Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-07 10:09
Ik zag zojuist dat Ciri een cat school medallion aan haar tasje heeft hangen. Of heb ik dit verkeerd gezien ? Dat zou betekenen dat ze de nieuwe hoofdrol speler word van the Witcher 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cuqebaqer schreef op zondag 15 januari 2023 @ 05:04:
Ik zag zojuist dat Ciri een cat school medallion aan haar tasje heeft hangen. Of heb ik dit verkeerd gezien ? Dat zou betekenen dat ze de nieuwe hoofdrol speler word van the Witcher 4.
Misschien moet je even zeggen waar je dit hebt gezien.

Ciri is inderdaad van de cat-school, maar de (extreem beperkte) art voor de Witcher 4 die al bekend is (1 teaser-plaatje) laat een lynx-medallion in de sneeuw zien. Nou is een lynx natuurlijk een kat-achtige, maar wel iets anders. Over de lynx school doen diverse geruchten de ronde, maar niks officieels.

Afbeeldingslocatie: https://www.cdprojekt.com/en/wp-content/uploads-en/2022/03/16-9-en-1024x576.png

Cat school medallion:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-s-thewitcher.cdprojektred.com/gear/medalion-witcher.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-01-2023 09:47 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Cuqebaqer schreef op zondag 15 januari 2023 @ 05:04:
Herko_ter_Horst schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:34:

Misschien moet je even zeggen waar je dit hebt gezien.

Ciri is inderdaad van de cat-school, maar de (extreem beperkte) art voor de Witcher 4 die al bekend is (1 teaser-plaatje) laat een lynx-medallion in de sneeuw zien. Nou is een lynx natuurlijk een kat-achtige, maar wel iets anders. Over de lynx school doen diverse geruchten de ronde, maar niks officieels.
In TW3 is Ciri geen Witcher en dan ook geen member van welke school dan ook, maar ze heeft 'enkel' getraind op Kaer Morhen, home of the school of the Wolf. Het Cat medallion dat ze bij zich heeft is anders verkregen (zie boek The Lady of the Lake) en heeft daarmee ook een andere betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 06:59
Xecuter NL schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Door novigrad ben ik al die jaren geleden gestopt en vond ik ook nu weer een taaie. Maar zodra je het volgende gebied bereikt gaat het weer wat vlotter. Ben dus niet de enige ;)

Gister in de 2de DLC gebied aangekomen en dat is nog meer een schilderij, wauw!
Eerste DLC vond ik niet zo heel erg boeiend.
Ja, erg leuk hoe ze toscane rondom florance hebben nagebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
mtr33 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:59:
[...]

[...]

In TW3 is Ciri geen Witcher en dan ook geen member van welke school dan ook, maar ze heeft 'enkel' getraind op Kaer Morhen, home of the school of the Wolf. Het Cat medallion dat ze bij zich heeft is anders verkregen (zie boek The Lady of the Lake) en heeft daarmee ook een andere betekenis.
spoiler: einde
Dit zou kunnen. Maar na het einde waar Ciri overleefd geeft Geralt, Ciri een zwaard. En noemt haar vervolgens een Witcher. Over hoe de medallion er uit zien kun je discussiëren. De medallion kan veranderen van vorm en looks. Ik zou het niet erg vinden als je de volgende game met Ciri speelt. Alleen vraag me af hoe dat met de senses moet gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Cuqebaqer op 16-01-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 13:20
Cuqebaqer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:03:
[...]

spoiler:
Dit zou kunnen. Maar na het einde waar Ciri overleefd geeft Geralt, Ciri een zwaard. En noemt haar vervolgens een Witcher. Over hoe de medallion er uit zien kun je discussiëren. De medallion kan veranderen van vorm en looks. Ik zou het niet erg vinden als je de volgende game met Ciri speelt. Alleen vraag me af hoe dat met de senses moet gaan.
Zou je dat misschien even tussen een spoiler tag willen zetten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09
Ik snap het niet. Ik zag dat de PS5 upgrade uit is gekomen, dus het leek me leuk om de game nogmaals te gaan spelen alleen dan met de next gen upgrade. Spel geïnstalleerd (digitaal), maar geen mogelijkheid tot upgrade. Game geeft alleen ps4 weer, bij game info kan ik switchen tussen de normale versie en complete edition. Beide kosten geld... Hoe kom ik nou aan die upgrade? Game heeft als laatste update versie 4.

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cuqebaqer
remcheese schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Zou je dat misschien even tussen een spoiler tag willen zetten :) ?
Gedaan. Het leek me niet nodig voor een game van 7 jaar oud. Maar als je het nodig vind doen we het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Je zou verwachten dat het voor een spel zo oud niet veel uitmaakt, maar dat kan toch zo zijn.

Ik speel momenteel bijvoorbeeld Mass Effect 1 tm 3 opnieuw na die jaren niet te hebben aangeraakt.
De laatste keer was nadat deel 3 uitkwam. Het gekke is dat ik had verwachten dat het 1 groot "oh ja" zou zijn.
Toch blijkt dat ik echt heel veel vergeten ben. Dat maakt de herbeleving des te leuker.
Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dit ervaren.

Met andere woorden: Bedankt dat je de moeite hebt genomen je post aan te passen.
(y)

[ Voor 6% gewijzigd door remcheese op 16-01-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-07 15:39
Cuqebaqer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:03:
[...]
Dit zou kunnen. Maar na het einde waar Ciri overleefd geeft Geralt, Ciri een zwaard. En noemt haar vervolgens een Witcher. Over hoe de medallion er uit zien kun je discussiëren. De medallion kan veranderen van vorm en looks. Ik zou het niet erg vinden als je de volgende game met Ciri speelt. Alleen vraag me af hoe dat met de senses moet gaan
Dat is natuurlijk maar één einde van het spel. Je hebt volgens mij drie mogelijkheden afhankelijk van welke keuzes je hebt gemaakt doorheen het spel. één is dus ciri die een witcher wordt, één is dat ze keizer van Nilfgaard wordt en één dat ze doodgaat. Zie: https://www.vg247.com/the...ow-to-get-the-best-ending

Persoonlijk denk ik ook niet dat in Witcher 4 Ciri hoofdpersonage wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Slaapje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:34:
Ik snap het niet. Ik zag dat de PS5 upgrade uit is gekomen, dus het leek me leuk om de game nogmaals te gaan spelen alleen dan met de next gen upgrade. Spel geïnstalleerd (digitaal), maar geen mogelijkheid tot upgrade. Game geeft alleen ps4 weer, bij game info kan ik switchen tussen de normale versie en complete edition. Beide kosten geld... Hoe kom ik nou aan die upgrade? Game heeft als laatste update versie 4.
Versie 4 is de next gen update dus dat is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Paterpor schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Versie 4 is de next gen update dus dat is juist.
Maar waar zou ik dan de keuze moeten maken tussen performance en fidelity? Ook zie ik dus alleen de ps4 versie,.nergens een mogelijkheid tot kiezen voor ps5.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Slaapje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:14:
[...]
Maar waar zou ik dan de keuze moeten maken tussen performance en fidelity? Ook zie ik dus alleen de ps4 versie,.nergens een mogelijkheid tot kiezen voor ps5.
Er is volgens mij geen echte PS5 versie, enkel PS4 versie met next gen update (update 4). De keuze tussen performance en fidelity heb ik zelf ook niet maar volgens mij heeft dat niet te maken met de juiste versie van het spel maar eerder het scherm en de instellingen van PS zelf. Maar toen ik het speelde kon je wel zien dat het de next gen versie was (zag er mooier uit, had nieuwe mogelijkheden etc...) Ik was van zin om het spel op PS5 te spelen maar ben terug naar PC gegaan omdat ik de mods niet kon missen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Paterpor op 16-01-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
^
If you already have The Witcher 3 installed on your PlayStation, because you've played it prior to this update coming out, follow these steps to make sure you've got the best version possible:

On your console's home screen, hover over the icon for The Witcher 3
Next to the 'Play Game' button, you'll see a "..." button - click on this to bring up a little menu
On this little menu, select 'View Product' - this will take you to the game's product page
On the product page, click the "..." button in the same place as before
On the new little menu, select the option 'The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition'
Now that you're on the Complete Edition page, you should see the free option to download the PS5 upgrade.

Here's a little tip to carry forward in your heart: if you're ever unsure if you're playing the PS4 or PS5 version of a game, the little "..." menu on the game's home-screen page should tell you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ja dat dus... Ik heb die stappen gedaan, maar ik krijg vervolgens de keuze om de base game aan te schaffen voor 29 of de complete edition voor 49. Dit terwijl ik hem geïnstalleerd heb staan op de ps5. Ook het icoontje geeft aan dat het bij mij om de ps4 versie gaat.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
Slaapje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Ja dat dus... Ik heb die stappen gedaan, maar ik krijg vervolgens de keuze om de base game aan te schaffen voor 29 of de complete edition voor 49. Dit terwijl ik hem geïnstalleerd heb staan op de ps5. Ook het icoontje geeft aan dat het bij mij om de ps4 versie gaat.
Heb je al in de PS store gekeken of je daar de update gratis kunt downloaden? Evt. met disc erin als je ooit een fysieke editie hebt geïnstalleerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
mtr33 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:20:
[...]

Heb je al in de PS store gekeken of je daar de update gratis kunt downloaden? Evt. met disc erin als je ooit een fysieke editie hebt geïnstalleerd,
Ja gekeken, staat geen gratis upgrade. Heb geen fysieke versie, heb digital only.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-07 12:01
De PS5 versie bestaat wel degelijk. Even maar de product pagina in de store. Dan op de 3 puntjes en daar staat dan de complete edition of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:54
Heeft iemand de Stadia controller al werkend gekregen onder Windows?
Ik heb zojuist de bluetooth functionaliteit van de Stadia controller ontgrendeld, maar i.c.m. de Witcher 3 doet ie 't niet (bedraad ook niet trouwens).
Ik hoor 't graag als iemand een fix weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ik heb een beetje staan klooien met de verschillende anti-aliasing settings:

FXAA = is niet mooi en erg korrelig
TAAU = is niet mooi en lijkt niet afgewerkt
DLSS = prachtig, maar wel met wat lichte haperingen in het spel. Vind ik niet zo erg als je ziet dat alles hier maxed out staat; alleen RT heb ik niet aan staan want dat trekt mijn rtx3080 op 4K niet.

Vooral de stand van de camera in het spel geeft veel meer immersie aan dan in het origineel. Je kijkt nu over Gerald's schouder mee in plaats van bovenaf waardoor vooral de foliage goed tot zijn recht komt. Ik vind de combinatie van hogere texturen en verbeterde foliage echt een wauw-effect geven. TAAU loopt wat beter, maar doet afbreuk aan de beeldkwaliteit dan DLSS balanced. Verder gebruik ik geen sharpening in het spel en dat is op 4K niet echt nodig.

Ik verbaas me al hoe mijn rtx3080 zich verhoud op 4K ultra+ gaming. Hairworks staat gewoon aan.
Andere games kunnen ook maxed out gespeeld worden. Alleen Ray Tracing kan hier echt niet fatsoenlijk lopen, maar dan zou ik al moeten kijken naar een rtx4080 of hoger. RT op 4K is monsterlijk zwaar en alleen 4K is al heel zwaar.

Hoe dan ook, al zei het met wat kleine haperingen; het is een prachtspel, een magnum opus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 19:19

jmk

jimh307 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:19:
Ik heb een beetje staan klooien met de verschillende anti-aliasing settings:

FXAA = is niet mooi en erg korrelig
TAAU = is niet mooi en lijkt niet afgewerkt
DLSS = prachtig, maar wel met wat lichte haperingen in het spel. Vind ik niet zo erg als je ziet dat alles hier maxed out staat; alleen RT heb ik niet aan staan want dat trekt mijn rtx3080 op 4K niet.

Vooral de stand van de camera in het spel geeft veel meer immersie aan dan in het origineel. Je kijkt nu over Gerald's schouder mee in plaats van bovenaf waardoor vooral de foliage goed tot zijn recht komt. Ik vind de combinatie van hogere texturen en verbeterde foliage echt een wauw-effect geven. TAAU loopt wat beter, maar doet afbreuk aan de beeldkwaliteit dan DLSS balanced. Verder gebruik ik geen sharpening in het spel en dat is op 4K niet echt nodig.

Ik verbaas me al hoe mijn rtx3080 zich verhoud op 4K ultra+ gaming. Hairworks staat gewoon aan.
Andere games kunnen ook maxed out gespeeld worden. Alleen Ray Tracing kan hier echt niet fatsoenlijk lopen, maar dan zou ik al moeten kijken naar een rtx4080 of hoger. RT op 4K is monsterlijk zwaar en alleen 4K is al heel zwaar.

Hoe dan ook, al zei het met wat kleine haperingen; het is een prachtspel, een magnum opus!
rtx is vooral zwaar voor je pc vanwege het zeer beperkt gebruikmaken van je CPU cores.je kan feitelijk maar 1 core gebruiken.

dit in combinatie met een gpu memory leak fout maakt spelen op rtx niet vloeiend mogelijk.

zou je trouwens toch willen spelen op rtx moet je rtx shadows uitzetten, daar zit een pop-in fout in.

ik hoop dat cdpr met een fix komt.

ik neem nu genoegen met lagere fps en een performance mod. goed speelbaar, dat moet ik zeggen. rtx 3070 utra wide 1080p.

ik heb er wel veel plezier in weer.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
jmk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:55:
[...]

rtx is vooral zwaar voor je pc vanwege het zeer beperkt gebruikmaken van je CPU cores.je kan feitelijk maar 1 core gebruiken.

dit in combinatie met een gpu memory leak fout maakt spelen op rtx niet vloeiend mogelijk.

zou je trouwens toch willen spelen op rtx moet je rtx shadows uitzetten, daar zit een pop-in fout in.

ik hoop dat cdpr met een fix komt.

ik neem nu genoegen met lagere fps en een performance mod. goed speelbaar, dat moet ik zeggen. rtx 3070 utra wide 1080p.

ik heb er wel veel plezier in weer.
Deze mod fixed the RT pop-in.
Dit is een link naar NEXUSmods
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/7588?tab=description

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dank je! Deze mod zet de updates voor schaduwen uit bij bewegende bomen. De schaduwen blijven nu op 1 plek staan. Als je dat niet erg vindt en je ziet graag rtx schaduwen dan kan je deze mod gebruiken.

Ik zou dan wel een mix van de twee mods nemen voor betere performance. Dus Optimized Raytracing en RT Fidelity.

Ook lees ik dat de schaduwen echt te donker zijn in de RTX versie van de game.

Ik hoop echt dat crpr nog met een serie updates komt voor deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
4acesNL schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:32:
De PS5 versie bestaat wel degelijk. Even maar de product pagina in de store. Dan op de 3 puntjes en daar staat dan de complete edition of zo.
Ik zeg ook niet dat ie niet bestaat, ik geef alleen aan dat ik hem op geen enkele manier gratis kan downloaden. Dit terwijl ik in het bezit ben van de base game en deze ook geïnstalleerd heb staan op mijn ps5.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
jmk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Dank je! Deze mod zet de updates voor schaduwen uit bij bewegende bomen. De schaduwen blijven nu op 1 plek staan. Als je dat niet erg vindt en je ziet graag rtx schaduwen dan kan je deze mod gebruiken.

Ik zou dan wel een mix van de twee mods nemen voor betere performance. Dus Optimized Raytracing en RT Fidelity.

Ook lees ik dat de schaduwen echt te donker zijn in de RTX versie van de game.

Ik hoop echt dat crpr nog met een serie updates komt voor deze problemen.
Hopelijk werken de mods samen. Ik ga dat vandaag testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-07 06:16
Ligt het aan mij of is het geluid tijdens combat erg laag? (speel op de PS5)
Verder is het geluid dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

BvanOsch schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:49:
Ligt het aan mij of is het geluid tijdens combat erg laag? (speel op de PS5)
Verder is het geluid dik in orde.
Dat zou best wel eens kunnen verder niet opgevallen. Het viel mij wel op dat terwijl er een gesprek plaatsvond tijdens een quest dat de muziek te hard was. Niet zo hard dat ik het heb aangepast maar toch. Heb je in de audio settings de juiste output gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Hey kijk nou:
https://twitter.com/Marci...7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=

Vanavond maar eens proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Hopelijk nu wel soepele gameplay met raytracingg op mijn rtx3080 en ryzen9 3900x >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changshan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-06 21:16
Er staat inderdaad een performance mode voor RT GI in de patch list! Erg benieuwd, laten we ervaringen delen!

Overigens ook verrassend inhoudelijke fixes nog, in quests. Overwegend positief hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Changshan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:18:
Er staat inderdaad een performance mode voor RT GI in de patch list! Erg benieuwd, laten we ervaringen delen!

Overigens ook verrassend inhoudelijke fixes nog, in quests. Overwegend positief hier.
Patch 4,01 staat nu te downloaden. Steam had hem al klaar staan :)

Dit is het beste spel wat ik ooit in mijn leven gespeeld heb.

Playthrough nummer X is counting.

Dit is dan de laatste playthrough vóór new game+ en dan ken ik het spel wel onderhand en staan er weer andere titels klaar om te spelen.

Sinds patch 4 is het spel zo immersive door een andere camerahoek en de textures zijn ook heel mooi geworden.

Ik speel hem op 4K op Ultra+ met DLSS op performance vloeiend met een RTX3080. Alleen RT is hier niet te doen. Met bovenstaande settings zit ik al aan de top wat mijn GPU kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Nope, nog steeds geen 60fps ultra+ met alles op max mogelijk:(.

Heb het opgelost door in de map:
/Bin/config/r4game/user_config_matrix/pc in het bestand 'rendering.xml' de 60fps tag naar 45 te zetten, waarmee ik m op max 45fps kan locken (ipv 30 OF 60) en nu alles wel voluit kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Met de 4.01 update loopt hij nu wel soepel met alles op max, maar zonder RTX.
Teller zit op 70-80 FPS constant

Product
AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed
Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16
Kingston A2000 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:10:
Met de 4.01 update loopt hij nu wel soepel met alles op max, maar zonder RTX.
Teller zit op 70-80 FPS constant

Product
AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed
Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16
Kingston A2000 1TB
Same GPU.^^ op 4K wil niet al te best lukken. Wil ik het echt vloeiend lopen dan moeten 'juist' de texture settings naar medium. De rest kan wel op ultra+ blijven staan. Het lijkt erop dat mijn rtx3080 met 8 GB tegen een geheugenprobleem aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-04 13:24
Nu er een next-gen update is, zou ik eens aan the Witcher 3 willen beginnen. Het spel sprak me al eerder aan en kreeg uitsluitend uitstekende reviews, maar ik las dat de graphics nogal gedateerd waren. Nu dus niet meer.

Als ik Google op prijzen voor een disc, dan zie ik een basisversie voor 10 euro, een GOTY edition voor 20 euro en een Complete edition voor 40 euro. Die laatste heeft ook 'Series X / S' (bij de Xbox-versie dan) op de cover staan en de rest 'Xbox One'. Als ik hierop Google dan zouden de GOTY en Complete exact hetzelfde zijn en zou ik bij beiden de Next Gen update gratis krijgen. Klopt dat? Zit dat prijsverschil van 100% wellicht ergens anders in, of kan ik gewoon veilig de GOTY edition kopen?

Ik speel op een XSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
RTGI heeft nu ook balans optie maar het zal nog zwaar zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
fw10 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:54:
Nu er een next-gen update is, zou ik eens aan the Witcher 3 willen beginnen. Het spel sprak me al eerder aan en kreeg uitsluitend uitstekende reviews, maar ik las dat de graphics nogal gedateerd waren. Nu dus niet meer.

Als ik Google op prijzen voor een disc, dan zie ik een basisversie voor 10 euro, een GOTY edition voor 20 euro en een Complete edition voor 40 euro. Die laatste heeft ook 'Series X / S' (bij de Xbox-versie dan) op de cover staan en de rest 'Xbox One'. Als ik hierop Google dan zouden de GOTY en Complete exact hetzelfde zijn en zou ik bij beiden de Next Gen update gratis krijgen. Klopt dat? Zit dat prijsverschil van 100% wellicht ergens anders in, of kan ik gewoon veilig de GOTY edition kopen?

Ik speel op een XSX.
Complete is hetzelfde als de GOTY editie, bevat alle DLC en next gen update.

Complete uitgave bevat (bijna) alle updates op de disc? Bij de GOTY moet je flink wat gigabytes downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 08-02-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
fw10 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:54:

Ik speel op een XSX.
Inderdaad beide zijn hetzelfde maar ik zie dat GOTY niet meer bestaat en dat ze complete edition zijn geworden? Ik krijg namelijk nergens meer de mogelijkheid om de GOTY editie te kopen. Ik zie ook dat mijn versie (die ik ooit als GOTY gekocht heb) nu complete edition is.

De prijs van 40 euro voor de complete edition is wel bijzonder veel, als je het juiste moment afwacht kan je die zeker voor minder dan 20 euro kopen. Anderzijds kan je makkelijk 100uur in de basisversie steken, met de uitbreidingen (die super zijn) kom je makkelijk aan 150 uur. Dan is 40 euro natuurlijk niet veel.

Edit: Op disc bestaat GOTY editie wel nog en zal je, zoals hierboven is aangegeven, heel wat moeten downloaden. Als je dus disc kan doen zou ik voor GOTY versie gaan, scheelt toch 20 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Paterpor op 08-02-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Beiden hartelijk dank!

Op disc is de GOTY-edition er inderdaad nog wel. Ik vind het wel fijn iets tastbaars te hebben, al is het maar om door te verkopen als een spel niet of matig bevalt. Downloaden vind ik niet erg. Ik zet het gewoon aan voor ik naar mijn werk ga en dan staat het er op als ik terug ben. Qua ruimte speel ik toch maar een spel of 3 tegelijkertijd, dus dat komt ook wel goed.

• jimh307
  • Niet online
jimh307 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:55:
[...]

Same GPU.^^ op 4K wil niet al te best lukken. Wil ik het echt vloeiend lopen dan moeten 'juist' de texture settings naar medium. De rest kan wel op ultra+ blijven staan. Het lijkt erop dat mijn rtx3080 met 8 GB tegen een geheugenprobleem aanloopt.
Deze trek ik weer in en alles gaat weer als vanouds op ultra+. Het lag dus aan de patch. Eergisteren kwam er een kleine patch binnen en loste deze prestatieproblemen op. Dat een patch van 274 KB dit kon oplossen :o

Toen ik het spel kocht in 2016 was het al een fantastisch mooie game en ik heb hem in het begin 6 maanden niet aangeraakt eer ik er in kwam. Ik begon in dit spel met een gtx970 op 1440p en dat was nog nét te doen met veel stutters en zo en dan ook echte lag.

Nu op een rtx3080 op 4K gaat het fantastisch, alleen ray tracing is echt geen optie. Volgend jaar staat een rtx4080 op de planning, maar dan ben ik wel uitgespeeld op TW3. Dit toekomstige beest mag zich dan bewijzen op de nieuwe titels AAA-games.

Hoe het ook zei; ik zal dit spel nooit vergeten en ik zit al op 1000+ uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leuk dat tweakers ook aandacht besteed aan de upgrade:

review: The Witcher 3: Wild Hunt - Snelle hardware geen match voor deze loodz...

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2023 08:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Changshan
Ja mooi, maar ik blijf me afvragen of reviewers (niet alleen die op Tweakers) wel genoeg aandacht besteden aan het belang van een clean install... De crashes lijken grotendeels daarmee verband te houden en ook heb ik met alle settings vol open (minus RT dan, met mijn 6900XT niet heul wenselijk) totaal geen last van de genoemde framedrops in Novigrad.

Ik heb het net nog even getest (had niet meer gespeeld sinds laatste patch+hotfix) en ik schrok me heel even een ongeluk door de stutter (bij met name draaien van de camera), maar dat leek alleen door het opnieuw inladen van shaders. Na enkele minuten trok het gelukkig weg en had ik mijn vloeiende gameplay terug.

Ik kon zelfs in-game Win-Alt-B gebruiken waarop het spel zich nog iets beter leek af te stellen op HDR (en HDR netjes mee uit ging met het afsluiten van de game - op Win10 mind you).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
@Changshan Je haalt hier een heel belangrijk punt aan.
Even verse download doen na eerst te verwijderen. Je savegames blijven hierbij bewaard op zowel Steam als in OneDrive (..savegamefolder staat in OneDrive map tree)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de buttons te remappen op de console versie van the Wither 3? Ik speel op een PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39
@Anoniem: 1456976, net even opgezocht. Dat is niet mogelijk. Je kan in de settings op de PS5 wel buttons remappen, maar dat is dan meteen voor al je games, denk ik? Heb zelf geen PS5.
I mean you could go into the ps5 settings and swap buttons around in customize controls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
Voor wie 'm nog steeds niet heeft: de Complete Edition DRM free voor €10 op GOG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afgelopen maand voor het eerst met The Witcher 3 begonnen op de PS5, de next-gen versie.

Ik begrijp waarom mensen lyrisch zijn over dit spel, maar ik haak bijna af en ik ben nog maar level 10/11. Heb de Bloody Baron lijn gedaan en die was erg vermakelijk, maar ik vind het spel vrij traag, weinig echte gameplay en veel lange gesprekken die leiden tot 'go and fetch that' quests. De wereld ziet er schitterend uit, maar voelt vrij leeg aan. Als ik iets tegen kom zijn het wolven of bandits/ghouls. Het voelt allemaal een beetje repetitief en ik weet niet of het spel nog 'groter' wordt, maar als dit het is, dan haak ik af. Dus, als er iemand is die me kan overtuigen dat dit toch echt een meesterwerk is en dat ik het beste nog ga tegenkomen dan hoor ik de argumenten graag aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55
Het spel begint nu pas eigenlijk.. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18

OMD

Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:53:
Afgelopen maand voor het eerst met The Witcher 3 begonnen op de PS5, de next-gen versie.

Ik begrijp waarom mensen lyrisch zijn over dit spel, maar ik haak bijna af en ik ben nog maar level 10/11. Heb de Bloody Baron lijn gedaan en die was erg vermakelijk, maar ik vind het spel vrij traag, weinig echte gameplay en veel lange gesprekken die leiden tot 'go and fetch that' quests. De wereld ziet er schitterend uit, maar voelt vrij leeg aan. Als ik iets tegen kom zijn het wolven of bandits/ghouls. Het voelt allemaal een beetje repetitief en ik weet niet of het spel nog 'groter' wordt, maar als dit het is, dan haak ik af. Dus, als er iemand is die me kan overtuigen dat dit toch echt een meesterwerk is en dat ik het beste nog ga tegenkomen dan hoor ik de argumenten graag aan.
De story van dit spel vond ik persoonlijk geweldig en je gaat echt nog andere mensen/creatures tegen komen. Elke RPG heeft de fetch quests en dat is eigenlijk niet te voorkomen. Ik ken in ieder geval geen RPG die geen fetch quests heeft.

Je komt later in grotere dorpen/stad en er is veel meer te doen en te beleven. Ik zou echt nog even volhouden. :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-07 23:44
De eerste playtrough ben ik ook niet door dat eerste deel heen gekomen. Daarna wel door gespeeld en in een keer achter elkaar door inclusief uitbreidingen. ik zou even doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24

Ik begrijp waarom mensen lyrisch zijn over dit spel, maar ik haak bijna af en ik ben nog maar level 10/11. Heb de Bloody Baron lijn gedaan en die was erg vermakelijk, maar ik vind het spel vrij traag, weinig echte gameplay en veel lange gesprekken die leiden tot 'go and fetch that' quests.
Als je na de Bloody Baron al wil stoppen, heb je echt nog niks van de game gezien en gespeeld. Lekker door blijven spelen, de beste stukken moeten uiteraard nog komen.

Het gebied (Velen?) van de storyline van de Bloody Baron vond ik best wel depressief. Wel een sfeertje wat bij the Witcher en de storyline van de Bloody Baron past, maar ik vond de gebieden waar je daarna komt (dat zijn er nog heel veel) veel leuker en interessanter om te spelen.

De muziek in Ard Skellig <3

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 08-03-2023 14:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Eens met bovenstaande!

Als je nu even doorzet en buiten White Orchard (naam?) komt, wordt alles weer echt anders. De quests krijgen ook meer diepgang. En nog mooier: keuzes die je in het begin maakt, beginnen gevolgen te hebben in latere quests.

White Orchard moet je eigenlijk zien als een uitgebreide tutorial. Het echte werk is nog niet begonnen. Zonde als je dat nu gaat missen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06 22:10
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Eens met bovenstaande!

Als je nu even doorzet en buiten White Orchard (naam?) komt, wordt alles weer echt anders. De quests krijgen ook meer diepgang. En nog mooier: keuzes die je in het begin maakt, beginnen gevolgen te hebben in latere quests.

White Orchard moet je eigenlijk zien als een uitgebreide tutorial. Het echte werk is nog niet begonnen. Zonde als je dat nu gaat missen :).
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ben afgehaakt op de eindeloze teksten. Geweldige wereld maar ik kom niet echt in een verhaal als ik het gevoel heb een e-book te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ben afgehaakt op de eindeloze teksten. Geweldige wereld maar ik kom niet echt in een verhaal als ik het gevoel heb een e-book te lezen.
Dit gaat echter veranderen zodra je de uitbreidingen gaat spelen. HoS is al heel goed en BoW is ronduit magnifiek! Je kunt ze ook 'los' van het hoofdverhaal spelen, maar voor de diepgang mis je dan wel veel. Wacht maar totdat je in de stad Beauclair aankomt (muurschilderingen, waterfontijntjes, lichtval, de kleursetting en de sfeer). Dan ga je blij zijn dat je het hele verhaal hebt gespeeld want dit is echt een prachtige bonus. De stad staat in Toussaint (BoW uitbreiding).

2 foto's van wat je te wachten staat (mijn screenshots op 4K@ultra)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvQ3FVh5M-GdAqrLcZyd5Zjtxr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I9JAe7haQNMuzFuAvrst9Uwk.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvjRen_VHBoKEi7F9alie2WH2d8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yynm8Mbng4bfC0FwsCPUn3a1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door jimh307 op 08-03-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 18:18
FitzChevalric. schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Je kan de dialogen ook beetje doorskippen dacht ik, wellicht had dat geholpen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:38:
[...]

Je kan de dialogen ook beetje doorskippen dacht ik, wellicht had dat geholpen voor je?
Ik heb mijn savegame nog gewoon bewaard, misschien start ik hem nog eens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:27:
Ik heb mijn savegame nog gewoon bewaard, misschien start ik hem nog eens op.
Veel dialoog hoort wel een beetje bij het RPG genre, naar mijn idee, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen interessant. Wellicht is het gewoon niet jouw ding. Of gewoon focusen op de combat en gameplay, als dat meer je ding is.

Ik vond zelf de main quest in Velen en Novigrad ook niet zo geweldig, gaat wat langzaam, naar m'n idee. Maar er zijn nog een heleboel andere dingen in Velen en Novigrad te doen die ik leuker en interessanter vond.

Daarna komt het verhaal wel in een stroomvernsnelling, maar dat betekend ook weer meer focus op dialogen.

Het komt er denk ik op neer dat the Witcher 3 door velen een fantastisch spel wordt gevonden, maar dat betekend niet dat het een spel is dat iedereen leuk vindt. Gelukkig maar, de spellen die alles voor iedereen proberen te zijn zijn meestal erg vergetelijk. Dus, als je het niks vindt, niks om je druk over te maken, en gewoon lekker wat anders spelen dat je meer vermakelijk vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
henkie196 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Veel dialoog hoort wel een beetje bij het RPG genre, naar mijn idee, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen interessant. Wellicht is het gewoon niet jouw ding. Of gewoon focusen op de combat en gameplay, als dat meer je ding is.

Ik vond zelf de main quest in Velen en Novigrad ook niet zo geweldig, gaat wat langzaam, naar m'n idee. Maar er zijn nog een heleboel andere dingen in Velen en Novigrad te doen die ik leuker en interessanter vond.

Daarna komt het verhaal wel in een stroomvernsnelling, maar dat betekend ook weer meer focus op dialogen.

Het komt er denk ik op neer dat the Witcher 3 door velen een fantastisch spel wordt gevonden, maar dat betekend niet dat het een spel is dat iedereen leuk vindt. Gelukkig maar, de spellen die alles voor iedereen proberen te zijn zijn meestal erg vergetelijk. Dus, als je het niks vindt, niks om je druk over te maken, en gewoon lekker wat anders spelen dat je meer vermakelijk vindt :)
Ik heb extreem veel point-and-click rpg gespeeld. Alle WoW's, Alle SWTOR's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:36:
Ik heb extreem veel point-and-click rpg gespeeld. Alle WoW's, Alle SWTOR's
MMOs zie ik niet helemaal hetzelfde als single player RPGs, maar ieder z'n ding. Of valt KoTOR ook onder SW TOR? Want dat heeft ook aardig wat dialoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changshan

Ik vond Bloody Baron erg aangrijpend en goed, maar dat komt misschien doordat mijn vrouw en ik een element eruit hebben meegemaakt en die questline ook nog eens samen aan het spelen/kijken waren. Hopelijk is dit inderdaad niet een teken dat het spel wat minder voor jou is... alhoewel ik het wel met de anderen eens ben dat er in ieder geval nog grote sfeer- en tempoveranderingen aankomen.

Wat me wel meteen opvalt... Bloody Baron klaar op level 10/11..?! Volgens mij was ik toen al veel verder geleveld, had ik veel ontdekt, sidequests gedaan en ook al de benodigde ervaring opgedaan om de Bloody Baron-lijn op de manier uit te spelen die mij het meest aanstond (kan veel uitmaken natuurlijk, sommige eindes van deze complexe questline zullen heel onbevredigend zijn).

Mijn gevoel zegt me dat je sommige grote quests tijdelijk meer los zou kunnen laten om zelf je tempo te bepalen, en daaraan gerelateerd: moeilijkheidsgraad omhoog? Ik vond het namelijk meteen boeiend dat het verslaan van ieder groot monster (via een contract) een soort van eigen 'studie' vereist waarbij je je eerst wat moet verdiepen om een kans te maken. Natuurlijk ebt dat sentiment wat weg (je weet immers na verloop van tijd wel hoe en wat), maar dat zou juist aan het begin hetgeen moeten zijn dat je aan het spelen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
henkie196 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:53:
[...]

MMOs zie ik niet helemaal hetzelfde als single player RPGs, maar ieder z'n ding. Of valt KoTOR ook onder SW TOR? Want dat heeft ook aardig wat dialoog.
Daar heb je gelijk in KoTOR was heel veel politieke dialogen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 14:12

Ulti23

Quality Time

Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Eens met bovenstaande!

Hij heeft de Bloody Baron questline gedaan en is dus allang en breed uit White Orchard ;)

@Anoniem: 1456976 Meer benieuwd of je naast de Bloody Baron questline ook de quests van Keira en de Pellar hebt gevolgd. Dit combineren met Exploren, Witcher contracts, Side Quests en Treasure Hunts maakt dat de game nog grootser aanvoeld en dat er toch veel meer immersie biedt dan je beschrijft.

Speel de game op Deatch March, zo leer je goed dodgen en parryen wat de game leuker maakt (en later net zo easy ;) )

Pin je niet vast op je level, je bent toch zo overleveld. Levelen is wel nuttig om Witcher Gear te kunnen maken. Kijk tevens welke route je wil nemen met je character qua build. Ga je meer voor Attack, of combineer je dit met enkele signs of richt je jezelf op bommen en potions?

En het blijft een RPG met een goed verhaal, dus de tekst, tja, hoort er een beetje bij. Eenmaal in Novigrad wordt het nog mooier (en wat zwaarder in tekst) en dan ben je nog niet in Skellige of Kaer Morhen geweest.

Succes! :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ik heb wel een beetje hetzelfde als Kodar. Het voelt allemaal vrij stroperig aan. Ik heb de eerdere delen niet gespeeld, de serie niet gezien en de boeken niet gelezen, dus ik heb ook het idee dat ik misschien wat informatie mis. De eerste paar uur probeerde ik nog wel alles te begrijpen, maar dat ebt langzaam ook wat weg. Ik ben minder ver, maar heb wel alle sidequests gedaan. Ik ben nu net bij de Bloody Baron aangekomen. Als ik iedereen mag geloven zou het vanaf nu moeten gaan leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 20:38
Vorige week begonnen met een "The Witcher marathon". De boeken beginnen lezen, de series beginnen bekijken en The Witcher 3 opnieuw beginnen spelen.

Ik moet zeggen dat als je de boeken leest, je een veel bredere kijk krijgt op het spel en je ook andere keuzes gaat maken. De personages zeggen veel meer en ik vind het nog intenser geworden om de wereld mee te maken en te beleven.

Zo kom je bv. een beetje te weten wie de ouders van Geralt waren, veel meer informatie over de vele karakters en noem maar op. Echt een aanrader, die boeken.

The Witcher 3 blijft voor mij een ongelofelijk spel en, na de nieuwe patch, weer helemaal zin in om het volledig uit te spelen :) Het enige spijtige is, dat the Witcher 1 & 2 nog niet remastered zijn, want die verhaallijn zit toch wel héél ver weg ondertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Ik heb de Witcher 3 al meerdere keren volledig uitgespeeld en het is de moeite waard. Nu ben ik ermee gestopt mede doordat redlauncher fouten geeft en het spel er niet stabieler op is geworden. Met alle andere spellen heb ik 0,0 issues, maar TW3 wil er nog wel eens regelmatig tussenuit klappen. Het spel geeft een rode kruizen festijn in de betrouwbaarheidsconsole.
Misschien heeft dat te maken dat ik raytracing in heb geschakeld, maar dan nog moet een game wel goed lopen en ik geeft dit spel wel de schuld van onstabiliteit waar andere games geen last van hebben.
Zonder TW3 heb ik helemaal geen rode kruizen meer in de console.

Maar al goed heb ik er jaren van genoten en het blijft een fantastisch spel. Na ruim 1000 uur speeltijd geef ik andere games ook een kans zoals de assassins creed serie, god of war en daarna kijk ik weer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
jimh307 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:14:
Ik heb de Witcher 3 al meerdere keren volledig uitgespeeld en het is de moeite waard. Nu ben ik ermee gestopt mede doordat redlauncher fouten geeft en het spel er niet stabieler op is geworden. Met alle andere spellen heb ik 0,0 issues, maar TW3 wil er nog wel eens regelmatig tussenuit klappen. Het spel geeft een rode kruizen festijn in de betrouwbaarheidsconsole.
Misschien heeft dat te maken dat ik raytracing in heb geschakeld, maar dan nog moet een game wel goed lopen en ik geeft dit spel wel de schuld van onstabiliteit waar andere games geen last van hebben.
Zonder TW3 heb ik helemaal geen rode kruizen meer in de console.

Maar al goed heb ik er jaren van genoten en het blijft een fantastisch spel. Na ruim 1000 uur speeltijd geef ik andere games ook een kans zoals de assassins creed serie, god of war en daarna kijk ik weer verder.
Even mezelf quoten:

Problemen zijn helemaal opgelost:
Schakel de iGPU uit in het BIOS en voila, geen foutmeldingen meer. De REDlauncher skip ik met het commando:
code:
1
--launcher-skip

De kun je in Steam toevoegen in de eigenschappen van het spel.
Sinds ik de iGPU op de processor een halt heb toegeroepen is de PC volledig stabiel. Echt 100% stabiel.
Ik gebruik altijd de losse videokaart en EXPO staat ook uit. Waarom dan? De 7800X3D CPU heeft minder belang bij snel geheugen waardoor het booten ook lang duurt. Nu slechts secondenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 14-07 20:03
Werkt CDPR nog aan patches voor de enhanced editon? Ik kan hier niet echt officiele informatie over vinden. Als ze zijn gestopt met ondersteuning ben ik van plan om eindelijk te starten aan deze versie.

[ Voor 30% gewijzigd door mister_S op 29-10-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
^ laatste patch deel 1 is van 2022 dus ik zou zeggen van niet, maar als je nog een paar jaar wacht is er de remake :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
"The Witcher 1" zou inderdaad een remake/master krijgen, benieuwd eigenlijk! Zou het graag nog eens spelen, idem met "The Witcher 2", nu volop bezig met "The Witcher 3", het blijft toch wel echt een GIGANTISCH game!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
Er is net een officiële mod editor aangekondigd: https://twitter.com/witchergame/status/1724774277264654337

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:47

sapphire

Die-hard pruts0r

QuZyX schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:15:
"The Witcher 1" zou inderdaad een remake/master krijgen, benieuwd eigenlijk! Zou het graag nog eens spelen, idem met "The Witcher 2", nu volop bezig met "The Witcher 3", het blijft toch wel echt een GIGANTISCH game!
Met de game mechanics van 3 dan graag.

Ik ben aan 1 begonnen een aantal jaar geleden en ik vond er geen doorkomen aan :(
Na een paar uur gestopt terwijl ik echt een berg uren in TW3 heb zitten waar je eng van word :X maar wil wel graag het verhaal van 1 en 2 nog eens spelen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Zot hé! :o

Je vraagt je dan oprecht af, hoeveel jaar na datum (release = 2015) blijven ze er nog aan werken.
Blijkbaar toch wel echt hun parade paardje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 20:46
sapphire schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:29:
[...]

Ik ben aan 1 begonnen een aantal jaar geleden en ik vond er geen doorkomen aan :(
Na een paar uur gestopt terwijl ik echt een berg uren in TW3 heb zitten waar je eng van word :X maar wil wel graag het verhaal van 1 en 2 nog eens spelen :)
De remakes zullen op basis van Unreal Engine 5 zijn, dus ik verwacht niet dezelfde game mechanics als 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:29:

Als ze dat doen, zouden ze ook de skill trees moeten updaten, want met de mechanics van 3 zijn de upgrades van 1 niet erg logisch meer. Of niet allemaal, in ieder geval.

Maar van de Aurora engine (zwaar aangepaste Neverwinter Nights engine) naar UE5 is ook wat meer dan een remaster, denk ik, dus hangt er vanaf hoe ze het gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja ik bedoel vooral de manier waarop het speelt. Ik ben geen rasechte RPG'er of war dit onder valt maar TW3 had ik zo onder de knie en TW1 ben ik van ellende mee gestopt omdat ik me alleen maar ergerde hoe alles werkte :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Bezig met The Witcher 3 en zit nu in Kaer Morhen, wel leuk om zo af & toe nog referenties te vinden naar 'The Witcher 1'.

Ja, het lijkt allemaal zo lang geleden... en het is het ergens ook wel :D (release = 2007).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgende week krijgen we dan RedKit. En het ziet er behoorlijk goed uit. :)
Je kan bijvoorbeeld quests maken, de wereld aanpassen of assets veranderen.

Persoonlijk kan ik niet wachten op wat voor mods we gaan krijgen.
In het bijzonder zou ik bijvoorbeeld een mod willen zien die enorm veel meer NPC's introduceert, Dat was toch altijd een zwakte, zoveel herhaling van NPC's. Hetzelfde een beetje met dorpjes. Sommige dorpjes zijn behoorlijk vergelijkbaar qua gebouwen.

Het kan allemaal gewoon nog beter. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Vraag me af hoeveel animo er nog is voor het modden van the Witcher 3, maar de dingen die je voorstelt zouden wel mooi zijn, ja. Vond het zelf af en toe wel storend dat alle NPCs een gelijke body hadden. Oude vent of jonge vent, oude dame of jonge dame, ze waren allemaal gelijk en dat zag er af en toe best raar uit.

Maar dat lijkt me ook een boel werk, dus dat komt weer terug op hoeveel animo er nog is hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Het is zot als je even stil staat bij de eindeloze mogelijkheden die we gaan kunnen voorzien.

We kunnen bijvoorbeeld dat trio met Triss en Jennifer verder uitwerken! Hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18

OMD

YouTube: The Witcher 3 REDkit - Official Trailer

Heel cool. Ben erg benieuwd naar de aanstaande creaties!

[ Voor 21% gewijzigd door OMD op 21-05-2024 22:44 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja echt volgens mij gaan mensen de gekste shit maken :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel the Witcher 3: Complete Edition op de PS5 en ik wil de camera sensitiviteit van de linker en rechterstick aanpassen. Dit lukt niet in het options menu, want de sliders blijven beide op '0' staan. Alle andere opties kan ik gewoon aanpassen. Er is geen stick drift of wat dan ook. De optie lijkt gewoon niet te werken. Is dit een bekende bug op consoles of is hier een workaround voor? De camera beweegt namelijk veel te snel voor mij.

EDIT:

https://www.reddit.com/r/...t_stuck_at_0_on_ps5_cant/

Op Reddit is een topic van 2 jaar oud waar dit ook wordt besproken. Blijkbaar heeft CD project Red er niets mee gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1456976 op 10-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Changshan
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:00:
Ik speel the Witcher 3: Complete Edition op de PS5 en ik wil de camera sensitiviteit van de linker en rechterstick aanpassen. Dit lukt niet in het options menu, want de sliders blijven beide op '0' staan. Alle andere opties kan ik gewoon aanpassen. Er is geen stick drift of wat dan ook. De optie lijkt gewoon niet te werken. Is dit een bekende bug op consoles of is hier een workaround voor? De camera beweegt namelijk veel te snel voor mij.

EDIT:

https://www.reddit.com/r/...t_stuck_at_0_on_ps5_cant/

Op Reddit is een topic van 2 jaar oud waar dit ook wordt besproken. Blijkbaar heeft CD project Red er niets mee gedaan.
Vervelend dat dit kennelijk niet is meegenomen met de next-gen-update. Zo te lezen (in je linkje) kun je er hopelijk nog iets aan doen, zolang je het maar voor elkaar krijgt eerst je savegame veilig te back-uppen... Sorteer de reacties even op recentste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA5oaFTzX27gGrHKzkNga7qtyUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEgp8L2C2mWY6vKsXuZFd9Hj.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DFJCTW033
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-07 16:46
Van het weekend weer eens The Witcher opgestart. Bedacht me dat ik nog steeds beide uitbreidingen niet heb gespeeld. Het was even inkomen, maar zit er weer helemaal in. Man, wat een game is het toch. Echt genieten. Hoop dat met de toekomstige mod-support genoeg nieuwe goede content komt tot aan deel 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@DFJCTW033 Het is inderdaad een prachtig spel, heb toen ooit het verhaal uitgespeeld en verloor mezelf helemaal in Gwent. Daar zitten volgens mij ook mijn meeste uren in van het hele spel :p

Maar nog niet gespeeld met die laatste update die het spel op de Xbox Series X naar current-gen graphics heeft gebracht.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-07 20:13
DFJCTW033 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:22:
Van het weekend weer eens The Witcher opgestart. Bedacht me dat ik nog steeds beide uitbreidingen niet heb gespeeld. Het was even inkomen, maar zit er weer helemaal in. Man, wat een game is het toch. Echt genieten. Hoop dat met de toekomstige mod-support genoeg nieuwe goede content komt tot aan deel 4.
Geweldig spel. Heb afgelopen week na 60 uur de main story opnieuw uitgespeeld op de pc. Echt een geweldige ervaring deze tweede run met verbeterde graphics. Een hoop details en quests was ik toch weer vergeten.

Ik ga nu ook meteen door met de DLC's, deze had ik nog nooit gedaan. Ik wacht even tot mijn 5080 deze week binnenkomt, dan ga ik de DLC's in 4K met raytracing en alle toeters en bellen verder oppakken. Zin in!

Denk dat Witcher 3 in mijn ogen het beste spel ooit gemaakt is. Het verhaal, de wereld en met name de kwaliteit van sidequests en sfeer zijn van een ander level. Op de meest willekeurige plekken kun je de meest vette quests tegenkomen. Het is niet te doen om ze allemaal te spelen. Ben erg benieuwd naar de DLC's. Heb de intro van Hearts of Stone gedaan, de sfeer pakt je meteen.

Enige wat een beetje gedateerd voelt is de soms clunky combat. Maar zelfs die kan nog prima mee.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Na zoveel jaar opnieuw beginnen, dan new game of adviseren jullie new game +?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Megupe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:51:
Na zoveel jaar opnieuw beginnen, dan new game of adviseren jullie new game +?
Persoonlijk zou ik new game+ doen. De game mechanics en besturing moet je toch weer helemaal onder de knie gaan krijgen. Net zo lekker om dat met al je endgame gear en skills te doen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Frez schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:39:
[...]
Enige wat een beetje gedateerd voelt is de soms clunky combat. Maar zelfs die kan nog prima mee.
Tijd terug de PS5/ Next-gen patch opgestart om het eens te bekijken. Mij viel met name op dat de besturing/handling slecht oud is geworden. Clunky combat valt daar ook onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:26
Hulleman schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:15:
[...]

Tijd terug de PS5/ Next-gen patch opgestart om het eens te bekijken. Mij viel met name op dat de besturing/handling slecht oud is geworden. Clunky combat valt daar ook onder.
Die combat was destijds al niet al te soepel. Dat was voor velen bij release al een probleem

Als je wil spelen voor met name/uitsluitend de combat dan is het wellicht ook niet de game voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Frez schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:39:
[...]

Geweldig spel. Heb afgelopen week na 60 uur de main story opnieuw uitgespeeld op de pc. Echt een geweldige ervaring deze tweede run met verbeterde graphics. Een hoop details en quests was ik toch weer vergeten.

Ik ga nu ook meteen door met de DLC's, deze had ik nog nooit gedaan. Ik wacht even tot mijn 5080 deze week binnenkomt, dan ga ik de DLC's in 4K met raytracing en alle toeters en bellen verder oppakken. Zin in!

Denk dat Witcher 3 in mijn ogen het beste spel ooit gemaakt is. Het verhaal, de wereld en met name de kwaliteit van sidequests en sfeer zijn van een ander level. Op de meest willekeurige plekken kun je de meest vette quests tegenkomen. Het is niet te doen om ze allemaal te spelen. Ben erg benieuwd naar de DLC's. Heb de intro van Hearts of Stone gedaan, de sfeer pakt je meteen.

Hier ook gespeeld op ultra+ en raytracing vol open. Ik kan je melden dat dit er echt heel goed uitziet, vooral Toussaint is van een meesterlijk niveau. Het stadje Beauclair is een meesterwerk met de lager gelegen arbeiderswijk. (tip: de hoekhuizen ... meer zeg ik niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
418O2 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:54:
[...]

Die combat was destijds al niet al te soepel. Dat was voor velen bij release al een probleem

Als je wil spelen voor met name/uitsluitend de combat dan is het wellicht ook niet de game voor je
De game een jaar of 6 geleden al eens helemaal doorgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DFJCTW033
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-07 16:46
G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:27:
@DFJCTW033 Het is inderdaad een prachtig spel, heb toen ooit het verhaal uitgespeeld en verloor mezelf helemaal in Gwent. Daar zitten volgens mij ook mijn meeste uren in van het hele spel :p

Maar nog niet gespeeld met die laatste update die het spel op de Xbox Series X naar current-gen graphics heeft gebracht.
Ik heb dus het hele Gwent verhaal aan mij voorbij laten gaan, maar lijkt mij eigenlijk nu wel leuk om eens in te duiken.

Weet iemand of dat nu nog goed te doen is? Zo ja, waar moet ik beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

DFJCTW033 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Ik heb dus het hele Gwent verhaal aan mij voorbij laten gaan, maar lijkt mij eigenlijk nu wel leuk om eens in te duiken.

Het is zeker nog te doen, maar in het begin zal het wel lastig zijn om in te komen. Je moet even opzoek naar een goed deck zodat je een beetje opgewassen bent tegen je tegenstanders. Volgens mij gebruikte ik toen deze ''The Northern Realms'' deck.

Maar om het zeker te weten zal ik het spel even weer moeten installeren en een foto moeten maken voor je! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jmk

jmk

[...]

Ik weet nog dat ik meestal zo speel:
- Je speelt altijd the best of three. (dus twee of drie ronden)
- Zorg dat je de eerste ronde wint zonder al te veel goede kaarten te verspillen.
- Mooi als je de tweede ronde wint maar geen vereiste. In deze ronde is het handig dat je tegenstander zoveel mogelijk kaarten verspeelt die hij niet kan gebruiken in de derde ronde. Dit is vooral heel handig als je tegenstander monster kaarten heeft waarbij hij hele troepen van kaarten kan sommeren. Deze ronde kan je gebruiken om je mindere kaarten te dumpen. Je dwingt op deze manier je tegenstander zijn kaarten te verspillen.
- Ga in de derde ronde far out, gooi alles uit de kast.

Verder heb je kaarten die de hoogste score kaarten op het bord vernietigen. Scortch. Zorg dat jouw kaarten nooit de hoogste kaarten op het bord zijn, dan zet je tegenstander deze ook niet in. Blijf dus onder de hoogste score van 1 kaart van je tegenstander.

Met bovenstaande strategie heb ik na wat oefening bijna geen spel meer verloren. In tournements kan je niet altijd tussentijds saven. Dan is het wel heel spannend. Maar te doen.

In het begin moet je vaker spelen om te winnen, omdat je deck inferieur is. Later gaat het steeds soepeler.

Ik koop altijd direct iedere kaart die ik kan kopen. Ik probeer altijd zoveel mogelijk kaarten te winnen.

Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n leuk kaartspel gespeeld als Gwent in de Witcher 3. Het is zo heerlijk ontspannen en leuk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 03-06-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
[...]

Je speelt tegen een beperkte, om niet te zeggen vrij domme, AI dus met een simpele strategie lukt het al:

Koop vanaf het begin (intro in WO) direct alle beschikbare kaarten (inkeeps & merchants) en gebruik in het begin Foltest 2 (clear weather) met 1 sterke range en indien mogelijk bonded cards en daarna Nilfgaard 1/3, altijd met het absolute minimum aan kaarten: enkel 22 strong units & geen nutteloze weather kaarten. Spies & decoys zijn daarentegen wel erg handig, net als medics & in mindere mate scorch. Muster lijkt imposant, maar is eenvoudig te counteren Vergeet ook niet af en toe een ronde strategisch te verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:26
Gwent - Card game

Er is een losse game als je echt hard los wil ook :) beetje ondergesneeuwd in de tijd, maar was wel populair in een niche

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 04-06-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krakerendus
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-07 10:58
En er komt ook een fysieke versie van Gwent aan: https://boardgamegeek.com...t-the-legendary-card-game, vanaf 1-10 te koop via bekende retailers (ik weet niet of links toegestaan zijn).
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic