'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
huh, is het misschien expansion addon? Ik heb goty ook.Nietdatikweet schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:13:
Heb het kunnen vinden nadat ik de blood en wine heb geinstalleerd.
Anyway, wordt een stuk makkelijker (te makkelijk?) hierdoor.
Heb nu een overschot aan voedsel/drinken...
Ja blijkbaar welBloodclot schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:56:
[...]
huh, is het misschien expansion addon? Ik heb goty ook.
Welk moeilijkheidsgraden speel je het? Een beetje uitdaging maakt het wel leuker, zeker als je ook met potions en dergelijke speelt. Pak bijvoorbeeld Swallow voor health in plaats voeding.Bloodclot schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:56:
[...]
huh, is het misschien expansion addon? Ik heb goty ook.
Ik speel ook niet op de hoogste moeilijkheidsgraad. Als je uitdaging wilt, kun je altijd vijanden met hogere levels opzoeken. Maar continue die uitdaging is gewoon saai. Heel veel dodge, hit, dodge, hit, alle gevechten duren gewoon langer. Is soms leuk om een contract van 10 lvls hoger te doen, maar wordt al gauw langdradig en suf. En één fout en je kan weer opnieuw beginnen, want je bent in één of twee klappen dood,F_J_K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:50:
Ik persoonlijk heb overigens gourmet nooit gebruikt. Maar heb ook nooit de hoogste moeilijkheidsgraad gedaan, pas dan wordt het nodig denk ik.
De twee betaalde expansions zijn heel erg de moeite waard. Ik had ze eerder los gekocht op de xbox, na uitspelen daar de GOTY gekocht via GOG.
Grappig genoeg zijn de heavy hitters vaak makkelijker, die kun je makkelijk dodgen. Maar een drowner die 5-10 levels hoger is dan mij, vind ik juist moeilijker, want die zijn snel, en het is moeilijker om alles te dodgen.
Maar goed, gourmet is vooral makkelijk in dat je tussen de gevechten door meer healt, dus kan je de gevechten vaak met volle health beginnen. Healing in het gevecht zelf kan je niet op vertrouwen. Zelfs op lagere difficulties (ik speel op normal) kan het hard gaan. Je kan vertrouwen op swallow, maar dat betekend weer dat je veel vaker moet mediteren. Of veel meer eten.
Nog even opgezocht wat ik nu in gebruik had voor alchemy. Let maar niet te veel op de dingen er omheen en de hoeveelheid abilities die ik unlocked en actief heb, is lvl 90, NG+, en een mod om niet te hoeven kiezen wat ik actief heb
/f/image/GSSMOWZXF6E84osspSPPqsTc.png?f=fotoalbum_medium)
Ik gebruik weinig tot geen bombs, dus weinig daarmee gedaan. Een aantal bommen zijn best handig om te gebruiken, maar ik vind de rest meer bruikbaar in hoe ik speel.
De belangrijkste abilities hier zijn heightened tolerance en acquired tolerance, dit geeft je meer toxicity punten om meer potions en vooral decoctions te kunnen gebruiken tegelijkertijd. De rest is leuk voor later, en een aantal zijn ook meer gekozen om de hogere ability levels te unlocken dan dat ik er echt veel voordeel van zie.
Zelfde voor de melee tab, eigenlijk is vooral fast swords belangrijk, de rest is meer om de hogere level abilities van fast swords te kunnen unlocken.
Ik zag nu ook dat ik eigenlijk alleen maar de base levels van de signs volgezet heb met punten, de bovenste rij, dus. Dat zijn eigenlijk de enige die directe bonusen leveren die je altijd goed kan gebruiken. Van de secondary abilities (de tweede rij), gebruik ik eigenlijk alleen Yrden. De rest is een beetje zoals de strong sword style: het werkt, je kan het gebruiken, maar kost meer tijd (wind up) om te gebruiken, en dat is tijd die je niet aan het dodgen bent. Secondary voor quen kan wel nuttig zijn, maar zoals gezegd, ik gebruik quen niet zo veel meer.
Van de general tab is eigenlijk alleen gourmet goed, de rest is meer flavour (maar is maar investering van een enkele ability punt, dus waarom ook niet een paar van die dingen proberen).
De mutation die je graag wilt in Blood and Wine is Euphoria, die zorgt ervoor dat je veel extra damage doet als je hoge toxicity hebt.
Zo he aardig tabelletje heb je daar. Ik merk wel dat ik de game steeds beter begin te begrijpen. Level 13 nu. Alleen begrijp ik die dedoctions niet.henkie196 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:32:
[...]
Nog even opgezocht wat ik nu in gebruik had voor alchemy. Let maar niet te veel op de dingen er omheen en de hoeveelheid abilities die ik unlocked en actief heb, is lvl 90, NG+, en een mod om niet te hoeven kiezen wat ik actief heb
[Afbeelding]
Ik gebruik weinig tot geen bombs, dus weinig daarmee gedaan. Een aantal bommen zijn best handig om te gebruiken, maar ik vind de rest meer bruikbaar in hoe ik speel.
De belangrijkste abilities hier zijn heightened tolerance en acquired tolerance, dit geeft je meer toxicity punten om meer potions en vooral decoctions te kunnen gebruiken tegelijkertijd. De rest is leuk voor later, en een aantal zijn ook meer gekozen om de hogere ability levels te unlocken dan dat ik er echt veel voordeel van zie.
Zelfde voor de melee tab, eigenlijk is vooral fast swords belangrijk, de rest is meer om de hogere level abilities van fast swords te kunnen unlocken.
Ik zag nu ook dat ik eigenlijk alleen maar de base levels van de signs volgezet heb met punten, de bovenste rij, dus. Dat zijn eigenlijk de enige die directe bonusen leveren die je altijd goed kan gebruiken. Van de secondary abilities (de tweede rij), gebruik ik eigenlijk alleen Yrden. De rest is een beetje zoals de strong sword style: het werkt, je kan het gebruiken, maar kost meer tijd (wind up) om te gebruiken, en dat is tijd die je niet aan het dodgen bent. Secondary voor quen kan wel nuttig zijn, maar zoals gezegd, ik gebruik quen niet zo veel meer.
Van de general tab is eigenlijk alleen gourmet goed, de rest is meer flavour (maar is maar investering van een enkele ability punt, dus waarom ook niet een paar van die dingen proberen).
De mutation die je graag wilt in Blood and Wine is Euphoria, die zorgt ervoor dat je veel extra damage doet als je hoge toxicity hebt.
Ben nu lvl10-11 maar aantal pots die ik heb, zijn super schaars. Heb nog 2 bloemetjes nodig voor Swallow waar iedereen het over heeft..
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Decoctions zijn speciale potions, zeg maar, Je hebt altijd maar een use voordat je moet mediteren, en ze geven je een hele berg toxicity. De ingredienten zijn als normale potions, behalve een ingredient dat je normaalgesproken krijgt van de monsters in contracts. Of in ieder geval over het algemeen gegarandeert van die monsters, je kan ze ook van random monsters van hetzelfde type krijgen, maar die geven je niet altijd de goede ingredienten. Ik moest bv. voor een troll decoctions een paar keer een gevecht tegen random cave trolls herladen om de juiste drop te krijgen.Nietdatikweet schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:22:
Zo he aardig tabelletje heb je daar. Ik merk wel dat ik de game steeds beter begin te begrijpen. Level 13 nu. Alleen begrijp ik die dedoctions niet.
Had het ook al eerder van een contract op cave trolls kunnen krijgen, maar daar kun je altijd het gewoon uitpraten, dus dat had ik altijd vreedzaam opgelost.
Als 2-3 bombs of potions hebt, en je gebruikt die allemaal, dan hoef je daarna maar een uurtje te mediteren en je krijgt weer een volledige stack potions, bombs, en decoctions. Dit verbruikt alleen een type alcohol. Normaalgesproken het laagste soort sterke drank dat je hebt, maar elke sterke alcohol voldoet. Ik heb 100en van die alcohol, dus met een beetje looten kom je niet gauw zonder te zitten.Bloodclot schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:54:
Hoe zit het met de bombs en pots? Als ik 1 maak, en ga deze gebruiken, dan is hij op, maar met meditate is deze weer aangevuld? En als je 10 pots hebt, verbruikt er 10, en na x aantal uur meditaten, is alles weer aangvuld? Is dit het zelfde met bombs?
Ben nu lvl10-11 maar aantal pots die ik heb, zijn super schaars. Heb nog 2 bloemetjes nodig voor Swallow waar iedereen het over heeft..
Ja ik heb bergen alcohol. Ik denk dat ik me nog eens extra ga verdiepen in alch. Paar goede pots pakken, vooral voor contract mobs wel handig. En weerwolven, kwam er laatst 1 tegen, kon ik niet dood maken, ging weer healen. Heb toen fijne avond verder gewenst en weer verder gehobbeld op roach.
Bloodclot schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:19:
Ja ik heb bergen alcohol.
Ja dat is geloof ik vrij gebruikelijk in deze quarantaine-tijden
Thx zal een gaan kijken. Level 16 inmiddels, wat een sidequests heeft deze game zeg niet normaal. Mer wel dat ik sommige dialogen skip. Zoveel talking bij sommige stukken. Daar konden ze wel wat beter mee omgaan denk ik.
Dat is juist ook het sterke aan the witcher, alles is ook uitgewerkt. Een side-quest is niet zomaar een quest. Ze willen er een verhaaltje aanmaken. voor degenen die het niet willen volgen hebben ze een skip button ingebakken, dus iedereen blij. Zelf zit ik relaxed achterover alles te volgen, heb geen haast. Ik hou van de sfeer en storytelling.Nietdatikweet schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 03:06:
@henkie196
Thx zal een gaan kijken. Level 16 inmiddels, wat een sidequests heeft deze game zeg niet normaal. Mer wel dat ik sommige dialogen skip. Zoveel talking bij sommige stukken. Daar konden ze wel wat beter mee omgaan denk ik.
Ook de scene waar die meid (naam vergeten, dinnetje van dandelion) een stuk ging spelen/zingen op haar lute in de kroeg waar je dan bent met zoltan de dwerg.
Heb controller aan de kant gelegen en het hele liedje gevolgd. Goede muziek/tekst en sfeer werd goed in beeld gebracht door de closeups van de emotie van de bezoekers.
Je bent weer 5-7 minuten verder zonder iets te doen, maar ik kan hier wel van genieten.
Ben trouwens net in skellig-UH aangekomen. Op hoeveel procent zit nu nu ongeveer. Weet iemamd dat?
[ Voor 12% gewijzigd door Nietdatikweet op 09-01-2021 02:33 ]
Oke cool. Heb dus nog wat te doen. Wat een content in deze game. Een van de betere spellen die ik gespeeld heb. Zeker in mijn top 5.henkie196 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 07:55:
Als je ook al klaar bent in Velen, kan je ongeveer aannemen, ongeveer net zoveel werk hebt in Skellige als in Novigrad of Velen. Nadat je Velen, Novigrad en Skellige gedaan hebt, ben je waarschijnlijk op 75-80% van de hele main quest. Spul raakt een beetje in een stroomversnelling daarna, lang niet zoveel side quests meer na dat moment.
Ik speel nu mijn 6e of 7e playthrough en nog kijk ik de meeste scenes helemaal af
@Nietdatikweet En hierna nog beide DLCs, makkelijk 250-300 uur aan content (totaal)
Hoewel TW3 mijn favo game is, is niet alles perfect. Veel armor sets zijn ontiegelijk lelijk, vooral in het begin heb je weinig vette opties. De Nilfgaardian armor set daarentegen is best aardig
/f/image/evq5NOnRbqQfAUwGqyUSOBLo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Westland1940 op 09-01-2021 16:51 ]
Maar ik zie wel dat er veel tijd en aandacht aan deze game is besteed. Heb alleen vraagtekens bij sommige dialogen qua tijdlijn. Zeiden ze in die tijd al woorden als fuck en weet ik het.
In ieder geval lvl 22 nu al wat opdrachten in skelige gedaan. Merk wel dat ik als ik terug ga naar novigrad, opeens staat dat mijn secondary quest "out of your arse" failed tevoorschijn komt. Had ik deze quest moeten doen voordat ik naar skelige ging?
Edit; Eerder genoemde quest speelt zich af in novigrad trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Nietdatikweet op 10-01-2021 12:31 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als ik het goed begrijp failed de quest Out on your arse direct als je die niet meteen in die eerste convo oplost.Nietdatikweet schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:27:
Weet niet of het met leeftijds te maken heeft hoor. Inmiddels 30 hier. Bij bijvoorbeeld RDR2 of TLOU2 stoorde me ik dara niet aan. Oke het zijn geen rpgs maar toch. Komt denk ik omdat ik veel charakters niet ken. Witcher 3 is nieuw voor me.
Maar ik zie wel dat er veel tijd en aandacht aan deze game is besteed. Heb alleen vraagtekens bij sommige dialogen qua tijdlijn. Zeiden ze in die tijd al woorden als fuck en weet ik het.
In ieder geval lvl 22 nu al wat opdrachten in skelige gedaan. Merk wel dat ik als ik terug ga naar novigrad, opeens staat dat mijn secondary quest "out of your arse" failed tevoorschijn komt. Had ik deze quest moeten doen voordat ik naar skelige ging?
Edit; Eerder genoemde quest speelt zich af in novigrad trouwens.
Er zijn verder een aantal quests die op een gegeven moment failen als je andere quests doet. Voornamelijk is er een punt in de main quest die ervoor zorgt dat bepaalde mensen naar een andere locatie gaan, waardoor die je een aantal quests niet meer kunnen geven, als je die voor dat moment niet afgemaakt / gedaan hebt.
Heeft iemand enig idee wanneer de new gen update komt? Ik heb nu een veel sterkere gpu dan ik had en zou graag de visuele upgrade afwachten. Echter was de rumor van CDPR dat het 'soonish' zou komen, maar heb nooit een datum (of zelfs jaar?) gehoord?
De next-gen update komt in ieder geval ergens dit jaar. Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van die update, ik denk dat vooral console gamers hier van kunnen profiteren. Snellere laadtijden, wat mooiere textures etc. Veel remasters leken eerder een manier om nog is geld te halen uit oudere games, gelukkig is deze update gratis.
Je behoudt met NG+ je inventory (en stash), inclusief de potions, bombs, etc. Je verliest wel alle quest items, schematics, en gwent kaarten. Je kan op ieder moment een volledige respec doen met één van die potions om al je ability points te resetten, kan leuk zijn om daar mee te beginnen als je een new game + start.Santee schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:29:
Hey mensen, ik heb TW3 over een spanne van 3 jaar oid eindelijk uitgespeeld een paar maanden geleden na ~130 uur (incl uitbreidingen). Nu is mijn build echt 'all over the place' en heb ik lang niet alle sidequests, world events en craftingen dingen verzameld. Echter wil ik een + game starten, waardoor ik geloof ik de meeste dingen toch weer kwijt raak. Kan ik ook gelijk een goede build maken
Heeft iemand enig idee wanneer de new gen update komt? Ik heb nu een veel sterkere gpu dan ik had en zou graag de visuele upgrade afwachten. Echter was de rumor van CDPR dat het 'soonish' zou komen, maar heb nooit een datum (of zelfs jaar?) gehoord?
Witcher 4 had ik nog niet van gehoord, maar zou best kunnen.Nietdatikweet schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:21:
@henkie196 aha das jammer. Heb nu al 3 failed quests staan. Zal er beter op letten. Lvl 25 nu ben gaan jagen op een aantal witcher gear. Best tof gedaan. Heb soms wel een zelda feeling bij deze game. Wat zeker niet slecht is, maar toch een unieke game is. Had begrepen dat cdpr al witcher 3 heeft bevestigd? Zal vast wel een aantal jaar duren, maar das niet erg.
Die paar failed quests zou ik me niet druk over maken, er zijn er zoveel
Ik had ook begrepen dat die nextgen update meer voor de consoles was. PC is al next gen vergeleken bij de vorige generatie consolesWestland1940 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:10:
@Santee Het is nooit te laat om een nieuwe TW3 playthrough te starten.
De next-gen update komt in ieder geval ergens dit jaar. Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van die update, ik denk dat vooral console gamers hier van kunnen profiteren. Snellere laadtijden, wat mooiere textures etc. Veel remasters leken eerder een manier om nog is geld te halen uit oudere games, gelukkig is deze update gratis.
Qua textures zijn er ook veel mods te vinden om de boel er wat mooier uit te laten zien.
Thanks. Ik had begrepen dat ray tracing erbij kwam en aangezien ik nu een 3060ti heb zou dat wel tof zijnhenkie196 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:06:
[...]
Je behoudt met NG+ je inventory (en stash), inclusief de potions, bombs, etc. Je verliest wel alle quest items, schematics, en gwent kaarten. Je kan op ieder moment een volledige respec doen met één van die potions om al je ability points te resetten, kan leuk zijn om daar mee te beginnen als je een new game + start.
[...]
Ik had ook begrepen dat die nextgen update meer voor de consoles was. PC is al next gen vergeleken bij de vorige generatie consoles
Qua textures zijn er ook veel mods te vinden om de boel er wat mooier uit te laten zien.
Of zijn die makkelijk te vinden? Ik weet dat ik in de originele playthrough(paar jaar terug) toevallig eens tegen 1 ben aangelopen ergens.
Ik overweeg nu ook eeen NG+ nu Cyberpunk 2077 nog niet klaar is
henkie196 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:06:
[...]
Je behoudt met NG+ je inventory (en stash), inclusief de potions, bombs, etc. Je verliest wel alle quest items, schematics, en gwent kaarten. Je kan op ieder moment een volledige respec doen met één van die potions om al je ability points te resetten, kan leuk zijn om daar mee te beginnen als je een new game + start.
[...]
Witcher 4 had ik nog niet van gehoord, maar zou best kunnen.
Die paar failed quests zou ik me niet druk over maken, er zijn er zoveel
[...]
Ik had ook begrepen dat die nextgen update meer voor de consoles was. PC is al next gen vergeleken bij de vorige generatie consoles
Is bij verschillende vendors wel te krijgen, geen idee welke precies. Ik denk niet dat je er standaard eentje krijgt bij NG+, maar had er iets van 20 in m'n inventory bij einde van de eerste game, dus weet niet helemaal zeker of je die nu wel of niet krijgt bij NG+Megupe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:04:
Heb je standaard zo'n potion gekregen na het starten van een NG+?
Of zijn die makkelijk te vinden? Ik weet dat ik in de originele playthrough(paar jaar terug) toevallig eens tegen 1 ben aangelopen ergens.
Ik overweeg nu ook eeen NG+ nu Cyberpunk 2077 nog niet klaar is
Verder zijn ze ook niet zo moeilijk te krijgen, denk ik, dus, voordat je met NG+ begint, probeer gewoon nog een of meerdere van die potions te vinden. Ze zijn verder ook niet zo duur, geloof ik.
Ik probeer momenteel verschillende versies van Super Turbo lighting Mod (https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/657), het komt neer op smaak maar ik ben opzoek naar de mooiste ervaring.
Ik gebruik geen lighting mods, kan me nooit zo druk maken om de graphics. Alhoewel, iets dat Velen wat minder grijs maakt, zou misschien wel fijn zijn. Wat vaker mooi weer ook, trouwens.Westland1940 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:57:
Voor de pc gamers onder ons, ik ben best benieuwd welke lighting mod jij gebruikt? (als je überhaupt er een gebruikt).
Ik probeer momenteel verschillende versies van Super Turbo lighting Mod (https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/657), het komt neer op smaak maar ik ben opzoek naar de mooiste ervaring.Moet zeggen dat o.a. STLM 2.0 erg mooi is en wat lijkt op de E3 footage van 2014.
Hoe ervaar jij de verschillen van die lighting mod? Van de screenshots vind ik het moeilijk in te schatten.
Super Turbo lighting Mod is tot nu toe mijn favoriet. Je hebt ook veel verschillende versies ervan, ik vind zelf 2.0 of 2.2 het beste. Het leunt wat richting die E3 2014 grafische stijl van TW3. (de game is na die 2014 footage wat gedowngraded)
Niet helemaal een eerlijke vergelijking vanwege het weer... links de mod, rechts vanilla.
:strip_exif()/f/image/mdhZYPpu1oVJO5lilcMhmbYa.jpg?f=fotoalbum_large)
Links met mod, rechts zonder. Ineens een stuk minder verschil. Het verschilt soms enorm door locatie, weertype etc. Maar over het algemeen vind ik het duidelijk mooier met deze STLM mod.
:strip_exif()/f/image/U70SHOPF3Js32CW40NAbH0L9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nog niet bij de Blood and Wine DLC aangekomen, maar daar ga ik zeker een mod overheen gooien. Ik heb die over de top geel, groen, en blauwe kleuren nooit mooi gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door Westland1940 op 18-01-2021 21:36 ]
Misschien gooi ik die mod er ook nog wel eens overheen, dan, kan wel eens leuk zijn. Ik zou zelf eerder de voorkeur geven aan gameplay mods als ik van de consoles af kwam. Meer inventory ruimte, geen weapon / armour degradation, wat meer abilities tegelijk actief, dat soort dingen. Heb ook wel eens gespeeld met fixed xp (dus niet meer dat je minder xp krijgt als je overleveled bent voor een quest), maar dat heeft weer als nadeel dat de game balance een beetje de deur uit gaat. Voornamelijk dat je de level van de Witcher gear die je kan craften op een gegeven moment zover achter je huidige level ligt dat je weer beter random drops kan gaan gebruiken.Westland1940 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:34:
@henkie196 Ik heb TW3 sinds 2015 altijd op de console gespeeld, dus dat ik nu eindelijk met grafische mods aan de slag kan maakt het een stuk leuker en verfrissend
Super Turbo lighting Mod is tot nu toe mijn favoriet. Je hebt ook veel verschillende versies ervan, ik vind zelf 2.0 of 2.2 het beste. Het leunt wat richting die E3 2014 grafische stijl van TW3. (de game is na die 2014 footage wat gedowngraded)
Niet helemaal een eerlijke vergelijking vanwege het weer... links de mod, rechts vanilla.
[Afbeelding]
Links met mod, rechts zonder. Ineens een stuk minder verschil. Het verschilt soms enorm door locatie, weertype etc. Maar over het algemeen vind ik het duidelijk mooier met deze STLM mod.
[Afbeelding]
Ik ben nog niet bij de Blood and Wine DLC aangekomen, maar daar ga ik zeker een mod overheen gooien. Ik heb die over de top geel, groen, en blauwe kleuren nooit mooi gevonden.
Qua Toussaint zijn de kleuren inderdaad wat oversaturated. Veel mensen houden daar van (als je in het foto forum kijkt, is heel veel oversaturated), ik ben zelf ook niet zo'n fan van. Het geeft wel een wat vrolijkere en zomerige sfeer aan Toussaint, wat wel past, zeker t.o.v. zoiets als Velen. Skellige is wat dat aan gaat net Noorwegen, het regent er zowat altijd
De kleuren van de vanilla game zijn prima, maar die van Toussaint vind ik echt een misser. Nergens op tropische plekken zoals Australië, California, Zuid-Frankrijk heb je zulke kleuren bij warm weer... tuurlijk, het is een fantasy game, maar toch.
Dit is toch al een stuk mooier!
/f/image/jPvssQ2Aj7zPqJR1xGQMsmMb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Westland1940 op 20-01-2021 14:50 ]
Bewaar ook nog wat van die smuggler caches voor later, hoe hoger level je bent, hoe hoger level de loot, hoe meer geld je voor die loot krijgtWestland1940 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:48:
@henkie196 De installatie van de lighting mod is heel makkelijk, dus zeker de moeite waard om te checken! Die 'Over 9000' inventory space was de 1ste mod die ik meteen gebruikt heb. Zeker op zee bij Skellige is het heel handig
De kleuren van de vanilla game zijn prima, maar die van Toussaint vind ik echt een misser. Nergens op tropische plekken zoals Australië, California, Zuid-Frankrijk heb je zulke kleuren bij warm weer... tuurlijk, het is een fantasy game, maar toch.
Dit is toch al een stuk mooier!![]()
[Afbeelding]
Zoals gezegd, ik ben ook niet zo'n fan van dat oversaturated gebeuren, maar het is een game, dus mijn tolerantie ervoor is wat hoger dan als iemand zo'n kleurstelling op een foto gebruikt. Realisme in games is overrated, maar iets minder knallende kleuren is wat rustiger voor de ogen, dat zeker.
Maar ik denk dat wij de minderheid zijn, foto's met dat soort oversaturated kleuren zijn over het algemeen een stuk populairder dan realistisch gekleurde foto's.
Welke mod is dat die je daar laat zien? Ik dacht dat die super turbo turkey puncher lighting mod niet voor Toussaint was? Of zoiets had ik in de omschrijving gelezen.
Als die nextgen patch iets met raytracing doet, zoals eerder hier gezegd, daar zijn ook talloze mods voorXWB schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:53:
Ik heb nooit een mod gebruikt en wacht wel op de nextgen patch
[ Voor 9% gewijzigd door henkie196 op 20-01-2021 15:20 ]
Over die next-gen patch, ik ben benieuwd of CD Projekt Red ook een overhaul doet aan het kleurenpallet. Het is eigenlijk niet echt een remaster waar je dat vaak wel ziet... maar wie weet.
Ik ga me ook wat meer focussen op armor/weapon crafting, hoewel ik nu wel redelijk goede weapons heb en zelfs eentje voor lvl15-17. Maar de armor kan wel beter denk ik.
Ik heb gelezen dat je met witcher contracts bepaalde witcher gear kunt krijgen, ik doe sowieso elke contract van rond mijn lvl. Hoewel 'the swamp thing' lvl12 erg moeilijk is, dat beest mept tering hard. Heb heb het toen op lvl10 geprobeerd en op lvl12 (ook met de oils) maar ging me nog niet goed af. Zal het weer 's proberen op lvl14. Andere contracts heb ik geen problemen mee als ze +2 lvl zijn.
Witcher gear krijg je niet van contracts, maar van schematics die op vaste plekken te vinden zijn. Je kunt bij sommige vendors maps kopen die je de locaties van die Witcher gear geven als quest markers, als je de map in je inventory 'leest'. Die all quest markers mod helpt hier echt heel veel bij, zie je in één oog opslag waar die Witcher gear schematics te vinden zijn. Je kan ze ook gewoon zo vinden terwijl je rond loopt, of je zoekt op het internet op waar ze zijn en gaat er zo achteraanBloodclot schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:47:
ik ben nu lvl13-14, en begin steeds meer de game mechanics te snappen qua crafting. In novigrad vecht je meestal tegen humans, dus meestal heb ik die superior hangmans oil op mijn zwaard. Voor de contracts kijk ik welke oils ik moet gebruiken en ik zorg dat ik altijd wel een buffpot aan heb staan.
Ik ga me ook wat meer focussen op armor/weapon crafting, hoewel ik nu wel redelijk goede weapons heb en zelfs eentje voor lvl15-17. Maar de armor kan wel beter denk ik.
Ik heb gelezen dat je met witcher contracts bepaalde witcher gear kunt krijgen, ik doe sowieso elke contract van rond mijn lvl. Hoewel 'the swamp thing' lvl12 erg moeilijk is, dat beest mept tering hard. Heb heb het toen op lvl10 geprobeerd en op lvl12 (ook met de oils) maar ging me nog niet goed af. Zal het weer 's proberen op lvl14. Andere contracts heb ik geen problemen mee als ze +2 lvl zijn.
tnx, zal even achter die vendor maps aan. Ik kijk eigenlijk niet (zo weinig mogelijk) naar internet/walktroughs, tenzij ik ergens compleet vast zit en te veel tijd kost.henkie196 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Witcher gear krijg je niet van contracts, maar van schematics die op vaste plekken te vinden zijn. Je kunt bij sommige vendors maps kopen die je de locaties van die Witcher gear geven als quest markers, als je de map in je inventory 'leest'. Die all quest markers mod helpt hier echt heel veel bij, zie je in één oog opslag waar die Witcher gear schematics te vinden zijn. Je kan ze ook gewoon zo vinden terwijl je rond loopt, of je zoekt op het internet op waar ze zijn en gaat er zo achteraan
En voor geld, vanaf het begin gewoon veel looten. Dankzij de 'Over 9000' inventory space mod kan ik bijna oneindig stuff meenemen. Buiten de mods om heb ik zonder gebruik van bugs of glitches zo'n 20K bij elkaar gespaard (ben nu level 23).
Het eerste wat me opviel waren de matige controls. Ik wist uit ervaring nog dat ze houterig waren en
als je daarna een aantal spellen gespeeld hebt waarbij alles wel soepel loopt valt het pas echt goed op.
Benieuwd of ik hier nog een beetje aan ga wennen of dat ik de game aan de kant ga leggen.
Toevallig vorige week de boxset van alle 8 Witcher boeken binnen gehad dus we kunnen altijd daarmee verder
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat bedoel jet met houterig? Ik overweeg dit spel namelijk ook te spelen, maar het lijkt me wel leuk dat het combat systeem lekker loopt. Twijfel nog tussen deze en Assassin Creeds Valhalla, deze laatste ziet er wel vloeiend uit qua combat.dvdkiwi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:06:
Deze week weer eens begonnen aan een nieuwe, verse game.
Het eerste wat me opviel waren de matige controls. Ik wist uit ervaring nog dat ze houterig waren en
als je daarna een aantal spellen gespeeld hebt waarbij alles wel soepel loopt valt het pas echt goed op.
Benieuwd of ik hier nog een beetje aan ga wennen of dat ik de game aan de kant ga leggen.
Toevallig vorige week de boxset van alle 8 Witcher boeken binnen gehad dus we kunnen altijd daarmee verder
Gerarlt beweegt niet zo soepel. Combat van Valhalla / Odessey / Origins is echt veel beter.Galvatron schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:27:
[...]
Wat bedoel jet met houterig? Ik overweeg dit spel namelijk ook te spelen, maar het lijkt me wel leuk dat het combat systeem lekker loopt. Twijfel nog tussen deze en Assassin Creeds Valhalla, deze laatste ziet er wel vloeiend uit qua combat.
Alleen het verhaal, sfeer, RPG elementen zijn bij The Witcher 3 superieur.
Om precies aan te geven waar dat houterige dan in zit is lastig maar dit zijn een aantal zaken die me nu gelijk weer opvallen:
Geralt draait niet zo soepel op zijn plaats, vooral niet als ie op z'n paard zit of onder water zwemt.
Zijn paard heeft nogal wat zwaktes, zo blijft het regelmatig achter hekjes van slechts een cm of 30 hoog hangen en heeft hij moeite om snel en soepel bij te sturen. Om te mounten moet je er weer precies goed voor staan.
Daarnaast heeft Geralt nogal moeite met het looten van kastjes ed tenzij je er echt precies voor staat.
Even mijn post opgezocht van toen en er lijkt weinig veranderd te zijn. Let wel, dit gaat over de console versie.
Laadtijden zijn nu wel beter (PS4 Pro) merkte ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2021 11:52 ]
Combat in de verschillende Witcher games is heel anders tussen iedere game, maar in geen van alle games loopt het naar mijn idee heel soepel. Het went wel, en ik moet zeggen dat het me in alledrie de games ook uiteindelijk (na de gewenning) wel voldoening heeft gegeven.
Zeker als het gaat om looten je moet soms 3X over een object lopen, en ben je bij TW2 steeds bezig de camera de juiste kant in te pannen..
In elk geval zou ik persoonlijk deze game(s) zeker niet laten liggen zoals hierboven ook al gemeld, ze zijn echt een pareltje, en de ietwat houterige moves, of even stoeien met een paard dat niet door een onzichtbaar bosje wil lopen vergeet je echt heel snel !
TW3 moet je inderdaad absoluut niet wegzetten, naar mijn mening 1 van de beste games ooit gemaakt. Echter, perfect is ie niet, om meteen wat minpunten op te noemen;
-saaie en lelijke armor sets
-level system kan uitbalans raken
-Roach (je paard) is ontiegelijk dom / irritant, stopt vaak onnodig
-Crossbow gebruik is te makkelijk, o.a. op zee en onderwater, of zeer underpowered tegen monsters en mens
-op veel locaties heb je niks te zoeken, behalve een simpele point of interest (monster nests, bandits), alle vraagtekens zo af gaan vind ik te makkelijk en wordt saai. Vooral Velen voelt soms niet af, rechts onder zit een gigantische Army camp waar vrijwel niks te doen voelt. Weghaalde content?
Ik mis waarschijnlijk nog wat missers na jaren speelervaring
Armour is persoonlijk, stoort mij niet zo bijzonder, en er is behoorlijk wat variatie te vinden. De goede armour sets (Witcher gear) is wel ok, behalve misschien de Griffin armour, die medium armour breastplates zien er inderdaad niet uit. Toussaint heeft wel een aardige selectie aan bling armourWestland1940 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:49:
Ik vind Geralt juist te soepel bewegen, hij heeft totaal geen gewicht. Bij smalle stukjes etc moet je soms uitkijken dat je niet een klein beetje schuift met je muis of controller, dan maakt hij meteen 1 grote stap. Was er maar een mod die zijn movement beter maakte
TW3 moet je inderdaad absoluut niet wegzetten, naar mijn mening 1 van de beste games ooit gemaakt. Echter, perfect is ie niet, om meteen wat minpunten op te noemen;
-saaie en lelijke armor sets
-level system kan uitbalans raken
-Roach (je paard) is ontiegelijk dom / irritant, stopt vaak onnodig
-Crossbow gebruik is te makkelijk, o.a. op zee en onderwater, of zeer underpowered tegen monsters en mens
-op veel locaties heb je niks te zoeken, behalve een simpele point of interest (monster nests, bandits), alle vraagtekens zo af gaan vind ik te makkelijk en wordt saai. Vooral Velen voelt soms niet af, rechts onder zit een gigantische Army camp waar vrijwel niks te doen voelt. Weghaalde content?
Ik mis waarschijnlijk nog wat missers na jaren speelervaring
Level system is... een ontwerpkeuze, I guess. Er zijn mods om bv. de level requirement van gear te halen, maar dat haalt ook weer je gevoel van progressie weg. Balans hier had naar mijn idee wel beter gekund.
Voor enemy encounters vind ik het wat storender. Heb het wel eens eerder omschreven in dit topic, maar verschil tussen een oranje en rode enemy is belachelijk. In een gevecht dat ik een keer had zaten lvl 23 en een lvl 24 enemies. Lvl 23 was nog oranje, in drie hits om, niks spannends, lvl 24 was rood, had misschien 15-20 hits nodig. Die stap is erg groot. Vind het persoonlijk ook wat vreemd dat je gewoon opeens bijna geen damage meer doet, en dat zij omgekeerd opeens heel veel damage doen.
Het is beter dan het mee levelen zoals bv. in Oblivion of Dragon Age Origins, waar iedereen gewoon met je mee levelt en er totaal geen level progressie is, maar had wellicht beter gekund. Ik vind persoonlijk de methode van bv. Morrowind of Baldur's Gate (niet EE) beter, daar heb je gewoon andere enemies die high level zijn, niet dezelfde enemies die constant met je mee levelen. In ieder geval is de level van de enemies locatie gebonden in the Witcher 3, niet gelinkt aan je eigen level (behalve de guards, die zijn volgens mij altijd jouw level +x aantal levels).
Qua paard, het stoorde me niet heel erg, maar, zoals gezegd, ik heb weinig ervaring met andere games waar dit beter gedaan wordt. Controls van auto's waren ook altijd bar slecht in bv. Saint's Row of GTA, of eigenlijk elke open world game die ik heb gespeeld (behalve Carmageddon 2), wat dat aan gaat doet de Witcher 3 het nog best goed. En het leidt tot een hilarische quest in Blood and Wine
Crossbow is nutteloos op het land. Auto-aim onder water is wel fijn, het heeft mij een tijd gekost voordat ik in de gaten had hoe ik de auto-aim werkend kreeg, dus ik kan het wel waarderen dat je gewoon een auto-kill kan doen met de auto-aim onder water.
Al die question marks afgaan vind ik prima. Het hoeft niet, maar het geeft je wat te doen in de open world, wat ook belangrijk is. Het is optioneel, en soms vind je ook goed spul (Witcher gear zit vaak wel bij zo'n question mark in de buurt).
Qua minpunten aan de game, wat ik zelf kan bedenken is:
- Weapon / armour degradation: extra micro management en iets waar je geld in moet stoppen. Voegt naar mijn idee niks toe aan de game.
- Barter systeem: in- en verkoop prijzen liggen zover uit elkaar, is echt een factor 10 ofzo. Ik snap dat dat is voor balans, in dat je niet meteen een belachelijke hoeveelheid geld hebt, maar als je iets verkoopt voor peanuts en hetzelfde item kost dan een nier om weer terug te kopen, dat vind ik dan toch weer iets te ver gaan. Was in de eerdere Witcher games niet veel anders, trouwens.
- Ik vind het persoonlijk ook altijd wat vervelend als je een crafting systeem hebt, waarvoor je dus zoveel mogelijk zut mee wilt nemen overal vandaan, en je dan vervolgens heb je natuurlijk een beperkte inventory, dus moet je óf dingen laten liggen, óf je moet een boel extra trips maken van en naar je stash.
Dat ervaar ik dus als houterig en absoluut niet onder soepelWestland1940 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:49:
Ik vind Geralt juist te soepel bewegen, hij heeft totaal geen gewicht. Bij smalle stukjes etc moet je soms uitkijken dat je niet een klein beetje schuift met je muis of controller, dan maakt hij meteen 1 grote stap.
In Toussaint wordt het een stuk leuker, inderdaad. Veel mooie sets en de dye opties. Ondertussen bijna bij Hearts of Stone, en dan eindelijk Blood and Wine inzicht, ben benieuwd om deze region te zien met een betere lighting mod dan vanilla
Ik zeg niet dat het hier zo is, maar meestal is dat een kwestie van het foute zwaard (staal VS zilver) gebruiken of de foute olie ofzo. Als je bijvoorbeeld een human en een monster hebt en de ene is een lvl23 en de ander 24, dan ga je idd de ene makkelijk neer krijgen en (tenzij je van wapens switcht) sla je geen deuk in de andere.henkie196 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:10:
[...]
Voor enemy encounters vind ik het wat storender. Heb het wel eens eerder omschreven in dit topic, maar verschil tussen een oranje en rode enemy is belachelijk. In een gevecht dat ik een keer had zaten lvl 23 en een lvl 24 enemies. Lvl 23 was nog oranje, in drie hits om, niks spannends, lvl 24 was rood, had misschien 15-20 hits nodig. Die stap is erg groot. Vind het persoonlijk ook wat vreemd dat je gewoon opeens bijna geen damage meer doet, en dat zij omgekeerd opeens heel veel damage doen.
Nope, was Hattori's quest, waren een aantal bandits / goons die je op een gegeven moment op de docks moet vechten voor die quest. Een aantal waren lvl 23 en een aantal waren lvl 24. Ik was net lvl 18, volgens mij, dus de lvl 24 waren net boven die 5 lvl grens waarop ze rood worden.Kheos schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:58:
Ik zeg niet dat het hier zo is, maar meestal is dat een kwestie van het foute zwaard (staal VS zilver) gebruiken of de foute olie ofzo. Als je bijvoorbeeld een human en een monster hebt en de ene is een lvl23 en de ander 24, dan ga je idd de ene makkelijk neer krijgen en (tenzij je van wapens switcht) sla je geen deuk in de andere.
Het is gewoon dat enemies boven die grens opeens een stuk meer damage resistance krijgen (of andere manier waarop Geralt in ieder geval een stuk minder damage doet). Is op zich niet eens zo heel veel moeilijker, maar het maakt vooral dat de gevechten een stuk langer duren. Ze doen natuurlijk ook meer damage opeens, maar je hoofd defense is toch dodgen, niet armour class.
/f/image/GmvSBFQ76JQZzV6FHXHTBULp.png?f=fotoalbum_large)
Op naar Hearts of Stone en Blood and Wine. Echter, ik vroeg me af wat er eigenlijk allemaal te doen valt in TW3 naast de (side) quests, treasure quests, gwent etcm. Ik denk dat ik alles wel is gedaan heb maar wie weet mis ik wat 'too do' stuff.
En dat vraag je jezelf af na ongeveer de 7e keer?Westland1940 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:49:
Jawel, de main story voor ongeveer de 7e keer uitgespeeld![]()
[Afbeelding]
Op naar Hearts of Stone en Blood and Wine. Echter, ik vroeg me af wat er eigenlijk allemaal te doen valt in TW3 naast de (side) quests, treasure quests, gwent etcm. Ik denk dat ik alles wel is gedaan heb maar wie weet mis ik wat 'too do' stuff.
Maar volgens mij heb je de meeste zaken wel opgenoemd hoor. Ik vond zelf een walkthrough op Death March zonder ook maar één rode (melee) upgrade wel vermakelijk en zeker uitdagend.
PSN: xMaurice93
Persoonlijk zou ik na zoveel playthroughs eens proberen of ik de game kon speedrunnen, heb toch altijd al de neiging om te optimaliseren (niet te veel heen en weer reizen, dat soort dingen).
Na 7x zou je geen major elements meer gemist moeten hebben denk ik zo, maar in TW3 zijn het juist de wel te missen details die de game epic maken. Pak er eventueel de game guide bijWestland1940 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:10:
@Maurice079 Ja, juist na zoveel keer, kijken of ik toch nog op andere dingen kan focussen behalve veelal quests. Ik heb geen zin om weer bijv. alle Witcher gear te verzamelenZo deed ik na de 5e playthrough pas Gwent, best vermakelijk als je het door hebt.
@mtr33 Ik zal is kijken wat de guide kan bieden.
Met de TW3 is echt niks mis en biedt genoeg, alleen als je vergelijkt met bijvoorbeeld een Skyrim, dat spel biedt meer RPG elementen en is wat breder in veel opzichten. Maar daar creëer je dan ook meer je eigen personage en verhaal, die van TW3 staat zo goed als vast. Ach, je kan niet alles hebben
De kleuren zijn wel een stuk normaler, minder saturatie. Maar bij deze en de vorige screenshot die je hiervan plaatste kijk ik naar de kleur van de lucht en dan denk ik iedere keer: die lucht hoort niet zo donkerblauw te zijn. Alsof iemand een beetje overdadig is geweest met een polarisatiefilter.Westland1940 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:52:
En aangekomen bij Blood and Wine, wel na wat rushen van de H&S storyline. Meteen een lighting mod (Lighting Deluxe 2.0) erover heen gegooid en damn, stuk beter dan Vanilla!
[Afbeelding]
Waarschijnlijk valt het in-game niet zo op, maar op de screenshots valt het me iedere keer op
/f/image/mNX6xOLlb5FhMxZe7CD0ogVG.png?f=fotoalbum_large)
Er komt nog een officiële next gen update voor The Witcher dit jaar. Misschien het wachten waard?Galvatron schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:18:
Voor 8 euries GOTY versie kunnen bemachtigen, vanavond maar eens kijken waar all the fuzz is about? Kan het blijkbaar 4K met 60FPS spelen op series X, toch fijn dat ik dan gewacht heb met dit spel spelen. Reden dat ik Cyberpunk ook nog even laat liggen, totdat next gen uit is.
Hoeveel geef je om graphics, en hoe lang wil je daar op wachten? Kan me ook voorstellen dat, met de hacker perikelen bij CD Project Red, dat dingen als deze patch nog wat langer op zich laten wachten.Y.Zigrin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:55:
Er komt nog een officiële next gen update voor The Witcher dit jaar. Misschien het wachten waard?
Was meer een tip haha. Ik heb The Witcher al een keer uitgespeeld maar wacht zeker op de next gen patch voor een nieuwe playtrough. Tijd zat daarvoor.henkie196 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:02:
[...]
Hoeveel geef je om graphics, en hoe lang wil je daar op wachten? Kan me ook voorstellen dat, met de hacker perikelen bij CD Project Red, dat dingen als deze patch nog wat langer op zich laten wachten.
Y.Zigrin schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:33:
[...]
Was meer een tip haha, als je toch al zolang hebt gewacht. Ik heb The Witcher al een keer uitgespeeld maar wacht zeker op de next gen patch voor een nieuwe playtrough. Tijd zat daarvoor.
Een maatje heeft deze gespeeld o de PS4 en was enorm enthousiast (toen), dus zag dit voorbij komen en dacht, misschien is dit iets om mee te pakken.mtr33 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:18:
^you won't be dissapointed ;P
Voor de PC spelers: nu GOTY voor €10 op GOG.
Ga effe de laatste pagina's van dit topic maar eens doorspitten...
Ik vind die Contract quests wel erg gaaf, heb niet het gevoel dat het echt iets reperterend is. De verhalen er omheen zijn vaak best boeiend.
Zelfs sommige secundaire quests zijn leuk om te doen, qua rewards zijn er vast betere te vinden. Af en toe kom ik Witcher gear-blueprints tegen, als het beetje in de buurt van mijn level is, ga ik zorgen dat ik alle ingrediënten heb om het te laten craften, ben je soms ook best mee zoet.
Als iemand mij wilt toevoegen: 1307 1402 0100
Ziet er leuk uit, maar wel een beetje zwak dat een miljardenbedrijf een nieuw project laat crowdfunden. Vanuit business-perspectief natuurlijk prima: zo verplaats je het risico naar de consument.
[ Voor 12% gewijzigd door g0tanks op 09-09-2021 22:01 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Er is geen risico, als er niet genoeg backers zijn gaat het niet door en gaat het geld terug.g0tanks schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:01:
CD Projekt Red heeft een Kickstarter gestart voor een Witcher-stripboek met Japan-thema: https://www.kickstarter.c...-collectors-edition-manga
Ziet er leuk uit, maar wel een beetje zwak dat een miljardenbedrijf een nieuw project laat crowdfunden. Vanuit business-perspectief natuurlijk prima: zo verplaats je het risico naar de consument.
[YouTube: The Witcher: Ronin Kickstarter Launch Trailer]
Dit is een interesse peiling en een risicoloos project voor beide partijen. Er is ook al 5x meer binnen dan ze nodig hadden, dus het is al geen issue meer
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 09-09-2021 22:24 ]
De Collector's Edition is alleen verkrijgbaar via Kickstarter. Daarbij zie ik toch een risico: je kan niet retourneren als het een matig product is, maar ook niet wachten totdat andere consumenten het eerst hebben geprobeerd.418O2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:21:
[...]
Er is geen risico, als er niet genoeg backers zijn gaat het niet door en gaat het geld terug.
Daarnaast zijn in het verleden genoeg gefaalde Kickstarter-projecten geweest waarbij de makers het niet waar konden maken en het geld al was uitbetaald.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Daar is wel eea in aangepast toch? Beetje risico bij sommige partijen wellicht, maar met cdpr? En het is een stripboekje, geen e-bike met fancy gadgetsg0tanks schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:32:
[...]
De Collector's Edition is alleen verkrijgbaar via Kickstarter. Daarbij zie ik toch een risico: je kan niet retourneren als het een matig product is, maar ook niet wachten totdat andere consumenten het eerst hebben geprobeerd.
Daarnaast zijn in het verleden genoeg gefaalde Kickstarter-projecten geweest waarbij de makers het niet waar konden maken en het geld al was uitbetaald.
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 09-09-2021 22:44 ]
Ik weet het fijne er niet van, alleen dat het geld 14 dagen na een succesvolle funding wordt uitgekeerd: https://help.kickstarter....ow-do-I-receive-my-funds-418O2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:44:
[...]
Daar is wel eea in aangepast toch? Beetje risico bij sommige partijen wellicht, maar met cdpr? En het is een stripboekje, geen e-bike met fancy gadgets
Lijkt me niet dat je het geld dan nog terugkrijgt als het echt flopt en er geen funds meer zijn.
Met CDPR zal dat inderdaad niet snel gebeuren, maarja we dachten dat Cyberpunk 2077 ook een hele goede game zou worden.
Je mag een project pas starten als je iets verder bent dan een leuk idee tegenwoordig iircg0tanks schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:47:
[...]
Ik weet het fijne er niet van, alleen dat het geld 14 dagen na een succesvolle funding wordt uitgekeerd: https://help.kickstarter....ow-do-I-receive-my-funds-
Lijkt me niet dat je het geld dan nog terugkrijgt als het echt flopt en er geen funds meer zijn.
Beetje domme trollopmerking imo. Zulke opmerkingen van users worden regelmatig verwijderdMet CDPR zal dat inderdaad niet snel gebeuren, maarja we dachten dat Cyberpunk 2077 ook een hele goede game zou worden.
Ik zeg alleen dat je niet ervan kunt uitgaan dat een groot bedrijf met relatief goede reputatie altijd z'n zaken op orde heeft. Ik heb Cyberpunk 2077 bij release op de PC 100% uitgespeeld en ervan genoten, maar ik kan niet met droge ogen beweren dat het een GOTY is. Is volgens mij niks trollerigs aan.418O2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:50:
Beetje domme trollopmerking imo. Zulke opmerkingen van users worden regelmatig verwijderd
Prima. Ga hier niet over in discussie en sowieso niet in dit topicg0tanks schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:56:
[...]
Ik zeg alleen dat je niet ervan kunt uitgaan dat een groot bedrijf met relatief goede reputatie altijd z'n zaken op orde heeft. Ik heb Cyberpunk 2077 bij release op de PC 100% uitgespeeld en ervan genoten, maar ik kan niet met droge ogen beweren dat het een GOTY is. Is volgens mij niks trollerigs aan.
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 09-09-2021 23:03 ]
Het was wel heel erg inkomen toen ik vorig jaar begon met de game en hem begin act 3 een half jaar heb laten liggen, nu inmiddels bij act4 aangekomen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 11% gewijzigd door Y.Zigrin op 19-10-2021 22:26 ]
Hold your horsesY.Zigrin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:23:
Is er na alle geruchten over de next gen upgrade vandaag een definitieve releasedatum bekend? Wat heb ik hier zin in!
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik ben erg benieuwd hoeveel het uit gaat maken. Misschien start ik hem ook maar ff op.Oxigeon schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:08:
Deze game eigenlijk alleen gekocht in een aanbieding op de ps5 en eigenlijk alleen gekocht zodat ik kan gaan spelen zodra er een ps5 upgrade is. Nog eventjes wachten dus. Al zag deze game er bij aankoop ook al tof uit op de ps5
Ben heel benieuwd hoeveel verschil die upgrade gaat maken en of ze er echt moeite in hebben gestopt!Y.Zigrin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:23:
Is er na alle geruchten over de next gen upgrade vandaag een definitieve releasedatum bekend? Wat heb ik hier zin in!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat denk ik wel. Ze zijn er al even mee bezig, er moet een nieuwe rating voor worden aangevraagd en ze hebben wat goed te maken als studioG_Dragon schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:48:
[...]
Ben heel benieuwd hoeveel verschil die upgrade gaat maken en of ze er echt moeite in hebben gestopt!
Hoezo goed te maken ?418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:59:
[...]
Dat denk ik wel. Ze zijn er al even mee bezig, er moet een nieuwe rating voor worden aangevraagd en ze hebben wat goed te maken als studio
U zei? The Witcher 3: Wild Hunt is gekeurd voor de PlayStation 5 en Xbox Series X|SY.Zigrin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:23:
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Ik denk het niet; ze doen er best veel aan om de serie en de game niet teveel met elkaar te maken te laten lijken hebben. Plus, S2 is nog even wegScrummie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:44:
Ik blijf verwachten dat de release gewoon samen gaat vallen met de release van Seizoen 2 van de serie. Vind dat ook erg logisch, aangezien dan de interesse groter is. Stop er nog wat Netflix serie DLC bij en de hype is compleet.
Hoe bedoel je? Volgens mij was het al aangekondigd dat er serie DLC bij de next gen upgrade zou zitten. Of valt dat onder 'niet teveel'?418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:50:
[...]
Ik denk het niet; ze doen er best veel aan om de serie en de game niet teveel met elkaar te maken te laten lijken hebben.
Overigens vind ik 17 december al wel vrij snel, maar volgens mij zitten we (ook?) wat dat betreft niet op 1 lijn
ze hebben de relatie niet maximaal uitgebuitScrummie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:37:
[...]
Hoe bedoel je? Volgens mij was het al aangekondigd dat er serie DLC bij de next gen upgrade zou zitten. Of valt dat onder 'niet teveel'?
Als er een pegi-rating is, is het allemaal al wel echt klaar volgens mij, dus waarom niet gewoon releasen? Maar misschien is het handig om het rond de "holidays" te doen. Of juist niet; omdat het dan ondersneeuwtOverigens vind ik 17 december al wel vrij snel, maar volgens mij zitten we (ook?) wat dat betreft niet op 1 lijn.
Uiteindelijk zitten we beiden mis, helaas. Uitgesteld naar ‘second quarter 2022’.418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:44:
[...]
ze hebben de relatie niet maximaal uitgebuit
[...]
Als er een pegi-rating is, is het allemaal al wel echt klaar volgens mij, dus waarom niet gewoon releasen? Maar misschien is het handig om het rond de "holidays" te doen. Of juist niet; omdat het dan ondersneeuwt
Ik baal.
SadScrummie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:36:
[...]
Uiteindelijk zitten we beiden mis, helaas. Uitgesteld naar ‘second quarter 2022’.
Ik baal.
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic