Klopt helemaal. De "volledige" vergoeding is dan 10,5 ct per kWh bij vandebron zonnecollectief.
2013
Panelen geplaatst, melding gemaakt via de mail aan de netbeheerder, ik heb zonnepanelen.
Een EAN nr gekregen (teruglevermeter?) voor de ferraris.
2015
In januari overgestapt van Essent naar vandebron zonnecollectief. Na enkele weken kwam er een brief van Certiq (via vandebron) dat ik me gegevens moest doorgeven. Dit zou volgens vandebron "enkel" een administratieve formaliteit zijn.
Waarna de netbeheerder, mij weer een brief stuurde dat ze geen goedkeuring konden geven voor de certificering van Certiq als er geen "teruglevermeter" met 4 telwerken geplaatst werd. Want de ferraris was geen teruglevermeter volgens de netbeheerder.
Een nette brief opgesteld naar de netbeheerder, cc vandebron, met een aantal argumenten, waaronder, dat de f.meter niet voorkwam op de afkeurlijst en nog een aantal zaken.
Vandebron belde me terug, en ze hadden overleg gehad, met de 3 partijen en de ferrarismeter mocht blijven hangen.
2016
In juni de afrekening gehad, met overschot 1111 kWh verrekend. (dus 0 kWh verbruikt en de tellerstand op de ferraris 1111 kWh lager dan het jaar ervoor)
Maar misschien ben ik een uitzondering op de "huidige" regels. Ik weet het niet.
Dit jaar (afrekening volgend jaar) wordt het overschot nog groter in ieder geval.
[
Voor 5% gewijzigd door
AUijtdehaag op 04-12-2016 09:21
]