[PC] Witcher 3 performance topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 18:42
Nadat er in het algemene topic wel erg veel over performance werd gesproken dit aparte topic geopend.
Nvidia heeft een zeer uitgebreide guide met uitleg en impact over de diverse settings.

Afbeeldingslocatie: http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/images/the-witcher-3-wild-hunt/guide-header-witcher3.png

http://www.geforce.com/wh...rmance-and-tweaking-guide

Handige chart met hardware performance:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jbLP6ZK.jpg

Ja, een i7 maakt verschil in deze game.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ciqGpPpRJy4q75ADZJFoXAZ3/full.jpg

PhysX

NVIDIA PhysX is not an adjustable setting in The Witcher 3: Wild Hunt, but its implementation bears mention, as it adds dynamic cloth and destruction effects throughout the game on all platforms.
On PC, where CPUs ;w are capable of far more calculations per second, these effects are more realistic, contain additional particles, and persist for longer in the environment.

PhysX werkt dus niet via de GPU, een extra PhysX kaartje heeft 0,0 effect.

The Witcher 3: Wild Hunt Tweaking

With an accessible configuration file there's plenty of opportunity to meddle with The Witcher 3: Wild Hunt's settings, pushing them beyond their defined maximum values to further increase image quality, assuming you have the necessary hardware, of course.

First, configure in-game settings to your liking, then exit the game. Head to C:\Users\USERNAME\Documents\The Witcher 3 and backup user.settings. Open user.settings with a text editor, such as Notepad++, and edit one or more of the values described below. Save your modified file, and in Windows Explorer right click on it, selecting Properties. Click "Read-only", and finally, "Apply". This will prevent The Witcher 3: Wild Hunt from overriding your changes, allowing you to enjoy the tweaked visuals.

Settings and values:
http://www.geforce.com/wh...-guide#config-file-tweaks

Aanbevolen Nvidia driver:
downloads: Nvidia GeForce/Ion 353.06 WHQL

Aanbevolen AMD driver 15.7 beta
http://support.amd.com/en-us/download

Crossfire Profile Update for The Witcher 3 - Wild Hunt

Patch 1.08 online:

PERFORMANCE:
•Overall improvements to performance, including some issues that may have been caused by 1.07.

UI:
•[Japanese Only][PS4 Only] Fixes an issue where the background text of certain books would flicker.
•Fixes an issue where part of the Kaer Morhen map would not display properly.

GAMEPLAY:
•Fixes a rare issue where items would disappear from the stash.
•Fixes a very rare issue which would cause Geralt to get stuck when trying to run.
•The interaction pop-up will no longer appear on lootable objects that are empty.
•Fixes an occasional glitch in one of the dwarf combat animations.
•Heads chopped off during finishers will no longer disappear.
•"Players can perform a roll just before landing to significantly reduce the damage caused by falling.
•We've added a tutorial pop-up window explaining this to make it clearer."
•In patch 1.07, the level requirements for certain items were scaled up, leaving some players stuck with only unusable gear. With patch 1.08, we are introducing the Wolven Hour potion. This potion will be available in everyone's inventory once they install the patch. It will reduce level requirements on all gear for a period of one hour. This will give players time to level up or find alternative equipment using the gear that was available to them in patch 1.05 but became unusable after patch 1.07. After one hour, the potion's effects will cease and the requirements for all gear will revert to their original, pre-potion values.
•Fixes an issue where players were unable to compare their items with ones sold by merchants.

ACHIEVEMENTS:
•Players will now be able to complete the Card Collector achievement.
•Achievements are now working properly again and will be unlocked if players meet their requirements after installing this patch (PC version).

GRAPHICS:
•Fixes an issue where interiors would sometimes not display properly on the minimap.
•Fixes an issue where certain world elements would sometimes be missing and noticeable visual glitches would be present while in Novigrad.

QUEST:
•Fixes an issue where players were unable to finish the "It Takes Three to Tango" quest, even though they had obtained wine at the Kingfisher.
•Fixes an issue where Geralt would sometimes die after traveling to Velen in the quest "Something Ends, Something Begins."
•The entrance to the area where the Sunstone is obtained will no longer be blocked off if the player exits it prematurely during "The Sunstone" quest.
•Fixes an issue where players were unable to complete the "Get Junior" quest on certain occasions.
•Fixes an issue where players were unable to finish the "Scavenger Hunt: Viper School Gear" quest due to a closed gate.
•Fixes an issue where some players were unable to investigate rooms during the "Family Matters" quest, effectively blocking their progression.
•Fixes an issue where players were unable to finish the "Hey, You Wanna Look at my Stuff?" quest.
•Fixes an issue where players were unable to talk to Roche during the "An Eye for an Eye" quest.
•Fixes an issue where Roche would stay at his camp instead of going to the Oxenfurt Bridge in the "Get Junior" quest.
•Fixes an issue where, under certain circumstances, Yennefer would not appear in Oxenfurt during the "The Great Escape" quest.
•Drowners will have a harder time killing Nidas during the "Black Pearl" quest.
•Fixes an issue which led to an infinite loading screen during the "To Bait a Forktail..." quest under certain circumstances.
•Fixes a rare issue where the basement was locked during the "King's Gambit" quest.
•Fixes an issue where players were unable to free the merchant during the Person in Distress event in the Claywich area.
•The trolls at the Circle of Elements will no longer attack Geralt if he opts for a peaceful resolution.
•Fixes an issue where players were unable to talk to Roche during the "Brothers in Arms" quest.
•Fixes an issue where Zoltan's card was unobtainable.

GENERAL:
•Preparatory features paving the way for the introduction of New Game + in the future.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geen NV vs AMD wars of one-liners in de trend van 'kijk bij mij draait ie lekker op dual GTX980'.
Topic is ter info en ontlasting van het algemene topic van de game zelf.
Eventuele updates en handige tips zal ik toevoegen aan deze OP.

Inhoudelijke discussies over de game zelf kunnen in het daarvoor bestemde multi platform topic
[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

[ Voor 158% gewijzigd door Double-X-L op 08-08-2015 15:14 . Reden: Patch 1.08 + AMD driver bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Kon eerst een uurtje spelen, daarna veel crashes, vooral tijdens cutscenes. Van alles geprobeerd. Overclock van me kaart eraf (gtx 670) fullscreen/borderless etc. Wordt er gestoord van want damn die game is goed maar is niet te spelen zo. Heb de laatste nvidia driver erop staan. Misschien werkt reverten naar een vorige. Maar ben er eigenlijk wel klaar mee tot er echt een patch is voor dit of een verbeterde driver.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
OllyNL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:57:
Heb de laatste nvidia driver erop staan. Misschien werkt reverten naar een vorige. Maar ben er eigenlijk wel klaar mee tot er echt een patch is voor dit of een verbeterde driver.. :(
Heb hier zelf nog geen driver issues gezien met de laatste driver (GTX970), wel geinstalleerd na een DDU run.

Misschien nog een factor die in de komende driver opgelost kan worden:

Nvidia’s HairWorks Implementation In The Witcher 3 Sparks Controversy, PC Gamers On The Offensive

The poster pointed out that the implementation of GameWorks libraries was not only harmful to AMD users but to Nvidia users too. Especially those with 700 series GPUs or older, who as a result had very poor performance in Project Cars. All non Maxwell GPUs showed uncharacteristically poor performance. For example the GTX Titan which debuted for $1000 was only 2 FPS ahead of the $200 GTX 960. And the GTX 780 was even behind that very same 900 series card. To put that into perspective, a GTX 770 is typically 14% faster than a GTX 960, and a GTX 780 is typically 36% ahead of the GTX 960. So that’s nearly a 40% performance penalty on Nvidia’s own Kepler based (700 and 600 series) GPUs.

http://wccftech.com/nvidi...ontroversy/#ixzz3aZZEGfSV

[ Voor 11% gewijzigd door Double-X-L op 19-05-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
OllyNL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:57:
Kon eerst een uurtje spelen, daarna veel crashes, vooral tijdens cutscenes. Van alles geprobeerd. Overclock van me kaart eraf (gtx 670) fullscreen/borderless etc. Wordt er gestoord van want damn die game is goed maar is niet te spelen zo. Heb de laatste nvidia driver erop staan. Misschien werkt reverten naar een vorige. Maar ben er eigenlijk wel klaar mee tot er echt een patch is voor dit of een verbeterde driver.. :(
Ja, continu. Ik word er gek van. Kan het spel gewoon niet spelen. Ben in de keep aanbeland en het spel crasht om de paar minuten. Op reddit melden ook aardig wat mensen dit probleem. Beetje jammer weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 21:13
DanielsWrath schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:12:
[...]

Ja, continu. Ik word er gek van. Kan het spel gewoon niet spelen. Ben in de keep aanbeland en het spel crasht om de paar minuten. Op reddit melden ook aardig wat mensen dit probleem. Beetje jammer weer...
Denk dat er dan vanavond al een patch komt want dit willen ze absoluut niet.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 13:06

westergas

rikkie_pc

Ik heb roy@amd gevraagd hoe het zit met de AMD drivers/crossfire. Nog niets gehoord maar weet ook niet hoe laat het is bij die beste vent...

Voorlopig ga ik er van uit dat het nog wel ruim een week kan duren voordat ik ga spelen. De kans dat er nog maar patches zijn tegen die tijd zijn toch ook wel aanwezig. Geen zin om met 1 GPU te spelen ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
DanielsWrath schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:12:
[...]

Ja echt tergend.. Wil zo graag gewoon spelen. Misschien zo proberen om een driver terug te reverten want het lijtkt wel een driver crash elke keer. Maar dan zit je natuurlijk weer met bagger performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668222

Ik ben al een paar uur aan het gamen zonder problemen. Alles op maximaal+hairworks maximaal, 40-60 fps alleen vind ik het schommelen van de fps wat minder maar het is te doen. Ik denk dat ik de game op 30 fps ga vastzetten met vsync aan.

Gtx 980 stock Witcher ready drivers.
16gb maar gebruikt maar 6gb max
I7 4500mhz

Ik wil op zich nog wel gaan loggen met Fraps straks en dan door de scan van Frafs halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
OllyNL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Ja echt tergend.. Wil zo graag gewoon spelen. Misschien zo proberen om een driver terug te reverten want het lijtkt wel een driver crash elke keer. Maar dan zit je natuurlijk weer met bagger performance.
Ja het is idd super irritant. Ik wacht wel mooi op een update voor the Witcher/Nvidia driver...
Het begint me toch wel op te vallen dat dit vaak gebeurd de laatste tijd bij launches van games. Het werkt vaak niet echt soepel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

Stronkie

Where wind is Trouble

De game stotterd bij me alleen in de cutscenes , volgens mijn nvidia FPS zit de fps rond de 26-32.

Tijdens het spelen schiet de FPS naar 60 en blijft daar op (ik heb fps limiet van 60 fps ingesteld)

Ik heb een AMD Phenom X6 1100 T met een nvidia GTX 970 , vind het nogal tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Er is al een driver uitgebracht voor deze game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Stronkie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:32:
De game stotterd bij me alleen in de cutscenes , volgens mijn nvidia FPS zit de fps rond de 26-32.

Tijdens het spelen schiet de FPS naar 60 en blijft daar op (ik heb fps limiet van 60 fps ingesteld)

Ik heb een AMD Phenom X6 1100 T met een nvidia GTX 970 , vind het nogal tegenvallen
naar verluidt is de framerate in cutscenes gecapped op 30 fps, maar is deze cap uit te schakelen door in de .ini files te duiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Heb nu net mijn eerste "nvidia driver stopped working" error gekregen. Handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tot nu toe 2 crashes gehad na ongeveer 2 uur spelen.

De game blijft gewoon hangen, terwijl de audio doorspeelt. Gelukkig dat de game zelf vaak saved, dan verlies je nooit heel veel progress :) Maar irritant is het wel.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 17:40

lithiumangel

Tuurlijk !

Las Vegas schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:55:
Tot nu toe 2 crashes gehad na ongeveer 2 uur spelen.

De game blijft gewoon hangen, terwijl de audio doorspeelt. Gelukkig dat de game zelf vaak saved, dan verlies je nooit heel veel progress :) Maar irritant is het wel.
Had ik ook, in het eerste gedeelte telkens als er een in-game cutscene was.
Audio loopt door, maar zwart scherm; en als je Witcher hard stopte zat er een melding dat de Nvidia driver ermee gekapt was.

De nieuwste Nvidia W3 driver had ik voor ik begon met het spel te spelen al geïnstalleerd dus daar kon ik niks meer mee. Toen besloten mijn videokaart (780 SC ACX) OC een stukje terug gebracht met -10 mhz op de GPU en toen was het perfect stabiel voor de resterende 6 uurtjes dat ik gespeeld had.

Dus ja, mischien kan je hetzelfde proberen. Het heeft iig voor mij geholpen. Wel raar want die settings waren gewoon rock-solid voor het afgelopen jaar,no matter wat en hoelang ik iets speelde waarbij de GPU nooit boven de 60 graden uitkwam. Maar blijkbaar is Witcher 3 wat meer veeleisend op dat gebied.

[ Voor 7% gewijzigd door lithiumangel op 19-05-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

lithiumangel schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:05:
[...]

Had ik ook, in het eerste gedeelte telkens als er een in-game cutscene was.
Audio loopt door, maar zwart scherm.

De nieuwste Nvidia W3 driver had ik voor ik begon met het spel te spelen al geïnstalleerd dus daar kon ik niks meer mee. Toen besloten mijn videokaart (780 SC ACX) OC een stukje terug gebracht met -10 mhz op de GPU en toen was het perfect stabiel voor de resterende 6 uurtjes dat ik gespeeld had.

Dus ja, mischien kan je hetzelfde proberen. Het heeft iig voor mij geholpen. Wel raar want die settings waren gewoon rock-solid voor het afgelopen jaar,no matter wat en hoelang ik iets speelde waarbij de GPU nooit boven de 60 graden uitkwam. Maar blijkbaar is Witcher 3 wat meer veeleisend op dat gebied.
Ik heb 2 GTX970's stock draaien, nergens aan gesleuteld in ieder geval.

Heb ook de settings van Nvidia zelf overgenomen voor Witcher 3.

Nouja, misschien wordt het vanzelf wel beter.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ah eindelijk the witcher 3 en ik zit met een zeer brakke 970 GTX van EVGA.

Zie deze screenshot (klik hier voor grotere versie)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MlrBOLWh.jpg

De fans knallen direct naar 70% en klinken als een stofzuiger.
De temperatuur knalt instantly naar 86 graden en blijft daar ook op hangen.

Ik draai de game op 2560 x 1440 resolutie, maar zelfs op medium settings @ 60 FPS capped in fullscreen mode blijft hij loeihard blazen. In diablo 3 op medium settings gebeurt exact hetzelfde..

De i5 4690k blijft overigens rond de 40 graden schommelen... M'n airflow is uitstekend overigens.
Thanks EVGA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Zo net een aantal minuten kunnen spelen. Ik heb nu de settings gebruikt die de Nvidia Experiance me aangeeft als beste te gebruiken. Netjes FPS van 50-60 , ook nu tijdens de cutscenes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
stin00 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:48:
Ah eindelijk the witcher 3 en ik zit met een zeer brakke 970 GTX van EVGA.
Waarschijnlijk heb je dan de foute koeler:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/acvOFnY.jpg

http://www.guru3d.com/new...ned-gpu-vs-heatpipes.html

[ Voor 7% gewijzigd door Double-X-L op 19-05-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88815

Zelf nog geen crashes gehad maar cutscenes lopen soms niet synchroon. Ik merk wel bij sommige camera pov's dat de fps inkakt en dat dan de boel niet meer synchroon gaat, zodra de camera een nieuwe pov krijgt dan loopt het weer allemaal als een zonnetje. Geen idee wat dit kan zijn, voor de rest loopt de game best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Het lijkt me nu ook steeds duidelijker te worden waarom er in DA:I dus gecapped was op 30 FPS, omdat het op de een of andere manier gewoon heel veel vraagt die gesprekken. Kan zijn dat er een render bug in zit, was bij DA:I ook al het geval tijdens sommige conversaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:55
iemand die dit spel speelt op een laptop met een geforce gtx 850m ? draait dat nog een beetje goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:23
Dit zal waarschijnlijk niet speelbaar zijn zeker op een gt635m ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
(jarig!)
sandpatt schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:18:
Nee. Waarschijnlijk niet.
Overigens speel ik het spel op mijn 970m. Dit gaat erg goed en stabiel. Gebruik dan Gforce preset met overwegen ultra/zeer hoge instellingen. Tijdens de cutscenes echter is er een soort wazige lag aanwezig. Best bizar eigenlijk want de game zelf loopt prima. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-07 15:29
speel hier op een i5 4460 en een r9 290!

Speel op ultra met v sync off, draait dan ook erg soepeltjes met een fps van 40+!

Naar 3 uur spelen nog geen crash of iets gehad :)! videokaart word rond de 78 graden, cpu rond de 50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:51

Tahref

God bless you

sandpatt schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:18:
Wil je het echt, echt, echt proberen dan zou het misschien op deze manier kunnen:
YouTube: Witcher 3: Wild Hunt - Epic Optimization - Super Very Low Settings - Великолепная Оптимизация

Je zal dus met het 'mod.config' bestandje moeten gaan spelen. Ik vraag mij wel af, of je dan het spel met veel plezier kan spelen/beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:23
Hmm dat heb ik er nu ook weer niet voor over, maar toch bedankt voor de tip alvast!
Ja momenteel heb ik enkel nog een laptop, maar ik ben aan het kijken voor een game desktop (al schrikt de prijs mij nog af), maar goed dit is off topic.
Wachten dus tot ik een degelijke setup heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:10

Japser

Jeej!

Nou, na 1.5 uurtjes spelen is de tussenstand Spelplezier vs Crashes : 1-2. Game crasht wel redelijk vaak naar desktop en het lullige is: op altijd het moment dat je het niet verwacht. Onder andere bij het eerste gevecht met wat ghouls en als je in Witcher vision mode kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
AMD heeft een nieuwe (beta) driver uitgebracht. Er zijn alleen geen release notes. Zie hier: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399245

Edit: volgens forumleden daar brengt het geen CF profiel voor TW3 en ook geen andere verbeteringen voor TW3.

[ Voor 28% gewijzigd door j-phone op 19-05-2015 21:31 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hier geen crashes meer. Maar ineens geen geluid meer(heel erg zacht). Terwijl andere games gewoon geluid. Beetje klaar er mee. Had hem beter op ps4 kunnen halen.

Iemand anders zelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Tahref schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:22:
[...]

Wil je het echt, echt, echt proberen dan zou het misschien op deze manier kunnen:
YouTube: Witcher 3: Wild Hunt - Epic Optimization - Super Very Low Settings - Великолепная Оптимизация

Je zal dus met het 'mod.config' bestandje moeten gaan spelen. Ik vraag mij wel af, of je dan het spel met veel plezier kan spelen/beleven.
Zo dan zou ik liever aan me studie gaan :) Of aan het werk dit ziet er echt niet uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Laatst online: 15-04-2022
Hier ook crashes. Om de 10-15 minuten. Dan knal ik terug naar windows (7) zelf. Ik hoor nog wel audio maar het beeld stop gewoon van het spel. Zie het ook nog staan in de balk onderaan. als ik taskmanager open zegt ie; witcher 3 doesnt respond. Heb al nvidia settings op max performence staan en de nieuwe patch. Hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

j-phone schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:48:
AMD heeft een nieuwe (beta) driver uitgebracht. Er zijn alleen geen release notes. Zie hier: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399245

Edit: volgens forumleden daar brengt het geen CF profiel voor TW3 en ook geen andere verbeteringen voor TW3.
Een driver zonder release notes, geen verbeteringen voor TW3 en bovendien zijn ze niet te vinden op de site van AMD. Beetje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:57
westergas schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:44:
[...]

Een driver zonder release notes, geen verbeteringen voor TW3 en bovendien zijn ze niet te vinden op de site van AMD. Beetje vaag...
Guru3D is een betrouwbare site als het op (beta)drivers aan komt hoor. Ik zou ze zonder problemen installeren.

En ik denk dat AMD er een hoop aan gelegen is om zo snel mogelijk betadrivers uit te brengen zeker gezien concurrent NVIDIA speciale The Witcher 3 drivers uit heeft.

Die releasenotes komen dan wat later wel; eventueel met een nieuwere betadriver.

Ergo: als je een AMD kaart hebt kun je die betadriver gewoon installeren; ookal staat ie niet op de site van AMD zelf en ookal zitten er geen releasenotes bij; Guru3D is gewoon legit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

vosss schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:57:
[...]

Guru3D is een betrouwbare site als het op (beta)drivers aan komt hoor. Ik zou ze zonder problemen installeren.
Ja daar twijfel ik ook niet aan. Alleen volgens die lui daar bieden deze drivers geen performance winst of crossfire voor project cars en TW3. Wat is dan het nut van die drivers?

Ps net TW3 maar eens opgestart. Wat mij betreft totaal onspeelbaar met crossfire.

[ Voor 9% gewijzigd door westergas op 19-05-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
j-phone schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:48:

Zodra er een driver is die verbeteringen of CF profiel hebben zal ik die direct toevoegen aan de OP.

Ik heb vanavond ook 3 crashes in 10 min gehad met doorlopende sound.
Dit was op het moment dat ik in mijn inventory ging gluren.
Wat aanpassingen gedaan in NCP en daarna (1 uur) geen last meer van gehad.
Of het aan de lokatie lag of aan de settings is mij niet duidelijk, ben eerst ergens anders heen gegaan.

Heb het spul toch ook iets terug moeten schroeven (3440x1440 - GTX970) om ook in het bos een beetje mannig te kunnen doen ;) GPU is 99% belast en wordt dan 68 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
Goed om te horen :)

TW3 zo nog even installeren ben benieuwd hoe at loopt op een 290 met 3440 x 1440 (CF, maar dat werkt dus niet).

[ Voor 75% gewijzigd door j-phone op 19-05-2015 22:23 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 19:34

Infinchible

Woef!

Hij werkt bij mij ook heel goed. Dat met 2x GTX 570 in SLI. Settings staan op high, geen AA. Maar ziet er echt heel goed uit, vooral de gezichten zijn echt heel gedetailleerd.

Ik las vandaag geloof ik ook een comment over dat er geen bloed en dergelijke te zien was, maar die heeft waarschijnlijk pg13 mode aanstaan, want hier spat het alle kanten op. Monsters kan ik dwars door het midden snijden met mijn zwaard, ledematen vliegen ook overal heen. Erg grappig :D.

Naast de Crash to desktop, maar wel nog geluid heb ik ook al 2x een BSOD gehad, op windows 7. Die heb ik voor dit spel nog nooit gehad! PC moest ik gewoon echt uitzetten, reset werkte niet, CTRL-ALT-DEL werkte ook niet. Baal ik wel erg van, misschien helpt het om weer een keer Win7 opnieuw te installeren, maar wou eigenlijk wachten op Win10. Maar hoop dat een nieuwe update of driver het verhelpt. Draai de nieuwste nVidia driver trouwens.

Net ook even Stereo3D geprobeerd met nVidia 3DVision. Het loopt nog steeds soepel, maar het is nog niet goed geïmplementeerd. Veel dingen worden op de verkeerde diepte gezet, vooral schaduwen. Kijkt dus totaal niet lekker. Hoop dat ze dit nog rechtzetten in een nieuwe driver. The Witcher 2 was echt supermooi in Stereo3D!

[ Voor 15% gewijzigd door Infinchible op 19-05-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:34

Esumontere

Floep, banaan.

Spel draait bij mij prima op een HD7970 royalace en i5 4670. Enige probleem is dat hij crasht als ik in de inventory zit. Het geluid blijft spelen, maar kan niets meer aanklikken en Geralt stopt ook met bewegen. Ik heb echter ondervonden dat als je in de graphics settings de fps limiter naar unlimited zet, dit probleem weg is (vooralsnog...). Ik heb wel een stel haperingen gezien in de cutscenes, maar in game draait hij soepel en probleemloos :)

Ook hairworks heb ik niet helemaal uit staan, maar de slider halverwege zegmaar. Nu nog geen probleem, maar heb nog niet heel veel tijd gehad om verder te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 19:34

Infinchible

Woef!

Net 2 uur kunnen spelen zonder ook maar 1 crash, hopen dat het nu zo blijft. Volgens mij heb ik niets veranderd aan de instellingen sinds de andere crashes van gisteren. Wat een heerlijk spel is het, je ziet ook ontzettend goed de emoties op de gezichten van de NPCs, erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Relevant draadje voor de mensen die net als ik wachten met spelen totdat AMD wakker word en een driver uit brengt :O

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399033

Gelukkig heb ik GTA 5 nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Okee, het is een PS4 verhaal maar misschien even in perspectief naast de PC problemen: Na de horrorverhalen van downgrades dacht ik dat de PS4 echt heel slecht zou zijn maar..nee, het valt mij best mee. Grafisch vind ik het zelfs best indrukwekkend. Wel op hetzelfde niveau van The Witcher 2 (die had alleen een kleinere werelend met meer detail) maar dan een stuk groter. Na White Orchard voor 100% te hebben gedaan ben ik één bug tegengekomen: Mijn eerste spel Gwent kon ik met geen mogelijkheid spelen zonder naar 'PlayStation Desktop' te worden gemieterd met een errorcode. Mwah, niet echt erg.

Wat mij wel opviel: De game is niet heel consequent met het gebruik van resources. De ene keer is de ventilator van mijn PS4 redelijk stil in een hele druk scene. Dan zit je in een simpel gesprek in een simpele kamer..en dan gaat 'ie opeens keihard blazen. Beetje weird.

Qua moeilijkheidsgraad moest ik even wennen. Toen ik begon met Death March werd ik echt afgemaakt, maar door heel voorzichtig te beginnen, betere gear te krijgen en dergelijken..ging het uiteindelijk best wel redelijk. Je moet het trucje doorhebben, dan gaat het best gemakkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 20-05-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

westergas schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:44:
Relevant draadje voor de mensen die net als ik wachten met spelen totdat AMD wakker word en een driver uit brengt :O

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399033

Gelukkig heb ik GTA 5 nog :)
Hij draait probleemloos op mijn HD7970. Ik zie geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 07:09
Ben gisteren ook een paar uur bezig geweest en op mijn 290 nog geen problemen tegen gekomen.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 18:46
Esumontere schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Hij draait probleemloos op mijn HD7970. Ik zie geen probleem.
BlaBla1973 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:26:
Ben gisteren ook een paar uur bezig geweest en op mijn 290 nog geen problemen tegen gekomen.
Het gaat er (bij mij in ieder geval) om dat er nog geen drivers zijn die crossfire ondersteuning bieden voor The Witcher 3. Mensen met crossfire hebben veel last van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 88815 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:07:
Zelf nog geen crashes gehad maar cutscenes lopen soms niet synchroon. Ik merk wel bij sommige camera pov's dat de fps inkakt en dat dan de boel niet meer synchroon gaat, zodra de camera een nieuwe pov krijgt dan loopt het weer allemaal als een zonnetje. Geen idee wat dit kan zijn, voor de rest loopt de game best goed.
Tijdens de cutscenes wordt ubersampling gebruikt. Waarschijnlijk daarom dat de framerate default gecapped wordt op 30 fps tijdens cutscenes, want dit vergt inderdaad heel wat kracht: In TW2 was ubersampling de ultieme futureproof setting :p

In visuals.ini kan je die ubersampling uitzetten (en de fps lock weghalen terwijl je daar toch zit). Ubersampling helpt met het elimineren van aliasing, maar de standaard anti-aliasing in het spel is imo al zeer efficient: Je moet HEEL goed kijken om het verschil te zien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Speel zelf op een 290x daait super en 0 crashes. /nuttige bijdrage? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat hairworks hakt er wel in zeg. Net even getest wat het scheelt bij mij: Geralt op z'n paard en daaraan vast bungelt het het hoofd van dat eerste beest wat je moet doden.

Hairworks uit: 81fps
Hairworks max: 52fps

Gemiddeld zal het zo tussen de 20/30 fps liggen dan. Op die beesten ziet het er wel mooi uit, maar voor die personages hoeft het van mij niet zo. Speel liever met een framerate van boven de 60fps.
Nu schijnen de nieuwere kaarten er efficiënter mee om te kunnen gaan, gaat hier dus wel om een 780ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Tips voor AMD met Hairworks zonder inkakkende performance
https://www.reddit.com/r/...rks_on_amd_cards_without/

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 20-05-2015 16:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Mijn versie van CCC is volledig in het Nederlands. Ik heb geen idee wat de Nederlandse benaming van Tesselation is.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 17:12
Geen idee wat het in CCC is maar direct vertaald is het Mozaiekwerk, misschien kijken of er iets in CCC staat wat dicht daarbij in de buurt komt?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Iemand ook problemen met geluid ? Het enige spel waar het heel zacht staat. Boxen staan op max. volume maar hoor amper wat. Bij elk ander spel of you tube knallen de ruiten eruit. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Leuk, ik moet opnieuw beginnen:
Save data appears to be damaged and can not be used.

Meer mensen problemen met hun save games op de Xbox One of PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
batumulia schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:31:
Geen idee wat het in CCC is maar direct vertaald is het Mozaiekwerk, misschien kijken of er iets in CCC staat wat dicht daarbij in de buurt komt?
Mozaiekmodus is het.

Ik zit nog met een oude 6970 dus ik kan het niet uittesten of het echt goed werkt want mn framerate is met en zonder gewoon dramatisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88815

vosss schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:21:
[...]

Mijn versie van CCC is volledig in het Nederlands. Ik heb geen idee wat de Nederlandse benaming van Tesselation is.

Iemand?
Knip, was te laat :D ga het zo zelf proberen, setting kan tot 64x wtf! 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 88815 op 20-05-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

+1 voor die tessalation shit. Zullen ze bij Nvidia niet leuk vinden ;)
Oh, en AMD is de crossfire gebruikers nog niet helemaal vergeten... https://twitter.com/amd_roy/status/601055843669266432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-07 14:41
Draait bij mij ook stabiel nul crashe gehad. (280x) verder merk ik die soort van lag wel in cutscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Laatst online: 15-04-2022
Iemand een oplossing voor de crash (geen beeld maar wel geluid) ?
heb een GTX 770 2 gb. Settings staan op medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
whatupdoc schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:08:
Iemand een oplossing voor de crash (geen beeld maar wel geluid) ?
heb een GTX 770 2 gb. Settings staan op medium
Heb het ook gehad maar dat was specifiek 5 sec nadat ik in mijn inventory ging kijken.
In control panel weet ik nog dat ik 'single monitor perfomance mode' heb gezet samen met 1 of 2 andere settings naar 'application controlled'. Kan morgen wel even kijken welke dat precies waren.
Daarna niet meer gehad in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
GluonC schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:43:
Leuk, ik moet opnieuw beginnen:
Save data appears to be damaged and can not be used.

Meer mensen problemen met hun save games op de Xbox One of PS4?
Niet helemaal het goede topic ;).

Ik heb een 680GTX en ik ben opzicht best tevreden met hoe de game speelt :). Helemaal niks te klagen!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Gisteren na 3u spelen dan toch maar besloten te wachten tot AMD met nieuwe drivers komt. In fullscreen mode kom ik niet verder dan 5min spelen met daarna een "red screen" crash. window borderless lukt wel maar ook daar soms gewoon crash naar windows dus om x aantal minuten saven zodat er niets verloren gaat.
Probleem is heb je net een kamp met bandieten of dergelijke gekilled dan doet hij een autosave loot je alles en krijg je dan een crash dan ben je die loot kwijt en kan je het niet opnieuw looten aangezien de corpses weg zijn.
Ook vervelend is merchant, per ongeluk wat dingen verkocht die niet mochten, wou het terug kopen maar moest ik plots 10 keer zoveel betalen, zit dus nu zonder gold en met repair kosten die toren hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssswing
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
k1978 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:33:
Iemand ook problemen met geluid ? Het enige spel waar het heel zacht staat. Boxen staan op max. volume maar hoor amper wat. Bij elk ander spel of you tube knallen de ruiten eruit. Heel vreemd.
Jup, heb mijn boxen geluidsinstelling op normalize sound moeten zetten. Mooi kut zeg maar, want je geluid wordt constant aangepast. Ingame doet het geluid het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 16-07 07:54

ye-roon

knaak

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar, ik wilde de game gaan streamen via nvidia game stream. Het werkt allemaal op zich prima, muv het feit dat er bijna geen geluid is. Zeg maar alleen in de cutscenes en als je een sign gebruikt. Maar dat was het dan... Iemand die dit heeft weten op te lossen?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb nu ongeveer een half uurtje gespeeld?

spoiler:
Heb nu net de Griffin verslagen en Yennefer gevonden

Kan op 1440p met mijn EVGA FTW versie echt net de 60 fps halen met een combinatie van high en medium. Heb Nvidia Hairworks uitgezet, dat vreet FPS heb ik ergens gelezen. Ik houd er wel van om mijn games op ultra te spelen, maar een combo van high op de juiste elementen (textures etc) en medium op de mindere grafische elementen (water, shadows) kan ik prima 60 fps halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Koninkje op 21-05-2015 10:12 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist Hairworks AAlevel op 4x gezet en de performance boost is enorm met ongeveer 10-15 fps. Standaard Hairkworks AAlevel is 8x en als e het vergelijkt met 4x zie ik zelf helemaal geen verschil.

De ini file is te vinden in documenten, de Witcher 3 map user.ini> hairwroks AAlevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Koninkje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:11:
Ik houd er wel van om mijn games op ultra te spelen, maar een combo van high op de juiste elementen (textures etc) en medium op de mindere grafische elementen (water, shadows) kan ik prima 60 fps halen.
Volgens de Nvidia tweakguide van Witcher 3 (gelinked in start post) is de high setting voor kaarten met texture mem van 2GB, heb je meer als dat kan je ultra gebruiken. Ik zelf heb een 3GB 780 SC, en het framerate verschil met high/ultra = 0 , dat klopt ook want volgens eerder genoemde artikel is het enige verschil tussen high en ultra het hoeveelheid extra textures die opgeslagen worden. Handig als je hard rondrent op je paard en geen pop-up wilt hebben. Dus als je 3GB hebt is ultra prima te doen.
On High, downscaling is dropped entirely, revealing max quality 2048x2048 textures, greatly improving image quality.

On Ultra, there are no further improvements to clarity or detail, merely an increase in the memory budget, allowing more textures to be stored in memory at any given time. Running around on foot this makes little difference, but when galloping on horseback it minimizes the chance of encountering the unsightly streaming-in of high-quality textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Anoniem: 668222 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:33:
Ik heb zojuist Hairworks AAlevel op 4x gezet en de performance boost is enorm met ongeveer 10-15 fps. Standaard Hairkworks AAlevel is 8x en als e het vergelijkt met 4x zie ik zelf helemaal geen verschil.

De ini file is te vinden in documenten, de Witcher 3 map user.ini> hairwroks AAlevel
wow, dit zal ik even uitproberen vanavond ! :) Met hairworks uit heb ik 60 fps (gecapped in settings) met hairworks aan zit ik gelijk rond de 41. Het ziet er wel geweldig uit op wolven e.d maar die performance drop was me net iets teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Er komt snel ook een patch uit met ongeveer 600 veranderingen voor o.a. game bugs, fps en uitgebreidere mogelijkheden om de .ini files aan te passen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

lithiumangel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:13:
[...]

wow, dit zal ik even uitproberen vanavond ! :) Met hairworks uit heb ik 60 fps (gecapped in settings) met hairworks aan zit ik gelijk rond de 41. Het ziet er wel geweldig uit op wolven e.d maar die performance drop was me net iets teveel.
Heb je met de 60fps cap geen probleem met crashes in de inventory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Esumontere schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Heb je met de 60fps cap geen probleem met crashes in de inventory?
Nee, 7.5 uurtjes op de teller zonder crash, en ik heb nog weleens momenten gehad waarbij ik 5 minuten door m'n inventory aan het rondsnuffelen was om te kijken wat waard was om te houden/verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:17
Dank voor de hairworks fix voor AMD, ga ik vanavond proberen. Draai voor de rest met een r9 290 en FX 8350 op Ultra met VSync 45-60fps, zonder hairworks. Heb hairworks alleen in cutscenes aan gehad aan het begin en dat was dramatisch, 10-20fps of zo. Nog geen crashes gehad, wel dat ik een keer vast kwam te zitten op m'n horse zonder inputmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Patch 1.03 is uit:

Changelog:
The Witcher 3: Wild Hunt - Patch 1.03 changelog:
Improves stability in gameplay and the UI
Improves performance especially in cutscenes and gameplay
Fixes grass and foiliage popping that can occur after density parameters change
Improves Nvidia Hairworks performance
Boosted texture anisotropy sampling to 16x on Ultra preset
Sharpen Postprocess settings extended from Off/On to Off/Normal/High
Improves menu handling
Improves input responsiveness when using keyboard
Corrects an issue with stamina regeneration while sprinting
Fixes a cursor lock issue that sometimes occcurs when scrolling the map
Generally improves world map focus
Corrects a bug where player was able to fire bolts at friendly NPCs
Corrects an issue in dialog selections
Corrects some missing translations in the UI
Minor SFX improvements -Blood particles will now properly appear after killing enemies on the water
Rostan Muggs is back

[ Voor 20% gewijzigd door batumulia op 21-05-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Toevallig iemand een link naar de patch ? Ik heb W3 via GOG.com gekocht en daar is de patch nog niet uit (heb de galaxy client dus hij hoort te auto-updaten) Zelf nog even lopen Googlen maar kwam op rare pagina's uit en dead links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Als het goed is moet hij de GOG versie gewoon updaten nu. Ik lees meerdere berichten op Reddit dat hij gewoon via de Galaxy launcher aan het updaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 15:46
Via de launcher lukte het updaten bij mij niet, (server error, en kan nu ook de client niet meer opstarten >.<)

Maar via de gog site zelf kan je hem ook downloaden: https://www.gog.com/account

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

batumulia schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:10:
Als het goed is moet hij de GOG versie gewoon updaten nu. Ik lees meerdere berichten op Reddit dat hij gewoon via de Galaxy launcher aan het updaten is.
Gelijk heb je, ik keek toevallig net en hij was al aan het downloaden, half uur geleden was hij nog niks aan het doen namelijk en ging toen op zoek. Patch is net geen 600 MB groot zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/6imr8gfkn/patch.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 21-05-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 20:44
Ik heb er nu 15 uur opzitten met geen noemenswaardige problemen. Na een alt-tab met windowed fullscreen wil er wel eens een slowdown zijn elke 5 sec maar dat is dan mn eigen schuld en met een tweede alt-tab of een save&reload ook opgelost.

Bakje is i7-920, 24gb ram en 2x AMD 6870 in CF. Speelt voor mn gevoel goed op 2560x1440 met low-mid settings en terrain en algemene detail level op high. Zonder AA of SSAO & varianten of andere fancy shit. Post-process is gelimiteerd tot chroming, vignettes, bloom en lightshafts. HDD is 2x 500GB in RAID0 met comfortabele laadtijden. GTA5 staat op dezelfde schijf en dat is minuten met dagen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

jaquesparblue schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:47:
Ik heb er nu 15 uur opzitten met geen noemenswaardige problemen. Na een alt-tab met windowed fullscreen wil er wel eens een slowdown zijn elke 5 sec maar dat is dan mn eigen schuld en met een tweede alt-tab of een save&reload ook opgelost.

Bakje is i7-920, 24gb ram en 2x AMD 6870 in CF. Speelt voor mn gevoel goed op 2560x1440 met low-mid settings en terrain en algemene detail level op high. Zonder AA of SSAO & varianten of andere fancy shit. Post-process is gelimiteerd tot chroming, vignettes, bloom en lightshafts. HDD is 2x 500GB in RAID0 met comfortabele laadtijden. GTA5 staat op dezelfde schijf en dat is minuten met dagen vergelijken.
Je speelt dus met 1x 6870 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 18:46
westergas schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:06:
[...]

Je speelt dus met 1x 6870 ;)
Lijkt me sterk dat een enkele 6870 op een dergelijke resolutie het spel soepel kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Hij gebruikt wel twee kaarten alleen hij gebruikt ze niet optimaal omdat er nog geen CF profiel is vanuit AMD voor The Witcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

batumulia schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:13:
Hij gebruikt wel twee kaarten alleen hij gebruikt ze niet optimaal omdat er nog geen CF profiel is vanuit AMD voor The Witcher.
"Niet optimaal" is een understatement. Niet te spelen komt meer in de buurt. En dat is dus ook precies wat ik nu doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Overigens mocht je de optie hebben (dus ook echt 2 fysieke kaarten) kennelijk levert het nog performance winst op als je juist niet in crossfire draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patch zorgt er voor dat de game nu ook stabiel loopt met hairwokrs aan, ook lijkt het of de grond meer details heeft. Volgens mij is Hairworrks AAleverl uit de user.ini gehaald maar dat weet ik niet zeker want las dat ergens, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Speelt heerlijk met m'n GTX 970.
Wanneer ik Hairworks On heb staan dan dipt hij af en toe naar de 40/45 FPS. Maar met Hairworks On gewoon via RTTS de frames cappen op 30fps en dan loopt het heerlijk (de rest alles op Ultra).

Met Hairworks Off draait hij gewoon steady 60fps met alles op Ultra.

Maar de game op locked 30 speelt ook gewoon super vloeiend..dus 60fps is nogeens niet een must voor deze game.. in mijn optiek.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Ligt het aan mij of zijn er nog mensen die vinden dat zijn haar er anders uit ziet met hairworks aan sinds 103?
Kvond het voordien beter.

Nvm ligt aan mij,khad in de ini files iets aangepast en nu teruggezet,ziet er super uit!

[ Voor 25% gewijzigd door sutro op 21-05-2015 17:28 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Rivanov schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:38:
Speelt heerlijk met m'n GTX 970.
Wanneer ik Hairworks On heb staan dan dipt hij af en toe naar de 40/45 FPS. Maar met Hairworks On gewoon via RTTS de frames cappen op 30fps en dan loopt het heerlijk (de rest alles op Ultra).

Met Hairworks Off draait hij gewoon steady 60fps met alles op Ultra.

Maar de game op locked 30 speelt ook gewoon super vloeiend..dus 60fps is nogeens niet een must voor deze game.. in mijn optiek.
Hier ook gecapped op 30 fps met alles op ultra en hairworks aan,gpu werkt aan 75% en maar 60-65 graden :)
i7 4790k,msi gtx 970,16 gig ram en samsung 850 evo 500gb,loopt als een trein!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 17:50

el-jorge

turn around and feel the vibe

Anoniem: 668222 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:33:

Ik kan die ini helemaal niet vinden?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-07 16:31
Ben benieuwd hoe het gaat lopen op 2x 560 Ti's. Een upgrade zit er voorlopig nog niet in D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

el-jorge schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:24:
[...]

Ik kan die ini helemaal niet vinden?
Dat kan klopen want na de patch is Hairworks AA uit de user.ini gehaald. Het is nog wel aan te passen in de steam map onder Bin>config>Base>Rendering. Wel opslaan als allen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 07:57

Madstorm

Derping all the way!

Sinds de nieuwe patch wordt ik steeds alt tabbed, omdat mijn muis uit het spel naar mijn tweede scherm gaat. Zodra ik dan klik gaat hij terug naar Windows :/
Heb al geprobeerd hem even van fullscreen af te halen en naar borderless (of windowed) te zetten, en weer terug, maar dit helpt ook niet..
Nu moet ik dus mijn tweede scherm deactiveren zodat ik netjes op één scherm blijf -.-

Heb de optie 'Hardware Cursor' ook aan en uit gehad, dit maakt geen verschil.
Iemand die hier ook last van heeft of weet hoe ik dit kan oplossen?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 07:05
Hier i5 4570 / R9 270x / Win8

Geen problemen, runt erg gladjes. Meeste settings op medium gezet maar dingen zoals textures op high.

Wel een probleem: de filmpjes, dus die cartoony achtergrond filmpjes, die gaan erg schokkerig. Ik vermoed dat dit niet veel met graphics te maken heeft, maar heeft iemand een idee hoe ik dat gladjes krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 14:28
Sinds de laatste patch heb ik toch wel 10 fps extra gemiddeld. Draai hier alles ultra met 970 en i5 2500k met zo'n 50fps.

Edit: het crasht trouwens enkel als msi afterburner aanstaat bij mij, de patch heeft daar nog niets bij geholpen.

[ Voor 38% gewijzigd door jaybrown op 21-05-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ben na het crashen maar teruggegaan naar een oude driver. (die van hardline geloof ik)
Sindsdien geen crashes meer gehad en kan zelfs me overclock weer draaien. (gtx 670)
Klote Nvidia met zn gare drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 11:45
Ik draai 'm op 1080p met een EVGA 970 GTX, een 5370K en 8 GB RAM.
Met alles op Ultra behalve hairworks en AA schommel ik tussen de 60 en 53 fps.

Ik heb m'n framerate op 45fps gecapped omdat ik een stabiele framerate fijner vind dan dat geschommel. Gebruik de laatste drivers en geen crashes tot nu toe; ongeveer zes uur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 12:15
k1978 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:09:
Hier geen crashes meer. Maar ineens geen geluid meer(heel erg zacht). Terwijl andere games gewoon geluid. Beetje klaar er mee. Had hem beter op ps4 kunnen halen.

Iemand anders zelfde probleem ?
Ja, ik ook. Eerste keer werkte het prima, tweede dag ben ik wat aan het spelen gegaan met instellingen en toen had ik opeens zacht geluid, maar dat kan goed ongerelateerd zijn. Ik had het toen opgelost door in windows 8 het claimen van een audioapparaat uit te zetten, maar de volgende dag was het weer terug. Nu heb ik als workaround Dolby Digital Plus aangezet met Volume Leveler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
(jarig!)
ejtnaj schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:36:
Hier i5 4570 / R9 270x / Win8

Geen problemen, runt erg gladjes. Meeste settings op medium gezet maar dingen zoals textures op high.

Wel een probleem: de filmpjes, dus die cartoony achtergrond filmpjes, die gaan erg schokkerig. Ik vermoed dat dit niet veel met graphics te maken heeft, maar heeft iemand een idee hoe ik dat gladjes krijg?
Dit heb ik ook op mijn 970m. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
108rogar schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:33:
[...]

Ja, ik ook. Eerste keer werkte het prima, tweede dag ben ik wat aan het spelen gegaan met instellingen en toen had ik opeens zacht geluid, maar dat kan goed ongerelateerd zijn. Ik had het toen opgelost door in windows 8 het claimen van een audioapparaat uit te zetten, maar de volgende dag was het weer terug. Nu heb ik als workaround Dolby Digital Plus aangezet met Volume Leveler aan.
Heb je je geluid toevallig op iets alla 2.1/4.1/5.1 staan? Had ergens gelezen dat het evt ook kon helpen om het op 2.0/4.0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ejtnaj schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:36:
Heb ik ook. Super vaag. Is gewoon een filmpje, geen 3D spul ofzo...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste