Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:26

dvdkiwi

Hoi doei

Vast aardiger bedoeld dan het overkomt. :) Knip je vanwege op de man.

[Voor 78% gewijzigd door exactor it op 13-01-2020 13:03]

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
je kan ook gewoon niets zeggen.

Je kunt het ook houden bij een topic report. :)

[Voor 80% gewijzigd door exactor it op 13-01-2020 13:05]

• JohnnyDon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-04 09:55
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:13:
ben ik de enige die moeite heeft met de gevechten op het makkelijkste niveau? er gaat te veel van mijn levensbalk weg, nadat ik een slag krijg.

nee, doe maar het 'verhaal-niveau' van HZD please :P
Heb je 'Enemy upscaling' aanstaan?

Had een gevecht met een boss die me iedere keer one shotte totdat ik 'Enemy upscaling' uitzette, toen was het ineens niet meer onmogelijk... |:(

• Hamazaki
  • Niet online
JohnnyDon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Heb je 'Enemy upscaling' aanstaan?

Had een gevecht met een boss die me iedere keer one shotte totdat ik 'Enemy upscaling' uitzette, toen was het ineens niet meer onmogelijk... |:(
huh, wat is dat dan? kan je dat in het menu uitzetten?

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:07
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:13:
ben ik de enige die moeite heeft met de gevechten op het makkelijkste niveau? er gaat te veel van mijn levensbalk weg, nadat ik een slag krijg.

nee, doe maar het 'verhaal-niveau' van HZD please :P
Veel dodgen? Speel zelf ook op makkelijkste niveau en heb net op level 13 de ghouls in Byways (level 20/22?) allemaal omgelegd. Regelmatig even weglopen zodat ze niet allemaal tegelijk achter je aankomen en genoeg eten/drinken tijdens het gevecht. Zolang je geen vijanden bevecht die echt veel levels hoger zijn heb ik weinig moeite.

Heb ook een basilisk level 15 verslagen terwijl ik level 7 of zo was, en ik was na 1 klap al bijna dood. Net als dat Roach wel eens een soort van vast blijft zitten tegen heuvels/rotsen bleef de basilisk rondjes draaien en ik draaide mee en kon hem blijven raken zonder dat hij mij kon raken...

• JohnnyDon
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:54:
[...]

huh, wat is dat dan? kan je dat in het menu uitzetten?
Dat is een setting doe ervoor zorgt dat stel je bent lvl 25 en je vecht tegen een monster die bedoeld is voor lvl15 gaan ze hem "upscalen" naar jouw lvl. alleen bij boss fights en dergelijke worden sommige echt onmogelijk.

Als ik het goed zeg staat hij onder gameplay en dan onderaan. Je kan hem uitzetten en aan tijdens het spelen. Wat ik doe is altijd aan maar als een gevecht echt te moeilijk is dan zet ik het uit.

• Hamazaki
  • Niet online
JohnnyDon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Dat is een setting doe ervoor zorgt dat stel je bent lvl 25 en je vecht tegen een monster die bedoeld is voor lvl15 gaan ze hem "upscalen" naar jouw lvl. alleen bij boss fights en dergelijke worden sommige echt onmogelijk.

Als ik het goed zeg staat hij onder gameplay en dan onderaan. Je kan hem uitzetten en aan tijdens het spelen. Wat ik doe is altijd aan maar als een gevecht echt te moeilijk is dan zet ik het uit.
ah zo, ik ben nog bij level 6. dus daaraan zal het niet liggen :9

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-04 16:04

westergas

rikkie_pc

In het begin is TW3 wat lastig maar na een tijdje kan je met 2 vingers in je neus overal doorheen op de hoogste difficulty. Het is echt geen moeilijk spel.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:26

dvdkiwi

Hoi doei

Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:52:
[...]
Je kan ook gewoon niets zeggen.
Niet gelijk zo zuur zeg.
Je geeft aan dat je te veel damage vangt maar de ability gebruiken die dat voorkomt vind je te veel moeite.
Tja, wat wil je dan vraag ik me af.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• JohnnyDon
dvdkiwi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Niet gelijk zo zuur zeg.
Je geeft aan dat je te veel damage vangt maar de ability gebruiken die dat voorkomt vind je te veel moeite.
Tja, wat wil je dan vraag ik me af.
Ze zeggen zelfs in-game dat als je een hogere difficulty kiest abilities en potions essentieel zijn voor het spel.
Als je geen abilities en dergelijke wilt gebruiken moet je volgens mij de makkelijkste difficulty hebben.

• QuZyX
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 05-04 13:27
Hoe zit het met jouw gear ? Armor beetje up to data ? Weapon een beetje goed ?
Je kan "eten" toevoegen in een "quickslot" en zo healen terwijl je vecht...

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02:02
henkie196 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:48:

Wat zijn overigens een beetje goede abilities om punten in te stoppen? Gezien het combat gedeelte vooralsnog voor de meeste moeite zorgt, stop ik op het moment vooral dingen in de light attack en Quen. De rest lijkt me vooral nice to have, maar een stuk minder voordelen te hebben.
Paar puntjes in Axii helpt ook flink. Verder veel in light attacks, quen shield en toxicity/potion duration

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ashrah schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:06:
Paar puntjes in Axii helpt ook flink. Verder veel in light attacks, quen shield en toxicity/potion duration
Axii zal ik eens proberen, maar gebruikte ik in de andere Witcher games ook niet echt, was meestal gewoon sneller om te hack & slash-en.

Potions heb ik nu nog niet echt heel veel opties voor die in combat zouden helpen (buiten swallow), maar zal het nog wat meer proberen.

• Catch22
  • Laatst online: 01:20
henkie196 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:20:
[...]

Axii zal ik eens proberen, maar gebruikte ik in de andere Witcher games ook niet echt, was meestal gewoon sneller om te hack & slash-en.

Potions heb ik nu nog niet echt heel veel opties voor die in combat zouden helpen (buiten swallow), maar zal het nog wat meer proberen.
Thunderbolt naast swallow is ideaal :)

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:48

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

[...]

Je moet Axii hebben voor bepaalde gespreks keuzes, scheelt soms een hoop gedoe :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• henkie196
  • Niet online
prutser001 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:44:
Je moet Axii hebben voor bepaalde gespreks keuzes, scheelt soms een hoop gedoe :)
En daarvoor moet je Axii ook upgraden? Gaat dat dan over hoeveel punten je in totaal in de Axii lijn hebt zitten?

• Martell
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:51
henkie196 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:46:
[...]

En daarvoor moet je Axii ook upgraden? Gaat dat dan over hoeveel punten je in totaal in de Axii lijn hebt zitten?
Als je 2 punten in Axii hebt zitten heb je al voldoende om gesprekken een andere kant op te wenden.

Vergeet overigens niet om de ability ook actief te maken in de skill tree, dat ben ik nog wel eens vergeten. :+

• Ashrah
[...]

punten in Axii is bij mij ook puur voor tijdens de conversaties om mensen over te halen dingen op "mijn manier" te zien ;)
Maar 3 punten in Axii stunned bjina alles dus soms is het toch wel bruikbaar, 2 is nodig om het bij alle gesprekskeuzes te kunnen gebruiken waar je iemand moet overhalen.

Extra toxicity ivm decoction (Water Hag of Wyvern imo) en gebruik potions (black blood, thunderbolt, swallow)

[Voor 14% gewijzigd door Ashrah op 14-01-2020 09:57]

• henkie196
  • Niet online
Qua potions is die Swallow wel een beetje overschaduwd door die ability die het heal effect van gewoon eten 20 minuten laat duren (ipv 5s). Werkt effectief als een constante +50 regen.

Maar dan moet je daar wel weer een ability slot aan wijden.

• Martell
1 tip: gebruik (zeker op hoge difficulties) de troll decoction voor healing. Die healt zowel wanneer je in een gevecht zit als erbuiten. Gecombineerd met ekhidna/ekimmara/nightwraith decoction ben je haast niet meer neer te halen en hoef je ook geen ability slot te gebruiken.
Weet alleen niet of die troll decoction meer healt dan voedsel, maar het was in elk geval altijd mijn go to decoction. :)

• Ashrah
Martell schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:27:
1 tip: gebruik (zeker op hoge difficulties) de troll decoction voor healing.
Die heb ik nog nooit gebruikt ... ook niet op DM ... zijn betere alternatieven imo.

• Martell
Ashrah schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:34:
[...]

Die heb ik nog nooit gebruikt ... ook niet op DM ... zijn betere alternatieven imo.
En dat is precies het mooie van Witcher 3. Je kan je eigen speelstijl ontwikkelen met bijbehorend armor en dergelijk. Ik zweer zelf altijd bij feline gear met troll en ekimmara decoction en dodge + quen alleen maar. Veel anderen zie ik juist ursine gear gebruiken bijvoorbeeld.
Laatst zag ik een video (geen idee of dat hier was) van iemand die de sword whirl (of iets in die trant) zo goed beheerste dat een van de bosses in act 3 zo neer was.

Plus dat het zo geweldig is dat ik in een 4e playthrough nog steeds andere en meer quests ontdek dan in de keren daarvoor. Geweldige game.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:17
Wat mij betreft blijft dit toch wel echt de allergaafste game die ooit gemaakt is.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• TheGreatWar2077
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:37
Toch ook maar op de valreep gekocht in de store. Kreeg ook ineens weer veel zin om in deze wereld te duiken.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:10
Mooi kut, ik kan Roach niet meer roepen met X. Ik krijg alleen de melding "you can't do that now". Al geprobeerd:

- Fast travellen naar andere map
- Reloaden
- Sidequest completen
- Repair via GOG

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:02
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:36:
Mooi kut, ik kan Roach niet meer roepen met X. Ik krijg alleen de melding "you can't do that now". Al geprobeerd:

- Fast travellen naar andere map
- Reloaden
- Sidequest completen
- Repair via GOG

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?
Waar en wanneer ben je Roach kwijtgeraakt?

• Piet_Piraat7
Kheos schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Waar en wanneer ben je Roach kwijtgeraakt?
Bij aankomst op Skellige. Hij is op het eiland en ik kan er op rijden maar roepen met X lukt niet meer.

• Catch22
Keertje dood gaan misschien?

• Piet_Piraat7
Probleem met Roach is opgelost. Ik had de quest Reuven's Treasure oid niet correct afgerond. Als je ontsnapt uit een huis vol witch hunters samen met Tris steekt Tris de boel in de fik. Daarna hoor je een cutscene te krijgen en die heb ik niet gehad. Ik ben terug gegaan naar die plek, cutscene speelde zich af en opeens werkt X weer.

• henkie196
  • Niet online
Martell schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:27:
1 tip: gebruik (zeker op hoge difficulties) de troll decoction voor healing. Die healt zowel wanneer je in een gevecht zit als erbuiten. Gecombineerd met ekhidna/ekimmara/nightwraith decoction ben je haast niet meer neer te halen en hoef je ook geen ability slot te gebruiken.
Weet alleen niet of die troll decoction meer healt dan voedsel, maar het was in elk geval altijd mijn go to decoction. :)
Ik weet niet hoeveel een troll decoction per s healt, voedsel doet 50 of 80 /s, of in ieder geval de opties die ik heb gezien.

Heb wel ontdekt dat Axii best goed kan zijn. Ik was een plek binnen gelopen (ik was lvl 5) waar zo'n 5 lvl 14 en 16 Nilfgaardian deserters en nog een stuk of 4 slavers van lvl 7, en die lvl 16 gasten duurden wel heel lang om af te maken (waarschijnlijk had ik tussendoor wel een keer van zwaard mogen wisselen, als ik niet indestructible wapen mods had, zoveel health hadden die gasten). Ik heb 5 minuten op één van die gasten in staan hakken, en had hem toen om, maar die andere twee hadden schilden en dat zou nog veel langer hebben geduurd.

Dus maar een keertje met Axii geprobeert voor de stun, en toen instakill op die eerste met schild. Dat werkte een stuk beter dan ik gedacht had, scheelde me weer zo'n 10 minuten op die gasten inhakken.

• Koeral
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20-01 15:58
Sins twee weken weer begonnen met het spelen van dit fantastische spel. Ik heb het spel al eens uitgespeeld en het begon wederom te kriebelen. Ik was benieuwd of er nog mensen aan het spelen zijn.

Ik ben net aangekomen in Velen en alles in White Orchard gedaan. Op dit moment ben ik net level 9 en ben ik vooral de map aan het verkennen en alle vraagtekens aan het afgaan. Ik ben al bezig voor de Baron (nu die andere missie doen omdat ik zijn vrouw niet kan vinden). De eerste keer ben ik er te snel door heen gegaan. Mijn doel is nu om zo veel mogelijk te verkennen (dus ook de vraagtekens). Alleen is er zoveel te doen dat ik nu level 9 ben en de main quest level 6 is. Dat is dan weer het nadeel imo.

• Beavbusi
  • Laatst online: 23:18
Koeral schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:01:
Sins twee weken weer begonnen met het spelen van dit fantastische spel. Ik heb het spel al eens uitgespeeld en het begon wederom te kriebelen. Ik was benieuwd of er nog mensen aan het spelen zijn.

Ik ben net aangekomen in Velen en alles in White Orchard gedaan. Op dit moment ben ik net level 9 en ben ik vooral de map aan het verkennen en alle vraagtekens aan het afgaan. Ik ben al bezig voor de Baron (nu die andere missie doen omdat ik zijn vrouw niet kan vinden). De eerste keer ben ik er te snel door heen gegaan. Mijn doel is nu om zo veel mogelijk te verkennen (dus ook de vraagtekens). Alleen is er zoveel te doen dat ik nu level 9 ben en de main quest level 6 is. Dat is dan weer het nadeel imo.
Been ook weer begonnen. Nooit uitgespeeld. Nu ook in Velen, maar ben pas level 5 ofzo. Na ook alles gedaan te hebben. Speel wel death march en dat is soms echt lastig

• Boerekool_
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 03-04 12:14
Beavbusi schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:34:
[...]

Been ook weer begonnen. Nooit uitgespeeld. Nu ook in Velen, maar ben pas level 5 ofzo. Na ook alles gedaan te hebben. Speel wel death march en dat is soms echt lastig
Nou, dan ga ik er tussenin zitten.
Opnieuw begonnen afgelopen week op PS4Pro, na eerder een volledige playthrough met alleen de uitzondering van blood & wine.

level 5 in velen, difficulty level blood and broken bones.

De Gourmet-tip is wel een uitzonderlijke goede toevoeging overigens.

• Beavbusi
  • Laatst online: 23:18
Wat is de gourmet tip?

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:57
Gourmet is een van de algemene vaardigheden die je kan vrijspelen, waarbij voedsel 20 min. lang vitality herstelt. Zelf nooit gebruikt, ik vond Swallow altijd wel goed genoeg.

• Kneepie
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 01-04 15:47
Ook weer begonnen op Death march sinds twee weken, nu lvl 16 en volg de onderstaande guide;
https://www.farazjafari.c...eath-march-survival-guide

Tot nu toe nog geen problemen gehad.

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:16

KipCurreh

Nightcrawler

Death March is misschien moeilijk in het begin, maar de moeilijkheidsgraad neemt toch aardig af na verloop van tijd vond ik.

Setup | Steam

• Boerekool_
Kwistnix schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:41:
[...]

Gourmet is een van de algemene vaardigheden die je kan vrijspelen, waarbij voedsel 20 min. lang vitality herstelt. Zelf nooit gebruikt, ik vond Swallow altijd wel goed genoeg.
Het is ook wel te doen, echter 3x 20 sec en daarna meditation om aan te vullen is vrij weinig vergeleken met 20 min. Verder voldoet al het mogelijke voedsel volgens mij. Ik heb in ieder geval weinig omkijk naar HP management.

• MK247
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-03 12:48
Ook eindelijk eens begonnen met deel 3, wat een fantastische game is dit zeg!
Nu wel het idee dat ik richting het einde kruip van de main story (wel van plan alle side quests nog even af te ronden voordat ik verder ga), maar heb eigenlijk nog wel zin om nog eens 60+ uur hiermee door te gaan.

Nou weet ik dat Blood & Wine en Hearts of Stone beschikbaar zijn, echter kan ik deze maar lastig vinden voor Xbox One.
Pricewatch hier geeft enkel de PS4 versie weer, en via de Microsoft Store kan ik ze ook niet vinden..
Iemand een tip hoe ik deze 2 DLC uitbreidingen toch kan bemachtigen?

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I make the fucking Wooshnoise!

Op de pc spelen...

I have the cape.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:29

g0tanks

Moderator CSA
MK247 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:02:
Ook eindelijk eens begonnen met deel 3, wat een fantastische game is dit zeg!
Nu wel het idee dat ik richting het einde kruip van de main story (wel van plan alle side quests nog even af te ronden voordat ik verder ga), maar heb eigenlijk nog wel zin om nog eens 60+ uur hiermee door te gaan.

Nou weet ik dat Blood & Wine en Hearts of Stone beschikbaar zijn, echter kan ik deze maar lastig vinden voor Xbox One.
Pricewatch hier geeft enkel de PS4 versie weer, en via de Microsoft Store kan ik ze ook niet vinden..
Iemand een tip hoe ik deze 2 DLC uitbreidingen toch kan bemachtigen?
Misschien is de makkelijkste manier dan wel om de GOTY te kopen: pricewatch: The Witcher 3 Wild Hunt Game of the Year Edition, Xbox One

Wel even kijken of je save blijft werken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• MK247
g0tanks schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Misschien is de makkelijkste manier dan wel om de GOTY te kopen: pricewatch: The Witcher 3 Wild Hunt Game of the Year Edition, Xbox One

Wel even kijken of je save blijft werken.
Dankje! 2 gameshops om de hoek, eens kijken of ze daar nog liggen.
Toch opmerkelijk dat "downloadable" content zo lastig te downloaden is voor zo'n game ;)

• Catch22
@MK247 en dit?
For game add-ons and other DLC, the first place to check is in your games and apps. In your games list, focus on a game, press the Menu button  on your controller, and then select Manage game & add-ons.
Some add-ons are accessed in the game rather than installed separately. Any installable add-ons or DLC not yet installed will appear under Ready to install.
Here’s where to check for add-ons inside the games they go with:
On the game’s title screen, look for something like “My content.”
You might need to open a message in a game to get your add-ons. Check for “My Messages” or a related area.
Some add-ons are found only while playing the game itself. This can be true for items such as V-Bucks or clothing. In Sea of Thieves, for example, you need to start a quest, board your ship, and either visit the in-game store or open inventory chests.
Accessing add-ons might require you to progress to a certain point in a game. For example, Destiny 2: Forsaken uses game levels to gate the use of certain expansion packs. In Forza Horizon 3, you need to drive to a specific location to start using the Hot Wheels expansion pack.

• MK247
Dat is helemaal een goede optie, dankjewel! Ik heb wel de gratis DLC kunnen vinden, maar de 'echte' uitbreidingen niet. Met één van beide opties kom ik vast verder. Beiden ontzettend bedankt!

Edit: Vanuit de game vind ik inderdaad alle uitbreidingen, dank Catch22!

[Voor 10% gewijzigd door MK247 op 22-01-2020 23:01]

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:21
Zo na net iets korter dan 2 jaar, met tussenpoos van een jaar, uitgespeeld. Wat een geweldig spel.
spoiler:
Einde met Ciri Witcher en Nilfgard gewonnen oorlog
. Omdat ik de GOTY editie heb kan ik gelukkig nog aan de DLCs beginnen. En daarna begin ik denk ik een new game + met een andere build. Zal dan ook wat andere keuzes maken, iets donkerder. Deze playtrough best wel als een goedguy maar dat doen we dan anders. Nu al zin in.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• henkie196
  • Niet online
Boerekool_ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:36:
Het is ook wel te doen, echter 3x 20 sec en daarna meditation om aan te vullen is vrij weinig vergeleken met 20 min. Verder voldoet al het mogelijke voedsel volgens mij. Ik heb in ieder geval weinig omkijk naar HP management.
Inderdaad, het kost een ability slot, maar daarna hoef je je nog maar zelden druk te maken om health. 3 potions met 20s 40 hp/s, of grote hoeveelheden voedsel die 20 min lang 50 of 80 hp/s doen. Ik gebruik vooral raw meat, want daar heb ik 20+ stuks van (af en toe kom je van die wolf of honden roedels tegen die op een rampage zijn, en een spoor aan dode hazen en reeën achterlaten).

• Krisk
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-03 00:03
Het heeft me een goeie 190uur gekost maar ik heb net de Witcher 3 met de 2 expansions volledig gedaan (incl contracts, sidequests,?, treasures, echt alles etc) op Death March Enemy Scaling on. Ik snap niet dat sommigen het zo moeilijk vinden want buiten 2 bazen was DM echt geen challenge imo...
Gebruiken jullie potions, blade oils, boms, witcher armor, Quen, dodging, blocking wel? Of hebben jullie misschien de verkeerde build?
Fast attack/alchemy toxicity build is OP!

• Boerekool_
Krisk schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 04:04:
Gebruiken jullie potions, blade oils, boms, witcher armor, Quen, dodging, blocking wel? Of hebben jullie misschien de verkeerde build?
boms eigenlijk nooit, potions zelden, oils af en toe als ik merk dat enemies te langzaam neer gaan. Block gaat mijn inziens te langzaam na een attack (ik heb de timing niet onder de knie). En ook merk ik dat ik die laatste paar hits de moeite niet meer neem op te dodgen.

Ik denk veel spelers met mij hebben niet zoveel zin om de game te pauzeren en de lore er bij te pakken om te kijken welke boms, potions & oils nu ook weer voor deze specifieke enemy zijn. Zeker niet als je 10 stappen verder een compleet andere enemy tegen komt.

Als je alle functionaliteiten gebruikt geloof ik dat de game een stuk gemakkelijker is. Ik stoor me persoonlijk eerder aan het micromanagen van gear. Zo vind ik het repairen van de gear eerder irritant dan een leuke feature. (en ik ben niet alleen als ik lees dat er mods zijn die dit uit zetten)

• henkie196
  • Niet online
Krisk schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 04:04:
Nu ik gewoon altijd health regen heb met die gourmet ability, is het peanuts. In het begin was het niet zozeer moeilijk, maar vooral even wennen. Was van de andere games niet gewend dat je zo snel dood kon gaan (2 hits van een lvl 4 drowner dat ik lvl 1 was, met starter gear), dus dat vroeg even om een omschakeling.

Verder doe ik vooral fast attack en dodge / roll, quen voor wat bescherming of axii voor een makkelijke stun. Blocking bijna niet, dan dodge ik gewoon, parrying ook bijna niet, axii is makkelijker om een opening te krijgen. Potions gebruik ik ook vrijwel niet, gewoon eten om te healen, misschien een thunderbolt voor wat extra damage. Bombs alleen om nesten te slopen. Blade oils als ik er aan denk, en als ik van te voren weet wat er aan komt (witcher contracts, bv).

Gear maakt een boel uit, maar dat is een beetje micro management, iedere keer kijken of de stats misschien ietsjes beter zijn, en volgende level vind je toch weer betere gear, dus ook niet al te veel zin om er heel diep naar te kijken.

Om micro management te verminderen heb ik al mods om die destructible wapens en armour uit te zetten, en om een hele hoge carry weight limiet te hebben. Die laatste had ik ook in de andere Witcher games, hoef ik niet zo te goochelen met inventory.

• Krisk
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-03 00:03
Als je niet graag micro doet pak anders enkele nexus mods: auto loot, auto apply oils, indestructuble items, over 9000...

wa ik veel gebruik, op een shortkey
bombs: nothern winds
superior potions: white rafferd, swallow, Maribor forest, tawny, thunderbolt
decoctions: water hag, ekimmara, sucubus, doppler, arachas

Mijn combat alchemy build (bedoeling is dus veel decoctions en potions te nemen zodat je constant op max toxicity zit (dmg output gaat makkelijk x4)
in volgorde: cat school, evt gourmet in begin, delusion, muscle meomory, resolve, undying, precise blows, whirl, razor focus
heightened toolerance, acquired tolerance, protective coating, poisened blades(2), tissue trransmutation, synergy, killing spree + Euphoria

feline gear tot lvl 25 dan GM ursine gear met levity, upgraded ursine swords tem aerondight(w invigoration)
+10% quen glyphs in armor, +5% attack power in swords + 4x 10% attack power mutagens in build

• henkie196
  • Niet online
Krisk schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:23:
Als je niet graag micro doet pak anders enkele nexus mods: auto loot, auto apply oils, indestructuble items, over 9000...
Die laatste twee heb ik al geïnstalleerd staan, ja.
wa ik veel gebruik, op een shortkey
bombs: nothern winds
superior potions: white rafferd, swallow, Maribor forest, tawny, thunderbolt
decoctions: water hag, ekimmara, sucubus, doppler, arachas
Welke abilities gebruiken eigenlijk adrenaline? Heb er nog niet veel nut voor kunnen vinden (omdat je die maribor potion er tussen hebt staan, neem ik aan dat je het wel gebruikt).
Mijn combat alchemy build (bedoeling is dus veel decoctions en potions te nemen zodat je constant op max toxicity zit (dmg output gaat makkelijk x4)
in volgorde: cat school, evt gourmet in begin, delusion, muscle meomory, resolve, undying, precise blows, whirl, razor focus
heightened toolerance, acquired tolerance, protective coating, poisened blades(2), tissue trransmutation, synergy, killing spree + Euphoria
Nu snap ik die alchemy tree in the Witcher 2 ook wat beter. Kostte in die game wel wat moeite om je toxicity continue zo hoog te houden.
feline gear tot lvl 25 dan GM ursine gear met levity, upgraded ursine swords tem aerondight(w invigoration)
+10% quen glyphs in armor, +5% attack power in swords + 4x 10% attack power mutagens in build
Ik heb nog nul van deze gear gezien, dus dat komt later vast wel goed ;)

• prutser001

prutser001

@henkie196 Dan moet je even die treasure hunts doen daar kun je leuke gear uithalen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Piet_Piraat7
Er zit soms echt flauwe humor in de brieven van the Witcher :')

brief

• henkie196
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:58:
@henkie196 Dan moet je even die treasure hunts doen daar kun je leuke gear uithalen.
Ik heb een aantal daarvan al gedaan, maar sommige worden dan weer bewaakt door lvl 20+ monsters, en dat wordt dan weer wat uitdagend voor mijn lvl 7 Geralt.

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-03 18:47
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:39:
Er zit soms echt flauwe humor in de brieven van the Witcher :')

[Afbeelding: brief]
Moet je dan een film of serie hebben gezien om dit te snappen? :)

Yippie kayak, other buckets!

• Catch22
jmk schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:34:
[...]

Moet je dan een film of serie hebben gezien om dit te snappen? :)
Onbekend met Schrodinger's kat?

Wikipedia: Schrödinger's cat

• prutser001

prutser001

henkie196 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb een aantal daarvan al gedaan, maar sommige worden dan weer bewaakt door lvl 20+ monsters, en dat wordt dan weer wat uitdagend voor mijn lvl 7 Geralt.
Er staat bij de treasure hunts welk level ze zijn toch? Kijk ook bij alle vendors voor maps en spul. Crafting is toch wel het beste, zeker de sets kunnen je een flinke boost geven.

• henkie196
  • Niet online
prutser001 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:32:
Er staat bij de treasure hunts welk level ze zijn toch? Kijk ook bij alle vendors voor maps en spul. Crafting is toch wel het beste, zeker de sets kunnen je een flinke boost geven.
Je ziet welk level het is als je al het begin van de treasure hunt gevonden hebt, ja ;) En volgens mij krijg je geen hogere level gear als je op laag level een treasure hunt voor een hoog level vindt. Behalve diagrams.

Crafting lijkt me inderdaad de meest betrouwbare bron van goede gear / gear op je huidige level. Had in white orchard al wat diagrams voor lvl 35 gevonden, goed spul, maar duurt nog wel even voor ik daar wat aan heb.

Ergens mis ik wel een beetje hoe je gear vond in de originele Witcher. In plaats van bij ieder zwaard dat je vindt even te moeten controleren of de stats misschien marginaal beter zijn dan je huidige zwaard, had je gewoon zo'n 3-4 upgrades over de hele game, scheelt een boel in inventory management. Er valt voor beide systemen wel iets te zeggen, en zeker met de durability kan je een beetje krijgen dat je gewoon zwaarden en armour continue aan het uitruilen bent. Beetje net als in Stalker, maar daar voegt het wat toe aan het survival gevoel, en je kan gewoon meteen het beste wapen in het spel vinden en gebruiken, terwijl je in de Witcher daar nog weer enkele tientallen uren op kan wachten, soms.

[Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 02-02-2020 09:53]

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:52

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Ik heb deze game bij release gekocht, ben ooit begonnen en om één of andere reden op Fyke Isle gestopt. De afgelopen weken de game maar weer eens afgestoft, maar wat een pareltje is het toch! Inmiddels level 21 op Skellige e ner is nog zó veel te doen... <3

• assasinbats
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:00
Ed_L schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:00:
Ik heb deze game bij release gekocht, ben ooit begonnen en om één of andere reden op Fyke Isle gestopt. De afgelopen weken de game maar weer eens afgestoft, maar wat een pareltje is het toch! Inmiddels level 21 op Skellige e ner is nog zó veel te doen... <3
Veel plezier met dit pareltje!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk &#039;m!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:47:
[...]

Ga je diep, diep schamen. :N
sorry!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ga je nu nog veel dieper schamen ja. :P
* DaniëlWW2 wil deze gelegenheid verder gebruiken om toe te geven dat hij misschien een probleem heeft. O-)

https://tweakers.net/ext/f/uzYVtu7wvuTmM0i3kuZouVuo/full.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:13:
[...]

Ga je nu nog veel dieper schamen ja. :P
* DaniëlWW2 wil deze gelegenheid verder gebruiken om toe te geven dat hij misschien een probleem heeft. O-)

[Afbeelding]
En nog steeds niet 100% :o

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ike. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:00:
[...]

En nog steeds niet 100% :o
Die laatste paar achievements zijn bugged of gewoon te irritant. Ik heb na ruim 1000 uur nog steeds geen zin om willekeurige bandieten af te gaan schieten met een kruisboog. Zeker niet omdat ik waarschijnlijk al meer dan 500 uur op deathmarch speel en dan is het helemaal hopeloos. Aangezien ik in de meest recente playthrough die nog niet voltooid is, ik alsnog een nieuwe quest heb ontdekt, lijkt me dat ook redelijk. Ja echt, na bijna 1000 uur alsnog iets nieuws ontdekt. Deze game is laten we zeggen bijzonder. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• henkie196
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 00:42:
Die laatste paar achievements zijn bugged of gewoon te irritant. Ik heb na ruim 1000 uur nog steeds geen zin om willekeurige bandieten af te gaan schieten met een kruisboog. Zeker niet omdat ik waarschijnlijk al meer dan 500 uur op deathmarch speel en dan is het helemaal hopeloos. Aangezien ik in de meest recente playthrough die nog niet voltooid is, ik alsnog een nieuwe quest heb ontdekt, lijkt me dat ook redelijk. Ja echt, na bijna 1000 uur alsnog iets nieuws ontdekt. Deze game is laten we zeggen bijzonder. ;)
Hebben ze geen mods om de crossbow wat makkelijker in gebruik te maken?

Nou ja, is het verder ook niet waard om alle achievements te halen, denk ik. Niet dat ik die überhaupt heb, want ik heb geen gog galaxy geïnstalleerd staan. Wat interessant genoeg ervoor zorgt dat je game niet op wil starten, tenzij je de galaxy.dll weggooit (of renamed).

Maar goed, dit is zeker een spel waar je veel tijd in kan stoppen. Tijd die ik niet heb, dus het gaat allemaal tergend langzaam, maar ik heb F:NV ook iets van een half jaar gespeeld voordat ik het meeste eindelijk eens gedaan had. Ik hoop dat ik het in ieder geval uitgespeeld krijg ;)

En er zijn inderdaad een boel quests die makkelijk te missen zijn. Ik heb bij Blackbough in de buurt (of Midcopse?) al een paar keer zo'n oud vrouwtje gezien met uitroepteken, eerste keer tijdens de races, en later nog een keer, maar iedere keer als ik er heen wil gaan om die quest te doen, is ze al weer weg. Vrij specifieke timing, lijkt wel.

En we hadden het eerder over treasure hunts, en dat je soms wat laat in de gaten had dat je misschien onderlevelt was, maar ik had een tijdje terug ook een mooie. Was gewoon op zo'n marker afgegaan, briefje gevonden op een lijk, gewoon even in de buurt kijken of je iets kunt vinden... tot ik me een keer iets hoor, me omdraai, en lvl 28 grave hag die op me springt (lvl 11). In één klap dood. Reload en later nog een keer proberen, dus :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

henkie196 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Hebben ze geen mods om de crossbow wat makkelijker in gebruik te maken?

Nou ja, is het verder ook niet waard om alle achievements te halen, denk ik. Niet dat ik die überhaupt heb, want ik heb geen gog galaxy geïnstalleerd staan. Wat interessant genoeg ervoor zorgt dat je game niet op wil starten, tenzij je de galaxy.dll weggooit (of renamed).
Je kan voor de crossbow gewoon naar de makkelijke setting gaan, naar een plek zoals de Devil's pit gaat en dan is het iets van driemaal op een hoofd en dan is die bandiet dood. Ze respawnen daar ook als je even weggaat en terug komt. Gewoon geen zin.
Maar goed, dit is zeker een spel waar je veel tijd in kan stoppen. Tijd die ik niet heb, dus het gaat allemaal tergend langzaam, maar ik heb F:NV ook iets van een half jaar gespeeld voordat ik het meeste eindelijk eens gedaan had. Ik hoop dat ik het in ieder geval uitgespeeld krijg ;)

En er zijn inderdaad een boel quests die makkelijk te missen zijn. Ik heb bij Blackbough in de buurt (of Midcopse?) al een paar keer zo'n oud vrouwtje gezien met uitroepteken, eerste keer tijdens de races, en later nog een keer, maar iedere keer als ik er heen wil gaan om die quest te doen, is ze al weer weg. Vrij specifieke timing, lijkt wel.
Oh dat is nog niks. Overal zitten verborgen quests. In grotten, op zijwegen, straten, tijdgebaseerde quests die pas opduiken na een bepaalde main quest en verdwijnen na een andere main quest. Heb je ook nog een aantal zeer obscure quests die je alleen ver van de normale wegen kan vinden. Er zitten er ook meerdere op de kleine eilanden in Skellige. Die vind je alleen maar als je die allemaal gaat verkennen. Er is ook heel erg veel goede loot te vinden op die eilanden, maar het duurt uren voordat je alles hebt verzameld. Maar de laatste die ik vond was in Kaer Morhen. ;)
En we hadden het eerder over treasure hunts, en dat je soms wat laat in de gaten had dat je misschien onderlevelt was, maar ik had een tijdje terug ook een mooie. Was gewoon op zo'n marker afgegaan, briefje gevonden op een lijk, gewoon even in de buurt kijken of je iets kunt vinden... tot ik me een keer iets hoor, me omdraai, en lvl 28 grave hag die op me springt (lvl 11). In één klap dood. Reload en later nog een keer proberen, dus :+
Ja, dat doet de game soms. Helaas is er geen in game waarschuwing dat een bepaald gebied een veel hoger level heeft. :)

• Famous
  • Laatst online: 01:45

Famous

R 400+

Heb de game al een tijd liggen maar op wat uurtjes na eigenlijk nooit gespeeld.
Afgelopen zaterdag eens echt begonnen en er gelijk wat uurtjes ingestopt met zondag erbij.

Af en toe weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen, zoveel markers staan er op de map of simpel weg door de lading quests.

De focus maar even gelegd op Gwent en haal alleen daar al veel plezier uit :+
In het begin was het even wennen maar nu ik het redelijk snap is het winnen beter te doen.

Nu alweer zin om het na het werk de game aan te slingeren O-)

Xbox live: Ghesous

• bram1984
  • Laatst online: 23:03
Famous schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:28:
Heb de game al een tijd liggen maar op wat uurtjes na eigenlijk nooit gespeeld.
Afgelopen zaterdag eens echt begonnen en er gelijk wat uurtjes ingestopt met zondag erbij.

Af en toe weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen, zoveel markers staan er op de map of simpel weg door de lading quests.

De focus maar even gelegd op Gwent en haal alleen daar al veel plezier uit :+
In het begin was het even wennen maar nu ik het redelijk snap is het winnen beter te doen.

Nu alweer zin om het na het werk de game aan te slingeren O-)
Volgens mij speel ik de game verkeerd. Ik zit op bijna 60 uur, maar als ik Gwent wil spelen, dan zegt de game dat ik te weinig kaarten heb. Tot nu toe alle kaarten bij de merchants meteen gekocht, voor zover ik weet.

• henkie196
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:40:
Volgens mij speel ik de game verkeerd. Ik zit op bijna 60 uur, maar als ik Gwent wil spelen, dan zegt de game dat ik te weinig kaarten heb. Tot nu toe alle kaarten bij de merchants meteen gekocht, voor zover ik weet.
Heb je ze ook in je deck gestopt? Als je bij de opties naar Gwent gaat, kun je alle kaarten zien (links), en ook de kaarten die je in je deck hebt (rechts), en ze daar in stoppen. Volgens mij kon ik gewoon bij de tutorial guy in White Orchard gewoon een spel starten. Wel zorgen dat je het deck / factie uitkiest waar je ook kaarten voor hebt (standaard northern realms).

Moet wel zeggen dat ik nog nooit een spel Gwent gewonnen heb. Zal wel iets van tactiek achter zitten, maar is mij nog nooit gelukt, dus heb ik maar een mod geïnstalleerd waarmee ik auto-win. Geen zin om veel tijd te besteden aan dat Gwent gebeuren, als ik al zo weinig tijd heb en zoveel game om te spelen :P

• bram1984
henkie196 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Heb je ze ook in je deck gestopt? Als je bij de opties naar Gwent gaat, kun je alle kaarten zien (links), en ook de kaarten die je in je deck hebt (rechts), en ze daar in stoppen. Volgens mij kon ik gewoon bij de tutorial guy in White Orchard gewoon een spel starten. Wel zorgen dat je het deck / factie uitkiest waar je ook kaarten voor hebt (standaard northern realms).

Moet wel zeggen dat ik nog nooit een spel Gwent gewonnen heb. Zal wel iets van tactiek achter zitten, maar is mij nog nooit gelukt, dus heb ik maar een mod geïnstalleerd waarmee ik auto-win. Geen zin om veel tijd te besteden aan dat Gwent gebeuren, als ik al zo weinig tijd heb en zoveel game om te spelen :P
Ja bij die tutorial guy krijg je een deck. Maar vervolgens moet je zelf kaarten kopen. Dat heb ik gedaan. Ik heb ze ook allemaal in mijn deck gestopt, maar krijg steevast de melding dat ik te weinig player cards heb.

Nu interesseert Gwent me ook geen bal, dus dat scheelt.

• Famous

Famous

R 400+

bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:04:
[...]

Nu interesseert Gwent me ook geen bal, dus dat scheelt.
Ik vind het nu echt leuk :D

Als je op de xBox speelt is het de select knop -> naar beneden voor Gwent en dan zie je daar of je voldoende Units kaarten hebt (dit moeten er 22 zijn dacht ik). Met LB/RB kan je wisselen tussen bepaalde decks en met X kan je de leader aanpassen.

Ik heb, wat ik van destijds kan herinneren, geen kaarten gekocht. Nu ben ik ze inderdaad wel aan het kopen als ik ze tegen komt maar speel vooral tegen Merchants en de NPC's van de quests. Als je wint krijg je een nieuwe kaart.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Spel een uur of 20 gedaan en het beviel me wel maar twee dingen hebben ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben. Mogelijk gerelateerd ;)

- Magic gebruik ik vrijwel nooit omdat het haast geen damage lijkt te doen.
- Eindbazen worden op een gegeven moment (lvl 15) best lastig voor me en dan moet ik een level omlaag om ze neer te krijgen. Vind ik cheating maar ja. Andere beasties van mijn eigen level zijn no problem.

Ik had ook het idee dat wapens en armor verzamelen vrij nutteloos was omdat er maar weinig drops zijn die daadwerkelijk nuttig waren. Het hoeft van mij ook geen Borderlands te worden waarbij je elke vijf minuten een upgrade vindt maar er lijkt zo weinig om voor te spelen te zijn.

Ik hoor nooit zoveel geklaag over de moeilijkheidsfactor van dit spel dus ik denk dat ik structureel fout speel. Speel trouwens op het tweede difficulty level.

[Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-02-2020 13:20]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• henkie196
  • Niet online
Magic gebruik je meer als support in the witcher 3. Het is niet zozeer voor directe damage, maar Aard is voor de knock-down / stun, Axii is voor stun, Igni voor als iets er toevallig gevoelig voor is, Yrden voor slow (maar vooral om night / noonwraith kwetsbaar te maken). Quen is een invulnerability voor één hit (kan ook meerdere zijn, maar dan doen ze zo weinig damage dat je het zonder waarschijnlijk ook wel redt).

Quen is makkelijk voor algemeen jezelf te beschermen. Axii or Aard kan heel handig zijn, want er is een kans dat je een tegenstander die gestunned is (of die knocked down is) gewoon in één keer afmaakt. De rest is wat meer optioneel.

En verder dodge / roll. Hits tanken werkt niet zo best in deze game.

• Famous

Famous

R 400+

Dr. Strangelove schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:19:

- Eindbazen worden op een gegeven moment (lvl 15) best lastig voor me en dan moet ik een level omlaag om ze neer te krijgen. Vind ik cheating maar ja. Andere beasties van mijn eigen level zijn no problem.
- Gebruik ik ook niet, enkel Quen als Shield. Zo overleef je bijna alles.

- Dat ligt denk ik meer aan de speelstijl? Dodge incl. Quen maakt het imo juist erg makkelijk. Hoe zijn je wapens/armor? In welke skills heb je je punten gestopt?

Wapens en armor wissel ik inderdaad niet elk level maar vind na enkele levels wel wat beters.
Soms ook al heel vroeg, heb sinds level 15 een level 24 Axe in mijn inventory welke ik wil gebruiken 8)7

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:07
henkie196 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Ik kwam er juist vrij laat achter dat ik snel overlevelt ben en dat je dan minder XP voor quests krijgt. Ik ben zelf nu level 25 en de main quest zit op 19. Er is gewoon veel teveel leuks te doen en ik probeer bij spellen altijd min of meer tegelijk klaar te zijn met de main quest en alle side quests.

Leuk gevoel voor humor ook trouwens:
https://external-preview.redd.it/Qre7Euz34OZ_wWjHEHCgTooS3GYAKrtHaHDAVOWmysY.jpg?auto=webp&s=b5ecfe56360d07e789d973791f8c586ded694ef9
Dit soort dingen en de soms droge reacties van bijvoorbeeld Geralt tonen regelmatig een glimlach op m'n gezicht bij het spelen.

• henkie196
  • Niet online
prutsger schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:11:
Ik kwam er juist vrij laat achter dat ik snel overlevelt ben en dat je dan minder XP voor quests krijgt. Ik ben zelf nu level 25 en de main quest zit op 19. Er is gewoon veel teveel leuks te doen en ik probeer bij spellen altijd min of meer tegelijk klaar te zijn met de main quest en alle side quests.

Leuk gevoel voor humor ook trouwens:
[Afbeelding]
Dit soort dingen en de soms droge reacties van bijvoorbeeld Geralt tonen regelmatig een glimlach op m'n gezicht bij het spelen.
Was laatsts weer wat aan het verkennen, krijg een abandonned site + marker, spring van m'n paardje af en loop er op af, wat spinnetjes. Komt er één wat dichterbij, krijg ik die ?? als level, dus ik denk gauw op m'n paardje springen en weg, maar te langzaam, wordt besprongen en dood :+ Gelukkig een save vlakbij.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:19:
Spel een uur of 20 gedaan en het beviel me wel maar twee dingen hebben ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben. Mogelijk gerelateerd ;)

Signs zijn dan ook vrij zwak, en met reden. Je moet heel veel skillpoints spenderen om er eentje sterk te maken. Meestal is het dus Quen spammen en dat is het wel. Igni kan leuk zijn tegen groepen of bepaalde monsters die zeer makkelijk branden. Bijvoorbeeld een Fiend of Leshen. Pas als je de game echt beheerst, ga je Yrnen, Axi en Aard ook waarderen. Die zijn namelijk situatie gebonden. Ik met mijn honderden uren deathmarch, gebruik alles. Axi het minst, maar die andere vier gebruik ik regelmatig.
Dit is gewoon een "git gut" probleem. :P
Deze game is niet zo moelijk. Leer parry te gebruiken en tegen welke monsters het werkt. Idem voor counterattacks. Verder dodgen en snel toeslaan. De speelstijl is niet eindeloos hakken want je hebt nooit zoveel health of DPM als de meeste monsters.
Ik had ook het idee dat wapens en armor verzamelen vrij nutteloos was omdat er maar weinig drops zijn die daadwerkelijk nuttig waren. Het hoeft van mij ook geen Borderlands te worden waarbij je elke vijf minuten een upgrade vindt maar er lijkt zo weinig om voor te spelen te zijn.
In het begin is het ook vrij nutteloos. De meeste zwaarden in het begin zijn bijna uitwisselbaar. Je zoekt naar eentje die net iets betere stats heeft omdat ze willekeurig zijn en je pakt een nieuwe bij een nieuw lv. Maar het veranderd zodra je voorbij lv 20 gaat. Vanaf dat punt kan je relic zwaarden gaan gebruiken die heel wat unieke stats geven. In principe zoek je naar zwaarden die een hoge base damage hebben en een of twee specifieke traits. Een set die ik persoonlijk zeer goed vind zijn hier te vinden in die twee kisten.
https://tweakers.net/ext/f/j805YWOdZFJYZ86nUEG1kCbU/full.jpg

Zuiden van Velen, naast "Army Group Center". Deze twee hebben drie runestone slots en hebben bleeding. Ik geef de voorkeur aan bleeding over de andere effecten omdat het tegen zoveel verschillende monsters werkt. Je kan bleeding ook unlocken met skillpoints, maar dat zijn er heel erg veel voordat je die unlocked. Stack deze zwaarden met de beste bleeding runestones en eentje zit dan op 25% en de ander iets lager. Ze matchen als set en op deze manier zijn ze beter dan zelfs de meeste Witcher zwaarder. Ik gebruik alleen wel een mod op PC die mijn gear schaalt met levels. Elk leven iets anders is op een gegeven moment niet echt fijn meer.

Met Blood and Wine veranderen er ook dingen. Daar zitten een aantal zeer goede zwaarden tussen en daar kan je met nieuwe mutaties de crit kans flink verhogen. In B&W gaat het meer om crit damage stacken en dat vraagt om andere zwaarden. Crit en bleeding is overigens nog steeds heel erg sterk.
Ik hoor nooit zoveel geklaag over de moeilijkheidsfactor van dit spel dus ik denk dat ik structureel fout speel. Speel trouwens op het tweede difficulty level.
Zeer zeker ja. :+
Ik denk dat je te agressief speelt. Je moet je vijanden leren te anticiperen en zorg ervoor dat je nooit omsingeld raakt. Zelfs drowners of nekkers overleef je dan niet. Een of twee snelle aanvallen en ontwijken. Zware aanvallen zijn voor veel monsters of mensen gewoon niet zinvol omdat ze te langzaam zijn. Verder pak mijn Gourmet truc. Unlock Gourmet als (bruine skill) en eet iets. 20 minuten healing en dat helpt enorm. Je kan het altijd verwijderen als je het moeilijker wil maken. :)

[Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2020 13:50]

• Lointje
  • Laatst online: 03-04 09:27
Ja ik had ook eerst last van de moeilijkheid omdat ik het te veel speelde als een oudere assassins creed of batman game, waarin je gewoon er in loopt, slasht en combotjes maakt en even countert op de juiste moment. Maar je moet je goed positionere, dodgen (beter dan wegrollen) en dan terugslaan. Dat parryen heb ik nog niet helemaal onder de knie maar dat komt nog wel.

• bram1984
Na 60 uur begint de sleur en eentonigheid er wel een beetje in te komen bij mij. Ik ben pas level 17 en in Novigrad. Skellige etc. dus nog niet eens gezien. Volgens mij zit ik nog niet eens op de helft van het verhaal en ik zie nog zoveel vraagtekens op de map En dan zijn er nog 2 DLC hoofdstukken. Gwent is echt volledig stuk volgens mij. Ik kan geen enkel potje doet omdat ik te weinig unit cards heb. Niemand verkoopt ze.

Gaat het nog boeiender worden in plaats van steeds achter een NPC aan moeten lopen, stukje vechten en dialoogje kiezen? Of gewoon beter verhaal volgen en de rest links laten liggen?

Net de game opgestart. Tien minuten gespeeld en ik heb het wel weer gezien eigenlijk. Zit alweer op mijn telefoon te kloten.

[Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 03-03-2020 21:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
@bram1984 ik zou gewoon even de main pakken zodat je daar weer wat van meekrijgt.

• henkie196
  • Niet online
@bram1984 Ik vind persoonlijk juist de main quests wat suf. Het zijn zulke lange en multi-tier quests, waarbij je inderdaad de halve map overgestuurd wordt, het gaat mij wat vervelen op een gegeven moment. Ik vind het zelf juist leuker om de verschillende markers te onderzoeken en witcher contracts te doen. Natuurlijk loop je dan wel vrij gauw weer tegen dat virtuele plafond aan dat je niet hoog genoeg level bent.

Kan vrij bizar zijn, het effect van een level verschil. Deed afgelopen weekend een stukje van de master armorer quest voor Hattori, en op een gegeven moment kwamen er een paar bandits te voorschijn, lvl 23 en 24 (ik was zelf 17 of 18), en die lvl 23 gasten waren in 3 hits om, maar die lvl 24 gasten deed een hit echt peanuts aan damage, was vrij bizar. Volgens mij was 23 of 24 net het verschil tussen dat ze oranje of rood worden weergegeven, en dat was goed merkbaar.

Het lukte allemaal wel zonder al te veel problemen, maar het is af en toe wat suf. Ik zou bv. een lvl 27 golem wel aan kunnen (op lvl 18), maar het duurt zo lang, dus ren je er maar gauw aan voorbij om later nog een keer terug te komen.

Ik ben ondertussen maar naar Skellige gegaan, is weer nieuw en anders, werd een beetje moe van dat rond rennen door Novigrad voor de verschillende main quests, maar had de meeste haalbare contracts en dergelijke al gedaan, en ondertussen behoorlijk overleveled voor de main quests.

• Retawsuna
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01-04 00:18

Retawsuna

Koffie!

Nadat ik eind vorig jaar de main quest line had uitgespeeld en in een soort zwart gat terecht kwam heb ik de game weer opgepakt.
spoiler:
(ik zat volgens mij echt op de rand van een depressie toen ik opeens moederziel alleen in Kaer Morhen stond)

Alvast begonnen aan HoS (vet hoor!) maar toch besloten om eerst mijn quest log wat leeg te gaan spelen --> gisteravond dus lekker contracts en side quests zitten rammen.
Echt heerlijk hoe je een spel al jaren kunt spelen maar nog steeds nieuwe locaties en personages tegenkomt!

superhippe witte identicon

• Catch22
HoS is tof, maar BaW herbergt de echte pracht _O_

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05-04 07:12

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nieuw deel in de Witcher serie waarschijnlijk in september in productie

[Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 12-03-2020 08:21]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Catch22 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:47:
HoS is tof, maar BaW herbergt de echte pracht _O_
BaW ben ik ook heel benieuwd naar ja!
Gisteravond compleet afgeleid door het verzamelen van witcher gear sets. Ben nu bezig met de Wolf set, ziet er tof uit.

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk &#039;m!

Ik heb er nu 85 uur op zitten en ben level 22. De secondary quests laat ik oha voor wat ze zijn, maar de Witcher contracts pak ik wel mee. Dat gezegd hebbende, er zitten soms echt leuke mini verhaallijnen in de secondary quests verstopt, dus die zijn zeker de moeite waard. Wel jammer dat er weinig uitdaging zit in als je over-levelled bent. De moeilijkheidsgraad omhoog goien kan dan iets helpen.

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Ed_L schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:24:
Ik heb er nu 85 uur op zitten en ben level 22. De secondary quests laat ik oha voor wat ze zijn, maar de Witcher contracts pak ik wel mee. Dat gezegd hebbende, er zitten soms echt leuke mini verhaallijnen in de secondary quests verstopt, dus die zijn zeker de moeite waard. Wel jammer dat er weinig uitdaging zit in als je over-levelled bent. De moeilijkheidsgraad omhoog goien kan dan iets helpen.
Ik speel dit soort open world games eigenlijk nooit voor de combat of de moeilijkheid daarvan. Verhaallijnen volgen, shizzle ontdekken en verzamelen houd ik me vooral mee bezig. Maar het klopt dat combat wel heel makkelijk wordt als je overleveled bent, hetzelfde geldt voor de moeilijkheid als je underleveled bent :9

• henkie196
  • Niet online
Retawsuna schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:15:
BaW ben ik ook heel benieuwd naar ja!
Gisteravond compleet afgeleid door het verzamelen van witcher gear sets. Ben nu bezig met de Wolf set, ziet er tof uit.
Ik heb wel al een paar quests voor één van de DLC, geloof ik, maar ik weet even niet of dat HoS of BaW is. Ik dacht HoS, ik was er in ieder geval tegenaan gelopen rondom Novigrad.

Ben zelf ook druk bezig met witcher sets te verzamelen, was ook één van mijn hoofdredenen om naar Skellige te gaan. Ben zelf wel fan van de Cat school gear, maar de andere sets zien er ook veel belovend uit.
Ed_L schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:24:
Tja, sommige quests en locaties zijn makkelijk, maar ik speel de game ook niet echt voor de uitdaging in de combat, net als Retawsuna. Aan de andere kant, je kan soms ook van de ene locatie naar de andere opeens veel moeilijkere vijanden tegenkomen. En bij het zoeken naar de verschillende sets witcher gear kom ik nog best uitdagende tegenstanders tegen.

Als je echt uitdaging zoekt, gewoon zo'n plekje opzoeken waar ze nog lvl ?? zijn, en dan proberen te winnen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:23
Nieuwe update voor de HD Reworked Project mod, versie 11 (incl Toussaint) :9~

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021?tab=description

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
guardian-spirit schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:36:
The witcher goodies collection:
https://www.gog.com/game/the_witcher_goodies_collection
  • Video Game Show — The Witcher 3: Wild Hunt concert (720p)
  • Video Game Show — The Witcher 3: Wild Hunt concert (dvd)
  • Video Game Show — The Witcher 3: Wild Hunt concert (1080p)
  • Video Game Show — The Witcher 3: Wild Hunt concert (4K)
  • The Witcher: Enhanced Edition - goodie pack
  • The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition - goodie pack
  • The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition - goodie pack
  • Thronebreaker: The Witcher Tales - goodie pack
  • The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition - bonus pack (Polish)
  • The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition - bonus pack (French)
  • The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition - bonus pack (Spanish)
  • The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition - bonus pack (Italian)
  • The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition - bonus pack (Russian)
  • The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition - bonus pack (German)
x-post. Die Wild Hunt Concert is erg tof. De OST door een orkest gespeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk &#039;m!

Beide expansions met 60% korting op Steam.
GOTY en vanilla versie 70% korting
Witcher1 en 2 en Adventure game nu 85% korting.

https://store.steampowered.com/sale/the-witcher/

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ed_L schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:49:
Beide expansions met 60% korting op Steam.
GOTY en vanilla versie 70% korting
Witcher1 en 2 en Adventure game nu 85% korting.

https://store.steampowered.com/sale/the-witcher/
Zou ik dan vooral niet via Steam doen maar via https://www.gog.com/game/..._game_of_the_year_edition

Dezelfde prijs, maar dan al het geld naar de makers ipv. naar Steam :) En even belangrijk: zonder DRM.

Edit:
Ed_L schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:54:
Maar daar is de Witcher 1 maar met 84% korting!!!11one 8)
Jamaar Witcher 2 EE is er 30 cent goedkoper, daar kan je dan weer mooi 1 extra velletje toiletpapier van kopen :Y)

[Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 24-03-2020 14:17]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk &#039;m!

Maar daar is de Witcher 1 maar met 84% korting!!!11one 8)

• KaMiKaZe
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 03-04 14:06
De afgelopen maanden op de Switch hiermee bezig geweest en volop genoten. Vooral van de expansions. Wat mij betreft een van de beste games ooit gemaakt. De humor is ook erg goed. De laatste updates maken het spel nog mooier en op de switch vind ik het er nog steeds goed uitzien.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Holland1993
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:52
Ik zit erover te denken om dit spel voor de PC te kopen. Het zou de eerste Witcher worden die ik speel. Is het aan te raden om Witcher 1-3 te kopen en bij de eerste te beginnen, of is het ook mogelijk om alleen 3 te spelen? Weet niet of het qua storyline iets uitmaakt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Holland1993 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:19:
Ik zit erover te denken om dit spel voor de PC te kopen. Het zou de eerste Witcher worden die ik speel. Is het aan te raden om Witcher 1-3 te kopen en bij de eerste te beginnen, of is het ook mogelijk om alleen 3 te spelen? Weet niet of het qua storyline iets uitmaakt?
Beginnen met 3 kan prima. Je zou een samenvatting van 1 en 2 kunnen lezen maar is niet echt nodig.

• Catch22
Ike. schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:41:
[...]

Beginnen met 3 kan prima. Je zou een samenvatting van 1 en 2 kunnen lezen maar is niet echt nodig.
Of kijken op YouTube. 2 is op zich nog wel speelbaar, 1 is wel echt oud. En ze doorspelen is niet te doen, dan ben je ook een paar honderd uur verder.

Ik ben we ook blanco in gegaan en kreeg het allemaal wel goed mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Holland1993 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:19:
Je kan de game gewoon los spelen zonder de voorgaande twee delen. Je mist niet echt wat qua verhaal. Zeker voor de eerste game. De tweede kan je altijd een korte samenvatting van opzoeken.

Tweede is dat de eerste twee games behoorlijk problematische besturingssystemen hebben en behoorlijk restrictief en lineair zijn. The Witcher 3 is dat juist niet en dat is een van de vele sterktes van die game. Het is eigenlijk een heel andere ervaring. The Witcher 2 wil ik nog steeds eens spelen, maar de besturing houd me echt tegen. De eerste game schijnt nog veel erger te zijn en heeft niet eens controller ondersteuning.

[Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-04-2020 18:57]

• Holland1993
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:52
Ike. schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:41:
[...]
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:10:
[...]
Je kan de game gewoon los spelen zonder de voorgaande twee delen. Je mist niet echt wat qua verhaal. Zeker voor de eerste game. De tweede kan je altijd een korte samenvatting van opzoeken.
[...]
Thanks, weet ik genoeg! :)

• henkie196
  • Niet online
Ik heb 1 en 2 gespeeld (meerdere keren), maar nog altijd kreeg ik bij 3 het idee dingen gemist te hebben. Ze hebben behoorlijk wat uit de boeken in het spel verwerkt, dus tenzij je ook nog eens alle boeken hebt gelezen, ga je waarschijnlijk af en toe wat referenties en characters niet kennen.

Maar zoals gezegd, het maakt niet zoveel uit, het derde spel is ook zonder die achtergrond prima te spelen en goed te begrijpen.
Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True