Op de PS4 heb ik dit spel veel gespeeld. Volgens mij zat ik in Skellige op ongeveer 80% ofzo. Alleen heeft mijn PS4 nogal kuren (drie snelle bliepjes, lawaai, discs die worden uitgeworpen) dat ik hier niet verder op wilde spelen. Sinds maart 2025 heb ik ook een PS5 en wilde daar dus maar op verder. Alleen zat ik dan weer met de disc. Heel fijn dat je de PS4 disc er in kan doen (één van de redenen dat ik een PS5 disc versie heb) maar toen TW3 onlangs in de sale voorbij kwam heb ik het spel maar gewoon digitaal gekocht. Hearts of Stone had ik al fysiek, dus alleen nog de Blood & Wine dlc er bij.
Ik dacht er aan om de saves over te zetten van PS4 naar PS5, maar dat blijkt dus niet zo makkelijk te kunnen. Moet met een account, en dan via allerlei omwegen enzo. Dus wat ga je dan doen als échte Tweaker? Precies, dan begin je gewoon opnieuw
Ben nu weer bezig in The White Orchards en heb daar zoveel mogelijk quests gedaan (die ik kon vinden) en moet nu de griffin gaan verslaan. En ik moet zeggen, het ziet er geweldig uit (zelfs op mijn niet-HDR en kantoor-4k monitor (wel 32" maar hooguit 60fps)) en speelt heerlijk soepel. Omdat het zo ontzettend lang geleden is dat ik dit spel heb gespeeld (en deze regio heb gezien) is het weer helemaal een nieuwe ervaring. Omdat ik niet zo gek veel tijd heb (full-time baan, vriendin, zoontje, sport, dingen die je moet doen als je volwassen bent etc.) speel ik lekker op Story mode. Het is heerlijk om door het gebied te lopen en af en toe wat tegen te komen. Maar ook gewoon genieten van het uitzicht, de muziek en de sfeer is fantastisch. Wat ik me kan herinneren van de PS4 versie is dit toch echt een hele verbetering qua ervaring.
Ik heb voorlopig in elk geval weer een hoop te doen, zien en te (her)ontdekken
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!