EddoH schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:43:
[...]
Volgens jouw theorie kan ik een 'europees goedgekeurde meter' kopen, het binnenwerk naar mijn inzichten aanpassen, en ophangen. Waarom denk je dat meters verzegeld zijn?
Verder mag de netbeheerder eisen stellen aan wat er gemeten wordt, bijvoorbeeld aparte teruglevering(nog niet van toepassing).
De wereld zit niet zo in elkaar als jij wellicht graag zou willen.
NEE dat zeg ik niet!
Nogmaals lezen.
Dat je de technische kennis schijnt te missen betekent niet dat wat ik zegt niet klopt
Voor de werking van het netwerk is GEEN DIGITALE meter nodig , een analoge meter die een europees type goedkeuring heeft volstaat.
daar geet het om , dat jij min uitweidingen mis kan ik niets aan doen.
om het netwerk te meten hebben ze deze
http://www.metsys.hu/vill...ser%20Manual(English).pdf
meters

voor transformator huisjes , dan kunnen ze precies zien wat er op wijk nivau in en uit gaat , dat is voor de stabiliteit van t netwerk voldoende.
ik verglijk het met een oude PSDN aansluiting die stroom geeft aan je telefoon toestel,
JIJ bent vrij het toestel te gebruiken naar keuze als eind gebruiker zolang dat toestel voldoet aan de goedkeuringen!
dat mag dus ook een analoof toestel zijn , met draaischijf en hoorn omdat die gewoon werkt.
zo geld het ook voor de meter bij de eindgebruiker , die moet meten maar hoeft niets door te geven , voor de stabiliteit van het netwerk is de meter op het wijk transformatorhuis voldoende!
alle voor het netwerk belangrijke informatie zit in de meters wijktransformatorhuisjes
net als bij de telefoon centrales die het singaal omzet naar PSDN.
het elticiteits net is een analoog singaal , dat betekend dat je een analoge meter betrouwbaar kunt gebruiken , net als een telefoon met draaischijf gebruikt kan blijven worden op een POTS aansluiting!
zolang het singaal word aangelevert op een manier dat een telefoon met draaischijf er mee om kan blijven gaan mag je hem gebruiken.
Mits hij de type goedkeuring heeft.
Nee dat mogen ze niet , het meten van energie kan net zo goed op analoge basis gebeuren.
er zijn geen speciale spullen nodig om stroom door te verbinden over een draad.
het stroom protocol is 230v 50 hz , voor 1 fase of 400v 50hz voor 3 fase,
als een meter dat kan meten zonder digitale onderdelen nodiug te hebben is dat voldoende.
dat ze andere dingen willen meten hoeven ze jhouw niet mee lastig te valen , zeker als dat betekend dat je daarmee privacy inlkevert.
In geval van bijvoorbeeld telefonie kun je zeggen dat het protocol niet langer door analoge centrales kan worden gesproken , MAAR dat betekent niet dat zij jouw kunnen dwingen een centrale te gebruiken die jij NIET wilt...
dat betekent dus dat jouw centrale aan het CCIT 7 protocol moet voeldoen.
en thats it , de provider mag niet eisen dat het merk X moet zijn of type Y...
Zolang het protocol ccit7 maar word gesproken.
in het geval van stroom is het protocol 230 volt 50 hz van fase naar nul en 400v 50 hz tussen fasen.
Zolang jij een meter hghebt die dat protocol snapt , en dat kunnen analoge meters prima ien deze aan het type goedkeuring volodoen is het prima.
Het is namelijk NIET nodig voor de levering van stroom om allerlij meetprotocollen die privacy ondermijnen toe te voegen! , de stroom van 230 v 50hz of 400 v 50 hz , heeft geen digitale methodes nodig om door de draad heen te reizen.
Het is bij telefonie slechts toegestaan aleen dingen op te slaan die nodig zijn in t protocol voor de directe uitvoering van de funnctie!
bij elektriciteits voorziening is het enige wat nodig is een koperdraad waar stroom doorheen gestuurd word wat net zo betrouwbaar door een alnaloge meter kan worden worden vast gelegd als door een digitale meter.
daarom gaat deze verplichting bij electriciteit niet op.
de transformatoren van tegenwoordig weten precies hoeveel er per wijk in en uit gaat,
zie gebruiksaanwijzing van deze meter!
http://www.metsys.hu/vill...ser%20Manual(English).pdf dat is een transformator huis meter , hier kun je precies zien wat er in en uit gaat en op wijk nivau is dat voldoende
[
Voor 6% gewijzigd door
bluegoaindian op 03-11-2018 19:15
]