressailles. Ik voorzie ook een toekomst waarin de zaak zo ernstig wordt dat ingrijpen - door wie dan ook - een onvermijdelijk vervolgstap wordt. We gaan het zien.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:39
[...]

Het is wat te hoog gegrepen voor mij om de beste oplossing voor het conflict te poneren.

Echter volg ik bijvoorbeeld de logica van het plaatsen van nederzettingen geheel niet. Doe dat gewoon niet, zou ik zeggen. Daarmee verleng je het conflict alleen maar. Naar mijn mening hebben deze alleen als doel de ander te irriteren. Niet echt zinvol lijkt mij. En grijp een beetje meer proportioneel militair in. Feit is dat sinds de tweede intifada een veelvoud aan schade en slachtoffers is gemaakt aan de Palestijnse zijde. Toevoer van goederen en brandstof wordt moedwillig beperkt etc. Buiten militaire middelen lijkt het vooral vaak wat treiteren in mijn ogen.

Israel verklaart de oorlog, nou dat is te begrijpen. Maar is het dan te veel gevraagd om ze wat meer aan de Geneefse conventie te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

scrappy.doo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:36:
[...]
Wil je het daar ooit rustig krijgen zal er toch gedeëscaleerd moeten worden. Dat of iemand moet de genadeklap toebrengen aan de andere partij. Het ziet er in en in triest uit voor iedereen in de regio daar.
Een genadeklap is niet echt mogelijk. Aan Hamas wellicht, maar niet aan de Palestijnse burgers.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Het spijt me maar dat schreef je wel:

[...]

Overigens heb je wel gelijk dat Hamas veel liefdadigheid heeft gedaan naar de bevolking en mede daardoor zeer populair was (en is?) bij de bevolking. Fatah was (is?) veel corrupter en stak (steekt?) veel meer geld in eigen zak.
Ik had het inderdaad beter kunnen formuleren.

Overigens leg je hier ook wel de vinger een andere zere plek. Ik kan weinig volken bedenken die zo slecht bediend zijn door hun eigen "leiders" en "bondgenoten" als de Palestijnen. Met zulke vrienden heb je ook echt geen vijanden meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

Een genadeklap is niet echt mogelijk. Aan Hamas wellicht, maar niet aan de Palestijnse burgers.
Zolang de Palestijnen onderdrukt blijven en vechten voor het behoud van hun eigen land zal er een versie van Hamas zijn; je moet de voedingsbodem voor haat wegnemen, mensen een toekomst bieden ... ook Palestijnen willen hun kinderen in vrede en vrijheid zien opgroeien -- dit zal een internationale interventie vragen;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06:54
Helixes schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Netanyahu voert nu al zo'n 15 jaar (met een paar onderbrekingen) een hard beleid van repressie en agressie. De oplossing is gezocht in geweld. Welnu, violence begets violence.

Je zou kunnen nadenken aan onderhandelingen. Inzet: het ontslag van Netanyahu en consessies in de richting van een twee-statenoplossing. Nu denk je misschien: Don't negotiate with terrorists - en daar heb je een punt. Deze onderhandelingen hadden natuurlijk al veel, veel langer moeten plaatsvinden. Aan de andere kant - het is nooit te laat.

Dit gaat natuurlijk niet gebeuren. Hamas heeft gekozen voor escalatie, en Israël, in diens huidige, democratisch gekozen vorm, zal dat beantwoorden met escalatie. Maar - dat is wat mij betreft een keuze. Dat hóéft niet.

Israël moet trouwens nog wel even opletten dat het niet te ver gaat in haar repressailles. Ik voorzie ook een toekomst waarin de zaak zo ernstig wordt dat ingrijpen - door wie dan ook - een onvermijdelijk vervolgstap wordt. We gaan het zien.
Twee staten oplossing? De Palestijnen erkennen Israël niet eens. Elke poging met toezeggingen van Israëlische kant of helemaal aan het begin door de VN wordt alleen beantwoord met geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

*knip* zie topicregels: geen vergelijkingen met andere conflicten, geen oproepen tot geweld

[ Voor 44% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:17 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
HEY_DUDE schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Het is wat te hoog gegrepen voor mij om de beste oplossing voor het conflict te poneren.

Echter volg ik bijvoorbeeld de logica van het plaatsen van nederzettingen geheel niet. Doe dat gewoon niet, zou ik zeggen. Daarmee verleng je het conflict alleen maar. Naar mijn mening hebben deze alleen als doel de ander te irriteren. Niet echt zinvol lijkt mij. En grijp een beetje meer proportioneel militair in. Feit is dat sinds de tweede intifada een veelvoud aan schade en slachtoffers is gemaakt aan de Palestijnse zijde. Toevoer van goederen en brandstof wordt moedwillig beperkt etc. Buiten militaire middelen lijkt het vooral vaak wat treiteren in mijn ogen.

Israel verklaart de oorlog, nou dat is te begrijpen. Maar is het dan te veel gevraagd om ze wat meer aan de Geneefse conventie te houden.
Kijk, in woon niet meer in Nederland voor meer dan 12 jaar. Ik zie hier ook veel van terug in het Cyprus problem. Turkije is hier ook gewoon binnen gevallen in 74 en heeft 1/3 geannexeerd. Er zijn hier wat kleine oplossingen geweest, de grens is open. We kunnen er naar toe rijden en er eventueel werken. Ook vanuit het bezette gedeelte hier komen veel Turks Cyprioten hier werken.

Echter een oplossing is enorm moeilijk, dat zie ik hier ook. Het is al zolang gaande hier, maar iedere oplossing is teveel voor de Turken of teveel voor de Cyprioten.

Stel ze vinden een oplossing, gaat door als 2 staten. Hoe gaat het dan met de huizen welke nieuw zijn, wie wordt daar de nieuwe eigenaar van? Blijven die van de Israelis of worden die weggegeven aan de Palesteinen?

Hetzelfde als het hier op Cyprus is, iedereen in het noorden zijn/haar huis kwijt. En die hebben nu wel weer een huis gekregen op de RoC, maar hun oude huizen worden nu gewoon bewoond door settlers.

En zo zijn er heel veel dingen waar ze tegenaan lopen. Voor mij, wat is de oplossing? Dat weet ik ook niet. Ook niet voor Cyprus waar ik meer dan 12 jaar woon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Kist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Twee staten oplossing? De Palestijnen erkennen Israël niet eens.
Hamas inderdaad niet.

De Palestijnen hoef je niet over één kam te scheren.

Ik ga toch ook niet zeggen dat de Feyenoorders in de Arena lopen te schelden met leuzen over Hamas? Sommige Feyenoorders doen dat. Sommigen zijn hooligans. Schorriemorrie met vuurwerk, uit op ruzie, enz. Niet allemaal. Zelfde mbt COVID demonstranten.

Gooi mensen ajb niet op een hoopje.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Israël stopt per direct met de toevoer van water naar de Gazastrook. Het is een reactie op de aanval van de Palestijnse groepering Hamas die zaterdag begon.
"Ik heb opdracht gegeven om per direct de watervoorziening van Israël naar Gaza te stoppen. Stroom en brandstof zijn gisteren al afgesneden. Wat was, is niet meer", zegt minister Israël Katz (Infrastructuur) maandag op X.

De inwoners van Gaza, waar Hamas zijn thuisbasis heeft, zijn voor een aantal basisvoorzieningen grotendeels afhankelijk van Israël. Maar doordat Hamas en de Israëlische regering sinds enkele dagen in hevige gevechten zijn verwikkeld, worden die voorzieningen afgesneden.

Dat Israël geen elektriciteit en brandstof meer levert aan Gaza was al duidelijk geworden. Ook levert het geen voedsel meer. Nu is dus besloten ook geen water meer te leveren aan de regio, waar ruim twee miljoen mensen wonen.
Bron: https://www.nu.nl/buitenl...voer-naar-gazastrook.html

Zonder water zullen er binnenkort wel tienduizenden burgerdoden gaan vallen vrees ik in de Gaza-strook. Nogal een essentieel iets om in leven te blijven.

Anderen kunnen immers geen water leveren als alternatief omdat de hele Gaza-strook door Israel wordt geblokkeerd. En de eigen voorzieningen worden gebombardeerd.

Ik weet niet of dit nu zo'n lekker frisse actie is, en hoe het met mensenrechten zit hierin...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Zonder water zullen er binnenkort wel tienduizenden burgerdoden gaan vallen vrees ik in de Gaza-strook. Nogal een essentieel iets om in leven te blijven.

Anderen kunnen immers geen water leveren als alternatief omdat de hele Gaza-strook door Israel wordt geblokkeerd. En de eigen voorzieningen worden gebombardeerd.

Ik weet niet of dit nu zo'n lekker frisse actie is, en hoe het met mensenrechten zit hierin...
Dit is wel echt een stap verder inderdaad. Ben benieuwd hoe wij als het westen hierop reageren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

[...]

'We' hadden iig een aardig duidelijke mening toen rusland oekrainse nutsvoorziening-infrastructuur bombardeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Yucon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

'We' hadden iig een aardig duidelijke mening toen rusland oekrainse nutsvoorziening-infrastructuur bombardeerde.
Dat is denk ik anders. Ter vergelijking: Rusland/Hamas valt Oekraïne/Israel aan. Oekraïne heeft niet de nutsvoorziening-infrastructuur van Rusland aangevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Is dit niet de verantwoordelijkheid van Abbas en z'n Palestijnse regering?

Lijkt me ook vooral een drukmiddel naar de Palestijnse autoriteiten en de bevolking van Gaza om zich wat anders op te stellen naar Hamas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Twee staten oplossing? De Palestijnen erkennen Israël niet eens. Elke poging met toezeggingen van Israëlische kant of helemaal aan het begin door de VN wordt alleen beantwoord met geweld.
Ik kan niet zoveel met zo een breed statement zonder onderbouwing eerlijk gezegd. Netanyahu was premier in 2013. Er zijn toen serieuze pogingen geweest om tot een oplossing te komen.

Wikipedia: 2013-14 Israeli-Palestinian Peace Talks
On 26 December, Likud ministers led by Miri Regev began pushing a bill to annex the Jordan Valley, which would prevent Netanyahu from accepting the American proposal for the Jordan Valley and border crossings into Jordan to be placed under Palestinian control, with border security provided by IDF soldiers and the US. On 30 December, Saeb Erekat said that the peace talks had failed, citing the aforementioned Israeli bill to annex the Jordan Valley. Erekat said that denying the Palestinian state a border with Jordan would be a clear step toward apartheid, and that the PA should instead unilaterally seek international recognition and membership in organizations. Erekat also said that "Israel wants to destroy the two-state solution through its daily practices."
Ik weet niet of dit de plaats is voor het nog maar eens dunnetjes overdoen van het hele twee-statendebacle. Maar, je doet echt tekort aan de koers van de Israëlische regering in de afgelopen 15 jaar met dit statement, sorry.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 08:27
[quote]scrappy.doo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Dus dan maar terug slaan en dan daar weer een tegenreactie op krijgen en daar weer een tegenreactie op krijgen.... etc.

[/quote]

De-escaleren lukt alleen maar als beide partijen reeel en communciatief zijn. Dat kun je vergeten op dit punt. De Palestijnen worden aan alle kanten opgehitst om vooral door te gaan, de israelis willen houden wat ze hebben. Amerikanen beginnen direct met spierballen te rollen door een vloot die kant op te sturen, dat werkt ook niet echt de-escalerend. Dit komt voorlopig niet goed aan die kant. Instabiliteit in de wereld is typisch iets waar op dit moment een bepaalde groep mensen hard naar op zoek is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Behoorlijk wat raketaanvallen........

YouTube: Gaza Live: Real-time HD Camera Feeds from Gaza

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sambalbaj schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Is dit niet de verantwoordelijkheid van Abbas en z'n Palestijnse regering?

Lijkt me ook vooral een drukmiddel naar de Palestijnse autoriteiten en de bevolking van Gaza om zich wat anders op te stellen naar Hamas.
Tienduizenden mensen bedreigen met hun leven, zoals Israël wil doen, alleen omdat je een wedstrijdje "wie kan het verst plassen?" wil doen, lijkt me niet helemaal in lijn met dingen als mensenrechten enzo. Ook al is dat in Israël wellicht een nogal vies woord.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Twee staten oplossing? De Palestijnen erkennen Israël niet eens.
"De Palestijnen" hebben Israel 30 jaar geleden al erkend:
Voorafgaand aan de officiële onderhandelingen waren twee "Brieven van wederzijdse erkenning" getekend. In de ene erkende Israël de PLO als de wettelijke vertegenwoordiger van het Palestijnse volk. In de andere erkende de PLO het recht van de staat Israël om te bestaan, waarbij men het gebruik van terrorisme en geweld afzwoer en het deel van het Palestijnse Handvest, dat over het ontkennen van het recht van bestaan van Israël ging en andere niet met de Oslo-Akkoorden verenigbare artikelen, tot vervallen verklaarde.
Wikipedia: Oslo-akkoorden

Het probleem is niet dat "de Palestijnen" Israel niet erkennen maar dat sommige Palestijnen daar anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Elke palestijn in de gaza 100k geven om zich verplicht ergens anders te vestigen, heel de gaza platgooien, aan Israel geven en er een nieuwe stad/infrastructuur/landbouw systeem neer zetten lijkt me de goedkoopste oplossing.

De palestijnen hebben verloren indertijd. Het is niet anders. Dat is de enige manier om daar vrede te brengen.
*knip*

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:22 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:20:
Elke palestijn in de gaza 100k geven om zich verplicht ergens anders te vestigen, heel de gaza platgooien, aan Israel geven en er een nieuwe stad/infrastructuur/landbouw systeem neer zetten lijkt me de goedkoopste oplossing.

De palestijnen hebben verloren indertijd. Het is niet anders. Dat is de enige manier om daar vrede te brengen.
*knip* geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:Nogmaals om onder aandacht te brengen: Geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen.

Behandel dit conflict 'as is' en ga niet proberen links te leggen tussen andere conflicten uit de historie van de wereld of zaken die vergelijkbaar zouden zijn volgens jou.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

*knip* zie modbreak

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:39 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
*knip* zie modbreak

[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Het probleem bij dit conflict is dat er alleen badguys en slachtoffers zijn. Je hebt geen good guys die vechten hier. We hebben hier HAMAS en de israelische staat die aan het vechten zijn, geen van deze 2 zijn de good guys. Een van deze twee steunen is gewoon fout, je kunt steun uitspreken voor de slachtoffers van beide zijdes maar daarna moet er wel gesproken worden over daan aanloop tot deze escalatie. Want die aanloop is gevuld met internationale wetten die gebroken zijn.

Er moet iets gedaan worden aan het gedrag van de israelische staat en voornamelijk Netanyahu die de huidige conflict constant in leven probeert te houden. Zolang dat clubje(Netanyahu & co) daar zit zie ik geen einde aan dit conflict.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

Tienduizenden mensen bedreigen met hun leven, zoals Israël wil doen, alleen omdat je een wedstrijdje "wie kan het verst plassen?" wil doen, lijkt me niet helemaal in lijn met dingen als mensenrechten enzo. Ook al is dat in Israël wellicht een nogal vies woord.
Wedstrijdje ver plassen?
Wel een heel vreemd understatement van de situatie daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sambalbaj schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

Wedstrijdje ver plassen?
Wel een heel vreemd understatement van de situatie daar.
Net zo raar, als het leven van tienduizenden, zo niet meer, mensen op het spel zetten. Want laten we wel wezen: dát is wat Israël met deze maatregel doet. Niet meer, niet minder. Dat mogen we best benoemen.

Of moeten we wegkijken als er straks vele tienduizenden burgers om het leven worden gebracht omdat ze geen water meer hebben?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip* commentaar op moderatie gaat per DM

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Libanon ook begonnen met raketten ............ gaat lekker zo.

Zou de 3de wereld oorlog niet in het Midden Oosten beginnen?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:20:
En wie gaat die 200 miljard ophoesten?

En waar moeten die Palestijnen naartoe? Geen enkele van de omringende landen zit op die mensen te wachten. Denk je dat de Amerikanen 2 miljoen immigranten kunnen gebruiken? Australië? Canada? Wij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
Duizenden, miljoenen Palestijnen verhongeren door het land af te sluiten van de buitenwereld, het niet leveren van voedsel en water. Dat gaat allemaal wel erg ver. Daar moet internationaal iets van gezegd worden, maar we hijsen liever de Israëlische vlag op.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip* commentaar op moderaties kan per DM

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

c-nan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:30:
Duizenden, miljoenen Palestijnen verhongeren door het land af te sluiten van de buitenwereld, het niet leveren van voedsel en water. Dat gaat allemaal wel erg ver. Daar moet internationaal iets van gezegd worden, maar we hijsen liever de Israëlische vlag op.
Internationaal kan daar weinig tegen gedaan worden denk ik. De VS zal altijd alles met veto's blokkeren in de Veiligheidsraad. Wat Israël ook doet, de VS zal ze altijd steunen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06:54
*knip* zie topicregels: geen oproepen tot moord/geweld op groepen

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
c-nan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:30:
Er verhongert helemaal niemand vooralsnog. Het is, op dit moment, een pressiemiddel, wellicht om dadelijk uit te ruilen tegen de gijzelaars.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
Omdat daar miljoenen mensen wonen die er niks mee te maken willen hebben. Omdat er mensenrechten bestaan.
Prima dat je niet wilt leveren, maar het bewust tegenhouden vind je ok? Want via de zee mag er niks geleverd worden, dat houden ze tegen.

[ Voor 37% gewijzigd door polthemol op 09-10-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

Er verhongert helemaal niemand vooralsnog. Het is, op dit moment, een pressiemiddel, wellicht om dadelijk uit te ruilen tegen de gijzelaars.
Zonder water gaan er wel degelijk vele mensen dood. Je kunt niet meer dan een paar dagen zonder water, zeker niet met die temperaturen daar.

Dat is geen pressiemiddel, dit is een dreigement om tienduizenden Palestijnen om te laten komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

Oh ja, even een paar dagen geen medicatie kunnen nemen, of als pasgeboren geen vocht binnen krijgen is prima, dat overleven ze wel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Zonder water gaan er wel degelijk vele mensen dood. Je kunt niet meer dan een paar dagen zonder water, zeker niet met die temperaturen daar.
Er zijn nog geen "paar dagen" verstreken sinds deze maatregel is ingevoerd.
Dat is geen pressiemiddel, dit is een dreigement om tienduizenden Palestijnen om te laten komen.
Nee.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
c-nan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Oh ja, even een paar dagen geen medicatie kunnen nemen, of als pasgeboren geen vocht binnen krijgen is prima, dat overleven ze wel, toch?
Je leest niet. Probeer het nog eens.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

En wie gaat die 200 miljard ophoesten?

En waar moeten die Palestijnen naartoe? Geen enkele van de omringende landen zit op die mensen te wachten. Denk je dat de Amerikanen 2 miljoen immigranten kunnen gebruiken? Australië? Canada? Wij?
Yup. Scheelt een hoop mensenlevens immers. Dwingen die handel. Dat of Israel gewoon heel gaza laten annexeren en totaal laten huishouden daar. En dan alsnog miljarden aan hulp geven.

Het is daar een failed state. Het verband moet er in 1x afgerukt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 09-10-2023 14:38 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:36:
[...]

Er zijn nog geen "paar dagen" verstreken sinds deze maatregel is ingevoerd.

[...]

Nee.
Dat is een leuke redenatie als er voorheen een dekkende watervoorziening was met een overschot, maar dat was er helemaal niet. Dan is een hapering in een leverantie van water wel significant te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Net zo raar, als het leven van tienduizenden, zo niet meer, mensen op het spel zetten. Want laten we wel wezen: dát is wat Israël met deze maatregel doet. Niet meer, niet minder. Dat mogen we best benoemen.

Of moeten we wegkijken als er straks vele tienduizenden burgers om het leven worden gebracht omdat ze geen water meer hebben?
Volgens mij had ik het over de verantwoordelijkheid van de Palestijnse Autoriteit in hun eigen gebied en het inzetten van een drukmiddel.

Een kraan kan open, een kraan kan dicht en alles daartussenin in een willekeurige tijdsinterval.
Net hoeveel druk er internationaal op komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Dat is een leuke redenatie als er voorheen een dekkende watervoorziening was met een overschot, maar dat was er helemaal niet. Dan is een hapering in een leverantie van water wel significant te noemen.
En dat is precies waarom het (op dit moment) een pressiemiddel is. Hierdoor zal het volk begin te morren en Hamas onder druk zetten.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Yup. Scheelt een hoop mensenlevens immers. Dwingen die handel. Dat of Israel gewoon heel gaza laten annexeren en totaal laten huishouden daar. En dan alsnog miljarden aan hulp geven.

Het is daar een failed state. Het verband moet er in 1x afgerukt worden.
Verkeerd gelezen. Nvm.

[ Voor 13% gewijzigd door Weltschmerz op 09-10-2023 14:40 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Drinkwater is een eerste levensbehoefte. Zonder voedsel kun je wel leven, zonder drinkwater niet. Dat moedwillig afsluiten is onverstandig en mogelijk een oorlogsmisdaad. Zelfde mbt medicijnen. Nu zijn we misschien door een andere oorlog enigszins gewend geraakt aan dit soort acties, maar dat maakt ze beslist niet minder ernstig. Onverstandig om dat af te sluiten. De terroristen moeten ze natuurlijk wel pakken, maar dat heeft tijd nodig. En andere methodes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Dat of Israel gewoon heel gaza laten annexeren en totaal laten huishouden daar.
Je vergeet dat Israel heel blij is met Gaza. Alle Palestijnen bij elkaar in een groot kamp zodat ze er in Israel geen last van hebben en ook niet hoeven uit te leggen waarom die Palestijnen niet dezelfde rechten als Israeli's hebben. Nu kunnen ze gewoon zeggen dat Palestijnen geen Israeli's zijn, niet in Israel wonen, en dus ook niet de rechten van Israelische burgers hoeven te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

En dat is precies waarom het (op dit moment) een pressiemiddel is. Hierdoor zal het volk begin te morren en Hamas onder druk zetten.
Denk je? Ik denk het niet. Ik denk dat het de bevolking bozer maakt op Israël. Het haalt de angel er niet uit. De angel haal je eruit dmv een grondoffensief om de terroristen op te pakken (dat is het doel; die zullen zich verzetten en dan leg je ze om) en om de gegijzelden te bevrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sambalbaj schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Volgens mij had ik het over de verantwoordelijkheid van de Palestijnse Autoriteit in hun eigen gebied en het inzetten van een drukmiddel.
De Palestijnse autoriteit is door Hamas uit Gaza gegooid. Dat zijn de facto twee gescheiden gebieden die elk hun eigen bestuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:41:
[...]

Je vergeet dat Israel heel blij is met Gaza. Alle Palestijnen bij elkaar in een groot kamp zodat ze er in Israel geen last van hebben en ook niet hoeven uit te leggen waarom die Palestijnen niet dezelfde rechten als Israeli's hebben. Nu kunnen ze gewoon zeggen dat Palestijnen geen Israeli's zijn, niet in Israel wonen, en dus ook niet de rechten van Israelische burgers hoeven te krijgen.
Daarom zeg ik ook dat de oplossing is om ze daar allemaal uit te kopen en ergens op de wereld neer te zetten. Dit probleem gaat niet opgelost worden. Israel ziet het liefst alle palestijnen gewoon dood zodat ze het gebied definitief kunnen innemen en de palestijnen worden gegijzeld door HAMAS voor hun heilige doel.
Haal de palestijnen weg en HAMAS sterft af daar en Israel ziet geen reden meer om de gaza te onderdrukken. Vrede. Klaar. Tuurlijk is mijn oplossing niet realistisch. Daarom gaat dit de komende decennia gewoon herhaald worden. En herhaald worden. En zijn we allemaal heel ontdaan. En doen we niets.

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 09-10-2023 14:45 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Denk je? Ik denk het niet. Ik denk dat het de bevolking bozer maakt op Israël. Het haalt de angel er niet uit. De angel haal je eruit dmv een grondoffensief om de terroristen op te pakken (dat is het doel; die zullen zich verzetten en dan leg je ze om) en om de gegijzelden te bevrijden.
Ja ik denk ook dat het de bevolking bozer maakt, alleen kan dat ook leiden tot gemor richting Hamas.

Mocht deze tactiek niet blijken te werken, dan kan Israël er uit humanitair oogpunt of vanwege internationale druk voor kiezen de kraan weer open te draaien. Daarom denk ik dat het op dit moment een pressiemiddel is, dat wel een krappe houdbaarheid heeft.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Daarom zeg ik ook dat de oplossing is om ze daar allemaal uit te kopen en ergens op de wereld neer te zetten. Dit probleem gaat niet opgelost worden. Israel ziet het liefst alle palestijnen gewoon dood zodat ze het gebied definitief kunnen innemen en de palestijnen worden gegijzeld door HAMAS voor hun heilige doel.
Haal de palestijnen weg en HAMAS sterft af daar en Israel ziet geen reden meer om de gaza te onderdrukken. Vrede. Klaar.
Misschien is dat het einddoel maar deze mensen kunnen nergens heen heh? Het is een enclave. Ze kunnen niet via de zee, wordt geblokkeerd. Ze kunnen niet via Israël (en nav zaterdag is dat voorlopig maar goed ook) en ze kunnen ook niet via Egypte. Hoe wil jij ze daar weg krijgen? Ik zie het wel recent in een buurland hoe dat is gegaan en dat was... mja, "niet zo netjes"...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:39:
en in Londen is het nu ook weer raak. Een Joods restaurant aangevallen.

https://twitter.com/JewishNewsUK/status/1711286021369774293
En het vliegveld van Hamburg is compleet ingevroren vanwege een dreigende aanslag:

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Dit soort zaken zorgt eerder voor meer steun voor de acties van HAMAS. Israel zet de kraan dicht, wat hun motivatie is zal hun een worst wezen. Gewoon weer een van de vele escalatie tactieken van Israel, tegen de tijd dat alles weer rustig is is het grond gebeid van israel waarschijnlijk weer groter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Ja ik denk ook dat het de bevolking bozer maakt, alleen kan dat ook leiden tot gemor richting Hamas.

Mocht deze tactiek niet blijken te werken, dan kan Israël er uit humanitair oogpunt of vanwege internationale druk voor kiezen de kraan weer open te draaien. Daarom denk ik dat het op dit moment een pressiemiddel is, dat wel een krappe houdbaarheid heeft.
Stel ik ben een vrouw met een huishouden in Gaza Stad. Ik heb een zoon en een dochter. Die wil ik allebei naar school hebben, zodat ze een toekomst hebben. Ik kan Gaza Stad niet uit. Ik heb basisbehoeften om te leven en dat is het. Vervolgens valt Hamas aan, maar ik deed dat niet. Mijn kinderen deden dat niet (in ieder geval mijn dochter niet). En vervolgens kunnen we allemaal niet meer drinken omdat Israël besluit om het drinkwater af te sluiten. Op wie ben ik dan boos? Kijk bij een bombardement van Israël kun je nog argumenteren dat er sprake is van collateral (woops, sorry)... maar in het geval van drinkwater? Wat heeft mijn dochter met dit conflict te maken? Niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 13-09 08:27
wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Dan vragen ze toch hulp aan de andere kant. Die landen helpen ook met haatzaaien maar zullen vast geen humanitaire hulp gaan geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Stel ik ben een vrouw met een huishouden in Gaza Stad. Ik heb een zoon en een dochter. Die wil ik allebei naar school hebben, zodat ze een toekomst hebben. Ik kan Gaza Stad niet uit. Ik heb basisbehoeften om te leven en dat is het. Vervolgens valt Hamas aan, maar ik deed dat niet. Mijn kinderen deden dat niet (in ieder geval mijn dochter niet). En vervolgens kunnen we allemaal niet meer drinken omdat Israël besluit om het drinkwater af te sluiten. Op wie ben ik dan boos? Kijk bij een bombardement van Israël kun je nog argumenteren dat er sprake is van collateral (woops, sorry)... maar in het geval van drinkwater? Wat heeft mijn dochter met dit conflict te maken? Niets.
Ik denk ook dat de Gazanen (nog) bozer zullen worden op Israël, maar de druk zal er dus in zitten dat zij inzien dat de oplossing is dat Israël ertoe moet worden bewogen om de kraan weer open te zetten. En dus zal Hamas iets moeten geven aan Israël - zoals bijvoorbeeld de gijzelaars.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bvanham schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:51:
[...]

Dan vragen ze toch hulp aan de andere kant. Die landen helpen ook met haatzaaien maar zullen vast geen humanitaire hulp gaan geven
Dat gaat niet. Israël heeft alle grenzen gesloten (ze hebben "totale blokkade" afgekondigd) van de Gaza-strip, dus ook voor humanitaire hulp, leverantie van water etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

De Palestijnse autoriteit is door Hamas uit Gaza gegooid. Dat zijn de facto twee gescheiden gebieden die elk hun eigen bestuur hebben.
Ja klopt, dat was de bloederige zuivering van Gaza door Hamas tegen Fatah in 2006.
Sindsdien in Hamas de baas in Gaza en is hun invloed ook op de westbank erg groot geworden.

De Palestijnse Autoriteit (staat Palestina tegenwoordig) heeft in Gaza niets te zeggen, maar internationaal over Gaza juist weer wel omdat ze daarvoor wel zijn aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

En het vliegveld van Hamburg is compleet ingevroren vanwege een dreigende aanslag:

[Twitter]
Was, volgens https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20231009_51484099
Na een dreiging per e-mail gericht tegen een verkeersvliegtuig afkomstig uit Iran, is het vliegverkeer bij Hamburg tijdelijk stilgelegd. Het vliegtuig is geland en naar een aparte zone van de luchthaven geloodst. De 198 passagiers en zestien bemanningsleden hebben het vliegtuig verlaten.

De politie was bang voor een terroristische dreiging en het toestel is onderzocht, net als de bagage van de passagiers en bemanning, meldden Duitse media. Daarbij is voor zover bekend niets zorgwekkends aangetroffen. Het vliegverkeer is hervat.
En het betrof een bedreiging per e-mail. Tja, dat kan ook een 4chan troll zijn geweest... :/

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Stel ik ben een vrouw met een huishouden in Duitsland. Ik heb een zoon en een dochter. Mijn dochter ging naar een festival in Israel. Ik zie op het nieuws op de tv dat ze barbaars vermoord is en haar lichaam als trofee door de straten is geparadeerd door hamas. Op wie ben ik dan boos? Wat heeft mijn dochter met dit conflict te maken? Niets.

De oplossing? Hamas in een donker hol gooien en verder lief zijn voor je medemens. Dan hebben de kinderen van die vrouw uit gaza de beste toekomst.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

Ik denk ook dat de Gazanen (nog) bozer zullen worden op Israël, maar de druk zal er dus in zitten dat zij inzien dat de oplossing is dat Israël ertoe moet worden bewogen om de kraan weer open te zetten. En dus zal Hamas iets moeten geven aan Israël - zoals bijvoorbeeld de gijzelaars.
Zonder drinkwater staat Hamas ook in een eventuele strijd met IDF zwakker, en dat lijkt me gunstig.

Met terroristen onderhandelen is lastig, en het zou inderdaad kunnen dat dit een middel is dat is ingezet. Er zijn ongetwijfeld lijntjes (al hebben ze geen stroom meer aldaar, dus dat wordt lastig bellen).

Toch zorg je in dit geval er voor dat de burgers geen drinkwater meer hebben. Dat is stupide omdat je je dat verlaagd tot een niveau dat onder het morele NAP ligt. Het riekt naar genocide, er kan een humanitaire ramp ontstaan. Ik meen me te herinneren dat het in het verleden al eens eerder is ingezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Danfoss schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Stel ik ben een vrouw met een huishouden in Duitsland. Ik heb een zoon en een dochter. Mijn dochter ging naar een festival in Israel. Ik zie op het nieuws op de tv dat ze barbaars vermoord is en haar lichaam als trofee door de straten is geparadeerd door hamas. Op wie ben ik dan boos? Wat heeft mijn dochter met dit conflict te maken? Niets.

De oplossing? Hamas in een donker hol gooien en verder lief zijn voor je medemens. Dan hebben de kinderen van die vrouw uit gaza de beste toekomst.
Maar nu doe je net alsof ze allemaal met bordjes lopen "Hamas", maar dat is natuurlijk niet zo. Hoe wil je die allemaal vinden tussen onschuldige burgers?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 13-09 12:13
psy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Maar nu doe je net alsof ze allemaal met bordjes lopen "Hamas", maar dat is natuurlijk niet zo. Hoe wil je die allemaal vinden tussen onschuldige burgers?
Niet, het enige wat je krijgt is dat er nog meer mensen radicaliseren want "israel sluit het water af".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
[...]

Er is maar één organisatie waar deze vrouw boos op moet zijn, dat is de Hamas. Deze groep heeft ervoor gekozen om burgers dood te schieten en erger. Om boos te worden op Israël is een beetje raar. Daarnaast, deze vrouw heeft helemaal niks te willen in Gaza.
Maar, als de Hamas de wapens neerlegt en de gevangenen weer loslaat, dan komt er snel weer water en alles. Misschien kun je met Hamas praten.

Daarna zou ik (je echtgenoot en zonen) investeren om van deze havenplaats een zeer rijk havengebied te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:23

Qwerty-273

Meukposter

Het verder uitknijpen van Gaza door Israel op welke manier dan ook verstevigd alleen maar de macht van Hamas (en de gerelateerde militante organisaties). Ik zie dat we maar makkelijk vergeten dat Gaza al sinds 2006-2007 onder een volledige land, lucht, zee blokkade vallen van zowel Israel als Egypte. Om nog maar niet de hekken en muren te noemen die sinds 1994-96 rond de hele Israel-Gaza "grens" zijn gezet. Je zou al heel snel van insluiting, kampen en mensenrechtenschending spreken in andere situaties.

Feit is dat "we" als het Westen (in de vorm van het VK en de VN) in 1948 totaal niet de gevolgen van de genomen beslissingen hebben kunnen overzien. En dat we door desinteresse in het gebied en regio eigenlijk weinig stappen willen nemen. Nu laait het geweld op en dooft het weer uit over de decennia heen, om later weer dezelfde cirkel te maken. Een oplossing die geaccepteerd zou kunnen worden heb ik nog niet gezien, je komt al heel snel uit op een situatie waarbij beide regimes afgeschaft zouden worden en worden vervangen door één nieuw neutraal regime (samen met vrijheid van werk en verplaatsing door het hele land voor alle inwoners). Maar zie daar maar eens akkoord over te bereiken zonder externe extreme druk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
[...]

*knip*, generalisatie.

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 09-10-2023 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
[...]

Je had als ouders ook kunnen denken… moet ik wel aan kinderen beginnen in de Gaza? Met Hamas aan het roer. Is weer net een andere kijk op het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Zonder drinkwater staat Hamas ook in een eventuele strijd met IDF zwakker, en dat lijkt me gunstig.

Met terroristen onderhandelen is lastig, en het zou inderdaad kunnen dat dit een middel is dat is ingezet.
Inderdaad. En dus laat je feitelijk nu de bevolking "onderhandelen" met Hamas.
Toch zorg je in dit geval er voor dat de burgers geen drinkwater meer hebben. Dat is stupide omdat je je dat verlaagd tot een niveau dat onder het morele NAP ligt. Het riekt naar genocide, er kan een humanitaire ramp ontstaan. Ik meen me te herinneren dat het in het verleden al eens eerder is ingezet.
Exact, vandaar mijn opmerking dat de houdbaarheid van deze strategie beperkt is - ander leidt het idd tot grote aantallen onschuldige slachtoffers.

Oorlogvoeren is ook schaken en ik kan me indenken dat dit deel uitmaakt van het schaakspel van Israël.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:12
Er komen wel nog steeds nieuwe beelden door vanuit Gaza terwijl alles is afgesloten. Ik zou verwachten dat Israël er dan ook voor zorgt dat er niet meer gecommuniceerd kan worden.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Danfoss schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Breek me de bek niet open ik kende waarschijnlijk mensen die daar zijn omgekomen...

Maar dan nog moet je proportioneel reageren, met zo min mogelijk collateral damage. Als je gericht een Hamas gebouw bombardeert en er gaan ook burgers dood, jammer, het was wel gericht. Winkelcentra aanvallen of met massavernietigingswapens de boel platleggen dat is buitenproportioneel. En drinkwater afsluiten is dat ook. Omdat je er dan voor zorgt dat onschuldige burgers omkomen van de dorst. Zonder eten kun je prima leven. Het lijkt onmogelijk maar ik heb het wel eens gedaan en tijdens Ramadan doen ze dat ook (ik kwam er laatst achter dat men dan zelfs geen water drinkt echter dat moet je weer bevoorraden). Dus dit is een onverstandig pressiemiddel. Vergeet niet: Hamas verlaagde zich tot terrorisme. Verlaag je niet tot het niveau van je tegenstander.

PS: Ik heb het niet over voedsel afsluiten, ik heb het specifiek over drinkwater. Ik heb het niet over medicijnen of elektriciteit. Medicijnen, voedsel, en elektriciteit vind ik behoorlijk op het randje. Drinkwater? Dat is over het randje heen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 09-10-2023 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
VidaR-9 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:06:
Er komen wel nog steeds nieuwe beelden door vanuit Gaza terwijl alles is afgesloten. Ik zou verwachten dat Israël er dan ook voor zorgt dat er niet meer gecommuniceerd kan worden.
Dankzij Starlink achtige toepassingen is het doorknippen van kabels niet per se genoeg, ook heeft Israel niet alles te zeggen over de grens met Egypte.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ja ik las ook dat meer dan de helft Hamas "steunt". Maar dat is iets anders als echt actief zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 09-10-2023 15:50 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:12

[ Voor 100% gewijzigd door VidaR-9 op 09-10-2023 15:12 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:08:
[...]

Dankzij Starlink achtige toepassingen is het doorknippen van kabels niet per se genoeg, ook heeft Israel niet alles te zeggen over de grens met Egypte.
Starlink terminal heeft elektriciteit nodig. Batterijen gaan leeg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Toen ik in Marokko was en de vuilnisdienst staakten (na noodlottig ongeval collega), was men er van overtuigd dat de Joden achter de staking zaten.

Ik was in Sharm El-Sheikh toen er een haai rondzwom die iemand had gegrepen. Volgens de Burgermeester (!) was dat een door Israel getrainde haai.

De haat zit diep en niet alleen in Gaza.

Ik heb Gaza en de West-Bank ook nog door mogen reizen. Denk dat ik er vandaag de dag niet meer uit zo komen.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 09-10-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
psy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:08:
[...]

Ja ik las ook dat meer dan de helft Hamas "steunt". Maar dat is iets anders als echt actief zijn.
Iedereen in Gaza 'steunt' Hamas.
Ze moeten wel want dat is ook een machthebber die op zeer dwingende manier haar wil op legt aan de inwoners van Gaza wat ze controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 13-09 17:57
Bananeman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Inderdaad. En dus laat je feitelijk nu de bevolking "onderhandelen" met Hamas.
Eigenlijk is dat ook de partij met wie Israël zou moeten willen dealen, en ook zij zijn degene die met Hamas zullen moeten dealen.

Ik heb het gisteren ook al eens gezegd het zou voor de Palestijnen goed zijn om onder het juk uit te komen van al die partijen die het zo "goed" met hen voor hebben. Dan en alleen dan zou dit conflict ooit tot een oplossing kunnen komen. Dan staan namelijk de belangen van de Palestijnen voorop en niet de "verborgen" agenda's van al die andere partijen voorop, en de Palestijnen zitten uiteindelijk gevangen in de belangen van anderen.

Helaas zijn we nog heel ver van dat punt verwijderd, als we überhaupt ooit op dat punt aan kunnen komen. De Abraham akkoorden zijn in die zin wel een stap naar dat punt, die betekenen naast normalisatie tegenover Israël, ook dat de Palestijnen en de partijen op de achtergrond steeds meer alleen komen te staan in hun verzet tegen de staat Israël.

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 09-10-2023 15:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

PWM schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Toen ik in Marokko was en de vuilnisdienst staakten (na noodlottig ongeval collega), was men er van overtuigd dat de Joden achter de staking zaten.

Ik was in Sharm El-Sheikh toen er een haai rondzwom die iemand had gegrepen. Volgens de Burgermeester (!) was dat een door Israel getrainde haai.

De haat zit diep en niet alleen in Gaza.

Ik heb Gaza en de West-Bank ook nog door mogen reizen. Denk dat ik er vandaag de dag niet meer uit zo komen.
Er zit een verschil tussen (komische) onwetendheid van de hoogste orde en mensen die echt wat voelen na wat ervaren te hebben. Ik denk niet dat het voorbeeld uit Marokko nou per se zo geweldig is aangezien er daar Joodse gemeenschappen zijn. Tevens ook goede banden met Israel zelf. Al zal natuurlijk de bevolking er niet 100% achter staan, maar mensen buiten het conflict hebben er ook niks mee te maken dit geval.

Het enige wat overeenkomt met Gaza is dat het onderwijs niveau erg laag is en dus ook het stukje zelfdenkend vermogen ontbreekt. En dus krijg je dat soort uitspraken zoals je die net aangeeft. Heeft denk ik weinig te maken met echt begrijpen van wat er speelt maar meer "Die zei het, dus zal wel zo zijn."
offtopic:
Ik ben zelf Marokkaan dus ik kan het je vertellen gebaseerd op wat ik weet en ken uit eigen land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

Ik krijg meer en meer het gevoel dat het Israël gewoon helemaal niet meer interesseert hoeveel burgers er omkomen in Gaza - alles is collateral damage in hun ogen. Het moet daar nu de hel zijn voor de gewone burger en het wordt alleen maar erger.
Ja, en iemand als Mark Rutte doet daar nog eens olie op het vuur door te zeggen dat Nederland Israël onvoorwaardelijk steunt. (Even buiten beschouwing latende dat Nederland behoorlijk verdeeld is over deze kwestie.) Sorry, Israël heeft in het verleden wel eens eerder ronduit stupide gereageerd op geweld. Je weet hoe zwaar escalerend ze kunnen reageren. Een betere reactie is: wij steunen een proportionele reactie van Israël. Met de nadruk in de zin op proportioneel. Maar daar heeft Mark Rutte willens en wetens niet voor gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Starlink terminal heeft elektriciteit nodig. Batterijen gaan leeg.
Wat denk je? Zouden zonnepanelen het goed doen in de woestijn? Nee zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Wat denk je? Zouden zonnepanelen het goed doen in de woestijn? Nee zeker?
Jawel, even gezocht en 300 dagen zon per jaar. Blijkbaar hebben ze die? Hoe importeren ze dat spul?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Jawel, even gezocht en 300 dagen zon per jaar. Blijkbaar hebben ze die? Hoe importeren ze dat spul?
Dit lijkt mij een foto van een zonnepaneel wat uit het puin van die moskou wordt gered. Geen idee hoe ze eraan komen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2023/10/08/1015069/1920x1440a.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 20:30

Lordy79

Vastberaden

Qwerty-273 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:05:

Om nog maar niet de hekken en muren te noemen die sinds 1994-96 rond de hele Israel-Gaza "grens" zijn gezet.
Ja, we hebben kunnen zien waarom die hekken en muren om heel de Israel-Gaza grens staan. :|

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Voor degenen die voorstander zijn van drinkwater afsluiten: stel je hebt in Nederland terroristen die een aanslag plegen, evt. met een gijzeling. Bijvoorbeeld in een Apple Store. Mogen we die nadat we ze gevangen hebben genomen drinkwater ontzeggen? Mogen we heel Vught van drinkwater ontzien vanwege gijzeling PI? Vergeten jullie trouwens niet dat de gegijzelden ook geen drinkwater meer hebben?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Ja, en iemand als Mark Rutte doet daar nog eens olie op het vuur door te zeggen dat Nederland Israël onvoorwaardelijk steunt. (Even buiten beschouwing latende dat Nederland behoorlijk verdeeld is over deze kwestie.) Sorry, Israël heeft in het verleden wel eens eerder ronduit stupide gereageerd op geweld. Je weet hoe zwaar escalerend ze kunnen reageren. Een betere reactie is: wij steunen een proportionele reactie van Israël. Met de nadruk in de zin op proportioneel. Maar daar heeft Mark Rutte willens en wetens niet voor gekozen.
Net zoals Nederland terughoudend reageerde (als in wij zijn bezorgd) toen Israël Palestijnse burgers bombardeerde met phosphor bommen.

https://www.hrw.org/repor...use-white-phosphorus-gaza

NL heeft 0,0 politieke invloed in de wereld — Een land als Zweden dat haar agenda voert dwingt meer respect af.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Een betere reactie is: wij steunen een proportionele reactie van Israël. Met de nadruk in de zin op proportioneel. Maar daar heeft Mark Rutte willens en wetens niet voor gekozen.
Proportioneel is 5000 raketten op burgers afschieten, met een bulldozer en gewapende mannen de grens over gaan, een paar honderd burgers doden, vrouwen verkrachten, kinderen, bejaarden en andere burgers ontvoeren, mensen onthoofden etcetera.
Dat lijkt me géén goed idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

op dezelfde manier als ze 5000 raketten importeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Iedereen met een wapen of die niet luistert naar aanwijzingen is Hamas, het is een oorlogssituatie geen politie onderzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Iedereen met een wapen of die niet luistert naar aanwijzingen is Hamas, het is een oorlogssituatie geen politie onderzoek.
Dan nog heb je zoiets als mensenrechten, ook al komen die Israël even niet zo goed uit.

Of gelden mensenrechten alleen als ze toevallig even goed uitkomen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Je snapt het niet helemaal. Je verbergt het wapen, steekt je handen in de lucht en geeft je over. Nu ben je niet meer te onderscheiden van al die andere twintigjarigen die daar rondlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Dan nog heb je zoiets als mensenrechten, ook al komen die Israël even niet zo goed uit.

Of gelden mensenrechten alleen als ze toevallig even goed uitkomen?
Welke mensenrechten worden geschonden als militairen gewapende personen en personen die ze tegenwerken uitschakelen.

En begin nu niet over burgers, want Hamas zijn ook burgers en geen officieel leger. Als je die redenatie aanhangt dan kan Israel niets en Hamas vrij bewegen tot ze een aanval of aanslag plegen.

Verzet tegen militairen = vijand en niet over jammeren. Ze hebben alle vrijheid om te doen wat gezegd wordt en zich er buiten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Lordy79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:33:
[...]

Proportioneel is 5000 raketten op burgers afschieten, met een bulldozer en gewapende mannen de grens over gaan, een paar honderd burgers doden, vrouwen verkrachten, kinderen, bejaarden en andere burgers ontvoeren, mensen onthoofden etcetera.
Dat lijkt me géén goed idee.
De daders, de terroristen mogen overmeesterd worden, die zullen zich met geweld 'verdedigen' en dus mogen ze overhoop worden geschoten. Dit alles om alle gegijzelden te bevrijden.

Dat is proportioneel. En daar ben ik net zoals in soortgelijke situaties elders voorstander van. Want de gegijzelden zijn onschuldig. Maar dat is de vrouw van een gijzelaar ook. En de dochter ook. Ook al hebben ze geen zak te vertellen (misschien wel des te meer).

Met WMDs Gaza platleggen of deze mensen uitdrogen (weg kunnen ze niet) riekt naar genocide.

Nogmaals, verlaag je niet tot het niveau van je tegenstander. Als je rechtvaardigheid wilt, dan zul je proportioneel moeten reageren. Niet ieder mogelijk antwoord is proportioneel. Hou het hoofd koel, toon leiderschap. Een goede leider kan proportioneel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Je snapt het niet helemaal. Je verbergt het wapen, steekt je handen in de lucht en geeft je over. Nu ben je niet meer te onderscheiden van al die andere twintigjarigen die daar rondlopen.
Klopt en dat gebrek aan onderscheid gaat voor veel collateral en verdriet zorgen. Dat is enorm spijtig maar dat mag nog niet tot gevolg hebben dat je er met de botte bijl overheen gaat. Zoals mensen laten uitdrogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Jij denkt dat ze die discipline hebben?

En ik verwacht dat IDF ook huis aan huis zal gaan en dan kunnen ze beter geen wapens in je huis vinden.

Huis aan huis kan zeer effectief zijn, vraag mar aan Hamas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik denk niet dat ze dagenlang het water zullen afsluiten en misschien een uur of enkele uren per dag water zullen aanleveren. Geen idee. Maar dat er massaal mensen worden uitgedroogd tot de dood erop volgt, dat geloof ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jerie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

Klopt en dat gebrek aan onderscheid gaat voor veel collateral en verdriet zorgen. Dat is enorm spijtig maar dat mag nog niet tot gevolg hebben dat je er met de botte bijl overheen gaat. Zoals mensen laten uitdrogen.
Daar verschillen wij dan van mening. Hamas zijn burgers die zich verschuilen tussen burgers met steun van burgers.

Als Hamas echt de meerderheid niet vertegenwoordigt zoals geclaimd wordt dan kunnen ze daar zelf de situatie oplossen door IDF naar Hamas te leiden.

Het geduld is een keer op en het is volkomen logisch dat Israël niet met een hand achter de rug gebonden blijft optreden.

Het sentiment wat jij uitdraagt is precies waar Hamas op rekent en gebruik van maakt. Dat wapen moet je ze op een gegeven moment afnemen door er niet meer in mee te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2023 15:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De EU draait de geldkraan ook dicht:
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We begrijpen dat een situatie als dit de nodige emoties oproept. Maar willen we willen de discussie hier graag inhoudelijk en constructief houden.

Reageer a.u.b. beheerst en terughoudend.

Dit topic is niet bedoelt als emotionele uitlaatklep, neem a.u.b. even pauze of ga iets anders doen als je geraakt wordt door dit conflict.

Daarnaast:
• Geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen.
• Specifiek: Geen vergelijkingen met het apartheidsregime in het verleden van Zuid-Afrika.
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Beschouw de discussie niet als een soort strijdveld dat gewonnen moet worden, de discussie hier in Nederland is van geen enkele invloed op het conflict zelf.
• Geen discussie over kernwapens zonder concrete (!) aanleiding en onderbouwing.
• Geen schokkende beelden posten.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.