Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28
Mede-auteur:
  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30

Chaoss

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6V4zrl2.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M8SpXRu.jpg?1
The world is in chaos. The air is thick with tension and the smoke of burnt villages. The fearsome Empire of Nilfgaard has struck again, ravaging the hapless Northern Kingdoms. The once-mighty who tried to use Geralt for their own gain are now gone. In these uncertain times, no one can say what fortune holds in store, who will bring peace to the world and who will cause it only misery. But a force darker and deadlier emerges. The petty men and women commanding tin-plated armies fail to understand that their conflict is child’s play compared to the Wild Hunt, the otherworldly threat which now looms. These ghastly spectral riders have for ages plagued humankind, bringing misery to the world. Yet this time the Wild Hunt seeks one person in particular: the one individual Destiny itself bestowed upon Geralt, the one soul Geralt considers kin.

General
  • The grand finale to the Witcher trilogy.
  • A standalone adventure easily accessible to new players.
  • Meaningful choices with consequences that change the story and the game world.
  • Quests and main story threads that can be resolved in any order or completed in parallel.
  • Unforgettable quests deeply linked with the core storyline and designed with care to draw players in.
  • A breathtaking cinematic introduction illustrating the game background.
  • Unique atmosphere, memorable characters and gritty dialogue.

Open world
  • A vast open world - 35 times larger than that in The Witcher 2.
  • Multiple ecosystems and cultures that players can move between at will.
  • Regions with different inspirations and deep cultural references, each with a distinct feel.
  • Free exploration unspoiled by loading times.

Living world
  • A world shaped by the player's decisions, but which, left to itself, goes on living.
  • A realistic day and night cycle.
  • A dynamic weather system
  • A living economy: The new in-game economy system varies the price of goods based on surrounding conditions or their place of origin relative to Geralt's current whereabouts in the world: the price of fish might differ depending on distance from water, and a village lying on a trade route for trappers and hunters might have many tanneries and leather workers, affecting the price of crafting components and armor.
  • A unique, deep, consistent and expansive game world based on that described by Andrzej Sapkowski.

Combat
  • A dynamic, tactical combat system rooted in traditional RPG systems.
  • Combat complexity based on a variety of actions at the player’s disposal, not on correct attack sequencing.
  • A Witcher Senses system bringing new tactical depth to combat.
  • Monsters, each with their own lore, posing unique hunting challenges and responding to changes in the environment.

RPG
  • A tutorial built into the game, allowing players to dive into the world of the Witcher with ease
    Involving investigations and rewarding hunts through the Witcher Senses mechanic.
  • A completely rewritten RPG mechanic allowing players to see the influence of statistics on gameplay.
  • An expanded Sign casting system: each of the 5 Signs has two different modes of use, creating even more possibilities in combat and challenging players to use magic in creative ways.
  • A highly-intuitive Alchemy system.
  • An expanded character development system.
  • Advanced Crafting mechanics.

Visuals
  • Fully dynamic light and shadow effects throughout the game world, generating superior atmosphere and ambiance.
  • Detailed, realistic locations through a significant increase in polygon numbers.
  • A deep role-playing experience through visually attractive, film-like presentation.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5BDJGoz.jpg?1

Standard Edition
  • The Game DVDs
  • An exclusive CD with the official soundtrack
  • The official, developer-created "Witcher Universe - The Compendium"
  • A beautiful, detailed map of the in-game world
  • A set of unique Witcher 3 stickers
  • A stylish, protective sleeve
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DwmO8r6.jpg

Collector's Edition
  • The standard edition of the game, containing: the official soundtrack, a beautiful and detailed map of the in-game world, unique stickers, and the developer-created "Witcher Universe - The Compendium"
  • A giant, 33x24x25 cm, 100% hand painted, Polystone figure of Geralt of Rivia battling a Griffin
  • An exclusive, collector grade Witcher medallion
  • A one of a kind SteelBook (tm)
  • A two-hundred page artbook, containing breathtaking art from the game
  • Huge outer and inner Collector’s Boxes you can store your Witcher merchandise in!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/87tByOY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/STJhi8E.jpg?1
Reveal Trailer
The Beginning
Debut Gameplay
Killing Monsters
VGX Trailer
CE Unboxing
Sword of Destiny
More video's at: YouTube.com
HD Wallpapers can be found at TheWitcher.com
Source used for information.

-Let op: er is een [Multi]The Witcher 3: levertijden/beschikbaarheid slow-chat topic.

[ Voor 0% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2015 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Lekkere startpost, goed bezig. Moest er maar eens van komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shebang
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 19:13
Helaas zijn een groot aantal design documenten op straat komen te liggen. De ontwikkelaars gebruiken Google Docs, en blijkbaar had een van de ontwikkelaars zijn Drive publiekelijk toegankelijk gemaakt. Iemand van 4Chan heeft een kopie gemaakt. Hier de post op NeoGAF.

Erg spijtig dat dit heeft kunnen gebeuren en hopelijk wordt er geen misbruik van gemaakt (spoilers.....). Ik hoop ook dat dit geen nadelige financiële gevolgen heeft voor CD Project RED :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal het iig niet bekijken (can resist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Nee ik blijf er ook vanaf. Ik vind het veel leuker om straks de game in zijn volle glorie te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 23-06-2014 14:49 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ondanks dat ik de eerdere games niet heb gespeeld / niet heb kunnen spelen, ben ik zeer geïnteresseerd in het derde deel. Het lijkt ook de eerste game te zijn die mij persoonlijk een reden geeft om een PS4 in huis te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 406530 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:17:
Ondanks dat ik de eerdere games niet heb gespeeld / niet heb kunnen spelen, ben ik zeer geïnteresseerd in het derde deel. Het lijkt ook de eerste game te zijn die mij persoonlijk een reden geeft om een PS4 in huis te halen...
Ga gewoon voor de pc versie. CD Projekt zegt dat dit de superieure versie wordt, en die is tenminste niet gelocked op 30 fps :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 18:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ga dan es heel snel de eerste twee delen spelen!! :p Ff een stap terug in de tijd, maar ik zelf ben een maandje terug begonnen met deel 1 en het is zeker de moeite waard!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 11:33

KipCurreh

Nightcrawler

PC versie, zonder twijfelen de beste RPG-series voor mij !

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 15:05

Steef

GoT's Most Eaten

Ik ben met 2 begonnen, het is bij deze games zeker nuttig de voorgaande delen "even" door te spelen - anders zit je straks volledig verward te gamen en heb je geen idee waarom persoon x zo van belang is voor je character.

Al schijnt er wel een story recap bij de game in te zitten. Die zat ook bij The Witcher 2 - maar is beperkt.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor mij ook de PC versie, hoop alleen dat de besturing wat minder gericht is op de controller dan in The Witcher 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Thrace Grumble schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:14:
[...]

Ga dan es heel snel de eerste twee delen spelen!! :p Ff een stap terug in de tijd, maar ik zelf ben een maandje terug begonnen met deel 1 en het is zeker de moeite waard!
:P

Ik heb ze inmiddels wel aangeschaft dankzij een van de Steam sales, maar ik game nauwelijks op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Ik speel op dit moment het eerste deel en ik ben de boeken aan het lezen. De boeken heb ik van het Witcher forum zelf gehaald en zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 15:42

westergas

rikkie_pc

Mooie startpost!
Direct ge pre ordered op de dag dat dat kon.
Nu nog een paar dikke video planken kopen tegen de tijd dat ie uit komt. Ik hoop op een nieuwe single GPU die krachtiger is dan mijn 7950's in crossfire. We zullen zien...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:11

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

http://games.fok.nl/previ...-witcher-3-wild-hunt.html

Klinkt goed :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Bart ® op 07-07-2014 10:54 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Hier is een E3 Demo te zien. Een leuke quote uit de video is "And we have Novigrad offcourse, the city....it's inspired by medieval Amsterdam".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

matery schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:43:
Hier is een E3 Demo te zien. Een leuke quote uit de video is "And we have Novigrad offcourse, the city....it's inspired by medieval Amsterdam".
Dat heb ik ook gezien, wel grappig detail, op zich ook wel logische keuze, het was toen ook een grote stad/metropool (VOC tijd en ook eerder) zoals ze waarschijnlijk willen weergeven, waarbij veel van de layout overeen komt met hoe de stad in een dergelijke tijd opgezet zou zijn. :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Niet alleen dat, maar in de boeken is duidelijk dat een van de koninkrijkjes gebaseerd is op Nederland. Je komt redelijk wat nederlandse namen ook tegen in de boeken. Andere koninkrijken in de boeken lijken weer gebaseerd op andere europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

henkie196 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:26:
Niet alleen dat, maar in de boeken is duidelijk dat een van de koninkrijkjes gebaseerd is op Nederland. Je komt redelijk wat nederlandse namen ook tegen in de boeken. Andere koninkrijken in de boeken lijken weer gebaseerd op andere europese landen.
Wij nederlanders zijn dan ook bazen in vroegere tijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als je niet té vroeger en niet té minder vroeger gaat, dan wel, ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-07 07:47
Net de boeken uitgelezen (in record tempo overigens) en ik kan niet wachten op deze game. Alle voorbeschouwingen meegenomen moet dit toch wel de vetste RPG worden van de afgelopen én komende jaren. Zo'n zin in :D

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 18:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Bloedzuigers in deeltje 1 is ook een mooi voorbeeldje van de Nederlandse invloed :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 21:47

Kheos

FP ProMod
Er zijn wel meer gebieden en heersers met Nederlandse namen als je alle kaarten en stambomen doorneemt.
En er zit in the Witcher 1 op het einde in de kroeg een kerel die Patrick de Weyze heet (hij geeft je die quest om zijn zus met blauwe ogen te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
Zit nu midden in the witcher 2 ,maar wat een verhaal en heerlijke gameplay. Ik heb direkt The witcher 3 gepreorderd op steam voor 23 euro.
Dit soort pareltjes gaan direkt op standby via steam.
:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

MaXeRs schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:16:
Zit nu midden in the witcher 2 ,maar wat een verhaal en heerlijke gameplay. Ik heb direkt The witcher 3 gepreorderd op steam voor 23 euro.
Dit soort pareltjes gaan direkt op standby via steam.
:) _/-\o_
Hoe kom je aan die prijs als ik vragen mag? Als ik op steam kijk is ie €49.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
westergas schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:41:
[...]

Maar natuurlijk mag je dat vragen !
Hier hebt je de link er direkt naar toe.

http://www.g2play.net/cat...r-3-wild-hunt-steam-gift/

De zelfde avond al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

westergas schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:41:
[...]

Op zich wel jammer dat de originele prijs 60 euro wordt op steam. Bokken met die consoleprijzen van de PC. :) Maarja als 1 game het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ach ja, pre orderen doe je toch gewoon op gog.com? Dan support je CD Projekt Red het meest. heb ik wel gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Aangezien dit het meest relevante topic is:
Welcome to the closed multiplayer beta of The Witcher: Adventure Game!

Congratulations on being one of the lucky few to check the game before its release - we are thrilled you will be joining us. Your beta access includes 2 keys, so you can share the experience with a friend.

The purpose of the beta is to test both the game as well as GOG Galaxy infrastructure powering the online portion of it. Over the course of the beta, we will be adding new cards, mechanics and improvements, to polish the game further and deliver you the best possible experience - stay with us and check for updates regularly. We really do count on your feedback - more on this below!

Also, while the beta is limited to online play only (Public games with matchmaking or Private games for playing with friends), rest assured that the full game will also feature a “hot seat” and “vs AI” modes. In other words yes, there will be single-player and you will be able to play it offline.

We know the beta is not restricted by any sort of NDA, but on behalf of CD PROJEKT RED we kindly ask you not to publish and/or stream any gameplay videos from it. As you know, the game is in a very early stage of development, and at this point it's not representative of the final, polished and feature-complete product quality they are striving to deliver. Thank you in advance! :)

GETTING STARTED:

To access the beta, go to GOG.com/redeem and enter first code as displayed below. Please remember that GOG Account is required to claim the beta access.

Key is ondertussen vergeven.

SENDING FEEDBACK:

Once you’ve had a chance to play, please let us know how can we improve the game and report any bugs found, using our forums:

Gameplay feedback: CD PROJEKT RED forum

Multiplayer or launcher feedback: GOG.com forum
Ik hoop dat ik er iemand mee blij kan maken. :) Zelf heb ik uiteraard de andere gebruikt. Laat me even weten als je 'm gebruikt hebt.

Edit: Hmm, tutorial is wel aan te raden. Als je zomaar gaat spelen, dan weet je na de eerste ronde nog niet hoe het werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Feanathiel op 15-07-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 11:28
Feanathiel schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:08:
Aangezien dit het meest relevante topic is:

[...]

Ik hoop dat ik er iemand mee blij kan maken. :) Zelf heb ik uiteraard de andere gebruikt. Laat me even weten als je 'm gebruikt hebt.
Grote dank van een fan van het eerste uur! :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik heb ook zo'n code. Als iemand hem wil hebben, laat maar ff weten :)

Aaaaand it's gone 8)

[ Voor 19% gewijzigd door westergas op 16-07-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik wacht wel op de game zelf, deze wil ik niet in een 'halfbakken staat' spelen. :)

Al is de jeuk groot na het net uitspelen van the witcher 2 scoia'tel pad. :'(

[ Voor 32% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-07-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Iemand ook van plan de Special Ultra Packed Rediculous Overloaded Very Cool & Unique Collectors Edition te gaan ophalen? Bevat echt hele mooie papierwinkels die je echt in de sfeer van de game brengen en houden. En moet eerlijk bekennen dat dat beeldje van Geralt + gevelde Griffin erg mooi zou staan op mijn bureautje...

Oef oef oef wat prachtig... maar die prijs voor een game die voor 18 euro reeds is te pre-orderen.... De vraag rijst dan: ben ik echt zo'n fanboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Druss schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:12:
Iemand ook van plan de Special Ultra Packed Rediculous Overloaded Very Cool & Unique Collectors Edition te gaan ophalen? Bevat echt hele mooie papierwinkels die je echt in de sfeer van de game brengen en houden. En moet eerlijk bekennen dat dat beeldje van Geralt + gevelde Griffin erg mooi zou staan op mijn bureautje...

Oef oef oef wat prachtig... maar die prijs voor een game die voor 18 euro reeds is te pre-orderen.... De vraag rijst dan: ben ik echt zo'n fanboy?
Ik heb de CE meteen gepreordered toen dat mogelijk was. Het is inderdaad wat duurder dan die 18,-, maarja, dat is maar een simpele digitale download :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Waar heb je die gekocht/gepreored als ik vragne mag? Want als ik zo wat google en hier op tweakers kijk is eigenlijk nergens echt te pre-orderen zie ik nu. Ik heb het dan wel over de PC versie, want de PS4 en Xbox-one variant is wel te verkrijgen..

Ja of je moet hem via E-mail(pfff tijd voor weekend) E-bay kopen maar gezien de prijs is je beeldje dan gevuld met massief goud..

[ Voor 5% gewijzigd door Druss op 08-08-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

€18 pffffffff echt bizar.
De makers houden hier toch geen moer aan over? Kom op, support de makers van dit kwaliteits product en per order hem op gog.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Druss schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:39:
Waar heb je die gekocht/gepreored als ik vragne mag? Want als ik zo wat google en hier op tweakers kijk is eigenlijk nergens echt te pre-orderen zie ik nu. Ik heb het dan wel over de PC versie, want de PS4 en Xbox-one variant is wel te verkrijgen..

Ja of je moet hem via E-mail(pfff tijd voor weekend) E-bay kopen maar gezien de prijs is je beeldje dan gevuld met massief goud..
Ik heb em voor de PS4 gepreordered bij de GameMania.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Druss
Chester schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:10:
[...]

Ik heb em voor de PS4 gepreordered bij de GameMania.
Ah okay, ja ik zoek em voor de PC.. Misschien dat ie nog komt of zo..

• Druss
westergas schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:12:
De makers houden hier toch geen moer aan over? Kom op, support de makers van dit kwaliteits product en per order hem op gog.com!
Ik vraag me bij die aanbiedingen wel af of dat niet ergens wordt overlegd/met instemming is met de makers. Ik kan me zoiets voorstellen van een bulk-deal. Ik bedoel die keys worden toch door hen zelf verstrekt. Dus hoe meer keys hoe beter je inkoopsprijs. Bijvoorbeeld 100 keys voor 12,-- euro het stuk, en dan voor 18,-- in de (digitale) schappen. Zo moet suks toch gaan lijkt me. Dus ja, in theorie sponsor je dan nog steeds de makers voor een prijs waar ze zelf mee akkoord gaan?

Edit: neemt niet weg dat ik best wat meer neer wil leggen voor zo'n highly anticipated title! 150,- euro voor een kopietje met unieke goodies bijvoorbeeld O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Druss op 14-08-2014 11:40 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

westergas schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:12:
Even buiten het feit dat gog.com wel beter is, is het voor een digital download eigenlijk een kwestie van een key leveren. De kans dat iemand dit spel maar 18e of minder waard vind en meer zou moeten gaan betalen betekend dat de makers niet 18e of > omzet maken maar 18e minder omzet krijgen omdat diegene dan de game wel illegaal gaat binnenhalen. (niet gericht op iemand in deze thread maar in het algemeen bedoelt!!)
Dat is hetzelfde als je superlage korting krijgt op bepaalde producten in de supermarkt of welke winkel dan ook. Soms verkopen ze iets met verlies of weinig winst om te verkopen, omzet is soms belangrijker dan winst. Winst maakt dat je bedrijf meer geld binnenhaalt dan ze uitgeven dus rijker/groter worden. Omzet is noodzaak om de kosten iig te kunnen dekken en te blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Op Gamescom is een gameplay demo van ruim een half uur getoond:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ziet er erg indrukwekkend uit.

Is de witcher qua gameplay dus net zoiets als Skyrim :?

Of wat zijn in het kort de verschillen ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:26

ilm

The witcher is meer story based (alhoewel het nu ook een open wereld is). Ook donkerder en ruigere wereld. + vrij unieke setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thanks.

En volgensmij is het in principe ook 3rd person waar Skyrim ook 1st person is :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Help!!!! schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:42:
Thanks.

En volgensmij is het in principe ook 3rd person waar Skyrim ook 1st person is :?
Hangt af van je speelstijl denk ik, aangezien je Skyrim zowel in 1st als 3rd person kan spelen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

g0tanks schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:21:
[...]

Hangt af van je speelstijl denk ik, aangezien je Skyrim zowel in 1st als 3rd person kan spelen.
Klopt, maar die keuze heb je niet in The Witcher begrijp ik.

Ben meer 1st person view speler maar dit spel ziet er wel erg mooi uit en denk dat de verhaallijn ook leuk is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 09:03
In de gameplay video die onlangs is vrijgegeven (Zie hierboven) komt ook een Nederlandse naam voor: Dijkstra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
g0tanks schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:23:
Op Gamescom is een gameplay demo van ruim een half uur getoond:
[video]
Is ook hier te zien/downloaden in 1080p en 60fps :9~

http://www.gamersyde.com/...es_gameplay-32805_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

60 fps videos maken me blij, vanavond eens kijken :D
Is de witcher qua gameplay dus net zoiets als Skyrim
Serieus, speel gewoon de vorige games, je gaat er geen seconde spijt van hebben.
Om op je vraag te antwoorden: Nee de speelstijl is totaal niet zoals skyrim: Het is meer actiegericht waarbij je reactievermogen belangrijk is, alsook het gebruik van silver vs metaal en lichte vs zware aanvallen in de juiste situaties zeer belangrijk is.

[ Voor 39% gewijzigd door boe2 op 25-08-2014 13:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Leuk filmpje. Jammer dat dit de xbox versie is :O
We zitten natuurlijk allemaal te wachten op de (minimaal) 1440P PC versie op ultra :Y
Dan weet ik tenminste waar mijn €€€ heen moeten aan het eind van dit jaar. Naar die dikke PC upgrade natuurlijk!

[ Voor 29% gewijzigd door westergas op 26-08-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

westergas schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:29:
Leuk filmpje. Jammer dat dit de xbox versie is :O
Ik ben er vrij zeker van dat dit de PC versie is :?. Niet op zijn minst omdat de xbox versie op 30fps gelocked gaat zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 27-08-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 16:29
boe2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:38:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat dit de PC versie is :?. Niet op zijn minst omdat de xbox versie op 30fps gelocked gaat zijn.
Dat betekend niet dat het filmpje zelf niet op 60fps kan zijn natuurlijk ;)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

boe2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:38:
[...]

Ik meen toch echt ergens xbox controller shizzle in beeld te hebben gezien (toets "A" of iets dergelijks). En je kan het ook zien op het moment dat Gerald zijn crossbow gebruikt in combat. Met een muis zou day veel sneller gaan.

Of zou het PC icm xbox controller zijn? Dat lijkt mij alleen weer niet logisch...waarom zou je een controller gebruiken als je een muis kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Omdat het spel ontwikkeld is voor een controller en dus alleen fatsoenlijk werkt met een controller? Komt stiekem nog best vaak voor. The Witcher 2 had er ook een beetje een handje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

batumulia schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Dat betekend niet dat het filmpje zelf niet op 60fps kan zijn natuurlijk ;)
Dus ze hebben voor de lol 720p30 footage geupscaled en geinterpoleerd naar een 1080p60 video van 5+ GB

En ja, heb je uberhaupt wel de vorige witcher games gespeeld? PC versie komt standaard met de xbox controller layout. Dit is in TW1/2 ook de aangeraden manier om de pc versie te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 27-08-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Vooral TW1 had alleen wel heel veel shortcut keys, wat niet echt te mappen valt naar een controller. Je kon natuurlijk al die schermen ook via het hoofdscherm bereiken via icoontjes, maar wat dat aan gaat vond ik TW1 niet bijzonder goed voor controller gebruik.

• westergas

westergas

rikkie_pc

boe2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:07:
[...]
En ja, heb je uberhaupt wel de vorige witcher games gespeeld? PC versie komt standaard met de xbox controller layout. Dit is in TW1/2 ook de aangeraden manier om de pc versie te spelen.
Ja, beide uitgespeeld. TW2 twee keer.
Nooit iets gemerkt dat die "standaard komt" met een "controller layout".

Maar deze discussie is redelijk zinloos, we zien wel hoe het er allemaal uitziet eind februari 2015 :) En ik vermoed dat het prima in orde is, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 23:18
boe2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:07:
PC versie komt standaard met de xbox controller layout. Dit is in TW1/2 ook de aangeraden manier om de pc versie te spelen.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dl2bup.jpg

Rechtstreeks uit de manual van The Witcher 1.

Default is alles keyboard en muis. Dat die game ook prima te spelen valt met een controller wil nog niet zeggen dat dat de aangeraden of default manier zou zijn.

:)

[ Voor 16% gewijzigd door vosss op 02-09-2014 18:18 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 22:07
Ik ben zeer benieuwd hoe hij zal draaien op de consoles. Vanzelfsprekend zal de PC versie grafisch een betere versie neerzetten dan de PS4 of Xbox One serie, dat is niet te voorkomen. Ik hoop alleen dat hij op de consoles stabiel zal draaien met, als het kan, meer dan 30 frames per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ben benieuwd waar je straks het beste op kan spelen, pc of ps4. Heb deel 1 en 2 op de pc met tobo en muis gespeeld.... erg vet.

Ik heb het idee dat deze game meer ontwikkeld wordt met ook de consoles in het achterhoofd.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Standaard komen witcher games, net als veel andere (action)RPGs en andere console ports, met super goeie xbox controls. Plug je controller in en er zijn 1 of meerdere layouts. Dat bedoelde de mensen die zeiden dat er ontwikkeld was voor controller.

Skyrim kwam ook standaard met controller support!

Er zijn namelijk ook spellen die wel met controller te spelen zijn, maar er standaard geen support is. (aka, je moet een tool gebruiken o.i.d. om alles te remappen.

On-ontopic, wat heb ik zin in dit spel! W2 had ook voor mij een moeilijke start, uurtje of 2 gespeeld, maar vond de combat niks omdat ik destijds ook skyrim speelde. Half jaar later opgepakt en direct uitgespeeld! Een van de weinige spellen die mijn drukke gedachtes vast kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWitcher
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-04 12:35
Opening cinematic is vrijgegeven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Holy shit, echt heel gaaf!

Edit--> voor de liefhebber http://uptobox.com/uh5f720ovbe9

[ Voor 54% gewijzigd door westergas op 25-10-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 11:51
Goed nieuws voor iedereen! 16 stuks DLC voor the Witcher 3 helemaal gratis na de release van de game :)

http://www.polygon.com/20...nt-program-as-dev-attacks

CDPR is echt een coole dev wat dat aan gaat! kan ook niet wachten tot februarie als de game uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:36
Dat is mooi nieuws 😉

Laat het maar snel februari zijn...

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 11:33

KipCurreh

Nightcrawler

Anoniem: 604128 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:12:

On-ontopic, wat heb ik zin in dit spel! W2 had ook voor mij een moeilijke start, uurtje of 2 gespeeld, maar vond de combat niks omdat ik destijds ook skyrim speelde. Half jaar later opgepakt en direct uitgespeeld! Een van de weinige spellen die mijn drukke gedachtes vast kon houden.
heh grappig, bij mij was dit net hetzelfde ! :)

Heb het trouwens volledig uitgespeeld met keyboard/mouse, en vond dit best wel lekker spelen zo....

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb het eerste paar uur of zo van W2 gespeeld, maar nu ligt het al een goede twee weken stil. Ik zou het dringend eens terug moeten oppakken. Ik heb W3 gepreordered en had me toch voorgenomen om op zijn minst deel 2 eerst te spelen.

Me er toch maar eens terug opgooien en me niet te veel laten afleiden door al te veel side quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

tovade schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:52:
Ik heb het eerste paar uur of zo van W2 gespeeld, maar nu ligt het al een goede twee weken stil. Ik zou het dringend eens terug moeten oppakken. Ik heb W3 gepreordered en had me toch voorgenomen om op zijn minst deel 2 eerst te spelen.

Me er toch maar eens terug opgooien en me niet te veel laten afleiden door al te veel side quests.
zeker volledig spelen, veel sidequests zijn best leuk en leveren natuurlijk ook weer xp etc op. Het verhaal is wel behoorlijk anders dan de boeken, maar 3 gaat denk ik weer wat dichter naar dat verhaal als ik zo de cinematics zie. Er zullen in ieder geval weer genoeg ethische vraagstukken waarbij geen goed antwoord is aan de speler worden voorgelegd gok ik zo. Dat is ook een van de sterke punten van de serie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

Ik kwam er net achter dat er ook zoiets bestaat als "The Witcher Adventure Game", een bordspel in The Witcher universe. Op Steam slechts €8,99: http://store.steampowered.com/app/303800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
The Witcher 2 was vorige week gratis te krijgen op gog.com door elke dag ff op die site op een knop te rammen 7 dagen achter elkaar.

Daar heeft nu niemand meer wat aan. Dus dit bericht is eigenlijk ook overbodig.

*verkapte is het al 2015 post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Nieuwe trailer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Pffff wederom zeer vet! Er was "in het begin" veel commentaar op het forum van thewitcher.com over de kwaliteit van de trailers. Zo te zien beginnen ze nu pas echt op gang te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Het ziet er goed uit maaaar...

Ik merk toch een beetje een verschil tussen de allereerste trailers en nu dus de trailers een paar maanden voor release. Het lijkt een stukje minder gedetailleerd. Het is niet lelijk maar ik vind het nu ongeveer op hetzelfde niveau als Dragon Age Inquisition, wat trouwens nog steeds heel goed is.

Kijk uit naar februari! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 15:05

Steef

GoT's Most Eaten

Anoniem: 363533 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:24:
Het ziet er goed uit maaaar...

Ik merk toch een beetje een verschil tussen de allereerste trailers en nu dus de trailers een paar maanden voor release. Het lijkt een stukje minder gedetailleerd. Het is niet lelijk maar ik vind het nu ongeveer op hetzelfde niveau als Dragon Age Inquisition, wat trouwens nog steeds heel goed is.

Kijk uit naar februari! :)
Ik vermoed dat dit console footage is, het verschil met de eerdere trailer is dramatisch to say the least.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

Phydomir

Dennis

Helaas zul je nog iets meer geduld moeten hebben.

Zelf niet zo'n probleem mee omdat ik toch eens door dat enorme backlog aan games moet beginnen. Daarnaast ben ik ook altijd van mening dat ze een game beter helemaal kunnen uitstellen dan maar releasen en proberen op te lappen met patches.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

vosss schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:17:
[...]

[afbeelding]

Rechtstreeks uit de manual van The Witcher 1.

Default is alles keyboard en muis. Dat die game ook prima te spelen valt met een controller wil nog niet zeggen dat dat de aangeraden of default manier zou zijn.

:)
Een spel met default hotkeys uitgelegd in een handleiding is voor jou een argument dat het niet voor controller ontworpen is :?

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 09-12-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Phydomir schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:24:
Helaas zul je nog iets meer geduld moeten hebben.

Zelf niet zo'n probleem mee omdat ik toch eens door dat enorme backlog aan games moet beginnen. Daarnaast ben ik ook altijd van mening dat ze een game beter helemaal kunnen uitstellen dan maar releasen en proberen op te lappen met patches.
Zie inderdaad liever dat ze het eerst een beetje bugvrij maken (helemaal bugvrij zal iets nooit zijn) dan dat ze het te vroeg eruit gooien. Ik heb ook niet zo'n moeite met wachten op nieuwe spellen. Ik heb ook niet de illusie dat ik m'n backlog aan niet gespeelde games ooit helemaal kwijt ga raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 19:33
Goed teken dat ze inderdaad de tijd nemen om het spel te perfectioneren. EA/Ubisoft, kijken jullie mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 22:57
Het jammere is alleen dat de fans van EA / ubisoft games misschien wel klagen, maar uiteindelijk toch massaal hun games blijven kopen!

Ook apart (maar terecht) dat fans wel altijd vol lof zijn over het uitstellen van een product! Dus voor de klanten hoeven ze het echt niet eerder uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
boe2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:06:
[...]

Een spel met default hotkeys uitgelegd in een handleiding is voor jou een argument dat het niet voor controller ontworpen is :?
Het zijn niet alleen hotkeys. Het is de complete en algehele besturing uitgelegd met welke toetsenbordknop wat doet.

Als het voor controllers gemaakt was dan stond daar wel druk op X of Y of weet ik hoe al die knoppen heten.

Laat ik de raag terugwerpen; dat een spel te spelen is met een controller en dat dat prima werkt, is dat voor jou een argument om te zeggen dat het speciaal voor controllers ontworpen is?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Erg jammer dat hij vertraagd is. Aan de andere kant minder bugs is beter en ik heb zo wel meer tijd om deel 1 en 2 nog te doorlopen.

Op o.a. Reddit geven al veel mensen aan dat de collectors edition niet meer te preorderen valt vreemd dat bol.com deze nog wel in de verkoop heeft. Ik zie dat ze nu ook een premium editie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nooooooooooooo, oh well, dan maar de waslijst aan andere games uitspelen die nog klaarstaan :+
Beter gelijk een goed product dan een ac unity debacle... :X
matery schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:53:
Erg jammer dat hij vertraagd is. Aan de andere kant minder bugs is beter en ik heb zo wel meer tijd om deel 1 en 2 nog te doorlopen.

Op o.a. Reddit geven al veel mensen aan dat de collectors edition niet meer te preorderen valt vreemd dat bol.com deze nog wel in de verkoop heeft. Ik zie dat ze nu ook een premium editie aanbieden.
wellicht verschilt het nog per land dat het wel of niet kan worden gepreorderd?

[ Voor 63% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-12-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 19:33
Shodan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:01:
Het jammere is alleen dat de fans van EA / ubisoft games misschien wel klagen, maar uiteindelijk toch massaal hun games blijven kopen!

Ook apart (maar terecht) dat fans wel altijd vol lof zijn over het uitstellen van een product! Dus voor de klanten hoeven ze het echt niet eerder uit te brengen.
Ligt niet zo zeer aan de fans, maar aan de uitgever. Daar waar CDPR een kwalitatief hoogstaande game wil afleveren wilden EA/Ubisoft hun games voor de feestdagen in de winkels hebben liggen (ongeacht de staat van de game) omdat de omzet van hun games dan stukken hoger ligt. Naar de fans luisteren de meeste uitgevers/producers tegenwoordig al niet meer. Kudo's voor CDPR die het wel aandurft een game te vertragen als dit ten goede komt aan kwaliteit van de game.

Zelf pre-order ik na de launch van battlefield 4 niets meer van EA. Mijn vertrouwen in die uitgever is weg. Zelfde geld voor Ubisoft. Heb meerdere AC games in m'n steam bibliotheek staan die ik nooit heb kunnen spelen vanwege de brakke ports en de uit-blijvende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 22:57
infidel011 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:50:
[...]

Ligt niet zo zeer aan de fans, maar aan de uitgever. Daar waar CDPR een kwalitatief hoogstaande game wil afleveren wilden EA/Ubisoft hun games voor de feestdagen in de winkels hebben liggen (ongeacht de staat van de game) omdat de omzet van hun games dan stukken hoger ligt. Naar de fans luisteren de meeste uitgevers/producers tegenwoordig al niet meer. Kudo's voor CDPR die het wel aandurft een game te vertragen als dit ten goede komt aan kwaliteit van de game.

Zelf pre-order ik na de launch van battlefield 4 niets meer van EA. Mijn vertrouwen in die uitgever is weg. Zelfde geld voor Ubisoft. Heb meerdere AC games in m'n steam bibliotheek staan die ik nooit heb kunnen spelen vanwege de brakke ports en de uit-blijvende updates.
Ja, ik bedoel dus dat het helaas voor de verkopen waarschijnlijk niet uitmaakt of ze het juist wel pushen of niet. De brakke producten worden toch wel gekocht. Dus ik waardeer het uiteraard van CDPR en het doet hun naam waarschijnlijk wel goed, maar blijkbaar kunnen ubisoft / EA het prima permiteren om gewoon deadlines te pushen, terwijl ze "beta" versies van hun games leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shodan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:33:
[...]

Ja, ik bedoel dus dat het helaas voor de verkopen waarschijnlijk niet uitmaakt of ze het juist wel pushen of niet. De brakke producten worden toch wel gekocht. Dus ik waardeer het uiteraard van CDPR en het doet hun naam waarschijnlijk wel goed, maar blijkbaar kunnen ubisoft / EA het prima permiteren om gewoon deadlines te pushen, terwijl ze "beta" versies van hun games leveren.
Ze redden het inderdaad prima, omdat maar (relatief) weinig mensen echt een mening hebben over bugs etc, de grote massa koopt gewoon. Blijft dat steeds meer mensen achter dit soort praktijken komen en een mening vormen over bepaalde uitgevers, dus een keer zou het op moeten houden... Lijkt me.
'Onze' mening als tweakers is wat uitgebreider, omdat wij de mensen zijn die zich naast het spelen ook bezig houden met communities die het over de spellen hebben. Maar helaas zijn we met weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Pfft, je ziet het ook hier op tweakers zo vaak, mensen klagen veel over een bepaalde uitgever/developer/game serie, en dreigen op voorhand wel dat ze een nieuwe iteratie niet zullen gaan kopen, maar als het dan zover is, kopen ze dat spel toch wel op de dag van de release. En vervolgens begint het spiel weer van voren. Mensen zijn niet rationeel en dat blijkt uit dit gedrag ook wel weer.

De uitgever/dev ziet vervolgens dat er veel bugs zijn, maar dat de verkopen keer op keer toch wel goed zijn. Tja, waarom zou je dan nog je best doen als de grote kudde toch iedere keer weer met z'n kop tegen de muur loopt? Gewoon een beetje hype bij het volgende spel en ze kopen toch wel weer, wellicht in de hoop dat het de volgende keer beter is.

Je zou denken dat iets minder 'immediate satisfaction' instelling hier wel zou helpen (van de kant van de consument dat men dus niet iets op de dag van de release koopt of pre-ordert, maar gewoon wacht op de eerste reacties; en van de kant van de uitgevers dat men de spel releases met iets meer lange termijn visie bekijkt), maar als het niet in de aard van het beestje zit, dan zie ik dat ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 16:47

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik weet niet meer wie het zei, maar:

'Een uitstelling vergeet iedereen na de release, maar een release vol bugs blijft hangen.'

Oid :P Ik heb de nieuwe AC's en Battlefield niet gekocht. Ook omdat ze gewoon te snel met een nieuwe versie komen die 90% gelijk is aan de vorige versie. Kijk maar naar Far Cry 4. Helaas willen de meeste consumenten gewoon een doordeweeks product kopen tegenwoordig.

Vroeger had je games waar echt veel tijd en zorg in zat verwerkt, en dat voelde je ook tijdens het spelen. Tegenwoordig is het een copy/paste van de vorige versie, een beetje oppoetsen, 1 of 2 nieuwe features en de titel aanpassen. :/

Liever nog even langer wachten op een kwaliteitsvol product, dan een half afgewerkte game op release (luister je mee, Ubisoft?). Gezien de kwaliteit van de vorige games, zal het hier ook wel dik in orde zijn! :)

[ Voor 41% gewijzigd door ETzPliskin op 10-12-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12
Ik vergeef het ze, in ruil voor een geweldige game, graag!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nnoitra schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:50:
Ik vergeef het ze, in ruil voor een geweldige game, graag!
ab.so.luut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
ETzPliskin schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:45:
Vroeger had je games waar echt veel tijd en zorg in zat verwerkt, en dat voelde je ook tijdens het spelen. Tegenwoordig is het een copy/paste van de vorige versie, een beetje oppoetsen, 1 of 2 nieuwe features en de titel aanpassen. :/

Liever nog even langer wachten op een kwaliteitsvol product, dan een half afgewerkte game op release (luister je mee, Ubisoft?). Gezien de kwaliteit van de vorige games, zal het hier ook wel dik in orde zijn! :)
Ook vroeger had je gehaast uitgebrachte spellen (E.T. op de Atari was tamelijk berucht) en vervolgen die weinig nieuws mee brachten.

Maar in CDPR heb ik ook wel vertrouwen. Zelfs al zou het niet helemaal op en top zijn met de release, CDPR heeft in het verleden getoond dat ze hun spellen goed ondersteunen na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mmmm komt me wel goed uit eigenlijk. Hopelijk weet Dragon Age: Inquisition me een beetje te pakken, dan ben ik daar nog wel even mee zoet. 1e indruk was niet best maar ik ga het nog een kans geven...

Tegen de tijd dat TW3 een keer uit is hebben we met een beetje geluk weer een nieuwe generatie grafische planken waar we uit kunnen kiezen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DAI moet je even inkomen, dan word het echt leuk! maar eerste paar uur is idd een beetje onwennig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De systeemeisen zijn bekend!

Bron: http://www.pcgamer.com/th...m-requirements-announced/

Minimum System Requirements

•Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz
•AMD CPU Phenom II X4 940
•Nvidia GPU GeForce GTX 660
•AMD GPU Radeon HD 7870
•RAM 6GB
•OS 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
•DirectX 11
•HDD Space 40 GB

Recommended System Requirements

•Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
•AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
•Nvidia GPU GeForce GTX 770
•AMD GPU Radeon R9 290
•RAM 8GB
•OS 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
•DirectX 11
•HDD Space 40 GB

Dit gaat voor mij duidelijk de PS4 versie worden aangezien mijn PC nu echt wel in de hoek antiek gezet mag worden met dit soort systeemeisen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Maart 2014 een nieuwe videokaart gekocht (R9 280x) en hij zit onder de recommended specs, dat is heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boe2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:35:
Maart 2014 een nieuwe videokaart gekocht (R9 280x) en hij zit onder de recommended specs, dat is heftig.
En daarom vertik ik het op dit moment om mijn PC te upgraden. De ontwikkelingen gaan nu effe heel rap i.v.m. de nieuwe console cyclus. Over een jaartje zal de grootste storm wel weer geweest zijn waardoor je voor een redelijke prijs een goede upgrade kan doen. Nu is dat (in ieder geval voor mij) veel te duur als je prijs/prestatie/future-proof bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:40:
[...]

En daarom vertik ik het op dit moment om mijn PC te upgraden. De ontwikkelingen gaan nu effe heel rap i.v.m. de nieuwe console cyclus. Over een jaartje zal de grootste storm wel weer geweest zijn waardoor je voor een redelijke prijs een goede upgrade kan doen. Nu is dat (in ieder geval voor mij) veel te duur als je prijs/prestatie/future-proof bekijkt.
Tsja, ik vind dat wachten altijd een beetje onzin. De ontwikkelingen gaan altijd snel. Er is nooit echt een ideaal moment.

Edit: Overigens is die r9 280 gelijk aan de 770 kwa prestaties, dus imo valt ie nog prima onder recommended specs.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 08-01-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:44:
[...]

Tsja, ik vind dat wachten altijd een beetje onzin. De ontwikkelingen gaan altijd snel. Er is nooit echt een ideaal moment.

Edit: Overigens is die r9 280 gelijk aan de 770 kwa prestaties, dus imo valt ie nog prima onder recommended specs.
Mwah, ben ik het niet mee eens. De jaren 2006-2009 gingen heel snel met betrekking tot ontwikkelingen. Ik heb nu nog steeds mijn GTX560-TI uit begin 2010 (net toen de snelheid van ontwikkelingen afnamen) en daar kon ik, tot nu dan, alles goed mee op high of max spelen tussen 2010 en 2014. Nu is het gewoon afgelopen voor die kaart maar alle MMO's doen er nog prima op.

Als ik nu wacht tot begin 2016 hoop ik alles met een vergelijkbaar midrange model tot 2019/2020 uit te kunnen zitten. In de tussentijd gebruik ik wel mijn PS4 voor het grafisch geweld.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 08-01-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 363533 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:40:
[...]

The witcher reeks staat nou niet bekend dat ze het voor elke pc speelbaar hebben gemaakt, ze houden aan dat ze de max uit een pc willen halen wat er mogelijk is, maar wel op acceptabel niveau, net als bij crysis gedaan wordt. Je kan de game op max spelen met wat er maximaal mogelijk is in een hedendaagse pc, dus ja een sub high end kaart van begin 2014 zoals de genoemde 280x of welk jaar dan ook, is een jaar later gewoon een midrange kaart en zal je deze game niet op max maar medium met wat settings op high mee kunnen spelen.
Alles boven de 770 zal je meeste wel op hoogste kunnen zetten op AA, ubersampling etc etc na.
Ook hangt het af van je resolutie natuurlijk.
Beste optie voor upgrade voor wat langere tijd op dit moment is de 970 qua prijs prestatie of een 290x evt.

Wat nu juist wat minder snel gaat is imho de videokaart upgrade noodzaak, de cpu begint nu weer op een behoorlijk hogere lat te starten, mijn cpu is de 2500k, dus minimum eis al is die ge oc'ed maar dat dit nu eindelijk gebeurt vind ik alleen maar goed. Dit betekent dat games nu beter voor multicore cpu's worden ontwikkeld en meer kracht kunnen gebruiken en dat betekent meer realisme in physics, graphics en grootte van de wereld waar je in kan spelen :)

[ Voor 5% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-01-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die r9 280x gaat The Witcher 3 denk ik prima op high draaien, en de meeste games hebben niet deze specs (en de meeste aankomende games gaan dat ook niet hebben). Dus het is niet zo dat je nu opeens met een nutteloos product zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-01 17:28
Zelf heb ik een MSI GTX 770 2GB, een i5-4670 @ 3,4 GHz en 8192 MB RAM, is dit genoeg om te voldoen aan de recommended requirements? Ik ben betreft computer specificaties echt een onwetende (in dit geval het verschil tussen de CPU's).

Alvast bedankt!
Pagina: 1 2 ... 92 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic