dvdkiwi schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:39:
Qua besturing moet ik Bram gelijk geven.
The Witcher 3 voelt wat houterig aan, niet alleen mbt combat maar ook het looten bijvoorbeeld.
Nadat ik The Witcher 3 had uitgespeeld ben ik begonnen aan Horizon Zero Dawn en die game is qua controls echt een verademing; het looten ed werkt allemaal zoveel soepeler daar.
Als The Witcher 3 en bijvoorbeeld ook RDR2 de besturing van Horizon Zero Dawn zouden hebben zouden het in mijn optiek topgames zijn, nu zijn het dat helaas niet. Zo zonde.
Het begin ben ik het zeker mee eens. De eerste keer dat ik HZD opstarte, liep alles zo heerlijk soepel. Springen, vastpakken, vechten, het leek wel een mooie dans tegenover de stijl die ik de jaren er voor had meegemaakt in The Witcher 3. The Witcher 3 vond ik daarentegen al een hele grote verbetering tegenover Witcher 1 en 2. Zelf vind ik eigenlijk dat je HZD en TW3 beide moet spelen, want het zijn beide goede spellen. Wel zou ik persoonlijk beginnen met TW3, want in de bewegingen is het gewoon even iets lomper (maar past ook wel weer een beetje bij het geheel, denk dat als Geralt flow in beweging van Aloy had gehad, het ook niet helemaal paste).
Verder ben ik het niet helemaal eens met de laatste zinnen, want voor mij is The Witcher 3 echt een top game, top 3 zeker, en mogelijk nummer 1 spel ooit. Wat betreft verhaal, grootte, tijd welke ik nodig had om het uit te spelen, beleving, humor, actie, muziek en zelfs nog de graphics (ja, ook 5 jaar later). Het spel voelt gewoon af

.