De PC is natuurlijk al langer next-gen, maar voor de PC zou toch ook nog een update uitkomen?
Klopt, met dezelfde extra content als de andere platforms maar de step-up zal minder merkbaar zijn. Lijkt me minimaal t.o.v. de reeds beschikbare mods, maar wel goed te zien dat CDPR probeert alles uit de PC versie te halen. Na de GOTY versie uiteindelijk een Definitive Edition.Megupe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:19:
De PC is natuurlijk al langer next-gen, maar voor de PC zou toch ook nog een update uitkomen?
Dus nog wat langer wachten... 2e kwartaal 22...
Was bezig met een 1 t/m 3 playthrough, planning was inderdaad dit najaar door te gaan naar de Witcher 3.. Maar blijkbaar kan ik de Witcher 2 het Iorveth path ook nog gaan spelen
.
Was bezig met een 1 t/m 3 playthrough, planning was inderdaad dit najaar door te gaan naar de Witcher 3.. Maar blijkbaar kan ik de Witcher 2 het Iorveth path ook nog gaan spelen
Als je op de pc speelt denk ik dat het verschil niet gigantisch zou zijn hoor. Ik zou er in elk geval niet op wachten.Case_C schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:52:
Dus nog wat langer wachten... 2e kwartaal 22...
Was bezig met een 1 t/m 3 playthrough, planning was inderdaad dit najaar door te gaan naar de Witcher 3.. Maar blijkbaar kan ik de Witcher 2 het Iorveth path ook nog gaan spelen.
Of die 4k mod installeren, dan kom je erg in de buurt waarschijnlijk
Mja, heb er een RX6800xt in zitten, dan wil ik toch even zien wat die beloofde ray-tracing gaat doen. En daarnaast geen haast ermee, hoewel het altijd wel leuk is om references uit vorige games te herkennen.418O2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:07:
[...]
Als je op de pc speelt denk ik dat het verschil niet gigantisch zou zijn hoor. Ik zou er in elk geval niet op wachten.
Of die 4k mod installeren, dan kom je erg in de buurt waarschijnlijk
En als ik er weer aan begin, is W3 wel goed voor weer 100 uur plus
Met de DLC er bij kan je daar wel ruim boven komen jaCase_C schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:17:
[...]
Mja, heb er een RX6800xt in zitten, dan wil ik toch even zien wat die beloofde ray-tracing gaat doen. En daarnaast geen haast ermee, hoewel het altijd wel leuk is om references uit vorige games te herkennen.
En als ik er weer aan begin, is W3 wel goed voor weer 100 uur plus.
Hallo allemaal,
Ik ben nu begonnen met de main story te spelen, en soms zie ik weleens een side-mission voorbij komen.
Deze heb ik nog niet gespeeld, want wil eigenlijk dus eerst de main story spelen.
Mijn vraag is nu of ik later nog de sidemissions kan spelen als ik helemaal klaar ben met de main story.
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ben nu begonnen met de main story te spelen, en soms zie ik weleens een side-mission voorbij komen.
Deze heb ik nog niet gespeeld, want wil eigenlijk dus eerst de main story spelen.
Mijn vraag is nu of ik later nog de sidemissions kan spelen als ik helemaal klaar ben met de main story.
Nee. Er komt een moment dat alle openstaande missies sluitenGadgetjunk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:03:
Hallo allemaal,
Mijn advies is wel om de sidemissions mee te pakken, ze zijn namelijk vaak erg goed en leuk. En ze zijn leuk zolang je niet te overpowered bent
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 01-12-2021 11:06 ]
Oké goed dat ik het hier heb gevraagd, en uiteraard bedankt voor je snelle reactie!418O2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:04:
[...]
Nee. Er komt een moment dat alle openstaande missies sluiten
Mijn advies is wel om de sidemissions mee te pakken, ze zijn namelijk vaak erg goed en leuk. En ze zijn leuk zolang je niet te overpowered bent
Ga ik meteen beginnen deze sidemissions ook te doen.
Inderdaad. Vooral oppakken. De helft van de lol is de soms erg goede side quests. Maar soms zal je nog niet krachtig genoeg zijn, dan is het wegrennen en later terug komen.
spoiler:
Een mens heeft niet geleefd als ze de pan fetch side quest niet hebben gedaan:+
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
F_J_K schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:15:
Inderdaad. Vooral oppakken. De helft van de lol is de soms erg goede side quests. Maar soms zal je nog niet krachtig genoeg zijn, dan is het wegrennen en later terug komen.
spoiler:Een mens heeft niet geleefd als ze de pan fetch side quest niet hebben gedaan:+
spoiler:
Of achter een geit aan hebben gerend
Begin 't nieuwe jaar goed: Witcher 3 GOTY weer voor €10 op GOG
Ik vind de serie geweldig. De games nooit gespeeld. Dit is een mooie om dat eens te proberen.mtr33 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:58:
Ook op Steam voor 10 euro GOTY edition.mtr33 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:58:
5.99 voor de normale versie.
Yep, ook meegepaktmonofear schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:17:
[...]
Ook op Steam voor 10 euro GOTY edition.
5.99 voor de normale versie.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Binnen een paar maanden hopelijk een gratis HD update, daar wacht ik persoonlijk even op voordat ik voor een nieuwe replay ga-ET- schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:12:
[...]
Ik vind de serie geweldig. De games nooit gespeeld. Dit is een mooie om dat eens te proberen.
Yippie kayak, other buckets!
Ik ben persoonlijk erg tevreden met The Witcher 3 HD Reworked project: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021jmk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:54:
[...]
Binnen een paar maanden hopelijk een gratis HD update, daar wacht ik persoonlijk even op voordat ik voor een nieuwe replay ga
Idem... daar wacht ik toch ook wel op... Idem met Cyberpunk.. Die games kosten zoveel tijd dat je gewoon geen tijd hebt om alles te blijven "herspelen"jmk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:54:
[...]
Binnen een paar maanden hopelijk een gratis HD update, daar wacht ik persoonlijk even op voordat ik voor een nieuwe replay ga
Webgnome schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:37:
Weet iemand of dat Nivellen uit S2 van de serie ook in Witcher 3 zit?
spoiler:
AFAIK niet
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik ben in de vakantie begonnen met een replay. Er zijn inmiddels behoorlijk goede graphics mods die echt alleen een update zijn. Dus de sfeer blijft behouden.jmk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:54:
[...]
Ik kon niet wachten. Ook zonder updates gat het nog wel, maar je ziet dat ie wat ouder begint te worden. Vooral met de foilage.
@Adlermann vond zelf dt het vooral bij bepaalde 'cutscenes' te zien is aan de gebouwen. Die zijn soms iets te hoekig waar dan de textures niet goed in mee zijn genomen. Verder blijft het een heerlijk spel. Ben nu met mijn tweede (of 3e?) replay begonnen en heb nu vooral als doel om alle, althans zoveel mogelijk, side-quests en contracts erbij te doen.
Je ik heb het zelfde gedaan, ook weer begionen. Zit er weer heerlijk in. Ik lees nu ook alle boeken in het spel(het zijn vaak 1-2 pagina's dus dat valt wel mee). Die boeken bespreken soms ook delen van de serie, zoals de (groot) ouders van Ciri. Best leuk.Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:04:
[...]
Ik ben in de vakantie begonnen met een replay. Er zijn inmiddels behoorlijk goede graphics mods die echt alleen een update zijn. Dus de sfeer blijft behouden.
Ik kon niet wachten. Ook zonder updates gat het nog wel, maar je ziet dat ie wat ouder begint te worden. Vooral met de foilage.
Die HD reworked mod is heel mooi, en hij draait als een zonnetje. Ik had begrepen dat CDPR in hun HD update deze mod wil gaan gebruiken. Ik hoop dat ze ook (wat) Ray Tracing toepassen zodat het licht wat mooier is. Wordt vast heel mooi en sfeervol dan.
https://thewitcher.com/en/news/42167/a-new-saga-begins
Woop Woop!
Nieuwe Witcher saga is bevestigd. Wel op basis van unreal engine IPV hun red engine.
Woop Woop!
Nieuwe Witcher saga is bevestigd. Wel op basis van unreal engine IPV hun red engine.
[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 21-03-2022 18:07 ]
Volgende Nieuws:418O2 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:06:
https://thewitcher.com/en/news/42167/a-new-saga-begins
Woop Woop!
"CDPR has been sold to Tencent."
btw:
/f/image/Pich4UkdO8Z0EWuGaK9rdJte.png?f=fotoalbum_large)
EDIT:
It’s crazy how much CDPR went from gaming darlings to the meme worthy bad guys so fast. All it takes is one gigantic mistake and things change. I still remember everyone thinking CP2077 would be game of the decade.
[ Voor 15% gewijzigd door LadyVodka op 21-03-2022 22:35 ]
Ik vind het toch een rare gang van zaken. Wat moet ik hier nu als klant mee? Het klinkt een beetje alsof Witcher 'gelicensed' is door Epic Games om er dan een nieuw spel van te maken, terwijl CDPR eerder nog gezegd had dat er geen nieuw deel zou komen.418O2 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:06:
Het is natuurlijk ook wel een pikant item dat men eerst nog met een Next-Gen versie van Witcher 3 ging komen en een Netflix DLC. Dat is er allemaal nog niet, maar men kondigt dan al wel het nieuwe deel vast aan.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Dan lees je dingen die er niet zijn.zzzzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Ik vind het toch een rare gang van zaken. Wat moet ik hier nu als klant mee? Het klinkt een beetje alsof Witcher 'gelicensed' is door Epic Games om er dan een nieuw spel van te maken, terwijl CDPR eerder nog gezegd had dat er geen nieuw deel zou komen.
Het is natuurlijk ook wel een pikant item dat men eerst nog met een Next-Gen versie van Witcher 3 ging komen en een Netflix DLC. Dat is er allemaal nog niet, maar men kondigt dan al wel het nieuwe deel vast aan.
Die next gen versie komt er gewoon.
Ik als klant zie liever een nieuw deel dan een opgepoetste Witcher 3 waarvan al twee een release geweest is.zzzzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Ik vind het toch een rare gang van zaken. Wat moet ik hier nu als klant mee? Het klinkt een beetje alsof Witcher 'gelicensed' is door Epic Games om er dan een nieuw spel van te maken, terwijl CDPR eerder nog gezegd had dat er geen nieuw deel zou komen.
Ik snap niet echt wat je hier zo raar aan vindt..zzzzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Die next gen versie van The Witcher 3 komt er zowiezo dit jaar (Q2?), en ze werken ook aan een CP2077 DLC.
Dat ze een nieuwe Witcher game aankondigen wil niet zeggen dat dit plots allemaal stopt en ze iedereen nu snel een nieuwe game gaan laten maken he. Tussen aankondiging en uiteindelijke game zit wel een aantal jaar
Er komt geen nieuw deel gebaseerd op Geralt, nooit gezegd dat er geen nieuwe game in het Witcher universum ging komen.
Het medaillon lijkt me dan ook iets anders dan de Wolf van Geralt
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Een eigen engine ontwikkelen is echt bizar veel werk en UE5 is gewoon goed en heeft zich bewezen. Als Epic dan ook nog meehelpt om specifieke zaken voor jou aan te passen/mee te denken in oplossingen, dan is dat gewoon een logische keus.
Daarnaast is een nieuwe Witcher voor Unreal ook een goed uithangbord
Daarnaast is een nieuwe Witcher voor Unreal ook een goed uithangbord
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 22-03-2022 09:39 ]
Jammer, maar begrijpelijk. Niet meer willen samenwerken met een kantoor in Rusland snap ik wel, en dat het even tijd kost om te kijken waar die partij was met de ontwikkeling is ook wel begrijpelijk.
Hopelijk 'snel' meer nieuws.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Dit houdt we in dat ze niet zomaar een copy-paste integratie van bestaande HD mods gaan uitvoeren..
Dat zou betekenen dat de Current Gen update echt substantieel wordt, ben wel benieuwd naar het resultaat!
Verder moet dit bedrijf ophouden een schatting door te geven waarop ze met iets klaar zullen zijn, dat zorgt alleen voor teleurstellingen. Het is klaar als het klaar is.
Dat zou betekenen dat de Current Gen update echt substantieel wordt, ben wel benieuwd naar het resultaat!
Verder moet dit bedrijf ophouden een schatting door te geven waarop ze met iets klaar zullen zijn, dat zorgt alleen voor teleurstellingen. Het is klaar als het klaar is.
[ Voor 29% gewijzigd door jmk op 14-04-2022 08:21 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En als ze niet meer naar buiten brengen wanneer ze denken klaar te zijn gaan mensen weer zeuren dat het wel erg lang duurt allemaal...jmk schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:19:
Dit houdt we in dat ze niet zomaar een copy-paste integratie van bestaande HD mods gaan uitvoeren..
Ik ben paar weken geleden weer begonnen met een playtrough op de PC. Met alle mods die je vandaag de dag tot je beschikking hebt kan je er een (nog) mooiere game van maken.
Kan mij wel voorstellen dat als je nu op een ps5 wil spelen met een 4k scherm het allemaal wat tegenvalt.
Ben benieuwd naar de veranderingen
Kan mij wel voorstellen dat als je nu op een ps5 wil spelen met een 4k scherm het allemaal wat tegenvalt.
Ben benieuwd naar de veranderingen
Ik heb het spel dus niet zo heel lang geleden gespeeld op 4K met allerlei mods (waaronder de HD textures die CDPR zou gaan verwerken in de Next-Gen update). Items als Ray-tracing interesseren mij niet, maar dat zou niet zo heel moeilijk te porten moeten zijn vanuit CP77 aangezien dat dezelfde engine is.invine schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:56:
Ik ben paar weken geleden weer begonnen met een playtrough op de PC. Met alle mods die je vandaag de dag tot je beschikking hebt kan je er een (nog) mooiere game van maken.
Het is ook echt de vraag waar het nu mis gaat. Het klinkt voor mij als enorm mis-management en een proces wat voor geen meter loopt.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Als deze update compleet bij hunzelf had gelegen qua ontwikkeling had ik je gelijk gegeven, maar dit is toch wel iets wat nogal onvoorzien was (oorlog Oekraïne).zzzzz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:58:
[...]
Het is ook echt de vraag waar het nu mis gaat. Het klinkt voor mij als enorm mis-management en een proces wat voor geen meter loopt.
Daarnaast zijn sommige werknemers van het bedrijf ontevreden vertrokken en iets voor zichzelf gaan doen. Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk wordt om alle neuzen in 1 richting in te houden binnen de organisatie. Ze liggen ook nogal onder een vergrootglas, was ook niet helpt.
Als het resultaat maar goed is, dan kan ik wel even wachten.
Als het resultaat maar goed is, dan kan ik wel even wachten.
Zouden ze ook questst aanpakken en/of toevoegen? Of is het alleen grafisch?
Originele content krijgt 1:1 de next-gen update zonder aanpassingen + toegevoegde content op basis van de Netflix serie.invine schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:03:
Zouden ze ook questst aanpakken en/of toevoegen? Of is het alleen grafisch?
Ik denk dat mensen een beetje onderschatten wat ze nu willen doen.
Ze willen forse grafische verbeteringen introduceren waaronder ook ray tracing valt. Dit impliceert dat ze van REDEngine 3 naar REDengine 4 alsmede van DX11 naar DX12 gaan. Dat is een enorme klus.
We weten van Cyberpunk haar ontwikkeling dat er grote problemen waren met de ontwikkeling en documentatie van REDengine 4. Daarom gaan ze ook over naar UE5 voor Witcher 4. Maar voor dit project zal dat niet gebeuren omdat al hun assets, animaties etc al in REDengine zitten en dit project al een tijd bezig is.
Laatste is dat de oorspronkelijke aankondiging kwam voordat Cyberpunk werd uitgebracht. Dat was de tijd van te veel beloven en niet leveren. Het kan goed dat ze gewoon veel te vroeg zijn gekomen met die next gen versie en helemaal niet klaar waren. En nog een PR ramp kunnen ze zich ook niet permitteren, dus zien we uitstel na uitstel.
Ze willen forse grafische verbeteringen introduceren waaronder ook ray tracing valt. Dit impliceert dat ze van REDEngine 3 naar REDengine 4 alsmede van DX11 naar DX12 gaan. Dat is een enorme klus.
We weten van Cyberpunk haar ontwikkeling dat er grote problemen waren met de ontwikkeling en documentatie van REDengine 4. Daarom gaan ze ook over naar UE5 voor Witcher 4. Maar voor dit project zal dat niet gebeuren omdat al hun assets, animaties etc al in REDengine zitten en dit project al een tijd bezig is.
Laatste is dat de oorspronkelijke aankondiging kwam voordat Cyberpunk werd uitgebracht. Dat was de tijd van te veel beloven en niet leveren. Het kan goed dat ze gewoon veel te vroeg zijn gekomen met die next gen versie en helemaal niet klaar waren. En nog een PR ramp kunnen ze zich ook niet permitteren, dus zien we uitstel na uitstel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit viel me dus ook al op. Ik vind het nu erg katachtig ogen, iets in de richting van een vos of kat.KipCurreh schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:32:
[...]
Er komt geen nieuw deel gebaseerd op Geralt, nooit gezegd dat er geen nieuwe game in het Witcher universum ging komen.
Het medaillon lijkt me dan ook iets anders dan de Wolf van Geralt
Zou me dus ook niks verbazen als de hoofdrol naar een vrouwelijke personage zal gaan.
Rupsen, Rapsen.
Het is al lang bevestigd dat het een lynx isMetian schreef op zondag 17 april 2022 @ 06:46:
[...]
Dit viel me dus ook al op. Ik vind het nu erg katachtig ogen, iets in de richting van een vos of kat.
Zou me dus ook niks verbazen als de hoofdrol naar een vrouwelijke personage zal gaan.
Check die tijd man… ik was nog niet wakker.

Rupsen, Rapsen.
Het helpt ook niet dat de samenwerking met Saber Interactive in Sint-Petersburg stopgezet is, en het project overgedragen moet worden aan het interne ontwikkelingsteam van CDPR. Daar gaat ook weer tijd overheen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:54:
Ik denk dat mensen een beetje onderschatten wat ze nu willen doen.
Next Gen versie zou nu in Q4 komen
zou leuk zijn! Ik heb zelf TW3 op PC gespeeld, maar zou hem best graag nog eens doorspelen op PS5
Let's make this 7th anniversary even better, shall we?
— The Witcher (@witchergame) 19 mei 2022
We're delighted to share that the Next Gen version of The Witcher 3: Wild Hunt is planned to release in Q4 2022.
See you on the Path, witchers! pic.twitter.com/2wQbxMP4zh
zou leuk zijn! Ik heb zelf TW3 op PC gespeeld, maar zou hem best graag nog eens doorspelen op PS5
[ Voor 65% gewijzigd door KingKoning op 19-05-2022 17:04 ]
We moeten wel geduld hebben voor die next gen upgrade he...ik wil een nieuwe playtrough haha
Is er al een definitieve ETA? Ik las op de FP dat de PC-versie DLSS 3.0 gaat ondersteunen. Moet haast wel mooi worden dan
[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 13-10-2022 19:39 ]
Heel erg benieuwd naar deze nexgen upgrade, zal ik de game misschien toch een kans geven. Wel wat gespeeld ooit, maar altijd meegestopt van wege de matige graphics.
Matige graphics? The Witcher 3 werd juist alom geprezen om de prachtige graphics.G.Scholtens schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:07:
Heel erg benieuwd naar deze nexgen upgrade, zal ik de game misschien toch een kans geven. Wel wat gespeeld ooit, maar altijd meegestopt van wege de matige graphics.
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 14-10-2022 08:09 ]
Als je het spel gestopt hebt om matige graphics dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je het bij de next gen versie ook niet speelt. Dan is het gewoon niet jou type spel.G.Scholtens schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:07:
Die kans is aanwezig, maar proberen kan altijd.Webgnome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:10:
[...]
Als je het spel gestopt hebt om matige graphics dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je het bij de next gen versie ook niet speelt. Dan is het gewoon niet jou type spel.
Kan het altijd proberen, ja. Maar waren de graphics op de consoles dan een stuk slechter dan op de PC? Want ik vind de Witcher 3 nog altijd een hele mooie game om te zien. Ook zonder mods voor textures. En welke games hebben volgens jou dan wel mooie graphics?G.Scholtens schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:15:
Die kans is aanwezig, maar proberen kan altijd.
Maar goed, the Witcher 3 is naar mijn idee vooral een game die je speelt vanwege de gameplay, de wereld, het verhaal (en de verhaaltjes). De graphics zijn een mooie bonus, maar verder niet heel belangrijk in de ervaring van het spel. Voor mij, dan.
Toen het uitkwam was het voor die tijd een erg mooie game. Op dit moment valt het een beetje tegen . Dat valt vooral op bij gebouwen etc. De scene's van de Baron in zijn keep laten toch duidelijk zien dat het wat er ouder is. Maar zoals je zelf zegt. Dit spel speel je echt niet voor de graphics. Dit spel speel je voor het ontzettend goede verhaal en de vele, vele side quests.
Mee eens! Heb zelf namelijk ook nooit op de graphics gelet bij dit spel, maar ik ben natuurlijk wel heel erg benieuwd wat ze ervan weten te maken met de Next-gen update.Webgnome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:52:
Dit spel speel je echt niet voor de graphics. Dit spel speel je voor het ontzettend goede verhaal en de vele, vele side quests.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als het goed is nog steeds Q4 van dit jaar.jmk schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:38:
Is er al een definitieve ETA? Ik las op de FP dat de PC-versie DLSS 3.0 gaat ondersteunen. Moet haast wel mooi worden dan
Eens, ik heb deze game eind 2019 voor het eerst op de PS4 gespeeld. Erg veel plezier mee gehad, ondanks dat de game niet de mooiste meer was. De muziek in de game is ook geniaal. Even terug naar SkelligWebgnome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:52:
Toen het uitkwam was het voor die tijd een erg mooie game. Op dit moment valt het een beetje tegen . Dat valt vooral op bij gebouwen etc. De scene's van de Baron in zijn keep laten toch duidelijk zien dat het wat er ouder is. Maar zoals je zelf zegt. Dit spel speel je echt niet voor de graphics. Dit spel speel je voor het ontzettend goede verhaal en de vele, vele side quests.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
The Witcher 3 for next-gen will include:
- Ray tracing support
- Visual, performance and new technical enhancements
- Mod creations from the community will be integrate into the game
- Faster loading times for Xbox Series X|S and PS5
Verwachten jullie dat een i7 12k en rtx 3080 genoeg is om deze gane 4k60 max te spelen met RT?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Geweldige game en een goede reden deze nog eens te herbeleven.
https://psnprofiles.com/leFibo
Ben benieuwd welke mods ze gaan integreren, mijn hoofdnominatie zou de mod die alle quest markers op de map laat zien, niet alleen de actieve quest marker. En of oude mods nog werken zometeen.G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:22:
The Witcher 3 for next-gen will include:Ben heel benieuwd hoe zo'n grote sprong de Xbox versie grafisch gaat maken naar current gen
- Ray tracing support
- Visual, performance and new technical enhancements
- Mod creations from the community will be integrate into the game
- Faster loading times for Xbox Series X|S and PS5
Pff zat.Frez schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:46:
[...]
Verwachten jullie dat een i7 12k en rtx 3080 genoeg is om deze gane 4k60 max te spelen met RT?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Tijdje terug een nieuwe replay gestart omdat ik niet kon wachten op de next gen versie maar in het begin ergens weer gestopt omdat ik toch wél wou wachten op de next gen versie na het aanschouwen van prachtige landschappen vol met verhalen en mysteries. Blij dat er nu er eindelijk een datum is en dat hij niet eens ver weg is, zeer nieuwsgierig wat ze ervan gemaakt hebben.
Ik weet in elk geval welke game ik speel tijdens de kerstvakantie.
En de maanden daarnaScrummie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:43:
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Zeker, helemaal omdat ik nog geen enkele DLC gedaan heb. Optimaal genieten
Met volle bak DLSS wellicht wel. RT kost wat mij betreft veel te veel performance met wat je er voor terug krijgt.Frez schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:46:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 15-11-2022 12:44 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik moet blood and wine DLC nog grotendeels spelen. Mooi weer eens oppakken deze game.Scrummie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:43:
precies hetzelfde hier. Al ergens in eerste jaar na launch gespeeld op PC, inclusief alle DLC. Begin dit jaar gekocht op de PS5 voor een replay, maar de game was toch ouder geworden dan hij in mijn hoofd wasScrummie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:43:
Tijdje terug een nieuwe replay gestart omdat ik niet kon wachten op de next gen versie maar in het begin ergens weer gestopt omdat ik toch wél wou wachten op de next gen versie na het aanschouwen van prachtige landschappen vol met verhalen en mysteries. Blij dat er nu er eindelijk een datum is en dat hij niet eens ver weg is, zeer nieuwsgierig wat ze ervan gemaakt hebben.
Nu wel erg veel zin om het alsnog op te pakken na deze update
Hopelijk worden de meest populaire mods gelijk gepatched voor deze update. Ik moet de game nog afmaken maar ik wil wel met die mods spelen.henkie196 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:05:
[...]
Ben benieuwd welke mods ze gaan integreren, mijn hoofdnominatie zou de mod die alle quest markers op de map laat zien, niet alleen de actieve quest marker. En of oude mods nog werken zometeen.
Ik ga er vanuit dat een aantal mods standaard in de remaster zitten en de top 10 mods op Nexus heel snel een update krijgen voor deze versie van het spel.
Dus dat komt vast goed
Dus dat komt vast goed
Vanmiddag dus de gameplay beelden. Zin in.
https://www.twitch.tv/videos/1660771533
Belangrijkste qua grafische is RT Global Illumination, DLSS2 en FSR2, ultra+ settings, betere foliage en hogere resolutie textures. Verder een photo mode, wat nieuwe animates, aanpassingen aan de camera, signs kunnen zonder naar het menu te gaan om er een te selecteren, wat andere opties en wat extra kleine dingen zoals quest fixes en eindelijk word er iets met de Devils Pit gedaan.
En voor wie het zich afvraagt, RT GI is met afstand de minst zware RT toepassing in de meeste games alsmede degene met waarschijnlijk de grootste impact. Wat het voornamelijk doet is veel, veel betere verlichting implementeren zodat je niet langer meer vast zit aan donker of licht waar veel objecten eigenlijk slecht of niet realistisch belicht zijn.
Belangrijkste qua grafische is RT Global Illumination, DLSS2 en FSR2, ultra+ settings, betere foliage en hogere resolutie textures. Verder een photo mode, wat nieuwe animates, aanpassingen aan de camera, signs kunnen zonder naar het menu te gaan om er een te selecteren, wat andere opties en wat extra kleine dingen zoals quest fixes en eindelijk word er iets met de Devils Pit gedaan.
En voor wie het zich afvraagt, RT GI is met afstand de minst zware RT toepassing in de meeste games alsmede degene met waarschijnlijk de grootste impact. Wat het voornamelijk doet is veel, veel betere verlichting implementeren zodat je niet langer meer vast zit aan donker of licht waar veel objecten eigenlijk slecht of niet realistisch belicht zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit word geen kleine update wow!
Je gaat teleurgesteld zijnXWB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:53:
It Takes Three to Tango
Ik weet al in welke richting ik de main quest deze keer ga duwen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Damn, dat ziet er prachtig uit! Nog meer zin in.
Dus als ik het ps4 gauw koop op MP 10 euro, krijg ik deze upgrade gratis ??
Als de next gen versie komt voor de PS4 (geen idee, ik heb er geen): ja. Ga wel vooral voor de GOTY versie.
Geen idee, maar ik heb een PS4 versie en speel die op een PS5, bovendien is er nog geen "next gen" versie dus ik ga ervanuit dat de PS4 versie een upgrade krijgt naar de PS5F_J_K schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:35:
Als de next gen versie komt voor de PS4 (geen idee, ik heb er geen): ja. Ga wel vooral voor de GOTY versie.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Correct.harley2009 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:39:
Dus als ik het ps4 gauw koop op MP 10 euro, krijg ik deze upgrade gratis ??
Koop de GOTY uitgave deze bevat de 2 grote DLC.
save files van de originele PS4 uitgave zijn niet te gebruiken als je later de GOTY versie gaat spelen.
aan het einde van de presentatie hebben ze nog beloofd dat er een 'verrassing' zou komen in een aankondiging voor 14-12.
Als zoethoudertje, extra hype.
Ben nu al benieuwd!
Als zoethoudertje, extra hype.
Ben nu al benieuwd!
Net de gewone versie gekocht voor 8 euro op MP. Nu wachten op de grote next gen updateIke. schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:51:
[...]
Correct.
Koop de GOTY uitgave deze bevat de 2 grote DLC.
save files van de originele PS4 uitgave zijn niet te gebruiken als je later de GOTY versie gaat spelen.
Ik weet niet wat voor settings ze hebben gebruikt voor het "origineel", maar da's duidelijk een lagere resolutie en volgens mij ook geen ultra settings...
[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 28-11-2022 22:18 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik heb de originele uitgave voor de PS4 gekocht en later alle DLC apart aangeschaft. Ik ben benieuwd hoe de upgrade path naar de PS5 eruit gaat zien. Ik hoop niet dat de upgrade alleen beschikbaar is voor de GOTY editie.
Waarom zou die alleen voor GOTY beschikbaar zijn? Dat zou wel heel raar zijn.bRuud83 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:17:
Ik heb de originele uitgave voor de PS4 gekocht en later alle DLC apart aangeschaft. Ik ben benieuwd hoe de upgrade path naar de PS5 eruit gaat zien. Ik hoop niet dat de upgrade alleen beschikbaar is voor de GOTY editie.
Dus de trouwe mensen die vanaf dag 1 Witcher 3 spelen gaan ze benadelen?
Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic