Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Formule E - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:33
SinergyX schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:14:
[...]

Maar wel beetje eerste race nadat ze een media offensief hebben gedaan om het 'populair' te maken.

Maaar 0,0 onboard, 0,0 over de 'attack mode strip', 0,0 enige vorm van degelijk inhalen/actie, herhalingen krijg je eerst persoon, dan pas superslowmo beeld, ondertussen 20sec verder. Animaties van positie wissel is te traag, continue rotatie van tijd/positie/restant-vermogen is traag/nutteloos.
volgens mij heb jij een andere race zitten kijken dan ik? (iets met Verne / Dacosta..)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SinergyX schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:14:
[...]
Maar wel beetje eerste race nadat ze een media offensief hebben gedaan om het 'populair' te maken.

[knip]
Hmmm, het is mij niet meer opgevallen dan andere jaren voor de start van een nieuw seizoen, maar omdat ik het al eerder volgde (eigenlijk niet de goede woordkeuze, want echt volgen deed ik het niet), is het mij misschien daarom niet meer opgevallen dan de vorige jaren. Formula-E is ook al jaren actief op YT, dus dat kan het niet zijn. Wel wat meer heisa om de nieuwe 2018/19 auto en daarom misschien wel wat meer in het nieuws, best wel logisch natuurlijk.

Nu de hoofdklasse plat ligt is dit natuurlijk een gatenvuller, en voor mij is het wat meer aantrekkelijk dat er weer een Ollander tussen zit. Dat trekt mij gewoon meer dan zonder mede-landers. En dit geldt eigenlijk ook voor al de andere race-klassen, tot aan de laagste OW klasse toe.

Maar als ik niet in staat ben om het gebeuren op de baan daadwerkelijk te volgen (ik zie diverse rijders ineens zowat tegelijk posities verliezen, WHY?), en als het voor de commentator ook al geen chocolade is wat hij onder ogen krijgt, dan is mijn interesse snel verdwenen.

Maar volgende maand nieuwe ronde en dus nieuwe kansen, zolang batman Robin het veld vult zal ik aanschuiven ;)

A smile a day....

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:04
hardware-lover schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:43:
[...]
Maar volgende maand nieuwe ronde en dus nieuwe kansen, zolang batman Robin het veld vult zal ik aanschuiven ;)
persoonlijk was ik meer benieuwd naar wat Massa en Vandoorne konden presteren. Maar de preciese reden wat daar gebeurde zal voorlopig gissen blijven.

overigens: de Wet van Behoud van Massa blijkt dus toch te gelden binnen de autosport. Hoe vaak is die nu wel niet met 'pensioen' gegaan? :P

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Webgnome schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:21:
[...]

volgens mij heb jij een andere race zitten kijken dan ik? (iets met Verne / Dacosta..)
Die zat in 0,05 regio, afgerond nog steeds 0,0 :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-04 09:19
(jarig!)
Ik vond het best een leuke race zo. Veel gevechten op de baan en leuke positie wissels.
Jammer dat de regie niet al te best was en we informatie missen zoals inderdaad wat het probleem was bij Vandoorne en de Drive trhough's.

Ook dat ze in het overzicht van wie op welke positie rijdt niet een kleurtje erbij doen om te laten zien welk team het is.

Al met al toch wel genoten en de attack mode was leuk om te zien. Zeker als sommigen hem net niet goed doen en niet over beide strepen komen. Dan zag je direct wat het scheelde van tijd op de baan.
Op naar de volgende race :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Kasai schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:06:
Zoals iedereen al aangaf is de regie om te huilen en ook de guy van Ziggo leek het allemaal niet echt te volgen. Wat ook niet meehielp voor mij is dat ik de auto's nog niet herken en dus ook moeite heb om te volgen wat er gebeurt zonder fatsoenlijk commentaar.
Logisch ook. Die "guy van Ziggo" moet het met dezelfde beelden doen. Dus als de informatie, van bijv. Techeetah straffen, niet doorkomt kan hij ook niets doorgeven. Dat heeft hij ook netjes verwoord tijdens zijn commentaar.

• Kasai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:44

Kasai

Legendary

TheBrut3 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:33:
[...]

Logisch ook. Die "guy van Ziggo" moet het met dezelfde beelden doen. Dus als de informatie, van bijv. Techeetah straffen, niet doorkomt kan hij ook niets doorgeven. Dat heeft hij ook netjes verwoord tijdens zijn commentaar.
Was geen commentaar richting hem, maar gewoon mijn constatering aan de hand van de race kijken :)

Atlas#22744

• Webgnome
Aanrader. De volgende keer naar de YouTube stream kijken. Waarschijnlijk zelfde beelden maar het commentaar is echt veel leuker.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Webgnome schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:53:
Aanrader. De volgende keer naar de YouTube stream kijken. Waarschijnlijk zelfde beelden maar het commentaar is echt veel leuker.
Zelfde beelden ja, maar nee ik vind Rene Hoogterp juist heel goed :)

Sowieso altijd een fan van hem geweest, doet Indycar ook leuk!
(Samen met Rick Winkelman, F1 vrije trainingen & NASCAR, de beste van Ziggo in mijn ogen. En dan is Rick ook een hartstikke aardige man)

Ryur wijzigde deze reactie 18-12-2018 15:35 (4%)

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20:48
Hoe was het ongeluk nou ontstaan met de coureur die een van de achterbanden eraf had gereden? Slecht was dat in beeld gebracht ook zeg...

Verder was het wel een vermakelijke race, maar Formule E is nog niet iets waar ik de wekker voor ga zetten op deze manier. Het geluid van de auto's is echt irritant om naar te luisteren en de regie snapt er volgens mij zelf weinig van.

• Webgnome
zover ik het mij kan herinneren tikte die de muur net voor de bocht aan waardoor zijn ophanging niet meer ophing.. zeg maar.

offtopic:
p.s.... misschien kunnen we nu stoppen met het elkaar herhalen dat de regie kak was en dat het geluid van de auto's niet om aan te horen is. Dat geluid dat gaat sowieso niet veranderen dus of stop met kijken of wen er maar aan. De regie gaat hopelijk beter worden

Webgnome wijzigde deze reactie 18-12-2018 17:28 (3%)

• DeKaerften
  • Laatst online: 25-04 16:30
Komend weekend R2 - Marrakesh. (Volgens de officiele website op zaterdag 15 januari? :X)

https://www.fiaformulae.c...the-2019-marrakesh-e-prix

Ik ga mijn voornemen om dit F-E seizoen te kijken blijven voortzetten. Tot dus ver is het racen vermakelijk. Hopelijk wordt de regie met de tijd ook steeds beter.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk het nog een maandje, dan komt het echte racen weer :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Zaterdag 12 januari te zien op Ziggo Racing:

11:45 LIVE Formula E: Marrakesh Kwalificatie

15:00 LIVE Formula E: Marrakesh Race

JohanKupers wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:44 (9%)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:58

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
En voor degenen zonder ziggo zijn de volledige kwalificaties training en race tegenwoordig ook live op YT (en FB) te volgen.

edit: niet dus ;( SA was kennelijk een uitzondering

-36- wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:18 (25%)

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:58
En op Eurosport.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• Ryur
  • Nu online
De Q is op Eurosport niet live!

• DeKaerften
-36- schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:58:
En voor degenen zonder ziggo zijn de volledige kwalificaties en race tegenwoordig ook live op YT (en FB) te volgen
En ook heel handig, de integrale uitzendingen blijven ook op youtube staan, zodat je ze later nog terug kunt kijken, mocht je ze gemist hebben (of het zo spannend was, dat je ze nog een keer wilt kijken! :P)

• Webgnome
Je kunt het via Youtube kijken. Helaas kan ik het dit weekend niet live zien :(

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:58

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Hoewel niet geheel vrijwillig komt Max ook kijken bij de E-prix van Marrakesh
https://www.nu.nl/formule...t-formule-e-stewards.html

• DeKaerften
Ik las het ook op meerdere websites. Er wordt in een aantal media gesuggereerd, dat Verstappen steward zal zijn, maar motorsport.com quote de FIA als "Verstappen will spend the day as an observer to the stewards, closely following their work ...". Slechts om te zien hoe de stewards hun werk doen en tot hun beslissingen komen.

Overigens zijn er dit weekend 3 Nederlandse coureurs in Marrakesh. Naast verstappen en Frijns, is ook Nyck de Vries er https://www.motorsport.co...n-marrakesh-test/4320159/

DeKaerften wijzigde deze reactie 11-01-2019 20:48 (20%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet ik niet wat nu een zwaardere straf is, meelopen met die stewards, of geluid van die F-E wagens aan te moeten horen terwijl je zelf F1 rijd :P

• Webgnome
Practice 1:

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Massa reed in de weg.

"What is that Massa guy doing? He has no idea."

:D

• Webgnome
Dat vind ik nou mooi. In de F1 een grote naam maar in FE is het gewoon een van de velen.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Was Massa in de F1 een grote naam dan?

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JvS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:23:
Hij was alleen maar bijna kampioen geworden met Ferrari. O-)
Na zijn ongeluk was Massa gewoon niet meer van niveau.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ryur
  • Nu online
JvS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:23:
Klein mannetje, semi-grote naam ;)

WTF gebeurde daar? :D

Ryur wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:31 (6%)

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

wat een actie van Vergne met de start..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-04 15:10
Haha het is nu toch wel echt professioneel racen. Mensen die zich in de eerste bocht zelf uitschakelen, teamgenoten die zich eraf rijden voor de overwinning. Kansen voor frijns! Mooie race.

erutangis

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:06
Echt genoten van deze race!

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Was een prima race en een goed resultaat voor Frijns.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:55

Martinspire

Awesomeness

Krijgen we bij de komende locaties wel champagne trouwens of hebben ze dat er maar helemaal uit gelaten?

Martinspire - PC, PS4, X1

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Als ze niet meer in Islam landen zijn zal dat er wel weer zijn neem ik aan?
Knap trouwens van BMW, een zekere 1-2 door het putje gooien.
Knappe inhaalrace nog van Vergne, nadat hij zichzelf dom uit had geschakeld.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheBrut3 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:30:
Als ze niet meer in Islam landen zijn zal dat er wel weer zijn neem ik aan?
Knap trouwens van BMW, een zekere 1-2 door het putje gooien.
Knappe inhaalrace nog van Vergne, nadat hij zichzelf dom uit had geschakeld.
Mja van Vergne vraag ik me af hoe hij zo naar voren heeft kunnen komen. Heeft ie een paar procent meer accu te gebruiken of zo? Misschien dat het nog uitmaakt of je rijdt zonder fanboost (die ik trouwens niet meer geactiveerd heb zien worden), maar ik vond het opvallend dat ie eigenlijk de hele race sneller dan de kop leek te rijden.

Van BMW was het inderdaad een fiasco, al was het daardoor nog wel lekker spannend. De 4 minuten boosts kwamen dit keer beter uit de verf, al was het ook weer niet heel dominant (maar je zag wel een paar veel voordeel hebben door deze slim te gebruiken).

In ieder geval was het een leuke race en hopelijk is het Europese seizoen wat beter gevuld qua tribunes en publiek langs de zijkant van de baan. De baan was op zich prima maar er was gewoon 0,0 sfeer. Dat moet echt beter. Het voelt nu een beetje aan alsof ik een game zit te doen waarbij het publiek ook totaal afwezig is. En dat de kopgroep in de gaten werd gehouden was tof, maar herhaal dan nog wel wat inhaalacties van daarachter. En ook 2 replays van de start vond ik wat mager. We zagen niet eens wat er nou met Stoffel gebeurde (die knalde tegen zijn teamgenoot of zo?)

• SR8
  • Niet online
Doordat d'Ambrosio het in die laatste ronde bijna verprutste kwam de top wel heel close over de finish. Jammer dat Frijns niet kon profiteren.

En Massa reed blijkbaar 2x in de weg vandaag. Aan het einde van FP2 zat hij Rowlands dwars. In FP1 was Nelson Piquet Jr. het 'slachtoffer' --> Filmpje op Twitter

• Ryur
  • Nu online
Martinspire schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:00:
[...]

Mja van Vergne vraag ik me af hoe hij zo naar voren heeft kunnen komen. Heeft ie een paar procent meer accu te gebruiken of zo? Misschien dat het nog uitmaakt of je rijdt zonder fanboost (die ik trouwens niet meer geactiveerd heb zien worden), maar ik vond het opvallend dat ie eigenlijk de hele race sneller dan de kop leek te rijden.
Er gaan geruchten in het Paddock dat Citroen/DS de allerbeste aandrijflijn hebben (zowel qua snelheid als energieverbruik, hun Brake-by-wire is ook super sterk), en eigenlijk onverslaanbaar zijn (dat zag je wel).
Ik denk als de move van Vergne wel was gelukt, dat hij aan de horizon verdween en we geen gevecht meer hadden om de leiding.

BMW heeft hun huiswerk ook goed gedaan.
Audi aandrijflijn ligt heel goed bij de klantenteam: Virgin. Ik vind het nu wel opvallend hoe slecht Audi team zelf is; DIG is een driftkop & ABT is echt te slecht.
Nissan kan ik nog geen hoogte van krijgen. Ben sowieso ook geen Buemi fan (eigenlijk anti-Buemi), dus kan daar ook niet echt objectief naar kijken.

• alexbl69
  • Nu online
SR8 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:06:
En Massa reed blijkbaar 2x in de weg vandaag. Aan het einde van FP2 zat hij Rowlands dwars. In FP1 was Nelson Piquet Jr. het 'slachtoffer' --> Filmpje op Twitter
Die comments.... er wordt gezegd dat dit payback is voor Piquets opzettelijke crash in Singapore 2008. Daar had Massa volgens de reageerders anders gewonnen i.p.v. Alonso.

Wel een beetje ver gezocht denk ik.

iRacing Profiel

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ryur schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:28:
[...]

Er gaan geruchten in het Paddock dat Citroen/DS de allerbeste aandrijflijn hebben (zowel qua snelheid als energieverbruik, hun Brake-by-wire is ook super sterk), en eigenlijk onverslaanbaar zijn (dat zag je wel).
Ik denk als de move van Vergne wel was gelukt, dat hij aan de horizon verdween en we geen gevecht meer hadden om de leiding.

BMW heeft hun huiswerk ook goed gedaan.
Audi aandrijflijn ligt heel goed bij de klantenteam: Virgin. Ik vind het nu wel opvallend hoe slecht Audi team zelf is; DIG is een driftkop & ABT is echt te slecht.
Nissan kan ik nog geen hoogte van krijgen. Ben sowieso ook geen Buemi fan (eigenlijk anti-Buemi), dus kan daar ook niet echt objectief naar kijken.
Maar Lotterer ging toch ook weer niet zo heel denderend? Vergne wel, maar het lijkt me dat ze nog dezelfde hardware hebben?

Ik vond het verder een rare actie van Vergne. Totaal geen kans en alleen als hij of Bird eraf ging kon er iemand verder rijden. Had wat mij betreft bestraft mogen worden.

Verder faalt HWA nu al 2 races achter elkaar erg hard, dus ik vraag me af wat daar gaande is. Denk niet dat Stoffel zin heeft om het lachertje van Formule E te zijn

• Ryur
  • Nu online
Martinspire schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:03:
[...]

Maar Lotterer ging toch ook weer niet zo heel denderend? Vergne wel, maar het lijkt me dat ze nog dezelfde hardware hebben?

Verder faalt HWA nu al 2 races achter elkaar erg hard, dus ik vraag me af wat daar gaande is. Denk niet dat Stoffel zin heeft om het lachertje van Formule E te zijn
Vond Lotterer ook best indrukwekkend inhalen hoor?
Als je ook vorige race keek hoe goed de DS auto's zijn! Ik verwacht zeker wel weer dat ze toppers zijn.

HWA heeft allerlei kinderziektes, kijk maar naar Jaguar vorig seizoen. Ik snap niet dat ze niet nog een jaartje hebben gewacht om in te stappen (zoals Porsche nu doet).
Maar ik vind Venturi ook tegenvallen, dus misschien ligt het niet aan HWA zelf.

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Ryur schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:27:
[...]
HWA heeft allerlei kinderziektes, kijk maar naar Jaguar vorig seizoen. Ik snap niet dat ze niet nog een jaartje hebben gewacht om in te stappen (zoals Porsche nu doet).
Dat was toch juist het idee? Dit jaar als HWA dat jaartje pakken er dan volgend jaar als Mercedes wel staan..
Ik hoop voor Stoffel dat het snel beter wordt.. Van achteraan in de F1 naar achteraan in de FE gun ik hem absoluut niet.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Webgnome
Net de herhaling zitten kijken en moet zeggen dat het een erg leuke race was om naar te kijken.

Er gebeurde genoeg en het bleef spannend. Vooral ook door de blunder van BMW. Dit leek een beetje op max/Riciardo.

De fanboost maakte nu niet heel veel uit (mede door uitdelen aan mensen die er niet meer in zaten) maar de attack mode heeft toch wel het speelveld een beetje opgeschud. Günther heeft te vroeg gepieker maar het hielp hem een paar plekjes op. En het gevecht om plek 2 t/m 5 was gewoon spannend :)

Wat ik alleen niet begrijp is waarom de crash bij de start niet is beboet. Hopelijk wordt Santiago minstens zo leuk als deze maar dan zonder safety car op het einde.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:35:
[...]
Die comments.... er wordt gezegd dat dit payback is voor Piquets opzettelijke crash in Singapore 2008. Daar had Massa volgens de reageerders anders gewonnen i.p.v. Alonso.

Wel een beetje ver gezocht denk ik.
@alexbl69, de race waarbij Massa bij die stop de brandstofslang (en een paar monteurs), bij het wegrijden meenam? Tja, dat had ook bij zijn reguliere stop kunnen gebeuren? Beetje vergezocht lijkt het mij.

A smile a day....

• DeKaerften
Ik had het bijna gemist, maar komend weekend dus Santiago.

Wellicht dat iemand het al genoemd heeft, maar om ze niet te missen, hebben anderen ical / gcalendar dingen gemaakt, die je in kunt koppelen. Bijvoorbeeld:

https://toomuchracing.com...2018-calendars-formula-e/

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Word er een beetje claustrofobisch van :X

A smile a day....

• Webgnome
Dit is voor mij een van de minst leuke circuits. De vorige twee waren echt veel mooier. Dit wordt gewoon een botsauto race

• zanza006
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 25-04 20:28
Vorige race voor het eerste gevolged via een Yelo app van telenet (gestreamed op chromecast ultra) maar vondt de snelle beelden en de te lage bitrate niet zo aangenaam om te kijken.
Zijn en zenders die uitzenden via DVB-S (sateliet)?

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 4GB Corsair Dominator PC8500 | GTX480 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ik zit er weer klaar voor! ben benieuwd hoe het de eerste ronde gaat, hoeveel uitvallers er zullen zijn door alle krappe bochten..

Hoop dat attackmodus leuk gebruikt gaat worden! en dat safetycars niet te lang gaan duren.. (als die er zijn) wil wel is zien dat de auto´s weer naar 1% battery gaan tegen het eind aan

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Webgnome
Ik zit er ook weer klaar voor . Hopen dat de beide bmw's deze ronde wel heel blijven.

Moet helaas op Eurosport kijken. Ik snap echt niet dat ze midden in de race gewoon reclames plakken..

Webgnome wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:14 (38%)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Gelukkig zijn deze Gen2 auto's iets steviger dan de vorige. Want nu kunnen ze iig wel een tikje hebben :+

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Edd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:17:
Gelukkig zijn deze Gen2 auto's iets steviger dan de vorige. Want nu kunnen ze iig wel een tikje hebben :+
Behalve de camera :+

• Edd
  • Nu online
Massa kan gelukkig nog steeds goed klagen :+

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ik snap niet dat het zo lang moet duren voor ze stewards hebben bij die auto..

• Webgnome
Beetje lauwe race tot nu toe. Hopelijk komt er snel een einde aan de fcy
basvn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:26:
Ik snap niet dat het zo lang moet duren voor ze stewards hebben bij die auto..
Dat was vorige races ook een gezeur. En nu is de fcy weer weg

Webgnome wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:27 (64%)

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Stoffel is weer lekker bezig..

En weer Full Course Yellow.. |:(

• Edd
  • Nu online
Op naar de volgende FCY ;)
Wat een prutser die Buemi...

Edd wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:34 (6%)

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Naja als mn favorieten er nu uit liggen.. dan maar Hup WEH *O*

• Webgnome
Edd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:34:
Op naar de volgende FCY ;)
Wat een prutser die Buemi...
Nou ja prutser.. er ligt in de bocht gewoon heel veel troep. Als je vervolgens door dat je blokkeert daar terecht komt. Beetje jammer dit.

Frijns is lekker bezig.

• SR8
  • Niet online
Frijns hield Evans goed tegen.

• Webgnome
Zo jammer voor wehrlein. Hij was goed bezig. Hopen dat dit soort zaken opgelost gaan worden.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik had bij Vandoorne het idee dat ie wellicht koude remmen had. Is er al iets meer bekend?

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ook weer toffe race waarin veel gebeurt. Vooral ook veel close racing (soms iets te close ;))
Leuk dit. Nu de auto's nog leren herkennen. Die lijken toch wel veel op elkaar.

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-04 13:13

Racing_Reporter

Mediaproducent

Webgnome schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:50:
Zo jammer voor wehrlein. Hij was goed bezig. Hopen dat dit soort zaken opgelost gaan worden.
Je moet maar denken: je komt achter nieuwe dingen door de limiet op te zoeken. Zoals een bekende autoöntwerper ooit filosofeerde: als de auto niet direct na de finish uit elkaar valt, dan was hij te zwaar ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik probeer het iedere keer weer om te kijken maar ik vind het nog steeds niks. Met de muziek en de graphics is het mij veel teveel Mario kart. Ook is geluid van die wagens alsof je naar rijdende tandartsboren kijkt. Bovendien mis ik gewoon het gevoel van snelheid zoals in de F1. Gelukkig duurt het niet al te lang meer voor het nieuwe seizoen begint. :)

"When you grow up your heart dies"

• Webgnome
sjaool schreef op zondag 27 januari 2019 @ 01:16:
Ik probeer het iedere keer weer om te kijken maar ik vind het nog steeds niks. Met de muziek en de graphics is het mij veel teveel Mario kart. Ook is geluid van die wagens alsof je naar rijdende tandartsboren kijkt. Bovendien mis ik gewoon het gevoel van snelheid zoals in de F1. Gelukkig duurt het niet al te lang meer voor het nieuwe seizoen begint. :)
Mijn advies: stop gewoon met kijken dan. Voor mij zal het omgedraaid zijn. Ik ga mij waarschijnlijk ergeren bij de F1 aan de Hamilton train.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op zondag 27 januari 2019 @ 07:48:
[...]
Mijn advies: stop gewoon met kijken dan. Voor mij zal het omgedraaid zijn. Ik ga mij waarschijnlijk ergeren bij de F1 aan de McLaren train.
@Webgnome, als fan van Mclaren dan misschien? Want afgelopen seizoen zijn ze niet werkelijk veel in beeld geweest om je daaraan te kunnen ergeren ;)

Even terug naar de klasse in de topic-titel. Het was voor menigeen toch flink energie besparen geweest als er niet een paar keer met gematigde snelheid gereden was (geel)? Het had dan nog anders uit kunnen pakken in de uitslag.

Het is me eigenlijk niet duidelijk geworden of er voor het afsnijden van de chicane (en daarbij niet stoppen), nog wel straffen zijn uitgedeeld, daarbij is er her en der toch nog redelijk wat geknotst. Ik heb volgens mij op het einde van de race daar een straf voor gezien in beeld, en dan nog in de einduitslag (Frijns plekje opgeschoven).

A smile a day....

• Webgnome
hardware-lover schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:10:
[...]

@Webgnome, als fan van Mclaren dan misschien? Want afgelopen seizoen zijn ze niet werkelijk veel in beeld geweest om je daaraan te kunnen ergeren ;)

Even terug naar de klasse in de topic-titel. Het was voor menigeen toch flink energie besparen geweest als er niet een paar keer met gematigde snelheid gereden was (geel)? Het had dan nog anders uit kunnen pakken in de uitslag.

Het is me eigenlijk niet duidelijk geworden of er voor het afsnijden van de chicane (en daarbij niet stoppen), nog wel straffen zijn uitgedeeld, daarbij is er her en der toch nog redelijk wat geknotst. Ik heb volgens mij op het einde van de race daar een straf voor gezien in beeld, en dan nog in de einduitslag (Frijns plekje opgeschoven).
sorry bedoelde natuurlijk Hamilton. Volgens mij was dat Di Grassi die daar even rechtdoor stak. Wat in die situatie wel ergens een logische actie was. Hij kreeg volgens mij wel later een 10 seconden stop & go straf. Maar of dat daarvoor was kan ik niet meer terug vinden.

Webgnome wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:28 (11%)

• DeKaerften
Naar wat ik begreep, moet een coureur tot een full stop komen, wanneer die die chicane afsnijdt. In de on-board van Di Grassi leek het een beetje twijfelachtig, hij remde wel hard en stond misschien wel stil, maar in de on-board moeilijk te beoordelen. Er stond wel een "under investigation" voor in beeld, even later.

Die 10 sec. stop & go (die veranderd werden naar een tijdstraf achteraf) was voor een botsing, IIRC.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:51
Wat was eigenlijk de reden dat Frijns zich zo slecht gekwalificeerd had? Ik heb alleen de race kunnen zien en was daar wel positief verrast over, continu actie over het gehele veld gezien.

PSN: KADR777

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Eerste kwalificatiegroep begreep ik, baan was toen een halve seconde langzamer. Maar dat heb ik niet gezien, snap alleen die A/B groep formats nooit zo, ze hebben niet teveel auto's om F1 style kwalificatie te kunnen doen, misschien zelfs het oude 12 rondes/uur format.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 27-01-2019 13:38 (28%)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:37:
Eerste kwalificatiegroep begreep ik, baan was toen een halve seconde langzamer. Maar dat heb ik niet gezien, snap alleen die A/B groep formats nooit zo, ze hebben niet teveel auto's om F1 style kwalificatie te kunnen doen, misschien zelfs het oude 12 rondes/uur format.
@Señor Sjon, het ging in groepjes van 5 en 6 meen ik mij te herinneren, en de eerste groep mocht de baan schoonvegen voor de volgende groep, enz. enz.. Frijns was nummer 3 in de eerste groep van 5, niet werkelijk top of the bill, hij had wel het nadeel om in de eerste groep te moeten starten maar zijn maatje, startende in groep 2 was uiteindelijk toch 4e van de 22 starters. Daarna volgde nog de Superpole.

A smile a day....

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:46
Frijns zat inderdaad in de eerste groep. Toen was de baan sowieso nog niet zo snel vanwege het gebrek aan grip, maar de baan was toen ook ontzettend smerig. In S1 en S2 lag nog erg veel groenafval van de bomen, waardoor er een gebrek aan grip ontstond. Frijns zette overigens best wel een aardige kwali-tijd neer voor z'n groep, maar doordat de baan sneller werd, maakte hij eigenlijk geen kans.

Vandoorne zat overigens in de laatste groep en dat was een van de redenen dat hij zo goed kwalificeerde en mee mocht naar de super pole. Overigens moet ik zeggen dat hij, ondanks dat hij wat onzichtbaar was, een redelijk race ritme gevonden had. Ik hoop dat hij dit toch wel kan doortrekken, want nu vind ik het gewoon sneu worden voor die jongen.

Verder heb ik echt een heel vermakelijke race zitten kijken. Mooi om te zien dat op de helft van de wedstrijd de top 3 gewoon binnen een seconde van elkaar rijdt én dat het over drie constructeurs gaat. Jammer dat het e.e.a. nog steeds lastig te volgens is met camerabeelden die missen en beslissingen van de wedstrijdleiding die niet in beeld komen :|.

• Webgnome
alex3305 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:18:
Frijns zat inderdaad in de eerste groep. Toen was de baan sowieso nog niet zo snel vanwege het gebrek aan grip, maar de baan was toen ook ontzettend smerig. In S1 en S2 lag nog erg veel groenafval van de bomen, waardoor er een gebrek aan grip ontstond. Frijns zette overigens best wel een aardige kwali-tijd neer voor z'n groep, maar doordat de baan sneller werd, maakte hij eigenlijk geen kans.

Vandoorne zat overigens in de laatste groep en dat was een van de redenen dat hij zo goed kwalificeerde en mee mocht naar de super pole. Overigens moet ik zeggen dat hij, ondanks dat hij wat onzichtbaar was, een redelijk race ritme gevonden had. Ik hoop dat hij dit toch wel kan doortrekken, want nu vind ik het gewoon sneu worden voor die jongen.

Verder heb ik echt een heel vermakelijke race zitten kijken. Mooi om te zien dat op de helft van de wedstrijd de top 3 gewoon binnen een seconde van elkaar rijdt én dat het over drie constructeurs gaat. Jammer dat het e.e.a. nog steeds lastig te volgens is met camerabeelden die missen en beslissingen van de wedstrijdleiding die niet in beeld komen :|.
De camerabeelden waren zo nu en dan best om te janken. Eerst besluiten om een bocht te volgen en dan als er echt iets gebeurt ineens switchen. Wat ik nog wel het irritantste vond, maar dat ligt meer bij Eurosport, is dat ze eruit gaan voor een commercial break tijdens een FCY. Daar kan ik ergens inkomen.. behalve natuurlijk wanneer dat er tijdens die FCY een dikke botsing ontstaat.. Vervolgens kom je terug en is het hele speelveld veranderd.. En nee ik heb geen zin om 9 euro per maand te betalen voor ziggo sport/racing. Ik zou het graag op youtube willen zien zonder gezeur

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:09
Webgnome schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:28:
[...]

De camerabeelden waren zo nu en dan best om te janken. Eerst besluiten om een bocht te volgen en dan als er echt iets gebeurt ineens switchen. Wat ik nog wel het irritantste vond, maar dat ligt meer bij Eurosport, is dat ze eruit gaan voor een commercial break tijdens een FCY. Daar kan ik ergens inkomen.. behalve natuurlijk wanneer dat er tijdens die FCY een dikke botsing ontstaat.. Vervolgens kom je terug en is het hele speelveld veranderd.. En nee ik heb geen zin om 9 euro per maand te betalen voor ziggo sport/racing. Ik zou het graag op youtube willen zien zonder gezeur
Wat denk je dan bij de start? Die miste ze haast, en tijdens de eerste bocht (dus volle actie) naar een andere camera switchen. Ondanks dat af en toe de regie flink faalt vind ik het racen echt vermakelijk om naar te kijken. Auto's zien er dit jaar ook supervet uit!

• Webgnome
creapYYY schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Wat denk je dan bij de start? Die miste ze haast, en tijdens de eerste bocht (dus volle actie) naar een andere camera switchen. Ondanks dat af en toe de regie flink faalt vind ik het racen echt vermakelijk om naar te kijken. Auto's zien er dit jaar ook supervet uit!
dat is inderdaad ook de situatie die ik in gedachte had. Erg knullig. Gelukkig pikte ze het snel weer op. En de auto's ja ze zijn echt heel mooi. Persoonlijk vind ik de auto's in de formule 1 maar een beetje saai ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bijna onderhoudender dan de race zelf ;)

A smile a day....

• DeKaerften
Komend weekend Mexico - eindelijk weer eens op een echt circuit. Vind ik toch echt veel toffer dan stratencircuits.

Verder vervangt Felipe Nasr Max Gunther bij Dragon. Weer een bekende naam erbij.

NL Tijden (Za. 16/02):
18:45 - Begint Qualifying
23:00 - Begint de Race

• Webgnome
Kloppen die tijden wel? Ik heb net via de site een google calendar event gedownload en die geeft 17:00 aan?

Ben wel heel benieuwd naar hoe het morgen gaat. Zoals je zegt op een echt circuit wat het altijd wel leuk maakt. Hopelijk komt er de nodige spanning als vorige ronde. Hopelijk heeft Wehrlein deze race meer geluk.

• DeKaerften
Hmm, ik heb 7 uur bij de tijden op de officiële website opgeteld, dat leek mij het meest waarschijnlijk te gaan kloppen, gezien mijn ervaring met door 3e partijen gepubliceerde agenda's van de F1.

• Webgnome
De tijden op de site zijn lokale tijden (mexico in dit geval dus). Dan kloppen jou tijden toch @DeKaerften.

• Webgnome
Zit er weer klaar voor. Ben benieuwd wat Sims doet en of werhlein op kop kan blijven.

Wow piquet! Eerste rode vlag van het seizoen. Ik denk dat piquet Hier een beetje zelf de schuld aan heeft. Veel te dicht achterop gereden

Webgnome wijzigde deze reactie 16-02-2019 23:10 (46%)

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:20
Rijdt Vandoorne hier nou ook al achteraan?
Wel een spectaculair einde zo.

• Webgnome
Wat een belachelijke mooie race was het weer. Jammer dat wehrlein op het aller laatst zonder power zat en het net niet haalde. Digrasi heeft een mooie overwinning op zijn naam.

Het tikje dat piquet kreeg had voorkomen kunnen worden. Verder viel het mij op dat de race leiding erg streng was?

Webgnome wijzigde deze reactie 17-02-2019 00:21 (25%)

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-04 15:10
Haha, 3 van de top 4 vallen stil zonder energie, wat een gave finish!

erutangis

• Webgnome
Waarschijnlijk heeft die red flag er harder ingehakt dan men had gehoopt

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:30
De vierde race van het Formule E-seizoen heeft zaterdagavond voor flink wat spektakel gezorgd. Lucas Di Grassi won de ePrix van Mexico-Stad nadat leider Pascal Wehrlein meters voor de finish stilviel. Jérôme D’Ambrosio reed een sterke race en werd vierde, hij is ook opnieuw leider in de stand. Voor Stoffel Vandoorne was het weer een dag om snel te vergeten: de Rumbekenaar eindigde als achttiende en voorlaatste van de finishers na meerdere straffen.
Link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190217_04181656

U123456 wijzigde deze reactie 17-02-2019 09:18 (103%)

• Webgnome
zaterdagavond voor flink wat spektakel gezorgd
. Dat is een understatement ;)

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Duidelijk dat één onverwacht extra rondje er keihard in hakt. Toch een beetje gokken dus.
Prachtig.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb mij dit keer ook prima kunnen vermaken, en de regie lijkt eindelijk eens wat beter op orde te zijn. De straffen (wel een hele berg), werden dit keer behoorlijk snel, én duidelijk in beeld gebracht, uitgedeeld. Eindelijk begint het nu ergens op te lijken, maar het e.e.a. staat of valt natuurlijk met de locatie (circuit), waarop geraced gaat worden. Mexico d:)b

Stoffel jongen, het wordt nu toch eens tijd om jezelf eens goed achter de oren te krabben, je haalt anders het einde van het seizoen niet eens.

A smile a day....

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:20
Ik heb de race maar een keertje live gekeken, en ik had er blijkbaar de goede race uitgekozen om dat te doen :). Dat was genieten gisteren, wat een spanning. En wat een stiekeme comeback van D'Ambrosio: gestart van de 19e plaats, en uiteindelijk nog 4e.
hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:56:
Stoffel jongen, het wordt nu toch eens tijd om jezelf eens goed achter de oren te krabben, je haalt anders het einde van het seizoen niet eens.
Afgezien van dat hij sneller was dan zijn teamgenoot (en dat eigenlijk al zowat het hele seizoen is, buiten zijn crash). Hij heeft zijn teamgenoot ingehaald op de baan, maar is erachter gefinished omdat hij een penalty gekregen heeft omdat hij de fanboost te vroeg gebruikt heeft, en omdat de fanboost hem een te grote boost gegeven heeft. Wie zijn fout dat eerste is weet ik niet, maar dat tweede is toch gewoon een software fout waar Stoffel niets aan kan doen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Giesber, ik doelde op het algehele plaatje, en daar hoort dit keer ook het te vroeg inzetten van de FB bij. Het lijkt af en toe net of ie de rust niet op kan brengen en daardoor onnodige fouten maakt. Hij lijkt iig op geen schim meer van zoals ik hem kende voor zijn F1/FE avonturen.

A smile a day....

• Webgnome
nvm..

Webgnome wijzigde deze reactie 09-03-2019 20:33 (95%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:06
Visitekaartje van Stoffel aan Mercedes...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Webgnome
Ben benieuwd of dat Vergne terug kan komen vanaf #18

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ben benieuwd of Stoff het een beetje kan vasthouden.

Hoop op een leuke race, met weer lege accu´s

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

in 3 minuten al 42!! plekken ingehaald in totaal

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Webgnome
Red flag.. gaat weer wat worden met batterij . Ik heb het vaker gezegd. Dit soort smalle banen zijn gewoon irritant. Wie verzint er vlak na de start een veel te smalle hairpin..

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:54
Jeetje, wat een uitvallers deze wedstrijd! En Bird, verdorie man, wel solide race maar dit kan niet anders dan tot een straf leiden. Frijns wel weer een solide race, die laat zich prima zien maar is niet exceptioneel. Vandoorne valt toch enorm tegen zeg, die is geen schim van wat hij ooit was.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
Beetje een saaie race. Het camerawerk was saai door alleen maar bird en lotterer in beeld te brengen (althans op Eurosport. Neem even aan dat die dezelfde beelden heeft als de livestream).

Hopelijk krijgt Bird wat hij verdient. Hij weet namelijk donders goed dat dit niet kon.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:29
Pff wat een waardeloze regie zeg. Dat icm de waardeloze informatie qua tijden maakte deze race compleet onvolgbaar.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True