"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Waar heb je het over?Larmoth schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:13:
Dat nieuw spel ziet er raar uit. Vraag me af als dit effectief plezant zal zijn.
https://www.neowin.net/ne...-a-witcher-spin-off-game/
CD Projekt RED and Devolver team up for a Witcher spin-off game.
Fans of The Witcher franchise will probably be waiting at least a few more years for the next mainline entry to drop. However, developer CD Projekt RED has hatched a plan with indie publisher Devolver Digital to give fans something to play with in the meantime. Today, the duo announced Reigns: The Witcher, a spin-off experience set in the fantasy universe featuring the familiar characters.
Dat klinkt logischer dan een DLC voor the Witcher 3, als het gaat om de Witcher als merknaam in het geheugen te houden van het publiek. Ik zou verwachten dat het bij CDPR alle hens aan dek is voor de ontwikkeling van de nieuwe game, dan ga je niet capaciteit besteden aan content voor een > 10 jaar oude game.Larmoth schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:16:
https://www.neowin.net/ne...-a-witcher-spin-off-game/
CD Projekt RED and Devolver team up for a Witcher spin-off game.
Fans of The Witcher franchise will probably be waiting at least a few more years for the next mainline entry to drop. However, developer CD Projekt RED has hatched a plan with indie publisher Devolver Digital to give fans something to play with in the meantime. Today, the duo announced Reigns: The Witcher, a spin-off experience set in the fantasy universe featuring the familiar characters.
Volledig gelijk, hopelijk is het ook plezant al is het maar als een tussendoortjehenkie196 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:31:
[...]
Dat klinkt logischer dan een DLC voor the Witcher 3, als het gaat om de Witcher als merknaam in het geheugen te houden van het publiek. Ik zou verwachten dat het bij CDPR alle hens aan dek is voor de ontwikkeling van de nieuwe game, dan ga je niet capaciteit besteden aan content voor een > 10 jaar oude game.
Dit is een externe studio. Daarbij hebben ze meerdere teams en werkt niet elk team aan dezelfde fases van developmenthenkie196 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:31:
[...]
Dat klinkt logischer dan een DLC voor the Witcher 3, als het gaat om de Witcher als merknaam in het geheugen te houden van het publiek. Ik zou verwachten dat het bij CDPR alle hens aan dek is voor de ontwikkeling van de nieuwe game, dan ga je niet capaciteit besteden aan content voor een > 10 jaar oude game.
Juist omdat het een externe studio is, leek het me logischer dat het gerucht naar zoiets verwees dan naar een DLC. Maar ik weet niet hoe ze werken bij CDPR, ze zijn inderdaad vast groot genoeg om meerdere teams op verschillende games te laten werken, maar het lijkt me nog steeds vreemd als ze aan een DLC voor de Witcher 3 zouden werken. Zou het logischer vinden als ze nog een tweede DLC voor CP2077 zouden maken (alhoewel dat ook erg lang na release is).418O2 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:05:
Dit is een externe studio. Daarbij hebben ze meerdere teams en werkt niet elk team aan dezelfde fases van development
Maar goed, we zullen het wel zien.en speel dit er direct achteraan
henkie196 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:16:
[...]
Juist omdat het een externe studio is, leek het me logischer dat het gerucht naar zoiets verwees dan naar een DLC. Maar ik weet niet hoe ze werken bij CDPR, ze zijn inderdaad vast groot genoeg om meerdere teams op verschillende games te laten werken, maar het lijkt me nog steeds vreemd als ze aan een DLC voor de Witcher 3 zouden werken. Zou het logischer vinden als ze nog een tweede DLC voor CP2077 zouden maken (alhoewel dat ook erg lang na release is).
Maar goed, we zullen het wel zien.
[YouTube: Time will tell (Red Alert Intro)]
en speel dit er direct achteraan

dit is wel een oudere planning, maar het geeft wel een idee met hoeveel er gaande is en hoe ze dat verdelen
Ik ben normaliter ook sceptisch over open world spellen, vaak worden ze te repetitief of voelt de wereld leeg aan of is het verhaal niet goed geïntegreerd in de open wereld, ik was bijvoorbeeld geen fan van Horizon: Zero Dawn hierom. Maar in Witcher 3 speelde dit veel minder, behalve misschien de Skellige map.
Over blood and wine:
Ik heb gekozen gezien de sprookjes setting gekozen voor de happy ending met de zusters, maar ik begrijp volledig waarom de unhappy ending standaard is tenzij je alle happy paths expliciet kiest.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Nope, is B&W.418O2 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:10:
Vriendje detlaff is HoS toch?
Sarcasm is my superpower! What's yours?
In Mei lijkt hetWestland1940 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:51:
Komt die zogenaamde DLC nog? Zelf maar weer even erin gedoken met wat mods
[Afbeelding]
Ook leuk voor de kinderen
Hahah instabuyInfinchible schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:27:
[YouTube: Project R.O.A.C.H. | Official Trailer]
We kunnen The Witcher met een nieuwe controller gaan spelen!![]()
Ook leuk voor de kinderen.
"Pa-haaap, de controller ligt weer op het dak!"Infinchible schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:27:
[YouTube: Project R.O.A.C.H. | Official Trailer]
We kunnen The Witcher met een nieuwe controller gaan spelen!![]()
Ook leuk voor de kinderen.
Ben je mooi klaar mee dan
Maar dan kan je wel tegen je vrouw zeggen "I'm on a horse
[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 01-04-2026 20:33 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
18 jaar na release nog een 3e expansion?
Ik heb mijn PC van de eerste playthrough niet meer en zelfs de console van mijn 2e playthrough is allang opgeruimd.
Hoeveel ik ook genoten heb van deze game, een 3e playthrough gaat mijn aandacht niet kunnen vasthouden. Helaas. Al kijk ik reikhalzend uit naar de witcher 4.
11 jaar.Boerekool_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:37:
[...]
Ik heb mijn PC van de eerste playthrough niet meer en zelfs de console van mijn 2e playthrough is allang opgeruimd.
Hoeveel ik ook genoten heb van deze game, een 3e playthrough gaat mijn aandacht niet kunnen vasthouden. Helaas. Al kijk ik reikhalzend uit naar de witcher 4.
Dit wordt de overlap naar 4 waarin ciri de protagonist is, schijnt
[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 27-05-2026 12:23 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar het werkt wel want ik had hem nog op de backlog staan omdat ik hem nooit uitgespeeld had en wil dan gewoon eens goed opnieuw beginnen nu ik zo'n veel "betere gamer" ben dan toen haha en meer immersed kan raken in een fantasy wereld.
ze hypen de fans, en creeren nieuwe fans, en dan volgt the witcher 4 in next gen graphics.
goeie strategie van ze!
Thunderbolt en swallow als potions gebruiken en veel dodgen is wat mij als rpg n00b erdoor heeft geholpen.fib3rlight schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:09:
dit doen ze echt ontzettend slim, ik hoop dat nog in the game kan komen, heb het een paar keer geprobeerd, iemand nog tips? (ik kan niet wennen aan de mechanics, terwijl RPG echt mijn ding is).
ze hypen de fans, en creeren nieuwe fans, en dan volgt the witcher 4 in next gen graphics.
goeie strategie van ze!
ik moet er gewoon nog eens goed voor gaan zitten ofnie?418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:11:
[...]
Thunderbolt en swallow als potions gebruiken en veel dodgen is wat mij als rpg n00b erdoor heeft geholpen.
Voor mij was het een van de mooiste game ervaringen ooit.fib3rlight schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:14:
[...]
ik moet er gewoon nog eens goed voor gaan zitten ofnie?
ja ik snap ook echt niet hoe het kan, het is echt een fib3rlight game haha. maar het loopt stuk op de mechanics/hoe de game beweegt, ik weet het niet goed.418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:20:
[...]
Voor mij was het een van de mooiste game ervaringen ooit.
...en waar is de xbox one dan waar enorm veel spelers gewoon witcher 3 op hebben...want de console die destijds er was
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Het is soms wat clunky hoe het kan voelen, zeker in het begin. Maar ik vond RDR2 bijvoorbeeld een stuk lastiger om in te komen. Dat koste me echt heel wat uren, maar dan ben je er ook echt in. Maar je moet gewoon het verhaal inkomen en ook wat eerste perks unlocken en wat eerste potions zoals inderdaad swallow. Dat is ook een van de eerste die je unlockt.fib3rlight schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:21:
[...]
ja ik snap ook echt niet hoe het kan, het is echt een fib3rlight game haha. maar het loopt stuk op de mechanics/hoe de game beweegt, ik weet het niet goed.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die was juist fantastisch. Heerlijk sloom, typisch western.418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:44:
Rdr2 heeft ook wel een hele saaie eerste chapter
Haha nee joh, hoe bedoel je! Het verhaal zit nog muurvast in mijn geheugen en mijn savegames zitten nog veilig in de cloud van Steam. Wellicht bij jou ook. Ik ga gewoon lekker mijn ene playthrough waar honderden uren in zitten, verder spelen. Waarom meerdere potjes als je ook completionist kan zijn...Boerekool_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:37:
[...]
Denk ook wel dat dit betekend dat TW4 pas in 2028 (of later) uitkomt.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 27-05-2026 23:54 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het is wel wat men aanneemt ja, een handover van Geralt naar Ciri. Maar ik vermoed dat het wel een deel van de marketing campagne gaat zijn dus dan zal er niet heel veel tijd tussen zitten, lijkt me. Max een jaar?Chaoss schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:44:
Deze dlc zal verhaal technisch wel een voorbereiding op TW4 zijn denk ik?
Denk ook wel dat dit betekend dat TW4 pas in 2028 (of later) uitkomt.
Wel, "The Witcher 1" start eigenlijk na het laatste boek (of zo goed als). Toch lees je bepaalde zaken letterlijk in de boeken die ook in de games komen.Webgnome schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:54:
Ik ga er even gemakshalve van uit dat de originele schrijver van de boeken hier niets meer mee te maken heeft ?
Maar sommige karakters zijn totaal anders in de boeken (origineel) dan in de games. Heel benieuwd hoe ze Ciri haar jeugd gaan meenemen in The Witcher 4, want die flashbacks zijn wel heel belangrijk om nog meer toe te groeien naar haar als karakter.
Op zich is dat wel een mooi verhaal op zich.mtr33 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:53:
^ volgens de verschillenden interviews over de jaren is er nog steeds een contractuele relatie tussen Sapkowski en de studio voor winstdeling, maar niet inhoudelijk m.b.t. feedback of input op de games.
Toen cdpr de rechten kocht boden hem ze een vast bedrag of een percentage van de omzet aan. Omdat de schrijver niet geloofde dat het zou werken nam hij het vaste bedrag.
Het is allemaal nogal uit de hand gelopen natuurlijk, volgens mij heeft cdpr hem toen alsnog een percentage gegeven
Je zoekt dit;418O2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:15:
[...]
Op zich is dat wel een mooi verhaal op zich.
Toen cdpr de rechten kocht boden hem ze een vast bedrag of een percentage van de omzet aan. Omdat de schrijver niet geloofde dat het zou werken nam hij het vaste bedrag.
Het is allemaal nogal uit de hand gelopen natuurlijk, volgens mij heeft cdpr hem toen alsnog een percentage gegeven
-> The Witcher author, CD Projekt end royalties dispute with new agreement
En het happy ending;
-> The Witcher author confirms he has no involvement with The Witcher 4, but says his contract with CD Projekt Red is 'excellent right now' | TechRadar
thx ik ga het proberenDaniëlWW2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:42:
[...]
Het is soms wat clunky hoe het kan voelen, zeker in het begin. Maar ik vond RDR2 bijvoorbeeld een stuk lastiger om in te komen. Dat koste me echt heel wat uren, maar dan ben je er ook echt in. Maar je moet gewoon het verhaal inkomen en ook wat eerste perks unlocken en wat eerste potions zoals inderdaad swallow. Dat is ook een van de eerste die je unlockt.
:strip_exif()/f/image/EfLkHFoPpABZcansnfxFsmwR.jpg?f=fotoalbum_large)
With its 3rd expansion on the horizon, The Witcher 3: Wild Hunt has surpassed another major sales milestone pic.twitter.com/6E9CFw6WKv
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) 28 mei 2026
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://www.twitch.tv/thegameawards
:strip_exif()/f/image/oKHeshpIW2evqMLq7iK0cXkS.jpg?f=fotoalbum_large)
Free upgrade coming September 29th
- Visual uplift
- New combat
- New movement & traversal
- New monster behavior
- Completely revamped skills
- And an insane list of more changes
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 25-08-2026 22:21 ]
Free upgrade voor alle mensen met Witcher 3 al in bezit.
Zooo veel updated QoL en nieuwe animaties, nieuwe finishers etc etc Wat lijp
En volgend jaar dan de uitbreiding
Ik denk dat het dan weer tijd wordt voor een replayRicmaniac schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:01:
Oooh yes yes! Witcher 3 remastered!
Free upgrade voor alle mensen met Witcher 3 al in bezit.
Zooo veel updated QoL en nieuwe animaties, nieuwe finishers etc etc Wat lijp![]()
En volgend jaar dan de uitbreiding
Ik vind het wel opvallend dat ze een remaster doen met hun oude engine en deze upgraden, terwijl Witcher 4 in unreal engine wordt gedaan. Of de remaster is ook in unreal.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik verwacht dat je gewoon verder kunt spelen vanaf je save.Vrijdag schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:41:
Zou je je oude saves kunnen importeren? Ik ben een tijdje terug op de PS5 eigenlijk opnieuw begonnen omdat importeren van mijn PS4 saves voor mij te veel gedoe was (jaja, neptweaker). Hoewel ik nu op wellicht een kwart zit, zou ik liever verder gaan dan nog eens opnieuw beginnen.
Was iig op de PC bij alle voorgaande upgrades ook zo.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Everything in the long list (best stuff is at the end IMO):
Cross platform mod support
Immersive meditation
Refined animations
New quest tracking
UI improvements
Looting rework
Refreshed motion blur
New accessibility features
Updated textures
Foliage shading rework
Tutorial modernization
HDR improvements
GTAO
Improved menu navigation
Ray tracing improvements
Global lighting rework
New shading model
Subsurface scattering
New tone mapper
PlayStation 5 Pro support
Xbox play anywhere support
Nintendo Switch 2 exclusive features
Nvidia DLSS 4.5
AMD FSR 4
Intel XESS 2.0
Path tracing on PC
Ray reconstruction on PC
Raytraced hair
Native DX12
Rendering parallelization
Zou niet weten wat het anders zou moeten zijnRicmaniac schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:55:
Er staat ook bij dat ze crossplatform mods ondersteunen.. ik weet even niet hoe ik dat voor me moet zien. Bedoelen ze letterlijk mods zoals op de pc maar dan op console?
Tja, ze willen vast e.e.a. oppoetsen voor Songs of the Past. Beetje zonde om anno 2027 een nieuwe DLC uit te brengen met verouderde graphics.defiant schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:18:
[...]
Ik vind het wel opvallend dat ze een remaster doen met hun oude engine en deze upgraden, terwijl Witcher 4 in unreal engine wordt gedaan. Of de remaster is ook in unreal.
Het is ook niet de eerste grote update, in 2022 was er al een Next Gen patch met verbeterde graphics.
Heb het origineel met de 2 dlc al een keer uitgespeeld.
Iemand advies?
Zou gaan voor NG+, kun je lekker vanaf het begin met alle abilities spelen die je gewend bent van end-game. Hoef je ook niet meer alle recipes voor potions op te zoeken, alleen de witcher gear schematics.Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:36:
Tja, ga ik dan New Game of new game+ ?
Heb het origineel met de 2 dlc al een keer uitgespeeld.
Iemand advies?
Ben wel benieuwd of de oude mods nog compatibel zijn met deze update.
[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 26-08-2026 07:35 ]
Dat gaat zeker weer een play through worden ondanks ik de game al 2x uitgespeeld heb. Ik draag CD projekt red dan ook een warm hart toe. En dan moet ik ook zeggen dat de next gen update ook al steengoed was. Dit nieuws maakt mijn dag goed en die dag is pas net begonnen
Ik zie net dat ik 2 kopies heb op GOG.com, misschien dat ik hem toch eens koop op Steam voor de achievements 🤭
Spijtig dat je dit gewoon niet kan "syncen" 🤔 Iemand ervaring mee hoe jullie dit aanpakken?
Kan je met GoG galaxy geen achievements krijgen? Maar anders zou je toch gewoon saves tussen de steam en Gog versies moeten kunnen swappen, dat zou ook al wat achievements makkelijk moeten unlocken, zou ik denken?QuZyX schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:23:
What a time to be alive!!! 😁😁😁
Ik zie net dat ik 2 kopies heb op GOG.com, misschien dat ik hem toch eens koop op Steam voor de achievements 🤭
Spijtig dat je dit gewoon niet kan "syncen" 🤔 Iemand ervaring mee hoe jullie dit aanpakken?
Goed excuus om hem opnieuw te spelen!G_Dragon schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:00:
Dit is zooo tof! Wat een surprise!
[Afbeelding]
[YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt Remastered Reveal Trailer]
[...]
Heb je een excuus nodig om dit pareltje opnieuw te spelen?spijkerhoofd schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:32:
[...]
Goed excuus om hem opnieuw te spelen!
Het is ondertussen wel al weer 5 jaar terug dat ik het speelde.henkie196 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:35:
[...]
Zou gaan voor NG+, kun je lekker vanaf het begin met alle abilities spelen die je gewend bent van end-game. Hoef je ook niet meer alle recipes voor potions op te zoeken, alleen de witcher gear schematics.
Ben wel benieuwd of de oude mods nog compatibel zijn met deze update.
Maar veel zin in om deze weer op te starten!
Gewend? Ik zou echt niet meer weten hoe dat allemaal werkthenkie196 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:35:
[...]
Zou gaan voor NG+, kun je lekker vanaf het begin met alle abilities spelen die je gewend bent van end-game.
Twijfel of ik weer zo veel tijd ga vrijmaken voor een spel wat ik al een keer heb uitgespeeld maar het is zeker interessant.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
En al zou je het verhaal kennen; de ambiance zoals ten zuiden van Novigrad, zo immersive. Sinds de next gen update de camerapositie veranderde, is het veel meer een belevenis. Ook de wachters zijn veel makkelijker neer te halen als je iets te ijverig aan het looten bentfib3rlight schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:12:
dit gaat voor mij absoluut een echte serieuze poging worden om er nu wel in te komen!! 3x eerder niet gelukt.
Ik durf op mijn 51ste al te zeggen dat TW3 het beste spel is wat ik ooit gespeeld heb en ook voor de jaren erna...deel 4 komt ook nog. Assassin's Creed titels komen 'soms' wel in de buurt van TW3, maar halen het niet. Vooral Toussaint is als een toast kaviaar zo geweldig.
En laten we eerlijk zijn. Er komt nog steeds een nieuwe DLC uit en het spel is al 11 jaar oud. Dit heb ik nog nooit gezien in een andere titel.
Is voor mij ook al even geleden, maar in ieder geval is het met NG+ wel makkelijker in het begin (al was het alleen maar omdat start met goeie gear) en hoef je geen potion recipes e.d. meer op te zoeken. Kan je meer focusen op het verhaal / side quests, als je wilt.westergas schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:26:
Gewend? Ik zou echt niet meer weten hoe dat allemaal werkt![]()
Twijfel of ik weer zo veel tijd ga vrijmaken voor een spel wat ik al een keer heb uitgespeeld maar het is zeker interessant.
haha cool, ik ben heel benieuwd, het ziet er veelbelovend uit iig.jimh307 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:54:
[...]
En al zou je het verhaal kennen; de ambiance zoals ten zuiden van Novigrad, zo immersive. Sinds de next gen update de camerapositie veranderde, is het veel meer een belevenis. Ook de wachters zijn veel makkelijker neer te halen als je iets te ijverig aan het looten bentof een quest net te hoog is voor jouw level, geen probleem.
Ik durf op mijn 51ste al te zeggen dat TW3 het beste spel is wat ik ooit gespeeld heb en ook voor de jaren erna...deel 4 komt ook nog. Assassin's Creed titels komen 'soms' wel in de buurt van TW3, maar halen het niet. Vooral Toussaint is als een toast kaviaar zo geweldig.
En laten we eerlijk zijn. Er komt nog steeds een nieuwe DLC uit en het spel is al 11 jaar oud. Dit heb ik nog nooit gezien in een andere titel.
fib3rlight schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:33:
[...]
haha cool, ik ben heel benieuwd, het ziet er veelbelovend uit iig.
[ Voor 14% gewijzigd door jimh307 op 26-08-2026 15:35 ]
[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 26-08-2026 18:50 ]
De nieuwe en gratis content leveren zowel de spelers als de dev veel op, daar kan ik zo inkomen: het is niet puur een overbrugginkje. Het maakt mensen ook echt klaar voor deel 4; deels door oude DLC weg te geven (= uitbreiding fanbase) en deels met nieuwe DLC die wellicht zelfs 3 en 4 met elkaar verbindt (lees: bestaande fanbase klaarmaakt voor de overgang Geralt-Ciri). Commercieel lijkt me dat goed te verantwoorden.
Voor de grafische veranderingen zie ik die ruimte niet zo, zeker afgezet tegen de risico's. Voor UI/inventory management en movement (ook genoemd) is wat mij betreft wél meer vanzelfsprekende ruimte voor verbetering.
Ja,hè? Het begint gewoon weer te kriebelen!
Het schijnt altijd beter te kunnen, maar ik snap wat je bedoeld. Ik geef hem een nieuwe playthrough met alles op ultra+, een hoge framerate en dat alleen al is genieten geblazen. Ik probeer hem zonder ray tracing deze keer, maar wel alles op ultra+.Changshan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:42:
Voor mij persoonlijk is de huidige visuele presentatie van W3 al het hoogst haalbare. De art direction icm huidige graphics zorgen daarvoor. Ik ben daardoor dus ook wel weer een beetje huiverig over alle beloften, waarvan sommige best ambitieus klinken.
Op de PC via Bazzite Linux. De microstutter doe ik vroeger altijd had onder Windows is onder Linux niet meer te zien en dat is heel voornaam voor mij. Omdat Linux lichter en efficiënter qua opbouw is blijft er meer kracht over voor dit spel. Het knapste vind ik de natuur in het spel en de grasdichtheid.fib3rlight schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:06:
spelen jullie op PC of Console?
Nadeel, de DX12 variant moet DLSS ingeschakeld hebben of het ziet er niet uit. Ik gebruik TAAU op DX11 met 120fps vloeiend
[ Voor 14% gewijzigd door jimh307 op 26-08-2026 22:14 ]
Ik zat net drie uurtjes in mijn nieuwer playthrough. Nu heb ik reden om dat nog even uit te stellenRicmaniac schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:36:
[...]
Heb je een excuus nodig om dit pareltje opnieuw te spelen?![]()
Consolekeizer hierfib3rlight schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:06:
spelen jullie op PC of Console?
Oké volledig valide reden hahahEdmin schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:34:
[...]
Ik zat net drie uurtjes in mijn nieuwer playthrough. Nu heb ik reden om dat nog even uit te stellen
Ik zie in een lijst met changes (bron reddit) het punt 'Looting rework' staan. Ik hoop op een soort AoE loot systeem zoals er bijvoorbeeld ook ooit in WoW is toegevoegd. Ik verwacht dat dit mijn playthrough met minimaal de helft kan versnellen
[ Voor 36% gewijzigd door Bonswah op 27-08-2026 08:10 ]
Heel cool dat ze dit gratis toevoegen. Zijn genoeg uitgevers die voor zoiets nogmaals de volle mep vragen, zeker omdat het met nieuwe DLC komt.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Dus het heeft geen nut meer om de standaard versie te kopen want je krijgt de DLC gratis.
Tenzij deze complete editie duurder is dan de standaard was maarja dat weet ik niet.
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/204794 ik heb hem nog wel. Maar ik had hem alstevosmax schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:09:
Ze hebben precies de standaard versie op PSN weggehaald? Ik vind nu enkel de complete edition.
Sinds vandaag staat daar:418O2 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:25:
[...]
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/204794 ik heb hem nog wel. Maar ik had hem al
Niet beschikbaar voor aankoop
Zolang ze de complete edition ook maar terug afprijzen is er geen probleem.
[ Voor 11% gewijzigd door stevosmax op 27-08-2026 23:27 ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Combat blijft toch het zwakste punt van het spel. De omgevingen en het verhaal zijn geweldig, maar de combat is zo simplistisch en eenvoudig dat het allemaal wat saai wordt (imo), zeker wanneer je ook alle Gwent-kaarten hebt (dat was een ander hoogtepunt).Ricmaniac schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:26:
Ik ga wel sowieso wachten tot die update in septemberwil die full remaster experience haha. Ben benieuwd hoe de combat speelt met die update. Hoe merkbaar het verschil is.
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic
/f/image/XQIueZRsnSzXEUalUpZ0OTVv.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N7mNjskm6CJCA1swfYc4kXhq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5yqM5wRen3r0XqhykgUCYXy3.png?f=user_large)
/f/image/05uBp50WnyQKHqCNJsnB0wnH.png?f=fotoalbum_medium)