Nietdatikweet schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:
Vind het niet zo een probleem om sidequests te doen. Maar damn vind deze game best pittig. Heb m maar gezet op de makkelijkste difficulty. Maar als ik het dus goed begrijp kan ik met mem alchemey spullen alleen potions maken? Kan ik dat zelf of moet ik naar eem winkelier gaan. En is zo een potion maar 1 keer te gebruiken?
Alchemy is alleen voor potions, oils, en decoctions. Als je die eenmaal hebt gemaakt, heb je de ingredienten niet meer nodig, in principe, daarna alleen alcohol (of sterke dranken) om het weer opnieuw aan te vullen meestal ongeveer 3 charges voor je moet mediteren voor een nieuwe voorraad. Je moet er wel eerst recipies voor vinden om ze te maken, en er zijn ook upgrade recipies voor vrijwel alle potions en oils.
Oils zijn goed voor extra damage tegen bepaalde vijanden, er is ook een mod om die oils automatisch toe te passen, op basis van welke vijanden je tegen vecht. Gebruik ik zelf niet, maar kan weer wat micro-management schelen.
Potions gebruik ik eerlijk gezegd niet zo veel. Cat voor donkere grotten, Oriole om vijanden die veel poison damage doen te trivialiseren, blizard kan soms goed werken. Swallow gebruik ik niet, daar heb ik gourmet voor.
Decoctions gebruikte ik in het begin ook nauwelijks, maar er zijn een aantal goede bij die bonusen geven die je goed kunnen helpen bij moeilijke gevechten. En nadat je die mutation hebt (uit Blood and Wine), geven decoctions je ook voor lange tijd veel extra damage.
Oh en ik vind het vrij irritant om mijn silver en steel sword telkens te repareren. Ben nu zelfs op het punt gekomen dat ik geen geld meer heb. Zijn er manieren om betere uitrusting en zwaarden te verkrijgen?
Qua gear is alles tot zo'n lvl 14, meen ik, gewoon random leveled loot. Waar je eigenlijk naar uit wilt kijken zijn de schematics voor
Witcher gear. Je kunt bij verschillende handelaren maps kopen die je een quest marker geeft voor deze schematics, alhoewel je ze ook zo tegen kunt komen.
Met deze schematics en de benodigde crafting spullen kun je dan je Witcher gear maken (zwaarden en armor). Als je dit eenmaal hebt, is alle random loot die je vindt alleen maar vendor trash. De witcher gear is (voor z'n level) altijd het beste dat je kunt krijgen. Level 14 is meen ik het laagste level voor Griffin witcher gear. Ook hiervoor zijn upgrade schematics beschikbaar.
Ik weet even niet meer of je nu op de PC of console speelt, maar als je op de PC speelt, zou ik zeker een mod installeren om van die weapon en armor degradation af te komen. Volgens mij gebruik ik
deze.
Verdere mod ideeën:
Over 9000 (9000 inventory space / weight, geen zorgen over hoeveel crafting zut je mee sjouwt, of hoeveel vendor trash je meesjouwt om je volgende gear upgrade van te betalen.
All quest markers alle quest markers van de quests in je journal op je map, hoef je niet meer te zoeken welke andere quests je in de buurt van je huidige locatie kan doen, staat gewoon op je map. Is echt zo makkelijk, zou gewoon in de base game moeten zitten.
No time for gwent voor als je, net als ik, weinig geduld hebt voor gwent, wat, zeker in het begin als je nog geen goede deck hebt, nogal een geluks verhaal is. Gwent kan best leuk zijn, maar behoorlijk RNG, en het kan even duiren voordat je de tactieken onder de knie hebt. Zonder deze mod zou ik het gwent gebeuren gewoon links hebben laten liggen. Met de mod heb ik uiteindelijk er wel wat fun in kunnen ontdekken, maar alleen als ik er zin in heb
Ik had ook nog een mod om merchants meer cash te geven, en om ervoor te zorgen dat het verschil tussen inkoop en verkoop prijs niet zo belachlijk groot is.
Oh, en de
script merger is waarschijnlijk wel nodig als je meerdere mods wilt gaan uitproberen, die conflicten met elkaar kunnen hebben.
/edit
Westland1940 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:01:
Sinds een aantal dagen voor het eerst een nieuwe playthrough begonnen op de pc. Ziet er nog prima uit voor 2020-2020, vind het ook mooier ogen dan op de One X die een 4K patch update had gekregen.
Het leukste is wel dat ik nu ook met mods kan klooien, o.a. al wat grafische mods erop gegooid zodat de game meer lijkt op de E3 2014 versie. Wel jammer dat het mod aanbod een stuk minder is vergeleken met Skyrim.
Hoewel dat mijn 6e of 7e playthrough wordt hoor ik nog graag vette builds advies, ik bleef vaak saai trouw aan quen en swordplay. In ieder geval wat skills gooien in igni, die vuur animaties blijven dik

Qua mods, tuurlijk, dit is niet Skyrim of Fallout NV qua hoeveelheid mods, maar als ik op de Nexus kijk zie ik toch 195 pagina's met 20 mods per pagina. Niet zoveel als skyrim, misschien, maar toch behoorlijk wat
[
Voor 10% gewijzigd door
henkie196 op 05-01-2021 19:01
]