Vertel eens, wat is er een leugen aan. Elke brief bevat contactgegevens.
Normale gang van zaken. Hebben ze meer dan 1x gedaan. Na onderzoek doen ze dat bij heel veel mensen. SImpel het telefoonnummer opzoeken via Google.
Klinkt logisch. Een bedrijf belt je en hangt vervolgens op. Want dan bereiken ze niks. En dat hebben ze graag.
Als je meerdere zonnesystemen hebt, meerdere adressen en één e-mail adres gaat het aan alle kanten mis.
Ik heb meerdere zonnesystemen op meerdere adressen en 1 email adres. Geen enkel probleem.
Omdat ik sterk het gevoel heb dat je bij Liander werkt, de link van Liander waarop staat dat het wettelijk verplicht is.
Dan zijn we klaar, als mensen met dit soort onzin aan gaan komen. "Ik heb geen argumenten meer dus ga ik maar roepen dat iemand ergens werkt", de grootste dooddoener ooit.
Maar je bent welkom op mijn werkplek hoor, het zal verbazen.
Ik zal overigens zelf de vraag wel beantwoorden, wettelijk is dit verplicht dankzij deze regel in de Energiewet:
"De aangeslotene stelt de netbeheerder tijdig op de hoogte van zijn voornemen tot invoeding, opdat de netbeheerder eventueel noodzakelijke wijzigingen in het net kan doorvoeren."
Er zitten echter geen sancties aan gekoppeld. Dus geen enkele reden om de aanmelding te doen. Pas als er sancties aanzitten moet je je zorgen gaan maken.
Wat overigens met de slimme meter ook zo is, je mag nu weigeren. Zonder sancties. Straks niet meer, dan krijg je hem gewoon dwingend opgelegd met sancties.
Mijn auto's worden goed onderhouden. Ik zorg er voor dat het geen vieze roetende diesels zijn. Ik rij benzine van voor de ultrafijnstof uitstotende nox bommen. En braaf vervang ik ook de katalysatoren als dat nodig is. Maak optimaal gebruik van kinetische energie door weinig te remmen.
Onderhoud van een auto zegt niet direct iets over vervuiling. Het ding is nog steeds geproduceerd en gebruikt bijvoorbeeld fossiele brandstoffen. Prima als je zo begaan bent met het milieu, maar ga dan lekker wandelen.
Ik gebruik een laptop van uit het C2D tijdperk, werkt nog prima. Computers komen uit afgeschreven partijen. Wurm er meestal wel een low-voltage CPU'tje in. Echt besparen op energie doe ik niet. 31 panelen, accu storage, zonneboiler.
Een accu wil ik ook niet goed voor het milieu noemen. Je kan beter besparen op je energie, is een stuk beter voor het milieu dan zoveel panelen en accu's.
Maar we dwalen erg af. Laten we teruggaan naar de slimme meter en het wel of niet weigeren.
[
Voor 45% gewijzigd door
Drardollan op 16-11-2018 14:21
]