De remakes zullen op basis van Unreal Engine 5 zijn, dus ik verwacht niet dezelfde game mechanics als 3.sapphire schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:29:
[...]
Met de game mechanics van 3 dan graag.
Ik ben aan 1 begonnen een aantal jaar geleden en ik vond er geen doorkomen aan
Na een paar uur gestopt terwijl ik echt een berg uren in TW3 heb zitten waar je eng van wordmaar wil wel graag het verhaal van 1 en 2 nog eens spelen
Meer Witcher 3.PjotrX schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:25:
Er is net een officiële mod editor aangekondigd: https://twitter.com/witchergame/status/1724774277264654337

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als ze dat doen, zouden ze ook de skill trees moeten updaten, want met de mechanics van 3 zijn de upgrades van 1 niet erg logisch meer. Of niet allemaal, in ieder geval.sapphire schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:29:
Met de game mechanics van 3 dan graag.
Ik ben aan 1 begonnen een aantal jaar geleden en ik vond er geen doorkomen aan
Na een paar uur gestopt terwijl ik echt een berg uren in TW3 heb zitten waar je eng van wordmaar wil wel graag het verhaal van 1 en 2 nog eens spelen
Maar van de Aurora engine (zwaar aangepaste Neverwinter Nights engine) naar UE5 is ook wat meer dan een remaster, denk ik, dus hangt er vanaf hoe ze het gaan doen.
Nouja ik bedoel vooral de manier waarop het speelt. Ik ben geen rasechte RPG'er of war dit onder valt maar TW3 had ik zo onder de knie en TW1 ben ik van ellende mee gestopt omdat ik me alleen maar ergerde hoe alles werkte

Bezig met The Witcher 3 en zit nu in Kaer Morhen, wel leuk om zo af & toe nog referenties te vinden naar 'The Witcher 1'.
Ja, het lijkt allemaal zo lang geleden... en het is het ergens ook wel
(release = 2007).
Ja, het lijkt allemaal zo lang geleden... en het is het ergens ook wel
Volgende week krijgen we dan RedKit. En het ziet er behoorlijk goed uit.
Je kan bijvoorbeeld quests maken, de wereld aanpassen of assets veranderen.
Persoonlijk kan ik niet wachten op wat voor mods we gaan krijgen.
In het bijzonder zou ik bijvoorbeeld een mod willen zien die enorm veel meer NPC's introduceert, Dat was toch altijd een zwakte, zoveel herhaling van NPC's. Hetzelfde een beetje met dorpjes. Sommige dorpjes zijn behoorlijk vergelijkbaar qua gebouwen.
Het kan allemaal gewoon nog beter.
Je kan bijvoorbeeld quests maken, de wereld aanpassen of assets veranderen.
Persoonlijk kan ik niet wachten op wat voor mods we gaan krijgen.
In het bijzonder zou ik bijvoorbeeld een mod willen zien die enorm veel meer NPC's introduceert, Dat was toch altijd een zwakte, zoveel herhaling van NPC's. Hetzelfde een beetje met dorpjes. Sommige dorpjes zijn behoorlijk vergelijkbaar qua gebouwen.
Het kan allemaal gewoon nog beter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vraag me af hoeveel animo er nog is voor het modden van the Witcher 3, maar de dingen die je voorstelt zouden wel mooi zijn, ja. Vond het zelf af en toe wel storend dat alle NPCs een gelijke body hadden. Oude vent of jonge vent, oude dame of jonge dame, ze waren allemaal gelijk en dat zag er af en toe best raar uit.
Maar dat lijkt me ook een boel werk, dus dat komt weer terug op hoeveel animo er nog is hiervoor
Maar dat lijkt me ook een boel werk, dus dat komt weer terug op hoeveel animo er nog is hiervoor
Het is zot als je even stil staat bij de eindeloze mogelijkheden die we gaan kunnen voorzien.
We kunnen bijvoorbeeld dat trio met Triss en Jennifer verder uitwerken! Hahaha!
We kunnen bijvoorbeeld dat trio met Triss en Jennifer verder uitwerken! Hahaha!
YouTube: The Witcher 3 REDkit - Official Trailer
Heel cool. Ben erg benieuwd naar de aanstaande creaties!
Heel cool. Ben erg benieuwd naar de aanstaande creaties!
[ Voor 21% gewijzigd door OMD op 21-05-2024 22:44 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ja echt volgens mij gaan mensen de gekste shit maken
Verwijderd
Ik speel the Witcher 3: Complete Edition op de PS5 en ik wil de camera sensitiviteit van de linker en rechterstick aanpassen. Dit lukt niet in het options menu, want de sliders blijven beide op '0' staan. Alle andere opties kan ik gewoon aanpassen. Er is geen stick drift of wat dan ook. De optie lijkt gewoon niet te werken. Is dit een bekende bug op consoles of is hier een workaround voor? De camera beweegt namelijk veel te snel voor mij.
EDIT:
https://www.reddit.com/r/...t_stuck_at_0_on_ps5_cant/
Op Reddit is een topic van 2 jaar oud waar dit ook wordt besproken. Blijkbaar heeft CD project Red er niets mee gedaan.
EDIT:
Op Reddit is een topic van 2 jaar oud waar dit ook wordt besproken. Blijkbaar heeft CD project Red er niets mee gedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2025 10:34 ]
Vervelend dat dit kennelijk niet is meegenomen met de next-gen-update. Zo te lezen (in je linkje) kun je er hopelijk nog iets aan doen, zolang je het maar voor elkaar krijgt eerst je savegame veilig te back-uppen... Sorteer de reacties even op recentste.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:00:
Ik speel the Witcher 3: Complete Edition op de PS5 en ik wil de camera sensitiviteit van de linker en rechterstick aanpassen. Dit lukt niet in het options menu, want de sliders blijven beide op '0' staan. Alle andere opties kan ik gewoon aanpassen. Er is geen stick drift of wat dan ook. De optie lijkt gewoon niet te werken. Is dit een bekende bug op consoles of is hier een workaround voor? De camera beweegt namelijk veel te snel voor mij.
EDIT:
:strip_exif()/f/image/zEgp8L2C2mWY6vKsXuZFd9Hj.jpg?f=fotoalbum_large)
#10YearsofTheWitcher3 and one more patch! 🎉
— The Witcher (@thewitcher) 30 mei 2025
We will introduce cross-platform mod support for PC, PlayStation 5, and Xbox Series X|S later this year. For the first time, creating, sharing, and enjoying mods for The Witcher 3: Wild Hunt will be easier and more accessible than… pic.twitter.com/qiSh9nqd8i
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Van het weekend weer eens The Witcher opgestart. Bedacht me dat ik nog steeds beide uitbreidingen niet heb gespeeld. Het was even inkomen, maar zit er weer helemaal in. Man, wat een game is het toch. Echt genieten. Hoop dat met de toekomstige mod-support genoeg nieuwe goede content komt tot aan deel 4.
@DFJCTW033 Het is inderdaad een prachtig spel, heb toen ooit het verhaal uitgespeeld en verloor mezelf helemaal in Gwent. Daar zitten volgens mij ook mijn meeste uren in van het hele spel 
Maar nog niet gespeeld met die laatste update die het spel op de Xbox Series X naar current-gen graphics heeft gebracht.
Maar nog niet gespeeld met die laatste update die het spel op de Xbox Series X naar current-gen graphics heeft gebracht.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geweldig spel. Heb afgelopen week na 60 uur de main story opnieuw uitgespeeld op de pc. Echt een geweldige ervaring deze tweede run met verbeterde graphics. Een hoop details en quests was ik toch weer vergeten.DFJCTW033 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:22:
Van het weekend weer eens The Witcher opgestart. Bedacht me dat ik nog steeds beide uitbreidingen niet heb gespeeld. Het was even inkomen, maar zit er weer helemaal in. Man, wat een game is het toch. Echt genieten. Hoop dat met de toekomstige mod-support genoeg nieuwe goede content komt tot aan deel 4.
Ik ga nu ook meteen door met de DLC's, deze had ik nog nooit gedaan. Ik wacht even tot mijn 5080 deze week binnenkomt, dan ga ik de DLC's in 4K met raytracing en alle toeters en bellen verder oppakken. Zin in!
Denk dat Witcher 3 in mijn ogen het beste spel ooit gemaakt is. Het verhaal, de wereld en met name de kwaliteit van sidequests en sfeer zijn van een ander level. Op de meest willekeurige plekken kun je de meest vette quests tegenkomen. Het is niet te doen om ze allemaal te spelen. Ben erg benieuwd naar de DLC's. Heb de intro van Hearts of Stone gedaan, de sfeer pakt je meteen.
Enige wat een beetje gedateerd voelt is de soms clunky combat. Maar zelfs die kan nog prima mee.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Persoonlijk zou ik new game+ doen. De game mechanics en besturing moet je toch weer helemaal onder de knie gaan krijgen. Net zo lekker om dat met al je endgame gear en skills te doen.Megupe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:51:
Na zoveel jaar opnieuw beginnen, dan new game of adviseren jullie new game +?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Tijd terug de PS5/ Next-gen patch opgestart om het eens te bekijken. Mij viel met name op dat de besturing/handling slecht oud is geworden. Clunky combat valt daar ook onder.Frez schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:39:
[...]
Enige wat een beetje gedateerd voelt is de soms clunky combat. Maar zelfs die kan nog prima mee.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Die combat was destijds al niet al te soepel. Dat was voor velen bij release al een probleemHulleman schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:15:
[...]
Tijd terug de PS5/ Next-gen patch opgestart om het eens te bekijken. Mij viel met name op dat de besturing/handling slecht oud is geworden. Clunky combat valt daar ook onder.
Als je wil spelen voor met name/uitsluitend de combat dan is het wellicht ook niet de game voor je
Hier ook gespeeld op ultra+ en raytracing vol open. Ik kan je melden dat dit er echt heel goed uitziet, vooral Toussaint is van een meesterlijk niveau. Het stadje Beauclair is een meesterwerk met de lager gelegen arbeiderswijk. (tip: de hoekhuizen ... meer zeg ik nietFrez schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:39:
[...]
Geweldig spel. Heb afgelopen week na 60 uur de main story opnieuw uitgespeeld op de pc. Echt een geweldige ervaring deze tweede run met verbeterde graphics. Een hoop details en quests was ik toch weer vergeten.
Ik ga nu ook meteen door met de DLC's, deze had ik nog nooit gedaan. Ik wacht even tot mijn 5080 deze week binnenkomt, dan ga ik de DLC's in 4K met raytracing en alle toeters en bellen verder oppakken. Zin in!
Denk dat Witcher 3 in mijn ogen het beste spel ooit gemaakt is. Het verhaal, de wereld en met name de kwaliteit van sidequests en sfeer zijn van een ander level. Op de meest willekeurige plekken kun je de meest vette quests tegenkomen. Het is niet te doen om ze allemaal te spelen. Ben erg benieuwd naar de DLC's. Heb de intro van Hearts of Stone gedaan, de sfeer pakt je meteen.
De game een jaar of 6 geleden al eens helemaal doorgespeeld.418O2 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:54:
[...]
Die combat was destijds al niet al te soepel. Dat was voor velen bij release al een probleem
Als je wil spelen voor met name/uitsluitend de combat dan is het wellicht ook niet de game voor je
Ik heb dus het hele Gwent verhaal aan mij voorbij laten gaan, maar lijkt mij eigenlijk nu wel leuk om eens in te duiken.G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:27:
@DFJCTW033 Het is inderdaad een prachtig spel, heb toen ooit het verhaal uitgespeeld en verloor mezelf helemaal in Gwent. Daar zitten volgens mij ook mijn meeste uren in van het hele spel
Weet iemand of dat nu nog goed te doen is? Zo ja, waar moet ik beginnen?
Het is zeker nog te doen, maar in het begin zal het wel lastig zijn om in te komen. Je moet even opzoek naar een goed deck zodat je een beetje opgewassen bent tegen je tegenstanders. Volgens mij gebruikte ik toen deze ''The Northern Realms'' deck.DFJCTW033 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:39:
[...]
Ik heb dus het hele Gwent verhaal aan mij voorbij laten gaan, maar lijkt mij eigenlijk nu wel leuk om eens in te duiken.
Maar om het zeker te weten zal ik het spel even weer moeten installeren en een foto moeten maken voor je!
Ik weet nog dat ik meestal zo speel:DFJCTW033 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:39:
[...]
Ik heb dus het hele Gwent verhaal aan mij voorbij laten gaan, maar lijkt mij eigenlijk nu wel leuk om eens in te duiken.
- Je speelt altijd the best of three. (dus twee of drie ronden)
- Zorg dat je de eerste ronde wint zonder al te veel goede kaarten te verspillen.
- Mooi als je de tweede ronde wint maar geen vereiste. In deze ronde is het handig dat je tegenstander zoveel mogelijk kaarten verspeelt die hij niet kan gebruiken in de derde ronde. Dit is vooral heel handig als je tegenstander monster kaarten heeft waarbij hij hele troepen van kaarten kan sommeren. Deze ronde kan je gebruiken om je mindere kaarten te dumpen. Je dwingt op deze manier je tegenstander zijn kaarten te verspillen.
- Ga in de derde ronde far out, gooi alles uit de kast.
Verder heb je kaarten die de hoogste score kaarten op het bord vernietigen. Scortch. Zorg dat jouw kaarten nooit de hoogste kaarten op het bord zijn, dan zet je tegenstander deze ook niet in. Blijf dus onder de hoogste score van 1 kaart van je tegenstander.
Met bovenstaande strategie heb ik na wat oefening bijna geen spel meer verloren. In tournements kan je niet altijd tussentijds saven. Dan is het wel heel spannend. Maar te doen.
In het begin moet je vaker spelen om te winnen, omdat je deck inferieur is. Later gaat het steeds soepeler.
Ik koop altijd direct iedere kaart die ik kan kopen. Ik probeer altijd zoveel mogelijk kaarten te winnen.
Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n leuk kaartspel gespeeld als Gwent in de Witcher 3. Het is zo heerlijk ontspannen en leuk.
[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 03-06-2025 23:52 ]
Yippie kayak, other buckets!
Je speelt tegen een beperkte, om niet te zeggen vrij domme, AI dus met een simpele strategie lukt het al:DFJCTW033 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:39:
[...]
Koop vanaf het begin (intro in WO) direct alle beschikbare kaarten (inkeeps & merchants) en gebruik in het begin Foltest 2 (clear weather) met 1 sterke range en indien mogelijk bonded cards en daarna Nilfgaard 1/3, altijd met het absolute minimum aan kaarten: enkel 22 strong units & geen nutteloze weather kaarten. Spies & decoys zijn daarentegen wel erg handig, net als medics & in mindere mate scorch. Muster lijkt imposant, maar is eenvoudig te counteren Vergeet ook niet af en toe een ronde strategisch te verliezen.
Gwent - Card game
Er is een losse game als je echt hard los wil ook
beetje ondergesneeuwd in de tijd, maar was wel populair in een niche
Er is een losse game als je echt hard los wil ook
[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 04-06-2025 08:40 ]
En er komt ook een fysieke versie van Gwent aan: https://boardgamegeek.com...t-the-legendary-card-game, vanaf 1-10 te koop via bekende retailers (ik weet niet of links toegestaan zijn).
Ik ben gisteren begonnen met dit spel; heb begrepen dat dit er eentje is die eigenlijk niet kan en mag ontbreken.
Ik ben tot nu toe wel positief verrast en heb zin om door te spelen. Maar merk wel dat de combat enzovoorts wat minder vloeiend verloopt dan zou kunnen. Het is wel te doen en komt wel goed.
Er is volgens mij wel echt enorm veel te ontdekken enzovoorts. Omdat er zo veel opties en mogelijkheden zijn ben ik op dit moment wat terughoudend in het selecteren van talents (of hoe je het ook noemen wilt). Volgens mij is een keuze blijvend en kan je deze iet meer o gedaan maken.
Ben benieuwd hoe ik het vervolg enzo ga ervaren. Vandaag ga ik me bezig houden met het verslaan van een griffin volgens mij.
Ik ben tot nu toe wel positief verrast en heb zin om door te spelen. Maar merk wel dat de combat enzovoorts wat minder vloeiend verloopt dan zou kunnen. Het is wel te doen en komt wel goed.
Er is volgens mij wel echt enorm veel te ontdekken enzovoorts. Omdat er zo veel opties en mogelijkheden zijn ben ik op dit moment wat terughoudend in het selecteren van talents (of hoe je het ook noemen wilt). Volgens mij is een keuze blijvend en kan je deze iet meer o gedaan maken.
Ben benieuwd hoe ik het vervolg enzo ga ervaren. Vandaag ga ik me bezig houden met het verslaan van een griffin volgens mij.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Veel plezier! De skills kan je later resetten via een potion. Je hoeft niet bang te zijn. Weet dat elke vijand andere sterktes en zwakheden heeft, lees steeds even de info die je er over krijgt.RustStorm schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:34:
Ik ben gisteren begonnen met dit spel; heb begrepen dat dit er eentje is die eigenlijk niet kan en mag ontbreken.
Sowieso is (voor mij) het verhaal eromheen een significant deel van de pret bij deze game.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De combat is niet echt the strong suit van deze game.
Kies je potions goed
die kunnen echt een groot verschil maken
Kies je potions goed
spoiler:
swallow en Thunderbolt waren mijn favorieten
[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 03-08-2025 12:35 ]
Je hebt hiermee een prachtspel te pakken. Even over dat wat houterige combat style; dit kan 2 redenen hebben.RustStorm schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:34:
1. Je gebruikt frame generation waarbij de character moves niet vloeiend meegaan.
2. Het is een wat ouder spel waarbij het zo kan zijn dat er minder vloeiende bewegingen zijn bij NPC's. Je ziet dit als een wolf je wilt bespringen dat dit wat houterig gaat.
Maar zeker niets om je zorgen over te maken
Speel het op het moeilijkste niveau en de griffin is neer. Heeft wel even gekost, maar geeft niet
Ben nu vooral het eerste gebied aan het verkennen. In ieder geval alle vraagtekens op de map afgaan. Daarna pas verder met de main quests. Denk dat ik straks sowieso ga zorgen voor meer inventory...
want spullen laten liggen omdat je te zwaar beladen bent... geen goed gevoel.
Ben nu vooral het eerste gebied aan het verkennen. In ieder geval alle vraagtekens op de map afgaan. Daarna pas verder met de main quests. Denk dat ik straks sowieso ga zorgen voor meer inventory...
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Je hebt stashes he. Maar in principe heeft het weinig zin om meer dan 2 zwaarden te hebben bijvoorbeeld. Je vindt zoveel wapens dat het weinig zin heeft om heel veel te bewarenRustStorm schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:42:
Speel het op het moeilijkste niveau en de griffin is neer. Heeft wel even gekost, maar geeft niet
Ben nu vooral het eerste gebied aan het verkennen. In ieder geval alle vraagtekens op de map afgaan. Daarna pas verder met de main quests. Denk dat ik straks sowieso ga zorgen voor meer inventory...want spullen laten liggen omdat je te zwaar beladen bent... geen goed gevoel.
Probeer altijd op een bepaalde manier wat gold to verzamelen en mats. Zodat ik wat sneller de wat betere dingen bij merchant enzovoorts kan kopen. En daar uiteindelijk minder over hoef na te denken.418O2 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:44:
[...]
Je hebt stashes he. Maar in principe heeft het weinig zin om meer dan 2 zwaarden te hebben bijvoorbeeld. Je vindt zoveel wapens dat het weinig zin heeft om heel veel te bewaren
Maar, heerlijk om zo te mogen ontdekken.
Uiteindelijk is het doel platinum trophy halen. Dus ik zal nog even te gaan hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 03-08-2025 16:32 ]
Veel plezier! Jaloers dat je deze nog voor het eerst mag meemaken. Speel je op de pc? Ik vond de Next-Gen versie te zwaar draaien voor wat het leverde, dus ben ik terug naar old-gen. Met wat lighting mods is het echt nog steeds een pareltje om te zien. Deze wereld staat bij mij absoluut in de top 3 mooiste game-worlds.
TW3 next gen is inderdaad erg zwaar voor je systeem. Ik kon hem op ultra+ spelen met ray tracing, maar er waren stukken bij dat mijn videokaart het behoorlijk zwaar kreeg. Zonder frame gen is het te zwaar inderdaad.
@RustStorm
Minispoiler aka tips:
Wat later in de game hoef je je eigen gear niet meer te kopen, maar maak je die zelf of vind je deze door de wereld heen of onderwater en meer zeg ik niet
Je zult nog meer dan genoeg loot boxes tegenkomen. Loot alles wat los en vast zit.
@RustStorm
Minispoiler aka tips:
Wat later in de game hoef je je eigen gear niet meer te kopen, maar maak je die zelf of vind je deze door de wereld heen of onderwater en meer zeg ik niet
Insgelijks, zeker. Was het maar zo'n feestWestland1940 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:22:
Veel plezier! Jaloers dat je deze nog voor het eerst mag meemaken.
Gelukkig ben ik nog lange tijd zoet met Assassin's Creed Valhalla. Die laatste is wel erg immerse wat gaaf is want dat mag ook wel met zijn 155 GB waarbij TW3 rond de 45 GB zit.
Het is geen Farming Simulator hejimh307 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:01:
Wat later in de game hoef je je eigen gier niet meer te kopen, (...)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

[ Voor 11% gewijzigd door jimh307 op 03-08-2025 19:11 ]
Ik ben nu bezig met de boeken en het kriebelt weer! Wat anderen zeggen: kon ik TW3 maar weer voor het eerst beleven. Wat. Een. Spel.RustStorm schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:34:
Veel plezier!
Ha, toevallig!
Ik zit momenteel ook in de boeken (100 pagina's in Lady of the Lake nu), het leest erg lekker weg. Na de game en de serie is het vrij makkelijk om je tijdens het lezen een voorstelling te maken van de verschillende karakters, omgevingen en alles wat daarbij komt kijken.
Ik kwam er ook al vrij snel achter dat het verhaal in de boeken en in de game echt helemaal niks met elkaar te maken hebben (in de serie doen ze soms ook maar een dotje trouwens).
En nog iets: Yennefer en Triss in de game en de boeken > Yennefer en Triss in de serie.
Ik zit momenteel ook in de boeken (100 pagina's in Lady of the Lake nu), het leest erg lekker weg. Na de game en de serie is het vrij makkelijk om je tijdens het lezen een voorstelling te maken van de verschillende karakters, omgevingen en alles wat daarbij komt kijken.
Ik kwam er ook al vrij snel achter dat het verhaal in de boeken en in de game echt helemaal niks met elkaar te maken hebben (in de serie doen ze soms ook maar een dotje trouwens).
En nog iets: Yennefer en Triss in de game en de boeken > Yennefer en Triss in de serie.
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 03-08-2025 19:38 ]
@jimh307 Ik vind de Next-Gen versie te zwaar draaien voor wat het is. Het is de performance zeker niet waard. Ik vind het er prima uit zien met wat mods. En zonder ook overigens 
/f/image/0XrPbdJkeFGX0fOzMnlKMvfQ.png?f=fotoalbum_large)
@Westland1940 Thanks! Ik speel hem op de PS5 op dit moment.
en dat gaat helemaal prima! Loopt echt wel prima moet ik zeggen. 
@jimh307 tijdens het ontdekken heb ik al wat mogen looten wat ik kan gaan craften. Dus dat laatste ga ik me ook een sop focussen. Heb nu een silver ingot nodig volgens mij.... (of weet ik hoe het heet)
@Yonix thanks man.
@jimh307 tijdens het ontdekken heb ik al wat mogen looten wat ik kan gaan craften. Dus dat laatste ga ik me ook een sop focussen. Heb nu een silver ingot nodig volgens mij.... (of weet ik hoe het heet)
@Yonix thanks man.
Wat ik mij afvraag: wanneer ik items loot, dan is daarbij te zien hoeveel die dan waard zouden zijn.
Als ik die items dan vervolgens wil verkopen bij een merchant ofzo, dan geven ze maar 1/5e van de prijs die ik eerder zag.
Voorbeeld: zadel voor een paard, 100 currency op tabblad maar 22 currency daadwerkelijk. Dat vind ik nogal een verschil.
Enig idee hoe dat komt en of ik er wat aan kan doen?
Btw: ik heb het gevoel dat Strong Back niet werkt zoals zou moeten. Normaal kan je tot 60 meedragen. De skill zou het met 60 laten toenemen, maar doet dat niet (blijft of 60 staan). Als ik wat koop voor m'n paard dat inventory weight met 30 vergroot, dan doet dat het wel. Zie ik iets over het hoofd of begrijp ik de passive niet?
Als ik die items dan vervolgens wil verkopen bij een merchant ofzo, dan geven ze maar 1/5e van de prijs die ik eerder zag.
Voorbeeld: zadel voor een paard, 100 currency op tabblad maar 22 currency daadwerkelijk. Dat vind ik nogal een verschil.
Btw: ik heb het gevoel dat Strong Back niet werkt zoals zou moeten. Normaal kan je tot 60 meedragen. De skill zou het met 60 laten toenemen, maar doet dat niet (blijft of 60 staan). Als ik wat koop voor m'n paard dat inventory weight met 30 vergroot, dan doet dat het wel. Zie ik iets over het hoofd of begrijp ik de passive niet?
[ Voor 29% gewijzigd door RustStorm op 04-08-2025 07:11 ]
Over de verkoopprijzen. Niet elke merchant geeft de hoogste prijzen. Je hebt bijvoorbeeld wat armoedigere merchants in specieke armere gebieden, deze geven dus minder geld. Wapens en armors verkopen weer het beste bij echte armor en wapen smiths, en daar zit volgens mij ook nog verschil in per locatie.RustStorm schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 06:55:
Wat ik mij afvraag: wanneer ik items loot, dan is daarbij te zien hoeveel die dan waard zouden zijn.
Of net waar jij je visje koopt. Vlak bij groot water is goedkoper en verder inlands duurder. Verder kun je met new game+ wel merken dat merchants te weinig geld hebben. Later in je new game+ spel worden zwaarden heel duur om te verkopen. Nu kan ik alles wel gaan verklappen, maar neem van mij aan dat dit spel een magnum opus is zoals precies 7 katten bij seven cats inn. Er is bijna overal aan gedacht. Enfin, ga lekker op verkenning en ontdek alles. Zelfs met een new game+ spel zul je gebieden ontdekken die je nog niet kende.Westland1940 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:40:
[...]
Over de verkoopprijzen. Niet elke merchant geeft de hoogste prijzen. Je hebt bijvoorbeeld wat armoedigere merchants in specieke armere gebieden, deze geven dus minder geld. Wapens en armors verkopen weer het beste bij echte armor en wapen smiths, en daar zit volgens mij ook nog verschil in per locatie.
Wat vreemd...
Net als dat kk eerder sprak over dat Strong Back niet toegepast wordt...
Eerste punt zetten in Delusion (voor nog een gespreks optie) en vervolgens gebeurt er nog steeds niets... kan de optie nog steeds niet selecteren...
Er lijkt toch wel iets mis te zijn...
Oh nee... ik denk dat het pas werkt als ik ze in de rechter kolom plaats?
morgen even proberen.
Eerste punt zetten in Delusion (voor nog een gespreks optie) en vervolgens gebeurt er nog steeds niets... kan de optie nog steeds niet selecteren...
Oh nee... ik denk dat het pas werkt als ik ze in de rechter kolom plaats?
[ Voor 16% gewijzigd door RustStorm op 06-08-2025 22:29 ]
Je moet die abilities inderdaad ook rechts ergens plaatsen voordat ze actief worden. Pro-tip: Gourmet is waarschijnlijk de nuttigste ability om te hebben (in essentie kan je losse gevechten altijd met full health beginnen als je maar iets te eten bij je hebt).RustStorm schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:54:
Wat vreemd...
Oh nee... ik denk dat het pas werkt als ik ze in de rechter kolom plaats?morgen even proberen.
Qua verkoopprijzen is het verschil tussen in- en verkoop prijs erg groot, ja. Was in the Witcher 2 ook al zo. Maar in combinatie met de slijtage / reparatiekosten, de beperkte inventory, en de crafting + alchemy opties, zorgt het een beetje voor dat je steeds heen en weer moet pendelen om spullen op te bergen of te verkopen en te repareren. Niet mijn favoriete aspect van the Witcher, dus heb ik het zelf als een van de eerste dingen uitgeschakeld met mods.
Bingo! Zie het als een kaartendeck: links breid je je mogelijkheden uit, rechts pas je ze toe voor je huidige build.RustStorm schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:54:
Oh nee... ik denk dat het pas werkt als ik ze in de rechter kolom plaats?morgen even proberen.
Op de gesprekken over de zware next-gen op pc: ik kreeg het speelbaar met RT met mijn 6900XT (geen goede RT-kaart, maar compenseert veel met horsepower). Mijn uiteindelijke keuze viel echter op volledige maxed out settings zonder RT maar mét HDR. Ik paste daarbij de HDR-sliders toe op het feit dat ik maar een HDR400-scherm heb. De levendige en heldere kleuren die dit opleverde, compenseerden voor mij ruimschoots het feit dat ik nu geen RT meer had. Een extra voordeel: ruimtes die ooit ontworpen zijn zonder RT in het achterhoofd (denk aan herbergen met als lichtbron twee kaarsen en een klein raampje), worden nu niet meer aardedonker.
En zonder RT, tsja, dan heb je natuurlijk zo weer een stabiele hoge framerate.
Heb je geen stabiele framerate, ga dan na of je het spel vóór de next-gen-update al geïnstalleerd had staan. Die update had zonder twijfel baat bij een clean install.
Zelf vind ik de upgrade als fan van Halk Hagan (die als modder een belangrijke bijdrage geleverd heeft) alleen al de moeite waard.
Ik zit nu ook ongeveer 100 pagina's in Lady of the LakeSuperkiwi schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:24:
Ha, toevallig!
Ben de hele boekenserie opnieuw aan het lezen alleen deze keer in één ruk door, in plaats van af en toe een boek zoals een paar jaar geleden. Echt een heerlijke serie!
Mocht de wereld van The Witcher je aanspreken dan kan ik je de podcast 'Tales from The Witcher' aanraden.
Deze podcast is geschreven en geproduceerd door een kerel die de avonturen van zijn table top RPG groepje heeft omgezet in een verhaal. Staat helemaal los van Geralts escapades maar speelt zich wel af in dezelfde wereld.
https://open.spotify.com/show/1GpB8krRCUMOYwnFeumkSB
Is de mod van HalkHagan zo'n groot verschil in Next-Gen vergeleken met Old-Gen?Changshan schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:24:
[...]
Bingo! Zie het als een kaartendeck: links breid je je mogelijkheden uit, rechts pas je ze toe voor je huidige build.
Op de gesprekken over de zware next-gen op pc: ik kreeg het speelbaar met RT met mijn 6900XT (geen goede RT-kaart, maar compenseert veel met horsepower). Mijn uiteindelijke keuze viel echter op volledige maxed out settings zonder RT maar mét HDR. Ik paste daarbij de HDR-sliders toe op het feit dat ik maar een HDR400-scherm heb. De levendige en heldere kleuren die dit opleverde, compenseerden voor mij ruimschoots het feit dat ik nu geen RT meer had. Een extra voordeel: ruimtes die ooit ontworpen zijn zonder RT in het achterhoofd (denk aan herbergen met als lichtbron twee kaarsen en een klein raampje), worden nu niet meer aardedonker.
En zonder RT, tsja, dan heb je natuurlijk zo weer een stabiele hoge framerate.
Heb je geen stabiele framerate, ga dan na of je het spel vóór de next-gen-update al geïnstalleerd had staan. Die update had zonder twijfel baat bij een clean install.
Zelf vind ik de upgrade als fan van Halk Hagan (die als modder een belangrijke bijdrage geleverd heeft) alleen al de moeite waard.
Dat dan weer niet, geloof ik. Sterker nog, die ambitieuze Halk heeft schijnbaar alweer een nieuwe mod uitgebracht voor de next-gen-editie. Maar om heel eerlijk te zijn: ik zie de verschillen in kwaliteit/hoeveelheid detail inmiddels niet meer. Die kerel is een echte perfectionist.Westland1940 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:13:
[...]
Is de mod van HalkHagan zo'n groot verschil in Next-Gen vergeleken met Old-Gen?
Dus als je goed met modden bent maakt het wat minder verschil of je voor de oude of nieuwe versie van TW3 gaat. Al is er natuurlijk nog wel wat meer aangepast. Na de optimalisaties die nog nav de upgrade uitkwamen, had ik zelf geen behoefte meer om naar de oude versie terug te gaan.
Gwent is ook wel geinig om te doen. Gisteren een uitdagende tegenstander gehad met een Monster deck. Holy crap...
Maargoed... ijs en sneeuw doen wonderen.
Maargoed... ijs en sneeuw doen wonderen.
Gwent is heel leuk! Dat Monster deck is soms bloed irritant, ik weet het niet meer precies uit mijn hoofd maar die hebben zo'n kaart waarbij ze daarna direct 3-5 kaarten erbij mogen leggen...
Kwam toevallig het interieur tegen die je een paar seconden ziet in de VGX Trailer uit 2013. Zie je duidelijk dat er nog een hoop is verandert. Er zijn ook mods die de grafische stijl uit die trailers proberen na te boosten.
/f/image/llAM9zmj5cTpxmLT6jLiadXg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xJLZ3euakM2I6zHf7uPGQGYR.png?f=fotoalbum_large)
Nog wat shots met een lighting mod die de stijl van The Witcher II namaakt. Best goed gedaan!
/f/image/mQMBoXzAaEOFBhHWQ17sOUVG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QZTAUmyOPYcvqcrxa1n92rkE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/moR5wJ82q6UgLUR4lTjsiLe7.png?f=fotoalbum_large)
Kwam toevallig het interieur tegen die je een paar seconden ziet in de VGX Trailer uit 2013. Zie je duidelijk dat er nog een hoop is verandert. Er zijn ook mods die de grafische stijl uit die trailers proberen na te boosten.
/f/image/llAM9zmj5cTpxmLT6jLiadXg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xJLZ3euakM2I6zHf7uPGQGYR.png?f=fotoalbum_large)
Nog wat shots met een lighting mod die de stijl van The Witcher II namaakt. Best goed gedaan!
/f/image/mQMBoXzAaEOFBhHWQ17sOUVG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QZTAUmyOPYcvqcrxa1n92rkE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/moR5wJ82q6UgLUR4lTjsiLe7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rYzHsBnWVtmnYzK2bs3lSzZW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Westland1940 op 09-08-2025 21:54 ]
Afgelopen periode af en toe wat uurtjes gepakt. Maar zodra ik een nieuw monster tegen kom, heb ik wel de nodige moeite om die in een keer om te leggen. Gisteren was een gargoyle enorm vervelend aan het doen bijvoorbeeld. Deze kwam ik voor de eerste keer tegen toen ik een Golem (bossje) had verslagen...
Oi oi oi.
Inmiddels wel.voorbij, maar het duurde even. Merk toch aan de combat dat het al een wat ouder spel is. Geeft niets , maar zorgt bij mij wel.voor iets meer uitdaging. En dat is nog steeds.helemaal.prima.
Vanavond wsn weer klein.beetje verder.
Oi oi oi.
Inmiddels wel.voorbij, maar het duurde even. Merk toch aan de combat dat het al een wat ouder spel is. Geeft niets , maar zorgt bij mij wel.voor iets meer uitdaging. En dat is nog steeds.helemaal.prima.
[ Voor 38% gewijzigd door RustStorm op 12-08-2025 16:06 ]
Je moet een beetje doorhebben wat de game verwacht. Potions, dodgen en bombs, dan kom je een eind.RustStorm schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:05:
Afgelopen periode af en toe wat uurtjes gepakt. Maar zodra ik een nieuw monster tegen kom, heb ik wel de nodige moeite om die in een keer om te leggen. Gisteren was een gargoyle enorm vervelend aan het doen bijvoorbeeld. Deze kwam ik voor de eerste keer tegen toen ik een Golem (bossje) had verslagen...
Oi oi oi.
Mooi, leuk en aardig, maar wélke mods heb je toegepast?Westland1940 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:01:
Wat een paar simpele mods wel niet kunnen veranderen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De lighting mod is RPL lighting.jimh307 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:36:
[...]
Mooi, leuk en aardig, maar wélke mods heb je toegepast?
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/8077
Geeft een hele frisse look, totaal wat anders als alle andere lighting mods, al vind ik deze niet altijd even consistent. En daar boven op nog BlitzFX. Met alleen BlitzFX kan je game al aardig opknappen.
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/6447
Westland1940 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
De lighting mod is RPL lighting.
Geeft een hele frisse look, totaal wat anders als alle andere lighting mods, al vind ik deze niet altijd even consistent. En daar boven op nog BlitzFX. Met alleen BlitzFX kan je game al aardig opknappen.
Interessant: de ene mod is vooral voor next-gen, de andere lijkt (in principe) alleen gemaakt voor pre-next-gen.Westland1940 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
De lighting mod is RPL lighting.
@Changshan En toch werkt het prima op old-gen! Vooral de nachten met RPL zijn echt tof, alleen overdag zijn de interiors veel te licht waardoor het lijkt alsof er geen dak zit op de gebouwen.
Iedere dag nog lekker bezig geweest met het spel. Ben nu level 7 en omg wat zijn er veel quests te doen zeg!
Soms weet ik niet meer waar op te focussen. Lol. De witch hunting quests ervaar ik als erg tof om te doen.
Voor nu maar wel.meer.richten op alle quests rondom m'n level. En hopelijk snel aan de slag met de feline gear.
Soms weet ik niet meer waar op te focussen. Lol. De witch hunting quests ervaar ik als erg tof om te doen.
Voor nu maar wel.meer.richten op alle quests rondom m'n level. En hopelijk snel aan de slag met de feline gear.
Lekker bezig. Grofweg kun je op volgorde van levelhoogte je quests afwerken, en bij gelijke levelhoogte van beneden naar boven werken in je journal (dus vanaf loot-quests één voor één alles afwerken en de main als laatste). Deze vuistregel werkt in alle gevallen behalve twee die me nu te binnen schieten. Voor die gevallen kun je bij binnenkomst in Skellige eens googelen op questvolgorde (er is een leuke questline met aardige kans om te missen) en als ik het me goed herinner net erna ook weer (iets minder spannend: plotseling moet je een behoorlijk hoge treasure quest in Kaer Morhen (misschien lvl 37?) voor laten gaan op een bepaalde lagere main quest, omdat die eerste anders verdwijnt).RustStorm schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:39:
Iedere dag nog lekker bezig geweest met het spel. Ben nu level 7 en omg wat zijn er veel quests te doen zeg!
Level 7 pasRustStorm schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:39:
Ik heb het spel zo'n 10x uitgespeeld, en zeker de eerste paar playthroughs kom je nog steeds dingen tegen die je daarvoor nooit gezien had.
Heb hem ook geinstalleerd. Nog nooit echt goed gespeeld zeg maar..
Zijn er mods die jullie aanraden ?
Wow, 10 keer uitgespeeld?! Sta ik hier met 6 playthroughs. Als een assassin's creed titel een new game+ heeft sta ik daar voor open, maar dan is het wel klaar. Er zijn gewoon teveel games nog die op me wachten. De Witcher 3 is geen moeilijk spel, maar Valhalla is soms bizar moeilijk (puzzles).Westland1940 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:13:
[...]
Level 7 paser staan nog zoveel mooie dingen voor je klaar. Het spel kan ook zeker overweldigend zijn, dus wellicht ook prima om gewoon de main story te volgen en rondom wat side quests te pakken die je tegen komt.
Ik heb het spel zo'n 10x uitgespeeld, en zeker de eerste paar playthroughs kom je nog steeds dingen tegen die je daarvoor nooit gezien had.

jimh307 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:23:
[...]
Wow, 10 keer uitgespeeld?! Sta ik hier met 6 playthroughs. Als een assassin's creed titel een new game+ heeft sta ik daar voor open, maar dan is het wel klaar. Er zijn gewoon teveel games nog die op me wachten. De Witcher 3 is geen moeilijk spel, maar Valhalla is soms bizar moeilijk (puzzles).
En dan new game of new game plus?Westland1940 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:13:
[...]
Level 7 paser staan nog zoveel mooie dingen voor je klaar. Het spel kan ook zeker overweldigend zijn, dus wellicht ook prima om gewoon de main story te volgen en rondom wat side quests te pakken die je tegen komt.
Wat ik normaal gesproken in dit soort situaties doe: alle questst van laag level naar hoger afgaan. Meestal eerst de optionele aanvullende quests en daarna pas de main quests.Changshan schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:38:
[...]
Lekker bezig. Grofweg kun je op volgorde van levelhoogte je quests afwerken, en bij gelijke levelhoogte van beneden naar boven werken in je journal (dus vanaf loot-quests één voor één alles afwerken en de main als laatste). Deze vuistregel werkt in alle gevallen behalve twee die me nu te binnen schieten. Voor die gevallen kun je bij binnenkomst in Skellige eens googelen op questvolgorde (er is een leuke questline met aardige kans om te missen) en als ik het me goed herinner net erna ook weer (iets minder spannend: plotseling moet je een behoorlijk hoge treasure quest in Kaer Morhen (misschien lvl 37?) voor laten gaan op een bepaalde lagere main quest, omdat die eerste anders verdwijnt).
En ik kies, als de keuze er is, er pas voor naar een volgend gebied te gaan wanneer het gebied waar ik in zit volledig af is...
Dat betekent dat ik nog best wat te doen ga hebben... nu in Velen...
Zo doe ik het ook altijd. Je bent dan meestal wel wat te sterk voor de main missies maar hé, een game hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Soms is het wel lekker om gewoon zonder problemen door een game te hobbelen.
Vorige maand eindelijk The Witched 3 uitgespeeld, en me prima vermaakt. Maar had wel het gevoel dat de hype het spel een beetje voor mij heeft overpromised, zeg maar. Zeker het begin van de game, waar je echt de wereld in wordt gestuurd en een prachtige sfeer tegemoet gaat voldeed wel aan de hype. Maar aan het einde werd het steeds meer een grind, waarbij het rennen en fast-travellen naar de verschillende characters verspreid over de kaart me wel een beetje de keel uit ging hangen. De Main Quest had van mij prima 10 uur korter mogen duren, want aan het einde was ik meer ongeduldig aan het doorklikken van cutscenes dan dat ik echt nog kon genieten van het verhaal. Toen ik Kaer Morhen bereikte dacht ik dat ik er wel zo'n beetje was, maar ik heb daarna geloof ik toen nog minstens een derde van de tijd aan de main quest gespendeerd.
Ben wel echt blij dat ik hem heb uitgespeeld: wel echt een belangrijke staple op de afgelopen 10 jaar gaming! Heerlijke soundtrack en sfeer: vooral de wind die voorbij je raast op (voor je gevoel) een koele ochtend in Velen of het geluid van
(grappig trouwens dat dat liedje Fiels of Ard Skellig gebaseerd is op een oud Iers liedje en ook voorkomt in de Soundtrack van Medieval Total War (de eerste))
Ben wel echt blij dat ik hem heb uitgespeeld: wel echt een belangrijke staple op de afgelopen 10 jaar gaming! Heerlijke soundtrack en sfeer: vooral de wind die voorbij je raast op (voor je gevoel) een koele ochtend in Velen of het geluid van
the Fields of Art Skellige op de achtergrond terwijl je rondloopt in de velden van Skellige. Geweldige sfeer.
(grappig trouwens dat dat liedje Fiels of Ard Skellig gebaseerd is op een oud Iers liedje en ook voorkomt in de Soundtrack van Medieval Total War (de eerste))
Heb je de dlc wel gespeeld? Dat is misschien wel het leukste deel
Nee nog niet! Ik moet zeggen dat ik wel even genoeg Witcher had gespeeld haha. Maar ik hoor inderdaad goede dingen over de DLC, dus dat wordt misschien wel het volgende avontuur in de wereld van Geralt.418O2 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:22:
Heb je de dlc wel gespeeld? Dat is misschien wel het leukste deel
Is best wel verfrissend met een leuk verhaal en mooie omgeving. Reken op een uur of 30 gameplayEggthud schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:48:
[...]
Nee nog niet! Ik moet zeggen dat ik wel even genoeg Witcher had gespeeld haha. Maar ik hoor inderdaad goede dingen over de DLC, dus dat wordt misschien wel het volgende avontuur in de wereld van Geralt.
Het spel is prima te spelen zonder, zeker als 1e keer. Ik vind niet dat er echt mods zijn die het spel beter maken. Ik heb voornamelijk alleen wat grafische mods die ik je kan aanbevelen.Ricmaniac schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:02:
Fixt enkele bugs.
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2117
Betere LOD voor bomen
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3739
Grafische mod die wat 'next-gen' effecten in het spel brengt
Betere LOD dan vanilla
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3193
Aanpasbare camera mod
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/689
Geen gezeik meer dat je bag vol zit
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3
Fast travel overal, je hoeft niet meer naar een paal te lopen
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/324
Het zijn voornamelijk mods die het spel wat kunnen opfrissen of makkelijker maken. De 1e keer TW3 is prima te doen zonder mods, maar mag uiteraard wel
Ja, zeker wel rond de 10x. Ik probeerde het laatst weer maar ik heb het nu wel gezien. De 1e keer ga je erin zonder enige idee van bepaalde consequenties die het spel met zich meebrengt. 10x is ook veel haha maar 3 of 4x kan prima als je alles een beetje wilt checken.jimh307 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:23:
[...]
Wow, 10 keer uitgespeeld?! Sta ik hier met 6 playthroughs. Als een assassin's creed titel een new game+ heeft sta ik daar voor open, maar dan is het wel klaar. Er zijn gewoon teveel games nog die op me wachten. De Witcher 3 is geen moeilijk spel, maar Valhalla is soms bizar moeilijk (puzzles).
Zoals gezegd, niet echt nodig, maar ik heb bij alle Witcher spellen wel mods gebruikt om inventory management te verminderen. Daarnaast sprak de armour en weapon degradation me ook niet erg aan, dus ook uitgezet met mods.Ricmaniac schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:02:
Indestructable weapons and armour, geen weapon en armor degradation.
Over 9000 (9000 inventory space / weight, geen zorgen over hoeveel crafting zut je mee sjouwt, of hoeveel vendor trash je meesjouwt om je volgende gear upgrade van te betalen.
All quest markers alle quest markers van de quests in je journal op je map, hoef je niet meer te zoeken welke andere quests je in de buurt van je huidige locatie kan doen, staat gewoon op je map. Is echt zo makkelijk, zou gewoon in de base game moeten zitten.
No time for gwent voor als je, net als ik, weinig geduld hebt voor gwent, wat, zeker in het begin als je nog geen goede deck hebt, nogal een geluks verhaal is. Gwent kan best leuk zijn, maar behoorlijk RNG, en het kan even duiren voordat je de tactieken onder de knie hebt. Zonder deze mod zou ik het gwent gebeuren gewoon links hebben laten liggen. Met de mod heb ik uiteindelijk er wel wat fun in kunnen ontdekken, maar alleen als ik er zin in heb
Deze kan ik 100% onderschrijven, ik gebruikte de full version van de mod. Een groot bijkomend voordeel: hij sloeg merchants op die je al tegengekomen was, zodat die op de kaart te zien bleven. En verder heb ik de mod veel gebruikt om niet per ongeluk de verkeerde quest in te starten door een dorpje binnen te lopen. Je kunt via de kaart goed zien welke kant je nog niet op wil lopen, als je dingen een beetje op volgorde wil doen. Tegelijk behoud je de mogelijkheid om één actieve quest aan te houden (dus niet duizelig te worden van alle markers).henkie196 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:14:
[...]
All quest markers alle quest markers van de quests in je journal op je map, hoef je niet meer te zoeken welke andere quests je in de buurt van je huidige locatie kan doen, staat gewoon op je map. Is echt zo makkelijk, zou gewoon in de base game moeten zitten.
In de oude versie (pre-next-gen) had ik nog wel wat bug-fixing mods en wat mods die de foutjes in de journal corrigeerden, naast Halk Hagans grafische mod (vooral textures). Maar dat leek me bij de nieuwste versie van Witcher 3 allemaal niet meer zo nodig...
Het enige waar ik nog behoefte aan zou hebben gehad (maar wat niet bestaat): écht inventory en journal management. Hoezeer dit spel ook een klassieker is, hierin scoort Witcher 3 niet meer dan een mager vijfje. Twee voorbeelden:
- Voltooide quests verdwijnen in een grote hoop, ONDANKS dat de schrijvers er vaak nog een leuke laatste alinea aan toevoegen (die dus niemand leest, behalve ik, met veel gevloek en gezucht). N.B.: Nou lijkt met de laatste update wel een sortering op alfabet toegevoegd te zijn...
- Items laten zich niet sorteren (ondanks knoppen hiervoor) en worden sowieso met te veel visuele ruis afgebeeld. Zie maar eens de juiste decoction te vinden voor een gevecht, als je ze bijna allemaal al hebt. Zet dit eens af tegen de gemiddelde recente survival game of een rpg als Kingdom Come 1 (deel 2 nog niet gespeeld).
Het spel is echt enorm groot als het gaat om de kleine dingen die je kan doen...
Omdat ik graag eerst een gebied zo volledig mogelijk afrond, ben ik nog steeds in Velen aan het rond dwalen. Ciri quests al wel klaar, maar ik wil nog niet naar Novigrad...
Vanavond denk ik weer even verder. Alhoewel ik iedere keer "nog even dit... nog even dat afronden... ja, oh wacht dat kan ik ook nog wel even doen" heb, waardoor ik continu eigenlijk te laat naar bed ga. Niet helemaal handig...
Omdat ik graag eerst een gebied zo volledig mogelijk afrond, ben ik nog steeds in Velen aan het rond dwalen. Ciri quests al wel klaar, maar ik wil nog niet naar Novigrad...
Vanavond denk ik weer even verder. Alhoewel ik iedere keer "nog even dit... nog even dat afronden... ja, oh wacht dat kan ik ook nog wel even doen" heb, waardoor ik continu eigenlijk te laat naar bed ga. Niet helemaal handig...
Lekker de tijd nemen en zeker in Novigrad! Een van de mooiste, al niet de mooiste, stad in een game. De sfeer is zo goed, en er valt genoeg te doen
Die witcher gear set bonussen... worden die alleen maar actief als ze grandmaster kwaliteit zijn?
Als dat zo is:: wat zonde dan om met sets rond te lopen early game...
Nog 1 level te gaan en dan kan ik de feline pieces aan doen... en zelf gaan ervaren wat de impact op het spel gaat zijn.
Nog 1 level te gaan en dan kan ik de feline pieces aan doen... en zelf gaan ervaren wat de impact op het spel gaat zijn.
Ik dacht vanaf Master kwaliteit, ja, als ik het me goed herinner. Grandmaster is geïntroduceerd met Blood & Wine, en staat daar weer los van.RustStorm schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:19:
Die witcher gear set bonussen... worden die alleen maar actief als ze grandmaster kwaliteit zijn?
Pffff suf! Maargoed, ik ga het wel ervaren hoe het überhaupt gaat zijn om een set te dragen.
Feline gear is heel goed. Deze set was mijn favorietRustStorm schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:19:
Witcher gear is, voor het level waar je het krijgt, zo ongeveer het beste dat je kunt krijgen.RustStorm schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:04:
Pffff suf! Maargoed, ik ga het wel ervaren hoe het überhaupt gaat zijn om een set te dragen.
Deze game... man man man. Het blijft zo goed. De DLC's had ik nooit gespeeld en afgelopen weken heb ik er zoveel tijd in gestopt. Vooral Blood & Wine vind ik heel tof.
Maar langzaam begin ik tot het eind te komen. Wat is nou een game die ik hierna kan gaan spelen die maar een beetje in de buurt kan komen van dit niveau? Cyberpunk heb ik al erop zitten, maar wat zou een waardige opvolger zijn. Iemand tips?
Maar langzaam begin ik tot het eind te komen. Wat is nou een game die ik hierna kan gaan spelen die maar een beetje in de buurt kan komen van dit niveau? Cyberpunk heb ik al erop zitten, maar wat zou een waardige opvolger zijn. Iemand tips?
Heb ik hiervoor helemaal kapot gespeeld haha was eigenlijl beetje de aanleiding om The Witcher weer op te pakken.Megupe schreef op zondag 14 september 2025 @ 07:04:
Heel ander type game, maar bg3?
Dacht zelf aan KC 1 en daarna 2, maar dacht misschien hebben andere mensen tips.
Voor een spel op dezelfde niveau kom je toch uit op KC1/2 ja, het zijn wel andere soort spellen natuurlijk.
Waar de hierboven genoemde KC = Kingdom Come Deliverance. Inderdaad aanrader. (Maar weet dat je begint als heel zwak qua vechten. In het begin geldt: tegenstander zien = wegrennen).DFJCTW033 schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:49:
Verder Red Dead Redemption 2 en 1, en wat ouder: Mass Effect 1/2/3.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Jij zit nu met hetzelfde dilemma dan waar ik in zat na TW3 voltooid te hebben. Ik vond het een milde vorm van rouw omdat ik nu op zoek moest naar een game die TW3 zou evenaren. Dan heb ik een advies; begin met Assassin's Creed Odyssey en borduur daar verder op in. Na Odyssey begin je met AC Valhalla en eer je daar klaar mee bent kijken we verder.DFJCTW033 schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:49:
Deze game... man man man. Het blijft zo goed. De DLC's had ik nooit gespeeld en afgelopen weken heb ik er zoveel tijd in gestopt. Vooral Blood & Wine vind ik heel tof.
Ik klink alsof het niets is, maar ik heb echt wel de nodige moeite gehad om van deze game 'los' te komen. Zo goed was TW3, dus ja, ik leef 100% met je mee
Als het met name het verhaal is dat je greep, misschien dan een meer filmische game (met veel keuzemogelijkheden), zoals Detroit: Become Human? Bedenk ook dat de rest van de klassiekers van deze maker (zoals Heavy Rain) inmiddels ook allemaal naar PC zijn gekomen. Incl. grafische update. Ooit PS-exclusive.DFJCTW033 schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:49:
Bekend probleem inderdaad, zo'n goede game spelen dat voor je gevoel alles daarna tegenvalt.
Hier exact hetzelfde bij RDR2, TW3 en Death Stranding. Dat je tegen het eind zoveel mogelijk eandom dingen gaat doen om het einde maar uit te stellen
Bij Breath of the Wild doe ik nu exact hetzelfde.
Hier exact hetzelfde bij RDR2, TW3 en Death Stranding. Dat je tegen het eind zoveel mogelijk eandom dingen gaat doen om het einde maar uit te stellen
Bij Breath of the Wild doe ik nu exact hetzelfde.
Kingdom come 1/2 echt een aanrader dan. Vindt KCD2 wel een betere instapper, en wel wat verfijnder dan deel 1.
Ik denk dat we een beetje off topic raken met suggesties, maar ik snap de pijn na TW3. Ik dacht zelf aan Skyrim als je die nog niet gespeeld had... waarschijnlijk wel.
Ghost of Tsushima? Staat bij mij iig op de rol.
Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic