drielp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:07:
[...]
De ferraris wordt niet gebruikt voor terug levering, de ferraris saldeert gewoon automatisch. Terug levering houdt in dat je dit apart registreert, en dat doen de meeste particulieren niet in Nederland, wij hebben geen FIT. Brief gewoon bij het oud papier en verder niets doen. heb ik ook niet gedaan.
Uiteraard saldeert de ferrarismeter zonder teruglooprem gewoon automatisch, een waarheid als een koe. Maar in het artikel waar je op reageert wordt aan de orde gesteld dat de meter daar niet voor is ontworpen. Dat heeft niets te maken met meters die voor terugleveren aparte telwerken hebben, dat is een totaal andere discussie.
Hier wordt bedoeld dat er afwijkingen kunnen ontstaan waardoor de meter niet aan z'n nauwkeurigheidsklasse voldoet. Doorgaans zal dat niet veel zijn, maar de mogelijke afwijkingen zijn gewoon niet te ontkennen. Bepaalde duurdere meters kunnen dit wel en die zijn ook in beide richtingen geijkt, maar dat is een klasse apart, hier niet aan de orde, feit is dat die van te voren niet voorspelde onnauwkeurigheden er
kunnen zijn en waar je totaal geen recht van spreken op hebt.
Maar dit is wel een van de redenen om ze voor dit doel af te keuren.
Edit:
Natuurlijk kun je zeggen: "Wat dan nog, dat geringe verschil zal ik niet van wakker liggen".
Maar zijn er al ervaringen met negatieve meterstanden? M.a.w. meer terug geleverd dan gebruikt? Ik ben nieuwsgierig hoe er dan door de energieleverancier wordt gereageerd. Ik kan me voorstellen dat je dan al gauw een reactie krijgt met de strekking meterwiseling.
Uiteraard kun je dan alsnog kiezen voor een domme meter, ook al moet je accepteren dat het vaarwel ferrarismeter is. Dat hoeft geen punt van discussie meer te zijn.
[
Voor 18% gewijzigd door
Techneut op 20-06-2017 19:30
]