Als je enkel de base game hebt krijg je daarvan de gratis upgrade, idem met eventuele losse extensions HoS en BaW. De resterende 16 DLC packs waren al gratis op de PS4. Met de GOTY editie ktijg je natuurlijk alles in één keer. Hoe 't met de compatibiliteit van de save games zit tussen de verschillende platforms en edities weet ik zo niet uit m'n hoofd.bRuud83 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:17:
Ik heb de originele uitgave voor de PS4 gekocht en later alle DLC apart aangeschaft. Ik ben benieuwd hoe de upgrade path naar de PS5 eruit gaat zien. Ik hoop niet dat de upgrade alleen beschikbaar is voor de GOTY editie.
Ik ben nog maar een paar trophies verwijderd van de platinum trophy dus ik hoop, dat dit goed overgezet wordt.mtr33 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:03:
[...]
Als je enkel de base game hebt krijg je daarvan de gratis upgrade, idem met eventuele losse extensions HoS en BaW. De resterende 16 DLC packs waren al gratis op de PS4. Met de GOTY editie ktijg je natuurlijk alles in één keer. Hoe 't met de compatibiliteit van de save games zit tussen de verschillende platforms en edities weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Update, ik lees net dat behaalde trophies niet overgezet worden naar de PS5 versie. Dat is echt wel een bummer. https://www.thegamer.com/...er-trophies-achievements/
[ Voor 15% gewijzigd door bRuud83 op 04-12-2022 19:33 ]
Digital Foundry heeft Xbox Series X en PS5 beelden gedeeld(alleen de eerst 15 minuten van het spel) met een analyse:
Yippie kayak, other buckets!
Voor mij wordt het op de PS5 een (voor de 5e keer denk ik) een replay in performance mode. Lekker 60FPS, 4K, het ziet er retestrak uit allemaal. Erg zin om deze wederom opnieuw te beleven.
Moet zeggen als ik zo de beelden kijk dat het met RT er ook prima uitziet, maar 60FPS is toch wel een stuk smoother als je dat eenmaal gewend bent.
En uiteraard op death march
Moet zeggen als ik zo de beelden kijk dat het met RT er ook prima uitziet, maar 60FPS is toch wel een stuk smoother als je dat eenmaal gewend bent.
En uiteraard op death march
I pitty the fools who took my game-station.....
Kijk er naar uit de game eindelijke eens uit te spelen. Heb zelfs de DLC's nooit aangeraakt omdat ik de main quest niet heb uitgespeeld.
Eindelijk is het moment daar! Zolang ik mij niet laat afleiden weer door elke marker op de map te willen clearen...daar ging het vorige keer mis.
Enige dat ik had gewild was dat je de optie hebt je gear degradatie uit te zetten. Heb daar een hekel aan.
Eindelijk is het moment daar! Zolang ik mij niet laat afleiden weer door elke marker op de map te willen clearen...daar ging het vorige keer mis.
Enige dat ik had gewild was dat je de optie hebt je gear degradatie uit te zetten. Heb daar een hekel aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Xecuter NL op 07-12-2022 11:49 ]
There is a mod for thatXecuter NL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:48:
[ Voor 9% gewijzigd door mtr33 op 07-12-2022 21:14 ]
Bespaar jezelf die illusie, daar gaat het gewoon wéér mis.Xecuter NL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:48:
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Hier ook het gevoel dat ik het spel eindelijk kan gaan spelen. Heb het al een jaar in de ijskast gezet ivm de aankomende update om het dan helemaal mee te maken.Xecuter NL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:48:
Kijk er naar uit de game eindelijke eens uit te spelen. Heb zelfs de DLC's nooit aangeraakt omdat ik de main quest niet heb uitgespeeld.
Kun je die markers niet verbergen op de map en gewoon tijdens het spelen zien wat je tegenkomt?Xecuter NL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:48:
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hier ook. Gister wel weer even een klein stukje aan het begin gespeeld, net als een paar jaar terug. Ik hoop vooral dat de foliage beter is. Dat is op dit moment iets wat ik niet echt bij de tijd meer vind.tuinïnen schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:10:
[...]
Hier ook het gevoel dat ik het spel eindelijk kan gaan spelen. Heb het al een jaar in de ijskast gezet ivm de aankomende update om het dan helemaal mee te maken.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ben ontzettend benieuwd naar het daadwerkelijk verschil!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
IGN heeft een side-by-side vergelijk met de oude versie op PS4 pro en de nieuwe op de PS5. Eerlijk gezegd vind ik het wat lagere contrast en de warmere/meer verzadigde kleuren van de oude versie mooier...
[ Voor 18% gewijzigd door Magic op 13-12-2022 09:54 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Het verschil is niet eens zo groot eigenlijk. Best tof voor een game die 7,5 jaar oud is.
Nee, dat valt me idd wat tegen, wat nu vooral opvalt door de hogere resolutie textures is dat de modellen wel wat gedateerd raken. Ondanks dat kan ik niet wachten, heb witcher 3 al een poos op de backlog staan voor een 2e playthrough. Vooral de QoL verbeteringen ben ik dan ook benieuwd naar.apNia schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:08:
Het verschil is niet eens zo groot eigenlijk. Best tof voor een game die 7,5 jaar oud is.
Ik kijk het meest uit naar de 60fps, ff kijken of ik met mijn spinnen fobie die endregas eronder krijg 
Heb de DLC's daardoor nooit gespeeld maar in de main game ben ik toen toch ver gekomen.

Heb de DLC's daardoor nooit gespeeld maar in de main game ben ik toen toch ver gekomen.
Is al bekend hoe de update werkt met downloaden? Moeten we de PS5 versie los downloaden, gaat de PS4 versie automatisch een upgrade doen naar de PS5 versie?
Ik heb nog geen pre-load of iets dergelijks gezien.
Ik heb nog geen pre-load of iets dergelijks gezien.
Ik vind het jammer dat ik de game een tijdje terug niet in de sale heb aangeschaft op de PS5. Denken jullie dat het met kerst nog in de sale komt? Het was toen voor 5 euro te koop tegenover de 30 euro standaardprijs.
De DLC's zijn geweldig, vooral Heart of Stone vond ik erg goed.Sipio schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:44:
Ik kijk het meest uit naar de 60fps, ff kijken of ik met mijn spinnen fobie die endregas eronder krijg
http://steamcommunity.com/id/teupje/
Eerder was witcher 3 bij elke grote sale wel diep in de aanbieding, maar de komende upgrade zou een goede reden zijn om dat de komende tijd over te slaan of in ieder geval minder korting te geven.zoarakrzs schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:39:
Ik vind het jammer dat ik de game een tijdje terug niet in de sale heb aangeschaft op de PS5. Denken jullie dat het met kerst nog in de sale komt? Het was toen voor 5 euro te koop tegenover de 30 euro standaardprijs.
Ik hoop vooral, tegen beter weten in, dat het paardrijden is verbeterd. 3 jaar geleden speelde ik deze game voor het eerst en het paardrijden was toen al echt dramatisch.ArthurMorgan schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:47:
[...]
Hier ook. Gister wel weer even een klein stukje aan het begin gespeeld, net als een paar jaar terug. Ik hoop vooral dat de foliage beter is. Dat is op dit moment iets wat ik niet echt bij de tijd meer vind.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Over het algemeen zijn de Witcher games wel in de aanbieding met de sales rond kerst, dus we zullen het gauw genoeg zien, denk ik.Magic schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:18:
Eerder was witcher 3 bij elke grote sale wel diep in de aanbieding, maar de komende upgrade zou een goede reden zijn om dat de komende tijd over te slaan of in ieder geval minder korting te geven.
Ik zal het in ieder geval niet doen voor de grafische pracht, dat interesseert me niet heel erg, maar ben meer benieuwd naar de gameplay / QoL dingen die ze (hopelijk) toe gaan voegen.
Als je dat vergelijkt met paardrijden in skyrim of dragon age ligt witcher 3 best wel ver vooruit op andere grote rpg'sHulleman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:29:
[...]
Ik hoop vooral, tegen beter weten in, dat het paardrijden is verbeterd. 3 jaar geleden speelde ik deze game voor het eerst en het paardrijden was toen al echt dramatisch.
De GotY edition is nu 10€ op GoG. Een cent duurder dan de historical low van 9,99.henkie196 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:46:
[...]
Over het algemeen zijn de Witcher games wel in de aanbieding met de sales rond kerst, dus we zullen het gauw genoeg zien, denk ik.
Ik zal het in ieder geval niet doen voor de grafische pracht, dat interesseert me niet heel erg, maar ben meer benieuwd naar de gameplay / QoL dingen die ze (hopelijk) toe gaan voegen.
https://isthereanydeal.co...ntgameofyearedition/info/
https://www.thewitcher.co...en-update-list-of-changes
De changelog. Ze hebben echt hun best gedaan.
We krijgen ook cadeautjes als je een online registratie doet.
De changelog. Ze hebben echt hun best gedaan.
We krijgen ook cadeautjes als je een online registratie doet.
[ Voor 21% gewijzigd door jmk op 13-12-2022 20:46 ]
Yippie kayak, other buckets!
Voilà, mijn download deze morgen (+/- 48GB op PC) is geinstalleerd... Game staat klaar (GOTY edition) en ben heel benieuwd!
Het leuke is dat in GOG ik de gewone versie had staan en de GOTY edition - en die heeft nog 0 achievements dus ideaal om een volledig verse start te maken... HEEL benieuwd terug!
Nu nog tijd vinden! ;-) Haha!
Het leuke is dat in GOG ik de gewone versie had staan en de GOTY edition - en die heeft nog 0 achievements dus ideaal om een volledig verse start te maken... HEEL benieuwd terug!
Nu nog tijd vinden! ;-) Haha!
Hoe werkt het eigenlijk met DLC? Op de PC heb ik alle PC maar stel ik schaf de PS4 versie aan zodat ik hem op de PS5 kan spelen. Heb ik dan ook de DLC?
Zo niet hoe zit dit dan met de cross platform savegames?
Weten jullie dat hier toevallig, komt er een disc versie voor de PS5? Ik kan de PS4 GotY kopen, en dan de PS5 upgrade krijgen, maar ik heb liever een PS5 case in de kast staan (een gekke quirk van mij).
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Je zou dan de DLC apart moeten kopen, of je koopt op de PS4 de Game of The Year Edition waar de DLC bij inbegrepen zit.Verxx schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:38:
Hoe werkt het eigenlijk met DLC? Op de PC heb ik alle PC maar stel ik schaf de PS4 versie aan zodat ik hem op de PS5 kan spelen. Heb ik dan ook de DLC?
Qua cross platform games, ik meende ergens gelezen te hebben dat dit werkt. Je zou dan op de PC versie je save game naar je GOG account moeten uploaden, en dan zou je hem ingame op de PS5 weer moeten kunnen downloaden.
[ Voor 20% gewijzigd door Poulske op 14-12-2022 09:44 ]
Update bedraagt 53.73 GB op de Series X. Bijna klaar voor een eerste playthrough 👌
Hier ook de eerste keer. Gisteren beginnen op de PS4 versie, zodat ik vandaag een beetje kan vergelijken. ☺️
Ik zal de update straks thuis ook even aanzetten, maar 53.73GB is niet niks!
Dan moet het wel een flinke upgrade zijn, kan niet wachten om die game in 60Fps te spelen.
Dan moet het wel een flinke upgrade zijn, kan niet wachten om die game in 60Fps te spelen.
Ik heb de PC download ook maar gestart (45,3 GB), benieuwd naar de nieuwe ultra+ setting 
PC-Specifc
Added “ULTRA+” graphical settings on PC, which significantly increases the visual fidelity of the game. The graphical settings available on ULTRA+ affect:
• Number of background characters
• Shadow quality
• Grass density
• Texture quality
• Foliage visibility range
• Terrain quality
• Water quality
• Detail level
Voel me flink genaaid.
Heb zelf de digitale GOTY edition, gekocht op de PS5.
Nu blijkt het, dat ze die uit de store hebben verwijderd. Ik kan de game dus wel installeren vanuit mijn library maar updaten met de patch kan niet, dan moet ik de non goty game eerst ff nog een keer kopen in de store
Nu blijkt het, dat ze die uit de store hebben verwijderd. Ik kan de game dus wel installeren vanuit mijn library maar updaten met de patch kan niet, dan moet ik de non goty game eerst ff nog een keer kopen in de store

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Meen je niet.NosferatuX schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:41:
Voel me flink genaaid.
Ik heb de GOTY edition ook gekocht op de PS5, jaar geleden gekocht in de aanbieding, maar zie hem idd ook niet meer op de Playstation Store. Had hem gekocht met het idee dat de patch eraan zat te komen, maar heb er nu dus niets aan
Heb The Witcher 3 nog nooit gespeeld, dus was er erg naar aan het uitkijken, eens kijken wat het internet zegt...
Ja echt heel erg dit. Vorig jaar gooide ze een week voordat ze de next gen patch uitstelde de goty editie in de digitale sale voor 9 euro. Had die gekocht, dacht mooie prijs met next gen binnen kort. Toen een week later opeens uitgesteld en nu heel kort voor de release die versie opeens verwijderen zodat men niet naar next gen kan upgraden.reputatio schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:46:
[...]
Meen je niet.
Ik heb de GOTY edition ook gekocht op de PS5, jaar geleden gekocht in de aanbieding, maar zie hem idd ook niet meer op de Playstation Store. Had hem gekocht met het idee dat de patch eraan zat te komen, maar heb er nu dus niets aan![]()
Heb The Witcher 3 nog nooit gespeeld, dus was er erg naar aan het uitkijken, eens kijken wat het internet zegt...
Echt heel heel raar.
Edit
Top, hier ook gelukt nu
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik kon gewoon de complete edition gratis downloaden omdat ik de Goty edition al bezat. volgens mij is dat de PS5 patch, maar ik zal het vanavond eens checken of ik nu inderdaad de juiste heb
kan niet wachten om op 120fps op ultra+ te spelen
[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 14-12-2022 12:07 ]
Grrr. Ik ben een tijdje geleden gestart aan een tweede ronde Cyberpunk nu ik de nieuwe PC heb gekocht. Nu eerst die afmaken..
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Witcher 3 op de PS5 op 60 FPS is wel heel erg fijn. Heb een paar keer gekeken naar de 30 FPS optie maar zie niet echt een super groot verschil in kwaliteit. De lage FPS is echter wel behoorlijk storend.
Lang gewacht om nog een keer Witcher 3 te proberen maar, besef eigenlijk dat het weer exact dezelfde game is. Weet niet wat ik anders verwacht had maar betwijfel of ik dit nog echt veel ga spelen.
Lang gewacht om nog een keer Witcher 3 te proberen maar, besef eigenlijk dat het weer exact dezelfde game is. Weet niet wat ik anders verwacht had maar betwijfel of ik dit nog echt veel ga spelen.
Niks van waar, heb zelf de GOTY 2 weken geleden gekocht op de store en kon gisteren gewoon de PS5 complete edition downloaden.NosferatuX schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:41:
Voel me flink genaaid.
Je moet gewoon even op de store page de juiste versie selecteren.
Volgens mij 60 FPSMegupe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:06:
kan niet wachten om op 120fps op ultra+ te spelen
Volgende week vakantie, ik baal nu al van mijn dilemma: ga ik mijn 2e Cyberpunk playthrough afmaken, verder met Anno 1800 nu het laatste seizoen helemaal beschikbaar is, wordt het toch de StarCraft 2 campagnes eindelijk eens afmaken of ga ik The Witcher 3 weer verder oppakken. Stuk voor stuk natuurlijk vreselijke keuzes.F_J_K schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:07:
Grrr. Ik ben een tijdje geleden gestart aan een tweede ronde Cyberpunk nu ik de nieuwe PC heb gekocht. Nu eerst die afmaken..
ik was ook al even verward met mijn GOTY edition, maar inderdaad download nu de PS5 complete Edition voor 0,00 euro.reputatio schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:46:
[...]
Meen je niet.
Ik heb de GOTY edition ook gekocht op de PS5, jaar geleden gekocht in de aanbieding, maar zie hem idd ook niet meer op de Playstation Store. Had hem gekocht met het idee dat de patch eraan zat te komen, maar heb er nu dus niets aan![]()
Grappig, bijna dezelfde keuzes. Recentelijk anno 1800 weer opgepakt, om een of andere reden heb ik dat in mijn hoofd aan de kerst gekoppeld, misschien door het hele Dickens-idee rond kerstAganim schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:43:
[...]
Volgende week vakantie, ik baal nu al van mijn dilemma: ga ik mijn 2e Cyberpunk playthrough afmaken, verder met Anno 1800 nu het laatste seizoen helemaal beschikbaar is, wordt het toch de StarCraft 2 campagnes eindelijk eens afmaken of ga ik The Witcher 3 weer verder oppakken. Stuk voor stuk natuurlijk vreselijke keuzes.
Owww shootttt, PS5 Plebs hier haha. Enjoy op 120 FPS
Dat is idd een berg GB.Ik ben hem nu op de Series X aan het binnen halen.G_Dragon schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:06:
Ik zal de update straks thuis ook even aanzetten, maar 53.73GB is niet niks!
Ben benieuwd hoe het is om de camera dichter[optie] op Geralt te hebben.
Zo! Wat een gekloot met de save games overzetten zeg. Maar je moet beide ps4 en ps5 games dus registreren bij Gog.Dit doe je eerst bij de ps4 >> load game. En druk L2 in. Registreer.
Zo activeer je cross save functie.
>> Laad de game en sla opnieuw op. Je ziet nu ook een cloud icoontje staan bij het opslaan.
Ik had zelf nog ff handmatig de save games naar PS cloud geüploaded.
Start de ps5 versie en herhaal tot aan de registratie. Dan kun je gebruik maken van de oude saves.
Zo activeer je cross save functie.
>> Laad de game en sla opnieuw op. Je ziet nu ook een cloud icoontje staan bij het opslaan.
Start de ps5 versie en herhaal tot aan de registratie. Dan kun je gebruik maken van de oude saves.
[ Voor 11% gewijzigd door 4acesNL op 14-12-2022 16:40 ]
Ik snap m niet helemaal denk ik... Kun je hiermee ook savegames van the GotY edition overzetten naar de Complete Edition (PS5 upgrade)? En wat is Gog?4acesNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:33:
Zo! Wat een gekloot met de save games overzetten zeg. Maar je moet beide ps4 en ps5 games dus registreren bij Gog.Dit doe je eerst bij de ps4 >> load game. En druk L2 in. Registreer. >> Laad de game en sla opnieuw op.
Had de disc edition voor PS4 al liggen, maar stiekem toch voor het gemak uit de store opgepikt voor 18 euro.
Scheelt weer disc's wisselen
Scheelt weer disc's wisselen
Ja, save games van GotY ps4 kunnen worden overgezet naar de ps5 complete edition.JerDrie schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:34:
[...]
Ik snap m niet helemaal denk ik... Kun je hiermee ook savegames van the GotY edition overzetten naar de Complete Edition (PS5 upgrade)? En wat is Gog?
GoG = de eigen site/ store van Cd project..
Ik hoop dat de console versie wel aan jullie eisen voldoen. Want ben erg ontevrede over de pc versie en hoe slecht het loopt. Gelukkig is CDPR er van op de hoogte en zijn het aan het onderzoeken.
Oh man wat is dit vet en mooi. Hieronder paar sfeerbeelden met de foto modus gemaakt. En dat voor een gratis game. Had er al 300 uur in zitten, maar dat kan zomaar gaan verdubbelen. De sfeer was al mooi, maar damn... Dit is op de PC met alles max (DSR x2) en dan de foto modus geprobeerd.
/f/image/d03x63gIya43ZCCex6V0Tzib.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VrejW9FGD2acuFybi75pcA2E.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e6jt4jINyOLZoRUp8PnCxHH9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bP9q1Iv7w2U6MCtHz0nol8Q9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xsei45Ld9jdh7bZQLOTIyldX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EPzdk3Qt6AsTqJ7peGyVJFbD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PsxVT0XxVuEI4T9gtBgGBUTr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/d03x63gIya43ZCCex6V0Tzib.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VrejW9FGD2acuFybi75pcA2E.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e6jt4jINyOLZoRUp8PnCxHH9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bP9q1Iv7w2U6MCtHz0nol8Q9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xsei45Ld9jdh7bZQLOTIyldX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EPzdk3Qt6AsTqJ7peGyVJFbD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PsxVT0XxVuEI4T9gtBgGBUTr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pQz4bG2bfXmHkxESpznPhUeK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Snippertje op 14-12-2022 17:01 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Als ik The witcher de PS5 versie heb gedownload, kan ik toch de ps4 versie verwijderen..
Ja dat kanharley2009 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:39:
Als ik The witcher de PS5 versie heb gedownload, kan ik toch de ps4 versie verwijderen..
Wel jammer dat zo'n oude game niet 60fps haalt met Ray tracing aan op de Series X.. maar voor de rest ben ik erg tevreden met die 60fps op performance mode
Uhm, auto update staat aan maar daar had de XSX geen zin in blijkbaar.
Iets langer wachten tot we (weer) los kunnen
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Meer mensen last van stick drift in de Witcher op ps5? frappant is dat ik hetzelfde heb in Cyberpunk in het menu, maar nergens anders. In cp lijkt het een issue met de deadzone te zijn.
Nee klopt, die auto update doet dit bij updates groter dan zoveel gb op de een of andere manier niet, ben hier ooit achter gekomen door CoD.Famous schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:52:
Uhm, auto update staat aan maar daar had de XSX geen zin in blijkbaar.
Hoe kom ik op de Ps5 aan de complete edition. Die moet ik kopen in de store, maar ik heb eerder wel de expansion pass gekocht.
Ik zou toch toegang moeten hebben tot de twee dlcs?
Man man waardeloos, crasht continue... 12700K met een 6900XT maar draait echt bagger.
Stay hungry, stay foolish!
Wat een update.... ik heb gelukkig nergens last van. Ik speel op pc met een RTX 3080 10gb, i7 13700K, 32gb ddr5 5200mhz.
Ik speel zonder raytracing in 4k met DLSS op quality en sharpening op High. Verdere alle settings op Ultra+. Ik haal dan 80-100 fps. Wat voor mij voldoende is.
Met raytracing ziet er super uit maar dan haal ik met dlss maar rond de 40-55fps wat ik te weinig vind.
Ik speel m nu de tweede keer maar het is bijna alsof ik m voor het eerst doe. Vooral met de camera close-up en de mogelijkheid om je minimap te verbergen zorgt voor veel meer immersie. Dat in combinatie met de geweldige graphics maakt t echt genieten geblazen. Ik ga deze run heerlijk de tijd nemen om alles te exploren en de hele story opnieuw te doen en ook de DLCs (die ik nog niet gedaan heb).
Heb met momenten echt met mond open lopen genieten van de sfeervolle vista's met deze graphics. Kan niet wachten om verder in de game te genieten van coole locaties.
En wie nog twijfelt, check even de screenshots die ik heb gemaakt in de nieuwe foto-modi ...
/f/image/WZLE1Pw7sSkjVC9r3uxoCvZb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/snUkGfWpPzJB6UmTW6tIx97K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZcRgRofXwGveIcEyw7dcBsbu.png?f=fotoalbum_large)
Ik speel zonder raytracing in 4k met DLSS op quality en sharpening op High. Verdere alle settings op Ultra+. Ik haal dan 80-100 fps. Wat voor mij voldoende is.
Met raytracing ziet er super uit maar dan haal ik met dlss maar rond de 40-55fps wat ik te weinig vind.
Ik speel m nu de tweede keer maar het is bijna alsof ik m voor het eerst doe. Vooral met de camera close-up en de mogelijkheid om je minimap te verbergen zorgt voor veel meer immersie. Dat in combinatie met de geweldige graphics maakt t echt genieten geblazen. Ik ga deze run heerlijk de tijd nemen om alles te exploren en de hele story opnieuw te doen en ook de DLCs (die ik nog niet gedaan heb).
Heb met momenten echt met mond open lopen genieten van de sfeervolle vista's met deze graphics. Kan niet wachten om verder in de game te genieten van coole locaties.
En wie nog twijfelt, check even de screenshots die ik heb gemaakt in de nieuwe foto-modi ...
/f/image/WZLE1Pw7sSkjVC9r3uxoCvZb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/snUkGfWpPzJB6UmTW6tIx97K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZcRgRofXwGveIcEyw7dcBsbu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ApFZ6dUUH9x9Gs9GBQqRFNTN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Frez op 14-12-2022 20:36 ]
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Deze kost nul hele euro’s. 😅☺️Speculaes schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:04:
Hoe kom ik op de Ps5 aan de complete edition. Die moet ik kopen in de store, maar ik heb eerder wel de expansion pass gekocht.
Ik krijg alleen de complete edition niet te pakken. Enkel het basisspel, wel de ps5 versie, maar daar zitten de dlc niet bij. Dat terwijl ik wel de expansion pass heb/had..
Voor de complete edition moet ik betalen in de store
[ Voor 7% gewijzigd door Speculaes op 14-12-2022 19:40 ]
Wel eerst ff de save games veiligstellen. Als je ps4 save games hebt natuurlijk.harley2009 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:39:
Heb spel op mp gekocht puur voor deze update, daarvoor nog nooit gespeeld.4acesNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:11:
[...]
Wel eerst ff de save games veiligstellen. Als je ps4 save games hebt natuurlijk.
ik speel op 30fps RT, maar voelt als 60fps aan (ps5)
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 14-12-2022 20:12 ]
Vanavond zowel de Series X als pc-versie gespeeld. Conclusie? Series X lijkt goed geoptimaliseerd, alleen vind ik het jammer dat er geen HFR optie is i.c.m. RT, 30 fps speelt gewoon niet lekker weg (imho). Performance mode is top notch. 
:strip_exif()/f/image/B3le7ZFFyRRq4EolhREgSNd9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8qN2PFDQ3x0VrmVyHNjiV0ea.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ixcB1WiXXeHEOs70t4mNlUJ0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bBs8HvbgdIU1OXAog8ZWEHF1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oFCNoOtet4kShTqlQOfGtKR5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Pn2NdXHuOyxgVcVFHcQAF6ls.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Hj0rsVA4KS789gfSmsdQjuzw.png?f=fotoalbum_large)
Pc-versie speelt prima weg. Geen crashes gehad en alleen stutters bij het betreden van nieuwe gebieden via fast travel of bij het verlaten van de map. Lijkt een beetje op 'shader cache stutters' bij in het inladen van nieuwe assets ofzo.
Verder alles max (Ultra+) op 4K met DLSS 3.0 en FG.
Oh, en save transfer is goud! Het wordt tijd dat meer games dit gaan ondersteunen.
:strip_exif()/f/image/B3le7ZFFyRRq4EolhREgSNd9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8qN2PFDQ3x0VrmVyHNjiV0ea.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ixcB1WiXXeHEOs70t4mNlUJ0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bBs8HvbgdIU1OXAog8ZWEHF1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oFCNoOtet4kShTqlQOfGtKR5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Pn2NdXHuOyxgVcVFHcQAF6ls.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Hj0rsVA4KS789gfSmsdQjuzw.png?f=fotoalbum_large)
Pc-versie speelt prima weg. Geen crashes gehad en alleen stutters bij het betreden van nieuwe gebieden via fast travel of bij het verlaten van de map. Lijkt een beetje op 'shader cache stutters' bij in het inladen van nieuwe assets ofzo.
Verder alles max (Ultra+) op 4K met DLSS 3.0 en FG.
Oh, en save transfer is goud! Het wordt tijd dat meer games dit gaan ondersteunen.
Ik heb de disc versie met de expansion pass ooit los gekocht. Ik kon gewoon de 2 dlcs los erbij downloaden. Heb nu de game compleet met alles op de ps5.Speculaes schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:40:
[...]
Ik krijg alleen de complete edition niet te pakken. Enkel het basisspel, wel de ps5 versie, maar daar zitten de dlc niet bij. Dat terwijl ik wel de expansion pass heb/had..
Voor de complete edition moet ik betalen in de store
Voor wie de Ultra Gore mod mist: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/7176
Verwijderd
Ik heb deze ooit eens gekocht in een Steam sale maar nooit kunnen aan beginnen, lijkt me nu wel een mooie start
Hopelijk draait het nog wat op mijn RTX3060 laptop.
Hopelijk draait het nog wat op mijn RTX3060 laptop.
BIj mij draait hij zeer matig met rtx aan op een qhd scherm.
RTX 3080, AMD ryzen 3900x en 32gb ram. Nog ff de instellingen optimaliseren, maar ik zie ook tijdens het starten veel effecten ingeladen worden en eigenlijk een dronken effect de hele tijd.
Nu 5 minuten bezig geweest, morgenavond ff verder kijken of wellicht toch nog een fix afwachten aangezien meer mensen last lijken te hebben...
RTX 3080, AMD ryzen 3900x en 32gb ram. Nog ff de instellingen optimaliseren, maar ik zie ook tijdens het starten veel effecten ingeladen worden en eigenlijk een dronken effect de hele tijd.
Nu 5 minuten bezig geweest, morgenavond ff verder kijken of wellicht toch nog een fix afwachten aangezien meer mensen last lijken te hebben...
CDPR komt weer even goed binnenvliegen hoor. Geen PC reviews en 'limited PC review code availability' en een update releasen waardoor de performance even met 70% daalt?
Ik vind het echt belachelijk.
Ziet er wel heel goed uit met RTX maar is onspeelbaar voor mij. Zonder RTX is de performance ook zwaar matig, ze hebben iets goed verneukt deze update. Hiervoor zonder problemen 130+ in Novigrad met de mods die in deze update zijn verwerkt, in de DX12 versie haal ik nu met moeite steady 60 fps zonder ray tracing in Novigrad. HBAO+ lijkt ook verwijderd te zijn als setting? Ontzettend veel rare pixelachtige artifacts die ik hiervoor nog nooit gezien heb. FSR2 is ook zwaar ondermaats vergeleken met de setting voor de update.
Sorry voor het gezeik maar deze update heeft weinig goeds gebracht voor mij.
Ik vind het echt belachelijk.
Ziet er wel heel goed uit met RTX maar is onspeelbaar voor mij. Zonder RTX is de performance ook zwaar matig, ze hebben iets goed verneukt deze update. Hiervoor zonder problemen 130+ in Novigrad met de mods die in deze update zijn verwerkt, in de DX12 versie haal ik nu met moeite steady 60 fps zonder ray tracing in Novigrad. HBAO+ lijkt ook verwijderd te zijn als setting? Ontzettend veel rare pixelachtige artifacts die ik hiervoor nog nooit gezien heb. FSR2 is ook zwaar ondermaats vergeleken met de setting voor de update.
Sorry voor het gezeik maar deze update heeft weinig goeds gebracht voor mij.
[ Voor 43% gewijzigd door BroWohsEdis op 14-12-2022 21:33 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
/f/image/NoagIPMK9QM9xRqoqov56lrT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wIkddiy9OG4Iud80kDv00UFj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o28YGrVKRNQZfPJFh6zMspct.png?f=fotoalbum_large)
Hier draait hij ook goed genoeg, af en toe wat framedrops, maar voor een spel als Witcher vind ik dat niet eens erg. Alles op Ultra+, Hairworks off en Raytracing aan met DLSS op een 9600k icm RTX 3080 en 3440x1440 resolutie.
Blijft een supergaaf spel, meteen maar voor de eerste keer een New Game+ gestart met mijn level 51 Geralt, kan ik weer even vooruit
Mijn eerste indruk is positief: RX 6800 XT en 3440x1440 haal ik een framerate van 80-90 fps met alles op ultra, verder geen RT. Vervelender zijn de framedrops (soms een korte dip naar 50 fps), misschien dat de nieuwste AMD driver nog iets helpt. Al lijken de framedrops minder voor te komen als ik een tijdje in de game zit.
[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 14-12-2022 22:35 ]
idd, al ben ik vrij snel weer overgestapt op Prestatie-modus. Hoewel de beelden prachtig zijn met RT-aan, is 30FPS toch wat te weinig imo.Sipio schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:58:
Op de XSX iig een heerlijke upgrade, genieten weer dit.
Mijn eerste playthrough op de Xbox, vroeger al wel uitgespeeld op Pc.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik moet bekennen dat ik (onverwacht) juist veelal terugval op RT mode, met motion blur aan, op de XsX.JanAd schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:01:
[...]
idd, al ben ik vrij snel weer overgestapt op Prestatie-modus. Hoewel de beelden prachtig zijn met RT-aan, is 30FPS toch wat te weinig imo.
Mijn eerste playthrough op de Xbox, vroeger al wel uitgespeeld op Pc.
Het voegt simpelweg teveel sfeer en drama toe om te negeren. Geweldig avondje gehad
Dat is ook zeker waar... Ik was gisteren in Velen in Heatherton (na The Wild Hunt daar is gepasseerd) en daar zijn die mistwolken ed echt prachtig met RT op.
60fps heeft sowieso altijd mijn voorkeur maar ik zal het op bepaalde momenten eens op RT gaan zetten om die gfx eens te ervaren.
Ik vind de TW3 er ook erg mooi uitzien met ultra+ en alle RT effecten, ik mis alleen HDR op de pc. Wat ik raar vind dat het lopen wat ik als laggy ervaar terwijl de muis dat niet heeft bij rondkijken.
Voor wie net start, je kan in Vizima
spoiler: tip
.
blijkbaar 2 nieuwe armorsets direct oppikken, level 7 en level 11. In een kist in de kamer van Yen als ik me niet vergis
Goede tip, denk alleen dat mensen die een New Game+ starten niet zoveel hebben aan deze armor setsJanAd schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:44:
Voor wie net start, je kan in Vizimaspoiler: tip.blijkbaar 2 nieuwe armorsets direct oppikken, level 7 en level 11. In een kist in de kamer van Yen als ik me niet vergis
Kan iemand het volgende bevestigen..
Heb de volledige game ooit in de sale gekocht op de ps4 (mrt 2020)
Gister de ps5 aangezet, ging er van uit dat er een update zou volgen welke zich dan over de ps4 versie heen schrijft maar dat is niet het geval, het is een separaat ps5 versie die ik heb moeten downloaden (40gb)
Nu heb ik dus 2 versies, de oude ps4 en de nieuwe(14-12) ps5 versie. Kan ik de ps4 versie simpelweg verwijderen? of heeft het deze versie nodig als verificatie?
Heb de volledige game ooit in de sale gekocht op de ps4 (mrt 2020)
Gister de ps5 aangezet, ging er van uit dat er een update zou volgen welke zich dan over de ps4 versie heen schrijft maar dat is niet het geval, het is een separaat ps5 versie die ik heb moeten downloaden (40gb)
Nu heb ik dus 2 versies, de oude ps4 en de nieuwe(14-12) ps5 versie. Kan ik de ps4 versie simpelweg verwijderen? of heeft het deze versie nodig als verificatie?
Ben zelf op series S bezig, en consoleversies draaien naar verwachting gelukkig botervlot
. Laadtijden zijn ook een verademing tegenover vroeger.
De echte Diehards beginnen van 0 opnieuwXWB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:51:
[...]
Goede tip, denk alleen dat mensen die een New Game+ starten niet zoveel hebben aan deze armor sets
Dan ben ik maar lekker geen die hardJanAd schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:25:
[...]
De echte Diehards beginnen van 0 opnieuw(ok, ik moest wel, saved games uit Steam kan ik niet overzetten naar de Xbox zeker)
Ik had ze ook bijna allemaal in m'n villa in Toussaint staanXWB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:28:
[...]
Dan ben ik maar lekker geen die hardHeb voor bepaalde armor sets destijds zoveel moeite moeten doen dat ik in elk geval iets wil meenemen naar een nieuwe playthrough.
In ieder geval veel plezier allemaal!
[ Voor 5% gewijzigd door JanAd op 15-12-2022 10:44 ]
Ik heb even een video gemaakt waarin ik wat dingen test en beetje aan het klooien ben. Heb time stamps toegevoegd. Haperen in het begin is volgens mij omdat ik direct een nieuwe opname startte, toch die AV1 maar eens gaan gebruiken
Maar leuk ook om met fiilters te spelen etc.
Leuk zo'n update hoor, ineens heb ik een RED Launcher erbij, spel crashed meteen eerste dat ik het opstart, performance om te janken.
Ik was beter af met 50 mods, dan had ik gewoon 160 fps.
Ik was beter af met 50 mods, dan had ik gewoon 160 fps.
Hmm kan op de ps5 nergens de goede versie vinden in de store, moet je gewoon de ps4 versie weer downloaden en krijg je dan een update voor ps5? Had de Goty versie maar zie alleen in de store de normale witcher 3 ps5 versie maar daar moet je dan voor betalen omdat ik de goty versie had gekocht.
Playstation 5
Vind het wel jammer dat de optimalisatie zo treurig is, ondanks dat je er niet voor hoeft te betalen. Er is dus een 4090 nodig om het enigszins goed te laten draaien en gebruik te willen maken van alle grafische voordelen.
gisteren precies hetzelfde gehad. zoek de goty versie van de ps4 op in de store. via daar kan je de ps5 versie kiezen.Stylze schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:22:
Hmm kan op de ps5 nergens de goede versie vinden in de store, moet je gewoon de ps4 versie weer downloaden en krijg je dan een update voor ps5? Had de Goty versie maar zie alleen in de store de normale witcher 3 ps5 versie maar daar moet je dan voor betalen omdat ik de goty versie had gekocht.
Mijn filmpje gebruik ik ook nog DSR (dus effectief 5760X3240), maar je kan altijd nog wat opties uitzetten (RT is nou eenmaal zwaar) natuurlijk. Geen idee hoe het dan draait natuurlijk. Ik hoor van meer mensen dat ze wat performance issues hebben, het zou ook nog ergens anders aan kunnen liggen natuurlijk. Ik vind het persoonlijk wel tof dat ik de game zo opnieuw kan beleven met een next gen GPU, want heb meer dan 300uur erin zitten en de vele mods maakten het af en toe ook irritant om bij te houden.CHKYBSTRD schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:42:
Vind het wel jammer dat de optimalisatie zo treurig is, ondanks dat je er niet voor hoeft te betalen. Er is dus een 4090 nodig om het enigszins goed te laten draaien en gebruik te willen maken van alle grafische voordelen.
Ik gun iedereen wat jij ervaart daarom vind ik het zelf ook erg jammer. Hopelijk kunnen ze nog wat aanpassingen doen met een update.Snippertje schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:01:
[...]
Mijn filmpje gebruik ik ook nog DSR (dus effectief 5760X3240), maar je kan altijd nog wat opties uitzetten (RT is nou eenmaal zwaar) natuurlijk. Geen idee hoe het dan draait natuurlijk. Ik hoor van meer mensen dat ze wat performance issues hebben, het zou ook nog ergens anders aan kunnen liggen natuurlijk. Ik vind het persoonlijk wel tof dat ik de game zo opnieuw kan beleven met een next gen GPU, want heb meer dan 300uur erin zitten en de vele mods maakten het af en toe ook irritant om bij te houden.
Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic