Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
De PC is natuurlijk al langer next-gen, maar voor de PC zou toch ook nog een update uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
Megupe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:19:
De PC is natuurlijk al langer next-gen, maar voor de PC zou toch ook nog een update uitkomen?
Klopt, met dezelfde extra content als de andere platforms maar de step-up zal minder merkbaar zijn. Lijkt me minimaal t.o.v. de reeds beschikbare mods, maar wel goed te zien dat CDPR probeert alles uit de PC versie te halen. Na de GOTY versie uiteindelijk een Definitive Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:03

Case_C

[Team Carrack]

Dus nog wat langer wachten... 2e kwartaal 22...
Was bezig met een 1 t/m 3 playthrough, planning was inderdaad dit najaar door te gaan naar de Witcher 3.. Maar blijkbaar kan ik de Witcher 2 het Iorveth path ook nog gaan spelen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Case_C schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:52:
Dus nog wat langer wachten... 2e kwartaal 22...
Was bezig met een 1 t/m 3 playthrough, planning was inderdaad dit najaar door te gaan naar de Witcher 3.. Maar blijkbaar kan ik de Witcher 2 het Iorveth path ook nog gaan spelen :p .
Als je op de pc speelt denk ik dat het verschil niet gigantisch zou zijn hoor. Ik zou er in elk geval niet op wachten.

Of die 4k mod installeren, dan kom je erg in de buurt waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:03

Case_C

[Team Carrack]

418O2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:07:
[...]
Als je op de pc speelt denk ik dat het verschil niet gigantisch zou zijn hoor. Ik zou er in elk geval niet op wachten.

Of die 4k mod installeren, dan kom je erg in de buurt waarschijnlijk
Mja, heb er een RX6800xt in zitten, dan wil ik toch even zien wat die beloofde ray-tracing gaat doen. En daarnaast geen haast ermee, hoewel het altijd wel leuk is om references uit vorige games te herkennen.

En als ik er weer aan begin, is W3 wel goed voor weer 100 uur plus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Case_C schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:17:
[...]

Mja, heb er een RX6800xt in zitten, dan wil ik toch even zien wat die beloofde ray-tracing gaat doen. En daarnaast geen haast ermee, hoewel het altijd wel leuk is om references uit vorige games te herkennen.

En als ik er weer aan begin, is W3 wel goed voor weer 100 uur plus :) .
Met de DLC er bij kan je daar wel ruim boven komen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben nu begonnen met de main story te spelen, en soms zie ik weleens een side-mission voorbij komen.
Deze heb ik nog niet gespeeld, want wil eigenlijk dus eerst de main story spelen.
Mijn vraag is nu of ik later nog de sidemissions kan spelen als ik helemaal klaar ben met de main story.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Gadgetjunk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:03:
Hallo allemaal,

Ik ben nu begonnen met de main story te spelen, en soms zie ik weleens een side-mission voorbij komen.
Deze heb ik nog niet gespeeld, want wil eigenlijk dus eerst de main story spelen.
Mijn vraag is nu of ik later nog de sidemissions kan spelen als ik helemaal klaar ben met de main story.

Alvast bedankt voor de reacties!
Nee. Er komt een moment dat alle openstaande missies sluiten

Mijn advies is wel om de sidemissions mee te pakken, ze zijn namelijk vaak erg goed en leuk. En ze zijn leuk zolang je niet te overpowered bent

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 01-12-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2024
418O2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:04:
[...]

Nee. Er komt een moment dat alle openstaande missies sluiten

Mijn advies is wel om de sidemissions mee te pakken, ze zijn namelijk vaak erg goed en leuk. En ze zijn leuk zolang je niet te overpowered bent
Oké goed dat ik het hier heb gevraagd, en uiteraard bedankt voor je snelle reactie!
Ga ik meteen beginnen deze sidemissions ook te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Vooral oppakken. De helft van de lol is de soms erg goede side quests. Maar soms zal je nog niet krachtig genoeg zijn, dan is het wegrennen en later terug komen.

spoiler:
Een mens heeft niet geleefd als ze de pan fetch side quest niet hebben gedaan:+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
F_J_K schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:15:
Inderdaad. Vooral oppakken. De helft van de lol is de soms erg goede side quests. Maar soms zal je nog niet krachtig genoeg zijn, dan is het wegrennen en later terug komen.

spoiler:
Een mens heeft niet geleefd als ze de pan fetch side quest niet hebben gedaan:+
spoiler:
Of achter een geit aan hebben gerend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mtr33
Begin 't nieuwe jaar goed: Witcher 3 GOTY weer voor €10 op GOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

-ET-

Phone Home

mtr33 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:58:
Ik vind de serie geweldig. De games nooit gespeeld. Dit is een mooie om dat eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
mtr33 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:58:
Ook op Steam voor 10 euro GOTY edition.
5.99 voor de normale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
monofear schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:17:
[...]

Ook op Steam voor 10 euro GOTY edition.
5.99 voor de normale versie.
Yep, ook meegepakt :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

-ET- schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:12:
[...]

Ik vind de serie geweldig. De games nooit gespeeld. Dit is een mooie om dat eens te proberen.
Binnen een paar maanden hopelijk een gratis HD update, daar wacht ik persoonlijk even op voordat ik voor een nieuwe replay ga :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:03
jmk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Binnen een paar maanden hopelijk een gratis HD update, daar wacht ik persoonlijk even op voordat ik voor een nieuwe replay ga :)
Ik ben persoonlijk erg tevreden met The Witcher 3 HD Reworked project: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:53
[...]

Idem... daar wacht ik toch ook wel op... Idem met Cyberpunk.. Die games kosten zoveel tijd dat je gewoon geen tijd hebt om alles te blijven "herspelen" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 06:21
Weet iemand of dat Nivellen uit S2 van de serie ook in Witcher 3 zit?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Webgnome schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:37:
Weet iemand of dat Nivellen uit S2 van de serie ook in Witcher 3 zit?
spoiler:
AFAIK niet

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtr33
spoiler:
Nee, komt niet voor; in het boek (canon?) is de vloek opgeheven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
[...]

Ik ben in de vakantie begonnen met een replay. Er zijn inmiddels behoorlijk goede graphics mods die echt alleen een update zijn. Dus de sfeer blijft behouden.

Ik kon niet wachten. Ook zonder updates gat het nog wel, maar je ziet dat ie wat ouder begint te worden. Vooral met de foilage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
@Adlermann vond zelf dt het vooral bij bepaalde 'cutscenes' te zien is aan de gebouwen. Die zijn soms iets te hoekig waar dan de textures niet goed in mee zijn genomen. Verder blijft het een heerlijk spel. Ben nu met mijn tweede (of 3e?) replay begonnen en heb nu vooral als doel om alle, althans zoveel mogelijk, side-quests en contracts erbij te doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Ik ben in de vakantie begonnen met een replay. Er zijn inmiddels behoorlijk goede graphics mods die echt alleen een update zijn. Dus de sfeer blijft behouden.

Ik kon niet wachten. Ook zonder updates gat het nog wel, maar je ziet dat ie wat ouder begint te worden. Vooral met de foilage.
Je ik heb het zelfde gedaan, ook weer begionen. Zit er weer heerlijk in. Ik lees nu ook alle boeken in het spel(het zijn vaak 1-2 pagina's dus dat valt wel mee). Die boeken bespreken soms ook delen van de serie, zoals de (groot) ouders van Ciri. Best leuk.

Die HD reworked mod is heel mooi, en hij draait als een zonnetje. Ik had begrepen dat CDPR in hun HD update deze mod wil gaan gebruiken. Ik hoop dat ze ook (wat) Ray Tracing toepassen zodat het licht wat mooier is. Wordt vast heel mooi en sfeervol dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
https://thewitcher.com/en/news/42167/a-new-saga-begins

Woop Woop!

Nieuwe Witcher saga is bevestigd. Wel op basis van unreal engine IPV hun red engine.

[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 21-03-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:06:
https://thewitcher.com/en/news/42167/a-new-saga-begins

Woop Woop!

Nieuwe Witcher saga is bevestigd. Wel op basis van unreal engine IPV hun red engine.
Volgende Nieuws:

"CDPR has been sold to Tencent."

btw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uinou5uM7tfS9UcTYhavPLNOV8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pich4UkdO8Z0EWuGaK9rdJte.png?f=fotoalbum_large

EDIT:
It’s crazy how much CDPR went from gaming darlings to the meme worthy bad guys so fast. All it takes is one gigantic mistake and things change. I still remember everyone thinking CP2077 would be game of the decade.

[ Voor 15% gewijzigd door LadyVodka op 21-03-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
418O2 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:06:
Ik vind het toch een rare gang van zaken. Wat moet ik hier nu als klant mee? Het klinkt een beetje alsof Witcher 'gelicensed' is door Epic Games om er dan een nieuw spel van te maken, terwijl CDPR eerder nog gezegd had dat er geen nieuw deel zou komen.
Het is natuurlijk ook wel een pikant item dat men eerst nog met een Next-Gen versie van Witcher 3 ging komen en een Netflix DLC. Dat is er allemaal nog niet, maar men kondigt dan al wel het nieuwe deel vast aan.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
zzzzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:56:
[...]

Ik vind het toch een rare gang van zaken. Wat moet ik hier nu als klant mee? Het klinkt een beetje alsof Witcher 'gelicensed' is door Epic Games om er dan een nieuw spel van te maken, terwijl CDPR eerder nog gezegd had dat er geen nieuw deel zou komen.
Het is natuurlijk ook wel een pikant item dat men eerst nog met een Next-Gen versie van Witcher 3 ging komen en een Netflix DLC. Dat is er allemaal nog niet, maar men kondigt dan al wel het nieuwe deel vast aan.
Dan lees je dingen die er niet zijn.

Die next gen versie komt er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:14
[...]

Ik als klant zie liever een nieuw deel dan een opgepoetste Witcher 3 waarvan al twee een release geweest is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

[...]

Ik snap niet echt wat je hier zo raar aan vindt..

Die next gen versie van The Witcher 3 komt er zowiezo dit jaar (Q2?), en ze werken ook aan een CP2077 DLC.

Dat ze een nieuwe Witcher game aankondigen wil niet zeggen dat dit plots allemaal stopt en ze iedereen nu snel een nieuwe game gaan laten maken he. Tussen aankondiging en uiteindelijke game zit wel een aantal jaar ;)

Er komt geen nieuw deel gebaseerd op Geralt, nooit gezegd dat er geen nieuwe game in het Witcher universum ging komen.
Het medaillon lijkt me dan ook iets anders dan de Wolf van Geralt

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Een eigen engine ontwikkelen is echt bizar veel werk en UE5 is gewoon goed en heeft zich bewezen. Als Epic dan ook nog meehelpt om specifieke zaken voor jou aan te passen/mee te denken in oplossingen, dan is dat gewoon een logische keus.

Daarnaast is een nieuwe Witcher voor Unreal ook een goed uithangbord

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 22-03-2022 09:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 21:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dM7ElhcNankbZwMdSVYPzLmH8mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G92X3MBLJ71zTEtjV2bkayS1.jpg?f=fotoalbum_large

Erg jammer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Jammer, maar begrijpelijk. Niet meer willen samenwerken met een kantoor in Rusland snap ik wel, en dat het even tijd kost om te kijken waar die partij was met de ontwikkeling is ook wel begrijpelijk.

Hopelijk 'snel' meer nieuws.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dit houdt we in dat ze niet zomaar een copy-paste integratie van bestaande HD mods gaan uitvoeren..

Dat zou betekenen dat de Current Gen update echt substantieel wordt, ben wel benieuwd naar het resultaat!

Verder moet dit bedrijf ophouden een schatting door te geven waarop ze met iets klaar zullen zijn, dat zorgt alleen voor teleurstellingen. Het is klaar als het klaar is.

[ Voor 29% gewijzigd door jmk op 14-04-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
jmk schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:19:
Dit houdt we in dat ze niet zomaar een copy-paste integratie van bestaande HD mods gaan uitvoeren..

Dat zou betekenen dat de Current Gen update echt substantieel wordt, ben wel benieuwd naar het resultaat!

Verder moet dit bedrijf ophouden een schatting door te geven waarop ze met iets klaar zullen zijn, dat zorgt alleen voor teleurstellingen. Het is klaar als het klaar is.
En als ze niet meer naar buiten brengen wanneer ze denken klaar te zijn gaan mensen weer zeuren dat het wel erg lang duurt allemaal...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 19-09 15:42
Ik ben paar weken geleden weer begonnen met een playtrough op de PC. Met alle mods die je vandaag de dag tot je beschikking hebt kan je er een (nog) mooiere game van maken.

Kan mij wel voorstellen dat als je nu op een ps5 wil spelen met een 4k scherm het allemaal wat tegenvalt.

Ben benieuwd naar de veranderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
invine schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:56:
Ik ben paar weken geleden weer begonnen met een playtrough op de PC. Met alle mods die je vandaag de dag tot je beschikking hebt kan je er een (nog) mooiere game van maken.
Ik heb het spel dus niet zo heel lang geleden gespeeld op 4K met allerlei mods (waaronder de HD textures die CDPR zou gaan verwerken in de Next-Gen update). Items als Ray-tracing interesseren mij niet, maar dat zou niet zo heel moeilijk te porten moeten zijn vanuit CP77 aangezien dat dezelfde engine is.

Het is ook echt de vraag waar het nu mis gaat. Het klinkt voor mij als enorm mis-management en een proces wat voor geen meter loopt. ;w

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

zzzzz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:58:
[...]

Het is ook echt de vraag waar het nu mis gaat. Het klinkt voor mij als enorm mis-management en een proces wat voor geen meter loopt. ;w
Als deze update compleet bij hunzelf had gelegen qua ontwikkeling had ik je gelijk gegeven, maar dit is toch wel iets wat nogal onvoorzien was (oorlog Oekraïne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Daarnaast zijn sommige werknemers van het bedrijf ontevreden vertrokken en iets voor zichzelf gaan doen. Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk wordt om alle neuzen in 1 richting in te houden binnen de organisatie. Ze liggen ook nogal onder een vergrootglas, was ook niet helpt.

Als het resultaat maar goed is, dan kan ik wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 19-09 15:42
Zouden ze ook questst aanpakken en/of toevoegen? Of is het alleen grafisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtr33
invine schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:03:
Zouden ze ook questst aanpakken en/of toevoegen? Of is het alleen grafisch?
Originele content krijgt 1:1 de next-gen update zonder aanpassingen + toegevoegde content op basis van de Netflix serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat mensen een beetje onderschatten wat ze nu willen doen.
Ze willen forse grafische verbeteringen introduceren waaronder ook ray tracing valt. Dit impliceert dat ze van REDEngine 3 naar REDengine 4 alsmede van DX11 naar DX12 gaan. Dat is een enorme klus.

We weten van Cyberpunk haar ontwikkeling dat er grote problemen waren met de ontwikkeling en documentatie van REDengine 4. Daarom gaan ze ook over naar UE5 voor Witcher 4. Maar voor dit project zal dat niet gebeuren omdat al hun assets, animaties etc al in REDengine zitten en dit project al een tijd bezig is.

Laatste is dat de oorspronkelijke aankondiging kwam voordat Cyberpunk werd uitgebracht. Dat was de tijd van te veel beloven en niet leveren. Het kan goed dat ze gewoon veel te vroeg zijn gekomen met die next gen versie en helemaal niet klaar waren. En nog een PR ramp kunnen ze zich ook niet permitteren, dus zien we uitstel na uitstel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

KipCurreh schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:32:
[...]
Er komt geen nieuw deel gebaseerd op Geralt, nooit gezegd dat er geen nieuwe game in het Witcher universum ging komen.
Het medaillon lijkt me dan ook iets anders dan de Wolf van Geralt
Dit viel me dus ook al op. Ik vind het nu erg katachtig ogen, iets in de richting van een vos of kat.
Zou me dus ook niks verbazen als de hoofdrol naar een vrouwelijke personage zal gaan.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33

Kheos

FP ProMod
Metian schreef op zondag 17 april 2022 @ 06:46:
[...]

Dit viel me dus ook al op. Ik vind het nu erg katachtig ogen, iets in de richting van een vos of kat.
Zou me dus ook niks verbazen als de hoofdrol naar een vrouwelijke personage zal gaan.
Het is al lang bevestigd dat het een lynx is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Check die tijd man… ik was nog niet wakker. :X :X

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:54:
Ik denk dat mensen een beetje onderschatten wat ze nu willen doen.
Ze willen forse grafische verbeteringen introduceren waaronder ook ray tracing valt. Dit impliceert dat ze van REDEngine 3 naar REDengine 4 alsmede van DX11 naar DX12 gaan. Dat is een enorme klus.
Het helpt ook niet dat de samenwerking met Saber Interactive in Sint-Petersburg stopgezet is, en het project overgedragen moet worden aan het interne ontwikkelingsteam van CDPR. Daar gaat ook weer tijd overheen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
Next Gen versie zou nu in Q4 komen

zou leuk zijn! Ik heb zelf TW3 op PC gespeeld, maar zou hem best graag nog eens doorspelen op PS5 :+

[ Voor 65% gewijzigd door KingKoning op 19-05-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWT5VLDfcbdbq0WiOvyHWUlxVl4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yZtTMIRJZqKFFhEGDNIWoE07.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
We moeten wel geduld hebben voor die next gen upgrade he...ik wil een nieuwe playtrough haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Is er al een definitieve ETA? Ik las op de FP dat de PC-versie DLSS 3.0 gaat ondersteunen. Moet haast wel mooi worden dan :D

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 13-10-2022 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 18-09 16:12
Heel erg benieuwd naar deze nexgen upgrade, zal ik de game misschien toch een kans geven. Wel wat gespeeld ooit, maar altijd meegestopt van wege de matige graphics.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:07:
Heel erg benieuwd naar deze nexgen upgrade, zal ik de game misschien toch een kans geven. Wel wat gespeeld ooit, maar altijd meegestopt van wege de matige graphics.
Matige graphics? The Witcher 3 werd juist alom geprezen om de prachtige graphics.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 14-10-2022 08:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
G.Scholtens schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:07:
Als je het spel gestopt hebt om matige graphics dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je het bij de next gen versie ook niet speelt. Dan is het gewoon niet jou type spel.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 18-09 16:12
Webgnome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Als je het spel gestopt hebt om matige graphics dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat je het bij de next gen versie ook niet speelt. Dan is het gewoon niet jou type spel.
Die kans is aanwezig, maar proberen kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:15:
Die kans is aanwezig, maar proberen kan altijd.
Kan het altijd proberen, ja. Maar waren de graphics op de consoles dan een stuk slechter dan op de PC? Want ik vind de Witcher 3 nog altijd een hele mooie game om te zien. Ook zonder mods voor textures. En welke games hebben volgens jou dan wel mooie graphics?

Maar goed, the Witcher 3 is naar mijn idee vooral een game die je speelt vanwege de gameplay, de wereld, het verhaal (en de verhaaltjes). De graphics zijn een mooie bonus, maar verder niet heel belangrijk in de ervaring van het spel. Voor mij, dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Toen het uitkwam was het voor die tijd een erg mooie game. Op dit moment valt het een beetje tegen . Dat valt vooral op bij gebouwen etc. De scene's van de Baron in zijn keep laten toch duidelijk zien dat het wat er ouder is. Maar zoals je zelf zegt. Dit spel speel je echt niet voor de graphics. Dit spel speel je voor het ontzettend goede verhaal en de vele, vele side quests.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Webgnome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:52:
Dit spel speel je echt niet voor de graphics. Dit spel speel je voor het ontzettend goede verhaal en de vele, vele side quests.
Mee eens! Heb zelf namelijk ook nooit op de graphics gelet bij dit spel, maar ik ben natuurlijk wel heel erg benieuwd wat ze ervan weten te maken met de Next-gen update.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
jmk schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:38:
Is er al een definitieve ETA? Ik las op de FP dat de PC-versie DLSS 3.0 gaat ondersteunen. Moet haast wel mooi worden dan :D
Als het goed is nog steeds Q4 van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Webgnome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:52:
Toen het uitkwam was het voor die tijd een erg mooie game. Op dit moment valt het een beetje tegen . Dat valt vooral op bij gebouwen etc. De scene's van de Baron in zijn keep laten toch duidelijk zien dat het wat er ouder is. Maar zoals je zelf zegt. Dit spel speel je echt niet voor de graphics. Dit spel speel je voor het ontzettend goede verhaal en de vele, vele side quests.
Eens, ik heb deze game eind 2019 voor het eerst op de PS4 gespeeld. Erg veel plezier mee gehad, ondanks dat de game niet de mooiste meer was. De muziek in de game is ook geniaal. Even terug naar Skellig <3

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxHUbWPxmtvhQs9iZEds_0AeLB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uxX7jnyMhbbxZptOhvUPmzr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
schijnt ook dlc in te zitten. Hopelijk komt dit ook naar de PC, inclusief nog mooiere graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ooooh zin an. Mooi heur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een goede reden om de game nog een keer te spelen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The Witcher 3 for next-gen will include:
  • Ray tracing support
  • Visual, performance and new technical enhancements
  • Mod creations from the community will be integrate into the game
  • Faster loading times for Xbox Series X|S and PS5
Ben heel benieuwd hoe zo'n grote sprong de Xbox versie grafisch gaat maken naar current gen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmU_7NNv6F8mud9Mdp2Syz4bMsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYU1xTIR0TFlQ7eXMHZIWU19.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:23
Verwachten jullie dat een i7 12k en rtx 3080 genoeg is om deze gane 4k60 max te spelen met RT?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leFibo
  • Laatst online: 09-03-2023
Geweldige game en een goede reden deze nog eens te herbeleven. 8)

https://psnprofiles.com/leFibo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:22:
The Witcher 3 for next-gen will include:
  • Ray tracing support
  • Visual, performance and new technical enhancements
  • Mod creations from the community will be integrate into the game
  • Faster loading times for Xbox Series X|S and PS5
Ben heel benieuwd hoe zo'n grote sprong de Xbox versie grafisch gaat maken naar current gen :9~
Ben benieuwd welke mods ze gaan integreren, mijn hoofdnominatie zou de mod die alle quest markers op de map laat zien, niet alleen de actieve quest marker. En of oude mods nog werken zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Frez schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:46:
[...]

Verwachten jullie dat een i7 12k en rtx 3080 genoeg is om deze gane 4k60 max te spelen met RT?
Pff zat.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Tijdje terug een nieuwe replay gestart omdat ik niet kon wachten op de next gen versie maar in het begin ergens weer gestopt omdat ik toch wél wou wachten op de next gen versie na het aanschouwen van prachtige landschappen vol met verhalen en mysteries. Blij dat er nu er eindelijk een datum is en dat hij niet eens ver weg is, zeer nieuwsgierig wat ze ervan gemaakt hebben.

Ik weet in elk geval welke game ik speel tijdens de kerstvakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:20
Scrummie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:43:
En de maanden daarna ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Zeker, helemaal omdat ik nog geen enkele DLC gedaan heb. Optimaal genieten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Frez schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:46:
[...]

Met volle bak DLSS wellicht wel. RT kost wat mij betreft veel te veel performance met wat je er voor terug krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 15-11-2022 12:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik moet blood and wine DLC nog grotendeels spelen. Mooi weer eens oppakken deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
Tijdje terug een nieuwe replay gestart omdat ik niet kon wachten op de next gen versie maar in het begin ergens weer gestopt omdat ik toch wél wou wachten op de next gen versie na het aanschouwen van prachtige landschappen vol met verhalen en mysteries. Blij dat er nu er eindelijk een datum is en dat hij niet eens ver weg is, zeer nieuwsgierig wat ze ervan gemaakt hebben.

precies hetzelfde hier. Al ergens in eerste jaar na launch gespeeld op PC, inclusief alle DLC. Begin dit jaar gekocht op de PS5 voor een replay, maar de game was toch ouder geworden dan hij in mijn hoofd was :+
Nu wel erg veel zin om het alsnog op te pakken na deze update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:05:
[...]

Ben benieuwd welke mods ze gaan integreren, mijn hoofdnominatie zou de mod die alle quest markers op de map laat zien, niet alleen de actieve quest marker. En of oude mods nog werken zometeen.
Hopelijk worden de meest populaire mods gelijk gepatched voor deze update. Ik moet de game nog afmaken maar ik wil wel met die mods spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik ga er vanuit dat een aantal mods standaard in de remaster zitten en de top 10 mods op Nexus heel snel een update krijgen voor deze versie van het spel.

Dus dat komt vast goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Vanmiddag dus de gameplay beelden. Zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

https://www.twitch.tv/videos/1660771533

Belangrijkste qua grafische is RT Global Illumination, DLSS2 en FSR2, ultra+ settings, betere foliage en hogere resolutie textures. Verder een photo mode, wat nieuwe animates, aanpassingen aan de camera, signs kunnen zonder naar het menu te gaan om er een te selecteren, wat andere opties en wat extra kleine dingen zoals quest fixes en eindelijk word er iets met de Devils Pit gedaan. :)

En voor wie het zich afvraagt, RT GI is met afstand de minst zware RT toepassing in de meeste games alsmede degene met waarschijnlijk de grootste impact. Wat het voornamelijk doet is veel, veel betere verlichting implementeren zodat je niet langer meer vast zit aan donker of licht waar veel objecten eigenlijk slecht of niet realistisch belicht zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dit word geen kleine update wow!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
It Takes Three to Tango

Ik weet al in welke richting ik de main quest deze keer ga duwen :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
XWB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:53:
It Takes Three to Tango

Ik weet al in welke richting ik de main quest deze keer ga duwen :+
Je gaat teleurgesteld zijn :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Bespreking van alle wijzigingen en verbeteringen:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:35
Eindelijk 60fps Gwent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ehm, ik haal regelmatig 60+ of rond de 100 frames/sec.

• Scrummie

Scrummie

Think different

Damn, dat ziet er prachtig uit! Nog meer zin in.

• mtr33
Voor wie de game nog steeds niet heeft: €10 bij o.a. GOG & Steam. Next Gen upgrade gratis.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
Dus als ik het ps4 gauw koop op MP 10 euro, krijg ik deze upgrade gratis ??

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als de next gen versie komt voor de PS4 (geen idee, ik heb er geen): ja. Ga wel vooral voor de GOTY versie.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:26

ShadowBumble

Professioneel Prutser

F_J_K schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:35:
Als de next gen versie komt voor de PS4 (geen idee, ik heb er geen): ja. Ga wel vooral voor de GOTY versie.
Geen idee, maar ik heb een PS4 versie en speel die op een PS5, bovendien is er nog geen "next gen" versie dus ik ga ervanuit dat de PS4 versie een upgrade krijgt naar de PS5 :D Ik heb de game al heel lang liggen (eerst op de PC toen op de PS4) dus ik ben er heel benieuwt naar ( eens kijken of ik nu wel door de eerste 4 uur kom :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
harley2009 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:39:
Dus als ik het ps4 gauw koop op MP 10 euro, krijg ik deze upgrade gratis ??
Correct.
Koop de GOTY uitgave deze bevat de 2 grote DLC.

save files van de originele PS4 uitgave zijn niet te gebruiken als je later de GOTY versie gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

aan het einde van de presentatie hebben ze nog beloofd dat er een 'verrassing' zou komen in een aankondiging voor 14-12.

Als zoethoudertje, extra hype.

Ben nu al benieuwd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
Ike. schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:51:
[...]

Correct.
Koop de GOTY uitgave deze bevat de 2 grote DLC.

save files van de originele PS4 uitgave zijn niet te gebruiken als je later de GOTY versie gaat spelen.
Net de gewone versie gekocht voor 8 euro op MP. Nu wachten op de grote next gen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik weet niet wat voor settings ze hebben gebruikt voor het "origineel", maar da's duidelijk een lagere resolutie en volgens mij ook geen ultra settings...

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 28-11-2022 22:18 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:32
Ik heb de originele uitgave voor de PS4 gekocht en later alle DLC apart aangeschaft. Ik ben benieuwd hoe de upgrade path naar de PS5 eruit gaat zien. Ik hoop niet dat de upgrade alleen beschikbaar is voor de GOTY editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
bRuud83 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:17:
Ik heb de originele uitgave voor de PS4 gekocht en later alle DLC apart aangeschaft. Ik ben benieuwd hoe de upgrade path naar de PS5 eruit gaat zien. Ik hoop niet dat de upgrade alleen beschikbaar is voor de GOTY editie.
Waarom zou die alleen voor GOTY beschikbaar zijn? Dat zou wel heel raar zijn.
Dus de trouwe mensen die vanaf dag 1 Witcher 3 spelen gaan ze benadelen?
Pagina: 1 ... 88 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic