http://images.scribbleliv...a987-6510bb2de76a_500.jpg
foto van de livefeed nu.nl van het handen vasthouden
foto van de livefeed nu.nl van het handen vasthouden
[ Voor 24% gewijzigd door MisterEagle op 23-07-2014 16:32 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 24% gewijzigd door MisterEagle op 23-07-2014 16:32 ]
Verwijderd
In de meeste gevallen mag familie dat bepalen, maar wanneer lichaamsdelen missen en dergelijke (pff moet er niet aan denken) dan mag het gewoonweg niet.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:30:
[...]
Dan zou een grote foto van diegene (in bijvoorbeeld een krans) een mooi eerbetoon zijn. Ik verwacht niet dat de kisten op de uiteindelijke uitvaarten nog geopend zullen worden. Die lichamen zullen behoorlijk gehavend zijn, iets wat je niet op iemands netvlies wilt branden.
Misschien waren ze tussen 16-1601 wel stil, maar niet toen de NOS uiteindelijk stil was? Vind je reactie (zonder dus dit te weten) wel wat overtrokken...DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Ga er ook nog wel even melding van maken bij hun teamleider, want ik vind dat echt niet kunnen.
Ik accepteer dit ook. Ten eerste een mooi gebaar om wat langer stilte te houden, en ten tweede valt er weinig over te zeggen. Hoogstens tellen ofzo, maar dat is ook weer zo....ongepastPolarBear schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:31:
Wat fijn dat de NOS verslag doet zonder verder commentaar.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik neem aan dat de rest van de overledenen dezelfde behandeling krijgt (minus de aanwezige pers, hoogwaardigheidsbekleders etc). Ik mag toch aannemen dat de rest van de lijken op dezelfde manier wordt behandeld door defensie.Viccers schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:31:
Indrukwekkend. En dan na te gaan dat als ze het geluk hebben om iedereen terug te vinden, je bijna 9x deze ceremonie zou moeten doen om iedereen in Nederland te krijgen. (ja, ik weet dat deze eenmalig is, maar toch)
Nee, ze zijn niet stil geweest.MoiZie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Misschien waren ze tussen 16-1601 wel stil, maar niet toen de NOS uiteindelijk stil was? Vind je reactie (zonder dus dit te weten) wel wat overtrokken...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Maar moest dat dan? Bij ons op kantoor was het ook geen verplichting. Kan het me wel voorstellen als ze weten van jouw verlies dat het ze had gesierd.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Spreek ze er na de ceremonie gewoon even op aan. Leg uit dat je iemand persoonlijk kent en dat je het zeer op prijs stelt als ze rekening met andere houden.
Wisten ze dat je een bekende had verloren? Zo ja, grote klootzaken.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat lijkt mij ook. Alleen de eersten dit "protocol" geven en de rest zonder verdere aandacht te transporteren naar het identificatiecentrum lijkt me hoogstens ongepast. Zullen ze ongetwijfeld niet doen.PolarBear schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:33:
[...]
Ik neem aan dat de rest van de overledenen dezelfde behandeling krijgt (minus de aanwezige pers, hoogwaardigheidsbekleders etc). Ik mag toch aannemen dat de rest van de lijken op dezelfde manier wordt behandeld door defensie.
[ Voor 23% gewijzigd door Jaguar645 op 23-07-2014 16:36 ]
Gewoon goed gesprek met diegene aangaan. Tenzij het bedrijf echt verplicht heeft aangegeven dat iedereen stilte moet houden. Maar dat lijkt me echt een respectvol iets wat mensen voor zichzelf moeten beslissen.
Ja, dat wist iedereen.L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:34:
[...]
Wisten ze dat je een bekende had verloren? Zo ja, grote klootzaken.
En ja, door teamleiders aangekondigd vanochtend. Iedereen moest stil zijn na het trompet signaal.SeatRider schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:34:
[...]
Maar moest dat dan? Bij ons op kantoor was het ook geen verplichting. Kan het me wel voorstellen als ze weten van jouw verlies dat het ze had gesierd.
[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 23-07-2014 16:36 ]
#Donetsk People's Republic imposes a ban on journalists reporting in its 'warzones' #Ukraine
— /r/UkrainianConflict (@UkraineConflict) July 23, 2014Verwijderd
Ik had gewoon een dag vrij genomen en die collega flink aan zijn jas getrokken met verheffende stem, onrespectvolle honden altijdDennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:35:
[...]
Ja, dat wist iedereen.
[...]
En ja, door teamleiders aangekondigd vanochtend. Iedereen moest stil zijn na het trompet signaal.
Duidelijk > teammanagerDennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:35:
[...]
Ja, dat wist iedereen.
[...]
En ja, door teamleiders aangekondigd vanochtend. Iedereen moest stil zijn na het trompet signaal.
Mede omdat er mensen waren met bekenden etc..
Verwijderd
Sterkte met je verlies.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:35:
[...]
Ja, dat wist iedereen.
[...]
Dat was dus 16:05, alleen ik keek hier live TV dus een deel was stil om precies 16:00 maar ik ook om 16:05. Verwarrend als je het goed wil doen.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:35:
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Als die "politiemacht" er echt komt dan kunnen ze doodvallen met journalisten mogen geen verslag doen.RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:36:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p><a href="https://twitter.com/hashtag/Donetsk?src=hash">#Donetsk</a> People's Republic imposes a ban on journalists reporting in its 'warzones' <a href="https://twitter.com/hashtag/Ukraine?src=hash">#Ukraine</a></p>— /r/UkrainianConflict (@UkraineConflict) <a href="https://twitter.com/UkraineConflict/statuses/491954789509775360">July 23, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Kan lastig worden om verslag te doen vanaf de rampplek zo.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat zal ongetwijfeld gebeuren. Dit soort dingen correct en respectvol doen is toch een beetje de trots van Defensie.PolarBear schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:33:
[...]
Ik neem aan dat de rest van de overledenen dezelfde behandeling krijgt (minus de aanwezige pers, hoogwaardigheidsbekleders etc). Ik mag toch aannemen dat de rest van de lijken op dezelfde manier wordt behandeld door defensie.
Verwijderd
Zoiets los je toch zelf op? Baas erbij betrekken vind ik altijd zo meh. Als volwassenen onder elkaar moet zoiets toch uit te spreken zijn? Baas erbij halen klinkt altijd zo van; Meneer hij heeft mij gepest.Kid Buu schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:38:
Als baas zou ik daar toch wat van zeggen als mijn werknemers zich zo zouden gedragen. Erg oncollegiaal ook naar jou toe.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Mee eens. Ik zeg ook niet dat hij naar de baas toe moet gaan. Maar als baas heb je dat zelf in de gaten.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:39:
[...]
Zoiets los je toch zelf op? Baas erbij betrekken vind ik altijd zo meh. Als volwassenen onder elkaar moet zoiets toch uit te spreken zijn? Baas erbij halen klinkt altijd zo van; Meneer hij heeft mij gepest.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Daarom eerst even netjes met je collega in gesprek gaan, en als die echt wat bots te zeggen heeft, of niet tot rede vatbaar is dan vind ik dat hij het wel aan de teammanager mag uitleggen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:39:
[...]
Zoiets los je toch zelf op? Baas erbij betrekken vind ik altijd zo meh. Als volwassenen onder elkaar moet zoiets toch uit te spreken zijn? Baas erbij halen klinkt altijd zo van; Meneer hij heeft mij gepest.
Prima gedaan dus, was hier ook echt stil rond 16:00-16:10.Vandaag is uitgeroepen tot dag van nationale rouw om de slachtoffers van de vliegramp MH17 en zullen twee vliegtuigen met aan boord slachtoffers van de ramp in Nederland aankomen.
Na de landing van beide vliegtuigen zal de aankomst in Nederland worden gemarkeerd met een trompetsignaal, gevolgd door een minuut stilte door degenen die bij de aankomst aanwezig zijn. Graag wijs ik iedereen op de oproep van de Premier om zich hierbij aan te sluiten.
Op Nederland 1 en nos.nl is vanaf 14.30 uur het programma Dag van Nationale Rouw te zien. Hiertoe kan ook toegang worden verkregen via http://www.npo.nl/live/nederland-1.
Collega's kunnen vanaf 15:30 de aankomst van de vliegtuigen ook volgen in de (.....)zaal.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
En de meeste teammanagers zeggen; Ja oke prima zal het zeggen en daar blijft het bij. Heb je totaal niets aan. Gewoon duidelijk maken dat dit de laatste keer was dat hij dit deed zo simpel is dat.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:41:
[...]
Daarom eerst even netjes met je collega in gesprek gaan, en als die echt wat bots te zeggen heeft, of niet tot rede vatbaar is dan vind ik dat hij het wel aan de teammanager mag uitleggen.
Is dit niet wat inhoud voor een los topic?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wij kregen vanochtend een mail.....om 15:50 ging in het bedrijfsrestaurant de TV aan...en stonden we daar met een groep collega's te kijken. Overigens hangen hier bij alle bedrijven hier op het bedrijventerrein de NL vlaggen halfstok en zijn de bedrijfsvlaggen getreken.....erg netjes. (hier is overigens Hilversum...ook nog aan een straat waar de stoet volgens mij langs komt later vandaag).L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:14:
[...]
Wij kregen om 15:54 mailtje van de directeur dat we er rekening mee moesten houden. Erg netjes.
Echte managers springen op van hun stoel. Rennen met kwijl om de mond naar de betreffende collega en vragen vervolgens in het zicht of alles in orde is. Nog een beetje wild gebaren met de handen tijdens het onderwerp kinders en bij terugkomst roepen dat alles is opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:42:
[...]
En de meeste teammanagers zeggen; Ja oke prima zal het zeggen en daar blijft het bij. Heb je totaal niets aan. Gewoon duidelijk maken dat dit de laatste keer was dat hij dit deed zo simpel is dat.
[ Voor 60% gewijzigd door Oyster op 23-07-2014 16:56 ]
Even uit interesse...Mirreke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:40:
Wat mij opvalt zijn de "stickers" op de zijkant van de kisten... bij sommige kisten 3 bij sommigen 1..![]()
En voor zover ik begrepen heb, krijgen de volgende vluchten met kisten dezelfde behandeling (vriend van me staat op dit moment in de erehaag daar)
Als je collega iemand verloren heeft in de crash ben je gewoon stil. Verplicht of niet verplicht. Mijn baas had ze een flinke uitbrander gegeven als ie het hoorde.Oyster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:43:
Zodra herdenken in de vorm van moeten wordt gegoten gaat het zijn doel compleet voorbij. Het is niet zo netjes van die collega's, maar smijten met krachttermen gaat echt te ver. Misschien als het bewust is gebeurd valt er wat voor te zeggen. Dan nog, dit soort zaken dwing je niet af. Baas-dit baas-dat, asjeblieft zeg.
Het lijkt me dat de families zelf uiteindelijk invulling kunnen geven aan de uitvaart met alles wat daar om heen hoort.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:43:
[...]
Even uit interesse...
Zijn dit nou ook de kisten die gebruikt worden voor de uiteindelijke uitvaart namens de familie en nabestaanden? Want ze gaan elk moment naar Hilversum toe naar een identificatie-centrum.
Just interesting...
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
ik vermoed van niet, iedereen zal wel zijn eigen invulling van de uitvaart hebben..AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:43:
[...]
Even uit interesse...
Zijn dit nou ook de kisten die gebruikt worden voor de uiteindelijke uitvaart namens de familie en nabestaanden? Want ze gaan elk moment naar Hilversum toe naar een identificatie-centrum.
Just interesting...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Gewoon bepaalde fatsoensnormen op de werkvloer, wat is daar mis mee? Er wordt toch niet geëist of je theatraal met zijn allen een traantje laat. We hebben het over een minuut stilte en eventuele betrokkenen zouden dit enorm op prijs stellen ook.Oyster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:43:
Zodra herdenken in de vorm van moeten wordt gegoten gaat het zijn doel compleet voorbij. Het is niet zo netjes van die collega's, maar smijten met krachttermen gaat echt te ver. Misschien als het bewust is gebeurd valt er wat voor te zeggen. Dan nog, dit soort zaken dwing je niet af. Baas-dit baas-dat, asjeblieft zeg.
Wat ik niet snap is all die mensen met hun cheerfull-avatars die rouw tweets de lucht in sturen. Ik ben misschien een ouderwetse zak hooi maar ik vind dat op de een of andere manier niet passen.Vandread schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:42:
Netjes zeg, verstandige werkgever Tourniquet.
Brrrrr: https://twitter.com/Rene_MarshCNN/status/491950675798925312
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Vlag in de wind nam ik aan, gebaseerd op het klapperen v/d touwtjes eerder.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:46:
Wat is dat schrapende geluid? Lijkt net alsof iemand het laatste restje zand loopt op te scheppen.
Volgens mij vertelde hij dat ze naar de hangar rijden...en daar wachten op de andere 20 rouwauto's.....verwachting is dat ze rond 19:00 in Hilversum aankomen.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:47:
Stilte doorbroken, de rouwstoet gaat naar Hilversum.
don't mistake lack of talent for genius.
Ik wil dat ook wel even doen ja. En janken. maar ja, zit op werk.AcoLyte! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:49:
Ik heb zo 'n behoefte om te schreeuwen. Zucht. Onmacht noemen ze dat.
L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:44:
[...]
Als je collega iemand verloren heeft in de crash ben je gewoon stil. Verplicht of niet verplicht. Mijn baas had ze een flinke uitbrander gegeven als ie het hoorde.
Kan jij vinden, kan ik vinden, hoeft een ander niet te vinden. De gebeurtenis rondom dit ongeluk toont maar weer eens aan dat normen en waarden niet overal hetzelfde zijn. Respect is moeilijk opeisbaar, laat staan bij een werkgever.Kid Buu schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:44:
[...]
Gewoon bepaalde fatsoensnormen op de werkvloer, wat is daar mis mee? Er wordt toch niet geëist of je theatraal met zijn allen een traantje laat. We hebben het over een minuut stilte en eventuele betrokkenen zouden dit enorm op prijs stellen ook.
Exact. Goed omschreven.walletje-w schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Het tikken van de vlaggen tegen de mast. De wind die je hoort, de motor die uitgaat van het vliegtuig en langzaam tot stilstand komt.
Dan de ceremonie, de trompet. De laatste toon die afzwakt en verdwijnt. Dan weer de stilte totdat de eerste kist getoond word, kippenvel verschijnt, tranen komen naar boven en dan hoor je in de achtergrond de nabestaanden huilen, die daar met 1000 man staan. Allemaal wachtend op dit beeld, het verlossende beeld. Die ene persoon word met iedereen geïdentificeerd. In die ene kist zit een familielid van iedereen.
Ja ik ben er van onder de indruk.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Kom ik de volgende keer, als je een bekende van jou betreft, keihard in je oren vrolijke muziek schetteren. Vind je dan nog dat respect moeilijk opeisbaar is?Oyster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:49:
[...]
[...]
Kan jij vinden, kan ik vinden, hoeft een ander niet te vinden. De gebeurtenis rondom dit ongeluk toont maar weer eens aan dat normen en waarden niet overal hetzelfde zijn. Respect is moeilijk opeisbaar, laat staan bij een werkgever.
Inderdaad...je kunt wel even RESPECT opbrengen voor de mensen die wel die minuut stilte in acht willen nemen.....L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
[...]
Kom ik de volgende keer, als je een bekende van jou betreft, keihard in je oren vrolijke muziek schetteren. Vind je dan nog dat respect moeilijk opeisbaar is?
Dit is nu juist wat mis is met de wereld. Eventjes een minuut je kakel houden is al teveel gevraagd want
"ik laat me niks opdringen jonguh!! #SWAG #YOLO"
Controleer de controleurs
+1L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
[...]
Kom ik de volgende keer, als je een bekende van jou betreft, keihard in je oren vrolijke muziek schetteren. Vind je dan nog dat respect moeilijk opeisbaar is?
Dit is nu juist wat mis is met de wereld. Eventjes een minuut je kakel houden is al teveel gevraagd want
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Klopt was in de auto met radio aan en het enige wat ik hoorde samen met mijn dochter was het tikken van de vlaggen tegen de masten. Kippenvel.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Over nagedacht idd. Goed werk.Viccers schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:54:
Iets ander type lijkwagens dit keer, deur gaat naar boven open. Netjes dat ze de types bijelkaar hebben gehouden zodat het een geheel lijkt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd
Net zoals de kistendragers, bijna allemaal dezelfde lengte. Blijft de kist recht en tilt iedereen gelijk.
Even nog afgezien van dat je vergelijking nergens over gaat, maar wisten die collega's uberhaupt hoe laat het was? Expres door een minuut stilte praten die mensen doen is natuurlijk niet beschaafd, maar als je gewoon geen rekening ermee hield dat het op dat moment was, tja.L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
[...]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De tv stond keihard aan, dus iedereen hoorde de trompet z'n laatste noot blazen voor de stille minuut.Sissors schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:55:
[...]
Even nog afgezien van dat je vergelijking nergens over gaat, maar wisten die collega's uberhaupt hoe laat het was? Expres door een minuut stilte praten die mensen doen is natuurlijk niet beschaafd, maar als je gewoon geen rekening ermee hield dat het op dat moment was, tja.
Ja, maar dat is standaard als de defensie de opdracht krijgt op een kist te dragen.Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:55:
[...]
Net zoals de kistendragers, bijna allemaal dezelfde lengte. Blijft de kist recht en tilt iedereen gelijk.
Ben eigenlijk benieuwt hoe ze het straks met de begrafenissen gaan doen. Zal daar nog een afvaardiging bij zijn van het kabinet? En wie stuur je dan? Bedoel, als je Rutte naar 1 stuurt lijkt het net alsof die belangrijker is dan iemand waar een minister naar toe zou gaan.3raser schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:54:
De komende dagen worden de overige geborgen lichamen vanuit Oekraïne naar Nederland vervoerd. Dezelfde ceremonie zal voor hen worden herhaald. Het koninklijk paar zal daar niet bij aanwezig zijn, wel zullen er telkens leden van het kabinet aanwezig zijn. (Novum)
Ik denk het wel; Niet voor zo'n specifieke situatie, maar wel voor een situatie waarbij een grotere groep Nederlands overlijdt in het buitenland en per vliegtuig vervoerd moet worden. Alleen al het feit dat het een aantal jaren geleden ook nabij Tripoli is gebeurd met een NL vliegtuig doet mij vermoeden dat ze weten wat ze in zo'n situatie moeten.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
Benieuwd of voor zulke momenten al een draaiboek klaar ligt die ze kunnen gebruiken.
Misschien radio, of iets voor blinden.MoiZie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:57:
Wie is toch die vrouw die ik af en toe hoor praten @ NPO stream?
[ Voor 9% gewijzigd door Theebag op 23-07-2014 16:58 ]
Beter gewoon direct vragen om even stil te zijn.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:56:
[...]
De tv stond keihard aan, dus iedereen hoorde de trompet z'n laatste noot blazen voor de stille minuut.
Ik zag hem inderdaad ook lopen. Ben ook wel benieuwd.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:59:
Tussen de mensen die kijken zag ik net een man zitten met een soort hopman hoedje?
Ziet er wel apart uit... Bepaalde rang uit de defensie?
Voor zo ver ik weet wordt alles gedekt door de verzekering, op de site van mijn werk stond het volgende.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:55:
Wat ik persoonlijk erg kan waarderen vanuit de overheid is dat de nabestaanden niets hoeven te betalen, dat klinkt maf misschien, maar de uitvaart en het vervoer en noem maar op wordt allemaal betaald door de overheid. Niets dan lof daarvoor, want ze zijn dat niet verplicht of iets dergelijks.
Achmea leeft mee met betrokkenen vliegramp MH17
Net als in heel Nederland is ook door bestuur en medewerkers van Achmea geschokt gereageerd op de vliegtuigramp van gisteren in Oekraïne. We wensen familie, vrienden en nabestaanden veel sterkte. In tijden van rampspoed vinden wij het passend om coulant om te gaan met onze verzekeringsdekking.
Ongeacht of er sprake is van terrorisme en/of molest heeft Achmea besloten om voor klanten met een reisverzekering van Interpolis, Centraal Beheer Achmea, FBTO, Avéro Achmea, InShared of Zilveren Kruis Achmea dekking toe te zeggen voor repatriëring van stoffelijke overschotten; voor het afreizen naar de rampplaats in Oekraïne en voor de (vervroegde) terugkomst naar Nederland van klanten van wie familie aan boord van de MH17 zat.
De levensverzekeraars van Achmea (Interpolis, Centraal Beheer Achmea, FBTO, Avéro Achmea) hebben eveneens besloten om de verzekerde bedragen van klanten met een levensverzekering te vergoeden, ongeacht of de vliegtuigramp is veroorzaakt door terrorisme en/of molest.
Klanten met een persoonlijke ongevallenverzekering met overlijdensdekking van Centraal Beheer Achmea, Interpolis, Avéro Achmea of FBTO, kunnen eveneens rekenen op uitkering.
Alarmcentrale Eurocross Assistance, onderdeel van Achmea, is namens alle Nederlandse alarmcentrales betrokken bij deze calamiteit.
Bron
Australiër misschien?AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:59:
Tussen de mensen die kijken zag ik net een man zitten met een soort hopman hoedje?
Ik vermoed dat het een Australiër is. Legeronderdeel kan ik je zo niet vertellen.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:59:
Het is al even terug maar die zin klopt gewoon hoor. Er hoort geen komma tussen. Had het anders geformuleerd kunnen worden, absoluut, maar wat er nu staat is niet fout.DanielWW2 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:15:
Als er nou een comma tussen crash en lands had gestaan...
En ik ben dan dyslectisch.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Aussie bedoel je. Zou dan best wel kunnen.Viccers schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:00:
Ik heb het vermoeden dat dat een Ozzie was.
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 23-07-2014 17:01 ]
Bij ons stond het ook op intranet.L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:14:
[...]
Wij kregen om 15:54 mailtje van de directeur dat we er rekening mee moesten houden. Erg netjes.
Er was ook een Canadees verongelukt, dus het kan ook een Canadees zijn.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:59:
Lolwat? Ja.L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
[...]
Grappig dat je dat zegt. Volgens mij is juist respect eisen, jezelf ongehoord voelen en daarnaar handelen een bevestigd probleem in deze wereld.Dit is nu juist wat mis is met de wereld. Eventjes een minuut je kakel houden is al teveel gevraagd want
Ik heb het idee dat de directeur het zelfs akkoord zou vinden als de afdeling telesales rond die tijd geen telefoon aan zou pakken terwijl ie normaal al op de achterste poten staat als je er 1 te lang zou laten wachten bij wijze van spreken.Krukar schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:01:
[...]
Bij ons stond het ook op intranet.
Als er hier iemand z'n muil open had getrokken had ik diegene ook fijn gerapporteerd bij het management, gelukkig deed niemand dat (werken hier heel veel mensen uit het buitenland, roemenië, frankrijk, engeland e.d. en zelfs die waren allemaal netjes stil).
Apart. Om de een of andere reden vind ik de toevoeging "Ongeacht of er sprake is van terrorisme en/of molest" hier 'overbodig' en doet afbreuk aan de tekst en de gift erachter vind ik.FabiandJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:00:
[...]
Voor zo ver ik weet wordt alles gedekt door de verzekering, op de site van mijn werk stond het volgende.
[...]
Klopt, maar dat is juist normaal 1 van de zeer weinige, specifieke, uitsluitingsgrondenViper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Apart. Om de een of andere reden vind ik de toevoeging "Ongeacht of er sprake is van terrorisme en/of molest" hier 'overbodig' en doet afbreuk aan de tekst en de gift erachter vind ik.
Zoiets van we doen dit, maar we hadden het niet gehoeven.
Persoonlijk had ik het anders omschreven en gewoon gezegd we dekken alle kosten punt.
Het is ook een kwestie van fatsoen.Oyster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Grappig dat je dat zegt. Volgens mij is juist respect eisen, jezelf ongehoord voelen en daarnaar handelen een bevestigd probleem in deze wereld.
★ What does that mean? ★
Klopt, het overkoepelende orgaan van verzekeraars had dat vrij snel na de ramp al aangekondigd, dat ze de terrorisme/molest clausule, die normaal gesproken ervoor kan zorgen dat niet uitbetaald hoeft te worden, niet zouden toepassen.FabiandJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:00:
[...]
Voor zo ver ik weet wordt alles gedekt door de verzekering, op de site van mijn werk stond het volgende.
[...]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Juist niet, want dat ís de gift erachter. Verder bestaat er gewoon een zakelijke relatie die aan voorwaarden onderhevig is. Een van die voorwaarden wordt nu genegeerd.Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Apart. Om de een of andere reden vind ik de toevoeging "Ongeacht of er sprake is van terrorisme en/of molest" hier 'overbodig' en doet afbreuk aan de tekst en de gift erachter vind ik.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Het is ook een interne mail.Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Zoiets van we doen dit, maar we hadden het niet gehoeven.
Persoonlijk had ik het anders omschreven en gewoon gezegd we dekken alle kosten punt.
Controleer de controleurs
Heftig zegLivecrew011 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:04:
Hier bij de WU werd iedereen opgeroepen om vanaf kwart voor 4 samen te komen. Dit omdat een van onze collega's met vrouw en kind aan boord was. Wij hebben expres geen beeldscherm neergezet maar de radio aan. Collega's die een vrije dag hadden zijn ook hierheen gekomen. Erg bijzonder om te zien dat in zo'n 'koude' werkomgeving opeens iedereen elkaar steunt en door deze weken heen sleept.
My favorite programming language is solder.
wachten tot iemand z'n rijbewijs inlever omdat ze hem het rijplezier ontnomen hebben hierdoor.... Ze komen toch niet door Gelderland he?Puch-Maxi schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:08:
Goed dat ze de snelwegen (deels) afsluiten, je hebt altijd van die mensen die er tussen gaan rijden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq